Black Friday -kusetus

V..u joo, olisin voin ut gigantista ostaa pari tarpeetonta mutta jossain vaiheessa varmaan tarpeellliseksi tulevaa tavaraa niin kun heitin ostoskoriin ekan ilmoitti minuin olevan jonossa, jonotusaika liki 50min. joopa joo, eipä ne sitten olleetkaan tarpeellisia tavaroita. Powerissa taas ei ole varastossa. Taitaa mennä Black firday mun osalta ostostelematta.

74

1938

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Raha-on-kemia

Kannattaa ostaa huora, saa alennusta varmaan.

• Anonyymi

Jo on ärsyttävä alennusviikko. Joka tuutista tulee mainoksia. Kulutusta pitäis vähentää mutta ahneet kauppiaat vaan haluaa lisää. Tollaset kampanjat pitää lailla kieltää. Huijaavat hinnoilla sen kun kerkeevät. Oikeeta ostohysteriaa. Ja jouluhömpötys vielä päälle

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jo on ärsyttävä alennusviikko. Joka tuutista tulee mainoksia. Kulutusta pitäis vähentää mutta ahneet kauppiaat vaan haluaa lisää. Tollaset kampanjat pitää lailla kieltää. Huijaavat hinnoilla sen kun kerkeevät. Oikeeta ostohysteriaa. Ja jouluhömpötys vielä päälle

Citymarketissa oli tosi alennus laipä maksoi 3:50. Missä alennus

• Anonyymi

Miten ihmiset voi olla noin helvetin tyhmiä että juoksevat tarjousten perässä joka on todettu joka vuosi huijauseksi. Hehhh. Ostomania vaivaa aika kovin. Minä olen lopettanut turhan ostamisen siks minulla onkin aina rahaa. Sitten sanotaan että minä olen rikas eivät tajua että en osta turhaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Citymarketissa oli tosi alennus laipä maksoi 3:50. Missä alennus

Cittarissa on muutenkin kallista. Käyn ehkä pari kertaa vuodessa k pisteet on aika nolo huijaus prisma bonus monin kertainen

• lklklklkl

samma här : junnasi tilausta paikallaan ja vilautti h..vetin pitkän ajan jälkeen ostoskoria jonka jälkeen paukautti uudelleen jonottamaan. 8 minuuttia ei riittänyt ostoksen tekoon kun ei systeemit pelittäneet..

• Mullekin siitä 8:sta minuutista uhkaili, sehän kyllä riittäisi varmaan jos niden verkkosivu pelittää mutta eipä taida pelittää. Verkkokauppa.com oli niin jumissa ettei pelannut ollenkaan. No onneksi ei sillä tavalla harmita kun ei ole tarvetta millekään mutta ihan vittuillessaan vois mennä ensiviikolla vaatimaan noita tarjoushintaisia seuraavasta erästä tarjoushinnalla, tuon mukaan pitäisi onnistua, vois vielä sanoa että turhaan kävin perjantaina ja vaatia matkakuluja vaikkei ois käynytkään:

https://www.helsinginuutiset.fi/artikkeli/722696-tiesitko-tama-black-friday-mainoksista-tuttu-pikku-prantti-ei-aina-pade-jos-tavara

"Jos tavara loppuu, kuluttajalla on oikeus ostaa sama tuote itselleen seuraavasta saapumiserästä tarjouspäivän hintaan.

– Kuluttajalla voi myös vaatia matkakuluja turhaan tehdystä ostosreissusta, Kivimäki muistuttaa."

• Ärsyttää kaikki jenkkihölinä.
      Suomalaiset uunoina matkimassa. Niinku joku Halloween, ei stna Suomessa sellasta ole
      ollut koskaan! Black Friday kuuluu samalle shaibentaalilistalle.

Mä en noihin lähe.
      Mieluummin siihen Älä osta mitään-päivään.

• japsinohje

Olemme samanlaisia kulutustottumuksiltamme. :-)
        Yksikään Black Friday-mainos ei ole sytyttänyt meikäläistä.

"Älä mieti, mitä pitäisi tehdä (esim. shoppailla Black Fridayssä yms.), vaan minkä voisit jättää tekemättä." sanoi japsipuutarhuri Masanobo Hukuoka.

• japsinohje kirjoitti:

"Älä mieti, mitä pitäisi tehdä (esim. shoppailla Black Fridayssä yms.), vaan minkä voisit jättää tekemättä." sanoi japsipuutarhuri Masanobo Hukuoka.

Joo japsin puutarhurin kanssa aikalailla samaa mieltä. Turhan karsimista on hyvä harrastaa. Ja keskittyä oleelliseen.

• japsinohje kirjoitti:

Hienoa. Ihastun aina kun löytyy järkeä.

Kirsikankukka sinulle.

• Maisuhangeetti

Alennuspellet ruikuttaa täällä. Samaa paskaa saa samaan, jos ei jopa halvempaan hintaan joka vitun päivä.

On kyllä ihmiset nykyään älyltään aika saatanan tyhmiä.

• Se on tämän meidän taloussysteemimme ominaisuus, että ihmisten pitää ostaa tarpeetonta tavaraa tai sitten oppia pitämään sitä tarpeellisena. Kun ei se maailma sillä tavalla pyöri, että keneltäkään ei mitään puutu. Ostat heti kun serveri joutaa palvella!

• Itse olen jo vuosia viettänyt black friday-päivänä "älä osta mitään"-päivää. Tänään se ei täysin tule onnistumaan, valitettavasti. Mutta ei tästä mitään shoppailupäivää tänäkään vuonna itselle tule:)

• wanhaämmä

Sama mulla. En tosin muutenkaan enää ostele juuri mitään, mulla on jo kaikkea tarpeellista ja liikaakin. Alennusmyynneissä en jaksa aikaani kuluttaa, jonoissa ja ryysiksessä, ei-ei! Maksan ennemmin siitä, että saan tehdä ostokseni rauhassa ja varmasti löydän etsimäni. Eilen tosin tarvitsin yhden Tupla-suklaapatukan lähikaupasta juhlistamaan työviikon päättymistä. Siellä oli aika rauhallista ja just olivat avanneet uuden Tupla-laatikon, tuoretta tavaraa... :)

• Eiliikuta

Yhtätyhjän kanssa tollaset pläk raiteit tai mitkä ikinä onkaan. Ostan tuotteen silloin kun tarvin. Oli päivä mikä tahansa.

• lapsellistaruikutusta

Se oli kuule black friday, eli musta PERJANTAI. Ei niitä tuotteita sulle torstain puolella voida myydä. Tottakai sun piti jonottaa vuorokauden vaihtumista.

• Totuus-

Ihan turhanpäivänen hössötys. Kävin 3 kaupassa kiertämässä mutta en nähnyt mitään alennuksia missään. Tuotteissa oli samat hinnat kun aina.

• Huomaan että hyveelliset ihmiset eivät hanki mitään bläck fridayna, no minä ostin pari juttua koska kuitenkin huomattavan edullisesti ne sain juurikaan jonottamatta. En olisi itsekään jäänyt älyttömän pitkiin jonoihin mutta toisessa paikkaa n. 5min ja toisessa 1 min. jonotus niin pidän kohtuullisena ja sain hankittavani edullisesti ja nyt on olemassa varatarvikkeet,

Kyllä minusta ihan hyviä juttuja tällaiset kun voi hankkia tavaroita joille tulee kuitenkin myöhemmin käyttöä valmiiksi edullisesti. Ihan samaa olen soveltanut vaatteiden kanssa että saatan ostaa kausikampetta kevät/syys/talvialesta ja otan sitten joskus käyttöön kun tarvetta tulee. Minusta mukavaa kun on korvaava tuote valmiina eikä tarvitse sitten lähteä säntäilemään kun vanha särkyy/kuluu loppuu. No kukin tyylillään, mulle sopii tämä ihan hyvin.

• miksiryntäys

Nyt on myyty kuulemma paljon 50-60 tuumaisia telkkareita. Kuinka paljon suomessa onkaan telkattomia talouksia kun pitää tällaiselle päivälle sitten jättää telkan hankinta?
        Toinen kysymys on se että mihin ihmiset hukkaa joka kesä tuulettimensa meinaan aina kun alkaa hellejakso on kaupoista tuulettimet loppu. Siis mihin ne edelliskesän tuulettimet on hukattu? Roskiin vai? Ei mun ole tarvinu elää televisiotta pläkfraideihin vaan omaan 55 tuumaisen ja se on ollut jo kuusi vuotta eikä hellekesänä tarvi jonottaa tuulettimiakaan koska 15 vuotta vanha tuuletin pelaa ja toimii edelleen.
        Ilmeisen kertakäyttöisiä kaikki ihmisillä.

• miksiryntäys kirjoitti:

Nyt on myyty kuulemma paljon 50-60 tuumaisia telkkareita. Kuinka paljon suomessa onkaan telkattomia talouksia kun pitää tällaiselle päivälle sitten jättää telkan hankinta?
        Toinen kysymys on se että mihin ihmiset hukkaa joka kesä tuulettimensa meinaan aina kun alkaa hellejakso on kaupoista tuulettimet loppu. Siis mihin ne edelliskesän tuulettimet on hukattu? Roskiin vai? Ei mun ole tarvinu elää televisiotta pläkfraideihin vaan omaan 55 tuumaisen ja se on ollut jo kuusi vuotta eikä hellekesänä tarvi jonottaa tuulettimiakaan koska 15 vuotta vanha tuuletin pelaa ja toimii edelleen.
        Ilmeisen kertakäyttöisiä kaikki ihmisillä.

Moin on varmaan ostanut ihan vaan suurentaakseen, onko se nyt niin paha asia? Tavallaan toki on mutta paljon fiksumpaa se 50-60 tuumainen on hankkia tällaisena päivänä alesta kuin joidenkin mm-kisojen alla ylestä. Tuuletinten kohdalla ilmeisesti on niin että kun aika halpa vekotin niitä menee ihan toimiviakin roskiin ja sitten pitää hankkia uutta. Mullakin on kyllä vanha tuuletin tallessa mutta käytän nykyään ilmastointilaitetta niin ei juuri ole tarvetta tuulettimelle, en silti ole pois heittänyt kun joskus käytän kärynpoistoon keittiöstä sitä.

• paratiisilintunen
        Harmaaritari kirjoitti:

Moin on varmaan ostanut ihan vaan suurentaakseen, onko se nyt niin paha asia? Tavallaan toki on mutta paljon fiksumpaa se 50-60 tuumainen on hankkia tällaisena päivänä alesta kuin joidenkin mm-kisojen alla ylestä. Tuuletinten kohdalla ilmeisesti on niin että kun aika halpa vekotin niitä menee ihan toimiviakin roskiin ja sitten pitää hankkia uutta. Mullakin on kyllä vanha tuuletin tallessa mutta käytän nykyään ilmastointilaitetta niin ei juuri ole tarvetta tuulettimelle, en silti ole pois heittänyt kun joskus käytän kärynpoistoon keittiöstä sitä.

Ei varmasti ole fiksua, sillä koko television toljottelu on melkoisen typerää. Avara luonto näkyy Areenastakin, mutta ei joidenkin marginaalilintujen temppuja kannattaisi kovin todesta ottaa. Ei naiseton ätmi erotu kodin elektronisilla vempaimilla mitenkään ylikuumentuneilla markkinoilla. Päin vastoin, kaikilla naisettomilla on miehillä on sama pölyinen ja lähmäinen kattaus odottamassa ovesta kuvitteellisesti pelmahtavaa vaimokokelasta. Jos pesällä haluaa lumota, niin olisi syytä panostaa palatsiin tai vähintään kattolukaaliin halutulla kaupunkialueella.

Avaraa luontoa seuraamalla voi oppia parempiakin strategioita suvunjatkumisen kannalta kriittisiin vaiheisiin. Vinkkinä voisi kai todeta, että aggressiivisuus kannattaa aina, eikä mikään hinttimäinen puuhastelu.

• terveisinreiska

"Kyllä minusta ihan hyviä juttuja tällaiset kun voi hankkia tavaroita joille tulee kuitenkin myöhemmin käyttöä valmiiksi edullisesti. "

Samaa mieltä. Se on vain hyvä että meille köyhillekin on joku alennuspäivä edes kerran vuoteen ;) Itse vaihdoin telsun vähän isompaan kun hollile sattui.

• Black friday on alun perin jenkkiläisten poliisien käyttämä sanonta kiitospäivän jälkeisestä perjantaista. Silloin jää haaviin reilusti keskimääräistä enemmän rattijuoppoja, ja liikennekuolemissa on selkeä piikki. Vähän niin kuin meikäläisten juhannusyö.

En harrasta alennusten perässä juoksemista. Ostan sen, minkä tarvitsen silloin, kun sen tarvitsen.

• Kuten sanoin kukin tyylillään. Enj minäkään lähtisi pitkiin jonoihin notkumaan tai muita isoja temppuja tekemään mutta jos helposti saan halvemmalla ostan alesta ihan mielellään.

• Multa menee aina ohi nää alennus hommat. Nään kyllä mainoksia, mutta kun yleensä en tarvi mitään niin ei tuu lähdettyä tarjous hulinaan.

Mulla menee kuten muutamilla edellä vastanneilla, ostan kun tarvin. Toki silloinkin kattelen kyllä hiukan hintoja. Ei viitti ostaa mitään siks, että sai halvalla jos ei tartte ko. ostosta oikeesti.☺️

• poisihmishulinasta

Sama vika hakkaraisella. Ei ole mitään mitä just nyt tarviis. Tietenkin ois ehkä pitänyt vertailla, että oisko jotain joulupukin konttiin saanut halvemmalla, mutta toisaalta ei hirveesti huvita lähteeä tuonne ihmispaljouteenkaan haahuilemaan jonkin kikottimen takia...

Jotenkin kaikenlainen ostohysteria ei oikein oo mun juttu...

• poisihmishulinasta kirjoitti:

Sama vika hakkaraisella. Ei ole mitään mitä just nyt tarviis. Tietenkin ois ehkä pitänyt vertailla, että oisko jotain joulupukin konttiin saanut halvemmalla, mutta toisaalta ei hirveesti huvita lähteeä tuonne ihmispaljouteenkaan haahuilemaan jonkin kikottimen takia...

Jotenkin kaikenlainen ostohysteria ei oikein oo mun juttu...

Näinpä juuri, ei kans huvita juosta vauhkona tavaroiden perässä. En saa mitään tyydytystä ostelusta.

Nuorena nimittäin olin juuri päinvastainen, ostelin turhuuksia ja tulin yltäkylläiseksi, huomasin pian ettei krääsän määrä tee mua yhtään onnellisemmaksi. Päinvastoin..kun kaikkea oli mitä keksi haluta se hinkukin loppui kuin seinään. Nykyään ei kiinnosta, hyvä kun viittii ruokakaupassa käydä.

Mielummin kaikki turha pois huushollista, joululahjojen ostelua mäkin mietin kun työpaikalla markkinoivat tätä blackia, mutten viitsinyt lähteä. Käyn tänään lasten kanssa kartoittamassa mistä ne tykkäis ja funtsitaan sitten miehen kanssa mitä niistä saavat.

Ei mitään ostomaniaa.☺️

• wanhaämmä
        mazy kirjoitti:

Näinpä juuri, ei kans huvita juosta vauhkona tavaroiden perässä. En saa mitään tyydytystä ostelusta.

Nuorena nimittäin olin juuri päinvastainen, ostelin turhuuksia ja tulin yltäkylläiseksi, huomasin pian ettei krääsän määrä tee mua yhtään onnellisemmaksi. Päinvastoin..kun kaikkea oli mitä keksi haluta se hinkukin loppui kuin seinään. Nykyään ei kiinnosta, hyvä kun viittii ruokakaupassa käydä.

Mielummin kaikki turha pois huushollista, joululahjojen ostelua mäkin mietin kun työpaikalla markkinoivat tätä blackia, mutten viitsinyt lähteä. Käyn tänään lasten kanssa kartoittamassa mistä ne tykkäis ja funtsitaan sitten miehen kanssa mitä niistä saavat.

Ei mitään ostomaniaa.☺️

Täytyy tulla vähän komppaamaan :) Mä tuun onnelliseksi siitä oivalluksesta, etten tarvitse juuri mitään. Joku esine vois olla näppärä, mutta ilmankin olen hyvin pärjännyt. Ja siksi toiseksi, mulla on nurkat täynnä niitä muka näppäriä tavaroita ihan tyhjän panttina.

Joulun kulutushysteria laittaa huokailemaan jo tässä vaiheessa. Että ihmiset tulisivat onnelliseksi siitä krääsämäärästä, itsensä kipeäksi syömisestä, epilepsiavaloista ja pimpelipom -tekopirteästä musasta. Kun arkikin on jo nykyään samanlaista juhlaa (meillä on oikeasti asiat vielä hyvin verrattuna moneen muuhun maahan), niin juhlapäivinä pitää vetää aivan overiksi, että se juhla enää tuntuisi yhtään miltään.

Hmm.. jos lähettäisin tänä vuonna kirjeitä jouluksi. Kukaan ei enää kirjoita ajatuksiaan paperille omalla käsialallaan ja lähetä sitä tuotosta postin mukana kaverille tai sukulaiselle. Multa pääsisi varmaan itku, jos saisin pitkän vanhanajan kirjeen ystävältä.. viitsiiköhän jouluna itkettää ihmisiä kuitenkaan :)

• Vähänonpaljon
        mazy kirjoitti:

Ei mitään ostomaniaa.☺️

No mä kanssa koitin pojalle selittää, ettei ostelis tyttöystävälleenkään mitään ihmeellistä, vaan miettisi jotain "juttua" siihen... Joku suklaasydän ja vaikka pussillinen erikoisteetä tms. Ei pitäis ostella muille oikeesti mitään kovinkaan erikoista, kun porukka alkaa olla jo varustettu kaikenlaisilla jutuilla valmiiks, että lahjat pitäis....jos niitä sit ostaa, tai hommaa, jollaintavalla ajatuksellisia...

No minä olen nykyään onnellinen täsmäostoksista. Pesukoneet uusin tuossa, kun ne alkoi niskuroida... Keskityin tutkimaan millaisen masiinan ostan ja minkähintaisen/laatuisen ja olen tyytyväinen ostoksiin. Oikeastaan onkin jotenkin hienoa minimoida kaikki tavara, mutta sekin mitä on, on juuri oikeanlaista ja tarkasti harkittua. Sellainen lämmittää mieltä kivasti.

Ennemmin mä säästän vaikka rahaa syrjään ja käyttäsin sen sitten vaikka johonkin hotelliyöhön ja konserttiin, kun ostaisin kasan vaatteita, elektroniikkaa tai muuta kulutustavaraa... Telkkarinkin vois hävittää, paitsi olkoot nyt kun kerta toimii... :o)

• wanhaämmä
        Vähänonpaljon kirjoitti:

No mä kanssa koitin pojalle selittää, ettei ostelis tyttöystävälleenkään mitään ihmeellistä, vaan miettisi jotain "juttua" siihen... Joku suklaasydän ja vaikka pussillinen erikoisteetä tms. Ei pitäis ostella muille oikeesti mitään kovinkaan erikoista, kun porukka alkaa olla jo varustettu kaikenlaisilla jutuilla valmiiks, että lahjat pitäis....jos niitä sit ostaa, tai hommaa, jollaintavalla ajatuksellisia...

No minä olen nykyään onnellinen täsmäostoksista. Pesukoneet uusin tuossa, kun ne alkoi niskuroida... Keskityin tutkimaan millaisen masiinan ostan ja minkähintaisen/laatuisen ja olen tyytyväinen ostoksiin. Oikeastaan onkin jotenkin hienoa minimoida kaikki tavara, mutta sekin mitä on, on juuri oikeanlaista ja tarkasti harkittua. Sellainen lämmittää mieltä kivasti.

Ennemmin mä säästän vaikka rahaa syrjään ja käyttäsin sen sitten vaikka johonkin hotelliyöhön ja konserttiin, kun ostaisin kasan vaatteita, elektroniikkaa tai muuta kulutustavaraa... Telkkarinkin vois hävittää, paitsi olkoot nyt kun kerta toimii... :o)

"No mä kanssa koitin pojalle selittää, ettei ostelis tyttöystävälleenkään mitään ihmeellistä, vaan miettisi jotain "juttua" siihen... Joku suklaasydän ja vaikka pussillinen erikoisteetä tms."

Vois olla ihan kiva, kunhan et opeta sitä ostelemaan naisille vispilöitä, patalappuja, konvehtirasioita ja kahvipaketteja... Naiset kuitenkin odottavat saavansa jotain henkilökohtaista, jollei erikseen ole toivottu jotain tiettyä. Vaikka joku pieni koru, jollei runojen kirjoittelu onnistu ;)

Ei vaan, oikeasti hyvien lahjojen antaminen on vaikeaa. Vaatehankinnoissa lähtee aina omista mieltymyksistä ja siinä onnistuu turhan helposti vain loukkaamaan toista. Itsetehdyt lahjat ovat parhaita, niissä on ajatusta mukana.

• perinteettakas
        wanhaämmä kirjoitti:

Täytyy tulla vähän komppaamaan :) Mä tuun onnelliseksi siitä oivalluksesta, etten tarvitse juuri mitään. Joku esine vois olla näppärä, mutta ilmankin olen hyvin pärjännyt. Ja siksi toiseksi, mulla on nurkat täynnä niitä muka näppäriä tavaroita ihan tyhjän panttina.

Joulun kulutushysteria laittaa huokailemaan jo tässä vaiheessa. Että ihmiset tulisivat onnelliseksi siitä krääsämäärästä, itsensä kipeäksi syömisestä, epilepsiavaloista ja pimpelipom -tekopirteästä musasta. Kun arkikin on jo nykyään samanlaista juhlaa (meillä on oikeasti asiat vielä hyvin verrattuna moneen muuhun maahan), niin juhlapäivinä pitää vetää aivan overiksi, että se juhla enää tuntuisi yhtään miltään.

Hmm.. jos lähettäisin tänä vuonna kirjeitä jouluksi. Kukaan ei enää kirjoita ajatuksiaan paperille omalla käsialallaan ja lähetä sitä tuotosta postin mukana kaverille tai sukulaiselle. Multa pääsisi varmaan itku, jos saisin pitkän vanhanajan kirjeen ystävältä.. viitsiiköhän jouluna itkettää ihmisiä kuitenkaan :)

Joulu ois kyllä hyvä pitää sellaisena rauhoittumisen aikana, eikä minkäänlaisena hössötyshullutuksena. Just toi kirjejuttu ois kiva ja sitten muutenkin se itse yhdessäolo ois musta ainakin pirun tärkeä.

Kirjejuttu ois kyllä siisti... Vois ihan kokeillakin ja kaivaa vanha kunnon kaunokirjoitustaito esiin....

• ajatuksellista
        wanhaämmä kirjoitti:

"No mä kanssa koitin pojalle selittää, ettei ostelis tyttöystävälleenkään mitään ihmeellistä, vaan miettisi jotain "juttua" siihen... Joku suklaasydän ja vaikka pussillinen erikoisteetä tms."

Vois olla ihan kiva, kunhan et opeta sitä ostelemaan naisille vispilöitä, patalappuja, konvehtirasioita ja kahvipaketteja... Naiset kuitenkin odottavat saavansa jotain henkilökohtaista, jollei erikseen ole toivottu jotain tiettyä. Vaikka joku pieni koru, jollei runojen kirjoittelu onnistu ;)

Ei vaan, oikeasti hyvien lahjojen antaminen on vaikeaa. Vaatehankinnoissa lähtee aina omista mieltymyksistä ja siinä onnistuu turhan helposti vain loukkaamaan toista. Itsetehdyt lahjat ovat parhaita, niissä on ajatusta mukana.

No minusta se jo teki ihan törkeen hienon isäinpäiväkortin mulle. Se oli napannut sinne vaan tarroja ja leikellyt lehdistä sanoja ja täydentänyt ne mun mietteillä. :o)

Ois kuulemma halunnut tehdä kuksan tytölleen, mutta kuulemma ei ole pahkaa, eikä kunnon työkaluja. No ehkä kurkotti hiukan liian vaikeaan lahjaan, mutta jokin kiva pikkukori, missä on sydämmen muotoisia namuja ja jotain ajatusta, mikä kertoo tunteista... Niin mä itse ehkä lahjon oman naiseni. Vaikka sitähän voisi antaa kirjeen, missä kertoo tunteistaan, sekä tietty erikoispäivästä lahjakortti, missä valitun vuorokauden olen vain hänen. :o) Se vois olla aika kiva idea?

• wanhaämmä kirjoitti:

Just tuo oivallus on se onnelliseksi tekevä juttu monesti. Kun huomaa, että hei täähän on hyvä näinkin, eikä stressaa että pitää olla sitä tätä ja totakin. :)

Aika vähäisellä määrällä krääsää tulee toimeen, mä nykyään rakastan sitäkin että kodissa on tilaa ja minimalistista. Ei turhia juttuja missään. Vain kaikki oleellinen. Ainoat koriste-esineetkin on nykyään valokuvat seinällä, nekin lapsista ja perhekuva. Ne on mulle arvokkaita.

Toi sun kirjeen kirjottaminen oli hyvä idea, siinä olisi jotakin aidosti henkilökohtaista. Komppaan.

Juhlapäivinä vois nauttia vaikka vaan siitä, että on vapaapäivä. :)

• ajatuksellista kirjoitti:

No minusta se jo teki ihan törkeen hienon isäinpäiväkortin mulle. Se oli napannut sinne vaan tarroja ja leikellyt lehdistä sanoja ja täydentänyt ne mun mietteillä. :o)

Ois kuulemma halunnut tehdä kuksan tytölleen, mutta kuulemma ei ole pahkaa, eikä kunnon työkaluja. No ehkä kurkotti hiukan liian vaikeaan lahjaan, mutta jokin kiva pikkukori, missä on sydämmen muotoisia namuja ja jotain ajatusta, mikä kertoo tunteista... Niin mä itse ehkä lahjon oman naiseni. Vaikka sitähän voisi antaa kirjeen, missä kertoo tunteistaan, sekä tietty erikoispäivästä lahjakortti, missä valitun vuorokauden olen vain hänen. :o) Se vois olla aika kiva idea?

Nykyään omat ajatukset ja niistä kertominen, tunteiden osoittaminen sanoin ja teoin on parasta mitä toiselle antaa. :)

Olla läsnä, kuulla ja nähdä toinen. Tehdä jotain yhdessä, olla yhdessä. Olla yhtä, pitää yhtä.

Ja niskahieronta osaa olla semmonen luxus juttu kans. ;D

• wanhaämmä
        perinteettakas kirjoitti:

Joulu ois kyllä hyvä pitää sellaisena rauhoittumisen aikana, eikä minkäänlaisena hössötyshullutuksena. Just toi kirjejuttu ois kiva ja sitten muutenkin se itse yhdessäolo ois musta ainakin pirun tärkeä.

Kirjejuttu ois kyllä siisti... Vois ihan kokeillakin ja kaivaa vanha kunnon kaunokirjoitustaito esiin....

Sukulaisille voisi kirjoittaa kirjeet joulukortin lähettämisen sijasta. Kertoisi vaikka miten vuosi (tai viime vuodet) on mennyt ja mitä on touhuillut. Vaikka noita tuttuja onkin, niin harvan elämästä oikeasti tietää kovin paljoa, siis siitä mitä työn ja perhe-elämän takana on. Kirjoittaessa miettii sanoja tarkemmin kuin puhuessa, tai ainakin saa oman asiansa sanottua ;)

Josta aasinsillalla päiväkirjan kirjoittamiseen. Enpä ole vuosikymmeniin kirjoittanut. Voisi olla hyvä ottaa tavaksi taas. Ajatukset järjestyisi siinä samalla ja omat ajatuskaavat saisi hyvin esille. Joskus olen kirjoittamista käyttänytkin keinona itsetutkiskeluun. Vois olla taas aika.

• taihieroja
        mazy kirjoitti:

Nykyään omat ajatukset ja niistä kertominen, tunteiden osoittaminen sanoin ja teoin on parasta mitä toiselle antaa. :)

Olla läsnä, kuulla ja nähdä toinen. Tehdä jotain yhdessä, olla yhdessä. Olla yhtä, pitää yhtä.

Ja niskahieronta osaa olla semmonen luxus juttu kans. ;D

Joo, hierontalahjakortti, tietenkin itse hierojana toimimalla olis aika hyvä muuten.... Siinä olis tosiaan ideaa joululahjaks omalle muruselle... Niin onkin. Siis kyllähän sitä hieroo muutenkin, mutta siitä sais tehtyä sellaisen, että toinen pyytäis ihan, että nyt vois ottaa yhden lahjahieronnan kiitos. :oD
        Siihenhän vois sisällyttää vaikka ovelasti loppuun sellaisen "kolmipistehieronnan" loppuun. :oD Nöfnöf!

• taihieroja kirjoitti:

Joo, hierontalahjakortti, tietenkin itse hierojana toimimalla olis aika hyvä muuten.... Siinä olis tosiaan ideaa joululahjaks omalle muruselle... Niin onkin. Siis kyllähän sitä hieroo muutenkin, mutta siitä sais tehtyä sellaisen, että toinen pyytäis ihan, että nyt vois ottaa yhden lahjahieronnan kiitos. :oD
        Siihenhän vois sisällyttää vaikka ovelasti loppuun sellaisen "kolmipistehieronnan" loppuun. :oD Nöfnöf!

No ainakin mun paras ostettu lahja oli ehdottomastai, kun mies suhteen alussa osti 400 eurolla mulle lahjakortin semmoseen paikkaan, missä sai valita hirontaa, kosmetologin hoitoja yms. hemmottelua. Mä käytin sen hirontaan ja ihan lopun jalkojenhoitoon. :)

Oli kyllä todella tarpeellinen lahja, paransi oloa huomattavasti. Jäi särkylääkkeiden käytöt vähemmälle ja mieli piristyi, kroppaa ei särkenyt ja avot. :)

• wanhaämmä kirjoitti:

Sukulaisille voisi kirjoittaa kirjeet joulukortin lähettämisen sijasta. Kertoisi vaikka miten vuosi (tai viime vuodet) on mennyt ja mitä on touhuillut. Vaikka noita tuttuja onkin, niin harvan elämästä oikeasti tietää kovin paljoa, siis siitä mitä työn ja perhe-elämän takana on. Kirjoittaessa miettii sanoja tarkemmin kuin puhuessa, tai ainakin saa oman asiansa sanottua ;)

Josta aasinsillalla päiväkirjan kirjoittamiseen. Enpä ole vuosikymmeniin kirjoittanut. Voisi olla hyvä ottaa tavaksi taas. Ajatukset järjestyisi siinä samalla ja omat ajatuskaavat saisi hyvin esille. Joskus olen kirjoittamista käyttänytkin keinona itsetutkiskeluun. Vois olla taas aika.

Mainio idea. Me välillä muksujen kanssa tehdään kaukaisemmille sukulaisille postia, muksut piirtää ja mä kirjoitan käsin kirjeen tai kortin missä kerrotaan just kuulumisia jne. Toi sama toimisi ilmanmuuta jouluna! :)

• voistoimiakin
        wanhaämmä kirjoitti:

No facebookit ja muut mediat meinaa korvata tuollaiset kirjehommat väkisin, mutta kyllähän sellaiset on vaan jotenkin tunneköyhiä... jotenkin...

No joskus on kyllä hyvä miettiä, että mitä kaikkea itsellä on oikeesti hyvin ja mikä tarvitsisi "päivitystä". Päiväkirja on yks konsti, siinä voisi miettiä, miksi milloinkin on vaikka ärsyyntynyt ja milloin on onnellinen.... Sitä ei äkkiä aina oikein edes tiedä, mutta kun lukee mietteet "tunnetilanteen" jälkeen stabiilissa tilassa, sitä saattaa nähdä jotain ihan muuta itsestään.

• mazy kirjoitti:

No ainakin mun paras ostettu lahja oli ehdottomastai, kun mies suhteen alussa osti 400 eurolla mulle lahjakortin semmoseen paikkaan, missä sai valita hirontaa, kosmetologin hoitoja yms. hemmottelua. Mä käytin sen hirontaan ja ihan lopun jalkojenhoitoon. :)

Oli kyllä todella tarpeellinen lahja, paransi oloa huomattavasti. Jäi särkylääkkeiden käytöt vähemmälle ja mieli piristyi, kroppaa ei särkenyt ja avot. :)

Heh, ensin käytetään kommentteja joissa haukutaan black fridayt lyttyyn ja todistellaan miten turhaa krääsää on kaikki ja sitten kuitenkin 400 equn lahjakortti on eniten jees lahja :D Black fridayna sun mies ois saanut sen lahjakortin kahdellasadalla ja ois jäänyt sitten parisataa muuhunkin kivaan.

• Vähänonpaljon kirjoitti:

"No minä olen nykyään onnellinen täsmäostoksista. Pesukoneet uusin tuossa, kun ne alkoi niskuroida... Keskityin tutkimaan millaisen masiinan ostan ja minkähintaisen/laatuisen ja olen tyytyväinen ostoksiin. Oikeastaan onkin jotenkin hienoa minimoida kaikki tavara, mutta sekin mitä on, on juuri oikeanlaista ja tarkasti harkittua. Sellainen lämmittää mieltä kivasti. "

Vertailu on jees, itsekin sitä harjoitan mutta just noiden hankintojen vuoksi nämä black fridayt on hyviä juttuja. Itsekin melkien ihmettelin miten halvalla myivät eilen kodinkoneita kun näytti olevan just pesuikoneissakin jotain ovh. 800-900 jotain neljälläsadalla. Toki ne ilmoittaa ne ooveehoot yläkanttiin mutta jos enempi hankittavaa, vaikka pesukonetta pyykille ja astioille, jk-pakastinta yms. ja mahdollista siirtää hankinnat black fridayhin eikä ole turhan tarkka mekrkeistä/malleista varmaan voi päästä helposti semmoiseen tonnin säästöön ainakin.

• markkinointikikkoja
        Harmaaritari kirjoitti:

"No minä olen nykyään onnellinen täsmäostoksista. Pesukoneet uusin tuossa, kun ne alkoi niskuroida... Keskityin tutkimaan millaisen masiinan ostan ja minkähintaisen/laatuisen ja olen tyytyväinen ostoksiin. Oikeastaan onkin jotenkin hienoa minimoida kaikki tavara, mutta sekin mitä on, on juuri oikeanlaista ja tarkasti harkittua. Sellainen lämmittää mieltä kivasti. "

Vertailu on jees, itsekin sitä harjoitan mutta just noiden hankintojen vuoksi nämä black fridayt on hyviä juttuja. Itsekin melkien ihmettelin miten halvalla myivät eilen kodinkoneita kun näytti olevan just pesuikoneissakin jotain ovh. 800-900 jotain neljälläsadalla. Toki ne ilmoittaa ne ooveehoot yläkanttiin mutta jos enempi hankittavaa, vaikka pesukonetta pyykille ja astioille, jk-pakastinta yms. ja mahdollista siirtää hankinnat black fridayhin eikä ole turhan tarkka mekrkeistä/malleista varmaan voi päästä helposti semmoiseen tonnin säästöön ainakin.

No jos vois kohdentaa noi tarpeet aina vastaaviin tarjoushässäköihin, niin voishan sitä katsoa tuotteen jo ajoissa ja sit verrata sitä normiajan hintaa siihen bf-hintaan, mutta todellisuushan on, että kapineet hajoaa aina silloin, kun tälläiset kamppanjahässäkät ei ole lähipiirissä. Jotain pesukonetta/tiskikonetta ilman ei huvita kuukausitolkulla vitkutella....

Mutta säästäähän noissa, tosin pikkuisen epäilen, että alennus ei välttämättä olekaan niin paljon todellisuudessa, mitä ne ilmoittaa....ruuvaavat ovh-hintaa ylöspäin ja alennus näyttää isommalta... Ja nykyään tuntuu aina olevan jotkut alehinnat päällä.... Ei siis uutta... Ja yks juttu on muuten ovelaa, että valmistajat myy samoja koneita eri jälleenmyyjille eri mallimerkinnöillä....Joku gigantti ostaa vaikka tiettyä mallia ja lupaa sen erikoishintaan, mutta kellään muulla ei löydy samaa mallia... Aika ovelia pirulaisia ovat....

• Harmaaritari kirjoitti:

Heh, ensin käytetään kommentteja joissa haukutaan black fridayt lyttyyn ja todistellaan miten turhaa krääsää on kaikki ja sitten kuitenkin 400 equn lahjakortti on eniten jees lahja :D Black fridayna sun mies ois saanut sen lahjakortin kahdellasadalla ja ois jäänyt sitten parisataa muuhunkin kivaan.

No mä olin siihin aikaan kovasti kipeä. Fibromyalgia oli aika pahana ja migreenit tiuhaan kiusana. Hän ei miettinyt 2010 black fridayta, vaan sitä että saan itteni kuntoon.

Kokemuksesta mun kuntoon saaminen hieronnalla vaatii monta käyntiä, niinpä hän oli sitä mieltä että hyvään oloon voi sijoittaa. Mä en pyytänyt mitään lahjaksi, en ole koskaan pyytänyt ainuttakaan asiaa lahjaksi.

Minusta lahjan antajan pitää itse kokea haluavansa lahja, eikä ostaa periaateen vuoksi koska niin kuulu tehdä.

Sen jälkeen olen saanut sukulaatia, yöpaidan ja pari kukkaa lahjaksi. Mut tiiäkkö tärkein lahja mitä oon hältä saanut ja tulen koskaan saamaan on hänen rakkaus ja nuo meidän lapset. Niitä ei saa rahalla, eikä alennusmyynnistä. 😊

• mazy kirjoitti:

No mä olin siihin aikaan kovasti kipeä. Fibromyalgia oli aika pahana ja migreenit tiuhaan kiusana. Hän ei miettinyt 2010 black fridayta, vaan sitä että saan itteni kuntoon.

Kokemuksesta mun kuntoon saaminen hieronnalla vaatii monta käyntiä, niinpä hän oli sitä mieltä että hyvään oloon voi sijoittaa. Mä en pyytänyt mitään lahjaksi, en ole koskaan pyytänyt ainuttakaan asiaa lahjaksi.

Minusta lahjan antajan pitää itse kokea haluavansa lahja, eikä ostaa periaateen vuoksi koska niin kuulu tehdä.

Sen jälkeen olen saanut sukulaatia, yöpaidan ja pari kukkaa lahjaksi. Mut tiiäkkö tärkein lahja mitä oon hältä saanut ja tulen koskaan saamaan on hänen rakkaus ja nuo meidän lapset. Niitä ei saa rahalla, eikä alennusmyynnistä. 😊

Se oli jees siksi, että hän huomioi mun terveyttäni. Ei ostellut krääsää ja rihkamaa, vaan tajusi mikä oikeasti on tärkeetä mulle ja hänelle. Toimintakyky ja terveyden edistäminen.

Kosmetologille en rahaa käyttänyt, mutta monta kokovartalo ja hartiahierontaa sain. 👍👌

Se varsin huomaavainen ja jalo lahja.

• markkinointikikkoja kirjoitti:

No jos vois kohdentaa noi tarpeet aina vastaaviin tarjoushässäköihin, niin voishan sitä katsoa tuotteen jo ajoissa ja sit verrata sitä normiajan hintaa siihen bf-hintaan, mutta todellisuushan on, että kapineet hajoaa aina silloin, kun tälläiset kamppanjahässäkät ei ole lähipiirissä. Jotain pesukonetta/tiskikonetta ilman ei huvita kuukausitolkulla vitkutella....

Mutta säästäähän noissa, tosin pikkuisen epäilen, että alennus ei välttämättä olekaan niin paljon todellisuudessa, mitä ne ilmoittaa....ruuvaavat ovh-hintaa ylöspäin ja alennus näyttää isommalta... Ja nykyään tuntuu aina olevan jotkut alehinnat päällä.... Ei siis uutta... Ja yks juttu on muuten ovelaa, että valmistajat myy samoja koneita eri jälleenmyyjille eri mallimerkinnöillä....Joku gigantti ostaa vaikka tiettyä mallia ja lupaa sen erikoishintaan, mutta kellään muulla ei löydy samaa mallia... Aika ovelia pirulaisia ovat....

Joo, siksipä oikeestaan nuo isommat koneet vaatisi tiloja että vois ostaa valmiiksi niin kuin minä tein nyt pienempien juttujen kanssa. Jos mulla ois okt ja siinä paljon varastotilaa niin hyvinkin voisin ostaa esim. jk-pakastimen valmiiksi jos käytössä olevalla alkaa olla ikää, se kuitenkin leviää siinä kymmenen vuoden paikkeilla niin olisi kätevää kun olisi korvaava heittää samantien tilalle, ei sulais pakasteet niin kuin mulle viimeksi kävi uutta odotellessa. Sama pesukoneen kanssa, ei se valmiiksi tilalle hankittu ruokaa pyytäisi, takuuaikahan siinä toki saattaisi ehtiä kulua loppuun vanhan särkymistä odotellessa mutta rikkotilanteessa olisi hyvä kun ei tarvitsisi lähteä etsimään uuttaa kaupoista.

Tottakai ne vähän niitä ruuvaa mutta kylllä ne ihan ok-alehintoja on kuitenkin. Joo, gigantin koodit on ongelmallisia. Noissa ketjujen ostamissa alella myytävissä muuten on myös semmoinen juttu että kannattaa tsekata tekniset tiedot tarkkaan, niissä saattaa olla eroja myös verrattuna alkuperäisiin malleihin.

• mazy kirjoitti:

Se oli jees siksi, että hän huomioi mun terveyttäni. Ei ostellut krääsää ja rihkamaa, vaan tajusi mikä oikeasti on tärkeetä mulle ja hänelle. Toimintakyky ja terveyden edistäminen.

Kosmetologille en rahaa käyttänyt, mutta monta kokovartalo ja hartiahierontaa sain. 👍👌

Se varsin huomaavainen ja jalo lahja.

Juu, hyvä lahjajan toi toki on, tunnuitte vaan niin tuomitsevan noi black fridayt ja niistä turhuuksia alella ostavat köyhät niin piti vähän kuitata.

• Harmaaritari kirjoitti:

Juu, hyvä lahjajan toi toki on, tunnuitte vaan niin tuomitsevan noi black fridayt ja niistä turhuuksia alella ostavat köyhät niin piti vähän kuitata.

Äää sä käsitit väärin. Mä en ainakaan tarkoittanut sitä noin. En vaan saa materiialin hamstraamisesta mitään mielihyvää, enkä näin ollen juurikaan koe black fridaylle tarvetta. Ostohysterialle mä kyllä hiukan nauran päin näköä ..

Ostelen niin harvoin mitään, että en mene kumoon jos ostan tuotteen kun tarvin, vaikka se olisi vähän kalliimpi kun black fridayna. Sittenkn vertailen hintoja ja mietin kannattavuutta. 👩

• mazy kirjoitti:

Äää sä käsitit väärin. Mä en ainakaan tarkoittanut sitä noin. En vaan saa materiialin hamstraamisesta mitään mielihyvää, enkä näin ollen juurikaan koe black fridaylle tarvetta. Ostohysterialle mä kyllä hiukan nauran päin näköä ..

Ostelen niin harvoin mitään, että en mene kumoon jos ostan tuotteen kun tarvin, vaikka se olisi vähän kalliimpi kun black fridayna. Sittenkn vertailen hintoja ja mietin kannattavuutta. 👩

Kuten kerroin aiemmn, olen ollut nuorempana itse tuollainen raha polttelee, ostan vaikken tarvikaan ja tiiän kokemuksesta sen tyhjyyden paikkaamisyrityksen krääsällä.

Köyhästä perheestä, mitään ei juuri saanut vaik ois halunnutkin...se törsääminen piti kokea ja todeta, että eipä tee autuaaksi se. Muut jutut tekee onnen..

• wanhaämmä
        Harmaaritari kirjoitti:

Joo, siksipä oikeestaan nuo isommat koneet vaatisi tiloja että vois ostaa valmiiksi niin kuin minä tein nyt pienempien juttujen kanssa. Jos mulla ois okt ja siinä paljon varastotilaa niin hyvinkin voisin ostaa esim. jk-pakastimen valmiiksi jos käytössä olevalla alkaa olla ikää, se kuitenkin leviää siinä kymmenen vuoden paikkeilla niin olisi kätevää kun olisi korvaava heittää samantien tilalle, ei sulais pakasteet niin kuin mulle viimeksi kävi uutta odotellessa. Sama pesukoneen kanssa, ei se valmiiksi tilalle hankittu ruokaa pyytäisi, takuuaikahan siinä toki saattaisi ehtiä kulua loppuun vanhan särkymistä odotellessa mutta rikkotilanteessa olisi hyvä kun ei tarvitsisi lähteä etsimään uuttaa kaupoista.

Tottakai ne vähän niitä ruuvaa mutta kylllä ne ihan ok-alehintoja on kuitenkin. Joo, gigantin koodit on ongelmallisia. Noissa ketjujen ostamissa alella myytävissä muuten on myös semmoinen juttu että kannattaa tsekata tekniset tiedot tarkkaan, niissä saattaa olla eroja myös verrattuna alkuperäisiin malleihin.

Varastoon ei kannata ostaa. Saatat säilöä halpaa 300 euron konetta ja sitten käyttöönoton jälkeen toteat ettei se toimi niin kuin pitäisi ja takuu onkin jo mennyt umpeen. 300 euroa meni ja sitten mietit miten saat 2 rikkinäistä konetta jätelajittelupaikalle..

• mazy kirjoitti:

Kuten kerroin aiemmn, olen ollut nuorempana itse tuollainen raha polttelee, ostan vaikken tarvikaan ja tiiän kokemuksesta sen tyhjyyden paikkaamisyrityksen krääsällä.

Köyhästä perheestä, mitään ei juuri saanut vaik ois halunnutkin...se törsääminen piti kokea ja todeta, että eipä tee autuaaksi se. Muut jutut tekee onnen..

Nää alehommat on usein just semmosille hamstereille juhlapäiviä, saa halvalla ja tulee ostettua kaikkea tarpeetonta. Toki niitä aleja harkitsevatkin käyttää, ei sillä.👩

• tarviketta
        Harmaaritari kirjoitti:

No ihan niin pitkälle en pysty kyllä katselemaan tulevaisuutta, vaikka onkin ok-talo ja tilaa vaikka mihin.... Kuitenkin sitä tulee elettyä jokseenkin kädestä suuhun, että ei voi tietää, että missä on menossa vaikka 10 vuoden päästä. Ja toisaalta kaikki tekniikka ja hinnat aaltoilee niin paljon. Nyt jos ostaa vaikka astianpesukoneen viimeisen päälle, niin 10 vuoden päästä se onkin jo tekniikassaan niin paljon jälkeenjäänyt. Jos miettii vaikka pesukoneita, niin tuo nykyinen on niin paljon monipuolisempi ja oikeastaan halvempikin kuin entinen. On kaikenmaailman kuplatekniikkaa ja nopeampaa pesuohjelmaa, energiansäästävyyttä jne.

Jos nyt jotain sellaista turhakkeentyyppistä tarvittavaakin vois hommata, niin sellaisen lisävalopaneelin. Tulee ajeltua sen verran taajaman ulkopuolella nykyään ja paljon, että sellainen ei olis huono ostos ollenkaan. Pitkien valojen lisäksi kunnon paneeli, mutta saatan ehkä kurkkia kiinan malleja....

• wanhaämmä kirjoitti:

Varastoon ei kannata ostaa. Saatat säilöä halpaa 300 euron konetta ja sitten käyttöönoton jälkeen toteat ettei se toimi niin kuin pitäisi ja takuu onkin jo mennyt umpeen. 300 euroa meni ja sitten mietit miten saat 2 rikkinäistä konetta jätelajittelupaikalle..

Eipäs kun idea on just siinä että hyvästä alesta saat laadukkaan tuotteen halvalla hinnalla. Esmes, mulla on pyykinpesukone jonka ovh n.900e, on hyvä peli. Normihintaisena ei tulisi noin kallista ostettua vaan sitä tyytyisi johonkin 400e halpamalliin jonka juurikin saisi kohta röijätä kaatikselle ja ostaa taas uutta p..kaa tilalle.

• tarviketta kirjoitti:

No ihan niin pitkälle en pysty kyllä katselemaan tulevaisuutta, vaikka onkin ok-talo ja tilaa vaikka mihin.... Kuitenkin sitä tulee elettyä jokseenkin kädestä suuhun, että ei voi tietää, että missä on menossa vaikka 10 vuoden päästä. Ja toisaalta kaikki tekniikka ja hinnat aaltoilee niin paljon. Nyt jos ostaa vaikka astianpesukoneen viimeisen päälle, niin 10 vuoden päästä se onkin jo tekniikassaan niin paljon jälkeenjäänyt. Jos miettii vaikka pesukoneita, niin tuo nykyinen on niin paljon monipuolisempi ja oikeastaan halvempikin kuin entinen. On kaikenmaailman kuplatekniikkaa ja nopeampaa pesuohjelmaa, energiansäästävyyttä jne.

Jos nyt jotain sellaista turhakkeentyyppistä tarvittavaakin vois hommata, niin sellaisen lisävalopaneelin. Tulee ajeltua sen verran taajaman ulkopuolella nykyään ja paljon, että sellainen ei olis huono ostos ollenkaan. Pitkien valojen lisäksi kunnon paneeli, mutta saatan ehkä kurkkia kiinan malleja....

Kurkkase vaan tuolta. Kiinastahan ne tosin nuokin saattaa tulla. Noiden mainos tuli eilen sähköpostiin kun mulla sieltä tilattu ylläpitolaturi, oli tuotteena niin kuin pitikin ja hinta ihan kohdallaan. Tilaa vaikka toi, tuskin tulee Kiinasta halvemmalla:

https://www.lumise.fi/ajoneuvovalaistus/tuote/led-lisavalopaneeli-27w-maxtel-/3010130230/
        Partin vuoden takuu näyttäs tuollakin olevan, tuskin

• mazy kirjoitti:

Nää alehommat on usein just semmosille hamstereille juhlapäiviä, saa halvalla ja tulee ostettua kaikkea tarpeetonta. Toki niitä aleja harkitsevatkin käyttää, ei sillä.👩

Kyllä minä ainakin ostin ihan tarpeellista, molemmille ihan hyötykäyttöä viimeistään vuoden sisällä. Puhelin saattaa tulla otettua aika piankin käyttöön kun nykyisestä en tykkää.

• Anonyymi
        wanhaämmä kirjoitti:

Trikomoniaasi on erittäin yleinen bakteerityyppi. Yleensä se tarttuu seksuaalisen aktiivisuuden välityksellä. Se vaikuttaa emättimen soluihin ja virtsaputkeen. Se vaikuttaa eniten seksuaalisesti aktiivisiin nuoriin naisiin. Se leviää emätinseksin ja seksilelujen jakamisen kautta tai äidiltä lapselle raskauden aikana. Se on toisinaan oireeton.

• Halloweenin just ymmärrän mutta en tätä black friday hommaa..

Eihän se liity meän kulttuuriin millään tavalla..

Kiitospäivä ja siihen liittyvät hommat on ameriikan juttuja..

• Ameriikoista kaikki hoopo rantautuu tännekin.. silikonien lisäksi. :D

• mazy kirjoitti:

Ameriikoista kaikki hoopo rantautuu tännekin.. silikonien lisäksi. :D

Siellä aviomiehet vaatii että vaimo hankkii isommat rinnat..

Ei me ollakkaan niin sovinistisia sikoja sittenkään.. :D

• KonnaKettu kirjoitti:

Siellä aviomiehet vaatii että vaimo hankkii isommat rinnat..

Ei me ollakkaan niin sovinistisia sikoja sittenkään.. :D

Suomessa on hyviä miehiä varmasti enemmän, kun huonoja. :)

• mazy kirjoitti:

Suomessa on hyviä miehiä varmasti enemmän, kun huonoja. :)

Täällä kelpaa luomu-tuotteet. :D

• KonnaKettu kirjoitti:

Täällä kelpaa luomu-tuotteet. :D

Niin täälläkin. Eiku niin suomessa...🤘

• Quatermash

Alkossa ei ole blackfriidayta,eikä halloweenia,eikä kiittelypäivää.
      Samat hinnat ja prosentit joka päivä.
      Kyll kelpaa.

• kauheaaa

Toivottavasti saatte kriisiapua!!!

• Palstalla kriisit hoituu haukkumalla. Kaikki tervehtyy tämän myötä ei hätiä...

• tghrfiokdlpe

Voisikin tänään vierailla Gigantissa, kun kiihkeimmät asiakkaat lepäämässä eilisen jäljiltä.

• Anonyymi

Varasin joku aika sitten S-ryhmän hotellista joulun ajalle yön hintaan 105 euroa. Majoituksen voi perua vielä saapumispäivänä klo 18 mennessä. No, tänään sai kirjautumalla S-ryhmän asiakastililleen Black Fridayn 40 % alekoodin. Jep. Hinta sillä 102 euroa, maksu heti, ja varausta ei voi perua... Ja alennushan taitaa olla n. 3 %, ei 40.

• Anonyymi

Yhyy. Materiaa se vain oli. Et menettänyt mitään💩

• Enää en väijy hetkellisiä hyviä tarjouksia, enkä yritä olla sadan nopeimman tilaajan joukossa.

Viime vuonna kaikki tämä turhautti niin paljon, että mieluummin maksan hieman enemmän, jotta saan tehdä rauhassa ostoksia.

• Anonyymi

Itse ostin koko syksyn haluamani nahkasaapikkaat, lähtöhinta 700 euroa, nyt 350 euroa. Mielestäni oikein mainio diili.

• Anonyymi

Sähkön hinta miinuksells nyt rahaa mitä enemmän kuluttaa sähköä niinkö sekin on

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä muuttaisit

Kaivatussasi?
      Ikävä
      99
      1418
    2. Tiedättekö naiset, että miehelle kannattaa antaa vasta...

Kun hän on jo kiintynyt teihin. Naisilla erittyy oksitosiinia sek.sin yhteydessä, mikä saa meidät rakastumaan heihin mel
      Ikävä
      225
      1377
    3. Pyydän yhteydenottoja kiusatuilta

Hei, pyydän, että laitat mulle sähköpostia, jos sua on kiusattu palstalla tai jopa tuolla oikeassa elämässä jollakin tav
      Ikävä
      166
      1128
    4. Queen of Fucking Everything jakaa mielipiteitä - Mitä tykkäät sarjasta, kolahtiko?

Tiina Lymin käsikirjoittama ja ohjaama tv-sarja on varmasti yksi tämän vuoden puhutuimmista. Mitä tykkäät mustaa huumori
      Tv-sarjat
      31
      1001
    5. Kaipaan mies sun katsetta

Ootko hylännyt mut?
      Ikävä
      50
      886
    6. Elon Musk jakoi ja julkaisi erittäin järkyttävän raiskausrikostilaston Suomesta.

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000010944944.html?fbclid=IwY2xjawHowCJleHRuA2FlbQIxMAABHW3j9H5mtzuitMIUEdaZ-5hPybOXgZVj_
      Maailman menoa
      183
      821
    7. Kulkeeko rumuus ja tyhmyys?

Käsi kädessä?Enkä tarkoita nyt pelkästään ulkoista..jos ihminen ei osaa kuin väännellä naamaansa ja irvistellä sekä saks
      Pyhäjärvi
      8
      815
    8. Joo joo kumpikin on rakastuneita

Mitäs nyt tehdään vai ollaanko vaan niin kuin ei oltaiskaan
      Ikävä
      64
      806
    9. Kristinuskon arvot käyttöön

Maailma on niin sekaisin että kristinuskon arvot on otettava köyttöön. Tämän myöntää jo uskottomatkin. Änkyräateisti Ric
      Luterilaisuus
      248
      766
    10. Millainen nainen kaipaa minua ?

Millainen nainen kaipaa minua ? Kerro nainen sinä se.
      Ikävä
      45
      750
    Aihe