Trollipeikko metsässä

Trollipeikko

Peikko käveli metsässä.

Mustikan varvuissa oli kauniita kukkia. Niistä kasvaisi varmasti meheviä mustikoita. Peikko odotti, että varpuihin muodostui marjoja. Kesti muutamia viikkoja, ennen kuin mustikat olivat hyvän makuisia.

Eräänä päivänä peikko otti metsään mukaansa sangon ja poimi sen täyteen herkullisen näköisiä mustikoita. Niitä poimiessaan peikko ajatteli erästä ihmistä, jolle hän halusi antaa mustikat. Peikko vei marjat ihmiselle, joka sanoi, että ne olivat aivan liian kirpeitä ja kovia. Täytyisi odottaa vielä, ennen kuin marjat olisivat parhaimmillaan.

Peikko odotti viikon verran ja poimi sangon uudelleen täyteen mustikoita. Hän ajatteli, että ihminen nyt varmasti tällä kerralla pitäisi niiden mausta. Hän mietti, miten ne värjäisivät ihmisen kielen violetiksi. Peikkoa nauratti. Hän vei marjat ihmiselle. Nyt ihminen kuitenkin sanoi, että marjat olivat liian makeita. Ei niitä voisi syödä.

Peikko oli surullinen. Hän päätti kysyä eräältä toiselta ihmiseltä, haluaisiko tämä puolukoita metsästä. Totta kai. Puolukat ovat ihania, ihminen sanoi. Niinpä peikko meni taas metsään ja keräsi iloisena sankonsa täyteen puolukoita. Hän ei itse pitänyt puolukoista, mutta keräsi niitä mielellään, koska kyseinen ihminen piti niistä ja halusi niitä. Peikko vei puolukat ihmiselle. En voikaan ottaa niitä, ihminen sanoi. Minä olen juuri saanut naapureiltani niin paljon omenoita ja viinimarjoja, ettei pakastimessani ole tilaa.

Peikkoa itketti. Hän meni takaisin metsään ja kaatoi puolukat suuren männyn juurelle. Hetken kuluttua karhu tuli syömään niitä. Se piti puolukoista ja kiitti peikkoa isosta puolukka-annoksestaan.

Peikko ajatteli kolmatta ihmisystäväänsä. Hän meni käymään tämän luona. Tällä kertaa peikko ei tarjoutunut hakemaan mitään metsästä, mutta ihminen itse kysyi, voisiko peikko tuoda hänelle käpyjä metsästä. Totta kai, peikko sanoi ja lähti iloisena kohti metsää. Hän keräsi ämpärinsä täyteen käpyjä ja vei ne kolmannelle ihmisystävälleen. Mutta se mitä tapahtui seuraavaksi yllätti peikon täysin: ihminen otti peikon käpysangon, kaatoi kävyt maahan ja sanoi: minä haluan tämän sangon. Miten minä sitten kerään mitään metsästä, peikko kysyi. Ihminen ei kuunnellut. Hän oli menossa pois. Peikko katsoi hämmentyneenä maassa ympäriinsä lojuvia käpyjä.

Täytyy tehdä kori, peikko ajatteli. Syksy oli jo pitkällä, kun peikko asteli metsään ja etsi tuohta. Hän irrotti sitä varovasti eri koivuista, jotta puut eivät olisi kärsineet. Tuohesta sai punottua vahvan ja kauniin korin. Mutta haluaisiko kukaan enää mitään metsästä?

Peikko käveli metsätiellä. Vastaan tuli tuntematon ihminen, joka kysyi peikolta, onko metsässä paljon sieniä. On siellä tähän aikaan, peikko vastasi. Ihminen kysyi, haluaisiko peikko auttaa häntä sienten poimimisessa. Mikä ettei. He menivät yhdessä poimimaan sieniä ja alkoivat asetella niitä peikon punomaan tuohikoriin.

Yhtäkkiä ihminen sanoi peikolle: tuo sinun korisi on kyllä aika huonosti tehdyn näköinen. Se on ensimmäinen korini, peikko vastasi. Seuraava on varmasti kauniimpi. He jatkoivat sienten poimimista. Peikko inhosi sieniä, mutta hän halusi auttaa ihmistä, joka piti niistä. Pian ihminen keskeytti sienten poimimisen ja sanoi: tämä metsä on aika tylsä paikka. Pidä sienesi. Minä haluan kirsikoita. Niitä ei saa täältä. Minä lähden toiseen metsään, josta saa kirsikoita.

Peikko tuijotti koria, joka oli puolillaan sieniä. Hän kaatoi sienet kuusen juurelle ja kuiskasi karhulle, että tämä voisi tulla syömään uuden herkkuaterian. Karhu tuli paikalle, nautti sienet ja kiitti peikkoa. Peikko katsoi koriaan. En tarvitse sitä enää. Pian sataa lunta eikä metsässä ole sen jälkeen mitään poimittavaa. Hän jätti korin suuren kiven päälle.

Lumi tuli aikaisin sinä vuonna. Ensilumen satamisen aikaan peikko lähti kävelemään metsään. Mustikoiden ja puolukoiden varvut olivat jäätyneet. Peikko ajatteli niitä kahta ihmistä, joille hän oli vienyt marjoja. Hän ajatteli sieniä, joiden rihmastot elivät maan alla, sekä ihmistä, jonka kanssa hän oli poiminut sieniä vähän aikaa. Tuohikori oli vieläkin ison kiven päällä, mutta se oli tummunut. Karhu oli mennyt nukkumaan. Metsässä oli aivan hiljaista. Lumihiutaleet leijailivat hitaasti alas taivaalta.

213

1895

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ToivonNäinOlevan

      Mitä sitten tapahtui? Tajusiko peikko karhun olevan ystävänsä ja jätti haikailut ihmisten perään.

      • Trollipeikko

        Karhu nukkuu vielä.


      • KarhuOlisiOnnellinen

        Jaksaako peikko odottaa karhua kevääseen vai tekeekö se seppukun.


      • Trollipeikko
        KarhuOlisiOnnellinen kirjoitti:

        Jaksaako peikko odottaa karhua kevääseen vai tekeekö se seppukun.

        Ei tee seppukua mutta ei usko, että karhua kannattaisi odottaa. Karhu syö aina nopeasti ruuat ja löntystää sen jälkeen pois.


      • Misantrophy
        Trollipeikko kirjoitti:

        Ei tee seppukua mutta ei usko, että karhua kannattaisi odottaa. Karhu syö aina nopeasti ruuat ja löntystää sen jälkeen pois.

        Mutta ihmisten mielistely kannattaa ainakin lopettaa. Ihmiset on pahoja. Kaikki.


      • Trollipeikko
        Misantrophy kirjoitti:

        Mutta ihmisten mielistely kannattaa ainakin lopettaa. Ihmiset on pahoja. Kaikki.

        Peikko pitää kaikista ihmisistä ja eläimistä.


      • SurullistaKilteille

        Sitten peikko on Kiltti ja Kiltit on kaverittomia(ja nussimattomia)


      • Mietin.vaan
        Trollipeikko kirjoitti:

        Ei tee seppukua mutta ei usko, että karhua kannattaisi odottaa. Karhu syö aina nopeasti ruuat ja löntystää sen jälkeen pois.

        Mutta karhu kuitenkin on kiitollinen siitä. Ihmiset ovat vain ilkeitä ja kiittämättömiä eivätkä arvosta trollipeikkoa. Eipä ollut peikolle iloa noista ihmisistä, vaan surua.


    • karhutpeikotsienetmarjat

      Ketä palstalaisista tarinassa seikkailee?

      • Uuhlallalaaa

        Ana ja pönttis tottakai<3


      • karhutpeikotsienetmarjat
        Uuhlallalaaa kirjoitti:

        Ana ja pönttis tottakai<3

        Kuka noista on kuka? Joku väsännyt palstatrillerin.


      • SeonNäinkirjoitettu

        Ei Ana ja pönttis uskalla tavata toisiaan koskaan. Pönttis on lukenut täältä, että analle naisen ulkonäkö tärkeää ja itse tietää totuuden ettei kelpaa. Kummatkin rakastaa toisiaan mutta rumuuden takia ei tästäkään mitään tule kuten ei muidenkaan arkojen rumilusten tapaamisista.


      • Trollipeikko
        karhutpeikotsienetmarjat kirjoitti:

        Kuka noista on kuka? Joku väsännyt palstatrillerin.

        Ei ole palstatrilleri.


      • tähtiinkö_kirjoitettu
        SeonNäinkirjoitettu kirjoitti:

        Ei Ana ja pönttis uskalla tavata toisiaan koskaan. Pönttis on lukenut täältä, että analle naisen ulkonäkö tärkeää ja itse tietää totuuden ettei kelpaa. Kummatkin rakastaa toisiaan mutta rumuuden takia ei tästäkään mitään tule kuten ei muidenkaan arkojen rumilusten tapaamisista.

        Entäs jos ovat jo tavanneet? Olen kyllä pitänyt Anaa liian vanhana Pönttikselle.


      • satua_koko_tarina
        Uuhlallalaaa kirjoitti:

        Ana ja pönttis tottakai<3

        Eikä ole.


      • päivädeitit
        SeonNäinkirjoitettu kirjoitti:

        Ei Ana ja pönttis uskalla tavata toisiaan koskaan. Pönttis on lukenut täältä, että analle naisen ulkonäkö tärkeää ja itse tietää totuuden ettei kelpaa. Kummatkin rakastaa toisiaan mutta rumuuden takia ei tästäkään mitään tule kuten ei muidenkaan arkojen rumilusten tapaamisista.

        Onhan Pönttö tapaillut täältä miehiä? Ei kuulosta, että ulkonäköä arastelisi.


    • Teknodonna

      Mjoo

      En sen suuremmin pidä eläinsaduista, en syysmetsistä, enkä sen eläimistä - varsinkaan jos nämä kaikki esiintyvät sadun muodossa samassa vasussa.

      Mutta pitämisilläni ei ole tässä muodossa mitään merkitystä. Sillä taas on merkitystä, mitä ajattelen.

      Eräs asia kuitenkin jäi täysin hämärän peittoon.

      Karhu on tarinan voimahahmo. Karhu puhdistaa metsän syksyisin kaikesta syötävästä, ja sitten kömpiii luolaansa nokkaunille. Tässä kohtaa on tienristeys. Toinen karhuista on uros, ja toinen naaras. Uros menee nukkumaan, naaras nukkumaan ja synnyttämään.

      (Hihitystä)

    • Vuorenviisas

      Kiva tarina.

      Peikko tarinassa kyllä vähän vastuuttaa omat tunteensa muille. Siks sitä harmittaa niin paljon, että itku pitää tirauttaa, kun hän ei mielestään kelpaa tai hänen apunsa.

      Kun peikko osaisi ottaa vastuun omista tunteistaan ja ajattelisi, että auttaa voi pyyteettömästi, mutta jos apu ei kelpaa, ei se hänen syynsä ole.

      Ehkä peikko oppii ajan kanssa arvostamaan itseään ja sitäkautta oppii, että tunteet ovat jokaisen henkilökohtainen asia, eikä niitä kukaan toinen voi ymmärtää, eikä pidäkään, vaan niistä on itse pidettävä huoli.

      Hyvää päivänjatkoa peikolle.

      • trolliopiston.rehtori

        Vuorenviisas on suorittanut trolliopiston psykologian lyhyen oppimäärän.

        Oikeasti antaminen/auttaminen on mitä itsekkäintä toimintaa, sen perimmäinen motiivi on saada hyvä olo siitä että voi auttaa muita. Muuta palkintoa siitä ei odoteta saatavan.

        Peikon tunteet ovat inhimillisiä ja oikeutettuja. Tämä siis oikeassa elämässä, siellä missä trolliopiston logiikka ei päde.


      • trolliopiston.rehtori kirjoitti:

        Vuorenviisas on suorittanut trolliopiston psykologian lyhyen oppimäärän.

        Oikeasti antaminen/auttaminen on mitä itsekkäintä toimintaa, sen perimmäinen motiivi on saada hyvä olo siitä että voi auttaa muita. Muuta palkintoa siitä ei odoteta saatavan.

        Peikon tunteet ovat inhimillisiä ja oikeutettuja. Tämä siis oikeassa elämässä, siellä missä trolliopiston logiikka ei päde.

        .. "Voisko" olla, että kerrotte nyt Taas molemmat enemmän Itsestänne ja ItsenneKaltaisista, kuin muista?.. ;P


      • NuuskaMuikkune kirjoitti:

        .. "Voisko" olla, että kerrotte nyt Taas molemmat enemmän Itsestänne ja ItsenneKaltaisista, kuin muista?.. ;P

        Iltaa talohon.

        Kertoisiko Muikkune miten hommat oikeasti menee.


      • Lettutieteenvihtori
        trolliopiston.rehtori kirjoitti:

        Vuorenviisas on suorittanut trolliopiston psykologian lyhyen oppimäärän.

        Oikeasti antaminen/auttaminen on mitä itsekkäintä toimintaa, sen perimmäinen motiivi on saada hyvä olo siitä että voi auttaa muita. Muuta palkintoa siitä ei odoteta saatavan.

        Peikon tunteet ovat inhimillisiä ja oikeutettuja. Tämä siis oikeassa elämässä, siellä missä trolliopiston logiikka ei päde.

        Auttaminenpa pitäisi olla toisenlaista itsekästä hommaa. Pitäisi ollla tyytyväinen itseensä, eikä toisen reaktioin.

        Uhriutua voi itsekseenkin...


      • Palstamäki kirjoitti:

        Iltaa talohon.

        Kertoisiko Muikkune miten hommat oikeasti menee.

        .. Sulla menee Sun Tavalla & Mulla Mun.. Vänkäämiseen&Järmäämiseen en Järmäreiden&Vänkäreiden kanssa Nyt(kään) Lähre.. Että Tierä Sä Vuan Se!!!.. ;D

        .. On meinaa Parempaakin Tekemistä.. Kuten esmes. Vaikka Pureksia Kynsiä.. Vaikka en sitä Khyl Harrastakaan.. Niin Silti.. ;D


      • NuuskaMuikkune kirjoitti:

        .. Sulla menee Sun Tavalla & Mulla Mun.. Vänkäämiseen&Järmäämiseen en Järmäreiden&Vänkäreiden kanssa Nyt(kään) Lähre.. Että Tierä Sä Vuan Se!!!.. ;D

        .. On meinaa Parempaakin Tekemistä.. Kuten esmes. Vaikka Pureksia Kynsiä.. Vaikka en sitä Khyl Harrastakaan.. Niin Silti.. ;D

        Miten ratkaistaan kumman tapa on oikeampi, vai onko sillä edes väliä?


      • Lettutieteenvihtori kirjoitti:

        Auttaminenpa pitäisi olla toisenlaista itsekästä hommaa. Pitäisi ollla tyytyväinen itseensä, eikä toisen reaktioin.

        Uhriutua voi itsekseenkin...

        Vain trollimaailmassa auttaja ei odota kiitosta.


      • Palstamäki kirjoitti:

        Miten ratkaistaan kumman tapa on oikeampi, vai onko sillä edes väliä?

        .. Kahden erillaisen GeeniPakkauksen kanssa Tälläisestä(kään) asiasta on Ihan Turha IkiVängätä.. ;P


      • NuuskaMuikkune kirjoitti:

        .. Kahden erillaisen GeeniPakkauksen kanssa Tälläisestä(kään) asiasta on Ihan Turha IkiVängätä.. ;P

        Voidaan siis ajatella että sinä et ole sen enemmän oikeassa kuin joku muukaan?


      • Palstamäki kirjoitti:

        Voidaan siis ajatella että sinä et ole sen enemmän oikeassa kuin joku muukaan?

        ".. Sulla menee Sun Tavalla & Mulla Mun.. ".. ;P

        .. Niin kuin Sanottu.. Nämä(kin) jutut menee ihan Lajiston Mukaan.. ;P

        .. Mulla on Tee&Suklaati Hetki.. Joten.. Painu nyt Hittoon.. Siitä.. ;D


      • NuuskaMuikkune kirjoitti:

        ".. Sulla menee Sun Tavalla & Mulla Mun.. ".. ;P

        .. Niin kuin Sanottu.. Nämä(kin) jutut menee ihan Lajiston Mukaan.. ;P

        .. Mulla on Tee&Suklaati Hetki.. Joten.. Painu nyt Hittoon.. Siitä.. ;D

        Olemme siis samaa mieltä siitä ettei totuus ole sinun yksityisomaisuuttasi?


      • Arvotontamutinaatuo
        NuuskaMuikkune kirjoitti:

        ".. Sulla menee Sun Tavalla & Mulla Mun.. ".. ;P

        .. Niin kuin Sanottu.. Nämä(kin) jutut menee ihan Lajiston Mukaan.. ;P

        .. Mulla on Tee&Suklaati Hetki.. Joten.. Painu nyt Hittoon.. Siitä.. ;D

        On perusteltu muitten tapa ja perustelematon HupPelisPupPeliPojan tapa.

        Joo. Pureskele vaan kynsiäs ja suklaata, eläkä päästele aivopierujas suotta.


      • Palstamäki kirjoitti:

        Olemme siis samaa mieltä siitä ettei totuus ole sinun yksityisomaisuuttasi?

        .. Aiotko Taas Järjestää OppiTunnin NarsuMarsun Käytöksestä.. Siltä tää alkaa taas näyttää.. ;D

        .. Tosin.. Mä olen tainnut jo Kaikki Nährä.. ;D.. Ja Siks tämä onkin Niin.. Tylsää.. Mutta kyllä siitä on varmasti joillekin sellaisille hyötyä, jotka ei ole.. Että ei Sillä.. ;P


      • Arvotontamutinaatuo kirjoitti:

        On perusteltu muitten tapa ja perustelematon HupPelisPupPeliPojan tapa.

        Joo. Pureskele vaan kynsiäs ja suklaata, eläkä päästele aivopierujas suotta.

        .. Onks se Taas PalstanJuoppoPuska?.. Siellä.. ;D

        .. Kuulostaa ihan sellaiselta Mutinalta Taas.. Lue Sä vain Kirjoista.. Ja CopyCattää Muilta Sitä Sun tätä.. Siitä on Monet Mutinat(kin) Tehty.. ;D


      • .. Edelleen.. En Lähde Sun Narsuiluihis mukaan.. Menes vaan Imemään jostain muualta Energiaa.. Mä En Sun(kaan) Lähteeks.. Rupia.. Että Tierä Sä Vuan Se!!!.. ;D


      • Mikäliepuska
        NuuskaMuikkune kirjoitti:

        .. Onks se Taas PalstanJuoppoPuska?.. Siellä.. ;D

        .. Kuulostaa ihan sellaiselta Mutinalta Taas.. Lue Sä vain Kirjoista.. Ja CopyCattää Muilta Sitä Sun tätä.. Siitä on Monet Mutinat(kin) Tehty.. ;D

        Onpahan jotain asia pohjaa, eikä mitään HipPeLisHopPeLis lässytystä tyhjästä omasta päästä.

        Ja mielummin juoppokin, kun tyhjäpäinen uhriutuja.


      • Mikäliepuska kirjoitti:

        Onpahan jotain asia pohjaa, eikä mitään HipPeLisHopPeLis lässytystä tyhjästä omasta päästä.

        Ja mielummin juoppokin, kun tyhjäpäinen uhriutuja.

        .. Ohoh.. Tsori Annoin Sulle Vahingossa Peukun.. ;D.. Ei ollut Khyl Tarkoitus.. ;D

        .. Juuh.. Painu Takas Vuan.. Sinne Puskaas.. PelleMikäPelle.. Oikkee EmäPelle.. ;D


      • .. NarskutiNarskutiNarsk.. Noin se Narskuttaja Narskuttaa.. Ja Narskuttaa.. Ja Narskuttaa.. NarskutiNarskutiRallallaa.. ;D


      • NuuskaMuikkune kirjoitti:

        .. NarskutiNarskutiNarsk.. Noin se Narskuttaja Narskuttaa.. Ja Narskuttaa.. Ja Narskuttaa.. NarskutiNarskutiRallallaa.. ;D

        .. Mitäs Sitä muuten Seuraavaks Söis?.. ;P


      • NuuskaMuikkune kirjoitti:

        .. NarskutiNarskutiNarsk.. Noin se Narskuttaja Narskuttaa.. Ja Narskuttaa.. Ja Narskuttaa.. NarskutiNarskutiRallallaa.. ;D

        Taitaa turhauttaa kun et voi väittää muutakaan?

        Vaikka kuinka lässytät, et voi silti väittää omistavasi totuutta.


      • Doitdoitdoit
        NuuskaMuikkune kirjoitti:

        .. Mitäs Sitä muuten Seuraavaks Söis?.. ;P

        Pääsi! Tee se kaikkien meidän mieliksi! Tee vihdoin miehen työ!


      • Palstamäki kirjoitti:

        Taitaa turhauttaa kun et voi väittää muutakaan?

        Vaikka kuinka lässytät, et voi silti väittää omistavasi totuutta.

        .. Vaikka Kuinka Narskutat, niin Sun Lähteeks En edelleen(kään) Taaskaan Rupia.. ;D


      • Doitdoitdoit kirjoitti:

        Pääsi! Tee se kaikkien meidän mieliksi! Tee vihdoin miehen työ!

        .. Sun Pääs Vois Khyö olla Terveellisempi.. PalkoKasvit Meinaa on Aikast Terveellisiä.. *pohtii.. hän*.. ;D


      • NuuskaMuikkune kirjoitti:

        .. Vaikka Kuinka Narskutat, niin Sun Lähteeks En edelleen(kään) Taaskaan Rupia.. ;D

        .. Nyt pitää ainakin Hetkeks Poistuu.. Ehkä voiraan jatkaa sit Tät Leikkii.. Ehkä.. Katsellaan.. ;D


      • NuuskaMuikkune kirjoitti:

        .. Vaikka Kuinka Narskutat, niin Sun Lähteeks En edelleen(kään) Taaskaan Rupia.. ;D

        Narskuta mitä narskutat, sinä et määrittele totuutta.


      • Onhantuojonähty
        Palstamäki kirjoitti:

        Narskuta mitä narskutat, sinä et määrittele totuutta.

        Turhaa touhua yrittää selittää ameebankaltaiselle mistään mitään. Höpöttää vaan omaa jargoniaan maailman tappiin asti. Tyypillinen tyhjänmölisiä. Ei mitään asiaa, pelkkää tyhjää pulputusta ja itsensänostamista erikoisemmaksi kun onkaan.


      • Kuintuulihatunsöisit
        NuuskaMuikkune kirjoitti:

        .. Sun Pääs Vois Khyö olla Terveellisempi.. PalkoKasvit Meinaa on Aikast Terveellisiä.. *pohtii.. hän*.. ;D

        No ravintosisältö sun päässäs onkin yhtä hyvä kuin makaronin sisällössäkin, mutta eikös nyt ole muotia syödä vähäenergistä sapuskaa?


      • Palstamäki kirjoitti:

        Narskuta mitä narskutat, sinä et määrittele totuutta.

        .. Mahtaa oikein Urakalla Harmittaa, kun En Lähre Sun Narsu Persyilyys&Outoiluus Mukaan.. ;D


      • NuuskaMuikkune kirjoitti:

        .. Mahtaa oikein Urakalla Harmittaa, kun En Lähre Sun Narsu Persyilyys&Outoiluus Mukaan.. ;D

        Hahhaah.

        Sinua ketuttaa kuin pientä oravaa kun et pääse pätemään.


      • Onhantuojonähty kirjoitti:

        Turhaa touhua yrittää selittää ameebankaltaiselle mistään mitään. Höpöttää vaan omaa jargoniaan maailman tappiin asti. Tyypillinen tyhjänmölisiä. Ei mitään asiaa, pelkkää tyhjää pulputusta ja itsensänostamista erikoisemmaksi kun onkaan.

        .. Oot Khyl Tosi Haka.. Tossa Itsesi ProjiSoinnissa.. ;D

        .. MrKameLeonttiNarsuMarsu.. ;D


      • Kuintuulihatunsöisit kirjoitti:

        No ravintosisältö sun päässäs onkin yhtä hyvä kuin makaronin sisällössäkin, mutta eikös nyt ole muotia syödä vähäenergistä sapuskaa?

        .. Noh.. Tiedä Häntä.. Mut sen Tietää, että Sulla ei Taira olla enää Kun Yksi AivoSolu Jäljellä, jolla ei ole enää Yhtään Kaveria jonka Kanssa Jutella.. Ja Kohta ei Taira olla sitäkään.. ;D

        .. Ja.. "Taisin" Hätäisesti Arvioida Sun Pääs Terveellisyyden muutenkin ihan Methään.. Ei ne PalkoKasvit "taira" olla Kovinkaan Terveellistä.. Kun ovat Niin Hyvin MariNoitu AlkoMahoolilla.. ;D


      • Palstamäki kirjoitti:

        Hahhaah.

        Sinua ketuttaa kuin pientä oravaa kun et pääse pätemään.

        .. Nope.. Naurattaa.. Niin että Vattaan Koskee.. ;D

        #PleaseArmoaArmoa.. ;D


      • kysymys.on.mistä
        NuuskaMuikkune kirjoitti:

        .. Oot Khyl Tosi Haka.. Tossa Itsesi ProjiSoinnissa.. ;D

        .. MrKameLeonttiNarsuMarsu.. ;D

        Mistä tässä on kysymys?


      • Palataampaalkuun
        NuuskaMuikkune kirjoitti:

        .. Mahtaa oikein Urakalla Harmittaa, kun En Lähre Sun Narsu Persyilyys&Outoiluus Mukaan.. ;D

        Kerroppas siinä tohkeissas nytten, että miksi tuon tarinan peikon pitäis muka välittää muitten ihmisten käytöksestä?

        Miksi senkin pitäis vetää ihteensä ja olla surullinen muitten ihmisten käytöksestä?

        Kerta olet niin uniikki ja vitun joutsen. Kerroppa mulle...


      • tahtoo.tietää
        NuuskaMuikkune kirjoitti:

        .. Noh.. Tiedä Häntä.. Mut sen Tietää, että Sulla ei Taira olla enää Kun Yksi AivoSolu Jäljellä, jolla ei ole enää Yhtään Kaveria jonka Kanssa Jutella.. Ja Kohta ei Taira olla sitäkään.. ;D

        .. Ja.. "Taisin" Hätäisesti Arvioida Sun Pääs Terveellisyyden muutenkin ihan Methään.. Ei ne PalkoKasvit "taira" olla Kovinkaan Terveellistä.. Kun ovat Niin Hyvin MariNoitu AlkoMahoolilla.. ;D

        Kuka juo liikaa alkoholia ja ketä huijataan?


      • surullinen.tarina
        Palataampaalkuun kirjoitti:

        Kerroppas siinä tohkeissas nytten, että miksi tuon tarinan peikon pitäis muka välittää muitten ihmisten käytöksestä?

        Miksi senkin pitäis vetää ihteensä ja olla surullinen muitten ihmisten käytöksestä?

        Kerta olet niin uniikki ja vitun joutsen. Kerroppa mulle...

        Onko nuuska peikko?


      • NuuskaMuikkune kirjoitti:

        .. Nope.. Naurattaa.. Niin että Vattaan Koskee.. ;D

        #PleaseArmoaArmoa.. ;D

        Naura vain, mutta sinä et omista totuutta.


      • villiveikkaus
        surullinen.tarina kirjoitti:

        Onko nuuska peikko?

        En usko. Veikkaan lempeää.herätystä...


      • kyllä.nyt.vaivaa
        villiveikkaus kirjoitti:

        En usko. Veikkaan lempeää.herätystä...

        Kuka lempeä.herätys sitten on? Olen ihan pihalla. Keneen tällä jutulla viitataan?
        Suomentakaa tämä.


      • Ihanseonkujalla
        tahtoo.tietää kirjoitti:

        Kuka juo liikaa alkoholia ja ketä huijataan?

        Nuuskaa on kiva höynyyttää, eikä se tiedä itse ketä sitä höynyyttää. Syyttelee innoissaan ilmeisiä, mutta ei hoksaa, että meitä on monta jotka kettuilee sille. Sen vaan huomaa itse, kun seuraa kirjoituksia, nuuskahan ei itse tajua, kun kaikki syyttää sitä samasta tyhjänlänkyttämisestä.


      • Selittääkötämä
        kyllä.nyt.vaivaa kirjoitti:

        Kuka lempeä.herätys sitten on? Olen ihan pihalla. Keneen tällä jutulla viitataan?
        Suomentakaa tämä.

        Se oli nuuskantapainen uhriutuja, nainen. Ja eiköhän tuo vaan kertonut tuossa tarinassa muista ihmisistä yleensä. Täällä palstallakin se koitti auttaa ätmejä.


      • Palataampaalkuun kirjoitti:

        Kerroppas siinä tohkeissas nytten, että miksi tuon tarinan peikon pitäis muka välittää muitten ihmisten käytöksestä?

        Miksi senkin pitäis vetää ihteensä ja olla surullinen muitten ihmisten käytöksestä?

        Kerta olet niin uniikki ja vitun joutsen. Kerroppa mulle...

        .. Sun Kaltaiseen AlleeliKyhäelmään en ole Pitkään aikaan Käyttänyt aikaani Pal Mittää Enkä Tule Käyttämään.. MrLappionPuuNarsuMarsuAlkoMaholistiKameLeonttiCopyCatteri Jne.. ;D

        .. Korkkasitko Taas.. TaikaJuomaa.. Jos et, niin Varmasti kohta Korkkaat.. ;D


      • tahtoo.tietää kirjoitti:

        Kuka juo liikaa alkoholia ja ketä huijataan?

        .. MrHameKangas alias DissiDenttihän tuolla Puskassa Taas Ulisoo.. ;D


      • surullinen.tarina kirjoitti:

        Onko nuuska peikko?

        Nope.. ;P


      • sirkus.pyörii
        NuuskaMuikkune kirjoitti:

        .. Sun Kaltaiseen AlleeliKyhäelmään en ole Pitkään aikaan Käyttänyt aikaani Pal Mittää Enkä Tule Käyttämään.. MrLappionPuuNarsuMarsuAlkoMaholistiKameLeonttiCopyCatteri Jne.. ;D

        .. Korkkasitko Taas.. TaikaJuomaa.. Jos et, niin Varmasti kohta Korkkaat.. ;D

        Kenen takia ja miksi? Onko täällä mustasukkaisuusdraamaa? Ikävää? Pelkoa? Huolta? Kaipausta? Miehiä, naisia?


      • lumiukkona.pihalla
        NuuskaMuikkune kirjoitti:

        .. MrHameKangas alias DissiDenttihän tuolla Puskassa Taas Ulisoo.. ;D

        Miten hän tähän liittyy?


      • Palstamäki kirjoitti:

        Naura vain, mutta sinä et omista totuutta.

        .. Noh.. Kerrotaan nyt Kaikille Muillekin.. Vai?.. Katsokaas Miten tämä Meitin PerttiSetä kaivoi asiaan jonkun "Totuus" Jankutuksen jostain ihan Persiistä Yrittäen Vääntää&Vänkää&Vääristää koko AlkuPeräistä Juttua.. ;P

        .. Just Tuollaisia Kaikki NarsuMarsutelijat Monesti On.. ;D


      • lumiukkona.pihalla kirjoitti:

        Miten hän tähän liittyy?

        .. Hän Liitti itsensä Tänne?.. ;P


      • Toivotaanettäirletoletuo
        NuuskaMuikkune kirjoitti:

        .. Sun Kaltaiseen AlleeliKyhäelmään en ole Pitkään aikaan Käyttänyt aikaani Pal Mittää Enkä Tule Käyttämään.. MrLappionPuuNarsuMarsuAlkoMaholistiKameLeonttiCopyCatteri Jne.. ;D

        .. Korkkasitko Taas.. TaikaJuomaa.. Jos et, niin Varmasti kohta Korkkaat.. ;D

        Arvasin. Ei yhtään mitään sanottavaa muuta kuin tuota jonninjotavaa paskaa.
        Minä voin kuule olla juoppo ja narsumarsu ja mikä lie kilikoli sulle, mutta minäkin tiedän sentään jotain, miksi mitäkin maailmassa tapahtuu ja osaan perustella sen, että olet noloin tyyppi mitä tämä palsta antaa mahdollisuuden tuoda tänne esille. Minua itseäni hävettäs ja painuisin maan alle, kun en voisi perustella uhoilujani mitenkään.

        Ja et osaa muuta kuin henkilöhyökätä ja siinäkään et vittu onnistu. On saakelin noloa...mutta eipä se täällä henkilöidy, että sun onni.


      • missä.vastaukset
        NuuskaMuikkune kirjoitti:

        .. Noh.. Kerrotaan nyt Kaikille Muillekin.. Vai?.. Katsokaas Miten tämä Meitin PerttiSetä kaivoi asiaan jonkun "Totuus" Jankutuksen jostain ihan Persiistä Yrittäen Vääntää&Vänkää&Vääristää koko AlkuPeräistä Juttua.. ;P

        .. Just Tuollaisia Kaikki NarsuMarsutelijat Monesti On.. ;D

        Mikä on alkuperäinen idea? Valaise nyt. Tietääkö kukaan, mistä puhe.


      • Ihanseonkujalla kirjoitti:

        Nuuskaa on kiva höynyyttää, eikä se tiedä itse ketä sitä höynyyttää. Syyttelee innoissaan ilmeisiä, mutta ei hoksaa, että meitä on monta jotka kettuilee sille. Sen vaan huomaa itse, kun seuraa kirjoituksia, nuuskahan ei itse tajua, kun kaikki syyttää sitä samasta tyhjänlänkyttämisestä.

        .. Kyllä Sut Tunnistaa.. Minä Ja Monet Muut.. Joten SeliSeli.. ;D


      • Selittääkötämä kirjoitti:

        Se oli nuuskantapainen uhriutuja, nainen. Ja eiköhän tuo vaan kertonut tuossa tarinassa muista ihmisistä yleensä. Täällä palstallakin se koitti auttaa ätmejä.

        .. Taas Itseään ProjiSoimas.. ;D

        .. Jantteri on Narskuttanut siellä ja Täällä ja Aina on Syy Siirretty Muualle.. Ihan Livessäkin, niin kuin Monet Tietää.. VoeElämä Mikä Spede.. ;D


      • sirkus.pyörii kirjoitti:

        Kenen takia ja miksi? Onko täällä mustasukkaisuusdraamaa? Ikävää? Pelkoa? Huolta? Kaipausta? Miehiä, naisia?

        .. En Tierä enää Missä Mennään.. Sirkus on Selvästi Saapunut Paikalle.. ;D


      • Toivotaanettäirletoletuo kirjoitti:

        Arvasin. Ei yhtään mitään sanottavaa muuta kuin tuota jonninjotavaa paskaa.
        Minä voin kuule olla juoppo ja narsumarsu ja mikä lie kilikoli sulle, mutta minäkin tiedän sentään jotain, miksi mitäkin maailmassa tapahtuu ja osaan perustella sen, että olet noloin tyyppi mitä tämä palsta antaa mahdollisuuden tuoda tänne esille. Minua itseäni hävettäs ja painuisin maan alle, kun en voisi perustella uhoilujani mitenkään.

        Ja et osaa muuta kuin henkilöhyökätä ja siinäkään et vittu onnistu. On saakelin noloa...mutta eipä se täällä henkilöidy, että sun onni.

        .. Ja Itsensä ProjiSointi Jatkuu.. Itsestähän Sä Kerrot.. Taas.. ;D


      • erotuomari
        NuuskaMuikkune kirjoitti:

        .. Taas Itseään ProjiSoimas.. ;D

        .. Jantteri on Narskuttanut siellä ja Täällä ja Aina on Syy Siirretty Muualle.. Ihan Livessäkin, niin kuin Monet Tietää.. VoeElämä Mikä Spede.. ;D

        Mikä täällä on riidan syy? Hirveä hosuminen ja narina? Kuka kiusaa ketä? Kenen veneestä puuttuu tappi?


      • NuuskaMuikkune kirjoitti:

        .. Ja Itsensä ProjiSointi Jatkuu.. Itsestähän Sä Kerrot.. Taas.. ;D

        "tyyppi mitä tämä palsta antaa mahdollisuuden tuoda tänne esille. Minua itseäni hävettäs ja painuisin maan alle, kun en voisi perustella uhoilujani mitenkään.

        Ja et osaa muuta kuin henkilöhyökätä ja siinäkään et vittu onnistu. On saakelin noloa...mutta eipä se täällä henkilöidy, että sun onni. "

        .. Ihan Just Sua Itteäs.. Tämäkin.. ;D


      • NuuskaMuikkune kirjoitti:

        .. Noh.. Kerrotaan nyt Kaikille Muillekin.. Vai?.. Katsokaas Miten tämä Meitin PerttiSetä kaivoi asiaan jonkun "Totuus" Jankutuksen jostain ihan Persiistä Yrittäen Vääntää&Vänkää&Vääristää koko AlkuPeräistä Juttua.. ;P

        .. Just Tuollaisia Kaikki NarsuMarsutelijat Monesti On.. ;D

        Sinä olet aina leimaamassa muita moraalittomiksi narsumarsuiksi, ihan kuin sinun omat johtopäätöksesi asioista ovat absoluuttinen totuus.

        Aika naurettava pellehän sinä olet, ja moni sen tajuaakin.


      • NuuskaMuikkune kirjoitti:

        "tyyppi mitä tämä palsta antaa mahdollisuuden tuoda tänne esille. Minua itseäni hävettäs ja painuisin maan alle, kun en voisi perustella uhoilujani mitenkään.

        Ja et osaa muuta kuin henkilöhyökätä ja siinäkään et vittu onnistu. On saakelin noloa...mutta eipä se täällä henkilöidy, että sun onni. "

        .. Ihan Just Sua Itteäs.. Tämäkin.. ;D

        .. Tosin Olethan Sä Monesti Painunutkin.. Ja saapunut takas "LääkeKuurin" Voimalla.. ;D


      • Onhantääjännää
        lumiukkona.pihalla kirjoitti:

        Miten hän tähän liittyy?

        Dissi vittuili nuuskalle monesti ja aina kun joku käyttää samoja tapoja, tämä urvelo vetää dissin tähän. Tosin dee on puskissa kanssa nyt, voi hyvinkin kirjoitella mukana. Joku kirjoittelee aina tarinaan/juttuunsa liittyen nikin ja käytän samaa formaattia. Hauskinta on ristikkäistulitus. Ois kiva tietää muutkin tyypit mitkä häntä rassaa, mutta en mäkään haluis profiloitua. Välillä annan kaiffarin höpötellä juttujaan, joskus vaan kiusaus yllättää. Ja kyllähän tää sankari jaksaa provota itsekin...


      • Palstamäki kirjoitti:

        Sinä olet aina leimaamassa muita moraalittomiksi narsumarsuiksi, ihan kuin sinun omat johtopäätöksesi asioista ovat absoluuttinen totuus.

        Aika naurettava pellehän sinä olet, ja moni sen tajuaakin.

        .. Ihan Odotettavaa Käytästä NarsuMarsu Shakaaleilta.. ;D

        .. Jatketaanko Vielä OppiTuntia?.. ;D


      • NuuskaMuikkune kirjoitti:

        .. Ihan Odotettavaa Käytästä NarsuMarsu Shakaaleilta.. ;D

        .. Jatketaanko Vielä OppiTuntia?.. ;D

        Jatka vaan sönkötyksiäsi.


      • outoja.juttuja
        NuuskaMuikkune kirjoitti:

        .. Tosin Olethan Sä Monesti Painunutkin.. Ja saapunut takas "LääkeKuurin" Voimalla.. ;D

        Eihän Dissidentillä ole mitään hätää?


      • hoona
        NuuskaMuikkune kirjoitti:

        .. Ihan Odotettavaa Käytästä NarsuMarsu Shakaaleilta.. ;D

        .. Jatketaanko Vielä OppiTuntia?.. ;D

        Mitä vastaan sinä nyt hyökkäät, teitä on siinä kolme. Minä en pysy mukana.


      • hoona kirjoitti:

        Mitä vastaan sinä nyt hyökkäät, teitä on siinä kolme. Minä en pysy mukana.

        .. En Mä mitään Hyökkää.. Kunhan Lährin Leikkiin Mukaan.. Katso vaikka itse.. Tuolta Ylempää.. ;P

        .. Nyt.. TuliTauko.. Ainaskin Mulla.. Täytyy jatkaa RuuanLaittoa, ettei mene Ihan PlöriNäks Se(kin).. ;D


      • Palstamäki kirjoitti:

        Jatka vaan sönkötyksiäsi.

        #TarkkaaFaktaa.. ;P

        .. Kuten Kaik Näkkee.. ;D


      • NuuskaMuikkune kirjoitti:

        #TarkkaaFaktaa.. ;P

        .. Kuten Kaik Näkkee.. ;D

        Jaarinjaarin.


      • Eiperustelunperustelua
        NuuskaMuikkune kirjoitti:

        .. Ja Itsensä ProjiSointi Jatkuu.. Itsestähän Sä Kerrot.. Taas.. ;D

        Sinä itse tuolla alussa vastaat kirjoitukseen näin: ”.. "Voisko" olla, että kerrotte nyt Taas molemmat enemmän Itsestänne ja ItsenneKaltaisista, kuin muista?.. ;P”

        Pyysin selostamaan kommentin, mutta et kykene siihen. Ja mitä se kertoo sinusta? Olet tyhjänlänkyttäjä ja itseäsi muitten ylle korottaja!

        Että narsumarsu-jargonisi osuu ihan omaan nilkkaan.


      • ottakaa.tuosta.nytselkoa
        Onhantääjännää kirjoitti:

        Dissi vittuili nuuskalle monesti ja aina kun joku käyttää samoja tapoja, tämä urvelo vetää dissin tähän. Tosin dee on puskissa kanssa nyt, voi hyvinkin kirjoitella mukana. Joku kirjoittelee aina tarinaan/juttuunsa liittyen nikin ja käytän samaa formaattia. Hauskinta on ristikkäistulitus. Ois kiva tietää muutkin tyypit mitkä häntä rassaa, mutta en mäkään haluis profiloitua. Välillä annan kaiffarin höpötellä juttujaan, joskus vaan kiusaus yllättää. Ja kyllähän tää sankari jaksaa provota itsekin...

        Kyllähän täällä on viikon ollut kaikki sekaisin. Lisäksi Donna tekeytyy misspönttöuuniksi, ja se vituttaa muutamia. Ja kuinka moni menee siinä halpaan. Nuuska menee Dissidentin kanssa sekaisin ja Palstamäki Teknodonnan.


      • Ookootyyppi
        outoja.juttuja kirjoitti:

        Eihän Dissidentillä ole mitään hätää?

        Tuskin on. On jutellut ainakin Mazyn ja Wuwwwun kanssa. Ei vissiin tykkää enää olla dissi.
        Mä ainakin luulen, että tuumailee välillä joihinkin juttuihin sillointällöin.


      • kauansitten
        ottakaa.tuosta.nytselkoa kirjoitti:

        Kyllähän täällä on viikon ollut kaikki sekaisin. Lisäksi Donna tekeytyy misspönttöuuniksi, ja se vituttaa muutamia. Ja kuinka moni menee siinä halpaan. Nuuska menee Dissidentin kanssa sekaisin ja Palstamäki Teknodonnan.

        Sanos muuta, mutta kyllä muualla tunnistaa juttelujenkin vuoksi.


      • Niintykkäätsinäkin
        ottakaa.tuosta.nytselkoa kirjoitti:

        Kyllähän täällä on viikon ollut kaikki sekaisin. Lisäksi Donna tekeytyy misspönttöuuniksi, ja se vituttaa muutamia. Ja kuinka moni menee siinä halpaan. Nuuska menee Dissidentin kanssa sekaisin ja Palstamäki Teknodonnan.

        Normitouhua palstalla. Täällä moni sekoilee keskenään. Edes unissa ykskaks katosi ja ilmestyy uusia tyyppejä, mutta tuttu tapa...

        Joku väittää että on vaan muutama ihminen ja osa taas uskoo useisiin.... ihan yks ja sama. Tää on palsta. Kiehtova draama aina...

        Ihminen tykkää näistä kutkuttavuuksista.


      • Eiperustelunperustelua kirjoitti:

        Sinä itse tuolla alussa vastaat kirjoitukseen näin: ”.. "Voisko" olla, että kerrotte nyt Taas molemmat enemmän Itsestänne ja ItsenneKaltaisista, kuin muista?.. ;P”

        Pyysin selostamaan kommentin, mutta et kykene siihen. Ja mitä se kertoo sinusta? Olet tyhjänlänkyttäjä ja itseäsi muitten ylle korottaja!

        Että narsumarsu-jargonisi osuu ihan omaan nilkkaan.

        .. Ai, että Pyrit.. Ihan Nätisti Ja Asiallisesti jne.. VMP.. ;D

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/15462533/trollipeikko-metsassa#comment-95590826

        .. Tuosta Kaikki Lähti Liikenteeseen.. Joten.. HastaLaVista LapionPuuNarsuMarsu.. Kukas se Taas TekoPyhästiUhriutuu.. VoeElämä TätTouhuu.. ;D

        .. Nyt Jauhelihan Kimppuun ettei Se Quale Kokonaan.. ;D


      • Palstamäki kirjoitti:

        Jaarinjaarin.

        .. Rallallaa.. ;D


      • ottakaa.tuosta.nytselkoa kirjoitti:

        Kyllähän täällä on viikon ollut kaikki sekaisin. Lisäksi Donna tekeytyy misspönttöuuniksi, ja se vituttaa muutamia. Ja kuinka moni menee siinä halpaan. Nuuska menee Dissidentin kanssa sekaisin ja Palstamäki Teknodonnan.

        Teknodonna ja Pönttöneiti ovat eri kirjoittajan tuotoksia.


      • kertokaa.nyt.jotain
        outoja.juttuja kirjoitti:

        Eihän Dissidentillä ole mitään hätää?

        Onko Palstamäellä suhde pönttöuuniin ja siksikö Dissident on alkanut juomaan? Mitä nuuska välissä heiluu?


      • pysykää.pinnalla
        Palstamäki kirjoitti:

        Teknodonna ja Pönttöneiti ovat eri kirjoittajan tuotoksia.

        Teknis kostaa nyt Misspönttöuunille ja nauttii kun sekoittaa sun päätä ja misspönttiksen mieltä. Näyttäs olevan takasinmaksun paikka kun toinen neiti copycättäsi sulkuja ja vei Tekniksen roolitukset. Palsta on hullu paikka.


      • Lopetaselittelys
        NuuskaMuikkune kirjoitti:

        .. Ai, että Pyrit.. Ihan Nätisti Ja Asiallisesti jne.. VMP.. ;D

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/15462533/trollipeikko-metsassa#comment-95590826

        .. Tuosta Kaikki Lähti Liikenteeseen.. Joten.. HastaLaVista LapionPuuNarsuMarsu.. Kukas se Taas TekoPyhästiUhriutuu.. VoeElämä TätTouhuu.. ;D

        .. Nyt Jauhelihan Kimppuun ettei Se Quale Kokonaan.. ;D

        Tuosta? Ei ollut mun kommentti. Tämän ketjun ensimmäinen kommentti on minun ja kolmas sinun. Ja välissä monta muuta monen muun kommenttia. Tunnistan kolme sinua vastaan. Minä, palstamäki ja joku muu. Sinä näet vaan kaksi.

        Eikä se ole silti syy olla perustelematta kolmantena olevaa kommenttiasi.

        Että paistele pois, yösyöppö!


      • vanha.juoppo
        kertokaa.nyt.jotain kirjoitti:

        Onko Palstamäellä suhde pönttöuuniin ja siksikö Dissident on alkanut juomaan? Mitä nuuska välissä heiluu?

        Dissident nyt juo milloin mistäkin syystä.


      • sekasorron.luojat
        kauansitten kirjoitti:

        Sanos muuta, mutta kyllä muualla tunnistaa juttelujenkin vuoksi.

        Tunnistaa kyllä. Mutta tunnistaako kaikki?


      • tuntevat.toisensa
        vanha.juoppo kirjoitti:

        Dissident nyt juo milloin mistäkin syystä.

        Palstamäkikin oli peloissaan Misspönttöuunin puolesta, kun ei noista juoppohulluista ikinä tiedä.


      • molemmat.erottaa
        Palstamäki kirjoitti:

        Teknodonna ja Pönttöneiti ovat eri kirjoittajan tuotoksia.

        Niin ovat. Et sitten mennyt Donnan vedätykseen?


      • 95staliekkeihin
        pysykää.pinnalla kirjoitti:

        Teknis kostaa nyt Misspönttöuunille ja nauttii kun sekoittaa sun päätä ja misspönttiksen mieltä. Näyttäs olevan takasinmaksun paikka kun toinen neiti copycättäsi sulkuja ja vei Tekniksen roolitukset. Palsta on hullu paikka.

        No nyt jollain vippaa vinhasti. Mutta kunhan on spegulaatiota!

        Ketäs muita tänne vedettäs?

        Harmaaritari! Sehän on myös kade, kun pönttis lirkuttelee palstikselle. Se hämmentää!!! Onko Nuuska=Harmaaritari?


      • molemmat.erottaa kirjoitti:

        Niin ovat. Et sitten mennyt Donnan vedätykseen?

        En ole hetkeäkään edes epäillyt.


      • Niin.nähty
        vanha.juoppo kirjoitti:

        Dissident nyt juo milloin mistäkin syystä.

        No niin juo gempsukin. Tänäänhän tuo palstalla jo höpötteli. Varmaan kännissä sotkee pakkaa.


      • toinen.mies
        tuntevat.toisensa kirjoitti:

        Palstamäkikin oli peloissaan Misspönttöuunin puolesta, kun ei noista juoppohulluista ikinä tiedä.

        Eivätköhän ole keskenään ok. Tuskin rikolliselle tielle mies lähtisi päihtyneenäkään? Ehkei siedä Palstamäkeä mikäli yrittää Pönttöä.


      • voi.tehdä.sitä
        Niin.nähty kirjoitti:

        No niin juo gempsukin. Tänäänhän tuo palstalla jo höpötteli. Varmaan kännissä sotkee pakkaa.

        Onko se nyt tässä?


      • Se.onkettu.se
        95staliekkeihin kirjoitti:

        No nyt jollain vippaa vinhasti. Mutta kunhan on spegulaatiota!

        Ketäs muita tänne vedettäs?

        Harmaaritari! Sehän on myös kade, kun pönttis lirkuttelee palstikselle. Se hämmentää!!! Onko Nuuska=Harmaaritari?

        Elisa kettu tykkää draamoista ja sehän on yleensä just tälleen pikkutunneilla palstalla. Yrittää urkkia tietoja puskasta härnimällä.


      • katosi.merkki
        Niintykkäätsinäkin kirjoitti:

        Normitouhua palstalla. Täällä moni sekoilee keskenään. Edes unissa ykskaks katosi ja ilmestyy uusia tyyppejä, mutta tuttu tapa...

        Joku väittää että on vaan muutama ihminen ja osa taas uskoo useisiin.... ihan yks ja sama. Tää on palsta. Kiehtova draama aina...

        Ihminen tykkää näistä kutkuttavuuksista.

        Joo kuka oli EdesUnissa? Panin merkille häviämisen.


      • Iisistiheisiellä
        voi.tehdä.sitä kirjoitti:

        Onko se nyt tässä?

        Jaa niin mikä? Palstan loppu? Tuskin. Nuuska poltti jauhelihat pohjaan, palstamäki itkee ja gempsu ja disse avaavat viinipulloja hampaat irvessä. Donna hieroo käsiään vastakkain ja pönttis vetelee sikeitä niin että pohjoiskarjala raikaa. Ei uutta taivaan alla.


      • selvästi.joku.harmittaa
        toinen.mies kirjoitti:

        Eivätköhän ole keskenään ok. Tuskin rikolliselle tielle mies lähtisi päihtyneenäkään? Ehkei siedä Palstamäkeä mikäli yrittää Pönttöä.

        Voi olla. Teki vähän aikaan sitten hyökkäysketjun Palstamäkeäkin vastaan.
        https://keskustelu.suomi24.fi/t/15447960/vetoja-otetaan-vastaan!


      • sanopa.totuus.palstalle
        95staliekkeihin kirjoitti:

        No nyt jollain vippaa vinhasti. Mutta kunhan on spegulaatiota!

        Ketäs muita tänne vedettäs?

        Harmaaritari! Sehän on myös kade, kun pönttis lirkuttelee palstikselle. Se hämmentää!!! Onko Nuuska=Harmaaritari?

        Onko Dissident vielä kiinni misspöttnöuunissa?


      • Dontworry
        katosi.merkki kirjoitti:

        Joo kuka oli EdesUnissa? Panin merkille häviämisen.

        No se oli palstamäen tukinikki. Unohtui kun tuli muita kiireitä...


      • laidat.kiinni

      • aavistus.tuosta
        Dontworry kirjoitti:

        No se oli palstamäen tukinikki. Unohtui kun tuli muita kiireitä...

        Vähän se siltä vaikutti.


      • hämmentää.soppaa
        Iisistiheisiellä kirjoitti:

        Jaa niin mikä? Palstan loppu? Tuskin. Nuuska poltti jauhelihat pohjaan, palstamäki itkee ja gempsu ja disse avaavat viinipulloja hampaat irvessä. Donna hieroo käsiään vastakkain ja pönttis vetelee sikeitä niin että pohjoiskarjala raikaa. Ei uutta taivaan alla.

        Gentsu välissä?


      • En.tiedä.tätä
        sanopa.totuus.palstalle kirjoitti:

        Onko Dissident vielä kiinni misspöttnöuunissa?

        No helkutistako sen tietää?

        Eivät ainakaan ole enää palstalla lörpötelleet. Mutta dissihän on puskissa. Vaikea sen kirjoituksia on seurata... pitäis tutkia kaikki pönttöuuniin liittyvä. Ja en mä ainakaan jaksa sellaista seurailla.

        Viimeimmäks minkä käsityksen olen saanut, niin dissillä on nainen ja on pönttiksen palstakaveri...jotain yksityisviestiä laittoivat, mutta luulen, että se liittyi dissin rekkauksen lopetukseen jotenkin...


      • tälläviikolla
        hämmentää.soppaa kirjoitti:

        Gentsu välissä?

        Olen ehkä hiukan pihalla siitä keitä he ovat, mutta ei ole ensimmäinen kerta. Ihan vapaasti saa tulla juttelemaan ihan oikeasti kuka sitten oletkin, ei tätä epämääräisyyttä enää jaksa!


      • Kuuluusoppaanhyvinkin
        hämmentää.soppaa kirjoitti:

        Gentsu välissä?

        Gentsu väittää, ettei seuraa ja välitä palstasta, mutta hyökkii aina suosituimpia kohtaan. Mitätöi ensin ja sitten jos ei auta, aloittaa hyökkäyksen. Mutta voi olla joku muukin pyrkyri... Minusta Nuuska ja Harmis on rehellisiä, mutta ihan sekaisin omien tunteittensa kanssa.


      • Rauhaatouhuun
        laidat.kiinni kirjoitti:

        On täällä nyt jotain ilmassa. En tiedä, ketkä tässä ja moniko keskustelee. Sekavaa.

        Monikin tai vaan sinä ja minä. Mitä oikeesti väliä? Kaikki selviää aikanaan... elä hätäile...


      • yhtä.hullutusta
        Kuuluusoppaanhyvinkin kirjoitti:

        Gentsu väittää, ettei seuraa ja välitä palstasta, mutta hyökkii aina suosituimpia kohtaan. Mitätöi ensin ja sitten jos ei auta, aloittaa hyökkäyksen. Mutta voi olla joku muukin pyrkyri... Minusta Nuuska ja Harmis on rehellisiä, mutta ihan sekaisin omien tunteittensa kanssa.

        Ei jaksa enää. En pysy kyydissä. Harmis on ok, ja Nuuska.


      • Kysyppäkuule
        yhtä.hullutusta kirjoitti:

        Ei jaksa enää. En pysy kyydissä. Harmis on ok, ja Nuuska.

        No ei tarvitse pysyäkään. Nuuskan jutut ärsyttää täällä monia. Niistähän tämä ruljanssi lähtikin. Moni mies ja nais nikki kiusaa tätä outoa tyyppiä.

        Minusta nuuska on itsestään silmät sulkeva uhriutuja ja ajankulukseni tartun hänen juttuihin. Tuo aloituskertomus voisi olla dissidentin kirjoittama, hällä on hyvät ajatuskuvat, mutta on täällä muillakin. Nainen39 vee, macy, nainenruuduntakana, elisakettu,floweri, lineri alias wanha ämmä, wuwwuw... ja ties montako puskatyyppiä. Mähän voin olla yks noista? Kehuinhan niitä. Otappa selvää? Mutta kysyppä itseltäsi yksi kysymys ennen sitä... miksi? Miksi se olisi tärkeää? Eikö asiasisältö ole tärkein?


      • Kauniitauniaaaa
        Kysyppäkuule kirjoitti:

        No ei tarvitse pysyäkään. Nuuskan jutut ärsyttää täällä monia. Niistähän tämä ruljanssi lähtikin. Moni mies ja nais nikki kiusaa tätä outoa tyyppiä.

        Minusta nuuska on itsestään silmät sulkeva uhriutuja ja ajankulukseni tartun hänen juttuihin. Tuo aloituskertomus voisi olla dissidentin kirjoittama, hällä on hyvät ajatuskuvat, mutta on täällä muillakin. Nainen39 vee, macy, nainenruuduntakana, elisakettu,floweri, lineri alias wanha ämmä, wuwwuw... ja ties montako puskatyyppiä. Mähän voin olla yks noista? Kehuinhan niitä. Otappa selvää? Mutta kysyppä itseltäsi yksi kysymys ennen sitä... miksi? Miksi se olisi tärkeää? Eikö asiasisältö ole tärkein?

        Jännintä tässä on, että kiinnostus vaihtui toiseen ketjuun...

        Eli tiedän kuka olet... mutta hyvää yötä. Jatka sä vaan vääntelyäs..😝


      • olet.noloista.noloin
        Kysyppäkuule kirjoitti:

        No ei tarvitse pysyäkään. Nuuskan jutut ärsyttää täällä monia. Niistähän tämä ruljanssi lähtikin. Moni mies ja nais nikki kiusaa tätä outoa tyyppiä.

        Minusta nuuska on itsestään silmät sulkeva uhriutuja ja ajankulukseni tartun hänen juttuihin. Tuo aloituskertomus voisi olla dissidentin kirjoittama, hällä on hyvät ajatuskuvat, mutta on täällä muillakin. Nainen39 vee, macy, nainenruuduntakana, elisakettu,floweri, lineri alias wanha ämmä, wuwwuw... ja ties montako puskatyyppiä. Mähän voin olla yks noista? Kehuinhan niitä. Otappa selvää? Mutta kysyppä itseltäsi yksi kysymys ennen sitä... miksi? Miksi se olisi tärkeää? Eikö asiasisältö ole tärkein?

        Sinä olet selvästi Dissident.


      • puska.heiluu
        Kysyppäkuule kirjoitti:

        No ei tarvitse pysyäkään. Nuuskan jutut ärsyttää täällä monia. Niistähän tämä ruljanssi lähtikin. Moni mies ja nais nikki kiusaa tätä outoa tyyppiä.

        Minusta nuuska on itsestään silmät sulkeva uhriutuja ja ajankulukseni tartun hänen juttuihin. Tuo aloituskertomus voisi olla dissidentin kirjoittama, hällä on hyvät ajatuskuvat, mutta on täällä muillakin. Nainen39 vee, macy, nainenruuduntakana, elisakettu,floweri, lineri alias wanha ämmä, wuwwuw... ja ties montako puskatyyppiä. Mähän voin olla yks noista? Kehuinhan niitä. Otappa selvää? Mutta kysyppä itseltäsi yksi kysymys ennen sitä... miksi? Miksi se olisi tärkeää? Eikö asiasisältö ole tärkein?

        Dissihän siinä puskassa.


      • Kuuluusoppaanhyvinkin kirjoitti:

        Gentsu väittää, ettei seuraa ja välitä palstasta, mutta hyökkii aina suosituimpia kohtaan. Mitätöi ensin ja sitten jos ei auta, aloittaa hyökkäyksen. Mutta voi olla joku muukin pyrkyri... Minusta Nuuska ja Harmis on rehellisiä, mutta ihan sekaisin omien tunteittensa kanssa.

        "mutta ihan sekaisin omien tunteittensa kanssa."

        .. Ihan Luonnollista, että EriLajistoon Kuuluvan Mielestä Toiseen Lajiin Kuuluva on "Sekaisin" yhdessä jos toisessa Asiassa.. Tätä ei Näytä "jotkut" tajuavan Sitten Millään.. ;D


      • olet.noloista.noloin kirjoitti:

        Sinä olet selvästi Dissident.

        .. Jeps.. Siinä sitä Taas kaikille nähtäväksi KysJantterin Tod&Oikeaa Minuutta.. ;P


    • Mietin.vaan

      Mun kay trollipeikkoa kovasti sääliksi.

      • Trollipeikko

        Olet karhu. 🐻💓


      • Mietin.vaan
        Trollipeikko kirjoitti:

        Olet karhu. 🐻💓

        Sanon samantien, että tämä tarina oli sata kertaa kiinnostavampi kun Teknodonnan umpitylsät horinat.

        Haluaisin olla tarinan Trollipeikon kaveri.


      • Trollipeikko
        Mietin.vaan kirjoitti:

        Sanon samantien, että tämä tarina oli sata kertaa kiinnostavampi kun Teknodonnan umpitylsät horinat.

        Haluaisin olla tarinan Trollipeikon kaveri.

        Peikko käveli hitaasti ympäriinsä metsässä. Hän ajatteli karhua. Hitaasti hän lähestyi karhun pesää. Karhua ei saa häiritä talvella, sillä herätetty karhu voi olla vaarallinen. Peikko ajatteli karhun isoja, teräviä kynsiä ja pelon väristykset kulkivat hänen lävitseen. Hän kuunteli aivan hiljaa. Ei kuulunut mitään, mutta pesän päältä nousi hiukan höyryä.

        Siellä karhu nukkuu. Peikko ajatteli karhun kiiltävää, paksua turkkia. Hän oli kerran päässyt silittämään sitä. Kunpa voisin kömpiä pesään ja käpertyä karhun viereen nukkumaan, peikko ajatteli. Karhun vieressä olisi varmasti lämmintä. Peikolla oli ikävä karhua.

        Hetken kuluttua peikko kääntyi pois pesältä ja jatkoa kävelyään. Huuhkaja tarkkaili hänen liikkeitään korkealta isosta koivusta.


      • Mietin.vaan
        Trollipeikko kirjoitti:

        Peikko käveli hitaasti ympäriinsä metsässä. Hän ajatteli karhua. Hitaasti hän lähestyi karhun pesää. Karhua ei saa häiritä talvella, sillä herätetty karhu voi olla vaarallinen. Peikko ajatteli karhun isoja, teräviä kynsiä ja pelon väristykset kulkivat hänen lävitseen. Hän kuunteli aivan hiljaa. Ei kuulunut mitään, mutta pesän päältä nousi hiukan höyryä.

        Siellä karhu nukkuu. Peikko ajatteli karhun kiiltävää, paksua turkkia. Hän oli kerran päässyt silittämään sitä. Kunpa voisin kömpiä pesään ja käpertyä karhun viereen nukkumaan, peikko ajatteli. Karhun vieressä olisi varmasti lämmintä. Peikolla oli ikävä karhua.

        Hetken kuluttua peikko kääntyi pois pesältä ja jatkoa kävelyään. Huuhkaja tarkkaili hänen liikkeitään korkealta isosta koivusta.

        Eikö trollipeikolla ole mitään toivoa saada vastavuoroista ystävyyssuhdetta? Sellaista, että hän saisi myös jotain vastakaikua noille vaatimattomille toiveilleen?

        Jos minä olisin karhu, sanoisin Trollipeikolle että hän on milloin vaan tervetullut viereeni nukkumaan. Ja jos olisin ihminen, kiittäisin häntä siitä vaivannäöstä mitä hän on vuokseni nähnyt, ja kutsuisin hänet kylään.


      • Trollipeikko
        Mietin.vaan kirjoitti:

        Eikö trollipeikolla ole mitään toivoa saada vastavuoroista ystävyyssuhdetta? Sellaista, että hän saisi myös jotain vastakaikua noille vaatimattomille toiveilleen?

        Jos minä olisin karhu, sanoisin Trollipeikolle että hän on milloin vaan tervetullut viereeni nukkumaan. Ja jos olisin ihminen, kiittäisin häntä siitä vaivannäöstä mitä hän on vuokseni nähnyt, ja kutsuisin hänet kylään.

        "Eikö trollipeikolla ole mitään toivoa saada vastavuoroista ystävyyssuhdetta?"

        Ihmiset sanovat, että toivo on jossain. Että toivo on aina jossain. Peikko ei ole häntä vielä nähnyt. Peikko näkee vain talvisen metsän, lumihangen, karhun höyryävän hengityksen, hiljaa tuulessa huojuvat puut ja matalalla taivaanrannassa helottavan auringon.

        Miltä toivo edes näyttää? Käykö hän ikinä metsässä? Ja onko toivo ihminen?


      • Trollipeikko kirjoitti:

        "Eikö trollipeikolla ole mitään toivoa saada vastavuoroista ystävyyssuhdetta?"

        Ihmiset sanovat, että toivo on jossain. Että toivo on aina jossain. Peikko ei ole häntä vielä nähnyt. Peikko näkee vain talvisen metsän, lumihangen, karhun höyryävän hengityksen, hiljaa tuulessa huojuvat puut ja matalalla taivaanrannassa helottavan auringon.

        Miltä toivo edes näyttää? Käykö hän ikinä metsässä? Ja onko toivo ihminen?

        Sulo ainakin nukkuu karhun kanssa:

        https://www.youtube.com/watch?v=69atYyxcz4o


      • Trollipeikko

    • näinsennäin

      Tarina toiseudesta ja selviämisestä

      • Tarina trollipeikosta.


      • Mietin.vaan
        Palstamäki kirjoitti:

        Tarina trollipeikosta.

        Trollipeikko ilmentää oikein hyvin sitä toiseutta ja selviämistä.


    • Nyt-paljastuit

      Paskapuhetta. Peikot rakastavat sieniä!

      • Trollipeikko

        (piilottaa puoliksi syödyn kärpässienensä)

        Miten niin?


    • jännittäviäuniakin

      näin kammottavan unen tuossa: siinä oli täysin tavalllinen tuttu ihminen .... sitten jossain vaiheessa:
      - joku pöydän ääressä tajusi että tuo nainen on NOITA, PAHEMPIN, ON WARLOCK...

      Sitten sen silmät muuttuivat mustiksi ja vihaisiksi että kuka ja mikä tuollainen on..... vihastui vain siinä kun totesin että joku VELEHO-GANGALF,

    • Niin, siinä oli karkeasti ehkä neljä ihmistyyppiä, ailahtelevainen, tyhmä, ahne ja ilkeä. toivottavasti peikko oppii tuollaisia välttelemään ja jatkossa vie marjat kilteille & kunnollisille ihmisille, ne varmaan osaa olla kiitollisia lahjoista.

    • tulitikkutyttö

      Hyvä tarina on sellainen ettei sitä tarvitse selittää. Jokainen saa omaksua ja tulkita sen miten itse tahtoo.

      Lapsikin kuuntelee tarinaa tai satua.
      Kysyy joskus jotain. Mielikuvitus hoitaa loput.

    • Antikristus

      Olikos lestaseuroissa kuultua? Typerää uskonnon, tarun ja reaalielämän lestasekoilua.

    • Ajatteluttava tarina. Sulla on monikerroksellisuutta, joita kaikki lukijat ei suinkaan ymmärrä. Mutta jatkaisin linjallasi. Ihmisten pitäisi opetella enemmän keskittymään - ongelma on heidän, ei kirjoittajan.

      Pidin tästä. Peukutus.

      Mitä tulee kommentteihin ketjun välillä, niin vituttaa se että lukijat eivät selvästi ymmärrä mistään mitään. Kirjoittajat, joita itsekin arvostan, ovat itse metsässä. Mutta hehän ovatkin ihmisiä :)

      Näin ulkopuolisesti ja nopeasti tarkasteltuna.

      • Hävettää Nuuskan puolesta. Kuinka hän voi olla noin kujalla?


      • Palstamäki kirjoitti:

        Hävettää Nuuskan puolesta. Kuinka hän voi olla noin kujalla?

        Nuuskan, sinun, Dissin ja jonkun muun.

        Ketju, jolla oli itseään toteuttava ennuste. Selviä ihmisiä kaikki tyynni, joille ei mustikat ja sienet kelvanneet.


    • Täytynee todeta, että mielenkiintoinen ketju siinä. Ohho...

      Joudun lukemaan kolmannen kerran...

      • Ketju oli kuraa, Nuuska tuhoaa kaiken keskustelun saivartelemalla ja tunkemalla omia totuuksiaan sinne missä niitä ei kaivata.

        Tarina sai minussa tunteita aikaan, pidin siitä. Jotenkin pohdin itsekin sitä mitä joku kirjoitti ketjun alkupäässä, siinä oli Pönttöneiti ja Ananias.


      • katuvatyyppi
        Palstamäki kirjoitti:

        Ketju oli kuraa, Nuuska tuhoaa kaiken keskustelun saivartelemalla ja tunkemalla omia totuuksiaan sinne missä niitä ei kaivata.

        Tarina sai minussa tunteita aikaan, pidin siitä. Jotenkin pohdin itsekin sitä mitä joku kirjoitti ketjun alkupäässä, siinä oli Pönttöneiti ja Ananias.

        Totta, että Nuuska tunkee omia jonninjoutavia kommentteja joka kohtaan, eikä edes keskustele mistään, vaan jyrää ja aloittaa henkilöhyökkäyksiä, jos sellaiseen kommenttiin kommentoi itse jotain. Mutta ehkä Ellu on kuitenkin oikeassa, että pitäisi antaa sen vaan tuumata mitä tuumii ja ignoorata ne kokonaan. Toisaalta siinä jää ehkä yksi mahdollinen näkökulma läpikäymättä, mutta jos tyyppi on tuollainen kun on, niin antaa sen olla sellainen ihan keskenään. Ei siitä tule kuin vastaava tappelu, kuin tässä viestiketjussa tuli. Käyttäisi senkin voimavaran, mikä menee sen kaverin kanssa vääntämiseen johonkin järkevämpään, niin olisi kaikilla parempi mieli.

        Ihan pitää katsoa tässä asiassa peiliin itsekin....

        Mutta ihminenhän sitä itsekin on, joskus menee kuppi nurin....ei voi mitään. Jospa jatkossa pystyis olla huomioimatta ja keskittyä täällä fiksumpiin keskustelijoihin....


      • katuvatyyppi kirjoitti:

        Totta, että Nuuska tunkee omia jonninjoutavia kommentteja joka kohtaan, eikä edes keskustele mistään, vaan jyrää ja aloittaa henkilöhyökkäyksiä, jos sellaiseen kommenttiin kommentoi itse jotain. Mutta ehkä Ellu on kuitenkin oikeassa, että pitäisi antaa sen vaan tuumata mitä tuumii ja ignoorata ne kokonaan. Toisaalta siinä jää ehkä yksi mahdollinen näkökulma läpikäymättä, mutta jos tyyppi on tuollainen kun on, niin antaa sen olla sellainen ihan keskenään. Ei siitä tule kuin vastaava tappelu, kuin tässä viestiketjussa tuli. Käyttäisi senkin voimavaran, mikä menee sen kaverin kanssa vääntämiseen johonkin järkevämpään, niin olisi kaikilla parempi mieli.

        Ihan pitää katsoa tässä asiassa peiliin itsekin....

        Mutta ihminenhän sitä itsekin on, joskus menee kuppi nurin....ei voi mitään. Jospa jatkossa pystyis olla huomioimatta ja keskittyä täällä fiksumpiin keskustelijoihin....

        Ehkäpä sitä pitäisi keskittyä fiksumpiin kirjoittelijoihin, mutta siinä kohtaa huomaan että mulla ei ole valinnanvaraa.

        Nyt pitää lähteä katsomaan ristiäislahjaa huomiseen kastejuhlaan.


      • kummisetä
        Palstamäki kirjoitti:

        Ehkäpä sitä pitäisi keskittyä fiksumpiin kirjoittelijoihin, mutta siinä kohtaa huomaan että mulla ei ole valinnanvaraa.

        Nyt pitää lähteä katsomaan ristiäislahjaa huomiseen kastejuhlaan.

        Harmillista.... Mulla on valinnanvaraa vaikka kuinka. Täällä tuppaa löytymään tosipaljon ihan fiksusti kirjoittelevia ja tulee hyviä perusteluita vastaan... kun vaan malttaa lukea...

        Mä hommasin kummitytölle sellaisen hopeisen putkilon, mihin sai kastetodistuksen rullattua nätisti ja siihen jalustaan sai kaiverrettua strategiset mitat syntymähetkellä ja päivämäärän, niin ja nimen...


      • Palstamäki kirjoitti:

        Ketju oli kuraa, Nuuska tuhoaa kaiken keskustelun saivartelemalla ja tunkemalla omia totuuksiaan sinne missä niitä ei kaivata.

        Tarina sai minussa tunteita aikaan, pidin siitä. Jotenkin pohdin itsekin sitä mitä joku kirjoitti ketjun alkupäässä, siinä oli Pönttöneiti ja Ananias.

        Minä en tajua vieläkään. Viidennenkään kerran jälkeen. Ihan ajatuksia herättävä, mutta kenestä on puhe, ja välikommentit sotkevat...? Lähinnä herätti ajattelemaan jäikö vielä karhulupia vai kaadettiinko ne jo kaikki. : )

        Olihan toi jokseenkin surullinen tarina.

        No oli miten oli. Ei kai sillä ole väliä.


      • misspönttöuuni kirjoitti:

        Minä en tajua vieläkään. Viidennenkään kerran jälkeen. Ihan ajatuksia herättävä, mutta kenestä on puhe, ja välikommentit sotkevat...? Lähinnä herätti ajattelemaan jäikö vielä karhulupia vai kaadettiinko ne jo kaikki. : )

        Olihan toi jokseenkin surullinen tarina.

        No oli miten oli. Ei kai sillä ole väliä.

        Haha. Missä on romanttinen mielesi?

        Mielestäni tuo olisi voinut kertoa meistä, mutta ei väkisin.


      • Palstamäki kirjoitti:

        Haha. Missä on romanttinen mielesi?

        Mielestäni tuo olisi voinut kertoa meistä, mutta ei väkisin.

        Liian paljon peikkoja sieniä, mustikoita ja karhuja.
        Hukkasin kompassini.

        Siinä pitää mennä nimillä pentele sentään.

        Auta minua.

        Nimeä pääosan esittäjät salanimiensä takaa?
        Vai tykkääkö nyt joku huonoa jos niin tekee?


      • Palstamäki kirjoitti:

        Haha. Missä on romanttinen mielesi?

        Mielestäni tuo olisi voinut kertoa meistä, mutta ei väkisin.

        Sekoitit kuuppani eilisillä novelleilla.


      • misspönttöuuni kirjoitti:

        Liian paljon peikkoja sieniä, mustikoita ja karhuja.
        Hukkasin kompassini.

        Siinä pitää mennä nimillä pentele sentään.

        Auta minua.

        Nimeä pääosan esittäjät salanimiensä takaa?
        Vai tykkääkö nyt joku huonoa jos niin tekee?

        Minä olen surkea näissä jutuissa. Olen syvällinen ihminen, mutta diipailu ei saa minua syvälliseksi.

        Vetelen siis mutkat suoriksi ja kirjoitan siitä miltä asiat näyttävät (sillä asiat ovat useimmiten sitä miltä ne näyttävät).

        Tämä tarina on postattu palstalle klo 23 jälkeen, ja tuona "kohtalokkaana" iltana palsta kumisi tyhjyyttään. Minä sanoisin että tarinan kirjoittaja on itse kommentoinut tarinaansa, ja on senkin kommentin takana jossa vihjattiin että tarina kertoo meistä.

        Jos tarinan kirjoittaja haluaa itse kertoa "puskavihjeenä" että tarina kertoo sinusta ja minusta, minä suhtaudun asiaan mitä suurimmalla vakavuudella.

        Olen tietoinen siitä että Pönttöneiti kelpaisi kaikille maailman ihmiolennoille sulokkuutensa puolesta, mutta en anna sen häiritä tarinaa.


      • misspönttöuuni kirjoitti:

        Sekoitit kuuppani eilisillä novelleilla.

        Ohhoh, ollaanpa sitä herkkänä.

        Onneksi en sentään postannut niitä sulle, olisit kaiketi jo raskaana niistä.


      • Palstamäki kirjoitti:

        Ketju oli kuraa, Nuuska tuhoaa kaiken keskustelun saivartelemalla ja tunkemalla omia totuuksiaan sinne missä niitä ei kaivata.

        Tarina sai minussa tunteita aikaan, pidin siitä. Jotenkin pohdin itsekin sitä mitä joku kirjoitti ketjun alkupäässä, siinä oli Pönttöneiti ja Ananias.

        No kyllä sinä ja dissikin ihan kiitettävästi sotkitte ketjua nuuskan kanssa vängätessänne.


      • Harmaaritari kirjoitti:

        No kyllä sinä ja dissikin ihan kiitettävästi sotkitte ketjua nuuskan kanssa vängätessänne.

        Illanjatkoja sulle.


      • Palstamäki kirjoitti:

        Ohhoh, ollaanpa sitä herkkänä.

        Onneksi en sentään postannut niitä sulle, olisit kaiketi jo raskaana niistä.

        Kyllä, koska nyt on se "the"hetki.

        Hahah.

        Tuntuu niin kuin olisin villiintynyt.
        Pankaa jäähylle.

        Bannia. Pariksi päiväksi

        (naurua)


      • misspönttöuuni kirjoitti:

        Kyllä, koska nyt on se "the"hetki.

        Hahah.

        Tuntuu niin kuin olisin villiintynyt.
        Pankaa jäähylle.

        Bannia. Pariksi päiväksi

        (naurua)

        Nuuuuuh (nuuskii ilmaa).

        Kultaseni, onpa ihana nähdä taas. Mitä kuuluu?


      • Palstamäki kirjoitti:

        Minä olen surkea näissä jutuissa. Olen syvällinen ihminen, mutta diipailu ei saa minua syvälliseksi.

        Vetelen siis mutkat suoriksi ja kirjoitan siitä miltä asiat näyttävät (sillä asiat ovat useimmiten sitä miltä ne näyttävät).

        Tämä tarina on postattu palstalle klo 23 jälkeen, ja tuona "kohtalokkaana" iltana palsta kumisi tyhjyyttään. Minä sanoisin että tarinan kirjoittaja on itse kommentoinut tarinaansa, ja on senkin kommentin takana jossa vihjattiin että tarina kertoo meistä.

        Jos tarinan kirjoittaja haluaa itse kertoa "puskavihjeenä" että tarina kertoo sinusta ja minusta, minä suhtaudun asiaan mitä suurimmalla vakavuudella.

        Olen tietoinen siitä että Pönttöneiti kelpaisi kaikille maailman ihmiolennoille sulokkuutensa puolesta, mutta en anna sen häiritä tarinaa.

        Kuulostellaan, kuuluuko puskista mitään.
        Jos ei kuulu, that's fine.

        Tänään minusta on tuntunut tosi sulokkaalta. Ihan totta.
        Mut poistettiin melkein työpaikaltakin epämääräisen pyörimisen ja kiemurtelun takia,
        päätin tulla suoraa reittiä kotiin ettei tapahdu myöskään mitään kassajonosäätöä.

        (terkkuja vaan haha)

        :D

        Elämä naisena on ihanaa. <3


      • Palstamäki kirjoitti:

        Nuuuuuh (nuuskii ilmaa).

        Kultaseni, onpa ihana nähdä taas. Mitä kuuluu?

        Hahah. Sinunakin pysyisin turvamatkan päässä.

        (kurrrrrr rrrrrrrrrr)


      • misspönttöuuni kirjoitti:

        Kuulostellaan, kuuluuko puskista mitään.
        Jos ei kuulu, that's fine.

        Tänään minusta on tuntunut tosi sulokkaalta. Ihan totta.
        Mut poistettiin melkein työpaikaltakin epämääräisen pyörimisen ja kiemurtelun takia,
        päätin tulla suoraa reittiä kotiin ettei tapahdu myöskään mitään kassajonosäätöä.

        (terkkuja vaan haha)

        :D

        Elämä naisena on ihanaa. <3

        Jotenkin sinä hehkut, tunnut jopa tavanomaistakin sulokkaammalta (voiko olla edes mahdollista?).

        Olet siis nyt turvassa itseltäsi?


      • Palstamäki kirjoitti:

        Nuuuuuh (nuuskii ilmaa).

        Kultaseni, onpa ihana nähdä taas. Mitä kuuluu?

        Voi olla, että olet etänä aiheuttanut tämän.

        Jäätävää. Pitäisiköhän siitä antaa diplomi?

        :'D

        No niin. Surrurrur
        Rauhoitu, hyvä nainen rauhoitu. Otan suolakurkun ja seiskauutiset.

        (naurua)


      • Trollipeikko
        Palstamäki kirjoitti:

        Minä olen surkea näissä jutuissa. Olen syvällinen ihminen, mutta diipailu ei saa minua syvälliseksi.

        Vetelen siis mutkat suoriksi ja kirjoitan siitä miltä asiat näyttävät (sillä asiat ovat useimmiten sitä miltä ne näyttävät).

        Tämä tarina on postattu palstalle klo 23 jälkeen, ja tuona "kohtalokkaana" iltana palsta kumisi tyhjyyttään. Minä sanoisin että tarinan kirjoittaja on itse kommentoinut tarinaansa, ja on senkin kommentin takana jossa vihjattiin että tarina kertoo meistä.

        Jos tarinan kirjoittaja haluaa itse kertoa "puskavihjeenä" että tarina kertoo sinusta ja minusta, minä suhtaudun asiaan mitä suurimmalla vakavuudella.

        Olen tietoinen siitä että Pönttöneiti kelpaisi kaikille maailman ihmiolennoille sulokkuutensa puolesta, mutta en anna sen häiritä tarinaa.

        Olen kommentoinut tätä ketjua ainoastaan nimimerkillä Trollipeikko.


      • Palstamäki kirjoitti:

        Jotenkin sinä hehkut, tunnut jopa tavanomaistakin sulokkaammalta (voiko olla edes mahdollista?).

        Olet siis nyt turvassa itseltäsi?

        Se on kaameaa, että se tulee teksteistä läpi.

        Kyllä. Olen kotona lukkojen takana.

        (naurua) Paitsi nettiyhteys. Hahah.


      • Trollipeikko kirjoitti:

        Olen kommentoinut tätä ketjua ainoastaan nimimerkillä Trollipeikko.

        Kuka sinä olet tunnetummalta nimimerkiltäsi? : )


      • misspönttöuuni kirjoitti:

        Hahah. Sinunakin pysyisin turvamatkan päässä.

        (kurrrrrr rrrrrrrrrr)

        Sulla on minuun mystinen vaikutus. Tuntuu kuin olisin tulossa itsetuhoiseksi (ostin tänään GT-tiekartan Itä-Suomen painoksen)...

        Katsellaan mihin tämä johtaa...


      • Trollipeikko kirjoitti:

        Olen kommentoinut tätä ketjua ainoastaan nimimerkillä Trollipeikko.

        Kun nyt siihen tupsahdit, niin miten kommentoit väitteitä siitä että tarinassa on joitakin yhtymäkohtia minun ja Pönttöneidin "palstaromanssiin"?


      • misspönttöuuni kirjoitti:

        Se on kaameaa, että se tulee teksteistä läpi.

        Kyllä. Olen kotona lukkojen takana.

        (naurua) Paitsi nettiyhteys. Hahah.

        Minä en kehtaa kertoa miten tilasi vaikuttaa minuun.

        Olet kai nielaissut avaimesi ettet pääse ulos?


      • Palstamäki kirjoitti:

        Minä en kehtaa kertoa miten tilasi vaikuttaa minuun.

        Olet kai nielaissut avaimesi ettet pääse ulos?

        Tyydyn vain surisemaan...

        Ei pysty muuta haha

        ;)

        Tilanne hallinnassa. Kohta tulee teevestä kuivakkaa taloustietoa. Seuraan kun päivän OMX liikkuu ruudun alalaidassa.


      • Trollipeikko
        Palstamäki kirjoitti:

        Kun nyt siihen tupsahdit, niin miten kommentoit väitteitä siitä että tarinassa on joitakin yhtymäkohtia minun ja Pönttöneidin "palstaromanssiin"?

        Sinä voit vapaasti keskustella niistä yhtymäkohdista Neiti Pönttöuunin kanssa. Teillä kahdella on loukkaamaton reseptioesteettinen vapaus tehdä niin.

        Teoksen kirjoittaja ei ikävä kyllä missään vaiheessa kirjoitusprosessia ole ajatellut teitä kahta. Ei ollenkaan.


      • misspönttöuuni kirjoitti:

        Tyydyn vain surisemaan...

        Ei pysty muuta haha

        ;)

        Tilanne hallinnassa. Kohta tulee teevestä kuivakkaa taloustietoa. Seuraan kun päivän OMX liikkuu ruudun alalaidassa.

        Koeta vain saada kierroksia alemmaksi.

        https://youtu.be/8Hc2ZMXahy0

        Lälly Pönttöneidille.


        Minä olen kiinnittänyt itseni käsiraudoilla patteriputkiin ja viskasin avaimet parvekkeelta alas. Huomasin etten yletä kännykkään...


      • Trollipeikko kirjoitti:

        Sinä voit vapaasti keskustella niistä yhtymäkohdista Neiti Pönttöuunin kanssa. Teillä kahdella on loukkaamaton reseptioesteettinen vapaus tehdä niin.

        Teoksen kirjoittaja ei ikävä kyllä missään vaiheessa kirjoitusprosessia ole ajatellut teitä kahta. Ei ollenkaan.

        Oikeastaan tämän halusinkin tietää. Voimme siis kumota nämä spekulaatiot "harhaoppina".


      • Trollipeikko
        misspönttöuuni kirjoitti:

        Kuka sinä olet tunnetummalta nimimerkiltäsi? : )

        Se, joka ei itse tunnista kirjoittajaa nimimerkin takana, ei ansaitse sitä tietää.


      • Trollipeikko kirjoitti:

        Sinä voit vapaasti keskustella niistä yhtymäkohdista Neiti Pönttöuunin kanssa. Teillä kahdella on loukkaamaton reseptioesteettinen vapaus tehdä niin.

        Teoksen kirjoittaja ei ikävä kyllä missään vaiheessa kirjoitusprosessia ole ajatellut teitä kahta. Ei ollenkaan.

        No tämähän riittää jo vallan mainiosti. Enempää ei minunkaan tarvitse tietää.

        Kiitos.

        (niiaa kauniisti)


      • Trollipeikko
        misspönttöuuni kirjoitti:

        No tämähän riittää jo vallan mainiosti. Enempää ei minunkaan tarvitse tietää.

        Kiitos.

        (niiaa kauniisti)

        (heiluttaa häntäänsä)


      • Palstamäki kirjoitti:

        Koeta vain saada kierroksia alemmaksi.

        https://youtu.be/8Hc2ZMXahy0

        Lälly Pönttöneidille.


        Minä olen kiinnittänyt itseni käsiraudoilla patteriputkiin ja viskasin avaimet parvekkeelta alas. Huomasin etten yletä kännykkään...

        Kuulostaa kaikin puolin toimivalta siellä.

        Huomenna mulla on yksi vastuutehtävä
        pitäisi olla asiallinen eikä hillua liikaa.
        Aika paljon vastuuta.

        Kunhan pääsen sieltä
        ensimmäisenä lentää rintsikat kuusikkoon ja nuttura aukeaa. Hahhah.


        Älkää säikähtäkö, ei tilanne ole niin paha miltä se kuulostaa,

        se on pahempi.

        Jaahas, oliskohan sitten muita aiheita?

        (naurua)

        Taidan kohta poistua. Tarvitsen unta.


      • Trollipeikko kirjoitti:

        (heiluttaa häntäänsä)

        Mjaa, tämä kertoo jotain?

        (lamppu syttyy pöntössä)


      • Trollipeikko
        misspönttöuuni kirjoitti:

        Mjaa, tämä kertoo jotain?

        (lamppu syttyy pöntössä)

        Eipäs nyt ylitulkita. Se oli vain hännänhuiskutus keskustelun päätteeksi.


      • Trollipeikko kirjoitti:

        Eipäs nyt ylitulkita. Se oli vain hännänhuiskutus keskustelun päätteeksi.

        Joo, mutta luen sulut tarkalla silmällä. Paljastit jotain.


      • trolli
        Trollipeikko kirjoitti:

        Se, joka ei itse tunnista kirjoittajaa nimimerkin takana, ei ansaitse sitä tietää.

        Mäpä luulen tunnistavani sinut M-L palstalta, mutt en täältä. Uskon taas ett Elisa tunnisti sinut hyvinkin ja jätti mainitsematta juuri sinut! Mutt tuo vedätys 17v. tyttönen on kyllä paras!
        Illanjakoja!


      • misspönttöuuni kirjoitti:

        Kuulostaa kaikin puolin toimivalta siellä.

        Huomenna mulla on yksi vastuutehtävä
        pitäisi olla asiallinen eikä hillua liikaa.
        Aika paljon vastuuta.

        Kunhan pääsen sieltä
        ensimmäisenä lentää rintsikat kuusikkoon ja nuttura aukeaa. Hahhah.


        Älkää säikähtäkö, ei tilanne ole niin paha miltä se kuulostaa,

        se on pahempi.

        Jaahas, oliskohan sitten muita aiheita?

        (naurua)

        Taidan kohta poistua. Tarvitsen unta.

        Jopa oli nopea poistuminen...toivottavasti ei lähtenyt "radalle".

        Öitä vaan, ja kauniita unia.


      • Palstamäki kirjoitti:

        Jopa oli nopea poistuminen...toivottavasti ei lähtenyt "radalle".

        Öitä vaan, ja kauniita unia.

        Tässä mä vielä kökin...

        https://www.youtube.com/watch?v=TSkbR6qcvcA

        laitan laulun, joka vaivaa kun en tiedä, mikä tuo on suomeksi?
        Sävel on ihan tuttu.

        Tutkin tuolla muita ketjuja.

        En minä radalle lähde. Menen oikeasti petiin. Viikko oli raskas ja mulla on huomennakin
        työkeikka.

        Kauniita unia Ananias.


      • Trollipeikko
        trolli kirjoitti:

        Mäpä luulen tunnistavani sinut M-L palstalta, mutt en täältä. Uskon taas ett Elisa tunnisti sinut hyvinkin ja jätti mainitsematta juuri sinut! Mutt tuo vedätys 17v. tyttönen on kyllä paras!
        Illanjakoja!

        Ikävä tuottaa pettymys. En ole tietääkseni ollut millään M-L-palstalla. Itse asiassa jouduin turvautumaan googleen ottaessani selvää, mikä se sellainen voisi olla.


      • misspönttöuuni kirjoitti:

        Tässä mä vielä kökin...

        https://www.youtube.com/watch?v=TSkbR6qcvcA

        laitan laulun, joka vaivaa kun en tiedä, mikä tuo on suomeksi?
        Sävel on ihan tuttu.

        Tutkin tuolla muita ketjuja.

        En minä radalle lähde. Menen oikeasti petiin. Viikko oli raskas ja mulla on huomennakin
        työkeikka.

        Kauniita unia Ananias.

        Suomeksi satu rakkauden.

        https://youtu.be/qxxPPDhWmkA

        Reijo Taipale ainakin levyttänyt.

        Oli kiva "nähdä", öitä vaan vielä kerran.


      • Trollipeikko kirjoitti:

        Ikävä tuottaa pettymys. En ole tietääkseni ollut millään M-L-palstalla. Itse asiassa jouduin turvautumaan googleen ottaessani selvää, mikä se sellainen voisi olla.

        Juksaatko?

        Minäkin tiedän kuka olet, ja käsittääkseni olet tullut Miehen logiikasta tänne.


      • Palstamäki kirjoitti:

        Suomeksi satu rakkauden.

        https://youtu.be/qxxPPDhWmkA

        Reijo Taipale ainakin levyttänyt.

        Oli kiva "nähdä", öitä vaan vielä kerran.

        (No niinpä oli! Oho. KIITS.
        Ärsytti kun en saanut kiinni. Kävin koko tuubin läpi.

        Kaunis melodia.

        Annahan kun oikein kuuntelen tuon suomeksi ja sanoilla..)

        No nyt meen.


      • Trollipeikko
        trolli kirjoitti:

        Mäpä luulen tunnistavani sinut M-L palstalta, mutt en täältä. Uskon taas ett Elisa tunnisti sinut hyvinkin ja jätti mainitsematta juuri sinut! Mutt tuo vedätys 17v. tyttönen on kyllä paras!
        Illanjakoja!

        Ei ole kenelle jakaa.


      • misspönttöuuni kirjoitti:

        (No niinpä oli! Oho. KIITS.
        Ärsytti kun en saanut kiinni. Kävin koko tuubin läpi.

        Kaunis melodia.

        Annahan kun oikein kuuntelen tuon suomeksi ja sanoilla..)

        No nyt meen.

        Kaunis melodia tosiaan, herkistyin itsekin kuunnellessa.


      • Trollipeikko
        Palstamäki kirjoitti:

        Juksaatko?

        Minäkin tiedän kuka olet, ja käsittääkseni olet tullut Miehen logiikasta tänne.

        On näköjään aivan sama, mitä minä sanon.

        Pari päivää sitten Neiti Pönttöuuni ei millään uskonut, että minulla voisi olla pimppi.


      • Trollipeikko kirjoitti:

        On näköjään aivan sama, mitä minä sanon.

        Pari päivää sitten Neiti Pönttöuuni ei millään uskonut, että minulla voisi olla pimppi.

        Pönttöneiti vasta opettelee alaa.

        Minä alan oppimaan palstailun perussäännöt.

        Sanon tietäväni kuka olet, mutta en luonnollisestikaan kerro sitä julkisesti.


    • Valominussa

      Hieno tarina, ihana sellainen raakuudessaan.
      Ihmisellä voi mennä monta elämää kasvaakseen henkisyydessä Valoon !
      Onnea matkaan valovuosiin.😍

    • kivatarina
    • Tulivainmieleen

      Ihmettelen kyllä, miten joku haluaisi tai voisi tehdä tutkimusta suomi24 palstasta.
      Kun niin moni ketju on vain yhden ihmisen monologia. Hauskaa sinänsä, mutta tutkimusaineistoksi ....saisihan tästä kyllä kuvitteellisen kirjoittajan jollain lailla ympyröityä ja kategorisoitua? Mutta hurlumheitähän tämä on. Sama kuin menisi Linnanmäelle analysoimaan ihmisten suhteita toisiinsa. Joku pointti kyllä varmasti osuisikin, mutta ne lienevät kaikille jo selviä.
      Ilkeys onkin sellainen teema joka täällä todella ihmetyttää. Tai ihmisissä yleensä.
      Palsta on vain sellainen ikkuna nimettömään pahuuteen.
      Sitä ei kai voi tutkia. Mitä kaikkea ihminen keksiikään jos ei jää kiinni? Jos ei ole pelkoa ihmisyytensä menettämisestä?

      • flowersreally

        Ihminen ei osaa pelätä sellaista, jonka luulee hallitsevansa. Pelko saattaa välähtää silloin kun hallinta laskee pulkkamäkeä pakoon vilkuttaen vinhasti. Mutta kun ihmisyys on menetetty, niin on pelkokin, koska pelko olisi inhimillistä. Pelon tuolla puolen ihminen voi siis keksiä mitä vaan.


      • Yksnaivimimmi

        Mutta vain anonyymisti tietenkin. Tässähän ei ollut kyse omastatunnosta tai moraalista vaan paljastumisesta. Se on ainut pelko. Ja sehän se onkin aika hirveää. Kun mitään oikeasti hyvää tai pyyteetöntä ei ole muuta kuin kuoressa, näytille asetetuksi. Että sopii muottiin. Sitten anonyyminä voikin heittää kaiken omasta mielestään ulkokultaisuuden nurkkaan ja olla se tosi.

        Mutta se paljastuminen...se on se kauhu. Kuka sen kestäisi tällaisten puheiden jälkeen? Ei kukaan. Onhan niitä jäljittämättömiä verkkoja.

        Sekin avaa jos joku sitä tietä käyttää. Se sisältää pelkoa, arroganssia ja julmuutta. Ja väkivaltaa.


    • Menninkäiselleterkui

      Anteeksi peikko, en minä muuta osaa kuin anna anteeksi. Tai jos veis metsän laitaan välillä radion niin peikko voisi kuunnella soljuvaa musiikkia?

      • Trollipeikko

        Mitä sieltä radiosta kuuluisi? Ja tanssisitko kanssani?


      • Sillointällöinainavain

        Huomasin miettiväni miten sinua piikittäisin. Ja sitten tajusin miten hölmösti ajattelen. En keri enää tämän kerän ympärille. Sinä saat tästä todellakin jotain.
        Näyttäisi olevan iso osa elämääsi. Se säälittää vähän. Ja kummastuttaa. Sinä, luova ihminen. Onhan tämäkin luomista. Mutta mitä sillä tavoitat?
        Minulla on vieläkin vaikeuksia luopua ajatuksistani sinusta ja hyväksyä todellisuus, myös sinusta. Täällä on iso osa sinusta. Täällä.

        Niin, tulihan se piikkikin sieltä, kun oikein pinnistää. :)
        Jeps, jeps. Rakas.


      • aplodit.teatterista
        Sillointällöinainavain kirjoitti:

        Huomasin miettiväni miten sinua piikittäisin. Ja sitten tajusin miten hölmösti ajattelen. En keri enää tämän kerän ympärille. Sinä saat tästä todellakin jotain.
        Näyttäisi olevan iso osa elämääsi. Se säälittää vähän. Ja kummastuttaa. Sinä, luova ihminen. Onhan tämäkin luomista. Mutta mitä sillä tavoitat?
        Minulla on vieläkin vaikeuksia luopua ajatuksistani sinusta ja hyväksyä todellisuus, myös sinusta. Täällä on iso osa sinusta. Täällä.

        Niin, tulihan se piikkikin sieltä, kun oikein pinnistää. :)
        Jeps, jeps. Rakas.

        Nyt on selvillä, kuka on trollipeikko.

        Ja sen lisäksi miehen ja naisen välinen suhde.

        Eivätkö keskinäiset asiat ole vielä selvät?


      • Haravointia

        Miten näet tässä miehen ja naisen välisen suhteen? Osuiko piikittely tapaasi elää parisuhdetta? Minulle todella vierasta. Piikittely kuuluu ihan muuhun kategoriaan. Vierauttahan se on. Ja oman arvon puolustamista. Vieraalle.


      • sitä.näkyy
        Haravointia kirjoitti:

        Miten näet tässä miehen ja naisen välisen suhteen? Osuiko piikittely tapaasi elää parisuhdetta? Minulle todella vierasta. Piikittely kuuluu ihan muuhun kategoriaan. Vierauttahan se on. Ja oman arvon puolustamista. Vieraalle.

        Keskeneräisyyttä. Muistoja. Osa selvittämätöntä. Tunnepuolen kolauksia. Vähäinen määrä kaipausta. Väärille urille menneitä asioita.


      • Jokusiipeilijä

        Et ole hän.
        Toki kommentointi on ihan jees.
        Kun vain ei olisi tuota limaista oloa viestisi lukiessa.


      • Ihanvainradio

        Oon, pelkkää psykologiaa. Kun sit taas peikko pahoittiko mielensä


      • Trollipeikko
        Ihanvainradio kirjoitti:

        Oon, pelkkää psykologiaa. Kun sit taas peikko pahoittiko mielensä

        Peikko rakastaa kaikenlaisia laitteita. Jos joku on jättänyt vanhan laitteensa metsään, peikko vie sen korpikuusen kannon alle, avaa sen ja pohtii kauan, miten se mahtaa toimia.


      • Menninkäiselleterkui
        Trollipeikko kirjoitti:

        Peikko rakastaa kaikenlaisia laitteita. Jos joku on jättänyt vanhan laitteensa metsään, peikko vie sen korpikuusen kannon alle, avaa sen ja pohtii kauan, miten se mahtaa toimia.

        Ahaa, olen kerran kokeillut radiota muttei sillä kummosta vaikutusta ollut.
        Kommentistasi selvisikin että peikot ovat vain ihmetelleet laitetta:)
        Ehkä ensi kerralla teen vain kävyistä jotain mutta toivoen että peikko ymmärtää etten välttämättä tule takas siihen paikkaan, ei kannata jäädä varttumaan.
        Ps, kirjaan tuohon toiseen viel kyssärin


      • Menninkäiselleterkui
        sitä.näkyy kirjoitti:

        Keskeneräisyyttä. Muistoja. Osa selvittämätöntä. Tunnepuolen kolauksia. Vähäinen määrä kaipausta. Väärille urille menneitä asioita.

        Tää ja nämä kirjoitukset kyllä kolahtaa, on mutta kuitenkin:
        Onko peikko sama joka auttoi tyttöä aikoinaan ja poika näki ja suri peikon kohtaloa toivoen että tyttö ja poika voisivat yhteisymmärryksellä auttaa metsänelävää? Sain jo käsityksen että peikko voi hyvin:)
        Onkohan kenties jopa hieman kaupungistunut? :)


      • Trollipeikko
        Menninkäiselleterkui kirjoitti:

        Tää ja nämä kirjoitukset kyllä kolahtaa, on mutta kuitenkin:
        Onko peikko sama joka auttoi tyttöä aikoinaan ja poika näki ja suri peikon kohtaloa toivoen että tyttö ja poika voisivat yhteisymmärryksellä auttaa metsänelävää? Sain jo käsityksen että peikko voi hyvin:)
        Onkohan kenties jopa hieman kaupungistunut? :)

        Minulla ei ole mitään käsitystä, mistä puhut. Mutta kiitos myötätunnostasi. 😂


      • Menninkäiselleterkui

        Unohdas edelliset kirjoitukset. Tuli mieleen että veinkö eräältä neidolta peikon kun tykästyin häneen niin kovin, anteeksi
        https://youtu.be/xAMzMjR7MBw


      • Trollipeikko
        Menninkäiselleterkui kirjoitti:

        Unohdas edelliset kirjoitukset. Tuli mieleen että veinkö eräältä neidolta peikon kun tykästyin häneen niin kovin, anteeksi
        https://youtu.be/xAMzMjR7MBw

        Minä en voi kommentoida näin kryptisiä kannanottoja ilman, että otan kannat pois kengistäni.

        Tuo laulu viittaa keski-ikäisen miehen mielenmaisemaan.

        Kiitos edelleen myötätunnostasi. Se on kaikki, mitä tekstistäsi saa irti.

        (huutonaurua)


      • Menninkäiselleterkui

    • .. Hyvä ja Opettavainen Tarina.. Kuin Myös Ketjun Sisältö.. Täällä on Selvästi Jatkettu Opetusta.. PääOpettajat ovat Khyl Luonnostaan hyviä Näyttämään Käytännön EsiMerkkejä NarsuMarsujen LajiLuontoisesta Käytöksestä.. ;D

    • erakkonaparasta

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1888
    2. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      128
      1874
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1838
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1620
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      60
      1442
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1256
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1150
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1148
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    Aihe