Mihin laitetaan kohoavat merivedet?

Anonyymi

Tämä keskusteluketju ei pohdi, onko ilmastomuutos tosiasia vai ei!

Eli jos se olisi tosiasia ja johtaisi kaikkien suurten napajäätiköiden sulamiseen, miten suuri %-osuus niiden sisältämästä vedestä mahtuisi maapallon syvänteisiin (eli täyttämään merenpinnan tason alapuolella olevat kuivat maa-alueet)?

Tällaisella juoksutuksella voisi jonkin verran hidastaa merenpinnan kohoamista, samalla voisi juoksutettavasta vesimassasta ottaa hyödyksi sähköenergiaa isossa mittakaavassa ja tämä energiamäärä vähentäisi muiden energiantuotantomuotojen tarvetta, joka myös hillitsisi oletettua ilmaston lämpenemistä.

Tiedän ettei syvänteiden tilavuus riittäisi läheskään kaikille sulamisvesille, mutta lisäaikaa sillä saisi kuitenkin edes hieman.

8

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Alankomaissa tuommoista vedenpinnan nousua on havaittavissa. Ylimääräinen vesi pumpataan mereen.
      Merestä vesi haihtuu ja sataa Alpeille ja muodostaa jäätiköitä. Jäätiköt valuvat laaksoihin ja sulavat ja valuvat jälleen Reiniä pitkin Alankomaihin ja nostavat veden pintaa jne.

• Anonyymi

Ei kannata pohtia asiaa joka ei ole ajankohtainen. Merenpinnan nousu on maltillista. Isojen jäätiköiden sulaminen maltillista ja jopa jääkausi voi tulla jo 6000 vuoden päästä.

• Anonyymi

Entäs jos joku tekisi semmoisen videopelin jossa taisteltaisiin ihan tavallisten mörköjen kanssa niinkuin DOOMissa ja sitten pitäisi keksiä joku ase ilmastonmuutosta ja merenpinnan nousua ja jääkarhujen invaasiota vastaan ja samalla kannatella Malediiveja merenpinnan yläpuolella?
        Vähän niinkuin IPCC:n ja ilmastoteologien tietokonemalleissa ja videojutuissa?

• Eikös niissä "syvänteissäkin" asu ihmisiä, joten mitä hyötyä siitä olisi?

• Anonyymi

Pumpataan ylimääräinen merivesi Intian valtamereen. Siellä Malediivit kelluu ihan niinkuin aina ennenkin joten pieni lisäys ei mitään haittaa.

• Anonyymi

Vähemmän syvänteissä kai asuu ihmisiä, kuin suurissa rannikkokaupungeissa ja ne syvänteet täyttyy joka tapauksessa jos merenpinta nousee riittävästi.

Eli vähemmän merenpintapakolaisia olisi kai se ajateltu hyöty. Tosin, kyllähän kaupunkeja on aiemminkin hylätty ja väkeä siirretty uusille asuinalueille.

• Anonyymi
      • Anonyymi

Jos merenpinta nousee, niin samalla kasvavat merenpinnan alapuolella olevat syvänteet. Luonnollista tietä päästään tasapainoon kun Kaspian meri ja Sahara ovat täyttyneet merivedellä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Näin lähellä

Se on näin 🤏 lähellä että heitän hanskat tiskiin sun kanssasi.
      Ikävä
      68
      3159
    2. Kerro jotakin hauskaa. :)

Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)
      Ikävä
      75
      3057
    3. Mä sanon tän suoraan.

Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.
      Ikävä
      68
      2912
    4. On olemassa tiettyjä sääntöjä!

Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle
      Ikävä
      63
      2584
    5. Oliko pakko olla taas tyly?

Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli
      Ikävä
      44
      2112
    6. Olen niin yksinäinen...

... puhukaa mulle jotain kivaa 🥺
      Ikävä
      60
      1667
    7. Hyvää huomenta

Hyvää huomenta ja alkavaa viikonloppua ihanalle naiselle! Mitä ikinä teetkään, niin täälä sua yksi miekkonen ajattelee.
      Ikävä
      18
      1639
    8. Lähtisitkö nainen

🚐Reissuun matkailuautolla🤔 👋😎❤️
      Ikävä
      35
      1625
    9. Huomenna heitän järjen

romukoppaan ja annan tunteen viedä. Kerran tässä kuitenkin vain eletään. Muistan myös jonkun minua viisaamman sanoneen,
      Ikävä
      24
      1622
    10. Perjantai-ilta ootko nainen menos

Bilettää löytyyks jäbii? Tai jotain muita
      Ikävä
      59
      1556
    Aihe