Missä kulkee tunnepettämisen raja?

https://www.iltalehti.fi/tosielamaa/e60ccb11-1446-4901-92ba-4a4783c55a47_ir.shtml

"Sosiaalisessa mediassa syntynyt ystävyys syveni syrjähypyn kaltaiseksi suhteeksi - mutta osapuolet eivät koskaan edes suudelleet toisiaan. Kuinka tällaisiin ihmissuhdekoukeroihin tulisi suhtautua?"

itse arvelisin että raja kulkee siinä jos varattu mies tai nainen privaatisti alkaa somettelemaan vastakkaisen sukupuolen edustajan kanssa.

75

1292

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • .. Jokaisella on Tähän(kin) asiaan Lajistonsa Mukainen Näkemys.. Ja MieliPidee.. ;P

    • 666fff666

      Eikö homostelua lasketa? Itse voisin sanoa että silloin kun se joku toinen menee oman kumppanin edelle, paras parisuhde on sellainen missä molemmille se toinen on tärkein.

    • mazy

      Menisköhän siinä, kun tuntee toista kohtaan hehkua enemmän kun kumppaniaan kohtaan? Ja pettämistä lienee kaikki semmonen mistä toinen ei tiedä tai mitä toinen ei suvaitse kumppaninsa tekevän.

      • pitkätukka-68

        Ehkä just se, että tekee salaa sellaista jota toinen ei hyväksyisi.


      • ojefjoefjoefjoefjoefjo

        Eli sen toisen suvaitsemattomuus määrittää pettämisen rajat? Jos vaikka käy jonkun nais/mieskaverin kanssa kahvilla "salaa".


      • mazy
        ojefjoefjoefjoefjoefjo kirjoitti:

        Eli sen toisen suvaitsemattomuus määrittää pettämisen rajat? Jos vaikka käy jonkun nais/mieskaverin kanssa kahvilla "salaa".

        Periaatteessa, jos se on asia joka pitää salata jottei kumppani suutu. Kumppani voi sen kokea pettämiseksi, luottamuksen pettämiseksi.


      • ojefjoefjoefjoefjoefjo
        mazy kirjoitti:

        Periaatteessa, jos se on asia joka pitää salata jottei kumppani suutu. Kumppani voi sen kokea pettämiseksi, luottamuksen pettämiseksi.

        Niin, naisten mielestähän se on salaamista jollei jotain asiaa kerro. Eli miehen pitää lässyttää kaikki tekemisensä ihan vain varmuuden vuoksi, ettei nyt vaan sattuisi "salaamaan" mitään.


      • mazy
        ojefjoefjoefjoefjoefjo kirjoitti:

        Niin, naisten mielestähän se on salaamista jollei jotain asiaa kerro. Eli miehen pitää lässyttää kaikki tekemisensä ihan vain varmuuden vuoksi, ettei nyt vaan sattuisi "salaamaan" mitään.

        Enhän mä niin sanonut! Vaan voi olla kumppanista pettämistä, jos salailee asioita...enkä puhunut naisista mitään. Miehetkin osaa olla hyvin hyvin mustiksia….


    • trolli

      Jep, jep... ja mitäs vielä? Ooks ajatellut vähän vielä pidemmälle... mitäs jos se kumppani näkee öisin haaveunia jostain toisesta, ai jai jai.
      Mulla kyllä se kumppanini pettämisen raja on paljon konkreettisempi asia! Se ei ole mikään suukko ystävän poskelle, jos aikojen kuluttua vanhan ystävän tapaa eikä pitkä lämmin halauskaan.
      En mä kenenkään keskusteluita edes yritäisi mitenkään estää, tai ruveta kontroloimaan viestejäkään.
      Mutt se on ihan selvä peli silloin, jos "vieraassa lammessa on matoaan käynyt uittamassa!" The End.

      • ystävät.tärkeitä

        mikä the end jos suutelut halaukset tapaamiset kyläilyt yms hyväksyt ja annat luvan niin mitä pahaa siinä on jos mato käy vieraassa lammessa peseytymässä tai uimassa mutta se hyvä ettet kiellä tai rajoita miestä ystäviään tapaamasta ja jos mato käy uimassa välillä niin sen jälkeen voi mato olla peto kanssasi makuukamarissa ja toivot että kävis useammin kavereidensa luona kylässä


      • "En mä kenenkään keskusteluita edes yritäisi mitenkään estää, tai ruveta kontroloimaan viestejäkään."

        Niin mutta niistähän se tuiossa esimerkkitapausessakin lähti, vähän aika viestittelee ja on sitten täysin sen toisen lumoissa. No en toki minäkään mitenkään estää yrittäis, vetäisin vaan johtopäätöksen että se sitten haluaa tuon toisen kanssa ja nostasin kytkintä, ois ihan helpoin ratkaisu. Siinähän sitten tunnepettäjä ihmettelis kun en alentuis kerjäämään enkä edes raivoomaan, antasin vaan olla ja lähtisin.


    • Ja entäs jos on biseksuaali?

      • trolli

        Wwuwuw;
        On mulla ikävä kyllä kokemus siitäkin. Onnekseni, näin jälkikäteen ajateltuna... asia selvisi mulle ennen häitä... eikä niitä häitä sitten koskaan järjestetty. Mun maailmani kyllä hajosi silloin sirpaleiksi, sen kokoomiseen mulla on mennyt aikaa, ja pari muutakin pettymystä olen sen jälkeen kokenut. Eli aika syvällä mun takaraivossani on tuo miesten halukkuus mennä ... vieraisiin.

        En mä ala vahtimaan toisen menoja ja haluja... jos on mennäkseen; niin aina varmaan siihen keinon löytää. Mulla ainakin menis liian rasittavaksi alkaa rajaamaan miehen elämää ...ja elämään sen mukaan, ett olisi aina tietoinen miehen joka askeleesta. Eikä siihen taatusti kukaan edes pysty... ja yrityskin tuollaisesta taatusti tukahduttaa kenen tahansa halun olla parisuhteessa, valvonnan alaisena kuin vanki. Tietoisia miehet tietenkin ovat olleet mun ehdoistani ja luottamukseni pettämisen seurauksesta, ei siinä selitykset, tai anteeksipyytämiset mitään auta! Eikä lahjonta.

        Harmaaritarille;
        Ainahan ihmiset viestittelee keskenään... pitäisikö siitä olla huolestunut? Niinhän mekin nyt tehdään, älä ole höperö! Käsittääkseni tässäkään kinassa ei ole mitään sopimatonta; mutt tykkäisitkös itse ett mahdollinen emäntäsi tarkistaisi kaikki sun keskustelus vieraiden henkilöiden kanssa?
        Eikä sulla olis lupaa keskustella netissä edes; jos hän ei olis selkäsi takana kytiksellä mistä keskustelet! Älä viitsi nipottaa! Jos joku on mennäkseen... niin varmasti keksii keinot, nähty ON!

        Eikä kovin älykkäitäkään juttuja aina; silloin kun himot ovat päällimmäisinä... tuskin muutoin olisivat kärynneet kuin silkasta sikamaisuuksistaan.
        Sillä aina joku näkee ja lopulta se parikin saa tietää! Vaikka textiviestinä tai videon pätkänä IRL:stä... kun tarpeeksi noita töppöilyitä on kertynyt, kyllä lopulta "jourut" tulee parillekin asti.


      • Kuten avuaksessa mainitsin "raja kulkee siinä jos varattu mies tai nainen privaatisti alkaa somettelemaan vastakkaisen sukupuolen edustajan kanssa."

        Tällainen julkinen viestittely on ihan eri juttu kuin privaviestittelyt, näissä rupatellaan yleisesti kaikkien kanssa mutta privana ollaan erityisen kiinnostuneita jostain erityisestä ja se saattaa johtaa kaikenaliseen niin kuin avuksen linkinkin ihmisillä.


      • trolli
        Harmaaritari kirjoitti:

        Kuten avuaksessa mainitsin "raja kulkee siinä jos varattu mies tai nainen privaatisti alkaa somettelemaan vastakkaisen sukupuolen edustajan kanssa."

        Tällainen julkinen viestittely on ihan eri juttu kuin privaviestittelyt, näissä rupatellaan yleisesti kaikkien kanssa mutta privana ollaan erityisen kiinnostuneita jostain erityisestä ja se saattaa johtaa kaikenaliseen niin kuin avuksen linkinkin ihmisillä.

        Hei, ett säkään varmaan viestittele työkaverisi kanssa netissä jollain julkisella palstalla? Tai enhän mä sunsta tiedä... mutt en kuitenkaan oikein usko! Miten sä kontroloit niitä keskusteluja ... mitä ne milloinkin sisältävät... ja yleensäkin.

        Mitä itse tykkäisit jos joku välttämättä haluaisi kontroloida sun tekemisiäsi? Eikös se olisi aika selvä vihje siitä ettei sinuun luoteta... ja miks ei, onkos olemassa jotain konkreettista syytä siihen?
        Vai onko se parisuhteessa elävä toinen puolisoista; vainoharhainen vai peräti itse se petturi, joka toista epäilee, ihan hänen omantuntonsa itseään syytäessä. Vai kokemuksestako siirtää syyttelyä sen uuden parinsakin harteille, vaikka vaan varmuuden vuoksi?

        Ilman syytä oleva mustasukkaisuus... on todella rasittavaa/kuluttavaa ei sellaista terve ihminen suvaitse... eikä toteuta. Epäluuloisuus tuhoaa kyllä hyvänkin suhteen pelkästään jo sillä käytöksellään, vahtimisellaan.
        Kyllä parisuhteen ehdot on oltava juteltu selväksi jo ennen yhteiselämän aloittamista. Vaikka jo niin varhaisessa vaiheessa, kun aletaan seurustelemaan vakituisesti ja asutaan vaikka eri osoitteissa.


      • trolli kirjoitti:

        Hei, ett säkään varmaan viestittele työkaverisi kanssa netissä jollain julkisella palstalla? Tai enhän mä sunsta tiedä... mutt en kuitenkaan oikein usko! Miten sä kontroloit niitä keskusteluja ... mitä ne milloinkin sisältävät... ja yleensäkin.

        Mitä itse tykkäisit jos joku välttämättä haluaisi kontroloida sun tekemisiäsi? Eikös se olisi aika selvä vihje siitä ettei sinuun luoteta... ja miks ei, onkos olemassa jotain konkreettista syytä siihen?
        Vai onko se parisuhteessa elävä toinen puolisoista; vainoharhainen vai peräti itse se petturi, joka toista epäilee, ihan hänen omantuntonsa itseään syytäessä. Vai kokemuksestako siirtää syyttelyä sen uuden parinsakin harteille, vaikka vaan varmuuden vuoksi?

        Ilman syytä oleva mustasukkaisuus... on todella rasittavaa/kuluttavaa ei sellaista terve ihminen suvaitse... eikä toteuta. Epäluuloisuus tuhoaa kyllä hyvänkin suhteen pelkästään jo sillä käytöksellään, vahtimisellaan.
        Kyllä parisuhteen ehdot on oltava juteltu selväksi jo ennen yhteiselämän aloittamista. Vaikka jo niin varhaisessa vaiheessa, kun aletaan seurustelemaan vakituisesti ja asutaan vaikka eri osoitteissa.

        Joo no tuo työasiakin on erio juttu, kyllähn sen kaikiki ymmärtää, no paitsi tietysti jos ne työasiatkin alkaa olla sellaisia että niitä on jatkuvasti niin voisihan se vähän epäilyttää jos aina saman hemmon kanssa.

        Me puhutaan nyt ihan eri asioista, sinä puhut mustasukkaisesta kyttäämisestä kun minä taas siitä että en jäis kattelamaan jos jokun muun miehen kanssa jutskailut kiinnostaa enemmän. Minähän siis luotan sataprosenttisesti enkä kyllä jaksais alkaa ketgään vahtimaan mutta jos se jotenkin vahingossa tulis ilmi niin sittenhän toki ymmärtäisin asian ja lähtisin. Enkä todellakaan antaisi petolliselle osapuolelle sitä tyydytystä että näkisi minut vihaisena tai katkerana, minä vaan lähtisin, tuskin edes sanoisin mitään.


      • trolli
        Harmaaritari kirjoitti:

        Joo no tuo työasiakin on erio juttu, kyllähn sen kaikiki ymmärtää, no paitsi tietysti jos ne työasiatkin alkaa olla sellaisia että niitä on jatkuvasti niin voisihan se vähän epäilyttää jos aina saman hemmon kanssa.

        Me puhutaan nyt ihan eri asioista, sinä puhut mustasukkaisesta kyttäämisestä kun minä taas siitä että en jäis kattelamaan jos jokun muun miehen kanssa jutskailut kiinnostaa enemmän. Minähän siis luotan sataprosenttisesti enkä kyllä jaksais alkaa ketgään vahtimaan mutta jos se jotenkin vahingossa tulis ilmi niin sittenhän toki ymmärtäisin asian ja lähtisin. Enkä todellakaan antaisi petolliselle osapuolelle sitä tyydytystä että näkisi minut vihaisena tai katkerana, minä vaan lähtisin, tuskin edes sanoisin mitään.

        No toihan oli todella viisas ja harkittu toimenpide! Ottaisit ja katoaisit, mitään sanomatta.
        Ymmärtisin kyllä, jos oisit saanut parisi suoraan rysän päältä kiinni vaikka ...petihommissa.
        Ei siinä selittelyitä tarvita!

        Mutt viestittely... mä kyllä ottaisin sen puheeksi... tai ainakin jonkin asteisen selityksen sille haluaisin. Ei minunkaan ajatukset asioista aina osu oikeaan... virhe arvioita saattaa syntyä (muillekin kuin minulle) ja ainoastaan omien arveluiden perusteella ykskaks yllättäin ei oikein suuria päätöksiä kannattaisi tehdä!
        Pitäisi sillä parilla olla edes mahdollisuus kertoa oma näkemyksensä asiasta... se nyt ois vähintäänkin kohtuullista.

        Sanovat vielä ett mä olen tuittupäinen... ja mitähän sinä sitt oikein oletkaan!
        Tuo sun kertomasi kuulostaa aika kohtuuttomalta... eikö sun ole koskaan tullut erehdyttyä?
        Mulle on erehdyksiä tullut molemmin päin; joskus olen aavistellut pahaa... ja erehtynyt siinä!
        Toisinaan olen ollut liian sinisilmäinen... uskonut liikaa; toisen tarkoitusperiin... mutt kokonaan en vielä ole luottamustani kaikkiin ihmisiin menettänyt.

        Mantelibriosseja olen menossa tekemään ja n. 30 kpl nakkipiiloja, riisivellinkin panen aamulla jo alulle eli ennen seitsemää riisit kiehumaan. Kokki saa jatkaa vellin tekoa kun tulee töihin, siinä kohtaa mä menen rapsalle ja jos mua ei tarvita töihin... niin mä kipaisen takaisin nukkumaan kotiin.
        Leipätaikina mulla odottaa valmiina ja nakkipaketti 30 nakkia. Pullataikinan mä teen heti alas mentyäni ja sen jälkeen teen nakkipiilot valmiiks nousemaan... ja sillä aikaa briossit leivontaan sekä nousemaan. Sitt alkaakin sämpylöiden paistovaiheet.. ja pullat paistetaan heti perään.

        Koiran jo ehtisin käyttää pihalla, ja puhdasta raikasta vettä laittaa kuppiinsa... eikä Emolla ole mitään hätää, jää nukkumaan vielä ja tietää saavansa munt puhelimella kiinni, jos ongelmia hänellä.
        Nyt mulle tuli menoks! Aamunjatkoja... nukkujallekin! Klo n.04.45


      • trolli kirjoitti:

        No toihan oli todella viisas ja harkittu toimenpide! Ottaisit ja katoaisit, mitään sanomatta.
        Ymmärtisin kyllä, jos oisit saanut parisi suoraan rysän päältä kiinni vaikka ...petihommissa.
        Ei siinä selittelyitä tarvita!

        Mutt viestittely... mä kyllä ottaisin sen puheeksi... tai ainakin jonkin asteisen selityksen sille haluaisin. Ei minunkaan ajatukset asioista aina osu oikeaan... virhe arvioita saattaa syntyä (muillekin kuin minulle) ja ainoastaan omien arveluiden perusteella ykskaks yllättäin ei oikein suuria päätöksiä kannattaisi tehdä!
        Pitäisi sillä parilla olla edes mahdollisuus kertoa oma näkemyksensä asiasta... se nyt ois vähintäänkin kohtuullista.

        Sanovat vielä ett mä olen tuittupäinen... ja mitähän sinä sitt oikein oletkaan!
        Tuo sun kertomasi kuulostaa aika kohtuuttomalta... eikö sun ole koskaan tullut erehdyttyä?
        Mulle on erehdyksiä tullut molemmin päin; joskus olen aavistellut pahaa... ja erehtynyt siinä!
        Toisinaan olen ollut liian sinisilmäinen... uskonut liikaa; toisen tarkoitusperiin... mutt kokonaan en vielä ole luottamustani kaikkiin ihmisiin menettänyt.

        Mantelibriosseja olen menossa tekemään ja n. 30 kpl nakkipiiloja, riisivellinkin panen aamulla jo alulle eli ennen seitsemää riisit kiehumaan. Kokki saa jatkaa vellin tekoa kun tulee töihin, siinä kohtaa mä menen rapsalle ja jos mua ei tarvita töihin... niin mä kipaisen takaisin nukkumaan kotiin.
        Leipätaikina mulla odottaa valmiina ja nakkipaketti 30 nakkia. Pullataikinan mä teen heti alas mentyäni ja sen jälkeen teen nakkipiilot valmiiks nousemaan... ja sillä aikaa briossit leivontaan sekä nousemaan. Sitt alkaakin sämpylöiden paistovaiheet.. ja pullat paistetaan heti perään.

        Koiran jo ehtisin käyttää pihalla, ja puhdasta raikasta vettä laittaa kuppiinsa... eikä Emolla ole mitään hätää, jää nukkumaan vielä ja tietää saavansa munt puhelimella kiinni, jos ongelmia hänellä.
        Nyt mulle tuli menoks! Aamunjatkoja... nukkujallekin! Klo n.04.45

        No niin, en nyt heti eka sekunnilla tietenkään mutta kyllähän sen varmaan näkis ajan kanssa jos ei meikäläisen jutut kiinnosta ja jonkun toisen taas yli kaiken. Mitä sitä siinä vaiheessa enää kannattais alkaa säätämään? parempi kun pääsisi se toinen sitten toteuttamaan fantasioitaan.

        Tuollaisessa tilanteessahan jos siinä josin kerjäämään ja neuvottelemaan ei ois mulle kuin huonoja vaihtoehtoja,. Toinen voisi ikäänkuin kilpailuttaa ja minun pitäs venyä vaikka mihin kun varmaan se itsekäs tunnepettäminen selitettäisiin sillä kuin minä muka en ole riittävän huomioiva, en panosta enkä vaikka mitä, lutka varmaan olisi yhtä vaatimusta peitellessään pettämistään. Joo, en lähtis semmoiseen vaan se ois soromnoo. minä jatkaisjn elämää' ja lutka jatkais pettäjäkamunsa kanssa, kaikki ois jos nyt ei onnellisia niin ainakin mahdollisimman lähellä sitä tilanteen ratkettua.

        Oot sä kyllä aikaseen liikenteessä, ei voi kuin nostaa hatttua tuollaiselle tomeruudelle :)


      • trolli
        Harmaaritari kirjoitti:

        No niin, en nyt heti eka sekunnilla tietenkään mutta kyllähän sen varmaan näkis ajan kanssa jos ei meikäläisen jutut kiinnosta ja jonkun toisen taas yli kaiken. Mitä sitä siinä vaiheessa enää kannattais alkaa säätämään? parempi kun pääsisi se toinen sitten toteuttamaan fantasioitaan.

        Tuollaisessa tilanteessahan jos siinä josin kerjäämään ja neuvottelemaan ei ois mulle kuin huonoja vaihtoehtoja,. Toinen voisi ikäänkuin kilpailuttaa ja minun pitäs venyä vaikka mihin kun varmaan se itsekäs tunnepettäminen selitettäisiin sillä kuin minä muka en ole riittävän huomioiva, en panosta enkä vaikka mitä, lutka varmaan olisi yhtä vaatimusta peitellessään pettämistään. Joo, en lähtis semmoiseen vaan se ois soromnoo. minä jatkaisjn elämää' ja lutka jatkais pettäjäkamunsa kanssa, kaikki ois jos nyt ei onnellisia niin ainakin mahdollisimman lähellä sitä tilanteen ratkettua.

        Oot sä kyllä aikaseen liikenteessä, ei voi kuin nostaa hatttua tuollaiselle tomeruudelle :)

        Huomenta, heräsin vasta nyt! Mä olin takaisin sängyssä noin klo8. ja kotiin tullessani mulla oli soppakulhossa riisivelliä, kermakahvia mukillinen pilli ja kolmio kerrosleipä sekä mantelibriossi;
        aamiainen Emolle! Ja eilinen makkarasämpylä Pojulle.

        "Oot sä kyllä aikaseen liikenteessä, ei voi kuin nostaa hattua tuollaiselle,"
        -Eiköhän joka leipomossakin ole leipurit aamuvarhaisella jo töissä, pitää saada uutta leipää ja pullaa valmiiksi, töihin lähtijöille. Kyllä kahvikioskeissa ja paikoissa joissa aamiaista myydään on klo 6 jälkeen jo tuoretta sämpylää ja possumunkkeja, vienerpullia... ainakin arkiaamuisin tarjolla.

        Turussa on kahvikioskeja ja aamiaispaikkoja...Meiläkin pari rekkakuskia oli tänä aamuna 4dl kulho riisivelliä ja kinkkusämpylää vailla... siihen mukillinen kahvia ja brionssi päälle, yht 7,5€!
        Ne olivat pitkän matkan kulkijoita, muistaakseni se toinen heistä on Oulusta, ollaan juteltu aikaisemmin. Sana noissa porukoissa kyllä kiertää; mistä toisenlaista aamiaista saa, kahvin ja sämpylän lisäksi... jo ennen puoltapäivää. Kun hampurilaisia ei aina jaksa napaansa työntää!

        No tulithan sitä takapakkia... sitähän minäkin. Vaikka mä olenkin se tuittupää, niin harkiten noita parisuhde asioita pitää säädellä, pidemmälle onnistuakseen... eikä siltikään näytä onnistuvan.
        Mutt aika rankkaa kieltä sä käytät... ihan pelkästä keskustelusta... alat lutkaksi nimittämään, kyllä on ihan eriasia kuin rakastelu ja ns. vieraissa käynti.

        Mitäs jos itse näkisit unta vaikka Mailis Penttilästä... pitäiskö silloinkin sun nostaa kytkintä?
        Siis teot... tai kuvitelmat... ovat aivan eri asioita, sitä mä tässä koitan sulle kartoittaa.
        Et sinäkään pysty uniasi hallitsemaan, eikä niistä pidä minusta edes huonoa omaatuntoa kantaa.
        Kaiken lisäksi... ihastuksia tulee ja menee, elämässä... eikä kaikkiin ihastuksen kohteisiin edes koskaan rakastu, eikä se ole tarkoituskaan, jäävät ehkä ystäviksi tai häviävät kokonaan elämästäsi!

        Tai sitt vaan koetaan elämä aivan eri kanteilta, etkä edes ymmärrä mitä mä sulle juuri selitän.
        Ihastumiset ja rakastumiset... aivan eri asioita, mutt ihastumisensa kohteeseen voi oikeissa olosuhteissa myös joskus rakastua... ajan myötä!
        Miks hiivatissa miesten pitää olla niin putkiaivoja!
        Rasittavaa vääntää rautakangesta, hiuksen ohutta malli esimerkkiä... äijälle!
        Mene sinäkin siitä vaikka kahville jonnekin... hus! Mä lähden ruokalaan kaalilaatikkoa syömään.


      • trolli kirjoitti:

        Huomenta, heräsin vasta nyt! Mä olin takaisin sängyssä noin klo8. ja kotiin tullessani mulla oli soppakulhossa riisivelliä, kermakahvia mukillinen pilli ja kolmio kerrosleipä sekä mantelibriossi;
        aamiainen Emolle! Ja eilinen makkarasämpylä Pojulle.

        "Oot sä kyllä aikaseen liikenteessä, ei voi kuin nostaa hattua tuollaiselle,"
        -Eiköhän joka leipomossakin ole leipurit aamuvarhaisella jo töissä, pitää saada uutta leipää ja pullaa valmiiksi, töihin lähtijöille. Kyllä kahvikioskeissa ja paikoissa joissa aamiaista myydään on klo 6 jälkeen jo tuoretta sämpylää ja possumunkkeja, vienerpullia... ainakin arkiaamuisin tarjolla.

        Turussa on kahvikioskeja ja aamiaispaikkoja...Meiläkin pari rekkakuskia oli tänä aamuna 4dl kulho riisivelliä ja kinkkusämpylää vailla... siihen mukillinen kahvia ja brionssi päälle, yht 7,5€!
        Ne olivat pitkän matkan kulkijoita, muistaakseni se toinen heistä on Oulusta, ollaan juteltu aikaisemmin. Sana noissa porukoissa kyllä kiertää; mistä toisenlaista aamiaista saa, kahvin ja sämpylän lisäksi... jo ennen puoltapäivää. Kun hampurilaisia ei aina jaksa napaansa työntää!

        No tulithan sitä takapakkia... sitähän minäkin. Vaikka mä olenkin se tuittupää, niin harkiten noita parisuhde asioita pitää säädellä, pidemmälle onnistuakseen... eikä siltikään näytä onnistuvan.
        Mutt aika rankkaa kieltä sä käytät... ihan pelkästä keskustelusta... alat lutkaksi nimittämään, kyllä on ihan eriasia kuin rakastelu ja ns. vieraissa käynti.

        Mitäs jos itse näkisit unta vaikka Mailis Penttilästä... pitäiskö silloinkin sun nostaa kytkintä?
        Siis teot... tai kuvitelmat... ovat aivan eri asioita, sitä mä tässä koitan sulle kartoittaa.
        Et sinäkään pysty uniasi hallitsemaan, eikä niistä pidä minusta edes huonoa omaatuntoa kantaa.
        Kaiken lisäksi... ihastuksia tulee ja menee, elämässä... eikä kaikkiin ihastuksen kohteisiin edes koskaan rakastu, eikä se ole tarkoituskaan, jäävät ehkä ystäviksi tai häviävät kokonaan elämästäsi!

        Tai sitt vaan koetaan elämä aivan eri kanteilta, etkä edes ymmärrä mitä mä sulle juuri selitän.
        Ihastumiset ja rakastumiset... aivan eri asioita, mutt ihastumisensa kohteeseen voi oikeissa olosuhteissa myös joskus rakastua... ajan myötä!
        Miks hiivatissa miesten pitää olla niin putkiaivoja!
        Rasittavaa vääntää rautakangesta, hiuksen ohutta malli esimerkkiä... äijälle!
        Mene sinäkin siitä vaikka kahville jonnekin... hus! Mä lähden ruokalaan kaalilaatikkoa syömään.

        Niin no tuossa ajattelin tilannetta jossa toinen on jo pitkään tunnepettänyt ja asia on pikkuhiljaa jo käynyt mullekin selväksi, vaikkapa niin etä jo puoli vuotta olen itsekseni ihmetellyt kylmää suhtautumista minua kohtaan enkä ole sille saanut mitään selitystä ja sitten selviää että ahah, jahans, vai niin, siinä vaiheessa minusta aika turhaa enää jutella asiasta ja siksi myös se karkea kielenkäyttö siinä.

        juu, en minäkään huolestuis mistään ohimenevästä pikkujutusta mutta ajattelen tässä ketjussa jotain tuontyyppistä juttua kuin mitä avauksen linkissä oli, sinä taas ajattelet jotain apljon kevyempiä asioita niin siks kai men nähdään tämä niin eri tavalla tässä.

        Juu, meen, pitää kaupassa ainakin käydä ja ehkä kahvillakin vois tosiaan käväistä.


      • trolli
        Harmaaritari kirjoitti:

        Niin no tuossa ajattelin tilannetta jossa toinen on jo pitkään tunnepettänyt ja asia on pikkuhiljaa jo käynyt mullekin selväksi, vaikkapa niin etä jo puoli vuotta olen itsekseni ihmetellyt kylmää suhtautumista minua kohtaan enkä ole sille saanut mitään selitystä ja sitten selviää että ahah, jahans, vai niin, siinä vaiheessa minusta aika turhaa enää jutella asiasta ja siksi myös se karkea kielenkäyttö siinä.

        juu, en minäkään huolestuis mistään ohimenevästä pikkujutusta mutta ajattelen tässä ketjussa jotain tuontyyppistä juttua kuin mitä avauksen linkissä oli, sinä taas ajattelet jotain apljon kevyempiä asioita niin siks kai men nähdään tämä niin eri tavalla tässä.

        Juu, meen, pitää kaupassa ainakin käydä ja ehkä kahvillakin vois tosiaan käväistä.

        Ollaan varmaan kumpikin ruodittu asiaa hiukan erikanteilta, mutt suhde mikä on kunnossa kestää toisen hetkelliset ihastumiset... ne nyt kuuluvat normaaliin elämään; eivätkä ne mihinkään johda. Ja luottamus on myös pystyttävä joskus osoittamaan.... se on se hetki kun toisella on vaikeaa ja on epäonnea esimerkiksi, niin kumppani seisoo siinä rinnalla tukien sen minkä pystyy, eikä käännä selkäänsä vaikeassakaan paikassa.


      • Nainen39vee

        "Ja entäs jos on biseksuaali? "

        Jotenkin tähän liittyen halusin tulla kommentoimaan. Tuntuu kauhean kaukaiselta ajatus, että se sukupuoli, johon tuntee seksuaalista vetoa, pitäisi pitää kaikin puolin etäisenä eikä saisi ainakaan ystävystyä. Vähän keinotekoiselta heteromaailman ongelmalta se tuntuu. Itse en biseksuaalina ole koskaan ihastunut ystäviini romanttisesti tai seksuaalisesti, ja todellakin voi olla hyvin läheiset välit ihmisen kanssa ilman tällaisia virityksiä. Kuulostaisi aivan häiriintyneeltä, jos joku alkaisi selittää minulle, että parisuhteessa ollessa ei saisi olla enää yhtään ystävää, ei saisi käydä kahvilla, ei viestitellä, ei kertoa asioistaan, ei edes halata tavattaessa...


    • siinähän.se

      Varatut sinkut palstoilla = petos.

      • Oksettaa

        Tätä mä en ymmärrä yhtään. Miksi varatut pyörii sinkkupalstalla? Onhan noita muitakin keskustelupalstoja. Ja vaikka puoliso olisi tästä tietoinen, niin miksi silti? Ei kai tässä mitään väärää ole, mutta en vaan ymmärrä???


      • Nainen39vee
        Oksettaa kirjoitti:

        Tätä mä en ymmärrä yhtään. Miksi varatut pyörii sinkkupalstalla? Onhan noita muitakin keskustelupalstoja. Ja vaikka puoliso olisi tästä tietoinen, niin miksi silti? Ei kai tässä mitään väärää ole, mutta en vaan ymmärrä???

        Miksi puolison tulisi tietää, jos toinen osapuoli kirjoittelee jotain puutaheinää sinkut-palstalla? Eihän siinä tietysti mitään järkeä ole - ei siksi, että kyseessä on sinkut-palsta, vaan siksi koska tämä palsta on niin täynnä markkina-arvoteoriahörhöjä ja misogyynisiä kitisijöitä. Mutta ei tämän palstan lukeminen sen enempää ole parisuhteessa tiedettävö asia, kuin jos joku lukisi huvikseen keuhkotautipalstaa, autonkorjauspalstaa tai vaikka jotain leivontaohjeita.


    • selkohomma

      Itse asiassa naiset ajattelee näistä asioista hieman eri tavalla kuin miehet ja itse ajattelen melko naismaiseen tapaan, tosin jos miehen kanssa on suhteessa niin silloin täytyy huomioida myös ne seikat mitkä miehistä tuntuisi pahalta. Siispä naisena minusta yksittäinen fyysinen pettäminen ei olis niin paha juttu kuin toisen ihadtuminen tai rakastuminen johonkin toiseen naiseen. Mä näen seksin miehillä jossain tapauksissa pelkkänä mekaanisena suorituksena, mutta naisille tunnemaailma on tärkeämpi ja tunnepuolen juttu merkittävämpi kun taas miehet haluaa omistaa naisen, viis niin tunnejutuista, senpä takia erojakin on niin paljon, ei tapahdu kohtaamista ja toisen ymmärrystä.

      • monet.pettäjä.luonteisia

        Tiedetään. Naiset pettää fyysisestikin eniten.


      • selkohomma

        No, noin laskennollisesti siihen tarvitaan heteroseksissä ihan mies ja nainen.


      • Aateeäm
        selkohomma kirjoitti:

        No, noin laskennollisesti siihen tarvitaan heteroseksissä ihan mies ja nainen.

        Niin paitsi on ne muutamat jännämiehet joiden kanssa kaikki naiset pettävät.

        Jos siis kymmenen parisuhteessa olevaa naista pettää miestänsä saman jännämiessinkun kanssa, niin eikö naiset silloin petä enemmän?


      • selkohomma

        No, etpä saa minua uskomaan tuohon potaskaan millä yritätte itsellenne saamattomuuttanne huijata. Piti vielä sanoman, että tykästymiseen ja toiseen rakastumisesta ei pidä tehdä petosjuttua vaan kertoa rehellisesti kumppanillevja kumppani toimii väärin, jos hän ei ymmärrä, sillä toinenhan toimii rehellisesti kertomalla. Mitä siis haluttiin rehellisyyttä vai petosta? Ihmiset kun ei tunteilleen mitään voi, sensijaan fyysiseen pettämiseen tarvitaan aina tietoinen teko.


    • Kyllä se on sitten kun muodostuu vahva tunneside eikä voi olla ilman toisen läsnäoloa jollain tapaa. Jos siinä on oma mies/vaimo ollut, on armotta selvää, että hän on jäänyt jo taka-alalle, lehdelle soittelemaan.

      Jos on oma kumppani, eiköhän hänen kanssaan voi käydä ne parhaat ja syvällisetkin keskustelut niin, että nauttii? Jos toinen on kuin tyhjä kumiseva rumpu, niin seuraava vaihe on tunnepettäminen, ja se vaarallisempaa kuin fyysinen.

      • selkohomma

        Aika moni elää syystä tai toisesta tunnekylmässä suhteessa. Mun mielestä jokainen ihminen ansaitsee rakkautta eli en tuomitse, kun en tiedä.


      • Niin mutta mihin vetäisit rajan jos ajatellaan vaikka kuvitteellinen tilanne että perheenäitinä surffailisit jossain remonttipalstalla ja juttelisit siellä kaikkien kanssa kunnes mukaan keskusteluun ilmestyisi joku anan kaltainen tosi asiantunteva ja mukava mies kevyine flirtteineen jonka kanssa juttu jäisi aina "päälle", missä kohtaa vetäisit rajan että nyt loppuu tämä, mulla on mies ja lapsi.


      • kgghhlllhg
        Harmaaritari kirjoitti:

        Niin mutta mihin vetäisit rajan jos ajatellaan vaikka kuvitteellinen tilanne että perheenäitinä surffailisit jossain remonttipalstalla ja juttelisit siellä kaikkien kanssa kunnes mukaan keskusteluun ilmestyisi joku anan kaltainen tosi asiantunteva ja mukava mies kevyine flirtteineen jonka kanssa juttu jäisi aina "päälle", missä kohtaa vetäisit rajan että nyt loppuu tämä, mulla on mies ja lapsi.

        Mazy ja super-ytm esimerkksi viitaten.


      • kgghhlllhg kirjoitti:

        Mazy ja super-ytm esimerkksi viitaten.

        No en nyt heitä tuossa ajatewlut mutta joo, jos kuvitellaan että jollain Mazyn kaltaisella, miestään rakastavalla kunnollisella vaimolla ilmaantuisi isoja ongelmia liitossaan ja samaan aikaan jossain palstoilla joku super-ytmin kaltainen heittelisi kivaa flirttiä niin joo, eikäs siinä pieni mahdollisuus olisi ajautua helpommin eroon miehestä kun joku mukava olisi tilalle tulossa? Liiton ongelmat tuskin miehen kannalta ainakaan helpommaksi muuttuisivat sellaisessa tilanteessa. Tunnistaisiko nainen itse olevansa ajautumassa tunnepettäjäksi? jos tunnistaisi laittaisiko homman poikki vai jatkaisiko kun se on mukavaa ja tuo lohtua ongelmiin?


      • vaikeetietää

        Tuskinpa kovinkaan monen liiton lyhytaikaiset ongelmat johtaisivat ihastumisiin mualle. Yleensä ongelmat ovat jo pitkään jatkuneita ja jopa turruttaneita, joita ehkä jopa yritetty ratkaista. Aika tapauskohtaisia. Joskushan hyvät tunteet, tykkäämiset ym.voivat saada toisen jopa kestämään karmeaa suhdettaan kun taas ääritapauksissa uusi epäonnistuminen vain syöksee syvempään epätoivoon.


      • seuraile
        Harmaaritari kirjoitti:

        No en nyt heitä tuossa ajatewlut mutta joo, jos kuvitellaan että jollain Mazyn kaltaisella, miestään rakastavalla kunnollisella vaimolla ilmaantuisi isoja ongelmia liitossaan ja samaan aikaan jossain palstoilla joku super-ytmin kaltainen heittelisi kivaa flirttiä niin joo, eikäs siinä pieni mahdollisuus olisi ajautua helpommin eroon miehestä kun joku mukava olisi tilalle tulossa? Liiton ongelmat tuskin miehen kannalta ainakaan helpommaksi muuttuisivat sellaisessa tilanteessa. Tunnistaisiko nainen itse olevansa ajautumassa tunnepettäjäksi? jos tunnistaisi laittaisiko homman poikki vai jatkaisiko kun se on mukavaa ja tuo lohtua ongelmiin?

        Mazy on hylännyt aviomiehensä palstalla flirttailevan laskin..väärinin takia. Ihastunut super-ytm nimimerkillä kirjoittavaan mieheen jo miehen logiikka aikoinaan. Jatkuu sama peli täällä. Oli jo kehumassa super-ytm nimimerkin valokuvaa ja kiilasi wwuuww ketjussa väliin.


      • HarveyBecks

        Superi on keskivertoa komeampi mies ihmekkös tuo, jos naiset iskevät silmänsä superiin.


      • Harmaaritari kirjoitti:

        Niin mutta mihin vetäisit rajan jos ajatellaan vaikka kuvitteellinen tilanne että perheenäitinä surffailisit jossain remonttipalstalla ja juttelisit siellä kaikkien kanssa kunnes mukaan keskusteluun ilmestyisi joku anan kaltainen tosi asiantunteva ja mukava mies kevyine flirtteineen jonka kanssa juttu jäisi aina "päälle", missä kohtaa vetäisit rajan että nyt loppuu tämä, mulla on mies ja lapsi.

        Minä en ole flirttaillut palstan varatuille naisille, joten sinänsä esimerkkisi tunnostaa vähän hatusta vetäistyltä ja tuntuu että halusit vain mustamaalata minuua.


      • Palstamäki kirjoitti:

        Minä en ole flirttaillut palstan varatuille naisille, joten sinänsä esimerkkisi tunnostaa vähän hatusta vetäistyltä ja tuntuu että halusit vain mustamaalata minuua.

        No joo, aiheellinen kuittaus vaikkakaan suinkaan ei ollut tarkoitus mustamaalata sua. Tulit tuossa mainituksi siksi kun oli vastaus misspönttiksen kommenttiin ja osaatko muka nimetä täältä ketään muuta kirjoittajaa joka samalla tapaa kykenisi kuvitteellisen perheenäitipönttiksen kuumentamaan kuin sinä jutuillaan? Esimerkin piti kuitenkin olla uskottava niin siksi sinä eikä joku konnakettu siinä mainittuna.

        Mutta joo, tuo lienee totta ettet varatuille tapaa flirttailla mikä minusta oikein ja hienoa, herrasmiehet ei tee niin.


      • Palstamäki kirjoitti:

        Minä en ole flirttaillut palstan varatuille naisille, joten sinänsä esimerkkisi tunnostaa vähän hatusta vetäistyltä ja tuntuu että halusit vain mustamaalata minuua.

        Ai niin enhän oiieastaan sinua tuossa kyllä maininnutkaan vaan sinun kaltaisen "joku anan kaltainen tosi asiantunteva ja mukava mies kevyine flirtteineen jonka kanssa juttu jäisi aina "päälle"" ja sillöä sinun kaltaisella tarkoitettiin juttujen puolesta eikä moraalin puolesta, olen siis syytän eikä suakaan siinä syytetty mistään, kehuna voisit ottaa meiluumminkin.


      • Harmaaritari kirjoitti:

        No joo, aiheellinen kuittaus vaikkakaan suinkaan ei ollut tarkoitus mustamaalata sua. Tulit tuossa mainituksi siksi kun oli vastaus misspönttiksen kommenttiin ja osaatko muka nimetä täältä ketään muuta kirjoittajaa joka samalla tapaa kykenisi kuvitteellisen perheenäitipönttiksen kuumentamaan kuin sinä jutuillaan? Esimerkin piti kuitenkin olla uskottava niin siksi sinä eikä joku konnakettu siinä mainittuna.

        Mutta joo, tuo lienee totta ettet varatuille tapaa flirttailla mikä minusta oikein ja hienoa, herrasmiehet ei tee niin.

        Tuo perheenäitipönttiskin on hivenen harhaanjohtava esimerkki, sillä tuossa kuumentamisessa Pönttöneiti on palstan taitavin. Hänen takiaan olen joutunut ostamaan ylimääräisen ilmalämpöpumpun makuuhuoneeni viilentämiseen.

        Minä olen pysytellyt sinkuissa, ja luulen että konnakettu on parempi esimerkki varattujen kuumentamisessa.


      • Palstamäki kirjoitti:

        Tuo perheenäitipönttiskin on hivenen harhaanjohtava esimerkki, sillä tuossa kuumentamisessa Pönttöneiti on palstan taitavin. Hänen takiaan olen joutunut ostamaan ylimääräisen ilmalämpöpumpun makuuhuoneeni viilentämiseen.

        Minä olen pysytellyt sinkuissa, ja luulen että konnakettu on parempi esimerkki varattujen kuumentamisessa.

        No sehän oli sitten hyvä hankinta jos tulee hellekesä ensi vuonnakin,

        Älä nyt liikaa takerru tuohon esimerkin varattu-asiaan kun kuitenkin mainitsin vain että sinun kaltainen ja juurikin sitä siinä tarkoitin että semmoinen joka herättää oikeasti tunteita misspönttiksessä , jos siinä olis mainittu konnakettu misspönttiksen olisi liian helppo vastata ettei hän tietenkään jatkaisi jutustelua vaan selvittäisi ongelmat kuvitteellisen miehensä kanssa. Sen sinun kaltaisen moraalia en tuossa edes ajatellut sen kummemmin. Voihan se miehen puolesta olla pelkkää toverillista jutustelua, neuvojen antamista isoon remonttiin liittyen jne. ja pikkuhiljaa asiat sitten vaan ajautuu henkilökohtaisempaan jutusteluun ja veikkaan että semmoinen juurikin onkin vaarallisempaa kuin suora flirtttailu kun se etenee niin salakavalasti.


      • Harmaaritari kirjoitti:

        No sehän oli sitten hyvä hankinta jos tulee hellekesä ensi vuonnakin,

        Älä nyt liikaa takerru tuohon esimerkin varattu-asiaan kun kuitenkin mainitsin vain että sinun kaltainen ja juurikin sitä siinä tarkoitin että semmoinen joka herättää oikeasti tunteita misspönttiksessä , jos siinä olis mainittu konnakettu misspönttiksen olisi liian helppo vastata ettei hän tietenkään jatkaisi jutustelua vaan selvittäisi ongelmat kuvitteellisen miehensä kanssa. Sen sinun kaltaisen moraalia en tuossa edes ajatellut sen kummemmin. Voihan se miehen puolesta olla pelkkää toverillista jutustelua, neuvojen antamista isoon remonttiin liittyen jne. ja pikkuhiljaa asiat sitten vaan ajautuu henkilökohtaisempaan jutusteluun ja veikkaan että semmoinen juurikin onkin vaarallisempaa kuin suora flirtttailu kun se etenee niin salakavalasti.

        Suostun avartamaan katsantokantaani, mutta vain jotta tästä saataisiin keskustelua aikaiseksi. Oikeastihan minä flirttailen vain niin kauan kun saan vastakaikua, ja varatut jätän rauhaan.

        Mutta joo, kyllähän tuollainen kaverillinen jutustelukin voi alkaa tuntumaan liekkinä rinnassa. Ei sitä voi varmuudella koskaan sanoa etteikö sinkku ja varattu voisi ajautua kuilun partaalle yllättäen lämmenneiden tunteidensa kanssa. Kaikki on mahdollista.

        Aikuiset ihmiset kuitenkin tiedostavat vastuunsa, ja itse ainakin poljen jarrua jos epäilen että tässä hiommassa on tragedian ainekset koossa. Pönttöneidin kanssa taisikin olla jossain vaiheessa puhetta siitä kuinka tapasin kesällä tyttäreni rippijuhlassa tuon tyttäreni kummitädin joka otti ja rutisti minua tavallista lujemmin. Ei oltu nähty vuosiin, mutta jo entuudestaan muistan kuinka me aina vain ajauduimme tuijottelemaan toisiamme silmiin,

        No tuon kohtaamisen aikana huomasin että joku kiinnostuksen poikanen on edelleen olemassa. Nyt reilu kuukausi takaperin tuo kummitäti sitten lähestyikin minua tekstiviestillä, remppa-asioissa. Vaihtelimme tekstiviestejä pitkin päivää, vaikka olin jo heti ensimmäiseen viestiini laittanut että aikatauluissani ei ole varaa osallistua asiaan millään tavalla.

        Viesteissä ei ollut sinällään mitään härskiyksiä tai ehdotteluja, mutta kyllä niistä tajusi että toisessa päässä odoteltiin että vastaisin lähteväni tulemaan paikan päälle katsomaan tilannetta ja aloittamaan rempan "piikkaustöillä" samointein. Viimeiset viestit vaihdettiin vielä klo 23 jälkeen, todennäköisesti sängyssä molemmat.

        Sovittiin että multa voi kysellä remppa-apua toistekin kun tilanne on päällä, mutta ilmoitin että en ole kyllä niiden osalta enää kovinkaan aktiivinen. Tuokin juttu on aika hyvä esimerkki siitä ettei noille tunteille voi mitään, pitää vain pysytellä erossa vaaratilanteista.


    • mazy

      Heh, kyllä närästää, voi että närästää....😶

      • Et kai ottanut hyökkäyksenä sua vastaan tätä avausta? Ei ollut ainakaan sellaista tarkoitusta, luin vaan tuon jutun niin tuli laitettua, sinä et tullut edes mieleen siinä vaiheessa. Sitten vasta myöhemmin kun mainittiin hoksasin. Itseasiassa minä en sun palstailua pidä tunnepettämisenä kun käsittääkseni sä et privaile kun minusta se kulkee siellä se raja ja muutenkaan en sua ole pitänyt kovin aktiivisena superytmin kanssa jutusteluun, ei sua siitä voi syyttää jos se tulee sinua kehumaan ja lipomaan ketjuun. Sitten ois ehkä eri asa jos se olisit sinä joka aina hakeutuisit superytmiin kiinni. Etkä sä ole käsittääkseni sillä tavalla täällä kenenkään mieskirjoittajien huomiota hakenut että sitä vois pitää epäsopivana.


      • Harmaaritari kirjoitti:

        Et kai ottanut hyökkäyksenä sua vastaan tätä avausta? Ei ollut ainakaan sellaista tarkoitusta, luin vaan tuon jutun niin tuli laitettua, sinä et tullut edes mieleen siinä vaiheessa. Sitten vasta myöhemmin kun mainittiin hoksasin. Itseasiassa minä en sun palstailua pidä tunnepettämisenä kun käsittääkseni sä et privaile kun minusta se kulkee siellä se raja ja muutenkaan en sua ole pitänyt kovin aktiivisena superytmin kanssa jutusteluun, ei sua siitä voi syyttää jos se tulee sinua kehumaan ja lipomaan ketjuun. Sitten ois ehkä eri asa jos se olisit sinä joka aina hakeutuisit superytmiin kiinni. Etkä sä ole käsittääkseni sillä tavalla täällä kenenkään mieskirjoittajien huomiota hakenut että sitä vois pitää epäsopivana.

        No en ottanu, tuli tuo mun kommentti väärään kohtaa kun se oli tarkoitus mennä tohon missä purnattiin. Mä olen miehen vaihtanut kerran lennossa, ihan tosiaankin vaihtanut tyhjän täyteen ja siitä miten se tapahtui, olen omantunnontuskani jo kärsinyt.

        Se ei mennyt kuin strömsössä, mutta eipä sen vatvominen ketään tai mitään muuta. Ja tuo super on yks muitten palstalaisten joukossa, ei siitäkään tarvi mitään romanssia mulle kenenkään vääntää..😌

        Jos minä kerran oon vähemmän mallikelpoisesti eron hoitanu, niin ei se tarkoita että olisin tunteeton tai kyvytön sitoutumaan ja rakastamaan..minunkaan ei ole pakko olla suhteessa missä kumpikin kärsii. Eihän vaan? 😐


      • mazy kirjoitti:

        No en ottanu, tuli tuo mun kommentti väärään kohtaa kun se oli tarkoitus mennä tohon missä purnattiin. Mä olen miehen vaihtanut kerran lennossa, ihan tosiaankin vaihtanut tyhjän täyteen ja siitä miten se tapahtui, olen omantunnontuskani jo kärsinyt.

        Se ei mennyt kuin strömsössä, mutta eipä sen vatvominen ketään tai mitään muuta. Ja tuo super on yks muitten palstalaisten joukossa, ei siitäkään tarvi mitään romanssia mulle kenenkään vääntää..😌

        Jos minä kerran oon vähemmän mallikelpoisesti eron hoitanu, niin ei se tarkoita että olisin tunteeton tai kyvytön sitoutumaan ja rakastamaan..minunkaan ei ole pakko olla suhteessa missä kumpikin kärsii. Eihän vaan? 😐

        Joo no hyvä :), vähän jo huolestuin että olisit ottanut itteesi ja suutahtanut mulle kun oikeastaan päinvastoin vähän harmittti että sut vedettiin ketjuun ikäänkuin esimerkiksi. No kyllähän me kaikki tiedetään miten helposti mistä tahansa täällä voi saada syytteitä että eihän se sikäli yllätä kyllä.

        Joo, ymmärrän sun aikoja sitten tapahtuneet ratkasutkin. Ei nyt välttämättä ehkä sen exäs kannalta kivointa ja helpointa silloin se että sulla jonkinlaista lähentymistä henkisellä tasolla johonkin muuhun ollut ennen varsinaista eroa jos se ois halunnut jatkaa, mutta voin kyllä ymmärtää miten helposti se on mennyt niin kuin on mennyt ja jollain tapaa varmaan parempikin kun ei venyttänyt väistämätöntä.


      • Harmaaritari kirjoitti:

        Joo no hyvä :), vähän jo huolestuin että olisit ottanut itteesi ja suutahtanut mulle kun oikeastaan päinvastoin vähän harmittti että sut vedettiin ketjuun ikäänkuin esimerkiksi. No kyllähän me kaikki tiedetään miten helposti mistä tahansa täällä voi saada syytteitä että eihän se sikäli yllätä kyllä.

        Joo, ymmärrän sun aikoja sitten tapahtuneet ratkasutkin. Ei nyt välttämättä ehkä sen exäs kannalta kivointa ja helpointa silloin se että sulla jonkinlaista lähentymistä henkisellä tasolla johonkin muuhun ollut ennen varsinaista eroa jos se ois halunnut jatkaa, mutta voin kyllä ymmärtää miten helposti se on mennyt niin kuin on mennyt ja jollain tapaa varmaan parempikin kun ei venyttänyt väistämätöntä.

        Juu, en ole sulle suuttunut tai suutahtanut mistään. ☺️

        Ymmärrän tavallaan tuonkin, että moititaan sen tiedon pohjalta mikä tänne välittyy ja pystyy käsittämään olematta mun housuissa. Niinhän me kaikki tehdään, minäkin. Sillon kun moitittavaa nähdään...

        Eipä semmosta oikeen viitti jatkaa mikä tuntuu kehän kiertämiselle, eikä meininki mee yksiin. Menis jomman kumman teatteriksi suhde ja väkisin vääntämiseksi, kun vastentahtoa pitäs yrittää jotakin mikä ei luonnistu kun väkisin. Mä ynnään sen niin, että pakolla ei suhteesta lopulta nauti kumpikaan...ja ei se minun mielestä olisi tullut sen paremmaksi sillä, että oisin oottanut tuomarin päätöksen erosta. Ositukset yms. kuitenkin tehtiin ja sovittiin jo yhteistuumin hyvin pian erohakemuksen jättämisestä.

        Yhteisymmärryksessä. Ja ikävänä ihmisenä kerroin ihastuksestani, kun halusin olla rehellinen enkä touhuta salaa. Tiiänhän minä, että se loukkaa ja loukkasi, mutta mietin salailun ja äkkipaljastumisen olevan murskaavampi lopputulos exälle.

        Samoilla kulmilla pyöritään, niin ei sitä välty näkemästä eronkaan jälkeen. Muutenkin rehellinen sillonkin, kun tekee vaikeita ratkaisuja sittenkin, vaikka joutuu kohtaamaan ne kaikki tunteet mitä siitä seuraa.


      • mazy kirjoitti:

        Juu, en ole sulle suuttunut tai suutahtanut mistään. ☺️

        Ymmärrän tavallaan tuonkin, että moititaan sen tiedon pohjalta mikä tänne välittyy ja pystyy käsittämään olematta mun housuissa. Niinhän me kaikki tehdään, minäkin. Sillon kun moitittavaa nähdään...

        Eipä semmosta oikeen viitti jatkaa mikä tuntuu kehän kiertämiselle, eikä meininki mee yksiin. Menis jomman kumman teatteriksi suhde ja väkisin vääntämiseksi, kun vastentahtoa pitäs yrittää jotakin mikä ei luonnistu kun väkisin. Mä ynnään sen niin, että pakolla ei suhteesta lopulta nauti kumpikaan...ja ei se minun mielestä olisi tullut sen paremmaksi sillä, että oisin oottanut tuomarin päätöksen erosta. Ositukset yms. kuitenkin tehtiin ja sovittiin jo yhteistuumin hyvin pian erohakemuksen jättämisestä.

        Yhteisymmärryksessä. Ja ikävänä ihmisenä kerroin ihastuksestani, kun halusin olla rehellinen enkä touhuta salaa. Tiiänhän minä, että se loukkaa ja loukkasi, mutta mietin salailun ja äkkipaljastumisen olevan murskaavampi lopputulos exälle.

        Samoilla kulmilla pyöritään, niin ei sitä välty näkemästä eronkaan jälkeen. Muutenkin rehellinen sillonkin, kun tekee vaikeita ratkaisuja sittenkin, vaikka joutuu kohtaamaan ne kaikki tunteet mitä siitä seuraa.

        Juu, kyllä se rehellisyys varmaan parasta on tuollasessa vaikka sattuukin, sattuis se kuitenkin sitten myöhemminkin...no joo, jos pidempi väli eron jälkeen ja sitten toinen löytää uuden niin on se tietenkin sillä tavalla helpompaa että on jo etäisyyttä asioihin mutta teillä meni niin kuin meni, ei kai sitä nyt enää vuosien jälkeen ole enää hirveästi syytä miettiäkään kun kaikki on jo haavansa nuolleet ja sinnitelleet eteenpäin.


      • Harmaaritari kirjoitti:

        Juu, kyllä se rehellisyys varmaan parasta on tuollasessa vaikka sattuukin, sattuis se kuitenkin sitten myöhemminkin...no joo, jos pidempi väli eron jälkeen ja sitten toinen löytää uuden niin on se tietenkin sillä tavalla helpompaa että on jo etäisyyttä asioihin mutta teillä meni niin kuin meni, ei kai sitä nyt enää vuosien jälkeen ole enää hirveästi syytä miettiäkään kun kaikki on jo haavansa nuolleet ja sinnitelleet eteenpäin.

        Niinpä, eikä tuo näytä mulle kaunaa kantavan. Ehkä ei tietysti näytä kaikkea mitä mielessä liikkuu, niin ulospäin ja mulle nyt ainakaan. Hymysuu se on kuten ennenkin, mutta varmaan siitä ikävä muistutus jäi..ja mielikuva minusta.

        Enkä ole viaton...mutta toivon silti, että hän löytää sen naisen jonka kanssa ei samaa tarvitse läpi käydä. Mitään ikävää mitä mun kanssa...joku parempi nainen joka sopii paremmin pirtaan ja ei aiheuta samaa tunnemyllerrystä eron yhteydessä...tai mieluusti ei ees tule tarvetta erota.


    • wanhaämmä

      Ihan oikeesti, pitkään hyvään parisuhteeseen mahtuu kaikenlaista. Myös toisiin ihmisiin ihastumisia välillä. Mun mielestäni pahinta mitä voi olla, on toisen ihmisen kontrollointi ja rajoittaminen. Oman suhteensa arvottaa siinä, lähteekö toimimaan niiden ihastustensa kanssa.

      Miehille näyttäisi olevan kovempi paikka, jos nainen harrastaa seksiä toisen kanssa, vaikka ilman tunteita. Naisille taas, jos henkinen yhteys on parempi johonkin toiseen, vaikkei seksiä olisi.

      • Naiset kyllä kestävät paremmin miehen henkiset yhteydet naispuolisiin ystäviin kuin pettämisen, ainakin minun kokemukseni mukaan.

        Molemmista tulee sanomista, mutta seksi vieraan naisen kanssa johtaa harkintaan suhteen jatkosta. Ystävyyssuhde hyväksytään pienellä narinalla.


    • En tiedä, se että mies nais minua aina kun halut nousee ei tarvis kärsiä tuhmista ajatuksista.
      Onko se tunnepettämistä jos kärsii niistä?

      Eiköhän tuo ole, minkä linkitit vai oliko se vain ystävyyttä miehestä ja nainen kuvitteli koko tilanteen?

      • Oletko sinä koskaan varattua miettinyt siten ja koetko sitten sen miestä kohtaan kunnioitusta pysyä kaukana, ettei raksahda toisen omaisuuteen?


      • No tuo että sisäinen kiihko nousee on biologista, ei kai sille mitään voi ja yksi juttu mitä sussa arvostan on juurikin se että kovista haluista huolimatta oot pysyny sen oman ukkoses kanssa ja uskollisena hänelle vaikka ei se aina varmaan kovin helpppoa ole. Kerran yksi varattu nainen itki kun kertoi mulle olevansa nymfomaani, ei olisi halunnut olla mutta oli ja hänellä oma mies ja ainakin yksi sivusuhde. Oli nätti nainen ja olis halunnnut munkin kanssa seksiä mutta en vaan voinut koska varattu. Hän kertoi tuosta ongelmastaan, todella tuskallinen tila hänellä silloin oli päällä eikä feikannut kyyneleitään niin jotain kyllä siitäkin asiasta ymmärrän ja tusin kovasti myötätuntoa häntä kohtaan mutta en vaan voinut kun oli varattu.

        Tuossa jo oikeastan tulikin vastattua tuohon sun kysymykseen, en varattuihin tosiaan halua sotkeentua kun tuntuis väärältä heidän kumppaneita kohtaan, ajattelen vähän niin että varatun tulee hoitaa itsensä sinkuksi ennen kuin olen käytettävissä tai edes mahdollinen.


      • Harmaaritari kirjoitti:

        No tuo että sisäinen kiihko nousee on biologista, ei kai sille mitään voi ja yksi juttu mitä sussa arvostan on juurikin se että kovista haluista huolimatta oot pysyny sen oman ukkoses kanssa ja uskollisena hänelle vaikka ei se aina varmaan kovin helpppoa ole. Kerran yksi varattu nainen itki kun kertoi mulle olevansa nymfomaani, ei olisi halunnut olla mutta oli ja hänellä oma mies ja ainakin yksi sivusuhde. Oli nätti nainen ja olis halunnnut munkin kanssa seksiä mutta en vaan voinut koska varattu. Hän kertoi tuosta ongelmastaan, todella tuskallinen tila hänellä silloin oli päällä eikä feikannut kyyneleitään niin jotain kyllä siitäkin asiasta ymmärrän ja tusin kovasti myötätuntoa häntä kohtaan mutta en vaan voinut kun oli varattu.

        Tuossa jo oikeastan tulikin vastattua tuohon sun kysymykseen, en varattuihin tosiaan halua sotkeentua kun tuntuis väärältä heidän kumppaneita kohtaan, ajattelen vähän niin että varatun tulee hoitaa itsensä sinkuksi ennen kuin olen käytettävissä tai edes mahdollinen.

        Oon itse samaa mieltä. Minua on jäänyt aina kalvaa kultasestani, ei ajatellut samoin kuin minä. Hän on ollut varatun kanssa se on ollut kova pala vaikk se tapahtu ennen meitä.

        Se lisää epävarmuutta suhteeseen.


      • Harmaaritari kirjoitti:

        No tuo että sisäinen kiihko nousee on biologista, ei kai sille mitään voi ja yksi juttu mitä sussa arvostan on juurikin se että kovista haluista huolimatta oot pysyny sen oman ukkoses kanssa ja uskollisena hänelle vaikka ei se aina varmaan kovin helpppoa ole. Kerran yksi varattu nainen itki kun kertoi mulle olevansa nymfomaani, ei olisi halunnut olla mutta oli ja hänellä oma mies ja ainakin yksi sivusuhde. Oli nätti nainen ja olis halunnnut munkin kanssa seksiä mutta en vaan voinut koska varattu. Hän kertoi tuosta ongelmastaan, todella tuskallinen tila hänellä silloin oli päällä eikä feikannut kyyneleitään niin jotain kyllä siitäkin asiasta ymmärrän ja tusin kovasti myötätuntoa häntä kohtaan mutta en vaan voinut kun oli varattu.

        Tuossa jo oikeastan tulikin vastattua tuohon sun kysymykseen, en varattuihin tosiaan halua sotkeentua kun tuntuis väärältä heidän kumppaneita kohtaan, ajattelen vähän niin että varatun tulee hoitaa itsensä sinkuksi ennen kuin olen käytettävissä tai edes mahdollinen.

        Kultaiseni tiesi sen seurustelevan ja vielä tiesi tästä kuka se oli ja jutellutkin sen kanssa.
        Ei se enää tekisi nii, mutta se johtuu siitä että oon selittänyt sille pitkät pätkät.


      • Harmaaritari kirjoitti:

        No tuo että sisäinen kiihko nousee on biologista, ei kai sille mitään voi ja yksi juttu mitä sussa arvostan on juurikin se että kovista haluista huolimatta oot pysyny sen oman ukkoses kanssa ja uskollisena hänelle vaikka ei se aina varmaan kovin helpppoa ole. Kerran yksi varattu nainen itki kun kertoi mulle olevansa nymfomaani, ei olisi halunnut olla mutta oli ja hänellä oma mies ja ainakin yksi sivusuhde. Oli nätti nainen ja olis halunnnut munkin kanssa seksiä mutta en vaan voinut koska varattu. Hän kertoi tuosta ongelmastaan, todella tuskallinen tila hänellä silloin oli päällä eikä feikannut kyyneleitään niin jotain kyllä siitäkin asiasta ymmärrän ja tusin kovasti myötätuntoa häntä kohtaan mutta en vaan voinut kun oli varattu.

        Tuossa jo oikeastan tulikin vastattua tuohon sun kysymykseen, en varattuihin tosiaan halua sotkeentua kun tuntuis väärältä heidän kumppaneita kohtaan, ajattelen vähän niin että varatun tulee hoitaa itsensä sinkuksi ennen kuin olen käytettävissä tai edes mahdollinen.

        Kuinka monta naista sinulla on ollut?


      • Harmaaritari kirjoitti:

        No tuo että sisäinen kiihko nousee on biologista, ei kai sille mitään voi ja yksi juttu mitä sussa arvostan on juurikin se että kovista haluista huolimatta oot pysyny sen oman ukkoses kanssa ja uskollisena hänelle vaikka ei se aina varmaan kovin helpppoa ole. Kerran yksi varattu nainen itki kun kertoi mulle olevansa nymfomaani, ei olisi halunnut olla mutta oli ja hänellä oma mies ja ainakin yksi sivusuhde. Oli nätti nainen ja olis halunnnut munkin kanssa seksiä mutta en vaan voinut koska varattu. Hän kertoi tuosta ongelmastaan, todella tuskallinen tila hänellä silloin oli päällä eikä feikannut kyyneleitään niin jotain kyllä siitäkin asiasta ymmärrän ja tusin kovasti myötätuntoa häntä kohtaan mutta en vaan voinut kun oli varattu.

        Tuossa jo oikeastan tulikin vastattua tuohon sun kysymykseen, en varattuihin tosiaan halua sotkeentua kun tuntuis väärältä heidän kumppaneita kohtaan, ajattelen vähän niin että varatun tulee hoitaa itsensä sinkuksi ennen kuin olen käytettävissä tai edes mahdollinen.

        Minusta on hassua kun pistin taas tämän kuvan esiin kamala henkilöhyökkäys.😂


      • en-pysy-perässä
        valtakunta kirjoitti:

        Minusta on hassua kun pistin taas tämän kuvan esiin kamala henkilöhyökkäys.😂

        Mikä henkilöhyökkäys, missä? Mitä puolikkaassa naamassa olisi ärsyttävävää? Uskotko että joku tunnistaa ja siksi ärsyyntyy?


      • en-pysy-perässä kirjoitti:

        Mikä henkilöhyökkäys, missä? Mitä puolikkaassa naamassa olisi ärsyttävävää? Uskotko että joku tunnistaa ja siksi ärsyyntyy?

        Ei sinun tarvitsekkaan tietää,kyllä harmaaritari tietää ollaan sen verta juteltu.


      • valtakunta kirjoitti:

        Ei sinun tarvitsekkaan tietää,kyllä harmaaritari tietää ollaan sen verta juteltu.

        Ei montaa, ei ainakaan liikaa.

        Juu, tietää. Oot varmaan liian hymyileväisenä tuossa niin se sitten joitakin onnettomia ärsyttää mutta pidä toi, minusta se on oikeen kiva ja piristävä täällä usein niin synkällä palstalla :)


      • Harmaaritari kirjoitti:

        Ei montaa, ei ainakaan liikaa.

        Juu, tietää. Oot varmaan liian hymyileväisenä tuossa niin se sitten joitakin onnettomia ärsyttää mutta pidä toi, minusta se on oikeen kiva ja piristävä täällä usein niin synkällä palstalla :)

        En usko että ovat onnettomia ehkä tämä siedätyshoito auttaa niitä pitämään kielensä kurissa.


    • Somettelemaan vai sormettelemaan?

      • Sormettamisesta tulee vain vihaseksi, siihen kaveriksi tarvitsee mies muuten se jää ikäväksi kokemukseksi.


    • Riippuu viesteistä ja viestittelyn kohteesta. Näissäkään ei sisältö ole merkityksellinen vaan se avoimuus. Minun puolesta viestien sisältö voi olla ihan vapaamuotoista teiden kunnossapidosta, politiikan kautta seksuualissävyisiin flirtteihin. Enemmän mietityttää ettei asiasta voisi suoraan minulle mainita. Ei nyt yksittäisiä viestejä tarvi kertoa mutta jos viestittely on pidempiaikaista niin olisi mukava ainakin kuulla minkä sävyisiä ne ovat ja mistä asioista puhutaan. Jos kommentit on tyyliin ei mitään tärkeää niin vähän tulee tunne että minut työnnetään taka-alalle.

      Toinen juttu on sitten lähettäjän henkilöityminen. Ei minua haittaa jos nainen sanoo että hänen kaverinsa Jaakko tulee iltakahville kunhan saapuu Milanosta mallikeikalta. Siinähän Jaakko sitten tulee vaikka itse lähden yövuoroon. Kauppaan en kyllä Jaakon takia mene, Nainen saa käydä kun kerran meni yllätysvieraan käskemään. Enemmän ihmettelen jos nainen viestittelee jonkun kanssa tyyliin "yksi työkaveri" tai "tuttu harastuspiireissä".

      Siinä mielessähän tämä eroaa tuollaisesta klassisesta rysän päältä kiinni jäämisestä että tähän ehkä pystyy valmistautumaan. Jos toisen yllättää vieraan kanssa niin eihän siinä auta kuin keittää kahvit ja odotella että saavat aktin loppuun tai jos on toisen naisen kanssa niin siihen asti että lipittely hiipuu. Sen jälkeen sitten kahvikupin ääressä voi kyäistä että mitenkä tästä eteenpäin.

      Yhtä kaikki on sitten kyseessä fyysinen- tai tunnepettäminen niin oma näkemys on se että siihen pystyn myös itse vaikuttamaan. Olen ehkä vanhanaikainen mutta yksi miehen perustehtäviä on saada naisensa tuntemaan itsensä rakastetuksi ja halutuksi sekä tarjota hänelle turvallinen ja onnellinen elämä.
      Se ei tarkoita että naista pitää taluttaa kaulapannasta, paitsi jos nainen sitä itse haluaa, vaan antaa tilaa ja olla itsekkin luottamuksen arvoinen.

    • Itse ajattelen että raja on ylitetty heittämällä siinä vaiheessa, kun kaikki syvimmätkin ajatukset jaetaan jonkun muun kuin oman kumppanin kanssa. Ja nimenomaan ainoastaan sen jonkun muun kanssa. Silloin se oma kumppani on ulkoistettu jo omasta ajatusmaailmasta.
      Tietysti myös tuo on hyvä merkki, jos ei voi kumppanilleen kertoa kenen kanssa viestittelee ja muutenkin koko homma saa salamyhkäisiä piirteitä. Itse voisin kuvitella, että potisin huonoa omaatuntoa ja tuntisin tekeväni jotain väärää.
      Tuossa aiemmin joku sanoikin, ettei se yksittäinen pano jonkun ventovieraankaan kanssa loukkaisi yhtä pahasti kuin henkinen pettäminen.

      • Oletko jäänyt kiinni pettämisestä tai onko sulle paljastunut että sinua on petetty? Ellei ole kokemusta, niin spekuloit nyt asialla josta et ehkä tiedä riittävästi.

        Minä jäin suhteessani kiinni pettämisistä, ja minulla oli myös yksi naispuolinen ystävä jonka huumorintajua ja henkistä yhteyttämme kehuin typeryyttäni exälleni.

        Kyllä ne panot olivat kuitenkin kipeämpiä koettelemuksia.


      • Palstamäki kirjoitti:

        Oletko jäänyt kiinni pettämisestä tai onko sulle paljastunut että sinua on petetty? Ellei ole kokemusta, niin spekuloit nyt asialla josta et ehkä tiedä riittävästi.

        Minä jäin suhteessani kiinni pettämisistä, ja minulla oli myös yksi naispuolinen ystävä jonka huumorintajua ja henkistä yhteyttämme kehuin typeryyttäni exälleni.

        Kyllä ne panot olivat kuitenkin kipeämpiä koettelemuksia.

        En ole itse pettänyt, mutta petetyksi olen tullut. Eli en spekuloi, vaan kerroin oman mielipiteeni ja hitusen omasta ajatusmaailmasta.


    • Omalta kohdalta nykyisen kumppanini kohdalla uskon, että jos pyydettäessä voin näyttää, mitä kirjoitan somessa miespuoliselle kaverille, työkaverille tms., niin silloin en kummankaan mielestä ns. tunnepetä.

      Mieheni on somessa tai netissä aika minimaalisesti, eikä ehkä senkään takia pidä kyllä minkäänlaista kirjoittamista pettämisenä. Hänelle maailma ei ole netissä. Hän pitää näpyttelemistä väin näpyttelemisenä, joka ei häntä häiritse. Häntä ei kiinnosta, mitä ihmiset keskenään kirjoittavat, oli sukupuoli mikä hyvänsä. Luonnollisesti fyysistä pettämistä hän ei pitäisi mitättömänä juttuna.

      Itse siis kirjoittelen vastakkaiselle sukupuolelle aivan yhtä avoimesti kuin omalle sukupuolelle. Yleensä kirjoitan läppärillä ja mies on samassa huoneessa tai kävelee vaikka ohi, mun kirjoittaessa. Hän voi siis halutessaan lukea, mitä kirjoitan, jos kiinnostaa. Jos joskus harvoin kiinnostaa, kerron, mitä kirjoitan, kenelle ja miksi. 9/10 tapauksista hän unohtaa koko asian saman tien :D Ellei se satu liittymään häneen itseensä jollain tavoin.

      Mutta siis, somessa tai muuallakaan en muutenkaan yksityisviestittele juuri ollenkaan, joten tämä nyt on vain spekulaatiota ylipäätään.

      Silloin tällöin somessa tulee lähestymisyrityksiä, eli joku tuttu tai tuntematon alkaa flirttailla, usein ovat vielä varattuja. Silloinkin vastaan tyypille sillä tavoin, että voisin näyttää vastauksen kumppanilleni. Aina en vastaa mitään, koska oletan että viesti on humalassa kirjoitettu. Silloin en ala esitellä kumppanille , että" katso tää yrittää iskeä mua", koska ajattelen vastapuolta. Se ei olisi häntä kohtaan oikein reilua. Mutta tosiaan vastaan flirttaajalle niin, että mun kannalta ei kuitenkaan ole viestiketjussa mitään salattavaa.

      • Noin juuri luulisin homman olevan hyvässä paketissa kun kumppani voi halutessaan nähdä mitä minnekin kirjoittelee eikä ole mitään salattavaa. Meillä sinkuilla homma on helppoa kun ei tarvitse miettä mutta varatuilla saattaa toisinaan tulla tilanteita joissa voi mennä rajoille, silloin on hyvä varmaan itseltään kysyä haluaisiko kumppanin näkevän mitä on nettiin laittanut ja kenelle. Jos tuntuu ettei kestä kumppanin silmiä sitten alkaa mennä semmoisille vesille että kannattaa pakittaa.


      • Nainen39vee

        Tuohon, että kumppani voisi halutessaan nähdä, mitä toinen kirjoittelee... tajuan pointin, mutta mun on vaikea ajatella asiaa noin. Itse kun en välttämättä tykkäisi yhtään, jos kumppani yht'äkkiä pyytäisi saada nähdä jonkun ihan neutraalinkin tekstin, vaikka se oli vaan joku facebook-kirppiksen myynti-ilmoitus tai sukulaistädille lähetetty neutraali viesti. En vaan tykkäisi siitä, että joku, kumppani tai kuka vaan, "vaatisi" saada nähdä jonkun sinänsä merkityksettömän kirjoituksen.

        Itse ajattelen pikemminkin niin, että jokin asia tai vaikka kirjoittelu ei olisi ok, jos sen paljastuminen kumppanille aiheuttaisi tälle ikävän mielen. Tästä tosin poikkeuksena se, että jos se kumppani olisi vainoharhainen ja pahoittaisi mielensä suunnilleen kaikesta - silloin tällaista ei tietysti voi soveltaa.


      • Nainen39vee kirjoitti:

        Tuohon, että kumppani voisi halutessaan nähdä, mitä toinen kirjoittelee... tajuan pointin, mutta mun on vaikea ajatella asiaa noin. Itse kun en välttämättä tykkäisi yhtään, jos kumppani yht'äkkiä pyytäisi saada nähdä jonkun ihan neutraalinkin tekstin, vaikka se oli vaan joku facebook-kirppiksen myynti-ilmoitus tai sukulaistädille lähetetty neutraali viesti. En vaan tykkäisi siitä, että joku, kumppani tai kuka vaan, "vaatisi" saada nähdä jonkun sinänsä merkityksettömän kirjoituksen.

        Itse ajattelen pikemminkin niin, että jokin asia tai vaikka kirjoittelu ei olisi ok, jos sen paljastuminen kumppanille aiheuttaisi tälle ikävän mielen. Tästä tosin poikkeuksena se, että jos se kumppani olisi vainoharhainen ja pahoittaisi mielensä suunnilleen kaikesta - silloin tällaista ei tietysti voi soveltaa.

        Ehkäpä Harmis ei ollut miettinyt asiaa kontrollin kautta, vaan sitä kautta että ei olisi syytä salaillakaan kirjoitteluaan.


      • Nainen39vee kirjoitti:

        Tuohon, että kumppani voisi halutessaan nähdä, mitä toinen kirjoittelee... tajuan pointin, mutta mun on vaikea ajatella asiaa noin. Itse kun en välttämättä tykkäisi yhtään, jos kumppani yht'äkkiä pyytäisi saada nähdä jonkun ihan neutraalinkin tekstin, vaikka se oli vaan joku facebook-kirppiksen myynti-ilmoitus tai sukulaistädille lähetetty neutraali viesti. En vaan tykkäisi siitä, että joku, kumppani tai kuka vaan, "vaatisi" saada nähdä jonkun sinänsä merkityksettömän kirjoituksen.

        Itse ajattelen pikemminkin niin, että jokin asia tai vaikka kirjoittelu ei olisi ok, jos sen paljastuminen kumppanille aiheuttaisi tälle ikävän mielen. Tästä tosin poikkeuksena se, että jos se kumppani olisi vainoharhainen ja pahoittaisi mielensä suunnilleen kaikesta - silloin tällaista ei tietysti voi soveltaa.

        Tässäpä onkin juuri sellainen tilanne, että kumppani ei koskaan pyytäisi tai vaatisi näkemään mitään. Mutta kirjoitteluni on sellaista, että suhteeseemme ei vaikuttaisi vaikka hän lukisikin olkani yli, mitä kirjoitan. En muista, että hän koskaan olisi niin tehnyt, hän ei ole sillä tavoin lainkaan utelias. Eikä myöskään mielensä pahoittaja. Aikoinaan hän joskus huomasi, että läppärilläni oli usein auki Miehen Logiikka-palsta.Joskus hän ohi kulkiessaan nauroi,onko tuo joku feministi-palsta,missä haukutaan miehiä. Sanoin, että ei, ja aloin lukea ääneen otsikoita. Siihen hän totesi, että ooookei, vaikuttaa sekopäiseltä palstalta, makunsa kylläkin. Joskus myöhemmin, kun otin palstan puheeksi, hän ei enää muistanut koko palstaa. Meillä on paljon yhteisiä kiinnostuksen kohteita,mutta nettikirjoittelut on sellainen, mikä ei häntä kiinnosta lainkaan :) Somekaan ei muuten, kuin jos se koskee jotenkin häntä itseään tai harrastuksiaan. Ja tietty läheisten kuvat yms.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      105
      7371
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      37
      2802
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      35
      2382
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      109
      2093
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      17
      1789
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      10
      1553
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1416
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1387
    9. Musiikkineuvos Ilkka Lipsanen eli Danny TV:ssä - Blondeja, hittibiisejä, räjäyttävä Danny Show...

      Ilkka Lipsanen eli Danny on viihdyttänyt meitä jo kuusi vuosikymmentä. Musiikkineuvos on myös liikemies, jonka voidaan
      Suomalaiset julkkikset
      36
      1359
    10. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      9
      1327
    Aihe