Todellavaikeeta väittelee pokaamisesta

Tuo aikaisempi keskustelu on jo äärimmäisen täynnä ja menee jo tarpeeksi aiheen vierestä, joten ajattelin jatkaa tässä.

Tuossa tuo aikaisempi keskustelu.
https://keskustelu.suomi24.fi/t/15365940/eiko-kukaan-ole-kiinnostunut-lapsen-kasvatuksesta

Keskustelu lähti uutten aiheeseen - pokaaminen.

Kyllä mun mielestä naisiin tutustumisessa on olennaista, että on tietty määrä sääntöjä hallustta, jotta ei AINAKAAN tekisi "tymiä" mokia. Kun tietyt säännöt hallitsee, ne tulevat niin luonnostaan, että nainen ei edes huomaa, että mies on opetellut erilaisia sääntöjä.

Näiden sääntöjen oppimiseen auttaa erilaisten kirjojen lukeminen, jotka keskittuvät ihmissuhteisiin.
Lisäksi on hyvä tuntea lait lähinnä tuon seksuaalisen häirinnän osalta. No laissa se tarkoittaa lähinnä kourimista. Vaikka tuntisikin lait, pokaamisessa on paljon enemmän yksityiskohtia, jotka vaan täytyy hallita, jotta saa naisen kiinnostumaan - on osattava lukea naisen tunteita, on tiedettävä, mistä nainen loukkaantuu. Pieni väittely ei ole naisen kanssa pahitteeksi, koska pitää pystyä myös näyttämään, että osaa olla myös eri mieltä asioista. Tuo yhteiset arvotkin on jossain määrin aika veteen piirretty viiva. On esimerkiksi kokemusta asioista, joissa olen naisen kanssa eri mieltä eikä se ainakaan itseä haittaa ollenkaan - kokonaisuus ratkaisee.

On tarkoitus vastata kaikkiin pokausta käsitteleviin kommentteihin tuossa keskustelussa Eikö kukaan oel kiinnostunut lapsen kasvatuksesta. Laitan vastaukset aiheesta pokaus, tähän keskuteluketjuun.

169

1727

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • https://keskustelu.suomi24.fi/t/15365940/eiko-kukaan-ole-kiinnostunut-lapsen-kasvatuksesta#comment-94627013

      lempeä_herätys
      11.8.2018 15:23

      "Tuo kiltteys on ongelmallinen siinä, koska se helposti ymmärretään väärin, jolloin puhutaan täydestä nahjuksesta."

      Sekoitat toisiinsa kiltteyden ja alistumisen. Ymmärsin, että tarkoitit nahjuksella alistuvaa henkilöä.

      Oma ymmärrykseni on tällainen: kiltti henkilö ottaa selvää omista ja muiden tarpeista ja pyrkii tyydyttämään ne eettisesti kestävällä tavalla. Tarpeet voivat olla monenlaisia: sosiaalisia, taloudellisia, seksuaalisia, emotionaalisia, uskonnollisia... mitä tahansa.

      Toksisen maskuliinisuuden edustajat (ja ns. "pelimiehet") ovat kyllä kiinnostuneita omien tarpeidensa tyydyttämisestä mutta eivät toisten.

      Sen sijaan alistuvat henkilöt eli nahjukset eivät ole kiinnostuneita omien tarpeidensa tyydyttämisestä. He joko ovat tai eivät ole kiinnostuneita muiden ihmisten tarpeista, mutta molemmissa tapauksissa omat tarpeet jäävät taka-alalle.

      Tällä perusteella minä kyllä väittäisin, että sinä olet nimenomaan kiltti. Olet tunnistanut tarpeesi ja pyrkinyt vastaamaan niihin. Olet vain yrittänyt vastata omiin tarpeisiisi pelkästään toksisen maskuliinisuuden mallien kautta. Haluat välttää seksuaalisen rankaisuvallan käyttöä ja kuvittelet, että pelimiesopit tarjoavat väylän sen kiertämiseen. Pelaaminen on kuitenkin toisen osapuolen tarpeita hyljeksivä ideologia, joten sekin perustuu toksiseen maskuliinisuuteen, vaikka ei sovellakaan esim. seksuaalista rankaisuvaltaa. Pelaaja ei koskaan kysy naiselta "Mitä sinä haluat?", koska oletuksena on, ettei nainen ainakaan halua vastata miehen tarpeisiin.

      Todellavaikeeta vastaa: Paljon mielenkiintoisia seikkoja. Nyt täytyy vaan pitää vähän taukoa ja palata ehkä myöhemmin tähän keskuteluun, mahdollisesti illemmalla tai huomenna. Tämä on hyvä keskustelu.

      • lempeä_herätys

        "Todellavaikeeta vastaa: Paljon mielenkiintoisia seikkoja. Nyt täytyy vaan pitää vähän taukoa ja palata ehkä myöhemmin tähän keskuteluun, mahdollisesti illemmalla tai huomenna. Tämä on hyvä keskustelu."

        Mukava kuulla. Odotan innolla kommenttejasi. :)


      • NainenRuudunTakaa

        Noi laasasen jutut seksuaalisesta vallasta ja varsinkin RANKAISUvallasta on muuten tosi kinkyjä. Seksin yhdistäminen valtaan on oma alakulttuurinsa, mutta jos sen perusteella alkaa jotain yleistä teoriaa fantasioimaan, niin ei ole ihme, että osa ihmisistä katsoo että ei nyt ihan mene putkeen.

        Oletus siitä, että toisella on valtaa itsen yli, kertoo että ei ole ihan sinut omien rajojensa kanssa. Niin kuin ei toksisen maskuliinisen mieskuvan kautta elämisessä olla. Että missä menee se oman ja toisen persoonan ja vastuun, mihin valta perustuu, raja.

        Eli jos kokee, että toisella on seksuaalista valtaa itsen yli, niin silloin ei ole oman seksuaalisuutensa ohjaksissa.


      • NainenRuudunTakaa kirjoitti:

        Noi laasasen jutut seksuaalisesta vallasta ja varsinkin RANKAISUvallasta on muuten tosi kinkyjä. Seksin yhdistäminen valtaan on oma alakulttuurinsa, mutta jos sen perusteella alkaa jotain yleistä teoriaa fantasioimaan, niin ei ole ihme, että osa ihmisistä katsoo että ei nyt ihan mene putkeen.

        Oletus siitä, että toisella on valtaa itsen yli, kertoo että ei ole ihan sinut omien rajojensa kanssa. Niin kuin ei toksisen maskuliinisen mieskuvan kautta elämisessä olla. Että missä menee se oman ja toisen persoonan ja vastuun, mihin valta perustuu, raja.

        Eli jos kokee, että toisella on seksuaalista valtaa itsen yli, niin silloin ei ole oman seksuaalisuutensa ohjaksissa.

        Jokatapauksessa tuo palkitsemis ja rankaisuvalta antaa kuitenkin aika hyvin suuntaa eettisyyden suhteen - naisen pokaaminen on pääsääntöisesti eettistä, jos kyse on nimenomaan palkitsemisvallasta.


      • lempeä_herätys
        todellavaikeeta kirjoitti:

        Jokatapauksessa tuo palkitsemis ja rankaisuvalta antaa kuitenkin aika hyvin suuntaa eettisyyden suhteen - naisen pokaaminen on pääsääntöisesti eettistä, jos kyse on nimenomaan palkitsemisvallasta.

        Minä olen aivan eri mieltä tuon Straussin kirjan oppien eettisyydestä. En tiedä, tarkoititko pokaamisella niitä. Niissä nainen on melko tiukasti objektin asemassa eikä heitä kohdella tasavertaisina ihmisinä miehiin nähden.


      • lempeä_herätys kirjoitti:

        Minä olen aivan eri mieltä tuon Straussin kirjan oppien eettisyydestä. En tiedä, tarkoititko pokaamisella niitä. Niissä nainen on melko tiukasti objektin asemassa eikä heitä kohdella tasavertaisina ihmisinä miehiin nähden.

        Ongelma on alkujaan siinä, kun mies on ollut vasten tahtoisesti ilman naista koko nuoruuden ja tutustuminen naisiin on täyden työn takana. SItä vaan miettii, mikä oikein on vikana. Eikös tuo Strauss ole muutenkin ihan kunnon kansalainen, on opiskellut, tehnyt töitä, jne. Puuttuu vaan taidot saada nainen. Ongelmia tulee toki siinä, jos pitää maata satojen naisten kanssa ennenkuin valitsee sen yhden. Tosiasiat eivät kuitenkaan poistu - pokaustaidot on vaan oltava olemassa. Jos niitä ei ole, on sen yhdenkin kumppanin löytäminen äärimmäisen hankalaa.


      • lempeä_herätys
        todellavaikeeta kirjoitti:

        Ongelma on alkujaan siinä, kun mies on ollut vasten tahtoisesti ilman naista koko nuoruuden ja tutustuminen naisiin on täyden työn takana. SItä vaan miettii, mikä oikein on vikana. Eikös tuo Strauss ole muutenkin ihan kunnon kansalainen, on opiskellut, tehnyt töitä, jne. Puuttuu vaan taidot saada nainen. Ongelmia tulee toki siinä, jos pitää maata satojen naisten kanssa ennenkuin valitsee sen yhden. Tosiasiat eivät kuitenkaan poistu - pokaustaidot on vaan oltava olemassa. Jos niitä ei ole, on sen yhdenkin kumppanin löytäminen äärimmäisen hankalaa.

        Ymmärrän ongelman täysin, ja se on valtavan ikävä asia sekä yksilötasolla että laajemminkin.

        Minusta Strauss vain etsii ratkaisua aivan väärillä keinoilla. Keinot ovat manipulatiiviset, koska suhtautuminen sekä omaan itseen että naisiin on erikoinen. Tämä on tietysti naisen näkökulma. Miehen näkökulma voi olla erilainen.


      • NainenRuudunTakaa
        todellavaikeeta kirjoitti:

        Ongelma on alkujaan siinä, kun mies on ollut vasten tahtoisesti ilman naista koko nuoruuden ja tutustuminen naisiin on täyden työn takana. SItä vaan miettii, mikä oikein on vikana. Eikös tuo Strauss ole muutenkin ihan kunnon kansalainen, on opiskellut, tehnyt töitä, jne. Puuttuu vaan taidot saada nainen. Ongelmia tulee toki siinä, jos pitää maata satojen naisten kanssa ennenkuin valitsee sen yhden. Tosiasiat eivät kuitenkaan poistu - pokaustaidot on vaan oltava olemassa. Jos niitä ei ole, on sen yhdenkin kumppanin löytäminen äärimmäisen hankalaa.

        Pelimiesoppien lupaus on, että naisen voi manipuloida täyttämään omat seksuaaliset tarpeet. Se on
        1) käytännössä valheellinen lupaus
        2) monien mielestä kaukana siitä mitä edes seksiltä hakee saati ihmissuhteilta
        3) monien mielestä eettisesti väärin, samoin kuin muukin manipulointi.

        Jos kuvittelee, että pitää (tai että olis mahdollista) maata satojen kanssa ennen kuin valitsee sen yhden on todella pihalla.

        Aika moni on laajasti selittänyt mikä on sun ongelma. Ootko oppinut niistä mitään?


      • NainenRuudunTakaa kirjoitti:

        Pelimiesoppien lupaus on, että naisen voi manipuloida täyttämään omat seksuaaliset tarpeet. Se on
        1) käytännössä valheellinen lupaus
        2) monien mielestä kaukana siitä mitä edes seksiltä hakee saati ihmissuhteilta
        3) monien mielestä eettisesti väärin, samoin kuin muukin manipulointi.

        Jos kuvittelee, että pitää (tai että olis mahdollista) maata satojen kanssa ennen kuin valitsee sen yhden on todella pihalla.

        Aika moni on laajasti selittänyt mikä on sun ongelma. Ootko oppinut niistä mitään?

        "Aika moni on laajasti selittänyt mikä on sun ongelma. Ootko oppinut niistä mitään?"

        Selitä HYVIN perusteellisesti mikä mun ongelma on.


      • lempeä_herätys
        todellavaikeeta kirjoitti:

        "Aika moni on laajasti selittänyt mikä on sun ongelma. Ootko oppinut niistä mitään?"

        Selitä HYVIN perusteellisesti mikä mun ongelma on.

        Minulla on myös aavistuksia siitä, mitkä eri asiat ovat vaikeuttaneet pariutumistasi. En voi ikävä kyllä luetella niitä tässä. Mutta sinä ymmärrät sen.


      • NainenRuudunTakaa
        todellavaikeeta kirjoitti:

        "Aika moni on laajasti selittänyt mikä on sun ongelma. Ootko oppinut niistä mitään?"

        Selitä HYVIN perusteellisesti mikä mun ongelma on.

        Oon selittänyt sulle hyvin perusteellisesti sun ongelmia tällä palstalla.. oliskohan jo pari kuukautta - ja moni muu samoin. Eli käy lukemassa vanhoja ketjuja, niin siellä sitä selitystä riittää.

        Etenkin ne kohdat, joissa joku on kysynyt sulta jotain ja joihin et oo vastannut mitään tai pistänyt keskustelun sivuraiteelle, koskee just niitä kohtia joissa sulla olis mahdollisuus oppia jotain, jos osaisit ajatella asioita toisin kuin oot tähän asti ajatellut.


      • NainenRuudunTakaa
        lempeä_herätys kirjoitti:

        Minulla on myös aavistuksia siitä, mitkä eri asiat ovat vaikeuttaneet pariutumistasi. En voi ikävä kyllä luetella niitä tässä. Mutta sinä ymmärrät sen.

        Olis kyllä kiinnostavaa lukea ajatuksistasi. :)


      • NainenRuudunTakaa kirjoitti:

        Oon selittänyt sulle hyvin perusteellisesti sun ongelmia tällä palstalla.. oliskohan jo pari kuukautta - ja moni muu samoin. Eli käy lukemassa vanhoja ketjuja, niin siellä sitä selitystä riittää.

        Etenkin ne kohdat, joissa joku on kysynyt sulta jotain ja joihin et oo vastannut mitään tai pistänyt keskustelun sivuraiteelle, koskee just niitä kohtia joissa sulla olis mahdollisuus oppia jotain, jos osaisit ajatella asioita toisin kuin oot tähän asti ajatellut.

        Kun nyt otit tässä keskustelussa puheeksi ongelman, niin selitä itse nyt hyvin yksityiskohtaisesti mun ongelmat.


      • lempeä_herätys
        todellavaikeeta kirjoitti:

        Kun nyt otit tässä keskustelussa puheeksi ongelman, niin selitä itse nyt hyvin yksityiskohtaisesti mun ongelmat.

        Älä huolehdi. Olet ymmärtänyt jo paljon asioita pelkästään sinä aikana, kun minä olen ollut tällä palstalla. :) Ei ajattelusi ole niin staattista kuin NRT väittää.

        Mutta mm. siinä NRT on oikeassa, että suurimmat oivallukset tulevat yleensä niiden kysymysten kautta, joihin on vaikeinta vastata.

        Olen kyllä itsekin ymmärtänyt monia asioita täällä ollessani. Lähinnä NRT:n ja sinun avullasi mutta toisinaan myös muiden osallistujien kautta. :)


      • NainenRuudunTakaa
        todellavaikeeta kirjoitti:

        Kun nyt otit tässä keskustelussa puheeksi ongelman, niin selitä itse nyt hyvin yksityiskohtaisesti mun ongelmat.

        Miksi mun pitäisi käyttää ilmaiseksi aikaani sun ongelmien selvittämiseen? En oo sun terapeutti enkä palveluskuntaa. Oon selittänyt sulle palstalla asioita monta kuukautta ja ne tekstit on täällä tallessa.

        Mutta ainahan sä voit tehdä uuden aloituksen ja kysyä muilta tätä asiaa. Moni varmaan vielä jaksaa analysoida.


      • NainenRuudunTakaa
        lempeä_herätys kirjoitti:

        Älä huolehdi. Olet ymmärtänyt jo paljon asioita pelkästään sinä aikana, kun minä olen ollut tällä palstalla. :) Ei ajattelusi ole niin staattista kuin NRT väittää.

        Mutta mm. siinä NRT on oikeassa, että suurimmat oivallukset tulevat yleensä niiden kysymysten kautta, joihin on vaikeinta vastata.

        Olen kyllä itsekin ymmärtänyt monia asioita täällä ollessani. Lähinnä NRT:n ja sinun avullasi mutta toisinaan myös muiden osallistujien kautta. :)

        Oon kyllä samaa mieltä siitä, että kehitystä on tapahtunut.


      • NainenRuudunTakaa kirjoitti:

        Pelimiesoppien lupaus on, että naisen voi manipuloida täyttämään omat seksuaaliset tarpeet. Se on
        1) käytännössä valheellinen lupaus
        2) monien mielestä kaukana siitä mitä edes seksiltä hakee saati ihmissuhteilta
        3) monien mielestä eettisesti väärin, samoin kuin muukin manipulointi.

        Jos kuvittelee, että pitää (tai että olis mahdollista) maata satojen kanssa ennen kuin valitsee sen yhden on todella pihalla.

        Aika moni on laajasti selittänyt mikä on sun ongelma. Ootko oppinut niistä mitään?

        .. Noi(kin) NarsuMarsustelijat on NarsuMarsuNaaraiden VastinPareja.. SurkuHupaisinta seurattavaa/kuunneltavaa/katseltavaa jne. on, kun Marsustelijat Sättivät, KritiSoivat jne. VastinParejaan.. Puolin&Toisin.. ;P

        .. Se(kin) on Vain Silkkaa NarsuMarsuMaista Persestelyä.. ;P


      • selko

        onko töherryksesi viesti se,
        ettei sulla ole otsikon asiasta mitään sanottavaa?


      • lempeä_herätys
        NainenRuudunTakaa kirjoitti:

        Miksi mun pitäisi käyttää ilmaiseksi aikaani sun ongelmien selvittämiseen? En oo sun terapeutti enkä palveluskuntaa. Oon selittänyt sulle palstalla asioita monta kuukautta ja ne tekstit on täällä tallessa.

        Mutta ainahan sä voit tehdä uuden aloituksen ja kysyä muilta tätä asiaa. Moni varmaan vielä jaksaa analysoida.

        Minä voisin olla ”terapeutti”. :D

        Paitsi että minä näen hänessä ensisijaisesti sen, mikä on kaunista. Kaikki nuo vaikeudet ja ongelmat ovat vain kuorta. Sisin on parasta hänessä. <3

        Ehkä olisin huono terapeutti...


      • NainenRuudunTakaa kirjoitti:

        Miksi mun pitäisi käyttää ilmaiseksi aikaani sun ongelmien selvittämiseen? En oo sun terapeutti enkä palveluskuntaa. Oon selittänyt sulle palstalla asioita monta kuukautta ja ne tekstit on täällä tallessa.

        Mutta ainahan sä voit tehdä uuden aloituksen ja kysyä muilta tätä asiaa. Moni varmaan vielä jaksaa analysoida.

        Se on helppoa vaan silloin kysyä suoraan, kun ottaa puheeksi jonkun ongelman. Toki en tietenkään voi sua vaatia vastaamaankaan.


      • NuuskaMuikkune kirjoitti:

        .. Noi(kin) NarsuMarsustelijat on NarsuMarsuNaaraiden VastinPareja.. SurkuHupaisinta seurattavaa/kuunneltavaa/katseltavaa jne. on, kun Marsustelijat Sättivät, KritiSoivat jne. VastinParejaan.. Puolin&Toisin.. ;P

        .. Se(kin) on Vain Silkkaa NarsuMarsuMaista Persestelyä.. ;P

        Hyvä Nuuska! En mä turhaan ehdottanut, että sunkin kannattaa liittyä enemmän näihin mun keskusteluihin.

        Mä olen ymmärtänyt, että sä olet aika hyvinkin perehtynyt ihmisen itsepetokseen, erilaisiin persoonallisuus häiriöihin jne. Sulla on varmasti paljon juuri tämän takia ymmärrystä, miten ihmissuhteet toimivat, manipuolinti, itsekäs oman edun tavoittaminen jne.


      • todellavaikeeta kirjoitti:

        Hyvä Nuuska! En mä turhaan ehdottanut, että sunkin kannattaa liittyä enemmän näihin mun keskusteluihin.

        Mä olen ymmärtänyt, että sä olet aika hyvinkin perehtynyt ihmisen itsepetokseen, erilaisiin persoonallisuus häiriöihin jne. Sulla on varmasti paljon juuri tämän takia ymmärrystä, miten ihmissuhteet toimivat, manipuolinti, itsekäs oman edun tavoittaminen jne.

        Tämä kun koskee nimenomaan molempia sukupuolia nimenomaan nämä ongelmat.


      • uljsdh
        lempeä_herätys kirjoitti:

        Minä voisin olla ”terapeutti”. :D

        Paitsi että minä näen hänessä ensisijaisesti sen, mikä on kaunista. Kaikki nuo vaikeudet ja ongelmat ovat vain kuorta. Sisin on parasta hänessä. <3

        Ehkä olisin huono terapeutti...

        Voisit olla paapoja, mukanakärsijä, vertaisymmärtäjäkin(?), jos tuo rooli olisi tarjolla. Niin, onko?
        Terapeutin pitää pystyä myös ojentamaan tarvittaessa.

        Aiemmassa ketjussa joku lainasi sanontaa: tie helvettiin on reunustettu hyvillä aikomuksilla.
        Mistä täsmälleen lie peräisin, joka tapauksessa pitää *tehdä* ja vieläpä oikeata asiaa, tässä tekemisen focus taitaa liikkua tavoitteeseen nähden joltisenkin reuna-alueella.


      • selko kirjoitti:

        onko töherryksesi viesti se,
        ettei sulla ole otsikon asiasta mitään sanottavaa?

        Jos tämä oli suunnattu mulle, niin sanon tähän sen, että joitakin viestejä mietin enemmän ja toisia vähemmän. Jos joudun joskus miettimään enemmän, saatan palata myöhemmin. Kyseisellä hetkellä ei ollut tuohon viestiin sanottavaa, mutta ajattelin laittaa sen tähän keskusteluketjuun, koska se sopii paremmin tähän otsikkoon. Samoin myös, jos vastaan johonkin aikaisemman keskusteluketjun viesteihin, jotka sopii paremmin tähän otsikkoon, voin tehdä samoin - siirrän kommentin tähän keskusteluun. Toki jos johonkin kommenttiin tulee vastaus ihan itsestään tähän keskusteluketjuun, ei tietenkään tarvitse tehdä mitään.


      • selko
        todellavaikeeta kirjoitti:

        Jos tämä oli suunnattu mulle, niin sanon tähän sen, että joitakin viestejä mietin enemmän ja toisia vähemmän. Jos joudun joskus miettimään enemmän, saatan palata myöhemmin. Kyseisellä hetkellä ei ollut tuohon viestiin sanottavaa, mutta ajattelin laittaa sen tähän keskusteluketjuun, koska se sopii paremmin tähän otsikkoon. Samoin myös, jos vastaan johonkin aikaisemman keskusteluketjun viesteihin, jotka sopii paremmin tähän otsikkoon, voin tehdä samoin - siirrän kommentin tähän keskusteluun. Toki jos johonkin kommenttiin tulee vastaus ihan itsestään tähän keskusteluketjuun, ei tietenkään tarvitse tehdä mitään.

        Se on Nuuskalle; ulkoasu on jo töherrystä
        ja nuuska taitaa muuten vain 'ilkeyksissään' kirjoitella joskus semmosia juupas-eipäs -lauseita, joissa sisällössä ei ole tarkoituksella järkeä. sellaisia vaan narsu marsu pimpeli pompeli marsu se narsulle takkia ompeli..... sori (joskus kirjotus asettuu väärin)


      • NainenRuudunTakaa
        todellavaikeeta kirjoitti:

        Se on helppoa vaan silloin kysyä suoraan, kun ottaa puheeksi jonkun ongelman. Toki en tietenkään voi sua vaatia vastaamaankaan.

        Joo, kyllähän sitä kysyä saa. Sun aloittamat ketjut on yleensä päätyneet käsitelemään sun ongelmia. Paljon on tullut myös käytännön vinkkejä ja teoreettista vääntöä.

        Mut parhaita on olleet kysymykset, joihin et oo vastannut. Esim. tän postauksen lopussa on yksi rankaisuvallasta käytännössä.

        Ehkä oon vähän liikaakin osallistunut.


      • lempeä_herätys
        uljsdh kirjoitti:

        Voisit olla paapoja, mukanakärsijä, vertaisymmärtäjäkin(?), jos tuo rooli olisi tarjolla. Niin, onko?
        Terapeutin pitää pystyä myös ojentamaan tarvittaessa.

        Aiemmassa ketjussa joku lainasi sanontaa: tie helvettiin on reunustettu hyvillä aikomuksilla.
        Mistä täsmälleen lie peräisin, joka tapauksessa pitää *tehdä* ja vieläpä oikeata asiaa, tässä tekemisen focus taitaa liikkua tavoitteeseen nähden joltisenkin reuna-alueella.

        En ymmärrä kommenttisi loppuosaa.


      • selko kirjoitti:

        Se on Nuuskalle; ulkoasu on jo töherrystä
        ja nuuska taitaa muuten vain 'ilkeyksissään' kirjoitella joskus semmosia juupas-eipäs -lauseita, joissa sisällössä ei ole tarkoituksella järkeä. sellaisia vaan narsu marsu pimpeli pompeli marsu se narsulle takkia ompeli..... sori (joskus kirjotus asettuu väärin)

        .. Jos Peilistä Katseleva Ilmestys Ei Miellytä, niin Älä Siitä PeilinAntajaa Syytä.. ;D

        .. Tai Noh.. Tuo(kin) juttu Soppii ihan Täysin NarsuMarsun Persoonaan/Luonteeseen.. ;P


      • NainenRuudunTakaa kirjoitti:

        Joo, kyllähän sitä kysyä saa. Sun aloittamat ketjut on yleensä päätyneet käsitelemään sun ongelmia. Paljon on tullut myös käytännön vinkkejä ja teoreettista vääntöä.

        Mut parhaita on olleet kysymykset, joihin et oo vastannut. Esim. tän postauksen lopussa on yksi rankaisuvallasta käytännössä.

        Ehkä oon vähän liikaakin osallistunut.

        Turha sun on siitä mua syyttää, jos en ole vastannut - mä en pysty vastaamaan liian hankaliinkaan kysymyksiin tai lukemaan liian hankalaa tekstiä. Tuo teksti tämän keskusteluketjun lopussa on liian "korkea tasoista" mun älykkyydelle, joten voit olla 100% varma, että tulemme ymmärtämään tuon Laasasen kirjan kritiikin aivan liian eri tavalla. Tässä tämä ongelma onkin, kun pojat menestyvät jo peruskoulussa tyttöjä huonommin - on aika mahdotonta odottaa, että miehet ymmärtäisivät yliopistotason tekstiä samalla tavalla kuin naiset, jotta päästäisiin yhteisymmärrykseen. Tämä ei silti poista sitä tosiasiaa, että on olemassa ätmejä, jotka kärsii seksin puutteesta. Tosiasia on tämä älyllinen etäisyys fiksuihin naisiin, jonka seurauksena me ymmärrämme toisia liian eri tavalla - fiksut naiset eivät ymmärrä ätmejä, jotka eivät välttämättä ymmärrä yliopistotason tekstejä, koska he tuskin ovat kovin menestyneitä urallaan. Jos he olisivat erittäin menestyneitä urallaan, he eivät olisi edes ätmejä.


      • todellavaikeeta kirjoitti:

        Turha sun on siitä mua syyttää, jos en ole vastannut - mä en pysty vastaamaan liian hankaliinkaan kysymyksiin tai lukemaan liian hankalaa tekstiä. Tuo teksti tämän keskusteluketjun lopussa on liian "korkea tasoista" mun älykkyydelle, joten voit olla 100% varma, että tulemme ymmärtämään tuon Laasasen kirjan kritiikin aivan liian eri tavalla. Tässä tämä ongelma onkin, kun pojat menestyvät jo peruskoulussa tyttöjä huonommin - on aika mahdotonta odottaa, että miehet ymmärtäisivät yliopistotason tekstiä samalla tavalla kuin naiset, jotta päästäisiin yhteisymmärrykseen. Tämä ei silti poista sitä tosiasiaa, että on olemassa ätmejä, jotka kärsii seksin puutteesta. Tosiasia on tämä älyllinen etäisyys fiksuihin naisiin, jonka seurauksena me ymmärrämme toisia liian eri tavalla - fiksut naiset eivät ymmärrä ätmejä, jotka eivät välttämättä ymmärrä yliopistotason tekstejä, koska he tuskin ovat kovin menestyneitä urallaan. Jos he olisivat erittäin menestyneitä urallaan, he eivät olisi edes ätmejä.

        Miksi sitten esimerkiksi tyhmä ätmi ei halua tyhmää naista - tyhmä nainen on syrjäytynyt, koska naisilla koulutus on nykypäivänä tavallista. Jokainen voi miettiä, mitä seuraa siitä, kun kaksi syrjäytynyttä pariutuvat ja tekevät lapsen. Tuleeko heidän lapsestakaan menestyjä??????? Toisaalta, jos asetamme vain menestyjille oikeuden tehdä lapsia, jatkuu sama menestyneiden ihmisten suosiminen, eikä syrjäytyneille tule elämä yhtään helpommaksi. Näkisin, että pienempi paha on se, että kaikilla on oikeus tehdä lapsia.


      • NainenRuudunTakaa
        todellavaikeeta kirjoitti:

        Miksi sitten esimerkiksi tyhmä ätmi ei halua tyhmää naista - tyhmä nainen on syrjäytynyt, koska naisilla koulutus on nykypäivänä tavallista. Jokainen voi miettiä, mitä seuraa siitä, kun kaksi syrjäytynyttä pariutuvat ja tekevät lapsen. Tuleeko heidän lapsestakaan menestyjä??????? Toisaalta, jos asetamme vain menestyjille oikeuden tehdä lapsia, jatkuu sama menestyneiden ihmisten suosiminen, eikä syrjäytyneille tule elämä yhtään helpommaksi. Näkisin, että pienempi paha on se, että kaikilla on oikeus tehdä lapsia.

        Niin, tässä se taas tuli: ongelmasi on että et tyydy tasoosi, kuten muillakin ätmeilä. Nopeastipa siihen taas pääsiin.

        Kukaanhan ei kiellä tekemästä lasta, jos itse ilman hoitoja sellaisen pystyy tekemään. Eli löytää kumppanin. Eli hyväksyy tasoisensa.

        Mutta ei, sulla on niin pahat ennakkoluulot kouluttamattomista naisista, että sä et edes vilkaise niihin päin. Vaikka "tyhmä" voi olla ihan hyvässä duunissa. Kaikkialla ei tarvita abstarktia ajattelua, vaan muita taitoja. Esim. sosiaalista älyä.

        Lapisista... hyvä että tiedostat, että et itse pysty vanhemmuuten ja se jäisi sitten sen toisen vanhemman kontolle. Reilua olla avoin siitä.


      • vastaaja
        todellavaikeeta kirjoitti:

        Turha sun on siitä mua syyttää, jos en ole vastannut - mä en pysty vastaamaan liian hankaliinkaan kysymyksiin tai lukemaan liian hankalaa tekstiä. Tuo teksti tämän keskusteluketjun lopussa on liian "korkea tasoista" mun älykkyydelle, joten voit olla 100% varma, että tulemme ymmärtämään tuon Laasasen kirjan kritiikin aivan liian eri tavalla. Tässä tämä ongelma onkin, kun pojat menestyvät jo peruskoulussa tyttöjä huonommin - on aika mahdotonta odottaa, että miehet ymmärtäisivät yliopistotason tekstiä samalla tavalla kuin naiset, jotta päästäisiin yhteisymmärrykseen. Tämä ei silti poista sitä tosiasiaa, että on olemassa ätmejä, jotka kärsii seksin puutteesta. Tosiasia on tämä älyllinen etäisyys fiksuihin naisiin, jonka seurauksena me ymmärrämme toisia liian eri tavalla - fiksut naiset eivät ymmärrä ätmejä, jotka eivät välttämättä ymmärrä yliopistotason tekstejä, koska he tuskin ovat kovin menestyneitä urallaan. Jos he olisivat erittäin menestyneitä urallaan, he eivät olisi edes ätmejä.

        Tässä nyt lyhyesti: on parempi jos illuusio särkyy aikanaan kuin myöhään,.silloin se tekisi enemmän kipeää. Ei ole tietenkään kiellettyä tukeutua pelioppaisiinkin jos se rauhoittaa, pitää vain ymmärtää ettei niihin ole sokeasti uskominen, koska ovat luonteeltaan eniten huulenheittoa. läppää, viihdettäkin, ja antaa niille siten arvonsa mukainen asema. Kuplan puhkeaminen kehityksessä on välipiste, mikä pienen rokotuksen jälkeen on positiivinenkin juttu, antaa taas mahdollisuuden uusiin näkymiin. Työtähän olet innokkaasti jo nytkin tehnyt.

        Ajatusleikki, aattele että ketjun lopussa olevan pokaussketsin kirjoittaja on nainen. Hän on osannut kirjoittaa malliesimerkin jo etukäteen, ennen kuin olet ehtinyt painaa mieleen omat vuorosanasi. Pokausrepliikistä nainen stoppaisi heti alkuunsa:
        -lopeta lorusi, tulepas niin puhutaan muuta...
        - (siinä sinulle tilaisuus olla omana itsenäsi, tämä on todennäköisintä)

        Vastaavasta tilanteestä sulla oli ennakkomielikuva, että ".. nainen ei huomaa mitään"


      • NainenRuudunTakaa kirjoitti:

        Niin, tässä se taas tuli: ongelmasi on että et tyydy tasoosi, kuten muillakin ätmeilä. Nopeastipa siihen taas pääsiin.

        Kukaanhan ei kiellä tekemästä lasta, jos itse ilman hoitoja sellaisen pystyy tekemään. Eli löytää kumppanin. Eli hyväksyy tasoisensa.

        Mutta ei, sulla on niin pahat ennakkoluulot kouluttamattomista naisista, että sä et edes vilkaise niihin päin. Vaikka "tyhmä" voi olla ihan hyvässä duunissa. Kaikkialla ei tarvita abstarktia ajattelua, vaan muita taitoja. Esim. sosiaalista älyä.

        Lapisista... hyvä että tiedostat, että et itse pysty vanhemmuuten ja se jäisi sitten sen toisen vanhemman kontolle. Reilua olla avoin siitä.

        Jos kaksi "tyhmää" tekee lapsen, eikä tiedä lapsen hoidosta mitään, voi seurauksena olla huostaan otto. Ei nämä nyt ole mitään niin yksinkertaisia asioita.


      • NainenRuudunTakaa kirjoitti:

        Niin, tässä se taas tuli: ongelmasi on että et tyydy tasoosi, kuten muillakin ätmeilä. Nopeastipa siihen taas pääsiin.

        Kukaanhan ei kiellä tekemästä lasta, jos itse ilman hoitoja sellaisen pystyy tekemään. Eli löytää kumppanin. Eli hyväksyy tasoisensa.

        Mutta ei, sulla on niin pahat ennakkoluulot kouluttamattomista naisista, että sä et edes vilkaise niihin päin. Vaikka "tyhmä" voi olla ihan hyvässä duunissa. Kaikkialla ei tarvita abstarktia ajattelua, vaan muita taitoja. Esim. sosiaalista älyä.

        Lapisista... hyvä että tiedostat, että et itse pysty vanhemmuuten ja se jäisi sitten sen toisen vanhemman kontolle. Reilua olla avoin siitä.

        "Mutta ei, sulla on niin pahat ennakkoluulot kouluttamattomista naisista, että sä et edes vilkaise niihin päin. Vaikka "tyhmä" voi olla ihan hyvässä duunissa. Kaikkialla ei tarvita abstarktia ajattelua, vaan muita taitoja. Esim. sosiaalista älyä. "

        Tuo sosiaalinen älykkyys? Täytyypä hetken miettiä. Jos ihmisellä on huono yleissivistys, kuten "tyhmällä" naisella, kasvaa riski myös erittäin pahoihin virheisiinkin.


      • todellavaikeeta kirjoitti:

        "Mutta ei, sulla on niin pahat ennakkoluulot kouluttamattomista naisista, että sä et edes vilkaise niihin päin. Vaikka "tyhmä" voi olla ihan hyvässä duunissa. Kaikkialla ei tarvita abstarktia ajattelua, vaan muita taitoja. Esim. sosiaalista älyä. "

        Tuo sosiaalinen älykkyys? Täytyypä hetken miettiä. Jos ihmisellä on huono yleissivistys, kuten "tyhmällä" naisella, kasvaa riski myös erittäin pahoihin virheisiinkin.

        Hyvä yleissivistys kun on osa sosiaalista älyä - hyvän yleissivistyksen omaava osaa toimia todennäköisemmin "oikein" erilaisissa sosiaalisissa tilanteissa.


      • NainenRuudunTakaa
        todellavaikeeta kirjoitti:

        Jos kaksi "tyhmää" tekee lapsen, eikä tiedä lapsen hoidosta mitään, voi seurauksena olla huostaan otto. Ei nämä nyt ole mitään niin yksinkertaisia asioita.

        Voit etsiä koko elämäsi viisasta naista, joka haluaisi tehdä sun kansa lapsen. Samalla menee lempeenherätyksen ja muiden lurittelut ohi...

        Ei siinä mitään. Kukin tavallaan. Aina on vaikeeta kun toivoo toiselta enemmän kuin on itsellä annettavaa. Ja jos toivoo elämältä enemmän kuin mitä pystyis handlaamaan (esim. lasta jos ei ole sen huolehtimiseen kykyä). Mutta toki saa toivoa.


      • NainenRuudunTakaa
        todellavaikeeta kirjoitti:

        "Mutta ei, sulla on niin pahat ennakkoluulot kouluttamattomista naisista, että sä et edes vilkaise niihin päin. Vaikka "tyhmä" voi olla ihan hyvässä duunissa. Kaikkialla ei tarvita abstarktia ajattelua, vaan muita taitoja. Esim. sosiaalista älyä. "

        Tuo sosiaalinen älykkyys? Täytyypä hetken miettiä. Jos ihmisellä on huono yleissivistys, kuten "tyhmällä" naisella, kasvaa riski myös erittäin pahoihin virheisiinkin.

        Yleissivistys = tietää perusteet erilaisista asioista
        Analyyttinen älykkyys = osaa jakaa isoja kokonaisuusksia osiin ja nähdä niiden suhteita
        Loogis-matemaattinen älykkyys = ymmärtää numeroita ja yhtälöitä
        Sosiaalinen älykkyys = tulee toimeen ihmisten kanssa (sivistys voi auttaa, mutta ei välttämättä)
        Tunneäly = ymmärtää omia ja muiden tunteita.

        Tässäpä näitä erilaisten älykkyyksien lajeja. Enemmänkin on.


      • NainenRuudunTakaa
        todellavaikeeta kirjoitti:

        Jos kaksi "tyhmää" tekee lapsen, eikä tiedä lapsen hoidosta mitään, voi seurauksena olla huostaan otto. Ei nämä nyt ole mitään niin yksinkertaisia asioita.

        Musta on oikeih hyvä että tiedostat mitä haet, fiksua äitiä sun tulevalle lapselle tai lapsille.

        Sulla on ehdottomasti markkinat. Ne on 3-kymppiset naiset, joilla on kiire tehdä lapsi jonkun miehen kanssa ja jotka nimenomaan kaipaa miestä siihen perheeseen ja joille miehen tärkein kriteeri on, että mies haluaa sen perheen myös.

        Löytyihän tähänkin ongelmaan ainakin teoreettinen ratkaisu. :)


      • NainenRuudunTakaa kirjoitti:

        Musta on oikeih hyvä että tiedostat mitä haet, fiksua äitiä sun tulevalle lapselle tai lapsille.

        Sulla on ehdottomasti markkinat. Ne on 3-kymppiset naiset, joilla on kiire tehdä lapsi jonkun miehen kanssa ja jotka nimenomaan kaipaa miestä siihen perheeseen ja joille miehen tärkein kriteeri on, että mies haluaa sen perheen myös.

        Löytyihän tähänkin ongelmaan ainakin teoreettinen ratkaisu. :)

        Mä todellakin arvioin naista nimenomaan tulevana lasten äitinä, lisäksiä sellaisena, joka hallitsee erilaisia sosiaalisia tilanteita, osaa hoitaa ihmissuhteita, omaa riittävän määrän ystäviä, tulee kohtuu helposti toimeen eri ihmisten kanssa, opiskelee vähintään AMK tason koulussa ja jos on valmistunut, käy töissä. Onko tässä mitään väärää, että laskelmoi :) Nimenomaan laskelmointi on parempaa tulevaisuutta varten :)


      • NainenRuudunTakaa
        todellavaikeeta kirjoitti:

        Mä todellakin arvioin naista nimenomaan tulevana lasten äitinä, lisäksiä sellaisena, joka hallitsee erilaisia sosiaalisia tilanteita, osaa hoitaa ihmissuhteita, omaa riittävän määrän ystäviä, tulee kohtuu helposti toimeen eri ihmisten kanssa, opiskelee vähintään AMK tason koulussa ja jos on valmistunut, käy töissä. Onko tässä mitään väärää, että laskelmoi :) Nimenomaan laskelmointi on parempaa tulevaisuutta varten :)

        Sulta puuttuu se laskelmoinnin puoli, että mitä annettavaa sulla on sellaiselle nasielle. Kun se nainenkin laskelmoi parempaa tulevaisuutta varten, niin miksi se ottaisi sut?


      • NainenRuudunTakaa kirjoitti:

        Yleissivistys = tietää perusteet erilaisista asioista
        Analyyttinen älykkyys = osaa jakaa isoja kokonaisuusksia osiin ja nähdä niiden suhteita
        Loogis-matemaattinen älykkyys = ymmärtää numeroita ja yhtälöitä
        Sosiaalinen älykkyys = tulee toimeen ihmisten kanssa (sivistys voi auttaa, mutta ei välttämättä)
        Tunneäly = ymmärtää omia ja muiden tunteita.

        Tässäpä näitä erilaisten älykkyyksien lajeja. Enemmänkin on.

        "Sosiaalinen älykkyys = tulee toimeen ihmisten kanssa (sivistys voi auttaa, mutta ei välttämättä)"

        Mä väittäisin, että hyvä yleissivistys voi paljonkin auttaa tulemaan toimeen eri ihmisten kanssa. Hyvän yleissivistyksen omaava on ajasta perillä, eikä ole jämähtänyt joihinkin vanhoihin käsityksiin kuten esimerkiksi vaikkapa homoista. Hyvän yleissivistyksen omaavalla henkilöllä on eri asioista yleensä järkevämmät mielipiteet - sellaiset, jotka ajavat todennäköisemmin kestävää kehitystä. Mun mielestä naisella pitää olla asioista mielipiteet, aina parempi mitä järkevämmät ne on ja heijastaa aikaa ja esimerkiksi vaikkapa sitä, mitä on tieteessä tutkittu.


      • NainenRuudunTakaa
        todellavaikeeta kirjoitti:

        Mä todellakin arvioin naista nimenomaan tulevana lasten äitinä, lisäksiä sellaisena, joka hallitsee erilaisia sosiaalisia tilanteita, osaa hoitaa ihmissuhteita, omaa riittävän määrän ystäviä, tulee kohtuu helposti toimeen eri ihmisten kanssa, opiskelee vähintään AMK tason koulussa ja jos on valmistunut, käy töissä. Onko tässä mitään väärää, että laskelmoi :) Nimenomaan laskelmointi on parempaa tulevaisuutta varten :)

        Laskelmoinnissa ei ole mitään väärää. Ei sitten pidä ruveta haukkumaan muita, jotka niin tekevät.

        Tyhmää voi olla, jos jää liikaa kiinni laskelmiinsa ja menee joku hyvä juttu elämässä ohi. Mutta jos on omat arvot vahvasti selvillä (kuten sulla perhearvot), niin sithän ei just lapsettomana pysyttelevät kiinnosta. Eli jos joku lapseton olis susta kiinnostunut, niin ohi saa sitten mennä.


      • NainenRuudunTakaa kirjoitti:

        Sulta puuttuu se laskelmoinnin puoli, että mitä annettavaa sulla on sellaiselle nasielle. Kun se nainenkin laskelmoi parempaa tulevaisuutta varten, niin miksi se ottaisi sut?

        Siinäpä se on - pitäis löytää omat vahvuudet niin hyvin,, että "normaali" nainen osais nähdä minut arvokkaana omaa tulevaisuutta varten. Se miten löytää omat vahvuudet parhaalla mahdollisella tavalla on nimenomaan oikeeseen suuntaan kehittymistä ja se todennäköisimmin johtaa kestävään kehitykseen pariutumismarkkinoilla sekä itse parisuhteessa. EI aina todellakaan helppoa. Siksihän täällä suomi24 sinkut palstalla keskustellaankin.


      • NainenRuudunTakaa kirjoitti:

        Laskelmoinnissa ei ole mitään väärää. Ei sitten pidä ruveta haukkumaan muita, jotka niin tekevät.

        Tyhmää voi olla, jos jää liikaa kiinni laskelmiinsa ja menee joku hyvä juttu elämässä ohi. Mutta jos on omat arvot vahvasti selvillä (kuten sulla perhearvot), niin sithän ei just lapsettomana pysyttelevät kiinnosta. Eli jos joku lapseton olis susta kiinnostunut, niin ohi saa sitten mennä.

        Jep, olet oikeassa. Laskelmoinnissa on aina kyse siitä, että ihminen haluaa jotain. Se, mitä ihminen haluaa, heijastaa hänen omia arvoja.


      • todellavaikeeta kirjoitti:

        Jep, olet oikeassa. Laskelmoinnissa on aina kyse siitä, että ihminen haluaa jotain. Se, mitä ihminen haluaa, heijastaa hänen omia arvoja.

        Kuten puhuit perhearvoista - eikö perhearvot ole ihan hyvä asia, koska perhe on lopulta se, josta ihminen eniten välittää - ei työkaverit ole mitään läheisiä ihmissuhteita, ei varsinkaan miehillä kaveritkaan ole mitään kovin läheisiä ihmissuhteita, heillä on usein kuitenkin aika oma elämänsä.
        Naisilla voi kaverit tosin olla myös läheisiä, ainakin läheisempiä kuin miehille kaverit.


      • NainenRuudunTakaa
        todellavaikeeta kirjoitti:

        Kuten puhuit perhearvoista - eikö perhearvot ole ihan hyvä asia, koska perhe on lopulta se, josta ihminen eniten välittää - ei työkaverit ole mitään läheisiä ihmissuhteita, ei varsinkaan miehillä kaveritkaan ole mitään kovin läheisiä ihmissuhteita, heillä on usein kuitenkin aika oma elämänsä.
        Naisilla voi kaverit tosin olla myös läheisiä, ainakin läheisempiä kuin miehille kaverit.

        Ei oo absoluuttisen hyviä tai huonoja arvoja. Ja "normaalejakin" on monenlaisia. Yleisyys riippuu esim. asuinpaikasta.

        Ihminen voi välittää toisista ihmisistä niin monella tasolla. Voi olla ystäväpiirejä tai muita yhteisöjä esim. harrastuksen tai vapaaehtoistyön kautta - tai vaikka naapuruston. Ja osa ihmsistä kaipaa paljon ihmisiä ympärillee, toiset muutaman hyvän ja paljon tilaa olla yksin.

        Ei oo aina sukupuolitettuja juttuja nämä, mutta koulutetuilla naisilla varsinkin perhearvot ovat harvemmassa. Ainakaan niin, että itse olisi se perheen päävastuullinen. Eli koulutettu nainen hakee usein miestä, joka kantaa oman osansa perheen vastuusta.

        Poikkeuksena ne, joilla on se biologisen kellon tikitys kovempi.

        Tämä ihan vaan tiedoksi, että millaisilla markkinoilla liikut.


      • vastaaja kirjoitti:

        Tässä nyt lyhyesti: on parempi jos illuusio särkyy aikanaan kuin myöhään,.silloin se tekisi enemmän kipeää. Ei ole tietenkään kiellettyä tukeutua pelioppaisiinkin jos se rauhoittaa, pitää vain ymmärtää ettei niihin ole sokeasti uskominen, koska ovat luonteeltaan eniten huulenheittoa. läppää, viihdettäkin, ja antaa niille siten arvonsa mukainen asema. Kuplan puhkeaminen kehityksessä on välipiste, mikä pienen rokotuksen jälkeen on positiivinenkin juttu, antaa taas mahdollisuuden uusiin näkymiin. Työtähän olet innokkaasti jo nytkin tehnyt.

        Ajatusleikki, aattele että ketjun lopussa olevan pokaussketsin kirjoittaja on nainen. Hän on osannut kirjoittaa malliesimerkin jo etukäteen, ennen kuin olet ehtinyt painaa mieleen omat vuorosanasi. Pokausrepliikistä nainen stoppaisi heti alkuunsa:
        -lopeta lorusi, tulepas niin puhutaan muuta...
        - (siinä sinulle tilaisuus olla omana itsenäsi, tämä on todennäköisintä)

        Vastaavasta tilanteestä sulla oli ennakkomielikuva, että ".. nainen ei huomaa mitään"

        Mä en itseasiassa kannusta mihinkään sokeasti uskomista. Nuo pelimiesoppaat kyllä tuovat tiettyjä tosiasioita pariutumismarkkinoilla hyvin suoraan esiin, joten kyllä niistä sosiaalisesti jälkeen jäänyt oppii hahmottamaan maailmaa ja peilaamalla omaa käyttäytymistä niihin, kyllä löytää esimerkiksi monenlaisia "virheitä", mitä on tehnyt parisuhdemarkkinoilla ja ihmetellyt, miksi ei kelpaa. Samoja "virheitä" kun ovat tehneet muutkin.


      • NainenRuudunTakaa kirjoitti:

        Ei oo absoluuttisen hyviä tai huonoja arvoja. Ja "normaalejakin" on monenlaisia. Yleisyys riippuu esim. asuinpaikasta.

        Ihminen voi välittää toisista ihmisistä niin monella tasolla. Voi olla ystäväpiirejä tai muita yhteisöjä esim. harrastuksen tai vapaaehtoistyön kautta - tai vaikka naapuruston. Ja osa ihmsistä kaipaa paljon ihmisiä ympärillee, toiset muutaman hyvän ja paljon tilaa olla yksin.

        Ei oo aina sukupuolitettuja juttuja nämä, mutta koulutetuilla naisilla varsinkin perhearvot ovat harvemmassa. Ainakaan niin, että itse olisi se perheen päävastuullinen. Eli koulutettu nainen hakee usein miestä, joka kantaa oman osansa perheen vastuusta.

        Poikkeuksena ne, joilla on se biologisen kellon tikitys kovempi.

        Tämä ihan vaan tiedoksi, että millaisilla markkinoilla liikut.

        Suurissa kaupungeissa on yleensä paljon valinnan varaa, mutta suurissa kaupungeissa ei myöskään ihmiset yhtä helposti tunne toisia. Täytyy osata luoda nopeasti hyvä ensivaikutelma.


      • NainenRuudunTakaa kirjoitti:

        Ei oo absoluuttisen hyviä tai huonoja arvoja. Ja "normaalejakin" on monenlaisia. Yleisyys riippuu esim. asuinpaikasta.

        Ihminen voi välittää toisista ihmisistä niin monella tasolla. Voi olla ystäväpiirejä tai muita yhteisöjä esim. harrastuksen tai vapaaehtoistyön kautta - tai vaikka naapuruston. Ja osa ihmsistä kaipaa paljon ihmisiä ympärillee, toiset muutaman hyvän ja paljon tilaa olla yksin.

        Ei oo aina sukupuolitettuja juttuja nämä, mutta koulutetuilla naisilla varsinkin perhearvot ovat harvemmassa. Ainakaan niin, että itse olisi se perheen päävastuullinen. Eli koulutettu nainen hakee usein miestä, joka kantaa oman osansa perheen vastuusta.

        Poikkeuksena ne, joilla on se biologisen kellon tikitys kovempi.

        Tämä ihan vaan tiedoksi, että millaisilla markkinoilla liikut.

        "Ei oo absoluuttisen hyviä tai huonoja arvoja."

        .. JepJep.. Ja tämähän on Vain Sun ja Kaltaistesi MieliPidee.. Joka kertoo Sun ja Kaltaistesi Arvoista ja monesta muusta(kin) asiasta Yhtä sun Toista.. ;P


      • NainenRuudunTakaa kirjoitti:

        Laskelmoinnissa ei ole mitään väärää. Ei sitten pidä ruveta haukkumaan muita, jotka niin tekevät.

        Tyhmää voi olla, jos jää liikaa kiinni laskelmiinsa ja menee joku hyvä juttu elämässä ohi. Mutta jos on omat arvot vahvasti selvillä (kuten sulla perhearvot), niin sithän ei just lapsettomana pysyttelevät kiinnosta. Eli jos joku lapseton olis susta kiinnostunut, niin ohi saa sitten mennä.

        "Laskelmoinnissa ei ole mitään väärää. Ei sitten pidä ruveta haukkumaan muita, jotka niin tekevät."

        .. NiinPä.. TodMonen Naisen(kin) Olisi Syytä Kahtella Syvälle sinne Peiliin, kun Arvostelevat jne. PeliMiesten ymv. Nilviäisten Laskelmoivaa ja/tai ManiPuloivaa jne. Käyttäytymistä jne.. ;P

        .. NarsuMarsuMaiseen Persestelyyn&Outoiluun, kun TodMonet Naiset(kin) Syyllistyvät, vaikka se ei Just Täysin Samalla Tavalla Ilmenisikään.. Ja syythän tähän ovat ihan Selvät.. Esim. Intressit&Asema "markkinoilla" jne.. ;P


      • NainenRuudunTakaa
        NuuskaMuikkune kirjoitti:

        "Ei oo absoluuttisen hyviä tai huonoja arvoja."

        .. JepJep.. Ja tämähän on Vain Sun ja Kaltaistesi MieliPidee.. Joka kertoo Sun ja Kaltaistesi Arvoista ja monesta muusta(kin) asiasta Yhtä sun Toista.. ;P

        Varmaan sun NarsuMarsuHälytin piippaaa että PiiPaa PiiPaa UiiiUiiiUiiiii.


      • NuuskaMuikkune kirjoitti:

        "Ei oo absoluuttisen hyviä tai huonoja arvoja."

        .. JepJep.. Ja tämähän on Vain Sun ja Kaltaistesi MieliPidee.. Joka kertoo Sun ja Kaltaistesi Arvoista ja monesta muusta(kin) asiasta Yhtä sun Toista.. ;P

        Tuossa paloja vanhasta keskustelusta.

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/15115810/naiset-hairitsevat-siis-pukeutumisella#comment-92256117

        Todellavaikeeta: Kaikki yksilöt pyrkivät lähtökohtaisesti maksimoimaan hengissä säilymisen ja lisääntymismenestyksen. Naiset pukeutuvat sen mukaisesti joka maksimoi heidän lisääntymismenestyksen. Miehillä sama juttu, mutta harvemmin tavallinen heteromies pukeutuu kovin näyttävästi, vaan maksimoi lisääntymismenestyksen kohottamalla jatkuvasti statusta esimerkiksi etenemällä uralla, hiomalla pelimiestaidot yhä paremmiksi tms. Naisiin esimerkiksi tekee hyvän vaikutuksen korkee itseluottamus ja sitä miesten kannattaa hiota niin huippuun kuin mahdollista. Tarkoitan tässä itseluottamuksella itsevarmaa esiintymistä.

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/15115810/naiset-hairitsevat-siis-pukeutumisella#comment-94441257

        NainenRuudunTakaa: Mitä ihmettä selität jostain lisääntymismenestyksen maksimoinnista tänä vapaaehtoisen lapsettomuuden kulta-aikana? Ja hengissä säilyminen silloin kun voi harrastaa ties mitä vaarallisia lajeja.

        Ihan päätöntä yleistämistä taas.

        Ja kyllä heteroillakin voi olla elmässään ties mitä päämääriä kuin toisen sukupuolen mielyttäminen. Onhan sullakin. Vai teetkö muka kaiken elämässäsi miellyttääksesi naisia?

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/15115810/naiset-hairitsevat-siis-pukeutumisella#comment-94445717

        Todellavaikeeta: Kyllä nä ainakin uskon tähän haluun lisääntyä.

        Kyllä elämässä onnellisimmat hetket on silloin, kun onnistuu "pokaamaan" itseä kiinnostavan naisen ja pääsee treffeille. Niin kauan kun kaikki toimii, kyllä ainakin itse täytyy myöntää tämä tosiasia, että silloin olen elämässä onnellisimmillaan. On aika inhimillinen asia, että ihmiset haluavat olla onnellisia elämässä. Jos toimiva parisuhde tekee elämän merkittävästi onnellisemmaksi, on kyllä aika luonnollista, että silloin pyrkii myös kehittymään niin, että onnistuu joskus saamaan toimivan parisuhteen.

        Todellavaikeeta jatkaa: Niin siis otin pätkiä yhdestä aikaisemmasta keskustelusta, jossa kyllä näkyy nämä arvot. Tuossa tullaan vaan siihen ongelmaan, että pitääkö koko biologia kieltää väittämällä, ettei eliöt pyrkisi pysymään hengissä ja lisääntymään???????????


      • NuuskaMuikkune kirjoitti:

        "Laskelmoinnissa ei ole mitään väärää. Ei sitten pidä ruveta haukkumaan muita, jotka niin tekevät."

        .. NiinPä.. TodMonen Naisen(kin) Olisi Syytä Kahtella Syvälle sinne Peiliin, kun Arvostelevat jne. PeliMiesten ymv. Nilviäisten Laskelmoivaa ja/tai ManiPuloivaa jne. Käyttäytymistä jne.. ;P

        .. NarsuMarsuMaiseen Persestelyyn&Outoiluun, kun TodMonet Naiset(kin) Syyllistyvät, vaikka se ei Just Täysin Samalla Tavalla Ilmenisikään.. Ja syythän tähän ovat ihan Selvät.. Esim. Intressit&Asema "markkinoilla" jne.. ;P

        Eiköhän ihmissuhdepelejä harrasta ihan molemmat sukupuolet, koska siinä nyt vaan on se yksinkertainen halu - pariutuminen. Sekä miehet että naiset miettivät keinoja parempaan mahdollisuuteen pariutua. Meillä on olemassa lait sitä varten, jos mennään liian pitkälle - tuntemattoman ihmisen kouriminen ilman lupaa on seksuaalista ahdistelua. Sitä en sitten tiedä, jos omaa kunppania kourii omassa kodissa luvatta. Voiko ilkeä kumppani nostaa syytteen????????


      • NainenRuudunTakaa
        todellavaikeeta kirjoitti:

        Tuossa paloja vanhasta keskustelusta.

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/15115810/naiset-hairitsevat-siis-pukeutumisella#comment-92256117

        Todellavaikeeta: Kaikki yksilöt pyrkivät lähtökohtaisesti maksimoimaan hengissä säilymisen ja lisääntymismenestyksen. Naiset pukeutuvat sen mukaisesti joka maksimoi heidän lisääntymismenestyksen. Miehillä sama juttu, mutta harvemmin tavallinen heteromies pukeutuu kovin näyttävästi, vaan maksimoi lisääntymismenestyksen kohottamalla jatkuvasti statusta esimerkiksi etenemällä uralla, hiomalla pelimiestaidot yhä paremmiksi tms. Naisiin esimerkiksi tekee hyvän vaikutuksen korkee itseluottamus ja sitä miesten kannattaa hiota niin huippuun kuin mahdollista. Tarkoitan tässä itseluottamuksella itsevarmaa esiintymistä.

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/15115810/naiset-hairitsevat-siis-pukeutumisella#comment-94441257

        NainenRuudunTakaa: Mitä ihmettä selität jostain lisääntymismenestyksen maksimoinnista tänä vapaaehtoisen lapsettomuuden kulta-aikana? Ja hengissä säilyminen silloin kun voi harrastaa ties mitä vaarallisia lajeja.

        Ihan päätöntä yleistämistä taas.

        Ja kyllä heteroillakin voi olla elmässään ties mitä päämääriä kuin toisen sukupuolen mielyttäminen. Onhan sullakin. Vai teetkö muka kaiken elämässäsi miellyttääksesi naisia?

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/15115810/naiset-hairitsevat-siis-pukeutumisella#comment-94445717

        Todellavaikeeta: Kyllä nä ainakin uskon tähän haluun lisääntyä.

        Kyllä elämässä onnellisimmat hetket on silloin, kun onnistuu "pokaamaan" itseä kiinnostavan naisen ja pääsee treffeille. Niin kauan kun kaikki toimii, kyllä ainakin itse täytyy myöntää tämä tosiasia, että silloin olen elämässä onnellisimmillaan. On aika inhimillinen asia, että ihmiset haluavat olla onnellisia elämässä. Jos toimiva parisuhde tekee elämän merkittävästi onnellisemmaksi, on kyllä aika luonnollista, että silloin pyrkii myös kehittymään niin, että onnistuu joskus saamaan toimivan parisuhteen.

        Todellavaikeeta jatkaa: Niin siis otin pätkiä yhdestä aikaisemmasta keskustelusta, jossa kyllä näkyy nämä arvot. Tuossa tullaan vaan siihen ongelmaan, että pitääkö koko biologia kieltää väittämällä, ettei eliöt pyrkisi pysymään hengissä ja lisääntymään???????????

        Monet, varsinkin koulutetut naiset pyrkii aktiivisesti olemaan lisääntymättä. Ei se ole biologian kieltämistä. Ihminen vaan on sen verran monimutkainen otus, että koko elämän ei tartte pyöriä henigssäselviämisen ja lisääntymisen ympärillä. On sellaisia älyllisempiäkin päämääriä elämässä. Esim. lempeän taannoinen avautuminen, miksi on lapseton.

        Mutta ei sun tartte lapsettomuuden valinneista välittää, vaan etsiä sellainen, joka haluaa lapsia. Kyllä niitäkin vielä on.

        Ja jos haluaa toimivan parishteen, niin pokaamiskirjallisuus oe oo se paikka mistä siihen opitaan. ..


      • NainenRuudunTakaa
        todellavaikeeta kirjoitti:

        Eiköhän ihmissuhdepelejä harrasta ihan molemmat sukupuolet, koska siinä nyt vaan on se yksinkertainen halu - pariutuminen. Sekä miehet että naiset miettivät keinoja parempaan mahdollisuuteen pariutua. Meillä on olemassa lait sitä varten, jos mennään liian pitkälle - tuntemattoman ihmisen kouriminen ilman lupaa on seksuaalista ahdistelua. Sitä en sitten tiedä, jos omaa kunppania kourii omassa kodissa luvatta. Voiko ilkeä kumppani nostaa syytteen????????

        Ihmisen oikeus henkilökohtaiseen koskemattomuuteen ei poistu avioitumisen ,parisuhteen jne myötä. Raiskaus avioliitossa on rikolista. samoin muu väkivalta.

        Mutta ei lait oo ainoo tapa, miten asiat toimii. Jos kourii ja kumppani ei tykkää, niin ei se nosta syytettä. Se pistää suhteen poikki ja lähtee. Ilkeä on se, joka kourii jos kumppani ei tykkää.


      • NainenRuudunTakaa kirjoitti:

        Monet, varsinkin koulutetut naiset pyrkii aktiivisesti olemaan lisääntymättä. Ei se ole biologian kieltämistä. Ihminen vaan on sen verran monimutkainen otus, että koko elämän ei tartte pyöriä henigssäselviämisen ja lisääntymisen ympärillä. On sellaisia älyllisempiäkin päämääriä elämässä. Esim. lempeän taannoinen avautuminen, miksi on lapseton.

        Mutta ei sun tartte lapsettomuuden valinneista välittää, vaan etsiä sellainen, joka haluaa lapsia. Kyllä niitäkin vielä on.

        Ja jos haluaa toimivan parishteen, niin pokaamiskirjallisuus oe oo se paikka mistä siihen opitaan. ..

        Jatketaan myöhemmin keskustelua. Nyt täytyy mennä tauolle. Palaan ehkä myöhemmin illalla tai huomenna tai ylihuomenna, en vielä osaa sanoa.

        Sitä ennen vielä vastaan tuohon kohtaan.

        "Ja jos haluaa toimivan parishteen, niin pokaamiskirjallisuus oe oo se paikka mistä siihen opitaan. .."

        Kirjallisuutta pokaamisesta kannattaa lukea tietyn verran, jos on jäänyt "normaalit nuoruusvuodet" elämättä. Kyseisen alan kirjallisuudesta oppii perusasioita pariutumisesta. Toki niitä ei saa missään tapauksessa lukea ilman kritiikkiä. Täytyy hyvin tarkkaan miettiä itsekin eettisiä kysymyksiä ja sitä myös mikä itselläkin toimii ja mikä ei. Mä pidän kuitenkin tärkeenä, että lukee mahdollisimman monia - Neil Straussin Pelimies kirja ei riitä. Oleko muuten lukenut Henrik Fexeuksen kirjan Viettelyn jalo taito?

        Nähdään myöhemmin.


      • NainenRuudunTakaa kirjoitti:

        Ihmisen oikeus henkilökohtaiseen koskemattomuuteen ei poistu avioitumisen ,parisuhteen jne myötä. Raiskaus avioliitossa on rikolista. samoin muu väkivalta.

        Mutta ei lait oo ainoo tapa, miten asiat toimii. Jos kourii ja kumppani ei tykkää, niin ei se nosta syytettä. Se pistää suhteen poikki ja lähtee. Ilkeä on se, joka kourii jos kumppani ei tykkää.

        "Ihmisen oikeus henkilökohtaiseen koskemattomuuteen ei poistu avioitumisen ,parisuhteen jne myötä. Raiskaus avioliitossa on rikolista. samoin muu väkivalta. "

        Jep, tämä pitää paikkansa.


      • NainenRuudunTakaa kirjoitti:

        Varmaan sun NarsuMarsuHälytin piippaaa että PiiPaa PiiPaa UiiiUiiiUiiiii.

        .. Noh, TodMoni IhmisApina nyt Vuan on Sellainen.. Osa tietenkin enemmän, kuin toiset, mutta ei se silti Monen Marsustelusta sen "Parempaa/Hyvempää" tee, vaikka joku Marsustelisi Vielä Enemmän, kuin Itse.. Mitä Sitä Totuutta ja ItseSuggestioDefenssiMekanismillä Omia Tekoja Kaunistelemahan jne.. ;P

        .. Harmillinen&Surullinen juttu Erillaisille.. Monellakin Tapaa.. Varsinkin SiniSilmäisemmille.. ;P

        .. Hienosti Sä osaat kyllä PiiPaaAutoa ImiToida.. Pointsit Siitä.. ;D

        .. Peilistä Ei pidä Suuttumahan, eikä PalkoKasvia Nokkaansa Vetämähän.. Koska TosiAsioiden Tunnistaminen/Tunnustaminen on Kaiken Viisauden Alku.. Toki saahan sitä Itsekkyyttään (Tahallisesti) ja/tai ItsePetosteluaan (Tahattomasti) olla TosiAsioita Tunnistamatta/Tunnustumatta, jos Haluu.. Mut.. Se Khyl antaa Aikast Tyhmän&YksinKertaisen ja/tai SurkuHupaisan NarsuMarsumaisen Kuvan Sellaisesta Henkilöstä.. ;P


      • asentoojennus

        menisit siitä sotkemasta
        kopsi kaikin mokomin tuo omaksi ketjuksi, niin halukkaat voivat vapaasti osallistua


      • todellavaikeeta kirjoitti:

        Eiköhän ihmissuhdepelejä harrasta ihan molemmat sukupuolet, koska siinä nyt vaan on se yksinkertainen halu - pariutuminen. Sekä miehet että naiset miettivät keinoja parempaan mahdollisuuteen pariutua. Meillä on olemassa lait sitä varten, jos mennään liian pitkälle - tuntemattoman ihmisen kouriminen ilman lupaa on seksuaalista ahdistelua. Sitä en sitten tiedä, jos omaa kunppania kourii omassa kodissa luvatta. Voiko ilkeä kumppani nostaa syytteen????????

        .. Ei Kaikki Ole NarsuMarsustelijoita, Vaikka SuurinOsa Olisikin.. Ja, koska Totuus on, että Jokainen On Vastuussa Omista Persestelyistä&Outoiluista(kin) Ihan Itse jne., niin se nyt Vuan on Tyhmää ja NarsuMarsuilua Yrittää Kaunistella jne. Omia(kaan) NarsuMarsustelujaan ja/tai Perustella niitä NarsuMarsuMaisin AivoPieruin.. ;P

        .. Toivon koko SyräMestäni, että Mahdollisimman Moni Erillainen Välttää Nämä Karikot&JääVuoret Mahdollisimman pienin Vaurioin.. Ja, että Jokainen Marsustelija Kohtaisi Vain Itsensä Kaltaisia ja "pelaisi" Persestely&Outoilu "pelejään" Vain Itsensä kaltaisten kanssa.. ;P

        Harmillinen Totuus on se, että monet Näistä Pyrkivät Etsimään&Saamaan Mahdollisimman EpäTasaPainoisen Suhteen Omaksi Edukseen, jolloin SiniSilmäisemmät Erillaiset(kin) saavat Monesti Kylmää kyytiä näiden Kanssa.. Se SiperiaKaruOppiKoulu on Valitettavasti monien Erillaisten Kohtalo.. ;P


      • asentoojennus kirjoitti:

        menisit siitä sotkemasta
        kopsi kaikin mokomin tuo omaksi ketjuksi, niin halukkaat voivat vapaasti osallistua

        .. Niin.. Onhan Se Harmillista "sotkemista", kun Kaikki ei mene "Tiettyjen" Marsujen MarsuMaisten Intressien, AivoPesujen, ManiPulointien jne. Mukaisesti.. ;D

        .. Edelleen, jos Peili ei miellytä, niin Syy ei ole Peilissä, eikä sen Peilin Antajassa..Vuan.. =)


      • asentoojennus kirjoitti:

        menisit siitä sotkemasta
        kopsi kaikin mokomin tuo omaksi ketjuksi, niin halukkaat voivat vapaasti osallistua

        Kenelle suunnattu?


      • NuuskaMuikkune kirjoitti:

        .. Niin.. Onhan Se Harmillista "sotkemista", kun Kaikki ei mene "Tiettyjen" Marsujen MarsuMaisten Intressien, AivoPesujen, ManiPulointien jne. Mukaisesti.. ;D

        .. Edelleen, jos Peili ei miellytä, niin Syy ei ole Peilissä, eikä sen Peilin Antajassa..Vuan.. =)

        En tiedä, suuntasiko hän kommentin sulle vai mulle.


      • lempeä_herätys
        NuuskaMuikkune kirjoitti:

        .. Ei Kaikki Ole NarsuMarsustelijoita, Vaikka SuurinOsa Olisikin.. Ja, koska Totuus on, että Jokainen On Vastuussa Omista Persestelyistä&Outoiluista(kin) Ihan Itse jne., niin se nyt Vuan on Tyhmää ja NarsuMarsuilua Yrittää Kaunistella jne. Omia(kaan) NarsuMarsustelujaan ja/tai Perustella niitä NarsuMarsuMaisin AivoPieruin.. ;P

        .. Toivon koko SyräMestäni, että Mahdollisimman Moni Erillainen Välttää Nämä Karikot&JääVuoret Mahdollisimman pienin Vaurioin.. Ja, että Jokainen Marsustelija Kohtaisi Vain Itsensä Kaltaisia ja "pelaisi" Persestely&Outoilu "pelejään" Vain Itsensä kaltaisten kanssa.. ;P

        Harmillinen Totuus on se, että monet Näistä Pyrkivät Etsimään&Saamaan Mahdollisimman EpäTasaPainoisen Suhteen Omaksi Edukseen, jolloin SiniSilmäisemmät Erillaiset(kin) saavat Monesti Kylmää kyytiä näiden Kanssa.. Se SiperiaKaruOppiKoulu on Valitettavasti monien Erillaisten Kohtalo.. ;P

        Nuuska... sait kyyneleet poskilleni tällä kommentilla. :..(

        Toivottavasti sinäkin toivut vielä joskus kylmästä kyydistäsi. Minä pidän peukkuja. :)


      • lempeä_herätys
        todellavaikeeta kirjoitti:

        Kuten puhuit perhearvoista - eikö perhearvot ole ihan hyvä asia, koska perhe on lopulta se, josta ihminen eniten välittää - ei työkaverit ole mitään läheisiä ihmissuhteita, ei varsinkaan miehillä kaveritkaan ole mitään kovin läheisiä ihmissuhteita, heillä on usein kuitenkin aika oma elämänsä.
        Naisilla voi kaverit tosin olla myös läheisiä, ainakin läheisempiä kuin miehille kaverit.

        Ihmiset jakaantuvat aika lailla eri leireihin sen suhteen, mikä merkitys heidän mielestään biologisilla tekijöillä on emotionaalisen yhteyden syntymisessä. Toisten mielestä biologinen yhteys yhdistää ihmisiä tiukemmin kuin mikään muu. Toki niin voi ajatella mutta ei voi olettaa, että kaikki ajattelisivat sillä tavoin. Itse vapaaehtoisena lapsettomana olen kokenut erityisen loukkaavana yleistyksen siitä, että biologista yhteyttä vähemmän korostavat ihmiset välittäisivät heille tärkeistä ihmisistä jotenkin vähemmän tai pinnallisemmin kuin sellaiset ihmiset, jotka välittävät eniten biologisista sukulaisistaan.


      • lempeä_herätys kirjoitti:

        Nuuska... sait kyyneleet poskilleni tällä kommentilla. :..(

        Toivottavasti sinäkin toivut vielä joskus kylmästä kyydistäsi. Minä pidän peukkuja. :)

        .. Ei HätiäMitiä.. PäinVastoin.. Kokemasi TunneReaktio&Kyyneleesi kertoo Vain hyviä asioita Sun Geeneistäs.. Toki nämä(kin) jutut on ihan KatsojanSilmässä.. Mut ainaskin Mun MiäLest.. =)


      • NainenRuudunTakaa
        NuuskaMuikkune kirjoitti:

        .. Ei Kaikki Ole NarsuMarsustelijoita, Vaikka SuurinOsa Olisikin.. Ja, koska Totuus on, että Jokainen On Vastuussa Omista Persestelyistä&Outoiluista(kin) Ihan Itse jne., niin se nyt Vuan on Tyhmää ja NarsuMarsuilua Yrittää Kaunistella jne. Omia(kaan) NarsuMarsustelujaan ja/tai Perustella niitä NarsuMarsuMaisin AivoPieruin.. ;P

        .. Toivon koko SyräMestäni, että Mahdollisimman Moni Erillainen Välttää Nämä Karikot&JääVuoret Mahdollisimman pienin Vaurioin.. Ja, että Jokainen Marsustelija Kohtaisi Vain Itsensä Kaltaisia ja "pelaisi" Persestely&Outoilu "pelejään" Vain Itsensä kaltaisten kanssa.. ;P

        Harmillinen Totuus on se, että monet Näistä Pyrkivät Etsimään&Saamaan Mahdollisimman EpäTasaPainoisen Suhteen Omaksi Edukseen, jolloin SiniSilmäisemmät Erillaiset(kin) saavat Monesti Kylmää kyytiä näiden Kanssa.. Se SiperiaKaruOppiKoulu on Valitettavasti monien Erillaisten Kohtalo.. ;P

        Jokainen HiiriJaJänis ei Silti OleMarsu vaikka OnKarvat JaNeljäJalkaa. MUtta Hyvään NarsuMarsuTutkaan jää KaiKKi Kiinni Koska OnSe Niin HYvä Tutka.


      • NuuskaMuikkune
        NainenRuudunTakaa kirjoitti:

        Jokainen HiiriJaJänis ei Silti OleMarsu vaikka OnKarvat JaNeljäJalkaa. MUtta Hyvään NarsuMarsuTutkaan jää KaiKKi Kiinni Koska OnSe Niin HYvä Tutka.

        .. Ken Mahtaa käyttää KysNimiMerkkiä tällä hetkellä?.. Onko Itse NRT vai Joku Muu?.. ;D

        .. Reaktio on Khyl Tuttu.. ;D


      • lempeä_herätys
        NuuskaMuikkune kirjoitti:

        .. Ken Mahtaa käyttää KysNimiMerkkiä tällä hetkellä?.. Onko Itse NRT vai Joku Muu?.. ;D

        .. Reaktio on Khyl Tuttu.. ;D

        Ken Tahansa osaa KäyttöönOttaa NuuskaMuuskaMarsun Kielen(kin), jos Vain KopiontiTAidot ovat AsianMukaiset&Uskottavat ja on Lukenut NuuskaMuuskaMarsua ja Nauttinut hänen NenäHerneistään tarpeeksi Kauan.



      • lempeä_herätys

      • NuuskaMuikkune kirjoitti:

        .. Ei Kaikki Ole NarsuMarsustelijoita, Vaikka SuurinOsa Olisikin.. Ja, koska Totuus on, että Jokainen On Vastuussa Omista Persestelyistä&Outoiluista(kin) Ihan Itse jne., niin se nyt Vuan on Tyhmää ja NarsuMarsuilua Yrittää Kaunistella jne. Omia(kaan) NarsuMarsustelujaan ja/tai Perustella niitä NarsuMarsuMaisin AivoPieruin.. ;P

        .. Toivon koko SyräMestäni, että Mahdollisimman Moni Erillainen Välttää Nämä Karikot&JääVuoret Mahdollisimman pienin Vaurioin.. Ja, että Jokainen Marsustelija Kohtaisi Vain Itsensä Kaltaisia ja "pelaisi" Persestely&Outoilu "pelejään" Vain Itsensä kaltaisten kanssa.. ;P

        Harmillinen Totuus on se, että monet Näistä Pyrkivät Etsimään&Saamaan Mahdollisimman EpäTasaPainoisen Suhteen Omaksi Edukseen, jolloin SiniSilmäisemmät Erillaiset(kin) saavat Monesti Kylmää kyytiä näiden Kanssa.. Se SiperiaKaruOppiKoulu on Valitettavasti monien Erillaisten Kohtalo.. ;P

        ".. Toivon koko SyräMestäni, että Mahdollisimman Moni Erillainen Välttää Nämä Karikot&JääVuoret Mahdollisimman pienin Vaurioin.. Ja, että Jokainen Marsustelija Kohtaisi Vain Itsensä Kaltaisia ja "pelaisi" Persestely&Outoilu "pelejään" Vain Itsensä kaltaisten kanssa.. ;P"

        Jep, tämä on kyllä haaste ja harmillista, että joutuu "viattomiakin" näiden uhriksi.


      • NuuskaMuikkune kirjoitti:

        .. Ei Kaikki Ole NarsuMarsustelijoita, Vaikka SuurinOsa Olisikin.. Ja, koska Totuus on, että Jokainen On Vastuussa Omista Persestelyistä&Outoiluista(kin) Ihan Itse jne., niin se nyt Vuan on Tyhmää ja NarsuMarsuilua Yrittää Kaunistella jne. Omia(kaan) NarsuMarsustelujaan ja/tai Perustella niitä NarsuMarsuMaisin AivoPieruin.. ;P

        .. Toivon koko SyräMestäni, että Mahdollisimman Moni Erillainen Välttää Nämä Karikot&JääVuoret Mahdollisimman pienin Vaurioin.. Ja, että Jokainen Marsustelija Kohtaisi Vain Itsensä Kaltaisia ja "pelaisi" Persestely&Outoilu "pelejään" Vain Itsensä kaltaisten kanssa.. ;P

        Harmillinen Totuus on se, että monet Näistä Pyrkivät Etsimään&Saamaan Mahdollisimman EpäTasaPainoisen Suhteen Omaksi Edukseen, jolloin SiniSilmäisemmät Erillaiset(kin) saavat Monesti Kylmää kyytiä näiden Kanssa.. Se SiperiaKaruOppiKoulu on Valitettavasti monien Erillaisten Kohtalo.. ;P

        "Harmillinen Totuus on se, että monet Näistä Pyrkivät Etsimään&Saamaan Mahdollisimman EpäTasaPainoisen Suhteen Omaksi Edukseen, jolloin SiniSilmäisemmät Erillaiset(kin) saavat Monesti Kylmää kyytiä näiden Kanssa.. Se SiperiaKaruOppiKoulu on Valitettavasti monien Erillaisten Kohtalo.. ;P"

        Jep, on kyllä tullut tietyn tyyppisten naisten kanssa käytyä koulu. Ainoa hyvä toki on se, että ehkä on tullut edes vähän viisaammaksi.


    • lempeä_herätys

      Minulle kävi kerran niin, että hieman loukkaannuin erään miehen puheista ensitapaamisemme aikana. Kun olimme eroamassa, mies antoi minulle tähänastisen elämäni ihanimman suudelman. Se oli kaiken lisäksi niin sanottu yllätyssuudelma. Sen suudelman aikana annoin anteeksi kaiken, mistä olin vähän aikaa sitten loukkaantunut. Minua harmitti, ettei mies halunnut jatkaa tutustumista ensitapaamisen jälkeen.

      En silti suosittele yllätyssuudelmien antamista kenellekään. Lasken ne ilman muuta seksuaaliseksi häirinnäksi, ellei suutelija ole mielestäni kaikin tavoin (myös seksuaalisesti) puoleensavetävä henkilö. Tuossa yllämainitussa tilanteessa hän oli.

      • siinä.pulma

        Tarina kuulostaa aika väritellyltä. Miten kaikki mahtoi oikeasti mennä.


      • "En silti suosittele yllätyssuudelmien antamista kenellekään. Lasken ne ilman muuta seksuaaliseksi häirinnäksi, ellei suutelija ole mielestäni kaikin tavoin (myös seksuaalisesti) puoleensavetävä henkilö. Tuossa yllämainitussa tilanteessa hän oli."

        Jep, samaa mieltä - ei yllätyssuudelmia.


      • lempeä_herätys
        todellavaikeeta kirjoitti:

        "En silti suosittele yllätyssuudelmien antamista kenellekään. Lasken ne ilman muuta seksuaaliseksi häirinnäksi, ellei suutelija ole mielestäni kaikin tavoin (myös seksuaalisesti) puoleensavetävä henkilö. Tuossa yllämainitussa tilanteessa hän oli."

        Jep, samaa mieltä - ei yllätyssuudelmia.

        Tämä on kaksipiippuinen juttu. Miehen näkökulmasta on turvallisinta olla antamatta yllätyssuudelmia. Itse taas en naisena anna yllätyssuudelmia, sillä minulla ei ole mitään estoja olla ehdottamatta suutelemista toiselle, jos tilanne sen sallii. Ja olen saanut kieltäviäkin vastauksia, mutta niin kai kaikki. Lisäksi olen sen verran lyhyt, että yllätyssuudelman voisi kohdistaa korkeintaan miehen olkapäähän.

        Vastaanottavasta naisnäkökulmasta taas tilanne on monimutkaisempi... Jos yllärisuudelma tulee juuri oikealta henkilöltä, se vie jalat alta, kuten tuossa ylempänä kuvaamassani tilanteessa. Jos se tulee väärältä henkilöltä, tilanne tuntuu ahdistavalta.

        Ei ole reilua miehille tällainen. :D


      • Pillujen--asiantuntija

        Vain komea mies saa suudella naista yllätyksenä eikä nainen syytä ahdistelusta. Jos ruma mies edes halaa niin nainen heti syyttää. Aina nainen ei edes syytä miestä vaikka komea mies yrittää väkisin panna naista.


      • Palstapoliisi
        Pillujen--asiantuntija kirjoitti:

        Vain komea mies saa suudella naista yllätyksenä eikä nainen syytä ahdistelusta. Jos ruma mies edes halaa niin nainen heti syyttää. Aina nainen ei edes syytä miestä vaikka komea mies yrittää väkisin panna naista.

        Pillujen asiantuntija = kaikysyäsaa = kaisanoasaa ja ehkä muitakin puskaätmejä


    • NainenRuudunTakaa

      Yksi parhaista pokaustaktiikoista on aito, hyväksyvä kiinnostus sitä toista ihmistä kohtaan. Toimii niin miehiin kuin naisiinkin.

      • Kiinnostus täytyy osoittaa esimerkiksi jollain konkreettisella, kuten vaikkapa sillä, että pysyy kiinnostuksen kohteen jutuissa mukana.


      • NainenRuudunTakaa
        todellavaikeeta kirjoitti:

        Kiinnostus täytyy osoittaa esimerkiksi jollain konkreettisella, kuten vaikkapa sillä, että pysyy kiinnostuksen kohteen jutuissa mukana.

        Samaa mieltä olen. :)

        Huom. myös, että nämä on 3 eri asiaa:

        1) Miten suosittu on, mitä MA-teoria kuvaa.
        2) Miten tutustuu, jota mm. pelimiesteoria kuvaa.
        3) Miten toimii suhteessa, mitä kiintymyssuhdemalli kuvaa.

        Vaikuttavat eri tavoin toisiinsa, mutta monimutkaisemmin kuin että menestys yhdellä alueella olis menestystä toisella, vaan voi olla myös negatiivinen vaikutus.


      • NainenRuudunTakaa kirjoitti:

        Samaa mieltä olen. :)

        Huom. myös, että nämä on 3 eri asiaa:

        1) Miten suosittu on, mitä MA-teoria kuvaa.
        2) Miten tutustuu, jota mm. pelimiesteoria kuvaa.
        3) Miten toimii suhteessa, mitä kiintymyssuhdemalli kuvaa.

        Vaikuttavat eri tavoin toisiinsa, mutta monimutkaisemmin kuin että menestys yhdellä alueella olis menestystä toisella, vaan voi olla myös negatiivinen vaikutus.

        Jep ,kokonaise menestyminen ei todellakaan ole aina niin yksiselitteistä.

        Mulle ehkä haasteellista on aina ollut juuri tuo kohta 2. Mulle on vaikeeta saada aloitus itsevarmasti tuntemattomalle itseä kiinnostavalle naiselle . Sen jälkeen mulle on vaikeeta pysyä kiinnostuksen kohteen jutuissa mukana. Tämän takia mä puhunkin sen yleissivistyksen tärkeydestä, jonka myös sinäkin olet myöntänyt tärkeäksi, koska hyvän yleissivistyksen omaavana todennäköisemmin osaat silloin kuunnella ja osoittaa kuuntelevasi esimerkiksi vastailemalla fiksusti kiinnostavan naisen juttuihin, koska on tietoa vähän monelta eri alueelta. Kaikkea ei tietenkään kukaan voi tietää eikä kaikessa voi olla huippu, mutta sanotaanko näin, että kun yleissivistystä on riittävästi, siitä on apua naisiin tutustumisessa - saa laajemmat keskustelumahdollisuudet. Näet esimerkiksi kiinnostavan näköisen naisen, haluat avata keskustelun, kyllähän se keskustelu nopeasti loppuu, jos ei ole itsellä mitään sanottavaa, eikä osaa mihinkään naisen juttuun vastata fiksusti.

        Nyt otan vertauksen siihen, jos tietää yhdestä asiasta paljon, mutta liian vähän muusta - tuskin monikaan nainen, josta itse olen kiinnostunut jaksaa koko iltaa kuunnella mun monilogia esimerkiksi vaikkapa hyönheisistä kaikkinen hienoine sanoineen tyyliin vaikkapa: Kärpäset (Brachycera)ovat hyönteisiä.... :D Se on sitten eri asia, jos löytyy samanlainen hyönteisasiantuntija, jonka kanssa koko ilta menee hyönteiskeskusteluissa. Tiedän kuitenkin kokemuksesta, että ei ole helppoa aina samaltakaan alalta kumppanin löytäminen, vaikka äkilliseltään voisi kuvitella sen jopa parhaaksi ratkaisuksi. Samassa opiskelupaikassa ja samoilla kursseilla syntyy helposti liikaa kilpailua, joka voi vähän kadottaa romantiikkaa, vaikka arvostankin naisen osaamista ja koulutusta.


      • lempeä_herätys
        NainenRuudunTakaa kirjoitti:

        Samaa mieltä olen. :)

        Huom. myös, että nämä on 3 eri asiaa:

        1) Miten suosittu on, mitä MA-teoria kuvaa.
        2) Miten tutustuu, jota mm. pelimiesteoria kuvaa.
        3) Miten toimii suhteessa, mitä kiintymyssuhdemalli kuvaa.

        Vaikuttavat eri tavoin toisiinsa, mutta monimutkaisemmin kuin että menestys yhdellä alueella olis menestystä toisella, vaan voi olla myös negatiivinen vaikutus.

        Silmäilin taas tänään pelimieskirjaa vähän pidemmälle. Olen entistä vakuuttuneempi siitä, ettei pelimiesasenteella toimiva henkilö ole kiinnostunut yhteen ihmiseen sitoutumisesta. Tavoitteena näyttää olevan mahdollisimman moneen henkilöön tutustuminen.

        Tästä näkökulmasta olen ehdottomasti sitä mieltä, että kohdat 2) ja 3) ovat eri asioita ja toivottavasti pysyvätkin sellaisina. Kuka viihtyisi suhteessa henkilön kanssa, joka käyttäytyy kuin pelimies ja jolle jokainen kaunis nainen on kohde tai haaste, jonka käyttäytymistä on tarkoitus muokata itselle suotuisaan suuntaan?

        En tarkoita, etteikö uusiin ihmisiin voisi tutustua ilman taka-ajatusta sitoutumisesta. Minä itsekin pidän uusiin ihmisiin tutustumisesta. En vain pidä siitä, että muita ihmisiä käytetään oman egon pönkittämiseen. Ja suoraan sanoen osa pelimieskirjassa mainituista fyysisistä lähestymistavoista ovat minun mittareillani seksuaalista häirintää. Esimerkiksi tilanteet, joissa naiselta saadaan verbaalinen lupa koskettamiseen, mutta lupa on hankittu voimallisella suostuttelulla.


      • NainenRuudunTakaa
        todellavaikeeta kirjoitti:

        Jep ,kokonaise menestyminen ei todellakaan ole aina niin yksiselitteistä.

        Mulle ehkä haasteellista on aina ollut juuri tuo kohta 2. Mulle on vaikeeta saada aloitus itsevarmasti tuntemattomalle itseä kiinnostavalle naiselle . Sen jälkeen mulle on vaikeeta pysyä kiinnostuksen kohteen jutuissa mukana. Tämän takia mä puhunkin sen yleissivistyksen tärkeydestä, jonka myös sinäkin olet myöntänyt tärkeäksi, koska hyvän yleissivistyksen omaavana todennäköisemmin osaat silloin kuunnella ja osoittaa kuuntelevasi esimerkiksi vastailemalla fiksusti kiinnostavan naisen juttuihin, koska on tietoa vähän monelta eri alueelta. Kaikkea ei tietenkään kukaan voi tietää eikä kaikessa voi olla huippu, mutta sanotaanko näin, että kun yleissivistystä on riittävästi, siitä on apua naisiin tutustumisessa - saa laajemmat keskustelumahdollisuudet. Näet esimerkiksi kiinnostavan näköisen naisen, haluat avata keskustelun, kyllähän se keskustelu nopeasti loppuu, jos ei ole itsellä mitään sanottavaa, eikä osaa mihinkään naisen juttuun vastata fiksusti.

        Nyt otan vertauksen siihen, jos tietää yhdestä asiasta paljon, mutta liian vähän muusta - tuskin monikaan nainen, josta itse olen kiinnostunut jaksaa koko iltaa kuunnella mun monilogia esimerkiksi vaikkapa hyönheisistä kaikkinen hienoine sanoineen tyyliin vaikkapa: Kärpäset (Brachycera)ovat hyönteisiä.... :D Se on sitten eri asia, jos löytyy samanlainen hyönteisasiantuntija, jonka kanssa koko ilta menee hyönteiskeskusteluissa. Tiedän kuitenkin kokemuksesta, että ei ole helppoa aina samaltakaan alalta kumppanin löytäminen, vaikka äkilliseltään voisi kuvitella sen jopa parhaaksi ratkaisuksi. Samassa opiskelupaikassa ja samoilla kursseilla syntyy helposti liikaa kilpailua, joka voi vähän kadottaa romantiikkaa, vaikka arvostankin naisen osaamista ja koulutusta.

        Siinähän se tulee selväksi, että jos et pysy toisen jutuissa, niin ei olla riittävän yhteensopivia.

        Kilpailullisuus on asennekysymys. Haluaako olla toista parempi, vai auttaa toistakin menestymään. Mulle on ehdoton turn off, jos ei pysty olemaan iloinen mun menestyksestä ja tukemaan mua kohti tavoitteitani, saati jos yrittää painaa alaspäin.


      • lempeä_herätys
        todellavaikeeta kirjoitti:

        Jep ,kokonaise menestyminen ei todellakaan ole aina niin yksiselitteistä.

        Mulle ehkä haasteellista on aina ollut juuri tuo kohta 2. Mulle on vaikeeta saada aloitus itsevarmasti tuntemattomalle itseä kiinnostavalle naiselle . Sen jälkeen mulle on vaikeeta pysyä kiinnostuksen kohteen jutuissa mukana. Tämän takia mä puhunkin sen yleissivistyksen tärkeydestä, jonka myös sinäkin olet myöntänyt tärkeäksi, koska hyvän yleissivistyksen omaavana todennäköisemmin osaat silloin kuunnella ja osoittaa kuuntelevasi esimerkiksi vastailemalla fiksusti kiinnostavan naisen juttuihin, koska on tietoa vähän monelta eri alueelta. Kaikkea ei tietenkään kukaan voi tietää eikä kaikessa voi olla huippu, mutta sanotaanko näin, että kun yleissivistystä on riittävästi, siitä on apua naisiin tutustumisessa - saa laajemmat keskustelumahdollisuudet. Näet esimerkiksi kiinnostavan näköisen naisen, haluat avata keskustelun, kyllähän se keskustelu nopeasti loppuu, jos ei ole itsellä mitään sanottavaa, eikä osaa mihinkään naisen juttuun vastata fiksusti.

        Nyt otan vertauksen siihen, jos tietää yhdestä asiasta paljon, mutta liian vähän muusta - tuskin monikaan nainen, josta itse olen kiinnostunut jaksaa koko iltaa kuunnella mun monilogia esimerkiksi vaikkapa hyönheisistä kaikkinen hienoine sanoineen tyyliin vaikkapa: Kärpäset (Brachycera)ovat hyönteisiä.... :D Se on sitten eri asia, jos löytyy samanlainen hyönteisasiantuntija, jonka kanssa koko ilta menee hyönteiskeskusteluissa. Tiedän kuitenkin kokemuksesta, että ei ole helppoa aina samaltakaan alalta kumppanin löytäminen, vaikka äkilliseltään voisi kuvitella sen jopa parhaaksi ratkaisuksi. Samassa opiskelupaikassa ja samoilla kursseilla syntyy helposti liikaa kilpailua, joka voi vähän kadottaa romantiikkaa, vaikka arvostankin naisen osaamista ja koulutusta.

        Ymmärrän täysin. Minulla on sama ongelma. Jotkut aihepiirit kiinnostavat ja tiedän niistä paljon, kun taas toisista aiheista en tiedä käytännössä mitään. Tämän vuoksi olen sitä mieltä, ettei minulla ole erityisen laajaa yleissivistystä.

        Olen hyväksynyt tämän osaksi persoonallisuuttani. Olen onnellisimmillani, kun saan suunnata mielenkiintoni minulle rakkaisiin aiheisiin. Jos tarvitsen nopeasti ymmärrystä joltain minulle vieraalta alalta, esimerkiksi jonkin tilanteen tulkitsemista varten, otan yhteyttä johonkin kyseistä alaa tuntevaan henkilöön.


      • NainenRuudunTakaa
        lempeä_herätys kirjoitti:

        Silmäilin taas tänään pelimieskirjaa vähän pidemmälle. Olen entistä vakuuttuneempi siitä, ettei pelimiesasenteella toimiva henkilö ole kiinnostunut yhteen ihmiseen sitoutumisesta. Tavoitteena näyttää olevan mahdollisimman moneen henkilöön tutustuminen.

        Tästä näkökulmasta olen ehdottomasti sitä mieltä, että kohdat 2) ja 3) ovat eri asioita ja toivottavasti pysyvätkin sellaisina. Kuka viihtyisi suhteessa henkilön kanssa, joka käyttäytyy kuin pelimies ja jolle jokainen kaunis nainen on kohde tai haaste, jonka käyttäytymistä on tarkoitus muokata itselle suotuisaan suuntaan?

        En tarkoita, etteikö uusiin ihmisiin voisi tutustua ilman taka-ajatusta sitoutumisesta. Minä itsekin pidän uusiin ihmisiin tutustumisesta. En vain pidä siitä, että muita ihmisiä käytetään oman egon pönkittämiseen. Ja suoraan sanoen osa pelimieskirjassa mainituista fyysisistä lähestymistavoista ovat minun mittareillani seksuaalista häirintää. Esimerkiksi tilanteet, joissa naiselta saadaan verbaalinen lupa koskettamiseen, mutta lupa on hankittu voimallisella suostuttelulla.

        Samaa mieltä tästä ja selität hyvin miksi pelimieskulttuuri ällöttää naisia.

        Ja todellakin ne fyysisen lähestymise ohjeet on monet todellista limanuljaskointia, josta saa helposti creepyn maineen.


      • NainenRuudunTakaa kirjoitti:

        Siinähän se tulee selväksi, että jos et pysy toisen jutuissa, niin ei olla riittävän yhteensopivia.

        Kilpailullisuus on asennekysymys. Haluaako olla toista parempi, vai auttaa toistakin menestymään. Mulle on ehdoton turn off, jos ei pysty olemaan iloinen mun menestyksestä ja tukemaan mua kohti tavoitteitani, saati jos yrittää painaa alaspäin.

        "Siinähän se tulee selväksi, että jos et pysy toisen jutuissa, niin ei olla riittävän yhteensopivia."

        Näin on. Tämän takia mä olenkin sitä mieltä, että molempien sukupuolten kannattaisi edes jossain määrin olla kiinnostuneita toisten jutuista. Tähän auttaa se, että niin miehellä kuin naisellakin on tarpeeksi yleissivistystä.
        Otetaanpa esimerkki - jos nainen on kiinnostunut ainoastaan sellaisista asioista, joista pääasiassa vain naiset ovat kiinnostuneita, miten nainen osaa silloin keskustella miehen kanssa niin, että osaa tuoda luovasti oman näkökulmansa keskusteluun?

        "Kilpailullisuus on asennekysymys. Haluaako olla toista parempi, vai auttaa toistakin menestymään. Mulle on ehdoton turn off, jos ei pysty olemaan iloinen mun menestyksestä ja tukemaan mua kohti tavoitteitani, saati jos yrittää painaa alaspäin."

        Jep, olen ilman muuta samaa mieltä, että kumppania pitää nimenomaan tukea eikä painaa alas.
        Ongelma on vaan siinä, että täsmälleen samalla alalla ja samassa opiskelupaikassa johtuen osittain tästä kilpailusta, jota tahtoo olla vaikeeta välttää, on vaan vaikeampaa kokea romanttista kiinnostumista. Sekin olisi helpompi, jos käy vaikka sellaisssa opiskelija bileissä, joissa on eri alan ihmisiä. En sano itse, missä koulussa olen opiskellut, mutta olen kuullut, että esim AMK:ssa on ollut joskus sellaisia bileitä, joissa kokoontuu useimmalta alalta. Kyllähän eri alojenkin opiskelijoilla voi olla yhteistä tietoa ja osaamista, joten kyllä juttua luulis löytyvän, vaikka ei olis aivan täsmälleen samalta alalta.


      • NainenRuudunTakaa kirjoitti:

        Samaa mieltä tästä ja selität hyvin miksi pelimieskulttuuri ällöttää naisia.

        Ja todellakin ne fyysisen lähestymise ohjeet on monet todellista limanuljaskointia, josta saa helposti creepyn maineen.

        Jep, en allekirjoitakaan, että esimerkiksi tuo Neil Straussin Pelimieskirja olisi mikään absoluuttinen totuus - asioita pitää ymmärtää vähän laajemmin. Kyllä siinä kuitenkin jotain tosiasioita, miten asiat pariutumisessa menee.


      • lempeä_herätys
        todellavaikeeta kirjoitti:

        "Siinähän se tulee selväksi, että jos et pysy toisen jutuissa, niin ei olla riittävän yhteensopivia."

        Näin on. Tämän takia mä olenkin sitä mieltä, että molempien sukupuolten kannattaisi edes jossain määrin olla kiinnostuneita toisten jutuista. Tähän auttaa se, että niin miehellä kuin naisellakin on tarpeeksi yleissivistystä.
        Otetaanpa esimerkki - jos nainen on kiinnostunut ainoastaan sellaisista asioista, joista pääasiassa vain naiset ovat kiinnostuneita, miten nainen osaa silloin keskustella miehen kanssa niin, että osaa tuoda luovasti oman näkökulmansa keskusteluun?

        "Kilpailullisuus on asennekysymys. Haluaako olla toista parempi, vai auttaa toistakin menestymään. Mulle on ehdoton turn off, jos ei pysty olemaan iloinen mun menestyksestä ja tukemaan mua kohti tavoitteitani, saati jos yrittää painaa alaspäin."

        Jep, olen ilman muuta samaa mieltä, että kumppania pitää nimenomaan tukea eikä painaa alas.
        Ongelma on vaan siinä, että täsmälleen samalla alalla ja samassa opiskelupaikassa johtuen osittain tästä kilpailusta, jota tahtoo olla vaikeeta välttää, on vaan vaikeampaa kokea romanttista kiinnostumista. Sekin olisi helpompi, jos käy vaikka sellaisssa opiskelija bileissä, joissa on eri alan ihmisiä. En sano itse, missä koulussa olen opiskellut, mutta olen kuullut, että esim AMK:ssa on ollut joskus sellaisia bileitä, joissa kokoontuu useimmalta alalta. Kyllähän eri alojenkin opiskelijoilla voi olla yhteistä tietoa ja osaamista, joten kyllä juttua luulis löytyvän, vaikka ei olis aivan täsmälleen samalta alalta.

        Persoona ja ajattelutapakin vaikuttavat tuohon keskusteluyhteyteen jonkin verran, eivät pelkät tiedot tai osaaminen. Minä esimerkiksi olen aina tullut hyvin toimeen eri alojen insinöörien kanssa, vaikka en itse olekaan sellainen. :D


      • lempeä_herätys kirjoitti:

        Persoona ja ajattelutapakin vaikuttavat tuohon keskusteluyhteyteen jonkin verran, eivät pelkät tiedot tai osaaminen. Minä esimerkiksi olen aina tullut hyvin toimeen eri alojen insinöörien kanssa, vaikka en itse olekaan sellainen. :D

        Mä luulisin, että tässä tapauksessa insinööreilläkin on ollut jotain osaamista tai kiinnostusta myös sellaisista asioista, joita sinä osaat ja olet kiinnostunut.


      • lempeä_herätys kirjoitti:

        Ymmärrän täysin. Minulla on sama ongelma. Jotkut aihepiirit kiinnostavat ja tiedän niistä paljon, kun taas toisista aiheista en tiedä käytännössä mitään. Tämän vuoksi olen sitä mieltä, ettei minulla ole erityisen laajaa yleissivistystä.

        Olen hyväksynyt tämän osaksi persoonallisuuttani. Olen onnellisimmillani, kun saan suunnata mielenkiintoni minulle rakkaisiin aiheisiin. Jos tarvitsen nopeasti ymmärrystä joltain minulle vieraalta alalta, esimerkiksi jonkin tilanteen tulkitsemista varten, otan yhteyttä johonkin kyseistä alaa tuntevaan henkilöön.

        Vaikka meiltä odotettaisiinkin osaamista jollakin tietyllä alalla, voi kuitenkin tulla erilaisia haasteita esimerkiksi ihmissuhteissa, jos yleissivistys on sanotaanko kohtuuttoman heikko.


      • lempeä_herätys
        todellavaikeeta kirjoitti:

        Mä luulisin, että tässä tapauksessa insinööreilläkin on ollut jotain osaamista tai kiinnostusta myös sellaisista asioista, joita sinä osaat ja olet kiinnostunut.

        Taidat olla oikeassa. :) Eikä kyse ole aina ollut insinöörijutuista.


      • lempeä_herätys
        todellavaikeeta kirjoitti:

        Vaikka meiltä odotettaisiinkin osaamista jollakin tietyllä alalla, voi kuitenkin tulla erilaisia haasteita esimerkiksi ihmissuhteissa, jos yleissivistys on sanotaanko kohtuuttoman heikko.

        Tämä on totta. Sitten täytyy etsiä sellaista seuraa, jonka yleissivistys on edes suurin piirtein samalla tasolla.


      • lempeä_herätys kirjoitti:

        Tämä on totta. Sitten täytyy etsiä sellaista seuraa, jonka yleissivistys on edes suurin piirtein samalla tasolla.

        Jos haluaa kohtuu helposti parisuhteen, kannattaa pitää monessa paikassa mahdollisuudet auki - käydä opiskelijabielissä, jos olet opiskelija, käydä erilaisissa sosiaalisissa tilanteissa, käydä isoissa kaupungeissa baareissa, pubeissa, yökerhoissa jne. Kun ihmisiä on paljon liikkeellä, voi aina löytä joku kiinnostava eteen ja silloin tarvitaan tätä yleissivistystä, jotta osaa keskustelun hoitaa edes tyydyttävälläkin tasolla. Aika sitten näyttää tuleeko kestävä suhde, mutta kyllä osaamista eri asioista tarvitaan jo tutustumis vaiheessakin: tilannetaju, itsevarma aloitus, oikean tilanteeseen sopivan puheen aiheen löytäminen jne. Lisäksi kaksi aivan välttämätöntä taitoa tutustumisessa ovat riittävän hyvä puhetaito ja riittävän hyvä kuuntelutaito.


      • lempeä_herätys
        todellavaikeeta kirjoitti:

        Jos haluaa kohtuu helposti parisuhteen, kannattaa pitää monessa paikassa mahdollisuudet auki - käydä opiskelijabielissä, jos olet opiskelija, käydä erilaisissa sosiaalisissa tilanteissa, käydä isoissa kaupungeissa baareissa, pubeissa, yökerhoissa jne. Kun ihmisiä on paljon liikkeellä, voi aina löytä joku kiinnostava eteen ja silloin tarvitaan tätä yleissivistystä, jotta osaa keskustelun hoitaa edes tyydyttävälläkin tasolla. Aika sitten näyttää tuleeko kestävä suhde, mutta kyllä osaamista eri asioista tarvitaan jo tutustumis vaiheessakin: tilannetaju, itsevarma aloitus, oikean tilanteeseen sopivan puheen aiheen löytäminen jne. Lisäksi kaksi aivan välttämätöntä taitoa tutustumisessa ovat riittävän hyvä puhetaito ja riittävän hyvä kuuntelutaito.

        Samaa mieltä. Tekstissäsi on ihailtavaa positiivisuutta. :D Itse olen ainakin toistaiseksi luopunut noin aktiivisesta parisuhteen etsimisestä.


    • loogistikko

      Mutu ja väite on, että aloittaja on ihan pihalla ja sen oloisena kuin lumiukko.

      Esim.palkitsemis- ja rankaisuvallasta puhuminen näissä pulinayhteyksissä on täysin /c:stä, koska tuollaisilla sanoillahan on jokin rajattu merkitys vain siinä kehyksessä, kun ko.teoriaa tarjoillaan syyniin ja arvioitavaksi. Luulen, että noita termejä on käytetty teoriapuitteessa, kun on jokin sitoumus (avio- tms) ('kaupankäyntiä') kahden ihmisen välillä.

      Irtivedettynä pokaustilanteeseen termeistä puhuminen käsittääkseni on aivan kahjoa!

      Väitteen todistus ;)

      NainenRuudunTakaa:
      "Noi laasasen jutut seksuaalisesta vallasta ja varsinkin RANKAISUvallasta on muuten tosi kinkyjä. Seksin yhdistäminen valtaan on oma alakulttuurinsa, mutta jos sen perusteella alkaa jotain yleistä teoriaa fantasioimaan, niin ei ole ihme, että osa ihmisistä katsoo että ei nyt ihan mene putkeen."
      Tod.vaikeen vastaus:
      "Jokatapauksessa tuo palkitsemis ja rankaisuvalta antaa kuitenkin aika hyvin suuntaa eettisyyden suhteen - naisen pokaaminen on pääsääntöisesti eettistä, jos kyse on nimenomaan palkitsemisvallasta."

      Siis täydellistä puppugeneraattoria!!

      • Jos sä väität, että seksuaalisesta palkitsemisvallasta puhumien ja seksuaalisesta rankaisuvallasta puhuminen on täyttä soopaa ja että näillä ei ole mitään eroa esim eettisyyden kanssa, niin menepä itse harrastamaan seksiä rankaisuvallan muodossa niin näet seuraukset :D


      • todellavaikeeta kirjoitti:

        Jos sä väität, että seksuaalisesta palkitsemisvallasta puhumien ja seksuaalisesta rankaisuvallasta puhuminen on täyttä soopaa ja että näillä ei ole mitään eroa esim eettisyyden kanssa, niin menepä itse harrastamaan seksiä rankaisuvallan muodossa niin näet seuraukset :D

        Suosittelen huolella todellakin perehtymään käsitteeseen seksuaalinen palkitemisvalta ja seksuaalinen rankaisu valta ja miettimään moneen kertaan, onko näillä eroa eettisyydessä.


      • lempeä_herätys

        ”Irtivedettynä pokaustilanteeseen termeistä puhuminen käsittääkseni on aivan kahjoa!”

        Minä en ole tutustunut palkitsemis- ja rankaisuvaltaan kuin pinnallisesti mutta ymmärrän oikein hyvin, miten ne liittyvät pokaustilanteisiin.

        Hakisinko sinulle porkkanan ja pari hiilen palasta? ;-)


      • lempeä_herätys kirjoitti:

        ”Irtivedettynä pokaustilanteeseen termeistä puhuminen käsittääkseni on aivan kahjoa!”

        Minä en ole tutustunut palkitsemis- ja rankaisuvaltaan kuin pinnallisesti mutta ymmärrän oikein hyvin, miten ne liittyvät pokaustilanteisiin.

        Hakisinko sinulle porkkanan ja pari hiilen palasta? ;-)

        Juuri näin - niistä on itseasiassa AIVAN välttämätöntä olla riittävän hyvin perillä pokaustilanteessa.


      • NainenRuudunTakaa
        lempeä_herätys kirjoitti:

        ”Irtivedettynä pokaustilanteeseen termeistä puhuminen käsittääkseni on aivan kahjoa!”

        Minä en ole tutustunut palkitsemis- ja rankaisuvaltaan kuin pinnallisesti mutta ymmärrän oikein hyvin, miten ne liittyvät pokaustilanteisiin.

        Hakisinko sinulle porkkanan ja pari hiilen palasta? ;-)

        Eettistä on jättää sekä palkitsemis- että rankaisuleikit sellaisiin tilanteisiin, jossa niistä ja niiden säännöistä on sovittu yhdessä kaikkien osapuolten kesken.

        Jos kuvittelee pillun olevan joku palkinto ihan noin yleisesti, eikä vaan jossain (yhdessä etukäteen sovitussa) bdsm-kontekstissa, niin kyllä se pariutuminen on varmaan todella vaikeeta ja sellaisena pysyykin.

        Ja jos tällaisia leikkejä haluaa, niin etsiköön niihin erikoistuneilta foorumeilta tms.

        Mutta muuten kannattaa lähteä siitä, että molemmilla on kivaa ja molemmat antaa ja saa.


      • NainenRuudunTakaa
        todellavaikeeta kirjoitti:

        Juuri näin - niistä on itseasiassa AIVAN välttämätöntä olla riittävän hyvin perillä pokaustilanteessa.

        Jenkkipokaamisteorioiden sijaan kannattaa keskittyä flirttaliun opetteluun. Flirttailun ja pokauksen eroja on esim. että flirtti on 2-suuntaista, pokaus 1-puolista.


      • NainenRuudunTakaa
        todellavaikeeta kirjoitti:

        Suosittelen huolella todellakin perehtymään käsitteeseen seksuaalinen palkitemisvalta ja seksuaalinen rankaisu valta ja miettimään moneen kertaan, onko näillä eroa eettisyydessä.

        Jos kummastakaan ei ole sovittu ETUKÄTEEN leikkiin osallistuvien kesken, niin ovat molemmat epäeettisiä.

        Sulle suosittelen tutustumista suostumus-käsitteeseen ja bdsm-etikettiin.


      • lempeä_herätys
        NainenRuudunTakaa kirjoitti:

        Jenkkipokaamisteorioiden sijaan kannattaa keskittyä flirttaliun opetteluun. Flirttailun ja pokauksen eroja on esim. että flirtti on 2-suuntaista, pokaus 1-puolista.

        Juu, tuo yksisuuntaisuus häiritsee minuakin pokaamisessa. Se on juuri sitä objektiksi asettamista.


      • lempeä_herätys
        NainenRuudunTakaa kirjoitti:

        Jos kummastakaan ei ole sovittu ETUKÄTEEN leikkiin osallistuvien kesken, niin ovat molemmat epäeettisiä.

        Sulle suosittelen tutustumista suostumus-käsitteeseen ja bdsm-etikettiin.

        Minusta tuntuu, että todellavaikeeta etsi pokaamisen säännöistä nimenomaan varmistusta tuolle naisen suostumukselle.

        Itse taas katson, että pelimiehen tavoin käyttäytyvät miehet ovat vähemmistössä ja hyvä niin. Suostumus täytyy hankkia muuten kuin manipulatiivisilla keinoilla.


    • tinderi.haasteita

      poika pyytää tyttöä ulos ja jos tyttö suostuu niin treffaavat ja jos kumpikin pitää niin pussaavat ja se on menoa sitten eli suhde alkaa eli se oikea on löytynyt mikä tässä nyt niin vaikeaa on että kirjoja kuunnelmia tarvitsee hankkia ja tehdä kaikesta vaikeaa tai onko tämä sitä korkeastikoulutettua viisasta puhetta ja tinderiläisyyttä no olen vaan tavallinen mies ja en ymmärrä nainen ruudun takaa lempeä herätys ja todella vaikean juttustelua ja poikailua ei ihme että sinkkuja ovat ja kumppania ei löydy

    • Mielenkiintoinen keskustelu. NainenRuudunTakaa ja lempeä_herätys, nyt jo vastailin tässä, mutta nyt täytyy taas pitää vähän taukoa. Palaan ehkä illemmalla tai huomenna. Pyrin lukemaan kaikki kommentit.

    • Eikö se olisi vain helpompi unohtaa naiset?

      Eläisit omaa elämääsi.

      En mä ainakaan jaksais päätäni seinään paukuttaa..

      • lempeä_herätys

        On vaikeaa päästää irti toiveista, haluista ja haaveista.

        On kuitenkin paljon helpompaa muuttaa keinoja, joilla niitä on pyrkinyt toteuttamaan.

        Jos jokin asia on kohtuuttoman vaikeaa, se tarkoittaa yleensä, että joko tavoittelee väärää asiaa tai että tavoittelee sitä väärällä tavalla.


      • pyytää.ulos

        eikö pääse helpommalla kun pyytää naista ulos


      • lempeä_herätys
        pyytää.ulos kirjoitti:

        eikö pääse helpommalla kun pyytää naista ulos

        Tämä on aika suloinen kommentti. ^_^

        Pointti saattoi mennä ohi, mutta suloisuuden taso on sykähdyttävä.


      • lempeä_herätys kirjoitti:

        On vaikeaa päästää irti toiveista, haluista ja haaveista.

        On kuitenkin paljon helpompaa muuttaa keinoja, joilla niitä on pyrkinyt toteuttamaan.

        Jos jokin asia on kohtuuttoman vaikeaa, se tarkoittaa yleensä, että joko tavoittelee väärää asiaa tai että tavoittelee sitä väärällä tavalla.

        Se todellisuus, vaikka suhteen saisikin, harvemmin vastaa toiveita ja haaveita.


      • lempeä_herätys
        Wwuwuw kirjoitti:

        Se todellisuus, vaikka suhteen saisikin, harvemmin vastaa toiveita ja haaveita.

        Tämä on totta, mutta ei se yleensä estä ihmisiä toivomasta ja haaveilemasta.

        Joskus käy niinkin päin, että yllättyy positiivisesti. Minulle kävi edellisessä suhteessani sillä tavalla, että toisen henkilön kanssa yhdessä asuminen osoittautui ihanammaksi kuin olin ikinä uskaltanut haaveilla.


      • EdesUnissa

        Wuppikselle meni tämän ketjun järkevimmän ehdotuksen palkinto !

        Toinen sija meni tuolle loogistikolle, joka huomautti ettei rankaisu ja palkitsemisvalta termejä ole tarkoitettu käytettäväksi iskemis-tilanteen rooleihin, koska siinä tilanteessa ei ole sitoumusta mihinkään suuntaan.

        NRT otti kolmannen sijan toteamuksellaan :" Aika moni on laajasti selittänyt mikä on sun ongelma. Ootko oppinut niistä mitään?"

        Ihmisen jonka haaveet ovat aivan utopistisia: esim vaatii koulutettua naista lapsentekijäksi vaikka itse on imbesilli, hakee siihen avuksi harhaoppisia teorioita ja käyttää niitäkin väärin, eikä kuuntele edes itse avaamissaan keskusteluissa vastauksia, olisi syytä harkita todellakin eikö olisi arvokkaampaa elää vain sitä omaa elämää ja opetella ensin elämänhallinnan perusasiat.
        Lisäksi en käsitä kuinka TodVaikeata voi nähdä itsensä yksilönä miesten keskuudessa, mutta naiset samanlaisena laumana, jota pelimies teorioilla voisi manipuloida ? Pohjimmiltaan se kuulostaa siltä kuin alla olisi ajatus että naiset ovat vähempiarvoisia saalistettavia eläimiä.

        En ole itse juurikaan yrittänyt pokata ainuttakaan naista. Olen sitä mitä olen, näytän hyvät ja huonot puoleni avoimesti. Silti joka toinen viikko saan flirtin tai iskemisyrityksen. Ei sen aina tarvitse olla niin että miehen pitää olla aktiivinen. Nainen osoittaa useasti kiinnostuksensa ja siihen pitää vastata jos on kiinnostunut tai ilmaista jotenkin ettei ole. Ihmissuhteissa ei kannata pelailla ollenkaan, ne kannattaa pitää mahdollisimman rehellisinä.


      • missä.rehellisyys
        EdesUnissa kirjoitti:

        Wuppikselle meni tämän ketjun järkevimmän ehdotuksen palkinto !

        Toinen sija meni tuolle loogistikolle, joka huomautti ettei rankaisu ja palkitsemisvalta termejä ole tarkoitettu käytettäväksi iskemis-tilanteen rooleihin, koska siinä tilanteessa ei ole sitoumusta mihinkään suuntaan.

        NRT otti kolmannen sijan toteamuksellaan :" Aika moni on laajasti selittänyt mikä on sun ongelma. Ootko oppinut niistä mitään?"

        Ihmisen jonka haaveet ovat aivan utopistisia: esim vaatii koulutettua naista lapsentekijäksi vaikka itse on imbesilli, hakee siihen avuksi harhaoppisia teorioita ja käyttää niitäkin väärin, eikä kuuntele edes itse avaamissaan keskusteluissa vastauksia, olisi syytä harkita todellakin eikö olisi arvokkaampaa elää vain sitä omaa elämää ja opetella ensin elämänhallinnan perusasiat.
        Lisäksi en käsitä kuinka TodVaikeata voi nähdä itsensä yksilönä miesten keskuudessa, mutta naiset samanlaisena laumana, jota pelimies teorioilla voisi manipuloida ? Pohjimmiltaan se kuulostaa siltä kuin alla olisi ajatus että naiset ovat vähempiarvoisia saalistettavia eläimiä.

        En ole itse juurikaan yrittänyt pokata ainuttakaan naista. Olen sitä mitä olen, näytän hyvät ja huonot puoleni avoimesti. Silti joka toinen viikko saan flirtin tai iskemisyrityksen. Ei sen aina tarvitse olla niin että miehen pitää olla aktiivinen. Nainen osoittaa useasti kiinnostuksensa ja siihen pitää vastata jos on kiinnostunut tai ilmaista jotenkin ettei ole. Ihmissuhteissa ei kannata pelailla ollenkaan, ne kannattaa pitää mahdollisimman rehellisinä.

        Jos toimisit niin kuin sanot, niin olisit rehellisesti kertonut olevasi korkean statuksen ja suuret resurssit omaava eliitin maailmankuvan jakava mies.


      • EdesUnissa
        missä.rehellisyys kirjoitti:

        Jos toimisit niin kuin sanot, niin olisit rehellisesti kertonut olevasi korkean statuksen ja suuret resurssit omaava eliitin maailmankuvan jakava mies.

        Se on avuksi mielenkiinnon herättämisessä, mutta ei ole välttämätöntä suhteessa. Naiset ovat kiinnostuneempia miehen luonteesta kuin kukkarosta. Ei kannata tuomita kaikkia naisia muutaman "kullankaivaja tytön" vuoksi.
        Sen sijaan se, että kahdesta yhtähyvästä ehdokkaasta nainen valitsee työssäkäyvän työttömän sijasta on täysin ymmärrettävää. Elämä koostuu monista osa-alueista. Yksi on taloudellinen hyvinvointi.


      • psyykkeen.suojaamista
        EdesUnissa kirjoitti:

        Se on avuksi mielenkiinnon herättämisessä, mutta ei ole välttämätöntä suhteessa. Naiset ovat kiinnostuneempia miehen luonteesta kuin kukkarosta. Ei kannata tuomita kaikkia naisia muutaman "kullankaivaja tytön" vuoksi.
        Sen sijaan se, että kahdesta yhtähyvästä ehdokkaasta nainen valitsee työssäkäyvän työttömän sijasta on täysin ymmärrettävää. Elämä koostuu monista osa-alueista. Yksi on taloudellinen hyvinvointi.

        Oman psyykkeen suojaamis selittelyä.


      • loogistikko
        EdesUnissa kirjoitti:

        Wuppikselle meni tämän ketjun järkevimmän ehdotuksen palkinto !

        Toinen sija meni tuolle loogistikolle, joka huomautti ettei rankaisu ja palkitsemisvalta termejä ole tarkoitettu käytettäväksi iskemis-tilanteen rooleihin, koska siinä tilanteessa ei ole sitoumusta mihinkään suuntaan.

        NRT otti kolmannen sijan toteamuksellaan :" Aika moni on laajasti selittänyt mikä on sun ongelma. Ootko oppinut niistä mitään?"

        Ihmisen jonka haaveet ovat aivan utopistisia: esim vaatii koulutettua naista lapsentekijäksi vaikka itse on imbesilli, hakee siihen avuksi harhaoppisia teorioita ja käyttää niitäkin väärin, eikä kuuntele edes itse avaamissaan keskusteluissa vastauksia, olisi syytä harkita todellakin eikö olisi arvokkaampaa elää vain sitä omaa elämää ja opetella ensin elämänhallinnan perusasiat.
        Lisäksi en käsitä kuinka TodVaikeata voi nähdä itsensä yksilönä miesten keskuudessa, mutta naiset samanlaisena laumana, jota pelimies teorioilla voisi manipuloida ? Pohjimmiltaan se kuulostaa siltä kuin alla olisi ajatus että naiset ovat vähempiarvoisia saalistettavia eläimiä.

        En ole itse juurikaan yrittänyt pokata ainuttakaan naista. Olen sitä mitä olen, näytän hyvät ja huonot puoleni avoimesti. Silti joka toinen viikko saan flirtin tai iskemisyrityksen. Ei sen aina tarvitse olla niin että miehen pitää olla aktiivinen. Nainen osoittaa useasti kiinnostuksensa ja siihen pitää vastata jos on kiinnostunut tai ilmaista jotenkin ettei ole. Ihmissuhteissa ei kannata pelailla ollenkaan, ne kannattaa pitää mahdollisimman rehellisinä.

        Tämän päivän puheet ennen "EdesUnissa" kommenttia menneet taas kerran pitkälti sivuraiteille. Alkaa olla nähty, ettei hymistykset aloittajaa auta. Siksi muutama keskeinen pointti edeltä poimituin vapain sitaatein, joihin aloittajan on syytä palata.

        ------------

        "Aloittaja tarttuu kaikkeen kuin johonkin ratkaistavaan tekniseen pulmaan. On ensin havaittu vika ja sitten se korjataan. Ei näitä tälläisiä asioita niin hoideta. Ei ihminen ole mikään robotti, jonka viallinen ohjelma päivitetään vaan uudella ja naps, se toimii taas."
        "Ei toisen ihmisen kanssa pariutumista voi ajatella teknisenä 1 1 toimituksena. Se sinun ongelma tuntuu olevankin. Välillä tuntuu, että laskeskelet kaikki matemaattisloogisesti ja ihmettelet, miksi kaava ei tuotakaan tulosta.
        Ihmisyys ei ole loogisen matemaattista, vaan se on tunteisiin perustuvaa aistimista."
        "Naiselleko tulevat suotuisat tunteet Sua kohtaan automaattisesti, kun vaan ensin tiedät tai joku toinen vinkkaa Sulle avauskaavan?"

        "Niin kauan kun uskotaan että naisten KUULUU antaa heille pillua, koska ovat miehiä, niin ihan omasta käytöksestä ne negatiiviset käsitykset heitä kohtaan johtuu. "
        "Luulet, että se nainen on palkinto ja että maailmassa on virhe kun et ole sellaista kunnollisuudestasi saanut. Mutta kun ei se maailma vaan niin toimi."
        todvaikeeta:"Vastaus kysymykseen, kuuluuko saada palkinnoksi? Vastaus: kuuluu, mutta ainoastaan niin, että kyseessä on seksuaalisen palkitsemisvallan keinoin."
        (surkuhupaisaakin tämä :)
        - Kuuluuko (eettisesti) miehelle kuin miehelle nainen, jos ja kun huippumenestyjä kuitenkin saa helposti naisen?

        Tarkennus kielen kannalta: kuuluminen sanana tarkoittaa, että jollakin ulkopuolisella taholla olisi velvoite järjestää asia, jos homma omin avuin tavalla tai toisella tökkii.


      • EdesUnissa kirjoitti:

        Wuppikselle meni tämän ketjun järkevimmän ehdotuksen palkinto !

        Toinen sija meni tuolle loogistikolle, joka huomautti ettei rankaisu ja palkitsemisvalta termejä ole tarkoitettu käytettäväksi iskemis-tilanteen rooleihin, koska siinä tilanteessa ei ole sitoumusta mihinkään suuntaan.

        NRT otti kolmannen sijan toteamuksellaan :" Aika moni on laajasti selittänyt mikä on sun ongelma. Ootko oppinut niistä mitään?"

        Ihmisen jonka haaveet ovat aivan utopistisia: esim vaatii koulutettua naista lapsentekijäksi vaikka itse on imbesilli, hakee siihen avuksi harhaoppisia teorioita ja käyttää niitäkin väärin, eikä kuuntele edes itse avaamissaan keskusteluissa vastauksia, olisi syytä harkita todellakin eikö olisi arvokkaampaa elää vain sitä omaa elämää ja opetella ensin elämänhallinnan perusasiat.
        Lisäksi en käsitä kuinka TodVaikeata voi nähdä itsensä yksilönä miesten keskuudessa, mutta naiset samanlaisena laumana, jota pelimies teorioilla voisi manipuloida ? Pohjimmiltaan se kuulostaa siltä kuin alla olisi ajatus että naiset ovat vähempiarvoisia saalistettavia eläimiä.

        En ole itse juurikaan yrittänyt pokata ainuttakaan naista. Olen sitä mitä olen, näytän hyvät ja huonot puoleni avoimesti. Silti joka toinen viikko saan flirtin tai iskemisyrityksen. Ei sen aina tarvitse olla niin että miehen pitää olla aktiivinen. Nainen osoittaa useasti kiinnostuksensa ja siihen pitää vastata jos on kiinnostunut tai ilmaista jotenkin ettei ole. Ihmissuhteissa ei kannata pelailla ollenkaan, ne kannattaa pitää mahdollisimman rehellisinä.

        Tuolla tavalla nuo ihmiset, joilla on paljon valtaa, ajattelevat. Täyttä itsepetosta :D Koska sinäkin EdesUnissa olet viitsinyt nöyrtyä elämässä?????? Sä et edes ole perehtynyt koko PUA kulttuuriin ja rupeet taas täällä päsmäröimään. Et edes tuotakaan vertaa tiedä palkitsemis ja rankaisuvallasta :D No uusi raiskauslaki kyllä tekee tehtävänsä :D


      • todellavaikeeta kirjoitti:

        Tuolla tavalla nuo ihmiset, joilla on paljon valtaa, ajattelevat. Täyttä itsepetosta :D Koska sinäkin EdesUnissa olet viitsinyt nöyrtyä elämässä?????? Sä et edes ole perehtynyt koko PUA kulttuuriin ja rupeet taas täällä päsmäröimään. Et edes tuotakaan vertaa tiedä palkitsemis ja rankaisuvallasta :D No uusi raiskauslaki kyllä tekee tehtävänsä :D

        Tämän ovat psykologit osoittaneet - valtaa turmelee. Usko pois. SUn on aivan turha tietämättömänä tulla tänne päsmäröimään - teet vaan ittes entistä naurettavammaksi.


      • todellavaikeeta kirjoitti:

        Tämän ovat psykologit osoittaneet - valtaa turmelee. Usko pois. SUn on aivan turha tietämättömänä tulla tänne päsmäröimään - teet vaan ittes entistä naurettavammaksi.

        Lukisit EdesUnissa edes tuon Neil Straussin Pelimies kirjan. Siinä OIKEESTI näet, millaista on elää ätminä.


      • todellavaikeeta kirjoitti:

        Lukisit EdesUnissa edes tuon Neil Straussin Pelimies kirjan. Siinä OIKEESTI näet, millaista on elää ätminä.

        Toki ainahan voi kirjaa lukea, mutta toinen juttu on sitten, ymmärtääkö lukemansa. Kannattaa edes yrittää.


      • loogistikko kirjoitti:

        Tämän päivän puheet ennen "EdesUnissa" kommenttia menneet taas kerran pitkälti sivuraiteille. Alkaa olla nähty, ettei hymistykset aloittajaa auta. Siksi muutama keskeinen pointti edeltä poimituin vapain sitaatein, joihin aloittajan on syytä palata.

        ------------

        "Aloittaja tarttuu kaikkeen kuin johonkin ratkaistavaan tekniseen pulmaan. On ensin havaittu vika ja sitten se korjataan. Ei näitä tälläisiä asioita niin hoideta. Ei ihminen ole mikään robotti, jonka viallinen ohjelma päivitetään vaan uudella ja naps, se toimii taas."
        "Ei toisen ihmisen kanssa pariutumista voi ajatella teknisenä 1 1 toimituksena. Se sinun ongelma tuntuu olevankin. Välillä tuntuu, että laskeskelet kaikki matemaattisloogisesti ja ihmettelet, miksi kaava ei tuotakaan tulosta.
        Ihmisyys ei ole loogisen matemaattista, vaan se on tunteisiin perustuvaa aistimista."
        "Naiselleko tulevat suotuisat tunteet Sua kohtaan automaattisesti, kun vaan ensin tiedät tai joku toinen vinkkaa Sulle avauskaavan?"

        "Niin kauan kun uskotaan että naisten KUULUU antaa heille pillua, koska ovat miehiä, niin ihan omasta käytöksestä ne negatiiviset käsitykset heitä kohtaan johtuu. "
        "Luulet, että se nainen on palkinto ja että maailmassa on virhe kun et ole sellaista kunnollisuudestasi saanut. Mutta kun ei se maailma vaan niin toimi."
        todvaikeeta:"Vastaus kysymykseen, kuuluuko saada palkinnoksi? Vastaus: kuuluu, mutta ainoastaan niin, että kyseessä on seksuaalisen palkitsemisvallan keinoin."
        (surkuhupaisaakin tämä :)
        - Kuuluuko (eettisesti) miehelle kuin miehelle nainen, jos ja kun huippumenestyjä kuitenkin saa helposti naisen?

        Tarkennus kielen kannalta: kuuluminen sanana tarkoittaa, että jollakin ulkopuolisella taholla olisi velvoite järjestää asia, jos homma omin avuin tavalla tai toisella tökkii.

        "Aloittaja tarttuu kaikkeen kuin johonkin ratkaistavaan tekniseen pulmaan. On ensin havaittu vika ja sitten se korjataan. "

        On aika tarpeetonta edes tuoda tuollaista itsestään selvyyttä tähän keskusteluun.


      • loogistikko kirjoitti:

        Tämän päivän puheet ennen "EdesUnissa" kommenttia menneet taas kerran pitkälti sivuraiteille. Alkaa olla nähty, ettei hymistykset aloittajaa auta. Siksi muutama keskeinen pointti edeltä poimituin vapain sitaatein, joihin aloittajan on syytä palata.

        ------------

        "Aloittaja tarttuu kaikkeen kuin johonkin ratkaistavaan tekniseen pulmaan. On ensin havaittu vika ja sitten se korjataan. Ei näitä tälläisiä asioita niin hoideta. Ei ihminen ole mikään robotti, jonka viallinen ohjelma päivitetään vaan uudella ja naps, se toimii taas."
        "Ei toisen ihmisen kanssa pariutumista voi ajatella teknisenä 1 1 toimituksena. Se sinun ongelma tuntuu olevankin. Välillä tuntuu, että laskeskelet kaikki matemaattisloogisesti ja ihmettelet, miksi kaava ei tuotakaan tulosta.
        Ihmisyys ei ole loogisen matemaattista, vaan se on tunteisiin perustuvaa aistimista."
        "Naiselleko tulevat suotuisat tunteet Sua kohtaan automaattisesti, kun vaan ensin tiedät tai joku toinen vinkkaa Sulle avauskaavan?"

        "Niin kauan kun uskotaan että naisten KUULUU antaa heille pillua, koska ovat miehiä, niin ihan omasta käytöksestä ne negatiiviset käsitykset heitä kohtaan johtuu. "
        "Luulet, että se nainen on palkinto ja että maailmassa on virhe kun et ole sellaista kunnollisuudestasi saanut. Mutta kun ei se maailma vaan niin toimi."
        todvaikeeta:"Vastaus kysymykseen, kuuluuko saada palkinnoksi? Vastaus: kuuluu, mutta ainoastaan niin, että kyseessä on seksuaalisen palkitsemisvallan keinoin."
        (surkuhupaisaakin tämä :)
        - Kuuluuko (eettisesti) miehelle kuin miehelle nainen, jos ja kun huippumenestyjä kuitenkin saa helposti naisen?

        Tarkennus kielen kannalta: kuuluminen sanana tarkoittaa, että jollakin ulkopuolisella taholla olisi velvoite järjestää asia, jos homma omin avuin tavalla tai toisella tökkii.

        "Ei ihminen ole mikään robotti, jonka viallinen ohjelma päivitetään vaan uudella ja naps, se toimii taas."

        Tuollaisen ajatuksen perusteella kaikki lääketiedekin on yhtä hölyn pölyä. Kuitenkin lääkärin ammatti on erittäin arvostettu.


      • loogistikko kirjoitti:

        Tämän päivän puheet ennen "EdesUnissa" kommenttia menneet taas kerran pitkälti sivuraiteille. Alkaa olla nähty, ettei hymistykset aloittajaa auta. Siksi muutama keskeinen pointti edeltä poimituin vapain sitaatein, joihin aloittajan on syytä palata.

        ------------

        "Aloittaja tarttuu kaikkeen kuin johonkin ratkaistavaan tekniseen pulmaan. On ensin havaittu vika ja sitten se korjataan. Ei näitä tälläisiä asioita niin hoideta. Ei ihminen ole mikään robotti, jonka viallinen ohjelma päivitetään vaan uudella ja naps, se toimii taas."
        "Ei toisen ihmisen kanssa pariutumista voi ajatella teknisenä 1 1 toimituksena. Se sinun ongelma tuntuu olevankin. Välillä tuntuu, että laskeskelet kaikki matemaattisloogisesti ja ihmettelet, miksi kaava ei tuotakaan tulosta.
        Ihmisyys ei ole loogisen matemaattista, vaan se on tunteisiin perustuvaa aistimista."
        "Naiselleko tulevat suotuisat tunteet Sua kohtaan automaattisesti, kun vaan ensin tiedät tai joku toinen vinkkaa Sulle avauskaavan?"

        "Niin kauan kun uskotaan että naisten KUULUU antaa heille pillua, koska ovat miehiä, niin ihan omasta käytöksestä ne negatiiviset käsitykset heitä kohtaan johtuu. "
        "Luulet, että se nainen on palkinto ja että maailmassa on virhe kun et ole sellaista kunnollisuudestasi saanut. Mutta kun ei se maailma vaan niin toimi."
        todvaikeeta:"Vastaus kysymykseen, kuuluuko saada palkinnoksi? Vastaus: kuuluu, mutta ainoastaan niin, että kyseessä on seksuaalisen palkitsemisvallan keinoin."
        (surkuhupaisaakin tämä :)
        - Kuuluuko (eettisesti) miehelle kuin miehelle nainen, jos ja kun huippumenestyjä kuitenkin saa helposti naisen?

        Tarkennus kielen kannalta: kuuluminen sanana tarkoittaa, että jollakin ulkopuolisella taholla olisi velvoite järjestää asia, jos homma omin avuin tavalla tai toisella tökkii.

        "Ei toisen ihmisen kanssa pariutumista voi ajatella teknisenä 1 1 toimituksena. Se sinun ongelma tuntuu olevankin. Välillä tuntuu, että laskeskelet kaikki matemaattisloogisesti ja ihmettelet, miksi kaava ei tuotakaan tulosta. "

        Pariutumisella on omat lainalaisuutensa ja tietynlaiset tekijät selittävät todennäköisyyksiä parempaan lisääntymis menestykseen. Ok, tuo lisääntymis menestyskin on joidenkin mielestä hölyn pölyä, mutta sitten pitää varmaan kieltää biologiakin.


      • loogistikko kirjoitti:

        Tämän päivän puheet ennen "EdesUnissa" kommenttia menneet taas kerran pitkälti sivuraiteille. Alkaa olla nähty, ettei hymistykset aloittajaa auta. Siksi muutama keskeinen pointti edeltä poimituin vapain sitaatein, joihin aloittajan on syytä palata.

        ------------

        "Aloittaja tarttuu kaikkeen kuin johonkin ratkaistavaan tekniseen pulmaan. On ensin havaittu vika ja sitten se korjataan. Ei näitä tälläisiä asioita niin hoideta. Ei ihminen ole mikään robotti, jonka viallinen ohjelma päivitetään vaan uudella ja naps, se toimii taas."
        "Ei toisen ihmisen kanssa pariutumista voi ajatella teknisenä 1 1 toimituksena. Se sinun ongelma tuntuu olevankin. Välillä tuntuu, että laskeskelet kaikki matemaattisloogisesti ja ihmettelet, miksi kaava ei tuotakaan tulosta.
        Ihmisyys ei ole loogisen matemaattista, vaan se on tunteisiin perustuvaa aistimista."
        "Naiselleko tulevat suotuisat tunteet Sua kohtaan automaattisesti, kun vaan ensin tiedät tai joku toinen vinkkaa Sulle avauskaavan?"

        "Niin kauan kun uskotaan että naisten KUULUU antaa heille pillua, koska ovat miehiä, niin ihan omasta käytöksestä ne negatiiviset käsitykset heitä kohtaan johtuu. "
        "Luulet, että se nainen on palkinto ja että maailmassa on virhe kun et ole sellaista kunnollisuudestasi saanut. Mutta kun ei se maailma vaan niin toimi."
        todvaikeeta:"Vastaus kysymykseen, kuuluuko saada palkinnoksi? Vastaus: kuuluu, mutta ainoastaan niin, että kyseessä on seksuaalisen palkitsemisvallan keinoin."
        (surkuhupaisaakin tämä :)
        - Kuuluuko (eettisesti) miehelle kuin miehelle nainen, jos ja kun huippumenestyjä kuitenkin saa helposti naisen?

        Tarkennus kielen kannalta: kuuluminen sanana tarkoittaa, että jollakin ulkopuolisella taholla olisi velvoite järjestää asia, jos homma omin avuin tavalla tai toisella tökkii.

        "Ihmisyys ei ole loogisen matemaattista, vaan se on tunteisiin perustuvaa aistimista."

        Tunteitakin on mahdollista oppia analysoimaan, mikä on muuten erittäin hyödyllistä hommaa.


      • loogistikko kirjoitti:

        Tämän päivän puheet ennen "EdesUnissa" kommenttia menneet taas kerran pitkälti sivuraiteille. Alkaa olla nähty, ettei hymistykset aloittajaa auta. Siksi muutama keskeinen pointti edeltä poimituin vapain sitaatein, joihin aloittajan on syytä palata.

        ------------

        "Aloittaja tarttuu kaikkeen kuin johonkin ratkaistavaan tekniseen pulmaan. On ensin havaittu vika ja sitten se korjataan. Ei näitä tälläisiä asioita niin hoideta. Ei ihminen ole mikään robotti, jonka viallinen ohjelma päivitetään vaan uudella ja naps, se toimii taas."
        "Ei toisen ihmisen kanssa pariutumista voi ajatella teknisenä 1 1 toimituksena. Se sinun ongelma tuntuu olevankin. Välillä tuntuu, että laskeskelet kaikki matemaattisloogisesti ja ihmettelet, miksi kaava ei tuotakaan tulosta.
        Ihmisyys ei ole loogisen matemaattista, vaan se on tunteisiin perustuvaa aistimista."
        "Naiselleko tulevat suotuisat tunteet Sua kohtaan automaattisesti, kun vaan ensin tiedät tai joku toinen vinkkaa Sulle avauskaavan?"

        "Niin kauan kun uskotaan että naisten KUULUU antaa heille pillua, koska ovat miehiä, niin ihan omasta käytöksestä ne negatiiviset käsitykset heitä kohtaan johtuu. "
        "Luulet, että se nainen on palkinto ja että maailmassa on virhe kun et ole sellaista kunnollisuudestasi saanut. Mutta kun ei se maailma vaan niin toimi."
        todvaikeeta:"Vastaus kysymykseen, kuuluuko saada palkinnoksi? Vastaus: kuuluu, mutta ainoastaan niin, että kyseessä on seksuaalisen palkitsemisvallan keinoin."
        (surkuhupaisaakin tämä :)
        - Kuuluuko (eettisesti) miehelle kuin miehelle nainen, jos ja kun huippumenestyjä kuitenkin saa helposti naisen?

        Tarkennus kielen kannalta: kuuluminen sanana tarkoittaa, että jollakin ulkopuolisella taholla olisi velvoite järjestää asia, jos homma omin avuin tavalla tai toisella tökkii.

        "Naiselleko tulevat suotuisat tunteet Sua kohtaan automaattisesti, kun vaan ensin tiedät tai joku toinen vinkkaa Sulle avauskaavan?"

        On todennäköistä, että nainen viehättyy miehestä, jolla on paljon sellaisia resursseja, joita meidän kulttuurissa arvostetaan.


      • loogistikko kirjoitti:

        Tämän päivän puheet ennen "EdesUnissa" kommenttia menneet taas kerran pitkälti sivuraiteille. Alkaa olla nähty, ettei hymistykset aloittajaa auta. Siksi muutama keskeinen pointti edeltä poimituin vapain sitaatein, joihin aloittajan on syytä palata.

        ------------

        "Aloittaja tarttuu kaikkeen kuin johonkin ratkaistavaan tekniseen pulmaan. On ensin havaittu vika ja sitten se korjataan. Ei näitä tälläisiä asioita niin hoideta. Ei ihminen ole mikään robotti, jonka viallinen ohjelma päivitetään vaan uudella ja naps, se toimii taas."
        "Ei toisen ihmisen kanssa pariutumista voi ajatella teknisenä 1 1 toimituksena. Se sinun ongelma tuntuu olevankin. Välillä tuntuu, että laskeskelet kaikki matemaattisloogisesti ja ihmettelet, miksi kaava ei tuotakaan tulosta.
        Ihmisyys ei ole loogisen matemaattista, vaan se on tunteisiin perustuvaa aistimista."
        "Naiselleko tulevat suotuisat tunteet Sua kohtaan automaattisesti, kun vaan ensin tiedät tai joku toinen vinkkaa Sulle avauskaavan?"

        "Niin kauan kun uskotaan että naisten KUULUU antaa heille pillua, koska ovat miehiä, niin ihan omasta käytöksestä ne negatiiviset käsitykset heitä kohtaan johtuu. "
        "Luulet, että se nainen on palkinto ja että maailmassa on virhe kun et ole sellaista kunnollisuudestasi saanut. Mutta kun ei se maailma vaan niin toimi."
        todvaikeeta:"Vastaus kysymykseen, kuuluuko saada palkinnoksi? Vastaus: kuuluu, mutta ainoastaan niin, että kyseessä on seksuaalisen palkitsemisvallan keinoin."
        (surkuhupaisaakin tämä :)
        - Kuuluuko (eettisesti) miehelle kuin miehelle nainen, jos ja kun huippumenestyjä kuitenkin saa helposti naisen?

        Tarkennus kielen kannalta: kuuluminen sanana tarkoittaa, että jollakin ulkopuolisella taholla olisi velvoite järjestää asia, jos homma omin avuin tavalla tai toisella tökkii.

        "Niin kauan kun uskotaan että naisten KUULUU antaa heille pillua, koska ovat miehiä, niin ihan omasta käytöksestä ne negatiiviset käsitykset heitä kohtaan johtuu. "

        Tuota ei pitäisi alkaa ymmärtämään liian yksiselitteisesti Jos me kuitenkin ollaan rehellisiä, suurin osa ihmisistä haluaa lisääntyä ja haluaa toimivan seksielämän. Toki keinoissa sitten tulee tämä eettinen kysymys vastaan ja tietenkin myös laki.


      • loogistikko kirjoitti:

        Tämän päivän puheet ennen "EdesUnissa" kommenttia menneet taas kerran pitkälti sivuraiteille. Alkaa olla nähty, ettei hymistykset aloittajaa auta. Siksi muutama keskeinen pointti edeltä poimituin vapain sitaatein, joihin aloittajan on syytä palata.

        ------------

        "Aloittaja tarttuu kaikkeen kuin johonkin ratkaistavaan tekniseen pulmaan. On ensin havaittu vika ja sitten se korjataan. Ei näitä tälläisiä asioita niin hoideta. Ei ihminen ole mikään robotti, jonka viallinen ohjelma päivitetään vaan uudella ja naps, se toimii taas."
        "Ei toisen ihmisen kanssa pariutumista voi ajatella teknisenä 1 1 toimituksena. Se sinun ongelma tuntuu olevankin. Välillä tuntuu, että laskeskelet kaikki matemaattisloogisesti ja ihmettelet, miksi kaava ei tuotakaan tulosta.
        Ihmisyys ei ole loogisen matemaattista, vaan se on tunteisiin perustuvaa aistimista."
        "Naiselleko tulevat suotuisat tunteet Sua kohtaan automaattisesti, kun vaan ensin tiedät tai joku toinen vinkkaa Sulle avauskaavan?"

        "Niin kauan kun uskotaan että naisten KUULUU antaa heille pillua, koska ovat miehiä, niin ihan omasta käytöksestä ne negatiiviset käsitykset heitä kohtaan johtuu. "
        "Luulet, että se nainen on palkinto ja että maailmassa on virhe kun et ole sellaista kunnollisuudestasi saanut. Mutta kun ei se maailma vaan niin toimi."
        todvaikeeta:"Vastaus kysymykseen, kuuluuko saada palkinnoksi? Vastaus: kuuluu, mutta ainoastaan niin, että kyseessä on seksuaalisen palkitsemisvallan keinoin."
        (surkuhupaisaakin tämä :)
        - Kuuluuko (eettisesti) miehelle kuin miehelle nainen, jos ja kun huippumenestyjä kuitenkin saa helposti naisen?

        Tarkennus kielen kannalta: kuuluminen sanana tarkoittaa, että jollakin ulkopuolisella taholla olisi velvoite järjestää asia, jos homma omin avuin tavalla tai toisella tökkii.

        "Luulet, että se nainen on palkinto ja että maailmassa on virhe kun et ole sellaista kunnollisuudestasi saanut. Mutta kun ei se maailma vaan niin toimi."

        Ilman palkintoja ihminen ei elämässä tekis yhtään mitään. Joku hyvä onninenkin näkee aluksi vuosia vaivaa uransa eteen ja sitten myöhemmin oman alansa huippuosaajana nauttii myös naismenestyksestäkin. Kaikista ei vaan tule huippuosaajia.


      • todellavaikeeta kirjoitti:

        "Luulet, että se nainen on palkinto ja että maailmassa on virhe kun et ole sellaista kunnollisuudestasi saanut. Mutta kun ei se maailma vaan niin toimi."

        Ilman palkintoja ihminen ei elämässä tekis yhtään mitään. Joku hyvä onninenkin näkee aluksi vuosia vaivaa uransa eteen ja sitten myöhemmin oman alansa huippuosaajana nauttii myös naismenestyksestäkin. Kaikista ei vaan tule huippuosaajia.

        Lienee huomauttaa, että nämä naiset itse haluavat jollain alalla kuuluisaksi tulleen miehen. Mä en todellakaan syyttäisi tätä miestä, joka on nähnyt valtavan paljon ensin vaivaa tullakseen huipulle. Mies voi aivan hyvin olla täysi realisti ja tietää syyn nais menestykseensä. Hänelle on jokatapuksessa tärkeetä, että saa hyvän naismenestyksen ja sitä kautta paremmat mahdollisuudet perheen perustamiseen. Ei hyvä naismenestys automaattisesti tarkoita, että mies olisi esimerkiksi uskoton.


      • loogistikko kirjoitti:

        Tämän päivän puheet ennen "EdesUnissa" kommenttia menneet taas kerran pitkälti sivuraiteille. Alkaa olla nähty, ettei hymistykset aloittajaa auta. Siksi muutama keskeinen pointti edeltä poimituin vapain sitaatein, joihin aloittajan on syytä palata.

        ------------

        "Aloittaja tarttuu kaikkeen kuin johonkin ratkaistavaan tekniseen pulmaan. On ensin havaittu vika ja sitten se korjataan. Ei näitä tälläisiä asioita niin hoideta. Ei ihminen ole mikään robotti, jonka viallinen ohjelma päivitetään vaan uudella ja naps, se toimii taas."
        "Ei toisen ihmisen kanssa pariutumista voi ajatella teknisenä 1 1 toimituksena. Se sinun ongelma tuntuu olevankin. Välillä tuntuu, että laskeskelet kaikki matemaattisloogisesti ja ihmettelet, miksi kaava ei tuotakaan tulosta.
        Ihmisyys ei ole loogisen matemaattista, vaan se on tunteisiin perustuvaa aistimista."
        "Naiselleko tulevat suotuisat tunteet Sua kohtaan automaattisesti, kun vaan ensin tiedät tai joku toinen vinkkaa Sulle avauskaavan?"

        "Niin kauan kun uskotaan että naisten KUULUU antaa heille pillua, koska ovat miehiä, niin ihan omasta käytöksestä ne negatiiviset käsitykset heitä kohtaan johtuu. "
        "Luulet, että se nainen on palkinto ja että maailmassa on virhe kun et ole sellaista kunnollisuudestasi saanut. Mutta kun ei se maailma vaan niin toimi."
        todvaikeeta:"Vastaus kysymykseen, kuuluuko saada palkinnoksi? Vastaus: kuuluu, mutta ainoastaan niin, että kyseessä on seksuaalisen palkitsemisvallan keinoin."
        (surkuhupaisaakin tämä :)
        - Kuuluuko (eettisesti) miehelle kuin miehelle nainen, jos ja kun huippumenestyjä kuitenkin saa helposti naisen?

        Tarkennus kielen kannalta: kuuluminen sanana tarkoittaa, että jollakin ulkopuolisella taholla olisi velvoite järjestää asia, jos homma omin avuin tavalla tai toisella tökkii.

        "- Kuuluuko (eettisesti) miehelle kuin miehelle nainen, jos ja kun huippumenestyjä kuitenkin saa helposti naisen?"

        Huomioi tosiasiat - suurin osa terveistä nuorista miehistä haluaa parisuhteen ja mahdollisesti myös omia lapsia. Tästä voit vetää johtopäätökset. Edelleenkään en puhu missään tapauksessa mistään pakottamisesta, joka lasketaan seksuaalisen rankaisuvallan muotoon.


      • loogistikko kirjoitti:

        Tämän päivän puheet ennen "EdesUnissa" kommenttia menneet taas kerran pitkälti sivuraiteille. Alkaa olla nähty, ettei hymistykset aloittajaa auta. Siksi muutama keskeinen pointti edeltä poimituin vapain sitaatein, joihin aloittajan on syytä palata.

        ------------

        "Aloittaja tarttuu kaikkeen kuin johonkin ratkaistavaan tekniseen pulmaan. On ensin havaittu vika ja sitten se korjataan. Ei näitä tälläisiä asioita niin hoideta. Ei ihminen ole mikään robotti, jonka viallinen ohjelma päivitetään vaan uudella ja naps, se toimii taas."
        "Ei toisen ihmisen kanssa pariutumista voi ajatella teknisenä 1 1 toimituksena. Se sinun ongelma tuntuu olevankin. Välillä tuntuu, että laskeskelet kaikki matemaattisloogisesti ja ihmettelet, miksi kaava ei tuotakaan tulosta.
        Ihmisyys ei ole loogisen matemaattista, vaan se on tunteisiin perustuvaa aistimista."
        "Naiselleko tulevat suotuisat tunteet Sua kohtaan automaattisesti, kun vaan ensin tiedät tai joku toinen vinkkaa Sulle avauskaavan?"

        "Niin kauan kun uskotaan että naisten KUULUU antaa heille pillua, koska ovat miehiä, niin ihan omasta käytöksestä ne negatiiviset käsitykset heitä kohtaan johtuu. "
        "Luulet, että se nainen on palkinto ja että maailmassa on virhe kun et ole sellaista kunnollisuudestasi saanut. Mutta kun ei se maailma vaan niin toimi."
        todvaikeeta:"Vastaus kysymykseen, kuuluuko saada palkinnoksi? Vastaus: kuuluu, mutta ainoastaan niin, että kyseessä on seksuaalisen palkitsemisvallan keinoin."
        (surkuhupaisaakin tämä :)
        - Kuuluuko (eettisesti) miehelle kuin miehelle nainen, jos ja kun huippumenestyjä kuitenkin saa helposti naisen?

        Tarkennus kielen kannalta: kuuluminen sanana tarkoittaa, että jollakin ulkopuolisella taholla olisi velvoite järjestää asia, jos homma omin avuin tavalla tai toisella tökkii.

        "Vastaus: kuuluu, mutta ainoastaan niin, että kyseessä on seksuaalisen palkitsemisvallan keinoin."
        (surkuhupaisaakin tämä :) "

        Mikä tässä on surkuhupaisaa?????? Eikö ole aika luonnollista, että kaikille ihmisille kuuluu elämän perus asiat. Toki nämä säännöt ovat tietysti aina voimassa: älä tapa, älä varasta, jne. Tietysti miehen ja naisen väliseen suhteeseen voidaan sanoa vielä nämä: älä raiskaa, älä sekaannu alaikäisiin jne.


      • todellavaikeeta kirjoitti:

        "Vastaus: kuuluu, mutta ainoastaan niin, että kyseessä on seksuaalisen palkitsemisvallan keinoin."
        (surkuhupaisaakin tämä :) "

        Mikä tässä on surkuhupaisaa?????? Eikö ole aika luonnollista, että kaikille ihmisille kuuluu elämän perus asiat. Toki nämä säännöt ovat tietysti aina voimassa: älä tapa, älä varasta, jne. Tietysti miehen ja naisen väliseen suhteeseen voidaan sanoa vielä nämä: älä raiskaa, älä sekaannu alaikäisiin jne.

        Toki samat säännöt koskee myös homoseksuaaleja ja muita seksuaalivähemmistöjä.


      • loogistikko kirjoitti:

        Tämän päivän puheet ennen "EdesUnissa" kommenttia menneet taas kerran pitkälti sivuraiteille. Alkaa olla nähty, ettei hymistykset aloittajaa auta. Siksi muutama keskeinen pointti edeltä poimituin vapain sitaatein, joihin aloittajan on syytä palata.

        ------------

        "Aloittaja tarttuu kaikkeen kuin johonkin ratkaistavaan tekniseen pulmaan. On ensin havaittu vika ja sitten se korjataan. Ei näitä tälläisiä asioita niin hoideta. Ei ihminen ole mikään robotti, jonka viallinen ohjelma päivitetään vaan uudella ja naps, se toimii taas."
        "Ei toisen ihmisen kanssa pariutumista voi ajatella teknisenä 1 1 toimituksena. Se sinun ongelma tuntuu olevankin. Välillä tuntuu, että laskeskelet kaikki matemaattisloogisesti ja ihmettelet, miksi kaava ei tuotakaan tulosta.
        Ihmisyys ei ole loogisen matemaattista, vaan se on tunteisiin perustuvaa aistimista."
        "Naiselleko tulevat suotuisat tunteet Sua kohtaan automaattisesti, kun vaan ensin tiedät tai joku toinen vinkkaa Sulle avauskaavan?"

        "Niin kauan kun uskotaan että naisten KUULUU antaa heille pillua, koska ovat miehiä, niin ihan omasta käytöksestä ne negatiiviset käsitykset heitä kohtaan johtuu. "
        "Luulet, että se nainen on palkinto ja että maailmassa on virhe kun et ole sellaista kunnollisuudestasi saanut. Mutta kun ei se maailma vaan niin toimi."
        todvaikeeta:"Vastaus kysymykseen, kuuluuko saada palkinnoksi? Vastaus: kuuluu, mutta ainoastaan niin, että kyseessä on seksuaalisen palkitsemisvallan keinoin."
        (surkuhupaisaakin tämä :)
        - Kuuluuko (eettisesti) miehelle kuin miehelle nainen, jos ja kun huippumenestyjä kuitenkin saa helposti naisen?

        Tarkennus kielen kannalta: kuuluminen sanana tarkoittaa, että jollakin ulkopuolisella taholla olisi velvoite järjestää asia, jos homma omin avuin tavalla tai toisella tökkii.

        "Tarkennus kielen kannalta: kuuluminen sanana tarkoittaa, että jollakin ulkopuolisella taholla olisi velvoite järjestää asia, jos homma omin avuin tavalla tai toisella tökkii."

        Kyllä, olen sanonut tällä palstalla, että naisen isku asia on meidän yhteiskunnassa liian tabu aihe, vaikka jokainen voi miettiä, mitä taitoja todellakin tarvitaan, kun tullaan täysikäiseksi ja naiset todellakin alkavat kiinnostaa. Naisen pokaaminen kun on todellakin oma taitonsa. Miksi tämä pitää olla niin valtava tabu??????? Naisen iskukoulut sosiaalisesti taitamattomille hetero miehille julkisin varoin. Mieti, mikä tappio on yksinäisyys sekä yksinäiselle itselle, että koko yhteiskunnalle. Kyllä julkisin varoin järjestettävät sosiaalisten taitojen kurssit naisen iskemisen suhteen ovat korvaamaton hyöty pitemmän päälle.


      • todellavaikeeta kirjoitti:

        "Tarkennus kielen kannalta: kuuluminen sanana tarkoittaa, että jollakin ulkopuolisella taholla olisi velvoite järjestää asia, jos homma omin avuin tavalla tai toisella tökkii."

        Kyllä, olen sanonut tällä palstalla, että naisen isku asia on meidän yhteiskunnassa liian tabu aihe, vaikka jokainen voi miettiä, mitä taitoja todellakin tarvitaan, kun tullaan täysikäiseksi ja naiset todellakin alkavat kiinnostaa. Naisen pokaaminen kun on todellakin oma taitonsa. Miksi tämä pitää olla niin valtava tabu??????? Naisen iskukoulut sosiaalisesti taitamattomille hetero miehille julkisin varoin. Mieti, mikä tappio on yksinäisyys sekä yksinäiselle itselle, että koko yhteiskunnalle. Kyllä julkisin varoin järjestettävät sosiaalisten taitojen kurssit naisen iskemisen suhteen ovat korvaamaton hyöty pitemmän päälle.

        Minä todellakin toivoisin, että ajan kanssa tämä ongelma seksuaalisesti syrjäytyneet miehet tiedostettaisiin paremmin.


    • loogistikko

      Miten hyödynnät noita (seks.palkitsemis-, rankaisuvalta) pokaustilanteessa?

      Esim. "..hei, älykäs.. kai? ... tuota..tää nyt vaan tätä.. mutta.. pannaanks menee.. niinku humoorilla... joo tiedän, tiedän.. ei millään muotoa..Muotoa juu.. vitsi,vitsi.. mitään tarkoita.. siis..
      pitää puhua kaikkia asioita.. minä tiedän kaikkee jos vaan mikä kiinnostaa.. tiedäks muuten minkä laisia on hempon lauluominaisuudet.. niistä ei kaikki tiedäkään oon niitä merkannu muistiin, pystyy kato tarjoamaan semmoisia mitä ei joka hemmo tiedä.. hemmo.. hempo lau.. luritukset... vitsikö tästä tulikii hi-hii-ii..
      no hauskaa kato irtoo... snork.. meikä muuten on lukenut näistä hommista joten siltä pohjalta..
      Nainen: 8-| .. mitä v.ttua

      Miten tällaisissa keississä seksuaalinen palkitsemis tai rankaisuvalta toimii??Osaatko sanoa?

      • lempeä_herätys

        Jos se kuulostaa naisen näkökulmasta tuollaiselta, nainen ei ymmärtänyt, mitä hänelle sanottiin.


      • mikähäntässämättääniin

        Onkohan todellavaikeetakin sitä mieltä, että nainen käyttää palkitsemisvaltaa, jos nainen palkitsee tuosta aloituksesta jollain positiivisella kommentilla ja mies saa jatkaa pokaamista. Rankaisuvaltaa taas on, jos käskee painumaan helvettiin.

        Ätmi kato tietää, että naisilla on kaikki valta maailmassa, kun voivat torjua tai hyväksyä miehen aloitteet. Että mies tekee ja nainen hyväksyy tai hylkää, niin ne kokemattomat miehet tietävät parisuhdemarkkinoiden toimivan ja ovat naisille vihaisia kun heitä ei huolita.


    • loogistikko

      Kertauksena lastenkasvatusketjusta, V:vastaaja TV:todellavaikeeta

      V: "Tunteet kyllä tulee itsestään, kun ensin löydetään matemaattisen tarkat kaavat ihmissuhteiden toimimiselle. "
      Naiselleko tulevat tunteet itsestään, kun löytää teknisen kaavan?
      Tuohan on nyt niin paksua tuubaa kuin olla voi, vai?

      TV:Seksuaalinen palkitsemisvalta tulee siitä, että tietää matemaattisen tarkasti säännöt, jolloin taidot luontuu niin, ettei nainen edes huomaa mitään ja tämän taidon eteen mies on saattanut tehdä vuosikausia töitä omaksumalla erilaisia sääntöjä, opettelemalla hahmottamaan sosiaalista todellisuutta jne.

      V: Seksuaalinen palkitsemisvalta? tässä yhteydessä?
      Nyt taitaa olla eri asiat jäsentymättöminä paloina mielessä sekaisin, Laasasen teoriaa, (poliittista) agendaa ja pamfletteja ymmärretty aivan ylösalaisin yhdeksi sotkuksi.
      En tähän vielä tarkemmin osaa eritellä, mikä on pahasti pielessä. Ainakin ekaksi pitäisi saada käsitteiden sisällöt selvitettyä, ja minkä asian eteen noita termejä on käytetty.

      TV:Seksuaalista palkitsemisvaltaa mies vaan yksinkertaisesti saa hankkimalla sellaisia taitoja, jotka auttavat naisen saamisessa. Mikä tässä on epäselvää?
      Olennaista on huomata ero seksuaalisen palkitsemisvallan kanssa ja seksuaalisen rankaisuvallan kanssa - jälkimmäinen on pääasiassa epäeettinen, joissain tapauksissa jopa laiton.

      V: Tuo on taas aivan hötöpuhetta todelliseen ongelmaasi nähden, näin arvelen.

      TV:Ei muuten ole - ujo ihminen ei uskalla toimia naisen kanssa ollenkaan, jolloin uudella raiskauslailla tullaan tulevaisuudessa helpottamaan ujojen ihmisten seksiin ryhtymistä - ei sorru nimenomaan yhtä helposti tuohon seksuaaliseen rankaisuvaltaan, kun seksiin vaaditaan suostumus. Minä olen aina pelännyt naisen kanssa, että teen jotain väärää ja tämän takia en ole uskaltanut tehdä mitään.

      -----------

      Loogistikko:
      Mutu ja väite on, että aloittaja on ihan pihalla ja sen oloisena kuin lumiukko.
      https://keskustelu.suomi24.fi/t/15368461/todellavaikeeta-vaittelee-pokaamisesta#comment-94635417
      ...
      Irtivedettynä pokaustilanteeseen termeistä puhuminen käsittääkseni on aivan kahjoa!

      Todellavaikeeta:
      Suosittelen huolella todellakin perehtymään käsitteeseen seksuaalinen palkitemisvalta ja seksuaalinen rankaisu valta ja miettimään moneen kertaan, onko näillä eroa eettisyydessä.

      ---------------

      Teinpä kurillaankin tihkuisen sadeillan ratoksi TodV:n käskyn jälkeen, (oikein toivottavaa kaiken helteen ja kuivuuden päälle) ja löysin seuraavan arvion täällä ehkä useinkin puhutun H.Laasasen gradusta ja sen jatkotyönä tehdyn kirjan pohjalta.

      Tommi Paalanen ja Aune Karhumäki
      Vallaton vai valtava halu? – Naisten seksuaalisen vallan
      kriittistä arviointia

      https://journal.fi/tt/article/download/689/569/

      Siitä selviää hyvin moni asia, jos vaan jaksaa lukea ja omaksua, vaikka vähitellen. Myöskin käsitteiden merkitys ja asianmukainen käyttö selviää ohessa, vaikka varsinaisesti onkin laaja kritiikki kirjan tiimoilta.
      Muistettava tämäkin: "Kirja pyrki olemaan samanaikaisesti sekä tutkielma
      että poliittinen pamfletti.", kuten kritiikin alussa mainitaan. Gradussa poliittisen agendan osuuden on pakko olla minimaalinen.
      Alustavan silmäilyn perusteella artikkeli vahvistaa mm.NainenRuudenTakaa kirjoittamien kommenttien vakuuttavuutta näissä Todvaikeen kirjoitusketjuissa.

      • loogistikko

        "..oikein toivottavaa..."
        siis se sade virkistävää... :D
        ps. ja mikäs vika tässäkin, yritetään sivistyä ohessa tod.vaikeen pyrkimysten mukana


      • Lienee vaan huomauttaa, jos sä alat liian vaikeaselkoista tekstiä tuomaan tänne, jota ymmärtävät hyvin korkeasti koulutetut naiset, mutta joka tuottaa ätmeille kohtuutonta haastetta, ei saada syntymään keskutelua - naisten syyttely jatkuu.


      • NainenRuudunTakaa
        todellavaikeeta kirjoitti:

        Lienee vaan huomauttaa, jos sä alat liian vaikeaselkoista tekstiä tuomaan tänne, jota ymmärtävät hyvin korkeasti koulutetut naiset, mutta joka tuottaa ätmeille kohtuutonta haastetta, ei saada syntymään keskutelua - naisten syyttely jatkuu.

        En usko, että sä et ymmärrä. Sä vaan et halua lukea kriittistä tekstiä.

        Ja vaikeaselkoisuudesta.... mieti vaan OMIA tekstejäsi ennen kuin niistä valitat.

        Mutta jos et tosiaan ymmärrä niin hyvin että voisit lukea tuota, niin se kyllä kertoo sun älyllisestä tasosta.


      • NainenRuudunTakaa kirjoitti:

        En usko, että sä et ymmärrä. Sä vaan et halua lukea kriittistä tekstiä.

        Ja vaikeaselkoisuudesta.... mieti vaan OMIA tekstejäsi ennen kuin niistä valitat.

        Mutta jos et tosiaan ymmärrä niin hyvin että voisit lukea tuota, niin se kyllä kertoo sun älyllisestä tasosta.

        Mulla ei ole mitään vastaan sitä, että lukea kriittiisä tekstejä - on hyvä lukea sellaistakin, joka ei täsmälleen vastaa omia odotuksia. Mutta jos teksti on liian vaikeasti ymmärrettävää, silloin raja tulee jossain vastaan - esimerkiksi oma koulutus taso, yleissivistyksen taso, jne.

        Se, jos itse kirjoitan vaikeaselkoisia, ei tarkoita ollenkaan sitä, että ymmärtäisin vaikeaselkoisia - vaikea selkoisuuttakin on niin monenlaista.

        Tuo oli tärkeä seikka, että otit puheeksi älyllisen tason. Herää kysymys - miksi yhteiskunta päästää pojat tyttöjä huonompaan älylliseen tasoon?????? Niinpä, miksi koulut saavat tytöt menestymään poikia paremmin??????? Tästähän on vaikka kuinka paljon kirjoitettu.

        Minä vaan ihan heteroseksuaalisena miehenä tiedän tuskan saada jatkuvasti naisilta torjutuksi tulemisia. Mikä siihen sitten auttaisi? No parempi älykkyys, koska silloin olisin enemmän samalla aaltopituudella "normaaleiden" koulutettujen naisten kanssa, koska nykypäivänä on normaalia, että nainen kouluttautuu. Jos mies ei pysy koulutuksessa mukana, tulee juuri tämä ongelma, että esimerkiksi ymmärrämme tieteellisiä tekstejä liian eri tavalla. Kuitenkaan se ongelma ei poistu - hetero mies haluaa parisuhteen ja toimivan seksielämän. Se täytyy nykypäivänä ansaita pitkälle kouluttautumalla ja älykkyydellä, kyvyllä ymmärtää vaikeaselkoista tieteellistä tekstiä. Edelleenkään en vastusta sitä, että naiset kouluttautuu, vaan ongelma on tässä, miten miehet saadaan pysymään mukana - toisin sanoen, miten miehille saadaan kehitettyä nimenomaan "normaalin" naisen äly?


      • todellavaikeeta kirjoitti:

        Mulla ei ole mitään vastaan sitä, että lukea kriittiisä tekstejä - on hyvä lukea sellaistakin, joka ei täsmälleen vastaa omia odotuksia. Mutta jos teksti on liian vaikeasti ymmärrettävää, silloin raja tulee jossain vastaan - esimerkiksi oma koulutus taso, yleissivistyksen taso, jne.

        Se, jos itse kirjoitan vaikeaselkoisia, ei tarkoita ollenkaan sitä, että ymmärtäisin vaikeaselkoisia - vaikea selkoisuuttakin on niin monenlaista.

        Tuo oli tärkeä seikka, että otit puheeksi älyllisen tason. Herää kysymys - miksi yhteiskunta päästää pojat tyttöjä huonompaan älylliseen tasoon?????? Niinpä, miksi koulut saavat tytöt menestymään poikia paremmin??????? Tästähän on vaikka kuinka paljon kirjoitettu.

        Minä vaan ihan heteroseksuaalisena miehenä tiedän tuskan saada jatkuvasti naisilta torjutuksi tulemisia. Mikä siihen sitten auttaisi? No parempi älykkyys, koska silloin olisin enemmän samalla aaltopituudella "normaaleiden" koulutettujen naisten kanssa, koska nykypäivänä on normaalia, että nainen kouluttautuu. Jos mies ei pysy koulutuksessa mukana, tulee juuri tämä ongelma, että esimerkiksi ymmärrämme tieteellisiä tekstejä liian eri tavalla. Kuitenkaan se ongelma ei poistu - hetero mies haluaa parisuhteen ja toimivan seksielämän. Se täytyy nykypäivänä ansaita pitkälle kouluttautumalla ja älykkyydellä, kyvyllä ymmärtää vaikeaselkoista tieteellistä tekstiä. Edelleenkään en vastusta sitä, että naiset kouluttautuu, vaan ongelma on tässä, miten miehet saadaan pysymään mukana - toisin sanoen, miten miehille saadaan kehitettyä nimenomaan "normaalin" naisen äly?

        Voin toki yrittää vielä lukea tuota tekstiä, mutta sun NainenRuudunTakaa on hyvä vaan ymmärrettävä myös realiteetit ätmien osalta - ätmi ei ole yleensä akateemisesti huippumenestynyt. Jos ätmi olis akateemisesti huippumenestynyt, ätmi ei olisi ätmi.


      • NainenRuudunTakaa
        todellavaikeeta kirjoitti:

        Mulla ei ole mitään vastaan sitä, että lukea kriittiisä tekstejä - on hyvä lukea sellaistakin, joka ei täsmälleen vastaa omia odotuksia. Mutta jos teksti on liian vaikeasti ymmärrettävää, silloin raja tulee jossain vastaan - esimerkiksi oma koulutus taso, yleissivistyksen taso, jne.

        Se, jos itse kirjoitan vaikeaselkoisia, ei tarkoita ollenkaan sitä, että ymmärtäisin vaikeaselkoisia - vaikea selkoisuuttakin on niin monenlaista.

        Tuo oli tärkeä seikka, että otit puheeksi älyllisen tason. Herää kysymys - miksi yhteiskunta päästää pojat tyttöjä huonompaan älylliseen tasoon?????? Niinpä, miksi koulut saavat tytöt menestymään poikia paremmin??????? Tästähän on vaikka kuinka paljon kirjoitettu.

        Minä vaan ihan heteroseksuaalisena miehenä tiedän tuskan saada jatkuvasti naisilta torjutuksi tulemisia. Mikä siihen sitten auttaisi? No parempi älykkyys, koska silloin olisin enemmän samalla aaltopituudella "normaaleiden" koulutettujen naisten kanssa, koska nykypäivänä on normaalia, että nainen kouluttautuu. Jos mies ei pysy koulutuksessa mukana, tulee juuri tämä ongelma, että esimerkiksi ymmärrämme tieteellisiä tekstejä liian eri tavalla. Kuitenkaan se ongelma ei poistu - hetero mies haluaa parisuhteen ja toimivan seksielämän. Se täytyy nykypäivänä ansaita pitkälle kouluttautumalla ja älykkyydellä, kyvyllä ymmärtää vaikeaselkoista tieteellistä tekstiä. Edelleenkään en vastusta sitä, että naiset kouluttautuu, vaan ongelma on tässä, miten miehet saadaan pysymään mukana - toisin sanoen, miten miehille saadaan kehitettyä nimenomaan "normaalin" naisen äly?

        "- hetero mies haluaa parisuhteen ja toimivan seksielämän. Se täytyy nykypäivänä ansaita pitkälle kouluttautumalla ja älykkyydellä, kyvyllä ymmärtää vaikeaselkoista tieteellistä tekstiä."

        Aika moni mies pariutuu ilman tuota kykyäkin. Miksiköhän?

        On muuten ollut monessa puhetta tuosta suhteen "ansaitsemisesta" ja pillun/suhteen/naisen kohtelusta palkintona...


      • NainenRuudunTakaa
        todellavaikeeta kirjoitti:

        Voin toki yrittää vielä lukea tuota tekstiä, mutta sun NainenRuudunTakaa on hyvä vaan ymmärrettävä myös realiteetit ätmien osalta - ätmi ei ole yleensä akateemisesti huippumenestynyt. Jos ätmi olis akateemisesti huippumenestynyt, ätmi ei olisi ätmi.

        Aika moni ätmi on akatemminen. Opiskelumenestys kun ei takaa sitä suhdetta. Erilaiset älykkyyden lajit jne.


      • NainenRuudunTakaa kirjoitti:

        Aika moni ätmi on akatemminen. Opiskelumenestys kun ei takaa sitä suhdetta. Erilaiset älykkyyden lajit jne.

        Mä puhuinkin huippumenestynyt. Kyllä huippuosaaja saa naisia kohtuu helposti. Tuskin huippuosaajaa voi kovin helposti pitää ätminä.


      • NainenRuudunTakaa
        todellavaikeeta kirjoitti:

        Mä puhuinkin huippumenestynyt. Kyllä huippuosaaja saa naisia kohtuu helposti. Tuskin huippuosaajaa voi kovin helposti pitää ätminä.

        Mua huvittaa tää ketju, kun propagoit joka välissä että lukekaa se Laasasen kirja - ja sitten kun joku tarjoo sulle luettavaa oot ihan "liian vaikeeta, en ymmärrä".


      • NainenRuudunTakaa kirjoitti:

        "- hetero mies haluaa parisuhteen ja toimivan seksielämän. Se täytyy nykypäivänä ansaita pitkälle kouluttautumalla ja älykkyydellä, kyvyllä ymmärtää vaikeaselkoista tieteellistä tekstiä."

        Aika moni mies pariutuu ilman tuota kykyäkin. Miksiköhän?

        On muuten ollut monessa puhetta tuosta suhteen "ansaitsemisesta" ja pillun/suhteen/naisen kohtelusta palkintona...

        "Aika moni mies pariutuu ilman tuota kykyäkin. Miksiköhän? "

        Tässä heitän nyt arvioita. Korjaa ihmeessä jos olen väärässä, koska sulla on kuitenkin laajemmat sosiaaliset kuviot. Vähän koulutetut miehet saattavat olla luontaisesti hyvän supliikin ja huumorin tajun omaavia, joten heidän on yleensä helpompi tulla esimerkiksi hyvin juttuun vaikkapa toisten vähemmän koulutettujen naisten kanssa. Jos vähän koulutettu nainen on vaikkapa kaunis, tottakai naisesta kiinnostuu helposti monenlaiset miehet. Ätmi, vaikka olis akateeminenkin, ei löydä välttämättä mitään keskusteltavaa jonkun vähän koulutetun naisen kanssa. Vähän koulutetun kauniin naisen kanssa saattavat tulla erittäin hyvin toimeen nimenomaan toiset vähän koulutetut miehet, joilla on kuitenkin luonnostaan hyvä supliikki, huumorin taju ja saattaa olla muita ihailtavia taitoja kuten esimerkiksi vaikkapa sporttisuus.

        Mitä olet mieltä? Tämän heitin nyt vähän näppituntumalta sen verran mitä olen havainnoinut sosiaalista todellisuutta.


      • NainenRuudunTakaa kirjoitti:

        Mua huvittaa tää ketju, kun propagoit joka välissä että lukekaa se Laasasen kirja - ja sitten kun joku tarjoo sulle luettavaa oot ihan "liian vaikeeta, en ymmärrä".

        Tottakai voin perehtyä, mutta aikanaan. Tuo kyseinen teksti, joka käsittelee Laasasen kirjaa kriittisesti, täytyy lukea huolella ajatuksella. En ainakaan heti pysty mitään järkevää kirjoitusta siitä laatimaan.


      • todellavaikeeta kirjoitti:

        Tottakai voin perehtyä, mutta aikanaan. Tuo kyseinen teksti, joka käsittelee Laasasen kirjaa kriittisesti, täytyy lukea huolella ajatuksella. En ainakaan heti pysty mitään järkevää kirjoitusta siitä laatimaan.

        Nyt vaan huomaat realiteetit, että olisiko minusta suhteeseen "normaalin" naisen kanssa, joka ymmärtää hyvin tieteellsitä tekstiä. Minä sen sijaan joudun ehkä käyttämään huomattavan paljon enemmän aikaa jonkun vaikeaselkoisen tieteellisen tekstin lukemiseen :)


      • todellavaikeeta kirjoitti:

        Nyt vaan huomaat realiteetit, että olisiko minusta suhteeseen "normaalin" naisen kanssa, joka ymmärtää hyvin tieteellsitä tekstiä. Minä sen sijaan joudun ehkä käyttämään huomattavan paljon enemmän aikaa jonkun vaikeaselkoisen tieteellisen tekstin lukemiseen :)

        Niin siis kysymys: onko suhteella kestoa, jos ei olla älyllisesti samalla tasolla?


      • NainenRuudunTakaa
        todellavaikeeta kirjoitti:

        Nyt vaan huomaat realiteetit, että olisiko minusta suhteeseen "normaalin" naisen kanssa, joka ymmärtää hyvin tieteellsitä tekstiä. Minä sen sijaan joudun ehkä käyttämään huomattavan paljon enemmän aikaa jonkun vaikeaselkoisen tieteellisen tekstin lukemiseen :)

        Riippuu mitä parisuhteelta haluaa. Kaikki ei halua eism. tieteellisten tekstien lukemista.


      • NainenRuudunTakaa
        todellavaikeeta kirjoitti:

        Niin siis kysymys: onko suhteella kestoa, jos ei olla älyllisesti samalla tasolla?

        Niin, siinäpä kysymys. Tai voiko suhde edes syntyä...?


      • lempeä_herätys
        NainenRuudunTakaa kirjoitti:

        Niin, siinäpä kysymys. Tai voiko suhde edes syntyä...?

        Voi syntyä, mutta silloin MOLEMPIEN osapuolten täytyy sietää jonkinasteista kognitiivista yksinäisyyttä. Riippuu ihmisestä, miten paljon se haittaa itse kutakin.



      • lempeä_herätys kirjoitti:

        Voi syntyä, mutta silloin MOLEMPIEN osapuolten täytyy sietää jonkinasteista kognitiivista yksinäisyyttä. Riippuu ihmisestä, miten paljon se haittaa itse kutakin.

        Hyvä! Tätä kommenttia mä odotinkin :) Jep, näin kyllä vois ajatella, että vaatii vähän järjestelyä, mutta tuskin on täysin mahdotonkaan.


      • todellavaikeeta kirjoitti:

        Hyvä! Tätä kommenttia mä odotinkin :) Jep, näin kyllä vois ajatella, että vaatii vähän järjestelyä, mutta tuskin on täysin mahdotonkaan.

        SItten vielä tämäkin ongelma - miten akateemisesti koulutettu mies tulee juttuun vähän koulutetun naisen kanssa, nimenomaan sellainen akateemisesti koulutettu mies, jolla ei ole sosiaaliset taidot olleet koskaan kovin vahvoja. Itse en koulutustani ole täällä koskaan kertonut, joten tämä kommentti on suunnattu noin yleisesti sellaisille miehille, joilla ei sosiaaliset taidot ole olleet koskaan kovin vahvoja. Myös korkeastikin koulutetulla miehellä voi olla heikon puoleiset sosiaaliset taidot ja tämän takia naisen löytäminen voi olla vaikeeta.


      • NainenRuudunTakaa

      • NainenRuudunTakaa kirjoitti:

        Luitko mun kommentin markkinoista 3-kymppisten naisten keskuudessa?

        Vastaa sinä ensin tuohon kommenttiin :)


      • iouiui
        todellavaikeeta kirjoitti:

        SItten vielä tämäkin ongelma - miten akateemisesti koulutettu mies tulee juttuun vähän koulutetun naisen kanssa, nimenomaan sellainen akateemisesti koulutettu mies, jolla ei ole sosiaaliset taidot olleet koskaan kovin vahvoja. Itse en koulutustani ole täällä koskaan kertonut, joten tämä kommentti on suunnattu noin yleisesti sellaisille miehille, joilla ei sosiaaliset taidot ole olleet koskaan kovin vahvoja. Myös korkeastikin koulutetulla miehellä voi olla heikon puoleiset sosiaaliset taidot ja tämän takia naisen löytäminen voi olla vaikeeta.

        En lukenut koko ketjua -en jaksa.

        Nyt teoriat sikseen, ja oikeaa elämää!

        Lempeä_herätys on kaikin tavoin antanut ymmärtää olevansa kiinnostunut.

        Nyt vaan otatte yhteyttä toisiinne, ja tapaatte irl. Siinä sitä käytännön harjoitusta. Ei kannata venkoilla välimatkan, "tason", iän, koulutuksen, painon tms. suhteen vaan ottaa ihminen ihmisenä. Arvostaa sellaisena, millainen toinen on.

        Monologit pois. Ala jutskata vakkareiden kanssa. Ei aina se, mitä SINÄ sanot.


      • iouiuii
        iouiui kirjoitti:

        En lukenut koko ketjua -en jaksa.

        Nyt teoriat sikseen, ja oikeaa elämää!

        Lempeä_herätys on kaikin tavoin antanut ymmärtää olevansa kiinnostunut.

        Nyt vaan otatte yhteyttä toisiinne, ja tapaatte irl. Siinä sitä käytännön harjoitusta. Ei kannata venkoilla välimatkan, "tason", iän, koulutuksen, painon tms. suhteen vaan ottaa ihminen ihmisenä. Arvostaa sellaisena, millainen toinen on.

        Monologit pois. Ala jutskata vakkareiden kanssa. Ei aina se, mitä SINÄ sanot.

        Rautalangasta väännettynä:

        Esim. tässä on tuon uuden palstalla olevan naisen mielipide, kun kysessä ovat harrastukset: (sori että lainaan..)
        --------------------------------------

        "Niin matkustuskin kiinnostaisi haluisin mennä lappiin ja ehkä vähän muuallekkin suomeen ja seki suomen ulkopuolelle.Asuntoauto olisi kova asia mutta bensaan pitäisi olla rahat :D
        Tällä hetkellä kiinnostunut japani/korea/kiina kielistä... toki monet muutkin kiinnostaa.
        Mikään ei ole ilmaista ellei onnistu saamaan esim sukulaisilta tai kavereilta välineitä harrastuksiin."
        ---------------------------------------

        Mitä olet itse mieltä tuosta asiasta? Tykkäätkö itse lapista tai asuntoautoista? Mitä haluaisit tältä naiselta kysyä aiheeseen liittyen? Onko itselläsi aiheeseen liittyvä kokemus tms.?

        Teoria vs. käytäntö.. Täälläkin voi tuota käytäntöä harjoitella.


      • hengessämukana
        NainenRuudunTakaa kirjoitti:

        Luitko mun kommentin markkinoista 3-kymppisten naisten keskuudessa?

        Täten ketjun hengen mukaisesti aloittajan naisongelmahan on teoriassa jo melkein ratkaistu.
        Enää pikkuista vaille.


    • Viinamies

      Naisia pokataan baareissa ja yökerhoissa. Kun juo viinaa ja mene yökerhoon niin pitää olla rohkea ja lähestyä naisia. Niin pääsee naisiin tutustumaan. Suomalaiset on ujoa porukkaa eivätkä selvinpäin uskalla naisia lähestyä. Viinan voimalla menee naisille juttelee ihan tavallisia asioita. Mies ei saa naista iskettyä työpaikalta tai kirjastosta koska ei osaa olla sosiaalinen selvinpäin.

    • Minä olen aina kiinnostunut lapsen kasvatuksesta Jan painin päivittäin niiden kanssa.

      • Siis asioiden kanssa painin ärsyttävät politiikat.
        Me emme saa lapselle henkilökohtaista avustajaa.😔


      • valtakunta kirjoitti:

        Siis asioiden kanssa painin ärsyttävät politiikat.
        Me emme saa lapselle henkilökohtaista avustajaa.😔

        Mua myös kiinnostaa paljonkin lasten kasvatus kysymykset, koska toivottavasti joskus saan omia lapsia. On todella tärkeetä, että tekee kaiken mahdollisimman oikein.


      • todellavaikeeta kirjoitti:

        Mua myös kiinnostaa paljonkin lasten kasvatus kysymykset, koska toivottavasti joskus saan omia lapsia. On todella tärkeetä, että tekee kaiken mahdollisimman oikein.

        Tavallinen lapsi oppii ihan itsellään tavallisessa sosiaalisessa ympäristössä taas heikolla osa-alueella jätättää kehitys.
        Päiväkoti ei ollut esikoiselle lapselle hyvä mutta taas kerhot olivat paremmat ryhmässä oppimiseen sekä muihin hoitajiin tutustumista.
        Kerhoja suosin ja kotikasvatusta(jos keskittyy lapseen)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1779
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1381
    3. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1367
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      14
      1342
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1335
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1314
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1284
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1240
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1200
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1173
    Aihe