Erakkona intoverttina maailma ei anna mitään

Anonyymi

Vaikka kuinka odottaisi niin jos on erakko introvertti niin et saa maailmalta mitään, ainakaan positiivista. Tosi asia on että vaikkei ihminen mitään osaisi mutta jos on sosiaalinen ekstrovertti niin asioita vain tulee ja tapahtuu.

Esimerkiksi ammattitaitoa tärkeämpi asia on sosiaalisuus, näin se vaan menee.

68

311

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Ei kyllä mene. Ekstrovertti suhaa suunapäänä sinnetänne. Tutkittu juttu, että introvertti on luotettavampi ja harkitsevainen eli työelämässäkin on tärkeää, että osaa tehdä päätöksiä ja valintoja harkiten, ei sohien. Nämä ekstrovertit myös juoruavat ja juorut kolahtaa jossainvaiheessa omaan nilkkaan.

• Anonyymi

Kyllä se vaan noin menee niinkuin aloituksessa. Esimerkiksi töissä se sosiaalisempi todennäköisesti pitää paikkansa kuin erakko. Ja sosiaalisille ihmisille myöskin tarjotaan asioita kun erakoille ei.

• Anonyymi

Myöskin työpaikankin ilmapiiriin sosiaalinen ihminen vaikuttaa positiivisesti kun epäsosiaalinen negatiivisesti.

• Anonyymi

Sosiaalinen ekstrovertti saattaa tosin joskus olla tohottaja, joka tohotuksellaan pilaa työpaikan ilmapiirin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sosiaalinen ekstrovertti saattaa tosin joskus olla tohottaja, joka tohotuksellaan pilaa työpaikan ilmapiirin.

Kyllä näin on ja tohottajan tohotuksia saa korjailla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Saattaa, mutta varmasti sellainen huomattavasti harvinaisempaa kuin että löytyy joku epäsosiaalinen ilmapiirin pilaamaan. Ja todennäköisesti sosiaalinen tohottaja harmittaa lähinnä epäsosiaalisia tyyppejä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Saattaa, mutta varmasti sellainen huomattavasti harvinaisempaa kuin että löytyy joku epäsosiaalinen ilmapiirin pilaamaan. Ja todennäköisesti sosiaalinen tohottaja harmittaa lähinnä epäsosiaalisia tyyppejä.

Mua ei harmita työpaikalla kukaan. Tiedätkö miksi. Siksi, että olen tekemässä siellä töitä, josta mulle maksetaan. Sitten vapaa-ajalla pidän ja olen yhteydessä heihin joista erityisemmin pidän. En kaikkiin jotka saattais tuoda mukanaan harmia elämään. Olen inhimillinen ihminen ja tiedän vapaa-ajallani välttää tietyn tyyppisiä ihmisiä, joiden seura olisi vain myrkkyä ja draamaa. Kuka sellaista kokoajan jaksaa. Ei kai kukaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Myöskin työpaikankin ilmapiiriin sosiaalinen ihminen vaikuttaa positiivisesti kun epäsosiaalinen negatiivisesti.

Yleensä ihmiset kasaa "syntipukin" päälle kaiken negatiivisuuden jotta itse voivat naureskellä syrjässä. Syntipukki sitten hammasta purren tekee oman ja kolmen muun työt.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mua ei harmita työpaikalla kukaan. Tiedätkö miksi. Siksi, että olen tekemässä siellä töitä, josta mulle maksetaan. Sitten vapaa-ajalla pidän ja olen yhteydessä heihin joista erityisemmin pidän. En kaikkiin jotka saattais tuoda mukanaan harmia elämään. Olen inhimillinen ihminen ja tiedän vapaa-ajallani välttää tietyn tyyppisiä ihmisiä, joiden seura olisi vain myrkkyä ja draamaa. Kuka sellaista kokoajan jaksaa. Ei kai kukaan.

Aivan sama se miten sulla, mutta se ei muuta sitä tosiasiaa että työpaikallakin ilmapiiri on erittäin merkittävä asia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Aivan sama se miten sulla, mutta se ei muuta sitä tosiasiaa että työpaikallakin ilmapiiri on erittäin merkittävä asia.

Ilmapiiri on tärkeä tekijä, mutta kokemuksen mukaan sen ilmapiirin voi kyllä pilata ihan kuka vaan ilman persoonallisuuden lokerointia. Myös sen voii pilata liiallinen työtaakka, joka väsyttää tekijät.Jokainen, kun kantaisi vastuunsa siitä, että pysyy hyvänä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ilmapiiri on tärkeä tekijä, mutta kokemuksen mukaan sen ilmapiirin voi kyllä pilata ihan kuka vaan ilman persoonallisuuden lokerointia. Myös sen voii pilata liiallinen työtaakka, joka väsyttää tekijät.Jokainen, kun kantaisi vastuunsa siitä, että pysyy hyvänä.

Virhe onki luottaa siihen että joku toinen ois kantanu vastuun siitä että pysyn ehjänä. Sen takia muserruin paineeseen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Virhe onki luottaa siihen että joku toinen ois kantanu vastuun siitä että pysyn ehjänä. Sen takia muserruin paineeseen.

Niin oma rajallisuus on hyvä itsensä tiedostaa ja osata kieltäytyä liiasta taakasta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Yleensä ihmiset kasaa "syntipukin" päälle kaiken negatiivisuuden jotta itse voivat naureskellä syrjässä. Syntipukki sitten hammasta purren tekee oman ja kolmen muun työt.

👍👍👍

• Anonyymi

Mä oon aina ollut introvertti, mutta pärjännyt hyvin työelämässä ja olen hyvin tyytyväinen myös yksityiselämääni
      Mä oon työssä äärimmäisen tarkka ja sanon, kun on jotakin sanottavaa/asiaa ja olen miettinyt ensin mitä sanon ääneen

• Anonyymi

Miks sä ekstroverttaat täällä?

• Anonyymi

Höpöhöpö. Mulla on oikeinkin hyvä elämä erakkona introverttina. Ihanaa olla yksinään, kun koko viikon on taas tikittänyt ja sukkuloinut toisten seassa.

Siis minäminäminäminä... :) Eikä muita!!

xLiner

• Anonyymi

Tai no, ei muita tänään...

xL

• Anonyymi

Ei sitä silloin erakko voi olla jos "sukkuloi toisten seassa".

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei sitä silloin erakko voi olla jos "sukkuloi toisten seassa".

No kyllä voi. Vapaa-ajallaan. Töissä on mitä on...

xLiner

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No kyllä voi. Vapaa-ajallaan. Töissä on mitä on...

xLiner

Ei ole kuitenkaan erakko jos on töissä sosiaalinen, vaan silloin on enemmänkin ymmärrettävää jos vapaalla tykkää olla yksin.

• Anonyymi

"Mulla on oikeinkin hyvä elämä erakkona introverttina. Ihanaa olla yksinään, kun koko viikon on taas tikittänyt ja sukkuloinut toisten seassa."

Joo, et todellakaan ole mikään erakko. Täällä on iitä jotka ei näe yhtään ihmistä viikon aikana eikä juttele kellekään, lopeta erakko-sanan käyttö koska et selvästikään sellainen ole. Etkös vapaa-ajallas harrasta jotain missä on porukkaa ja olet myös miesystävistä puhunut? Vai töissäkö tuo huvi tapahtuu.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Mulla on oikeinkin hyvä elämä erakkona introverttina. Ihanaa olla yksinään, kun koko viikon on taas tikittänyt ja sukkuloinut toisten seassa."

Joo, et todellakaan ole mikään erakko. Täällä on iitä jotka ei näe yhtään ihmistä viikon aikana eikä juttele kellekään, lopeta erakko-sanan käyttö koska et selvästikään sellainen ole. Etkös vapaa-ajallas harrasta jotain missä on porukkaa ja olet myös miesystävistä puhunut? Vai töissäkö tuo huvi tapahtuu.

Mä määritän itse sen mitä olen, et sinä.

Jos sua häiritsee oma olemisesi jossain määräämässäsi muotissa, se on vain sinun ongelmasi. Mulla ei ole ongelmaa tuon asian kanssa. Sulle on ongelma toistenkin oleminen :D

xLiner

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mä määritän itse sen mitä olen, et sinä.

Jos sua häiritsee oma olemisesi jossain määräämässäsi muotissa, se on vain sinun ongelmasi. Mulla ei ole ongelmaa tuon asian kanssa. Sulle on ongelma toistenkin oleminen :D

xLiner

Et voi keksiä sanoja uudestaan, erakolle on ihan tietty määritelmä. Erakon määritelmää ei täytä ihminen joka on tekemisissä ihmisten kanssa niin töissä kuin vapaa-ajallakin. Jos olisit erakko, et menisi edes ihmisten ilmoille sinne harrastuksiin saati että olisi mitään kumppania.

https://fi.wikipedia.org/wiki/Erakko

• Anonyymi kirjoitti:

Et voi keksiä sanoja uudestaan, erakolle on ihan tietty määritelmä. Erakon määritelmää ei täytä ihminen joka on tekemisissä ihmisten kanssa niin töissä kuin vapaa-ajallakin. Jos olisit erakko, et menisi edes ihmisten ilmoille sinne harrastuksiin saati että olisi mitään kumppania.

https://fi.wikipedia.org/wiki/Erakko

Erakko ei ole mikään yksiselitteinen määritelmä...
        Totaali erakko voi olla täysin yksin, mutta sitten on esim. erakko henkisyys, eli viihtyy erittäin hyvin yksin, mutta on toki ihmisten kanssa tekemisissä töissä ja jonkin verran vapaa-ajallakin.
        -Harva sopii mihinkään laatikkoon 100%:sti

• Anonyymi
        blade83 kirjoitti:

Totaali erakko voi olla täysin yksin, mutta sitten on esim. erakko henkisyys, eli viihtyy erittäin hyvin yksin, mutta on toki ihmisten kanssa tekemisissä töissä ja jonkin verran vapaa-ajallakin.

"mutta sitten on esim. erakko henkisyys, eli viihtyy erittäin hyvin yksin"

Introvertti on eri juttu kuin erakko.

• Anonyymi
        blade83 kirjoitti:

"mutta sitten on esim. erakko henkisyys, eli viihtyy erittäin hyvin yksin"

Introvertti on eri juttu kuin erakko.

• Anonyymi
        blade83 kirjoitti:

Osan mielestä on vaan niin cool sanoa itseään erakoksi vaikka ovat kaukana siitä.

• Anonyymi kirjoitti:

Osan mielestä on vaan niin cool sanoa itseään erakoksi vaikka ovat kaukana siitä.

Näinhän se on...Nykyään ihmiset haluaa olla erialaisia, niin tosta introvertistakin on tullut ns. muotisana...Seuraava etappi on tietenkin erakko, kun halutaan mennä vieläkin pidemmälle erialaisuudessa.....Useimpien kohdalla ne on pelkkiä sanoja vailla merkitystä.
        Useimmat ovat kyllä ihan tavan tallukoita, ketkä itkevät yksinäisyyttään kun on vklopun itsekseen viettänyt...

• Anonyymi

Tutkitusti todistettu, että sellainen opiskelija, joka bilettää perkeleesti, mutta omaa huonommat arvosanat, pärjää paremmin elämässä, kuin introvertti. Koska introvertti on kiinni kirjassa, lukee hyvät arvosanat ja potee paskaa oloa, kun siitä ei loppujen lopuksi ollutkaan mitään iloa. Tietysti työnantaja hyötyy näistä ressukoista, mutta eivät elämältä muuta saa. Vanhana sitä sitten tajuaa, ettei saavutuksilla ja rahalla ollutkaan merkitystä, kun hautaan et niitä viedä voi. Elämä on nyt ja tässä, nauti siitä joka henkäyksellä.

• Anonyymi

Voi olla hyötyä mutta vasta järkyttävän pitkään kuljetun matkan jälkeen..

• Anonyymi

Eipä ne tutkinnot ja arvosanat muutenkaan takaa mitään.

• Anonyymi

• Anonyymi

Se on muuten koomista että monesti intovertit yrittävät introverttiuttaan vääntää positiiviseksi asiaksi verratessa ekstrovertteihin, niinkuin tässäkin ketjussa. Sama kuin tuo ätminkäisten iänikuinen vänkääminen siitä että rumat olisivat "kilttejä ja kunnollisia" verratessa komeisiin.

• Anonyymi

Aikamoista yleistämistä ja sanottamista kuka mitenkin ajattelee.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Aikamoista yleistämistä ja sanottamista kuka mitenkin ajattelee.

Palstallakin näkee jatkuvasti miten ätmit tuolla lailla väittävät.

• Anonyymi

Introverttinä minua ei haittaa tehdä töitä koko päivän yksinäni. Joissan ammateissa tämä on vaatimus. Ekstrovertille se voi olla kärsimys. En kuitenkaan tahdo olla vastentahtoani yksin ja kärsin siitä.

• Anonyymi

Jokainen varmastikin tuntee tai tietää ihmisiä ketkä ovat pärjänneet, tai päässeet eteenpäin, enemmän positiivisen luonteensa kuin ammattitaitonsa avulla.

• Anonyymi

Sellaisiakin tarvitaan työyhteisössä, oikeasti hyviä tyyppejä. Niitä, jotka pitävät porukassa hyvää ilmapiiriä yllä.

Eniten mua huolestuttaa kasvavassa määrin huono työnjohto ja täysmulkut, jotka kipuavat vaikka kuinka törkeillä tempuilla ylemmäs. Omat työt ovat muka loistavia ja toisten pelkkää sontaa, vaikka totuus olisi jotain aivan muuta.

xL

• Anonyymi

Aika harva varmaan on omasta tahdostaan introvertti tai erakko. Eiköhän se useimmiten ole vaan ihmiselle annettu taakka joka on jotenkin kannettava ja jota voi myös hyödyntää tietyissä asioissa.

• Anonyymi

Ei tossa varmaan olekaan pointti se että onko omasta tarhdosta vai ei, vaan se yksinkertainen fakta että ekstrovertille maailma antaa enemmän ja helpommin.

• Anonyymi

Oli ihan hyvä kommentti tuossa aiemmin miksi ekstroverttaat täällä. Niin miksi? Jos olet niin hypersosiaalinen menestyjä, niin mitä sinä täällä vaahtoat? Et taidakaan olla niin sosiaalinen "parempi" ihminen kuin väität. Minut varmaan joku laskisi semi "erakoksi" introvertiksi, mutta ihan hyvin olen pärjännyt, töitä on riittänyt ja olen tyytyväinen elämääni ja harrastuksiini.

• Anonyymi

Ei jossain palstalla kirjoittelu ole mitään ekstroverttiä toimintaa. Mutta kuitenkin, se että on tyytyväinen introverttinä ei tarkoita sitä että olisi siitä introverttiydestä sen paremmin hyötynyt kuin jos olisi ekstrovertti.

• Anonyymi

Minun elämässäni on ollut riittävästi vilskettä ja tapahtumia, vaikka introvertti olenkin. Rakastan liikkua yksin pitkin kyliä, kaupunkeja, metsiä ja peltoja. En oikein kiinnitä huomiota muihin ihmisiin. Tosin tällä paikkakunnalla tulee harvoin tuttuja vastaan, kun olen uusi täällä.
      Saan sosiaaliset tarpeeni täytettyä perheen, naapurin mammojen ja satunnaisen juttuseuran kanssa. Työni on itsenäistä, ja todella harvoin tapaan kollegoita. Oman ikäistä seuraa minulla ei ole ollut vuosikausiin.

• Jos on mielestään kaiken nähnyt, niin hyvä on elellä suht. erakkona.

• Anonyymi

Jaahas, täällä on taas ihmisillä käsitteet ihan solmussa. Selvittäkää nyt ihan ensiksi itsellenne mitä extroverttiydellä ja introverttiydellä tarkoitetaan.

Introvertti ei tarkoita epäsosiaalista, sosiaalisesti taitamatonta tai ujoa. Introvertti voi olla hyvinki sosiaalinen, hallita hyvin sosiaaliset tilanteet ja kyetä erinomaiseen kanssakäymiseen muiden ihmisten kanssa. Vastaavasti taas extroverttiys ei millään tavalla takaa sosiaalisuutta, sosiaalisten tilanteiden hallitsemista ja rohkeutta. Pahimmillaan extrovertti voi olla sosiaalisten tilanteiden katujyrä, jolla ei ole mihinkään mitään järkevää sanottavaa eikä kykyä keskustella muiden ihmisten kanssa.

Introvertin ja extrovertin ero on siinä miten sosiaaliset tilanteet heihin vaikuttavat. Introvertiltä sosiaaliset tilanteet syövät energiaa. Palautuakseen hän tarvitsee usein yksinäisyyttä ja hiljaisuutta. Ektrovertti taas saa energiaa sosiaalisista tilanteista. Hän kokee yksinäisyyden ja hiljaisuuden energiaa kuluttavina asioina, joista toipuakseen hän tarvitsee sosiaalisia tilanteita.

• Anonyymi

Ihmisen pitää olla sitä, mitä on. Silloin pysyy tasapainossa itsensä kanssa. Ei pidä mennä tähän hössötykseen, että pitäisi olla ekstrovertti, mikäli sitä ei luonteeltaan ole. Olen tavannut paljon myös näitä ekstroverttejä, jotka sotkevat vain omatkin ajatukset - ovat tällaisia työpaikkahäiriköitä. Toki heillä on omat vahvuutensa, kuten introverteilläkin. Eikä tämäkään ole mustavalkoinen asia. Useimmat ihmiset ovat jotain tältä väliltä (intro. - ekstro..).

• Ambiverttejä joka on välimalli näistä. ☺️

• Anonyymi

Joopa joo, on aivan soopaa että on paras olla mitä on.

Tosi yllättävää että tälläkin palstalla, missä varmastikin kaikki ovat introverttejä, ekstrovertit automaattisesti leimataan joksikin rasittavaksi hössöttämiseksi. Tuollakin tavalla vissiin yritetään ylentää omaa introverttuyttä, että sen takia on sitten mukamas parempi.

Mutta ei ekstroverttiys todellakaan tarkoita mitään hössötystä vaan kyllä säätäjiä on aivan kaikenlaisissa ihmisissä.

• Anonyymi

Ole mitä olet, mutta ole se mitä olet.
        Tämä on se suurin viisaus elämässä. Tällä pärjää oikein hyvin.

• Erakko introvertti voi olla halutessaan aivan yhtä sosiaalinen kuin se extroverttikin.. Tyhjänpäiväinen jaarittelu ja puhua pälpättäminen ei ole kovinkaan vaikeaa esimerkiksi työaikanaan, jos haluaa käyttää työpäivänsä sillai ja maksattaa työnantajallaan puhumisesta, vaikka hän on palkannut sinut alunperin töitä tekemään.. Tokihan sitä lusmuilua voi perustella itselleen ilmapiirin luomisella työpaikalleen....
      Pitää ymmärtää introverttiyden/ erakko henkisyyden ero sosiaalisesti vammautuneisiin/rajoittuneisiin, ketkä eivät voisi olla sosiaalisia edes halutessaan...........
      Esim. Spede Pasasen väitettiin erakoituneen viimeisinä vuosinaan..
      -Kuitenkin kysymyksessä ihminen kuka on tehnyt elokuvia, näytellyt jne.
      -Löytyy paljon esimerkkejä sosiaalisista ihmisistä, ketkä ovat myöhemmin erakoituneet.. Joskus ihminen löytää tarvitsemansa rauhan ja seesteisyyden elämäänsä erakoitumalla.

• Anonyymi

Juu, olin 80-luvulla työpaikassa, jossa tohottava ekstrovertti pälpätti puhelimeen hurjan pitkiä puheluja, ja kun puhelu oli loppu, niin tohottaja tohotti ja juoksi pitkin konttoria niin, että pilasi koko työpaikan työilmapiirin.

• Anonyymi

Pitää myöskin ymmärtää ekstroverttiyden/sosiaalisuuden ero niihin tyhjänpäiväisiin jaarittelijoihin ja hössöttäjiin. Nykypäivänä etenkin nuorissa on paljon sosiaalisempaa ja samaan aikaan myös monella tapaa osaavampaa porukkaa kuin aikoinaan.

Ja on aivan harhaa väittää että jokin erakko tai introvertti olisi jotenkin parempi ja luotettavampi. On niitäkin tapauksia että ollaan vedetty välistä vuosia kun on yksin voinut.

• Anonyymi kirjoitti:

Juu, olin 80-luvulla työpaikassa, jossa tohottava ekstrovertti pälpätti puhelimeen hurjan pitkiä puheluja, ja kun puhelu oli loppu, niin tohottaja tohotti ja juoksi pitkin konttoria niin, että pilasi koko työpaikan työilmapiirin.

No kuule hei..Mistäs sä luulet, että nää työpisteillä parveilet ihmiset enimmäkseen puhuvat?
        -Kyllä se on enimmäkseen sitä toisista ihmisistä juoruilua, seläntakana naureskelua ja pahan puhumista. Millon kenestäkin.

-Nää extrovertit eivät tuota firmalle yhtään mitään kun aika menee höpisemällä.

-Mä en ole koskaan kuullut erakko ihmisten juoruilevan muiden ihmisten asioista, vaan he on ne jotka tekee sen firman tuloksen.

• Anonyymi
        blade83 kirjoitti:

No kuule hei..Mistäs sä luulet, että nää työpisteillä parveilet ihmiset enimmäkseen puhuvat?
        -Kyllä se on enimmäkseen sitä toisista ihmisistä juoruilua, seläntakana naureskelua ja pahan puhumista. Millon kenestäkin.

-Nää extrovertit eivät tuota firmalle yhtään mitään kun aika menee höpisemällä.

-Mä en ole koskaan kuullut erakko ihmisten juoruilevan muiden ihmisten asioista, vaan he on ne jotka tekee sen firman tuloksen.

Ei introvertit välttämättä ole sen parempia tai tuottavampi koska heiltä aivan yhtä hyvin voi motivaatio ja positiivisuus työpaikkaansa kohtaan puuttua koska ovat muutenkin negatiivisempia. Toi väittämä että erakot tekisivät tuloksen on pelkkää erakkojen huonon itsetunnon pönkitystä.

• Anonyymi kirjoitti:

Ei introvertit välttämättä ole sen parempia tai tuottavampi koska heiltä aivan yhtä hyvin voi motivaatio ja positiivisuus työpaikkaansa kohtaan puuttua koska ovat muutenkin negatiivisempia. Toi väittämä että erakot tekisivät tuloksen on pelkkää erakkojen huonon itsetunnon pönkitystä.

Kun kolme-neljä ihmistä kokoontuu työajalla se = Tuottamatonta työaikaa.
        Esim. 3h päivässä höpinää= 3x4 = 12 tunnin tappio työnanatajalle.
        Extrovertit = Huomiohuorat tulevat työnantajille vitun kalliiksi vuositasolla.
        Myös tunnin välein ylimääräisiä tupakkataukoja pitävät tulevat työnantajille vuositasolla vitun kalliiksi.

Jos olisin yritysjohtaja laittaisin lässyttäjät helvettiin sieltä...Tekee sitä mistä maksetaan. Ystäviä voi etsiä vapaa-ajallaan.

• Erakkona saa ainakin olla paremmin kaikelta soopalta rauhassa. Eikä tartte selitellä, miks ei kiinnosta osallistua kaikken touhotukseen.

Ei erakkona välttis onneton ole, päinvastoin.

• Anonyymi

Mutta silti esimerkiksi työtä tai melkeinpä mitä vaan tarjotaan sille sosiaaliselle kaverille ennen kuin epäsosiaaliselle.

• Anonyymi kirjoitti:

Mutta silti esimerkiksi työtä tai melkeinpä mitä vaan tarjotaan sille sosiaaliselle kaverille ennen kuin epäsosiaaliselle.

Nojoo varmaan herkemmin. Etenkin jos ulospäinsuuntautumista ja sosiaalisuutta pidetään työn kannalta tärkeenä.

• Anonyymi
        Abrakadabra kirjoitti:

Nojoo varmaan herkemmin. Etenkin jos ulospäinsuuntautumista ja sosiaalisuutta pidetään työn kannalta tärkeenä.

Ja vaikkei olisikaan työn kannalta tärkeää niin noin se vain tuppaa menemään. Siis tapauksissa jossa ihmiset kohtaavat toisiaan, rekrytoijan papereista valitsemisessa voi olla eri juttu. Vaikka varmasti niissäkin vaikuttaa esimerkiksi sosiaaliset harrastukset.

• Anonyymi

"Ekstroverteillä ilmenee vähemmän toimintaa reaktiona ärsykkeisiin hermoverkossa, joka pitää aivot hereillä. Sen seurauksena he tarvitsevat enemmän ulkoisia ärsykkeitä pysyäkseen energisinä. Ekstrovertti vetäytyy herkästi tilanteesta, mikäli hän ei saa muilta toivomaansa huomiota"

Näinhän se menee - kokemusta on. Tämä lainaus alan oppikirjasta.

• Anonyymi

Introvertti ja ekstrovertti ovat sata vuotta sitten keksittyjä "käsitteitä", eivätkä ole niinkään kiveen hakattuja niinkuin mikään psykologian käsite.

Introvertti taas on passiivisempi, väsyy helpommin, jännittää enemmän sekä herkästi vetäytyy ja ahdistuu tilanteesta missä saa huomiota.

• Anonyymi

Omituinen ajatus, että elämän pitäisi olla antamassa sinulle jotakin.
      Taidat olla vasuri. Asiahan on juuri päin vastoin. Sinä olet se antava osapuoli, jos hyvin menee.

• Anonyymi

Ei kukaan puhu sitä mitä elämän pitäisi antaa vaan siitä että joillekin se vain antaa enemmän kuin muille. Ja mikä vittu siinä on että piti tollaseenkin yrittää sotkea politiikka mukaan, taidat olla persuslainen.

• Anonyymi

Miksi maailman kuuluisi antaa jotain? Jos ei itse anna maailmalle mitään niin mitä maailma muka on velkaa?

• Anonyymi

Minäkin olen jotain sieltä introvertin ja ekstrovertin välimaastosta. Nautin hyvistä keskusteluista ja ihmisistä sopivassa seurassa ja sopivissa määrin. Joidenkin ihmisten seura ja liika hälinä kuitenkin kuluttaa minua ajoittain liikaa. Jos koen oloni epämukavaksi, vetäydyn helposti kuoreeni. Vuosien saatossa kuitenkin oppinut säätelemään, pitämään tasapainoni paremmin ja viihdyn asiakaspalvelutyössä. Välillä joudun pysähtymään latailemaan akkuja omassa rauhassani, kun hulinaa ja ihmiskontakteja kertyy lyhyessä ajassa liikaa.

• Anonyymi

Sosiaalisissa suhteissa pätee, että niistä saa suurin piirtein saman verran kuin niihin panostaa.

Tämä koskee sekä introverttejä että ekstroverttejä.

Johtopäätös: et panosta sosiaalisiin suhteisiisi tällä hetkellä.

🦄

• Anonyymi

"Esimerkiksi ammattitaitoa tärkeämpi asia on sosiaalisuus, näin se vaan menee."
      Valitettavan totta. Taas selvisi, että työkaverit olivat pimittäneet työasioita ja neuvoneet ilmeisen tahallisesti väärin, kun olin uusi henkilö.

• Introvertti ei ole = erakko. Introvertti tarvitsee vain enemmän yksinoloa, muuten hän kuormittuu liikaa.

Introvertti ei ole myöskään sama asia kuin epäsosiaalinen.

Monet ymmärtää introvertin luonteen väärin, samoin kuin sen, jos on vaikka niin sanottu erityisherkkä. Kaikkia tällaisia luullaan erakoiksi, epäsosiaalisiksi, joskus jopa ihmisvihaajiksi. Miten väärässä ihmiset ovatkaan.

Introverttejä luullaan monesti myös tosi ujoiksi. Voihan osa heistä ollakin ujoja, mutta ujous ei ole myöskään aivan sama asia kuin introvertti.

Itse olen ehkä vähän erityisherkkä enkä ole koskaan ollut kauhean ekstroverttikään, joskaan en todella introverttikään, mutta ainakin välillä vähän enemmän interoverttiyden puolelle taipuva. Saatan kuormittua liiasta menosta ja meiningistä ja saan voimaa myös yksin olemisesta ja siitä, että puuhastelen yksin asioita. Välillä tarvitsen myös vähän menoa ja meninkiä ja ulkomaailmaan menoa ja toisten ihmisten näkemistä, mutta liika on liikaa tässäkin niin kuin yksinkin olemisessa, mutta ilman yksin olemista ja omien asioiden parissa puuhastelua en jaksaisi olla ihmisten parissa.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka sitä naista maalittaa

Täällä oikeasti?
      Ikävä
      189
      1316
    2. Anteeksipyynnöstä

Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän
      Ikävä
      138
      893
    3. Oletko päässyt minusta

Eteenpäin?
      Ikävä
      85
      842
    4. Ei kukaan ole katsonut

Kuten sinä. Niin välittävä ja hellä katse.
      Ikävä
      51
      748
    5. Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies

Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?
      Ikävä
      50
      711
    6. Martinan tarve valehdella.

Miksiköhän Martina valehtelee niin paljon,onko hän tietoinen siitä että valheistaan jää useimmiten kiinni? Esimerkkinä t
      Kotimaiset julkkisjuorut
      251
      612
    7. Stubb munasi - Suomessa kuuluu liputtaa Suomen lipulla

Presidentinlinnan ja Mäntyniemen salkoihin nostettiin sateenkaariliput lauantaina. Suurin osa kansasta ei varmasti pidä
      Maailman menoa
      311
      590
    8. Olisitko oikeasti valmis rikkomaan

Perheesi? En haluaisi sitä, mutta ne on teidän välisiä asioita. Voin olla sinulle vain kaverikin… ei paineita. Minä kesk
      Ikävä
      55
      579
    9. Rakastan sinua

Päivä päivältä enemmän 🥰 Miehelle.
      Ikävä
      53
      574
    10. Tumman vihreä mercedes

Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,
      Hyrynsalmi
      7
      570
    Aihe