Kaduttaa että suoritin aselvelvollisuuden

Ei kiinnosta sitten pätkääkään puolustaa tätä maata joidenkin huorien ja lutkien takia joilta en saa edes pillua eikä huvita saadakkaan kun niiltä saa vaan sukupuolitauteja.

89

<50

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Siinä taas yksi "kilttimies."

      • Anonyymi

        Kiltti-Mies pukeutuu skottilaisesti aina kiltisti kiltteihin, eli hameihin, skotlantilaiset ovat siis kilttejä miehiä.

        Hame-Miehiä.


      • "Siinä taas yksi "kilttimies.""

        Haista homehtunut vittu!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiltti-Mies pukeutuu skottilaisesti aina kiltisti kiltteihin, eli hameihin, skotlantilaiset ovat siis kilttejä miehiä.

        Hame-Miehiä.

        Miksei suomalaiset miehet käytä kilttejä... 😋 Kuumaa kamaa.

        xL


      • dreamer89 kirjoitti:

        "Siinä taas yksi "kilttimies.""

        Haista homehtunut vittu!

        Miksi ihmeessä?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Miksei suomalaiset miehet käytä kilttejä... 😋 Kuumaa kamaa.

        xL

        K&K

        = kiltti & kolttu.


      • Miksi sä sitten oikein suoritit sen armeijan, jos kerran oot alkanut jälkeenpäin sitä katumaan??

        Sulla selvästi taita olla jonkinlaisia mielenterveysongelmia, kun tollaisia sekopäisiä juttuja täällä puhut ja uhkailet viattomia ihmisiä. Sun kannattaisi oikeasti hakea jotain ammattiapua itsellesi, ettei vaan viattomien ihmisten tarvitse kärsiä niiden sun ongelmiesi takia.

        Mutta ei kannata turhaan tolla tavoin naisia syyttää ja haukkua, kun se ei sun tilannettasi yhtään mihinkään paranna.


      • Anonyymi
        DarkFear kirjoitti:

        Miksi sä sitten oikein suoritit sen armeijan, jos kerran oot alkanut jälkeenpäin sitä katumaan??

        Sulla selvästi taita olla jonkinlaisia mielenterveysongelmia, kun tollaisia sekopäisiä juttuja täällä puhut ja uhkailet viattomia ihmisiä. Sun kannattaisi oikeasti hakea jotain ammattiapua itsellesi, ettei vaan viattomien ihmisten tarvitse kärsiä niiden sun ongelmiesi takia.

        Mutta ei kannata turhaan tolla tavoin naisia syyttää ja haukkua, kun se ei sun tilannettasi yhtään mihinkään paranna.

        "Miksi sä sitten oikein suoritit sen armeijan, jos kerran oot alkanut jälkeenpäin sitä katumaan??"

        Darkkiksen aivotoiminta on edelleen erittäin matalalla tasolla.
        Mahdotonta poistaa jo tehtyä vaikka JÄLKEENPÄIN katuisi miten paljon.


      • Anonyymi
        DarkFear kirjoitti:

        Miksi sä sitten oikein suoritit sen armeijan, jos kerran oot alkanut jälkeenpäin sitä katumaan??

        Sulla selvästi taita olla jonkinlaisia mielenterveysongelmia, kun tollaisia sekopäisiä juttuja täällä puhut ja uhkailet viattomia ihmisiä. Sun kannattaisi oikeasti hakea jotain ammattiapua itsellesi, ettei vaan viattomien ihmisten tarvitse kärsiä niiden sun ongelmiesi takia.

        Mutta ei kannata turhaan tolla tavoin naisia syyttää ja haukkua, kun se ei sun tilannettasi yhtään mihinkään paranna.

        Sulla menee varmaan kaikki touhut askiin. Olet puuttuva rengas, jonka kaikki eilisen päätökset ovat aina osoittautuneet oikeiksi valinnoiksi. Upeaa, jatkakaa samalla uralla.


    • Anonyymi

      Tuskinpa sinusta mitään hyötyä olisikaan, varmaankin liian rääpäle edes miinanpolkijaksi.

    • Sodan syttyessä sulta ei kyseltäisi kiinnostusta. Rintamakarkuruudesta teloitettaisiin.

      • Saisin vapautusksen mielisairauksien takia.


      • dreamer89 kirjoitti:

        Saisin vapautusksen mielisairauksien takia.

        Koska olisin siellä vaaraksi omillekkin joukoille.


      • dreamer89 kirjoitti:

        Koska olisin siellä vaaraksi omillekkin joukoille.

        Tuossa kohtaa sinut laitettaisiin teloituskomppanian eteen.


      • Anonyymi
        Iku-Turso kirjoitti:

        Tuossa kohtaa sinut laitettaisiin teloituskomppanian eteen.

        Jos on mielenterveysongelmia ja joutuu entistä stressaavampaan ympäristöön eli johonkin sotatilanteeseen niin parempi olisi ettei laiteta ollenkaan. Se ei ole kenenkään edun mukaista.

        T: Dreamer89


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos on mielenterveysongelmia ja joutuu entistä stressaavampaan ympäristöön eli johonkin sotatilanteeseen niin parempi olisi ettei laiteta ollenkaan. Se ei ole kenenkään edun mukaista.

        T: Dreamer89

        Samapa kai tuo onko ne diagnoosit tehty ennen armeijaan menoa vai vasta sen suorittamisen jälkeen?


      • Anonyymi
        dreamer89 kirjoitti:

        Saisin vapautusksen mielisairauksien takia.

        Siis ei mitään väliä, että suoritit sen, koska sua ei enää huolittaisikaan maanpuolustustehtäviin.

        Hoida itseäsi.


    • Anonyymi

      Totta ei Suomi näillä johtajilla ja tällä arvopohjattomuudella ole puolustamisen arvoinen. Asenteesi on vähän turhan seksikeskeinen. Suomessa on aika paljon yksinäisiä ja hiljaisia naisia ketkä ei ole mitään lutkia. Eli jos nainen on mitä haluat niin etsi tuollainen mutta muuta ensin asenteesi. Semmoset ei ansaitse tuollaista paskaa niskaansa.

      • Anonyymi

        Ei maata puolusteta johtajien takia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei maata puolusteta johtajien takia.

        Yli puolelle kansasta Suomi ei merkkaa mitään. Yli puolet ovat isänmaattomia. Toista puolta haluan puolustaa toista en.


      • Anonyymi

        Olipa tasasen perushyvä kirjoitus. Olen ihan samaa mieltä.


    • Anonyymi

      Jännetupen tulehduskin lasketaan sukupuolitaudiksi.

    • Anonyymi

      Turhaan tuli käytyä joo, mutta silloin kun kävin ei maassa ollut vielä somaleita kukaan ei ollut mistään monikulttuurisuudesta kuullutkaan.

      Silloin pidettiin itsestään selvänä että jos maahan pyrkii tänne kuulumatonta porukkaa se estetään, no toisin kävi

      • Siinä on kyllä pienoinen ristiriita että sinun pitää verisspäin tapella, todennankäisesti henkesi uhraten, itsesi kalstaista ihmistä vastaan jotta ihan eriväriset ja eri kulttuurista olevat ihmiset saisi rauhassa paneskella sinun oman maan naisia. Tuossa ristiriidassa piilee pienoinen motivointiongelma.


      • Harmaaritari kirjoitti:

        Siinä on kyllä pienoinen ristiriita että sinun pitää verisspäin tapella, todennankäisesti henkesi uhraten, itsesi kalstaista ihmistä vastaan jotta ihan eriväriset ja eri kulttuurista olevat ihmiset saisi rauhassa paneskella sinun oman maan naisia. Tuossa ristiriidassa piilee pienoinen motivointiongelma.

        Jatkan vielä eli mikähän on semmoinen vieras kulttuuri joka on mahdollisimman kaukana pohjoismaalaisesta ja mahdollisimman epämieluinen miehittäjä? vastaus löytyy ruotsista.


      • Harmaaritari kirjoitti:

        Siinä on kyllä pienoinen ristiriita että sinun pitää verisspäin tapella, todennankäisesti henkesi uhraten, itsesi kalstaista ihmistä vastaan jotta ihan eriväriset ja eri kulttuurista olevat ihmiset saisi rauhassa paneskella sinun oman maan naisia. Tuossa ristiriidassa piilee pienoinen motivointiongelma.

        Etkös sä itsekin ole sen armeijan aikoinaan suorittanut?? Tuskin sä itsekään silloin ajattelit asiaa tällä tavalla, kun mitä nyt tossa sanot aloittajalle.

        Eiköhän sitä maanpuolustusasiaa ajatella kuitenkin ensisijaisesti eri näkökulmasta, eikä sen perusteella, että saako sitä itse seksiä naisilta vaiko ei. Siinä kuitenkin on kyse monista paljon tärkeimmistä asioista, eikä vain mistään seksin saamisesta.


      • DarkFear kirjoitti:

        Etkös sä itsekin ole sen armeijan aikoinaan suorittanut?? Tuskin sä itsekään silloin ajattelit asiaa tällä tavalla, kun mitä nyt tossa sanot aloittajalle.

        Eiköhän sitä maanpuolustusasiaa ajatella kuitenkin ensisijaisesti eri näkökulmasta, eikä sen perusteella, että saako sitä itse seksiä naisilta vaiko ei. Siinä kuitenkin on kyse monista paljon tärkeimmistä asioista, eikä vain mistään seksin saamisesta.

        Niinhän minä ajattelenkin enkä silloin ollut vielä nähnyt tätä arvopohjattomuutta täydessä mitassaan niin oli vielä siinä vaiheessa ihan fine puolustaa maata valloittajaa vastaan. Nyt kun pahimmat mahdolliset valloittajat on jo täällä, sellaiset joiden kanssa ei koskaan voi syntyä yhteenkuuluvuuden tunnetta olisi jotenkin järjetöntä uhrata itsensä turhaan.


      • Harmaaritari kirjoitti:

        Niinhän minä ajattelenkin enkä silloin ollut vielä nähnyt tätä arvopohjattomuutta täydessä mitassaan niin oli vielä siinä vaiheessa ihan fine puolustaa maata valloittajaa vastaan. Nyt kun pahimmat mahdolliset valloittajat on jo täällä, sellaiset joiden kanssa ei koskaan voi syntyä yhteenkuuluvuuden tunnetta olisi jotenkin järjetöntä uhrata itsensä turhaan.

        No tuskin sä vielä niin vanha oot, että olisit suorittanut asepalvelusta aikana, jolloin Suomessa ei ollut vielä maahanmuuttajia ja ajat olisivat olleet kovin paljoa erilaiset.

        Kuitenkin maahanmuutto Suomeen alkoi jo 90-luvulla ja koko 2000-luvun ajan. Enkä nyt sanoisi välttämättä ihmisten arvopohjan tai asenteiden muuttuneen mitenkään merkittävästi esim. viimeiden parinkymmenen vuoden aikana.

        Jos olisit suorittanut armeijan joskus 70-luvulla, niin silloin voisit hyvin sanoa aikojen muuttuneen merkittävästi niistä omista armeija-ajoistasi.


      • DarkFear kirjoitti:

        No tuskin sä vielä niin vanha oot, että olisit suorittanut asepalvelusta aikana, jolloin Suomessa ei ollut vielä maahanmuuttajia ja ajat olisivat olleet kovin paljoa erilaiset.

        Kuitenkin maahanmuutto Suomeen alkoi jo 90-luvulla ja koko 2000-luvun ajan. Enkä nyt sanoisi välttämättä ihmisten arvopohjan tai asenteiden muuttuneen mitenkään merkittävästi esim. viimeiden parinkymmenen vuoden aikana.

        Jos olisit suorittanut armeijan joskus 70-luvulla, niin silloin voisit hyvin sanoa aikojen muuttuneen merkittävästi niistä omista armeija-ajoistasi.

        Arvopohjattomuuden pohja saavutettiin vuonna 2015, itse ainakin pidän sitä taitekohtana jota ennen vielä oli jotain puolustettavaa ja jonka jälkeen ei ole ollut oikein mitään enää kun tuli kerralla selväksi meidän päättäjien asenteet siitä millainen Suomen tulee olla. Ennen tuota vuotta 2015 tilanne oli kuitenkin hallinnassa ja oli nähtävissä tulevaisuus meillä kantasuomalaisillakin, sen jälkeen sitä ei ole ollut.


      • Anonyymi
        Harmaaritari kirjoitti:

        Arvopohjattomuuden pohja saavutettiin vuonna 2015, itse ainakin pidän sitä taitekohtana jota ennen vielä oli jotain puolustettavaa ja jonka jälkeen ei ole ollut oikein mitään enää kun tuli kerralla selväksi meidän päättäjien asenteet siitä millainen Suomen tulee olla. Ennen tuota vuotta 2015 tilanne oli kuitenkin hallinnassa ja oli nähtävissä tulevaisuus meillä kantasuomalaisillakin, sen jälkeen sitä ei ole ollut.

        On täällä sentään joitakin jotka puhuu pelkkää asiaa.

        T: Dreamer89


    • Kiinnostasko luikkia pakoon muihin maihin?

      • Anonyymi

        abris...minua pelottaa jos sinulle tulisi huono olo, en vainoa sinua mitenkään, nytkin vaan vahingossa huomasin kirjoituksesi.

        Mutta niin aika hyviä ovat palstalla, jotkut kirjoitukset piristäviä väliin kun ei ole jatkuvaa väittelyä...pitkätukka-68... autojuttujakin välillä ja kaikenlaisia juttuja välillä.... tai no ehkä voin olla vähän ihastunut sinuun kirjoittelijana, se siitä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        abris...minua pelottaa jos sinulle tulisi huono olo, en vainoa sinua mitenkään, nytkin vaan vahingossa huomasin kirjoituksesi.

        Mutta niin aika hyviä ovat palstalla, jotkut kirjoitukset piristäviä väliin kun ei ole jatkuvaa väittelyä...pitkätukka-68... autojuttujakin välillä ja kaikenlaisia juttuja välillä.... tai no ehkä voin olla vähän ihastunut sinuun kirjoittelijana, se siitä.

        Mistä paha olo? Mä välttelen palstaa, kun tulee kurja olo täällä. Helpompaa kun muuttaa muita.

        Kiva, jos piristäviäkin aiheita löytyy. Kyllä minustakin, joskus vähemmän ja joskus enemmän.

        Mukavaa iltaa. 😊


      • Anonyymi

        abris hyviä ja pehmoisia yöunia sinulle.


    • Anonyymi

      Et saa pillua mutta neitseellisesti sukupuolitaudin kuitenkin.
      Oi Mariiiaa .. :D

      Sama se ootko vai etkö ole käynyt samassa sopassa sut on keitetty kuitenkin.

    • Anonyymi

      Ei minua kaduta armeijan käyminen mutta töihin en ainakaan mene ennen kun olen pillua saanut tarpeeksi.
      Oikeastaan tykkäsin armeijasta ja olin siellä aika hyvä, sain kuntsareita ammunnoistakin 6 vrk. Olin merivalvontamiehenä siellä ja sieltä tornista katselin paatteja ja raportoin vihollisaluksista paitti ei niitä näkynyt joten katselin näitä ruotsin laivoja joita meni joka päivä ohitse gyltön linnakkeen.

    • Anonyymi

      Oikeasti niin tuollaiset urheilulajitkin kuin joku tarkkuusammunta ja aseiden suunnittelukin... ovat varattuja joillekin henkilöille sitten joilla on ollut jo rahaa sellaisia harrastella ja suhteita, jotta saa käyttää mielenmukaan sellaisia juttuja mitkä ovat normaalisti kiellettyjä, syystä että: kokemusta on niin paljon ja pystyvät tekemään sellaisia turvallisesti toisia ihmisiä vahingoittamatta.

      Poliisin pistoolinkäyttö oikeus olisi kyllä harkinnanvarainen, eivät osaa edes etälamautintakaan käyttää kuten pitäisi....

      • Anonyymi

        ,,, voisin jatkaa vielä tuota juttua jostain aseiden suunnittelusta, eräs vanha poliisimies, kuollut jo, kerran sanoi että tuollainen jousi jolla lähtee joku 10-kiloinen rautakankikin hyvin lentoon, niin: laita liipaisimeen sellainen kaari jotta et laukaise vahingossa sitä sitten, mutta kun suuri pistoolikahva, niin, no niin laitoin sitten, jotta ei törmää liipaisimeen vahingossa ja laukeaa :D

        Pistooliammunta on ollut nyt suosikkilajina harrasteena, aika uusi laji itselleni, huomattavan vaativampaa kuin kiväärillä ampuminen, todellakin :D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ,,, voisin jatkaa vielä tuota juttua jostain aseiden suunnittelusta, eräs vanha poliisimies, kuollut jo, kerran sanoi että tuollainen jousi jolla lähtee joku 10-kiloinen rautakankikin hyvin lentoon, niin: laita liipaisimeen sellainen kaari jotta et laukaise vahingossa sitä sitten, mutta kun suuri pistoolikahva, niin, no niin laitoin sitten, jotta ei törmää liipaisimeen vahingossa ja laukeaa :D

        Pistooliammunta on ollut nyt suosikkilajina harrasteena, aika uusi laji itselleni, huomattavan vaativampaa kuin kiväärillä ampuminen, todellakin :D

        Mikä kaliberi on käytössä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ,,, voisin jatkaa vielä tuota juttua jostain aseiden suunnittelusta, eräs vanha poliisimies, kuollut jo, kerran sanoi että tuollainen jousi jolla lähtee joku 10-kiloinen rautakankikin hyvin lentoon, niin: laita liipaisimeen sellainen kaari jotta et laukaise vahingossa sitä sitten, mutta kun suuri pistoolikahva, niin, no niin laitoin sitten, jotta ei törmää liipaisimeen vahingossa ja laukeaa :D

        Pistooliammunta on ollut nyt suosikkilajina harrasteena, aika uusi laji itselleni, huomattavan vaativampaa kuin kiväärillä ampuminen, todellakin :D

        Kunnioituksella asetietämyksen suhteen mullan alle.
        Todellisuudessa jos luulet että voit luottaa aseeseesi ja tarkkuuteesi tosi tilanteessa. Olet jo kuollutta vahvistusta tällä vuosikymmenellä.


      • Anonyymi

        Pienikin nuppivika niin ei mitään mahdollisuutta saada asetta laillisesti.

        T: Dreamer89


    • Toivoisin että löytäisit ihmisen joka ei ole tuollainen.

      • Anonyymi

        heipä rakas valtakunta.... hienoja höpötyksiä on ollut palstalla.


      • Anonyymi

        valtakunta niin opetat kai lapsillesi autojen moottoriremontteja ja pistooliammuntaakin sitten omien luulo-tietojesi pohjalta?


      • Anonyymi kirjoitti:

        heipä rakas valtakunta.... hienoja höpötyksiä on ollut palstalla.

        Oliko rallit mukavat katseltavaa paikan päältä vai erehdyinkö jo henkilöstä. Miten niiden kahden naisen kanssa kävi?


      • Anonyymi kirjoitti:

        valtakunta niin opetat kai lapsillesi autojen moottoriremontteja ja pistooliammuntaakin sitten omien luulo-tietojesi pohjalta?

        Ei kyllä niihin pitää perehtyä mutta leikkiä voi heittää, sinä se olet luulojensa vanki.

        ampumista oon käynyt ampuu nuorempana siskon miehen kanssa ihan ampumisen radalla ja osuin keskelle taulua ja se ase oli pistettävä olkaa vasten ja pistin riemuissani vielä voiton merkin tuo on ja tottakai minä kun olin parempi ampuja kerskailin.

        Luonnon lahjakkuus.😁


      • Anonyymi

        valtakunta olen nyt rallien päällä, helikopterit ajavat :D

        Mutta niin tuollainenkin laji: pistooliammunta, on vaativaa, mutta niin hyvät pistoolit ovat vähän painavia ja mutta niin tarkkoja myös, harkitse urheilulajiksi.

        Mutta niin tarkkuutta jos ammut pistoolilla, ei ole kuin joku Mel Gibson räiskii mennessään.


      • Anonyymi kirjoitti:

        valtakunta olen nyt rallien päällä, helikopterit ajavat :D

        Mutta niin tuollainenkin laji: pistooliammunta, on vaativaa, mutta niin hyvät pistoolit ovat vähän painavia ja mutta niin tarkkoja myös, harkitse urheilulajiksi.

        Mutta niin tarkkuutta jos ammut pistoolilla, ei ole kuin joku Mel Gibson räiskii mennessään.

        En minä ole sitä harkinnut mutta joku toinen todenäköisesti
        Lapset meillä leikkii ihan laser aseilla , itse en pidä väkivallasta joten en opeta tuollaista.


      • Anonyymi kirjoitti:

        valtakunta olen nyt rallien päällä, helikopterit ajavat :D

        Mutta niin tuollainenkin laji: pistooliammunta, on vaativaa, mutta niin hyvät pistoolit ovat vähän painavia ja mutta niin tarkkoja myös, harkitse urheilulajiksi.

        Mutta niin tarkkuutta jos ammut pistoolilla, ei ole kuin joku Mel Gibson räiskii mennessään.

        Saavat lapset vanhempana sitten itse harrastuksia laajentaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        valtakunta olen nyt rallien päällä, helikopterit ajavat :D

        Mutta niin tuollainenkin laji: pistooliammunta, on vaativaa, mutta niin hyvät pistoolit ovat vähän painavia ja mutta niin tarkkoja myös, harkitse urheilulajiksi.

        Mutta niin tarkkuutta jos ammut pistoolilla, ei ole kuin joku Mel Gibson räiskii mennessään.

        Minusta oli huvittavaa kun meidän 4vuotias luuli että satuttamalla tulee vauvoja äiti sai eilisen päivän pehmeästä pesäpallomailasts.
        Miten lapsi voi sitten ymmärtääkin niin väärin sanoin ei lapset tule kun sattuu, se vauvan tuleminen sattuu kuin sinäkin kaadut pyörällä sekin sattuu. Onneksi sellaisen 4vuotiaan taltuttaminen on vielä helppoa . Naureskelin etten minä nyt niitä vauvoja tee koko ajan mahassa ei ole yhtää vauvaa .


      • Anonyymi

        hmm... niin rakas valtakuntani... minä olen erimieltä tuossa asiassa että lapsia ei kannattaisi tehdä, jos ajattelet itse minkälaista elämäsi on ollut, eli kannattaako lapsille tehdä sitä samaa?


      • Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

        Ei kyllä niihin pitää perehtyä mutta leikkiä voi heittää, sinä se olet luulojensa vanki.

        ampumista oon käynyt ampuu nuorempana siskon miehen kanssa ihan ampumisen radalla ja osuin keskelle taulua ja se ase oli pistettävä olkaa vasten ja pistin riemuissani vielä voiton merkin tuo on ja tottakai minä kun olin parempi ampuja kerskailin.

        Luonnon lahjakkuus.😁

        Aiijaa, olet ampunut joillain aseilla joskus.... aa jaa no sitten tiedätkin, minä juurikin ostin jotain uusia nuolia 9mm-kaliiberisia pitkiä hiilikuituisia erääseen, hienot sulat ja ohjeistus mukana että: sopivat näihin tehokkaimpiinkin taljavarsijousiin nuo.... komeita hiilikuituisia nuolia kyllä, sopivan tarkkoja kiikarin säätämiseenkin. Halpoja silti enkä odottanutkaan parasta laatua noissa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        hmm... niin rakas valtakuntani... minä olen erimieltä tuossa asiassa että lapsia ei kannattaisi tehdä, jos ajattelet itse minkälaista elämäsi on ollut, eli kannattaako lapsille tehdä sitä samaa?

        Minun elämäni oli yksinäistä nyt on sisaruksia lapsilla ja kiinteät välit ja minulla perhe jota haaveilin jo erittäin pienestä lähtien. Joten nyt lapset saa paremman elämän alun kun minä sain.
        Puhalletaan yhteen hiileen selitämme lapsille pistämme kantamaan vastuuta myös toisistamme vanhempien läsnä.

        Minun lapset ei ole yksin pidän huolen siitä.
        Minäkin olen lapsen paras ystävä monta vuotta ja lapsi tietää että kuri ei ole rangaistus vaan rajoja.

        Minä olen aina lapsista pitänyt, joten minun velvollisuus on tukea niiden kasvua ja kasvattaa malli kansalaisia minun elämäni raakuus vain johtuu tuettomasta lapsuudesta, minä taas tuen lapsiani ja olen tehnyt asiat niin että lapsilla on mahdollisuuksia, mitä minulla ei ole ollut.


      • Anonyymi kirjoitti:

        hmm... niin rakas valtakuntani... minä olen erimieltä tuossa asiassa että lapsia ei kannattaisi tehdä, jos ajattelet itse minkälaista elämäsi on ollut, eli kannattaako lapsille tehdä sitä samaa?

        Sen vuoksi minun henkinen terveys on hyvin tärkeä minulle ja kestä en vuodesta toiseen.
        Oon kitkenyt tätä pahan tahtoista kiusaa joskus huvittaa kun ihminen kuvitellut että olen palstalla nikittömänä koska kehutaan minua ja taas toinen haukkuu minua sen vuoksi. Olisi kivempi täällä olisi rekisterinöinti pakko tämän vuoksi eikä tarvi epäillä muita.

        Minä en alistu puskailuun tai kiusaan en näe syytä siihen kertokaa miksi pitäisi yrittää olettaa aina ihmisistä pahaa jos en puolusta satutetaan jos en sano mitä väärin teki ei muutu.

        Koulussakin todellakin pojat oli viivottimella hajoittanut tarjotinta levottomuuksiksi mutta opettaja oli armoton kun kukaan ei kertonut uhkasi jälki-istunolla. Minä kerroin luokkatoverille että ilmoitan itseni koska en halua kaikkien kärsiä jälki-istuntoa piti ilmoittaa lapulle salaa ja pistää hattuun sekä kaikki sai kirjoittaa.


        Tämä oppilas meni kertoo opettajalle tästä ja jouduin puhutteluun siitä ettei saa itseään väärin ilmiantaa.

        En tiedä miksi ihmiset ei voi katsoa toista ihmistä ilman oletuksia turhia niitä ja välittää tästä varsinkin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        hmm... niin rakas valtakuntani... minä olen erimieltä tuossa asiassa että lapsia ei kannattaisi tehdä, jos ajattelet itse minkälaista elämäsi on ollut, eli kannattaako lapsille tehdä sitä samaa?

        Kerron lapsille että mielummin oikea seura kuin väärä seura koska sitä menee helpommin hölmöilyyn mukaan.

        Ehkä saamme kasvatettua maailmaa oikein.


      • Anonyymi

        valtakunta, oletko ikinä ajatellut mahdollisuutta, että Sinä olet ollut väärässä koko ajan?


      • Anonyymi kirjoitti:

        valtakunta, oletko ikinä ajatellut mahdollisuutta, että Sinä olet ollut väärässä koko ajan?

        Omasta elämästä minä en ole väärässä vaikka tuottaminen voi olla haasteellista verbaalisesti.
        Jos sanon se ei mennyt niin silloin olisi pitänyt jo tajuttava.


      • Anonyymi kirjoitti:

        valtakunta, oletko ikinä ajatellut mahdollisuutta, että Sinä olet ollut väärässä koko ajan?

        Joten omasta elämästä en ole väärässä, etten osaa kiteyttää toisen ymmärtämisen tasolla ajatuksiani.

        Hyvä esimerkki on kuin kiteyttänyt sanoihin yritän saada itseni hyvään kuntoon että jaksan juosta hakemassa maitopurkin koska vaan huvittaa.

        Mies ymmärsin että pyrin vain jaksavani hakea maitopurkin päivässä ja entä muu päivässä
        ja sanoin minä kiteytin asian sanoin ”koska vaan huvittaa”
        Joka tarkoittaa minulle vaikka erittäin rankan päivän jälkeen.


        Kyllä minä väärinkin kirjoitan mutta köyhyys ei tarkoita Suomessa samaa kuin minun lapsuuteni oli koska panostan lapsiini eritavoin isäni säästi omakotitaloon.


      • Anonyymi kirjoitti:

        valtakunta, oletko ikinä ajatellut mahdollisuutta, että Sinä olet ollut väärässä koko ajan?

        Minä en halua ihmistä lähelle joka satuttaa minua.
        Kyllä ne ihmiset tietää jotka sitä tehnyt.


      • Anonyymi

        Minkä takia Sinä "valtakunta", olet väärässä omine kuvitelminesi, selitä syy siihen, mitä ajattelisit, kun itse ajattelisit että: Olen kyllä väärässä asioissa mitä ajattelen...


      • Anonyymi kirjoitti:

        Minkä takia Sinä "valtakunta", olet väärässä omine kuvitelminesi, selitä syy siihen, mitä ajattelisit, kun itse ajattelisit että: Olen kyllä väärässä asioissa mitä ajattelen...

        Tämä on vääristämistä
        Minä en ole väärässä elämästäni.


    • Anonyymi

      Mitä jos kokeilisit konservatismiä ja oikeistolaisuutta? Lopettaisit pornon katselun ja muutenkin syövyttämästä aivojasi iltapäivälehdillä? Selvästikin osa sinua halajaa kunnollisuutta ja hyvää. Tuo kaipaus on lähes kaikissa ihmisissä ja harva tietää, ettei se ole turhaa. Ihmisellä ei ole mitään kaipuuta jos sille ei ole tyydytystä, ja vain Jumala haluaisi meidän olevan kunnollisia.

    • Anonyymi

      niin jos sota tulis niin meikä lähtis veneellä ruotsiin päin. En minä jää maata puolustamaan. Armeijahan oli pakollinen että se piti käydä mutta ei se tarkoita että kuolla pitäisi maan puolesta.

    • Ajatus jostain metsässä räiskimisestä ei mielestäni ole kyllä enää yhtään nykypäivää...Soditaanko yhtään missään enää sillä tavalla?

      Minä olenkin vähän naureskellut tälle Suomalaiselle asevelvollisuudelle kun se on niin ajastaan jäänyt pahemman kerran.
      -Venäjällä ei ole minkäänlaista tarvetta lähettää miehiään tapettaviks Suomen metsiin kun heiltä löytyy kyllä kasapäin ohjuksia mitä he voi laittaa tulemaan, mikäli haluavat Suomen tuhota/ valloittaa.
      -Kovasti ihmettelen, että koska tämä itsensä kusettaminen Suomessa loppuisi ja alettas miettiä uudelleen tämä ns. Maanpuollustus.

      • Jos ajatellaan että sotien päämääränä olisi vain tappaa kaikki ihmiset vastapuolelta, niin ainoa järkevä tapa valmistautua sotiin olisi sijoittaa ydinaseisiin. Tarvittaisiin vain väestönsuojia ja ydinaseita.

        Sodissa on kuitenkin usein tarkoitus ottaa vastapuolen maa-alueita hallintaan, ja se ei onnistu ilman jalkaväkiyksiköitä. Esim. Persianlahden sota ja Irakin sota aloitettiin viikkokausien massiivisilla ilmapommituksilla, mutta sodan edetessä länsivallat veivät lopulta jalkaväkijoukot alueelle ottaakseen alueet hallintaansa. Puolustautuva maa tarvitsee omia jalkaväkijoukkoja kyetäkseen torjumaan hyökkääjän miehityksen, tai ainakin maksattaakseen hyökkääjälle kovan hinnan miehittämisestä. Suomen puolustusvoimien ensisijainen tehtävä on varmistaa ettei vihollinen saa maatamme halvalla miehitettyä, ja se nostaa kynnystä aloittaa hyökkäyksen maahamme.

        Puolustusvoimien tehtävänä on huolehtia ulkoisen turvallisuuden lisäksi myös sisäisestä turvallisuudesta, ja siksi se onkin alistettu ylintä poliittista päätösvaltaa käyttävän tahon komentoon. Tällä yksityiskohdalla varmistetaan se, ettei puolustusvoimia voida käyttää sisäisten vallankaappaushankkeiden toteuttamiseen. Puolustusvoimat turvaa viimekädessä laillisen hallinnon mahdollisuuden tehdä työtään.

        Ilman toimivia puolustusvoimia jopa Suomi voisi olla melko helposti miehitettävissä samankaltaisilla operaatioilla joilla valtio X on toiminut omilla lähialueillaan (mm. Krimin valtaus). Puolustusvalmiutemme alasajaminen olisi edesvastuuton teko, ja tekisi valtio X:lle erittäin helpoksi käyttää maassamme asuvaa väestöään käsikassaranaan valmistautuessaan valtio X:n omalta maaperältä tapahtuvaan päähyökkäykseen.

        Vaikka meidän poliittinen johtomme ei strategisista, tai edes diplomaattisista syistä johtuen avaa kansalaisille kaikkia perusteluita puolustusvalmiutemme ylläpitoon, niin ne on jokaisen helposti itsekin pääteltävissä.


      • Iku-Turso kirjoitti:

        Jos ajatellaan että sotien päämääränä olisi vain tappaa kaikki ihmiset vastapuolelta, niin ainoa järkevä tapa valmistautua sotiin olisi sijoittaa ydinaseisiin. Tarvittaisiin vain väestönsuojia ja ydinaseita.

        Sodissa on kuitenkin usein tarkoitus ottaa vastapuolen maa-alueita hallintaan, ja se ei onnistu ilman jalkaväkiyksiköitä. Esim. Persianlahden sota ja Irakin sota aloitettiin viikkokausien massiivisilla ilmapommituksilla, mutta sodan edetessä länsivallat veivät lopulta jalkaväkijoukot alueelle ottaakseen alueet hallintaansa. Puolustautuva maa tarvitsee omia jalkaväkijoukkoja kyetäkseen torjumaan hyökkääjän miehityksen, tai ainakin maksattaakseen hyökkääjälle kovan hinnan miehittämisestä. Suomen puolustusvoimien ensisijainen tehtävä on varmistaa ettei vihollinen saa maatamme halvalla miehitettyä, ja se nostaa kynnystä aloittaa hyökkäyksen maahamme.

        Puolustusvoimien tehtävänä on huolehtia ulkoisen turvallisuuden lisäksi myös sisäisestä turvallisuudesta, ja siksi se onkin alistettu ylintä poliittista päätösvaltaa käyttävän tahon komentoon. Tällä yksityiskohdalla varmistetaan se, ettei puolustusvoimia voida käyttää sisäisten vallankaappaushankkeiden toteuttamiseen. Puolustusvoimat turvaa viimekädessä laillisen hallinnon mahdollisuuden tehdä työtään.

        Ilman toimivia puolustusvoimia jopa Suomi voisi olla melko helposti miehitettävissä samankaltaisilla operaatioilla joilla valtio X on toiminut omilla lähialueillaan (mm. Krimin valtaus). Puolustusvalmiutemme alasajaminen olisi edesvastuuton teko, ja tekisi valtio X:lle erittäin helpoksi käyttää maassamme asuvaa väestöään käsikassaranaan valmistautuessaan valtio X:n omalta maaperältä tapahtuvaan päähyökkäykseen.

        Vaikka meidän poliittinen johtomme ei strategisista, tai edes diplomaattisista syistä johtuen avaa kansalaisille kaikkia perusteluita puolustusvalmiutemme ylläpitoon, niin ne on jokaisen helposti itsekin pääteltävissä.

        En ehdottanutkaan puolustusvoimien alasajoa..
        -Näillä menoilla mitä Suomi laittaa kansalaisten kouluttamiseen ja syöttämiseen verotulojen menot intin ajalta, niin Suomi voisi palkata selkeästi x-kokoisen palka-armeijan, mikä olisi oikeasti ammattitaitoinen, ketkä osaavat käyttää sotakalustoa ja ovat helposti Nato yhteensopivia..
        -Suomella ei todellakaan ole uskottavaa puolustusta ja voin vakuuttaa, että esim. itse en lähtisi tapattamaan itseäni korpeen yhtään kenenkään käskystä......Koettakaahan nyt vaan tajuta, että ajat ovat muuttuneet.

        -Tämän hetkinen armeija on lähinnä illuusio siitä , että ikäänkuin jotain puolustusta olisi..
        Miedän ei tarvitse liittyä Natoon mikäli uskomme, että kukaan ei oikeasti uhkaa meitä ja voimme jatkaa kuplassa elämistä nykyisellä kuviolla.


      • blade83 kirjoitti:

        En ehdottanutkaan puolustusvoimien alasajoa..
        -Näillä menoilla mitä Suomi laittaa kansalaisten kouluttamiseen ja syöttämiseen verotulojen menot intin ajalta, niin Suomi voisi palkata selkeästi x-kokoisen palka-armeijan, mikä olisi oikeasti ammattitaitoinen, ketkä osaavat käyttää sotakalustoa ja ovat helposti Nato yhteensopivia..
        -Suomella ei todellakaan ole uskottavaa puolustusta ja voin vakuuttaa, että esim. itse en lähtisi tapattamaan itseäni korpeen yhtään kenenkään käskystä......Koettakaahan nyt vaan tajuta, että ajat ovat muuttuneet.

        -Tämän hetkinen armeija on lähinnä illuusio siitä , että ikäänkuin jotain puolustusta olisi..
        Miedän ei tarvitse liittyä Natoon mikäli uskomme, että kukaan ei oikeasti uhkaa meitä ja voimme jatkaa kuplassa elämistä nykyisellä kuviolla.

        Suomessa on koulutettu armeijan kantahenkilökunta yleiseen asevelvollisuuteen perustuva asepalvelussa koulutettu reservi.

        Järjestelmän etuna on joukkojen suuri koko sekä kustannustehokkuus. Noiden lisäksi myös joukkojen motivaatio poikkeusoloissa on huomattavasti parempi kuin pelkän rahan takia taistelevalla ammattiarmeijalla, joka voi tosipaikassa alkaa haikailemaan alan vaihtoa ja uudelleenkouluttautumismahdollisuuksiaan.

        Ruotsissa on Ukrainan kriisin myötä havahduttu siihen tosiasiaan, että heillä siirtyminen ammattiarmeijaan on ollut virhe. Meidän ei tulisi kopioida samaa virhettä.

        On myös mielenkiintoista huomata, että meidän vasemmistoryhmittymämme, jotka kritisoivat oppositiosta puolustusmenojen suuruutta, eivät uskalla hallituksessa jäädyttää niitä kalustohankintoja joita on päätetty tehdä lähitulevaisuudessa.

        Useiden asiantuntija-arvioiden mukaan elämme nyt jopa vaarallisemmassa turvallisuusympäristössä kuin kylmän sodan aikana. Poliittinen realismi ohjaa poliitikkoja vastuullisiin päätöksiin, luojan kiitos.


      • Anonyymi

        Maasto sen sotimisen tavan määrää, vaikka on olemassa millaisia pommeja, lennokkeja yms. niin silti paikan päälle pitää päästä. Eikä niillä ohjuksilla mitään tee jos vastustaja on piilossa jossain metsässä, tai vaikka vuoristossa kuten mm. Afganistanissa. Onhan se nähty, ja nähdään koko ajan, ettei sillä kalustolla ja tekniikalla mitään tosta vaan voiteta. Irakissakin etenemisen Isistä vastaan suorittivat Irakilaiset sotilaat rynkyillä yms., ei jenkit kauko-ohjattavine leluineen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Maasto sen sotimisen tavan määrää, vaikka on olemassa millaisia pommeja, lennokkeja yms. niin silti paikan päälle pitää päästä. Eikä niillä ohjuksilla mitään tee jos vastustaja on piilossa jossain metsässä, tai vaikka vuoristossa kuten mm. Afganistanissa. Onhan se nähty, ja nähdään koko ajan, ettei sillä kalustolla ja tekniikalla mitään tosta vaan voiteta. Irakissakin etenemisen Isistä vastaan suorittivat Irakilaiset sotilaat rynkyillä yms., ei jenkit kauko-ohjattavine leluineen.

        Kalustolla ne sodat voitetaan....Juurikin niin...
        Jos Venäjällä, silloisella Neuvostoliitolla oli laittaa silloin aikoinaan pommia Suomalaisten niskaan sinne korpeen, niin voit vain kuvitella mitä se olisi tänä päivänä ja nyky teknologialla...We all gonna die... Believe me..Me emme halua rynkkyinemme sinne metsään kuten aikoinaan. Toki te voitte mennä sinne kahlaamaan suolle, mutta minä en menisi...Olen liian älykäs tekemään mitään niin tyhmää.

        -Suomalaisten muutama kymmentä hävittää on ammuttu hetkessä tonttiin heidän kalustollaan ja Suomen panssarit tuhottu.. Sen jälkeen he vain käytännössä ajavat "pihaan".. Merkittävät strategiset kohteet he voivat tuhota ohjuksillaan etäältä käsin.

        -Afganistanissa jahdattiin lähinnä yksittäisiä piiloutuneita terroristi yksiköiden johtohenkilöitä, joten hieman ontuva vertaus Suomen tilanteeseen...Samaten Isis oli ihan eri keissi ku Kokonaisen valtion valloittaminen.

        -Se mitä Suomi tarvitsee, niin uskottavan pelotteen(Nato) tai sitten kunnollisen sotilaallisen liittouman eu-maiden kesken, eli turvatakuut sieltä. Taikka sitten nykymalli, eli vain hyvät naapuruussuhteet Venäjään, jolloin voimme jollain tasolla luottaa, että he antavat meidän elää täällä omana valtionamme....Tällä hetkellä meillä ei ole pelotetta , eikä minkäänlaista uskottavaa puolustusta.
        -Olemme turvassa lähinnä siksi kun Venäjällä ei ole oikeastaan mitään syytä tunkeutua tähän maahan. Täällä ei ole prosentuaalisesti merkittävästi Venäläisiä, eikä Suoalaiset halua myöskään liittyä Venäjään...
        -Esim. Krimillä, sekä Itä-Ukrainassahan on paljonkin Venäläisiä, sekä Venäjä mielisiä ihmisiä ketkä haluaisivatkin olla Venäjän hallinnon alla.


      • Anonyymi
        blade83 kirjoitti:

        Kalustolla ne sodat voitetaan....Juurikin niin...
        Jos Venäjällä, silloisella Neuvostoliitolla oli laittaa silloin aikoinaan pommia Suomalaisten niskaan sinne korpeen, niin voit vain kuvitella mitä se olisi tänä päivänä ja nyky teknologialla...We all gonna die... Believe me..Me emme halua rynkkyinemme sinne metsään kuten aikoinaan. Toki te voitte mennä sinne kahlaamaan suolle, mutta minä en menisi...Olen liian älykäs tekemään mitään niin tyhmää.

        -Suomalaisten muutama kymmentä hävittää on ammuttu hetkessä tonttiin heidän kalustollaan ja Suomen panssarit tuhottu.. Sen jälkeen he vain käytännössä ajavat "pihaan".. Merkittävät strategiset kohteet he voivat tuhota ohjuksillaan etäältä käsin.

        -Afganistanissa jahdattiin lähinnä yksittäisiä piiloutuneita terroristi yksiköiden johtohenkilöitä, joten hieman ontuva vertaus Suomen tilanteeseen...Samaten Isis oli ihan eri keissi ku Kokonaisen valtion valloittaminen.

        -Se mitä Suomi tarvitsee, niin uskottavan pelotteen(Nato) tai sitten kunnollisen sotilaallisen liittouman eu-maiden kesken, eli turvatakuut sieltä. Taikka sitten nykymalli, eli vain hyvät naapuruussuhteet Venäjään, jolloin voimme jollain tasolla luottaa, että he antavat meidän elää täällä omana valtionamme....Tällä hetkellä meillä ei ole pelotetta , eikä minkäänlaista uskottavaa puolustusta.
        -Olemme turvassa lähinnä siksi kun Venäjällä ei ole oikeastaan mitään syytä tunkeutua tähän maahan. Täällä ei ole prosentuaalisesti merkittävästi Venäläisiä, eikä Suoalaiset halua myöskään liittyä Venäjään...
        -Esim. Krimillä, sekä Itä-Ukrainassahan on paljonkin Venäläisiä, sekä Venäjä mielisiä ihmisiä ketkä haluaisivatkin olla Venäjän hallinnon alla.

        Vai voitetaan, siitähän on niin paljon hyviä esimerkkejä, montas miljardia jenkitkin ovat sotiinsa syytäneet ilman että mitään ovat saaneet aikaiseksi. Ei niillä pommeilla todellakaan sotaa voiteta, jollei sitten ydinpommiteta vedetä sileäksi.

        Kyllä teillä ätmeillä on aina tarve "tietää" kaikesta kaikki vaikka todellisuudessa ette tiedä mistään mitään.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Vai voitetaan, siitähän on niin paljon hyviä esimerkkejä, montas miljardia jenkitkin ovat sotiinsa syytäneet ilman että mitään ovat saaneet aikaiseksi. Ei niillä pommeilla todellakaan sotaa voiteta, jollei sitten ydinpommiteta vedetä sileäksi.

        Kyllä teillä ätmeillä on aina tarve "tietää" kaikesta kaikki vaikka todellisuudessa ette tiedä mistään mitään.

        Sinä olet ätmi...


      • blade83 kirjoitti:

        Sinä olet ätmi...

        Ja nyt paremmalla ajalla vielä jatkoa siihen, että sinä olet itse asioista tietämätön ätmi...

        Satutko ymmärtämään, että Amerikka on suurin aseiden viejä maailmassa ja aseteollisuudella nyt sattuu olemaan merkittävä rooli heidän taloudessaan...
        Amerikkalaisten intresseihin siis jopa kuuluukin pyörittää tätä showta, eikä ole sattumaa, että he ovat tehneet itsestään ns. "Maailman poliisin".
        Tälläkin hetkellä useat ns. "Natomaat" syytävät rahaa Jenkeille heidän palveluksistaan.


      • blade83 kirjoitti:

        Ja nyt paremmalla ajalla vielä jatkoa siihen, että sinä olet itse asioista tietämätön ätmi...

        Satutko ymmärtämään, että Amerikka on suurin aseiden viejä maailmassa ja aseteollisuudella nyt sattuu olemaan merkittävä rooli heidän taloudessaan...
        Amerikkalaisten intresseihin siis jopa kuuluukin pyörittää tätä showta, eikä ole sattumaa, että he ovat tehneet itsestään ns. "Maailman poliisin".
        Tälläkin hetkellä useat ns. "Natomaat" syytävät rahaa Jenkeille heidän palveluksistaan.

        Jatkoa:

        -Toisaalta Venäjä on maailman toiseksi suurin aseiden viejä maailmassa, joten kas kummaa......Venäjäkin on kuuluisa sotaisuudestaan. Venäjän rooli tässä "pelissä" onkin kas kummaa julman rosvon rooli s,iinä missä Jenkit oli se pelastava poliisi.
        -Eli minä näen, että nää kaks valtiota tekee periaatteessa yhteistyötä ja pelaa rahaa molempien pusiin.. Se ei ehkä ole varsinaisesti ääneen sovittu sopimus, vaan enemmänkin sanaton sopimus, minkä nää kaks valtiota kyllä vallan hyvin tiedostavat. Kyse on rahasta ja on aina ollut.. Toinen hämmentää ja luo uhkaa ja toinen ikäänkuin tarjoaa siihen pelastustaan. -->Näin on luotu markkinat aseteollisuudelle.


    • Anonyymi

      Joo niin metsässä olemista ja räiskimistähän.... mutta oli aika mukavaa tuollainenkin joskus... tämä nimimerkki kannattaa kyllä painaamieleen: Ajattelijan_Osa... .tämä tyttö jonka kanssa juttelin ja valehtelee kaiken aina.

      Harrasteampuninen on kyllä mielestäni hauskaa lajia, mutta kalliita kuin golf sitten _:D

      • Anonyymi

        Ja minkä vuoksi tuo nimimerkki kannattaisi painaa mieleen?
        Tämä ihme heppu on aivan pihalla, hullun paperit saisi heti ellei ole jo.


    • Anonyymi

      Nykyään kaikki on niin laiskoja et ei varmasti tuu sotia enään... ;D

      • Anonyymi

        Suomessa tuo voi pitääkin paikkansa (mutta eihän Suomi ole ennenkään sotia aloittanut) itärajan takana ei olla ollenkaan yhtä laiskoja, mitä sotimiseen tulee.


    • Aika tietysti kultaa muistoja mutta itseäni ei kyllä kaduta. Oppi siellä toki ampumaan, miinoittamaan ja tekemään kaikenlaista kohteen tuhoamiseksi tai suoraan jos puhutaan niin miten toisesta ihmisestä saa hengen pois. Onneksi ja surella kiitollisuudella olen voinut todeta että näitä en ole tarvinnut.

      Näiden lisäksi sain kyllä sieltä kipinän ea-aitojen ja suunnistuksen kehittämiseksi sekä tajusin fyysisen kunnon merkityksen hyvinvoinnille. Ea-taitojakaan ei suuremmin ole tarvinnut mutta pari eksynyttä on tullut opastettua metsästä tienvarteen.
      Suurimman kasvun koin siitä kun ryhmänjohtajana minulle tuli eteen oma tupa ja uudet alokkaat. Miten saat hyvin erilaisista lähtökohdista tulleet kaverit puhaltamaan yhten hiileen ja saada sellainen henki että he tottelevat käskyjä koska haluavat eikä siksi että on pakko.

      Jos rehellisä ollaan niin ei minuakaan kiinnosta lähteä puolustamaan tätä maata. Meinaan jos minä sinne lähden on tilanne jo kehittynyt aika pahaksi. Kyllä sitä nyt ennemmin asustelee, käy töissä ja harrastelee syvän rauhan aikana kuin olla maalitettuna vihollisen toimesta.
      Itse olen sen verran yksinkertainen otus että en jaksa miettiä monenko lutkan tai kiltin ja kunnollisen naisen vuoksi siellä olen. Yhtä vähän mietin vanhuksia tai lapsia. Minulle riittää kuva omista lapsista, ajatukset sukulaisista ja ystävistä, siinä on ihan riittävästi.

      Se mikä on tietysti muuttunut niin ennen voi aavistaa että rinnalle asettuu joko tuleva tai nykyinen vaalea setämies jonka synnyinläänin voi aavistaa ehkä murteesta. Nyt mitä varusmiehiä olen seurannut niin siinä vieressä voi olla tummaihoinen mies tai nainen; joissain taopuksessa tummaihoinen nainen.

    • Anonyymi

      Isänmaatani puolustan vaikka olisin ainoa valkoihoinen koko maassa. Siitä lähdetään.

      • Anonyymi

        Mutta niin tuollaiset opit maan puolustamiseen voivat tulla aivan muitakin kautta, jos vielä katsovat että tuokin tietää jo niin paljon että emme pysty tuolle mitään enää armeijassa opettamaan.

        Hauska juttu oli kerran erään pääesikunnan vääpelin ja vaimonsa kanssa, ostin radio-ohjattavia pikkuautoja, ja testiksi että toimivatko hyvin tälle testiksi, oli sotilaspoliisi tämä jonka kanssa haimme tuollaiset leluautot pikkuveljilleni... kiteiden vaihto-operaatio jotta toimivat hyvin sitten yhtäaikaa ne halpis-mersut, pikkuautot.

        "Armeija tekee miehistä pikkupoikia" :FD


    • Anonyymi

      Ei ryssä tänne länsirannikolle ihan äkkiä hyökkää ja veneellä pääsee ruotsin puolelle 7 tunnissa omalla moottoriveneellä.

      • Anonyymi

        Oletko varma, ettei ruotsalaiset palauta sinua?


    • Anonyymi

      Eloonjäämistaidoista on aina hyötyä, jos paska alkaa lentämään tuulettimeen.

    • Anonyymi

      Eroa reservistä, niin ei tarvitse puolustaakaan tätä maata sodan syttyessä.

    • Anonyymi

      Minä revin sotilaspassin, täysin hyödytön paperi, ei käy edes henkilöllisyyden todistamiseen, että turha sitä on säilyttää,
      Saunan pesään vaan.....

    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      2
      14861
    2. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      3059
    3. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3055
    4. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3055
    5. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3055
    6. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3054
    7. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3054
    8. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3050
    9. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3046
    10. Nancy Taylor

      😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍 ❤️ ­­­N­­­y­m­­­f­o­m­­­a­­­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl01560856#NancyTaylor 🔞💋❤️💋❤️💋
      Kauris
      0
      3044
    Aihe