Jos uskovaiset sairastuvat, he rukoilevat pelosta täristen Jumalalta apua kädet tiukasti ristissä. Miksi he pelkäävät? Jos ja kun he sitten parantuvat, se on aina ihmeparantuminen ja heidän Jumalansa ansiota. Ilman Jumalan apua he olisivat muka kuolleet tuohon sairauteensa. He väittävät jopa lääkäreiden olleen ihmeissään parantumisesta.
Mutta miksi se hyväksi kehuttu Jumala olisi aiheuttanut heille tuollaisen tilanteen?
Ja miksi he pelkäsivät kuolemaa? Eikös heillä elämä ala vasta kuoleman jälkeen? Heidän parantumisestaan oli heille siis pelkkää haittaa. Melkoisen outoa porukkaa uskovaiset. Pelkäävätkö uskovaiset myöntää, ettei sitä Jumalaa ole sittenkään?
Outo piirre uskovaisissa
111
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Ihmeitä tapahtuu, mutta meillä on olemassa rajapinnat. Eli ei voida elää loputtomasti ja koko ajan. Me voimme parantaa tässä ajassa. Nämä ominaisuudet tulevat suoraan Jumalalta. Elämä on kuitenkin lyhyt ajan jakso tässä lihallisessa kuosissa ja sitä voidaan elävöittää. wind-
- Anonyymi
Onko elämisen eehtoja tietoisesti laskettu alaspäin?
Ennen mm. Metusalem ja Nooa elivät yli 900 vuotiaiksi mutta nyt 110 v. jo harvinaisuus vaikka lääketiede on varsin ketittynyttä. - Anonyymi
siino kirjoitti:
"Nämä ominaisuudet tulevat suoraan Jumalalta."
Jumalalta ei ole havaittu tulevan mitään."Jumalalta ei ole havaittu tulevan mitään". Niin jumalaton ei ole havainnut mitään, koska Jumala ei anna teille edes siihen havaintoon mitään mahdollisuutta. jumalaton ajattelee, ei he tarvitse Jumalaa mihinkään, eikä sitä ole kuitenkaan olemassa, Jumala ei koske jumalattomaan, ennenkuin tulee se viimeinen päivä, silloin ei voi enää muuttaa mitään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Jumalalta ei ole havaittu tulevan mitään". Niin jumalaton ei ole havainnut mitään, koska Jumala ei anna teille edes siihen havaintoon mitään mahdollisuutta. jumalaton ajattelee, ei he tarvitse Jumalaa mihinkään, eikä sitä ole kuitenkaan olemassa, Jumala ei koske jumalattomaan, ennenkuin tulee se viimeinen päivä, silloin ei voi enää muuttaa mitään.
Tarvitaan aivovaurio eli perinnöllinen kehitysvamma, jotta voi aistia jumalan.
"Eli ei voida elää loputtomasti ja koko ajan."
Niinpä. Usko ikuiseen elämään on älytöntä.- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Jumalalta ei ole havaittu tulevan mitään". Niin jumalaton ei ole havainnut mitään, koska Jumala ei anna teille edes siihen havaintoon mitään mahdollisuutta. jumalaton ajattelee, ei he tarvitse Jumalaa mihinkään, eikä sitä ole kuitenkaan olemassa, Jumala ei koske jumalattomaan, ennenkuin tulee se viimeinen päivä, silloin ei voi enää muuttaa mitään.
"Niin jumalaton ei ole havainnut mitään, koska Jumala ei anna teille edes siihen havaintoon mitään mahdollisuutta. "
Eihän tuossa ole mitään järkeä. Miksi se jumala piilottelee itseään?
"jumalaton ajattelee, ei he tarvitse Jumalaa mihinkään, eikä sitä ole kuitenkaan olemassa"
Ateistit eivät näe syytä uskoa asiaan, mistä ei ole niitä todisteita. Johan tuossa aikaisemmin kerroit, että se jumala piilottelee itseään tarkoituksella.
Lähes poikkeuksetta uskovaisten jumalselityksiin löytyy tieteellinen luonnollinen selitys.
"Jumala ei koske jumalattomaan, ennenkuin tulee se viimeinen päivä, silloin ei voi enää muuttaa mitään."
Ei se uskovainenkaan voi muuttaa jos on palvonut väärää jumalaa tai jopa väärin. Tosin ei ole edes mitään syytä olettaa, että viimeisen päivän jälkeen tapahtuu mitään muuta kuin aivojen, ruumiin ja mielen sammuminen ja kehon maatuminen.
Lisätään vielä se seikka, että monet ateistit ovat kuuluneet uskontoon. Miksi se jumala ei ole esittäytynyt edes heille? Lähinnä kun kuuntelee uskovaisia, niin tulee mieleen jonkinsortin mielenvikainen henkilö. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tarvitaan aivovaurio eli perinnöllinen kehitysvamma, jotta voi aistia jumalan.
Perinnöllinen aivovaurio? G4G:n juttujen tasoa.
Anonyymi kirjoitti:
"Niin jumalaton ei ole havainnut mitään, koska Jumala ei anna teille edes siihen havaintoon mitään mahdollisuutta."
Jos kerrot totuutena tarinoita Jumalasta, sinun pitää todistaa hänet todelliseksi. Muuten olet naurettava satusetä. Haluatko olla sellaisen maineessa?
"Jumala ei koske jumalattomaan, ennenkuin tulee se viimeinen päivä, silloin ei voi enää muuttaa mitään. "
Olet jumalaton niin kauan kunnes pystyt todistamaan Jumalan olevan totta. Kuotuasi olet kuollut kuin kivi, etkä todistele enää mitään. Niin on käynyt kaikille vaahtosuisille saarnaajille.- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Niin jumalaton ei ole havainnut mitään, koska Jumala ei anna teille edes siihen havaintoon mitään mahdollisuutta. "
Eihän tuossa ole mitään järkeä. Miksi se jumala piilottelee itseään?
"jumalaton ajattelee, ei he tarvitse Jumalaa mihinkään, eikä sitä ole kuitenkaan olemassa"
Ateistit eivät näe syytä uskoa asiaan, mistä ei ole niitä todisteita. Johan tuossa aikaisemmin kerroit, että se jumala piilottelee itseään tarkoituksella.
Lähes poikkeuksetta uskovaisten jumalselityksiin löytyy tieteellinen luonnollinen selitys.
"Jumala ei koske jumalattomaan, ennenkuin tulee se viimeinen päivä, silloin ei voi enää muuttaa mitään."
Ei se uskovainenkaan voi muuttaa jos on palvonut väärää jumalaa tai jopa väärin. Tosin ei ole edes mitään syytä olettaa, että viimeisen päivän jälkeen tapahtuu mitään muuta kuin aivojen, ruumiin ja mielen sammuminen ja kehon maatuminen.
Lisätään vielä se seikka, että monet ateistit ovat kuuluneet uskontoon. Miksi se jumala ei ole esittäytynyt edes heille? Lähinnä kun kuuntelee uskovaisia, niin tulee mieleen jonkinsortin mielenvikainen henkilö."Eihän tuossa ole mitään järkeä. Miksi se jumala piilottelee itseään?" Koska Jumala on salattu, jumalaton saa olla omassa rauhassansa.
"Ateistit eivät näe syytä uskoa asiaan, mistä ei ole niitä todisteita. Johan tuossa aikaisemmin kerroit, että se jumala piilottelee itseään tarkoituksella.
Lähes poikkeuksetta uskovaisten jumalselityksiin löytyy tieteellinen luonnollinen selitys". Johan sana" jumalaton" pitäisi sanoa jotakin. Sit kun kysytään, miksi jumalattomalla ei ole niitä todisteita Jumalasta, ehkä siintä löytyy vastaus.
" Jumala ei koske jumalattomaan, ennenkuin tulee se viimeinen päivä, silloin ei voi enää muuttaa mitään."
Ei se uskovainenkaan voi muuttaa jos on palvonut väärää jumalaa tai jopa väärin. Tosin ei ole edes mitään syytä olettaa, että viimeisen päivän jälkeen tapahtuu mitään muuta kuin aivojen, ruumiin ja mielen sammuminen ja kehon maatuminen". Jeesus Kristus on tie, totuus ja elämä. jumalaton saa ajatella niin, että ei tapahdu mitään kuoleman jälkeen, voi olla niin, että jumalaton on kohdaltansa oikeassa.
"Lisätään vielä se seikka, että monet ateistit ovat kuuluneet uskontoon. Miksi se jumala ei ole esittäytynyt edes heille? Lähinnä kun kuuntelee uskovaisia, niin tulee mieleen jonkinsortin mielenvikainen henkilö". Monet voivat olla uskossa, ja luopuneet Jeesuksesta Kristuksesta, mutta näin pitää asian mennäkkin, toisekseen joka aidosti on uskossa ja tietää, että Jumala on olemassa, hän ei luovu Jumalasta, eikä Jeesuksesta Kristuksesta. "Miksi se jumala ei ole esittäytynyt edes heille?" Siihenkin voi olla montakin syytä. - Anonyymi
siino kirjoitti:
"Niin jumalaton ei ole havainnut mitään, koska Jumala ei anna teille edes siihen havaintoon mitään mahdollisuutta."
Jos kerrot totuutena tarinoita Jumalasta, sinun pitää todistaa hänet todelliseksi. Muuten olet naurettava satusetä. Haluatko olla sellaisen maineessa?
"Jumala ei koske jumalattomaan, ennenkuin tulee se viimeinen päivä, silloin ei voi enää muuttaa mitään. "
Olet jumalaton niin kauan kunnes pystyt todistamaan Jumalan olevan totta. Kuotuasi olet kuollut kuin kivi, etkä todistele enää mitään. Niin on käynyt kaikille vaahtosuisille saarnaajille.""Niin jumalaton ei ole havainnut mitään, koska Jumala ei anna teille edes siihen havaintoon mitään mahdollisuutta."
Jos kerrot totuutena tarinoita Jumalasta, sinun pitää todistaa hänet todelliseksi. Muuten olet naurettava satusetä. Haluatko olla sellaisen maineessa?"" Jumala tulee todistamaan, sit kun sen aika on. Jaksa vaan siino odotella.
""Jumala ei koske jumalattomaan, ennenkuin tulee se viimeinen päivä, silloin ei voi enää muuttaa mitään. "
Olet jumalaton niin kauan kunnes pystyt todistamaan Jumalan olevan totta. Kuotuasi olet kuollut kuin kivi, etkä todistele enää mitään. Niin on käynyt kaikille vaahtosuisille saarnaajille"". Ensinnäkin minä menen omien valtuuksieni yli, mikäli menen todistamaan sellaisia asioista, jotka ei minulle kuulu. Vaikka minä olisin jumalattoman, mielestä jumalaton, se saa olla teidän mielipiteenne, jumalattoman pitää elää myöskin kuin jumalaton, eli silloin sanot väärää todistusta lähimmäisestäsi. Mikäli olisin jumalaton, silloinhan minun pitäisi olla asioista samaa mieltä kuin jumalaton, eli kieltäisin Jumalan olemassa olon ja Jeesuksen Kristuksen. Anonyymi kirjoitti:
""Niin jumalaton ei ole havainnut mitään, koska Jumala ei anna teille edes siihen havaintoon mitään mahdollisuutta."
Jos kerrot totuutena tarinoita Jumalasta, sinun pitää todistaa hänet todelliseksi. Muuten olet naurettava satusetä. Haluatko olla sellaisen maineessa?"" Jumala tulee todistamaan, sit kun sen aika on. Jaksa vaan siino odotella.
""Jumala ei koske jumalattomaan, ennenkuin tulee se viimeinen päivä, silloin ei voi enää muuttaa mitään. "
Olet jumalaton niin kauan kunnes pystyt todistamaan Jumalan olevan totta. Kuotuasi olet kuollut kuin kivi, etkä todistele enää mitään. Niin on käynyt kaikille vaahtosuisille saarnaajille"". Ensinnäkin minä menen omien valtuuksieni yli, mikäli menen todistamaan sellaisia asioista, jotka ei minulle kuulu. Vaikka minä olisin jumalattoman, mielestä jumalaton, se saa olla teidän mielipiteenne, jumalattoman pitää elää myöskin kuin jumalaton, eli silloin sanot väärää todistusta lähimmäisestäsi. Mikäli olisin jumalaton, silloinhan minun pitäisi olla asioista samaa mieltä kuin jumalaton, eli kieltäisin Jumalan olemassa olon ja Jeesuksen Kristuksen."Jumala tulee todistamaan, sit kun sen aika on. Jaksa vaan siino odotella."
Ok eli olet naurettava satusetä. Itse naureskelet joidenkin pyhälle lehmälle, mutta et huomaa, että oma pyhä lehmäsi on olematon henki. Sinulla ja sillä toisella pyhään lehmään uskovalla ei ole mitään eroa. Samanlaisia pönttöpäitä olette. Jos Jumala ei todista nyt, ei se tee sitä ainakaan kuoleman jälkeen. Koeta jo typerys tajuta se!!!
"Ensinnäkin minä menen omien valtuuksieni yli, mikäli menen todistamaan sellaisia asioista, jotka ei minulle kuulu."
Asiallisesti sinä et pysty todistamaan mitään. Sinähän pidät taskulamppuasi pyhänä niin kuin joku toinen lehmää.
"Vaikka minä olisin jumalattoman, mielestä jumalaton, se saa olla teidän mielipiteenne"
Ei se ole mielipide vaan fakta. Katsos sinä olet jumalaton niin kauan kun et pysty todistamaan Jumalasi olemassaoloa. Siihen asti olet pelkkä valehteleva poskisolisti, satusetä, huijari.- Anonyymi
siino kirjoitti:
"Jumala tulee todistamaan, sit kun sen aika on. Jaksa vaan siino odotella."
Ok eli olet naurettava satusetä. Itse naureskelet joidenkin pyhälle lehmälle, mutta et huomaa, että oma pyhä lehmäsi on olematon henki. Sinulla ja sillä toisella pyhään lehmään uskovalla ei ole mitään eroa. Samanlaisia pönttöpäitä olette. Jos Jumala ei todista nyt, ei se tee sitä ainakaan kuoleman jälkeen. Koeta jo typerys tajuta se!!!
"Ensinnäkin minä menen omien valtuuksieni yli, mikäli menen todistamaan sellaisia asioista, jotka ei minulle kuulu."
Asiallisesti sinä et pysty todistamaan mitään. Sinähän pidät taskulamppuasi pyhänä niin kuin joku toinen lehmää.
"Vaikka minä olisin jumalattoman, mielestä jumalaton, se saa olla teidän mielipiteenne"
Ei se ole mielipide vaan fakta. Katsos sinä olet jumalaton niin kauan kun et pysty todistamaan Jumalasi olemassaoloa. Siihen asti olet pelkkä valehteleva poskisolisti, satusetä, huijari.""Jumala tulee todistamaan, sit kun sen aika on. Jaksa vaan siino odotella."
Ok eli olet naurettava satusetä. Itse naureskelet joidenkin pyhälle lehmälle, mutta et huomaa, että oma pyhä lehmäsi on olematon henki. Sinulla ja sillä toisella pyhään lehmään uskovalla ei ole mitään eroa. Samanlaisia pönttöpäitä olette. Jos Jumala ei todista nyt, ei se tee sitä ainakaan kuoleman jälkeen. Koeta jo typerys tajuta se!!!" Ei minulle Jumala ja Jeesus Kristus ole olematon, vaikka se jumalattoman mielestä olisikin. No sille minä en mahda mitään, mikäli Jumala ei halua koskaan todistaa jumalattomalle mitään, ei elämän aika, eikä kuoleman jälkeen. Siksi kannataa uskoa Jeesukseen Kristukseen, Jumalan ainoaan poikaan, meidän herraamme.
Asiallisesti sinä et pysty todistamaan mitään. Sinähän pidät taskulamppuasi pyhänä niin kuin joku toinen lehmää". Taskulamppu ei ole mikään Jumala, vaan Jumala on henki, valo ja Rakkaus.
Ei se ole mielipide vaan fakta. Katsos sinä olet jumalaton niin kauan kun et pysty todistamaan Jumalasi olemassaoloa. Siihen asti olet pelkkä valehteleva poskisolisti, satusetä, huijari". Ei minun tarvitse todistella mitään, Jumala todistaa itsestänsä sit kun sen aika tulee, tulkoon kuoleman jälkeen tai maailman viimeisimpinä aikoina. Anonyymi kirjoitti:
""Jumala tulee todistamaan, sit kun sen aika on. Jaksa vaan siino odotella."
Ok eli olet naurettava satusetä. Itse naureskelet joidenkin pyhälle lehmälle, mutta et huomaa, että oma pyhä lehmäsi on olematon henki. Sinulla ja sillä toisella pyhään lehmään uskovalla ei ole mitään eroa. Samanlaisia pönttöpäitä olette. Jos Jumala ei todista nyt, ei se tee sitä ainakaan kuoleman jälkeen. Koeta jo typerys tajuta se!!!" Ei minulle Jumala ja Jeesus Kristus ole olematon, vaikka se jumalattoman mielestä olisikin. No sille minä en mahda mitään, mikäli Jumala ei halua koskaan todistaa jumalattomalle mitään, ei elämän aika, eikä kuoleman jälkeen. Siksi kannataa uskoa Jeesukseen Kristukseen, Jumalan ainoaan poikaan, meidän herraamme.
Asiallisesti sinä et pysty todistamaan mitään. Sinähän pidät taskulamppuasi pyhänä niin kuin joku toinen lehmää". Taskulamppu ei ole mikään Jumala, vaan Jumala on henki, valo ja Rakkaus.
Ei se ole mielipide vaan fakta. Katsos sinä olet jumalaton niin kauan kun et pysty todistamaan Jumalasi olemassaoloa. Siihen asti olet pelkkä valehteleva poskisolisti, satusetä, huijari". Ei minun tarvitse todistella mitään, Jumala todistaa itsestänsä sit kun sen aika tulee, tulkoon kuoleman jälkeen tai maailman viimeisimpinä aikoina."Ei minulle Jumala ja Jeesus Kristus ole olematon, vaikka se jumalattoman mielestä olisikin."
Niin, sinulla on harhoja, jotka koet todellisiksi. Sille minä en mahda mitään, eikä vissiin kukaan muukaan.
"Taskulamppu ei ole mikään Jumala, vaan Jumala on henki, valo ja Rakkaus."
Taskulamppusi on sinun Pyhä Lehmäsi, jota rakastat.
"Ei minun tarvitse todistella mitään"
Sinä olet jo todistanut itsesi valehtelijaksi, satusedäksi, pehmoisten puhujaksi.- Anonyymi
siino kirjoitti:
"Ei minulle Jumala ja Jeesus Kristus ole olematon, vaikka se jumalattoman mielestä olisikin."
Niin, sinulla on harhoja, jotka koet todellisiksi. Sille minä en mahda mitään, eikä vissiin kukaan muukaan.
Taskulamppusi on sinun Pyhä Lehmäsi, jota rakastat.
"Ei minun tarvitse todistella mitään"
Sinä olet jo todistanut itsesi valehtelijaksi, satusedäksi, pehmoisten puhujaksi.""Ei minulle Jumala ja Jeesus Kristus ole olematon, vaikka se jumalattoman mielestä olisikin."
Niin, sinulla on harhoja, jotka koet todellisiksi. Sille minä en mahda mitään, eikä vissiin kukaan muukaan". Ei sillekkään mahda mitään, mikäli sinulla ei ole todisteita Jumalan olemassa olosta, siis sinun pitää vaan odotella.
Taskulamppusi on sinun Pyhä Lehmäsi, jota rakastat". Taskulamppu ei ole mikään jumala, eikä pyhälehmä, vaan se on taskulamppu, vai eikö leikkaa.
""Ei minun tarvitse todistella mitään"
Sinä olet jo todistanut itsesi valehtelijaksi, satusedäksi, pehmoisten puhujaksi."" Sinullakin on vasta totuuden hetket, edessäpäin. Kunhan ekana elelet maanpäällisen elämäsi pois. Anonyymi kirjoitti:
""Ei minulle Jumala ja Jeesus Kristus ole olematon, vaikka se jumalattoman mielestä olisikin."
Niin, sinulla on harhoja, jotka koet todellisiksi. Sille minä en mahda mitään, eikä vissiin kukaan muukaan". Ei sillekkään mahda mitään, mikäli sinulla ei ole todisteita Jumalan olemassa olosta, siis sinun pitää vaan odotella.
Taskulamppusi on sinun Pyhä Lehmäsi, jota rakastat". Taskulamppu ei ole mikään jumala, eikä pyhälehmä, vaan se on taskulamppu, vai eikö leikkaa.
""Ei minun tarvitse todistella mitään"
Sinä olet jo todistanut itsesi valehtelijaksi, satusedäksi, pehmoisten puhujaksi."" Sinullakin on vasta totuuden hetket, edessäpäin. Kunhan ekana elelet maanpäällisen elämäsi pois." sinun pitää vaan odotella."
Lopeta valehtelusi siksi ajaksi, kun sinulla ei ole niitä todisteita heittää.
"Taskulamppu ei ole mikään jumala, eikä pyhälehmä, vaan se on taskulamppu, vai eikö leikkaa."
Sinä siis jopa leikkaat taskulampulla. Ohhoh! No Jumala on Pyhä Lehmäsi. Ja lehmähän ei ole sonni, joten Jumalasi onkin Rouva eikä Herra.
"Sinullakin on vasta totuuden hetket, edessäpäin. Kunhan ekana elelet maanpäällisen elämäsi pois."
Älä sinä valepukki kirjoittele totuudesta mitään. Sinä olet pehmopäinen höperö, joka kuollessaan kuolee niin, että toden totta on kertakaikkiaan kuollut.- Anonyymi
siino kirjoitti:
" sinun pitää vaan odotella."
Lopeta valehtelusi siksi ajaksi, kun sinulla ei ole niitä todisteita heittää.
"Taskulamppu ei ole mikään jumala, eikä pyhälehmä, vaan se on taskulamppu, vai eikö leikkaa."
Sinä siis jopa leikkaat taskulampulla. Ohhoh! No Jumala on Pyhä Lehmäsi. Ja lehmähän ei ole sonni, joten Jumalasi onkin Rouva eikä Herra.
"Sinullakin on vasta totuuden hetket, edessäpäin. Kunhan ekana elelet maanpäällisen elämäsi pois."
Älä sinä valepukki kirjoittele totuudesta mitään. Sinä olet pehmopäinen höperö, joka kuollessaan kuolee niin, että toden totta on kertakaikkiaan kuollut."" sinun pitää vaan odotella."
Lopeta valehtelusi siksi ajaksi, kun sinulla ei ole niitä todisteita heittää". Ei minun tarvitse todistella mitään, sinulle tulee todisteet silloin, kun Jumala suo ne sinulle, saathan sinä siinä toivossa elellä, että todisteita ei tule, mikäli todisteita ei tule, tiedätkö mitä se merkitsee sitten?
""Taskulamppu ei ole mikään jumala, eikä pyhälehmä, vaan se on taskulamppu, vai eikö leikkaa."
Sinä siis jopa leikkaat taskulampulla. Ohhoh! No Jumala on Pyhä Lehmäsi. Ja lehmähän ei ole sonni, joten Jumalasi onkin Rouva eikä Herra."" Kyllä sinusta huomaa, että olet pihalla jotenkin, kun koko ajan ajelet Kristinuskoon sisään sellaisia asioita, joita siihen ei kuulu esim.taskulamppu ja pyhälehmä.
""Sinullakin on vasta totuuden hetket, edessäpäin. Kunhan ekana elelet maanpäällisen elämäsi pois."
Älä sinä valepukki kirjoittele totuudesta mitään. Sinä olet pehmopäinen höperö, joka kuollessaan kuolee niin, että toden totta on kertakaikkiaan kuollut"". Saattehan te ateisiti elellä siinä toivossa, että elämä ei jatku kuoleman jälkeen, mutta totuus on kuitenkin se, että kuoleman jälkeistä elämää on. Ei ateisteilta pidä kenenkään ottaa sitä teidän mielipidettä pois. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"" sinun pitää vaan odotella."
Lopeta valehtelusi siksi ajaksi, kun sinulla ei ole niitä todisteita heittää". Ei minun tarvitse todistella mitään, sinulle tulee todisteet silloin, kun Jumala suo ne sinulle, saathan sinä siinä toivossa elellä, että todisteita ei tule, mikäli todisteita ei tule, tiedätkö mitä se merkitsee sitten?
""Taskulamppu ei ole mikään jumala, eikä pyhälehmä, vaan se on taskulamppu, vai eikö leikkaa."
Sinä siis jopa leikkaat taskulampulla. Ohhoh! No Jumala on Pyhä Lehmäsi. Ja lehmähän ei ole sonni, joten Jumalasi onkin Rouva eikä Herra."" Kyllä sinusta huomaa, että olet pihalla jotenkin, kun koko ajan ajelet Kristinuskoon sisään sellaisia asioita, joita siihen ei kuulu esim.taskulamppu ja pyhälehmä.
""Sinullakin on vasta totuuden hetket, edessäpäin. Kunhan ekana elelet maanpäällisen elämäsi pois."
Älä sinä valepukki kirjoittele totuudesta mitään. Sinä olet pehmopäinen höperö, joka kuollessaan kuolee niin, että toden totta on kertakaikkiaan kuollut"". Saattehan te ateisiti elellä siinä toivossa, että elämä ei jatku kuoleman jälkeen, mutta totuus on kuitenkin se, että kuoleman jälkeistä elämää on. Ei ateisteilta pidä kenenkään ottaa sitä teidän mielipidettä pois.”mikäli todisteita ei tule, tiedätkö mitä se merkitsee sitten?”
Kaikki väitteet vaativat todisteet taakseen. Jos todisteita ei ole, tästä ei välttämättä voi päätellä yhtään mitään.
”Saattehan te ateisiti elellä siinä toivossa, että elämä ei jatku kuoleman jälkeen”
Miksi toivoisimme tuollaista? Kuoleman jälkeinen elämä olisi varmaankin kiva juttu.
”, mutta totuus on kuitenkin se, että kuoleman jälkeistä elämää on.”
Niin. Tuotahan sinä et tiedä. Se, että sanot jonkun asian olevat totuus, ei tee siitä totta. Olennaista on se, mitä todisteita sinulla on tuon väitteesi tueksi. Uskovilla on tapana jokaisen julistaa ihan omaa totuuttaan ja ateistina voi tuollaista seurata vain ihmetellen vierestä. - Anonyymi
" Ei minun tarvitse todistella mitään, sinulle.."
Ei meillä ole mitään syytä uskoa sinun tai kenenkään muun teistin mielikuvitusjumaliin ennen todisteita :) Anonyymi kirjoitti:
Älä sinä valepukki kirjoittele totuudesta mitään. Sinä olet pehmopäinen höperö, joka kuollessaan kuolee niin, että toden totta on kertakaikkiaan kuollut"". Saattehan te ateisiti elellä siinä toivossa, että elämä ei jatku kuoleman jälkeen, mutta totuus on kuitenkin se, että kuoleman jälkeistä elämää on. Ei ateisteilta pidä kenenkään ottaa sitä teidän mielipidettä pois."Ei minun tarvitse todistella mitään"
Ainakaan sinun ei tarvitse valehdella. Miksi sitten valehtelet?
"Kyllä sinusta huomaa, että olet pihalla jotenkin, kun koko ajan ajelet Kristinuskoon sisään sellaisia asioita, joita siihen ei kuulu esim.taskulamppu ja pyhälehmä."
Sinähän hoet kaiken aikaa, miten Jumala on valo ja rakkaus ja sinä olet valon todistaja. Taskulamppu on siis rakkaasi ja Pyhä Lehmäsi. Aivosi ovat jotenkin sinusta muualla. Ovatko ne jo kenties taivaassa ja sinä vielä täällä?
"kuoleman jälkeistä elämää on."
Ei ole. Kuoltuasi olet kuollut kuin kivi.Anonyymi kirjoitti:
Älä sinä valepukki kirjoittele totuudesta mitään. Sinä olet pehmopäinen höperö, joka kuollessaan kuolee niin, että toden totta on kertakaikkiaan kuollut"". Saattehan te ateisiti elellä siinä toivossa, että elämä ei jatku kuoleman jälkeen, mutta totuus on kuitenkin se, että kuoleman jälkeistä elämää on. Ei ateisteilta pidä kenenkään ottaa sitä teidän mielipidettä pois."Ei minun tarvitse todistella mitään"
Ainakaan sinun ei tarvitse valehdella. Miksi sitten valehtelet?
"Kyllä sinusta huomaa, että olet pihalla jotenkin, kun koko ajan ajelet Kristinuskoon sisään sellaisia asioita, joita siihen ei kuulu esim.taskulamppu ja pyhälehmä."
Sinähän hoet kaiken aikaa, miten Jumala on valo ja rakkaus ja sinä olet valon todistaja. Taskulamppu on siis rakkaasi ja Pyhä Lehmäsi. Aivosi ovat jotenkin sinusta muualla. Ovatko ne jo kenties taivaassa ja sinä vielä täällä?
"kuoleman jälkeistä elämää on."
Ei ole. Kuoltuasi olet kuollut kuin kivi.- Anonyymi
Kilgore.Trout kirjoitti:
"Eli ei voida elää loputtomasti ja koko ajan."
Niinpä. Usko ikuiseen elämään on älytöntä.Emmehän tiedä ennenkuin kuolemme mihin menemme.
Jos uskoo Raamatun sanaan , siellä on kirjoitettu myös kuolemisesta. Ongelma on myös se, että käännöksiä on erilaisia eri aikakausilta. Se tekee uskonasioista haastellista. Ja eikä paavi hamstrannut kirjoituksia niin, että monopoli tulkita raamattua on vatikaanilla!
Mutta jossain oli käännös, että kuolee, mutta emme ole kuolleita iankaikkisesti.
Eli silloin kuoleman kielistä ja tuonelasta haettaisiin pois. Jeesuksella on kuoleman ja tuonelan avain. Ja sanoma on silloin lohdullinen.
Mutta tietenkin tämä on uskonasia. Anonyymi kirjoitti:
Emmehän tiedä ennenkuin kuolemme mihin menemme.
Jos uskoo Raamatun sanaan , siellä on kirjoitettu myös kuolemisesta. Ongelma on myös se, että käännöksiä on erilaisia eri aikakausilta. Se tekee uskonasioista haastellista. Ja eikä paavi hamstrannut kirjoituksia niin, että monopoli tulkita raamattua on vatikaanilla!
Mutta jossain oli käännös, että kuolee, mutta emme ole kuolleita iankaikkisesti.
Eli silloin kuoleman kielistä ja tuonelasta haettaisiin pois. Jeesuksella on kuoleman ja tuonelan avain. Ja sanoma on silloin lohdullinen.
Mutta tietenkin tämä on uskonasia.Mikä menisi yhtään mihinkään kun kuolemme? Ruumìs kuolee ja sen mukana aivot. Aivosairauksien ja -vammojen perusteella tiedämme, että aivoissa on muistimme, tunteemme, ajattelukykymme, luonteemme ja viimekädessä aistimmekin. Mitä meistä jää jos meistä otetaan pois muisti, ajatukset, tunteet ja persoonallisuutemme?
- Anonyymi
Kilgore.Trout kirjoitti:
Mikä menisi yhtään mihinkään kun kuolemme? Ruumìs kuolee ja sen mukana aivot. Aivosairauksien ja -vammojen perusteella tiedämme, että aivoissa on muistimme, tunteemme, ajattelukykymme, luonteemme ja viimekädessä aistimmekin. Mitä meistä jää jos meistä otetaan pois muisti, ajatukset, tunteet ja persoonallisuutemme?
Tuo on julmaa. Mieti, miltä sinusta tuntuisi, jos sinulle olisi koko elämäsi ajan uskoteltu, että tulet elämään ikuisesti ja tapaat kaikki kuolleet läheisesi jälkielämässä. Olisitko valmis luopumaan tuosta toivosta vain jonkun nettikeskustelun perusteella? Ja millainen romahdus sinua koittaisi, kun karu totuus paljastuu?
Tiedän ihmisiä, jotka ovat menettäneet uskon Jumalaan, mutta he pitävät visusti kiinni jälkielämän toivosta.
Sallittakoon se heille. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Emmehän tiedä ennenkuin kuolemme mihin menemme.
Mutta tietenkin tämä on uskonasia.”Eli silloin kuoleman kielistä ja tuonelasta haettaisiin pois. ”
Eikös tuolloinkin ole kyse jälkielämästä? Vai uskotko, että joku kaivaa fyysisen ruumiin ylös haudasta ja kuskaa sen Tuonelaan? Anonyymi kirjoitti:
Tuo on julmaa. Mieti, miltä sinusta tuntuisi, jos sinulle olisi koko elämäsi ajan uskoteltu, että tulet elämään ikuisesti ja tapaat kaikki kuolleet läheisesi jälkielämässä. Olisitko valmis luopumaan tuosta toivosta vain jonkun nettikeskustelun perusteella? Ja millainen romahdus sinua koittaisi, kun karu totuus paljastuu?
Tiedän ihmisiä, jotka ovat menettäneet uskon Jumalaan, mutta he pitävät visusti kiinni jälkielämän toivosta.
Sallittakoon se heille.Onko kaunis valhe parempi kuin totuus? Toisaalta, kun elämämme on ainutkertainen ja rajallinen, niin minusta on traagista jos ihminen käyttää aikaansa tai tekee elämässään valintoja perustuen kuvitelmaan kuoleman jälkeisestä elämästä.
Elämän arvo tulee juuri sen rajallisuudesta. Se tekee jokaisesta hetkestä ainutkertaisen ja korvaamattoman.
- Anonyymi
Monelle tuo käytös on osa indoktrinaatiota - sattumia pyritään laittamaan Jumalan tekemiksi.
Ihmiset arvostavat elämää ja useimmiten pelkäävät kuolemaa. Nuo evoluution meihin istuttamat selviytymismekanismit ovat myös uskovaisilla."Nuo evoluution meihin istuttamat selviytymismekanismit ovat myös uskovaisilla."
Totta, mutta hassua, että he väittävät toisin.
- Anonyymi
Minä en rukoile parantuakseni. Kenties tuo ajatus on yleisempää uskonnoissa.
- Anonyymi
siino kirjoitti:
Jumalalta on turha apua odottaa, koska hänen aikansa kuluu homojen pyllyjä tiiraillessa.
Ei sellainen Jumalaa kiinnosta, vaan joitain uskontoja ja uskovaisia.
Anonyymi kirjoitti:
Ei sellainen Jumalaa kiinnosta, vaan joitain uskontoja ja uskovaisia.
No juu totta. Eihän mitään Jumalaa edes ole tiirailemaan :)
- Anonyymi
siino kirjoitti:
No juu totta. Eihän mitään Jumalaa edes ole tiirailemaan :)
Jumala kyllä on, mutta uskonnot ovat ihmisten puuhastelua joissa käytetään Jumalan nimeä väärin.
Anonyymi kirjoitti:
Jumala kyllä on, mutta uskonnot ovat ihmisten puuhastelua joissa käytetään Jumalan nimeä väärin.
Jumala kyllä on, nimittäin täyttä potaskaa.
On väärin sanoa sellaista totuudeksi.- Anonyymi
siino kirjoitti:
Jumala kyllä on, nimittäin täyttä potaskaa.
On väärin sanoa sellaista totuudeksi.Ehkä muutat jonain päivänä mielesi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ehkä muutat jonain päivänä mielesi.
Niin jos Jumalaan uskomiseen tulee hyvät tieteellisen tarkastelun kestävät perusteet, niin siinä vaiheessa suurin osa nykyisistä ateisteistakin alkaa uskomaan jumalaan. Me perustamme maailmankuvamme objektiiviseen vallitsevaan tieteelliseen totuuteen, mihin kaikki järkevät uskovaisetkin uskovat.
- AteistiVaan - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin jos Jumalaan uskomiseen tulee hyvät tieteellisen tarkastelun kestävät perusteet, niin siinä vaiheessa suurin osa nykyisistä ateisteistakin alkaa uskomaan jumalaan. Me perustamme maailmankuvamme objektiiviseen vallitsevaan tieteelliseen totuuteen, mihin kaikki järkevät uskovaisetkin uskovat.
- AteistiVaanYmmärrän kantasi ja minusta vallitseva tieteellinen näkemys on hyvä lähtökohta kaikille maailmankuville. En minä olekaan täällä teitä käännyttämässä, vaan huvikseni keskustelemassa ja ehkäpä tarjoan vähän toisenlaisen uskiksen näkemystä tänne......
Anonyymi kirjoitti:
Ehkä muutat jonain päivänä mielesi.
Olemassaoleva Jumala on helppo todistaa olevaksi. Eikö olekin?
Tuo vain hänet esiin.- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ymmärrän kantasi ja minusta vallitseva tieteellinen näkemys on hyvä lähtökohta kaikille maailmankuville. En minä olekaan täällä teitä käännyttämässä, vaan huvikseni keskustelemassa ja ehkäpä tarjoan vähän toisenlaisen uskiksen näkemystä tänne......
Toivotan kaikki teistit tervetulleiksi tänne keskustelemaan! Tylsäähän se olisi, jos me ateistit vain keskenämme höpisisimme. Hyvä olisi, jos saisimme aikaan aitoa keskustelua eikä aina sitä samaa juuåas-eipäs väittelyä.
Itse sain maallistuneen luterilaisen kasvatuksen. Vanhempani eivät oikeastaan edes opettaneet uskontoa vaan ensimmäisen kunnon indoktrinaatio-yrityksen kohtasin ennen kouluikää taloyhtiön tiloissa järjestettävässä pyhäkoulussa, kun minulle kerrottiin, että ne kaikki saduiksi luulemani Raamatuntarinat ovatkin totta. Tein tuolloin myös ensimmäiset rukoukseni. Epävarmuudessa eläminen kesti muutaman vuoden kunnes vakuutuin, ettei yliluonnolliseksi kokemiani jumalia ole. Suurin syy Jumalaan uskomiseeni tai pikemminkin mahdollisena pitämiseen oli tuolloin ymmärrys, että suurin osa aikuisista uskoo Jumalaan, mille en keksinyt muuta selitystä kuin, että Jumala on todellinen. Jumalasta en kuitenkaan havainnut mitään näyttöä ja kun kuulin, että uskomuksia on paljon erilaisia ymmärsin, ettei enemmistön mielipide merkitse mitään. Olin myös tuossa vaiheessa törmännyt myös muuhun taikauskoon, mitä en pitänyt mahdollisena. - Anonyymi
siino kirjoitti:
Olemassaoleva Jumala on helppo todistaa olevaksi. Eikö olekin?
Tuo vain hänet esiin.Ei se ole helppoa, enkä voi sitä sinulle todistaa. Itsekin usein epäilen, olenko sittenkään oikeassa. Sehän tässä elämässä hienoa onkin, että kaikesta ei voi olla täysin varma.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toivotan kaikki teistit tervetulleiksi tänne keskustelemaan! Tylsäähän se olisi, jos me ateistit vain keskenämme höpisisimme. Hyvä olisi, jos saisimme aikaan aitoa keskustelua eikä aina sitä samaa juuåas-eipäs väittelyä.
Itse sain maallistuneen luterilaisen kasvatuksen. Vanhempani eivät oikeastaan edes opettaneet uskontoa vaan ensimmäisen kunnon indoktrinaatio-yrityksen kohtasin ennen kouluikää taloyhtiön tiloissa järjestettävässä pyhäkoulussa, kun minulle kerrottiin, että ne kaikki saduiksi luulemani Raamatuntarinat ovatkin totta. Tein tuolloin myös ensimmäiset rukoukseni. Epävarmuudessa eläminen kesti muutaman vuoden kunnes vakuutuin, ettei yliluonnolliseksi kokemiani jumalia ole. Suurin syy Jumalaan uskomiseeni tai pikemminkin mahdollisena pitämiseen oli tuolloin ymmärrys, että suurin osa aikuisista uskoo Jumalaan, mille en keksinyt muuta selitystä kuin, että Jumala on todellinen. Jumalasta en kuitenkaan havainnut mitään näyttöä ja kun kuulin, että uskomuksia on paljon erilaisia ymmärsin, ettei enemmistön mielipide merkitse mitään. Olin myös tuossa vaiheessa törmännyt myös muuhun taikauskoon, mitä en pitänyt mahdollisena.Sitä juupas-eipäs -linjaa koitan ainakin itse vältellä. En minäkään Raamatun kaikkiin kertomuksiin usko sellaisenaan, olen lukenut Gilgameshta ja tutustunut hellenistiseen ja muinaisen Egyptin mytologiaan. Minulle ne tarinat eivät välttämättä ole totta, mutta kertovat kuitenkin siitä miten ihmiset ovat kokeneet korkeamman voiman tai pyrkineet sitä käyttämään valtapeleissään.
Raamatun lisäksi pidän tärkeänä myös muita eri kulttuurien uskonnollisia teoksia. Nautin myös joidenkin tunnettujen ateistien näkemyksistä uskonnoista. Vaikka en allekirjoitakaan niitä, niin on aina mielenkiintoista tietää kriittisiä kantoja itselle tärkeisiin asioihin. Erityisesti olen diggaillut Sam Harrisin jutuista. Anonyymi kirjoitti:
Ei se ole helppoa, enkä voi sitä sinulle todistaa. Itsekin usein epäilen, olenko sittenkään oikeassa. Sehän tässä elämässä hienoa onkin, että kaikesta ei voi olla täysin varma.
"Sehän tässä elämässä hienoa onkin, että kaikesta ei voi olla täysin varma."
Uskovaiset väittävät kuitenkin kertovansa totuutena asiansa, vaikka eivät aikuisten oikeasti pysty todistamaan mitään. Heidän pitäisi silloin aloittaa kommenttinsa: Luulen että... Mutta he toitottavat: Tämä on totuus!!! Jumala on olemassa!!!!
Minusta ei ole hienoa, että valehdellaan. Uskovaisilla se näyttää olevan heidän asiansa elinehto.- Anonyymi
siino kirjoitti:
"Sehän tässä elämässä hienoa onkin, että kaikesta ei voi olla täysin varma."
Uskovaiset väittävät kuitenkin kertovansa totuutena asiansa, vaikka eivät aikuisten oikeasti pysty todistamaan mitään. Heidän pitäisi silloin aloittaa kommenttinsa: Luulen että... Mutta he toitottavat: Tämä on totuus!!! Jumala on olemassa!!!!
Minusta ei ole hienoa, että valehdellaan. Uskovaisilla se näyttää olevan heidän asiansa elinehto.Minusta Jumala on olemassa, sinusta Jumalaa ei ole olemassa. Ei ole sen vaikeampi tämä asia. Kumpikaan meistä ei toista voi asiasta vakuuttaa suuntaan eikä toiseen. Se on ihan rehellinen mielipide, eikä mikään valhe.
Anonyymi kirjoitti:
Minusta Jumala on olemassa, sinusta Jumalaa ei ole olemassa. Ei ole sen vaikeampi tämä asia. Kumpikaan meistä ei toista voi asiasta vakuuttaa suuntaan eikä toiseen. Se on ihan rehellinen mielipide, eikä mikään valhe.
Jos kerron sinulle jonkin ihmeellisen asian, haluat varmaan saada asiasta todisteen. Muuten pidät minua huijarina, valepukkina. Samoin minä haluan todisteen niiltä, jotka kertovat ihmeellisiä tarinoita jostain Jumalasta. Kumma kyllä, mutta niitä todisteita tuntuu olevan mahdoton saada. Siksi minä en usko valheisiin, vaikka sinä uskotkin. Ja se on fakta.
- Anonyymi
siino kirjoitti:
Jos kerron sinulle jonkin ihmeellisen asian, haluat varmaan saada asiasta todisteen. Muuten pidät minua huijarina, valepukkina. Samoin minä haluan todisteen niiltä, jotka kertovat ihmeellisiä tarinoita jostain Jumalasta. Kumma kyllä, mutta niitä todisteita tuntuu olevan mahdoton saada. Siksi minä en usko valheisiin, vaikka sinä uskotkin. Ja se on fakta.
Enhän minä sinulle mitään ihmeellistä asiaa ole kertonut tai mitään tarinoita Jumalasta. Vai onko se ihmeellinen asia, että uskon Jumalaan?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Enhän minä sinulle mitään ihmeellistä asiaa ole kertonut tai mitään tarinoita Jumalasta. Vai onko se ihmeellinen asia, että uskon Jumalaan?
Näin ateistin näkökulmasta on aika mahdotonta pistää taikauskoa samalle viivalle sen kanssa, ettei katso magiaa mahdolliseksi. Toki joku voi uskoa keijuihinkin ja toinen ei, mutta ovatko nämä uskomukset samalla viivalla?
Itse haluan vakuuttua vain asioista, jotka ovat totta ja ainut menetelmä tähän on todisteiden kautta eteneminen. Toistaiseksi kukaan ei ole onnistunut näyttämään toteen ainuttakaan yliluonnollista asiaa, vaikka rahaa on ollut tarjolla. Tämä ei tietenkään todista, etteikö magiaa ja muuta yliluonnollista voisi olla, mutta järkevämpää on edetä tieteellisen menetelmän kautta. Anonyymi kirjoitti:
"Vai onko se ihmeellinen asia, että uskon Jumalaan?"
Olet oikeassa. Ei se ole ihmeellinen asia vaan outo juttu. On outoa, että ihmisen pitää uskoa olemattomiin ja huijata siten itseään.- Anonyymi
siino kirjoitti:
Olet oikeassa. Ei se ole ihmeellinen asia vaan outo juttu. On outoa, että ihmisen pitää uskoa olemattomiin ja huijata siten itseään.Uskon kautta saavutetaan psyykkisiä ominaisuuksia, joita ei ole ateismissa lainkaan. Jo se, että ihminen kokee jotain yliluonnollista
kertoo psyykkisistä ominaisuuksista. Tässä on se ero ateismiin, jota
ateisti pitää järjettömänä. Parantaminen kuuluu tähän kategoriaan ja
yleensä hänellä on koko joukko muitakin ominaisuuksia jotka ovat kehittyneet. Kukaan ei ole koskaan kuullutkaan ateistista, jolla olisi näitä ominaisuuksia. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Uskon kautta saavutetaan psyykkisiä ominaisuuksia, joita ei ole ateismissa lainkaan. Jo se, että ihminen kokee jotain yliluonnollista
yleensä hänellä on koko joukko muitakin ominaisuuksia jotka ovat kehittyneet. Kukaan ei ole koskaan kuullutkaan ateistista, jolla olisi näitä ominaisuuksia.Kertoisitko esimerkin tuollaisesta psyykkisestä ominaisuudesta ja miten käytät sitä?
- AteistiVaan Anonyymi kirjoitti:
Uskon kautta saavutetaan psyykkisiä ominaisuuksia, joita ei ole ateismissa lainkaan. Jo se, että ihminen kokee jotain yliluonnollista
yleensä hänellä on koko joukko muitakin ominaisuuksia jotka ovat kehittyneet. Kukaan ei ole koskaan kuullutkaan ateistista, jolla olisi näitä ominaisuuksia.Usko näyttää ainakin pehmittävän hihhuleiden pään. Muuta yliluonnollista en ole uskovaisissa havainnut.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Näin ateistin näkökulmasta on aika mahdotonta pistää taikauskoa samalle viivalle sen kanssa, ettei katso magiaa mahdolliseksi. Toki joku voi uskoa keijuihinkin ja toinen ei, mutta ovatko nämä uskomukset samalla viivalla?
Itse haluan vakuuttua vain asioista, jotka ovat totta ja ainut menetelmä tähän on todisteiden kautta eteneminen. Toistaiseksi kukaan ei ole onnistunut näyttämään toteen ainuttakaan yliluonnollista asiaa, vaikka rahaa on ollut tarjolla. Tämä ei tietenkään todista, etteikö magiaa ja muuta yliluonnollista voisi olla, mutta järkevämpää on edetä tieteellisen menetelmän kautta.En usko magiaan, joten en tiedä mistä taikauskosta puhut. Tieteellistä menetelmää kannatan itsekin käytettäväksi, silloin kun sitä voidaan soveltaa.
- Anonyymi
siino kirjoitti:
Olet oikeassa. Ei se ole ihmeellinen asia vaan outo juttu. On outoa, että ihmisen pitää uskoa olemattomiin ja huijata siten itseään.Sinusta se on olematon, eikä kukaan sinulta uskoa vaadi asioihin joista et ole vakuuttunut.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
yleensä hänellä on koko joukko muitakin ominaisuuksia jotka ovat kehittyneet. Kukaan ei ole koskaan kuullutkaan ateistista, jolla olisi näitä ominaisuuksia.En tiedä mitä nämä psyykkiset ominaisuudet tai parantaminen ovat, saati sitten että uskoisin niihin. Eivät nuo minusta liity mitenkään uskoon.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En usko magiaan, joten en tiedä mistä taikauskosta puhut. Tieteellistä menetelmää kannatan itsekin käytettäväksi, silloin kun sitä voidaan soveltaa.
”En usko magiaan, joten en tiedä mistä taikauskosta puhut.”
magia = kyky vaikuttaa asioihin mystisen, yliluonnollisen voiman avulla.
Nähdäkseni kaikki Jumalaan uskovat katsovat, että Jumala on taikaolento, joka kykenee tekemään asioita ilman fysikaalista vaikutusmenetelmää yliluonnollisen voiman eli magian avulla.. Raamatussakin Jumala luo asoita sanallaan, mikä on synonyymi loitsimiselle. Abrakadabra:han tarkoittaa nimen omaan ”luon sanoillani”, mihin Raamatunkin luomistarinassa viitataan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
- AteistiVaanJos se on tieteellistä, silloinhan se ei ole uskonasia. Jo siinä on ristiriita.
Pitäisi uskoa, vaikkei vielä näekkään. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kertoisitko esimerkin tuollaisesta psyykkisestä ominaisuudesta ja miten käytät sitä?
- AteistiVaanominaisuuksia on pitkä liuta, mutta eihän kaikkia voi omia, vaikka niitä anoisikin. On käsittämättömiä laulajia, joilla on taivaallinen ääni, mutta
soittaminen ei onnistukaan samassa mitassa. Ja toisinpäin. Sanotaan että Kolmas silmä on yksi ihmisen voimakkaimmista energiakeskuksista, joka sijaitsee keskellä aivoja keskellä otsaasi... Hindu-mytologiassa Kolmas silmä on energiakeskus, joka, jos se avataan ja aktivoidaan, sallii yksilöllisen pääsyn kaikkiin voimiin, jopa luomiseen. Kyseessä on yliluonnollinen psyykkisyys joka mahdollistaa mm. telepaattisuuden. Eihän se mene jakeluun ihan eka puraisulla ja se on ymmärrettävää. Kuitenkin käytännössä.... vaikka ateismi edustaa puhdasta aatteellisuuutta, skeptisyyttä... se on käytännössä ahdasta puutteellisuutta, jos verrataan niihin voimiin mitä ihminen voi saavuttaa:.....https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_psychic_abilities - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
ominaisuuksia on pitkä liuta, mutta eihän kaikkia voi omia, vaikka niitä anoisikin. On käsittämättömiä laulajia, joilla on taivaallinen ääni, mutta
soittaminen ei onnistukaan samassa mitassa. Ja toisinpäin. Sanotaan että Kolmas silmä on yksi ihmisen voimakkaimmista energiakeskuksista, joka sijaitsee keskellä aivoja keskellä otsaasi... Hindu-mytologiassa Kolmas silmä on energiakeskus, joka, jos se avataan ja aktivoidaan, sallii yksilöllisen pääsyn kaikkiin voimiin, jopa luomiseen. Kyseessä on yliluonnollinen psyykkisyys joka mahdollistaa mm. telepaattisuuden. Eihän se mene jakeluun ihan eka puraisulla ja se on ymmärrettävää. Kuitenkin käytännössä.... vaikka ateismi edustaa puhdasta aatteellisuuutta, skeptisyyttä... se on käytännössä ahdasta puutteellisuutta, jos verrataan niihin voimiin mitä ihminen voi saavuttaa:.....https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_psychic_abilitiesKadehdin sinua, että elät tuollaisessa satumaailmassa. Minä en kykene uskomaan Hindu-mytologioihin. Jos keskellämme oikeasti eläisi telepaatikkoja, niin sehän olisi tieteellinen sensaatio! Mutta arvatenkin nuo telepaatikot ovat töissä jenkkien ja venäläisten armeijoissa ja heidän kyvyt ovat supersalaisia. (Taisin jo sanoa liikaa... Hysss!)
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
”En usko magiaan, joten en tiedä mistä taikauskosta puhut.”
magia = kyky vaikuttaa asioihin mystisen, yliluonnollisen voiman avulla.
Nähdäkseni kaikki Jumalaan uskovat katsovat, että Jumala on taikaolento, joka kykenee tekemään asioita ilman fysikaalista vaikutusmenetelmää yliluonnollisen voiman eli magian avulla.. Raamatussakin Jumala luo asoita sanallaan, mikä on synonyymi loitsimiselle. Abrakadabra:han tarkoittaa nimen omaan ”luon sanoillani”, mihin Raamatunkin luomistarinassa viitataan.En tiedä miten Jumala tekee asioita, onko se yliluonnollista vai luonnollista. Arthur C. Clarken kolmas laki "mikä tahansa tarpeeksi edistynyt teknologia näyttää taikuudelta" on hyvä pitää mielessä, kun mietitään asioita. Alkukantaiset ihmiset ovat varmasti ajatelleet universumia magian kautta.
Jos yksin Raamatun kautta Jumalaa yrittää tulkita, toki voi tällainen "magia" käsitys syntyä mistä kirjoitat. - Anonyymi
Enkä väitä, että Jumala osallistuisi tai vastaisi rukouksiin täyttämällä toiveitamme yliluonnollisesti. Sitä pidän minäkin jonkinlaisena taikauskona.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En tiedä miten Jumala tekee asioita, onko se yliluonnollista vai luonnollista. Arthur C. Clarken kolmas laki "mikä tahansa tarpeeksi edistynyt teknologia näyttää taikuudelta" on hyvä pitää mielessä, kun mietitään asioita. Alkukantaiset ihmiset ovat varmasti ajatelleet universumia magian kautta.
Jos yksin Raamatun kautta Jumalaa yrittää tulkita, toki voi tällainen "magia" käsitys syntyä mistä kirjoitat.”En tiedä miten Jumala tekee asioita, onko se yliluonnollista vai luonnollista. ”
Tuo on harvinaisempi uskomus. Katsot siis, että Jumala on mahdollisesti jokin ulkoavaruuden tai multiversumin kehittyneen sivilisaation jäsen? Jep, tällöin jos kyse on fysiikan lakien puitteissa tapahtuvasta tekniikan käytöstä, niin kyseessä ei ole magia. Itse en tällöin kutsuisi tuota Jumalaksi. Anonyymi kirjoitti:
Sinusta se on olematon, eikä kukaan sinulta uskoa vaadi asioihin joista et ole vakuuttunut.
"Sinusta se on olematon, eikä kukaan sinulta uskoa vaadi asioihin joista et ole vakuuttunut."
No joka tapauksessa uskovaiset käyvät täällä kertomassa "totuuden" asioista. He siis vaativat uskomaan heidän paskapuheisiinsa.- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Enkä väitä, että Jumala osallistuisi tai vastaisi rukouksiin täyttämällä toiveitamme yliluonnollisesti. Sitä pidän minäkin jonkinlaisena taikauskona.
”Enkä väitä, että Jumala osallistuisi tai vastaisi rukouksiin täyttämällä toiveitamme yliluonnollisesti.”
Entä uskotko, että Jumala tietää yliluonnollisesti kaiken, mitä täällä tapahtuu? Pystyykö Jumala lukemaan ihmisten ajatuksia tai kuulemaan telepaattisesti rukouksissa lähetettyjä viestejä? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
”En tiedä miten Jumala tekee asioita, onko se yliluonnollista vai luonnollista. ”
Tuo on harvinaisempi uskomus. Katsot siis, että Jumala on mahdollisesti jokin ulkoavaruuden tai multiversumin kehittyneen sivilisaation jäsen? Jep, tällöin jos kyse on fysiikan lakien puitteissa tapahtuvasta tekniikan käytöstä, niin kyseessä ei ole magia. Itse en tällöin kutsuisi tuota Jumalaksi.En ole poissulkenut tätä mahdollisuutta. Jumalahan on pitkälti määrittelykysymys ainakin keskustelun tasolla. Toisille kelpaa ainoastaan Raamattu pohjaksi, mutta hekin joutuvat rakentamaan sen päälle. Sen tiedostan hyvin, että en kuulu mihinkään enemmistöön uskovista eikä siten vähemmistöön kuuluminen harmita minua.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
”Enkä väitä, että Jumala osallistuisi tai vastaisi rukouksiin täyttämällä toiveitamme yliluonnollisesti.”
Entä uskotko, että Jumala tietää yliluonnollisesti kaiken, mitä täällä tapahtuu? Pystyykö Jumala lukemaan ihmisten ajatuksia tai kuulemaan telepaattisesti rukouksissa lähetettyjä viestejä?En tiedä vastausta tähän, mutta en usko että Jumala täyttää toiveitamme täällä maan päällä. Tulevaisuudessahan teknologia saattaa mahdollistaa ajatusten luvun, joten se telepatia ei silloin ole mitenkään yliluonnollinen juttu sekään.
Uskonharhahan tunnetusti karisee terveyskeskuksen ovenkahvaan tarttuessa.
Tosiuskovainen suuntaisi kohti epäjumalanpalvontapaikkaansa, käyttäisi loppuaikansa maan päällä rukoilemiseen ja säästäisi huomattavia summia sekulaarien terveydenhoitoon. Sen voisi myös merkitä cv:n viimeiselle riville taivaspaikkaa anoessa.Niin, miksi turhaan pitkittää jo muutenkin pitkiä hoitopaikkojen jonoja, jos itsensä saa hokkuspokkus-kuntoon kotona kädet ristissä ruikuttaen.
- Anonyymi
siino kirjoitti:
Niin, miksi turhaan pitkittää jo muutenkin pitkiä hoitopaikkojen jonoja, jos itsensä saa hokkuspokkus-kuntoon kotona kädet ristissä ruikuttaen.
Harva uskovainen kuvittelee parantuvansa rukoilemalla. Kyllä lääketieteeseen luottaminen on vakaalla pohjalla myös Jumalaan uskovien keskuudessa.
Anonyymi kirjoitti:
Harva uskovainen kuvittelee parantuvansa rukoilemalla. Kyllä lääketieteeseen luottaminen on vakaalla pohjalla myös Jumalaan uskovien keskuudessa.
Kaikkivaltiaaseen luottaisin minäkin, jos hän olisi olemassa.
Miksi siis häneen uskovat vaivautuvat rajalliseen lääketieteeseen turvautumaan?- Anonyymi
he-ma kirjoitti:
Miksi siis häneen uskovat vaivautuvat rajalliseen lääketieteeseen turvautumaan?"Miksi siis häneen uskovat vaivautuvat rajalliseen lääketieteeseen turvautumaan?"
Koska he ovat havainneet, että lääketiede toimii luotettavammin kuin ihmeparannukset.
Rippikoulussa minulle kerrottiin seuraavan kaltainen tarina.
Metsuri iski vahingossa kirveellä jalkaansa. Hän oli harras uskovainen ja päätti rukoilla Jumalalta apua. Metsätietä pitkin ohi ajoi auto, joka näki metsurin ja pysähtyi. Kuski tarjosi kyytiä sairaalaan. Metsuri sanoi, ettei tarvitse apua, koska luotti Jumalaan. Hän ei suostunut lähtemään auton kyytiin ja kuski jatkoi matkaansa päätä pyörittäen. Vähän ajan päästä paikalle tuli mustikanpoimija, joka oli ammatiltaan lääkäri. Hän yritti sitoa metsurin haavan, mutta metsuri ei antanut - hän luotti Jumalaan. Aikaa kului ja lopulta metsuri kuoli verenhukkaan rukouksistaan huolimatta.
Taivaaseen tultuaan metsuri oli vihainen Jumalalle ja tivasi, miksei Jumala vastannut hänen rukouksiinsa. Jumala ihmetteli ja sanoi, että hänhän nimen omaan lähetti metsurin avuksi ensin autoilijan ja sitten vielä lääkärin, mutta apu ei kelvannut. Opetus: Jumala auttaa epäsuorasti toisten ihmisten kautta.
Kenties tämä auttaa ymmärtämään uskovien ajatusmaailmaa...
"Harva uskovainen kuvittelee parantuvansa rukoilemalla. Kyllä lääketieteeseen luottaminen on vakaalla pohjalla myös Jumalaan uskovien keskuudessa."
Muistanpa hyvin ihmeparantaja Pirkko Jalovaaran, jonka mukaan lääkkeet ovat tapa, jolla paholainen pääsee ihmiseen. Sen takia jotkut jättivät lääkkeensä ottamatta ja menehtyivät. Tällaiseenkin pehmopäiseen höperyyteen uskovaisia johdatetaan "totuuden" nimissä.- Anonyymi
siino kirjoitti:
"Harva uskovainen kuvittelee parantuvansa rukoilemalla. Kyllä lääketieteeseen luottaminen on vakaalla pohjalla myös Jumalaan uskovien keskuudessa."
Muistanpa hyvin ihmeparantaja Pirkko Jalovaaran, jonka mukaan lääkkeet ovat tapa, jolla paholainen pääsee ihmiseen. Sen takia jotkut jättivät lääkkeensä ottamatta ja menehtyivät. Tällaiseenkin pehmopäiseen höperyyteen uskovaisia johdatetaan "totuuden" nimissä.Ihmeparantajat ovat vaarallisia huijareita, uskovaisena olen tätä mieltä ja arvaanpa, että suurin osa evl kirkon jäsenistöstä on samaa mieltä.
Anonyymi kirjoitti:
Ihmeparantajat ovat vaarallisia huijareita, uskovaisena olen tätä mieltä ja arvaanpa, että suurin osa evl kirkon jäsenistöstä on samaa mieltä.
Tämän vuoksi perusteetonta uskoa tulee kritisoida.
Satukirjan tarinoihin uskova on aina alttiina vaikutteille, koska hän ei selvästikään ymmärrä fiktion ja todellisuuden eroa.
Luterilaiset ja muut papit, isät, saarnamiehet, mullahit, rabbit sekä muut jumalien välitysmiehet pitäisi haastaa leivättömän pöydän ääreen jatketusta petoksesta.- Anonyymi
he-ma kirjoitti:
Miksi siis häneen uskovat vaivautuvat rajalliseen lääketieteeseen turvautumaan?Siksi koska uskovien usko on heikkoa.
Niinhän Jeesus sanoi jopa omille opetuslapsilleen, jotka olivat hänen kanssaan yötä päivää. Kuinka paljon vaativampaa on uskoa 2000 v sen jälkeen ja kirjoituksia on muuteltu.
- Anonyymi
Ajatteletteko viettelevänne koko helluntain?
- Anonyymi
> Jos uskovaiset sairastuvat, he rukoilevat pelosta täristen Jumalalta apua kädet tiukasti ristissä. Miksi he pelkäävät?
Millä perusteella? En usko, että olet edes nähnyt tärisevää uskovaa.Olen nähnyt. Viime kesänä yksi tuttu uskova oli sairaalassa ja tärisi pelosta. Ei rukoilu auttanut. Hän kuoli. Tai uskovaisten mielestä se oli tietenkin Jumalan tahto. Hihhuleiden mukaan Jumala on hyvä ja tekee aina juuri nimenomaan hyvin, vaikka asiat menisivät päin helvettiä.
- Anonyymi
siino kirjoitti:
Olen nähnyt. Viime kesänä yksi tuttu uskova oli sairaalassa ja tärisi pelosta. Ei rukoilu auttanut. Hän kuoli. Tai uskovaisten mielestä se oli tietenkin Jumalan tahto. Hihhuleiden mukaan Jumala on hyvä ja tekee aina juuri nimenomaan hyvin, vaikka asiat menisivät päin helvettiä.
> Viime kesänä yksi tuttu uskova oli sairaalassa ja tärisi pelosta.
No, millä perusteella hän sitten oli uskova, kun ei kerran uskonut kuitenkaan siihen, ettei ole syytä pelätä kuolemaa? Anonyymi kirjoitti:
> Viime kesänä yksi tuttu uskova oli sairaalassa ja tärisi pelosta.
No, millä perusteella hän sitten oli uskova, kun ei kerran uskonut kuitenkaan siihen, ettei ole syytä pelätä kuolemaa?Juuri tämän keskustelun avauksessa ihmettelin nimenomaan tuota uskovaisten outoutta.
- Anonyymi
Jo jeesus sanoi aikanaan että uskovia tullaan vainoamaan ja pilkaamaan mutta meidän uskomme kestää kyllä kaiken kritiikin.Uskoon tulohan tarkoittaa että tulemme tietämään totuuden elämästä,jumalasta ja maailman synnystä ja sen tarkoituksesta,Raamattu on ihmeellinen kirja kun sen salaisuudet avautuu..Jos tiedät totuuden mikään pilkka tai arvostelu ei sitä kaada.Jos muita ihmisen keksimiä vääriä uskontoja pilkataan niiden kannattajat hyppivät seinille.kuuntele you you tupesta pekka reinikaisen luentoja esim evoluutiosta ja huomaat että se on täyttä satua ja täysin epätieteellinen teoria.
"Jo jeesus sanoi aikanaan että uskovia tullaan vainoamaan ja pilkaamaan"
Jeesus ei ole ikinä sanonut sanaakaan. Hän on samanlainen fiktiivinen romaanihahmo kuin Sinuhe egyptiläinen.
Ja totta kai pilkataan sellaisia ihmisiä, jotka kertovat muka totuutena täysin pehmeäpäisiä höperyyksiä. Mutta tieteellisesti todetut faktat hihhulit sitten kieltävät. Raamatussa ei kerrota mitään tieteen kehittämistä tietokoneistakaan tai rotaatiopainotekniikasta. Miksei? Eikös sen Jumalan olisi pitänyt tietää kaikkitietävänä niiden ilmaantuminen maailmaan jo vuonna jeesus?- Anonyymi
Sama vainoaminen on tietysti tapahtunut kaikille uskonnoille. Joskus kristinusko on ollut se vainoaja.
- Anonyymi
Jo Raamatun kirjoittajat tiesivät juttujensa olevan naurettavia ja siksi sinne piti lisätä pilkka kohta.
Myös tuo totuus sanan käyttö sivistymättömillä voi kuulostaa jotenkin hyvältä, mutta sivistynyt henkilö tajuaa sen olevan valhe. Tämmöisien valheiden levittäjää kritisoidaan (pilkataan) ihan syystäkin.
Loogisesti uskovaisen "ihmeparantuminen" olisi rangaistus eikä palkkio. Sehän viivästyttäisi ikuiseen onneen ja autuuteen pääsemistä. Vielä pahempi vaihtoehto on se, että elämän "jatkoaika" mahdollistaa sen, että uskovaa mokaa ja luopuu uskostaan ja joutuukin lopulta helvettiin eikä pääsekkään taivaan riemuihin.
Mitä hyötyä siis ihmeparanemisesta olisi, jos uskoo taivaaseen pääsyyn?- Anonyymi
Outo piirre on kissoissa ja koirissa, koske ne molemmat havaitsevat henkiä. Tämä ei tietysti mene skeptikoilla kaaliin kovin helposti, jos sinne nyt jotain ylipäätänsä menee lainkaan. Kuitenkin kokeellisia tuloksia on varmasti koiran omistajilla ainakin vaistojen suhteen, kun ruokkija saapuu, niin koira osaa odottaa ja vaistoaa jo kaukaa energiakentän. Henkiä, siis kuolleita koira vaistoaa myös, Tämäkin on kokeellisesti havaittu, aivan kuten aistii sairauksiakin kuten syövän. Nyt tiede on kiinnostuneena tutkimassa aihetta. Tämä on tietysti skeptikoille vaikerruksen paikka, vai onko. Ihmisen aistit jäävät kuitenki selvästi jälkeen.
https://consciousreminder.com/2018/06/11/science-confirms-that-cats-and-dogs-can-see-spirits-and-frequencies-that-humans-cant/?fbclid=IwAR1QHJ8vC3r8KrARl1NECBmNdKEqGt099yFG3bd20QJJy7bMwzNNivvV8VIJumalahan piilee tunnetusti kissoissa ja susissa. Ja miksikö?
No Jumalahan on paitsi kateissa myös täysin hukassa.- Anonyymi
No tämä skeptikko luki artikkelin ja siinä puhuttiin UV säteiden näkemisestä, ja se oli käännetty hengeksi jostain syystä.
Koirilla on hyvä haju ja kuuloaisti joilla ne voivat havaita pidemmältä kuin ihminen tuttuja kohteita. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No tämä skeptikko luki artikkelin ja siinä puhuttiin UV säteiden näkemisestä, ja se oli käännetty hengeksi jostain syystä.
Koirilla on hyvä haju ja kuuloaisti joilla ne voivat havaita pidemmältä kuin ihminen tuttuja kohteita.Koira voi havaita myös sairauden, jota ihminen ei voi tehdä. Tässä henkien näkemisessä on paljon todisteita.
https://www.youtube.com/results?search_query=Dog see spirits - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Koira voi havaita myös sairauden, jota ihminen ei voi tehdä. Tässä henkien näkemisessä on paljon todisteita.
https://www.youtube.com/results?search_query=Dog see spiritsKatsotaan sitten kun sinulla on näyttää todisteita. Toistaiseksi et ole tuonut yhtään esille. Sinunkaan ei kannata uskoa kaikkea mitä internetistä löytyy. Nuo youtube videot paranormaalista ovat poikkeuksetta olleet väärennöksiä.
En tiedä miten se liittyy henkiin kun koira tunnistaa sairauden. Kyse on kehon kemiallisesta muutoksesta jonka koira voi haistaa.
- Anonyymi
olen itsekin uskossa, siitä huolimatta pelkään vaikkapa ukonilmaa !
Kai sitä aina jokin pelko on kun jotain arjesta poikkeavaa tapahtuu ??? En tiedä, vaikka Uskon, tunnustan, rukoilen, luotan Jumalaan, niin toki haluaisin minäkin elää pitkään, ja on sanottava että aina sitä jotenkin on "arka tunto" Jumalalle, onko täällä koskaan niin hyvä, "pyhä", että uskaltaa, kehtaa katsoa Jeesusta kasvoista kasvoihin. Virheitä kaikki tekee, ja syntiä "tietenkin", luotettava Jumalan armoon.
Usko perustuu tietenkin Uskoon, ja raamattuun, vaan kukaan tuskin pystyy täyttään edes kymmentä käskyä, saati sitten jotain "erinäissääntöjä" ?"kehtaa katsoa Jeesusta kasvoista kasvoihin."
Sen haluaisin nähdä, kun katsot Jeesusta kasvoista kasvoihin. Se vasta olisikin todiste!!! Haluan ehdottomasti tulla katselemaan sinua, kun katselet Jeesusta kasvoista kasvoihin!!!- Anonyymi
siino kirjoitti:
"kehtaa katsoa Jeesusta kasvoista kasvoihin."
Sen haluaisin nähdä, kun katsot Jeesusta kasvoista kasvoihin. Se vasta olisikin todiste!!! Haluan ehdottomasti tulla katselemaan sinua, kun katselet Jeesusta kasvoista kasvoihin!!!Rauhoitu, hyvä herra tai rouva.
- Anonyymi
”Usko perustuu tietenkin Uskoon, ja raamattuun”
Usko ei voi tietenkään perustua itseensä. Myös joku asia sai sinut vakuuttuneeksi Raamatun todenpitävyydestä.
Luulen, että kuvailet asiaa, missä sinulla on voimakas tunteellinen esto olla uskomatta Jumalaan. Tuollaiset henkiset estot syntyvät kasvatuksen tuloksena ja meillä kaikilla, myös ateisteilla, on sellaisia. Joku ei esimerkiksi kykene valehtelemaan, vaikka järki sanoo, että se on jossakin tilanteessa ainut järkevä teko, Se on osa ihmisen tunne puolta, joka ei ole tietoisesti hallittavissa. Uskonnot käyttävät sitä hyväkseen. Se, että sinut on indoktrinoitu uskomaan johonkin ei kuitenkaan tee asiasta totta,
- Anonyymi
Uskovat varmasti olevansa piirrettyjä. Käsiin piirrettyjä. Oletteko ateisteina käyneet kapakoissa kavereinenne, sillä tänään on vasta kesäkuun eka....
https://www.msn.com/fi-fi/lifestyle/koti-ja-vapaa-aika/yllätys-tämä-ihmisryhmä-on-rasittavin-asiakaskunta-–-ravintoloitsija-paljastaa/ar-AACcFOH?li=BBr5KbI
Vieläkö on kesiä jäljellä.... - Anonyymi
Noetiikka tutkii näitä asioita, jotka ovat ateisteille täyttä huuhaata, eli hebreaa. Tutkimus on pitkällä.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Noetiikka - Anonyymi
Room.1:16."... Sillä minä en häpeä evankeliumia; sillä se on Jumalan voima, itsekullekin uskovalle pelastukseksi, juutalaiselle ensin, sitten myös kreikkalaiselle. 17. Sillä siinä Jumalan vanhurskaus ilmestyy uskosta uskoon, niinkuin kirjoitettu on: "Vanhurskas on elävä uskosta". 18. Sillä Jumalan viha ilmestyy taivaasta kaikkea ihmisten jumalattomuutta ja vääryyttä vastaan, niiden, jotka pitävät totuutta vääryyden vallassa, 19. sentähden että se, mikä Jumalasta voidaan tietää, on ilmeistä heidän keskuudessaan; sillä Jumala on sen heille ilmoittanut. 20. Sillä hänen näkymätön olemuksensa, hänen iankaikkinen voimansa ja jumalallisuutensa, ovat, kun niitä hänen teoissansa tarkataan, maailman luomisesta asti nähtävinä, niin etteivät he voi millään itseänsä puolustaa,... ( "..maailman luomisesta asti nähtävinä,.." 1.Moos.1:31-2:3.)
.......Room.3:21.".. Mutta nyt Jumalan vanhurskaus, josta laki ja profeetat todistavat, on ilmoitettu ilman lakia, 22. se Jumalan vanhurskaus, joka uskon kautta Jeesukseen Kristukseen tulee kaikkiin ja kaikille, jotka uskovat; sillä ei ole yhtään erotusta. 23. Sillä kaikki ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla 24. ja saavat lahjaksi vanhurskauden hänen armostaan sen lunastuksen kautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa, 25. jonka Jumala on asettanut armoistuimeksi uskon kautta hänen vereensä, osoittaaksensa vanhurskauttaan, koska hän oli jättänyt rankaisematta ennen tehdyt synnit 26. jumalallisessa kärsivällisyydessään, osoittaaksensa vanhurskauttaan nykyajassa, sitä, että hän itse on vanhurskas ja vanhurskauttaa sen, jolla on usko Jeesukseen...."
Room.3:23.".. Sillä kaikki ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla 24. ja saavat lahjaksi vanhurskauden hänen armostaan sen lunastuksen kautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa,.." Room.5: 12"... Sentähden, niinkuin yhden ihmisen kautta synti tuli maailmaan, ja synnin kautta kuolema, niin kuolema on tullut kaikkien ihmisten osaksi, koska kaikki ovat syntiä tehneet - 13. sillä jo ennen lakiakin oli synti maailmassa, mutta syntiä ei lueta, missä lakia ei ole; 14. kuitenkin kuolema hallitsi Aadamista Moosekseen asti niitäkin, jotka eivät olleet syntiä tehneet samankaltaisella rikkomuksella kuin Aadam, joka on sen esikuva, joka oli tuleva. 15. Mutta armolahjan laita ei ole sama kuin lankeemuksen; sillä joskin yhden lankeemuksesta monet ovat kuolleet, niin paljoa enemmän on Jumalan armo ja lahja yhden ihmisen, Jeesuksen Kristuksen, armon kautta ylenpalttisesti tullut monien osaksi..." Pitäisihän uskovan hyppiä ja kiljua riemusta kun pääsevät pois tästä pahasta maailmasta...ja maailmanloppukin on aina tulossa, joka ei koskisi enää heitä kun ovat päässeet "turvaan"?! :) Luultavammin uskova ei itsekään usko tuohon "taivaaseen pääsyynsä", mikäli hänen kätensä tärisee.
Uskovat sanovat että kuolinvuoteella meille ateisteille ja uskonnottomille vasta paljastuu totuus. Ilmeisesti tällöin just kuolinvuoteella kädet ristissä olleelle uskovalle on kans paljastunut se totuus että tähän se elämä päättyy.
Itse en pelkää kuolemaa. On epätodennäköistä että niitä uskovan hokemia asioita on olemassakaan. Pelkäisin ennemminkin jos elämä jossakin jatkuisi liittyi siihen mikä tahansa paikka uskovan luettelemista paikoista ja sitten kuoltua kaikki olisi hyvin epäreilua ja epäkunnioitettavaa sellaiselle joka ei ole moisiin uskomuksiin koskaan uskonut.
Vainajan tahtoa tulee kunnioittaa, mutta sitä ei uskovat näytä kunnioittavan sillä monesti omaiset järjestää sellaisille vainajille uskonnollisia hautajaisia, jotka ovat olleet eläessään uskonnottomia tai ateisteja..ja kirkosta eronneita.
itse en halua uskonnollisia hautajaisia ja tuskin mieleni siitä toiseksi muuttuu seuraavan noin 40 vuoden aikana, vaikka toki uskovat niin odottavat ja uskottelevat.- Anonyymi
Ne kirkkohautajaiset järjestetäänkin lähinnä vainajan ystäville ja läheisille lohduksi.
Anonyymi kirjoitti:
Ne kirkkohautajaiset järjestetäänkin lähinnä vainajan ystäville ja läheisille lohduksi.
Kirkkohautajaiset ovat uskonnottoman ihmisen häpäisy.
Anonyymi kirjoitti:
Ilman että vainajan antamaa tahtoa ei omaiset kunnioita on täysin järjetöntä. Jollei vainaja ole eläessään antanut lupaa pitää kirkollisia hautajaisia niin siihen ei pitäisi yksinkertaisesti omaisten ruveta.
Tarviiko ihminen jotakin "lohduttavaa" kun siltä on kuollut lähiomainen -siis pappia puhumaan paskaa!? Ei sellainen lohduta kaikkia omaisia tai ystäviä vaan tekee tilaisuudesta todella ahdistavan!!ateisti1982 kirjoitti:
Ilman että vainajan antamaa tahtoa ei omaiset kunnioita on täysin järjetöntä. Jollei vainaja ole eläessään antanut lupaa pitää kirkollisia hautajaisia niin siihen ei pitäisi yksinkertaisesti omaisten ruveta.
Tarviiko ihminen jotakin "lohduttavaa" kun siltä on kuollut lähiomainen -siis pappia puhumaan paskaa!? Ei sellainen lohduta kaikkia omaisia tai ystäviä vaan tekee tilaisuudesta todella ahdistavan!!Kaikkien kannattaa tehdä hautaustestamentti ettei se olisi vain suullisesti sovittu miten hautaus tulee tapahtua tai muistotilaisuuden järjestää yms.!
- Anonyymi
Jaa. Ei se Jumala aina auta. Mutta johonkin on uskottava.Mitä järkeä täällä muuten on olla. Naapuri uskoi Jumalan apuun viimeiseen asti, mutta kuoli syöpään kuitenkin. Minulle on jostain syystä annettu kaikki, ja paljon enemmän kuin odotin. Kyllä minä Jumalaan uskon. Mutta vaikka tekisin kaiken oikein, voin silti epäonnistua. Tärkeintä on oppia virheistä ja päästä eteenpäin.
- Anonyymi
Tä on ehkä planeetan turhin keskustelu ja aina sama juttu eli ateistit provosoi tahallaan uskovaisia ja uskovaiset kohtelee halveksien tai vielä pahempaa, alentuen ateisteja....
Keskustelu ei tästä etene mihinkään, koska kummatkin tahot etsii vain elämälleen sisältöä, toiset konkretiasta ja aisteilla havaittavasta ja toiset abstraktimmista henkimaailman jutuista. Kummassakaan ei sinänsä väärää jos kumpikin tie johtaa yksilötasolla elämän läpi joku tarkoitus silmissään puurtamiseen.
Usko ei ole millään tavalla osa mun elämää henk.koht. eikä siitä sen enempää, mutta jos joku haluaa uskoa niin sitten uskoo. Järjestäytynyt uskonto puolestaan on täysin eri juttu ja sen kanssa mulla on enemmän ongelmia, pitkistä hyväntekeväisyyden perinteistä huolimatta ja maailmanhistoria on pullollaan ongelmia joita sen eri muodot on aiheuttaneet. Se on toki toinen ja monimutkaisempi keskustelu.
En ite ymmärrä sitä käännyttämisen ja toisen puolen nolaamisen tarvetta mikä näissä jutuissa vallitsee, kukin uskoo mihin uskoo ja elää elämänsä sen perusteella. Siinä vaiheessa kun jokaisesta vuorollaan aika jättää ni käy tod.näk. ilmi että jompi kumpi tiimi oli aivan helvetin väärässä ja sitä tässä jännitetään :D- Anonyymi
”toiset konkretiasta ja aisteilla havaittavasta ja toiset abstraktimmista henkimaailman jutuista.”
Kyllä ateistitkin arvostavat kokemuksellisuutta, taidetta, musiikkia, tunteita ja syvää abstraktia ajattelua. Me vain koemme todellisuuden tarpeeksi kiehtovana tai kenties jopa kiehtovampana ilman uskoa yliolentoihin.
”toiset konkretiasta ja aisteilla havaittavasta ja toiset abstraktimmista henkimaailman jutuista.”
Kyllä ateistitkin arvostavat kokemuksellisuutta, taidetta, musiikkia, tunteita ja syvää abstraktia ajattelua. Me vain koemme todellisuuden tarpeeksi kiehtovana tai kenties jopa kiehtovampana ilman uskoa yliolentoihin.
- AteistiVaanOkei, fair enough, lähinnä karrikoiden ilmaisin noiden koulukuntien karkeita eroja 👍
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
- AteistiVaanTässä juuri kiteytit olenaisimman asian ateistin elämässä. Mikä oli pareampaa kuin reaalimaailma kaikkine vivahteineen.
t.uskoonpakopaikka
- Anonyymi
korjaan: olisi parempaa.
t.uskoonpakopaikka - Anonyymi
Uskovaiset ovat outoja. Ei niistä mitään selvää ota.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .563091Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen472881Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631242689Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi3521772- 711094
Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito101081Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.193951- 44809
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että101802Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde26800