Nyt sitten nuoret miehet vankilaan, saa nähdä onko uusi nuorten keruupaikka yhtä fasistinen paikka kun Karvian suo-keskitysleiri oli.
https://www.kaleva.fi/uutiset/kotimaa/hallitus-esittaa-jehovan-todistajista-asevelvollisia-vapautuksia-ei-enaa-annettaisi-siirtymaajan-jalkeen/805497/
Vankilat täyttyy jehovista
55
699
Vastaukset
- turha_huoli
Ei täyty, sillä siviilipalvelus on ollut heille sallittua vuodesta 1996 lähtien.
Miksi vankilat täyttyisivät? Ketjun aloittaja ei tunne tosiasioita. Kehotan lukemaan tämän historiakatsauksen: "Vähän yli 20 vuotta sitten siitä olisi erotettu - nyt sitä kehutaan ja suositellaan".
https://johanneksenpoika.fi/uutiset/juttu_w338.html- Demokratiatoimiinäin
Demokratiassa ihmiset eivät voi olla lain silmissä eri asemassa uskonnollisen vakaumuksen perusteella.
- Nykyisinvissiin
Nykyisin on panta rangaistus, ei käsittääkseni tarvi mennä vankilaan. Se on ihan ok että Jehovat ja kaikki muutkin istuu kotona, ei turhaan vankilat täyty.
- P-A
Mitäh! Heillä on yhtä suuri oikeus nauttia yhteiskunnan varaamasta täyshoidosta kuin muillakin lainkuuliaisilla kansalaisilla!
Ateriat, puhtaat vaatteet, opiskelu, harrasteet - mitä vielä ilmaiseksi.
Vankila voi olla monelle vapautusta pahemmista olosuhteista.
Parempi kuin köyhä-eläkeläisellä.
Minä tosin en ole saanut nauttia näistä eduista, vaikka olen maksanut veroja ikäni... - hyväasiaminusta
P-A kirjoitti:
Mitäh! Heillä on yhtä suuri oikeus nauttia yhteiskunnan varaamasta täyshoidosta kuin muillakin lainkuuliaisilla kansalaisilla!
Ateriat, puhtaat vaatteet, opiskelu, harrasteet - mitä vielä ilmaiseksi.
Vankila voi olla monelle vapautusta pahemmista olosuhteista.
Parempi kuin köyhä-eläkeläisellä.
Minä tosin en ole saanut nauttia näistä eduista, vaikka olen maksanut veroja ikäni...Mun mielestä on turhaa laittaa ihmisiä vankilaan pelkän kieltäytymisen takia, jos eivät ole vaarallisia. Tämä on positiivinen asia, että rangaistuksen voi suorittaa nykyisin kotona, yhteiskuntakin säästää vaatteet ja ruuat. Uskon että ihminen haluaa, monissa tapauksissa, olla mieluummin kotona.
- P-A
hyväasiaminusta kirjoitti:
Mun mielestä on turhaa laittaa ihmisiä vankilaan pelkän kieltäytymisen takia, jos eivät ole vaarallisia. Tämä on positiivinen asia, että rangaistuksen voi suorittaa nykyisin kotona, yhteiskuntakin säästää vaatteet ja ruuat. Uskon että ihminen haluaa, monissa tapauksissa, olla mieluummin kotona.
Minun mielestäni armeijan sijasta tulisi olla jossain hyödyllisessä siviilipalveluksessa.
Se, joka käyttää yhteiskunnan palveluksia haluaa myös olla osallisena jossain myönteisessä toiminnassa. Kaikista ei ole tappajiksi. Joistakin on vain tappajiksi.
Siiviilipalvelus on sallittu joissain maissa samaan aikaan, kun se kielletään toisissa.
Minä yritin olla sairaalassa töissä, mutta en kestänyt kärsiviä ihmisiä.
Potilaat saivat lohduttaa minua, kun otettiin kokeita tai näin ahdistusta.
Mutta jokaiselle löytyy jotain järkevää toimintaa yhteiskunnassa.
Moni masentuu seurakunnassakin juuri siitä syystä, että syrjäytetään. - ööliäläikkyy
hyväasiaminusta kirjoitti:
Mun mielestä on turhaa laittaa ihmisiä vankilaan pelkän kieltäytymisen takia, jos eivät ole vaarallisia. Tämä on positiivinen asia, että rangaistuksen voi suorittaa nykyisin kotona, yhteiskuntakin säästää vaatteet ja ruuat. Uskon että ihminen haluaa, monissa tapauksissa, olla mieluummin kotona.
En ymmärrä, mikä se sellainen rangaistus on, kun voi olla kotona? Itse ainakin viihdyn kotona.
- Näinhänseon
Kaikki menee kiltisti siviilipalvelukseen, sano Veikko Leinonen mitä tahansa.
- eihätää
Näin mitä todennäköisimmin käy, ja pahimmassakin tapauksessa seurauksena olisi pantarangaistusten määrän kasvu.
- Aikanäyttää
Nytpä onkin mielenkiintoista, menevätkö nuoret Jehovan todistaja pojat viimeistään 18 vuotiaana kasteelle niinkuin nyt saadakseen vapautuksen.
Vai käykö niin että jotkut eivät ota kaste-askelta ollenkaan.- näinuskon
Varmasti vaikuttaa kastautumisintoon. Ihan oikein, ei yhteiskunnan tarvitse tukea kulttien toimintaa tällaisilla poikkeuseduilla.
- valinta
näinuskon kirjoitti:
Varmasti vaikuttaa kastautumisintoon. Ihan oikein, ei yhteiskunnan tarvitse tukea kulttien toimintaa tällaisilla poikkeuseduilla.
Miten sinun kultissasi? Opetellaanko tappamaan, vai ei? Ehkä ihmisen totteleminen on itsellesi tärkeänpää kuin Jumalan.
- Eikiitosjeesus
Oma valinta asettua järjestäytyneen yhteiskunnan ulkopuolelle. Surkuhupaisaa että perusteena on mielikuvitusolento.
- valinnat
Niin, oma valinta olla opettelematta tappamaan, siitähän siinä on kysymys. Paljon surkuhupaisempaa on totella ihmistä, jolla ei ole valtaa tarjota tosi rauhaa ja turvallisuutta.
- ihmisiätottelette
valinnat kirjoitti:
Niin, oma valinta olla opettelematta tappamaan, siitähän siinä on kysymys. Paljon surkuhupaisempaa on totella ihmistä, jolla ei ole valtaa tarjota tosi rauhaa ja turvallisuutta.
Ihmisiähän tekin tottelette: hallintoelintä. Vai jumaliako he ovat?
- Johtajuudessa
on erotettava sukupuolielimet ja päätösvalta toisistaan.
- valinnat
ihmisiätottelette kirjoitti:
Ihmisiähän tekin tottelette: hallintoelintä. Vai jumaliako he ovat?
Eivät ole jumalia, Raamattu on ohjenuora ja emme voisi surmata toisessa maassa olevaa uskonveljeämme, niinkuin tapahtuu ns. kristyiksi tunnustautuvien keskuudessa.
- ihmisiätottelette
valinnat kirjoitti:
Eivät ole jumalia, Raamattu on ohjenuora ja emme voisi surmata toisessa maassa olevaa uskonveljeämme, niinkuin tapahtuu ns. kristyiksi tunnustautuvien keskuudessa.
Jos he ovat vain ihmisiä, miksi sitten tottelette hallintoelintä, ettekä Raamattua?
- Uuria
valinnat kirjoitti:
Ei siviilipalveluksessa ole koskaan opetettu tappamaan mutta siihenkään ette ole menneet.
- P-A
Uuria kirjoitti:
Ei siviilipalveluksessa ole koskaan opetettu tappamaan mutta siihenkään ette ole menneet.
Siviilipalvelus on tietääkseni tarkoittanut puolustusvoimien sairaalassa tai
muussa yhteydessä työskentelyä. Perusteluna oli, että edistää tappamista.
Minä en kykenisi kursimaan sotilaita kokoon, että he kykenisivät tappamaan.
Mutta yhteiskunnassa on monia muita tehtäviä, joihin haluaisin osallistua.
Varsinkin nyt eri katastrofien aikaan kaikkien kynnelle kykenevien tulisi
saada opetella hyödyllisiä toimia. Puolustusta tarvitaan myös rauhan aikana.
Mamma-Merkel kehoitti jokaista saksalaista varautumaan 10 pvä:n
omatoimiseen hengissä pysymiseen katastrofin kohdatessa.
Entä ne metsäpalojen sammuttamiset ja muu vastaava suojelu?
Ilman perustaitoja siellä olisi vain tiellä, tai pahentamassa tilannetta. - siviilipalvelus_sallittu
P-A kirjoitti:
Siviilipalvelus on tietääkseni tarkoittanut puolustusvoimien sairaalassa tai
muussa yhteydessä työskentelyä. Perusteluna oli, että edistää tappamista.
Minä en kykenisi kursimaan sotilaita kokoon, että he kykenisivät tappamaan.
Mutta yhteiskunnassa on monia muita tehtäviä, joihin haluaisin osallistua.
Varsinkin nyt eri katastrofien aikaan kaikkien kynnelle kykenevien tulisi
saada opetella hyödyllisiä toimia. Puolustusta tarvitaan myös rauhan aikana.
Mamma-Merkel kehoitti jokaista saksalaista varautumaan 10 pvä:n
omatoimiseen hengissä pysymiseen katastrofin kohdatessa.
Entä ne metsäpalojen sammuttamiset ja muu vastaava suojelu?
Ilman perustaitoja siellä olisi vain tiellä, tai pahentamassa tilannetta.Päivitä tietosi. Siviilipalveluksen sallimisella ei ole mitään tekemistä sen kanssa, millainen palvelus on Suomessa ollut, vaan taustalla on Vartiotorni-seuran oppimuutos.
siviilipalvelus_sallittu kirjoitti:
Päivitä tietosi. Siviilipalveluksen sallimisella ei ole mitään tekemistä sen kanssa, millainen palvelus on Suomessa ollut, vaan taustalla on Vartiotorni-seuran oppimuutos.
<<Siviilipalveluksen sallimisella ei ole mitään tekemistä sen kanssa, millainen palvelus on Suomessa ollut, vaan taustalla on Vartiotorni-seuran oppimuutos. >>
Juuri näin. Kyseessä on oppimuutos, joka sallii Jehovan todistajien nyt tehdä yhteiskunnalle hyödyllisiä palveluja. Esimerkkinä tästä on Jehovan todistajien sivuilta löytyvä Taiwanin siviilipalveluksen hehkutus:
https://johanneksenpoika.fi/uutiset/juttu_w559.html- P-A
Päivitä tietosi. Siviilipalveluksen sallimisella ei ole mitään tekemistä sen kanssa, millainen palvelus on Suomessa ollut, vaan taustalla on Vartiotorni-seuran oppimuutos.
En puhunut Jehovan todistajana! Puhuin omista asenteistani ja periaatteistani!
J-todistajat eivät ole ainoita, jotka kieltäytyvät varsinaisesta aseenkäytöstä.
Missä kohtaa kommenttiani väitin puhuvani jw.org- opeista?
Itse en löydä häivääkään!
Täällä ollaan vain niin hanakoita potkimaan kaikkia potkimisen halusta! - siviilipalvelus_sallittu
P-A kirjoitti:
En puhunut Jehovan todistajana! Puhuin omista asenteistani ja periaatteistani!
J-todistajat eivät ole ainoita, jotka kieltäytyvät varsinaisesta aseenkäytöstä.
Missä kohtaa kommenttiani väitin puhuvani jw.org- opeista?
Itse en löydä häivääkään!
Täällä ollaan vain niin hanakoita potkimaan kaikkia potkimisen halusta!Asia selvä. Kuulosti vain, että olit käsittänyt Jehovan todistajien aiemman kieltäytymisen siviilipalveluksesta johtuneen siitä, että palveluksessa itsessään olisi jotain sopimatonta (esim. työskentely epäsuorasti armeijan hyväksi).
Näin asia ei ollut, vaan kyseessä oli Vartiotorni-seuran määräys, jota Jehovan todistajien piti erottamisen uhalla noudattaa, vaikka he eivät olisi itse ymmärtäneet, mikä siviilipalveluksessa on vikana. Nyt siviilipalvelus on kuitenkin sallittu.
Jos et puhu Jehovan todistajana, sinulla ei liene myöskään estettä lukea Johanneksen pojan linkittämää aineistoa? Sieltä löydät lisää tietoa asiasta. - P-A
Asia selvä. Kuulosti vain, että olit käsittänyt Jehovan todistajien aiemman kieltäytymisen siviilipalveluksesta johtuneen siitä, että palveluksessa itsessään olisi jotain sopimatonta (esim. työskentely epäsuorasti armeijan hyväksi).
Näin asia ei ollut, vaan kyseessä oli Vartiotorni-seuran määräys, jota Jehovan todistajien piti erottamisen uhalla noudattaa, vaikka he eivät olisi itse ymmärtäneet, mikä siviilipalveluksessa on vikana. Nyt siviilipalvelus on kuitenkin sallittu.
Jos et puhu Jehovan todistajana, sinulla ei liene myöskään estettä lukea Johanneksen pojan linkittämää aineistoa? Sieltä löydät lisää tietoa asiasta.Luen Johanneksen pojan sivuja, sillä moni asia löytyy sieltä helpommin ;-D
Mutta en ole kyennyt perehtymään J-todistajien koko historiaan ja kaikkiin
oppien muutoksiin; joskus eri opit samasta asiasta eri maissa samanaikaisesti.
Tulin täysikasvuisena J-todistajien yhteyteen.
Kun elämänkysymykset tulivat tärkeiksi. Olen nähnyt suvussa sotien jälkiä.
Se, että aseelliseen harjoitukseen ei osallistuttu Jeesuksen opetuksen mukaan:
"Joka miekkaan tarttuu se miekkaan hukkuu!" sai minut hyväksymään "Vartiotornin"
näkemyksen, samoin kuin sotilaiden parantaminen kenttäsairaaloissa kyetäkseen tappamaan, on rinnastettavissa armeijan toimintaan osallistumisena.
Niin se minulle selitettiin ja olin samaa mieltä.
Mutta, jos te herrat sanotte, että se ei ole järjestön tarkoitus, vaan
pelkkä vallankäyttö sääntöjä muuttamalla ja rivimiestä hypittämällä, niin
mitäpä voin muuta kuin pitää oman käsitykseni!
Minä en hyväksynyt sotaa ennen todistajaksi tultuani, enkä sen jälkeen.
Raamatusta löytyy kehoituksia työskennellä lainkuuliaisena yhteiskunnan hyväksi,
totella halukkaasti hallituksen virkamiehiä, jopa tehden työt kuin Jehova Jumalalle,
koska Hän tulee maksamaan myös palkan meille. Raamatun periaatteita rikkomatta.
Tällä perusteella mm. katson siviilipalveluksen olevan myös naisille tähdellistä.
Mielestäni naiset ovat aina olleet maataan rakentamassa ja myös puolustamassa.
En ole sitä ikäluokkaa, jolloin nainen oli miehen kouluttamaton talousorja ja
kulki pelkästään hellan ja nyrkin välissä hänen omaisuutenaan. Lain mukaan.
Asenteet eivät tietysti muutu pelkästään lakien säätämisellä. - siviilipalvelus_sallittu
P-A kirjoitti:
Luen Johanneksen pojan sivuja, sillä moni asia löytyy sieltä helpommin ;-D
Mutta en ole kyennyt perehtymään J-todistajien koko historiaan ja kaikkiin
oppien muutoksiin; joskus eri opit samasta asiasta eri maissa samanaikaisesti.
Tulin täysikasvuisena J-todistajien yhteyteen.
Kun elämänkysymykset tulivat tärkeiksi. Olen nähnyt suvussa sotien jälkiä.
Se, että aseelliseen harjoitukseen ei osallistuttu Jeesuksen opetuksen mukaan:
"Joka miekkaan tarttuu se miekkaan hukkuu!" sai minut hyväksymään "Vartiotornin"
näkemyksen, samoin kuin sotilaiden parantaminen kenttäsairaaloissa kyetäkseen tappamaan, on rinnastettavissa armeijan toimintaan osallistumisena.
Niin se minulle selitettiin ja olin samaa mieltä.
Mutta, jos te herrat sanotte, että se ei ole järjestön tarkoitus, vaan
mitäpä voin muuta kuin pitää oman käsitykseni!
Minä en hyväksynyt sotaa ennen todistajaksi tultuani, enkä sen jälkeen.
Raamatusta löytyy kehoituksia työskennellä lainkuuliaisena yhteiskunnan hyväksi,
totella halukkaasti hallituksen virkamiehiä, jopa tehden työt kuin Jehova Jumalalle,
koska Hän tulee maksamaan myös palkan meille. Raamatun periaatteita rikkomatta.
Tällä perusteella mm. katson siviilipalveluksen olevan myös naisille tähdellistä.
Asenteet eivät tietysti muutu pelkästään lakien säätämisellä."Mutta, jos te herrat sanotte, että se ei ole järjestön tarkoitus, vaan
mitäpä voin muuta kuin pitää oman käsitykseni! "
Siviilipalveluksen sallimisesta tässä kylläkin oli puhe. Asepalvelukseen liittyy sitten omat kysymyksensä, se on eri asia.
"Minä en hyväksynyt sotaa ennen todistajaksi tultuani, enkä sen jälkeen.
koska Hän tulee maksamaan myös palkan meille. Raamatun periaatteita rikkomatta."
Raamatun periaatteet voi nähdä monella tavalla. Vartiotorni-seuran raamatuntulkinta on vain yksi muiden joukossa, eikä edes kokonaisuutena kovin johdonmukainen.
"Tällä perusteella mm. katson siviilipalveluksen olevan myös naisille tähdellistä.
Asenteet eivät tietysti muutu pelkästään lakien säätämisellä."
Siviilipalvelus tosiaan kuuluisi myös naisille ja ahvenanmaalaisille. - P-A
"Mutta, jos te herrat sanotte, että se ei ole järjestön tarkoitus, vaan
mitäpä voin muuta kuin pitää oman käsitykseni! "
Siviilipalveluksen sallimisesta tässä kylläkin oli puhe. Asepalvelukseen liittyy sitten omat kysymyksensä, se on eri asia.
"Minä en hyväksynyt sotaa ennen todistajaksi tultuani, enkä sen jälkeen.
koska Hän tulee maksamaan myös palkan meille. Raamatun periaatteita rikkomatta."
Raamatun periaatteet voi nähdä monella tavalla. Vartiotorni-seuran raamatuntulkinta on vain yksi muiden joukossa, eikä edes kokonaisuutena kovin johdonmukainen.
"Tällä perusteella mm. katson siviilipalveluksen olevan myös naisille tähdellistä.
Asenteet eivät tietysti muutu pelkästään lakien säätämisellä."
Siviilipalvelus tosiaan kuuluisi myös naisille ja ahvenanmaalaisille.Toivon, että täällä huomioitaisiin myös se asia, että joka vuosi tulee uusia käsitteitä, nimityksiä, lakeja, joita yksityisen kansalaisen on mahdoton tietää ja erottaa.
On täysi työ hoitaa omat yksityisasiansa muuttuvassa yhteiskunnassa, varsinkin ikääntyessä. En kykene saivartelemaan käsitteistä ja nimityksistä.
Raamatusta voi löytää mitä tahansa puolustaakseen haluamaansa.
Olen täysin tietoinen, että maallinen ja kirkollinen hallitus valitsivat
kanooniset kirjat omia päämääriään ajaen Nikeassa joskus 300-luvulla.
Niitä on sitten väännetty ja käännetty tarpeiden mukaan.
Eihän niitä lahkoja, jotka perustuvat Raamattuun, muuten olisi syntynyt.
Minulle Raamattu on kuitenkin ollut merkityksellisin kirja, mitä olen lukenut. - siviilipalvelus_sallittu
P-A kirjoitti:
Toivon, että täällä huomioitaisiin myös se asia, että joka vuosi tulee uusia käsitteitä, nimityksiä, lakeja, joita yksityisen kansalaisen on mahdoton tietää ja erottaa.
On täysi työ hoitaa omat yksityisasiansa muuttuvassa yhteiskunnassa, varsinkin ikääntyessä. En kykene saivartelemaan käsitteistä ja nimityksistä.
Raamatusta voi löytää mitä tahansa puolustaakseen haluamaansa.
Olen täysin tietoinen, että maallinen ja kirkollinen hallitus valitsivat
kanooniset kirjat omia päämääriään ajaen Nikeassa joskus 300-luvulla.
Niitä on sitten väännetty ja käännetty tarpeiden mukaan.
Eihän niitä lahkoja, jotka perustuvat Raamattuun, muuten olisi syntynyt.
Minulle Raamattu on kuitenkin ollut merkityksellisin kirja, mitä olen lukenut.Mikäpä siinä, antoisia lukuhetkiä Raamatun parissa. Hyvä, että ymmärrät Jehovan todistajien opetusten olevan vain tulkintoja, ja osaat erottaa ne Raamatun opetuksesta. Usein kun Jehovan todistajat puhuvat "Raamatun opetuksesta", vaikka tarkoittavat sillä Vartiotornin muuttuvia tulkintoja.
- P-A
Mikäpä siinä, antoisia lukuhetkiä Raamatun parissa. Hyvä, että ymmärrät Jehovan todistajien opetusten olevan vain tulkintoja, ja osaat erottaa ne Raamatun opetuksesta. Usein kun Jehovan todistajat puhuvat "Raamatun opetuksesta", vaikka tarkoittavat sillä Vartiotornin muuttuvia tulkintoja.
En haluaisi jahnata tätä asiaa, mutta vasta nyt luin aloittajan esiin tuoman linkin "Kalevan sanomista". Siinä sanottiin selvästi, että myös Suomen SIVIILIPALVELUS on kehittynyt.
Käsittääkseni ei ainoastaan jw.org:n säännöt ole muuttuneet!
Samoin luin pari ruotsinkielistä uutista siviilipalveluksesta.
Missään ei ole tuotu kuitenkaan esiin, mitä tämä palvelus sisältää!
Haluaisin todella tietää, mitä mahdollisuuksia myös eläkeläisillä olisi?
Moni on vielä terve ja kykenisi paljoon hyödylliseen.
Olen miettinyt aikaa, jolloin aloin tutkia J-todistajien kanssa aikuistuttuani.
Olin täynnä ahdistusta ja pelkoa. Niin, pelkoa yhteiskunnan tilasta.
Se sama pelko hallitsee monia myös tänä päivänä.
Pelko väkivallasta omassa asuinympäristössään.
Pelko sairauksista ja ettei saa apua edes sairaaloissa.
Pelko pankkien Lehman-domini-romahduksesta.
Pelko työttömyydestä, sodista, luonnonkatastrofeista...
Kun aloin tutkia Raamattua ja lupausta Jumalan Valtakunnasta, joka
takaisi rauhaisat olot kaikille kansoille Jeesus kuninkaana...
Sitä uskoi sen olemassaoloon ja yritti elää sen lakien mukaan jo nyt.
Sitä eli kuin saippuakuplassa, täysin eristettynä "pahasta maailmasta".
Varsinkin nuorena näki suuren eron ihmisten välillä työelämässä ja
J-todistajien keskeisessä seurakuntaelämässä ohjelmoineen.
Alan nyt ymmärtää sitä haluttomuutta osallistua yhteiskunnan toimiin!
Sitä elää eristettynä omaan pieneen, suojattuun maailmaansa.
En istunut vain kokouksissa, vaan autoin myös vanhuksia.
Olen kokenut suuren eron näiden kahden "yhteiskunnan" välillä.
Tämä oli valtavan naivi selostus, mutta tunnen oman kykenemättömyyteni.
Te, herrat, Johanneksen poika ja "siviilipalvelus_sallittu", voisitteko valistaa,
mitä mahdollisuuksia siviilipalvelukseen sisältyy - kaikenikäisille?
Haluaisin asiallisia neuvoja, aiheenkäsittelyä tästä vakavasta asiasta. - siviilipalvelus_sallittu
P-A kirjoitti:
En haluaisi jahnata tätä asiaa, mutta vasta nyt luin aloittajan esiin tuoman linkin "Kalevan sanomista". Siinä sanottiin selvästi, että myös Suomen SIVIILIPALVELUS on kehittynyt.
Käsittääkseni ei ainoastaan jw.org:n säännöt ole muuttuneet!
Samoin luin pari ruotsinkielistä uutista siviilipalveluksesta.
Moni on vielä terve ja kykenisi paljoon hyödylliseen.
Olen miettinyt aikaa, jolloin aloin tutkia J-todistajien kanssa aikuistuttuani.
Pelko työttömyydestä, sodista, luonnonkatastrofeista...
Kun aloin tutkia Raamattua ja lupausta Jumalan Valtakunnasta, joka
takaisi rauhaisat olot kaikille kansoille Jeesus kuninkaana...
Sitä uskoi sen olemassaoloon ja yritti elää sen lakien mukaan jo nyt.
Sitä eli kuin saippuakuplassa, täysin eristettynä "pahasta maailmasta".
Varsinkin nuorena näki suuren eron ihmisten välillä työelämässä ja
J-todistajien keskeisessä seurakuntaelämässä ohjelmoineen.
Alan nyt ymmärtää sitä haluttomuutta osallistua yhteiskunnan toimiin!
Sitä elää eristettynä omaan pieneen, suojattuun maailmaansa.
En istunut vain kokouksissa, vaan autoin myös vanhuksia.
Olen kokenut suuren eron näiden kahden "yhteiskunnan" välillä.
Tämä oli valtavan naivi selostus, mutta tunnen oman kykenemättömyyteni.
Te, herrat, Johanneksen poika ja "siviilipalvelus_sallittu", voisitteko valistaa,
Haluaisin asiallisia neuvoja, aiheenkäsittelyä tästä vakavasta asiasta."En haluaisi jahnata tätä asiaa, mutta vasta nyt luin aloittajan esiin tuoman linkin "Kalevan sanomista". Siinä sanottiin selvästi, että myös Suomen SIVIILIPALVELUS on kehittynyt.
Käsittääkseni ei ainoastaan jw.org:n säännöt ole muuttuneet!"
Kalevan jutussa sanotaan, että varusmiespalvelusta ja siviilipalvelusta on kehitetty. Tämä ei kuitenkaan ole asiassa oleellista. Jehovan todistajat saavat nykyään suorittaa siviilipalveluksen, koska Vartiotorni-seura on antanut siihen luvan vuonna 1996. Lupa on kaikille Jehovan todistajille ympäri maailman yhtäläinen, eikä liity Suomen oloihin erikseen mitenkään. Jos lupaa ei olisi annettu, Suomessa Jehovan todistajat eivät voisi suorittaa siviilipalvelusta, riippumatta siitä, miten paljon palvelusta on kehitetty.
"Samoin luin pari ruotsinkielistä uutista siviilipalveluksesta.
Moni on vielä terve ja kykenisi paljoon hyödylliseen."
Siviilipalvelus suoritetaan yleensä valtion tai kunnan palveluksessa ja on tehtäviltään hyvin lähellä tavallista kokopäivätyötä. Siviilipalvelus on kuitenkin asepalveluksen korvaava palvelus, johon ei voida hyväksyä esimerkiksi ikäihmisiä, jotka ovat jo asevelvollisuutensa suorittaneet tai saaneet syystä tai toisesta vapautuksen. Moni eläkeläinen tosiaan kykenisi paljoon hyödylliseen, ja tässä kannattaa katsella harrastustoimintaa ja erilaisia järjestöä.
"Olen miettinyt aikaa, jolloin aloin tutkia J-todistajien kanssa aikuistuttuani.
Pelko työttömyydestä, sodista, luonnonkatastrofeista..."
Pelot ovat ymmärrettäviä ja osittain perusteltujakin, mutta miksi pitäisi valita juuri Jehovan todistajien uskonto, jotta saisi toivoa ja lohtua? Raamatun mukaankin Jeesus on välittäjä ihmisten ja Jumalan välillä - ei siihen tarvita USA:ssa toimivaa hallintoelintä lisäksi.
"Tämä oli valtavan naivi selostus, mutta tunnen oman kykenemättömyyteni.
Haluaisin asiallisia neuvoja, aiheenkäsittelyä tästä vakavasta asiasta."
Tuossa yllä jo vastasinkin, mutta harrastustoimintaa kannattaa katsella. On paljon erilaisia vapaaehtoistyön ja hyväntekeväisyyden muotoja, ja näitä voi tehdä hyvin epävirallisestikin, ilman järjestöjä jos haluaa. Pieniä arjen hyviä tekoja kanssaihmisille. Siitä se lähtee. - P-A
"En haluaisi jahnata tätä asiaa, mutta vasta nyt luin aloittajan esiin tuoman linkin "Kalevan sanomista". Siinä sanottiin selvästi, että myös Suomen SIVIILIPALVELUS on kehittynyt.
Käsittääkseni ei ainoastaan jw.org:n säännöt ole muuttuneet!"
Kalevan jutussa sanotaan, että varusmiespalvelusta ja siviilipalvelusta on kehitetty. Tämä ei kuitenkaan ole asiassa oleellista. Jehovan todistajat saavat nykyään suorittaa siviilipalveluksen, koska Vartiotorni-seura on antanut siihen luvan vuonna 1996. Lupa on kaikille Jehovan todistajille ympäri maailman yhtäläinen, eikä liity Suomen oloihin erikseen mitenkään. Jos lupaa ei olisi annettu, Suomessa Jehovan todistajat eivät voisi suorittaa siviilipalvelusta, riippumatta siitä, miten paljon palvelusta on kehitetty.
"Samoin luin pari ruotsinkielistä uutista siviilipalveluksesta.
Moni on vielä terve ja kykenisi paljoon hyödylliseen."
Siviilipalvelus suoritetaan yleensä valtion tai kunnan palveluksessa ja on tehtäviltään hyvin lähellä tavallista kokopäivätyötä. Siviilipalvelus on kuitenkin asepalveluksen korvaava palvelus, johon ei voida hyväksyä esimerkiksi ikäihmisiä, jotka ovat jo asevelvollisuutensa suorittaneet tai saaneet syystä tai toisesta vapautuksen. Moni eläkeläinen tosiaan kykenisi paljoon hyödylliseen, ja tässä kannattaa katsella harrastustoimintaa ja erilaisia järjestöä.
"Olen miettinyt aikaa, jolloin aloin tutkia J-todistajien kanssa aikuistuttuani.
Pelko työttömyydestä, sodista, luonnonkatastrofeista..."
Pelot ovat ymmärrettäviä ja osittain perusteltujakin, mutta miksi pitäisi valita juuri Jehovan todistajien uskonto, jotta saisi toivoa ja lohtua? Raamatun mukaankin Jeesus on välittäjä ihmisten ja Jumalan välillä - ei siihen tarvita USA:ssa toimivaa hallintoelintä lisäksi.
"Tämä oli valtavan naivi selostus, mutta tunnen oman kykenemättömyyteni.
Haluaisin asiallisia neuvoja, aiheenkäsittelyä tästä vakavasta asiasta."
Tuossa yllä jo vastasinkin, mutta harrastustoimintaa kannattaa katsella. On paljon erilaisia vapaaehtoistyön ja hyväntekeväisyyden muotoja, ja näitä voi tehdä hyvin epävirallisestikin, ilman järjestöjä jos haluaa. Pieniä arjen hyviä tekoja kanssaihmisille. Siitä se lähtee.Kiitos ystävällisen asiallisista vastauksistasi! Oli oikein RAKENTAVAA lukea kommenttejasi.
Lähimmäisen huomaavaisuutta voi tosiaan harjoittaa koko ajan ja kaikkialla.
Kiitos, että uhrasit aikaasi vastaamalla.
Hyvää päivän jatkoa sinulle. - Voudinnihti
" RAKENTAVAA "
Todistajia voisi auttaa toimittamalla valokopioita niistä vanhoista vartiotorneista todistajan postiluukkuun, maailmanlopun ennustevuoden taikka sellaisen vanhan opin kohdalta, joka nykyään kielletään kokonaan, koskaan voimassa olleenkaan.
Scannatuina, näköistallennettuina näytteitä löytyy vaikkapa Johanneksenpojan kotisivuilta.
Lahkon nuoret on lahkon toimintapolitiikka kohdannut, heiltä on onnistuttu salaamaan lahkon menneisyys, eivätkä he sitä tunne eivätkä usko.
Mutta jokaiseen vanhaan vartiotorniin on joku todistaja siirtyessään tuonpuoleiseen uskonut.
- Linar
Aloittaja, kyllä kai vankilat ovat täynnään niitä, jotka ovat murhanneet, 'tappaneet' huume ja talousrikollisia, ja muita pikkurikollisia. En tiedä, mihin uskontoon he kuuluvat. Vankilat eivät täyty todistajista, eikä todellakaan jehovista, koska on vain yksi Jehova.
- Kolkyt
Johtoelin sieltä lahkosta kuuluu vankilaan, koska mm. murhaa lahkolaisia verensiirtokiellollaan. Jo vanha testamentti salli veren syömisenkin, 3 Moos. 17:15.
Pedofiliarikosten suosinnasta tulisi myös tuomita rangaistus, ja mitä muita niitä vartiotornirikoksia taas olikaan.
"En tiedä, mihin uskontoon he kuuluvat"
Niin, elämässään epäonnistuneet eivät ole vartiotornin kaupusteluohjeissa markikinasegmentin osa. Vain katse nenänvartta pitkin jehovalta.
Vastaavasti jehovat eivät puhu rappioalkoholisteille, koska he haisevat pahalle, kuten lahkosta eroon päässyt entinen todistaja kertoi.
Pelastusarmeija on kristillinen yhtiesö myös niille, jotka tuntevat kutsumusta auttaa tällaisia vähäosaisia, antaa heille rakkautta. - P-A
Kolkyt kirjoitti:
Johtoelin sieltä lahkosta kuuluu vankilaan, koska mm. murhaa lahkolaisia verensiirtokiellollaan. Jo vanha testamentti salli veren syömisenkin, 3 Moos. 17:15.
Pedofiliarikosten suosinnasta tulisi myös tuomita rangaistus, ja mitä muita niitä vartiotornirikoksia taas olikaan.
"En tiedä, mihin uskontoon he kuuluvat"
Niin, elämässään epäonnistuneet eivät ole vartiotornin kaupusteluohjeissa markikinasegmentin osa. Vain katse nenänvartta pitkin jehovalta.
Vastaavasti jehovat eivät puhu rappioalkoholisteille, koska he haisevat pahalle, kuten lahkosta eroon päässyt entinen todistaja kertoi.
Pelastusarmeija on kristillinen yhtiesö myös niille, jotka tuntevat kutsumusta auttaa tällaisia vähäosaisia, antaa heille rakkautta.Oletko itse osallistumassa Pelastusarmeijan työhön, vai onko se kehoitus vain muille?
Oletko itse kokenut alkoholismia perheessäsi?
Miten olet itse osoittanut rakkautta alkoholisteille?
Antamalla rahaa viinaan ja huumeisiinko?
Minä olisin antanut ruokaa, mutta siitä ei saanut humalaa.
Miten olisin osoittanut paremmin rakkautta?
Ottamalla kotiini ryypiskelemään, tarjoilemalla tulijuomat ja makoilemaan sohvallako? - LoimuLeila
P-A 22.9.2018 7:27
"Siviilipalvelus ....
Mutta yhteiskunnassa on monia muita tehtäviä, joihin haluaisin osallistua. "
-Mitä ilmeisimmin ei Leinosella ole muuta tarjolla kuin sallia siviilipalvelukseen osallistuminen.
-------------
P-A 22.9.2018 7:34
Niin, lahkosta ei ole kysyttävää. Vartiotorni opetellaan ja kerrotaan.
- Juurikinnäin
Jouduin 1980 vankilaan kun kieltäydyin ase ja siviilipalveluksesta. Oma valinta, en siitä valita mutta nykyopin mukaan olisin silloin voinut mennä siviilipalvelukseen ja olla yhteiskunnalle hyödyksi.
Mikä silloin oli kiellettyä, oli 16 vuotta myöhemmin sallittua, JW.org sivuilla jopa kehutaan kuinka me ollaan hyviä kun mennään siviilipalvelukseen.
Ennen verikin oli kiellettyä mutta nyt voi ottaa fraktioita vaikka ne on otettu jonkun ihmisen luovutetusta verestä.- elämästäz
Miten suhtaudut sotiin ja tappamiseen, siitähän tässä on kysymys. Näitä saivartelijoita ja ihmiseen ja heidän vikoihinsa tuijottelijoita ilmestyy heti paikalle. Asia on todellisuudessa itsesi ja Jumalan välinen asia. Siitä jokaisen täytyy tehdä valinta. Nimitteleminen ja toisten mollaaminen ei auta tässä asiassa, vaikka se ilmeisesti helpottaa omaa oloa.
- Krynteis
Vartiotorni määrää todistajat turvautumaan poliisiin maan sisäisen turvallisuuden tarpeessaan.
Ulkoisen turvallisuuden turvaaminen jätetään toisille, ja tämän päälle vartiotorni määrää todistajat kehumaan itseään muita paremmiksi ihmisiksi.
Sitten kannattaa yrittää vapautusta siviilipalvelusta, jottaa voi kehua vartiotorniseuraa todistajille että seura on järjestänyt olon helpommaksi, kuten tulee todistajien värvättävillekin seuraa kehua.
APT 10:1 Kesareassa oli Cornelius-niminen mies, joka palveli sadanpäällikkönä niin sanotussa Italialaisessa kohortissa. 2 Hän oli hurskas ja jumalaapelkäävä
APT 10:30 Cornelius vastasi: "Kolme päivää sitten olin tähän aikaan, yhdeksännellä tunnilla, täällä kotonani rukoilemassa. Silloin seisoi yhtäkkiä edessäni mies, jolla oli hohtavan valkeat vaatteet, 31 ja hän sanoi: 'Cornelius, Jumala on kuullut rukouksesi - P-A
elämästäz kirjoitti:
Miten suhtaudut sotiin ja tappamiseen, siitähän tässä on kysymys. Näitä saivartelijoita ja ihmiseen ja heidän vikoihinsa tuijottelijoita ilmestyy heti paikalle. Asia on todellisuudessa itsesi ja Jumalan välinen asia. Siitä jokaisen täytyy tehdä valinta. Nimitteleminen ja toisten mollaaminen ei auta tässä asiassa, vaikka se ilmeisesti helpottaa omaa oloa.
Mikään asia ei ole vain itsesi ja Jumalan välillä, kun on ryhmästä kysymys.
Noin yleensä, mitä puhuu, miten toimii, jopa ajattelee heijastuu toisiin.
Sama systeemi poliittisissa järjestöissä: ryhmä ajaa määrättyjä päämääriä,
ajattelutapoja, asenteita. Vaaditaan sopusointia ryhmän kanssa. - P-A
"Juurikinnäin" - näistä asioista keskustelin vanhimman kanssa.
Mutta vanhin huitaisi kädellään minun turhista jaaritteluistani.
Pääasia, että osoittaa uskonsa ja kuolleet saavat ylösnousemuksen! - Hehhehheh
elämästäz kirjoitti:
Kiristääkö pipo, yritäppäz loihtia se valtakunnan hymy kasvoille niin helpottaisi vähän oloasi.
- Korppunauris
Krynteis 22.9.2018 12:07
Vartiotorni määrää todistajat turvautumaan poliisiin maan sisäisen turvallisuuden tarpeessaan.
Ulkoisen turvallisuuden turvaaminen jätetään toisille, ja tämän päälle vartiotorni määrää todistajat kehumaan itseään muita paremmiksi ihmisiksi.
Sitten kannattaa yrittää vapautusta siviilipalvelusta, jottaa voi kehua vartiotorniseuraa todistajille että seura on järjestänyt olon helpommaksi, kuten tulee todistajien värvättävillekin seuraa kehua.
APT 10:1 Kesareassa oli Cornelius-niminen mies, joka palveli sadanpäällikkönä niin sanotussa Italialaisessa kohortissa. 2 Hän oli hurskas ja jumalaapelkäävä
APT 10:30 Cornelius vastasi: "Kolme päivää sitten olin tähän aikaan, yhdeksännellä tunnilla, täällä kotonani rukoilemassa. Silloin seisoi yhtäkkiä edessäni mies, jolla oli hohtavan valkeat vaatteet, 31 ja hän sanoi: 'Cornelius, Jumala on kuullut rukouksesi
----------------------------
Olen käsittänyt, että APT 10 on lahkossa kielletty ja tuntematon, siinä kuin
filipp. 2:7 "otti orjan muodon ja tuli ihmisen kaltaiseksi" - Jeesus- zelloka
Sinulla ei muita raamatunpaikkoja olekaan ja senkin ymmärrät väärin.
- Oliivipuunoksa
Tarkoitat valtakunnansalilla sanotun, että Korppunauriin jakeista on vaiettava, ja moitittava niiden esilleottamista ?
Ne ovat Jumalan Sanaa.
Mutta kyllä Jumala kuulee rukouksen vaikka ei olisikaan armeijan palveluksessa sotilaana.
Siellä Raamatussa on tärkeimmäksi sanottu lähimmäisenrakkaus, vaikka se on varmastikin mahdotonta uskoa vartiotornikaupusteluun puhekoulutuksen saaneen, paatuneen lahkolaisen - mainosvaltuutettu
sinulla tuo rakkautesi vastauksissasi on esillä vahvimpana puolena aina,
kiitos - Voittajiksi
Mutta eikös rakkaus aina mökötyksen voitakin ?
- Auliainen
Kyllä kristittyjen mielestä, entä miksi todistajat jäävät sanattomiksi ?
- Halpaan
Oliivipuunoksa kirjoitti:
Tarkoitat valtakunnansalilla sanotun, että Korppunauriin jakeista on vaiettava, ja moitittava niiden esilleottamista ?
Ne ovat Jumalan Sanaa.
Mutta kyllä Jumala kuulee rukouksen vaikka ei olisikaan armeijan palveluksessa sotilaana.
Siellä Raamatussa on tärkeimmäksi sanottu lähimmäisenrakkaus, vaikka se on varmastikin mahdotonta uskoa vartiotornikaupusteluun puhekoulutuksen saaneen, paatuneen lahkolaisenOlisipa hyvä tietää, mikä on Korppunauris ja mikä on paatunut lahkolainen. Valitettavasti kuvaus taitaa sopia parhaiten oliivipuunoksaan itseensä, ilkeän kirjoittelun mestariin. Ajattelee pääsevänsä taivaaseen kirjoittelemalla solvauksia. Mestarillinen raamatunpaikkojen vääntelyssä, on sitten kysymys sotimisesta tai Jumalan olemuksesta.
- Utelunkutka
Oliivipuunoksa 23.9.2018 9:04
Ne ovat Jumalan Sanaa.
Siellä Raamatussa on tärkeimmäksi sanottu lähimmäisenrakkaus, vaikka se on varmastikin mahdotonta uskoa vartiotornikaupusteluun puhekoulutuksen saaneen, paatuneen lahkolaisen
-----------------------
Korppunauris 22.9.2018 13:52
APT 10:30 Cornelius vastasi: "Kolme päivää sitten olin tähän aikaan, yhdeksännellä tunnilla, täällä kotonani rukoilemassa. Silloin seisoi yhtäkkiä edessäni mies, jolla oli hohtavan valkeat vaatteet, 31 ja hän sanoi: 'Cornelius, Jumala on kuullut rukouksesi
Olen käsittänyt, että APT 10 on lahkossa kielletty ja tuntematon, siinä kuin
filipp. 2:7 "otti orjan muodon ja tuli ihmisen kaltaiseksi" - Jeesus
------------
- Mikä tuossa sitten niin ilkeätä muka olisi ?
Eiköhän ne Jehovapojat ihan suosiolla mene siviilipalveluun, eihän heiltä sitä oikeutta evätä.
- P-A
Nyt naiset ovat innoissaan osallistumaan armeijaan ja kohoavatkin esimiehiksi.
Miehistyvät tosiaan miesten kaltaisiksi ajatuksissaan, käytöksessään, toimissaan...
Katselin uusien naisalokkaiden koulutusta. Yksikin alokas tuumi, että
ampuminen on vaarallista - eläin tai ihminen voi kuolla!
Täytyy ajatella, että olen ampumaradalla, eikä kukaan vahingoitu.
Olipa naisen logiikkaa! Hän oli harjoittelemassa kyetäkseen tappamaan ihmisen!
Ellei armaija kouluta metsästäjiä.
Paljon on siinä armeijan koulutuksessa huutamista, selkä suorana seisomista
määrätyssä paikassa, kurinalaisuutta, ilmaan tuijottamista kuin kuollut kala...
Ryhmätoimintaa varmasti koulutetaan, mutta itsenäinen ajattelu ja
inhimillinen läpö tuntuu karisseen, kuten tietyissä uskonnollisissa ryhmissä...
Pehmot karsittiin ja kovimmat sijoiteltiin sopivimpiin paikkoihin.
Onneksi yhteiskunnassa tarvitaan muutakin toimintaa puolustusvoimien lisäksi. - Dosantti
On väärin että Jehovat eivät mene armeijaan! Vapaa maa Suomi kelpaa kyllä elää ja asua, mutta mitään ei olla valmiita tekemään sen eteen, se on väärin. Vankilaan joutavatkin, viisi vuotta olisi sopiva tuomio.
- mainosvaltuutettu
Olen kuullut, että siviilipalveluksen voi suorittaa seurakunnassa, eli seurakunnat kelpaavat siviilipalveluspaikoiksi, samoin Betel.
Teokraattinensodankäyti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell1453106- 1082533
- 512521
Aloitetaan puhtaalta pöydältä
Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei2402188Koulussa opetetaan anaali- ja suuseksiä
"Kirjassa puhutaan varsin suorasukaisesti ”vehkeistä, flirttailusta, suostumisesta ja kieltäytymisestä, nautinnosta sekä4751826Mitkä on ne arvot?
Itselleni särähtää korvaan joka kerta kun kuulen arvoista ja arvomaailmasta. Olen miettinyt paljon, että mikä on se minu2481809- 1051775
Tavarakirppis lopettaa ilkivallan takia.
Tähänkö on jo Kajaanissa tultu? Onko lasten kuriomuus jo näin pitkällä, ei kait tätä aikuiset tee. Mikä on seuraava j91644Tätä et nähnyt tv:ssä: TTK-voittaja Anssi Heikkilä avautuu suhteesta Linnea Leinoon: "Sie annoit..."
Menikö voitto mielestäsi oikeaan osoitteeseen? Linnea Leino ja Anssi Heikkilä voittivat TTK:n vain 1,2 % erolla yleisöää151577R.I.P. Kristian Antila
Entinen huippumaalivahti ja -kiekkoilija menehtyi äkillisesti 44-vuotiaana. Kunnia muistolleen. https://www.iltalehti.fi231417