Kysymyksiä rappeutumisesta

BlueDevil

Niin, koska kyseessä on väitteiden mukaan tieteellinen oppi, esittäisin seuraavat kysymykset:

1) Mikä on rappeutumisen lajitason mekanismi? Siis mikään periytymätön yksilötason mekanismi ei kelpaa, eikä sellainen mikä ei vaikuta DNAhan

2) Miten epigeneesi, joka on evoluution mekanismi rappeuttaa?

3) On havaittu että haitalliset mutaatiot katoavat evoluution myötä, miten ne siis rappeuttavat?

4) Missä voi lukea tieteellisen vertaisarvioinnin läpikäyneen tutkimuksen rappeutumisesta?

5) On havaittu ja empiirisesti todistettu hyödyllisiä mutaatioita. Miten rappeutuminen sopii tähän?

6) Lajiutuminen, eli makroevoluutiotapahtuma on empiirisesti havaittu, dokumentoitu, eikä sitä ole kiistetty. Miksi kieltää tämä tosiseikka?

12

170

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 12____13

      Väitetysti esim. umpisuoli on surkastunut, eikä toimiva osa? Jos niin, umpisuoli on rappeutuma, jäänne ajalta, jolloin ihminen oli toimivampi. Mikä mielestäsi aiheutti umpisuolen rappeutumisen?

      • Biologiassa umpisuolta, tai oikeammin umpilisäkettä, pidetään surkastumana, ei rappeutumana, eikä jäänteenä ajalta jolloin ihminen oli toimivampi.


      • BlueDevil

        Niin, kuten sinulle huomautettiin, surkastuma ei ole sama asia kuin rappeutuma. Joten taas kretut puhuvat asian vierestä ymmärtämättömyyttään.


      • 12____13
        BlueDevil kirjoitti:

        Niin, kuten sinulle huomautettiin, surkastuma ei ole sama asia kuin rappeutuma. Joten taas kretut puhuvat asian vierestä ymmärtämättömyyttään.

        > Niin, kuten sinulle huomautettiin, surkastuma ei ole sama asia kuin rappeutuma.

        Mikä rappeutuma sitten on, jos ei jonkin toimivan osan muuttuminen toimimattomaksi?

        Toivottavasti sinulla on jokin järkevä vastaus, koska en muuta mieltä minkään idioottimaisuuden vuoksi.


      • 12____13 kirjoitti:

        > Niin, kuten sinulle huomautettiin, surkastuma ei ole sama asia kuin rappeutuma.

        Mikä rappeutuma sitten on, jos ei jonkin toimivan osan muuttuminen toimimattomaksi?

        Toivottavasti sinulla on jokin järkevä vastaus, koska en muuta mieltä minkään idioottimaisuuden vuoksi.

        Rappeutuma on ilmeisesti jotain kreationistiseen rappioluutioon liittyvää.

        Nettihaun mukaan lääketiede käyttää sitä nimityksenä erinäisistä etenkin ikääntymiseen liittyvistä elimellisistä sairauksista, esim. välilevyn rappeutuma.

        Evoluutiobiologiassa ei tietääkseni sanaa rappeutuma käytetä.


      • BlueDevil
        12____13 kirjoitti:

        > Niin, kuten sinulle huomautettiin, surkastuma ei ole sama asia kuin rappeutuma.

        Mikä rappeutuma sitten on, jos ei jonkin toimivan osan muuttuminen toimimattomaksi?

        Toivottavasti sinulla on jokin järkevä vastaus, koska en muuta mieltä minkään idioottimaisuuden vuoksi.

        "Mikä rappeutuma sitten on, jos ei jonkin toimivan osan muuttuminen toimimattomaksi?"

        rappeutumista olisi jos jokin eliön kannalta oleellisen tärkeä osa, kuten vaikka ihmisellä maksa, muuttuisi yhtäkkiä toimimattomaksi. Surkastumista on, kun tarpeeton osa vähitellen katoaa, säästäen näin elimistön energiaa ja vähentäen vaikkapa tautiriskiä.

        Huomaat varmaan eron.

        vaihtoehto 1 on kretujen taikatemppuja, vaihtoehto 2 biologiaa.


      • 12____13
        BlueDevil kirjoitti:

        "Mikä rappeutuma sitten on, jos ei jonkin toimivan osan muuttuminen toimimattomaksi?"

        rappeutumista olisi jos jokin eliön kannalta oleellisen tärkeä osa, kuten vaikka ihmisellä maksa, muuttuisi yhtäkkiä toimimattomaksi. Surkastumista on, kun tarpeeton osa vähitellen katoaa, säästäen näin elimistön energiaa ja vähentäen vaikkapa tautiriskiä.

        Huomaat varmaan eron.

        vaihtoehto 1 on kretujen taikatemppuja, vaihtoehto 2 biologiaa.

        > Huomaat varmaan eron.

        Huomaan ateistista toiveajattelua ja sanojen vääntelyä, joilla pyritään vääntää totuus valheeksi, niin, että valheiden kasaan rakennettu ateismi ei romahtaisi kuin korttitalo pyörremyrskyssä.


      • BlueDevil
        12____13 kirjoitti:

        > Huomaat varmaan eron.

        Huomaan ateistista toiveajattelua ja sanojen vääntelyä, joilla pyritään vääntää totuus valheeksi, niin, että valheiden kasaan rakennettu ateismi ei romahtaisi kuin korttitalo pyörremyrskyssä.

        "Huomaan ateistista toiveajattelua ja sanojen vääntelyä, joilla pyritään vääntää totuus valheeksi, niin, että valheiden kasaan rakennettu ateismi ei romahtaisi kuin korttitalo pyörremyrskyssä."

        Ja minä huomaan pahan kognitiivisen dissonanssin, ja pakkomielteisen denialismin, koska tiedät ettei taikatemppu-uskollesi ole perusteita.


    • Puhumattakaan, että Elämä on pärjännyt täällä about 4 miljardia vuotta, siinä rappeutumistarinaa...

      • Tuohon kreationisti reagoi kiistämällä ikämääritykset, paitsi väärin tehdyt tai tulkitut radiohiiliajoitukset.


      • Niinpä, hauska tuo (menee siinä radiohiiliajoituksen arvostelun ohella) KAIKKIEN ikämääritelmämenetelmien kiistäminen. Mutta eihän ne voi olla oikein jos ne (objeksiiviset mittaukset, huoh) jos ne kyseenalaistavat Raamatun!!!


      • iowa kirjoitti:

        Niinpä, hauska tuo (menee siinä radiohiiliajoituksen arvostelun ohella) KAIKKIEN ikämääritelmämenetelmien kiistäminen. Mutta eihän ne voi olla oikein jos ne (objeksiiviset mittaukset, huoh) jos ne kyseenalaistavat Raamatun!!!

        Tulihan Torinon käärinliinan ajoituksistakin älämölö.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      134
      1198
    2. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      34
      771
    3. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      46
      577
    4. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      10
      560
    5. Miksi Lapset kiusaa yöllä

      Miksi Lapset kiusaa yöllä ihmisiä? Miksi vanhemmat antaa tämän tapahtua? Eikö ne huomaa ettei lapset ole kotona vai eivä
      Kauhava
      22
      502
    6. Ajatteletko ollenkaan minua

      Naiselle, jonka kanssa vahva tunne yhteydestä. Jota kipeästi kaipaan, mutta jota ei juuri näe. Onko siitä jo kolme vuott
      Ikävä
      29
      496
    7. Viimeinen lankafest

      Käykää viimeisessä lanka festissä. Ensivuonna sitä ei enää ole. Rahat on loppu. Harmi .
      Puolanka
      14
      452
    8. Sama ransetti taas!

      Keikkui tällä kertaa Honkavaaran tien varressa muutaman sadan metrin päässä Louhenkoskelta.. Otin rekisterin ylös ja ver
      Hyrynsalmi
      14
      451
    9. Hän on tosi

      hyvännäköinen. Ei edes ryppyi oo. :D
      Ikävä
      20
      436
    10. Haluan sinut, kuuletko minua.

      Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad
      Ikävä
      17
      423
    Aihe