Voiko Jumala käyttää ateistia?

Alho

Voiko Jumala käyttää uskonnotonta ihmistä suhteellisen tärkeänä välikappaleenaan? Voiko tällaisesta nähdä profeetallisen näyn? Koska en ole profeetta, enkä halua sotkea tulevaa itsensä toteuttavilla ennustuksilla, en tahdo kertoa kenestä puhun. Enkä nähnyt näkyä tai kuullut sanoja vaan aavistin jotain. Sen voin sanoa, että se en ole minä itse eikä kukaan tuttavani tai sukulaiseni.

Jos joku oikea profeetta puhuu joskus samasta henkilöstä, niin voin ehkä sanoa omankin kokemukseni.

18

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jarmo__Eklund

Itseään jumalana pitävä Faarao oli erittäin tärkeä välikappale Joosefin ja koko Israelin kannalta!

• Alho

Niin oli, ja sitten oli se persialainen valloittaja, joka voitti Babylonian. Mutta se oli raamatun aikaa, ja olen ymmärtänyt, että nykyisin profetoidaan tulevasta herätyksestä ja vanhurskaista sankareista. Onko sellaista koskaan ennustettu meidän ajallemme, että ateisti olisi Jumalan sankari?

Olen miettinyt, että ateisti Jumalan valittuna sopisi ehkä aikamme kuvaan, kun niin moni kristitty on vajonnut jopa rehellisen ateismin alapuolelle. Rehelliset ateistit eivät sentään valehtele siitä, mitä kristillisyys pitää sisällään ja tarkoittaa. He ovat eri mieltä, mutta eivät petä kristilisyyttä. Monesti ateistit ihmettelevät, miksi joku väittää olevansa kristitty, vaikka ei näytä ymmärtävän tai hyväksyvän kristinuskon oppeja. Se olisi ehkä osoitus kristillisyyden yleisestä tilasta, että ateisti toimisi Jumalan työkaluna

Näitä siis mietin eilen, kun mieleeni tuli vahvasti eräs henkilö. En tiedä mistä se tuli, mutta tunne oli vahva ja on yhä. Ei tämä mikään profetia siis ollut, kun en nähnyt tai kuullut mitään. Voisiko joku Jumalassa vahvempi tutkia näitä kysymyksiä Raamatusta tai kysymällä Jumalalta?

• Jarmo__Eklund

Kiitos asiallisesta suhtautumisesta, täällä jossa ei sellaista juurikaan näe.

Siis minä taas en henkilökohtaisesti usko alkuunkaan siihen että profeettojen aika olisi päättynyt mihinkään Patmoken näkyyn, eikä muuhunkaan. Jeesuksin sanoi että te tulette tekemään samoja tekoja kuin minä ja suurempiakin. Toisaalta Aamos 3:7 sanoo että Jumala ei tee mitään, ellei ilmoita siitä palvelijoilleen PROFEETOILLE... elikkä ei profeettojen aika ole ohi ennen kuin Jeesus palaa näkyvästi. Silloin ei profeettoja enää tarvita. Sitä paitsi Raamatussa sanotaan että viimeisinä päivinä minä vuodatan henkeni koko maan lihan ylle, niin että suurin piirtein taitaa kaikki profetoida, riippumatta mistään.

Mutta anyway, olen nähnyt ja kuullut paljon tarinoita jossa nimenomaan jumalattoman kautta elävä Jumala puhuu. Yksi tapa on ihan esimerkki, jonka kautta niin käy. Näitä on paljon, voisin kertoa niistä mutta en jaksa nyt kirjoittaa pitkään.

• Alho

Minua kiinnostaisi kovasti kuulla näitä tarinoita. Kerro ihmeessä, jos joskus jaksat!

• isostakirjasaaa

Daniel 4

1 (3:31) "Kuningas Nebukadnessar kaikille kansoille, kansakunnille ja kielille, jotka asuvat kaiken maan päällä: suuri olkoon teidän rauhanne!

2 (3:32) Minä olen nähnyt hyväksi ilmoittaa ne tunnusteot ja ihmeet, jotka korkein Jumala on minulle tehnyt.

3 (3:33) Kuinka suuret ovat hänen tunnustekonsa ja kuinka voimalliset hänen ihmeensä! Hänen valtakuntansa on iankaikkinen valtakunta ja hänen valtansa pysyy suvusta sukuun."

4 (4:1) "Minä Nebukadnessar elin rauhassa huoneessani ja onnellisena palatsissani.

5 (4:2) Minä näin unen, ja se peljästytti minut; ja unikuvat, joita minulla oli vuoteessani, minun pääni näyt, kauhistuttivat minut.

6 (4:3) Niin minä annoin käskyn tuoda eteeni kaikki Baabelin viisaat, että he ilmoittaisivat minulle unen selityksen.

7 (4:4) Silloin tulivat tietäjät, noidat, kaldealaiset ja tähtienselittäjät, ja minä kerroin heille unen, mutta he eivät voineet ilmoittaa minulle sen selitystä.

8 (4:5) Mutta viimein tuli minun eteeni Daniel, jonka nimi on minun jumalani nimen mukaan Beltsassar ja jossa on pyhien jumalien henki; ja minä kerroin hänelle unen:

9 (4:6) 'Beltsassar, sinä tietäjäin päämies, jossa minä tiedän olevan pyhien jumalien hengen ja jolle mikään salaisuus ei ole liian vaikea! Sano, mitä olivat ne näyt, jotka minä unessani näin, ja mikä on sen selitys.

10 (4:7) Nämä olivat minun pääni näyt, jotka minulla oli vuoteessani. Minä näin: Katso, oli puu keskellä maata, ja sen korkeus oli suuri.

11 (4:8) Puu kasvoi ja vahvistui, niin että sen latva ulottui taivaaseen ja se näkyi kaiken maan ääriin.

12 (4:9) Sen lehvät olivat kauniit ja sen hedelmät suuret, ja siinä oli ravintoa kaikille. Sen alla etsivät varjoa kedon eläimet, ja sen oksilla asuivat taivaan linnut, ja kaikki liha sai siitä ravintonsa.

13 (4:10) Minä näin pääni näyissä, joita minulla oli vuoteessani: katso, pyhä enkeli astui alas taivaasta.

14 (4:11) Hän huusi voimallisesti ja sanoi näin: hakatkaa puu poikki ja karsikaa sen oksat, riipikää sen lehvät ja hajottakaa sen hedelmät. Paetkoot eläimet sen alta ja linnut sen oksilta.

15 (4:12) Mutta sen kanto juurineen jättäkää maahan, rauta-ja vaskikahleissa kedon ruohikkoon. Taivaan kasteesta hän kastukoon, ja niinkuin eläinten olkoon hänen osansa maan ruoho.

16 (4:13) Hänen sydämensä muutetaan, niin ettei se ole ihmisen sydän, ja hänelle annetaan eläimen sydän. Ja niin kulukoon häneltä seitsemän aikaa.

17 (4:14) Tämä on säädetty enkelien päätöksellä, ja niin ovat tästä asiasta pyhät sanoneet, että elävät tietäisivät Korkeimman hallitsevan ihmisten valtakuntaa ja antavan sen, kenelle hän tahtoo, ja asettavan sen päämieheksi ihmisistä halvimman.'

18 (4:15) Tämän unen näin minä, kuningas Nebukadnessar. Ja sinä, Beltsassar, sano sen selitys, koska ei yksikään minun valtakuntani viisaista voi minulle ilmoittaa sen selitystä. Mutta sinä sen voit, sillä sinussa on pyhien jumalien henki."

19 (4:16) Silloin Daniel, jonka nimenä oli Beltsassar, hämmästyi hetkeksi, ja hänen ajatuksensa peljästyttivät häntä. Kuningas lausui ja sanoi: "Beltsassar, älköön uni ja sen selitys sinua peljästyttäkö". Beltsassar vastasi ja sanoi: "Herrani, koskekoon uni sinun vihollisiasi ja sen selitys sinun vastustajiasi.

• isostakirjastaaa

20 (4:17) Puu, jonka sinä näit ja joka kasvoi ja vahvistui, niin että sen latva ulottui taivaaseen ja se näkyi kaikkeen maahan,

21 (4:18) jonka lehvät olivat kauniit ja hedelmät suuret ja jossa oli ravintoa kaikille, jonka alla kedon eläimet asuivat ja jonka oksilla taivaan linnut oleskelivat,

22 (4:19) -se puu olet sinä, kuningas, joka olet kasvanut ja vahvistunut; sinun suuruutesi on kasvanut ja ulottuu taivaaseen ja sinun valtasi maan ääriin.

23 (4:20) Ja että kuningas näki pyhän enkelin astuvan alas taivaasta ja sanovan: 'Hakatkaa puu poikki ja turmelkaa se, mutta jättäkää sen kanto juurineen maahan, rauta-ja vaskikahleissa kedon ruohikkoon; taivaan kasteesta hän kastukoon, ja niinkuin kedon eläinten olkoon hänen osansa, kunnes häneltä on kulunut seitsemän aikaa',

24 (4:21) sen selitys, oi kuningas, ja Ylimmäisen päätös, joka on kohdannut minun herraani, kuningasta, on tämä:

25 (4:22) Sinut ajetaan pois ihmisten seasta, ja kedon eläinten parissa on sinun asuinpaikkasi oleva; sinä joudut syömään ruohoa niinkuin raavaat, ja sinä olet kastuva taivaan kasteesta; ja niin on sinulta kuluva seitsemän aikaa, kunnes tulet tuntemaan, että Korkein hallitsee ihmisten valtakuntaa ja antaa sen, kenelle hän tahtoo.

26 (4:23) Mutta että käskettiin jättää maahan puun kanto juurineen, se tietää, että sinun valtakuntasi pysytetään sinulla, ja sinä saat sen, niin pian kuin tulet tuntemaan, että valta on taivaan.

27 (4:24) Sentähden, kuningas, kelvatkoon sinulle minun neuvoni: kirvoita synnit itsestäsi almuilla ja pahat tekosi vaivaisia armahtamalla; ehkäpä silloin onnesi kestäisi."

28 (4:25) Tämä kaikki kohtasi kuningas Nebukadnessaria.

29 (4:26) Kaksitoista kuukautta tämän jälkeen, kun kuningas oli kävelemässä kuninkaallisen palatsinsa katolla Baabelissa,

30 (4:27) hän puhkesi puhumaan sanoen: "Eikö tämä ole se suuri Baabel, jonka minä väkevällä voimallani olen rakentanut kuninkaalliseksi linnaksi, valtasuuruuteni kunniaksi!"

31 (4:28) Vielä oli sana kuninkaan suussa, kun taivaasta tuli ääni: "Sinulle, kuningas Nebukadnessar, julistetaan: Sinun valtakuntasi on otettu sinulta pois.

32 (4:29) Sinut ajetaan pois ihmisten seasta, ja kedon eläinten parissa on sinun asuinpaikkasi oleva; sinä joudut syömään ruohoa niinkuin raavaat, ja niin on sinulta kuluva seitsemän aikaa, kunnes tulet tuntemaan, että Korkein hallitsee ihmisten valtakuntaa ja antaa sen, kenelle hän tahtoo."

33 (4:30) Sillä hetkellä se sana toteutui Nebukadnessarissa: hänet ajettiin pois ihmisten seasta, ja hän söi ruohoa niinkuin raavaat, ja hänen ruumiinsa kastui taivaan kasteesta, kunnes hänen hiuksensa kasvoivat pitkiksi kuin kotkan sulat ja hänen kyntensä kuin lintujen kynnet.

34 (4:31) "Mutta sen ajan kuluttua minä, Nebukadnessar, nostin silmäni taivasta kohti, ja minun järkeni palasi. Ja minä kiitin Korkeinta, minä ylistin ja kunnioitin häntä, joka elää iankaikkisesti, jonka hallitus on iankaikkinen hallitus ja jonka valtakunta pysyy suvusta sukuun.

35 (4:32) Kaikki maan asukkaat ovat tyhjänveroiset; ja hän tekee, niinkuin hän tahtoo, taivaan joukoille ja maan asukkaille, eikä ole sitä, joka pidättää hänen kätensä ja sanoo hänelle: 'Mitäs teet?'

36 (4:33) Siihen aikaan palasi minun järkeni, ja palasi minun valtasuuruuteni ja loistoni, minun valtakuntani kunniaksi. Ja minun hallitusmieheni ja ylimykseni etsivät minut, ja minut pantiin jälleen hallitsemaan valtakuntaani, ja minun valtani lisääntyi ylenpalttisesti.

37 (4:34) Nyt minä, Nebukadnessar, kiitän, ylistän ja kunnioitan taivaan kuningasta; sillä kaikki hänen työnsä ovat totiset ja hänen tiensä oikeat. Ja hän voi nöyryyttää ne, jotka ylpeydessä vaeltavat."

• Alho

Kiinnostavaa! Tarkoitin Kyyros suurta, mutta Nebukadnessar on nähtävästi myös epäjumalanpalvoja, jota jumala käytti tarkoituksiinsa.

• Uskon

Jumala voi käyttää jopa pahoja henkiä kts Miikan kirja. Lähetti pahan hengen valheen hengeksi väärien profeettojen suuhun.

On eri asia profetoida ja olla profeetta. Joku voi puhua viisaita ja johdattaa helvettiin. Raamatulla kaikki tulisi tulkita ja seurata profetoivan henkilön oman elämän hedelmää. Ennenkaikkea etsikää Jumalaa, niin kaikki muu teille annetaan. En juurikaan luota ihmiseen. Oikeastaan yhtään.

Itse olen lukenut kovin paljon profetioita jotka ovat kovinkin erilaisia..niihin ei pitäisi heti uskoa..vaan rauhassa, jopa vuosia tutkiskella mitä sisältö on. Pyytää Jumalalta vahvistuksia. Erityisesti varoitan miellyttävästä profetiasta "Suomeen tulee suuri herätys" 'Suomi on Jumalan työkalu' tai Suomesta nousee uusi Joosuan sukupolvi' tai Suomessa herää Elian henki' näitä kuulee nykyään paljon, erityisesti hillsongmyönteisistä seurakunnista. Raamattu ei vahvista yhden maan olevan erityinen, varsinkaan sen ollessa joku muu kuin Israel.

Jumala voi käyttää ateistia, mutta ole varovainen sellaista kuunnellessasi. Esim. Huijariltakin voi saada niinsanottua tietoa, mutta seassa voi tulla kavala, tuhoava valhe. En ottaisi yhtään neuvoa ateistilta..

• kohti.ydinsotaa

En näe mitään syytä, etteikö Jumala voisi välittää viestiään välikappaleiden kautta (imaamit jne.). On yhdentekevää kuka tai millä tavalla ajatteleva ihminen, vaikka esim. muslimi, olisi viestin välittäjänä. Jumala ei erittele.
      Olen itse saanut jumalallisen viestin muslimin kautta.
      Huolimatta siitä, että uskomme eri jumaliin.

Minun Jumalani on Jahve!

Ja viesti, joka on tarkoitettu tietylle valitulle kohderyhmälle - on yhdentekevää mitä kautta se tulee.

• trckstr

Vastaukseni oli yksinkertainen:

Tapani uskoa on parempi.

Käytäntö on osoittanut sen. Marialla on jo ydinaseet.

• Lyhyesti KYLLÄ.Jumala voi laittaa jopa puhumaan eli ohittaa ihmisen mielen ja sanat ovat eri kuin ihminen puhuisi .Raamatussa taitaa olla myös jotain aasin puhumisesta :) tämä ei siis liity ateisteihin vaan tärkeissä hätätilanteissakin voi niin käydä .Jumala antaa näet auringon paistaa niin hyville kuin pahoille ja jos ihminen ei ole niin paha ,että toimillaan lyhentää omaa elämäänsä niin kaikki on mahdollista .Myös se ,että kylmin ateisti voi olla seuraavana vuonna kuuma kristitty ,joka on palavampi ja suloisempi Jumalalle kuin haalea penseä lopunajan kristitty ,jonka Jeesus ilmoitti sylkevänsä suusta ulos.Siinä hieman miettimistä.

• Alho

Omista tutuistani vain eräät kristittyinä itseään pitävät vääristävät kristillisyyden oppeja. Vastaavia on sitten julkisuudessakin korkeita kirkon virkoja myöten. Ateisti, agnostikko tai vastaava ei ole koskaan sanonut minulle, että kristillisyys sallii sen ja sen synnin.

Juttelin kerran raamatun opeista, kuten sodomasta ja gomorrasta ja avioliitosta ateistisen ystäväni kanssa. Olin silloin teini-ikäinen ja sillä kannalla, että voin rakentaa uskontoni tulkitsemalla raamattua aivan miten haluan, poimimalla jotain miellyttävää sieltä täältä tai tulkitsemalla uudelleen, ja jättämällä jotain muuta pois. Ateisti selitti, että kristinuskossa tietyt asiat ovat keskeisiä, ja jos en noudata kristinuskon oppeja, niin oikeastaan en ole kristitty siinä mielessä, mitä sillä on aina tarkoitettu. Ateistille kyse oli vain sanojen (kuten kristitty) käyttämisestä ymmärrettävällä ja rehellisellä tavalla, mutta hän oli oikeassa paljon syvemmin. Siitä tuli pieni kiista, koska loukkaannuin siitä, että joku "haluaa rajoittaa kristillisyyttäni", mutta olen sittemmin ymmärtänyt ja toki myöntänyt hänelle, että hän oli oikeassa.

Tämä ateisti oli kyllä ihan tietoinen puhuessaan ja ymmärsi mitä sanoo. Eli tässä kyse ei varmaan ollut siitä, mitä MrHyvis tuossa aiemmin sanoo, että jumala ohittaa mielen.

• Jumalalle kaikki on mahdollista...jos et sitä ymmärrä niin oletko Jeesuksen seuraaja laisinkaan?

• Alho

Kyse ei ole siitä, onko se mahdollista, vaan siitä, haluaako Jumala tehdä niin, kun on hurskaitakin kristittyjä käytettävissä.

• Alho kirjoitti:

Kyse ei ole siitä, onko se mahdollista, vaan siitä, haluaako Jumala tehdä niin, kun on hurskaitakin kristittyjä käytettävissä.

Luuletko että ihmisenä sinun tulisi tietää Herran suunnitelmat läpikotaisin?
        Jospa muistaisit aluksi vaikka todellisen paikkasi luotuna , ei Luojana ?

• ateistienjumala

Joo minä olen jonkun jumalan ohjaama kirjoituksiin, ei se on vain järjen ääntä.
      Miksi puhutte jostain hengestä oletteko jotain jakomielitautisia.
      Ihminen on se mikä perimässä ohjaa ja ympäristö antaa mallin.

• usu

Ennen ateistit, lapset, eläimet ja kivet puhuvat totuuden sanoja, kuin valekristityt. Niin syvälle on vajonnut valekristillisyys, ettei mikään ole tarpeeksi moraalitonta, etteivätkö jotkut papit ja piispat voisi väittää sitä kristillisyyden mukaiseksi.

Mutta tapahtuuko näin oikeasti? Ennen on tapahtunut, joten miksei nykyisin! Kristikunta tarvitsee apua, jotta kaikki eivät harhautuisi. Jumala voi yllättää. Maailmanlopun edellä on usein sanottu tapahtuvan mahdottoman tuntuisia asioita. Odottakaa odottamatonta.

• Huomauttelija-567

Ateisti voi olla rehellisempi, moni uskovaksi itseään korottanut henkilö voi olla uskonnoton.

Ulkokullatut, valehtelijat jne...

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      91
      4515
    2. Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä

Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?
      Puolanka
      62
      3452
    3. Pekka Aittakumpu ja Jenni Simula kiistävät väitetyn aviorikoksen

"Y­lei­ses­sä tie­dos­sa oleva asia”, sanovat Kalevan lähteet https://www.kaleva.fi/pekka-aittakumpu-ja-jenna-simula-ki
      Maailman menoa
      116
      2679
    4. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      115
      2575
    5. Miksi olet riittämätön kaivatullesi?

Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell
      Ikävä
      128
      2484
    6. Hymysi saa tunteet

Pintaan❤️ jos et tarkoita niin älä tee sitä
      Ikävä
      42
      2085
    7. Tiedän, että emme yritä mitään

Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian
      Ikävä
      28
      2027
    8. Aloitetaan puhtaalta pöydältä

Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei
      Ikävä
      224
      1783
    9. Näin pitkästä aikaa unta sinusta

Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni
      Ikävä
      9
      1667
    10. Miten hetki

Kahden olisi paras
      Ikävä
      29
      1638
    Aihe