Tavallinen maanantai. Joulussa ei ole mitään hyvää.
Älkää viettäkö joulua
28
<50
Vastaukset
- Vapputonttu
Joulu? Missä? Milloin?
Hyvää joulua
- wanhaämmä
Hyvää joulua sullekin! Teillä taitaa olla aikamoinen härdelli :) Minä nautin vapaapäivästä ja rauhasta.. silti, vaikka tuo loukkaa sosiaalisempia jouluihmisiä tässä lähellä.
wanhaämmä kirjoitti:
Hyvää joulua sullekin! Teillä taitaa olla aikamoinen härdelli :) Minä nautin vapaapäivästä ja rauhasta.. silti, vaikka tuo loukkaa sosiaalisempia jouluihmisiä tässä lähellä.
Kyllä täällä aikamoinen härdelli, hukassa on imuripussit, joulukuusta lapset koristelee, pitäisi lähteä liikkeelle jollakin kohtaan tulla koti neljän -viiden maissa.
Mutta ollaan aikataulusta myöhässä kun joulupaperi loppu ja imuripussit kadoksissa.
Rikkalapio on rikottu tämä vuonna, niin on vähän heikot vaihtoehdot ja pieni on väsynyt niin nyt tissitän toivottavasti nukahtaa.
eilen siivosin paketoitiin n. 4tuntia lahjoja ja tänään sukulaisten joululahjat paketoidaan lasten kanssa sisarien lapsien lapsille. Ja yhden pikku siskon lapselle, ei ole nyt molemmille.
Tänään piti olla kaikki valmista mutta loppuu tunnit kesken. Äiti katsoi 3tuntia lapsia ja yöllä sit loput lahjat paketoitiin mun piti illalla kun lapset nukkui loppusilaus tehdä.
Tää on aina tätä myöhässä joka paikastawanhaämmä kirjoitti:
Siis eilen äiti katsoi.
Ja kyllä selkä tuli kipeäksi.
Lahjoja yhdistettiin kun isommilla tytöillä oli värikyniämodel lehtiöitä, kynsilakkaa,hiusväri liiitua,ompelukone, puhuva nukke, meikkauspää,Little petsejä yms tee se itse tyyny ja laukku, pelilautoja, potkulauta,kitara,kännykkä, ihmenaisen viitta😄
Jos lähtisin mainitsemaan isommat pojat ja pikkuset niin tiedät että kyllä oli ihan mahdottomasti lahjoja.- wanhaämmä
valtakunta kirjoitti:
Siis eilen äiti katsoi.
Lahjoja yhdistettiin kun isommilla tytöillä oli värikyniämodel lehtiöitä, kynsilakkaa,hiusväri liiitua,ompelukone, puhuva nukke, meikkauspää,Little petsejä yms tee se itse tyyny ja laukku, pelilautoja, potkulauta,kitara,kännykkä, ihmenaisen viitta😄
Jos lähtisin mainitsemaan isommat pojat ja pikkuset niin tiedät että kyllä oli ihan mahdottomasti lahjoja.Ziisus mikä määrä kamaa... tuo on yksi syy miksi en halua viettää joulua. Sovin mun tärkkeitteni kanssa, että nähdään tän vouhotuksen jälkeen jossain rauhassa. Osan hoidin jo ennen joulua.. Nykyään kaikilla on jo kaikkea, en haluaisi hankkia lisää krääsää kenenkään nurkkiin. Harmittaa heittää valtavat määrät rahaa ihan hukkaan. Ennemmin hyväntekeväisyyteen...
- wanhaämmä
valtakunta kirjoitti:
Siis eilen äiti katsoi.
Jos lähtisin mainitsemaan isommat pojat ja pikkuset niin tiedät että kyllä oli ihan mahdottomasti lahjoja.Lapsillehan joulu on ihan eri juttu kuin tällaiselle tympääntyneelle aikuiselle..
Paketteihin voi laittaa kaikkea hyödyllistä, mitä muutenkin tulisi ostettua jossain vaiheessa. Vaatteita, shampoita ja muita henk.koht kemikaaleja, tietokone, puhelin, luistimet... aikuisilla on jo kaikki tarpeellinen. - Sokeriapaketissa
wanhaämmä kirjoitti:
Lapsillehan joulu on ihan eri juttu kuin tällaiselle tympääntyneelle aikuiselle..
Paketteihin voi laittaa kaikkea hyödyllistä, mitä muutenkin tulisi ostettua jossain vaiheessa. Vaatteita, shampoita ja muita henk.koht kemikaaleja, tietokone, puhelin, luistimet... aikuisilla on jo kaikki tarpeellinen.Minusta nämä joulut aikuisena ovat parhaimpia kun saa sellaisen joulun kuin itse haluaa eikä kenenkään muiden pillin mukaan hypellä.
Kun ei ole lapsia niin ei tarvitse sitä kamalaa krääsä joulua viettää ja juosta kaupoilla hikee puskien sitä krääsää haalimassa. Ostin ruokaa niin paljon ettei tarvitse kauppoihin mennä ja sinne ale ruuhkiin ja jonoihin kun sitä krääsää vaihdetaan joulun jälkeen.
Kun ei muuta tarvitse kuin ruuat niin se ruuhkassa kyntäminen pipa kireellä on kamalinta. Sitten ihaninta hautautua kotiin lepäämään ja nauttimaan vuoden pimeimmistä päivistä.
Joulun ruuhkat ja se kauhea ahnehtiminen ale myynneissä jonkun ale konvehtirasioiden takia hyvä ettei tappelua tullut kun aamulla luin uutisia. Lihottavan ravinnottoman sokerimössöjen syömistä olen alkanut välttämään ja sitä syötettiin lapsena niin paljon että nyt on luuntiheys alentunut jo alle viiskymppisenä. Sokerin myrkyllisyydestä ei tiedetty. Meitä syötettiin kuin syöttöporsaita sokerilla ja tuli se sokeririippuvuus. Kakkuja, pullaa, suklaata, jäätelöä, siirappi piparkakkuja, rusinoita, sokeroituja mehuja ja nyt kun on alkanut tulla terveysongelmia niin on vasta havahtunut kuinka väärästä ravinnosta ne voi tulla. Sokerin haitoista ei edes tiedetty vaan pitkään haitallisinta se oli rasva jossa on ravintoaineita mutta sokerissa ei mitään.
Toki jouluna voipi herkutella kunhan muulloin laskee sokerimääriä. Tiedän mitä se väärä ravinto ja liikkumattomuus tekee keholle haittaa ja lapsena oli epäterveellistä kun lahjapaketeista ei löytynyt mitään muuta kuin konvehteja ja karkkia kun se sokerimössö oli halvinta.
En voi ollenkaan enään syödä sokeri mössöjä vaikka ilmatteeksi saisi tai kakkostyypin diabetes tulisi ja on jo ne hiukan koholla mutta ei vielä radikaalisti. Sokeria vähentämällä ja liikunnalla saisi arvoja laskemaan. Piilosokeria on paljon valmis ruuassa niin paljon että kun itse tekee ruokaa niin voi vähentää sitä. Ruokakaupassa pitää suurennuslasin kanssa ostaa tuotteita ja katsoa sitä sokerinmäärää ettei se ylity. Rasvattomiin tuotteisiin jos on rasvan tilalle laitettu sokeria niin niitä ei voi ostaa ollenkaan. Kaikkea sokerituotteita välttämällä saan sen kakkostyypin diabeteksen vielä hallintoon. Moni ei vielä usko että se elintaso diabetes voi tulla väärästä ruokavaliosta.
Sokerilakko pitkään on vähentänyt vaivoja kunhan en repsahda ja välillä repsahdan kun en jaksa koko ajan sitä tarkkailua. Tulee ostettua pikaruokaa ja siinähän on piilo sokeria. - ÄtmiKysyy
valtakunta kirjoitti:
Kyllä täällä aikamoinen härdelli, hukassa on imuripussit, joulukuusta lapset koristelee, pitäisi lähteä liikkeelle jollakin kohtaan tulla koti neljän -viiden maissa.
Mutta ollaan aikataulusta myöhässä kun joulupaperi loppu ja imuripussit kadoksissa.
Rikkalapio on rikottu tämä vuonna, niin on vähän heikot vaihtoehdot ja pieni on väsynyt niin nyt tissitän toivottavasti nukahtaa.
eilen siivosin paketoitiin n. 4tuntia lahjoja ja tänään sukulaisten joululahjat paketoidaan lasten kanssa sisarien lapsien lapsille. Ja yhden pikku siskon lapselle, ei ole nyt molemmille.
Tänään piti olla kaikki valmista mutta loppuu tunnit kesken. Äiti katsoi 3tuntia lapsia ja yöllä sit loput lahjat paketoitiin mun piti illalla kun lapset nukkui loppusilaus tehdä.
Tää on aina tätä myöhässä joka paikastaHaha, ei se ole kumma, jos on kiirus,kun on noin tohelo ajankäytössä.
Katsoo 3 tuntia lapsia. Siis onko lapset tuolilla, kuin esillä ja sää vaan katot lapsia 3 tuntia istuen rauhassa paikoillaan. - trollli
valtakunta kirjoitti:
Tää on aina tätä myöhässä joka paikastaSulla nyt sattuu varmaan olemaan vaarana tuo raskausajan diabeteskin... ihan vaan, sun omien juttujes perusteella epäilen näin. Imetät lisäksi parast`aikaa nyt nuorinta lastasi, ja odotat seitsemättä lasta, teidän perhettänne vielä täydentämään... Odotettu perhetapahtuma ja pitäisi juttujesi mukaan syntyä keväällä, eli sulla on kroppa ememmän kuin rasitetussa tilassa.
Sorry, mutt jossain kohtaa saataa se notkahdus tulla äkkiarvaamatta, sulle itsellesi. Mutt neuvolassa ne varmaan ovatkin sulle siitä jo kertoneet... kunhan nyt uskoisit, niitä varoittelijoita.
Mulla on sen verran pohjakoulutusta terveydenhoidon puolelta, ett nyt kellot kilkattaa ja uskoisin ett kätilö tai lääkäri neuvolassa on myös aikast huolestunut asiasta. Ehkä molemmatkin!
Mutt hauskaa Joulua kuitenkin, sulle ja porukallesi... jota kyllä riittää! trollli kirjoitti:
Sulla nyt sattuu varmaan olemaan vaarana tuo raskausajan diabeteskin... ihan vaan, sun omien juttujes perusteella epäilen näin. Imetät lisäksi parast`aikaa nyt nuorinta lastasi, ja odotat seitsemättä lasta, teidän perhettänne vielä täydentämään... Odotettu perhetapahtuma ja pitäisi juttujesi mukaan syntyä keväällä, eli sulla on kroppa ememmän kuin rasitetussa tilassa.
Sorry, mutt jossain kohtaa saataa se notkahdus tulla äkkiarvaamatta, sulle itsellesi. Mutt neuvolassa ne varmaan ovatkin sulle siitä jo kertoneet... kunhan nyt uskoisit, niitä varoittelijoita.
Mulla on sen verran pohjakoulutusta terveydenhoidon puolelta, ett nyt kellot kilkattaa ja uskoisin ett kätilö tai lääkäri neuvolassa on myös aikast huolestunut asiasta. Ehkä molemmatkin!
Mutt hauskaa Joulua kuitenkin, sulle ja porukallesi... jota kyllä riittää!Ei minulle ole kukaan neuvolassa varoittanut, eikä ole huolissaan. Itse olen rauskausdiabeteksesta vouhottanut mutta ei ne arvot koskaan ole korkeat joka raskaudessa ne sokerit katsotaan.
Mistä niiden pitäisi varottaa?ÄtmiKysyy kirjoitti:
Haha, ei se ole kumma, jos on kiirus,kun on noin tohelo ajankäytössä.
Katsoo 3 tuntia lapsia. Siis onko lapset tuolilla, kuin esillä ja sää vaan katot lapsia 3 tuntia istuen rauhassa paikoillaan.Äiti katsoi ,mikä tarkoittaa hoitamista, vahtimista kuin lapsenvahti.
Minä paketoin lahjoja mieheni kanssa 3 tuntia ja istuin ja seisoin, mulla ei ollut yhtää lasta kotona paketoinin aikana ja lapsille älylaitteita mukaan että oli varmasti isommat aloillaan kun äitini ei sitten taas jaksa mölyä ja möykkää.
Sit hain lapset laskee mäkeen, katsoin ja seisoin pienen kanssa kun ne laski mäkeä sitä se on katsomista kun lapset leikkiin ja sit komentelemaan kun tarvitsee käytöstä kohentaa lapsien ja siinä ei itsellä ole ihmeempiä tekemistä kuin kellosta aikaa katsoa.trollli kirjoitti:
Sulla nyt sattuu varmaan olemaan vaarana tuo raskausajan diabeteskin... ihan vaan, sun omien juttujes perusteella epäilen näin. Imetät lisäksi parast`aikaa nyt nuorinta lastasi, ja odotat seitsemättä lasta, teidän perhettänne vielä täydentämään... Odotettu perhetapahtuma ja pitäisi juttujesi mukaan syntyä keväällä, eli sulla on kroppa ememmän kuin rasitetussa tilassa.
Mutt hauskaa Joulua kuitenkin, sulle ja porukallesi... jota kyllä riittää!Minullakin on luettuna pohjaa paljon että tiedän kyllä omani vaarani😁
wanhaämmä kirjoitti:
Lapsillehan joulu on ihan eri juttu kuin tällaiselle tympääntyneelle aikuiselle..
Paketteihin voi laittaa kaikkea hyödyllistä, mitä muutenkin tulisi ostettua jossain vaiheessa. Vaatteita, shampoita ja muita henk.koht kemikaaleja, tietokone, puhelin, luistimet... aikuisilla on jo kaikki tarpeellinen.On aikuisille eri asia mutta moni joulu mietin etten jaksa sitä joulua järjestää. Tänä jouluna noin 7uutta lautapeliä mitkä on hyvin kehittäviä.
Ja katson juurikin lapsen oma toimisen harrastuksen kannaltaja, kehittäviä kehitykselle ja sekä oman mieltymyksen mukaan toiveita.
Ettei ole krääsääSokeriapaketissa kirjoitti:
Minusta nämä joulut aikuisena ovat parhaimpia kun saa sellaisen joulun kuin itse haluaa eikä kenenkään muiden pillin mukaan hypellä.
Kun ei ole lapsia niin ei tarvitse sitä kamalaa krääsä joulua viettää ja juosta kaupoilla hikee puskien sitä krääsää haalimassa. Ostin ruokaa niin paljon ettei tarvitse kauppoihin mennä ja sinne ale ruuhkiin ja jonoihin kun sitä krääsää vaihdetaan joulun jälkeen.
Kun ei muuta tarvitse kuin ruuat niin se ruuhkassa kyntäminen pipa kireellä on kamalinta. Sitten ihaninta hautautua kotiin lepäämään ja nauttimaan vuoden pimeimmistä päivistä.
Joulun ruuhkat ja se kauhea ahnehtiminen ale myynneissä jonkun ale konvehtirasioiden takia hyvä ettei tappelua tullut kun aamulla luin uutisia. Lihottavan ravinnottoman sokerimössöjen syömistä olen alkanut välttämään ja sitä syötettiin lapsena niin paljon että nyt on luuntiheys alentunut jo alle viiskymppisenä. Sokerin myrkyllisyydestä ei tiedetty. Meitä syötettiin kuin syöttöporsaita sokerilla ja tuli se sokeririippuvuus. Kakkuja, pullaa, suklaata, jäätelöä, siirappi piparkakkuja, rusinoita, sokeroituja mehuja ja nyt kun on alkanut tulla terveysongelmia niin on vasta havahtunut kuinka väärästä ravinnosta ne voi tulla. Sokerin haitoista ei edes tiedetty vaan pitkään haitallisinta se oli rasva jossa on ravintoaineita mutta sokerissa ei mitään.
Toki jouluna voipi herkutella kunhan muulloin laskee sokerimääriä. Tiedän mitä se väärä ravinto ja liikkumattomuus tekee keholle haittaa ja lapsena oli epäterveellistä kun lahjapaketeista ei löytynyt mitään muuta kuin konvehteja ja karkkia kun se sokerimössö oli halvinta.
En voi ollenkaan enään syödä sokeri mössöjä vaikka ilmatteeksi saisi tai kakkostyypin diabetes tulisi ja on jo ne hiukan koholla mutta ei vielä radikaalisti. Sokeria vähentämällä ja liikunnalla saisi arvoja laskemaan. Piilosokeria on paljon valmis ruuassa niin paljon että kun itse tekee ruokaa niin voi vähentää sitä. Ruokakaupassa pitää suurennuslasin kanssa ostaa tuotteita ja katsoa sitä sokerinmäärää ettei se ylity. Rasvattomiin tuotteisiin jos on rasvan tilalle laitettu sokeria niin niitä ei voi ostaa ollenkaan. Kaikkea sokerituotteita välttämällä saan sen kakkostyypin diabeteksen vielä hallintoon. Moni ei vielä usko että se elintaso diabetes voi tulla väärästä ruokavaliosta.
Sokerilakko pitkään on vähentänyt vaivoja kunhan en repsahda ja välillä repsahdan kun en jaksa koko ajan sitä tarkkailua. Tulee ostettua pikaruokaa ja siinähän on piilo sokeria.Sukulaisilta tuli kaksi rasiaa suklaata.😁 muuten emme edes lapsille suklaata olla tarjottu kyllä meillä jemmassa taitaa olla kaksi vielä rasiaa
- wanhaämmä
valtakunta kirjoitti:
On aikuisille eri asia mutta moni joulu mietin etten jaksa sitä joulua järjestää. Tänä jouluna noin 7uutta lautapeliä mitkä on hyvin kehittäviä.
Ja katson juurikin lapsen oma toimisen harrastuksen kannaltaja, kehittäviä kehitykselle ja sekä oman mieltymyksen mukaan toiveita.
Ettei ole krääsääNoi lautapelit on kieltämättä kivoja! Voi pelailla porukalla, aikuisetkin. Ja kehittäviäkin toki, lapset voi opetella häviämään.. ;) Mun lapsuudessani pelattiin paljon iltaisin yhdessä. Erilaisia korttipelejä ja lautapelejä. Se oli meidän perheen sellainen ihan oma laumajuttu :)
wanhaämmä kirjoitti:
Noi lautapelit on kieltämättä kivoja! Voi pelailla porukalla, aikuisetkin. Ja kehittäviäkin toki, lapset voi opetella häviämään.. ;) Mun lapsuudessani pelattiin paljon iltaisin yhdessä. Erilaisia korttipelejä ja lautapelejä. Se oli meidän perheen sellainen ihan oma laumajuttu :)
No nii Dominonia vanhimmaiset pelaa isänsä kanssa meillä on 7 lisäosinee, itse en taas tykkää pelistä kun pitää olla kelju toiselle ja taas odotan innolla majestety kokeiltavaksi.😁
https://www.google.fi/amp/s/www.lautapeliopas.fi/peliarvostelut/majesty/amp/wanhaämmä kirjoitti:
Noi lautapelit on kieltämättä kivoja! Voi pelailla porukalla, aikuisetkin. Ja kehittäviäkin toki, lapset voi opetella häviämään.. ;) Mun lapsuudessani pelattiin paljon iltaisin yhdessä. Erilaisia korttipelejä ja lautapelejä. Se oli meidän perheen sellainen ihan oma laumajuttu :)
Harmi kun joltain vietiin lahjoja
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1353218b-067e-4a52-a914-a1d629ae5ad8
- Komentoora
Me pakanat voimme viettää Yulea, Saturnaliaa ja talvipäivänseisausta (jopa useamman viikon putkeen), jos sattuu huvittamaan.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Yule
https://fi.wikipedia.org/wiki/Saturnalia - Kaisanoasaa
Tämä päivä saa liian suurta arvostusta. Joulu pitää kieltää kokonaan.
en vietäkään, siinä se tämäkin maanantai vaan kuluu... hyvää ruokaa tosin on normaalia enemmän =)
- Sinkkuvanhus
Niin on! Normaalia suuremman perunan mikrossa kärvensin, sekaan pilkoin normaalin kokoisen sipulin, suolalla maustoin ja Lidlin rypsiöljyllä voitelin.
Näin se vain tämäkin jouluaaton ateria tuli tehtyä ja nautittua!
- hyvää.maanantaita
tv.stä tulee parempaa ohjelmaa kuin normi maanantaina, muuta eroa en huomaa. Ruokaa ei ole, jääkaappi on tyhjä, mutta kaupat on auki ja keräsin asunnosta kahden juodun krokotiilin tölkit. 48 kpl niin kohta pitäis lähtä krapulassa tärisemään ruokaostoksille.
- Kaisanoasaa
Teeveestä ei tule oikein mitään. Kamala päivä ätmin elämässä.
- KilttiMies89
Ätmi ei saa Joulunakaan pillua joten Joulussa ei ole mitään juhlimisen arvoista ätmin kannalta, perheelliset ja parisuhteelliset jaksaa vouhuttaa kuinka ihanaa ja mahtavaa aikaa Joulu on. Ihan paskaa aikaa tää on, onneks on pian ohi.
minäkään en ole aikaiseksi saanut, parisuhdestta hankittua, syystä tai kolmannesta..
joulu on perheellisten ja lasten juhla, täytyy tulevina vuosina lähteä vapaaehtoiseksi jonnekin.
totta, että meille ei perheellisille on yksinäistä aikaa.
eihän suomessakaan kaikille läheskään ole niitä sukulaisia joiden kanssa viettää..
Ei tavallinen maanantai, sillä aurinko paistoi Uudellamaalla ja joulukinkku on juuri aterialla syötyä. Lapset odottavat innolla joulupukkia. :)
- jullipulli
Pukkien muIkut käy tänään monissa koloissa. Ja radiosta soi "kun joulupukki piIIua sai".
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1761219
Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän132867- 84803
- 51748
Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies
Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?47644Stubb munasi - Suomessa kuuluu liputtaa Suomen lipulla
Presidentinlinnan ja Mäntyniemen salkoihin nostettiin sateenkaariliput lauantaina. Suurin osa kansasta ei varmasti pidä305562Olisitko oikeasti valmis rikkomaan
Perheesi? En haluaisi sitä, mutta ne on teidän välisiä asioita. Voin olla sinulle vain kaverikin… ei paineita. Minä kesk55559Martinan tarve valehdella.
Miksiköhän Martina valehtelee niin paljon,onko hän tietoinen siitä että valheistaan jää useimmiten kiinni? Esimerkkinä t232557- 51539
Tumman vihreä mercedes
Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,7510