Luokitteletteko vanhan maan "kreationistit" uskoviksi?

Looooooogisesti

Itse en luokittele mikäli heidän näkemyksiään on riittävästi oikaistu ja sittenkin kieltäytyvät vaihtamasta oppiaan. Mielestäni seuraava sananpaikka sopii tähän vaikka siinä puhutaankin veljen rikkomisesta, mutta väärä oppi on myös ankara rikos.

14 Niin ei myöskään teidän taivaallisen Isänne tahto ole, että yksikään näistä pienistä joutuisi kadotukseen.
15 Mutta jos veljesi rikkoo sinua vastaan, niin mene ja nuhtele häntä kahdenkesken; jos hän sinua kuulee, niin olet voittanut veljesi.
16 Mutta jos hän ei sinua kuule, niin ota vielä yksi tai kaksi kanssasi, 'että jokainen asia vahvistettaisiin kahden tai kolmen todistajan sanalla'.
17 Mutta jos hän ei kuule heitä, niin ilmoita seurakunnalle. Mutta jos hän ei seurakuntaakaan kuule, niin olkoon hän sinulle, niinkuin olisi pakana ja publikaani.

Minusta nämä muut kreationisteiksi itseään luokittelevat omaavat jonkin toisen motiivin ja heille ominaista on se että otetaan mukaan evoluutiosta tuttuja opetuksia ilmeisesti vain miellytämismielessä (tai jokin muu päämäärä) ja tehdään kompromissejä Jeesuksen opetuksiin nähden.
En kylläkään osaa sanoa mihin sen rajan aina vedän koska on hankala määritellä ihan kaikkia asiaan liittyviä seikkoja.

Itse olen havainnut että Raamusta ei ole tarpeen poiketa ja tehdä mitään kommervenkkejä. Monesti oma ymmärryksemme on vain hidas ja opetustahtiin on monesti sopeuduttava ja virheitäkin tehdään ja silläkin on tarkoituksensa.

34

252

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Luucifer

      Kaltaisesi ihmiset joista ei ota selvää, että onko kyseessä trolli vaiko totaalisesti aivopesty hihhuli, luokittelen säälittäväksi.

    • Uskovainen on uskovainen mikäli uskovaiseksi itsensä määrittelee.

      Olen kyllä huomannut että moni mielestään oikealla tavalla uskovainen mielellään määrittelee toisia uskovaisia ei-uskovaisiksi, vääräuskoisiksi, kuollutuskoisiksi, kirkkouskovaisiksi, jne.

    • Uskova on ihminen, joka uskoo, että Jeesus, Jumalan Poika, tosi Jumala ja tosi ihminen, kuoli ristillä sovittaen syntimme ja nousi kolmantena päivänä kuolleista. Tämän uskominen riittää, kaikki muu on toisarvoista ja asioiden oikean laidan voi sitten aikanaan kysyä Jumalalta.

      • Loooooooogisesti

        No Raamattu ei kuitenkaan opeta niinkuin tipale.


      • Loooooooogisesti kirjoitti:

        No Raamattu ei kuitenkaan opeta niinkuin tipale.

        mites sun Raamattusi sitten opettaa? Onko sulla joku oma käännös?


      • Tässävähänfaktaa

        Katekismus sanoo Jeesusta Jumalaksi , ei alkukielinen Raamattu.
        Luehan kirkkohistoriaa ja näe että ajatus Jeesusksesta isänänsä keksittiin kolmiyhteisiä pakanuuksia palvonneiden toimesta jotta pakkokäännytettettyjen pakanoiden olisi ollut helpompi omaksua kristillisyys. Siis nykyinen kristikunta kymmenine tuhansine lahkoineen on pelkkä vitsi.
        Itse asiassa tuo tapahtuma oli alkua sille perinteelle että kirkon mielipide on sama kuin kansan enemmistön mielipide. Ev. Lut kirkkomme on tästä hyvä esimerkki, sillä kun kansamme turmeltui pitämään avoliittoja hyväksyttävinä niin kohta kirkkokin ne hyväksyi ja tänään kirkko sitten siunailee jopa homoliittoja. Samoin kirkko hyväksyy abortit jotka Raamattu määrittelee murhiksi ja näin se jäljittelee muinaisia Molocin palvojia jotka uhrasivat äpärälapsensa muka kunniakkaana tekona Molocin kannibaalipapeille.
        Suomen kirkko ei poikkea mitenkään Sodoman ja Gomorran pakanamaailmasta.


      • LaputPoisSilmiltä
        Tässävähänfaktaa kirjoitti:

        Katekismus sanoo Jeesusta Jumalaksi , ei alkukielinen Raamattu.
        Luehan kirkkohistoriaa ja näe että ajatus Jeesusksesta isänänsä keksittiin kolmiyhteisiä pakanuuksia palvonneiden toimesta jotta pakkokäännytettettyjen pakanoiden olisi ollut helpompi omaksua kristillisyys. Siis nykyinen kristikunta kymmenine tuhansine lahkoineen on pelkkä vitsi.
        Itse asiassa tuo tapahtuma oli alkua sille perinteelle että kirkon mielipide on sama kuin kansan enemmistön mielipide. Ev. Lut kirkkomme on tästä hyvä esimerkki, sillä kun kansamme turmeltui pitämään avoliittoja hyväksyttävinä niin kohta kirkkokin ne hyväksyi ja tänään kirkko sitten siunailee jopa homoliittoja. Samoin kirkko hyväksyy abortit jotka Raamattu määrittelee murhiksi ja näin se jäljittelee muinaisia Molocin palvojia jotka uhrasivat äpärälapsensa muka kunniakkaana tekona Molocin kannibaalipapeille.
        Suomen kirkko ei poikkea mitenkään Sodoman ja Gomorran pakanamaailmasta.

        "Ev. Lut kirkkomme on tästä hyvä esimerkki, sillä kun kansamme turmeltui pitämään avoliittoja hyväksyttävinä niin kohta kirkkokin ne hyväksyi ja tänään kirkko sitten siunailee jopa homoliittoja."
        Missä kohtaa Raamattu kieltää avoliitot? Raamatussa sanotaan selvästi, että "nämä kaksi tulevat yhdeksi lihaksi" sukupuoliyhteydessä. Raamatun mukaan sellaista kuin avoliitto ei edes ole.

        " Samoin kirkko hyväksyy abortit jotka Raamattu määrittelee murhiksi ja näin se jäljittelee muinaisia Molocin palvojia jotka uhrasivat äpärälapsensa muka kunniakkaana tekona Molocin kannibaalipapeille."
        Raamattu ei puhu sanaakaan abortista. Lisäksi hedelmöittyneistä munasoluista abortoituu raskauden varhaisvaiheessa spontaanisti (Jumalan tahdosta, mikäli Jumala on kaikkivaltias) n. 30 %. Uhraako Jumalasikin ihmisen alkuja Molokille vai ihanko itselleen Jahve haluaa tappamansa hedelmöittyneet munasolut?


    • Looooooogisesti

      Sehän opettaa esim tämän:
      Matt. 8:28-29
      28 Kun hän tuli toiselle rannalle, gadaralaisten alueelle, tuli häntä vastaan kaksi riivattua, jotka olivat haudoista lähteneet ja olivat kovin raivoisia, niin ettei kukaan voinut sitä tietä kulkea.
      29 Ja katso, he huusivat sanoen: "Mitä sinulla on meidän kanssamme tekemistä, sinä Jumalan Poika? Oletko tullut tänne vaivaamaan meitä ennen aikaa?"

      Raamatunkohta poistettiin jostain syystä. Onko se niin kiusallista?
      Ja monia vastaavia löytyy jotka kertovat valheellisista uskovista, ja muistakin jotka Jeesuksen toteavat Jumalan pojaksi

      • No tottakai paholainen ja hänen vallassaan olevat tunnistavat myös Jeesuksen. Olisi näköjään pitänyt kirjoittaa kommenttiini itsestäänselvänä pitämäni asia: "ja joka tahtoo seurata Jeesusta koko sydämestään".


      • Saattoivat kai jotkut kylähullua (jumalanpoikaa) pilkatakin. Maine leviää kun viiniä taikoo.


      • Tieteenharrastaja
        kekek-kekek kirjoitti:

        Saattoivat kai jotkut kylähullua (jumalanpoikaa) pilkatakin. Maine leviää kun viiniä taikoo.

        Niin, eikös olekin hassua että Jeesuksen viinintekoihmeen todisti todelliseksi suuri joukko ihmisiä jotenka ateistiparan on vain uskoteltava itselleen ettei se tapahtuma nyt vaan kuittenkaan voi olla todellista, hehehehe!

        Miksi ateistievokkihomot kieltävät kaikki Jeesuksen ihmeet vaikka niitä oli paljon eivätkä edes Jeesusta vastustaneet sen ajan papitkaan kieltäneet niitä?
        Ateistien kova otsa sanoo että ne ihmeet eivät voi olla silti todellisia koska ihmeitä ei tapahdu. Muuta perustelua ei heillä ole kuin tämä typerä inttäminen.

        Olen opiskellut teologiaa ja olen lukenut Raamatun lävitse ennakkoluulottomasti ja panin merkille sen että Jeesuksen kuoleman jälkeen apostolit yhä tekivät joitakin ihmeitä mutta harvakseltaan ja oppikirjat kertovat että kun apostolit aikanaan kuolivat niin ihmeteot lakkasivat kokonaan. Siksi niitä ei nykyään tapahdu.

        ihmeteoilla oli Raamatussa aina ssyynsä ja usein se meni niin että niiden myöstä Jumala teki tiettäväksi sen että kenen kanssa hän on.


      • Kreationismi_on_sairaus
        Tieteenharrastaja kirjoitti:

        Niin, eikös olekin hassua että Jeesuksen viinintekoihmeen todisti todelliseksi suuri joukko ihmisiä jotenka ateistiparan on vain uskoteltava itselleen ettei se tapahtuma nyt vaan kuittenkaan voi olla todellista, hehehehe!

        Miksi ateistievokkihomot kieltävät kaikki Jeesuksen ihmeet vaikka niitä oli paljon eivätkä edes Jeesusta vastustaneet sen ajan papitkaan kieltäneet niitä?
        Ateistien kova otsa sanoo että ne ihmeet eivät voi olla silti todellisia koska ihmeitä ei tapahdu. Muuta perustelua ei heillä ole kuin tämä typerä inttäminen.

        Olen opiskellut teologiaa ja olen lukenut Raamatun lävitse ennakkoluulottomasti ja panin merkille sen että Jeesuksen kuoleman jälkeen apostolit yhä tekivät joitakin ihmeitä mutta harvakseltaan ja oppikirjat kertovat että kun apostolit aikanaan kuolivat niin ihmeteot lakkasivat kokonaan. Siksi niitä ei nykyään tapahdu.

        ihmeteoilla oli Raamatussa aina ssyynsä ja usein se meni niin että niiden myöstä Jumala teki tiettäväksi sen että kenen kanssa hän on.

        Ihan turhaan Jyri nikkivoroilet. Kenellekään ei ole epäselvää että se olet sinä Jyri kaappihomo Mooseksenmorsian. Tyhmyyttäsi kun et osaa kätkeä etkä kaappihomona kykene olla ottamatta homoutta esille.

        Typeryyttäsi ei voi edes sääliä.


      • Tieteenharrastaja kirjoitti:

        Niin, eikös olekin hassua että Jeesuksen viinintekoihmeen todisti todelliseksi suuri joukko ihmisiä jotenka ateistiparan on vain uskoteltava itselleen ettei se tapahtuma nyt vaan kuittenkaan voi olla todellista, hehehehe!

        Miksi ateistievokkihomot kieltävät kaikki Jeesuksen ihmeet vaikka niitä oli paljon eivätkä edes Jeesusta vastustaneet sen ajan papitkaan kieltäneet niitä?
        Ateistien kova otsa sanoo että ne ihmeet eivät voi olla silti todellisia koska ihmeitä ei tapahdu. Muuta perustelua ei heillä ole kuin tämä typerä inttäminen.

        Olen opiskellut teologiaa ja olen lukenut Raamatun lävitse ennakkoluulottomasti ja panin merkille sen että Jeesuksen kuoleman jälkeen apostolit yhä tekivät joitakin ihmeitä mutta harvakseltaan ja oppikirjat kertovat että kun apostolit aikanaan kuolivat niin ihmeteot lakkasivat kokonaan. Siksi niitä ei nykyään tapahdu.

        ihmeteoilla oli Raamatussa aina ssyynsä ja usein se meni niin että niiden myöstä Jumala teki tiettäväksi sen että kenen kanssa hän on.

        Ei ihmeet mihinkään kadonneet apostolien myötä.
        Katolisen kirkon pyhimyksilläkin on niitä tileillään kasapäin.


    • Looooooogisesti

      plus vielä tuon ja aloituksessani esittämäni kohdan lisäksi.

      2. Kor. 13:5

      Koetelkaa itseänne, oletteko uskossa; tutkikaa itseänne. Vai ettekö tunne itseänne, että Jeesus Kristus on teissä? Ellei, niin ette kestä koetusta.

      Herra herra..

    • autiotalo

      Olet kovasti kiinnostunut muiden motiiveista, mikä on omasi? Etkö usko että toisin ajattelevat (esim siitä miten Raamattua luetaan) ovat aivan yhtä vilpittömiä kuin juuri sinä?

      • Looooooogisesti

        Olen todennut etteivät ole vilpittömiä. Raamatunkohtia sivuutetaan monesti ja kehitellään kaikenmaailman juttuja. Jos kyseistä henkilöä on sitten reilusti kehoitettu oikaisemaan väärää oppiaan eikä tämä niin tee, niin aloituksessa esittämäni kohta (joita on muitakin vastavia Raamatussa) kehoittaa suhtautumaan sellaiseen niinkuin uskosta osattomaan.


      • epiphaniuseikirj
        Looooooogisesti kirjoitti:

        Olen todennut etteivät ole vilpittömiä. Raamatunkohtia sivuutetaan monesti ja kehitellään kaikenmaailman juttuja. Jos kyseistä henkilöä on sitten reilusti kehoitettu oikaisemaan väärää oppiaan eikä tämä niin tee, niin aloituksessa esittämäni kohta (joita on muitakin vastavia Raamatussa) kehoittaa suhtautumaan sellaiseen niinkuin uskosta osattomaan.

        Jotenkin kirjoituksistasi tulee mieleen, ettet ole ollut kovin montaa vuotta uskossa?
        Tunnut omaavan täydellisen opin.

        Koska ryhdyit putsaamaan silmiäni(olen vanhan maan kreationisti), niin teen vastapalveluksen sinulle.

        Kirjoituksesi vihjaavat omahyväisyyteen ja oikeassa olemisen tarpeeseen, ei rakkauteen.

        "2 Ja vaikka minulla olisi profetoimisen lahja ja minä tietäisin kaikki salaisuudet ja kaiken tiedon, ja vaikka minulla olisi kaikki usko, niin että voisin vuoria siirtää, mutta minulla ei olisi rakkautta, en minä mitään olisi.
        3 Ja vaikka minä jakelisin kaiken omaisuuteni köyhäin ravinnoksi, ja vaikka antaisin ruumiini poltettavaksi, mutta minulla ei olisi rakkautta, ei se minua mitään hyödyttäisi.
        4 Rakkaus on pitkämielinen, rakkaus on lempeä; rakkaus ei kadehdi, ei kerskaa, ei pöyhkeile,
        5 ei käyttäydy sopimattomasti, ei etsi omaansa, ei katkeroidu, ei muistele kärsimäänsä pahaa,
        6 ei iloitse vääryydestä, vaan iloitsee yhdessä totuuden kanssa;
        7 kaikki se peittää, kaikki se uskoo, kaikki se toivoo, kaikki se kärsii.
        8 Rakkaus ei koskaan häviä; mutta profetoiminen, se katoaa, ja kielillä puhuminen lakkaa, ja tieto katoaa.
        9 Sillä tietomme on vajavaista, ja profetoimisemme on vajavaista."

        Lisää vinkkejä:

        "1 Veljeni, älkööt aivan monet teistä pyrkikö opettajiksi, sillä te tiedätte, että me saamme sitä kovemman tuomion.
        2 Sillä monessa kohden me kaikki hairahdumme. Jos joku ei hairahdu puheessa, niin hän on täydellinen mies ja kykenee hillitsemään myös koko ruumiinsa."

        "6 Mutta se vanhurskaus, joka uskosta tulee, sanoo näin: "Älä sano sydämessäsi: Kuka nousee taivaaseen?" se on: tuomaan Kristusta alas,
        7 tahi: "Kuka astuu alas syvyyteen?" se on: nostamaan Kristusta kuolleista.
        8 Mutta mitä se sanoo? "Sana on sinua lähellä, sinun suussasi ja sinun sydämessäsi"; se on se uskon sana, jota me saarnaamme.
        9 Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut;
        10 sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan.
        11 Sanoohan Raamattu: "Ei yksikään, joka häneen uskoo, joudu häpeään"."


      • Looooooogisesti kirjoitti:

        Olen todennut etteivät ole vilpittömiä. Raamatunkohtia sivuutetaan monesti ja kehitellään kaikenmaailman juttuja. Jos kyseistä henkilöä on sitten reilusti kehoitettu oikaisemaan väärää oppiaan eikä tämä niin tee, niin aloituksessa esittämäni kohta (joita on muitakin vastavia Raamatussa) kehoittaa suhtautumaan sellaiseen niinkuin uskosta osattomaan.

        Et poikkea mitenkään muista lahkolaiskristityistä: sinä "oikeassa", muut "väärässä".


      • Looooooogisesti
        epiphaniuseikirj kirjoitti:

        Jotenkin kirjoituksistasi tulee mieleen, ettet ole ollut kovin montaa vuotta uskossa?
        Tunnut omaavan täydellisen opin.

        Koska ryhdyit putsaamaan silmiäni(olen vanhan maan kreationisti), niin teen vastapalveluksen sinulle.

        Kirjoituksesi vihjaavat omahyväisyyteen ja oikeassa olemisen tarpeeseen, ei rakkauteen.

        "2 Ja vaikka minulla olisi profetoimisen lahja ja minä tietäisin kaikki salaisuudet ja kaiken tiedon, ja vaikka minulla olisi kaikki usko, niin että voisin vuoria siirtää, mutta minulla ei olisi rakkautta, en minä mitään olisi.
        3 Ja vaikka minä jakelisin kaiken omaisuuteni köyhäin ravinnoksi, ja vaikka antaisin ruumiini poltettavaksi, mutta minulla ei olisi rakkautta, ei se minua mitään hyödyttäisi.
        4 Rakkaus on pitkämielinen, rakkaus on lempeä; rakkaus ei kadehdi, ei kerskaa, ei pöyhkeile,
        5 ei käyttäydy sopimattomasti, ei etsi omaansa, ei katkeroidu, ei muistele kärsimäänsä pahaa,
        6 ei iloitse vääryydestä, vaan iloitsee yhdessä totuuden kanssa;
        7 kaikki se peittää, kaikki se uskoo, kaikki se toivoo, kaikki se kärsii.
        8 Rakkaus ei koskaan häviä; mutta profetoiminen, se katoaa, ja kielillä puhuminen lakkaa, ja tieto katoaa.
        9 Sillä tietomme on vajavaista, ja profetoimisemme on vajavaista."

        Lisää vinkkejä:

        "1 Veljeni, älkööt aivan monet teistä pyrkikö opettajiksi, sillä te tiedätte, että me saamme sitä kovemman tuomion.
        2 Sillä monessa kohden me kaikki hairahdumme. Jos joku ei hairahdu puheessa, niin hän on täydellinen mies ja kykenee hillitsemään myös koko ruumiinsa."

        "6 Mutta se vanhurskaus, joka uskosta tulee, sanoo näin: "Älä sano sydämessäsi: Kuka nousee taivaaseen?" se on: tuomaan Kristusta alas,
        7 tahi: "Kuka astuu alas syvyyteen?" se on: nostamaan Kristusta kuolleista.
        8 Mutta mitä se sanoo? "Sana on sinua lähellä, sinun suussasi ja sinun sydämessäsi"; se on se uskon sana, jota me saarnaamme.
        9 Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut;
        10 sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan.
        11 Sanoohan Raamattu: "Ei yksikään, joka häneen uskoo, joudu häpeään"."

        No ehkä uskallan opettaa ja osoittaa että vanhan maan kreationistit ovat niitä hairahtuneita. Opeta sinä toki toisin ja sano etten ole uskova, sillä Raamattu niin kehoittaa. Uskoni ei perustu konsensukselle tai seurakuntamäärään vaan pitäydyn Raamatun opeissa, kakki kohdat mitä laitoit edellä minä suuresti arvostan kuin myös kaikkea muutakin Raamatun ilmoitusta. Jeesus sanoi:
        Matt. 19:4
        Hän vastasi ja sanoi: "Ettekö ole lukeneet, että Luoja jo alussa 'loi heidät mieheksi ja naiseksi'

        Monet lahkolaiset eivät halua hyväksyä noita sanoja vaan pikemminkin opettavat evoluutio-oppeja ja aikaansaavat sekaannusta. Saatanalle kun kelpaa mainiosti mikä tahansa poikkeama totuudesta.


      • Looooooogisesti kirjoitti:

        No ehkä uskallan opettaa ja osoittaa että vanhan maan kreationistit ovat niitä hairahtuneita. Opeta sinä toki toisin ja sano etten ole uskova, sillä Raamattu niin kehoittaa. Uskoni ei perustu konsensukselle tai seurakuntamäärään vaan pitäydyn Raamatun opeissa, kakki kohdat mitä laitoit edellä minä suuresti arvostan kuin myös kaikkea muutakin Raamatun ilmoitusta. Jeesus sanoi:
        Matt. 19:4
        Hän vastasi ja sanoi: "Ettekö ole lukeneet, että Luoja jo alussa 'loi heidät mieheksi ja naiseksi'

        Monet lahkolaiset eivät halua hyväksyä noita sanoja vaan pikemminkin opettavat evoluutio-oppeja ja aikaansaavat sekaannusta. Saatanalle kun kelpaa mainiosti mikä tahansa poikkeama totuudesta.

        Toistaiseksi ei vaikuta siltä että olisit mitään osoittanut.


      • Epiphaniuseikirj
        Looooooogisesti kirjoitti:

        No ehkä uskallan opettaa ja osoittaa että vanhan maan kreationistit ovat niitä hairahtuneita. Opeta sinä toki toisin ja sano etten ole uskova, sillä Raamattu niin kehoittaa. Uskoni ei perustu konsensukselle tai seurakuntamäärään vaan pitäydyn Raamatun opeissa, kakki kohdat mitä laitoit edellä minä suuresti arvostan kuin myös kaikkea muutakin Raamatun ilmoitusta. Jeesus sanoi:
        Matt. 19:4
        Hän vastasi ja sanoi: "Ettekö ole lukeneet, että Luoja jo alussa 'loi heidät mieheksi ja naiseksi'

        Monet lahkolaiset eivät halua hyväksyä noita sanoja vaan pikemminkin opettavat evoluutio-oppeja ja aikaansaavat sekaannusta. Saatanalle kun kelpaa mainiosti mikä tahansa poikkeama totuudesta.

        "No ehkä uskallan opettaa ja osoittaa että vanhan maan kreationistit ovat niitä hairahtuneita. Opeta sinä toki toisin ja sano etten ole uskova, sillä Raamattu niin kehoittaa."

        En koe oikeudekseni tai tehtäväkseni määritellä kenenkään uskon tilaa.
        Enkä varsinkaan internetin välittämän tiedon perusteella tuntematta yksilöitä kirjoitusten takana.
        En ole sydänten ja ajatusten tuntija, jätän sen tehtävän erittäin mieluusti Jumalalle.

        "Vääräoppisia" on kautta kristinuskon historian tuomittu "oikeaoppisten" toimesta. Vainottu, vangittu ja murhattu.

        Jeesus oli syntisten ja "vähäpätöisten" nöyrien ihmisten ystävä.
        Ainoastaan niitä vastaan hän hyökkäsi jotka väittivät olevansa oikeaoppisia vaikka olivat kaukana siitä.
        Väittivät näkevänsä vaikka olivat sokeita.

        Seuraan ennemmin publikaanin esimerkkiä ja lyön itseäni rintaan ja rukoilen Jumalaa olemaan armollinen minulle vajavaiselle ja syntiselle ihmiselle,
        kuin fariseuksen esimerkkiä joka kiitti Jumalaa siitä, ettei ole niinkuin muut syntiset ja tietämättömät pakanat.

        Toisekseen vaikka olenkin vanhan maan kreationisti, en koe tarpeelliseksi opettaa sitä, vaikka mielipiteeni siitä ilmaisenkin ja perustelut sille.
        Minulla ei ole ongelmaa nuoren maan kreationistien kanssa, niin kauan kun he eivät väitä näkemystään tieteelliseksi ja kaikkia muita valehtelijoiksi.
        Valehtelu on tietoista toimintaa, se ei tee kenestäkään valehtelijaa jos ilmaisee rehellisen mielipiteensä jostain asiasta.
        Kaikki me voimme olla väärässä monissa asioissa.
        Valehtelua on se, että sanoo mielipiteekseen jotain mitä ei itsekään usko todeksi.


      • Looooooogisesti
        Epiphaniuseikirj kirjoitti:

        "No ehkä uskallan opettaa ja osoittaa että vanhan maan kreationistit ovat niitä hairahtuneita. Opeta sinä toki toisin ja sano etten ole uskova, sillä Raamattu niin kehoittaa."

        En koe oikeudekseni tai tehtäväkseni määritellä kenenkään uskon tilaa.
        Enkä varsinkaan internetin välittämän tiedon perusteella tuntematta yksilöitä kirjoitusten takana.
        En ole sydänten ja ajatusten tuntija, jätän sen tehtävän erittäin mieluusti Jumalalle.

        "Vääräoppisia" on kautta kristinuskon historian tuomittu "oikeaoppisten" toimesta. Vainottu, vangittu ja murhattu.

        Jeesus oli syntisten ja "vähäpätöisten" nöyrien ihmisten ystävä.
        Ainoastaan niitä vastaan hän hyökkäsi jotka väittivät olevansa oikeaoppisia vaikka olivat kaukana siitä.
        Väittivät näkevänsä vaikka olivat sokeita.

        Seuraan ennemmin publikaanin esimerkkiä ja lyön itseäni rintaan ja rukoilen Jumalaa olemaan armollinen minulle vajavaiselle ja syntiselle ihmiselle,
        kuin fariseuksen esimerkkiä joka kiitti Jumalaa siitä, ettei ole niinkuin muut syntiset ja tietämättömät pakanat.

        Toisekseen vaikka olenkin vanhan maan kreationisti, en koe tarpeelliseksi opettaa sitä, vaikka mielipiteeni siitä ilmaisenkin ja perustelut sille.
        Minulla ei ole ongelmaa nuoren maan kreationistien kanssa, niin kauan kun he eivät väitä näkemystään tieteelliseksi ja kaikkia muita valehtelijoiksi.
        Valehtelu on tietoista toimintaa, se ei tee kenestäkään valehtelijaa jos ilmaisee rehellisen mielipiteensä jostain asiasta.
        Kaikki me voimme olla väärässä monissa asioissa.
        Valehtelua on se, että sanoo mielipiteekseen jotain mitä ei itsekään usko todeksi.

        Korota ihan vapaasti itsesi publikaaniksi.


      • Looooooogisesti
        Looooooogisesti kirjoitti:

        Korota ihan vapaasti itsesi publikaaniksi.

        Raamattu sanoo että vääräoppisia karta ja, ja epihani välttelee tunnistamasta vääräoppisia. Voisiko olla niin ettei hän halua teidän tunnistavan hänen oppiansa.

        No, mä pitäydyn Raamatun opetuksissa ja kehoitan karttamaan epihanea. Epohaneen oppi on varmaankin mieluinen monelle mutta miten se saatana usein toimiikaan. Tuleeko meidän ottaa se joka on oikein vaiko se joka on mieluinen. Ah.. korvasyyhyjä


      • Epiphaniuseikirj
        Looooooogisesti kirjoitti:

        Raamattu sanoo että vääräoppisia karta ja, ja epihani välttelee tunnistamasta vääräoppisia. Voisiko olla niin ettei hän halua teidän tunnistavan hänen oppiansa.

        No, mä pitäydyn Raamatun opetuksissa ja kehoitan karttamaan epihanea. Epohaneen oppi on varmaankin mieluinen monelle mutta miten se saatana usein toimiikaan. Tuleeko meidän ottaa se joka on oikein vaiko se joka on mieluinen. Ah.. korvasyyhyjä

        "Raamattu sanoo että vääräoppisia karta ja, ja epihani välttelee tunnistamasta vääräoppisia."

        En tunnistamasta, vaan tuomitsemasta.

        Sinä teit aloituksen jossa et ainostaan väittänyt tunnistaneesi mielestäsi harhaoppisia, vaan tuomitsit heidät uskosta osattomiksi.

        Samalla tulit tuominneeksi suurimman osan kristityistä, joukossa ihmisiä joidenka hyvistä hedelmistä ainakin minä voin vain hattua nostaa. Heidätkin sinä tuomitsit ylimielisillä puheillasi.

        En tunne sinua, mutta kirjoituksesi täällä(varsinkin muissa ketjuissa)ovat vaikuttaneet lähinnä näsäviisastelulta ja aika pitkälti "kettuilulta" kaikille jotka ovat eri mieltä kanssasi.
        Tuo on se hedelmä minkä minä olen kirjoituksistasi saanut.
        Sen tähden en tunne pistoa sydämessäni kun sinä tuomitset minut.
        Enkä itseni takia sinun aloitukseesi vastannutkaan.


    • Eimeollaapinoita

      Paitsi että Genesis ei vieläkään määrittele luomispäiviksi kutsuttujen ajanjaksojen pituutta.

      Mikä tässä on niin vaikeata?

      • Kyllä suomalaisessa raamatunkäännöksessä selvästi lukee: päivä.


      • Looooooogisesti

        Sano se pomollesi kun viivyt kolme viikkoa ruokatunnilla. Miten tuollaista ihmistä voisi kuvailla.

        Eräs eksyttäjä kerran totesi että kaikki ympäri maapallon tietävät että maa on litteä :D


    • Kreationismi_on_sairaus

      Kaikki kreationismiin uskovat herkkäuskoisia hölmöjä ja taikauskoisia typeryksiä. Ja te nuoren maan kretut olette niitä typerimpiä jeesuksenmorsiammia. Typerämpiä ovat vain litteään maahan uskovat nuoren maan kretut.

      Ja uskovia te jeesuksenmorsiammet olette. Uskotte Raamatun satuihin ilman ensimmäistäkään todistetta. Ja itse asiassa vastoin kaikkia tieteellisiä todisteita. Sen takia olette satuihin uskovia typeryksiä ja kreationismi perustuu pelkästään kahteen Raamatun keskenään ristiriitaiseen luomissatuun.

    • Faktaa.pukkaa

      Mie luokittelen kaikki kreationistit hörhöiksi. Ja se luokittelu on tieteellinen fakta.

      Yllättävän moni kreationisti, kuten Jyri, voidaan luokitella myös vähintään kaappihomoksi. Sekin on tieteellinen fakta.

    • PasiToivonen

      >>Olen todennut etteivät ole vilpittömiä. Raamatunkohtia sivuutetaan monesti ja kehitellään kaikenmaailman juttuja. Jos kyseistä henkilöä on sitten reilusti kehoitettu oikaisemaan väärää oppiaan eikä tämä niin tee, niin aloituksessa esittämäni kohta (joita on muitakin vastavia Raamatussa) kehoittaa suhtautumaan sellaiseen niinkuin uskosta osattomaan.>>

      Pitää uskoa litteään Maahan.

      https://www.tietopiste.com/littean-maan-lentajat-todistavat-uskostaan/

      • kretardionismi

        On se huvittavaa että jotkut kreationistit ovat niin tyhmiä ja herkkäuskoisia että uskovat kreationismin lisäksi vielä litteään maahan. Litteän maan huuhaan (kuten rokotevaistaisuuden, äärioikeistolaisuuden, jne) takana on Putinin trollitehtaat ja jenkkien äärioikeistolais-ääriuskovaisliikkeet. Ja taas idiootteja kreationisteja kusetetaan.


      • Looooooogisesti
        kretardionismi kirjoitti:

        On se huvittavaa että jotkut kreationistit ovat niin tyhmiä ja herkkäuskoisia että uskovat kreationismin lisäksi vielä litteään maahan. Litteän maan huuhaan (kuten rokotevaistaisuuden, äärioikeistolaisuuden, jne) takana on Putinin trollitehtaat ja jenkkien äärioikeistolais-ääriuskovaisliikkeet. Ja taas idiootteja kreationisteja kusetetaan.

        Ihan vain tiedoksi että kyseinen henkilö ei suinkaan ole uskova, vaan kuuluu enemmänkin teidän kirkkoyhteisöönne. Hän on täällä vain saattaakseen kristittyjä naurunalaiseksi sillä kaikki keinot ovat sallittuja teidän seurakuntanne piirissä.


    • No nyt mmärrän, miksi Looogisesti aina naljailee evoluutioseurakunnasta, kun itse on ahdasmielisen seurakunnan ryhmäpaineen alainen...Olisi tietty kivaa, jos muilla olisi sama tilanne.
      (Vaihtoehtoisesti hän tietää aivan hyvin ettei mitään evoseurakuntaa ole, se on vaan hänen oma tapansa v-ttuilla.)

      Tee ajatuskoe (ja jätetään nyt evoluutioihmiset pois kun he ovat niin läpeensä pahoja tyyppejä); jos Taivaan porteilla selviäisikin, että kaikki uskovaisten ryhmät ovat aivan yhtä tervetulleita eikä heitä moitita mistään, olisitko vilpittömän iloinen heidän kaikkien puolesta?
      Vai harmittaisiko edes hiukan, että olit (sinäänsä ihan aidosti) luullut, ettei ajatus olekaan vapaa ja vain YEC pelastuu?

      • Tuo kuvaus evoluutioihmisistä oli siis ironiaa, huoh.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Halkokarilla ammuttu

      Halkokarin uimarannan metsissä/tiellä poliiseja juoksenteli n.13.30.Onko pahvihousut setvimässä sukuriitoja?
      Kokkola
      34
      3069
    2. Yle aamu taas huolissaan laittomasti maassa olevien terveydenhuollosta

      Yle se jaksaa aina nostaa tämän asian esille, vaikka ei pitäisi. Laittomasti maassa olevat pitää säilöä ja karkoittaa, e
      Maailman menoa
      217
      1930
    3. Mitä tehdä kun eräs henkilö seuraa puhelintani

      Ja informoi asioitani ulkopuolisille ja ei kyse ei ole viranomaisista vaan sairaasta yksilöstä joka ei jätä rauhaan vaan
      Ikävä
      200
      1746
    4. Mitä haluat

      Toisesta vai haluatko mitään
      Ikävä
      174
      1658
    5. Tuli yhtäkkiä kova ikävä sinua, J

      Olisitpa täällä, niin voisin halata ja suukottaa sinua juuri nyt... Vaikka tilanne on mikä se on, enkä voi tätä oikeass
      Ikävä
      89
      1337
    6. Jengi haluaa että

      Lähden täältä pois. Syystä että? Antaa tulla syitä nyt.... Huomenta sitten viimeisen kerran. 💔🐺🖤
      Ikävä
      190
      1163
    7. Täytyy tunnustaa

      että olet kauneinta mitä olen nähnyt. Käteni tärisevät vieläkin. Olen tosiaan ihastunut. Tästäkin vaikenen.
      Ikävä
      107
      1152
    8. Huomenta päivää

      Somen ihmeelliseen maailmaan. 🤗☕🌞💞
      Ikävä
      189
      919
    9. Leskenpoltto, kastijärjestelmä ja muut asiat, joiden alkuperää ei tiedetä

      Leskenpoltto, kastijärjestelmä ja muut asiat, joita käytetään koko itää vastaan tietämättä niiden alkuperää. Aina kun o
      Hindulaisuus
      317
      902
    10. jos saat yhden

      Toiveen esittää niin mikä olisi
      Ikävä
      74
      805
    Aihe