Istuin kerran sagrebissa junassa ..omassa loosisssa yöllä ja kuulin hirveetä kolinaa viereisestä..oli vuosi 1963..ja vieressö junahuoneessa kuulu kolinaa.... otin pienen potan repustani kun olin reisssutoissä Jugoslaaviassa.. ja porasin sillä reiän viereeseen loosiin..ja katsoin et siellä oli hirvee meininki käynnissä..ja tajusin et ne oli tosissaa.... ...mietin et mitä helkkarii teen?päätin kuitenkin uskaltautua junan käytävälle ja törmäsin kameramieheen ja ne huus et pilasin otoksen.. voiii perkele.. yleensä teen aina oikein.. no menin takain junanloosiin ja annoin asioina olla..mutta tämä on aina jäänyt hämmästyttämään..et mitä ihmettä tapahtu????? voi helkkari.. mistä jäin paitsi? tämä on sekä kysmys että kokemus
istuin kerran zagrebissa
5
243
Vastaukset
- a-no
Noi keikkahommat on kyllä yleensä aika hauskoja, jos on koolla hyvä ja luotettava ty(tt)öporukka. Minäkin olin ennen mukana toteuttamassa kirkkojen maalausprojekteja. Eli muutama kristuksenkuva on tullut elämän aikana maalattua.
Erään reissun muistan erityisen hyvin. Vuonna 1953 meidän firma voitti Isojoen kirkon maalauksen kilpailutuksen. Meillä oli oikein hauska ja viinanhöyryinen reissu sinne, kun ajettiin kermanvärisellä autolla Isojoen kirkkoa katsastamaan - tuon auton merkkiä en kyllä kuollaksenikaan muista. Meitä oli siinä kirkkoherra Kanervo, projektin johtaja, saksalainen Assman, Holmströmin Runar ja joku paikallinen ojankaivaja. Mitään en siitä matkasta muista, mutta hauskaa oli!
Ton saman poppoon kanssa toteutimme riijunaitingin vuonna -59 Heinävedellä, Valamon luostarin maalausurakan merkeissä ja erityisesti muistuu mieleen ilta, kun olimme reilusti viihteellä, Tulilahden leirintäalueella ja voitin konaista 5000 vanhaa markkaa pokerissa.Vähän vetää sanattomaksi kaveripoppoosi. Minne heinäveden nunna katosi? heinävesi on perin salamyhkäinen..siellä missä pyhää siellä vastapainona saatanan pahaa. Vähän niiku lähi-idässä. Aina soditaan koska Jeesus on sieltä kotosin.
- a-no
Oliko Jeesus savolainen??? No sitten ymmärrän, että miksi ei tullut takaisin, vaikka lupasi. Tämä selittää monta asiaa ja nyt osaan suhtautua Uuteen Testamenttiin huumorilla.
Heinäveden nunna ei enää ketään kiinnosta, koska oli vanha. Tosin Kyllikki Saari olisi tänä päivänä vanhempi, kuin se Heinäveden nunna olisi tänä päivänä.
Aion tehdä itselleni brasilialaisen pyllynkohotuksen; se tarkoittaa, etten kohota pyllyä, koska olen liian laiska...taikka sitten manjana. a-no kirjoitti:
Oliko Jeesus savolainen??? No sitten ymmärrän, että miksi ei tullut takaisin, vaikka lupasi. Tämä selittää monta asiaa ja nyt osaan suhtautua Uuteen Testamenttiin huumorilla.
Heinäveden nunna ei enää ketään kiinnosta, koska oli vanha. Tosin Kyllikki Saari olisi tänä päivänä vanhempi, kuin se Heinäveden nunna olisi tänä päivänä.
Aion tehdä itselleni brasilialaisen pyllynkohotuksen; se tarkoittaa, etten kohota pyllyä, koska olen liian laiska...taikka sitten manjana.Jeesuksen takasin tulo on jotain symbolista ja jotain ylimaallista. kyllä jeesus jostakin on kotosin muttei savosta ku puuttui siltä semmonen savolaislakki. Kyllä silloin olis pitänyt olla savolaislakki. semmonen joka on kokki kolmosellakin oli.
- masterbeer
Mulla rupee seisoom.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 771545
Ripeyttä asiointiin
Ottaa päähän yhden ja saman asiakkaan hitaus kassalla kun yhdellä kädellä nostelee ostoksia kärrystä ja välillä pitelee71518- 871426
Mitä ajattelit hänestä
Ensi kohtaamisesta alkaen? Itsellä pikkuhiljaa syventyi rakkaudeksi vaikka alusta asti ajattelin että hän on samallainen851155Mietitkö tosissasi..
..että olisin tullut sinne jonkun muun vuoksi kuin sinun? Ei näinä vuosina tapahtuneet, myös tapahtumatta jääneet, ole3896- 64856
- 74805
- 52787
Marinin ahdistelija - "Lemmenkipeä huippuosaaja Lähi-idästä"
Olikin valtamedialle hankala paikka, kun kyseessä olikin "rikastaja" Vähän aikaa sitä voitiin piilotella, mutta pakko ol140738- 79694