Helsingin Sanomat: Jehovan todistajat etsivät keinoja verensiirtokiellon kiertämiseen – ”Verikiellosta on hankala enää luopua, koska samalla liike myöntäisi, että moni kuoli turhaan”.
Helsingin Sanomissa oli pitkä kirjoitus, jossa kerrottiin Jehovan todistajien verensiirtokiellosta. Lehdessä kerrotaan, että aikaisemmin myös rokotteet olivat kiellettyjen listalla, mutta nyt Jehovan todistajat antavat rokottaa itsensä ja lapsensa.
On mielenkiintoista lukea, miten Leinonen kiemurtelee jutussa. Jos kiinnostaa, Hesarin juttu löytyy kommentoituna täältä:
https://johanneksenpoika.fi/uutiset/juttu_s1019.html
Hesari kirjoitti verensiirtokiellosta
80
928
Vastaukset
- mainosvaltuutettu
Leinosen puheet ei enää ole kovinkaan painavia Todistajien keskuudessa, aikaisempien kommenttien harhaan johtavuuden vuoksi.
Tuosta valvonnasta olen kyllä eri mieltä ko korttia ei taskustani ole koskaan löytynyt, eli ei siis mitään kopiota voi seurakunnallakaan olla.
Sairaalassa on salassapito velvollisuus potilaiden hoito menetelmistä.
Sekoitat tässä sen, että todistajan halutessaan verettömään hoitoon hänelle on valmius antaa tukea sairaalahoito komitean kautta.<<Tuosta valvonnasta olen kyllä eri mieltä ko korttia ei taskustani ole koskaan löytynyt, eli ei siis mitään kopiota voi seurakunnallakaan olla.>>
Tässä on erittäin selvä kirjallinen ohje, että hoitotahtokortista pitää ottaa kopio ja antaa sihteerille:
https://johanneksenpoika.fi/uutiset/juttu_s592.html
Ennen vanhaan kopioita ei otettu, se on parin vuoden takainen ohje.
Jos sinun tapauksessasi näin ei ole tehty, on rikottu selvää hallintoelimeltä tullutta ohjetta. Mutta ei se tee sääntöä mitättömäksi.- mainosvaltuutettu
Ohjeita on arkillinen todistajilla.
Katsontakanta on meillä eri ko asiaan.
Asiat eivät ole musta valkoisia, kuin ei myöskään todistajat, jos joku on hairahtanut pedofiiliaan ei se tarkoita että kaikki todistajat sitä harrastavat.
Jos hallintoelin tekee virheitä ei se tarkoita että kaikki todistajat niin tekevät, olen tästä jo aikaisemminkin kirjoittanut ja ottanut esimerkiksi raamatusta Jumalan kansan, ei se ole mitenkään uutta.
Ymmärrän että kortti kopio seurakunnassa on apu sairaalahoitokomitealle heidän tullessa auttamaan vaadittaessa veretöntä hoitoa.
Yksi vaihtoehto akuutissa tilanteessa olisi, että mitään dokumenttejä ei löytyisi ja niitä tulisi sitten siinä kirjoitella, mieti tilannetta että itse olisit vastuullisessa asemassa sairaalanhoitokomiteassa, miten ohjeistaisit.
En ole todellakaan ainut kenestä ei ole kortti kopiota seurakunnalla, no olisiko silloin korrektia tukeutua sairaalanhoito komiteaan, vai vastaisinko ja huolehtisnko itse asiani.
Useassa leikkauksessa sairaalassa ollut olen, ei sinne mitään komiteoita tule jollei potilas niin itse halua tai pyydä.
Tykkään sinun kirjoittelustasi se on ajassa muuttunut, järkevöittynyt, empaattisuus on haastavinta silloin, kun itse on jyrkästi erimieltä.
Ymmärrän asenteita kun on saanut kolhuja todistajien suunnalta ja niissä ei rakkautta ole ollut.
Eätäydellisyydessä ei koskaan ole absoluuttista totuutta, sen tueksi on rakkaus ja olen siitä ikuiseti kiitollinen Jumalalle hänen viisadessaan lapsilleen, tällä tämän maailman jumalan hallitsevassa maailmassa.
Viekkaasti käännytetty Jehovan Todista ja sisään tai ulos on petos ihmiselle, ei siinä rakkautta ja seuraukset traumaattiset. - Valitettavasti
mainosvaltuutettu kirjoitti:
Asiat eivät ole musta valkoisia, kuin ei myöskään todistajat, jos joku on hairahtanut pedofiiliaan ei se tarkoita että kaikki todistajat sitä harrastavat.
Jos hallintoelin tekee virheitä ei se tarkoita että kaikki todistajat niin tekevät, olen tästä jo aikaisemminkin kirjoittanut ja ottanut esimerkiksi raamatusta Jumalan kansan, ei se ole mitenkään uutta.
Ymmärrän että kortti kopio seurakunnassa on apu sairaalahoitokomitealle heidän tullessa auttamaan vaadittaessa veretöntä hoitoa.
Yksi vaihtoehto akuutissa tilanteessa olisi, että mitään dokumenttejä ei löytyisi ja niitä tulisi sitten siinä kirjoitella, mieti tilannetta että itse olisit vastuullisessa asemassa sairaalanhoitokomiteassa, miten ohjeistaisit.
En ole todellakaan ainut kenestä ei ole kortti kopiota seurakunnalla, no olisiko silloin korrektia tukeutua sairaalanhoito komiteaan, vai vastaisinko ja huolehtisnko itse asiani.
Useassa leikkauksessa sairaalassa ollut olen, ei sinne mitään komiteoita tule jollei potilas niin itse halua tai pyydä.
Tykkään sinun kirjoittelustasi se on ajassa muuttunut, järkevöittynyt, empaattisuus on haastavinta silloin, kun itse on jyrkästi erimieltä.
Ymmärrän asenteita kun on saanut kolhuja todistajien suunnalta ja niissä ei rakkautta ole ollut.
Eätäydellisyydessä ei koskaan ole absoluuttista totuutta, sen tueksi on rakkaus ja olen siitä ikuiseti kiitollinen Jumalalle hänen viisadessaan lapsilleen, tällä tämän maailman jumalan hallitsevassa maailmassa.
Viekkaasti käännytetty Jehovan Todista ja sisään tai ulos on petos ihmiselle, ei siinä rakkautta ja seuraukset traumaattiset.Rikot uskontosi mukaan "Jehovan käskyä". On asiatonta puolustella lahkoa sillä, että yksittäinen jehovantodistaja tekee toisin kuin jokin kyseenalainen sääntö määrää. Sääntö, jota kukaan ei ole osannut perustella. Eikä ole kukaan edes tosissaan yrittänyt.
Viekkaasti käännytetty Jehovan Todista ja sisään tai ulos on petos ihmiselle, ei siinä rakkautta ja seuraukset traumaattiset.mainosvaltuutettu 7.12.2018 16:57
<>Asiat eivät ole musta valkoisia, kuin ei myöskään todistajat, jos joku on hairahtanut pedofiiliaan ei se tarkoita että kaikki todistajat sitä harrastavat.><
Jotkin asiat ovat mustavalkoisia, esimerkiksi raskaus. Nainen joko on raskaana tai ei ole. Raamatun (tai muun eepoksen) jumalan olemassaolo on toinen esimerkki. Tällainen jumala joko on olemassa tai ei ole olemassa.
Pedofiliaviittauksesi on sekin rimanalitus, Pedofiilien suojelussa ei ole kyse siitä onko pedofiliaa vaiko eikö ole, sitähän on. ja etenkin fundisliikkeissä. Pedofiliaepäilyn ilmoittamatta jättämisellä rikotaan lakia niissä maissa, joissa tuollainen ilmoitusvelvollisuus on.
Kyse on siis uskonnollisen kultin rikollisesta toiminnmasta, jolloin kannattaa myös muistuttaa kyseisen kultin toimintaohje, jonka mukaan uskonnollisesta liikkeestä on lähdettävä lätkimään, jotta ei tule verivelkaiseksi tuon liikkeen mukana. Miksi tämä tärkeä sääntö ei sinulle kelpaa?
<>Jos hallintoelin tekee virheitä ei se tarkoita että kaikki todistajat niin tekevät, olen tästä jo aikaisemminkin kirjoittanut ja ottanut esimerkiksi raamatusta Jumalan kansan, ei se ole mitenkään uutta. ><
Voit kirjoitella siitä kuinka usein haluat, nutta miksi harhaanjohtavan yksipuolisesti? Jos paavi tekee virheitä, niin Vt-seuran mukaan se merkitsee seurakuntalaisten olevan vastuussa asiasta. Tuollaisessa tilanteessa Vt-seura kehottaa jättämään tuollaisen lafkan. Kun jehovantodistajien "paavi" tekee virheen, niin Vt-seuran opettaman säännön noudattamisen olettaisi olevan ainoa ja ehdoton lopputulos? Jehovantodistaja on menettänyt uskottavuutensa heti siinä vaiheessa kun esiintyy jehovantodistajana, mutta ei noudata Vt-seuran ohjetta "lähteä siitä pois".- mainosvaltuutettu
Valitettavasti kirjoitti:
Rikot uskontosi mukaan "Jehovan käskyä". On asiatonta puolustella lahkoa sillä, että yksittäinen jehovantodistaja tekee toisin kuin jokin kyseenalainen sääntö määrää. Sääntö, jota kukaan ei ole osannut perustella. Eikä ole kukaan edes tosissaan yrittänyt.
Se että ei käytä sairaalakomitean palveluita on "Jehovan käskyn" rikkomista, voin kertoa sinulle ystävä hyvä ei se sitä ole
- mainosvaltuutettu
Hasta_luego kirjoitti:
mainosvaltuutettu 7.12.2018 16:57
<>Asiat eivät ole musta valkoisia, kuin ei myöskään todistajat, jos joku on hairahtanut pedofiiliaan ei se tarkoita että kaikki todistajat sitä harrastavat.><
Jotkin asiat ovat mustavalkoisia, esimerkiksi raskaus. Nainen joko on raskaana tai ei ole. Raamatun (tai muun eepoksen) jumalan olemassaolo on toinen esimerkki. Tällainen jumala joko on olemassa tai ei ole olemassa.
Pedofiliaviittauksesi on sekin rimanalitus, Pedofiilien suojelussa ei ole kyse siitä onko pedofiliaa vaiko eikö ole, sitähän on. ja etenkin fundisliikkeissä. Pedofiliaepäilyn ilmoittamatta jättämisellä rikotaan lakia niissä maissa, joissa tuollainen ilmoitusvelvollisuus on.
Kyse on siis uskonnollisen kultin rikollisesta toiminnmasta, jolloin kannattaa myös muistuttaa kyseisen kultin toimintaohje, jonka mukaan uskonnollisesta liikkeestä on lähdettävä lätkimään, jotta ei tule verivelkaiseksi tuon liikkeen mukana. Miksi tämä tärkeä sääntö ei sinulle kelpaa?
<>Jos hallintoelin tekee virheitä ei se tarkoita että kaikki todistajat niin tekevät, olen tästä jo aikaisemminkin kirjoittanut ja ottanut esimerkiksi raamatusta Jumalan kansan, ei se ole mitenkään uutta. ><
Voit kirjoitella siitä kuinka usein haluat, nutta miksi harhaanjohtavan yksipuolisesti? Jos paavi tekee virheitä, niin Vt-seuran mukaan se merkitsee seurakuntalaisten olevan vastuussa asiasta. Tuollaisessa tilanteessa Vt-seura kehottaa jättämään tuollaisen lafkan. Kun jehovantodistajien "paavi" tekee virheen, niin Vt-seuran opettaman säännön noudattamisen olettaisi olevan ainoa ja ehdoton lopputulos? Jehovantodistaja on menettänyt uskottavuutensa heti siinä vaiheessa kun esiintyy jehovantodistajana, mutta ei noudata Vt-seuran ohjetta "lähteä siitä pois".Hienoa että olet raskaana iloa ja onnea mustavalkoisen odotusajalle, mutta toisaalta saattaahan sieltä tulla tupsahtaa vaalea tai mustakin.
Hasta_luego kirjoitti:
mainosvaltuutettu 7.12.2018 16:57
Voit kirjoitella siitä kuinka usein haluat, nutta miksi harhaanjohtavan yksipuolisesti? Jos paavi tekee virheitä, niin Vt-seuran mukaan se merkitsee seurakuntalaisten olevan vastuussa asiasta. Tuollaisessa tilanteessa Vt-seura kehottaa jättämään tuollaisen lafkan. Kun jehovantodistajien "paavi" tekee virheen, niin Vt-seuran opettaman säännön noudattamisen olettaisi olevan ainoa ja ehdoton lopputulos? Jehovantodistaja on menettänyt uskottavuutensa heti siinä vaiheessa kun esiintyy jehovantodistajana, mutta ei noudata Vt-seuran ohjetta "lähteä siitä pois"."Kyse on siis uskonnollisen kultin rikollisesta toiminnmasta"
Siinä hesarin jutussa staidettiin todeta myös jtn että jehojen verikammoisuus on eniten tappanut kielto koko maailmassa.
Kannattaa olla jeho.- Kebnekaise
JohanneksenPoika kirjoitti:
<<Tuosta valvonnasta olen kyllä eri mieltä ko korttia ei taskustani ole koskaan löytynyt, eli ei siis mitään kopiota voi seurakunnallakaan olla.>>
Tässä on erittäin selvä kirjallinen ohje, että hoitotahtokortista pitää ottaa kopio ja antaa sihteerille:
https://johanneksenpoika.fi/uutiset/juttu_s592.html
Ennen vanhaan kopioita ei otettu, se on parin vuoden takainen ohje.
Jos sinun tapauksessasi näin ei ole tehty, on rikottu selvää hallintoelimeltä tullutta ohjetta. Mutta ei se tee sääntöä mitättömäksi.Tämän ohjeen rikkomisesta on tullut sitten olkein maan tapa. Tai sitten ohjeen seuraaminen on jätetty tietoisesti yksilöiden omalle vastuulle. Kun jostain ohjeesta ei pidetä säännöllistä älmölöä, ei sitä kukaan muista.
En tiedä, enkä ole nähnyt ketään joka olisi toimittanut kopioita kortista seurakuntaan. Hoitotahto kortista ollaan muutenkin hiljaa. kusettava_kirkko kirjoitti:
"Kyse on siis uskonnollisen kultin rikollisesta toiminnmasta"
Siinä hesarin jutussa staidettiin todeta myös jtn että jehojen verikammoisuus on eniten tappanut kielto koko maailmassa.
Kannattaa olla jeho.kusettava_kirkko 8.12.2018 3:15
<>Siinä hesarin jutussa staidettiin todeta myös jtn että jehojen verikammoisuus on eniten tappanut kielto koko maailmassa.><
Yksikin ensimmäinenkin uhri Vt-seuran verialttarille oli jo liikaa, koska kyse on kultin hallinnon luomasta säännöstä.Hasta_luego kirjoitti:
kusettava_kirkko 8.12.2018 3:15
<>Siinä hesarin jutussa staidettiin todeta myös jtn että jehojen verikammoisuus on eniten tappanut kielto koko maailmassa.><
Yksikin ensimmäinenkin uhri Vt-seuran verialttarille oli jo liikaa, koska kyse on kultin hallinnon luomasta säännöstä.Muita sääntöjä ei lienne olemassakaan,kuin joitain kulttisääntöjä?
kusettava_kirkko 10.12.2018 1:40
<>Muita sääntöjä ei lienne olemassakaan,kuin joitain kulttisääntöjä?><
Noin se menee silloin kun otetaan vielä huomioon, että Raamatun vetäminen asiaan ei muuta mitään, koska kyseessä on uskonnollisen kultin eepos.- Valitettavasti
Se että ei käytä sairaalakomitean palveluita on "Jehovan käskyn" rikkomista, voin kertoa sinulle ystävä hyvä ei se sitä ole
Vartiotornilaiselle kaikki lahkomääräyksistä luistaminen on "Jehovan käskyn" rikkomista.
- Mitenkähänkäy
Jehovan todistaja katsotaan eronneeksi jos ottaa verensiirron.
Entä jos joku kuolemanpelossa tekee niin mutta katuu myöhemmin tekoaan, saako hän silloin vanhimmilta anteeksi.- pitäisitutkia
Kyllä tuosta vanhinten opaskirjan perusteella pitäisi käydä keskustelua ja selvittää onko "katumusta", ennen kuin katsotaan eronneeksi.
Oikeastaanhan kyse on erottamisesta, mutta tuon kieron ja muutenkin kaikin puolin sairaan käytännön taustalla on se, että Vartiotorni-seura pyrkii kiertämään erottamista ja esittämään asian itse eroamisena. Bulgarian tapaus tulikin jo mainittua alla, etsi tietoa lisää jos kiinnostaa.
- surkeeta
Jehovan todistajien johto on niin "vastuullista".
- KirjaimiaSelvinpäin
Nimenomaan vastuullisia ja pelottomia, eivät pelkää kuolemaa, jos se menetetään verensiirtokiellon takia.
KirjaimiaSelvinpäin kirjoitti:
Nimenomaan vastuullisia ja pelottomia, eivät pelkää kuolemaa, jos se menetetään verensiirtokiellon takia.
" Nimenomaan vastuullisia ja pelottomia, eivät pelkää kuolemaa, jos se menetetään verensiirtokiellon takia."
Kuoleman menettäminen onkin siis hyvä asia, koska suuret johtajat ovat vastuullisia ja pelottomia :-)
- Lahkotekniikkaa
Mitenkähänkäy 7.12.2018 15:54
"Jehovan todistaja katsotaan eronneeksi jos ottaa verensiirron."
-Tähän syy oli niin yksinkertainen, että lahkon toimintalupaa Bulgariassa ei olisi myönnetty verensiirtokieltoiselle lahkolle. Kielto poistettiin ja otettiin eronneeksi katsomisen tekniikka.
Missä maassa oli toimilupaedellytyksenä jäsenen oikeus äänestää ?
Jolloin vartiotorni neuvoi äänestämisen omatunnon kysymykseksi, erityisesti äänestyskopissa.- äänestys-verensiirto
Ja jäätelörahat ... ?
- KirjaimiaSelvinpäin
Jumala käskee karttamaan verta, miksi?
Koska se on Jumalan neuvo, yksinkertaista, ei ole jossittelun suuntaa mihinkään. Toivottavasti Leinonen tulee toisiin aatoksiin, kun ensin tutkivat asiaa. Tutkia asiaa, ei se vielä ole luovuttamista.
että kartatte epäjumalille uhrattua ja verta ja lihaa, josta ei veri ole laskettu ja haureutta. Jos te näitä vältätte niin teidän käy hyvin, jääkää hyvästi
Apt. 15:29- Anaksikrates
Verensiirtokielto osoitettu Raamatun vastaiseksi ketjussa "Miksi Jehovat eivät kunnioita sotaveteraaneja" -tätä kirjoitettaessa ketju tällä samalla sivulla.
- eimeriidellä
Jehovissa valo kirkastuu! Rokotukset sallitaan, elinsiirrot sallitaan, verihoidot sallitaan, kun ei verta sellaisenaan. Verihoidoista kertoo tarkemmin Jehovan todistaja, lukion matematiikan ja kemian opettaja Rauli Toivonen artikkelissaan "Veri Raamatussa"
https://www.kotimaa24.fi/blogit/veri-raamatussa/
161 kommenttia valaisevat aiheen läpikotaisesti - Outoatouhua
Missä kohtaa tuossa apt.15:29 maitaan että verta saa kuitenkin pilkkoa ja oikeita fraktioita saa käyttää?
MISSÄ KOHTAA? - KirjaimiaSelvinpäin
eimeriidellä kirjoitti:
Jehovissa valo kirkastuu! Rokotukset sallitaan, elinsiirrot sallitaan, verihoidot sallitaan, kun ei verta sellaisenaan. Verihoidoista kertoo tarkemmin Jehovan todistaja, lukion matematiikan ja kemian opettaja Rauli Toivonen artikkelissaan "Veri Raamatussa"
https://www.kotimaa24.fi/blogit/veri-raamatussa/
161 kommenttia valaisevat aiheen läpikotaisesti161 kommenttia valaisevat aiheen läpikotaisesti
Eikö sitä sitten tee sinun mielestä riittävän selvästi Raamattu? - kirjaimiaSelvinpäin
Outoatouhua kirjoitti:
Missä kohtaa tuossa apt.15:29 maitaan että verta saa kuitenkin pilkkoa ja oikeita fraktioita saa käyttää?
MISSÄ KOHTAA?Olet oikeassa, ei missään.
Ei mitään verensiirtoja, jos halua kunnioittaa luojamme mielipidettä.
Leinonen tutkii nyt asiaa! - eimeriidellä
KirjaimiaSelvinpäin kirjoitti:
161 kommenttia valaisevat aiheen läpikotaisesti
Eikö sitä sitten tee sinun mielestä riittävän selvästi Raamattu?Raamatun verioppi alkaa osin vaatia pientä päivitystä. Tiedäthän, muutamassa tuhannessa vuodessa menetelmät ovat entisestään tehostuneet ja niitä tuottava tiede on Jumalan armosta kehittynyt. Raamatun soveltamisalaa on varmasti edelleen meidänkin elämäämme kattamassa, mutta verensiirtoja Raamattu ei tunne. Siksi Rauli Toivosen artikkeli kotimaa24:ssa kommentteineen on mielestäni hyvä päivitys.
- KirjaimiaSelvinpäin
eimeriidellä kirjoitti:
Raamatun verioppi alkaa osin vaatia pientä päivitystä. Tiedäthän, muutamassa tuhannessa vuodessa menetelmät ovat entisestään tehostuneet ja niitä tuottava tiede on Jumalan armosta kehittynyt. Raamatun soveltamisalaa on varmasti edelleen meidänkin elämäämme kattamassa, mutta verensiirtoja Raamattu ei tunne. Siksi Rauli Toivosen artikkeli kotimaa24:ssa kommentteineen on mielestäni hyvä päivitys.
Mutta lueppas alempaa, miten minulle kävi verensiirrossa, minusta tuli pilleristi!!!
Niin kuin Raamatussakin sanotaan: teidän käy hyvin, jos ette ota verta.
Minulle kävi huonosti, syön yhtä lääkettä lopun ikäni.
Lääkkeen syöminen ei ole ongelma, ei ole kallis, muistaa vaan ottaa joka pv. KirjaimiaSelvinpäin 7.12.2018 17:24
<>Jumala käskee karttamaan verta, miksi?
Koska se on Jumalan neuvo, yksinkertaista, ei ole jossittelun suuntaa mihinkään. ><
Sulla on kovin harhainen näkemys asian yksinkertaisuudesta. Esität niin vahvoja väitteitä jumalan suhteen, että vähintään jumalan olemassaolosta sekä Raamatun alkuperästä olisi osoitettava todisteet. Muussa tapauksessa kyse on sinun henkilökohtaisesta ja perustelemattomasta mielipiteestä
Samoin voi perustellusti kysyä raamatunjakeita, joiden perusteella voi jakaa veren eri osiin, joista toiset ovat sallittuja ja toiset kiellettyjä?- kirjaimiaSelvinpäin
Hasta_luego kirjoitti:
KirjaimiaSelvinpäin 7.12.2018 17:24
Koska se on Jumalan neuvo, yksinkertaista, ei ole jossittelun suuntaa mihinkään. ><
Sulla on kovin harhainen näkemys asian yksinkertaisuudesta. Esität niin vahvoja väitteitä jumalan suhteen, että vähintään jumalan olemassaolosta sekä Raamatun alkuperästä olisi osoitettava todisteet. Muussa tapauksessa kyse on sinun henkilökohtaisesta ja perustelemattomasta mielipiteestä
Samoin voi perustellusti kysyä raamatunjakeita, joiden perusteella voi jakaa veren eri osiin, joista toiset ovat sallittuja ja toiset kiellettyjä?https://keskustelu.suomi24.fi/t/15484914/tiede-on-samoilla-linjoilla-monissa-raamatun-kohdissa-miksi-.taalla-ei-uskota-siihen
Jumalaa ei voi todistaa, koska on henki
Se mitä Jumala on luonnut, on vahva todiste jumalan olemassa olosta!
Toiseksi, se odentuu konkreettisesti jokaiselle joka on tosissaan asialla.
Jumalan neuvoa on noudatettava, ei verta missään muodossa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! - KirjaimiaSelvinpäin
Hasta_luego kirjoitti:
KirjaimiaSelvinpäin 7.12.2018 17:24
Samoin voi perustellusti kysyä raamatunjakeita, joiden perusteella voi jakaa veren eri osiin, joista toiset ovat sallittuja ja toiset kiellettyjä?Jumala on Henki; ja jotka häntä rukoilevat, niiden tulee rukoilla hengessä ja totuudessa.
Joh. 4:22 kirjaimiaSelvinpäin kirjoitti:
https://keskustelu.suomi24.fi/t/15484914/tiede-on-samoilla-linjoilla-monissa-raamatun-kohdissa-miksi-.taalla-ei-uskota-siihen
Jumalaa ei voi todistaa, koska on henki
Se mitä Jumala on luonnut, on vahva todiste jumalan olemassa olosta!
Toiseksi, se odentuu konkreettisesti jokaiselle joka on tosissaan asialla.
Jumalan neuvoa on noudatettava, ei verta missään muodossa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!kirjaimiaSelvinpäin 7.12.2018 21:12
<>Jumalaa ei voi todistaa, koska on henki><
Mutta jumalan olemassaoloa voi kuitenkin huoletta hokea ilman mitään vastuuta puheistaan? Samaan aikaan tieteen esittämistä asioista ei kaikkia hyväksytä, vaikka ne perustuvat näyttöön, fundiksilla ei ole järin järkevä asenne.
<>Se mitä Jumala on luonnut, on vahva todiste jumalan olemassa olosta!><
Tarkoitat varmaan Raamatun luomistarua, jonka mukaan jumala loi litteän maan ja auringon sitä kiertämään, ei minkään arvoinen todiste pyöreähkön maan suhteen.
<>Toiseksi, se odentuu konkreettisesti jokaiselle joka on tosissaan asialla.><
Arkisemmin ilmaistuna tuo on uskovaisten tapa sanoa, että perusteita kyselevä epäilijä on autoimaattisesti aina väärässä.
<>Jumalan neuvoa on noudatettava, ei verta missään muodossa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!><
Tuollainen Vt-opetus on hylätty, nyt veren osia saa jt vastaanottaa ja etenkin muiden luovuttamana. Veri tulisi Vt-opin mukaan vuodattaa maahan, mutta tätä ohjetta rikkoen luovutettu veri kyllä kelpaa eri osasina jehovantodistajille, ei järin loogista, mutta epäloogisuus on fundisten käyttövoima.KirjaimiaSelvinpäin kirjoitti:
Jumala on Henki; ja jotka häntä rukoilevat, niiden tulee rukoilla hengessä ja totuudessa.
Joh. 4:22KirjaimiaSelvinpäin 7.12.2018 21:25
<>Jumala on Henki...><
Raamatun mukaan melkoisen metka henki, kun sillä on kasvot, huulet ja suu, jonka ollaan myös todettu sylkevän tulta. Tulinen kieli ja sieraimet, joista tupruaa savua ja jumalan nenä rakastaa poltetun eläimen käryä, etenkin rasvan. Sitten on käsivarret sekä jalat, valkoiset hiukset, silmät sekä korvat ja kädet sormineen. Niin ja sisäelimet sekä keuhkot, jotta voi hengittää. Pukeutuu valkoisiin vaatteisiin, jotka ovat suurta kokoa. Omistaa myös sulalliset siivet lentämistä varten.
- KirjaimiaSelvinpäin
Minä otin aikoinaan verensiirron, taitaa olla lähes 30 vuotta sitten, silloin en ollut uskossa.
Siitä tiedän kertoa, että verensiirroissa on omat riskinsä.
Onnettomuuden takia jouduin verensiirtoon ja koska olin menettänyt noin 2,5 L verta ennen kuin pääsin sairaalaan.
Olen syönyt erästä lääkettä noin puoli vuotta leikkauksen jälkeen, joka korvaa verestä puuttuvan aineen.
Jos en ota lääkettä joka pv, olotilani menee viikon sisällä, niin heikoksi, etten jaksa tehdä mitään, olo on kuin en oli juonut viikkoon vettä.
Liikuntaa voin harrastaa normaalisti, mutta ei puhettakaan enää juoksemaan maratonia, jota harjoittelin ennen leikkausta vajaan 2 v. ajan.
Ennen verensiirtoa olin täysin terve.
Miten minulla se sitten todettiin?
Minulta vaadittiin lääkärintodistus, kun tarkoitus oli alkaa omaishoitajaksi tuttavalleni. Viikon päästä lääkäri soitti ja sanoi, että heti sairaalaan, että minulla on vakava puutos eräästä aineesta veressä, että jos se jää hoitamatta ja korvaamatta lääkkeellä, elin aikani jää lyhyeen.
Menin välittömästi sairaalaan ja varmistuksen vuoksi otettiin vielä toinen verikoe, sellainen että neula osui luuhun asti.
Ihmettelinkin monia kuukausia ennen alkamista omaishoitajaksi voimattomuuteni syytä.
Minulla oli onni matkassa, jos en olisi lähtenyt hakemaan omaishoitajan tointa, tuskin tässä kirjoittaisin.
Kun aloitin lääkkeen syönnin, meni noin kuukausi, ennen kuin kunto palasi normaaliksi. - Eilääkkeitä
Minä olin auto onnettomuudessa ja verenvuoto oli kova. Minut kiidätettiin sairaalaan ja sain monta pussillista verta. Sen vuoksi olen yhä hengissä. Siitä on nyt neljä vuotta ja olen elämäni kunnossa.
- KirjaimiaSelvinpäin
Ihan OK.
Hyvällä tuurilla selviät ilman ongelmia!!!!!!!!!! - OnKysymyksiäTuossa
Oletko JT-läisiä ja sinua ei erotettu lahkosta? Yleensä pääsevätkö ne JT-läisiksi jos ovat saaneet veronsiirron?
- gskkkkk
Jehovan todistajat uhraavat poikiaan ja tyttäriään Jehovalle. Vastuun väistämiseksi kuolemat naamioidaan itsemurhiksi.
- Terveveri
KirjaimiaSelvinpäin 7.12.2018 18:03
"minulla on vakava puutos eräästä aineesta" -Niinpä
-Suomessa esiintyy keskimäärin 50 merkittävää anti-D-immunisaatiolöydöstä vuodessa (0,6 % Rh-negatiivisista synnyttäjistä), joista noin 10–15 raskaudessa (0,1 %) joudutaan kohdunsisäisiin verensiirtoihin
https://www.duodecimlehti.fi/lehti/2004/24/duo94681
-Punasolujen siirtoja tehtiin enimmillään kuusi sikiötä kohden
Yhtään sikiötä ei tässä aineistossa menetetty, eikä yhtään raskautta jouduttu päättämään kovin ennenaikaisesti
Tutkimuksemme tulosten perusteella voidaan todeta, että nykyisten hoitomenetelmien ansiosta kokeneen työryhmän on mahdollista tutkia ja hoitaa menestyksellisesti sikiön vaikeaakin hemolyyttistä tautia
https://www.laakarilehti.fi/tieteessa/alkuperaistutkimukset/kokemuksia-vaikean-veriryhmaimmunisaation-tutkimisesta-ja-hoidosta/ - Häpeänollajt
Fariseus Tarantella Tiedottajalla meinaa lorahtaa pöksyihin, kun menee niin sekaisin sepustuksissaan.
- blogiblog
Blogissa pohdintaa verensiirroista ja Veikko Leinosen kommenteista.
https://hitaitaraapaisuja.blogspot.com/2018/12/valeuutisia-vai-uutisista-valehtelua.html - Keijo_kirurgi
Tuollaisissa hesarijutuissa tarkastellaan ainoastaan kolikon toista puolta.
Kolikon vastapuoli tuo esiin kuitenkin verensiirron olemassa olevat riskit, ja nuo riskit löytyy muunmuassa sairaanhoitopiirin omilta verkkosivuilta. Osa verensiirron riskeistä on sairaanhoitopiirin verkkosivujen mukaan hengenvaarallisia. Mistä arvelet, mistä tieto hengenvaaralliduudesta on peräisin? Onko se tyhjästä vedetty arvaus, vaiko kokemuksen pohjalta saatu tieto? Uskoisin, että joitakuita ihmisiä on menehtynyt siinä määrin verensiirtoon liittyvissä komplikaatioissa, että sitä pidetään niin merkittävänä riskinä, että sen olemassa olo täytyy huomioida terveydenhuollossa.
Miksi hesarin jutussa tarkasteltiin ainoastaan toista puolta kolikosta? Voisi ajatella, että kyse oli lehtijutuksi puettu piilomainos verensiirtobisneksestä, jossa markkinoidaan yksipuolisesti verensiirron positiivisia puolia, mutta samalla peitellään sen olemassa olevia riskejä, jättäen mainitsematta niistä.- Veikko_Valelääkäri
Onnettomuustilanteissa verensiirrolle ei aina ole vaihtoehtoa ollenkaan, varma kuolema jos verestä kieltäytyy (kuolemankortti löytyy taskusta).
- Putkinäkö
Veikko_Valelääkäri kirjoitti:
Onnettomuustilanteissa verensiirrolle ei aina ole vaihtoehtoa ollenkaan, varma kuolema jos verestä kieltäytyy (kuolemankortti löytyy taskusta).
Yhtälaikka voi menehtyä hengenvaarallisiin verensiirtoreaktioihin, onnettomuustilanteen jälkitoimissa annetuissa verensiirroissa.
Ensisijainen tehtävä onnettomuustilanteissa on verenvuodon tytehdyttäminen, oli kyseessä avohaava tai sisäinen verenvuoto, sekä nestetasapainon säilyttäminen. - Veikko_Valelääkäri
Putkinäkö kirjoitti:
Yhtälaikka voi menehtyä hengenvaarallisiin verensiirtoreaktioihin, onnettomuustilanteen jälkitoimissa annetuissa verensiirroissa.
Ensisijainen tehtävä onnettomuustilanteissa on verenvuodon tytehdyttäminen, oli kyseessä avohaava tai sisäinen verenvuoto, sekä nestetasapainon säilyttäminen.Siksipä veriryhmän sopivuus varmistetaankin ennen siirtoa.
- Veikko_Valelääkäri
Putkinäkö kirjoitti:
Ensisijainen tehtävä onnettomuustilanteissa on verenvuodon tytehdyttäminen, oli kyseessä avohaava tai sisäinen verenvuoto, sekä nestetasapainon säilyttäminen.Ja ei, kaikissa tilanteissa pelkkä nesteytys ei riitä potilaan pelastamiseksi. Jos riittäisi, luuletko, että verensiirtoja edes annettaisiin? Ei niitä huvikseen anneta, sillä niihinkin liittyy riskejä, vaikkakin vähäisiä verrattuna siihen, että verestä kieltäytyy ehdottomasti.
- Putkinäkö
Siksipä veriryhmän sopivuus varmistetaankin ennen siirtoa.
Verensiirtoreaktio voi tulla siitä huolimatta, vaikka veriryhmä olisikin luovuttajalla ja vastaanottajalla sama.
Suosittelen tutustumaan tätä terveysriskiä tarkastelevaan sairaanhoitopiirin verkkosivustoihin. - Putkinäkö
Ja ei, kaikissa tilanteissa pelkkä nesteytys ei riitä potilaan pelastamiseksi. Jos riittäisi, luuletko, että verensiirtoja edes annettaisiin? Ei niitä huvikseen anneta, sillä niihinkin liittyy riskejä, vaikkakin vähäisiä verrattuna siihen, että verestä kieltäytyy ehdottomasti.
Ei verensiirto mikään hengen pelastamisen tae ole onnettomuustilanteissa, vaikka veribisneksen suojelemiseksi verensiirtoasia usein siten esiin tuodaankin.
Pahoin vaurioituneiden sisäelinkurosten aiheuttamiin verenvuotoihin ei verensiirtokaan auta.
Jos onnettomuudessa isku aiheuttaa esimerkiksi aortan repeämisen, ei potilas ole pelastettavissa verensiirrolla. - Veikko_Valelääkäri
Putkinäkö kirjoitti:
Ei verensiirto mikään hengen pelastamisen tae ole onnettomuustilanteissa, vaikka veribisneksen suojelemiseksi verensiirtoasia usein siten esiin tuodaankin.
Pahoin vaurioituneiden sisäelinkurosten aiheuttamiin verenvuotoihin ei verensiirtokaan auta.
Jos onnettomuudessa isku aiheuttaa esimerkiksi aortan repeämisen, ei potilas ole pelastettavissa verensiirrolla.Jos verensiirto ei kaikissa tapauksissa autakaan, tämä ei muuta sitä tosiasiaa, että monesti se auttaa ja on jopa välttämätön.
- Veikko_Valelääkäri
Putkinäkö kirjoitti:
Verensiirtoreaktio voi tulla siitä huolimatta, vaikka veriryhmä olisikin luovuttajalla ja vastaanottajalla sama.
Suosittelen tutustumaan tätä terveysriskiä tarkastelevaan sairaanhoitopiirin verkkosivustoihin.Ehkä sinunkin kannattaisi vielä hakea tietoa. Muistutan myös, että Vartiotornin verioppi on uskonnollinen näkemys, jolla ei loppujen lopuksi ole mitään tekemistä sen kanssa, millaisia riskejä asiaan liittyy. Jehovan todistajat tyypillisesti yrittävät tuoda esiin vaihtoehtoja verensiirroille ja muutenkin väistellä asiaa. Ehkäpä he itsekin jollain tasolla häpeävät omaa oppiaan.
- Keijo_Kirurgi
Uskonnollisuudesta riippumatta on asian yhteydessä myös lääketieteelliset seikat huomioitavissa. Ei uskonnollisuus tai uskonnottomuus poista lääketieteellisiä faktoja verensiirtoon liittyvistä riskeistä.
Oletko koskaan tullut miettineeksi, mihin perustuvat tiedot verensiirron hengenvaarallisiksi todetuista riskeistä? Ovatko ne vain tuulesta temmattuja arvailuja, vaiko kokemukseen perustuvaa faktatietoa? Onko faktatiedon saamisen edellytyksenä ollut, että on täytynyt ensin todeta verensiirron tappavan ihmisiä, ennenkuin sen tappavasta vaikutuksesta on varoitettu terveydenhoidon henkilökuntaa varotoimen ohjeistuksena?
Minkä arvelet olevan syynä siihen, että kirurgia-alan huiput suosivat yhä enemmän ja maantieteellisesti laajemmin tarkastellen verettömiä kirurgisia hoitomenetelmiä, verensiirtojen sijaan? - Veikko_Valelääkäri
Keijo_Kirurgi kirjoitti:
Uskonnollisuudesta riippumatta on asian yhteydessä myös lääketieteelliset seikat huomioitavissa. Ei uskonnollisuus tai uskonnottomuus poista lääketieteellisiä faktoja verensiirtoon liittyvistä riskeistä.
Oletko koskaan tullut miettineeksi, mihin perustuvat tiedot verensiirron hengenvaarallisiksi todetuista riskeistä? Ovatko ne vain tuulesta temmattuja arvailuja, vaiko kokemukseen perustuvaa faktatietoa? Onko faktatiedon saamisen edellytyksenä ollut, että on täytynyt ensin todeta verensiirron tappavan ihmisiä, ennenkuin sen tappavasta vaikutuksesta on varoitettu terveydenhoidon henkilökuntaa varotoimen ohjeistuksena?
Minkä arvelet olevan syynä siihen, että kirurgia-alan huiput suosivat yhä enemmän ja maantieteellisesti laajemmin tarkastellen verettömiä kirurgisia hoitomenetelmiä, verensiirtojen sijaan?Luotan siihen, että lääkärikunta osaa arvioida, mikä on kokonaisuuden kannalta parasta ja minimoi riskit. Riskejä ei tietenkään voi poistaa kokonaan, kaikkeen liittyy riski, tehtiinpä millaisia valintoja tahansa.
Verettömään kirurgiaan pyrittään hyvästä syystä: siksi, että on aina parempi, jos ilman veren käyttöä selvitään. Aina tämä ei valitettavasti kuitenkaan ole mahdollista. Toistan vielä sen, etteivät Jehovan todistajat kieltäydy verestä* siksi, että "haluaisivat parasta hoitoa", kuten heidät valmennetaan vastaamaan, vaan siksi, että Vartiotorni-seura määrää näin, ja säännön rikkojaa kohtaa mököttämisrangaistus.
*) Vartiotorni-seura nykyään sallii Jehovan todistajille tietyt veren osat, mutta kokoveri ja jotkin veren osat ovat kiellettyjä
- Pernaveri
Keijo_kirurgi 8.12.2018 22:58
" verensiirron olemassa olevat riskit, ja nuo riskit löytyy muunmuassa sairaanhoitopiirin omilta verkkosivuilta. Osa verensiirron riskeistä on sairaanhoitopiirin verkkosivujen mukaan hengenvaarallisia. Mistä arvelet, mistä tieto hengenvaaralliduudesta on peräisin? Onko se tyhjästä vedetty arvaus, vaiko kokemuksen pohjalta saatu tieto?"
-Tarkoitat väittää että lääkärikunta syyllistyy tahalliseen potilaiden hengen vaarantamiseen ?
Mutta sehän olisi rikos, ja hengenmeno olisi henkirikos.
" Uskoisin, että joitakuita ihmisiä on menehtynyt siinä määrin verensiirtoon liittyvissä komplikaatioissa, että sitä pidetään niin merkittävänä riskinä, että sen olemassa olo täytyy huomioida terveydenhuollossa "
Jätetään tästä asiasta sinun uskosi pois, hoito toimii tutkimusten, tiedon ja kontrollin perusteella.
Vartiotornisi ei siis ymmärrä että sairauksien hoidossa on punnittava riskit sairauden etenemisen ja hoitotoimenpiteiden riskin välillä ?
"Miksi hesarin jutussa tarkasteltiin ainoastaan toista puolta kolikosta? Voisi ajatella, että kyse oli lehtijutuksi puettu piilomainos verensiirtobisneksestä, jossa markkinoidaan yksipuolisesti verensiirron positiivisia puolia, mutta samalla peitellään sen olemassa olevia riskejä, jättäen mainitsematta niistä"
-Kukaan ei joudu lääkärille ilman hoitotarvetta, veri saadaan luovutusverenä vastikkeetta, mutta verta käytettäisiin hoidossa enemmänkin, jos sitä saataisiin enemmän luovutuksista.
(lahkolaisia hoidetaan verensiirroitta, koska lääkärinvala velvoittaa tekemään parhaansa mahdollisuuksien mukaan, mutta toimenpidekielto, kuten verensiirtokielto on joskus hengen pelastamisen kannalta kohtalokas mahdollisuuksien rajoittaja).
Tässä tapauksessa siis, verensiirron yhteydessä vartiotorni neuvoo kyseenalaistamaan lääkärin etiikan.
Verensiirtoa käytetään hoitona kaikissa maailman maissa uskonnollisesta taikka poliittisesta järjestelmästä riippumatta.
Ainoa tiedossa oleva uskonnollinen kielto on vartiotorniuskonnolla. Uskonnolla jonka jäsenkunnalla on matalin koulutustaso, kun USA:ssa on vertailtu uskontokuntien koulutuspohjaa.- Keijo_Kirurgi
Pernaveri 9.12.2018 8:56
"Tarkoitat väittää, että lääkärikunta syyllistyy.."
Tarkoitat siis sitä, että sairaanhoitopiiri kyseenalaistaa verensiirtoa ihmepalastajana markkinoivien lääkäreiden vaikuttimet, kun sairaanhoitopiiri ylläpitää julkista verkkosivustoa, jossa tuodaan yksityiskohtaisesti esiin hengenvaaralliset verensirtoreaktiot huomioon otettavina ohjeina terveydenhoitohenkilökunnalle. - Tottisteija
"ihmepalastajana markkinoivien lääkäreiden vaikuttimet, "
-Kuka sellainen lääkäri olisi ?
-Kerrotko niistä tietämistäsi vaikuttimista ?
"tuodaan yksityiskohtaisesti esiin hengenvaaralliset verensirtoreaktiot huomioon otettavina ohjeina terveydenhoitohenkilökunnalle. "
Itse en ole lääkäri, mutta sinä kai kirurgina ymmärrät että hoidollisista ohjeista muistutetaan ?
Kun toisen hoitamisesta on kysymys, eivät kai ne liian yksityiskohtaisia voi ollakaan, luulisi.
- tehköönkuhaluaa
no jos vakaamus on se on.tehköön ku haluaa.1 ku kuolee 10matuatilalle.jainen hengestään päättää,mut matuille ei maha MITTÄÄN.
- Outoatouhua
Kulttipääliköillä on taipumus vaatia itsensä uhraamista kultin nimeen.
Kyseisen lahkon kulttipäälikkö on niin ryvettynyt huonossa maineessa, että oksat pois. - ylikierrosvalvoja
Me Jehovantodistajat teemme kaikkemme ihmishengen säilyttämisen puolesta. Siksi esim. aina kirurgisen toimenpiteen ollessa kyseessä, meidän terveydenhoitokomitean edustajat ovat aina leikkaussalissa mukana seuraamassa kirurgin toimia. Jos varotoimenpiteistä huolimatta kirurgi yrittää vaivihkaa komitealta salaa antaa verta potilaallemme, niin valvojamme ottavat taskustansa sakset ja puhkovat veripussin.
- Näinonnäppylät
Ketään muuta kuin hoitohenkilökuntaa ei leikkaus saliin päästetä.Jos joku puoskarikomitean jäsen sinne yrittää ängetä tulee bolliisi.
- kokoss
Mistä moinen selvä valehtelu? Mitä vain voi kirjoitella, kun valehteleminen ei tunnu missään.
- Stauros
Potilaalla on oikeus vaikuttaa siihen, millaiseen hoitoon hän suostuu. Ihme vinkumista selvästä asiasta. Jehovan todistajat haluavat parasta saatavissa olevaa hoitoa henkensä säilyttämiseksi kunhan siihen ei käytetä a) veriplasmaa, b) verisoluja tai c) verihiutaleita. Joissain tapauksissa sairaaloissa on ongelmia tämän vaatimuksen kanssa koska henkilökunnan ammattitaito on peräisin ajalta jolloin kirurgin osaamistaso korreloi veripussien määrään. Mitä enemmän verta sen kovempi kirurgi.
HS: n kirjoitus oli taas jonkun JT-vastaisen toimittajan tekele joka livahti päätoimittajan seulasta varmaan loma-ajan takia. Iltalehdessä JT-vastaisuus on taas ihan koko toimituksen sydämenasia. Tosin kaikkia pienempiä uskontoja on nähtävästi lupa tietyin väliajoin läimiä olantakaa olemattomin faktatiedoin. Riittää kun otsikko on myyvä ja luotetaan siihen että pysytään kunnianloukkausrajan ulkopuolella. Ja toimittajalla oma elämä solmussa.
Veren pienempien osasten eli fraktioiden osalta kysymys on kieltämättä hankala sellaisen ihmisen kannalta joka haluaa seisoa vakaumuksensa takana (veriasiaa on viime aikoina käsitelty aiemmin mainitussa "Miksei Jehovat kunnioita sotaveteraaneja" -keskustelussa, jossa sivutuotteena kirvoinneessa keskustelussa osoitetaan Raamatun olevan veren käytön kieltävän kannan perusteena). Jokainen saa tehdä omantuntonsa mukaisen päätöksen siitä, miten suhtautuu näihin veren osasiin. Lääketieteellisen määritelmän mukaan veri koostuu veriplasmasta (55%) sekä verisoluista (punaiset ja valkoiset) ja verihiutaleista (45%). Näihin veren osista koostuvasta solumassasta voidaan katsoa muodostuvan vereksi kutsuttu materia kuten tieteellinen määritelmän osien summasta (100%) voidaan havaita.
Nykymenetelmillä verestä saadaan erotettua myös muita aineita, joiden olemassaoloa ei oltu aiemmin havaittu. Voidaanko näitä ainesosia enää kutsua "vereksi"? Asiasta voi olla montaa mieltä. Esimerkiksi veriplasma on 90%:sti vettä. Veressä on myös natriumkloridia (suolo), magnesiumia, kaliumia, kalsiumia, glukoosia ja 30 eri vitamiinia ja hivenainetta. On siinä tosin myös trombiineita ja fibriineitä ja joitain muita harvinaisempia ainesosia. Mitä näistä pitäisi kieltää siksi, että niitä on veren ainesosina? Sen saa jokainen kristitty päättää omantuntonsa mukaan.- Veikko_Valelääkäri
"Jokainen saa tehdä omantuntonsa mukaisen päätöksen siitä, miten suhtautuu näihin veren osasiin."
Miksi vain näiden osalta? Miksei veren kaikkien osien osalta?
Vartiotorni-seuran rajanveto on täysin mielivaltaista ihmisten hengellä leikkimistä. Sitä paitsi myöskään punasoluja, valkosoluja ja verihiutaleita (Vt-seuran kieltämiä osia) ei tunnettu Raamatun aikana. - Kehun...kehun...kehun
Hoi Stauros,
Mistä ja miten se veri saadaan, josta ne sallitut ainesosat erotellaan?
Saako ainesosia ottaa luopion luovuttamasta verestä?
Puhuiko Leinonen totta, kun hän sanoi ettei verioppi ole tuottanut uhreja? - Veikko_Valelääkäri
"Lääketieteellisen määritelmän mukaan veri koostuu veriplasmasta (55%) sekä verisoluista (punaiset ja valkoiset) ja verihiutaleista (45%). Näihin veren osista koostuvasta solumassasta voidaan katsoa muodostuvan vereksi kutsuttu materia kuten tieteellinen määritelmän osien summasta (100%) voidaan havaita."
Sinulle tieteellä pätijälle vielä tiedoksi, että punasolujen kuiva-aine on lähes pelkästään hemoglobiinia. Hemoglobiinin (Vt-seuran sallima osa) pitoisuus veressä on valtavasti suurempi kuin valkosolujen ja verihiutaleiden (Vt-seuran kieltämiä osia) yhteensä.
"Esimerkiksi veriplasma on 90%:sti vettä."
Ja loput ovat Vt-seuran määritelmän mukaan ns. fraktioita, sallittuja aineita. Mikä siis veriplasmasta tekee kiellettyä - vesikö?
"Sen saa jokainen kristitty päättää omantuntonsa mukaan."
Ymmärrätkö edes, mitä omatunto tarkoittaa? - Veikko_Valelääkäri
Kehun...kehun...kehun kirjoitti:
Hoi Stauros,
Mistä ja miten se veri saadaan, josta ne sallitut ainesosat erotellaan?
Saako ainesosia ottaa luopion luovuttamasta verestä?
Puhuiko Leinonen totta, kun hän sanoi ettei verioppi ole tuottanut uhreja?"Puhuiko Leinonen totta, kun hän sanoi ettei verioppi ole tuottanut uhreja? "
Ei puhunut. Hän tietää aivan hyvin, miten asia on, ja silti väittää muuta. Siis valehtelee. - Hands-up
Onko sinulle tuttu pikuach nefesh?
- WTBTS
Hands-up kirjoitti:
Onko sinulle tuttu pikuach nefesh?
Juutalaista taikauskoa. Jeesus osoitti selvästi, että Jehovan käskyn noudattaminen menee kaiken edelle. (Matteus 12:11)
- muista_että
WTBTS kirjoitti:
Juutalaista taikauskoa. Jeesus osoitti selvästi, että Jehovan käskyn noudattaminen menee kaiken edelle. (Matteus 12:11)
Hallintoelimen käskyn noudattaminen menee senkin edelle.
- hupaisaa
WTBTS kirjoitti:
Jospa nyt ottaisit selvää mistä on kyse. Lainaamasi raamatunkohta oikeastaan kääntyy tässä todistajia vastaan, osittain.
Sinällään hupaisa tuo kommentti juutalaisesta taikauskosta, koska sitähän koko raamattu, on myös uusi testamentti ;) - TurhiaJupinoitaJTläisel
"Puhuiko Leinonen totta, kun hän sanoi ettei verioppi ole tuottanut uhreja? "
Ei puhunut. Hän tietää aivan hyvin, miten asia on, ja silti väittää muuta. Siis valehtelee.Nämä JT-läiset kiertävät kaiken mikä on totta ja tottakai verensiirrolla pelastetaan ihmisiä mutta jos se kielletään niin silloin ihminen kuolee ja minä itse olen esimerkki verensiirron minulle tuomasta jatkosta elää.
- WTBTS
muista_että kirjoitti:
Hallintoelimen käskyn noudattaminen menee senkin edelle.
Se on sama asia! Jehova Jumala ei voi poiketa hallintoelimen äänestyspäätöksestä.
- WTBTS
hupaisaa kirjoitti:
Jospa nyt ottaisit selvää mistä on kyse. Lainaamasi raamatunkohta oikeastaan kääntyy tässä todistajia vastaan, osittain.
Sinällään hupaisa tuo kommentti juutalaisesta taikauskosta, koska sitähän koko raamattu, on myös uusi testamentti ;)Sorruit riippumattomaan ajatteluun, koska et ole tarpeeksi hengellinen.
Raamatunviite on tae raamatullisuudesta. - tarttiskosluennoida
WTBTS kirjoitti:
Sorruit riippumattomaan ajatteluun, koska et ole tarpeeksi hengellinen.
Raamatunviite on tae raamatullisuudesta.Eli sinulla ei ole aavistustakaan mistä on kyse. Oih ja voih.
- Eioppiojaankaada
Stauros 9.12.2018 21:37
"Potilaalla on oikeus vaikuttaa siihen, millaiseen hoitoon hän suostuu. Ihme vinkumista selvästä asiasta. Jehovan todistajat haluavat parasta saatavissa olevaa hoitoa"
-Vartiotornilogiikka menee tässä siten, että ensin kielletään verensiirto.
Kun lääkäri auttaa sittten parhaansa mukaan kuitenkin, tietenkin, toivoen parasta, niin vartiotorniuskonnon edustajat jatkavat, että verettömiä hoitovaihtoehtoja on olemassa, niistä ei vain tiedetä, me yritämme kertoa niistä.
" "Miksei Jehovat kunnioita sotaveteraaneja" -keskustelussa, jossa sivutuotteena kirvoinneessa keskustelussa osoitetaan Raamatun olevan veren käytön kieltävän kannan perusteena)."
-Eipäs. Ote ketjusta:
- 1 Korintt. 10:25 Syökää kaikkea, mitä lihakaupassa myydään, kyselemättä mitään omantunnon tähden, 26 sillä: "Herran on maa ja kaikki, mitä siinä on".
27 Jos joku, joka ei usko, kutsuu teitä ja te tahdotte mennä hänen luokseen, niin syökää kaikkea, mitä eteenne pannaan, kyselemättä mitään omantunnon tähden.
28 Mutta jos joku sanoo teille: "Tämä on epäjumalille uhrattua", niin jättäkää se syömättä hänen tähtensä, joka sen ilmaisi, ja omantunnon tähden;
29 en tarkoita sinun omaatuntoasi, vaan tuon toisen; sillä miksi minun vapauteni joutuisi toisen omantunnon tuomittavaksi
Ja 31 Söittepä siis tai joitte tai teittepä mitä hyvänsä, tehkää kaikki Jumalan kunniaksi
-Niin, mitä hyvänsä. Myös verta.
" Jokainen saa tehdä omantuntonsa mukaisen päätöksen siitä, miten suhtautuu näihin veren osasiin"
-Jassoo, kas vartiotorniuskontoa. Yhdessä Consolation lehdessä (v. 1940 joulukuu) se kehuu verensiirtoa. Mutta se on myös kirjoittanut että verensiirto olisi veren syömistä (tässä näkyy koulutuspohjan olemattomuus; onhan ruoansulatuskanava erikseen, ja elinsiirto erikseen). Mutta vielä löytyy koulunkäymättömän lahkojohdon kirjoituksia, että verensiirrossa siirtyisi verenluovuttajabn persoonallisuuden piirteitä.
Kiusallista kirjoittaa, mutta onhan lahkosta erottavissa.
" Lääketieteellisen määritelmän mukaan veri koostuu veriplasmasta (55%) sekä verisoluista (punaiset ja valkoiset) ja verihiutaleista (45%). Näihin veren osista koostuvasta solumassasta voidaan katsoa muodostuvan vereksi kutsuttu materia kuten tieteellinen määritelmän osien summasta (100%) voidaan havaita."
-Sinulla kai on sitten koulutuspohjaa ? - kysynn
-- veri ei pelkästään nestettä ole vaan elimistön nestemäistä--kehosa kiertävää kudosta-jolla monenlaisia erilaisia tehtäviä elimistössä -tämmöisen opin itse joskus aikoinaan koulutuksessa saanut.
- tööt
---raaamatussa myös aika runolliselta kuulostavia tekstejä kuinka elämänantaja näkee jo pienet ihmisen idut jo naisen kohdussakin -- ja verenvoimalla kutoo syntyviksi lapsiksi maailman kaikkiin myrskyihin ---- tai rauhaan - jos- sekin asia joskus mahdollista kaikkien myrskyjen ja kriisien maailmassa joskus olisi.
- Joplantai
3 Moos 17:11 Veressä on elävän olennon elämänvoima.
Ja tuossa verensyöntikiellossa on ollut se idea, että on turvaaminen vain Jehovaan, ei vereen voiman saamiseksi.
Mutta kun Jehova lähti Jeesuksena (Joh. 1:1 !!) rakkauden linjalle
(Matt. 22:36 »Opettaja, mikä on lain suurin käsky?» 37 Jeesus vastasi: »Rakasta Herraa, Jumalaasi, koko sydämestäsi, koko sielustasi ja mielestäsi. 38 Tämä on käskyistä suurin ja tärkein. 39 Toinen yhtä tärkeä on tämä: Rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi)
niin rakkauden linja sisälsi että veri ei ollut kilpailemassa Jehovasta.
Verta sai syödä ilman enempiä puheenaiheita.
1 Kor 10:25 Syökää kaikkea, mitä lihakaupassa myydään- Eläköönvapautus
Gal. 3:13 " Kristus on lunastanut meidät vapaiksi lain kirouksesta "
-Tuossahan se on verensyömiskiellon kohtalo Jeesuksen käsittelemänä.
Elinsiirtoa ei vanha testamentti koskaan kieltänytkään.
Se on lahkojen luvatussa maassa USA:ssa otettu käyttään, kun ensin kerkesivät kehua sen Consolation -lehdessään. - Ojanpenkere
Eläköönvapautus 10.12.2018 17:36
Gal. 3:13 " Kristus on lunastanut meidät vapaiksi lain kirouksesta "
-Onko totta että UM-pamfletissa on tuolle 3:13:lle laitettu jatko: Vartiotorniseura sitten aikanaan antaa teille uusia lakeja ?
- KeksikääParempia
JT-läiset keksikää lisää uusia sääntöjä, kun niille ei muutenkaan ole mitään totuutta koskaan ollutkaan ja ne jotka uskovat tuohon öyhytykseen ovat mielestäni aivopestyjä lahkonne määräysten mukaisesti.
Jospa vesikin on kirottua ainesta niin lopetatte sen käytön uskontoonne vedoten?
Mistä tietää kuka syntinen on siinä vedessä käynyt uimassa, kun vesijohdoissa virtaa pääasiassa järvivettä.?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Pekka Aittakumpu ja Jenni Simula kiistävät väitetyn aviorikoksen
"Yleisessä tiedossa oleva asia”, sanovat Kalevan lähteet https://www.kaleva.fi/pekka-aittakumpu-ja-jenna-simula-ki2056468Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell1442887- 442347
- 962161
Aloitetaan puhtaalta pöydältä
Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei2382051Mitkä on ne arvot?
Itselleni särähtää korvaan joka kerta kun kuulen arvoista ja arvomaailmasta. Olen miettinyt paljon, että mikä on se minu2311467- 781432
Tätä et nähnyt tv:ssä: TTK-voittaja Anssi Heikkilä avautuu suhteesta Linnea Leinoon: "Sie annoit..."
Menikö voitto mielestäsi oikeaan osoitteeseen? Linnea Leino ja Anssi Heikkilä voittivat TTK:n vain 1,2 % erolla yleisöää131366Tavarakirppis lopettaa ilkivallan takia.
Tähänkö on jo Kajaanissa tultu? Onko lasten kuriomuus jo näin pitkällä, ei kait tätä aikuiset tee. Mikä on seuraava j71315Koulussa opetetaan anaali- ja suuseksiä
"Kirjassa puhutaan varsin suorasukaisesti ”vehkeistä, flirttailusta, suostumisesta ja kieltäytymisestä, nautinnosta sekä3871256