Olen miettinyt ylöstempaamista. Aikaisemmin uskoin siihen, mutta olen ymmärtänyt, että uskovia tullaan vainoamaan ja heitä tulee kuolemaan paljon lopunaikoina uskonsa tähden. Olen ymmärtänyt, että uskovien kärsimys tulee olemaan suurta lopunaikoja kohti mennessä. Eksytys on myös valtava.
En tiedä, tuleeko ylöstempausta ennen Jeesuksen tuloa. Olen alkanut ajattelemaan, että uskovat nousevat Jeesusta vastaan vasta sitten kun he nousevat Jumalan luo.
Ylöstempausoppi
101
161
Vastaukset
- Kauanuskossa
Viimeisen kymmenen vuoden aikana on tullut uuusia tulkintoja. Uskon ettei ihan pahinta tarvitse uskovan kokea.
Rauhan tervehdys.
Alkuseurakunnasta lähtien ovat uskoneet saaneet toivoa, lohdustusta ja voimaa Herraa odottaen. Vainottu apostolinen seurakunta ei olisi muutoin ehkä kestäneetkään ilman tätä autuaallista toivoa.
Olin itse aikanani post-tribulationistisessa näkemyksessä, mutta täytyttyäni Pyhällä Hengellä ja tutkittuani laajemmin Raamatun profetiaa, olen päätynyt ylöstempaus opetukseen, koska sillä tavalla ei esimerkiksi tarvitse sekoittaa Ilmestyskirjaa "kuin pelikorttipakkaa". Profetia ei loppu viimein ole vaikeaa ymmärtää, vaan vaikeaa uskoa.
Kerron tässä opetuksessani 12 syytä miksi uskon, että Jeesus Kristus voi tulla jo tänään. Maranata!
https://www.youtube.com/watch?v=UIMgeNB6anI
"Valvokaa siis joka aika ja rukoilkaa, että saisitte voimaa PAETAKSENNE tätä kaikkea, mikä tuleva on, ja seisoaksenne Ihmisen Pojan edessä." - Luukas 21:36
Siunauksin, MM.- varokaa.Mattilaa
Varokaa Mauno Mattilaa. Hän jakaa koko ajan vääriä profetioita. Hänessä on vierasta tulta.
https://keskustelu.suomi24.fi/t/14255285/mauno-mattila-on-vaara-profeetta
https://keskustelu.suomi24.fi/t/14322267/mauno-mattila-tunnusti-olevansa-vaara-profeetta
Mattila ei ole tehnyt parannusta vieraan tulen levittämisestä
Mauno Mattila jakaa profetiaa, että Donald Trump olisi Jumalan pasuuna
https://keskustelu.suomi24.fi/t/15508520/mauno-mattila-jakaa-profetiaa-etta-donald-trump-olisi-jumalan-pasuuna - Steyr
varokaa.Mattilaa kirjoitti:
Varokaa Mauno Mattilaa. Hän jakaa koko ajan vääriä profetioita. Hänessä on vierasta tulta.
https://keskustelu.suomi24.fi/t/14255285/mauno-mattila-on-vaara-profeetta
https://keskustelu.suomi24.fi/t/14322267/mauno-mattila-tunnusti-olevansa-vaara-profeetta
Mattila ei ole tehnyt parannusta vieraan tulen levittämisestä
Mauno Mattila jakaa profetiaa, että Donald Trump olisi Jumalan pasuuna
https://keskustelu.suomi24.fi/t/15508520/mauno-mattila-jakaa-profetiaa-etta-donald-trump-olisi-jumalan-pasuunaOletkot Sinä 'varokaa.mattilaa' nikki itse ollut oikeata Isä Jumalan tulta sytyttelemässä ja lisää Isä Jumalan kannusta öljyä liekkeihin valelemassa, mielipiteesi perusteella?
Ei kyllä siltä kuulosta. - ParannustaTekemäänsiitä
Minustakin hänen olisi jo parasta LOPETTAA tuo Herran palvelijan, Mauno Mattilan jatkuva julkinen parjaus!
Kunnianloukkaussyytteet yltävät myös nettikirjoitteluihin. ParannustaTekemäänsiitä kirjoitti:
Minustakin hänen olisi jo parasta LOPETTAA tuo Herran palvelijan, Mauno Mattilan jatkuva julkinen parjaus!
Kunnianloukkaussyytteet yltävät myös nettikirjoitteluihin.Rauhan tervehdys.
Ei näistä kunnianloukkaussyytteitä kannatta nostaa ja jos näitä ei olisi nostamassa ketjuja sekä nimeä esille, niin eihän noita opetuksiani kukaan löytäisi, mutta näin Jumalan sana menestyy ja se on tärkeintä. Näin siis pahakin palvelee Herraa.
Apostoli Paavali ottikin tällaisen kannan:
"Kaikessa me osoittaudumme Jumalan palvelijoiksi: ...kunniassa ja häpeässä, pahassa maineessa ja hyvässä, villitsijöinä ja kuitenkin totta puhuvina, tuntemattomina ja kuitenkin hyvin tunnettuina; kuolemaisillamme, ja katso, me elämme, kuritettuina emmekä kuitenkaan tapettuina, murheellisina, mutta aina iloisina, köyhinä, mutta kuitenkin monia rikkaiksi tekevinä, mitään omistamatta, mutta kuitenkin omistaen kaiken." - 2. Korinttolaiskirje 6:8-10
Tuohon Trump aiheeseen olen aika monesti vastannut ja perusongelma on siinä, että jotkut odottaa Amerikan presidentin olevan hengellinen johtaja ja silloin odotetaan itse asiassa jo antikristusta. Trump ei tullut seurakuntaa laittamaan kuntoon, vaan maallisen regimentin, ja on siinä tehnyt poikkeuksellisen hyviä päätöksiä liittyen aborttiin, suhteeseen Israelin kanssa ja mitä tulee ääri-islamiin. Talousluvutkin kertovat jo jopa ylikuumenimisesta!
Itse pysyn ylöstempaus toivossa, koska tässä pahassa maailmanajassa ei kannatta katsetta laskea vellovaan myrskyyn, joka upottaa, vaan taivasta kohti, jossa on Herramme Jeesus Kristus odottamassa myös meitä.
"Jos te siis olette herätetyt Kristuksen kanssa, niin etsikää sitä, mikä on ylhäällä, jossa Kristus on, istuen Jumalan oikealla puolella. Olkoon mielenne siihen, mikä ylhäällä on, älköön siihen, mikä on maan päällä." - Kolossalaiskirje 3:1-2
Siunauksin, MM.- todistettu_on
Ingenjör_81 kirjoitti:
Rauhan tervehdys.
Ei näistä kunnianloukkaussyytteitä kannatta nostaa ja jos näitä ei olisi nostamassa ketjuja sekä nimeä esille, niin eihän noita opetuksiani kukaan löytäisi, mutta näin Jumalan sana menestyy ja se on tärkeintä. Näin siis pahakin palvelee Herraa.
"Kaikessa me osoittaudumme Jumalan palvelijoiksi: ...kunniassa ja häpeässä, pahassa maineessa ja hyvässä, villitsijöinä ja kuitenkin totta puhuvina, tuntemattomina ja kuitenkin hyvin tunnettuina; kuolemaisillamme, ja katso, me elämme, kuritettuina emmekä kuitenkaan tapettuina, murheellisina, mutta aina iloisina, köyhinä, mutta kuitenkin monia rikkaiksi tekevinä, mitään omistamatta, mutta kuitenkin omistaen kaiken." - 2. Korinttolaiskirje 6:8-10
Tuohon Trump aiheeseen olen aika monesti vastannut ja perusongelma on siinä, että jotkut odottaa Amerikan presidentin olevan hengellinen johtaja ja silloin odotetaan itse asiassa jo antikristusta. Trump ei tullut seurakuntaa laittamaan kuntoon, vaan maallisen regimentin, ja on siinä tehnyt poikkeuksellisen hyviä päätöksiä liittyen aborttiin, suhteeseen Israelin kanssa ja mitä tulee ääri-islamiin. Talousluvutkin kertovat jo jopa ylikuumenimisesta!
Itse pysyn ylöstempaus toivossa, koska tässä pahassa maailmanajassa ei kannatta katsetta laskea vellovaan myrskyyn, joka upottaa, vaan taivasta kohti, jossa on Herramme Jeesus Kristus odottamassa myös meitä.
"Jos te siis olette herätetyt Kristuksen kanssa, niin etsikää sitä, mikä on ylhäällä, jossa Kristus on, istuen Jumalan oikealla puolella. Olkoon mielenne siihen, mikä ylhäällä on, älköön siihen, mikä on maan päällä." - Kolossalaiskirje 3:1-2
Siunauksin, MM.Mitään kunnianloukkaussyytettä ei voi nostaa sellaisesta, kun puhuu totuuden. Sinut on todistettu vääräksi profeetaksi. Siitä on pitävä näyttö. Sinua voi kutsua vääräksi profeetaksi ja eksyttäjäksi.
- Samaatietä
Ingenjör_81 kirjoitti:
Rauhan tervehdys.
Siunauksin, MM.Kuule Mauno, jos joku ei pysy ylöstempausopissa tai usko siihen niin meneekö hän sen vuoksi kadotukseen?
Nyt joku ajattelee, ettei voi tietää mikä on Jumalan tuomio eikä lähde näihin tuomiollisiin kysymyksiin vastaamaan.
Mutta mitä sinä Mauno ajattelet, onko ylöstempausoppi suoranaisesti autuuskysymys? - Kauanuskossa
Jumalanvaltakunta on harvaan asuttua jos Mattilaa uskoo. Kun kaikki kristityt ovat harhaoppisia niin ei siellä kovi monia meistä ole. Tie on paljon kapeampi kuin on annettu ymmärtää. Hänen juttuja tulisi kuunnella mieli perille päästä.
- Diopterius
Ei tullut Jeesus 15.3.2019.
Kohta tulee täyteen 750 000 päivää Jeesuksen tulon odottelua. - Väärääpuhetta
Kauanuskossa kirjoitti:
Jumalanvaltakunta on harvaan asuttua jos Mattilaa uskoo. Kun kaikki kristityt ovat harhaoppisia niin ei siellä kovi monia meistä ole. Tie on paljon kapeampi kuin on annettu ymmärtää. Hänen juttuja tulisi kuunnella mieli perille päästä.
Älä liioittele. Ei Mattila tuollaista väitä.
- jumala-kanssamme
Samaatietä kirjoitti:
Kuule Mauno, jos joku ei pysy ylöstempausopissa tai usko siihen niin meneekö hän sen vuoksi kadotukseen?
Nyt joku ajattelee, ettei voi tietää mikä on Jumalan tuomio eikä lähde näihin tuomiollisiin kysymyksiin vastaamaan.
Mutta mitä sinä Mauno ajattelet, onko ylöstempausoppi suoranaisesti autuuskysymys?>>>Mutta mitä sinä Mauno ajattelet, onko ylöstempausoppi suoranaisesti autuuskysymys?<<<
Vaikka en olekaan Mauno, vastaan kysymykseen:
Ei ole autuuskysymys, Mutta elämä täällä voi olla vähemmän iloista
ja autuasta jos ei usko, että Jeesus voi tulla ja tulee mikä päivä tahansa
noutamaan omansa taivaaseen ja pelastaa omansa tulevasta vihasta.
Mikäli uskova ei usko tempausoppiin, hän odottaa antikristusta
tulemaan kuristamaan itseään. Ja sellaisen uskovan elämä voi olla
raskasta. Mutta ikuiseen aututeen tempausopiin uskomatta ei vaikuta.
Emme odota antikristusta vainoamaan meitä uskovia. Me odotamme
Herraa Jeesusta pelastamaan meitä antikristuksen vallasta.
"Usko Herraan Jeesukseen niin sinä pelastut".
Pelastus on uskossa Jeesukseen. Ei uskossa tempaukseen.
Mutta sitten tempausopin hylännyt ihminen voisi kysyä itseltään:
Mihin muuhun Raamatun ilmoitukseen en usko? Onko niitä Raamatun
oppeja paljon, joihin en usko? Jos näitä oppeja on useita, tulee ihmisen
kysyä itseltään, olenko ollenkaan uskossa Jumalan Sanaan. Jos huomaa
ettei olekaan uskossa Jumalan Sanaan, silloin tulisi ensin tulla uskoon.
Sitten uskovana voi uskoa Raamatun sen kaikilta osin.
Tällainen uskon koettelu on hyvin raamatullista. Paavali kirjoitti
Korintton USKOVILLE
2 Kor 13:5 "Koetelkaa itseänne, oletteko uskossa; tutkikaa itseänne.
Vai ettekö tunne itseänne, että Jeesus Kristus on teissä? Ellei, niin ette
kestä koetusta."
Paavali ei käskenyt koettelemaan uskooko uskova tempausoppiin tai
johonkin muuhun Raamatun oppiin. Ratkaisevaa on se, onko Jeesus Kristus
sinussa ja minussa. Pelastus on Jeesuksessa Kristuksessa. Onko Pelastus
sinussa? - Samaatietä
jumala-kanssamme kirjoitti:
>>>Mutta mitä sinä Mauno ajattelet, onko ylöstempausoppi suoranaisesti autuuskysymys?<<<
Vaikka en olekaan Mauno, vastaan kysymykseen:
Ei ole autuuskysymys, Mutta elämä täällä voi olla vähemmän iloista
ja autuasta jos ei usko, että Jeesus voi tulla ja tulee mikä päivä tahansa
noutamaan omansa taivaaseen ja pelastaa omansa tulevasta vihasta.
Mikäli uskova ei usko tempausoppiin, hän odottaa antikristusta
tulemaan kuristamaan itseään. Ja sellaisen uskovan elämä voi olla
raskasta. Mutta ikuiseen aututeen tempausopiin uskomatta ei vaikuta.
Emme odota antikristusta vainoamaan meitä uskovia. Me odotamme
Herraa Jeesusta pelastamaan meitä antikristuksen vallasta.
"Usko Herraan Jeesukseen niin sinä pelastut".
Pelastus on uskossa Jeesukseen. Ei uskossa tempaukseen.
Mutta sitten tempausopin hylännyt ihminen voisi kysyä itseltään:
Mihin muuhun Raamatun ilmoitukseen en usko? Onko niitä Raamatun
oppeja paljon, joihin en usko? Jos näitä oppeja on useita, tulee ihmisen
kysyä itseltään, olenko ollenkaan uskossa Jumalan Sanaan. Jos huomaa
ettei olekaan uskossa Jumalan Sanaan, silloin tulisi ensin tulla uskoon.
Sitten uskovana voi uskoa Raamatun sen kaikilta osin.
Tällainen uskon koettelu on hyvin raamatullista. Paavali kirjoitti
Korintton USKOVILLE
2 Kor 13:5 "Koetelkaa itseänne, oletteko uskossa; tutkikaa itseänne.
Vai ettekö tunne itseänne, että Jeesus Kristus on teissä? Ellei, niin ette
kestä koetusta."
Paavali ei käskenyt koettelemaan uskooko uskova tempausoppiin tai
johonkin muuhun Raamatun oppiin. Ratkaisevaa on se, onko Jeesus Kristus
sinussa ja minussa. Pelastus on Jeesuksessa Kristuksessa. Onko Pelastus
sinussa?Minä en perusta uskoani ylöstempaukseen. Jos se tulee niin tulee, jos ei tule niin ei tule. Elämämme on muutoinkin niin lyhyt matka verrattuna iäisyyteen ja uskova voi jo tässä ajassa iloita siittä ettei ole yksin, vaan Jumalan johdatuksessa niinkuin kaikki muutkin tapahtumat maailmankaikkeudessa.
Tuo antaa rauhan ja ilon. Ei tarvitse pelätä mitään kun turvaa Jeesukseen.
Iänkaikkisuustoivo on olemassa ilman tempaustakin ja ilo siittä.
Noin uskon ja ajattelen.
Kun on turva Jeesuksessa, on sr paras turva. - jumala-kanssamme
Samaatietä kirjoitti:
Minä en perusta uskoani ylöstempaukseen. Jos se tulee niin tulee, jos ei tule niin ei tule. Elämämme on muutoinkin niin lyhyt matka verrattuna iäisyyteen ja uskova voi jo tässä ajassa iloita siittä ettei ole yksin, vaan Jumalan johdatuksessa niinkuin kaikki muutkin tapahtumat maailmankaikkeudessa.
Tuo antaa rauhan ja ilon. Ei tarvitse pelätä mitään kun turvaa Jeesukseen.
Iänkaikkisuustoivo on olemassa ilman tempaustakin ja ilo siittä.
Noin uskon ja ajattelen.
Kun on turva Jeesuksessa, on sr paras turva.Uskotko, että antikristus tulee kuristamaan sinua ennen kuin olet lopullisesti pelastettu. Silloinhan sinä odotat sitä kauhulla ja elät pelossa. Olisiko Jumala
tarkoittanut sinut sellaiseen elämään? Eikö Jumalan Poika rakasta morsiantaan
ja pelasta hänet vihollisensa käsistä? Jumalan Poika ei jätä omiaan vihan aikaan.
Vihan ajassa on kysymys Jumalan tuomioista, jotka kohtaavat jumalatonta maailmaa.
Jumalan tuomiot ja vihan aika ei kohtaa uskovia. Jeesus tulee pelastamaan uskovat tulevasta vihasta. Itse asiassa Hän on jo pelastanut meidät meidän uskoon tulossamme. Me vain odotamme ruumiimme lunastusta. - Samaatietä
Uskotko, että antikristus tulee kuristamaan sinua ennen kuin olet lopullisesti pelastettu. Silloinhan sinä odotat sitä kauhulla ja elät pelossa. Olisiko Jumala
ja pelasta hänet vihollisensa käsistä? Jumalan Poika ei jätä omiaan vihan aikaan.
Vihan ajassa on kysymys Jumalan tuomioista, jotka kohtaavat jumalatonta maailmaa.
Jumalan tuomiot ja vihan aika ei kohtaa uskovia. Jeesus tulee pelastamaan uskovat tulevasta vihasta. Itse asiassa Hän on jo pelastanut meidät meidän uskoon tulossamme. Me vain odotamme ruumiimme lunastusta.En ole ajatellut ajankohtaa, olen jättänyt tuon asian Jumalalle. Minulla on kyllä tullut raamatusta käsitys siittä missä jarjestyksessä lopunajantapahtumat tulevat tapahtumaan. En pelkää etukäteen, sillä kun tiedän kaiken olevan parhaimmissa käsissä, tiedän kaiken menevän lopulta parhain päin, kävi miten kävi ja tulee antikristus milloin tulee.
En pelkää eikä ahdista. - Samaatietä
Samaatietä kirjoitti:
En ole ajatellut ajankohtaa, olen jättänyt tuon asian Jumalalle. Minulla on kyllä tullut raamatusta käsitys siittä missä jarjestyksessä lopunajantapahtumat tulevat tapahtumaan. En pelkää etukäteen, sillä kun tiedän kaiken olevan parhaimmissa käsissä, tiedän kaiken menevän lopulta parhain päin, kävi miten kävi ja tulee antikristus milloin tulee.
En pelkää eikä ahdista.Olen myös nähnyt kaksi näkyä lopunajoista, en sanos, että uskovat tulevat pääsemään kuin koira veräjästä, muttei pelota.
Me emme ole yksin ja kuolemakin on voitto.
Kaikki on kaikkivaltiaan tiedossa ja Jeesus on kanssamme kaikissa ahdistuksissakin. - 1234567---
Uskotko, että antikristus tulee kuristamaan sinua ennen kuin olet lopullisesti pelastettu. Silloinhan sinä odotat sitä kauhulla ja elät pelossa. Olisiko Jumala
Jumalan tuomiot ja vihan aika ei kohtaa uskovia. Jeesus tulee pelastamaan uskovat tulevasta vihasta. Itse asiassa Hän on jo pelastanut meidät meidän uskoon tulossamme. Me vain odotamme ruumiimme lunastusta.KAIKKI VIHAN JA VAINON AJAT OVAT, ENNEN TEMPAUSTA !
Viimeisissä vainoissa, ennen Jeesuksen toista tulemista tulevat viimeiset marttyyrit, ennen Jeesuksen toista tulemista.
Jumalan viha tulee kohtaamaan pedon kumartajia, josta kolmas enkeli varoittaa. - Samaatietä
1234567--- kirjoitti:
KAIKKI VIHAN JA VAINON AJAT OVAT, ENNEN TEMPAUSTA !
Viimeisissä vainoissa, ennen Jeesuksen toista tulemista tulevat viimeiset marttyyrit, ennen Jeesuksen toista tulemista.
Jumalan viha tulee kohtaamaan pedon kumartajia, josta kolmas enkeli varoittaa.Näin näin...en ole kaikessa samaa mieltä kanssasi, mutta todellakin ne tulevat kuolemaan jotka eivät kumarra petoa joka tunnustautuu Jumalaksi. Monet yhteislt, seurakunnat ja kirkot pitävät häntä Jumalana ja uskovat hänen olevan rakkaus, puhdas ja hyvä. Pimeys pukeutuu valkeuden vaatteisiin ja saa monet uskomaan itseensä.
Eniten ahdistaa tai etupäässä surettaa eksytettyjen vuoksi. Valitut eivät eksy, ne säästetään. Eli valittujen täytyy olla jokin muu joukko kuin kaikki uskovat ehkä...tai sitten uskovat ovat valittuja ja heidän takiaan päivät lyhennetään. En tiedä, pääasia että Jumala tietää. Hän kun ohjaa, kaikki menee parhain päin.
Jeesus on se turva. Hän vie läpi ahdistustenkin, kävi miten kävi. - 1234567---
Samaatietä kirjoitti:
Näin näin...en ole kaikessa samaa mieltä kanssasi, mutta todellakin ne tulevat kuolemaan jotka eivät kumarra petoa joka tunnustautuu Jumalaksi. Monet yhteislt, seurakunnat ja kirkot pitävät häntä Jumalana ja uskovat hänen olevan rakkaus, puhdas ja hyvä. Pimeys pukeutuu valkeuden vaatteisiin ja saa monet uskomaan itseensä.
Eniten ahdistaa tai etupäässä surettaa eksytettyjen vuoksi. Valitut eivät eksy, ne säästetään. Eli valittujen täytyy olla jokin muu joukko kuin kaikki uskovat ehkä...tai sitten uskovat ovat valittuja ja heidän takiaan päivät lyhennetään. En tiedä, pääasia että Jumala tietää. Hän kun ohjaa, kaikki menee parhain päin.
Jeesus on se turva. Hän vie läpi ahdistustenkin, kävi miten kävi.Huomioippas tämä.
Ilm.13:15. Ja sille annettiin VALTA antaa pedon kuvalle henki, että pedon kuva puhuisikin ja saisi aikaan, että ketkä vain eivät kumartaneet pedon kuvaa, NE TAPETTAISIIN.
Huomioi tämä sana: Ne tapettaisiin. Tässä ei sanota, että kaikki tapetaan.
Kun Jeesus tulee toisen kerran täällä on elossa olevia uskovia, jotka eivät ole kumartaneet petoa. Jeesus vie heidät 1000 vuodeksi taivaaseen. - Samaatietä
1234567--- kirjoitti:
Huomioippas tämä.
Ilm.13:15. Ja sille annettiin VALTA antaa pedon kuvalle henki, että pedon kuva puhuisikin ja saisi aikaan, että ketkä vain eivät kumartaneet pedon kuvaa, NE TAPETTAISIIN.
Huomioi tämä sana: Ne tapettaisiin. Tässä ei sanota, että kaikki tapetaan.
Kun Jeesus tulee toisen kerran täällä on elossa olevia uskovia, jotka eivät ole kumartaneet petoa. Jeesus vie heidät 1000 vuodeksi taivaaseen.Siis sinun mielestäsikö 1000 vuotinen rauhanvaltakunta ei ole maan päällä , Uudessa Jerusalemissa ? kun osa on tulkinnut niin että uusi Jerusalem lasketaan alas taivaasta maan päälle. Raamatussa kun on kirjoitettu tuosta Jerusalemin alas laskemisesta.
- 1234567---
Samaatietä kirjoitti:
Siis sinun mielestäsikö 1000 vuotinen rauhanvaltakunta ei ole maan päällä , Uudessa Jerusalemissa ? kun osa on tulkinnut niin että uusi Jerusalem lasketaan alas taivaasta maan päälle. Raamatussa kun on kirjoitettu tuosta Jerusalemin alas laskemisesta.
Tuhatvuotta pyhät ovat taivaassa, eikä täällä tuhoutuneen maanpäällä.
Ilm.21. Johannes näkee uuden taivaan ja uuden maan ynnä uuden Jerusalemin, jossa Jumala asuu niiden kanssa, jotka ovat voittaneet, muut joutuvat toiseen kuolemaan.
1. Ja minä näin uuden taivaan ja uuden maan, SILLÄ ENSIMMÄINEN TAIVAS JA ENSIMMÄINEN MAA OVAT KADONNEET, EIKÄ MERTA ENÄÄ OLE. 2. JA PYHÄN KAUPUNGIN , UUDEN JERUSALEMIN LASKEUTUVAN ALAS TAIVAASTA JUMALAN TYKÖÄ.
HUOM! 1000:nen vuoden jälkeen Jumala luo uuden taivaan ja uuden maan, ei ennen sitä ! - Samaatietä
1234567--- kirjoitti:
Tuhatvuotta pyhät ovat taivaassa, eikä täällä tuhoutuneen maanpäällä.
Ilm.21. Johannes näkee uuden taivaan ja uuden maan ynnä uuden Jerusalemin, jossa Jumala asuu niiden kanssa, jotka ovat voittaneet, muut joutuvat toiseen kuolemaan.
1. Ja minä näin uuden taivaan ja uuden maan, SILLÄ ENSIMMÄINEN TAIVAS JA ENSIMMÄINEN MAA OVAT KADONNEET, EIKÄ MERTA ENÄÄ OLE. 2. JA PYHÄN KAUPUNGIN , UUDEN JERUSALEMIN LASKEUTUVAN ALAS TAIVAASTA JUMALAN TYKÖÄ.
HUOM! 1000:nen vuoden jälkeen Jumala luo uuden taivaan ja uuden maan, ei ennen sitä !Minä olen ymmärtänyt niin että ensin on ylöstempaus ja sen jälkeen maanpäällinen 1000 vuotinen rauhanvaltakunta.
No samapa tuo, aika näyttää. En tiedä varmaksi tuleeko tempausta tai ei. Jumala sen tietää ja hyvä niin. - 1234567---
Samaatietä kirjoitti:
Minä olen ymmärtänyt niin että ensin on ylöstempaus ja sen jälkeen maanpäällinen 1000 vuotinen rauhanvaltakunta.
No samapa tuo, aika näyttää. En tiedä varmaksi tuleeko tempausta tai ei. Jumala sen tietää ja hyvä niin.Ota huomioon kuinka täällä voi 1000 vuotista rauhanvaltakuntaa viettää kun maa vesistöineen kaikkineen saastuu. Ihmiset vain pilkkaavat Jumalaa vitsaksien kohdatessa. Aurinkokin paahtaa kuin tuli.
Kaikki jumalattomat ovat kuolleina maanpäällä, sillä he saavat surmansa Jeesuksen toisessa tulemisessa Hänen ilmestyksestään.
1000:nen vuoden jälkeen heidät herätetään tuomiolle. Heitä kohtaa toinen kuolema.
Tärkeää on kuitenkin tämä tietää Jumalan viha tulee kohtaamaan pedon kumartajia, josta kolmas enkeli varoittaa. Pedonmerkkihän on sunnuntai, ihmiskäsky pyhäksi. . . Jumalan merkki on sapatti. Tulee valita oikein, että pääsee tempaukseen mukaan kun Jeesus tulee toisen kerran.
Ilm.14:12. Tässä on pyhien kärsivällisyys, niiden, jotka pitävät JUMALAN KÄSKYT JA JEESUKSEN USKON.
- fghghjghj
Ylöstempauksen jälkeen varmaan monet tajuavat totuuden ja kääntyvät Jumalan puoleen. Heitä sitten tapetaan lopun aikana. On viisasta ottaa Jeesus vastaan jo nyt, kun siitä ei Suomessa vielä menetä päätään. Jos teillä on ei-uskovaisia rakkaita ja ystäviä, kertokaa heille ylösotosta ja pedon merkistä, että he olisivat valmistautuneita, jos he jäävät tänne.
- 1234567---
Nyt on aika tajuta totuus ja kääntyä Jumalan puoleen. Toisessa tulemisessa Jeesus vie omansa 1000 vuodeksi taivaaseen. Kaikkki valheelliset jumalattomat pedon kumartajat saavat surmansa Jeesuksen toisessa tulemisessa Hänen ilmestyksestään vuorten rotkotkaan ei anna heille suojaa.
Pedonmerkistä vielä: Pedonmerkki on sunnuntai, ihmiskäsk pyhäksi. . . Jumalan merkki on sapatti. Tulee valita oikein, että pääsee tempaukseen mukaan kun Jeesus tulee toisen kerran. - Steyr
1234567--- kirjoitti:
Nyt on aika tajuta totuus ja kääntyä Jumalan puoleen. Toisessa tulemisessa Jeesus vie omansa 1000 vuodeksi taivaaseen. Kaikkki valheelliset jumalattomat pedon kumartajat saavat surmansa Jeesuksen toisessa tulemisessa Hänen ilmestyksestään vuorten rotkotkaan ei anna heille suojaa.
Pedonmerkistä vielä: Pedonmerkki on sunnuntai, ihmiskäsk pyhäksi. . . Jumalan merkki on sapatti. Tulee valita oikein, että pääsee tempaukseen mukaan kun Jeesus tulee toisen kerran.Älä höpötä omaa valheellista probakandaasi jatkuvasti.
Vain ja ainoastaan adventisteille sunnuntai on pedonmerkki. - 1234567---
Steyr kirjoitti:
Älä höpötä omaa valheellista probakandaasi jatkuvasti.
Vain ja ainoastaan adventisteille sunnuntai on pedonmerkki.Jokainen saa tuoda oman näkemyksensä pedosta ja merkistä esille. Sana vapaa.
Kysynkin sinulta kuka on peto 666 ja mikä on tämän pedonmerkki sinun näkemyksesi mukaan ? Sana on vapaa.
Tässä on viisaus. jolla ymmärrys on. - näillä.mennään
1234567--- kirjoitti:
Jokainen saa tuoda oman näkemyksensä pedosta ja merkistä esille. Sana vapaa.
Kysynkin sinulta kuka on peto 666 ja mikä on tämän pedonmerkki sinun näkemyksesi mukaan ? Sana on vapaa.
Tässä on viisaus. jolla ymmärrys on.Niin saakin, ne ketkä pitäytyvät mikrosuruun. Mikrosiru pedon merkki.
- Eikiitosjeesus
Pistäkää valmiiksi koukku leukaan ettei van mene tempaus sivu suun.
Taivaskäsite on ajalta jolloin hiekkaheimo ei tiennyt mitä kilometrin korkeudessa on. Aika surkuhupaisaa uskoa samoihin poppamiesten selityksiin yhä.- AI.sattuu
Vai koukku leukaan
- Eikiitosjeesus
Siitä sitä tempaistaan ylös kuin ahven avannosta. Ylös kylmään kurjuuteen.
- pretibulaatio
Jos joku haluaa perehtyä tähän asiaan, niin tässä on hyvä tutkielma asiasta, jossa käydään tempausta koskevat jakeet läpi ja myös ne jakeet, jotka luullaan koskevan tempausta, vaikka kyse on toisesta asiasta. Tempaus tapahtuu ennen kuin antikristus alkaa vainoamaan kristittyjä.
https://christinprophecy.org/articles/why-i-believe-in-a-pre-tribulation-rapture/
Tämä artikkeli selittää myös, miksi niin moni luulee tempauksen tapahtuvat vasta ahdistusten aikojen lopulla. Tähän harhaoppiin ovat erehtyneet mm. Petri Paavola ja Toni Torppa.- 1234567---
KAIKKI VAINOT ovat ennen tempausta, eikä tempauksen jälkeen, sillä KAIKKI vainoojat pedon kumartajat saavat surmansa Jeesuksen toisessa tulemisessa Hänen ilmestyksestään.
- kamalaaaa
1234567--- kirjoitti:
KAIKKI VAINOT ovat ennen tempausta, eikä tempauksen jälkeen, sillä KAIKKI vainoojat pedon kumartajat saavat surmansa Jeesuksen toisessa tulemisessa Hänen ilmestyksestään.
Eksyttäjä, numerosarja mellastaa adventismia.
- Almalilja
Juuri eilen kuuntelin tällaisen:
https://m.youtube.com/watch?v=AkAYKG8g3os
Tunnettu dr.Michael Brown ja tuntemattomampi professori perustelevat ja kertovat kehityksestään pre-tibistä sen torjumiseen. Molemmat tulivat uskoon srk:ssa, jossa opetettiin ylöstempausta pretrib, ja niin hekin sen uskoivat kun vanhemmat uskovat ja pastorit niin opettivat. Itsenäisen Rtun tutkimisen myötä molemmat ovat tulleet eri näkemykseen. Ovat julkaisseet kirjan aiheesta.
Kannattaa ainakin ottaa huomioon nämäkin perustelut. Valitettavasti puuttuu tekstitys niin suomeksi kuin enkuksikin, ja rätisevä puhelinhaastattelu vähän vaikeaa välillä saada selvää. Nyt kun hain linkin, havaitsin, että aiheesta on dr.Brownilla toinenkin pitkä ohjelma, sekä jokunen lyhyempi.
Kyseenalaisena pidän 7 vuotta kestävää ahdistuksen aikaa, sillä se perustuu kirjaimelliseen lukujen ottamiseen sellaisenaan. Monet luvut ovat kuitenkin symbolisia Rtun kielenkäytössä. Vaatii viisautta erottaa, mitkä luvut ovat symboliikkaa, mitkä kalenterin vuosia ja päiviä. Kun se Danielin 70. vuosiviikkokin on jo 2000 v.takanapäin, niin sillä ei voi perustella mitään tulevaa.
Jeesuksen paluu on toki lohdutus ahdistuksen keskellä eläville. Kauhistuttavat vainot ovat todellisuutta tänäänkin islamilaisissa maissa asuville kristityille. - mäkinuskon
https://www.youtube.com/watch?v=lZTlCnuHo5s
Mielenkiintoinen ylöstempausoppi videolla. - Samaatietä
Kristittyjä tullaan vielä tappamaan uskonsa vuoksi. On iham turhaa kertoa ettei noin tule käymään. Ne, jotka eivät kumarra petoa tulevat kuolemaan.
- 1234567---
Ilm.13:15. Ja sille annettiin valta antaa pedon kuvalle henki, että pedon kuva puhuisikin ja saisi aikaan, ETTÄ KETKÄ VAIN EIVÄT KUMARTANEET PETOA, NE TAPETTAISIIN.
Kiinnitin huomiota tähän sanaan: Ne tapettaisiin. Sain käsityksen, että kaikkia ei tule kohtaamaan tapetuksi tuleminen.
Jeesuksen tullessa täällä on eläviä uskovia, jotka muutetaan ja Jeesus vie heidät 1000-vuodeksi taivaaseen.
>> Tempaus tapahtuu ennen kuin antikristus alkaa vainoamaan kristittyjä.>>
Ja paskat.- jotainrotia
Tapahtuu sitten miten tapahtuukin, niin ei voi käydä että lentokoneessa tai autossa kuljettaja äkisti häviää ja muu maailma sitä ihmettelee että minne hävisivät.
Tai vähemmillä vahingoilla kuvaten partakone jää surisemaan johtonsa varassa roikkuen ja joku tulee ihmettelemään missä on koneen käyttäjä.
Kun sellaista tapahtuu, että hävitään eli temmataan, on kysymyksessä maailmanlaajuinen katastrofi missä ei ihmisten sieltä täältä katoamisia aleta ihmettelemään.- vbnbvmnnm
Kun Jeesus tulee hakemaan omiaan taivaallisiin häihin, löytäneekö hän uskoa maan päältä? Kuinka monta uskovaa te tunnette? Onko Suomi enää kristitty maa? Amerikassa ja Kiinassa on yhä paljon uskovia, mutta entä Euroopassa? Pienet lapset kuitenkin lienevät kaikki temmattujen joukossa, ja se tulee olemaan shokki tänne jääville vanhemmille.
- 1234567---
vbnbvmnnm kirjoitti:
Kun Jeesus tulee hakemaan omiaan taivaallisiin häihin, löytäneekö hän uskoa maan päältä? Kuinka monta uskovaa te tunnette? Onko Suomi enää kristitty maa? Amerikassa ja Kiinassa on yhä paljon uskovia, mutta entä Euroopassa? Pienet lapset kuitenkin lienevät kaikki temmattujen joukossa, ja se tulee olemaan shokki tänne jääville vanhemmille.
Shokki ei tänne jääville kestä kauan, sillä KAIKKI jumalattomat saavat surmansa Jeesuksen toisessa tulemisessa Hänen ilmestyksestään. Vuorten rotkotkaan ei anna heille suojaa.
- kamina_kuumaksi
Kuitenkaan ei ole mitään salaista tempausta. Vaan: Katso, hän tulee pilvissä, ja kaikki silmät saavat nähdä hänet, niidenkin, jotka hänet lävistivät, ja kaikki maan sukukunnat vaikeroitsevat hänen tullessansa. Totisesti, amen.
- Dogmatik
Kyllä on!
Jeesus palatessaan takaisin Öljymäelle, ei tule hakemaan ketään taivaan kotiin Karitsan häihin, vaan tulee sotimaan niitä vastaan, jotka syövät sianlihaa, harjoittavat epäjumalanpalvelusta jne.
"kun Herra Jeesus väkevien enkeleittensä kanssa ilmestyy taivaasta tulenlieskojen keskellä ja rankaisee niitä, jotka eivät tunne Jumalaa eivätkä suostu olemaan kuuliaisia Herramme Jeesuksen evankeliumille." (2 Tess 1:7,8)
"Katso, Herra saapuu tulenlieskassa, hänen vaununsa ovat kuin pyörretuuli. Hänen vihansa purkautuu tulenhehkuna, hänen jyrinänsä liekkeinä. Niin Herra toteuttaa oikeutensa tulella, hänen miekkansa lyö ihmissukua, ja monet kaatuvat sen lävistäminä: nuo, jotka puhdistautuvat ja valmistautuvat palvontatarhojen menoihin johtajansa ympärillä, nuo, jotka syövät kaikkea iljettävää, sian lihaa, rottia -- minä tunnen heidän tekonsa ja ajatuksensa, ja he kaikki saavat loppunsa, sanoo Herra." (Jes 66:15-17)
Ennen näitä kauheuksia Jeesus hakee omansa Isänsä kotiin taivaaseen, koska heitä ei ole tarkoitettu kärsimään vihan maljoista. Tätä kutsutaan myös tempaukseksi.
"Minun Isäni kodissa on monta huonetta -- enhän minä muuten sanoisi, että menen valmistamaan teille asuinsijan. Minä menen valmistamaan teille sijaa mutta tulen sitten takaisin ja noudan teidät luokseni, jotta saisitte olla siellä missä minä olen. Te tiedätte kyllä tien sinne minne minä menen." (Joh 14:2-4)
"Nainen synnytti lapsensa, pojan, joka on paimentava maailman kansoja rautaisella sauvalla. Tämä lapsi temmattiin Jumalan ja hänen valtaistuimensa luo," (Ilm 12:5)
"Kaksi miestä on pellolla: toinen otetaan, toinen jätetään. Kaksi naista on jauhamassa viljaa: toinen otetaan, toinen jätetään." (Matt 24:40,41) - Samaatietä
Dogmatik kirjoitti:
Kyllä on!
Jeesus palatessaan takaisin Öljymäelle, ei tule hakemaan ketään taivaan kotiin Karitsan häihin, vaan tulee sotimaan niitä vastaan, jotka syövät sianlihaa, harjoittavat epäjumalanpalvelusta jne.
"kun Herra Jeesus väkevien enkeleittensä kanssa ilmestyy taivaasta tulenlieskojen keskellä ja rankaisee niitä, jotka eivät tunne Jumalaa eivätkä suostu olemaan kuuliaisia Herramme Jeesuksen evankeliumille." (2 Tess 1:7,8)
"Katso, Herra saapuu tulenlieskassa, hänen vaununsa ovat kuin pyörretuuli. Hänen vihansa purkautuu tulenhehkuna, hänen jyrinänsä liekkeinä. Niin Herra toteuttaa oikeutensa tulella, hänen miekkansa lyö ihmissukua, ja monet kaatuvat sen lävistäminä: nuo, jotka puhdistautuvat ja valmistautuvat palvontatarhojen menoihin johtajansa ympärillä, nuo, jotka syövät kaikkea iljettävää, sian lihaa, rottia -- minä tunnen heidän tekonsa ja ajatuksensa, ja he kaikki saavat loppunsa, sanoo Herra." (Jes 66:15-17)
Ennen näitä kauheuksia Jeesus hakee omansa Isänsä kotiin taivaaseen, koska heitä ei ole tarkoitettu kärsimään vihan maljoista. Tätä kutsutaan myös tempaukseksi.
"Minun Isäni kodissa on monta huonetta -- enhän minä muuten sanoisi, että menen valmistamaan teille asuinsijan. Minä menen valmistamaan teille sijaa mutta tulen sitten takaisin ja noudan teidät luokseni, jotta saisitte olla siellä missä minä olen. Te tiedätte kyllä tien sinne minne minä menen." (Joh 14:2-4)
"Nainen synnytti lapsensa, pojan, joka on paimentava maailman kansoja rautaisella sauvalla. Tämä lapsi temmattiin Jumalan ja hänen valtaistuimensa luo," (Ilm 12:5)
"Kaksi miestä on pellolla: toinen otetaan, toinen jätetään. Kaksi naista on jauhamassa viljaa: toinen otetaan, toinen jätetään." (Matt 24:40,41)Mitä on tapahtunut ennen kuin juutalaiset huutavat Jeesuksen alas öljymäelle ja tulee tuhat vuotinen rauhan valtakunta?
Tuota ennenkin on vainoja yms - dfds
Samaatietä kirjoitti:
Mitä on tapahtunut ennen kuin juutalaiset huutavat Jeesuksen alas öljymäelle ja tulee tuhat vuotinen rauhan valtakunta?
Tuota ennenkin on vainoja ymsLuet Dogmatikin kommentti loppuun asti, niin saat vastauksen.
- Eikiitosjeesus
Dogmatik kirjoitti:
Kyllä on!
"Kaksi miestä on pellolla: toinen otetaan, toinen jätetään. Kaksi naista on jauhamassa viljaa: toinen otetaan, toinen jätetään." (Matt 24:40,41)Karitsan häihin??
Eläimiin sekoamisen minä teistä vielä jotenkin ymmärrän mutta että oikein häätkin. - 1234567---
Samaatietä kirjoitti:
Mitä on tapahtunut ennen kuin juutalaiset huutavat Jeesuksen alas öljymäelle ja tulee tuhat vuotinen rauhan valtakunta?
Tuota ennenkin on vainoja ymsPyhät ovat tuhatvuotta taivaassa, eikä täällä tuhotun maan päällä.
- antitoraistille
"Mutta nuo viholliseni, jotka eivät tahtoneet minua kuninkaakseen -- tuokaa heidät tänne ja teloittakaa heidät minun edessäni.'" (Luuk 19:27)
"Älkää pelätkö niitä, jotka tappavat ruumiin mutta eivät kykene tappamaan sielua. Pelätkää sen sijaan häntä, joka voi sekä sielun että ruumiin hukuttaa helvettiin." (Matt 10:28) - MeniJo
Dogmatik kirjoitti:
Kyllä on!
"Kaksi miestä on pellolla: toinen otetaan, toinen jätetään. Kaksi naista on jauhamassa viljaa: toinen otetaan, toinen jätetään." (Matt 24:40,41)Jes 66:18 Aika tulee, että minä kokoan kaikki kansat ja kielet, ja he tulevat ja näkevät minun kunniani. Ja minä teen tunnusteon heidän keskellänsä ja lähetän pakoonpäässeitä heidän joukostansa pakanain tykö Tarsiiseen, Puuliin ja Luudiin, jousenjännittäjäin tykö, Tuubaliin ja Jaavaniin, kaukaisiin merensaariin, jotka eivät ole kuulleet minusta kerrottavan eivätkä nähneet minun kunniaani, ja he ilmoittavat minun kunniani pakanain keskuudessa.
Tämä viitanne Jeesuksen ensimmäiseen tulemukseen ja kristinuskon leviämiseen. Loppu onkin ymmärrettävä hengellisesti, kuten monet VT:n viittaukset uuden liiton aikaan (hengellinen Jerusalem).
24 Ja he käyvät ulos katselemaan niiden miesten ruumiita, jotka ovat luopuneet minusta; sillä heidän matonsa ei kuole, eikä heidän tulensa sammu, ja he ovat kauhistukseksi kaikelle lihalle.
Tuo tapahtuu viimeisen tuomion jälkeen:
Mark. 9:47 Parempi on sinulle, että silmäpuolena menet sisälle Jumalan valtakuntaan, kuin että sinut, molemmat silmät tallella, heitetään helvettiin, jossa heidän matonsa ei kuole eikä tuli sammu. - niinpä-
MeniJo kirjoitti:
Jes 66:18 Aika tulee, että minä kokoan kaikki kansat ja kielet, ja he tulevat ja näkevät minun kunniani. Ja minä teen tunnusteon heidän keskellänsä ja lähetän pakoonpäässeitä heidän joukostansa pakanain tykö Tarsiiseen, Puuliin ja Luudiin, jousenjännittäjäin tykö, Tuubaliin ja Jaavaniin, kaukaisiin merensaariin, jotka eivät ole kuulleet minusta kerrottavan eivätkä nähneet minun kunniaani, ja he ilmoittavat minun kunniani pakanain keskuudessa.
Tämä viitanne Jeesuksen ensimmäiseen tulemukseen ja kristinuskon leviämiseen. Loppu onkin ymmärrettävä hengellisesti, kuten monet VT:n viittaukset uuden liiton aikaan (hengellinen Jerusalem).
24 Ja he käyvät ulos katselemaan niiden miesten ruumiita, jotka ovat luopuneet minusta; sillä heidän matonsa ei kuole, eikä heidän tulensa sammu, ja he ovat kauhistukseksi kaikelle lihalle.
Tuo tapahtuu viimeisen tuomion jälkeen:
Mark. 9:47 Parempi on sinulle, että silmäpuolena menet sisälle Jumalan valtakuntaan, kuin että sinut, molemmat silmät tallella, heitetään helvettiin, jossa heidän matonsa ei kuole eikä tuli sammu."Tämä viitanne Jeesuksen ensimmäiseen tulemukseen ja kristinuskon leviämiseen. Loppu onkin ymmärrettävä hengellisesti, kuten monet VT:n viittaukset uuden liiton aikaan (hengellinen Jerusalem)."
Mitä sinä oikein jaarittelet!!!
Jes 66 ei todellakaan viittaa Jeesuksen ensimmäiseen tulemukseen, eikä siinä kuvatut tapahtumat mitenkään liity edes siihen. Paavalihan toimi ensimmäisen tulemuksen jälkeen ja viittaa Jes 66:een, joka vielä tuleva on. Siis Jes 66 tarkoittaa Jeesuksen toista tulemusta.
Jakeita ei pidä vääntää kieroon vertauskuvalliseksi, koska muutoin katoaa niiden alkuperäinen tarkoitus. Jes 66 ei ole jotain vertauskuvallista runoutta, vaan selkeä kuvaus siitä, miten Jeesus tullessaan toimii. VT:ssä on paljon profetioita Jeesuksen toiseen tulemukseen ja myös 1000-vuotiseen valtakuntaan. - 1234567---
niinpä- kirjoitti:
"Tämä viitanne Jeesuksen ensimmäiseen tulemukseen ja kristinuskon leviämiseen. Loppu onkin ymmärrettävä hengellisesti, kuten monet VT:n viittaukset uuden liiton aikaan (hengellinen Jerusalem)."
Jes 66 ei todellakaan viittaa Jeesuksen ensimmäiseen tulemukseen, eikä siinä kuvatut tapahtumat mitenkään liity edes siihen. Paavalihan toimi ensimmäisen tulemuksen jälkeen ja viittaa Jes 66:een, joka vielä tuleva on. Siis Jes 66 tarkoittaa Jeesuksen toista tulemusta.
Jakeita ei pidä vääntää kieroon vertauskuvalliseksi, koska muutoin katoaa niiden alkuperäinen tarkoitus. Jes 66 ei ole jotain vertauskuvallista runoutta, vaan selkeä kuvaus siitä, miten Jeesus tullessaan toimii. VT:ssä on paljon profetioita Jeesuksen toiseen tulemukseen ja myös 1000-vuotiseen valtakuntaan.1000- vuotta pyhät ovat taivaassa.
- maan.päällä
1234567--- kirjoitti:
1000- vuotta pyhät ovat taivaassa.
Raamattu ilmoittaa, että 1000-vuotinen valtakunta on maan päällä. Tämä asia käy selvästi ilmi näistä jakeista, joten sinun on syytä korjata omaa väärää mielipidettäsi Raamatun ilmoituksen mukaiseksi
Ilm 20:4 Minä näin valtaistuimia, ja niille, jotka asettuivat istuimille, annettiin tuomiovalta. Minä näin niiden sielut, jotka oli mestattu Jeesuksen todistuksen ja Jumalan sanan tähden, niiden, jotka eivät olleet kumartaneet petoa eivätkä sen kuvaa eivätkä olleet ottaneet sen merkkiä otsaansa eivätkä käteensä. He heräsivät eloon ja hallitsivat yhdessä Kristuksen kanssa tuhat vuotta. [Dan. 7:9,22,27; 1. Kor. 6:2 | Ilm. 3:21, Ilm. 5:10, Ilm. 6:11]
5 Muut kuolleet eivät heränneet eloon, ennen kuin tuhat vuotta oli täyttynyt. Tämä on ensimmäinen ylösnousemus. [1. Tess. 4:16]
6 Autuaita ja pyhiä ovat ne, jotka pääsevät osallisiksi ensimmäisestä ylösnousemuksesta! Heihin ei toisella kuolemalla ole valtaa, vaan he ovat Jumalan ja Kristuksen pappeja ja hallitsevat Kristuksen kanssa tuhat vuotta.
7 Kun tuhat vuotta tulee täyteen, päästetään Saatana vankilastaan,
8 ja se lähtee liikkeelle, kiertää maan neljä kolkkaa ja johtaa kansat harhaan. Se eksyttää niin Gogin kuin Magogin ja kokoaa kansat sotaan, ja joukkoja on kuin meren rannalla hiekkaa. [Hes. 38:8,9; Ilm. 16:14]
9 Ne nousevat maan tasangolle ja saartavat pyhien leirin ja rakastetun kaupungin. Mutta taivaasta iskee tuli, ja se tuhoaa ne kaikki. [Ps. 78:68, Ps. 87:2 | 2. Kun. 1:10,12; Luuk. 9:54]
10 Saatana, noiden kansojen eksyttäjä, heitetään samaan rikinkatkuiseen, tuliseen järveen kuin peto ja väärä profeetta, ja siellä niitä kidutetaan yötä päivää, aina ja ikuisesti. - Eikiitosjeesus
1234567--- kirjoitti:
Pyhät ovat tuhatvuotta taivaassa, eikä täällä tuhotun maan päällä.
Luulis pitkästyvän moiseen menoon. Ei kyllä kuulosta palkinnolta vaan elinkautiselta rangaistukselta.
- 1234567---
maan.päällä kirjoitti:
Raamattu ilmoittaa, että 1000-vuotinen valtakunta on maan päällä. Tämä asia käy selvästi ilmi näistä jakeista, joten sinun on syytä korjata omaa väärää mielipidettäsi Raamatun ilmoituksen mukaiseksi
Ilm 20:4 Minä näin valtaistuimia, ja niille, jotka asettuivat istuimille, annettiin tuomiovalta. Minä näin niiden sielut, jotka oli mestattu Jeesuksen todistuksen ja Jumalan sanan tähden, niiden, jotka eivät olleet kumartaneet petoa eivätkä sen kuvaa eivätkä olleet ottaneet sen merkkiä otsaansa eivätkä käteensä. He heräsivät eloon ja hallitsivat yhdessä Kristuksen kanssa tuhat vuotta. [Dan. 7:9,22,27; 1. Kor. 6:2 | Ilm. 3:21, Ilm. 5:10, Ilm. 6:11]
5 Muut kuolleet eivät heränneet eloon, ennen kuin tuhat vuotta oli täyttynyt. Tämä on ensimmäinen ylösnousemus. [1. Tess. 4:16]
6 Autuaita ja pyhiä ovat ne, jotka pääsevät osallisiksi ensimmäisestä ylösnousemuksesta! Heihin ei toisella kuolemalla ole valtaa, vaan he ovat Jumalan ja Kristuksen pappeja ja hallitsevat Kristuksen kanssa tuhat vuotta.
7 Kun tuhat vuotta tulee täyteen, päästetään Saatana vankilastaan,
8 ja se lähtee liikkeelle, kiertää maan neljä kolkkaa ja johtaa kansat harhaan. Se eksyttää niin Gogin kuin Magogin ja kokoaa kansat sotaan, ja joukkoja on kuin meren rannalla hiekkaa. [Hes. 38:8,9; Ilm. 16:14]
9 Ne nousevat maan tasangolle ja saartavat pyhien leirin ja rakastetun kaupungin. Mutta taivaasta iskee tuli, ja se tuhoaa ne kaikki. [Ps. 78:68, Ps. 87:2 | 2. Kun. 1:10,12; Luuk. 9:54]
10 Saatana, noiden kansojen eksyttäjä, heitetään samaan rikinkatkuiseen, tuliseen järveen kuin peto ja väärä profeetta, ja siellä niitä kidutetaan yötä päivää, aina ja ikuisesti.Tämä maahan on tuhoutumassa, etkö näe. Vesistöt saastuu, maa saastuu, ilma saastuu, Aurinko kuumana paahtaa. Tuho kohtaa kaikilla tasoilla.
Tänne ei Jeesus tule omiensa kanssa tyhatvuotiskautta viettämään. Jeesus on omiensa kanssa taivaassa. Siellä ei ole syntiä eikä kuolemaa oleva.
Toisessa tulemisessa Jeesus vie omansa 1000-vuodeksi taivaaseen. KAIKKI, kaikkien kansojen jumalattomat pedonkumartajat saavat surmansa Jeesuksen toisessa tulemisessa Hänen ilmestyksestään, myöskin saatana sidotaan, ja näin tämä maa on autio ja tyhjä sen 1000-vuotta.
1000:nen vuoden jälkeen herätetään jumalattomat kuolleista, myöskin saatana päästetään vankeudestaan vähäksi aikaa.
He nousevat yli maan avaruuden ja piirittävät pyhien leirin. Viimeinen tuomio: Tuli lankeaa alas taivaasta ja kuluttaa heidät. Tämä on toinen kuolema jumalattomille, eikä heistä jää juurta eikä oksaa. Kaikki entinen on mennyt eikä enää ajatukseen astu.
Tämän jälkeen Jumala luo uuden taivaan ja uuden maan. Ilm.21:1. Ja minä näin uuden taivaan ja uuden maan, sillä ensimmäinen taivas ja ensimmäinen maa ovat kadonneet, eikä merta enää ole. 2. Ja pyhän kaupungin, uuden Jerusalemin, minä näin laskeutuvan alas taivaasta Jumalan tyköä, valmistettuna niinkuin morsian miehellensä kaunistettuna.
3. Ja minä kuulin suuren äänen valtaistuimelta sanovan: KATSO JUMALAN MAJA IHMISTEN KESKELLÄ! JA HÄN ON ASUVA HEIDÄN KESKELLÄNSÄ, ja he ovat Hänen kansansa, ja Jumala itse on oleva heidän kanssaan, heidän Jumalansa.
Vielä muistutukseksi: Joka ei pidä Hänen käskyjänsä ei ole Hänen omansa. - 1000-vuotiskaudesta
1234567--- kirjoitti:
Tämä maahan on tuhoutumassa, etkö näe. Vesistöt saastuu, maa saastuu, ilma saastuu, Aurinko kuumana paahtaa. Tuho kohtaa kaikilla tasoilla.
Tänne ei Jeesus tule omiensa kanssa tyhatvuotiskautta viettämään. Jeesus on omiensa kanssa taivaassa. Siellä ei ole syntiä eikä kuolemaa oleva.
Toisessa tulemisessa Jeesus vie omansa 1000-vuodeksi taivaaseen. KAIKKI, kaikkien kansojen jumalattomat pedonkumartajat saavat surmansa Jeesuksen toisessa tulemisessa Hänen ilmestyksestään, myöskin saatana sidotaan, ja näin tämä maa on autio ja tyhjä sen 1000-vuotta.
1000:nen vuoden jälkeen herätetään jumalattomat kuolleista, myöskin saatana päästetään vankeudestaan vähäksi aikaa.
He nousevat yli maan avaruuden ja piirittävät pyhien leirin. Viimeinen tuomio: Tuli lankeaa alas taivaasta ja kuluttaa heidät. Tämä on toinen kuolema jumalattomille, eikä heistä jää juurta eikä oksaa. Kaikki entinen on mennyt eikä enää ajatukseen astu.
Tämän jälkeen Jumala luo uuden taivaan ja uuden maan. Ilm.21:1. Ja minä näin uuden taivaan ja uuden maan, sillä ensimmäinen taivas ja ensimmäinen maa ovat kadonneet, eikä merta enää ole. 2. Ja pyhän kaupungin, uuden Jerusalemin, minä näin laskeutuvan alas taivaasta Jumalan tyköä, valmistettuna niinkuin morsian miehellensä kaunistettuna.
3. Ja minä kuulin suuren äänen valtaistuimelta sanovan: KATSO JUMALAN MAJA IHMISTEN KESKELLÄ! JA HÄN ON ASUVA HEIDÄN KESKELLÄNSÄ, ja he ovat Hänen kansansa, ja Jumala itse on oleva heidän kanssaan, heidän Jumalansa.
Vielä muistutukseksi: Joka ei pidä Hänen käskyjänsä ei ole Hänen omansa.>>>Tämä maahan on tuhoutumassa, etkö näe. Vesistöt saastuu, maa saastuu, ilma saastuu, Aurinko kuumana paahtaa. Tuho kohtaa kaikilla tasoilla.<<<
Sinulla on omia lihallisia järkesi päätelmiä, jotka eivät ole Raamatun ilmoituksen mukaisia.
Jumala tulee puhdistamaan maan ja tekemään erämaat hedelmälliseksi, jotta Jeesuksen 1000-vuotinen valtakunta voi alkaa. Jos Jumalan pystyi korjaamaan maa vedenpaisumuksen jäljiltä, niin Jumalan pystyy kyllä korjaamaan kaiken antikristuksen ajan tuhoilta. Nämä jakeet kertovat, miten vehreä ja raikas on 1000-vuotiskauden maasto. Erämaista tulee hedelmällisiä ja pedoista ei ole vaaraa kenellekään.
Jes 35:1 Aavikko iloitsee, autiomaa iloitsee, aro riemuitsee, se puhkeaa kukkaan! Kuin lilja kukkikoon maa, [Jes. 29:17, Jes. 32:15]
2 se riemuitkoon, huutakoon ääneen! Sen osaksi tulee Libanonin kunnia, Karmelin ja Saaronin ihanuus. Kaikki saavat katsella Herran kunniaa, meidän Jumalamme ihanuutta.
3 Voimistakaa uupuneet kädet, vahvistakaa horjuvat polvet, [Job 4:3,4; Hepr. 12:12]
4 sanokaa niille, jotka sydämessään hätäilevät: "Olkaa lujat, älkää pelätkö. Tässä on teidän Jumalanne! Kosto lähestyy, tilinteon hetki. Jumala itse tulee ja pelastaa teidät." [Ps. 94:1; Jes. 40:9]
5 Silloin aukenevat sokeiden silmät ja kuurojen korvat avautuvat, [Jes. 29:18; Matt. 11:5]
6 rampa hyppii silloin kuin kauris, mykän kieli laulaa riemuaan. Lähteitä puhkeaa autiomaahan, vuolaina virtaavat purot arolla.
7 Hehkuva hiekka muuttuu lammikoiksi, janoinen maa pulppuaviksi lähteiksi. Siellä, missä hyeenat lepäilivät, kasvaa silloin rantakaislaa ja papyrusta. [Ps. 107:35; Jes. 41:18]
8 Ja sinne syntyy tie, valtatie, sitä kutsutaan Pyhäksi tieksi. Epäpyhä ei saa sille astua: Herran tien kulkijoille se kuuluu, heille yksin. Siellä ei tyhmäkään eksy. [Jes. 43:19]
9 Leijona ei nouse sille tielle, ei yksikään raateleva peto, ei yksikään. Vain vapaiksi lunastetut sitä vaeltavat. [Jes. 11:6, Jes. 65:25]
10 Herran vapaiksi ostamat palaavat ja saapuvat riemuiten Siioniin. He kantavat päänsä päällä ikuista iloa. Ilo ja riemu astuvat portista, huoli ja huokaus pakenevat kauas. [Jes. 51:11; Ilm. 21:4] - 1234567---
1000-vuotiskaudesta kirjoitti:
>>>Tämä maahan on tuhoutumassa, etkö näe. Vesistöt saastuu, maa saastuu, ilma saastuu, Aurinko kuumana paahtaa. Tuho kohtaa kaikilla tasoilla.<<<
Sinulla on omia lihallisia järkesi päätelmiä, jotka eivät ole Raamatun ilmoituksen mukaisia.
Jumala tulee puhdistamaan maan ja tekemään erämaat hedelmälliseksi, jotta Jeesuksen 1000-vuotinen valtakunta voi alkaa. Jos Jumalan pystyi korjaamaan maa vedenpaisumuksen jäljiltä, niin Jumalan pystyy kyllä korjaamaan kaiken antikristuksen ajan tuhoilta. Nämä jakeet kertovat, miten vehreä ja raikas on 1000-vuotiskauden maasto. Erämaista tulee hedelmällisiä ja pedoista ei ole vaaraa kenellekään.
Jes 35:1 Aavikko iloitsee, autiomaa iloitsee, aro riemuitsee, se puhkeaa kukkaan! Kuin lilja kukkikoon maa, [Jes. 29:17, Jes. 32:15]
2 se riemuitkoon, huutakoon ääneen! Sen osaksi tulee Libanonin kunnia, Karmelin ja Saaronin ihanuus. Kaikki saavat katsella Herran kunniaa, meidän Jumalamme ihanuutta.
3 Voimistakaa uupuneet kädet, vahvistakaa horjuvat polvet, [Job 4:3,4; Hepr. 12:12]
4 sanokaa niille, jotka sydämessään hätäilevät: "Olkaa lujat, älkää pelätkö. Tässä on teidän Jumalanne! Kosto lähestyy, tilinteon hetki. Jumala itse tulee ja pelastaa teidät." [Ps. 94:1; Jes. 40:9]
5 Silloin aukenevat sokeiden silmät ja kuurojen korvat avautuvat, [Jes. 29:18; Matt. 11:5]
6 rampa hyppii silloin kuin kauris, mykän kieli laulaa riemuaan. Lähteitä puhkeaa autiomaahan, vuolaina virtaavat purot arolla.
7 Hehkuva hiekka muuttuu lammikoiksi, janoinen maa pulppuaviksi lähteiksi. Siellä, missä hyeenat lepäilivät, kasvaa silloin rantakaislaa ja papyrusta. [Ps. 107:35; Jes. 41:18]
8 Ja sinne syntyy tie, valtatie, sitä kutsutaan Pyhäksi tieksi. Epäpyhä ei saa sille astua: Herran tien kulkijoille se kuuluu, heille yksin. Siellä ei tyhmäkään eksy. [Jes. 43:19]
9 Leijona ei nouse sille tielle, ei yksikään raateleva peto, ei yksikään. Vain vapaiksi lunastetut sitä vaeltavat. [Jes. 11:6, Jes. 65:25]
10 Herran vapaiksi ostamat palaavat ja saapuvat riemuiten Siioniin. He kantavat päänsä päällä ikuista iloa. Ilo ja riemu astuvat portista, huoli ja huokaus pakenevat kauas. [Jes. 51:11; Ilm. 21:4]JUMALA EI KORJAILE. Jumala luo uutta. Jumala luo uuden taivaan ja uuden maan 1000:nen vuoden jälkeen, kun ensin on jumalattomat tulella tuhottu. Heitähän on niin paljon kuin meressä on hiekkaa.
100% varmaa on, että pyhät ovat taivaassa 1000-vuotta, ei täällä tuhoutuneen maan päällä, EI EI EI. - iyr
1234567--- kirjoitti:
JUMALA EI KORJAILE. Jumala luo uutta. Jumala luo uuden taivaan ja uuden maan 1000:nen vuoden jälkeen, kun ensin on jumalattomat tulella tuhottu. Heitähän on niin paljon kuin meressä on hiekkaa.
100% varmaa on, että pyhät ovat taivaassa 1000-vuotta, ei täällä tuhoutuneen maan päällä, EI EI EI.Et siis halua uskoa Raamattua vaan pitäytyä omissa harhaopeissasi. Olet todella eksyksissä.
Jesaja sanoo, että Jumala luo uuden taivaan ja maan 1000-vuotista valtakuntaa varten. On makuasia käyttää sanaa korjaa tai luoda kokonaan uutta. Tässä tapauksessa kyse on samasta asiasta. 1000-vuotinen valtakunta on maa päällä ja Herra Jeesus johtaa sitä Israelin Jerusalemista.
Jes 66:22 Niin kuin uusi taivas ja uusi maa, jotka minä luon, pysyvät minun edessäni, sanoo Herra, niin pysyvät minun edessäni teidän sukunne ja teidän nimenne. [Jes. 65:17; Jer. 31:35,36]
23 Ja aina uudenkuun päivänä ja jokaisena sapattina tulee koko ihmissuku, ja kaikki kumartuvat minun eteeni, sanoo Herra. [Sak. 14:16]
Tämäkin uusi maa kokee 1000-vuotikauden lopulla kovia, kun taivaasta tulee tuli, joka tuhoaa Paholaisen joukot ja sitten luodaan taas uutta.
Ilm 20:7 Kun tuhat vuotta tulee täyteen, päästetään Saatana vankilastaan,
10 Saatana, noiden kansojen eksyttäjä, heitetään samaan rikinkatkuiseen, tuliseen järveen kuin peto ja väärä profeetta, ja siellä niitä kidutetaan yötä päivää, aina ja ikuisesti. [Ilm. 13:11, Ilm. 14:10,11, Ilm. 19:20]
Ilm 21:1 Minä näin uuden taivaan ja uuden maan. Ensimmäinen taivas ja ensimmäinen maa olivat kadonneet, eikä merta ollut enää. [Jes. 65:17, Jes. 66:22; 2. Piet. 3:13]
2 Näin, kuinka pyhä kaupunki, uusi Jerusalem, laskeutui taivaasta Jumalan luota juhla- asuisena, niin kuin morsian, joka on kaunistettu sulhasta varten. [Jes. 52:1; Gal. 4:26; Hepr. 12:22; Ilm. 3:12 | 2. Kor. 11:2; Ilm. 19:7]
3 Ja minä kuulin valtaistuimen luota voimakkaan äänen, joka sanoi: "Katso, Jumalan asuinsija ihmisten keskellä! Hän asuu heidän luonaan, ja heistä tulee hänen kansansa. Jumala itse on heidän luonaan, [3. Moos. 26:11,12; Hes. 37:27; Sak. 2:14; Joh. 1:14; Ilm. 7:15]
4 ja hän pyyhkii heidän silmistään joka ainoan kyyneleen. Kuolemaa ei enää ole, ei murhetta, valitusta eikä vaivaa, sillä kaikki entinen on kadonnut." [Jes. 25:8; Ilm. 7:17] - MeniJo
niinpä- kirjoitti:
"Tämä viitanne Jeesuksen ensimmäiseen tulemukseen ja kristinuskon leviämiseen. Loppu onkin ymmärrettävä hengellisesti, kuten monet VT:n viittaukset uuden liiton aikaan (hengellinen Jerusalem)."
Jakeita ei pidä vääntää kieroon vertauskuvalliseksi, koska muutoin katoaa niiden alkuperäinen tarkoitus. Jes 66 ei ole jotain vertauskuvallista runoutta, vaan selkeä kuvaus siitä, miten Jeesus tullessaan toimii. VT:ssä on paljon profetioita Jeesuksen toiseen tulemukseen ja myös 1000-vuotiseen valtakuntaan.Tarkempi selitys tässä:
https://www.blueletterbible.org/Comm/mhc/Isa/Isa_066.cfm?a=745001 - 1234567---
iyr kirjoitti:
Et siis halua uskoa Raamattua vaan pitäytyä omissa harhaopeissasi. Olet todella eksyksissä.
Jesaja sanoo, että Jumala luo uuden taivaan ja maan 1000-vuotista valtakuntaa varten. On makuasia käyttää sanaa korjaa tai luoda kokonaan uutta. Tässä tapauksessa kyse on samasta asiasta. 1000-vuotinen valtakunta on maa päällä ja Herra Jeesus johtaa sitä Israelin Jerusalemista.
Jes 66:22 Niin kuin uusi taivas ja uusi maa, jotka minä luon, pysyvät minun edessäni, sanoo Herra, niin pysyvät minun edessäni teidän sukunne ja teidän nimenne. [Jes. 65:17; Jer. 31:35,36]
23 Ja aina uudenkuun päivänä ja jokaisena sapattina tulee koko ihmissuku, ja kaikki kumartuvat minun eteeni, sanoo Herra. [Sak. 14:16]
Tämäkin uusi maa kokee 1000-vuotikauden lopulla kovia, kun taivaasta tulee tuli, joka tuhoaa Paholaisen joukot ja sitten luodaan taas uutta.
Ilm 20:7 Kun tuhat vuotta tulee täyteen, päästetään Saatana vankilastaan,
10 Saatana, noiden kansojen eksyttäjä, heitetään samaan rikinkatkuiseen, tuliseen järveen kuin peto ja väärä profeetta, ja siellä niitä kidutetaan yötä päivää, aina ja ikuisesti. [Ilm. 13:11, Ilm. 14:10,11, Ilm. 19:20]
Ilm 21:1 Minä näin uuden taivaan ja uuden maan. Ensimmäinen taivas ja ensimmäinen maa olivat kadonneet, eikä merta ollut enää. [Jes. 65:17, Jes. 66:22; 2. Piet. 3:13]
2 Näin, kuinka pyhä kaupunki, uusi Jerusalem, laskeutui taivaasta Jumalan luota juhla- asuisena, niin kuin morsian, joka on kaunistettu sulhasta varten. [Jes. 52:1; Gal. 4:26; Hepr. 12:22; Ilm. 3:12 | 2. Kor. 11:2; Ilm. 19:7]
3 Ja minä kuulin valtaistuimen luota voimakkaan äänen, joka sanoi: "Katso, Jumalan asuinsija ihmisten keskellä! Hän asuu heidän luonaan, ja heistä tulee hänen kansansa. Jumala itse on heidän luonaan, [3. Moos. 26:11,12; Hes. 37:27; Sak. 2:14; Joh. 1:14; Ilm. 7:15]
4 ja hän pyyhkii heidän silmistään joka ainoan kyyneleen. Kuolemaa ei enää ole, ei murhetta, valitusta eikä vaivaa, sillä kaikki entinen on kadonnut." [Jes. 25:8; Ilm. 7:17]Uusi maa, jonka Jumala luo ei tule kokemaan kovia koskaan, EI KOSKAAN.
Uuden maan ja uuden taivaan Jumala luo vasta 1000:vuoden jälkeen, kun ensin on jumalattomat herätetty tuomiolle ja tulella tuhottu.
On teillä sekavat selitykset, ei voi muuta sanoa.
Kertausta: PYHÄT OVAT SAPATIN HERRAN JEESUKSEN KANSSA 1000 VUOTTA TAIVAASSA, eikä täällä tuhotun maan päällä. Sen tulee jokainen näkemään. - heyhe
1234567--- kirjoitti:
Uusi maa, jonka Jumala luo ei tule kokemaan kovia koskaan, EI KOSKAAN.
Uuden maan ja uuden taivaan Jumala luo vasta 1000:vuoden jälkeen, kun ensin on jumalattomat herätetty tuomiolle ja tulella tuhottu.
On teillä sekavat selitykset, ei voi muuta sanoa.
Kertausta: PYHÄT OVAT SAPATIN HERRAN JEESUKSEN KANSSA 1000 VUOTTA TAIVAASSA, eikä täällä tuhotun maan päällä. Sen tulee jokainen näkemään.Sinä toistat epäraamatullisia harhaoppejasi kuin papukaija. Onko sinulla vanha levy päällä?
- 1234567---
heyhe kirjoitti:
Sinä toistat epäraamatullisia harhaoppejasi kuin papukaija. Onko sinulla vanha levy päällä?
Täällä on niin paljon harhaista julistusta, että kantaa on otettava jatkuvasti. Joten aina aina vaan !
Kyllähän tuo uudestisyntyminen tuntui kuin olisi temmattu Jeesuksen luo , siksipä koen että "tempaus" on vain osa uudestisyntymisen kokemusta/selitystä.
Keravan helluntaiseurakunnan johtava pastori Esa Hyvönen pitää väärää oppia ylöstempaksesta alkujaan Katolisen kirkon keksintönä, eikä usko sille tulleen paljoa tukea aikoinaan Azusa-kadun herätykseltäkään.
Pastori Hyvönen on kirjoittanut kolmiosaisen plogikirjoituksen väärästä helluntailaisesta opista ja osallistunut myös keskusteluun kirjoituksistaan:
https://esahyvonen.wordpress.com/2012/07/10/mita-en-usko-lopunajoista-salaisen-ylostempauksen-humpuuki-osa-1/
Darbylaisuus on alusta loppuun saakka Raamatun kanssa ristiriidassa oleva oppi, kuten mm. helluntaiherätyksen Osmo Haavisto osoittaa
kirjassaan: "Mitä Johannes näki?"- KTS.Pe.ku_on_trolli
Älkää uskoko Palestiinan lippua profiilikuvassaan heiluttavaa KTS:ää. Hän on venäjämyönteinen ammattitrolli, joka on täällä päivittäin koko päivään vain aiheuttamassa hämminkiä ja ristiriitoja.
Mitä tulee pastori Hyvöseen, niin hänen juttuja ei pidä noteerata vaan tutkia asia Raamatusta. Ammattitrollit nimenomaan kaivavat kaikenlaisia uutisia, joita linkkaavat tarpeen mukaan aiheuttaakseen ristiriitoja.
- Samaatietä
Minulla on se käsitys että loppuun asti tulee ihmisiä uskoon.
Mitä olette tuosta mieltä?- Eikiitosjeesus
Ainahan porukkaa sekoaa, paineen alla erityisesti.
- Samaatietä
Eikiitosjeesus kirjoitti:
Ainahan porukkaa sekoaa, paineen alla erityisesti.
Siltäkö tuntuu? Jeesus voi auttaa sinuakin.
- kamalaaaa
antitoraistille, niin mikä on sanomasi? Sekö, että toorauskovia, jotka voivat tappaa Jeesuksen seuraajia, ei tarvitse pelätä?
- 254
a) Ensinnäkin, sinä et ole Jeesuksen seuraaja vaan seurakuntaan liukerrellut kavaltaja. Sinua voisi verrata esim. Juudas Iskartiottiin.
b) Kirjakääröt lainaa juutalaisten kuninkaan Jeesuksen sanoja, joiden mukaan helvettiin tuomitaan ne, jotka eivät halua juutalaisten kuninkaan alaiseksi.
- kamalaaaa
Kuule minä en kuulu sinun seurakuntaasi, siihen saatanan syngoogan, johon sinä ja valhejuutalainen, hebrealainen kirjakäärö, kuulutte.
Minä kuulun Jumalan seurakuntaan, jonka ulkopuolella olette sinä ja kaikki sinun kaverisi, valhejuutalaiset.- 254
Sinä et kuulu Jeesuksen seurakuntaan.
- kamalaaa_antitoraistille
" ja sanoi: "Tule tänne, niin minä syötän sinun lihasi taivaan linnuille ja villipedoille!" Mutta Daavid vastasi: "Sinä tulet minua vastaan mukanasi miekka, tappara ja keihäs, mutta minä tulen sinua vastaan Herran Sebaotin nimessä. Hän on sen sotajoukon Jumala, jota sinä olet pilkannut. Tänä päivänä Herra jättää sinut minun käsiini. Minä katkaisen kaulasi ja syötän sinut ja koko filistealaisten sotajoukon raadot taivaan linnuille ja villipedoille. Silloin koko maa saa tietää, että Israelilla on Jumala, ja koko tämä joukko tajuaa, että Herra voi auttaa ilman miekkaa ja keihästä. Sota on Herran vallassa, ja hän antaa teidät meidän käsiimme."
Kun filistealainen lähti tulemaan Daavidia kohti, Daavid ryntäsi juosten häntä vastaan, pisti kätensä laukkuun ja otti sieltä kiven. Hän linkosi sen ja osui filistealaista otsaan. Kivi puhkaisi otsan, ja filistealainen kaatui suulleen maahan. Näin Daavid voitti filistealaisen ilman miekkaa pelkällä lingolla ja kivellä, kaatoi hänet maahan ja otti hänet hengiltä.
Daavid juoksi filistealaisen luo, tarttui hänen miekkaansa ja veti sen tupesta, iski hänet kuoliaaksi ja hakkasi häneltä miekalla pään poikki. Nähdessään sankarinsa kuolleen filistealaiset lähtivät pakoon." (1 Sam 17:44-51)
- Jobinpostia
Joh.7:34. 7:36. 8:21-22. 13:33. "sinne te ette voi tulla." Saatte odottaa, tempausta maailman tappiin asti.
- ei.tarvitse.odottaa
"Tunnen erään Kristuksen oman, joka neljätoista vuotta sitten temmattiin kolmanteen taivaaseen. Oliko hän silloin ruumiissaan vai poissa siitä, en tiedä, sen tietää Jumala." (2 Kor 12:2)
- 1234567---
Olet miettinyt ylöstempaamista. Ei tule salaista ylimääräistä tempaamista, ennen Jeesuksen toista tulemista.
- kopiota
Kyllä on! Tee parannus harhaopeistasi.
"Kaksi miestä on pellolla: toinen otetaan, toinen jätetään. Kaksi naista on jauhamassa viljaa: toinen otetaan, toinen jätetään." (Matt 24:40,41) - EiSalaistaTempausta
2. Tess. jatkuu
9 Heitä kohtaa silloin rangaistukseksi iankaikkinen kadotus Herran kasvoista ja hänen voimansa kirkkaudesta,
10 kun hän sinä päivänä tulee, että hän kirkastuisi pyhissänsä ja olisi ihmeteltävä kaikissa uskovissa, sillä te olette uskoneet meidän todistuksemme.
Joten silloin on viimeisen tuomion aika. - dfgs
EiSalaistaTempausta kirjoitti:
2. Tess. jatkuu
9 Heitä kohtaa silloin rangaistukseksi iankaikkinen kadotus Herran kasvoista ja hänen voimansa kirkkaudesta,
10 kun hän sinä päivänä tulee, että hän kirkastuisi pyhissänsä ja olisi ihmeteltävä kaikissa uskovissa, sillä te olette uskoneet meidän todistuksemme.
Joten silloin on viimeisen tuomion aika.Tämä asia ei nyt liity mitenkään tempaukseen eikä edes viimeiseen tuomioon vaan Kristuksen toiseen tulemukseen.
- 1234567---
kopiota kirjoitti:
Kyllä on! Tee parannus harhaopeistasi.
"Kaksi miestä on pellolla: toinen otetaan, toinen jätetään. Kaksi naista on jauhamassa viljaa: toinen otetaan, toinen jätetään." (Matt 24:40,41)KAIKKI KAUHEUDET OVAT, ENNEN TEMPAUSTA. Tempaushan tapahtuu Jeesuksen toisessa tulemisessa. Jeesus vie omansa 1000-vuodeksi taivaaseen.
KAIKKI kauhistusten tekijät, pedon kumartajat, saavat surmansa Jeesuksen toisessa tulemisessa Hänen ilmestyksestään. - EiSalaistaTempausta
dfgs kirjoitti:
Tämä asia ei nyt liity mitenkään tempaukseen eikä edes viimeiseen tuomioon vaan Kristuksen toiseen tulemukseen.
Kaikki nämä liittyvät ajallisesti lähelle toisiaan. Ns. tuhatvuotinen valtakunta lienee parhaillaan menossa. Tästä voisin joskus kertoa perusteluni, jos innostuisin paneutumaan asian kirjoittamiseen.
- tämä.on.totuus
Kaikki nämä liittyvät ajallisesti lähelle toisiaan. Ns. tuhatvuotinen valtakunta lienee parhaillaan menossa. Tästä voisin joskus kertoa perusteluni, jos innostuisin paneutumaan asian kirjoittamiseen.
>>>Ns. tuhatvuotinen valtakunta lienee parhaillaan menossa.<<<
Ja hahhhaaaah, mikä valhe.
1000-vuotiskausi piti katolisen kirkon alkaa jo ensimmäisestä paavista, mutta aikataulu on mennyt pitkäksi toisen tuhat vuotta. Katolisen kirkon paavin piti olla 1000-vuotiskauden ruhtinas, mutta kun Hesekielin kirjan mukaan ruhtinaalla on omia poikia. Paaveilla ei ole vaimoja, mutta jollakin keskiajan paavilla on ollut avioliiton ulkopuolisia lapsia ja rakastajattaria. Sellainen ei todellakaan ole mitään pyhyyttä.
Hes 46:16 "Näin sanoo Herra Jumala: Jos ruhtinas antaa omistamaansa maata jollekin pojistaan, se on oleva pojan perintöosa. Siitä tulee hänen perintöomaisuuttaan.
17 Mutta jos ruhtinas lahjoittaa maataan jollekin palvelijalleen, maa pysyy tämän omistuksessa vain riemuvuoteen saakka. Silloin se palaa ruhtinaalle, sillä hänen perintömaansa voi pysyvästi jäädä vain hänen pojilleen.
1000-vuotiskaudella pitäisi suden ja leijonan syödä ruohoa ja pikkulasten leikkien niiden vieressä täysin turvallisesti. Ei ole sellaistakaan tapahtunut.
Jes 11:6 Silloin susi kulkee karitsan kanssa ja pantteri laskeutuu levolle vohlan viereen, vasikka ja leijonanpentu syövät yhdessä ja pikkupoika on niiden paimenena. - EiSalaistaTempausta
tämä.on.totuus kirjoitti:
>>>Ns. tuhatvuotinen valtakunta lienee parhaillaan menossa.<<<
Ja hahhhaaaah, mikä valhe.
1000-vuotiskausi piti katolisen kirkon alkaa jo ensimmäisestä paavista, mutta aikataulu on mennyt pitkäksi toisen tuhat vuotta. Katolisen kirkon paavin piti olla 1000-vuotiskauden ruhtinas, mutta kun Hesekielin kirjan mukaan ruhtinaalla on omia poikia. Paaveilla ei ole vaimoja, mutta jollakin keskiajan paavilla on ollut avioliiton ulkopuolisia lapsia ja rakastajattaria. Sellainen ei todellakaan ole mitään pyhyyttä.
Hes 46:16 "Näin sanoo Herra Jumala: Jos ruhtinas antaa omistamaansa maata jollekin pojistaan, se on oleva pojan perintöosa. Siitä tulee hänen perintöomaisuuttaan.
17 Mutta jos ruhtinas lahjoittaa maataan jollekin palvelijalleen, maa pysyy tämän omistuksessa vain riemuvuoteen saakka. Silloin se palaa ruhtinaalle, sillä hänen perintömaansa voi pysyvästi jäädä vain hänen pojilleen.
1000-vuotiskaudella pitäisi suden ja leijonan syödä ruohoa ja pikkulasten leikkien niiden vieressä täysin turvallisesti. Ei ole sellaistakaan tapahtunut.
Jes 11:6 Silloin susi kulkee karitsan kanssa ja pantteri laskeutuu levolle vohlan viereen, vasikka ja leijonanpentu syövät yhdessä ja pikkupoika on niiden paimenena.Edeltävät jakeet Jes. 11:1-5 sopivat Jeesuksen ensimmäiseen tulemukseen.
9 Ei missään minun pyhällä vuorellani tehdä pahaa eikä vahinkoa, sillä maa on täynnä Herran tuntemusta, niinkuin vedet peittävät meren.
10 Sinä päivänä pakanat etsivät Iisain juurta, joka on kansojen lippuna, ja hänen asumuksensa on oleva kunniata täynnä.
Hengellisessä Jerusalemissa (pyhä vuori) vallitsee rauha, evankeliumi leviää, pakanat saavat tiedon Jeesuksesta, seurakunta (Jumalan temppeli) on kunniaa täynnä. - tämä.on.totuus
Edeltävät jakeet Jes. 11:1-5 sopivat Jeesuksen ensimmäiseen tulemukseen.
9 Ei missään minun pyhällä vuorellani tehdä pahaa eikä vahinkoa, sillä maa on täynnä Herran tuntemusta, niinkuin vedet peittävät meren.
10 Sinä päivänä pakanat etsivät Iisain juurta, joka on kansojen lippuna, ja hänen asumuksensa on oleva kunniata täynnä.
Hengellisessä Jerusalemissa (pyhä vuori) vallitsee rauha, evankeliumi leviää, pakanat saavat tiedon Jeesuksesta, seurakunta (Jumalan temppeli) on kunniaa täynnä.Jes 11:6 nimenomaan kuvaa 1000-vuotista valtakuntaa. Jakeet 9-10 kuvaavat ensisijaisesti 1000-vuotista valtakuntaa, koska ne eivät ole vielä kokonaan toteutuneet, mutta toteutuvat Jeesuksen rauhanvaltakunnassa. Valtakuntaa johdetaan Jerusalemin temppelistä ja Jumalan kuninkaallinen papisto tulee Israelin kansasta. 144000 esikoiseksi lunastettua ovat Israelin 12 sukukunnasta.
Vanhassa testamentissa on paljon vielä toteutumattomia profetioita, jotka nimenomaan viittaavat Jeesuksen 1000-vuotiseen valtakuntaan maan päällä. Tässä muutama lisää.
Jes 2:2 Aikojen lopussa on Herran temppelin vuori seisova vahvana, ylimmäisenä vuorista, kukkuloista korkeimpana, ja kaikki pakanakansat virtaavat sinne.
3 Monet kansat lähtevät liikkeelle sanoen: "Tulkaa, nouskaamme Herran vuorelle, Jaakobin Jumalan temppeliin, että hän opettaisi meille teitänsä ja me vaeltaisimme hänen polkujansa; sillä Siionista lähtee laki, Jerusalemista Herran sana".
4 Ja hän tuomitsee pakanakansojen kesken, säätää oikeutta monille kansoille. Niin he takovat miekkansa vantaiksi ja keihäänsä vesureiksi; kansa ei nosta miekkaa kansaa vastaan, eivätkä he enää opettele sotimaan.
Jes 66:18 Minä saavun kokoamaan kaikki kansat ja kielet, ja kaikki tulevat ja näkevät kirkkauteni.
19 Ja heidän keskellään minä teen ihmeen ja heidän joukostaan lähetän eloon jääneitä vieraiden kansojen luo Tarsisiin, Putiin, Ludiin, Mesekiin, Tubaliin ja Javaniin, kaukaisille saarille ja rannikoille, jotka eivät ole kuulleet minusta puhuttavan eivätkä nähneet minun kirkkauttani. Nuo, jotka lähtevät, kertovat vieraiden kansojen keskuudessa minun kirkkaudestani. [1. Moos. 10:2; Mal. 1:11]
20 He tuovat kaikki veljenne kaikkien kansojen keskeltä, lahjaksi Herralle, he tuovat heidät hevosilla ja avovaunuilla ja katetuilla vankkureilla ja muuleilla ja ratsukameleilla Jerusalemiin, minun pyhälle vuorelleni -- sanoo Herra -- samalla tavoin kuin israelilaiset tuovat uhrilahjana ruokaa puhtaissa astioissa Herran huoneeseen. [Jes. 43:6 ]
21 Ja minä otan myös näitä vastatulleita palvelemaan pappeina ja leeviläisinä, sanoo Herra.
22 Niin kuin uusi taivas ja uusi maa, jotka minä luon, pysyvät minun edessäni, sanoo Herra, niin pysyvät minun edessäni teidän sukunne ja teidän nimenne. [Jes. 65:17; Jer. 31:35,36]
23 Ja aina uudenkuun päivänä ja jokaisena sapattina tulee koko ihmissuku, ja kaikki kumartuvat minun eteeni, sanoo Herra.
Sak 14:3 Herra itse lähtee sotaan viholliskansoja vastaan, niin kuin hän on lähtenyt ennenkin vihollisen hyökätessä. [Jes. 42:13]
4 Hän seisoo sinä päivänä Öljymäellä, joka kohoaa Jerusalemin itäpuolella. Ja Öljymäki halkeaa kahtia idästä länteen, toinen puoli vuoresta väistyy pohjoiseen, toinen puoli etelään, ja välille syntyy valtaisa laakso.
5 Te pakenette vuorten välissä olevaa laaksoa pitkin, ja se ulottuu Asaliin asti. Te pakenette, niin kuin paettiin maanjäristystä Juudan kuninkaan Ussian aikana. Sitten Herra, teidän Jumalanne, tulee Jerusalemiin, ja kaikki pyhät ovat hänen mukanaan.
------
16 Kaikki jäljellä olevat niistä kansoista, jotka ovat hyökänneet Jerusalemia vastaan, tulevat nyt sinne vuosi vuodelta kumartaen rukoilemaan Kuningasta, Herraa Sebaotia, ja viettämään lehtimajanjuhlaa. [Jes. 66:23]
17 Mutta jos jokin kansa ei tule Jerusalemiin rukoilemaan Kuningasta, Herraa Sebaotia, niin se saa turhaan odottaa maahansa sadetta. [Jes. 5:6]
18 Jos egyptiläiset eivät lähde matkaan ja tule Jerusalemiin, niin hekään eivät saa sadetta. Sen sijaan Herra lyö heitä vitsauksella, niin kuin hän lyö muitakin kansoja, jos ne eivät tule lehtimajanjuhlaan.
19 Tämä olkoon rangaistuksena egyptiläisille ja kaikille kansoille, jotka eivät saavu viettämään lehtimajanjuhlaa.
20 Silloin on hevosten kulkusissa kirjoitus: "Herralle pyhitetty." Ja Herran temppelin padat ovat yhtä pyhät kuin alttarin edessä olevat vihmontamaljat. [2. Moos. 28:36]
21 Jokainen pata Jerusalemissa ja Juudassa on oleva pyhitetty Herralle. Ihmiset, jotka tulevat uhraamaan, voivat keittää niissä uhrilihaa. Silloin ei kukaan enää käy kauppaa Herran Sebaotin temppelissä. - 1234567---
Jes 11:6 nimenomaan kuvaa 1000-vuotista valtakuntaa. Jakeet 9-10 kuvaavat ensisijaisesti 1000-vuotista valtakuntaa, koska ne eivät ole vielä kokonaan toteutuneet, mutta toteutuvat Jeesuksen rauhanvaltakunnassa. Valtakuntaa johdetaan Jerusalemin temppelistä ja Jumalan kuninkaallinen papisto tulee Israelin kansasta. 144000 esikoiseksi lunastettua ovat Israelin 12 sukukunnasta.
Vanhassa testamentissa on paljon vielä toteutumattomia profetioita, jotka nimenomaan viittaavat Jeesuksen 1000-vuotiseen valtakuntaan maan päällä. Tässä muutama lisää.
Jes 2:2 Aikojen lopussa on Herran temppelin vuori seisova vahvana, ylimmäisenä vuorista, kukkuloista korkeimpana, ja kaikki pakanakansat virtaavat sinne.
3 Monet kansat lähtevät liikkeelle sanoen: "Tulkaa, nouskaamme Herran vuorelle, Jaakobin Jumalan temppeliin, että hän opettaisi meille teitänsä ja me vaeltaisimme hänen polkujansa; sillä Siionista lähtee laki, Jerusalemista Herran sana".
4 Ja hän tuomitsee pakanakansojen kesken, säätää oikeutta monille kansoille. Niin he takovat miekkansa vantaiksi ja keihäänsä vesureiksi; kansa ei nosta miekkaa kansaa vastaan, eivätkä he enää opettele sotimaan.
Jes 66:18 Minä saavun kokoamaan kaikki kansat ja kielet, ja kaikki tulevat ja näkevät kirkkauteni.
19 Ja heidän keskellään minä teen ihmeen ja heidän joukostaan lähetän eloon jääneitä vieraiden kansojen luo Tarsisiin, Putiin, Ludiin, Mesekiin, Tubaliin ja Javaniin, kaukaisille saarille ja rannikoille, jotka eivät ole kuulleet minusta puhuttavan eivätkä nähneet minun kirkkauttani. Nuo, jotka lähtevät, kertovat vieraiden kansojen keskuudessa minun kirkkaudestani. [1. Moos. 10:2; Mal. 1:11]
20 He tuovat kaikki veljenne kaikkien kansojen keskeltä, lahjaksi Herralle, he tuovat heidät hevosilla ja avovaunuilla ja katetuilla vankkureilla ja muuleilla ja ratsukameleilla Jerusalemiin, minun pyhälle vuorelleni -- sanoo Herra -- samalla tavoin kuin israelilaiset tuovat uhrilahjana ruokaa puhtaissa astioissa Herran huoneeseen. [Jes. 43:6 ]
21 Ja minä otan myös näitä vastatulleita palvelemaan pappeina ja leeviläisinä, sanoo Herra.
22 Niin kuin uusi taivas ja uusi maa, jotka minä luon, pysyvät minun edessäni, sanoo Herra, niin pysyvät minun edessäni teidän sukunne ja teidän nimenne. [Jes. 65:17; Jer. 31:35,36]
23 Ja aina uudenkuun päivänä ja jokaisena sapattina tulee koko ihmissuku, ja kaikki kumartuvat minun eteeni, sanoo Herra.
Sak 14:3 Herra itse lähtee sotaan viholliskansoja vastaan, niin kuin hän on lähtenyt ennenkin vihollisen hyökätessä. [Jes. 42:13]
4 Hän seisoo sinä päivänä Öljymäellä, joka kohoaa Jerusalemin itäpuolella. Ja Öljymäki halkeaa kahtia idästä länteen, toinen puoli vuoresta väistyy pohjoiseen, toinen puoli etelään, ja välille syntyy valtaisa laakso.
5 Te pakenette vuorten välissä olevaa laaksoa pitkin, ja se ulottuu Asaliin asti. Te pakenette, niin kuin paettiin maanjäristystä Juudan kuninkaan Ussian aikana. Sitten Herra, teidän Jumalanne, tulee Jerusalemiin, ja kaikki pyhät ovat hänen mukanaan.
------
16 Kaikki jäljellä olevat niistä kansoista, jotka ovat hyökänneet Jerusalemia vastaan, tulevat nyt sinne vuosi vuodelta kumartaen rukoilemaan Kuningasta, Herraa Sebaotia, ja viettämään lehtimajanjuhlaa. [Jes. 66:23]
17 Mutta jos jokin kansa ei tule Jerusalemiin rukoilemaan Kuningasta, Herraa Sebaotia, niin se saa turhaan odottaa maahansa sadetta. [Jes. 5:6]
18 Jos egyptiläiset eivät lähde matkaan ja tule Jerusalemiin, niin hekään eivät saa sadetta. Sen sijaan Herra lyö heitä vitsauksella, niin kuin hän lyö muitakin kansoja, jos ne eivät tule lehtimajanjuhlaan.
19 Tämä olkoon rangaistuksena egyptiläisille ja kaikille kansoille, jotka eivät saavu viettämään lehtimajanjuhlaa.
20 Silloin on hevosten kulkusissa kirjoitus: "Herralle pyhitetty." Ja Herran temppelin padat ovat yhtä pyhät kuin alttarin edessä olevat vihmontamaljat. [2. Moos. 28:36]
21 Jokainen pata Jerusalemissa ja Juudassa on oleva pyhitetty Herralle. Ihmiset, jotka tulevat uhraamaan, voivat keittää niissä uhrilihaa. Silloin ei kukaan enää käy kauppaa Herran Sebaotin temppelissä.1000 VUOTTA PYHÄT OVAT TAIVAASSA, ei täällä tuhotun maan päällä, se 100% VARMAA SE.
Eikö teidän silmänne koskaan avaudu näkemään totuutta ? - ÄlähänNyt
1234567--- kirjoitti:
1000 VUOTTA PYHÄT OVAT TAIVAASSA, ei täällä tuhotun maan päällä, se 100% VARMAA SE.
Eikö teidän silmänne koskaan avaudu näkemään totuutta ?Totuuden kyllä näemme jokainen sitten joskus.
- 1234567---
ÄlähänNyt kirjoitti:
Totuuden kyllä näemme jokainen sitten joskus.
Nyt jo näkee kaikesta kuinka tämä maa on tuhon partaalla, vesistöineen kaikkineen.
- dfgd
1234567--- kirjoitti:
1000 VUOTTA PYHÄT OVAT TAIVAASSA, ei täällä tuhotun maan päällä, se 100% VARMAA SE.
Eikö teidän silmänne koskaan avaudu näkemään totuutta ?Ja miksi meidän pitäisi sinua uskoa, kun Raamatussa ilmoitetaan toisin. Mikä sinä oikein luulet olevasi?
- EiSalaistaTempausta
Jes 11:6 nimenomaan kuvaa 1000-vuotista valtakuntaa. Jakeet 9-10 kuvaavat ensisijaisesti 1000-vuotista valtakuntaa, koska ne eivät ole vielä kokonaan toteutuneet, mutta toteutuvat Jeesuksen rauhanvaltakunnassa. Valtakuntaa johdetaan Jerusalemin temppelistä ja Jumalan kuninkaallinen papisto tulee Israelin kansasta. 144000 esikoiseksi lunastettua ovat Israelin 12 sukukunnasta.
------
21 Jokainen pata Jerusalemissa ja Juudassa on oleva pyhitetty Herralle. Ihmiset, jotka tulevat uhraamaan, voivat keittää niissä uhrilihaa. Silloin ei kukaan enää käy kauppaa Herran Sebaotin temppelissä.Älä odota maallista valtakuntaa, kuten israelilaiset 2000 vuotta sitten. Meni pieleen jo silloin.
Luuk. 17:20 Ja kun fariseukset kysyivät häneltä, milloin Jumalan valtakunta oli tuleva, vastasi hän heille ja sanoi: "Ei Jumalan valtakunta tule nähtävällä tavalla, eikä voida sanoa: 'Katso, täällä se on', tahi: 'Tuolla'; sillä katso, Jumalan valtakunta on sisällisesti teissä".
Valtakunta on hengellinen jo nyt:
Hepr. 12:22 vaan te olette käyneet Siionin vuoren tykö ja elävän Jumalan kaupungin, taivaallisen Jerusalemin tykö
Pappeudesta (kristityt nyt):
1. Piet. 2:9 Mutta te olette "valittu suku, kuninkaallinen papisto, pyhä heimo, omaisuuskansa, julistaaksenne sen jaloja tekoja", joka on pimeydestä kutsunut teidät ihmeelliseen valkeuteensa;
Ilm. 1:6 ja tehnyt meidät kuningaskunnaksi, papeiksi Jumalalleen ja Isälleen, hänelle kunnia ja voima aina ja iankaikkisesti! Amen.
Jes. 2:2-4 On toteutunut hengellisesti jo 2000 vuotta. Pakanakansat ovat virranneet seurakuntaan, joka on Jumalan temppeli, kulmakivenä Kristus.
Jes. 66 kertoo samaa.
Sak. 14 voidaan tulkita monella tapaa, hengellisestikin. En lähde tässä lyhyesti esittämään jotain tietyä mallia oikeaksi. Hevosia ja muuleja ja kameleja ja aaseja ja kaikkea karjaa jossain tulevaisuuden sodassa? Ehkäpä tämä jae antaa vihjeen toteutumisesta uudessa liitossa hengellisesti?
8 Sinä päivänä elävät vedet virtaavat Jerusalemista
Joh. 4:10 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Jos sinä tietäisit Jumalan lahjan, ja kuka se on, joka sinulle sanoo: 'Anna minulle juoda', niin sinä pyytäisit häneltä, ja hän antaisi sinulle elävää vettä."
Joh. 7:38 Joka uskoo minuun, hänen sisimmästään on, niinkuin Raamattu sanoo, juokseva elävän veden virrat. - 1234567---
dfgd kirjoitti:
Ja miksi meidän pitäisi sinua uskoa, kun Raamatussa ilmoitetaan toisin. Mikä sinä oikein luulet olevasi?
Ei tarvitse uskoa minua, mutta en minäkään tule koskaan uskomaan teitä. Uusi maa luodaan vasta 1000:nen vuoden jälkeen, ei ennen sitä.
Jeesus ei tule omiensa kanssa tuhoutuneen maan päälle tuhanneksi vuodeksi. Näin minä uskon ja julistan niin kauan kuin elämän päiviä riittää. Toistoja toistamisen perään.
- Eikiitosjeesus
Ylöstempaus - täst mie piän.
Tuskin mikään sanana, ilmaisuna ja ajatuksena huvittaa minua tuota enempää. Erittäin absurdi tuotos jopa uskonhörhöjen tarinoiden joukossa.- Samaatietä
Mutta ajatteleppa sitä, että ensin ei ollut mitään, sitten tuli maailmankaikkeus, kasvit, eläimet, ihmiset.
Jopa valo tuli auringon myötä.
Ylöstempausko olisi sen kummempi?
Ihmiset ovat tulleet siis tyhjästä alkujaan?
Mikseivät ne voi saman tien temmata pois?
Moni uskoo että kaikki on tullut tyhjästä mutta eivät usko että jokin voi lakata yhtäkkiä olemasta. Eikö jos jokin on tyhjästä tullut, voi yhtä tyhjäksi taas tulla?
Mutta mikään ei tullutkaan tyhjästä vaan luotiin. On henki ja ruumis. Ihminen on luotu iänkaikkisuus ollennoksi, eikä lakkaa kokonaan olemasta kuollessaan.
Jos ihminen olisi tullut tyhjästä, ei jäisi ruumistakaan jäljelle. - Eikiitosjeesus
Samaatietä kirjoitti:
Mutta ajatteleppa sitä, että ensin ei ollut mitään, sitten tuli maailmankaikkeus, kasvit, eläimet, ihmiset.
Jopa valo tuli auringon myötä.
Ylöstempausko olisi sen kummempi?
Ihmiset ovat tulleet siis tyhjästä alkujaan?
Mikseivät ne voi saman tien temmata pois?
Moni uskoo että kaikki on tullut tyhjästä mutta eivät usko että jokin voi lakata yhtäkkiä olemasta. Eikö jos jokin on tyhjästä tullut, voi yhtä tyhjäksi taas tulla?
Mutta mikään ei tullutkaan tyhjästä vaan luotiin. On henki ja ruumis. Ihminen on luotu iänkaikkisuus ollennoksi, eikä lakkaa kokonaan olemasta kuollessaan.
Jos ihminen olisi tullut tyhjästä, ei jäisi ruumistakaan jäljelle.Hyvä yritys mutta ei kyllä yllä hauskuudessa vielä samalle tasolle.
Sen verran cracy kylläkin että Vuorisen Juoppohullun päiväkirjat kyllä päihittää. - Samaatietä
Eikiitosjeesus kirjoitti:
Hyvä yritys mutta ei kyllä yllä hauskuudessa vielä samalle tasolle.
Sen verran cracy kylläkin että Vuorisen Juoppohullun päiväkirjat kyllä päihittää.Kiitos, luulin jo mokanneeni.
- tryyiuyoi
Tempaaminen tuuliin ja pilviin ennen vaivanaikaa on suuri lohdutus uskoville. Monet kääntyvät vasta sen jälkeen. He joutuvat kokemaan niin vaikeita aikoja, että niitä ei ole koskaan aikaisemmin ollut.
- 1234567---
Aivan täyttä satua julistat !
Kaikki vaikeat vaivanajat ovat, ennen tempausta. Kukaan ei kukaan käänny tempauksen jälkeen, sillä KAIKKI jumalattomat saavat surmansa Jeesuksen toisessa tulemisessa Hänen ilmestyksestään.
Nyt on aika kääntyä totuuteen, sillä uutta mahdollisuutta ei tempauksen jälkeen tule. Jeesus vie omansa toisessa tulemisessa 1000 vuodeksi taivaaseen. - Eikiitosjeesus
1234567--- kirjoitti:
Aivan täyttä satua julistat !
Kaikki vaikeat vaivanajat ovat, ennen tempausta. Kukaan ei kukaan käänny tempauksen jälkeen, sillä KAIKKI jumalattomat saavat surmansa Jeesuksen toisessa tulemisessa Hänen ilmestyksestään.
Nyt on aika kääntyä totuuteen, sillä uutta mahdollisuutta ei tempauksen jälkeen tule. Jeesus vie omansa toisessa tulemisessa 1000 vuodeksi taivaaseen.Jos noin niin kyllä kannattaa viivyttää hepun ilmaantumista loppuun asti. Eihän tuo ole kiirettä pitänytkään. Puhui pehmoisia vaan.
- muumuhöö
ne on opettanu tuota samaa, jo ainakin 50 vuotta.
- tais siis jo, Raamatun ajoilta lähtien, niinhän Opetuslapsetkin jo odottivat Jeesuksen Paluuta - SistaTiden
2.Piet.3: 3."... Ja ennen kaikkea tietäkää se, että viimeisinä päivinä tulee pilkkapuheinensa pilkkaajia, jotka vaeltavat omien himojensa mukaan 4. ja sanovat: "Missä on lupaus hänen tulemuksestansa? Sillä onhan siitä asti, kuin isät nukkuivat pois, kaikki pysynyt, niinkuin se on ollut luomakunnan alusta." 5. Sillä tietensä he eivät ole tietävinään, että taivaat ja samoin maa, vedestä ja veden kautta rakennettu, olivat ikivanhastaan olemassa Jumalan sanan voimasta 6. ja että niiden kautta silloinen maailma hukkui vedenpaisumukseen.
7. Mutta nykyiset taivaat ja maa ovat samalla sanalla talletetut tulelle, säästetyt jumalattomain ihmisten tuomion ja kadotuksen päivään. 8. Mutta tämä yksi älköön olko teiltä, rakkaani, salassa, että "yksi päivä on Herran edessä niinkuin tuhat vuotta ja tuhat vuotta niinkuin yksi päivä". 9. Ei Herra viivytä lupauksensa täyttämistä, niinkuin muutamat pitävät sitä viivyttelemisenä, vaan hän on pitkämielinen teitä kohtaan, sillä hän ei tahdo, että kukaan hukkuu, vaan että kaikki tulevat parannukseen.
10. Mutta Herran päivä on tuleva niinkuin varas, ja silloin taivaat katoavat pauhinalla, ja alkuaineet kuumuudesta hajoavat, ja maa ja kaikki, mitä siihen on tehty, palavat. 11. Kun siis nämä kaikki näin hajoavat, millaisia tuleekaan teidän olla pyhässä vaelluksessa ja jumalisuudessa, 12. teidän, jotka odotatte ja joudutatte Jumalan päivän tulemista, jonka voimasta taivaat hehkuen hajoavat ja alkuaineet kuumuudesta sulavat!
13. Mutta hänen lupauksensa mukaan me odotamme uusia taivaita ja uutta maata, joissa vanhurskaus asuu. 14. Sentähden, rakkaani, pyrkikää tätä odottaessanne siihen, että teidät havaittaisiin tahrattomiksi ja nuhteettomiksi, rauhassa, hänen edessänsä; 15. ja lukekaa meidän Herramme pitkämielisyys pelastukseksi, josta myös meidän rakas veljemme Paavali hänelle annetun viisauden mukaan teille on kirjoittanut; 16. niinkuin hän tekee kaikissa kirjeissään, kun hän niissä puhuu näistä asioista, vaikka niissä tosin on yhtä ja toista vaikeatajuista, jota tietämättömät ja vakaantumattomat vääntävät kieroon niinkuin muitakin kirjoituksia, omaksi kadotuksekseen. 17. Koska te siis, rakkaani, tämän jo edeltäpäin tiedätte, niin olkaa varuillanne, ettette rietasten eksymyksen mukaansa tempaamina lankeaisi pois omalta lujalta pohjaltanne, 18. ja kasvakaa meidän Herramme ja Vapahtajamme Jeesuksen Kristuksen armossa ja tuntemisessa. Hänen olkoon kunnia sekä nyt että hamaan iankaikkisuuden päivään..."- VapahtajaOletSinä
Joppelijoo.
Melkoisen narsistinen ja väkivallasta viehättynyt tuo teitin jumala. Eikö kannattaisi jo päivittää nykyaikaisempaan tai laittaa se kierrätykseen.
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies pakko olla rehellinen
Kiinnostuin koska olet tosi komea ja sulla on ihana puheääni. Olen aika pinnallinen sitten kai... 😓 kyllä olet tosi rau556526Olet saanut kyllä tunnisteita
Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens394281- 542129
Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen
Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat371786Hirvenmaitojuusto
Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,61401Joka päivä olen lukenut
Lähes kaiken. Ne sanat ja miten olet minut nähnyt. Se sattuu niin syvälle sydämeen. Ehkä vain manipuloit tai jotain. Sil151139- 241074
Kerro mulle miksi juuri me
Kohdattiin? Tässä elämässä. Vaikka ollaan edelleen tutut tuntemattomat. Se on omituinen tunne.671067- 67998
- 8969