Kelan valtakunnallinen arabiankielinen puhelinpalvelu aloitti tänään. Palvelu neuvoo Kelan etuuksiin liittyvissä asioissa arabiankielisiä asiakkaita. Kela tiedottaa, että jos puhelinpalvelussa on jonoa, asiakas voi jättää soittopyynnön, jolloin palveluneuvoja soittaa takaisin samana päivänä viimeistään kello 16.30. Takaisinsoitto on maksuton. 6.11. alkaen Valtakunnallinen puhelinpalvelu neuvoo arabiankielisiä asiakkaita kaikissa Kelan etuuksiin liittyvissä kysymyksissä.
Kelan mukaan uuden palvelun avulla halutaan tukea asiakkaan kotoutumista, vaikuttaa palvelupisteiden ruuhkautumiseen sekä vähentää tulkkien tarvetta Kelassa asioitaessa.
Kela kehittää tätä palveluaan asiakaspalautteen perusteella.
Milloinkahan saamme vastaavat palvelut meille suomen- tai ruotsinkielisille... ei tuntikausien jonotusta eikä puhelin laskujakaan itselle, jos jotain asiaa sieltäpäin tiedustelee.
Saisikohan samalla oikein esitäytetyt lomakkeetkin kotiin tai työpaikalle; vielä postitettuna!
Istuin tänään melkein 2 tuntia Kelan toimistossa, turhaan! Eerikinkatu 26, 20100 Turku.
Paikalla ei löytynyt virkailijaa; joka oisi voinut asian hoitaa... mutt hätä ei ole tämännäköinen, samaan asiaan palataan taas ensiviikolla... jos/kun mä ehdin.
Enkä mä ollut rahaa pyytämässä, kantasuomalaiselle asiakkaalle/asukkaalle; asian mukaista päätöstä ainoastaan olin anomassa... ja mulla oli asian mukainen valtakirja allekirjoitettuna mukanani.
Arvatkaa ketuttaako...
Oletteko huomanneet,Kelan arabiankieliset palvelut
7
265
Vastaukset
#KunniaKansalaiset
.. Ei Mulla Muuta.. ;P- PaIstatrolli
Suotta kitiset.
Arabiankielinen väestönosa on KELA:n suurin asiakasryhmä. - nyyhkynyyh
Vali vali taas, sulla on aikaa istua siellä kelassa.
- pitkätukka-68
En ole huomannut Kelan arabiankielistä palvelua, koska en ole tarvinnut sellaista. pärjään ihan hyvin suomella ja tällä paikallisella kielellä.
- trolli
" pärjään ihan hyvin suomella ja tällä paikallisella kielellä."
- På svenska eller hur? Niin minäkin, jos jonottamalla edes palvelua saisi!
Mutt ei Kelalta soiteta esim. mulle töihin; tarjoten ilmaista palvelua/neuvontaa, jos/kun heillä olis joku joka vois auttaa kyseisen asian käsittelyssä. Soittamalla Kelalle saan vaan puhelinlaskua ja jonotusta henkilöltä -> toiselle ja taas kolmannelle, joka puolestaan siirtää puhelun takaisin ensinmäiselle. Piiri pieni pyörii... väsytys tekniikkaa kai? Harmi kun en osaa arabiaa!
Minun on siis mentävä taas itse henkilökohtaisesti paikalle jonottamaan, ja yritettävä löytää joku ihminen; jolla on valtaa tai tietoa miten asiaa viedään eteenpäin.
Enkä mä hoida edes omaa asiaani... vaan täällä asuvan vanhuksen asiaa, valtakirjalla.
- siltainsinööri
Välimerkitön on Kelassa arabiankielisten miesten etuuskäsittelijä. Myös korkeastikoulutetut tinderiläiset palvellaan samassa loossissa.
- trolli
Onkos sulla ihan omaa kokemusta siitä loosista, vai mistä tiedät? =))
Rumaa syyttää välimerkitöntä, taas tästäkin... tuskin pystyy järjestämään valtakunnallista puhelinpalvelua arabiankiekellä tai millään muullakaan.
Todennäköisintä siinä tapauksessa palven saisivat venäläiset... hiukan on sinnepäin äijä kallellaan.
Mulla palaa ohta kaalipiirakka uuniin... moikka!
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mitäs peitsarissa on tapahtunut eilen illalla
Mikkelissä iso poliisioperaatio https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/39ef020c-2d81-4d72-b720-651f458ba3e2571865Saana airola ja. muusikko spekulaatiota
Saara airolan kirja muusikko mies. Oisko redrama tai lauri tähkä? Saana oli 13 v vuonna 2014 Tekoäly sanoo : tähkä Julki141712- 1371276
Jos saisit palata takaisin johonkin vuoteen
Mikä vuosi se olisi? Ja mitä siinä hetkessä tapahtuisi?1261155- 83807
- 164757
Miksi ETTE suostu selvittämään . . . . . ...
Asioita jotka jääneet selvittämättä toisen osapuolen kanssa? Kertoisitteko miksi ette suostu? Vaikka teidän mielestä168721Wille Rydman on kansalaisten mielestä huonoiten onnistunut ministeri
Onneksi olkoo Wille kärkipaikasta! Oletkin sen eteen tehnyt hartiavoimin töitä. "Ministeri Wille Rydman (ps) on kansala418668- 52592
Tajuan kyllä
että molemmilla on omat elämänsä ja kuvionsa ja rakkaansa. En odota mitään enkä ole tunkemassa mihinkään. Kai silti saa52535