Miten syntyisi keskustelua ilman meitä

Anonyymi

Oikeita Uskovia, kuten eräs ate mielestään pilkallisesti meitä nimittää?
Nimitys ei ole tietysti ollenkaan väärä. Toki olemme oikeita uskovia.
Ellei meitä täällä olisi, palsta kuivuisi olemattomiin.
Ateistit ja leikkikristityt kun ovat kaikesta samaa mieltä, niin siitä ei keskustelua synny, ellei sitten aihe vaihdu johonkin saippuasarjaan.
Joten nyt ateistit ja vähäsuolaiset suolat, myöntäkää, että me oikeat uskovat olemme teille tärkeitä..
Tiedän mihin tämä menee 👌😎

46

51

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Totta, Mark.16:n mukaiset aidot uskovat ovat tärkeitä aivan kaikille.
      Jos olen oikein ymmärtänyt, vain He osoittavat tunnusteoillaan oikean uskon väärästä!

• Anonyymi

Just. Vielä kun sellaisia uskovia löytyisi jostakin muualta kuin raamatusta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Just. Vielä kun sellaisia uskovia löytyisi jostakin muualta kuin raamatusta.

Eikös palstankin uudestisyntyneet pysty tekemään Mark.16:ssa kerrottuja ihmetekoja? Kai sellasia sitten on olemassa. Mitä varte he olis uudestisyntyneitä jos eivät pystyisi siihen?

• Anonyymi

Eivät tietenkään pysty, koska palvovat pakanallista kristuskulttia Jumalan kuolemalla, ja Jumala suojasi ikuisen elämän puun, kun karkoitti ihmisen paratiisista, koska tämä tuli tietämään hyvän ja pahan.

He eivät erota edes hyvää ja pahaa, jos palvovatJumalan kuolemaa, ja luulevat, että se on hyvä asia. Ihminen, joka ei voita alhaisia tunteitaan ei saa kyseistä kykyä käyttöönsä, ja koko Jumalan kuolema ilmaisella armollahan perustuu ahneuteen.

• Anonyymi

Miettikääpä ihmeessä, että kuka tekee sellaisen tarjouksen: Usko Jumalan kuolemaan ITSESI pelastuksena, niin et saa tuomiota teoistasi, vaan ilmaisen armon?

Ja opin totuus löytyy sitten Augsburgin tunnustuksesta, mihin tämä usko johtaa. Eli tämä uskonto ei edes valehtele lopputulosta. Sille tuntuu olevan pääasia vain, ettei Jeesuksen opetukset voita.

• Nyt kun olet osannut kirjoittaa noinkin syvällisesti, voitkin pistää tähän alle määritelmän mikä on oikea kristitty ja miten se eroaa leikkikristitystä? Onko niin että anynyymi ihan itse voi tehdä tällaisen luokittelun ja se on varmaakin varmemmin totta?

• Anonyymi

Ei täällä yleisesti uskovista noin ajatella. Ainoastaan sinusta koska olet ihan tärähtänyt tyyppi.

• Olettehan te tärkeitä, ainakin minä saan teiltä aiheen, jota sitten kommentoin.
      Aloituksia en juurikaan tee, koska ne kuitenkin poistettaisiin. Olen tullut poistetuksi muualtakin, kristittyjen toimesta.

• Jos fari.g on lesbo niin mitä sitten? Hyvä se anona herjata reilusti omalla nikillään kirjoittajaa. Tuo on puskista ampumista, korkkiruuvi.

• Anonyymi

"Olettehan te tärkeitä, ainakin minä saan teiltä aiheen, jota sitten kommentoin. "

Ja itse käytän jumalattomien ihmisten aggressioita lähtökohtana evankelioinnille!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Olettehan te tärkeitä, ainakin minä saan teiltä aiheen, jota sitten kommentoin. "

Ja itse käytän jumalattomien ihmisten aggressioita lähtökohtana evankelioinnille!

Millä sinä todistat kuulijoillesi ettet ole eksyttäjä?

• Anonyymi

Riippuu ketä ja mitä pidetään eksyttäjänä ja minkä suhteen; Jumalan, Jeesuksen taivaallisen Isän vai Mooseksen ja Aabrahamin Jumalan, joka on paavaliopin mukaan kristinuskon Jumala, jonka eksyttäjä Jeesus itse oli ja päätyi ristiinnaulituksi Jumalan pilkasta?

Ja Raamatussa Paavalin sanoin, Jeesus oli juutalaisten pääsiäispöytään teurastettu lammas, josta syystä täällä joku oivallisesti huomasi, että kristinuskon Jumala onkin lammasjumala - tosin jo kuollut kreikkalaisen mytologiakultin härkänä, koska kristinuskon riitit tulevat härkäuskonto mitralaisuudesta (kaste, ylösnousemus, ehtoollinen).

Mutta ei siinä uskonnossa sentään tapettu itse Mithraa, jonka syntymäpäivä muuten oli 25.12., vaan härkä. Eikä ehtoollisriitissä juotu sentään Mihtran verta eikä syöty hänen ruumistaan, vaan sen teuraustetun härän. Alennetaan vähän Jeesus härästä lampaaksi, ja juodaan kristinuskossa teurastetun lampaan veri ja syödään hänen ruumiinsa.

Käsittämätön kristinusko. Kuinka paljon pystytte pilkkaamaan Jeesusta?

• Anonyymi kirjoitti:

>Ja itse käytän jumalattomien ihmisten aggressioita lähtökohtana evankelioinnille!

Jota löytyy mistä, Korkkiruuvi?

• Anonyymi

"Ateistit ja leikkikristityt kun ovat kaikesta samaa mieltä, niin siitä ei keskustelua synny, ellei sitten aihe vaihdu johonkin saippuasarjaan."

Ei ole mummomuorin ja Repen kesken syntynyt vuosia kestävää riitaa sitten millään!

• Anonyymi

Noiden nickkien älykkyydelläkin saattaa olla jotain osuutta asiaan. Sivistyneet ihmiset kun voivat keskustella ja olla jopa erimieltä, eivätkä silti sorru alatyyliseen vittuiluun.

• Anonyymi

Eli siis myönnät, että vihervassut ja homouden puolesta puhujat ovat älykkäämpiä kuin sinä :D

Tuo on ensimmäinen askel eheytymisesi tiellä! Nyt rohkeutta!

• Anonyymi

Vihervassun vielä jotenkin ymmärrän siinä kait viitataan poliittiseen kantaan mutta tuo homottaja ei oikein aukea. Minkälainen on homottaja?

Oikeasti kuitenkin on niin, että keskustella voi erillaisten ihmisten kanssa ja olla jopa erimieltä mutta silti pysyä asiassa, eikä sortua sonnanheittelyyn. Noin yleisesti voisikin sanoa, että tavallaan hävinnyt osapuoli on se joka sortuu sonnanheittelyyn jos noin yleensäkkään noissa voittajia on. Loppujen lopuksi onnistuneeseen keskusteluun on hyvin helppo kaava. Anna se peruskunnioitus vastapuolelle jonka itsekkin haluat. Tietenkin on poikkeuksia tuossa mutta uskallan väittää , että ainakin 95% :sesti tuolla onnistuu.

• Lespoissa miehen siemen ei mene hukkaan, koska sitä ei heihin kylvetä.

Minä olen vain tavallinen nainen.

• Anonyymi

<<Miten syntyisi keskustelua ilman meitä Oikeita Uskovia?<<

Se syntyisi uskontoa rakentavasti, eikä hajottavasti. Koska on ensin todettava, että koko kristinuskon uhrikulttilinja perustuu (teologian tohtori Tarkkai, kikkojakaupunkilehti, Kristinusko 2.) 1100-luvulla tehtyyn linjavetoon. Ja tätä ennen pitäsi todeta, Mooseksen lakiin perustuva uhrikultti ja koko Mooseksen laki oli kristinuskon Jumalaksi määrittelemän Jeesuksen vastustama, joten kristinusko on valinnut Jumalakseen saman henkilön, jonka se on tuominnut jo 300-luvulla harhaoppiseksi (Nag Hammadin papyruslöytö, Stefanoksen puolustuspuhe).

Tämän jälkeen päästään Moosekseen ja Israelin Jumalaan, jota tarinaa tutkijat pitävät jälkeenpäin tuotettuna, eikä israelilaisilla (perustuu Israel-nimisen mihen 12 poikaan=Israelin kansa) ole mitään historiallista perutetta.
      Seuraavaksi tulee Mooseksen Jumala. Tutkimusten mukaan Mooses oli Egyptistä paennut faarao tai lähimpiä virkamiehiä, jotka palvoivat Auringonjumalaa, ja tarina Egyptin orjuudesta kumotuu ja vahvistaa vallanvaihdossa paenneen faraon/hovin jäseniä Johanneksen evankeliumin 8. luvun mukaan, jossa juutalaiset itse sanovat, etteivät he ole koskaan olleet kenenkään orjia.

Näin ollen mystiseen Moosekseen perustuva Mooseksen laki on ylipäätään kyseenalainen ja toiseksi, jos Mooses oli ja eli, niin hänen Jumalansa oli Auringonjumala.

Tätä tukee -suorastaan todistaa - piispa Huovisen sanat, että Kristus onkin Sol Invictus (Auringonjumala, kirkkojakaupunkilehti hänen kolumni Auringonpalvontaa), joten täällä puhuvat uskovaiset perustavat uskonsa kristukseen, joka on Auringonjumalan palvontaan, eivätkä Jeesukseen ja hänen opetuksiin, joka on uskonnon tulkinnan mukaan heidän Jumalansa.

Jumala Kristus luovutettiin (Augsburgin tunnustus, luterilaisuuden perusta) hyvältä tuoksuvana uhrilahjana vihaiselle Jumalalle, siis Mooseksen Jumalalle, joka Paavalin opin mukaan kristinuskon perusta on Mooseksen ja Aabrahamin uhrikulttijumalassa, jota Jeesus eläessään vastusti ja joutui tuomituksi jumalanpilkasta.

Ja kun mennään Paavalista luomiskertomukseen, niin Jumala ei karkoittanut ihmistä Paavalin tulkinnan mukaisesti syntiinlankeemuksesta ja tottelemattomuudesta, vaan sen vuoksi, kun ihminen tuli tietämään hyvän ja pahan, johon luomiskertomuksen tulkintaan Jeesuksen omat opetukset perustuvat.

Tämän tosiasian tunnustaminen, joka on edellä ei onnistu uskovaisilta, jotka nyt saavat Jumalansa kuoleman avulla perusteettoman edun teoistaan huolimatta, vaikka Jeesus opettaa toisin, ja ne ovat evankeliumista, jotka puhuvat puuta, Paavali sanoo itse antaneensa. Jota todistaa tutkijat - evankeliumit on muokattu saarnaajien toimesta todistamaan vain Jeesus Jumalan pojaksi, eivätkä ne ole historiallisia dokumentteja.

Näin ollen koko uskovaisten 'oikea usko' perustuu vain valheelliseen perustaan ja Jeesuksen alistamiseen verisessä vampyyriuskonnossa uhrin asemaan (ed. mainittu teologian tohtori Tarkin artikkeli kirkkojakaupunkilehdessä), jota uhrikulttia hän vastusti elämänsä aikana.

Vaadin asiallista keskustelua kristinuskon perustasta, ja oikeutta Jeesukselle.

• Anonyymi

<<Vaadin asiallista keskustelua kristinuskon perustasta, ja oikeutta Jeesukselle.<<

Ja tätä kautta vaadin TAIVAAN TAKAISIN KRISTINUSKOON, jota Raamatun mukaan Jeesus opetti Aabrahamin Jumalaan uskoville ja tuli näin syytetyksi harhaoppiseksi.

• Anonyymi

Vampyyriuskonnoista ja homoerotiikasta kiinnostuneille palstan kaappitapauksille suosittelen Anne Ricen vampyyri Lestatista kertovaa kirjasarjaa, jossa aihetta pohditaan viihdyttävän fiktion keinoin ihan muinais-Egyptistä Jeesuksen ristin kautta nykypäivään.

TIRSK!

• Anonyymi

Per.keleellisen eksytysevankeliumin kannattaja heti alussa toteaa, että löytyisi kumbaijjaa harmonia ateistien ja leikkikristittyjen ja toki hänen eksytysteologiansa välille.
        Eipä juuri yllätä. Kumarratte samaa mestaria. Outoa jumalaa.

Meidän oikeassa uskossa olevien Herra on Aabrahamin, Iisakin ja Jaakobin Jumalan Poika, Jeesus Kristus.

• Anonyymi

Mielenkiintoisen pohdinnan ahaa-elämyksen elämän tarkoituksesta koin eilen:
      Uskonto on mielenkiintoinen aihe, koska se tarjoaa elämän sisällön ja tarkoituksen niin ateistille kuin uskovaisellekin. Näiden välissä olevalle rahvaalle sillä ei ole juuri mitään merkitystä! Palstakirjoittelu kyllä todistaa sen ajatuksen hyvin nerokkaaksi, vaikka sen itse sanonkin. Olen nero, kirjoitti Vesa Keskinen ja
      k_v

• Anonyymi

<<Uskonto on mielenkiintoinen aihe, koska se tarjoaa elämän sisällön ja tarkoituksen niin ateistille kuin uskovaisellekin.<<

Kirjoittelun mukaan, ja silloin ollaan koko elämän ulkopuolella ja katsotaan sitä kuin itse emme olisi osa tuota kokonaisuutta ja vaikuttaisi siihen.

Tämän vuoksi Jeesus opetti, että taivasten valtakunta on meissä ja meidän ympärillämme - olemme osa kokonaisuutta. Ja uskontoa neuvoi jatkamaan linjalla:

<<Jeesus: "Lähtekää liikkeelle siitä, mikä ei näy, ja pyrkikää löytämään näkyvän päämäärä. Silloin ajatus virtaa esiin ja paljastaa teille, kuinka usko näkymättömiin on ollut niissä, jotka ovat näkyviä, mutta kuuluvat syntymättömälle Isälle. Jolla on korvat, se kuulkoon!"<<

Joka vastaa tämän päivän tiedettä.

<<Yksi säiteorian kehittäjistä Michio Kaku kertoo, että "Olen päätellyt, että olemme maailmassa, jonka säännöt ja lait ovat älyn luomia ” ja jatkaa "”Uskokaa minua, kaikki, mitä kutsumme sattumaksi tänään, ei enää ole järkevää. Minulle on selvää, että meillä on sellainen suunnitelma, jota ohjaavat säännöt, jotka ylimaallinen äly on luonut eikä mikään sattuma".<<

Elämme vuotta 2019 ja täällä oikeiksi uskoviksi itseään kutsuvat henkilöt perustelevat näkemyksensä 4000-5000 vuotta vanhaan pakanalliseen ihmisuhreja vaatineeseen Jumalaan!

On tämä niin järkyttävää, ettei sitä - jos ei omin silmin olisi nähnyt - voisi todeksi edes uskoa.

Jos kirkko ei pääse nyt eroon tästä pakanauskonnosta ja pakanajumalasta Aabrahamin nimellä, niin koko kirkko ja uskonto on todella tuhoon tuomittu, ja polttaa itse itsensä noitana sisältä päin.

• Anonyymi

Ja jos tästä yrittää keskustella on ateisti, eksyttäjä, Jumalan pilkkaaja ja herjaaja, kun yritän nyt vain tuoda esille teidän ristillä tappamaanne IHAN OIKEAKSI väittämäänne Jumalan sanaa eli Jeesusta.

Miksi te tuhoatte oman uskontonne ja kirkkonne, sehän on kuin saatanasta itsestään, ettekä ole rakentamassa sitä oikeaan suuntaan?

• Anonyymi

Minulle on tullut sellainen tunne täällä pitkään olleena, että olen todella AINOA, joka oikeasti välittää USKONNOSTA, KIRKOSTA ja JEESUKSESTA! Ja tunnen oloni erittäin, erittäin yksinäiseksi.

• Anonyymi

Toinen mielenkiintoinen näkökulma vielä lisäksi: Väitetään uskonnon olevan opiumia kansalle. Mutta kannattaa muistaa ajankohta, jolloin tuo sanottiin. Opiumi oli siihen aikaan ehdottomasti paras tunnettu lääke kaikkiin vaivoihin.
        k_v

• Anonyymi

"Mielenkiintoisen pohdinnan . . ."
        Rahvas,eli enemmistö onkin silkkaa pohjasakkaa Tulipahan selväksi ! Mutta miten on ? Itse Ihmisen Tietoisuuden Alkuperän: Jeesuksen seuraan hakeutui jatkuvasti ruumiillisen ja henkisen hygieniansa huonosti hoitanut rahvas. Se löysi etsimänsä ja Etsijä löysi rahvaan. Haiseva rahvas on tänäänkin yhtä hyvässä asemassa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Mielenkiintoisen pohdinnan . . ."
        Rahvas,eli enemmistö onkin silkkaa pohjasakkaa Tulipahan selväksi ! Mutta miten on ? Itse Ihmisen Tietoisuuden Alkuperän: Jeesuksen seuraan hakeutui jatkuvasti ruumiillisen ja henkisen hygieniansa huonosti hoitanut rahvas. Se löysi etsimänsä ja Etsijä löysi rahvaan. Haiseva rahvas on tänäänkin yhtä hyvässä asemassa.

Onko mielestäsi ateistin ja uskovien välissä oleva joukko, rahvas jotenkin "silkkaa pohjasakkaa"? Aika raju väite! Rahvas=säädytön, Wikipedia, ja tässä yhteydessä tarkoitan tietysti ryhmää, joka ei kuulu kumpaankaan leiriin. Luonnehtisin edelleenkin heidän olevan suhteellisen välinpitämättömiä niin ateismista kuin uskonnosta, mutta ei se oikeuta edes sinua nimittämään heitä pohjasakaksi.
        k_v

• Anonyymi

<<Rahvas,eli enemmistö onkin silkkaa pohjasakkaa Tulipahan selväksi ! Mutta miten on ? Itse Ihmisen Tietoisuuden Alkuperän: Jeesuksen seuraan hakeutui jatkuvasti ruumiillisen ja henkisen hygieniansa huonosti hoitanut rahvas. Se löysi etsimänsä ja Etsijä löysi rahvaan. Haiseva rahvas on tänäänkin yhtä hyvässä asemassa.<<

Tämän kirjoittaja on uskovainen, omasta mielestään jopa oikea uskovainen.

He todellisuudessa kokevat piilevää vihaa Jeesusta kohtaan, ja kokevat Jeesuksen kiduttamisen oikeutettuna, koska vain hänen kuolema tuo heille armon, mutta Jeesuksen opetukset tuomitsee heidät.

Tämän vuoksi he myös mielellään pläträävät uskonnossa tällä Jeesuksen verellä piilonimellä 'kristus'.

• Anonyymi

Vastauksena avaukseen sanoisin että jo päivä ilman uskista ja kumppaneita on nautinnon huippu.

• Anonyymi

Ja sinullekin sanon - minä ja tuo anonyymin pitkä vuodatus edellä - että häpeä kurja! Toivottavasti Jeesus seisoo jonain päivänä sinunkin multiesi päällä niin kuin niiden oikeiden uskistenkin, niin loppuu vihdoinkin teidän tanssinne haudoilla!

• Anonyymi

<<Totta, Mark.16:n mukaiset aidot uskovat ovat tärkeitä aivan kaikille.
        Jos olen oikein ymmärtänyt, vain He osoittavat tunnusteoillaan oikean uskon väärästä!<<

Kyllä. Näin on.

Ja nyt minä olen kyllästynyt tähän yksinäiseen olooni niin paljon, että alan paukkuttamaan maailman ilmakehää sillä teholla, että joko uskovat sulkevat nyt lopullisesti suunsa tai menevät peilin eteen katsomaan niitä omavanhurskaita (vanhurskas sanan etymologia on sanassa oikeudenmukainen) kasvojaan ja tekevät tilanteen vaatimat muutokset.

• Anonyymi

Tuskinpa voit kirjoitella täällä kaikkien uskovaisten nimissä. Suoraan sanottununa, anteeksi nyt vaan. Sinun juttusi ei aina vaikuta ihan järkeviltä. Tarkoitan siis sitä kun teet lukemattomia aloituksia joissa toivot keskusteltavan kait ? sinusta. No se ei nyt vaan vaikuta ihan terveeltä.

Ei kait tämän palstan tarkoitus ole se, että keskustellaan sinusta? Ja jos toisaalta toivot sitä niin tee kerrankin ketju jossa esittelet itsesi kiireestä kantapäähän niin saadaan asia käsiteltyä, jooko?

• Anonyymi

Olen avaaja. En ole tehnyt montaakaan avausta vaikka vuosia olen ollut täällä.
        Ei avauksessani puhuta minusta muutoin, kuin osana porukkaa.
        Jos olisin huomionkipeä niin olisin nimelläni täällä. Eikö vain?
        Fiksuimmat varmasti ymmärtävät avaukseni punaisen langan ja kommenteista päätellen näin onkin.

Leikkikristittyjen ja ateistien lisäkommentteja odotellessa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olen avaaja. En ole tehnyt montaakaan avausta vaikka vuosia olen ollut täällä.
        Ei avauksessani puhuta minusta muutoin, kuin osana porukkaa.
        Jos olisin huomionkipeä niin olisin nimelläni täällä. Eikö vain?
        Fiksuimmat varmasti ymmärtävät avaukseni punaisen langan ja kommenteista päätellen näin onkin.

Leikkikristittyjen ja ateistien lisäkommentteja odotellessa.

No ei ihan terve suhtautuminen. Toivottavasti kuitenkin olet päässyt osaksi armosta ja sinulla on kaikki hyvin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No ei ihan terve suhtautuminen. Toivottavasti kuitenkin olet päässyt osaksi armosta ja sinulla on kaikki hyvin.

Ei ollut sitten mitään oikeaa asiaa ja avauksen punainen lankakin hakusessa..
        Huoh..

• Anonyymi

Ilman provosoivia ja trollaavia fuduidiootteja täällä olisi aika hiljaista.

• Anonyymi

Niin paitsi oikeastaan tuo kertoo enemmän sinusta.

• Anonyymi

Jeesus puhuu (Matt.11):

<<Mutta mihin minä vertaan tämän sukupolven? Se on lasten kaltainen, jotka istuvat toreilla ja huutavat toisilleen sanoen: 'Me soitimme teille huilua, ja te ette karkeloineet; me veisasimme itkuvirsiä, ja te ette valittaneet'. Mutta Johannes Kastajan päivistä tähän asti hyökätään taivasten valtakuntaa vastaan, ja hyökkääjät tempaavat sen itselleen.<<

Ja ovat temmanneet - Jeesus ristiinnaulittiin fariseusten toimesta, jotka tekivät väärään luomiskertomuksen tulkintaan syntiopin ja ihmisen alistaminen ja vallankäyttö ja mielivaltainen murhaaminen alkoi.

Missä on kristinuskon (Augsburgin tunnustus) taivasten valtakunta ja oppi sinne menosta?

Jeesus jatkaa:

<<Johannes tuli, hän ei syö eikä juo, ja he sanovat: 'Hänessä on riivaaja'.
        Ihmisen Poika tuli, hän syö ja juo, ja he sanovat: 'Katso syömäriä ja viininjuojaa, publikaanien ja syntisten ystävää!' Ja viisaus on oikeaksi näytetty teoissansa."<<

Viisausko on yhtä kuin teko? - kyse on Jeesuksen sarkasmista. Viisausko on kina ihmisen ominaisuuksista - tai teoista: saako samaa sukupuolta olevia vihkiä papin toimesta? Sekö on viisautta?

Ja Jeesus jatkaa:

<<Sitten hän rupesi nuhtelemaan niitä kaupunkeja, joissa useimmat hänen voimalliset tekonsa olivat tapahtuneet, siitä, etteivät ne olleet tehneet parannusta: "Voi sinua, Korasin! Voi sinua, Beetsaida! Sillä jos ne voimalliset teot, jotka ovat tapahtuneet teissä, olisivat tapahtuneet Tyyrossa ja Siidonissa, niin nämä jo aikaa sitten olisivat säkissä ja tuhassa tehneet parannuksen. Mutta minä sanon teille: Tyyron ja Siidonin on tuomiopäivänä oleva helpompi kuin teidän. Ja sinä, Kapernaum, korotetaankohan sinut hamaan taivaaseen? Hamaan tuonelaan on sinun astuttava alas.<<

Paavali ei sano Raamatussa sanaakaan Jeesuksen ihmeteoista, ja mihin Jeesus itse laitetaan astumaan ristiltä vuonna 325 kirkon tekemässä kolminaisuusopin uskontunnustuksessa, joka on koko kristinuskon perusta?

Athanasioksen uskontunnustus:

<<Hän on kärsinyt meidän pelastuksemme tähden, astunut alas helvettiin....<<

Sokeitako te olette?

• Anonyymi

Joka ainoa sana maksettiin Jeesukselle kovalla hinnalla takaisin; uhrikultin vastustaminen - hänestä itsestään tehtiin uhrilammas, riittien vastustaminen - hänen omaa vertaan nyt juodaan ja ruumistaan syödään ja hänen sanansa parannuksesta tai joutuu astumaan alas helvettiin - ja hänet itsensä laitettiin astumaan alas helvettiin.

• Anonyymi

Ja missä on nyt parannuksen teko? Ei missään, sitä ei tarvita, koska Jeesus kuoli ristillä, ja astui alas tuonelaan, niin saa ilmaisen armon teoista huolimatta sanoo kristinusko.

• Anonyymi

Eikä huolen häivää viisaudesta ja ymmärryksestä tai minkään tajuamisesta - sitä mennään ihka oikeina uskovaisina pää tutisten, ja jaellaan muille seksielämäohjeita vanhurskaasti liittäen kädet yhteen ja rukoillen sitä sun tätä mitä milloinkin halutaan hartaasti Jeesukselta!

Mitä luulette - kuuleeko hän teitä?

<<Matt.7:21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
        7:22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        7:23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät.' <<

Mutta älkää surko - teidän opissanne ei edes ole taivasten valtakuntaa, joten ei tarvitse pelätä, että Jeesus edes sanoisi näin, te olette matkalla maan alle odottamaan fyysistä ylösnousemusta maailmanlopun viimeisenä päivänä, jolloin tuhoudutte fyysissä ruumiissanne.

• Anonyymi

Uskonto osasi lopettaa tarinansa aivan yhtä taitavasti kuin Jeesuksen pilkalla aloittikin - pilkkaa teitä, jotka uskoitte.

Ketjusta on poistettu 12 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vakava rikosepäily Seinäjoella

Ilkka ei taaskaan tiedä mitään mutta hesalaiset kertoo: https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010959325.html
      Seinäjoki
      41
      2907
    2. Olet saanut kyllä tunnisteita

Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens
      Ikävä
      34
      2686
    3. Mies pakko olla rehellinen

Kiinnostuin koska olet tosi komea ja sulla on ihana puheääni. Olen aika pinnallinen sitten kai... 😓 kyllä olet tosi rau
      Ikävä
      23
      2525
    4. Mitä on woketus?

Täälläkin hoetaan usein sanaa "woketus". Mitä se tarkalleen ottaen tarkoittaa? Ilmeisesti sen käyttäjät ymmärtävät sen k
      Maailman menoa
      436
      2468
    5. Oletko jo luovuttanut?

Joko olet luovuttanut kaivatun suhteen ja hyväksynyt, että mitään ei tule?
      Ikävä
      143
      1818
    6. Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä - Hoivakotiin ei pääse, vaan joutuu selviytymään yksin

Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä… Hoivakoteihin sijoittamista vältellään, koska hoito on kallista ja hyvinvoin
      Maailman menoa
      146
      1813
    7. Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen

Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat
      Tv-sarjat
      24
      1365
    8. Hirvenmaitojuusto

Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,
      Ruoka ja juoma
      4
      1212
    9. Vanhentunut runsaasti.

Ei hyvä juttu. Mieheltä pötkylänaiselle.
      Ikävä
      74
      1109
    10. Kerro mulle miksi juuri me

Kohdattiin? Tässä elämässä. Vaikka ollaan edelleen tutut tuntemattomat. Se on omituinen tunne.
      Ikävä
      67
      1027
    Aihe