Milaisen kuvan teistä saa?

Tänään kävin mielenkiintoisen keskustelun, että millaisen kuvan minusta saa pelkän ulkonäön perusteella.

Yksi sanoi ettei haluaisi asua samassa taloyhtiössä kanssani. Näytän kuulemma siltä että haluaisin polttaa koko maailman. Toinen sanoi yksiselitteisesti "kusipää". Kolmas sanoi "pelottava".

Päälläni oli musta kauluspaita ja farkut. Olen yrittänyt pukeutua vähän siistimmin kun kasvatan tätä partaa tällä hetkellä. Ei näytä toimivan 😅

192

63

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ehkä sun pitäis hymyillä enemmän :D Mutta oleellista lienee että oliko nuo ihmiset ennestään tuntemattomia vai tiesikö ne sinut pelottavaksi k-pääksi ennestään?

      • Vähän tuntemattomampia. Tutut tietävät että olen nallekarhu. Ehkä olen varautunut vieraiden kanssa. Suupieleni osoittavat myös alaspäin kun olen naama peruslukemilla. Voisiko tuolla olla osuutta asiaan?


      • Partakaveri kirjoitti:

        Vähän tuntemattomampia. Tutut tietävät että olen nallekarhu. Ehkä olen varautunut vieraiden kanssa. Suupieleni osoittavat myös alaspäin kun olen naama peruslukemilla. Voisiko tuolla olla osuutta asiaan?

        Voi sillä vähn olla, jos näytät vihaiselta ollessasi ihan "normaalisti" voi se herättä pelokkaita mielikuvia.


      • Anonyymi
        Partakaveri kirjoitti:

        Vähän tuntemattomampia. Tutut tietävät että olen nallekarhu. Ehkä olen varautunut vieraiden kanssa. Suupieleni osoittavat myös alaspäin kun olen naama peruslukemilla. Voisiko tuolla olla osuutta asiaan?

        Seuraavalla kerralla seiso päälläsi niin näyttää siltä kuin hymyilisit, vois auttaa.


    • Anonyymi

      Partakämmen, varaton sellainen, ehkä _D

      • Ihan työssä käyvä ihminen olen, mutta en mikään rikas.


    • Tästä en osaa itse sanoa, mutta mielenkiinnosta voi kommentoida meikäläistä. :D Ei sillä että se mitään muuttaisi. Voisin saada hyvätkin naurut. :P

      • Selvästi metsien mies joka arvostaa luontoa ja kaikkea elollista. Ihmisten kanssa voit olla vähän alistuva ja annat muiden kohdella itseäsi huonosti. Sinussa on filosofin vikaa ja tykkäät miettiä elämää suurempia asioita. Selvästi hyvin älykäs yksilö, joka ei kuitenkaan pröystäillä taidoillaan, vaan on maanläheinen.

        Tämä aihe meni mielenkiintoiseksi.


      • Partakaveri kirjoitti:

        Selvästi metsien mies joka arvostaa luontoa ja kaikkea elollista. Ihmisten kanssa voit olla vähän alistuva ja annat muiden kohdella itseäsi huonosti. Sinussa on filosofin vikaa ja tykkäät miettiä elämää suurempia asioita. Selvästi hyvin älykäs yksilö, joka ei kuitenkaan pröystäillä taidoillaan, vaan on maanläheinen.

        Tämä aihe meni mielenkiintoiseksi.

        Vai alistuva? :D Tuo oli aika hyvä. Yleensä ei maksa vain vaivaa jankata ihmisten kanssa. Ja itsetunto kestää haukkumiset jos joku haluaa purkaa pahaa oloaan.

        Jos joku vaikka ei hoksaa jotain asiaa, niin ei sitä jaksa koittaa selittääkkään loputtomiin. Jos sitten on semmoinen ihminen joka koittaa väkisin päteä. Niin siinä sitten pätee rauhassa. Olen pikemminkin laiska sen suhteen. :P Ainakin jos asiaa ajattelee enemmän. Miksi vaivautua vastaamaan ihmisille ketkä haukkuvat ja mesoavat.

        Voi olla että käsitin väärin tuon kohdan kommentistasi. Mutta joo, eipä sillä väliä. :)

        Kiitos kuitenkin kaikista sanoistasi. Oli ne sitten tarkoitettu hyvänä tai pahana!


      • Irvokas kirjoitti:

        Vai alistuva? :D Tuo oli aika hyvä. Yleensä ei maksa vain vaivaa jankata ihmisten kanssa. Ja itsetunto kestää haukkumiset jos joku haluaa purkaa pahaa oloaan.

        Jos joku vaikka ei hoksaa jotain asiaa, niin ei sitä jaksa koittaa selittääkkään loputtomiin. Jos sitten on semmoinen ihminen joka koittaa väkisin päteä. Niin siinä sitten pätee rauhassa. Olen pikemminkin laiska sen suhteen. :P Ainakin jos asiaa ajattelee enemmän. Miksi vaivautua vastaamaan ihmisille ketkä haukkuvat ja mesoavat.

        Voi olla että käsitin väärin tuon kohdan kommentistasi. Mutta joo, eipä sillä väliä. :)

        Kiitos kuitenkin kaikista sanoistasi. Oli ne sitten tarkoitettu hyvänä tai pahana!

        Mutta nyt heräsi kysymys varmasti sinulla. Välitänkö sittenkin mitä muut ajattelevat koska vastasin. ;)


      • Irvokas kirjoitti:

        Vai alistuva? :D Tuo oli aika hyvä. Yleensä ei maksa vain vaivaa jankata ihmisten kanssa. Ja itsetunto kestää haukkumiset jos joku haluaa purkaa pahaa oloaan.

        Jos joku vaikka ei hoksaa jotain asiaa, niin ei sitä jaksa koittaa selittääkkään loputtomiin. Jos sitten on semmoinen ihminen joka koittaa väkisin päteä. Niin siinä sitten pätee rauhassa. Olen pikemminkin laiska sen suhteen. :P Ainakin jos asiaa ajattelee enemmän. Miksi vaivautua vastaamaan ihmisille ketkä haukkuvat ja mesoavat.

        Voi olla että käsitin väärin tuon kohdan kommentistasi. Mutta joo, eipä sillä väliä. :)

        Kiitos kuitenkin kaikista sanoistasi. Oli ne sitten tarkoitettu hyvänä tai pahana!

        En tarkoittanut hyvänä enkä pahana. Se on vain minun käsitykseni sinusta. Mutta sen voin sanoa, että minulla on sinusta hyvin positiivinen kuva.


      • Irvokas kirjoitti:

        Mutta nyt heräsi kysymys varmasti sinulla. Välitänkö sittenkin mitä muut ajattelevat koska vastasin. ;)

        En minä niin vaikeasti jaksa ajatella.


      • Partakaveri kirjoitti:

        En tarkoittanut hyvänä enkä pahana. Se on vain minun käsitykseni sinusta. Mutta sen voin sanoa, että minulla on sinusta hyvin positiivinen kuva.

        En ketään täällä seuraile, enkä osaa sanoa sillai, mutta aistit on aina hereillä enemmän tai vähemmän. Niin olet parempaan suuntaan menossa ihmisenä. :) Se täytyy myöntää. Positiivista!


      • Irvokas kirjoitti:

        En ketään täällä seuraile, enkä osaa sanoa sillai, mutta aistit on aina hereillä enemmän tai vähemmän. Niin olet parempaan suuntaan menossa ihmisenä. :) Se täytyy myöntää. Positiivista!

        Kiitos. Olen tehnyt muutoksia elämässäni ja haluan kasvaa ihmisenä.


      • Partakaveri kirjoitti:

        Kiitos. Olen tehnyt muutoksia elämässäni ja haluan kasvaa ihmisenä.

        Jatka samaa rataa. Se on hyvää yötä tähän väliin. :)


      • Anonyymi

        sympaattinen ukko, lihastreeniä voisit tehdä ajankuluksi nyt kun aikaa on.


      • Anonyymi kirjoitti:

        sympaattinen ukko, lihastreeniä voisit tehdä ajankuluksi nyt kun aikaa on.

        Kiitti. Juuh tuossa kuun vaihteessa meinasin alottaa, kun sain hyvät ohjeet tuolta kuntoutuksesta. Pitää tutustua eri saleihin tässä sitä ennen vielä.


      • Irvokas kirjoitti:

        Kiitti. Juuh tuossa kuun vaihteessa meinasin alottaa, kun sain hyvät ohjeet tuolta kuntoutuksesta. Pitää tutustua eri saleihin tässä sitä ennen vielä.

        Ole tarkkana niiden sopimuksien kanssa. Niistä ei kuulemma ole helppo irtaantua. Kannattaa tehdä alkuun lyhyempi, jos ei sitten nappaakkaan.


    • jahas kerro sinä.

      • Sinä olet sydämellinen aito ihminen, joka on hieman hukassa itsensä kanssa. Suosittelisin keskusteluapua. Olet hyvä äiti, ja tasapuolinen sekä empaattinen muita ihmisiä kohtaan. Otat usein muiden murheita kannettavaksesi, mutta se voi rasittaa sinua huonolla tavalla. Olet juuri sellainen ihana herkkä ihminen, joka ansaitsee elämäänsä hyvää.


      • Partakaveri kirjoitti:

        Sinä olet sydämellinen aito ihminen, joka on hieman hukassa itsensä kanssa. Suosittelisin keskusteluapua. Olet hyvä äiti, ja tasapuolinen sekä empaattinen muita ihmisiä kohtaan. Otat usein muiden murheita kannettavaksesi, mutta se voi rasittaa sinua huonolla tavalla. Olet juuri sellainen ihana herkkä ihminen, joka ansaitsee elämäänsä hyvää.

        Ei noihin ole apuja keskustella koska eivät voi asialle tehdä mitään.


      • Partakaveri kirjoitti:

        Sinä olet sydämellinen aito ihminen, joka on hieman hukassa itsensä kanssa. Suosittelisin keskusteluapua. Olet hyvä äiti, ja tasapuolinen sekä empaattinen muita ihmisiä kohtaan. Otat usein muiden murheita kannettavaksesi, mutta se voi rasittaa sinua huonolla tavalla. Olet juuri sellainen ihana herkkä ihminen, joka ansaitsee elämäänsä hyvää.

        Ne ei keskustella kummene joten olisi todella tärkeää lapsen saada taidot käytäntöön.
        Huomasin pojan jutuissa puutteita teetätin sosiaalisen tarinan eikä ratkaisua itse pystynyt kehittää siinä kohtia ja olin itse aikamoisessa tilanteessa auttaa sitä sitä ratkaisemaan tilanne oli minusta tuskaa koska olisin hänen oivallusta enemmän eikä minun tarjota vain ratkaisuja.

        Olen kehittänyt teoriassa nyt miten pystyn kehittää mutta kuitenkin toteutus melkein valmis.


      • Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

        Ne ei keskustella kummene joten olisi todella tärkeää lapsen saada taidot käytäntöön.
        Huomasin pojan jutuissa puutteita teetätin sosiaalisen tarinan eikä ratkaisua itse pystynyt kehittää siinä kohtia ja olin itse aikamoisessa tilanteessa auttaa sitä sitä ratkaisemaan tilanne oli minusta tuskaa koska olisin hänen oivallusta enemmän eikä minun tarjota vain ratkaisuja.

        Olen kehittänyt teoriassa nyt miten pystyn kehittää mutta kuitenkin toteutus melkein valmis.

        Ehtiikö sun teoria käytäntöön pojan kehittämisessä ennen itsemurhaa? Sen jälkeen kukaan ei tule kehittämään sun poikaa vaikka niin kuvittelet.


      • valtakunta kirjoitti:

        Ei noihin ole apuja keskustella koska eivät voi asialle tehdä mitään.

        Oletko miettinyt että sinulla voi olla synnytyksen jälkeinen masennus? Keskusteluavusta voisit saada lisää voimavaroja ja oppia käsittelemään ajatuksiasi sekä myös ulkoa tulevia juttuja ilman että vaivut itsetuhoisiin tunnelmiin.

        Sen ainakin osaan sanoa ettet ole nyt oma itsesi. Sinulla on nyt jonkinlainen äkillinen romahdus. Näitä on tullut ennenkin ja se menee kyllä ohi. Vaikka sinusta voi tuntua että sinusta on aina tuntunut tältä, ei asia ole niin. Eikä tule olemaan jatkossakaan.

        Toistan itseäni. Nyt neuvolasta se kotiapu ja jonkinlainen keskusteluapu vaikka päivystyksen kautta.


      • Partakaveri kirjoitti:

        Oletko miettinyt että sinulla voi olla synnytyksen jälkeinen masennus? Keskusteluavusta voisit saada lisää voimavaroja ja oppia käsittelemään ajatuksiasi sekä myös ulkoa tulevia juttuja ilman että vaivut itsetuhoisiin tunnelmiin.

        Sen ainakin osaan sanoa ettet ole nyt oma itsesi. Sinulla on nyt jonkinlainen äkillinen romahdus. Näitä on tullut ennenkin ja se menee kyllä ohi. Vaikka sinusta voi tuntua että sinusta on aina tuntunut tältä, ei asia ole niin. Eikä tule olemaan jatkossakaan.

        Toistan itseäni. Nyt neuvolasta se kotiapu ja jonkinlainen keskusteluapu vaikka päivystyksen kautta.

        Ei minulla ole masennusta


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ehtiikö sun teoria käytäntöön pojan kehittämisessä ennen itsemurhaa? Sen jälkeen kukaan ei tule kehittämään sun poikaa vaikka niin kuvittelet.

        En ole itseäni murhaamassa tässä niin kauaan kuin mieskään.


      • Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

        En ole itseäni murhaamassa tässä niin kauaan kuin mieskään.

        hylkäisit lapsikatraan miehen vuoksi?!

        hataralla pohjalla on elämänne


      • Partakaveri kirjoitti:

        Oletko miettinyt että sinulla voi olla synnytyksen jälkeinen masennus? Keskusteluavusta voisit saada lisää voimavaroja ja oppia käsittelemään ajatuksiasi sekä myös ulkoa tulevia juttuja ilman että vaivut itsetuhoisiin tunnelmiin.

        Sen ainakin osaan sanoa ettet ole nyt oma itsesi. Sinulla on nyt jonkinlainen äkillinen romahdus. Näitä on tullut ennenkin ja se menee kyllä ohi. Vaikka sinusta voi tuntua että sinusta on aina tuntunut tältä, ei asia ole niin. Eikä tule olemaan jatkossakaan.

        Toistan itseäni. Nyt neuvolasta se kotiapu ja jonkinlainen keskusteluapu vaikka päivystyksen kautta.

        Minulla ei ole romahdusta koen vain asioiden olevan ikäviä kun ymmärtää miksi ihmiset retkahtaa uudelleen(pahoihin juttuihinsa) ja tilastoissa syytetään kotia ja kuitenkin se ongelma on koulu kun menevät sijaisperheeseen taas se ongelma toistuu lapsi tarvitsee enemmän apua kouluun.


        https://lapsenmaailma.fi/teemat/kasvu/sinnikkaasti-koulutiella/

        Sijoitetut lapset ovat selviytymisen mestareita – kunhan siihen annetaan mahdollisuus. Pieni satsaus koulunkäynnin tukemiseen voi tuoda suuria säästöjä.”

        Kun taas sijaisvanhemmat saavat kaiken tuen kuntoutukset, kouluun tukea ja lisäksi rahaa
        mutta oikeat vanhemmat ei.


      • Anonyymi kirjoitti:

        hylkäisit lapsikatraan miehen vuoksi?!

        hataralla pohjalla on elämänne

        Olet väärässä.


      • valtakunta kirjoitti:

        Minulla ei ole romahdusta koen vain asioiden olevan ikäviä kun ymmärtää miksi ihmiset retkahtaa uudelleen(pahoihin juttuihinsa) ja tilastoissa syytetään kotia ja kuitenkin se ongelma on koulu kun menevät sijaisperheeseen taas se ongelma toistuu lapsi tarvitsee enemmän apua kouluun.


        https://lapsenmaailma.fi/teemat/kasvu/sinnikkaasti-koulutiella/

        Sijoitetut lapset ovat selviytymisen mestareita – kunhan siihen annetaan mahdollisuus. Pieni satsaus koulunkäynnin tukemiseen voi tuoda suuria säästöjä.”

        Kun taas sijaisvanhemmat saavat kaiken tuen kuntoutukset, kouluun tukea ja lisäksi rahaa
        mutta oikeat vanhemmat ei.

        ☻🔫 Toi olen minä gimp-maski päässä. Luovutan.


      • Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

        Minulla ei ole romahdusta koen vain asioiden olevan ikäviä kun ymmärtää miksi ihmiset retkahtaa uudelleen(pahoihin juttuihinsa) ja tilastoissa syytetään kotia ja kuitenkin se ongelma on koulu kun menevät sijaisperheeseen taas se ongelma toistuu lapsi tarvitsee enemmän apua kouluun.


        https://lapsenmaailma.fi/teemat/kasvu/sinnikkaasti-koulutiella/

        Sijoitetut lapset ovat selviytymisen mestareita – kunhan siihen annetaan mahdollisuus. Pieni satsaus koulunkäynnin tukemiseen voi tuoda suuria säästöjä.”

        Kun taas sijaisvanhemmat saavat kaiken tuen kuntoutukset, kouluun tukea ja lisäksi rahaa
        mutta oikeat vanhemmat ei.

        Sijaisperheissä on ollut väkivaltaa, seksuaalista hyväksikäyttöä, 7 lasta joutuu eri perheisiin.


      • Partakaveri kirjoitti:

        ☻🔫 Toi olen minä gimp-maski päässä. Luovutan.

        Sitä varten näistä pitäisi saada puhua että ongelmat hoidetaan ei jälkiseurauksia vaan ne ongelmat ja vielä oikein kun edes kaikki vanhemmat ymmärrä mikä on vikana ja oireita syytellään.


      • Partakaveri kirjoitti:

        ☻🔫 Toi olen minä gimp-maski päässä. Luovutan.

        Elä luovuta ei sinulla ole mitään syytä tai seurausta tämän asian kanssa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sijaisperheissä on ollut väkivaltaa, seksuaalista hyväksikäyttöä, 7 lasta joutuu eri perheisiin.

        Juu ja on uusio perheessäkin.


      • Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

        Juu ja on uusio perheessäkin.

        Jos rakastat lapsiasi pysyt hengissä vaikka väkisin. Ukko kuolkoon jos kuolla haluaa. Lapset tarvitsevat sinua, ei sijaisperhettä.


      • valtakunta kirjoitti:

        Elä luovuta ei sinulla ole mitään syytä tai seurausta tämän asian kanssa.

        Mitenkä sinuun saisi puhuttua järkeä?


      • Partakaveri kirjoitti:

        ☻🔫 Toi olen minä gimp-maski päässä. Luovutan.

        Missä asiassa sinun pitää luovuttaa? Tässä asiassa ei ole luovutettavaa.
        Joudun elämään paineen alla


      • valtakunta kirjoitti:

        Missä asiassa sinun pitää luovuttaa? Tässä asiassa ei ole luovutettavaa.
        Joudun elämään paineen alla

        Se että apua on kyllä tarjolla, kunhan sitä vaan hakee. Mutta ihmistä joka ei halua apua ei voi auttaa.


      • Partakaveri kirjoitti:

        Mitenkä sinuun saisi puhuttua järkeä?

        Järkeä ? Miten sinun on määriteltävä kaikkien muiden sijoitettujen lapsien vanhempien kohtalo olisi ollut järjetön ratkaisu.
        Meillä lappaa jatkuvasti väkeä nyt pohtien mikä auttaa meitä mutta kun en tarvitse mitään vapaa aikaa lapsista kun lapset on mun tärkeintä tai muutakaan yhteiskunnan rahoja vääriin juttuihin ja siltikään eivät anna sitä tukea,jota vaaditaan.

        Sinä uskot että niistä jotain apua olisi jos menisi koululle niihin mihin lääkäri suullisesti kertoi.


      • Partakaveri kirjoitti:

        Se että apua on kyllä tarjolla, kunhan sitä vaan hakee. Mutta ihmistä joka ei halua apua ei voi auttaa.

        Hae apua tuntuu kyllä että on sinun tai teidän mahdoton tajuta että on haettu kohta 3vuotta mutta oikeaa apua ole tullut.


      • valtakunta kirjoitti:

        Hae apua tuntuu kyllä että on sinun tai teidän mahdoton tajuta että on haettu kohta 3vuotta mutta oikeaa apua ole tullut.

        Siis ”Hae apua” huuhdahdukset ja jankutukset.


      • Partakaveri kirjoitti:

        Se että apua on kyllä tarjolla, kunhan sitä vaan hakee. Mutta ihmistä joka ei halua apua ei voi auttaa.

        Joten kerro se apu josta tiedät kun minä en tiedä muutakuin odottaa lausuntoa ja ottaa yhteyttä lakimieheen.


      • Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

        Joten kerro se apu josta tiedät kun minä en tiedä muutakuin odottaa lausuntoa ja ottaa yhteyttä lakimieheen.

        Itsemurhan hautominen kertoo teidän tarvitsevan psyykkistä apua, terapiaa. Itsemurha ei ole mikään oikea ratkaisu.

        Lapsenne kannaltaan.


      • Anonyymi

      • Anonyymi kirjoitti:

        Itsemurhan hautominen kertoo teidän tarvitsevan psyykkistä apua, terapiaa. Itsemurha ei ole mikään oikea ratkaisu.

        Lapsenne kannaltaan.

        Olen sanonut etten vielä joten edes mitään tekotapaa ole selvillä luuletko ettei asioita käy mielessä kun jkerran kaksi peräti kolme kertaa vuodessa kuulen milloin mies on itsetuhoinen.


        Eikä mistään miekkarista apua ollut ja on se miettinyt hakea sairaspaperit mutta terapia ei ole koskaan auttanut siihen vaan elämän tilanne ja minun tukeminen häntä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Itsemurhan hautominen kertoo teidän tarvitsevan psyykkistä apua, terapiaa. Itsemurha ei ole mikään oikea ratkaisu.

        Lapsenne kannaltaan.

        Itsemurha on viimeinen kun ole täysin sitä mieltä ettei minusta ole mitään hyötyä vaan haittaa ja täysin epäonnistunut äitinä.

        Tietkö kuinka monta kertaa tehnyt mieli vaan paeta ja heittää ranttaliksi koko elämän ihan vain kostona mutta teenkö niin en koska en pidä oikeana ja uskon asiat hoidetaan oikealla tavalla ei aiheuteta haittaa

        Voisihan sitä käydä eduskunnan edessä käydä yksinään valittamassa ja ilmoittaa yhdenkotirouvan mielen osoituksesti että kannattaa tulla vahtimaan ja pitämään nilkasta ettei itseänsä hirtä talon edessä🤔


      • Anonyymi kirjoitti:

        Itsemurhan hautominen kertoo teidän tarvitsevan psyykkistä apua, terapiaa. Itsemurha ei ole mikään oikea ratkaisu.

        Lapsenne kannaltaan.

        Älkää olko nyt vakavissa vaikka eilen sitä tuli kyyneliä väkisin silmistä ja siinä kohtaa kun menettää toivon kun turhaudutte minuun kun koen hyväksyttävänä siinä vaiheessa kun elämä on lopullisesti pilalla.


      • valtakunta kirjoitti:

        Joten kerro se apu josta tiedät kun minä en tiedä muutakuin odottaa lausuntoa ja ottaa yhteyttä lakimieheen.

        Kuten joku jo totesi, psykiatrista apua kummallekkin.


      • Partakaveri kirjoitti:

        Kuten joku jo totesi, psykiatrista apua kummallekkin.

        Ei ole koskaan ollut apua kun on haettu.
        Enemmän vain hullun paperit antaa kun eivät usko.


      • Partakaveri kirjoitti:

        Kuten joku jo totesi, psykiatrista apua kummallekkin.

        Sellaisia lääkäreitä minä oon tavannut.


      • valtakunta kirjoitti:

        Älkää olko nyt vakavissa vaikka eilen sitä tuli kyyneliä väkisin silmistä ja siinä kohtaa kun menettää toivon kun turhaudutte minuun kun koen hyväksyttävänä siinä vaiheessa kun elämä on lopullisesti pilalla.

        Minä otan vakavasti. Olen suorastaan vihainen sinulle. En ymmärrä mikset auta itseäsi. Teet kaikkesi lastesi eteen, mutta unohdat täysin itsesi. Ja kuitenkaan et ymmärrä kuinka toimit lastesi kannalta huonosti laiminlyömällä itsesi. Sinä olet tärkeä.


      • valtakunta kirjoitti:

        Ei ole koskaan ollut apua kun on haettu.
        Enemmän vain hullun paperit antaa kun eivät usko.

        Mitä väliä jollain diagnooseilla on jos saat sieltä apua? Ei ne diagnoosit kellekkään näy. Joku lääkehoito voisi myös olla paikallaan jotta saisit voimia käsitellä raskaita asioita.


      • Partakaveri kirjoitti:

        Kuten joku jo totesi, psykiatrista apua kummallekkin.

        Minut on laitettu vastentahtoisesti hoitoon vain kun mies kävi ajallani kertoo täysin kuinka paljon minulla itselläni oli valtaa ei yhtään.


      • Partakaveri kirjoitti:

        Mitä väliä jollain diagnooseilla on jos saat sieltä apua? Ei ne diagnoosit kellekkään näy. Joku lääkehoito voisi myös olla paikallaan jotta saisit voimia käsitellä raskaita asioita.

        Minulla on diagnoosi jo mikä on juurikin sellainen että pistetään vastentahtoisesti hoitoon minun päätösvaltakin on viety ja sekin että minä en mitään lääkkeitä vetele ja ole loppuelämän vihannes.


      • Partakaveri kirjoitti:

        Mitä väliä jollain diagnooseilla on jos saat sieltä apua? Ei ne diagnoosit kellekkään näy. Joku lääkehoito voisi myös olla paikallaan jotta saisit voimia käsitellä raskaita asioita.

        Diagnoosikin on retuperällä kun eivät uskoneet minua ja mies kyllä pystyi todistaa asian menevän niin joten 3 päivässä pääsin pois.
        Luottamus meni tyystin heidän hoitovirheestä koska diagnosisoitiin vaikka parisuhteemme oli kriisissä.


      • valtakunta kirjoitti:

        Minut on laitettu vastentahtoisesti hoitoon vain kun mies kävi ajallani kertoo täysin kuinka paljon minulla itselläni oli valtaa ei yhtään.

        Kaverille kävi sama homma. Sittemmin sanonut lääkäreille että masentui vaan entistä pahemmin osastolla. Lääkärit ymmärsivät tämän ja ovat sittemmin pitäneet avopuolella.


      • Partakaveri kirjoitti:

        Mitä väliä jollain diagnooseilla on jos saat sieltä apua? Ei ne diagnoosit kellekkään näy. Joku lääkehoito voisi myös olla paikallaan jotta saisit voimia käsitellä raskaita asioita.

        On niillä diagnoosilla vähän merkitytystä kun oon aina jonkun vallan alainen. Vain ainoastaan kun eivät uskonut mitä on tapahtunut.

        Ei kiitos saat sinä käydä ja tuhota tulevaisuutesi minä olen jo tuhonnut sen kun jaksa sitä ollenkaan korjata koska mies ei kestä itseään ja halua raapia asioita esiin.


      • Partakaveri kirjoitti:

        Kaverille kävi sama homma. Sittemmin sanonut lääkäreille että masentui vaan entistä pahemmin osastolla. Lääkärit ymmärsivät tämän ja ovat sittemmin pitäneet avopuolella.

        Minua ei uskota jos tuo herra kuule kuolee ainoa todistus kpl koko ajalta ja mieti mahdollisuuksia niminen edes saada lapsien huoltajuutta kun minut on monia kertoja syynättiin äitinä kuinka perkule ne etsinyt virheitä.


      • valtakunta kirjoitti:

        Minulla on diagnoosi jo mikä on juurikin sellainen että pistetään vastentahtoisesti hoitoon minun päätösvaltakin on viety ja sekin että minä en mitään lääkkeitä vetele ja ole loppuelämän vihannes.

        Lääkkeitä on olemassa erilaisia. Kovempia ja miedompia. Ite vetelen mielialalääkettä, enkä huomaa mitään. Pitänyt vaan masennuksen poissa. Joskus olen kokeillut lopettaa ja masennuin uudelleen. Joten miksipä sitä ei heittäisi nappia naamaan kun kerta elämä on sitten huomattavasti mukavampaa.


      • valtakunta kirjoitti:

        On niillä diagnoosilla vähän merkitytystä kun oon aina jonkun vallan alainen. Vain ainoastaan kun eivät uskonut mitä on tapahtunut.

        Ei kiitos saat sinä käydä ja tuhota tulevaisuutesi minä olen jo tuhonnut sen kun jaksa sitä ollenkaan korjata koska mies ei kestä itseään ja halua raapia asioita esiin.

        Minä tosiaan kävin terapiat, mutta ei sitä kukaan tiedä. Ei siis tuhonnut tulevaisuuttani.


      • Partakaveri kirjoitti:

        Lääkkeitä on olemassa erilaisia. Kovempia ja miedompia. Ite vetelen mielialalääkettä, enkä huomaa mitään. Pitänyt vaan masennuksen poissa. Joskus olen kokeillut lopettaa ja masennuin uudelleen. Joten miksipä sitä ei heittäisi nappia naamaan kun kerta elämä on sitten huomattavasti mukavampaa.

        tottakai lääkkeen lopetus pistää mielialan heittelee ihan normia.


      • Mutta sitten kun se ei nousekkaan, eikä pääse enää sohvalta ylös, se ei.


      • Partakaveri kirjoitti:

        Minä tosiaan kävin terapiat, mutta ei sitä kukaan tiedä. Ei siis tuhonnut tulevaisuuttani.

        Kuule viimeksi kerroin iho ongelmasta minua lääkäri tuli erikseen vielä tarkkailemassa koska kun eivät uskoneet minua olisivat hoitoon passittanut.
        Eivät antaneet edes mahdollisuutta hoidattaa itseäni ja sit kävin yksityisellä iholääkärillä ja sanoi minulla olevan se ja sain lääkkeet siihen.

        Eivät edes uskoneet että sain niiden lääkkeestä allergian se että eivät alkuun antaneet minulle mahdollisuutta mennä edes kunnan lääkärille vaan palvelun setelin sain vaikka se oikeutti jo kunnalle pääsemään kunnan omilla sivuilla joten kävin yksityisellä ja lasku todellakin tuli minun maksettavaksi ja nostin älämölön tästä niin lääkäri otti minut tarkkailuun. Joten niin ikäviä olivat usko nyt minulla on viety oikeuteni päättää hoidosta i etten halua elää vanhaksi vaan päättää elämäni kun sille päälle tulen.

        Tietkö kuinka pelon vallassa minä olen.


      • Partakaveri kirjoitti:

        Mutta sitten kun se ei nousekkaan, eikä pääse enää sohvalta ylös, se ei.

        Eikun ne tarkkaili ennemmin sen jälkeen menin yksityiselle.

        Hoitovirheen tekivät siinä.


      • valtakunta kirjoitti:

        Kuule viimeksi kerroin iho ongelmasta minua lääkäri tuli erikseen vielä tarkkailemassa koska kun eivät uskoneet minua olisivat hoitoon passittanut.
        Eivät antaneet edes mahdollisuutta hoidattaa itseäni ja sit kävin yksityisellä iholääkärillä ja sanoi minulla olevan se ja sain lääkkeet siihen.

        Eivät edes uskoneet että sain niiden lääkkeestä allergian se että eivät alkuun antaneet minulle mahdollisuutta mennä edes kunnan lääkärille vaan palvelun setelin sain vaikka se oikeutti jo kunnalle pääsemään kunnan omilla sivuilla joten kävin yksityisellä ja lasku todellakin tuli minun maksettavaksi ja nostin älämölön tästä niin lääkäri otti minut tarkkailuun. Joten niin ikäviä olivat usko nyt minulla on viety oikeuteni päättää hoidosta i etten halua elää vanhaksi vaan päättää elämäni kun sille päälle tulen.

        Tietkö kuinka pelon vallassa minä olen.

        Tuttu juttu. Lääkärit eivät ottaneet minua todesta, koska masennus, joten elimistööni kerkesi tulla pysyvää vauriota. Olen sitten tehnyt oman mustan listan lääkäreistä joiden luona en ole suostunut käymään. Olen vaatinut toisen lääkärin ja hommat ovat hoituneet.


      • Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

        Missä asiassa sinun pitää luovuttaa? Tässä asiassa ei ole luovutettavaa.
        Joudun elämään paineen alla

        Valtakunnalla ei mene jakeluun tämä asia ei sitten millään.


      • Partakaveri kirjoitti:

        Tuttu juttu. Lääkärit eivät ottaneet minua todesta, koska masennus, joten elimistööni kerkesi tulla pysyvää vauriota. Olen sitten tehnyt oman mustan listan lääkäreistä joiden luona en ole suostunut käymään. Olen vaatinut toisen lääkärin ja hommat ovat hoituneet.

        Nonii voisit tehdä hoitovirheestä ilmoituksen niistä muista että saadaan ne pois aiheuttamasta ongelmaa lisää ettei läheisesi tule niistä kärsimään.


      • Partakaveri kirjoitti:

        Tuttu juttu. Lääkärit eivät ottaneet minua todesta, koska masennus, joten elimistööni kerkesi tulla pysyvää vauriota. Olen sitten tehnyt oman mustan listan lääkäreistä joiden luona en ole suostunut käymään. Olen vaatinut toisen lääkärin ja hommat ovat hoituneet.

        Potilasasiamieheen yhteyttä mutta onko siitä muuten kauan aikaan että onnistuuko valitus enää.


      • valtakunta kirjoitti:

        Potilasasiamieheen yhteyttä mutta onko siitä muuten kauan aikaan että onnistuuko valitus enää.

        Siitä on jo aikaa. En jaksanut siinä elämäntilanteessa lähteä taistelemaan.


      • Partakaveri kirjoitti:

        Siitä on jo aikaa. En jaksanut siinä elämäntilanteessa lähteä taistelemaan.

        Ymmärrän ihan täysin sinua olen samanlainen itseäni kohtaan aina ollut siksi ongelmat ovat kasvaneet.😕


      • Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

        Ei ole koskaan ollut apua kun on haettu.
        Enemmän vain hullun paperit antaa kun eivät usko.

        Vastuuntuntoisen vanhemman sijaan sun miehesi on kahdeksas hoidettava.
        Masennus perheessä sairastuttaa koko perheen. Lapset reagoi siihen vaikka et itse sitä huomaa.
        Jos ajattelet lastenkin parasta komenna ukko lääkäriin ja psykologille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vastuuntuntoisen vanhemman sijaan sun miehesi on kahdeksas hoidettava.
        Masennus perheessä sairastuttaa koko perheen. Lapset reagoi siihen vaikka et itse sitä huomaa.
        Jos ajattelet lastenkin parasta komenna ukko lääkäriin ja psykologille.

        Eikä yhtään lasta enempää tähän perheeseen missä vanhemmat noin loppu.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eikä yhtään lasta enempää tähän perheeseen missä vanhemmat noin loppu.

        Kyllä minä teen kun tilanne helpottuu isoimman lapsen myötä.


      • Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

        Kyllä minä teen kun tilanne helpottuu isoimman lapsen myötä.

        Hullua!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hullua!

        Lapsia köyhyyteen. Lapsia kurjuuteen. Lapsia masennus perheeseen. Lapsia sijaisperheeseen sijoitettavaksi. Lapsia itsemurhaa hautoville.

        Sairas maailma...


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hullua!

        Ei minulle, jos täällä pitää elää se tehdään kunnialla voi olla ylpeä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Lapsia köyhyyteen. Lapsia kurjuuteen. Lapsia masennus perheeseen. Lapsia sijaisperheeseen sijoitettavaksi. Lapsia itsemurhaa hautoville.

        Sairas maailma...

        Sinä teet kuvitelmissa sairaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Vastuuntuntoisen vanhemman sijaan sun miehesi on kahdeksas hoidettava.
        Masennus perheessä sairastuttaa koko perheen. Lapset reagoi siihen vaikka et itse sitä huomaa.
        Jos ajattelet lastenkin parasta komenna ukko lääkäriin ja psykologille.

        Nonii sitä on kuule vieläkin katsonut sitä masennusta jo 16v sinä saat jättää elämättä.😒
        Minä elän.


      • valtakunta kirjoitti:

        Kyllä minä teen kun tilanne helpottuu isoimman lapsen myötä.

        Et voi oikeasti olla noin typerä! Miksi sä niitä lapsia teet? Tuossa muutama kommentti ylempänä olit jo itsemurhaa suunnittelemassa, ainoastaan tekotapaa et vielä ollut päättänyt... nyt uhoat jo uutta lasta laittavasi.
        Miksi ihmeessä?

        Lapsistasi ainakin osa on erityislapsia (en nyt muista tarkkaan oliko esikoisen lisäksi muita), eikä minkäänlainen apu tunnu kelpaavan, lapsen kouluongelmiin, omiin mielenterveys- taikka muihinkaan terveysongelmiin... kun se on aina "vääränlaista" apua! Ja jatkuvasti vain valitetaan kun ei yhteiskunta tarjoa tarpeeksi (ja tarpeeksi hyviä) palveluita ja tukia. Mikä olisi tarpeeksi?


      • m.wurst kirjoitti:

        Et voi oikeasti olla noin typerä! Miksi sä niitä lapsia teet? Tuossa muutama kommentti ylempänä olit jo itsemurhaa suunnittelemassa, ainoastaan tekotapaa et vielä ollut päättänyt... nyt uhoat jo uutta lasta laittavasi.
        Miksi ihmeessä?

        Lapsistasi ainakin osa on erityislapsia (en nyt muista tarkkaan oliko esikoisen lisäksi muita), eikä minkäänlainen apu tunnu kelpaavan, lapsen kouluongelmiin, omiin mielenterveys- taikka muihinkaan terveysongelmiin... kun se on aina "vääränlaista" apua! Ja jatkuvasti vain valitetaan kun ei yhteiskunta tarjoa tarpeeksi (ja tarpeeksi hyviä) palveluita ja tukia. Mikä olisi tarpeeksi?

        Minusta tuntuu täällä olevan hyvin ennakkoluuloista sakkia ja tottakai teen lapsia kun tilanne paranee. Kuin valhe on vieläkin että kouluun annettua apua kun juurikin sitä apua ei ole kouluun annettu joten vois elää normaalisti.


      • valtakunta kirjoitti:

        Minusta tuntuu täällä olevan hyvin ennakkoluuloista sakkia ja tottakai teen lapsia kun tilanne paranee. Kuin valhe on vieläkin että kouluun annettua apua kun juurikin sitä apua ei ole kouluun annettu joten vois elää normaalisti.

        mut sano Miksi niitä lapsia täytyy tehdä?
        jos mielialat ailahtelee tuohon malliin että välillä ollaan jo itsemurhaa suunnittelemassa ja sen lisäksi on jo tupa täynnä lapsia ja ainakin yhdellä erityistarpeita, niin mieti minkälaisen lapsuuden annat lapsillesi.
        Erityislapsi ja sinulla parin vuoden välein uusi vauva. Entä ne kaikki muut lapset? Mistä he saavat huomiota, läsnäolevaa, kuuntelevaa, turvallista vanhempaa?
        Ei se vanhempien lapsilleen käytössä oleva aika todellakaan lisäänny lapsiluvun kasvaessa.


      • m.wurst kirjoitti:

        Et voi oikeasti olla noin typerä! Miksi sä niitä lapsia teet? Tuossa muutama kommentti ylempänä olit jo itsemurhaa suunnittelemassa, ainoastaan tekotapaa et vielä ollut päättänyt... nyt uhoat jo uutta lasta laittavasi.
        Miksi ihmeessä?

        Lapsistasi ainakin osa on erityislapsia (en nyt muista tarkkaan oliko esikoisen lisäksi muita), eikä minkäänlainen apu tunnu kelpaavan, lapsen kouluongelmiin, omiin mielenterveys- taikka muihinkaan terveysongelmiin... kun se on aina "vääränlaista" apua! Ja jatkuvasti vain valitetaan kun ei yhteiskunta tarjoa tarpeeksi (ja tarpeeksi hyviä) palveluita ja tukia. Mikä olisi tarpeeksi?

        Lapsella kuuluu olla lääkärin mukaan yksihenkilö vieressä tukemassa ulkona ja oppitunnilla kun apua tarvitsee ja se puuttuu.


      • m.wurst kirjoitti:

        mut sano Miksi niitä lapsia täytyy tehdä?
        jos mielialat ailahtelee tuohon malliin että välillä ollaan jo itsemurhaa suunnittelemassa ja sen lisäksi on jo tupa täynnä lapsia ja ainakin yhdellä erityistarpeita, niin mieti minkälaisen lapsuuden annat lapsillesi.
        Erityislapsi ja sinulla parin vuoden välein uusi vauva. Entä ne kaikki muut lapset? Mistä he saavat huomiota, läsnäolevaa, kuuntelevaa, turvallista vanhempaa?
        Ei se vanhempien lapsilleen käytössä oleva aika todellakaan lisäänny lapsiluvun kasvaessa.

        Lapset kuule tänäänkin oli kaikki minun kanssa rannalla ja hyvin iloisia.


      • m.wurst kirjoitti:

        mut sano Miksi niitä lapsia täytyy tehdä?
        jos mielialat ailahtelee tuohon malliin että välillä ollaan jo itsemurhaa suunnittelemassa ja sen lisäksi on jo tupa täynnä lapsia ja ainakin yhdellä erityistarpeita, niin mieti minkälaisen lapsuuden annat lapsillesi.
        Erityislapsi ja sinulla parin vuoden välein uusi vauva. Entä ne kaikki muut lapset? Mistä he saavat huomiota, läsnäolevaa, kuuntelevaa, turvallista vanhempaa?
        Ei se vanhempien lapsilleen käytössä oleva aika todellakaan lisäänny lapsiluvun kasvaessa.

        Vanhemmille riitä aika ja ei todellakaan ja iso perhe tutkimuksien mukaan onnellisempia ja niin olemme jokainen on
        https://yle.fi/uutiset/3-10322285
        Voitte tehdä vaikka mitä mutta jos lapsi vaarassa koulussa on hyvin raskasta henkisesti ja kesä nautitaan lomat on kirjaimellisesti lomia.


      • Anonyymi
        m.wurst kirjoitti:

        mut sano Miksi niitä lapsia täytyy tehdä?
        jos mielialat ailahtelee tuohon malliin että välillä ollaan jo itsemurhaa suunnittelemassa ja sen lisäksi on jo tupa täynnä lapsia ja ainakin yhdellä erityistarpeita, niin mieti minkälaisen lapsuuden annat lapsillesi.
        Erityislapsi ja sinulla parin vuoden välein uusi vauva. Entä ne kaikki muut lapset? Mistä he saavat huomiota, läsnäolevaa, kuuntelevaa, turvallista vanhempaa?
        Ei se vanhempien lapsilleen käytössä oleva aika todellakaan lisäänny lapsiluvun kasvaessa.

        Esikoisesta varmaan lapsilisä loppuu pian, pitää tehdä lisää lapsilisää ansaitsevia, vaikka ei entisiäkään, eikä edes itseään, kyetä hoitamaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Esikoisesta varmaan lapsilisä loppuu pian, pitää tehdä lisää lapsilisää ansaitsevia, vaikka ei entisiäkään, eikä edes itseään, kyetä hoitamaan.

        Toimeentulo laskee tuloksi joten lapsilisä ei ole merkittävä meidän talouteen vaikka nousisi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Esikoisesta varmaan lapsilisä loppuu pian, pitää tehdä lisää lapsilisää ansaitsevia, vaikka ei entisiäkään, eikä edes itseään, kyetä hoitamaan.

        Tai laskisi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Esikoisesta varmaan lapsilisä loppuu pian, pitää tehdä lisää lapsilisää ansaitsevia, vaikka ei entisiäkään, eikä edes itseään, kyetä hoitamaan.

        Joten rikkaat lapsiperheet hyötyvät eniten


      • valtakunta kirjoitti:

        Vanhemmille riitä aika ja ei todellakaan ja iso perhe tutkimuksien mukaan onnellisempia ja niin olemme jokainen on
        https://yle.fi/uutiset/3-10322285
        Voitte tehdä vaikka mitä mutta jos lapsi vaarassa koulussa on hyvin raskasta henkisesti ja kesä nautitaan lomat on kirjaimellisesti lomia.

        Mitä ne itsemurhapuheet sitten oli jos on niin onnellista ja nautitaan vaan kesälomasta?

        Etkä vieläkään vastannut. Teillä on jo, mitä, 7 lasta.
        Miksi koet etteivät he riitä?

        Ja ellet satu muistamaan, niin minä olen suurperheessä kasvanut. Eikä se lapsen näkökulmasta todellakaan ainaista auvoa ollut. Vaikkei vanhemmillani ollutkaan mainittavammin mielenterveysongelmia.


      • m.wurst kirjoitti:

        Mitä ne itsemurhapuheet sitten oli jos on niin onnellista ja nautitaan vaan kesälomasta?

        Etkä vieläkään vastannut. Teillä on jo, mitä, 7 lasta.
        Miksi koet etteivät he riitä?

        Ja ellet satu muistamaan, niin minä olen suurperheessä kasvanut. Eikä se lapsen näkökulmasta todellakaan ainaista auvoa ollut. Vaikkei vanhemmillani ollutkaan mainittavammin mielenterveysongelmia.

        Pitkään jatkuva stressi pojan tilanteesta koulussa.
        https://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=

        Kerroppas ne ongelmasi mitä sinusta iso perhe sinulle tuotti vai uskotko että joutuu jakamaan ja siitä itkua on sitten maailmanloppu kun tulee riitaa kun selvitellään ettei ne toistu.

        Koska tässä perheessä tuskin teidän perheen ongelmia on.

        Pikku perhekin voi olla ongelma mutta se on ihan vanhemmasta/vanhemmista kiinni kuinka paljon ne toimii itsekkäästi ja onnnhermoja kuin myös tarvetta virkistyä, minulle on jo virkistys siinä kun näen lapsien olevan onnellisia, joten olen itse onnellinen.

        Yksinäisyys tappaa vanhuksia täällä ei ole yksinäistä
        https://www.helsinkimissio.fi/tiedotteet/yksin-isyys-tappavampaa-kuin-ylipaino

        Se miksi puheita itsemurhasta juurikin on aika ajoin josta nyt on noussu älämölö tajuamatta 1-3 kertaa vuodessa miehen tila laskee niin alas kovasta stressistä josta seuraa itsetuhoisuus puhein ja halu tappaa itsensä sanoin ja minä koen silloin asian siten että saa viedä minutkin mennessä kun menetän kaiken koska kukaan ei korvaa miehen osaa koska minunkin henkinen lähtee silloin myös heittelee.

        Oon jo sopeutunut asiaa mutta tuskaa se on kun toisen henkinen kantti ei kestä kun hän ei pysty työllistyy tai kouluttautumaan jos pojalle jumi tulee koulussa niin hän joutuu keskeyttää koulun ja tulla kotiin kun taas riennät pojan luo koululle.

        Siihen ei saada apua, ei kouluunkaan ,eikä poika enemmän kuntoutusta vaikka kerta viikossa ei ole riittävä ja neurospykologin on sanonut ja tieto aivojen muokkaamisesta miten vahvistaa kun negaatisesti lisääntyy eli mitä enemmän jumeja sitä huonommin lapsi itse voi koska hänen itsetunto tuhoituu ja kumit tulee herkemmin ja vahvistuu tämä ongelma aivoissa.

        Ongelma on juurikin tämä ja kun sen tiedostaa on minulla aikamoiset stressiä koko vuodeksi joten harjoittelemme päivittäin taitoja.


      • m.wurst kirjoitti:

        Mitä ne itsemurhapuheet sitten oli jos on niin onnellista ja nautitaan vaan kesälomasta?

        Etkä vieläkään vastannut. Teillä on jo, mitä, 7 lasta.
        Miksi koet etteivät he riitä?

        Ja ellet satu muistamaan, niin minä olen suurperheessä kasvanut. Eikä se lapsen näkökulmasta todellakaan ainaista auvoa ollut. Vaikkei vanhemmillani ollutkaan mainittavammin mielenterveysongelmia.

        Miksi koko vuodeksi stressiä kun tiedostaa ongelman, mitä sitä ei voi itse hoitaa koska se on yhteiskunnan käsissä.
        Tottakai minua huolettaa pojan tila.

        Tottakai minun pitää rientää sinne ja tottakai olen aiemmin kertonut halunneen olla estämässä se jumi olla itse auttamassa mutta minulta on viety mahdollisuus kun minun ei anneta olla siellä vedoten muiden lasten vaitiolo oikeuteen.

        Olen tasan tarkkaa pojan kanssa pinteessä ja tiedän lapsien itse vaikeuta päivää vaan enemmänkin tuottaa onnellisuuttaa ja lapsilla on paljon sisaruksista kavereina parhaana kaverinakin. Minä olin pitkään pojan paras kaveri ja sain äitienpäivänäkin korttiin paras kaveri.
        Nyt veljensä on paras kaveri, joten kavereita löytyy.


      • valtakunta kirjoitti:

        Pitkään jatkuva stressi pojan tilanteesta koulussa.
        https://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=

        Kerroppas ne ongelmasi mitä sinusta iso perhe sinulle tuotti vai uskotko että joutuu jakamaan ja siitä itkua on sitten maailmanloppu kun tulee riitaa kun selvitellään ettei ne toistu.

        Koska tässä perheessä tuskin teidän perheen ongelmia on.

        Pikku perhekin voi olla ongelma mutta se on ihan vanhemmasta/vanhemmista kiinni kuinka paljon ne toimii itsekkäästi ja onnnhermoja kuin myös tarvetta virkistyä, minulle on jo virkistys siinä kun näen lapsien olevan onnellisia, joten olen itse onnellinen.

        Yksinäisyys tappaa vanhuksia täällä ei ole yksinäistä
        https://www.helsinkimissio.fi/tiedotteet/yksin-isyys-tappavampaa-kuin-ylipaino

        Se miksi puheita itsemurhasta juurikin on aika ajoin josta nyt on noussu älämölö tajuamatta 1-3 kertaa vuodessa miehen tila laskee niin alas kovasta stressistä josta seuraa itsetuhoisuus puhein ja halu tappaa itsensä sanoin ja minä koen silloin asian siten että saa viedä minutkin mennessä kun menetän kaiken koska kukaan ei korvaa miehen osaa koska minunkin henkinen lähtee silloin myös heittelee.

        Oon jo sopeutunut asiaa mutta tuskaa se on kun toisen henkinen kantti ei kestä kun hän ei pysty työllistyy tai kouluttautumaan jos pojalle jumi tulee koulussa niin hän joutuu keskeyttää koulun ja tulla kotiin kun taas riennät pojan luo koululle.

        Siihen ei saada apua, ei kouluunkaan ,eikä poika enemmän kuntoutusta vaikka kerta viikossa ei ole riittävä ja neurospykologin on sanonut ja tieto aivojen muokkaamisesta miten vahvistaa kun negaatisesti lisääntyy eli mitä enemmän jumeja sitä huonommin lapsi itse voi koska hänen itsetunto tuhoituu ja kumit tulee herkemmin ja vahvistuu tämä ongelma aivoissa.

        Ongelma on juurikin tämä ja kun sen tiedostaa on minulla aikamoiset stressiä koko vuodeksi joten harjoittelemme päivittäin taitoja.

        ei omaa tilaa eikä yksityisyyttä, vanhemmat jatkuvasti väsyneitä ja kiireisiä, omat pelot ja murheet jäi heille kertomatta kun ei itse halunnut tuottaa lisää vaivaa, ja jos jotain kertoikin oli muu sisarusparvi ilvimässä ja rääpimässä, tai vanhempi ei ollut tilanteessa läsnä, mikä helposti sai tuntemaan olonsa typeräksi ja mitättömäksi.. joten helpointa oli sulkea kaikki sisäänsä.
        isommat vahti pienempiä ja jos joku ehti loukkaamaan itsensä, isompi sai nuhteet kun ei vahtinut kunnolla, mistä opittiin "pehmustamaan" kaikki muiden tieltä, varoittelemaan ja kieltämään, ettei sattuisi mitään mistä seuraisi itkua ja parkua, meteliä riitti muutenkin. myös vanhemmat ylisuojelivat ja varjelivat yleisen rauhan ja hiljaisuuden nimissä.
        toki oli paljon hyvääkin. ja tietenkään eri perheet ja ihmiset niissä eivät ole samanlaisia..

        mutta teidänkin kannattaisi pohtia tuota lasten omaa tilaa ja rauhaa ja yksityisyyttä, pienet vielä leikkiikin keskenään, mut miten sitten kun alkavat tulla teini-ikään?
        ja miten aikanne riittää jokaisen lapsen huomioimiseen yksilönä? tarpeen tullen olla se kuunteleva ja turvallinen aikuinen, jolle voi kertoa pieneltä ja mitättömältäkin tuntuvat lapsen mieltä painavat asiat?


      • m.wurst kirjoitti:

        ei omaa tilaa eikä yksityisyyttä, vanhemmat jatkuvasti väsyneitä ja kiireisiä, omat pelot ja murheet jäi heille kertomatta kun ei itse halunnut tuottaa lisää vaivaa, ja jos jotain kertoikin oli muu sisarusparvi ilvimässä ja rääpimässä, tai vanhempi ei ollut tilanteessa läsnä, mikä helposti sai tuntemaan olonsa typeräksi ja mitättömäksi.. joten helpointa oli sulkea kaikki sisäänsä.
        isommat vahti pienempiä ja jos joku ehti loukkaamaan itsensä, isompi sai nuhteet kun ei vahtinut kunnolla, mistä opittiin "pehmustamaan" kaikki muiden tieltä, varoittelemaan ja kieltämään, ettei sattuisi mitään mistä seuraisi itkua ja parkua, meteliä riitti muutenkin. myös vanhemmat ylisuojelivat ja varjelivat yleisen rauhan ja hiljaisuuden nimissä.
        toki oli paljon hyvääkin. ja tietenkään eri perheet ja ihmiset niissä eivät ole samanlaisia..

        mutta teidänkin kannattaisi pohtia tuota lasten omaa tilaa ja rauhaa ja yksityisyyttä, pienet vielä leikkiikin keskenään, mut miten sitten kun alkavat tulla teini-ikään?
        ja miten aikanne riittää jokaisen lapsen huomioimiseen yksilönä? tarpeen tullen olla se kuunteleva ja turvallinen aikuinen, jolle voi kertoa pieneltä ja mitättömältäkin tuntuvat lapsen mieltä painavat asiat?

        Minusta on ihan vammaista että isosisarrusten pitää kasvattaa nuorempiaan. Vanhemmat ne lapset pökeltävät, joten hoitakoon itse pentunsa. Sekin hassu ajatus ettei lapsesta saisi lähteä ääntä.


      • valtakunta kirjoitti:

        Miksi koko vuodeksi stressiä kun tiedostaa ongelman, mitä sitä ei voi itse hoitaa koska se on yhteiskunnan käsissä.
        Tottakai minua huolettaa pojan tila.

        Tottakai minun pitää rientää sinne ja tottakai olen aiemmin kertonut halunneen olla estämässä se jumi olla itse auttamassa mutta minulta on viety mahdollisuus kun minun ei anneta olla siellä vedoten muiden lasten vaitiolo oikeuteen.

        Olen tasan tarkkaa pojan kanssa pinteessä ja tiedän lapsien itse vaikeuta päivää vaan enemmänkin tuottaa onnellisuuttaa ja lapsilla on paljon sisaruksista kavereina parhaana kaverinakin. Minä olin pitkään pojan paras kaveri ja sain äitienpäivänäkin korttiin paras kaveri.
        Nyt veljensä on paras kaveri, joten kavereita löytyy.

        Ei pojan tukala tilanne ole syy itsetuhoisiin ajatuksiin. On siinä muutakin. Sinun pitäisi saada jollain tavalla purettua tuota vyyhtiä.


      • valtakunta kirjoitti:

        Miksi koko vuodeksi stressiä kun tiedostaa ongelman, mitä sitä ei voi itse hoitaa koska se on yhteiskunnan käsissä.
        Tottakai minua huolettaa pojan tila.

        Tottakai minun pitää rientää sinne ja tottakai olen aiemmin kertonut halunneen olla estämässä se jumi olla itse auttamassa mutta minulta on viety mahdollisuus kun minun ei anneta olla siellä vedoten muiden lasten vaitiolo oikeuteen.

        Olen tasan tarkkaa pojan kanssa pinteessä ja tiedän lapsien itse vaikeuta päivää vaan enemmänkin tuottaa onnellisuuttaa ja lapsilla on paljon sisaruksista kavereina parhaana kaverinakin. Minä olin pitkään pojan paras kaveri ja sain äitienpäivänäkin korttiin paras kaveri.
        Nyt veljensä on paras kaveri, joten kavereita löytyy.

        Varmasti kavereita löytyykin, mut ei se ole vanhempien tehtävä "tehdä" niitä leikkikavereita.
        Siinä voi kehitykseen kuuluva sosiaalistuminen jäädä huonommalle tolalle jos aina on vain "oman laumansa" seurassa.
        Ja verrattuna muihin, itse hankittuihin kavereihin, sisaruksissa on se vika et niitä ei ole itse valinnut. Jos jonkun perheen ulkopuolisen henkilön kanssa ei tule toimeen, niin sen seurassa ei ole pakko olla.
        Entä jos sisaruksista osa on sellaisia? Perheen sisälläkin jokainen on kuitenkin oma erilainen yksilönsä, eikä sukulaisuuskaan takaa sitä että automaattisesti pitäisi toisesta.


      • Partakaveri kirjoitti:

        Minusta on ihan vammaista että isosisarrusten pitää kasvattaa nuorempiaan. Vanhemmat ne lapset pökeltävät, joten hoitakoon itse pentunsa. Sekin hassu ajatus ettei lapsesta saisi lähteä ääntä.

        Niinpä. Sikäli se oli yksi kotitöihin luettavista tehtävistä, mutta päävastuun pitäisi aina olla vanhemmilla.
        Ja enempi se oli kai meistä isommista sisaruksista lähtöisin ettei toivottu sitä itkua ja parkua, älämölöä kun oli aivan riittämiin muutenkin.


      • Partakaveri kirjoitti:

        Ei pojan tukala tilanne ole syy itsetuhoisiin ajatuksiin. On siinä muutakin. Sinun pitäisi saada jollain tavalla purettua tuota vyyhtiä.

        Kyllä se on syy yhteys on suora vai mitä itse kuvittelet sitten olevan?

        Rahaa tulee vain sillä että mies voi käydä koulua ja työnsä ilman pelkoa potkuista ja ettei ikinä pääse eteenpäin kun ongelman laatu on sen verta iso.

        Yhteiskunnalle on halvempaa kun hoitavat sen suurimman ongelman kuin tehdä monta ongelmaa perheelle.


      • Partakaveri kirjoitti:

        Ei pojan tukala tilanne ole syy itsetuhoisiin ajatuksiin. On siinä muutakin. Sinun pitäisi saada jollain tavalla purettua tuota vyyhtiä.

        Kyllä se on syy yhteys on suora vai mitä itse kuvittelet sitten olevan?

        Rahaa tulee vain sillä että mies voi käydä koulua ja työnsä ilman pelkoa potkuista ja ettei ikinä pääse eteenpäin kun ongelman laatu on sen verta iso kun jos ei täytä työkkärin ehtoja tulee karenssi.

        Yhteiskunnalle on halvempaa kun hoitavat sen suurimman ongelman kuin tehdä monta ongelmaa perheelle.


      • m.wurst kirjoitti:

        Varmasti kavereita löytyykin, mut ei se ole vanhempien tehtävä "tehdä" niitä leikkikavereita.
        Siinä voi kehitykseen kuuluva sosiaalistuminen jäädä huonommalle tolalle jos aina on vain "oman laumansa" seurassa.
        Ja verrattuna muihin, itse hankittuihin kavereihin, sisaruksissa on se vika et niitä ei ole itse valinnut. Jos jonkun perheen ulkopuolisen henkilön kanssa ei tule toimeen, niin sen seurassa ei ole pakko olla.
        Entä jos sisaruksista osa on sellaisia? Perheen sisälläkin jokainen on kuitenkin oma erilainen yksilönsä, eikä sukulaisuuskaan takaa sitä että automaattisesti pitäisi toisesta.

        minä jos saan valita en huoli ketään ulkopuolista ongelmaa enkä ala muista lapsista ala ottamaan vastuuta koska vanhemmat hoidattaa sitten ne minull, oon nähnyt tämän monia kertoja. Joten on paljon mukavampi että lapsella on sisaruksia jotka leikkii heidän kanssa.


      • m.wurst kirjoitti:

        Niinpä. Sikäli se oli yksi kotitöihin luettavista tehtävistä, mutta päävastuun pitäisi aina olla vanhemmilla.
        Ja enempi se oli kai meistä isommista sisaruksista lähtöisin ettei toivottu sitä itkua ja parkua, älämölöä kun oli aivan riittämiin muutenkin.

        Yhteiskuuluvuus on se minun perus juttuni jos olisi yhtä järkeviä vanhempia ne sitten itsekin kahvittelisi ja hoitaisi lapsensa mutta ei ne lykätään minun hoidoksi.


      • valtakunta kirjoitti:

        Yhteiskuuluvuus on se minun perus juttuni jos olisi yhtä järkeviä vanhempia ne sitten itsekin kahvittelisi ja hoitaisi lapsensa mutta ei ne lykätään minun hoidoksi.

        Eikö sun lapsilla siis saa/saisi olla kavereita perheen ulkopuolella?
        Käyvätkö lapsesi kavereiden kotona kylässä?


      • m.wurst kirjoitti:

        Eikö sun lapsilla siis saa/saisi olla kavereita perheen ulkopuolella?
        Käyvätkö lapsesi kavereiden kotona kylässä?

        No todellakaan käy ilman minua ja sitten kun pitävät rajoista kiinni on eri asia.
        Onhan niillä kavereita mutta en todellakaan päästä vieläkään kenenkään kotiin niitä.


      • valtakunta kirjoitti:

        No todellakaan käy ilman minua ja sitten kun pitävät rajoista kiinni on eri asia.
        Onhan niillä kavereita mutta en todellakaan päästä vieläkään kenenkään kotiin niitä.

        Siis ei sun vanhimmatkaan lapset? Eikös teillä ala olla jo lähestulkoon murrosikäisiä isoimmat?
        Eivätkä saa olla esim. yökylässä kaverin luona,
        Outoa.


      • m.wurst kirjoitti:

        Siis ei sun vanhimmatkaan lapset? Eikös teillä ala olla jo lähestulkoon murrosikäisiä isoimmat?
        Eivätkä saa olla esim. yökylässä kaverin luona,
        Outoa.

        Sit ne on, ei minulle mitenkään epänormaalia vasta murrosiässä itsekin olen ollut kerran enemmän lapset jotka mun siskon luona käynyt yö-kylässä on ollut lainminlyödyt kotona ollessa ja pitävät siskojani enemmän ” varakotina” ja omiin vanhempii ei oikein yhteyksiä ole.


      • m.wurst kirjoitti:

        Siis ei sun vanhimmatkaan lapset? Eikös teillä ala olla jo lähestulkoon murrosikäisiä isoimmat?
        Eivätkä saa olla esim. yökylässä kaverin luona,
        Outoa.

        Etten sisäänsä näe mitään outouksia näissä.
        Sitä paitsi meillä on teineistä jo enemmänkin tietoa koska meillä ramppas teinit pelailemassa kun olin 22 ja mies 24. Siskon poika tuo kaveri joukon meille pelailemaan ja lopulta sit kävivät muutenkin nekin on työelämässä ja yhteydet on vähäiset ja yksikin niistä on pojan kummi hassua kyllä.😁

        Nyt meillä oelailee omat lapset meidän kanssa varsinkin esikoinen.


      • m.wurst kirjoitti:

        Siis ei sun vanhimmatkaan lapset? Eikös teillä ala olla jo lähestulkoon murrosikäisiä isoimmat?
        Eivätkä saa olla esim. yökylässä kaverin luona,
        Outoa.

        Olinkin 20 vuotias.
        Sit oli lapsen myötä arkinoituminen ja ”teinikaverit ” löysi tyttikset ja omat kuviot.

        ollaan haviteltu kyllä joskus taas pelipiiri tehdä esikoisen kanssa että pääsee kummisetänsä voittaa.😁


      • m.wurst kirjoitti:

        Siis ei sun vanhimmatkaan lapset? Eikös teillä ala olla jo lähestulkoon murrosikäisiä isoimmat?
        Eivätkä saa olla esim. yökylässä kaverin luona,
        Outoa.

        Minusta on siis ihan hyvä ettei juoksekkaa ennen kuin aivot kasvaa.


      • m.wurst kirjoitti:

        Siis ei sun vanhimmatkaan lapset? Eikös teillä ala olla jo lähestulkoon murrosikäisiä isoimmat?
        Eivätkä saa olla esim. yökylässä kaverin luona,
        Outoa.

        Olin lisäksi varhaiseläkeläinen masennuspotilas kyllä oli kivoja kesiä.
        Yhdenkin lapsen äiti tuli mulle möykkää miksi oon vienyt sen lapsen toinen on 17v. Ja sit oli mun isän luona joulua viettämässä ja ja oli hänelle paras joulu koska oli tottunut toisenlaiseen jouluun missä vanhemmat riitelee.

        Opetettiin poika luistelemaan.


      • m.wurst kirjoitti:

        Siis ei sun vanhimmatkaan lapset? Eikös teillä ala olla jo lähestulkoon murrosikäisiä isoimmat?
        Eivätkä saa olla esim. yökylässä kaverin luona,
        Outoa.

        Opetin pojan perunoita kuorii ja kävi ihan pyykkihuoneella viemässä pyykkiäkin kun kävin.


      • valtakunta kirjoitti:

        Sit ne on, ei minulle mitenkään epänormaalia vasta murrosiässä itsekin olen ollut kerran enemmän lapset jotka mun siskon luona käynyt yö-kylässä on ollut lainminlyödyt kotona ollessa ja pitävät siskojani enemmän ” varakotina” ja omiin vanhempii ei oikein yhteyksiä ole.

        minä taas olen yökyläillyt serkkujen ja kavereiden luona ensimmäisiä kertoja jo alle kouluikäisenä.
        mikä taas ei mulle ole mitenkään epänormaalia, ja noin niinku tietyllä tapaa myös kasvattavaa nähdä miten muissa perheissä eletään. ja hyväksikin päästä välillä sen oman "lauman" ulkopuolelle.
        ja meillä on rampannut serkkuja ja jokaisen sisaruksen kavereita, eikä siinäkään mitään ihmeellistä ole, tai tarkoita sitä että heitä välttämättä olisi laiminlyöty kotonaan..

        enkä tuolla aiemmin tarkoittanut että iso lapsiluku väistämättä olisi vain pahasta, on siinä "laumassa" hyvätkin puolensa, tosin nyt en keksi yhtään :D
        mut en minä voisi ajatellakkaan että jotain heistä ei olisi olemassakaan, nyt kun he ovat.
        mutta kehottaisin silti vielä harkitsemaan tarkkaan ennen uuden vauvan laittamista. teitä on siunattu jo seitsemästi (muistaakseni, en ole ihan niin hyvin perillä,). ja mikäli en taas ihan väärin muista niin teillä on nuorin ihan pikkuinen vielä. tutustukaa rauhassa häneen ja antakaa myös muille lapsillenne aikaa ja kuuntelevan ja turvallisen aikuisen läsnäoloa. ja ottakaa aikaa myös itsellenne. lapset kyllä aistii sen jos vanhemmat voi huonosti.


      • m.wurst kirjoitti:

        minä taas olen yökyläillyt serkkujen ja kavereiden luona ensimmäisiä kertoja jo alle kouluikäisenä.
        mikä taas ei mulle ole mitenkään epänormaalia, ja noin niinku tietyllä tapaa myös kasvattavaa nähdä miten muissa perheissä eletään. ja hyväksikin päästä välillä sen oman "lauman" ulkopuolelle.
        ja meillä on rampannut serkkuja ja jokaisen sisaruksen kavereita, eikä siinäkään mitään ihmeellistä ole, tai tarkoita sitä että heitä välttämättä olisi laiminlyöty kotonaan..

        enkä tuolla aiemmin tarkoittanut että iso lapsiluku väistämättä olisi vain pahasta, on siinä "laumassa" hyvätkin puolensa, tosin nyt en keksi yhtään :D
        mut en minä voisi ajatellakkaan että jotain heistä ei olisi olemassakaan, nyt kun he ovat.
        mutta kehottaisin silti vielä harkitsemaan tarkkaan ennen uuden vauvan laittamista. teitä on siunattu jo seitsemästi (muistaakseni, en ole ihan niin hyvin perillä,). ja mikäli en taas ihan väärin muista niin teillä on nuorin ihan pikkuinen vielä. tutustukaa rauhassa häneen ja antakaa myös muille lapsillenne aikaa ja kuuntelevan ja turvallisen aikuisen läsnäoloa. ja ottakaa aikaa myös itsellenne. lapset kyllä aistii sen jos vanhemmat voi huonosti.

        Minä en päästäisi. Ahdistaisi kaikki juoppoukot ja pedofiilit.


      • Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

        Opetin pojan perunoita kuorii ja kävi ihan pyykkihuoneella viemässä pyykkiäkin kun kävin.

        Luuletko että perunoita kuorimalla lapsi oppii sosiaalisia taitoja? Ei ihme että teille tarjotaan apua. Tai joku tekee lasun.


      • Partakaveri kirjoitti:

        Minä en päästäisi. Ahdistaisi kaikki juoppoukot ja pedofiilit.

        kyseessä oli kuitenkin vanhempieni sisarusten perheet, sekä äitini parhaan ystävän perhe missä niin pienenä kyläilin.
        ei sitä nyt ihan mihin tahansa silloin muinaisella 80-luvullakaan lapsia laskettu,


      • valtakunta kirjoitti:

        Sit ne on, ei minulle mitenkään epänormaalia vasta murrosiässä itsekin olen ollut kerran enemmän lapset jotka mun siskon luona käynyt yö-kylässä on ollut lainminlyödyt kotona ollessa ja pitävät siskojani enemmän ” varakotina” ja omiin vanhempii ei oikein yhteyksiä ole.

        niin ja, jonkun pitäisi puhua sille ukkosellesi hieman järkeä päähän.
        niinku miettis mitä kaikkea hän menettäisi jos itsensä tappaisi.
        ja tiedän kyllä, valitettavasti omasta kokemuksesta et masentuneen mieli ei aina toimi, eikä asioita näe muuta kuin sen masennuksen kautta.

        itte istuin muutama vuosi sitten tuossa parvekkeen kaiteella, kuusi kerrosta alempana odotti asfaltti, siinä olisi tullut rumaa jälkeä.
        sitten hivuttauduin varovasti takaisin parvekkeelle. ajattelin että en perkele tee tätä perheelleni, läheisilleni.
        Äidilleni.

        (anteeks kiroilu)


      • m.wurst kirjoitti:

        niin ja, jonkun pitäisi puhua sille ukkosellesi hieman järkeä päähän.
        niinku miettis mitä kaikkea hän menettäisi jos itsensä tappaisi.
        ja tiedän kyllä, valitettavasti omasta kokemuksesta et masentuneen mieli ei aina toimi, eikä asioita näe muuta kuin sen masennuksen kautta.

        itte istuin muutama vuosi sitten tuossa parvekkeen kaiteella, kuusi kerrosta alempana odotti asfaltti, siinä olisi tullut rumaa jälkeä.
        sitten hivuttauduin varovasti takaisin parvekkeelle. ajattelin että en perkele tee tätä perheelleni, läheisilleni.
        Äidilleni.

        (anteeks kiroilu)

        Ai meitä on täällä muitakin :). Itse kävin vuosia sitten sillanreunalta ihailemassa maisemia. Toi vähän perspektiiviä asioihin ja nyt osaa nauttia elämästä ihan eri tavalla.


      • Anonyymi

        Mitähän niistä lapsista tulee joiden vanhemmat käyvät töissä ja päiväkoti hoitaa lapset?


      • Partakaveri kirjoitti:

        Ai meitä on täällä muitakin :). Itse kävin vuosia sitten sillanreunalta ihailemassa maisemia. Toi vähän perspektiiviä asioihin ja nyt osaa nauttia elämästä ihan eri tavalla.

        jep.
        sitä on monta kertaa tullut mietittyä tossa parvekkeella tupakilla käydessä et miten siin on pysyny.. määhän olin tuhannen kännissä sillon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitähän niistä lapsista tulee joiden vanhemmat käyvät töissä ja päiväkoti hoitaa lapset?

        Helvetin hyviä yhteiskuntakelpoisia ihmisiä.


      • m.wurst kirjoitti:

        jep.
        sitä on monta kertaa tullut mietittyä tossa parvekkeella tupakilla käydessä et miten siin on pysyny.. määhän olin tuhannen kännissä sillon.

        Ehkä siinä oli jonkin sortin varjelus mukana.


      • m.wurst kirjoitti:

        niin ja, jonkun pitäisi puhua sille ukkosellesi hieman järkeä päähän.
        niinku miettis mitä kaikkea hän menettäisi jos itsensä tappaisi.
        ja tiedän kyllä, valitettavasti omasta kokemuksesta et masentuneen mieli ei aina toimi, eikä asioita näe muuta kuin sen masennuksen kautta.

        itte istuin muutama vuosi sitten tuossa parvekkeen kaiteella, kuusi kerrosta alempana odotti asfaltti, siinä olisi tullut rumaa jälkeä.
        sitten hivuttauduin varovasti takaisin parvekkeelle. ajattelin että en perkele tee tätä perheelleni, läheisilleni.
        Äidilleni.

        (anteeks kiroilu)

        Itse olin kakkosen parvekkeelta yrittänyt hypätä päälteni asfaltille mutta jotka olivat siinä ottivat kiinni minusta ja roikuin lappuhaalareista kiinni teininä.
        En ollut kuin 13v kevät ja sen verta yksinäistä elämää ja väärää seuraa, etten halua lapsilleni samaa kohtaloa ja umpikännissä.
        Joten minulla on syyni pitää lapseni turvassa.


        Oon puhunut monta vuotta mutta voin sanoa että väliin ne itsellekin tulee kun lapsi kokee haluanva kuin keväällä että sänky hakataan sairaala kuntoon ettei tarvitse kouluun mennä, koulun välitunnilla.

        Lapsi on tullut itkien kotio ettei halua kouluun enää mennä ja opettajakin syytti lastanikin että kun menee jumii ja voi esiintyä huonona käytöksenä silloin kuin ärsyttää muita ympärillä tai saada itkeen pienempiä vain kun tunnelukko päällä ja kärsii siitä koulussa menee ryömii lattialla yms. Ja kukaan ei osaa auttaa siellä.

        Kyllä se on sellaista kidutusta minulle kun kuulen nämä ettei edes kukaan selvitä niitä kun poikaa ei saa kontaktia ja poika kärsii niistä. Kyllä se lapsi tarvitsee todella paljon apua koulussa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Luuletko että perunoita kuorimalla lapsi oppii sosiaalisia taitoja? Ei ihme että teille tarjotaan apua. Tai joku tekee lasun.

        Luuletko tuo 17v oli mun poika kun se oli toisen poika jonka opetin kuorii pottuja ja luisteleen sekä vein pyykkiä sen kanssa.


      • Partakaveri kirjoitti:

        Ai meitä on täällä muitakin :). Itse kävin vuosia sitten sillanreunalta ihailemassa maisemia. Toi vähän perspektiiviä asioihin ja nyt osaa nauttia elämästä ihan eri tavalla.

        Se on hyvä että ootte katsellut maahan niin minäkin ja myös sillalta tullut katseltua.
        Ehei minulle yksinäisyys toi itsemurha-ajatukset joten ymmärrän täysin hyvin vanhuksia.


      • m.wurst kirjoitti:

        minä taas olen yökyläillyt serkkujen ja kavereiden luona ensimmäisiä kertoja jo alle kouluikäisenä.
        mikä taas ei mulle ole mitenkään epänormaalia, ja noin niinku tietyllä tapaa myös kasvattavaa nähdä miten muissa perheissä eletään. ja hyväksikin päästä välillä sen oman "lauman" ulkopuolelle.
        ja meillä on rampannut serkkuja ja jokaisen sisaruksen kavereita, eikä siinäkään mitään ihmeellistä ole, tai tarkoita sitä että heitä välttämättä olisi laiminlyöty kotonaan..

        enkä tuolla aiemmin tarkoittanut että iso lapsiluku väistämättä olisi vain pahasta, on siinä "laumassa" hyvätkin puolensa, tosin nyt en keksi yhtään :D
        mut en minä voisi ajatellakkaan että jotain heistä ei olisi olemassakaan, nyt kun he ovat.
        mutta kehottaisin silti vielä harkitsemaan tarkkaan ennen uuden vauvan laittamista. teitä on siunattu jo seitsemästi (muistaakseni, en ole ihan niin hyvin perillä,). ja mikäli en taas ihan väärin muista niin teillä on nuorin ihan pikkuinen vielä. tutustukaa rauhassa häneen ja antakaa myös muille lapsillenne aikaa ja kuuntelevan ja turvallisen aikuisen läsnäoloa. ja ottakaa aikaa myös itsellenne. lapset kyllä aistii sen jos vanhemmat voi huonosti.

        Kyllä kuule aika riittää vaikka kuinka sanot ei riitä. Se on taas juttuna minä olen läsnä poikakin tuli syliini lukemaan ja toi poika kävi koko lukuvuoden 3tuntia päiviä ja kaksikuukautta oli kotiopiskelussa vähän kuin lomalla.

        Sekin on tutkittu lapseni on sosiaalinen mutta ei pysty jumeja hallitsemaan joihin harjoitukset sijoittuu mutta taas sit joutuu tekemään sosiaaalisia harjoitteita että ne käsitellään perusteellisesti kun puheen unohtaa.


      • m.wurst kirjoitti:

        jep.
        sitä on monta kertaa tullut mietittyä tossa parvekkeella tupakilla käydessä et miten siin on pysyny.. määhän olin tuhannen kännissä sillon.

        Miehen pitäisi olla omaishoitaja koska poika ei kykene 6tuntisia koulupäiviä pitämään.
        Sekin kertoo siitä kuinka meille painottuu opiskelu.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Helvetin hyviä yhteiskuntakelpoisia ihmisiä.

        Ei tule kaikista.


      • valtakunta kirjoitti:

        Kyllä kuule aika riittää vaikka kuinka sanot ei riitä. Se on taas juttuna minä olen läsnä poikakin tuli syliini lukemaan ja toi poika kävi koko lukuvuoden 3tuntia päiviä ja kaksikuukautta oli kotiopiskelussa vähän kuin lomalla.

        Sekin on tutkittu lapseni on sosiaalinen mutta ei pysty jumeja hallitsemaan joihin harjoitukset sijoittuu mutta taas sit joutuu tekemään sosiaaalisia harjoitteita että ne käsitellään perusteellisesti kun puheen unohtaa.

        no se on hyvä, että aika riittää. kun niin sanot.
        mutta tunnut jatkuvasti puhuvan vain tästä yhdestä pojasta, ymmärrän kyllä että hänestä on huoli. mutta miten teidän muut lapset?


      • Anonyymi
        m.wurst kirjoitti:

        no se on hyvä, että aika riittää. kun niin sanot.
        mutta tunnut jatkuvasti puhuvan vain tästä yhdestä pojasta, ymmärrän kyllä että hänestä on huoli. mutta miten teidän muut lapset?

        ei ihme jos kiusataan ja on häiriökäyttäytymistä kun äiti ei anna pojan olla ikäistensä kanssa. kavereina vain äiti,isä ja pikkusisarukset. miksi lapset eristetään muista lapsista ? jotain luurankoja?


      • Anonyymi kirjoitti:

        ei ihme jos kiusataan ja on häiriökäyttäytymistä kun äiti ei anna pojan olla ikäistensä kanssa. kavereina vain äiti,isä ja pikkusisarukset. miksi lapset eristetään muista lapsista ? jotain luurankoja?

        Ainut lapsista joka ollut päiväkodissa, joten kertoo hyvin sinun edes tietävän mitään kun vaan mustamaalaat.


      • m.wurst kirjoitti:

        no se on hyvä, että aika riittää. kun niin sanot.
        mutta tunnut jatkuvasti puhuvan vain tästä yhdestä pojasta, ymmärrän kyllä että hänestä on huoli. mutta miten teidän muut lapset?

        Muilla koululaisilla on leirejä tiedossa keskimmäinen pojista oli leirillä viikko sit ,yhden yönkin siellä oli. Ei noilla muilla lapsilla ole ongelmia koulussa että joutuu menee paikan päälle ja esikoinenkin oli myös iltapäivä toiminnassa 3lk keväälle asti
        Jolloin ongelmat olivat sen verta isot että aloin menemään välitunneille kun jumi tuli usein.


      • Anonyymi kirjoitti:

        ei ihme jos kiusataan ja on häiriökäyttäytymistä kun äiti ei anna pojan olla ikäistensä kanssa. kavereina vain äiti,isä ja pikkusisarukset. miksi lapset eristetään muista lapsista ? jotain luurankoja?

        Muuten sinä olet häiriökäytöksine, etkö näe?

        Koska syyttelet ongelman olevan kotona kun ongelma on täysin kehittymisen viivästymisestä kyse kun ei opita edes yhdessä olemalla vaan sitä pitää aikuisen avata lapselle.


      • m.wurst kirjoitti:

        no se on hyvä, että aika riittää. kun niin sanot.
        mutta tunnut jatkuvasti puhuvan vain tästä yhdestä pojasta, ymmärrän kyllä että hänestä on huoli. mutta miten teidän muut lapset?

        Tyttö on normi luokassa ei mitään vaikeuksia ja keskimmäinen poikakin erityisluokalla.
        Sillä on sit enemmän kehonhahmottamisen vaikeutta ja vaikeutta pysyä paikalla ja erittäin hitaasti oppii äidinkieltä.


        Lapset on hyvin erilaisia eritaisoisia ja eri vahvuuksia.


      • valtakunta kirjoitti:

        Tyttö on normi luokassa ei mitään vaikeuksia ja keskimmäinen poikakin erityisluokalla.
        Sillä on sit enemmän kehonhahmottamisen vaikeutta ja vaikeutta pysyä paikalla ja erittäin hitaasti oppii äidinkieltä.


        Lapset on hyvin erilaisia eritaisoisia ja eri vahvuuksia.

        kuulostaa autismin kirjoon kuuluvilta piirteiltä.

        kaverin pojilla ollu vähän vastaavaa, nuorimmainen on ollut välillä kotiopetuksessakin, ku saattoi lähtä itekseen pois luokasta ja koulustakin tai muuten vaan alkoi tehdä omiaan kesken oppitunnin..

        yhellä mun veljistä oli Touretten tyyppisiä oireita teini-iässä, päästeli hassuja ääniä tai vaihteli puheääntä kesken lauseen ja niiskutteli nenäänsä..
        mut ne on menny ittekseen ohi ajan myötä, en muista et enää viime vuosina olis, ainakaan mitään huomattavaa ollu..

        kaikkihan sitä ollaan erilaisia, ja minkälainen edes on "normaali ihminen"..?


      • Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

        Muuten sinä olet häiriökäytöksine, etkö näe?

        Koska syyttelet ongelman olevan kotona kun ongelma on täysin kehittymisen viivästymisestä kyse kun ei opita edes yhdessä olemalla vaan sitä pitää aikuisen avata lapselle.

        kandeeks vamskuja geenei bukkaa maailmaa yhtää enempää, teil niit geenei näkys oleva


      • Anonyymi kirjoitti:

        kandeeks vamskuja geenei bukkaa maailmaa yhtää enempää, teil niit geenei näkys oleva

        Kyseinen asia ei ole niin vakava ettei saavuta normaalia elämää kun harjoittaa heikkoutta. Sinun geneettinen vamsku geeni on yhtä vaikea kun katsoo täältä näkökulmasta. Huono käytös, menee suvussasi sekä ettei osaa päätänsä käyttää tai hyvä esimerkki suurin osa pojista on heikko lukutaito Suomessa joten todenäköisesti sinun suvussakin tätä on tai 2tyypin diabetesta, peräti tai muita sairauksia.eikä kukaan ole niin täydellinen ettei suvussa olisi heikkoutta.

        samallaista vamskua löytyy sinun suvusta puhehäiriötä tai näkövaikeutta lasit pitää olla peräti kehollista tai motorillisia tai muuta heikkoutta
        .
        Jokainen suvussani on pariutunut mutta miksi sinä et ole saanee vaan kysyä sekin on perinnöllinen kuin myös syövät tai muut sairaudet.

        Sekä kukaan ei ole suvustaan täydellinen esim suvun tytöt suurin osa ovat mennestyneempiä pelkästää jo siitä että ovat luonteeltaan rauhallisia ja pärjäävät hyvin koulussa

        Se että miehen suvussa menestyneitä ja taas minun suvussani on jo äitini mukaan noloa jos ei ole lukiota mennyt yms.

        Sekä minun sukuni on enemmän painottuu lahjakkuuteen menestyä käsin ja visuaalinen älykkyys todella korkea ja minusta kysytään kyllä suosin omia geenejä enemmän kuin geenejä joilla on empatian kyvyn heikkoutta.


    • Anonyymi

      Ikääntyminen näkyy eri tavalla ihmisten kasvoilla. En ole ikääntynyt kauniisti, vaan suupielet osoittavat tosi paljon alaspäin. Muistutan Grumpy Cat -kissaa eli perusilmeeni on aika äkäinen. Oikeasti olen huumorintajuinen, tykkään nauraa ja vitsailla, olen sydämellinen, lapsi- ja eläinrakas.

      Olen monta kertaa bussissa tai junassa katsellut ihmisiä ja arvuutellut, että millaisia he oikeasti ovat. Varmasti niissäkin tilanteissa näkyy itseni kaltaisia äreän näköisiä ihmisiä, jotka oikeasti ovat rakastavia, hauskoja ja muutenkin mukavia ihmisiä.

    • Minusta saa hyvän kuvan.


      • Iku-Turso kirjoitti:

        Haarniskakuvia.

        Hyvä, haarniskakuva antaa aina luotettavan ja vakaan vaikutelman.


      • Harmaaritari kirjoitti:

        Hyvä, haarniskakuva antaa aina luotettavan ja vakaan vaikutelman.

        Ei aina, mutta minun kohdalla se toimii.


      • Iku-Turso kirjoitti:

        Ei aina, mutta minun kohdalla se toimii.

        Onhan se suojaus oltava kunnossa, ettei paljaalla mäiski menemään.


    • Anonyymi

      En tiedä. Analysoi minut!??

    • Lapset sanoo että miksi olen piirtänyt tussilla naamaan sekä että olen likainen ( tatuointien takia ) , TE psykologi sanoi että kuin Ekhart Tolle puheista ja jotkut sanovat komeaksi , jotkut polvet tutisten pelottavaksi ....Hmmmm , kunhan olen , se riittää , tuomitsijoita on maailma täynnä.

      • Lapset on ihania rehellisyytensä takia , by the way .


    • Värikkään

      (hihitystä)

      • Voin allekirjoittaa tämän jo palstan pohjalta.


    • Anonyymi

      Hmm.. Eihän sulle edes kasva parta? Taidat käyttää jotain tuttujasi näiden nikkiesi ulkonäkökuvailuissa. Tulet muuten joka nikillä ulkonäkö edellä.

      xLiner

      • Minusta on kiva kuvitella miltä muut palstalaiset näyttävät. Joten miksi en kertoisi miltä itse näytän.

        En ymmärrä mitä haet takaa? Jos vaihdan nimimerkkiäni, niin ei kai se ulkonäkööni vaikuta? Sama karvaturpa minä olin Vihertäjänä ja Saapasnaamanakin (niin ja Valtiaana).


      • Anonyymi
        Partakaveri kirjoitti:

        Minusta on kiva kuvitella miltä muut palstalaiset näyttävät. Joten miksi en kertoisi miltä itse näytän.

        En ymmärrä mitä haet takaa? Jos vaihdan nimimerkkiäni, niin ei kai se ulkonäkööni vaikuta? Sama karvaturpa minä olin Vihertäjänä ja Saapasnaamanakin (niin ja Valtiaana).

        "Minusta on kiva kuvitella miltä muut palstalaiset näyttävät. Joten miksi en kertoisi miltä itse näytän."

        Tai haluaisit näyttää...

        xL


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Minusta on kiva kuvitella miltä muut palstalaiset näyttävät. Joten miksi en kertoisi miltä itse näytän."

        Tai haluaisit näyttää...

        xL

        Hyvä pointti. Miten objektiivisesti omaa ulkonäköään voi kuvailla 🤔


    • Anonyymi

      Riippuu roolista, paikasta, tilanteesta, ihmisistä joiden kanssa on tekemisissä. Ja ties mistä muusta.

      Ihan laidasta toiseen.

      xL

      • Vaihtelevatko roolisi hyvinkin paljon? Eikö sellainen ole kuluttavaa?


    • Hippi! Siis sellaisen kuvan musta ulkonäön perusteella saa. On kuultu.

      • Haha, aika mahtavaa. En ole nähnyt sinusta kuin sen yhden hämärän kasvokuvan. Ajattelin että sinulla olisi sellainen hyvin "asiallinen" neutraali tyyli pienellä gootti twistillä.

        Olen aina pitänyt hippityylistä, mutta tällaisena "rasisti-kusipäänä" se lähettäisi vääränlaisia signaaleja. Sitä kyllä harmin kun en rastoittanut pitkiä hiuksiani ennen kuin ajoin ne tässä noin vuosi sitten. Se ei vaan ollut työn kannalta mahdollista (nykyisessä työssäni olisi, kerpele).


      • Anonyymi

        Hippiäinen?




      • Anonyymi
        Partakaveri kirjoitti:

        Oo, tuokin sopisi avatariksesi 😊

        Siis hetkinen, ainoa kuka täällä on käyttänyt avatar sanaa on Pertsa, taidat sittenkin olla Pertsa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Siis hetkinen, ainoa kuka täällä on käyttänyt avatar sanaa on Pertsa, taidat sittenkin olla Pertsa.

        Enkö voisi olla joku seksikkäämpi hahmo?


      • Partakaveri kirjoitti:

        Enkö voisi olla joku seksikkäämpi hahmo?

        Laita itsestäs kuva, vaikka nenästä, niin ehkä loppuu epäilyt.

        Mä en tiedä oletko pyrtti..pympertti, mutta jos olet, niin mä oon menny halpaan, vaan en sen takia yöuniani menettäis.


      • Wwuwuw kirjoitti:

        Laita itsestäs kuva, vaikka nenästä, niin ehkä loppuu epäilyt.

        Mä en tiedä oletko pyrtti..pympertti, mutta jos olet, niin mä oon menny halpaan, vaan en sen takia yöuniani menettäis.

        Minulla tämä juttu on aina perustunut anonyymeyteen. Joskus mietin että laittaisin parrastani kuvan, mutta partani on aika tunnistettava.

        Ehkä voisin postata kuvan karvaisesta perseestäni ja vertailtaisiin sitten sitä Pertin pymppyyn 🤔


      • Partakaveri kirjoitti:

        Minulla tämä juttu on aina perustunut anonyymeyteen. Joskus mietin että laittaisin parrastani kuvan, mutta partani on aika tunnistettava.

        Ehkä voisin postata kuvan karvaisesta perseestäni ja vertailtaisiin sitten sitä Pertin pymppyyn 🤔

        Pyff..
        Ei täällä nyt niin paljon porukkaa käy, että joku tuntematon sattuisi kadulla tunnistamaan.. Täällä on ehkä joku sata tyyppiä maksimissaan...laskepa siitä todennäköisyydet.

        Mä oon laittanu ittestäni ja koiristani ja kissastani aika monta kuvaa..ja kertonut henk.koht. juttuja. Jos joku mut tunnistaa, niin se on sitten joku tuttu, joten mitä sitten?

        https://aijaa.com/sHwo6Z

        Ja nää mun kuvat on aina sen verran muokattuja, etten mä ainakaan itteeni tunnistais..Tosin mä oonkin kasvosokea..🤔


      • Wwuwuw kirjoitti:

        Pyff..
        Ei täällä nyt niin paljon porukkaa käy, että joku tuntematon sattuisi kadulla tunnistamaan.. Täällä on ehkä joku sata tyyppiä maksimissaan...laskepa siitä todennäköisyydet.

        Mä oon laittanu ittestäni ja koiristani ja kissastani aika monta kuvaa..ja kertonut henk.koht. juttuja. Jos joku mut tunnistaa, niin se on sitten joku tuttu, joten mitä sitten?

        https://aijaa.com/sHwo6Z

        Ja nää mun kuvat on aina sen verran muokattuja, etten mä ainakaan itteeni tunnistais..Tosin mä oonkin kasvosokea..🤔

        Olen keronut sen verran henkilökohtaisia juttuja täällä, etten ota riskejä. Tosin yksi palstalainen tietää oikean henkilöllisyyteni.

        Mutta minä tiesin että sinussa on pieni henkäy goottia 😊

        Oletko ihan täysin kasvosokea?


      • Partakaveri kirjoitti:

        Olen keronut sen verran henkilökohtaisia juttuja täällä, etten ota riskejä. Tosin yksi palstalainen tietää oikean henkilöllisyyteni.

        Mutta minä tiesin että sinussa on pieni henkäy goottia 😊

        Oletko ihan täysin kasvosokea?

        Kuka muka?

        En ole täysin kasvosokea, sen verran vain, että se aiheuttaa hölmöjä tilanteita, kuten kerroin.

        Niin...mutta kuka muka?


      • Wwuwuw kirjoitti:

        Kuka muka?

        En ole täysin kasvosokea, sen verran vain, että se aiheuttaa hölmöjä tilanteita, kuten kerroin.

        Niin...mutta kuka muka?

        Pitäähän sitä sen verran salaisuuksia olla.


      • Anonyymi
        Wwuwuw kirjoitti:

        Pyff..
        Ei täällä nyt niin paljon porukkaa käy, että joku tuntematon sattuisi kadulla tunnistamaan.. Täällä on ehkä joku sata tyyppiä maksimissaan...laskepa siitä todennäköisyydet.

        Mä oon laittanu ittestäni ja koiristani ja kissastani aika monta kuvaa..ja kertonut henk.koht. juttuja. Jos joku mut tunnistaa, niin se on sitten joku tuttu, joten mitä sitten?

        https://aijaa.com/sHwo6Z

        Ja nää mun kuvat on aina sen verran muokattuja, etten mä ainakaan itteeni tunnistais..Tosin mä oonkin kasvosokea..🤔

        Onks sulla siilitukka sivuilta?


      • Partakaveri kirjoitti:

        Pitäähän sitä sen verran salaisuuksia olla.

        Paskaa..


      • Wwuwuw kirjoitti:

        Paskaa..

        Mikä siinä on ihmeellistä?


    • Anonyymi

      vaikea sanoa kun ympäristö määrittelee erilailla mitä itse arvioi kuvansa,

    • Anonyymi

      Minusta saa ruman kuvan koska olen ruma naisten mielestä.

    • Anonyymi

      Suoraan sanottuna en tiedä milaisen kuvan ihmiset minusta saa. En ole ollut tekemisissä ihmisten kanssa niin kauaa, että he tulisivat sellaista minulle sanomaan. En tiedä.

      M42v

      • Anonyymi

        "En ole ollut tekemisissä ihmisten kanssa niin kauaa"

        Tulitko ulkoavaruudesta?


    • Anonyymi

      Aikoinaan sai aina kuulla miten on jokin mopojengiläinen, vaikkei pidä ollenkaan paikkaansa. Vieläkin varmasti jotkut katsovat sillä lailla, joskus kerran pennut huusivat murhaajaksi pihalla. Tiedä sitten mistä sekin on sitten tullut, todennäköisesti tyylistä.

    • No toi ulkonäkö tuntuu olevsn joillekin kovinkin tärkeä asia. Mutta mitä sillä oikeesti on väliä? Onhan joillekin tärkeä asia vaikka puupinon puitten mitta, että jokainen on millilleen 33 cm pitkiä.... ja pino tehty vatupassilla suoraks. 😂

      Mulle merkkaa vain sellaiset asiat mitkä itse pidän tärkeinä ja kiinnostun jos niistä puhutaan. Sit voin puuttuakin johonkin ja antaa mielipiteitä. Ulkonäköön liittyen mä oon kyllä niin huono sanomaan yhtikäs mitään. Ei nappaa niin.

      Jostain tyypistä kysytään, että minkänäköinen se oli? En mä tiedä? Mukava? Oliko tumma vai vaalee? Öööö hiukset sillä oli, lyhyet ehkä...😀

    • Anonyymi

      Ulkonäön perusteella meitsiä on pidetty etelämaalaisena; italiattarena / espanjattarena ja myös venäläisenä / virolaisena. Puhetyylin perusteella ulkolaisena ja äänenkäytön & temperamentin perusteella myös Etelä-Euroopan maasta tulleena. Mielipiteen esittäjät ovat olleet useimmiten miehiä. - Nm. Minne juuret vievätkään

      • Äitiäni pidettiin nuorempana aina italialaisena 👍


    • Anonyymi

      Minusta ei kukaan ole muistaakseni sitten yläasteen antanut mitään arvioita.

      Ihmisten reaktioista päättelelen, että ei mitään positiivistä sanottavaa.

      • Ole onnellinen, jos ei ole arvioita. Itse asuin Helsingissä ja sieltä muutin kesäksi asumaan opiskelijasoluasuntoon Joensuuhun. Aluksi solukämppis suhtautui kunnioittavasti, koska tulin Stadista, mutta sitten hän laukoi päin naamaa, että "olet älykäs ääliö". Monesta asiasta hän oli ilmeisesti minusta älykkään kuvan, mutta toisaalta jostain saanut ääliön kuvan. Tämä lausuja oli tietojenkäsittelytieteenopiskelija. Tämä solukämpis sai minusta ääliökuvan, sillä en sopinut hänen maailmankuvaansa ja olin asioista eri mieltä kuin hän.

        Täälläkin on monenlaista kulkijaa erilaisilla näkemyksillä, mutta ehkä verkkoyhteisöön monenlaista tallaajaa mahtuu sekä toisten kunnoittamista.


    • edelleen enimmäkseen todellista ikääni nuoremman kuvan.
      vaikea uskoa kun päivittäin näkee oman nahistuvan naaman peilistä, mut lähes kaikilla viime vuosien työpaikoillani on luultu joksikin opiskelijalikaksi.
      olisko siihen sit syynä mun lyhyys ja ujous, entiiä.

      myös hymyttömyydestä saa usein kuulla tai luullaan pahantuuliseksi,
      resting bitch face se vaan on.

      • Ujou? Olen ajatellut että olet ihan mahdoton höpöttäjä.


      • Partakaveri kirjoitti:

        Ujou? Olen ajatellut että olet ihan mahdoton höpöttäjä.

        Tutussa seurassa oonkin enempi omituinen höpöttäjä, mut muutoin hiljainen ja syrjäänvetäytyvä.


    • Anonyymi

      Olipa hyvä. Laittoi miettimään.

    • Anonyymi

      Jääprinsessa.

      -flowersreally-

    • En minä tiedä. Ei sitä itse tiedä. Varmaan tosi omituisen vempulan.

      Niin kuin sanoin aiemmin, vedän ainakin puoleeni mummoja ja pappoja.
      Vanhusmagneetti. On joku sanonut luonnonlapseksikin. Mutta miten se näkyy ulospäin, se on omituista.

      Ainakin haluaisin, että hyvä sydän näkyy jos ei muuta. Näkyisi sen kaiken muun ärinän alta.

      Oli jännä aloitus.

      • Kyllä se näkyy.


      • Partakaveri kirjoitti:

        Kyllä se näkyy.

        Prrr...kiitz : )


    • Anonyymi

      Helposti lähestyttävä? (Omasta mielestäni liian usein tuntemattomat ihmiset puhuu mulle, pyytää jotakin tai muuten vaan rupattelee esim bussipysäkillä, tai kauppareissulla tms), oon kyllä kohteliaan ystävällinen ja hymyilevä myös näissä tilanteissa
      Mun naapurit juttelee pihassa ja käytävässä jne niitä näitä
      Mä taidan hymyillä useinkin, vaikka vaan ajatuksissani kävellessä, höpötän myös koiralle lenkillä liiankin usein, joka varmasti kohtuullisen huvittavaa ulkopuolisesta
      Osaan kyllä olla myös varmasti naama ei niin kauniissa hymyssä kantaessani esim 4 ruokakassia kaupasta kotiin, tai muuten naama peruslukemilla


      Mutta, mun kirjoittaminen ei sitten suju lähimainkaan samoin tavoin kuin itse ulkomaailmassa ollessa, moni pitää mua ilkeänä ja töksäyttelevänä, vaikka se ei olisi tosiaankaan tarkoitus, en siis osaa kirjoittaa kauniisti erilaisia lempeitä sanamuotoja käyttäen, vaikka ajatus olisikin olla erittäin ystävällinen, kannustava, empaattinen tms, joten jollei mua tunne erittäin hyvin, toisinsanoen ole tottunut ja tiedä mun kirjoitustyyliä, niin siitä onkin sitten syntynyt erilaisia ”ongelmia” matkan varrella elämässä, eli kirjoitustaitoinen kai pitäisi kiinnittää huomiota....

      • Anonyymi

        Vaikka en tuota kommenttisi loppua tajuakaan, niin sinä kuulostat minulta. --- Nm. Mummomagneetti


    • Anonyymi

      Meistä saa polaroid-kuvan.

    • Anonyymi

      Jos tuon profiilikuvan näköinen kaveri tulisi vastaan, uskoisin minäkin että se haluaa polttaa koko maailman. Pelottava se nyt ainakin on.

    • No en tiiä mimmosen. En oo kauheesti asiaa edes miettinyt.

    • Anonyymi

      Fuck should I care,,,, :D

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      61
      1623
    2. 44
      983
    3. SINÄ nainen hyvin läheltä

      Pidän sinusta. Mutta mene ensin juttelemaan lääkärin luokse, ja hoida itsesi kuntoon. Sit kun sä olet kunnossa, niin mä
      Ikävä
      62
      938
    4. Ajatus aamuun

      Tämä jollekin tärkeälle. On asioita mistä jutellaan, on asioita mistä vitsaillaan, on myös asioita mistä ei puhuta kenen
      Ikävä
      71
      919
    5. Nainen mitä tekisit

      Joutuisit tekemään miehelle ja sinulle tai sinulle ja miehellesi ja kahdelle lapselle ruokaa ja kaapista löytyy 2 litraa
      Sinkut
      158
      869
    6. Et voi olla loputtomasti hiljaa

      Nainen. Tarkoitan siis meidän juttua. Eihän tämä tällaiseen epätietoisuuteen voi jäädä siinä vaan särkyy kumpikin. Kerto
      Ikävä
      58
      854
    7. Siis ei ole edes mahdollista

      että ei törmätä, ei sit millään vaikka päällä hyppisi
      Ikävä
      43
      806
    8. Martina kauniina lehtihaastattelussa

      Martina antoi hyväntuulisen haastattelun lehteen. Tyylikkäitä kuvia ja kivoja vaatteita kauniilla Martinalla.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      182
      775
    9. Minä en luota sinuun yhtään nainen

      ja aistin että yrität taas satuttaa henkisesti koska tiedät että olet heikkouteni joten siksi tein mitä tein mutta en ki
      Ikävä
      34
      742
    10. J-miehelle

      haluan kertoa että olet edelleen mulle rakas. Ajattelen sinua päivittäin kulta.
      Ikävä
      55
      736
    Aihe