Tarkastelemme tässä amerikasta tullutta messiaanista harhaoppia, joka on kiihkolakihenkisyyttä, Saulus laista kiivautta Kristittyjä kohtaan:
Tuomme ensiksi esille missiosakarja net artikkelin, jossa Israelin messiaanisen seurakunnan johtaja tuo esille tuon amerikkalaisen harhaopin harhat:
'Israel Harel, Messiaanisen seurakunnan johtaja Israelissa
KRISTITYT KONTRA MESSIAANISET JUUTALAISET
Kooste: TV7: Kuningaskunnan tuuli (osa 17); Jyrki ja Mia Valkeakari
Väliotsikot ja tehosteet: Väinö Hotin
------------------------
Erilaista messiaanisuutta
Tänään messiaanisessa juutalaisuudessa ovat vastakkain: amerikkalainen ja israelilainen. ”Kun
kuulen, mitä Amerikassa opetetaan, saan kylmiä väreitä. Mistä he oikein keksivät kaiken
epäraamatullisen opetuksen?”
Juutalaisuus – varottava oja
”Israel Harel on huolissaan siitä, että osa kreikkalais-roomalais pakanuudesta vapautumaan
pyrkivistä kristityistä näyttää olevan kaatumassa suoraan toiseen ojaan eli juutalaisuuteen” (Mia
Valkeakari).
Tänään osa kristityistä näyttää olevan kaatumassa toiseen ojaan eli juutalaisuuteen. Kristityt
luulevat, että juutalaisuus on oikea suunta.
Rabbiinien tulkintoja?
Kristityt eivät voi perustaa kristillistä elämäänsä rabbien opetuksille ja juutalaiselle perimätiedolle.
Rabbit ovat ilmoittaneet olevansa Jumalan auktoriteetin yläpuolella. Se löytyy Talmudista. Tarinan
mukaan rabbit keskustelevat asiasta Jumalan kanssa. Jumala myöntää, että rabbit ovat etevämpiä
kuin hän. Kristityt luulevat, että juutalaisuus on oikea suunta. Tämän päivän juutalaisuus on
kuitenkin kaukana Raamatusta. Se ei perustu Raamattuun, vaan rabbien tulkintoihin. Rabbit ovat
muuttaneet Raamattua. Näin ihmiset eivät näe totuutta. Aiheesta liikkuu paljon väärää tietoa.
Ihmiset alkavat etsiä vanhurskautta lakeja noudattamalla sen sijaan, että he luottaisivat
Jeesukseen, joka täytti koko lain...
Me sanomme, että Messias on jo tullut. Emme tule vanhurskaiksi lakeja noudattamalla, vaan
olemalla henkilökohtaisessa suhteessa Israelin Messiaaseen.'
jatkuu ..
Amerikan messiaaninen eksytys
42
654
Vastaukset
- messiaaninenharha
jatkuu..
'Tooran ongelmallisuus
Hebrealaiskirje opettaa, että uuden pappeuden myötä toora muuttui.
Toora-sanan käyttäminen on ongelmallista. Juutalaisille toora voi tarkoittaa:
- rabbien opetuksia, jotka eivät ole raamatullisia
- tai viittä Mooseksen kirjaa
- tai koko Raamattua
Jos sanot noudattavasi Tooraa, mitä sillä tarkoitat?
Muuttuvat liitot
Vain Jumalan ja ihmisen välejä säätelevät lait pysyvät liitosta liittoon. Meidän kaikkien on paras
rakastaa Jumalaa kaikesta sydämestämme...
Jokaisessa liitossa on eri lait. Toora siis on muuttunut ja me elämme Uuden liiton lakien aikaa, -
emmekä aikaisempien liittojen lakien aikaa...
Jumala pyytää meitä siirtymään uuden liiton täyteyteen.
Uusi liitto ei ollut Jeesuksen keksintö:
”Katso, päivät tulevat, sanoo Herra, jolloin minä teen Israelin heimon ja Juudan heimon kanssa
uuden liiton; en sellaista liittoa kuin se, jonka minä tein heidän isäinsä kanssa silloin, kun minä
tartuin heidän käteensä ja vein heidät pois Egyptin maasta, ja jonka liittoni he ovat rikkoneet”
(Jer.31:31,32).
Jae 33:” Minä panen lakini heidän sisimpäänsä.”
Hes.36:26 puhuu siitä, kun Jumala poistaa kivisydämemme ja antaa meille lihasydämen:
”Ja minä annan teille uuden sydämen, ja uuden hengen minä annan teidän sisimpäänne. Minä
poistan teidän ruumiistanne kivisydämen ja annan teille lihasydämen” (Hes.36:26).
Hän antaa meille Henkensä ja auttaa meitä kulkemaan hänen tahdossaan.
Uusi liitto vanhan tilalle
Pyhä Henki auttaa noudattamaan uuden liiton lakia. Hebrealaiskirjeen mukaan uusi liitto on
parempi kuin vanha ja se korvaa uuden:
”Sanoessaan "uuden" hän on julistanut ensimmäisen liiton vanhentuneeksi; mutta se, mikä
vanhenee ja käy iälliseksi, on lähellä häviämistään” (Hebr.8:13).
Mikä sitten saa ihmiset kaipaamaan ulkoisia sääntöjä? (Mia Valkeakari)
Ihmiset kaipaavat helposti ymmärrettäviä sääntöjä ja - käyttäytymiskaavoja. Käyttäytymiskaavat
antavat turvallisuudentunteen. Jumala kuitenkin haluaa, että haemme turvaa suhteestamme
Häneen...
”sillä kirjain kuolettaa, mutta Henki tekee eläväksi” (2. Kor.3:6).'
jatkuu- vain.kristityille
Mietitääs sitä lakia.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/b9ab4d68-27a1-44d3-a17e-6605448bc32d
lukekaas linkki. Eikös heidät pitäisi vapauttaa - vapaudenlain mukaan.
Eihän laki sido enää tässä liitossa edes virkavaltaa, vaan ovat vapaita elämään sydämensä mukaan.
Eli hieman väätäen asiaa. Eli nykyistä kristittynä elävää haastaisin ajattelemaan.
Missä vaiheessa ollaan lain alla ja missä vapaita.
Onko "ns." virkaveljillä, jotka elävät niinkuin pitää, niin vapaus laista ja jotka venkuloivat ovat sitten sen lain alla.
Uskovaisuus kristillisyydessä mielellään kääntääkin asian toisinpäin, eli he mielellään nukkuvat pukuhuoneessa "lainvapauttamina" ja hieman pärräävät kotona, eikä evankeliumintehtävissä ja eivät ole "lainalla" - niinkö.
Vaatii hieman mielikuvitusta pähkäilemään ja tähän ei pysty pyöreänpöydän porukka, heillä menee yli hilseen ja eivät ymmärrä tekstiä. Voivat olla vapaita, eikä saa vastatakaan.
Mutta - kristityt. pohtikaas.
Jumalanvaltakunnassa on "lain" päämäärä rakkaus. Ja yleisenpappeuden nimissä, meidän pitäisi olla Jumalanmielenmukaisia. Eli Hengessä elää Hengellisen lain mukaan, joka rakkaudesta on syttynyt sydämissä Herran aikaansaanoksena.
Eihän siinä olla lain alla. Eli on armonkautta ymmärretty asian päämäärä ja se, että Pyhässä Hengessä työ on Herran. Siksi Herra laittaa tahtonsa sydämeen. Eli yhtälö on valmis.
Sitten he - jotka säveltävät lihansa mukaan, niin hieman väsyttää ja pannaan maate - naisten pukukopin penkille. Rike on laiskuus ja piiloutuminen, eihän virkamiestä osata etsiä naisten pukukopin penkiltä nukkumasta.
Oli niin hauska artikkeli, että käytin "keppihevosta" ja ratsastin areenalle. - herätkää
Joo, ihan kiva keppihevonen. Hengellinen laki ja työpaikkojen käyttäytymissäännöt on tietenkin kaksi eri asiaa.
Uskon, että uudestisyntynyt kristitty ei salli itsensä pelleillä työssä ja työpaikalla. Tässäkin täytyy tietysti on selvää, että kaikki me hairahdumme monin tavoin. Luulisin että lopulta ratkaisee asenne. Että jos on valmis katumaan ja tekemään parannuksen sekä muuttamaan käytöstään.
Laikia kirjaimellisesti elämässään noudattava, vaikka todellisuudessa ei pysty lakia täydellisesti noudattamaan, taas keksii laista aina jonkun porsaanreiän jolla voi yrittää selittää tekemisensä, tai tekemättä jättämisensä.
- herätkää
Jatka jatka.. Odotan jo vesi kuelellä
- siitäkö.kyse.janoosi
onko vesi kielellä, että sammuttaisi janoa vedellä, jonka avulla saisi Jumalan tahdon mitätöityä ja perinnevesilähteiden kiulut täytettyä?
- herätkää
Päinvastoin. Vastoin päin.
- herätkää
Nyt tulee väkevää matskua...
- messiaaninenharha
jatkuu ..
'Juutalaisten juhlien tarkoitus
Jos uskot, että lakeja pitämällä pääset lähemmäksi Jumalaa, toivotan onnea yrityksellesi.
Raamatun mukaan se ei kuitenkaan onnistu.
On hienoa, että kristityt etsivät juutalaisia juuriaan ja haluavat siirtyä Rooman öljypuusta Israelin
öljypuuhun. Juutalaiset juhlat ovat hieno asia, mutta ne eivät ole itsetarkoitus. Niiden tarkoitus on
vahvistaa yhteyttämme Jeesukseen.
Molemmilla oma (yhtävertainen) traditio
Kristityt ovat siirtymässä kristillisen tradition piiristä rabbiinisen tradition piiriin. He etsivät
väärästä paikasta.
Oma pelastuskokemus
Tajusin, tiesin Jumalasta paljon, mutta en tuntenut Häntä...Kun olin hukkumaisillani, lääkärit
antoivat minulle neuvoja, mutta Jeesus hyppäsi veteen ja veti minut kuiville.
Uusi liitto = suhde Jumalan kanssa
”Uusi liitto ei ole kokoelma sääntöjä, vaan suhde Jumalan kanssa” (Mia Valkeakari).
Jumala ei tahdo, että näytämme hengellisyytemme määrätyin menoin. Hän haluaa olla yksin
meidän kanssamme kaikkein pyhimmässä. Meidän ei tarvitse tehdä mitään tämän eteen. Meidän
tarvitsee vain hyväksyä, mitä Jumala on jo tehnyt. Ja astua Israelin Jumalan läsnäoloon
Juutalaisen Messiaan kautta...
Kumpikin pysyköön omassa kastissaan!
Jeesus sanoo, että ei-juutalaisten tulisi pysyä ei-juutalaisina. Juutalaisten tulisi pysyä juutalaisina.
Hän ei halua, että ei-juutalaisista tulee juutalaisia. Hän haluaa, että tulemme tuntemaan Hänet
henkilökohtaisesti. Se on evankeliumin sanoma.
Risto Santala (1929-2012)
”Kun hän palasi kristinuskon juurille, hän ei palannut Mooseksen lakiin, vaan juutalaisten
Messiaan luo” (Mia Valkeakari).
Jeesus riittää
Jeesus riittää. Hän on Jumala. Hän tuli tuomaan meille elämän ja yltäkylläisyyden. Jos elämäsi ei
ole täynnä iloa ja rauhaa, elämästäsi puuttuu Jeesus.'
jatkuu .. - herätkää
Hallelujjaa Hallelujjaa..
- messiaaninenharha
jatkuu ..
'Mitä sapatti on?
Kun hebrealaiskirjeessä puhutaan sapatista, sillä tarkoitetaan paikkaa, jossa meidän on elettävä
koko elämämme. Sapatti muistuttaa meille, ettemme voi ansaita Jumalan lahjaa. Voimme vain
ottaa sen vastaan. Ensimmäinen päivä, jonka ihminen vietti maan päällä, oli sapatti. Kun ihminen
luotiin, hänen piti heti alkaa levätä. Hänen täytyi ensin oppia lepäämään ennen kuin hän pystyi
tekemään jotain Jumalalle.
Kristinuskon todelliset juuret (Mia Valkeakari)
Kristinuskon todelliset juuret eivät siis ole juutalaisuudessa tai Mooseksen laissa, vaan kristinuskon
todellinen juuri on Messias, joka on ilmoitettu juutalaisissa Vanhan testamentin kirjoituksissa.
Juurille paluussa on siis kysymys paluusta tämän Jeesus-Messiaan luo ja astumisesta Hänen
kauttaan sisään koko uuden liiton rikkauteen.
--------------------
LOPPUPÄÄTELMÄ Väinö Hotti
Tämä on voimakasta harhaoppia. Kuinka kristillinen media voi moista levittää?! Allekirjoittanutta
eivät esitykset ainakaan vakuuttaneet. Lisäksi asiantuntijalausunto vei kaikilta ”maton alta”.
Vielä vakavampi asia on se, että raamattuperustelut ovat perin hatarat. Raamatunlauseista ei tosin
ole puutetta, mutta se selitys: kuin piru raamattua!'
jatkuu .. - herätkää
Sielu virvoittuu tämmöisestä
- herätkää
Mia on väkevä ase
- messiaaninenharha
jatkuu ..
'SYNKRETISMIÄ
Yksin Kristus
Uskontojen sekoitus on ilmeinen. Lahjakkaasti tässä sekoitetaan Kristus ja Mooses. Kristustakaan
ei kielletä, mutta painopiste on Mooseksessa. Puuttuu paavalilainen ”yksin Kristus” – asenne.
”Niinpä, kun minä tulin teidän tykönne, veljet, en tullut puheen tai viisauden loistolla teille
Jumalan todistusta julistamaan. Sillä minä olin päättänyt olla teidän tykönänne tuntematta mitään
muuta paitsi Jeesuksen Kristuksen, ja hänet ristiinnaulittuna” (1. Kor.2:1,2).
”Niinpä minä todella luen kaikki tappioksi tuon ylen kalliin, Kristuksen Jeesuksen, minun Herrani,
tuntemisen rinnalla, sillä hänen tähtensä minä olen menettänyt kaikki ja pidän sen roskana - että
voittaisin omakseni Kristuksen ja minun havaittaisiin olevan hänessä ja omistavan, ei omaa
vanhurskautta, sitä, joka laista tulee, vaan sen, joka tulee Kristuksen uskon kautta, sen
vanhurskauden, joka tulee Jumalasta uskon perusteella” (Fil.3:8,9).
Raamattu kehottaa ”katsomaan Kristukseen. Nämä opettajat sanovat; Katso Moosekseen! Katso
Tooraan! Katso Talmudiin!
"Katso, Jumalan Karitsa, joka ottaa pois maailman synnin!” (Joh.1:29).
”silmät luotuina uskon alkajaan ja täyttäjään, Jeesukseen” (Hebr.12:2).
Jeesuksen ”veren ääni” ei kuulu ollenkaan.'
jatkuu .. - messiaaninenharha
jatkuu ..
'SYNERGISMIÄ
Kaikkikin nämä ”lain opettajat” pitävät pelastusta Jumalan ja ihmisen yhteisyrityksenä. Lakia ei
käytetä siten, että syntinen riisuttaisiin omista ponnistuksistaan, vaan häntä innostetaan
kiipeämään lain tikapuita kohti taivasta. Tällä tiellä ei saavuteta koskaan pelastusta, joka perustuu
yksin armoon.
Väärä lain tulkinta
Paavalin teologian mukaan lain tehtävä ja virka on saattaa ihminen synnintuntoon – ja sitä kautta
Kristuksen yhteyteen. Tässä laki on opetusväline, jolla suruttomia opetetaan ja kasvatetaan
taivaskelpoisiksi – ohi Kristuksen.
Kirjoituksissa ei ole elämää
Tooraan ja Talmudiin luotetaan ”kuin pukki suuriin sarviin”.
”Te tutkitte kirjoituksia, sillä teillä on mielestänne niissä iankaikkinen elämä, ja ne juuri todistavat
minusta; ja te ette tahdo tulla minun tyköni, että saisitte elämän” (Joh.5:39,40).
Peruskivet pettävät
Uskomme peruskivet ovat: yksin Kristus, yksin armo, yksin usko ja yksin Raamattu.
1. Yksin Kristus. Kristuksen rinnalle jopa Hänen yläpuolelleen vängätään Moosesta. Kristus kyllä
mainitaan, mutta hänellä ei ole käyttöä. Kristuksen sovitustyö korvataan Mooseksen antamilla
eväillä.
2.Yksin armo. Tekojen oppia alusta loppuun. Kristukselle ei ole käyttöä, koska lakia käytetään
väärin. Lailla ei pyritä murtamaan ihmisten kivikovia sydämiä, jotta pääsisi syntymään uusi
ihminen.
3. Yksin usko. Aabrahamista puhutaan, mutta ei ”Aabrahamin uskosta”. Ismaelia ei rohjeta
karkottaa pois, vaan luullaan, että hän voi periä yhdessä Iisakin kanssa.
”Sanokaa minulle te, jotka tahdotte lain alaisia olla, ettekö kuule, mitä laki sanoo?
Onhan kirjoitettu, että Aabrahamilla oli kaksi poikaa, toinen orjattaresta, toinen vapaasta. Mutta
orjattaren poika oli syntynyt lihan mukaan, vapaan taas lupauksen voimasta. Tämä on
kuvannollista puhetta; nämä naiset ovat kaksi liittoa: toinen on Siinain vuorelta, joka synnyttää
orjuuteen, ja se on Haagar; sillä Haagar on Siinain vuori Arabiassa ja vastaa nykyistä Jerusalemia,
joka elää orjuudessa lapsineen. Mutta se Jerusalem, joka ylhäällä on, on vapaa, ja se on meidän
äitimme” (Gal.4:21-26).
”Mutta niinkuin lihan mukaan syntynyt silloin vainosi Hengen mukaan syntynyttä, niin
nytkin. Mutta mitä sanoo Raamattu? "Aja pois orjatar poikinensa; sillä orjattaren poika ei saa
periä vapaan vaimon pojan kanssa." Niin me siis, veljet, emme ole orjattaren lapsia, vaan vapaan”
(Gal.4:29-31).'
jatkuu .. - herätkää
Se on näin ja aamen!!
- herätkää
Kiitos Jeesus! Hunajata on totuuden puhujan sanat.
- messiaaninenharha
jatkuu..
'4. Yksin Raamattu. Raamattua lainataan, mutta aivan väärin. Sen avulla pyhitetään väärä oppi ja
tuodaan esille sitä, mitä Pyhä Henki ei koskaan ole tahtonut sanoa. Ei Keijo Lindemanin maininta
”armon pohjalta”, ”uuden liiton armon ja vapauden pohjalta” mitään pyhitä. Joutavanpäiväistä
harhautusta ja sanoilla kikkailua! Koko esitys osoittaa, ettei liikuta armon varassa, vaan
ihmisyritysten ja lain tekojen tiellä.
Ei Hengen vapautta
”Vapauteen Kristus vapautti meidät. Pysykää siis lujina, älkääkä antako uudestaan sitoa itseänne
orjuuden ikeeseen” (Gal.5:1).
”Sillä Herra on Henki, ja missä Herran Henki on, siinä on vapaus” (2. Kor.3:17).
Mooseksen evankeliumin julistajat ovat ”kireitä tyyppejä”. He toimivat ”messiaanisen
jäykkäkouristuksen vallassa”. Heillä on paljon sanottavaa, kuten aikoinaan Elihulla:
”Sillä minä olen sanoja täynnä, henki rinnassani ahdistaa minua. Katso, minun rintani on kuin viini,
jolle ei reikää avata, se on pakahtumaisillaan niinkuin nuorella viinillä täytetyt leilit” (Job 32:18,19).
Ollessaan lain orjuudessa he eivät voi johtaa ketään evankeliumin vapauteen, vaan tekevät
”käännynnäisiä”.
Tällaisilla julistajilla on kuitenkin oma kuulijakuntansa. Ihminenhän on luonnostaan: 1. Syntinen. 2.
Juutalainen (haluaa teoillaan pelastua). 3. Katolinen (seremonioihin mielistynyt). 4. Lahkolainen
(me yksin oikeassa).
Sauluksen teologiaa
Näiden mooseslaisten opettajien opetusta on mahdotonta sovittaa Paavalin teologiaan, mutta
Sauluksen teologiaan se kyllä sopii. Kaikki he uhkuvat jäätävää kylmyyttä kristittyjä kohtaan. He
eivä tunnnusta kristillistä identiteettiä. He eivät tunnusta, että kristityillä on oma koti; kristityt ovat
”mieron tiellä”. Heidät on saatava Israel - juurille, Jerusalemiin, Tooran ääreen. Mieletöntä!
”Mutta Saulus raateli seurakuntaa, kulki talosta taloon ja raastoi ulos miehiä ja naisia ja panetti
heidät vankeuteen” (Apt.8:3).
”Mutta Saulus puuskui yhä uhkaa ja murhaa Herran opetuslapsia vastaan ja meni ylimmäisen
papin luo ja pyysi häneltä kirjeitä Damaskon synagoogille, että keitä hän vain löytäisi sen tien
vaeltajia, miehiä tai naisia, ne hän saisi tuoda sidottuina Jerusalemiin” (Apt.9:1,2).
”Luulin minäkin, että minun tuli paljon taistella Jeesuksen, Nasaretilaisen, nimeä vastaan, ja niin
minä teinkin Jerusalemissa. Paljon pyhiä minä suljin vankiloihin, saatuani ylipapeilta siihen
valtuuden, ja kun heitä tapettiin, annoin minä ääneni sen puolesta. Ja kaikkialla synagoogissa minä
usein koetin rankaisemalla pakottaa heitä herjaamaan Jeesusta, ja menin niin pitkälle vimmassani
heitä vastaan, että vainosin heitä aina ulkomaan kaupunkeihin saakka” (Apt.26:9-11).'
Tässä todellista tietoa amerikan messiaanisten harhaopista, joka on tuotu Suomeen ja leviää täällä! - herätkää
Todella tasapainon ja totuuden sinfonia, kuin raikas tuulahdus lakihenkisten ummetuksen keskelle.
- herätkää
Luin vielä kerran. Ajatuksella. Tähän ei vastaanvånkääjåt ja valehtelijat löydä yhtäkään argumenttia. Se on patentti. Totuus ei pala tulessakaan.
- herätkää
Eikö löydy yhtäkään miestä saatanan synagoogaasta, syvyydestä, nousemaan sarvet päässä puolustamaan omaa harhaista oppiaan?
- herätkää
Tulkaa te menoran ryöstäjät. Tulkaa te Toraistit uusjuudalaiset, tekopyhät, saatanan vallittut. Tulkaa ja antakaa verta verrasta. Ettekö pysty, ettekö uskalla? Pelottaako ansa? Kärpäspaperi odottaa. Olkaa hyvät.
- s-seutulainen
Älkäämme suotta härnätkö ja provosoiko toraisteja.
Emme sillä tavoin saa heitä muuta kuin yhä kauemmas evankeliumista.
Ellei aloitus jatkoviesteineen ( nm. "messiaaninenharha ) HERÄTÄ heissä mitään, emme auta asiaa ärsyttämällä ärsyttäen heitä tuttuihin hyökkäyksiinsä.
:) - herätkää
Olet tietenkin oikeassa. Eivät nyt hyppää kynnelle vain siksi, kun ei ole millä vastustaa totuutta. Totuutta vastaan hekään eivät voi mitään.
- kamalaeksytys
on se kamalaa eksytystä, itse eivät mene sisälle ..
Matt. 23:13
Mutta voi teitä, kirjanoppineet ja fariseukset, te ulkokullatut, kun suljette taivasten valtakunnan ihmisiltä! Sillä itse te ette mene sisälle, ettekä salli meneväisten sisälle mennä.
Jeesus jo varoitti näistä tooralahkolaisista ..- tosi
Tooran teksteistä en tiedä juuri mitään.Tutkin vain raamauutua.Tooran lainaukset saattaa olla raamatusta,mutta onko teksti tulkittu oikein,ei varmaa.Senverran pitkiä tooran selitykset,että en viitsi syventyä niihin.Jeesus todella varoitti fariseuksista,
Hetkonen, siis Raamatussa sanotaan missä kohtaa, että on väärin noudattaa Jumalan pyhää, vanhurskasta ja hyvää lakia, eli siis Tooraa? Kertokaa missä kohtaa Raamattua sanotaan, että ollakseen armon alla uudessa liitossa täytyy tehdä syntiä ja rikkoa Jumalan pyhää lakia?
- Laskuntulos
Tämän uskonnon kr.net opetellut netistä.
Sitä hän vouhkaa täällä suu vaahdossa.
Monesko uskonto tämä lienee minkä hän on opetellut? - kristitty.netille.ajatus
Eivät he voi millään itseänsä puolustaa.
He eivät osaa lukea sanaa ja siksi he lukevat vain toisten kirjoituksia.
He eivät käsitä, että Jumala haluaa varjella pahasta ja on Valtakuntansa maailmaan rajannut lakinsa kautta, eli rakkaudenlain kautta.
Joka on saanut syntyä Ylhäältä Pyhän Hengen kirkastettua Kristuksen - Voidellun silmien eteen, ja näyttänyt synnin kauheuden - eli laittomuuden hengen.
He tekevät parannuksen ja saava armosta Jumalantyönä pelastuksen, ja näin he eivät halua tehdä syntiä , eli rikkoa Jumalan lakia. Hengen voimalla, se on Jumalan Henki, he vastustavat pahaa, pukeutuneena Kristuksen sota-asuun.
Siksi lakia ei voi rikkoa, tekemättä syntiä Kaikkivaltiasta vastaan.
Synnin palkka on kuolema.
Tätä eivät nuo toisten kirjoituksia maalaavat kaverit ymmärrä. Heitä sokeuttaa se väärä hedelmä makuineen ja sen avulla julistautuvat jumaliksi, kieltäen jopa Mestarinsa - Sapatin Herran.
He ovat sokeita - sokeitten taluttajia. - mitenmeneesinulla
'uudessa liitossa täytyy tehdä syntiä ja rikkoa Jumalan pyhää lakia?'
Onko sinulla kaikki hyvin?
- Jisreel
Voisitko laittaa hieman selvemmin mikä on omia ajatuksiasi, ja mikä jonkin muun, ja mikä on harhaa?
Olet ilmeisesti kopioinut jostain, ja siksi kaikki on niin sekavasti.
Ottaisin kantaa, jos saisin varmasti selvää tarkoituksestasi.
Toora muuten tarkoittaa "opetus" ei laki.- pois.pois
Pysy judaisti poissa täältä.
- eisuostuvastaamaan
kristitty net kopioi lahkonsa oppeja ...
ei hän suostu kertomaan, mistä hän lahkonsa opit kopioi.. - älä.komentele
pois.pois kirjoitti:
Pysy judaisti poissa täältä.
Tiesitkö, että nämä palstat ovat kaikille avoimia ?
- varoituspaikallaan
Hyvä että tästä eksytyksestä varoitetaan selkeästi.
Tooralahkolaiset ovat täysin oman ristiriitaisen harhaopin vallassa. - hauskamies
kristitty net nimimerkki ei osaa edes kertoa, mitä käskyjä pitäisi noudattaa ja miten niitä pitäisi noudattaa.
hän puhuu siis pelkkänä vitsinä Tooran noudattamisesta, sillä tottakai hän osaisi helposti luetella kaikkin ne käskyt, joita pitää noudattaa ja osaisi antaa ohjeet - tarkat ohjeet - miten mitäkin käskyä pitää noudattaa... jos hän itse kerran niitä noudattaisi .. mutta ei hän Toorasta piittaa, vaan omasta uskonnollisesta ylpeydestään..
hän ei pysty edes kertomaan niitä käskyjä .. hauska mies
hän on niin kuin köyhä, joka kerskuu rikkauksillaan, mutta ei pysty mitenkään niitä rikkauksiaan esittelemään ... kun niitä ei ole ..
Tooran laki on kaikkinensa niin monimutkainen laki, että pitää tutkia todella tarkasti kaikki kirjoitukset moneen kertaan, koska samasta asiasta annetaan erilaisia käskyjä eri paikoissa.. siksi niitä ei kukaan täydellisesti edes tunne, saatikka pystyisi noudattamaan.. - pilkkaavatJeesusta
perkele on tosi ahkerana täällä helluntaipalstalla, jossa pitäisi keskustella helluntailaisuudesta..
perkele on vallannut lähes koko tämän palstan, koska se vihaa helluntailaisia Kristuksen omia..
tooralahkolaiset työntävät perkeleen oppia ovista ja ikkunoista .. Jeesusta pilkaten ja uskovat helvettiin tuomiten.. - ihmiskäden_sormi
ylläpidon antti wuoltee on ottanut hellaripalstan oman tooraoppinsa levitykseen ja estää normaalin keskustelun helluntailaisuuteen liittyvistä aiheista.
- 676767667
Ja kukahan on tämä Antti Wuoltee?
- Laskuntulos
676767667 kirjoitti:
Ja kukahan on tämä Antti Wuoltee?
Kr.net kuuluu hänen toraistien messiaaniseen seurakuntaansa. Seurakunnassa on jokaisella oma oppi esim. kasteasiassa.
Vesivessan käyttö on kr.netin mukaan syntiä.
Ylläpitäjä suojelee kr.nettiä vaikka hän on helluntailaisten vihollinen. Arvostelu poistetaan.
- mistäonkaan
Aabrahamin usko antaa tooralahkolaisillekin hiukan ajattelemisen aihetta!
Mooseksen kirjoissa kaikki ei olekaan niin Jumalallista, kuin yritetään väittää.
Tooran lakeihin on tullut vaikutteita Hammurabin laista eli Babylonian laista, sillä Mooseksen kirjat on viimeistelty Babylonialaisten pakkosiirtolaisten pappien toimesta ja niihin on sekoittunut varsin paljon asioita Babylonian laista ja opuksista! Osa näyttää olevan jopa El jumalan palvontamenoja ja käskyjä.- Jisreel
Nyt tuossa menet itse siihen mistä muita syytät, kumoat Raamattua.
- kenenkirjoituksia
Jeesus toi toisenlaisen lain. Jeesus ei hyväksynyt Tooran kuolemantuomioita.
Jeesus kertoi, ettei Jumala halua syntisen kuolemaa, vaan pelastusta.
Jumala oli antanut käskyn: 'Älä tapa'
Jeesus piti tuota käskyä ehdottomana ja ylimpänä; niinpä nuo Tooraan tuodut kuolemantuomiot on ilmeisesti tuotu Mooseksen kirjoihin hammurabin/ babylonian lainsäädännöstä.
Samoin nuo valloituskäskyt, joissa Jumala käskee tappaa kaikki ihmiset jostakin kaupungista lienevät El jumalan käskyjä; Jumala ei tarvitse ihmistä tuomioidensa välikappaleeksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Orpo hiiri kadoksissa, Marin jo kommentoi
Kuinka on valtiojohto hukassa, kun vihollinen Grönlantia valloittaa? Putinisti Purra myös hiljaa kuin kusi sukassa.704915Lopeta jo pelleily, tiedän kyllä mitä yrität mies
Et tule siinä onnistumaan. Tiedät kyllä, että tämä on just sulle. Sä et tule multa samaan minkäänlaista responssia, kosk2884602Tampereen "empatiatalu" - "Harvoin näkee mitään näin kajahtanutta"
sanoo kokoomuslainen. Tampereen kaupunginvaltuuston maanantain kokouksessa käsiteltävä Tampereen uusi hyvinvointisuunni2903478Tehomaksu rankaisisi normaalista sähkönkäytöstä
Energiaviraston valmistelema tehomaksumalli herättää aiheellista huolta erityisesti tavallisten kotitalouksien näkökulma1193326Nuori lapualainen nainen tapettu Tampereella?
Työmatkalainen havahtui erikoiseen näkyyn hotellin käytävällä Tampereella – tämä kaikki epäillystä hotellisurmasta tie383310Lidl teki sen mistä puhuin jo vuosikymmen sitten
Eli asiakkaat saavat nyt "skannata" ostoksensa keräilyvaiheessa omalla älypuhelimellaan, jolloin ei tarvitse mitään eril1271898- 1051640
- 1721291
Toimari laittoi afrikkalaiset työharjoittelijat laulamaan Banaaninlastaajan laulua!
Käski vielä heidän sanoa aina aamulla tehtävien jaossa "tama ei olla valkoisen miehen homma."401215Orpo pihalla kuin lumiukko
Onneksi pääministerimme ei ole ulkopolitiikassa päättäjiemme kärki. Hänellä on täysin lapsellisia luuloja Trumpin ja USA971185