Kyllä kuntosalilla on kauniita laihoja naisia. Mut turha toivo,ei niitä saa.
Kuntosalilla laihoja kauniita naisia
172
67
Vastaukset
- Anonyymi
miksei saa oletko kysynyt. Salilla naiset hymyilee ja tervehtii aina joten niitä saa kyllä jos haluaa.
- Anonyymi
Hymyilee jos mies ei ähise.
- Anonyymi
Ei niin vaan tulee pullea ja räyheä elefantti, joka hyökkää kimppuusi kun olet soutulaitteessa.
- Anonyymi
Kuntosalilla ei voi tutustua naisiin. Naiset eivät pidä että heille tullaan juttelemaan salilla. Sensijaan kun lähtee illalla yökerhoon juomaan, voi jutella ja tutustua näihin kuntosalilla käyviin naisiin.
t. viinamies- Anonyymi
Täyttä sontaa:)
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Täyttä sontaa:)
Niin on:)
- Anonyymi
Jättäisitkö sinä auttamatta kun painoja pitää siirrellä nostotankoon?
Se on salimiehen tehtävä, että siellä ollaan auttamassa naista koko ajan ja siten voit sen viinan unohtaa. Vai etkö jaksa nostaa kiekkoja ja jättäisit tyttelin sinne alle? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se on salimiehen tehtävä, että siellä ollaan auttamassa naista koko ajan ja siten voit sen viinan unohtaa. Vai etkö jaksa nostaa kiekkoja ja jättäisit tyttelin sinne alle?Tyttelit taitavat olla kaikki vahvempia kuin palstapojat.
xL - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tyttelit taitavat olla kaikki vahvempia kuin palstapojat.
xLKai se on pakko niin sanoa..
Voisin punnertaa yhdellä kädellä palstapoika selässäni :) - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tyttelit taitavat olla kaikki vahvempia kuin palstapojat.
xLSulla on kierrossa enemmän testoa kuin Bull Mentulalla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sulla on kierrossa enemmän testoa kuin Bull Mentulalla.
Se on kuulepas poika palstanaisilla keskiarvo :)
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sulla on kierrossa enemmän testoa kuin Bull Mentulalla.
Mulla on muutenkin palstan suurimmat munat..
xL - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se on kuulepas poika palstanaisilla keskiarvo :)
Keskimäärin palstanaisella on enemmän testoa kuin Bull Mentulalla? Jaiks.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
xLSitä se roina teettää. Klitta kasvaa ulos pöksyistä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sitä se roina teettää. Klitta kasvaa ulos pöksyistä.
Sun mielestäsi mä olen nainen? Ahaa...
xLiner 😄 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sun mielestäsi mä olen nainen? Ahaa...
xLiner 😄Olen ajatellut sinut transmieheksi. Jutut muka miehekkäitä, mutta kuitenkin neitimäisiä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen ajatellut sinut transmieheksi. Jutut muka miehekkäitä, mutta kuitenkin neitimäisiä.
Hienoa, jatka ajattelua. Se melkein sopii sulle :D
xL - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
xLJa oot opettanut, että meidän tyttelienkin pitää muistaa raapia *raaps*
Sulta opin :'D - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hienoa, jatka ajattelua. Se melkein sopii sulle :D
xLEi siinä ole mitään hävettävää. Ei kukaan nainen huvikseen pumppaa itseään Arskaksi. Pystytkö käyttämään klitoristasi peniksen tavoin, vai killuuko se vaan koristuksena?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja oot opettanut, että meidän tyttelienkin pitää muistaa raapia *raaps*
Sulta opin :'D...alkuun tuntui oudolta, mutta nyt on jo ihan fine!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja oot opettanut, että meidän tyttelienkin pitää muistaa raapia *raaps*
Sulta opin :'DMoi Pönttis :)
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei siinä ole mitään hävettävää. Ei kukaan nainen huvikseen pumppaa itseään Arskaksi. Pystytkö käyttämään klitoristasi peniksen tavoin, vai killuuko se vaan koristuksena?
Ettei nyt vain olisi pikkuhippurippuriikkistä mieskateutta? :D
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei siinä ole mitään hävettävää. Ei kukaan nainen huvikseen pumppaa itseään Arskaksi. Pystytkö käyttämään klitoristasi peniksen tavoin, vai killuuko se vaan koristuksena?
Olkoon miten vaan, niin mulla on isompi kuin sulla! 😊
xL - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ilmiselvää peniskateutta, hmm... :D
xL - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kunhan pelleilen. Tiedän että Lineri osaa arvostaa sitä :D
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olkoon miten vaan, niin mulla on isompi kuin sulla! 😊
xLHaluaisitko että lirputan sitä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Moi Pönttis :)
Ohhoh, kukas se tässä piipertää : )
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ohhoh, kukas se tässä piipertää : )
Annan vinkin. Olen lesbo.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Haluaisitko että lirputan sitä?
Saattaisit olla kuin ulsteri naulakossa :)
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Saattaisit olla kuin ulsteri naulakossa :)
Hmmm... Kuulostaa hyvältä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se on salimiehen tehtävä, että siellä ollaan auttamassa naista koko ajan ja siten voit sen viinan unohtaa. Vai etkö jaksa nostaa kiekkoja ja jättäisit tyttelin sinne alle?Painojahan naiset sinne menee nostelemaan ja myös siirtelemään vai meinaatko että miehiä metsästämään..
- Anonyymi
Mutta ainaski on silmänruokaa:)
- Anonyymi
On siellä meitä isoja ja rumiakin. Ja turha toivo meidänkin suhteen.
xLiner- Anonyymi
😂😂😂👌
- Anonyymi
Itselläni on oikein mukavat suhteet salilla treenaavien ihmisten kanssa, iästä ja sukupuolesta riippumatta.
Joskus kaupallisilla saleilla häiritsi se miten naiset tulivat kysymään apua ja varmistusta selkätaljaan tai penkkipunnerrukseen. Kauniit, seksikkäästi pukeutuneet, hiki virtaa rintavakoon, työnteon ääniä aaah..yhhh...aaaahhhh. Tuollaisen jälkeen oli parempi aina mennä pohjepenkkiin, vaikka ilman painoja, joskus pitää huilata istualtaan.
AsianVierestä- Anonyymi
Ja sitten heräsit.
- Anonyymi
Höpönpöppöä nainen hallitsee selkätaljansa itse. Siihen ei tarvii tulla sotkemaan. Sinne ei saa mennä väkisin kiskomaan miehenä niitä painoja.
Oletko koskaan edes käynyt salilla? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Höpönpöppöä nainen hallitsee selkätaljansa itse. Siihen ei tarvii tulla sotkemaan. Sinne ei saa mennä väkisin kiskomaan miehenä niitä painoja.
Oletko koskaan edes käynyt salilla?Olen käynyt oikeiden ihmisten kanssa jotka haluavat apua viimeisten toistojen kevennyksessä jotta lihakset saadaan maksimaalisesti kehittyvään tilaan. Olen siis käynyt pro-saleilla joissa jokaista liikettä pyritään tekemään samaa metodia käyttäen riippuen siitä onko menossa peruskuntokausi, massakausi vai kilpailukauden treenit.
AsianVierestä - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen käynyt oikeiden ihmisten kanssa jotka haluavat apua viimeisten toistojen kevennyksessä jotta lihakset saadaan maksimaalisesti kehittyvään tilaan. Olen siis käynyt pro-saleilla joissa jokaista liikettä pyritään tekemään samaa metodia käyttäen riippuen siitä onko menossa peruskuntokausi, massakausi vai kilpailukauden treenit.
AsianVierestäNormaalit naiset eivät vedä suoritteita riittävän loppuun, heille tärkeintä on se että käyvät salilla, eivät seuraa lopputulosta niin tarkasti. Ainahan liikkumisesta on hyötyä!
AsianVierestä - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen käynyt oikeiden ihmisten kanssa jotka haluavat apua viimeisten toistojen kevennyksessä jotta lihakset saadaan maksimaalisesti kehittyvään tilaan. Olen siis käynyt pro-saleilla joissa jokaista liikettä pyritään tekemään samaa metodia käyttäen riippuen siitä onko menossa peruskuntokausi, massakausi vai kilpailukauden treenit.
AsianVierestäNo joopa joo taas sun juttujasi... Hei aina ei todellakaan vedetä rajoille. En viitsi edes selittää miksi ei, tuntuu niin ihmeelliseltä että ihmisillä on vielä nykypäivänä noin vääriä luuloja.
xLiner - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No joopa joo taas sun juttujasi... Hei aina ei todellakaan vedetä rajoille. En viitsi edes selittää miksi ei, tuntuu niin ihmeelliseltä että ihmisillä on vielä nykypäivänä noin vääriä luuloja.
xLinerKsih...hyvä, että tulit korjaamaan :)
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No joopa joo taas sun juttujasi... Hei aina ei todellakaan vedetä rajoille. En viitsi edes selittää miksi ei, tuntuu niin ihmeelliseltä että ihmisillä on vielä nykypäivänä noin vääriä luuloja.
xLinerEi aina, mutta voimatreeneissä hyvin usein(itse massakaudella).
Mites sinä nostat ykkösen suoritetta?
AsianVierestä - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei aina, mutta voimatreeneissä hyvin usein(itse massakaudella).
AsianVierestäKäyt salilla ja vemputat niitä painoja...ok, selvä homma:)
AsianVierestä - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei aina, mutta voimatreeneissä hyvin usein(itse massakaudella).
AsianVierestäMitä sä teet ykkösellä? Rikot paikkasi. Anna olla, oikeesti. Sulle on enemmän hyötyä tehdä puolikevyellä painolla !Hyvällä Tuntumalla! vaikka kymppiä. Tekniikka tulee sitten siinä samalla kuntoon kun ajatuksen kanssa teet etkä revi. 3 sek alas, 3 sek pysäytys (pidä jännitys), 3 sek ylös... vaikka noin.
xLiner - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Käyt salilla ja vemputat niitä painoja...ok, selvä homma:)
AsianVierestäEt ole siis koskaan kuullut edes miksi varmistajat ovat penkkipunnerruksessa tai nimeä pakkotoistotekniikka eri laitteissa tai liikkeissä?
Luulin että olet käynyt jo pitkään eri saleilla!!! Nyt vähän kyllä petyin...tai sitten vain haluat vittuilla niin kuin yleensä.
AsianVierestä - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Et ole siis koskaan kuullut edes miksi varmistajat ovat penkkipunnerruksessa tai nimeä pakkotoistotekniikka eri laitteissa tai liikkeissä?
Luulin että olet käynyt jo pitkään eri saleilla!!! Nyt vähän kyllä petyin...tai sitten vain haluat vittuilla niin kuin yleensä.
AsianVierestäItse käytän aina ja ohjeistan muitakin käyttämään eri liikkeissä pakkotoistoja koska ne kehittävät eniten. Pakkotoisto tarkoittaa sitä että kaveri avustaa ne kaksi tai kolme toistoa mitä et itse enää jaksaisi ilman kaverin huutoa ja avustusta. Tuo on varmasti sinulle täysin vieras asia. Paino voi olla 60 % maksimista, 80 % maksimista, pakkotoisto ok hyve. Ei paikat hajoa, tavallaan kyllä, mutta kehittyy.
AsianVierestä - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Et ole siis koskaan kuullut edes miksi varmistajat ovat penkkipunnerruksessa tai nimeä pakkotoistotekniikka eri laitteissa tai liikkeissä?
AsianVierestäPakkotoisto on vain yksi tapa. Vituiksi menee jos jäät siihen junnaamaan. Paskot itsesi ja reenit loppuu siihen. Sä oot tosi pihalla. Kuuklestako taas etsit tietoa?
xL - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pakkotoisto on vain yksi tapa. Vituiksi menee jos jäät siihen junnaamaan. Paskot itsesi ja reenit loppuu siihen. Sä oot tosi pihalla. Kuuklestako taas etsit tietoa?
xLIhan sama, minulla on omat tavat treenata ja niihin olen ollut tyytyväinen. Vartalo sopusuhtainen, olen ihan tyytyväinen.
Huomasin nyt vain ettei minun treenini ole tässä vittuilun keskiössä vaan se kun olen auttanut kauniita naisia toteuttamaan fyysisiä unelmiaan.
Ei jaksa sinun kanssa tyhmiä kiistellä, sori.
AsianVierestä - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä sä teet ykkösellä? Rikot paikkasi. Anna olla, oikeesti. Sulle on enemmän hyötyä tehdä puolikevyellä painolla !Hyvällä Tuntumalla! vaikka kymppiä. Tekniikka tulee sitten siinä samalla kuntoon kun ajatuksen kanssa teet etkä revi. 3 sek alas, 3 sek pysäytys (pidä jännitys), 3 sek ylös... vaikka noin.
xLinerHeh, taitaa ohjeet olla 80 vuotiaiden naimakerhosta:)
Toki staattista joskus mutta ei noin, puoliväliin pito ja räjähtävä ylös.
AsianVierestä - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihan sama, minulla on omat tavat treenata ja niihin olen ollut tyytyväinen. Vartalo sopusuhtainen, olen ihan tyytyväinen.
Huomasin nyt vain ettei minun treenini ole tässä vittuilun keskiössä vaan se kun olen auttanut kauniita naisia toteuttamaan fyysisiä unelmiaan.
Ei jaksa sinun kanssa tyhmiä kiistellä, sori.
AsianVierestäKas kun ei normaalin näköisiä naisia, kauniita vaan kaikki.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kas kun ei normaalin näköisiä naisia, kauniita vaan kaikki.
Normaaleja niin kuin kuvasta näkyy.
https://www.youtube.com/watch?v=e_kecZ7VHdw - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Heh, taitaa ohjeet olla 80 vuotiaiden naimakerhosta:)
Toki staattista joskus mutta ei noin, puoliväliin pito ja räjähtävä ylös.
AsianVierestä"Heh, taitaa ohjeet olla 80 vuotiaiden naimakerhosta:)"
No tuon mä voin susta uskoakin. Muuten sun treenijutut on ihan keksittyjä.
xL - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Heh, taitaa ohjeet olla 80 vuotiaiden naimakerhosta:)"
No tuon mä voin susta uskoakin. Muuten sun treenijutut on ihan keksittyjä.
xLSinä et ymmärrä antaa toisille ihmisille vapautta tehdä jotain mitä itse haluavat. Treenaamisestakin saat paksaraivarit jos joku on auttanut toisia viimeisten toistojen kevennyksessä. Olet sellainen "negatiivinen takiainen", mutta psyykeesi tarvitsee sitä toisille vittuilua, vain kohde voi vaihtua.
AsianVierestä - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinä et ymmärrä antaa toisille ihmisille vapautta tehdä jotain mitä itse haluavat. Treenaamisestakin saat paksaraivarit jos joku on auttanut toisia viimeisten toistojen kevennyksessä. Olet sellainen "negatiivinen takiainen", mutta psyykeesi tarvitsee sitä toisille vittuilua, vain kohde voi vaihtua.
AsianVierestäEi vaan mä naureskellen sun "asiantuntemuksillesi". Valehtele edes sellaisista aiheista josta tiedät jotain. Olet vain luikero olmi, jonka salilla käymisen on wanna be- luokkaa.
xL - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinä et ymmärrä antaa toisille ihmisille vapautta tehdä jotain mitä itse haluavat. Treenaamisestakin saat paksaraivarit jos joku on auttanut toisia viimeisten toistojen kevennyksessä. Olet sellainen "negatiivinen takiainen", mutta psyykeesi tarvitsee sitä toisille vittuilua, vain kohde voi vaihtua.
AsianVierestäJa hei, älä lähde vittuilemaan jollei sun itsetunto kestäkään sitä 😄
Vittuilu on parhaimmillaan ihan huippu hauskaa. Mulla on ikävä Pikkukakkosen kanssa vääntöä, sillä oli hyvä huumorin- ja tilanteentaju.
xL
- Anonyymi
Minä ainakin aion tulla valtavaksi salinaiseksi.
- Anonyymi
Niinpä turha toivo kun kaljamahaa ja ei niin komea.
- Anonyymi
Tee kyykkyjä! Hii-op.
- Anonyymi
Hyvää huomenta-liikkeen takavarmistajaksi :D
- Anonyymi
Miten se tehdään? Näytäpäs.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oliko se https://www.is.fi/nyrkkeily/art-2000006197375.html
tämän tyyppinen taivutus?Olisi kyllä kivaa olla joskus kuvaaja:)
AsianVierestä - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olisi kyllä kivaa olla joskus kuvaaja:)
AsianVierestäAsiaton laukaisu. Kohde tietämätön.
- Anonyymi
Minä itse laihdutan nyt ja hommaan kauniin naisen.
- Anonyymi
Tarpeeksi saa lihavia yli 40 naisia niin alkaa masentaa, mulle alko riittään ne!
- Anonyymi
Se on jännä juttu ettei teille miehille kelpaa edes sopusuhtainen ja melkein nätti, vaan pitää tavoitella sellaista kuuta taivaalta. Eikö sellainen omannäköinen ihminen riitä?
- Anonyymi
Riittää mulle, muttakun itse en saa edes sellaista, naiset ei vastaa viesteihin vaikks kehuu heitä kauniiksi, en ymmärrä. En jaksa yhtää enää tätä, keskityn pudottaa painoa, niin saisi naisenkin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Riittää mulle, muttakun itse en saa edes sellaista, naiset ei vastaa viesteihin vaikks kehuu heitä kauniiksi, en ymmärrä. En jaksa yhtää enää tätä, keskityn pudottaa painoa, niin saisi naisenkin.
Ja syön vähemmän ja ryyppään vähemmän, luulisi että naisia alkaa kiinnostamaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja syön vähemmän ja ryyppään vähemmän, luulisi että naisia alkaa kiinnostamaan.
Syödä kannattaa ehdottomasti tarpeeksi myös laihdutuskuurilla, elimistösi voi mennä säästöliekille, etkä enää laihdu. Juomisen voisit lopettaa kokonaan neuvoo palstan personal raineri...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Syödä kannattaa ehdottomasti tarpeeksi myös laihdutuskuurilla, elimistösi voi mennä säästöliekille, etkä enää laihdu. Juomisen voisit lopettaa kokonaan neuvoo palstan personal raineri...
Ai kyllä salilla on kivaa, urheilu on ihanaa!!!
Ja saa syödä normaalisti, herkkujakin ja kaljaa, ei nouse paino kun urheilee kunnolla monta kertaa viikossa.
Sohvalla kiva rentoutua ja aatella komeita salikavereita. Totta on, ettei iskuhommat oikeen kuulu salille, on tosi vaikea tietää, onko ok puhua. Muakin monet tuijottelee ja joillekkin hymyilen. Ihan normaalia.
En käy baareissa, joten olisi kiva löytää urheilullinen kaveri. Mut harva ottaa riskin menettää naamarinsa vakisalilla pakkien tai riitojen vuoksi. Sellasta se, ite en välitä noloista tilanteista, nekin on ihan normaaleja.
- Anonyymi
Minä tykkään monista tavis naisista, se hyvä jos pyöreä pylly ja vähän muotoja. Tällä hetkellä on paska fiilis etten kelpaa kellekkään ja kovaa haluais naisen. Edellinen nainen oli lihava mutta meikkas ja erittäin seksikäs siispä rumaa ei kiitos.
- Anonyymi
Vikahan on sinun omassa itsetunnossasi, joka heilahtelee itseinhosta toiseen äärimmäisyyteen jo vastauksestasi päätellen. Opettele hyväksymään, rakastamaan ja arvostamaan itseäsi sellaisena kuin olet, niin siit se lähtee.
Entäs jos menisit Jehovien valtakunnan salille? ☝️😃☝️
- Anonyymi
Täytyy varmaan kohta lähteekki :D.
Anonyymi kirjoitti:
Täytyy varmaan kohta lähteekki :D.
Sanookohan ne toisilleen kartsalla, että kävimpä tuossa eilen salilla. Otin kunnon nipun vartiotornilehdykäisiä ja päivitin raamatun. 😬
- Anonyymi
Disse kirjoitti:
Sanookohan ne toisilleen kartsalla, että kävimpä tuossa eilen salilla. Otin kunnon nipun vartiotornilehdykäisiä ja päivitin raamatun. 😬
Aah.. no nyt mä hokasin. Tuo on se sali mistä AV puhuu.
xL - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
xLTreeniä treeniä, Jutta näyttää sinulle vähän mallia.
https://www.youtube.com/watch?v=8d8UFKv-vnM
AsianVierestä Anonyymi kirjoitti:
xLNo työ salityypit jsksatte vouhkata kaikki siitä, mikä tapa treenata on oikea.... meillä säbäpiireissä on yks sanonta..... lahjattomat treenaa! 😂
- Anonyymi
Disse kirjoitti:
No työ salityypit jsksatte vouhkata kaikki siitä, mikä tapa treenata on oikea.... meillä säbäpiireissä on yks sanonta..... lahjattomat treenaa! 😂
Hyväksyn kaikille oman tavan elää ja myös treenata, en työnnä omaa pahaa oloani toisten puseroon. Joillakin on tapana keljuilla jos joku olisi vaikka auttanut sokeaa kadun yli.
Hyväksyn kaikille oman tavan elää ja myös treenata, en työnnä omaa pahaa oloani toisten puseroon. Joillakin on tapana keljuilla jos joku olisi vaikka auttanut sokeaa kadun yli.
AsianVierestäNo sithän sä keskityt vaan siihen omaan tapaasi, eikä linerin myllytykset haittaa..... 😃
Lineri tykkää hämmentää ja hän jos kuka löytää kipupisteet... ehkä et oo ihan tyytyväinen omaan elämään, jos siihen joku pääsee väliin?
Linukka on huipputyyppi... sellaisia tarvitaan palstalla. 😊👌- Anonyymi
Disse kirjoitti:
No sithän sä keskityt vaan siihen omaan tapaasi, eikä linerin myllytykset haittaa..... 😃
Lineri tykkää hämmentää ja hän jos kuka löytää kipupisteet... ehkä et oo ihan tyytyväinen omaan elämään, jos siihen joku pääsee väliin?
Linukka on huipputyyppi... sellaisia tarvitaan palstalla. 😊👌Aivan varmasti on huipputyyppi sellaisille joita ei ota hampaisiinsa.
Nyt on aika hänen jo vaihtaa kohdetta, sen hän joutuu tekemään.
Aivan varmasti on huipputyyppi sellaisille joita ei ota hampaisiinsa.
AsianVierestäHän haistaa heikkouden. Ja hyvä niin. Tää on keskustelusivusto, eikä mikään kaveritsemppipalvelusivusto.
Tietty jos lopetat itse täällä kirjoittelun, et joudu kohteeksi enää...😉
Oon mäkin ollut Linerin kohteena ja ihan hyvää buustia sain, että minusta sellainen on vaan hyvää... saa haastettua omia mielipiteitään ja perustella... harmi että meillä ei ole Linerin kanssa sellaista yhteistä juttua mistä vois enää vääntää... 🤔- Anonyymi
Disse kirjoitti:
Hän haistaa heikkouden. Ja hyvä niin. Tää on keskustelusivusto, eikä mikään kaveritsemppipalvelusivusto.
Tietty jos lopetat itse täällä kirjoittelun, et joudu kohteeksi enää...😉
Oon mäkin ollut Linerin kohteena ja ihan hyvää buustia sain, että minusta sellainen on vaan hyvää... saa haastettua omia mielipiteitään ja perustella... harmi että meillä ei ole Linerin kanssa sellaista yhteistä juttua mistä vois enää vääntää... 🤔Tämä on nimenomaan kaveritsemppipalvelusivusto vakkareille, muita ei suvaita.
Anonyymi kirjoitti:
Tämä on nimenomaan kaveritsemppipalvelusivusto vakkareille, muita ei suvaita.
Ei suvaita? Miten se ilmenee? Sitenkö että joku tulee ja kyseenalaistaa? Kirjoittaa inhottavasti vasta-argumentin?
Kyllä minusta täällä tunnetuilla nimimerkeillä kirjoittavat ihan keskenäänkin heittävät toisilleen ihan reipasta kritiikkiä ja siitä tunnistaa kritiikin oikein vastaanottavan, että hän perustelee oman mielipiteensä, eikä lähde henkilöhyökkäykseen. Mutta jokainen luo täällä oman käsityksensä toisesta omien kokemustensa kautta. Se tekee välillä niitä trolliajatuksia ja salaliittoteorioita, mutta myös kirpeää kritiikkiäkin toisia kohtaan.
Muistakaa nyt vaan, että nämä kirjoitukset täällä ovat lukijan vastuulla. Kirjoittaa saa, mutta lukea ei tarvitse. 😊👌Elämään ja sinkkupalstaakin voi suhtautua monella tavalla riippuen omasta arvomaailmastaan. Joku etsii sitä kohtaa johon voi toista lyödä, eikä väliä vaikka se olisi vyön alla. Joillekin toiselle joku muu tapa on parempi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tämä on nimenomaan kaveritsemppipalvelusivusto vakkareille, muita ei suvaita.
Ajettiinhan pönttiskin pois eli ei kaveritsemppipalvelusivu vakkareillekaan.
- Anonyymi
Kaskenpolttaja kirjoitti:
Elämään ja sinkkupalstaakin voi suhtautua monella tavalla riippuen omasta arvomaailmastaan. Joku etsii sitä kohtaa johon voi toista lyödä, eikä väliä vaikka se olisi vyön alla. Joillekin toiselle joku muu tapa on parempi.
Joillakin se arvomaailma näyttää pohjautuvan savustukseen.
Anonyymi kirjoitti:
Joillakin se arvomaailma näyttää pohjautuvan savustukseen.
Arvoja on monenlaisia. Epäilemättä useimmat ajattelevat, että heillä on oikeus toteuttaa omia arvojaa parhaimmaksi katsomallaan tavalla.
Elämään ja sinkkupalstaakin voi suhtautua monella tavalla riippuen omasta arvomaailmastaan. Joku etsii sitä kohtaa johon voi toista lyödä, eikä väliä vaikka se olisi vyön alla. Joillekin toiselle joku muu tapa on parempi.
No vyön alle lyöjiä on maailmassa aina. Kannattaakin opetella ottamaan lyöntejä vastaan ennemmin kun alkaa kamppanjoimaan niitä vastaan...koska ne ei lopu ikinä.
Ei minua ainskaan haittaa täällä kenenkään kommentit. Sitä vartenhan täällä olen, että mun juttuihin tulee vastakommentteja. 😁👌Disse kirjoitti:
No vyön alle lyöjiä on maailmassa aina. Kannattaakin opetella ottamaan lyöntejä vastaan ennemmin kun alkaa kamppanjoimaan niitä vastaan...koska ne ei lopu ikinä.
Ei minua ainskaan haittaa täällä kenenkään kommentit. Sitä vartenhan täällä olen, että mun juttuihin tulee vastakommentteja. 😁👌Vastakommentti ja vyön alle lyöminen ovat aivan eri asioita.
Vyön alle lyöjiä, kiusaajia, vi.ttuilijoita ...heitä on aina. On myös heitä, jotka hyväksyvät sen ja kehoittavat muita hyväksymään sen. On heitä, jotka vaikenemalla hyväksyvät nuo vyön alle lyöjät. Ja on heitä, joiden mielestä kaikenlainen käytös ei ole hyväksyttävää ja siihen tulee puuttua.
Se, että jotain yleisesti ei-toivottavaa käytöstä on, ei tee siitä asiaa, joka pitää vain hyväksyä ja jos ei kestä, tai hyväksy, pitää poistua paikalta.
Jos ajatellaan keskustelupalstoja , ajatus, että heikot sortuu elon tiellä, jätkä senkun porskuttaa , on valitettavan yleinen. Keskustelupalstoilla joidenkin mielestä saavat olla vain he, jotka kestävät mitä vain. Muille voi vapaasti vi.ttuilla mielensäpahoittamisesta, loukkaantumisesta, sen sellaisista asioista.
Sama kyllä pätee tuolla live-elämässäkin.Kaskenpolttaja kirjoitti:
Vastakommentti ja vyön alle lyöminen ovat aivan eri asioita.
Vyön alle lyöjiä, kiusaajia, vi.ttuilijoita ...heitä on aina. On myös heitä, jotka hyväksyvät sen ja kehoittavat muita hyväksymään sen. On heitä, jotka vaikenemalla hyväksyvät nuo vyön alle lyöjät. Ja on heitä, joiden mielestä kaikenlainen käytös ei ole hyväksyttävää ja siihen tulee puuttua.
Se, että jotain yleisesti ei-toivottavaa käytöstä on, ei tee siitä asiaa, joka pitää vain hyväksyä ja jos ei kestä, tai hyväksy, pitää poistua paikalta.
Jos ajatellaan keskustelupalstoja , ajatus, että heikot sortuu elon tiellä, jätkä senkun porskuttaa , on valitettavan yleinen. Keskustelupalstoilla joidenkin mielestä saavat olla vain he, jotka kestävät mitä vain. Muille voi vapaasti vi.ttuilla mielensäpahoittamisesta, loukkaantumisesta, sen sellaisista asioista.
Sama kyllä pätee tuolla live-elämässäkin.Joillekin joku on vastakommentointia ja eri mielipidettä, toiselle se on kiusaamista ja arvostamattomuutta, kun meitä on niin monenlaisia ihmisiä.
Se että joku asia joltakulta tuntuu menevän vyön alle täällä tai irl, niin siinä on silloin itsessä joku arka paikkakin. Sitä kannattaa tutkailla ja miettiä, eikä vaan vihaisena puida nyrkkiä muille ihmisille.
Täällä noi piikikkäät tyypit on koko idean kantava voima.... muuten tää ois pelkkää joopajoojutustelua, kuten aikoinan lyhytaaltopuhelimilla käydyt keskustelut. 😃.Disse kirjoitti:
Joillekin joku on vastakommentointia ja eri mielipidettä, toiselle se on kiusaamista ja arvostamattomuutta, kun meitä on niin monenlaisia ihmisiä.
Se että joku asia joltakulta tuntuu menevän vyön alle täällä tai irl, niin siinä on silloin itsessä joku arka paikkakin. Sitä kannattaa tutkailla ja miettiä, eikä vaan vihaisena puida nyrkkiä muille ihmisille.
Täällä noi piikikkäät tyypit on koko idean kantava voima.... muuten tää ois pelkkää joopajoojutustelua, kuten aikoinan lyhytaaltopuhelimilla käydyt keskustelut. 😃.Toki suhtaudumme eri tavoin ja jollekin jo se eri mieltä oleminen on loukkaavaa.
Ihmisillä on arkoja paikkoja ja siihen se vyön alle iskeminen perustuukin. Joku on hyvä haistamaan sen heikon kohdan, kuten sanoitkin ja iskee siihen surutta. Itse en halua lähteä sellaiselle linjalle. Jos ei asioitaan osaa sanoa muuten kuin kaivamalla sen arimman kohdan ja mätkimällä siihen, itse henk.kohtaisesti jätän silloin väliin kokonaan. Minulle ihmisten tahallinen satuttaminen ei tuota tyydytystä kuten se joillekin tyydyttää.
Kun luen näitä kommenttejasi, nousee mieleeni kysymys...onko mielestäsi viihdyttävää katsella ja lueskellä vaikka tässä päivänä muutamana käytyä keskustelua, jossa vi.ttuiltiin lähes jokaiselle?
Piikikkyyskin voi olla fiksua piikikkyyttä ,jossa toinen haastetaan älylliseen mittelöön. Silloin mitellään sanan säilällä, ei isketä toisen heikkoihin kohtiin. Minun kunniakäsiteeni ovat sellaiset, ettei maassa makaavan potkiminen ole mitenkään kunniakasta.Kaskenpolttaja kirjoitti:
Toki suhtaudumme eri tavoin ja jollekin jo se eri mieltä oleminen on loukkaavaa.
Ihmisillä on arkoja paikkoja ja siihen se vyön alle iskeminen perustuukin. Joku on hyvä haistamaan sen heikon kohdan, kuten sanoitkin ja iskee siihen surutta. Itse en halua lähteä sellaiselle linjalle. Jos ei asioitaan osaa sanoa muuten kuin kaivamalla sen arimman kohdan ja mätkimällä siihen, itse henk.kohtaisesti jätän silloin väliin kokonaan. Minulle ihmisten tahallinen satuttaminen ei tuota tyydytystä kuten se joillekin tyydyttää.
Kun luen näitä kommenttejasi, nousee mieleeni kysymys...onko mielestäsi viihdyttävää katsella ja lueskellä vaikka tässä päivänä muutamana käytyä keskustelua, jossa vi.ttuiltiin lähes jokaiselle?
Piikikkyyskin voi olla fiksua piikikkyyttä ,jossa toinen haastetaan älylliseen mittelöön. Silloin mitellään sanan säilällä, ei isketä toisen heikkoihin kohtiin. Minun kunniakäsiteeni ovat sellaiset, ettei maassa makaavan potkiminen ole mitenkään kunniakasta.No tähän liittyy omakohtaista kokemusta.
Itsekin tällä samaisella sivustolla kipuilin ja varmaan juuri Lineri oli päällimmäisiä piikittelijöitä. Mutta jos olisin kokenut, että makaan maassa jo ja oon niin ulkopuolisen avun ja tuen tarpeessa, olisin taatusti etsinyt toisen tien.... vaan enpä valinnut.
Mutta se toi minut lähemmäksi minua itseäni. Aivan minulle korvaamaton kokemus. Jos olisin vain keskittynyt itseni (silloisen egoni) puolustamiseen, en olisi sillä tiellä, että löydän omaa itseäni (identiteettiä) paremmin joka päivä.
Siihen että löytää itsestään jotain, tarvitaan muita, mutta se ei tule vain sillä, että joku taputtaa olalle. Kaikista tärkeintä on erinäkökulmista tulevat kärkkäätkin kommentit. Niitten vaikutus vaan laantuu sitä mukaa mitä varmemmin sä tiedät kuka sä oot... siis itse.
Jokainen toisen sanoma asia on osa häntä, kertoo hänestä jotain, vaikka se olis minulle tarkoitettu. Joku haukkuu homoks, niin hänen oma seksuaalisuus tai vst. on silloin epävarma hälle.... ja joku minun sanominen on herättänyt hänessä taas reagtion sanomaan hänen sellaista....näin se toimii... ja siitä pitäis jokaisen ottaa koppi jos nielii saada täältä näistä jutuisteluista kaiken irti. 😊👌Disse kirjoitti:
No tähän liittyy omakohtaista kokemusta.
Itsekin tällä samaisella sivustolla kipuilin ja varmaan juuri Lineri oli päällimmäisiä piikittelijöitä. Mutta jos olisin kokenut, että makaan maassa jo ja oon niin ulkopuolisen avun ja tuen tarpeessa, olisin taatusti etsinyt toisen tien.... vaan enpä valinnut.
Mutta se toi minut lähemmäksi minua itseäni. Aivan minulle korvaamaton kokemus. Jos olisin vain keskittynyt itseni (silloisen egoni) puolustamiseen, en olisi sillä tiellä, että löydän omaa itseäni (identiteettiä) paremmin joka päivä.
Siihen että löytää itsestään jotain, tarvitaan muita, mutta se ei tule vain sillä, että joku taputtaa olalle. Kaikista tärkeintä on erinäkökulmista tulevat kärkkäätkin kommentit. Niitten vaikutus vaan laantuu sitä mukaa mitä varmemmin sä tiedät kuka sä oot... siis itse.
Jokainen toisen sanoma asia on osa häntä, kertoo hänestä jotain, vaikka se olis minulle tarkoitettu. Joku haukkuu homoks, niin hänen oma seksuaalisuus tai vst. on silloin epävarma hälle.... ja joku minun sanominen on herättänyt hänessä taas reagtion sanomaan hänen sellaista....näin se toimii... ja siitä pitäis jokaisen ottaa koppi jos nielii saada täältä näistä jutuisteluista kaiken irti. 😊👌Onko viestisi siis se, että vahvampi voi kävellä toisen yli hyvällä omallatunnolla, onhan hän antanut toiselle mahdollisuuden tutustua itseensä ja kasvaa ihmisenä?
Olemmeko me vastuussa vain itsestämme? Voimme ottaa oman tilamme ajattelematta muita?
Ajattelen niin, että omassa elämässäni tärkein asia ei ole se, että otan tilani vaikka väkisin ruhjomalla toisia. Sitä materiaalia omaan kasvuun saa kyllä myöskin puolustamalla omaa tilaansa ja siinä sivussa myös muiden tilaa.
Vaikka ymmärtää toisen tekojen taustoja, ei se kuitenkaan tarkoita sitä, että pitää hyväksyä huono käytös . Eikä se tarkoita sitäkään , että jos omassa taustassa on jotain kipukohtia, se antaa oikeuden kiusata.
Kyllähän siitä puuttumisesta ajoittain keskustellaan. Pitääkö puuttua vai eikö pidä?
Siitäkin keskustellaan , pitääkö koko kylän kasvattaa, vai onko vain perhe kasvattaja.
Hyvä, että keskustellaan...Kaskenpolttaja kirjoitti:
Onko viestisi siis se, että vahvampi voi kävellä toisen yli hyvällä omallatunnolla, onhan hän antanut toiselle mahdollisuuden tutustua itseensä ja kasvaa ihmisenä?
Olemmeko me vastuussa vain itsestämme? Voimme ottaa oman tilamme ajattelematta muita?
Ajattelen niin, että omassa elämässäni tärkein asia ei ole se, että otan tilani vaikka väkisin ruhjomalla toisia. Sitä materiaalia omaan kasvuun saa kyllä myöskin puolustamalla omaa tilaansa ja siinä sivussa myös muiden tilaa.
Vaikka ymmärtää toisen tekojen taustoja, ei se kuitenkaan tarkoita sitä, että pitää hyväksyä huono käytös . Eikä se tarkoita sitäkään , että jos omassa taustassa on jotain kipukohtia, se antaa oikeuden kiusata.
Kyllähän siitä puuttumisesta ajoittain keskustellaan. Pitääkö puuttua vai eikö pidä?
Siitäkin keskustellaan , pitääkö koko kylän kasvattaa, vai onko vain perhe kasvattaja.
Hyvä, että keskustellaan...Jossain kirjassa oli esimerkki, että yhteisöt ovat ihmislauma, mikä polkee vettä paikallaan. Jos joku sairastuu, siitä pidetään kiinni hetki, mutta ei häntä kokoaikaa jakseta kantaa, vaan jossain vaiheessa on pakko keskittyä itse pysymään pinnalla, niin että pitemmän päälle kukaan ei kannattele sellaista, joka ei yritä myös itse pitää itseään pinnalla.
Sitten on niitä, jotka pyrkivät toisten päälle. Kiipeävät toisia pitkin asettamaan itsensä kaikkien muitten päälle, ettei tarviaisi polkea yhtään, mutta sellaiset revitään sieltä äkkiä alas ja poljetaan jalkoihin.
Minä ymmärrän ainakin niitä ketkä ei jaksa auttaa roikkujaa, mutta ymmärrän niitäkin ketkä repii sen toisten yläpuolelle itsensä asettavan alas. Lineri on tarkka vaikka siitä, että kukaan ei asetu kenenkään yläpuolelle...meitä on onneksi erilaisia...Kaskenpolttaja kirjoitti:
Onko viestisi siis se, että vahvampi voi kävellä toisen yli hyvällä omallatunnolla, onhan hän antanut toiselle mahdollisuuden tutustua itseensä ja kasvaa ihmisenä?
Hyvä, että keskustellaan...Niin. Siis yhteisöt opettaa aina. Olipa se sikkupalsta tai kouluyhteisö, perhe, suku....
Parhaiten näissä pärjää ne, ketkä tiedostaa itsensä ja omat tunteet parhaiten.
Maaima muuttuu ympärillä, itse muututaan, mutta se että osaa huomioida muutoksia itsessä ja ympäristössä on aina itsestä kiinni... kyllä mä ainakin toivon, että kaikki löytäis itsensä siinä määrin, että hoksais pitää itsestään huolen kaikillatavoin itse.Disse kirjoitti:
Jossain kirjassa oli esimerkki, että yhteisöt ovat ihmislauma, mikä polkee vettä paikallaan. Jos joku sairastuu, siitä pidetään kiinni hetki, mutta ei häntä kokoaikaa jakseta kantaa, vaan jossain vaiheessa on pakko keskittyä itse pysymään pinnalla, niin että pitemmän päälle kukaan ei kannattele sellaista, joka ei yritä myös itse pitää itseään pinnalla.
Sitten on niitä, jotka pyrkivät toisten päälle. Kiipeävät toisia pitkin asettamaan itsensä kaikkien muitten päälle, ettei tarviaisi polkea yhtään, mutta sellaiset revitään sieltä äkkiä alas ja poljetaan jalkoihin.
Minä ymmärrän ainakin niitä ketkä ei jaksa auttaa roikkujaa, mutta ymmärrän niitäkin ketkä repii sen toisten yläpuolelle itsensä asettavan alas. Lineri on tarkka vaikka siitä, että kukaan ei asetu kenenkään yläpuolelle...meitä on onneksi erilaisia...En ota kantaa yksittäisiin kirjoittajiin tai heidän motiiveihinsa.
Kysehän on omasta moraalista. Miten hahmottaa itsensä osana yhteisöä . Oikeastaan toisen motiivien ymmärtäminen on helppoa juuri sitä kautta, kun ajattelee omia motiivejaan. Miksi minä tee sitä mitä teen?
Saatan ymmärtää sinut väärin, kun minulle tulee kuva sanoistasi, että heikkojen kuuluukin pudota pois, elleivät he lakkaa olemasta heikkoja. Miten sinä siinä tapauksessa määrittelet heikot?
Yhteisö opettaa, se on selvä ja siksi onkin tärkeää se, mikä on se oppi jota yhteisö opettaa. Onhan meillä näitä yhteisöjä, joiden oppeja en ainakaan itse halua allekirjoittaa.
Parhaiten pärjäävät jollakin mittarilla mitattuna he, joita ei muiden jaksamiset kiinnosta. Joiden pyrkimys on keinolla millä tahansa turvata omat edut. Siitä voi olla montaa mieltä miten " hyvä" sellainen pyrkimys muiden kannalta on ja onko sillä mitään väliä mitä mieltä muut ovat?
Jos ei kykene/hoksaa pitää huolta itsestä, joutaakin uupumaan matkalle, niinkö?Kaskenpolttaja kirjoitti:
En ota kantaa yksittäisiin kirjoittajiin tai heidän motiiveihinsa.
Kysehän on omasta moraalista. Miten hahmottaa itsensä osana yhteisöä . Oikeastaan toisen motiivien ymmärtäminen on helppoa juuri sitä kautta, kun ajattelee omia motiivejaan. Miksi minä tee sitä mitä teen?
Saatan ymmärtää sinut väärin, kun minulle tulee kuva sanoistasi, että heikkojen kuuluukin pudota pois, elleivät he lakkaa olemasta heikkoja. Miten sinä siinä tapauksessa määrittelet heikot?
Yhteisö opettaa, se on selvä ja siksi onkin tärkeää se, mikä on se oppi jota yhteisö opettaa. Onhan meillä näitä yhteisöjä, joiden oppeja en ainakaan itse halua allekirjoittaa.
Parhaiten pärjäävät jollakin mittarilla mitattuna he, joita ei muiden jaksamiset kiinnosta. Joiden pyrkimys on keinolla millä tahansa turvata omat edut. Siitä voi olla montaa mieltä miten " hyvä" sellainen pyrkimys muiden kannalta on ja onko sillä mitään väliä mitä mieltä muut ovat?
Jos ei kykene/hoksaa pitää huolta itsestä, joutaakin uupumaan matkalle, niinkö?Vastaan näin sun virkkeisiin niin pysyn itse kartalla paremmin...
”Kysehän on omasta moraalista. Miten hahmottaa itsensä osana yhteisöä . Oikeastaan toisen motiivien ymmärtäminen on helppoa juuri sitä kautta, kun ajattelee omia motiivejaan. Miksi minä tee sitä mitä teen?”
Minulle sana moraali on toisten ihmisten opettama käsite. Tehdä jotain oikein. Ja jos tuon kääntäisi niin, että miten haluaisi että itse tulisi käsitellyksi, niin toiset pitää jämäkästä kritiikistä.... vaikka minä.
”Saatan ymmärtää sinut väärin, kun minulle tulee kuva sanoistasi, että heikkojen kuuluukin pudota pois, elleivät he lakkaa olemasta heikkoja. Miten sinä siinä tapauksessa määrittelet heikot?”
No minusta heikkojen pitäisi tunnistaa paremmin itse itsensä, kun ei sitä kukaan muukaan heidän puolestaan voi tehdä. Itse olen elänyt lapsuuden varsinkin vähän lasikuvun alla suojassa. Se ei antanut oikeanlaisia valmiuksia tunnistaa itseään osana yhteisöä, vaan sitä odotti toisten olevan yhtä ymmärtäviä kuin omat vanhemmat, jotka suojelivat hyvyyttään minua muulta maailmalta. Toisinsanoen tunnevastuu omalta kohdalta oli kypsymätön, kun vanhemmat osin ksntoivat sen. Vahingossa tietty.... olivat epävarmoja miten kasvattavat maalaisina pojan kaupunkiin....
Ja heikko? Se on sellainen joka ei tunnista heikkouksiaan, vaan syyttää kaikkia muita oman elämän vastoinkäymisistä...tai olosuhteita.
”Parhaiten pärjäävät jollakin mittarilla mitattuna he, joita ei muiden jaksamiset kiinnosta. Joiden pyrkimys on keinolla millä tahansa turvata omat edut. Siitä voi olla montaa mieltä miten " hyvä" sellainen pyrkimys muiden kannalta on ja onko sillä mitään väliä mitä mieltä muut ovat?”
En allekirjoita tuota. Siihen esimerkkii polkevasta porukasta voisin sanoa, että joskus jokainen tarvitsee toista, mutta ne jotka eivät väliyä muista, vain pelkästään ottavat, eivät anna, sysätään myös pois. Ystävyys/toveruus toimii, kun siitä saadaan yhtäpaljon kuin annetaan, muuten se loppuu.
Hyvä nyrkkisääntö on, että toisia kannattaakin auttaa, muttei itsensä kustannuksella. Vrt. Lentokoneen pelastautumisohje: ensin happimaski itselle naamslla, sitten vasta vierustoverille. Toimii.
”Jos ei kykene/hoksaa pitää huolta itsestä, joutaakin uupumaan matkalle, niinkö?”
No vaikea ketään on väkisinkään saada ymmärtämään pitää itsestään huolta. Jos joku tekee yhä töitä apinana, vaikka on parit burnoutit jo kokenut ja hälle olet asiasta sanonut, että olet huolestunut jne. Niin mitä voit tehdä? Vahdit ja teet hänen puolesta hänen elämään liittyvät päätökset?Disse kirjoitti:
Vastaan näin sun virkkeisiin niin pysyn itse kartalla paremmin...
”Kysehän on omasta moraalista. Miten hahmottaa itsensä osana yhteisöä . Oikeastaan toisen motiivien ymmärtäminen on helppoa juuri sitä kautta, kun ajattelee omia motiivejaan. Miksi minä tee sitä mitä teen?”
Minulle sana moraali on toisten ihmisten opettama käsite. Tehdä jotain oikein. Ja jos tuon kääntäisi niin, että miten haluaisi että itse tulisi käsitellyksi, niin toiset pitää jämäkästä kritiikistä.... vaikka minä.
”Saatan ymmärtää sinut väärin, kun minulle tulee kuva sanoistasi, että heikkojen kuuluukin pudota pois, elleivät he lakkaa olemasta heikkoja. Miten sinä siinä tapauksessa määrittelet heikot?”
No minusta heikkojen pitäisi tunnistaa paremmin itse itsensä, kun ei sitä kukaan muukaan heidän puolestaan voi tehdä. Itse olen elänyt lapsuuden varsinkin vähän lasikuvun alla suojassa. Se ei antanut oikeanlaisia valmiuksia tunnistaa itseään osana yhteisöä, vaan sitä odotti toisten olevan yhtä ymmärtäviä kuin omat vanhemmat, jotka suojelivat hyvyyttään minua muulta maailmalta. Toisinsanoen tunnevastuu omalta kohdalta oli kypsymätön, kun vanhemmat osin ksntoivat sen. Vahingossa tietty.... olivat epävarmoja miten kasvattavat maalaisina pojan kaupunkiin....
Ja heikko? Se on sellainen joka ei tunnista heikkouksiaan, vaan syyttää kaikkia muita oman elämän vastoinkäymisistä...tai olosuhteita.
”Parhaiten pärjäävät jollakin mittarilla mitattuna he, joita ei muiden jaksamiset kiinnosta. Joiden pyrkimys on keinolla millä tahansa turvata omat edut. Siitä voi olla montaa mieltä miten " hyvä" sellainen pyrkimys muiden kannalta on ja onko sillä mitään väliä mitä mieltä muut ovat?”
En allekirjoita tuota. Siihen esimerkkii polkevasta porukasta voisin sanoa, että joskus jokainen tarvitsee toista, mutta ne jotka eivät väliyä muista, vain pelkästään ottavat, eivät anna, sysätään myös pois. Ystävyys/toveruus toimii, kun siitä saadaan yhtäpaljon kuin annetaan, muuten se loppuu.
Hyvä nyrkkisääntö on, että toisia kannattaakin auttaa, muttei itsensä kustannuksella. Vrt. Lentokoneen pelastautumisohje: ensin happimaski itselle naamslla, sitten vasta vierustoverille. Toimii.
”Jos ei kykene/hoksaa pitää huolta itsestä, joutaakin uupumaan matkalle, niinkö?”
No vaikea ketään on väkisinkään saada ymmärtämään pitää itsestään huolta. Jos joku tekee yhä töitä apinana, vaikka on parit burnoutit jo kokenut ja hälle olet asiasta sanonut, että olet huolestunut jne. Niin mitä voit tehdä? Vahdit ja teet hänen puolesta hänen elämään liittyvät päätökset?Kieltämättä käymme vähän laajalla skaalalla keskustelua.
Otan siis saman käytännön kuin sinä.
"Minulle sana moraali on toisten ihmisten opettama käsite. Tehdä jotain oikein. Ja jos tuon kääntäisi niin, että miten haluaisi että itse tulisi käsitellyksi, niin toiset pitää jämäkästä kritiikistä.... vaikka minä. "
Kaikki meidän sanamme ovat jonkun toisen lanseeraamat. Millaisia sisältöjä niihin kukin laitaa , on sitten toinen juttu.
Juuri se ajatus, että miten toivoo itseä kohdeltavan, on hyvä lähtökohta, kutsui sitä moraaliksi tai jollakin muulla sanalla.
Tuossa ajatuksessa on kuitenkin otettava se huomioon, kuten sanoitkin, että toiset pitävät vaikka siitä jämäkästä kritiikistä ja toiset tarvitsevat toisenlaisen lähestymisen. Siis jos lähtökohta on se kaikkien paras mahdollinen hyvinvointi.
Raamatussa, josta tuo edellä olevakin ajatus on, Paavali sanoo olevansa kreikkalaiselle kreikkalainen ja roomalaiselle roomalainen, tai jotenkin siihen tyyliin, jonka ainakain itse tulkitsen tarkoittavan sitä, että virittäytyy sen "vastapelurin" taajuudelle. Itse pyrin siihen, mutta kaikki eivät pidä sitä tärkeänä arvona.
"No minusta heikkojen pitäisi tunnistaa paremmin itse itsensä, kun ei sitä kukaan muukaan heidän puolestaan voi tehdä. Itse olen elänyt lapsuuden varsinkin vähän lasikuvun alla suojassa. Se ei antanut oikeanlaisia valmiuksia tunnistaa itseään osana yhteisöä, vaan sitä odotti toisten olevan yhtä ymmärtäviä kuin omat vanhemmat, jotka suojelivat hyvyyttään minua muulta maailmalta. Toisinsanoen tunnevastuu omalta kohdalta oli kypsymätön, kun vanhemmat osin ksntoivat sen. Vahingossa tietty.... olivat epävarmoja miten kasvattavat maalaisina pojan kaupunkiin....
Ja heikko? Se on sellainen joka ei tunnista heikkouksiaan, vaan syyttää kaikkia muita oman elämän vastoinkäymisistä...tai olosuhteita. "
Pitäisi ja pitäisi vaan kun ei se aina mene niin tai siihen tunnistamiseen tarvitaan paljon peilejä ja aikaa ja kärsivällisyyttä.
" Ystävyys/toveruus toimii, kun siitä saadaan yhtäpaljon kuin annetaan, muuten se loppuu.
Hyvä nyrkkisääntö on, että toisia kannattaakin auttaa, muttei itsensä kustannuksella. Vrt. Lentokoneen pelastautumisohje: ensin happimaski itselle naamslla, sitten vasta vierustoverille. Toimii. "
Ystävyys/toveruus...miten sinä mittaat sitä kuinka paljon kumpikin siitä saa?
Toisten auttamisessa onkin se kantava ajatus juuri tuo, ettei omalla kustannuksella. Jos ei itse jaksa, silloin ei voi kannatella toista. Siksi siihen kannatteluun tarvitaankin niitä, jotka ovat vahvemmilla. Kun auttaja uupuu, suossa on yhden sijasta kaksi.
"No vaikea ketään on väkisinkään saada ymmärtämään pitää itsestään huolta. Jos joku tekee yhä töitä apinana, vaikka on parit burnoutit jo kokenut ja hälle olet asiasta sanonut, että olet huolestunut jne. Niin mitä voit tehdä? Vahdit ja teet hänen puolesta hänen elämään liittyvät päätökset?"
Saada ymmärtämään väkisin...ei ketään pidäkään pakottaa ymmärtämään. Ei kannettu vesi kaivossa pysy. Jokaisen pitää oivaltaa itse asiat. Siinä voi olla ohjaamassa, tukemassa, tarttumassa tilaisuuteen. Kenenkään puolesta ei voi päätöksiä tehdä.
Jos otetaan esimerkiksi tuo parit burnoutit kokenut....voiko hänet siis jättää omiin liemiinsä?
No vastaus on tietenkin, että voi. Kenenkäänhän ei tarvitse kulkea vierellä. Hienoa kuitenkin on, jos joku sen tekee.
Jos en ihan väärin muista, sanoit jossain, että haluaisit perustaa jonkun mielenterveyspaikan, jos sinulla olisi paljon rahaa. Eikö niiden paikkojen ajatus ole juuri se, että vahvempi kannattelee sellaista, jolla palikoita ei ole riittävästi? Jos palamme siihen vi.ttuiluun, esim.tuollaisissa paikoissa vi.ttuilu ja vyön alle iskeminen eivät johda kovinkaan hyvään lopputulokseen.
Tuli mieleeni, että onko tässä kaikessa kyse ihmiskäsityksestä? Ja ihmisen arvostamisesta, ansaitsemisesta...kuka ansaitsee vaikka sen hyvän kohtelun tai kannattelun?Kaskenpolttaja kirjoitti:
Kieltämättä käymme vähän laajalla skaalalla keskustelua.
Otan siis saman käytännön kuin sinä.
"Minulle sana moraali on toisten ihmisten opettama käsite. Tehdä jotain oikein. Ja jos tuon kääntäisi niin, että miten haluaisi että itse tulisi käsitellyksi, niin toiset pitää jämäkästä kritiikistä.... vaikka minä. "
Kaikki meidän sanamme ovat jonkun toisen lanseeraamat. Millaisia sisältöjä niihin kukin laitaa , on sitten toinen juttu.
Juuri se ajatus, että miten toivoo itseä kohdeltavan, on hyvä lähtökohta, kutsui sitä moraaliksi tai jollakin muulla sanalla.
Tuossa ajatuksessa on kuitenkin otettava se huomioon, kuten sanoitkin, että toiset pitävät vaikka siitä jämäkästä kritiikistä ja toiset tarvitsevat toisenlaisen lähestymisen. Siis jos lähtökohta on se kaikkien paras mahdollinen hyvinvointi.
Raamatussa, josta tuo edellä olevakin ajatus on, Paavali sanoo olevansa kreikkalaiselle kreikkalainen ja roomalaiselle roomalainen, tai jotenkin siihen tyyliin, jonka ainakain itse tulkitsen tarkoittavan sitä, että virittäytyy sen "vastapelurin" taajuudelle. Itse pyrin siihen, mutta kaikki eivät pidä sitä tärkeänä arvona.
"No minusta heikkojen pitäisi tunnistaa paremmin itse itsensä, kun ei sitä kukaan muukaan heidän puolestaan voi tehdä. Itse olen elänyt lapsuuden varsinkin vähän lasikuvun alla suojassa. Se ei antanut oikeanlaisia valmiuksia tunnistaa itseään osana yhteisöä, vaan sitä odotti toisten olevan yhtä ymmärtäviä kuin omat vanhemmat, jotka suojelivat hyvyyttään minua muulta maailmalta. Toisinsanoen tunnevastuu omalta kohdalta oli kypsymätön, kun vanhemmat osin ksntoivat sen. Vahingossa tietty.... olivat epävarmoja miten kasvattavat maalaisina pojan kaupunkiin....
Ja heikko? Se on sellainen joka ei tunnista heikkouksiaan, vaan syyttää kaikkia muita oman elämän vastoinkäymisistä...tai olosuhteita. "
Pitäisi ja pitäisi vaan kun ei se aina mene niin tai siihen tunnistamiseen tarvitaan paljon peilejä ja aikaa ja kärsivällisyyttä.
" Ystävyys/toveruus toimii, kun siitä saadaan yhtäpaljon kuin annetaan, muuten se loppuu.
Hyvä nyrkkisääntö on, että toisia kannattaakin auttaa, muttei itsensä kustannuksella. Vrt. Lentokoneen pelastautumisohje: ensin happimaski itselle naamslla, sitten vasta vierustoverille. Toimii. "
Ystävyys/toveruus...miten sinä mittaat sitä kuinka paljon kumpikin siitä saa?
Toisten auttamisessa onkin se kantava ajatus juuri tuo, ettei omalla kustannuksella. Jos ei itse jaksa, silloin ei voi kannatella toista. Siksi siihen kannatteluun tarvitaankin niitä, jotka ovat vahvemmilla. Kun auttaja uupuu, suossa on yhden sijasta kaksi.
"No vaikea ketään on väkisinkään saada ymmärtämään pitää itsestään huolta. Jos joku tekee yhä töitä apinana, vaikka on parit burnoutit jo kokenut ja hälle olet asiasta sanonut, että olet huolestunut jne. Niin mitä voit tehdä? Vahdit ja teet hänen puolesta hänen elämään liittyvät päätökset?"
Saada ymmärtämään väkisin...ei ketään pidäkään pakottaa ymmärtämään. Ei kannettu vesi kaivossa pysy. Jokaisen pitää oivaltaa itse asiat. Siinä voi olla ohjaamassa, tukemassa, tarttumassa tilaisuuteen. Kenenkään puolesta ei voi päätöksiä tehdä.
Jos otetaan esimerkiksi tuo parit burnoutit kokenut....voiko hänet siis jättää omiin liemiinsä?
No vastaus on tietenkin, että voi. Kenenkäänhän ei tarvitse kulkea vierellä. Hienoa kuitenkin on, jos joku sen tekee.
Jos en ihan väärin muista, sanoit jossain, että haluaisit perustaa jonkun mielenterveyspaikan, jos sinulla olisi paljon rahaa. Eikö niiden paikkojen ajatus ole juuri se, että vahvempi kannattelee sellaista, jolla palikoita ei ole riittävästi? Jos palamme siihen vi.ttuiluun, esim.tuollaisissa paikoissa vi.ttuilu ja vyön alle iskeminen eivät johda kovinkaan hyvään lopputulokseen.
Tuli mieleeni, että onko tässä kaikessa kyse ihmiskäsityksestä? Ja ihmisen arvostamisesta, ansaitsemisesta...kuka ansaitsee vaikka sen hyvän kohtelun tai kannattelun?”Raamatussa, josta tuo edellä olevakin ajatus on, Paavali sanoo olevansa kreikkalaiselle kreikkalainen ja roomalaiselle roomalainen, tai jotenkin siihen tyyliin, jonka ainakain itse tulkitsen tarkoittavan sitä, että virittäytyy sen "vastapelurin" taajuudelle. Itse pyrin siihen, mutta kaikki eivät pidä sitä tärkeänä arvona.”
Raamatussa, ihmisten kirjoittamassa kirjassa juuri on noita moraalisia sääntöjä. Kaikkien pitäisi mennä niiden mukaan, niin kaikki olisi harmoniaa. Vaan kun ei mene. Paavali jos itse haluaa saada jotain kreikkalaisilta, se oli kreikkalainen jos se halus jotain roomalaisilta... jne. Mutta jos haluaa vaan sanoa mielipiteensä, kannattaa Paavalinkin olla ihan Paavali. (Tai saattoi se joskus henki olla aika höllässä, jos tuohon aikaan koitti olla oma ihtensä?) 😃
”Jos en ihan väärin muista, sanoit jossain, että haluaisit perustaa jonkun mielenterveyspaikan, jos sinulla olisi paljon rahaa. Eikö niiden paikkojen ajatus ole juuri se, että vahvempi kannattelee sellaista, jolla palikoita ei ole riittävästi? Jos palamme siihen vi.ttuiluun, esim.tuollaisissa paikoissa vi.ttuilu ja vyön alle iskeminen eivät johda kovinkaan hyvään lopputulokseen.”
No en mä mihinkään v.ttuilun voimaan uskokaan. Noi mestat, tuollaset missä on ammattilaisia oikeasti läsnä, pitäis olla mahdollista käyttää enemmän. Lisäksi ois hiton tärkeää panostaa varhaiskasvatukseen yleensäkin. Yhteiskunta on muuttunut paljon ja tässä on joku sukupolvi minusta pudonnut välistä. Lapsuuttaan kokemattomat ei-aikuiset kasvattaa olevinaan lapsia, jotka ovat sitten ilman identiteettiään. Ennen se identiteetti saattoi olla perustarpeista huolehtimista koko elämän, nyt asiat on toisin.
Tälläsillä keskustelupalstoilla jankuttajat saa usein ”v.ttuilua”, kun jankkaavat samaa tarinaa pitkään.
Ja mihin raja vedetään? Eikö joskus voi jotakuta v.tuttaa joku niin paljon, että lasettaa samalla mitalla? Joskus reippaan negatiivinenkin palaute saa miettimään, eikä vain peräytymään, alistumaan tai hyökkäämään.
”Tuli mieleeni, että onko tässä kaikessa kyse ihmiskäsityksestä? Ja ihmisen arvostamisesta, ansaitsemisesta...kuka ansaitsee vaikka sen hyvän kohtelun tai kannattelun?”
No tässäkin tulee jokaisen omat kokemukset varmaan taustalla. Itse olen kokenut, että minua ois pitänyt ravistella jo aikapäiviä sitten, joten ravistelen mielellään siksi muita, sinä taas vissiin olet sitä mieltä, että pitäisi odottaa ja odottaa, sekä kauniisti pyytää, että toiset heräisivät huomaamaan itsensä. Ja kannattelu, se on tukemista. Oletko huomannut miten ihmiset käyttävät vaikka sosiaalitukia nyt väärin. He avoimesti jopa ilmoittavat, etteivät aio mitään tehdä yhteiskunnan hyväksi, joka kannattelee heitä. Eli ihminen on ihminen.... jotkut osaa nauttia ”heikkoudestaan” ja käyttävät hyväkseen sitä. Ja sehän on oikeastaan isku sellaisia vastaan, jotka eivät oikeasti mahda tilanteelleen mitään. Nämä hyväksikäyttäjät kyllä jaksavat kahlata läpi pyrokratian, mutta oikeasti heikot luovuttavat. Se jos mikä on niin per.eestä kun olla voi. 😤Disse kirjoitti:
”Raamatussa, josta tuo edellä olevakin ajatus on, Paavali sanoo olevansa kreikkalaiselle kreikkalainen ja roomalaiselle roomalainen, tai jotenkin siihen tyyliin, jonka ainakain itse tulkitsen tarkoittavan sitä, että virittäytyy sen "vastapelurin" taajuudelle. Itse pyrin siihen, mutta kaikki eivät pidä sitä tärkeänä arvona.”
Raamatussa, ihmisten kirjoittamassa kirjassa juuri on noita moraalisia sääntöjä. Kaikkien pitäisi mennä niiden mukaan, niin kaikki olisi harmoniaa. Vaan kun ei mene. Paavali jos itse haluaa saada jotain kreikkalaisilta, se oli kreikkalainen jos se halus jotain roomalaisilta... jne. Mutta jos haluaa vaan sanoa mielipiteensä, kannattaa Paavalinkin olla ihan Paavali. (Tai saattoi se joskus henki olla aika höllässä, jos tuohon aikaan koitti olla oma ihtensä?) 😃
”Jos en ihan väärin muista, sanoit jossain, että haluaisit perustaa jonkun mielenterveyspaikan, jos sinulla olisi paljon rahaa. Eikö niiden paikkojen ajatus ole juuri se, että vahvempi kannattelee sellaista, jolla palikoita ei ole riittävästi? Jos palamme siihen vi.ttuiluun, esim.tuollaisissa paikoissa vi.ttuilu ja vyön alle iskeminen eivät johda kovinkaan hyvään lopputulokseen.”
No en mä mihinkään v.ttuilun voimaan uskokaan. Noi mestat, tuollaset missä on ammattilaisia oikeasti läsnä, pitäis olla mahdollista käyttää enemmän. Lisäksi ois hiton tärkeää panostaa varhaiskasvatukseen yleensäkin. Yhteiskunta on muuttunut paljon ja tässä on joku sukupolvi minusta pudonnut välistä. Lapsuuttaan kokemattomat ei-aikuiset kasvattaa olevinaan lapsia, jotka ovat sitten ilman identiteettiään. Ennen se identiteetti saattoi olla perustarpeista huolehtimista koko elämän, nyt asiat on toisin.
Tälläsillä keskustelupalstoilla jankuttajat saa usein ”v.ttuilua”, kun jankkaavat samaa tarinaa pitkään.
Ja mihin raja vedetään? Eikö joskus voi jotakuta v.tuttaa joku niin paljon, että lasettaa samalla mitalla? Joskus reippaan negatiivinenkin palaute saa miettimään, eikä vain peräytymään, alistumaan tai hyökkäämään.
”Tuli mieleeni, että onko tässä kaikessa kyse ihmiskäsityksestä? Ja ihmisen arvostamisesta, ansaitsemisesta...kuka ansaitsee vaikka sen hyvän kohtelun tai kannattelun?”
No tässäkin tulee jokaisen omat kokemukset varmaan taustalla. Itse olen kokenut, että minua ois pitänyt ravistella jo aikapäiviä sitten, joten ravistelen mielellään siksi muita, sinä taas vissiin olet sitä mieltä, että pitäisi odottaa ja odottaa, sekä kauniisti pyytää, että toiset heräisivät huomaamaan itsensä. Ja kannattelu, se on tukemista. Oletko huomannut miten ihmiset käyttävät vaikka sosiaalitukia nyt väärin. He avoimesti jopa ilmoittavat, etteivät aio mitään tehdä yhteiskunnan hyväksi, joka kannattelee heitä. Eli ihminen on ihminen.... jotkut osaa nauttia ”heikkoudestaan” ja käyttävät hyväkseen sitä. Ja sehän on oikeastaan isku sellaisia vastaan, jotka eivät oikeasti mahda tilanteelleen mitään. Nämä hyväksikäyttäjät kyllä jaksavat kahlata läpi pyrokratian, mutta oikeasti heikot luovuttavat. Se jos mikä on niin per.eestä kun olla voi. 😤Kun mainitsee sanan Raamatuu, usein käy juuri niin, että itse ajatus hukkuu siihen omaan suhtautumiseen Raamattuun tai uskontoihin.
Joskus jaksaa perata, joskus ei.
Hienoa, kun otit esiin varhaiskasvatuksen. Siellähän on aika merkittävässä roolissa asenteet ja jos asenne esim.kiusaamiseen ja vi.ttuiluun on salliva, siitähän ne mukulat oppivat. Eivät he tyhmiä ole.
Toisaalta se sama oppiminen jatkuu läpi elämän. Ja esim.tämä palsta on yksi tapa oppia . Eli millaista mallia me annamme. Millaista viestiä....
Useinhan ihmiset hermostuvat vaikka niihin yhden asian jankkaajiin. Silloin voi tietenkin vi.ttuilun sijaan tai lisäksi miettiä myös sitä, miksi hermostuu tai miksi kokee tarvetta vi.ttuilla?
Eikö siinä saata olla kyse vaikka siitä, että pitää omaa tapaansa jotenkin parempana kuin sen jankkaajan? Ehkä ajattelee, että tämä on minun hiekkalaatikkoni ja täällä pelataan minun säännöilläni?
Kirjoitit siitä tunnevastuusta, eikö tunnevastuuta ole se, ettei kaada omia vi.tutuksiaan toisten niskaan?
Ymmärrän kyllä, että joskus ottaa päähän ja lujaa ja päästelee sen sitten toiselle. Herääkin kysymys kenen säännöillä siinä silloin pelataan ja kenen oikeudet jäävät toissijaiseksi?
" Itse olen kokenut, että minua ois pitänyt ravistella jo aikapäiviä sitten, joten ravistelen mielellään siksi muita, sinä taas vissiin olet sitä mieltä, että pitäisi odottaa ja odottaa, sekä kauniisti pyytää, että toiset heräisivät huomaamaan itsensä. Ja kannattelu, se on tukemista."
Katkaistaanpas tästä...eli ajatteletko, että sinun tehtäväsi on ravistella?
Itse ajattelen niin, että minun tehtäväni ei ole pakottaa, kuten sen ravistelun ymmärrän, ihmisiä suuntaan, johon he eivät ole valmiita etenemään. Olen valmis sanomaan kantani asioihin, en kuitenkaan ajattele, että minulla on se ainoa oikea totuus.
Maailmahan olisi kiva paikka, jos kaikki eläisivät kuten minä sanon :) Ei vainkaan...siinä tullaan taas siihen kysymykseen, että kenen ehdoilla elämää eletään. Omilla ehdoilla vai jonkun ulkoa määrittelemillä ehdoilla. Pitääkö kaikkien elää kuten minun mielestäni (tai sinun) oikein on?
"Oletko huomannut miten ihmiset käyttävät vaikka sosiaalitukia nyt väärin. He avoimesti jopa ilmoittavat, etteivät aio mitään tehdä yhteiskunnan hyväksi, joka kannattelee heitä. Eli ihminen on ihminen.... jotkut osaa nauttia ”heikkoudestaan” ja käyttävät hyväkseen sitä. Ja sehän on oikeastaan isku sellaisia vastaan, jotka eivät oikeasti mahda tilanteelleen mitään. Nämä hyväksikäyttäjät kyllä jaksavat kahlata läpi pyrokratian, mutta oikeasti heikot luovuttavat. Se jos mikä on niin per.eestä kun olla voi. 😤"
Olen huomannut. Ihmiset helposti käyttävät erilaisia asioita tekosyynä tai oikeuttavat asioita jollain asenteillaan.
Jos ihminen toimii väärin, toki siitä pitää sanoa, myös silloin kun on kyse siitä vi.ttuilusta.
Kaiken mahdollisen hyväksyminen ja hyssyttely ei ole mielestäni kenenkään etu loppupeleissä ja en millään muotoa ole sanomassa, että pitää päätä silittää, kun ei ole silittämisen aika.
Siksi onkin tärkeä erottaa toisistaan hyväksikäyttäjät ja estää hyväksikäyttö ja he, jotka eivät vain jaksa ja siksi tarvitsevat tukea tai kannattelua tai mitä sanaa siitä haluaakin käyttää.
Oikeastaan sama mekanismi toimii vuorovaikutuksessakin, pitää erottaa ne, jotka ovat "hyväksikäyttäjiä" ja ne, joilla oikeasti ei ole tarvittavia edellytyksiä taistella paikastaan.Kaskenpolttaja kirjoitti:
Kun mainitsee sanan Raamatuu, usein käy juuri niin, että itse ajatus hukkuu siihen omaan suhtautumiseen Raamattuun tai uskontoihin.
Joskus jaksaa perata, joskus ei.
Hienoa, kun otit esiin varhaiskasvatuksen. Siellähän on aika merkittävässä roolissa asenteet ja jos asenne esim.kiusaamiseen ja vi.ttuiluun on salliva, siitähän ne mukulat oppivat. Eivät he tyhmiä ole.
Toisaalta se sama oppiminen jatkuu läpi elämän. Ja esim.tämä palsta on yksi tapa oppia . Eli millaista mallia me annamme. Millaista viestiä....
Useinhan ihmiset hermostuvat vaikka niihin yhden asian jankkaajiin. Silloin voi tietenkin vi.ttuilun sijaan tai lisäksi miettiä myös sitä, miksi hermostuu tai miksi kokee tarvetta vi.ttuilla?
Eikö siinä saata olla kyse vaikka siitä, että pitää omaa tapaansa jotenkin parempana kuin sen jankkaajan? Ehkä ajattelee, että tämä on minun hiekkalaatikkoni ja täällä pelataan minun säännöilläni?
Kirjoitit siitä tunnevastuusta, eikö tunnevastuuta ole se, ettei kaada omia vi.tutuksiaan toisten niskaan?
Ymmärrän kyllä, että joskus ottaa päähän ja lujaa ja päästelee sen sitten toiselle. Herääkin kysymys kenen säännöillä siinä silloin pelataan ja kenen oikeudet jäävät toissijaiseksi?
" Itse olen kokenut, että minua ois pitänyt ravistella jo aikapäiviä sitten, joten ravistelen mielellään siksi muita, sinä taas vissiin olet sitä mieltä, että pitäisi odottaa ja odottaa, sekä kauniisti pyytää, että toiset heräisivät huomaamaan itsensä. Ja kannattelu, se on tukemista."
Katkaistaanpas tästä...eli ajatteletko, että sinun tehtäväsi on ravistella?
Itse ajattelen niin, että minun tehtäväni ei ole pakottaa, kuten sen ravistelun ymmärrän, ihmisiä suuntaan, johon he eivät ole valmiita etenemään. Olen valmis sanomaan kantani asioihin, en kuitenkaan ajattele, että minulla on se ainoa oikea totuus.
Maailmahan olisi kiva paikka, jos kaikki eläisivät kuten minä sanon :) Ei vainkaan...siinä tullaan taas siihen kysymykseen, että kenen ehdoilla elämää eletään. Omilla ehdoilla vai jonkun ulkoa määrittelemillä ehdoilla. Pitääkö kaikkien elää kuten minun mielestäni (tai sinun) oikein on?
"Oletko huomannut miten ihmiset käyttävät vaikka sosiaalitukia nyt väärin. He avoimesti jopa ilmoittavat, etteivät aio mitään tehdä yhteiskunnan hyväksi, joka kannattelee heitä. Eli ihminen on ihminen.... jotkut osaa nauttia ”heikkoudestaan” ja käyttävät hyväkseen sitä. Ja sehän on oikeastaan isku sellaisia vastaan, jotka eivät oikeasti mahda tilanteelleen mitään. Nämä hyväksikäyttäjät kyllä jaksavat kahlata läpi pyrokratian, mutta oikeasti heikot luovuttavat. Se jos mikä on niin per.eestä kun olla voi. 😤"
Olen huomannut. Ihmiset helposti käyttävät erilaisia asioita tekosyynä tai oikeuttavat asioita jollain asenteillaan.
Jos ihminen toimii väärin, toki siitä pitää sanoa, myös silloin kun on kyse siitä vi.ttuilusta.
Kaiken mahdollisen hyväksyminen ja hyssyttely ei ole mielestäni kenenkään etu loppupeleissä ja en millään muotoa ole sanomassa, että pitää päätä silittää, kun ei ole silittämisen aika.
Siksi onkin tärkeä erottaa toisistaan hyväksikäyttäjät ja estää hyväksikäyttö ja he, jotka eivät vain jaksa ja siksi tarvitsevat tukea tai kannattelua tai mitä sanaa siitä haluaakin käyttää.
Oikeastaan sama mekanismi toimii vuorovaikutuksessakin, pitää erottaa ne, jotka ovat "hyväksikäyttäjiä" ja ne, joilla oikeasti ei ole tarvittavia edellytyksiä taistella paikastaan.”Kun mainitsee sanan Raamatuu, usein käy juuri niin, että itse ajatus hukkuu siihen omaan suhtautumiseen Raamattuun tai uskontoihin.
Joskus jaksaa perata, joskus ei.”
Hyviä juttujan siellä on, mutta jokainen tekee onat tulkintansa siitäkin. Että se kuin yksi meistä.... ei sen kummempi opus. Siis minusta...
”Katkaistaanpas tästä...eli ajatteletko, että sinun tehtäväsi on ravistella?
Maailmahan olisi kiva paikka, jos kaikki eläisivät kuten minä sanon :) Ei vainkaan...siinä tullaan taas siihen kysymykseen, että kenen ehdoilla elämää eletään. Omilla ehdoilla vai jonkun ulkoa määrittelemillä ehdoilla. Pitääkö kaikkien elää kuten minun mielestäni (tai sinun) oikein on?”
No en mä ole ottanut tehtäväkseni ravistella, mutta joskus tulee ravisteltua vaan. En mä liikaa täällä varsinkaan ala miettiä miten ihmiset minkäkin mun kirjoittaman jutun ottaa. Täällä ei ole kenenkään pakko näitä lukea. Ihan jokaikisen oma puhdas valinta. En ole vastuussa oikeastaan mistään. Sehän tälläsen palstan paras anti onkin. Jokainen saa hankkia itse oman arvostuksensa omana itsenään. Vaikka mäkin täällä ravistelen ja heilutan venettä, silti mun kirjoituksia kommentoidaan.
Mutta enhän minäkään mitään kellekkään tuputa, että minun tapani olisi ainoa oikea? Minustahan olen jo monesti kirjoittanut tänään sullekin, että on hyvä että meitä on monenlaisia, niin eikö se sitä juuri tarkoita? 😃
”Olen huomannut. Ihmiset helposti käyttävät erilaisia asioita tekosyynä tai oikeuttavat asioita jollain asenteillaan.
Oikeastaan sama mekanismi toimii vuorovaikutuksessakin, pitää erottaa ne, jotka ovat "hyväksikäyttäjiä" ja ne, joilla oikeasti ei ole tarvittavia edellytyksiä taistella paikastaan.”
Tunnistaminen onkin vaikeaa ja varsinkin yhteiskunta on siinä liian jäykkä, koska kaikille olisi oltava tarjota sama etu ja palvelu. Sosialismi on hieno ajatus, jos vaan oltais koneita, mutta kun ollaan ihmisiä, se aina menee jotenkinpäin jossain väärin. Ei siihen ole mitään yhtenäistä metodia.
Siksi ehkä kannattaisi enemmän vastuuttaa ihmisiä jo alkumetreillä.... yhteiskunta ottaa vastuuta jo ihan liian paljon ja osa jää senkin takia leijumaan sen varaan. Mutta onneks en oo päättävissä elimissä. 😬- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aivan varmasti on huipputyyppi sellaisille joita ei ota hampaisiinsa.
AsianVierestäMä olen huudattanut Dissenkin aikoinaan, sain sen jopa suuttumaan ennen kun se hokas mitä teen :) Jess... :D Mutta äijällä on selkärankaa, munaa, loistava huumorintaju ja itsetunto kohdillaan. Arvostan tyyppiä!
xLiner Anonyymi kirjoitti:
Mä olen huudattanut Dissenkin aikoinaan, sain sen jopa suuttumaan ennen kun se hokas mitä teen :) Jess... :D Mutta äijällä on selkärankaa, munaa, loistava huumorintaju ja itsetunto kohdillaan. Arvostan tyyppiä!
xLinerNo kyllä sulla ittelläskin paloi hihat ja siitähän se vasta riemu aina alkoi, tosin kumpikaan ei antanut periks. Mutta kivasti ainakin itsellä avas nekin jotain kipeitä paikkoja, herätti miettimään ja kyllä sitä vaan aina ihtensä löysi sun kaa otattelemasta. 😀👌
Hauska olla ihan erilainen kuin sä, mutta jotain samaakin on. 😁☝️Disse kirjoitti:
”Kun mainitsee sanan Raamatuu, usein käy juuri niin, että itse ajatus hukkuu siihen omaan suhtautumiseen Raamattuun tai uskontoihin.
Joskus jaksaa perata, joskus ei.”
Hyviä juttujan siellä on, mutta jokainen tekee onat tulkintansa siitäkin. Että se kuin yksi meistä.... ei sen kummempi opus. Siis minusta...
”Katkaistaanpas tästä...eli ajatteletko, että sinun tehtäväsi on ravistella?
Maailmahan olisi kiva paikka, jos kaikki eläisivät kuten minä sanon :) Ei vainkaan...siinä tullaan taas siihen kysymykseen, että kenen ehdoilla elämää eletään. Omilla ehdoilla vai jonkun ulkoa määrittelemillä ehdoilla. Pitääkö kaikkien elää kuten minun mielestäni (tai sinun) oikein on?”
No en mä ole ottanut tehtäväkseni ravistella, mutta joskus tulee ravisteltua vaan. En mä liikaa täällä varsinkaan ala miettiä miten ihmiset minkäkin mun kirjoittaman jutun ottaa. Täällä ei ole kenenkään pakko näitä lukea. Ihan jokaikisen oma puhdas valinta. En ole vastuussa oikeastaan mistään. Sehän tälläsen palstan paras anti onkin. Jokainen saa hankkia itse oman arvostuksensa omana itsenään. Vaikka mäkin täällä ravistelen ja heilutan venettä, silti mun kirjoituksia kommentoidaan.
Mutta enhän minäkään mitään kellekkään tuputa, että minun tapani olisi ainoa oikea? Minustahan olen jo monesti kirjoittanut tänään sullekin, että on hyvä että meitä on monenlaisia, niin eikö se sitä juuri tarkoita? 😃
”Olen huomannut. Ihmiset helposti käyttävät erilaisia asioita tekosyynä tai oikeuttavat asioita jollain asenteillaan.
Oikeastaan sama mekanismi toimii vuorovaikutuksessakin, pitää erottaa ne, jotka ovat "hyväksikäyttäjiä" ja ne, joilla oikeasti ei ole tarvittavia edellytyksiä taistella paikastaan.”
Tunnistaminen onkin vaikeaa ja varsinkin yhteiskunta on siinä liian jäykkä, koska kaikille olisi oltava tarjota sama etu ja palvelu. Sosialismi on hieno ajatus, jos vaan oltais koneita, mutta kun ollaan ihmisiä, se aina menee jotenkinpäin jossain väärin. Ei siihen ole mitään yhtenäistä metodia.
Siksi ehkä kannattaisi enemmän vastuuttaa ihmisiä jo alkumetreillä.... yhteiskunta ottaa vastuuta jo ihan liian paljon ja osa jää senkin takia leijumaan sen varaan. Mutta onneks en oo päättävissä elimissä. 😬"No en mä ole ottanut tehtäväkseni ravistella, mutta joskus tulee ravisteltua vaan. En mä liikaa täällä varsinkaan ala miettiä miten ihmiset minkäkin mun kirjoittaman jutun ottaa. Täällä ei ole kenenkään pakko näitä lukea. Ihan jokaikisen oma puhdas valinta. En ole vastuussa oikeastaan mistään. Sehän tälläsen palstan paras anti onkin."
Et ole vastuussa oikestaan mistään? Oletko live-elämässä vastuussa oikeastaan mistään?
Aika usein tarjotaan tuota..." Täällä ei ole kenenkään pakko näitä lukea. Ihan jokaikisen oma puhdas valinta. "
Jos noin ajatellaan, niin miksi sinä halusit myös selvittää sitä kärhämää? Olisithan voinut vain haihtua paikalta?
Mitä ajattelet siitä, että jos jotakuta pahoinpidellään, onko vastaus silloinkin se, että ei ole pakko katsoa, voi kulkeä ohi. Se on jokaisen oma valinta?
Se vastuu...onko vastuussa vain itsestään, vai onko vastuussa laajemmin. Itse ajattelen, että olen vastuussa itsestäni ja sanoistani. Otan vastuun myös siitä, jos loukkaan, varsinkin jos teen sen tarkoituksella. Ja vaikka tekisin sen tarkoittamattakin, vastuun ottaminen on sitä, että pyytää anteeksi ja yrittää selvittää asian, eikä lakaise sitä maton alle.- Anonyymi
Disse kirjoitti:
No kyllä sulla ittelläskin paloi hihat ja siitähän se vasta riemu aina alkoi, tosin kumpikaan ei antanut periks. Mutta kivasti ainakin itsellä avas nekin jotain kipeitä paikkoja, herätti miettimään ja kyllä sitä vaan aina ihtensä löysi sun kaa otattelemasta. 😀👌
Hauska olla ihan erilainen kuin sä, mutta jotain samaakin on. 😁☝️Mä ja Sä.
Mie ja Sie.
Sää ja Mää
Minä ja Sinä. Anonyymi kirjoitti:
Mä ja Sä.
Mie ja Sie.
Sää ja Mää
Minä ja Sinä.Niin... voi murteitten rutinaa! 😃
- Anonyymi
Disse kirjoitti:
No kyllä sulla ittelläskin paloi hihat ja siitähän se vasta riemu aina alkoi, tosin kumpikaan ei antanut periks. Mutta kivasti ainakin itsellä avas nekin jotain kipeitä paikkoja, herätti miettimään ja kyllä sitä vaan aina ihtensä löysi sun kaa otattelemasta. 😀👌
Hauska olla ihan erilainen kuin sä, mutta jotain samaakin on. 😁☝️Sä ja Harmis ootte nykyään ihan lapasia. Harmistakin pyysin tekemään lutka-aloituksen ihan vaihtelun vuoksi, niin eipä tehnyt. Olis ollu niin kiva mennä pahoittamaan siihen ketjuun mielensä :D
Mä en edes muista mistä ollaan väännetty, ehkä sun alkuaikojen seksiseikkailuista..? Taisin käydä vähän härkkimässä, sori 😇. Sit vaalien alla oli joku raiskausjuttu vai oliko..? Silloin oli kaikennäköistä mielenkiintoista kärhämää vaaliaiheen ympärillä. Hitsi kun en muista missä sä olit tosi väärässä, että voisin vielä mököttää sulle. Wuu vois muistaa, suututtiin sulle samasta asiasta. Se kyllä leppyi nopeammin :D
xLiner Kaskenpolttaja kirjoitti:
"No en mä ole ottanut tehtäväkseni ravistella, mutta joskus tulee ravisteltua vaan. En mä liikaa täällä varsinkaan ala miettiä miten ihmiset minkäkin mun kirjoittaman jutun ottaa. Täällä ei ole kenenkään pakko näitä lukea. Ihan jokaikisen oma puhdas valinta. En ole vastuussa oikeastaan mistään. Sehän tälläsen palstan paras anti onkin."
Et ole vastuussa oikestaan mistään? Oletko live-elämässä vastuussa oikeastaan mistään?
Aika usein tarjotaan tuota..." Täällä ei ole kenenkään pakko näitä lukea. Ihan jokaikisen oma puhdas valinta. "
Jos noin ajatellaan, niin miksi sinä halusit myös selvittää sitä kärhämää? Olisithan voinut vain haihtua paikalta?
Mitä ajattelet siitä, että jos jotakuta pahoinpidellään, onko vastaus silloinkin se, että ei ole pakko katsoa, voi kulkeä ohi. Se on jokaisen oma valinta?
Se vastuu...onko vastuussa vain itsestään, vai onko vastuussa laajemmin. Itse ajattelen, että olen vastuussa itsestäni ja sanoistani. Otan vastuun myös siitä, jos loukkaan, varsinkin jos teen sen tarkoituksella. Ja vaikka tekisin sen tarkoittamattakin, vastuun ottaminen on sitä, että pyytää anteeksi ja yrittää selvittää asian, eikä lakaise sitä maton alle.No ensinkin tämä mesta.... en mä täällä halua ketään loukata, niinkuin en muuallakaan. Mutta välillä sitä vaan tökkäsee jotkut asiat ja niihin puuttuu, enkä mä tiedä onko siinä kyse mistään vastuusta..... ei täällä ole vastuita kellään. Tämä on anonyymi palsta. Kaikki voi hävitä kuin pieru saharaan.
Irl mä en kenenkään ohi kävele tyyliin, että ei kuulu mulle. Loukkaantuneen heitteillejättö on rikos oikeasti, aikka sitä moni ei edes tiedä.
Olen vastuussa itsestäni ja tunteista. Lisäksi olen vielä vastuussa alaikäisistä lapsistani, mutta en heidän elämästään ja tunteista. Voin auttaa, olla tulena, mutta he itse saavat tehdä virheitä ja oppia sitä kautta.
Liikenteessä otan vastuuta, töissä otan vastuuta... jos joku huumehörhö ampuu multa polvilumpion pa.kaks, otan vastuun siitäkin, vaikka oon syytön. Ei se sen syyllisyys mulle jalkaa takas tuo. Minun vastuu on elää loppuelämä ilman sitä.Anonyymi kirjoitti:
Sä ja Harmis ootte nykyään ihan lapasia. Harmistakin pyysin tekemään lutka-aloituksen ihan vaihtelun vuoksi, niin eipä tehnyt. Olis ollu niin kiva mennä pahoittamaan siihen ketjuun mielensä :D
Mä en edes muista mistä ollaan väännetty, ehkä sun alkuaikojen seksiseikkailuista..? Taisin käydä vähän härkkimässä, sori 😇. Sit vaalien alla oli joku raiskausjuttu vai oliko..? Silloin oli kaikennäköistä mielenkiintoista kärhämää vaaliaiheen ympärillä. Hitsi kun en muista missä sä olit tosi väärässä, että voisin vielä mököttää sulle. Wuu vois muistaa, suututtiin sulle samasta asiasta. Se kyllä leppyi nopeammin :D
xLinerNo mä annan toisten olla mitä mieltä haluaa... siitä mun nössöys tulee. 😬 Jänkään vaan hamaan tappiin omis perusteluja, että jopa sä annat periks tai häivyt. 😝 Nössö!
Joo, sä kuvittelit, että sekstailen lupaamalla jotain tms? Sarjatreffaajana ja hyväksikäyttäjänä kai pidit? 😁
Se tais olla tästä vanhasta blokikirjoituksesta minkä Halla-aho oli kirjoittanut. Se on tietty arka aihe, koska siinä jumitutaan siihen, että joku pitäisi raiskata, vaikka sitähän siinä ei sanottu juuri. Ei ketään siinä kommentissa haluttu raiskattavan, mutta tunteet jyrää asian äkkiä. 😃
Mutta minusta siinä oli kuitenkin se juttu, mikä on tärkeintä.... työ kummatkin uskoitte oikeasti sen, että en mä mikään mulkku ole, vaikka ei kaikessa päästä samalle aaltopituudelle. 😊👌
Molemminpuolista syvääkin syvempää rispektiä! 😀💪Disse kirjoitti:
No ensinkin tämä mesta.... en mä täällä halua ketään loukata, niinkuin en muuallakaan. Mutta välillä sitä vaan tökkäsee jotkut asiat ja niihin puuttuu, enkä mä tiedä onko siinä kyse mistään vastuusta..... ei täällä ole vastuita kellään. Tämä on anonyymi palsta. Kaikki voi hävitä kuin pieru saharaan.
Irl mä en kenenkään ohi kävele tyyliin, että ei kuulu mulle. Loukkaantuneen heitteillejättö on rikos oikeasti, aikka sitä moni ei edes tiedä.
Olen vastuussa itsestäni ja tunteista. Lisäksi olen vielä vastuussa alaikäisistä lapsistani, mutta en heidän elämästään ja tunteista. Voin auttaa, olla tulena, mutta he itse saavat tehdä virheitä ja oppia sitä kautta.
Liikenteessä otan vastuuta, töissä otan vastuuta... jos joku huumehörhö ampuu multa polvilumpion pa.kaks, otan vastuun siitäkin, vaikka oon syytön. Ei se sen syyllisyys mulle jalkaa takas tuo. Minun vastuu on elää loppuelämä ilman sitä."No ensinkin tämä mesta.... en mä täällä halua ketään loukata, niinkuin en muuallakaan. Mutta välillä sitä vaan tökkäsee jotkut asiat ja niihin puuttuu, enkä mä tiedä onko siinä kyse mistään vastuusta..... ei täällä ole vastuita kellään. Tämä on anonyymi palsta. Kaikki voi hävitä kuin pieru saharaan. "
Tökkäsee jotkut asiat? Niin kuin mitkä asiat?
Anteeksi nyt että kyselen, pakko tarkentaa...täällä ei ole vastuita kenelläkään, koska tämä on anonyymipalsta ja kaikki voi hävitä kuin pieru saharaan, ymmärsinkö ajatuskulkusi oikein?Tämähän sattuikin hyvään saumaan.
Uupuneet lääkärit alkoivat raivota potilaille
https://yle.fi/uutiset/3-10883809
Onko tuo mielstäsi oikein ja potilaat vastuussa omista tunteistaan?Kaskenpolttaja kirjoitti:
"No ensinkin tämä mesta.... en mä täällä halua ketään loukata, niinkuin en muuallakaan. Mutta välillä sitä vaan tökkäsee jotkut asiat ja niihin puuttuu, enkä mä tiedä onko siinä kyse mistään vastuusta..... ei täällä ole vastuita kellään. Tämä on anonyymi palsta. Kaikki voi hävitä kuin pieru saharaan. "
Tökkäsee jotkut asiat? Niin kuin mitkä asiat?
Anteeksi nyt että kyselen, pakko tarkentaa...täällä ei ole vastuita kenelläkään, koska tämä on anonyymipalsta ja kaikki voi hävitä kuin pieru saharaan, ymmärsinkö ajatuskulkusi oikein?Niin mua siis tökki tää ylläpito ja sen sisällä oleva epäkohta, mikä selkeästi silloin näkyi... nyt en oo taas huomannut....
Niin. Jos täällä joku kirjoittaa että, juo viinaa niin saat naisia, niin voiko sitten joku pyytää tätä vastuuseen 10 vuoden päästä alkoholismistaan? Väitätkö sinä, että näin pitäisi tehdä? 🤔Kaskenpolttaja kirjoitti:
Tämähän sattuikin hyvään saumaan.
Onko tuo mielstäsi oikein ja potilaat vastuussa omista tunteistaan?No kyllä. Lääkärit ovat itse syyllisiä omiin tölläyksiinsä uupuneina, mutta eivät he saa potilaan tunteita korjauttua.
Loukkaantuminen ihmisien törttöilystä on yksi yleisempiä tunnevastuunsa laiminlyöntejä. Mietitään vaikka suhteessa petettyä. Ei se pettäjä tule ja korjaa sitä petetyksi tulemisen tunnetta.... ja ei se myöskään ole tulevien puolisoiden vastuulla.- Anonyymi
Disse kirjoitti:
No kyllä. Lääkärit ovat itse syyllisiä omiin tölläyksiinsä uupuneina, mutta eivät he saa potilaan tunteita korjauttua.
Loukkaantuminen ihmisien törttöilystä on yksi yleisempiä tunnevastuunsa laiminlyöntejä. Mietitään vaikka suhteessa petettyä. Ei se pettäjä tule ja korjaa sitä petetyksi tulemisen tunnetta.... ja ei se myöskään ole tulevien puolisoiden vastuulla.Mä näen tän tunnevastuun samalla tavalla. Selität sen hyvin 👍
Seuraavaksi koitan keksiä jotain provosoivaa, ettei mene ihan lällyilyksi.
xL Kaskenpolttaja kirjoitti:
Tämähän sattuikin hyvään saumaan.
Onko tuo mielstäsi oikein ja potilaat vastuussa omista tunteistaan?Ymmärrän lääkäreiden käytöksen, mutta en hyväksy. Sekään ei silti poista potilaitten vastuuta selvitä niistä tunteista, mitä uupuileva lääkäri aiheutti.
Tunteenpurkauksethan kertoivat heidän omasta tilanteestaan.
Mutta lääkärit eivät ole myöskään ottaneet vastuutaan omasta jaksamisestaan. Eli vastuuttomuutta on sielläkin monessa asiassa. Mutta virheet on inhimillisiä. Virhe on liian väärinymmärretty ja negatiivisen vaikutelman saanut sana. Se on noloa monelle ja niitä pelosekaisin tuntein vältellään... ja sit voi käydä näin...Disse kirjoitti:
Niin mua siis tökki tää ylläpito ja sen sisällä oleva epäkohta, mikä selkeästi silloin näkyi... nyt en oo taas huomannut....
Niin. Jos täällä joku kirjoittaa että, juo viinaa niin saat naisia, niin voiko sitten joku pyytää tätä vastuuseen 10 vuoden päästä alkoholismistaan? Väitätkö sinä, että näin pitäisi tehdä? 🤔Jos sinua tökkii ylläpito, voitko silloin tökkiä muita kirjoittajia?
En väitä.Anonyymi kirjoitti:
Mä näen tän tunnevastuun samalla tavalla. Selität sen hyvin 👍
Seuraavaksi koitan keksiä jotain provosoivaa, ettei mene ihan lällyilyksi.
xLWill you marry me? 😁😍😘
Disse kirjoitti:
No kyllä. Lääkärit ovat itse syyllisiä omiin tölläyksiinsä uupuneina, mutta eivät he saa potilaan tunteita korjauttua.
Loukkaantuminen ihmisien törttöilystä on yksi yleisempiä tunnevastuunsa laiminlyöntejä. Mietitään vaikka suhteessa petettyä. Ei se pettäjä tule ja korjaa sitä petetyksi tulemisen tunnetta.... ja ei se myöskään ole tulevien puolisoiden vastuulla.Uupuileva lääkäri voi myös ottaa vastuun omista tunteistaan ja olla kaatamatta niitä väärille ihmisille.
Tuossa pettämisasiassa petetty tekee juuri niin, että kaataa sen pettymyksensä väärille ihmisille, jos kaataa sen uudelle kumppanille. Ja jos se uusi kumppani siitä hermostuu, eikö hänen silloin pidä vain hyväksyä toisen kaatamiset ja selvitellä omat tunteensa omalla tavallaan?
Se selviytyminen omista tunteista ei mielestäni tarkoita sitä, että pitää hyväksyä huono käytös. Tai ettei saa loukkaantua ja sanoa loukkaantuneensa.Kaskenpolttaja kirjoitti:
Jos sinua tökkii ylläpito, voitko silloin tökkiä muita kirjoittajia?
En väitä.No siinä ylläpitohässäkässä en tökkinytkään ketään suoraan. Sanoin vaan ääneen, että täällä on joku, joka pystyy vaikuttamaan näppärästi mikä viesti häviää ja milloin.
Niin. Täällä on yhtäpaljon vastuuta kuin Argadianmäelläkin nykyisin. Ei mitään. Tai täällä sentään joku suostuu itse ottamaan vastuunsa täällä olemisistaan. Jotkut kyllä käy kovaakin polemiikkia siitä, miten täällä saisi kirjoittaa ja mistä.
Tunnevastuustahan sellainenkin pointti, että voi kantaa toisten tunteista vastuuta. Minusta tuntuu, että sinä teet paljon sitä. Sekin on vähän väärin toisia kohtaan. Jokaisen pitäisi saada itse kantaa oma vastuunsa tunteistaan. Eli kuulla totuus, eikä leikattua miellyttävää totuutta.Disse kirjoitti:
No siinä ylläpitohässäkässä en tökkinytkään ketään suoraan. Sanoin vaan ääneen, että täällä on joku, joka pystyy vaikuttamaan näppärästi mikä viesti häviää ja milloin.
Niin. Täällä on yhtäpaljon vastuuta kuin Argadianmäelläkin nykyisin. Ei mitään. Tai täällä sentään joku suostuu itse ottamaan vastuunsa täällä olemisistaan. Jotkut kyllä käy kovaakin polemiikkia siitä, miten täällä saisi kirjoittaa ja mistä.
Tunnevastuustahan sellainenkin pointti, että voi kantaa toisten tunteista vastuuta. Minusta tuntuu, että sinä teet paljon sitä. Sekin on vähän väärin toisia kohtaan. Jokaisen pitäisi saada itse kantaa oma vastuunsa tunteistaan. Eli kuulla totuus, eikä leikattua miellyttävää totuutta.Itse ajattelen vastuusta vähän toisin. Olin netissä tai jossain muualla olen vastuussa sanoistani ja niin ovat myös muut vastuussa sanoistaan, jos/kun ajatellaan, että ihmiset ovat ylipäätään vastuussa sanoistaan.
"Tunnevastuustahan sellainenkin pointti, että voi kantaa toisten tunteista vastuuta. Minusta tuntuu, että sinä teet paljon sitä. Sekin on vähän väärin toisia kohtaan. Jokaisen pitäisi saada itse kantaa oma vastuunsa tunteistaan. Eli kuulla totuus, eikä leikattua miellyttävää totuutta."
Haluatko avata tuota kappaletta hieman lisää?
Mikä on leikattu miellyttävä totuus?Kaskenpolttaja kirjoitti:
Uupuileva lääkäri voi myös ottaa vastuun omista tunteistaan ja olla kaatamatta niitä väärille ihmisille.
Tuossa pettämisasiassa petetty tekee juuri niin, että kaataa sen pettymyksensä väärille ihmisille, jos kaataa sen uudelle kumppanille. Ja jos se uusi kumppani siitä hermostuu, eikö hänen silloin pidä vain hyväksyä toisen kaatamiset ja selvitellä omat tunteensa omalla tavallaan?
Se selviytyminen omista tunteista ei mielestäni tarkoita sitä, että pitää hyväksyä huono käytös. Tai ettei saa loukkaantua ja sanoa loukkaantuneensa.Voi toki, mutta entä jos ei osaa/pysty. Tekee virheen. Niitä me ihmiset tehdään alvariinsa. Mutta mitä silloin voi muuta enä tehdä kuin pyytää anteeksi, jos pystyy. Mutta yhä tunteesta selviäminen on potilaan vastuulla.
Niin, no tuleva puoliso voi joutua tälläisen virheen uhriksi, mutta jos hän ottaa vastuun omista tunteistaa, ymmärtää, mutta sanoo ettei hyväksy jatkossa samaa jo homma selviää, niin ehkä tämä petettykin osaa alkaa kantamaan vastuun omista tunteistaan ja osaa kertoa niistä toisin uudelle kumppanille?
Tuo sinun mallisi on minusta raskas. Pitää olla helkatin varovainen eläessään. Pitäis elää lähes täydellisesti, ettei aiheuta konflikteja. Ja minusta ihmiset on juuri loistavia epätäydellisinä virheitä tekevinä yksilöinä. Kun vaan kaikki sallisivat sen itselle ja toisille.
Juurikin noin miten kirjoitit loppuun. Saa tuntea, osoittaa tunteita laidasta laitaan. Sanoa ääneen ja ei hyväksyäkään tietynlaista käytöstä.- Anonyymi
Disse kirjoitti:
Will you marry me? 😁😍😘
🐒💨
Jahka olen vähän pirteämpi keksin kyllä jotain närpimistä..
xLiner 😈 Disse kirjoitti:
Voi toki, mutta entä jos ei osaa/pysty. Tekee virheen. Niitä me ihmiset tehdään alvariinsa. Mutta mitä silloin voi muuta enä tehdä kuin pyytää anteeksi, jos pystyy. Mutta yhä tunteesta selviäminen on potilaan vastuulla.
Niin, no tuleva puoliso voi joutua tälläisen virheen uhriksi, mutta jos hän ottaa vastuun omista tunteistaa, ymmärtää, mutta sanoo ettei hyväksy jatkossa samaa jo homma selviää, niin ehkä tämä petettykin osaa alkaa kantamaan vastuun omista tunteistaan ja osaa kertoa niistä toisin uudelle kumppanille?
Tuo sinun mallisi on minusta raskas. Pitää olla helkatin varovainen eläessään. Pitäis elää lähes täydellisesti, ettei aiheuta konflikteja. Ja minusta ihmiset on juuri loistavia epätäydellisinä virheitä tekevinä yksilöinä. Kun vaan kaikki sallisivat sen itselle ja toisille.
Juurikin noin miten kirjoitit loppuun. Saa tuntea, osoittaa tunteita laidasta laitaan. Sanoa ääneen ja ei hyväksyäkään tietynlaista käytöstä.Tottakai potilaat ovat vastuussa omista tunteistaan. Ja kuten sanoit tuossa toisessa esimerkissä, potilaat voivat sanoa etteivät hyväksy sitä käytöstä, joka tunteet on aiheuttanut.
"Tuo sinun mallisi on minusta raskas. Pitää olla helkatin varovainen eläessään. Pitäis elää lähes täydellisesti, ettei aiheuta konflikteja. Ja minusta ihmiset on juuri loistavia epätäydellisinä virheitä tekevinä yksilöinä. Kun vaan kaikki sallisivat sen itselle ja toisille. "
Mahdatkohan sinä nyt tehdä jonkin tulkinnan "minun mallistani".
Tai sitten olen kovin epäselvä.
Ei "minun mallini" ole sellainen, etteikö konflikteja syntyisi, ei tietenkään, ellei sitten rupea kynnysmatoksi ja se ei ole minun mallini.
Ihmiset ovatkin loistavia epätäydellisinä, koska kukaan meistä ei ole täydellinen ja ihmiset ovat loistavia.
Ei kannata edes ajatella, minun mielestäni, että joskus edes saavuttaisi jonkin tilan, jossa voi sanoa, että olen täysin valmis, ei ole enää mitään opittavaa.Kaskenpolttaja kirjoitti:
Itse ajattelen vastuusta vähän toisin. Olin netissä tai jossain muualla olen vastuussa sanoistani ja niin ovat myös muut vastuussa sanoistaan, jos/kun ajatellaan, että ihmiset ovat ylipäätään vastuussa sanoistaan.
"Tunnevastuustahan sellainenkin pointti, että voi kantaa toisten tunteista vastuuta. Minusta tuntuu, että sinä teet paljon sitä. Sekin on vähän väärin toisia kohtaan. Jokaisen pitäisi saada itse kantaa oma vastuunsa tunteistaan. Eli kuulla totuus, eikä leikattua miellyttävää totuutta."
Haluatko avata tuota kappaletta hieman lisää?
Mikä on leikattu miellyttävä totuus?”Vaikka sen ymmärtää, ei silti tarvitse hyväksyä epäasiallisuutta. Tai kääntäen, ei tarvitse itse vastata epäasiallisuuteen epäasialliseti, sekin on valintakysymys.
Niitä valintojahan me teemme koko ajan. Miten itse aloitan ja miten itse jatkan. Jos lyödään vyön alle, ei ole pakko vastata samoin. Kun lukee toisen kommenttia, ei ole pakko tehdä tulkintaa ja vastata sen tulkinnan pohjalta, voi myös kysyä mitä toinen on tarkoittanut. silloin ei aika mene niiden tulkintojen oikomiseen vaain voidaan keskittyä itse asiaan.
Meistä jokainen on välillä ääliö, en kuitenkaan keksi mitään syytä, miksi minun pitäisi sanoa toista ääliöksi. Voin vaikka valita niin, että sanon hänen käyttäytyvän ääliömäisesti. Huomaatko tavoissa mitään eroa?
Sinä olet....sinä käyttäydyt...eroaako?”
No kyllähän minäkin pysyn sanojeni takana. Jos jotain sanon sellaista, mitä kadun, sitten sen ilmoitan. En suinkaan silleen roiski mitä sattuu.
”Haluatko avata tuota kappaletta hieman lisää?
Mikä on leikattu miellyttävä totuus?”
Siis jos varot loukkaamasta toisen tunteita, asettelet sanat niin, että hän ei loukkaannu. Minun mielestä raskasta. Toisaalta oon varmasti itsekin siihen syyllistynyt aikoinaan. Siksi minusta taas tuntui kaikkien muiden ihmisten sanomiset vastuuttomilta juurikin. Ja varmaan osa on ollutkin.... mutta itsellenihän mä sillä hallaa tein.Anonyymi kirjoitti:
🐒💨
Jahka olen vähän pirteämpi keksin kyllä jotain närpimistä..
xLiner 😈Heh... oot sä niin lutunen näpö!!! Kutikuti! 😬👌
Tottakai potilaat ovat vastuussa omista tunteistaan. Ja kuten sanoit tuossa toisessa esimerkissä, potilaat voivat sanoa etteivät hyväksy sitä käytöstä, joka tunteet on aiheuttanut.
"Tuo sinun mallisi on minusta raskas. Pitää olla helkatin varovainen eläessään. Pitäis elää lähes täydellisesti, ettei aiheuta konflikteja. Ja minusta ihmiset on juuri loistavia epätäydellisinä virheitä tekevinä yksilöinä. Kun vaan kaikki sallisivat sen itselle ja toisille. "
Mahdatkohan sinä nyt tehdä jonkin tulkinnan "minun mallistani".
Tai sitten olen kovin epäselvä.
Ei "minun mallini" ole sellainen, etteikö konflikteja syntyisi, ei tietenkään, ellei sitten rupea kynnysmatoksi ja se ei ole minun mallini.
Ihmiset ovatkin loistavia epätäydellisinä, koska kukaan meistä ei ole täydellinen ja ihmiset ovat loistavia.
Ei kannata edes ajatella, minun mielestäni, että joskus edes saavuttaisi jonkin tilan, jossa voi sanoa, että olen täysin valmis, ei ole enää mitään opittavaa.Luultavasti olen sinusta luonut jonkun käsityksen, mikä on raakile.
Mutta ihmiset ei voi aina tunteilleen mitään. Sekin on hyväksyttävä itsessään ja muissa, niin on helpompi elää, eikä tarvitse kokoaikaa miettiä miten tulee mitäkin sanottua.
Toivoahan voi, että ihmiset eläisivät nätisti, mutta se ei toteudu.Disse kirjoitti:
”Vaikka sen ymmärtää, ei silti tarvitse hyväksyä epäasiallisuutta. Tai kääntäen, ei tarvitse itse vastata epäasiallisuuteen epäasialliseti, sekin on valintakysymys.
Niitä valintojahan me teemme koko ajan. Miten itse aloitan ja miten itse jatkan. Jos lyödään vyön alle, ei ole pakko vastata samoin. Kun lukee toisen kommenttia, ei ole pakko tehdä tulkintaa ja vastata sen tulkinnan pohjalta, voi myös kysyä mitä toinen on tarkoittanut. silloin ei aika mene niiden tulkintojen oikomiseen vaain voidaan keskittyä itse asiaan.
Meistä jokainen on välillä ääliö, en kuitenkaan keksi mitään syytä, miksi minun pitäisi sanoa toista ääliöksi. Voin vaikka valita niin, että sanon hänen käyttäytyvän ääliömäisesti. Huomaatko tavoissa mitään eroa?
Sinä olet....sinä käyttäydyt...eroaako?”
No kyllähän minäkin pysyn sanojeni takana. Jos jotain sanon sellaista, mitä kadun, sitten sen ilmoitan. En suinkaan silleen roiski mitä sattuu.
”Haluatko avata tuota kappaletta hieman lisää?
Mikä on leikattu miellyttävä totuus?”
Siis jos varot loukkaamasta toisen tunteita, asettelet sanat niin, että hän ei loukkaannu. Minun mielestä raskasta. Toisaalta oon varmasti itsekin siihen syyllistynyt aikoinaan. Siksi minusta taas tuntui kaikkien muiden ihmisten sanomiset vastuuttomilta juurikin. Ja varmaan osa on ollutkin.... mutta itsellenihän mä sillä hallaa tein."Siis jos varot loukkaamasta toisen tunteita, asettelet sanat niin, että hän ei loukkaannu. Minun mielestä raskasta. Toisaalta oon varmasti itsekin siihen syyllistynyt aikoinaan. Siksi minusta taas tuntui kaikkien muiden ihmisten sanomiset vastuuttomilta juurikin. Ja varmaan osa on ollutkin.... mutta itsellenihän mä sillä hallaa tein."
Minulle on luontaista asetella sanani niin, etten tarkoituksella loukkaa. Ei ole raskasta olla oma itsensä. Eikä se tarkoita ettenkö voi sanoa omaa mielipidettäni tai käsitystäni jostakin vaikka olisin eri mieltä.Kaskenpolttaja kirjoitti:
"Siis jos varot loukkaamasta toisen tunteita, asettelet sanat niin, että hän ei loukkaannu. Minun mielestä raskasta. Toisaalta oon varmasti itsekin siihen syyllistynyt aikoinaan. Siksi minusta taas tuntui kaikkien muiden ihmisten sanomiset vastuuttomilta juurikin. Ja varmaan osa on ollutkin.... mutta itsellenihän mä sillä hallaa tein."
Minulle on luontaista asetella sanani niin, etten tarkoituksella loukkaa. Ei ole raskasta olla oma itsensä. Eikä se tarkoita ettenkö voi sanoa omaa mielipidettäni tai käsitystäni jostakin vaikka olisin eri mieltä.Niin tää on tätä mun oletuskuvaa, mutta sen pojalta mä näitä viestejä laitan. Sun hommaks jää ottaa niistä itse koppi ja miettiä niitä sen puolesta mitä itseesi tunnistat.
Mä vaan peilaan jotain mun fiiliksien mukaan. 😊- Anonyymi
Disse kirjoitti:
Luultavasti olen sinusta luonut jonkun käsityksen, mikä on raakile.
Mutta ihmiset ei voi aina tunteilleen mitään. Sekin on hyväksyttävä itsessään ja muissa, niin on helpompi elää, eikä tarvitse kokoaikaa miettiä miten tulee mitäkin sanottua.
Toivoahan voi, että ihmiset eläisivät nätisti, mutta se ei toteudu.No raakile tosiaan, jos tämän kirjoittelun perusteella olet luonut jonkun kuvan minusta.
Sehän on selvä, etteivät ihmiset aina voi tunteilleen mitään tai että tulee päästeltyä sammakoita tai loukattua tai oltua ihminen.
Kirjoitetussa sanassa voi tietysti miettiä ja asetella sanojaan ja korjata , jos jokin korjaamista vaatii ennen kuin paita lähetä-nappulan. Itse saatan joskus muuttaa jonkun asian toisella tavalla, useimmiten kirjoitan niinkuin livetilanteessakin sanoisin.
Jos alkaa liikaa miettiä miten jonkin muotoilee, jää kommentti sanomatta. Kyse on ehkä perusasenteesta elämään ja toisaalta siitä omasta kasvusta ja siitä kulttuurista ( kotikasvatuksesta) mistä tulee ja millaisen arvopohjan on itselleen omaksunut ja tietysti kyvystä nähdä ja kuulla.
-kaskenpolttaja Disse kirjoitti:
Niin tää on tätä mun oletuskuvaa, mutta sen pojalta mä näitä viestejä laitan. Sun hommaks jää ottaa niistä itse koppi ja miettiä niitä sen puolesta mitä itseesi tunnistat.
Mä vaan peilaan jotain mun fiiliksien mukaan. 😊Niin....mitä se peili heijastaa takaisin?
Olisi kyllä kiva tietää millainen se kuva on, joka sinulla minusta on?Anonyymi kirjoitti:
No raakile tosiaan, jos tämän kirjoittelun perusteella olet luonut jonkun kuvan minusta.
Sehän on selvä, etteivät ihmiset aina voi tunteilleen mitään tai että tulee päästeltyä sammakoita tai loukattua tai oltua ihminen.
Kirjoitetussa sanassa voi tietysti miettiä ja asetella sanojaan ja korjata , jos jokin korjaamista vaatii ennen kuin paita lähetä-nappulan. Itse saatan joskus muuttaa jonkun asian toisella tavalla, useimmiten kirjoitan niinkuin livetilanteessakin sanoisin.
Jos alkaa liikaa miettiä miten jonkin muotoilee, jää kommentti sanomatta. Kyse on ehkä perusasenteesta elämään ja toisaalta siitä omasta kasvusta ja siitä kulttuurista ( kotikasvatuksesta) mistä tulee ja millaisen arvopohjan on itselleen omaksunut ja tietysti kyvystä nähdä ja kuulla.
-kaskenpolttajaNo on meillä aikasempaakin keskustelua ollut ja olen lukenut sinun juttujasi jo.
No lähinnä mä itse siis en odota toisilta kovin tunnevastuullista käytöstä. Mulle on sama miten asian esittää. Mutta fiilispohjalta sit vastaan. Jos käydään vaan muhun käsiks ei asiaan, saatan näpäyttää takaisin ja usein kieli poskessa. Kyllä mä tykkään jopa olla pirullinen sellaisille, jotka ongittelevatkin käytöksellään sitä.
Puskapommittajista kerran yks viiaton nainenkin sai osansa. Sanoin, että puristele kassejas. 😂
Tosin pahoittelin ja lällättelin, kun sanoi ettei hänellä ole kasseja. 😁
Kyllä täälläkin pitää osata jutut ottaa väliin huumorilla. 😃Kaskenpolttaja kirjoitti:
Niin....mitä se peili heijastaa takaisin?
Olisi kyllä kiva tietää millainen se kuva on, joka sinulla minusta on?No olet epävarma itsestäsi. Luopunut jostain haaveistakin ehkä ja pettynyt osin elämään.
Joskus aikaisemmin tuossa kesällä turistiin tuosta identiteetistä ja egosta. Siellä oli joku kohta mikä sua nytkäytti, mut nyt en muista mikä?
Sit tulikin ne palstahässäkät ja mä vähän sotkin jo kuvaa...
Kovasti oot viemässä multa palstajeesus-titteliä! 😝
Mä kans koitin monelle hyvällä kertoa asioita ja ymmärtää. 😊
Muista erään ”todellavaikeaa” nimimerkin ja miten koitinkaan hälle vääntää rautalangasta mallia, ettää ei naiset ole mitään esineitä, että tietynmallisilla ”pokausmenetelmillä” ei ole merkitystä, tai koulutuksen määrällä ei ansaita naiselle mitään hyvää annettavaa itsestä. 😀Disse kirjoitti:
No olet epävarma itsestäsi. Luopunut jostain haaveistakin ehkä ja pettynyt osin elämään.
Joskus aikaisemmin tuossa kesällä turistiin tuosta identiteetistä ja egosta. Siellä oli joku kohta mikä sua nytkäytti, mut nyt en muista mikä?
Muista erään ”todellavaikeaa” nimimerkin ja miten koitinkaan hälle vääntää rautalangasta mallia, ettää ei naiset ole mitään esineitä, että tietynmallisilla ”pokausmenetelmillä” ei ole merkitystä, tai koulutuksen määrällä ei ansaita naiselle mitään hyvää annettavaa itsestä. 😀Loistava kuva..ihan pielessä, mutta loistava. :D
Mistähän sinä olet päätynyt tuollaiseen kuvaan?
No varmaan jokainen joutuu jostain haaveesta luopumaan, vaikka en nyt kyllä äkkiä muista mistä itse olisin joutunut luopumaan. Vaikea on olla pettynyt elämään, kun se on niin hienoa. Olen onnellinen, nautin monista asioista, olen löytänyt paikkani yhteisössä, saan tehdä sitä mitä rakastan. Rakkaat ihmiset ovat lähellä, eivät kaikki, mutta muutamat, sekin on eri tavalla kuin ennen, jolloin he kaikki olivat kaukana.
Koen, että minusta pidetään, seuraani hakeudutaan, jotakin olen osannut tehdä oikein.
Elän elämäni parasta aikaa, onnellisena, toiveikkaana, etten päin katsoen
Aina ei ole ollut niin...olen tullut pitkästä pimeästä valoon :D
Vähän pieleen...ei se haittaa :D
Minä ymmärrän kaikenlaista varmasti juuri siksi, että minussa on ollut ja on kaikenlaista ja kun olen sinut sen kanssa, voin ymmärtää toisiakin.Kaskenpolttaja kirjoitti:
Loistava kuva..ihan pielessä, mutta loistava. :D
No varmaan jokainen joutuu jostain haaveesta luopumaan, vaikka en nyt kyllä äkkiä muista mistä itse olisin joutunut luopumaan. Vaikea on olla pettynyt elämään, kun se on niin hienoa. Olen onnellinen, nautin monista asioista, olen löytänyt paikkani yhteisössä, saan tehdä sitä mitä rakastan. Rakkaat ihmiset ovat lähellä, eivät kaikki, mutta muutamat, sekin on eri tavalla kuin ennen, jolloin he kaikki olivat kaukana.
Koen, että minusta pidetään, seuraani hakeudutaan, jotakin olen osannut tehdä oikein.
Minä ymmärrän kaikenlaista varmasti juuri siksi, että minussa on ollut ja on kaikenlaista ja kun olen sinut sen kanssa, voin ymmärtää toisiakin.Muuten, kun nyt näin kahden olemme...sen hässäkän aikana, ajattelitko /ajatteletko, että olen joku muukin kuin vain kaskenpolttaja?
- Anonyymi
Disse kirjoitti:
No olet epävarma itsestäsi. Luopunut jostain haaveistakin ehkä ja pettynyt osin elämään.
Muista erään ”todellavaikeaa” nimimerkin ja miten koitinkaan hälle vääntää rautalangasta mallia, ettää ei naiset ole mitään esineitä, että tietynmallisilla ”pokausmenetelmillä” ei ole merkitystä, tai koulutuksen määrällä ei ansaita naiselle mitään hyvää annettavaa itsestä. 😀Elämän ohjeita antava eronnut epäonnistuja.
Muuten, kun nyt näin kahden olemme...sen hässäkän aikana, ajattelitko /ajatteletko, että olen joku muukin kuin vain kaskenpolttaja?
Ei täällä ikinä ole kahden kesken, niinkuin tuosta yläpuolelta voit huomata.
En mä miettinyt kuka on kuka. Mä oon jo siitä luopunut. Mulle sillä ei ole niin väliä, vaan mä vaan vellon jotain asiaa.
Siks pikkusen otinkin takoa, etten ala miettimään sellaisia. Ja ajattelin, että noi pienetkin tauot tekee hyvää, että saatan ottaa tavaksi. 😊Disse kirjoitti:
Ei täällä ikinä ole kahden kesken, niinkuin tuosta yläpuolelta voit huomata.
En mä miettinyt kuka on kuka. Mä oon jo siitä luopunut. Mulle sillä ei ole niin väliä, vaan mä vaan vellon jotain asiaa.
Siks pikkusen otinkin takoa, etten ala miettimään sellaisia. Ja ajattelin, että noi pienetkin tauot tekee hyvää, että saatan ottaa tavaksi. 😊Ei kai tosiaan ollakaan kaksin :D
Loistava kuva..ihan pielessä, mutta loistava. :D
Minä ymmärrän kaikenlaista varmasti juuri siksi, että minussa on ollut ja on kaikenlaista ja kun olen sinut sen kanssa, voin ymmärtää toisiakin.Joku kirjoituksesi varmaan oli provo sitten ja meni ohi puolivilkaisulla. Mutta tälleen täällä luodaan kuvia ja ne vaikuttaa mielipiteisiin ja keskusteluihin.
Sekin tuo vaan näkökulmia, vaikka ne olisin vääriä... sattumuksista ne muutokset evoluutiossakin tapahtuu usein. 😊👌Kaskenpolttaja kirjoitti:
Ei kai tosiaan ollakaan kaksin :D
Joo. Täällä voi joku pudottaa tähänkin keskusteluun jonkun mun kommentin kahden vuoden takaa... 😀
Disse kirjoitti:
Joku kirjoituksesi varmaan oli provo sitten ja meni ohi puolivilkaisulla. Mutta tälleen täällä luodaan kuvia ja ne vaikuttaa mielipiteisiin ja keskusteluihin.
Sekin tuo vaan näkökulmia, vaikka ne olisin vääriä... sattumuksista ne muutokset evoluutiossakin tapahtuu usein. 😊👌Täällä on tietenkin vaikea tietää millä mielellä kukakin kirjoittaa, kun näkee vain sanat. Siksi voi helposti tehdä vääriä tulkintoja.
Vähän kurjaa on se, jos uskoo kovin vahvasti niihin vääriin kuvitelmiinsa ja suhtautuu sitten toiseen sillä asenteella, jolla suhtautuisi ihmiseen, joka olis sen kuvan kaltainen.
Minulla on siitäkin esimerkki :D
Erään ihmisen kanssa( netissä) meni sukset aivan ristiin, niin totaalisesti, että oksat pois. Minulla ei ollut pientäkään käsitystä mitä tapahtui ja yritin tietysti selvittää sitä ja saada välit kuntoon. Ei tuntunut auttavan mikään ja juttu paisui kuin pullataikina. En yhtään saanut kiinni siitä, mistä me oikein väänsimme. ja kaikki kärsivät. Porukkaan kuului muitakin, jotka joutuivat osalliseksi.Kunnes sitten viimein tajusin kysyä häneltä muistutanko jotakin henkilöä hänen historiastaan. Ja niin se asia selvisi. Käytin samoja sanontoja kuin hänen äitinsä ja hänellä oli todella tulehtuneet välit äitinsä kanssa ja hän myönsi sitten, että äidilleen hän oli kiukutellut, kun minulle kiukutteli.
Sama juttu on noissa sinä olet se ja se kirjoittaja-jutuissa. Siinä saa maksaa laskua, jonka on tehnyt joku toinen. Se ei aina tunnu reilulta, vaikka ymmärränkin sitäkin kuviota.Kaskenpolttaja kirjoitti:
Täällä on tietenkin vaikea tietää millä mielellä kukakin kirjoittaa, kun näkee vain sanat. Siksi voi helposti tehdä vääriä tulkintoja.
Vähän kurjaa on se, jos uskoo kovin vahvasti niihin vääriin kuvitelmiinsa ja suhtautuu sitten toiseen sillä asenteella, jolla suhtautuisi ihmiseen, joka olis sen kuvan kaltainen.
Minulla on siitäkin esimerkki :D
Erään ihmisen kanssa( netissä) meni sukset aivan ristiin, niin totaalisesti, että oksat pois. Minulla ei ollut pientäkään käsitystä mitä tapahtui ja yritin tietysti selvittää sitä ja saada välit kuntoon. Ei tuntunut auttavan mikään ja juttu paisui kuin pullataikina. En yhtään saanut kiinni siitä, mistä me oikein väänsimme. ja kaikki kärsivät. Porukkaan kuului muitakin, jotka joutuivat osalliseksi.Kunnes sitten viimein tajusin kysyä häneltä muistutanko jotakin henkilöä hänen historiastaan. Ja niin se asia selvisi. Käytin samoja sanontoja kuin hänen äitinsä ja hänellä oli todella tulehtuneet välit äitinsä kanssa ja hän myönsi sitten, että äidilleen hän oli kiukutellut, kun minulle kiukutteli.
Sama juttu on noissa sinä olet se ja se kirjoittaja-jutuissa. Siinä saa maksaa laskua, jonka on tehnyt joku toinen. Se ei aina tunnu reilulta, vaikka ymmärränkin sitäkin kuviota.Se on toi ihmisen pää aivan omituinen hässäkkä kaikkea. Muisti on rajallinen ja aivot työntää sinne omaa settiä sekaan, jos ei jotain muista. 😁
Kyllä mä koitan karistella noita ennakkoluuloja ja keskittyy asiaan, varsinkin täällä. Mutta ei se ihan onnistu. 😃
Mutta ei se oikeasti haittaa.... ainakaan mua. Jotenkin se vaan kun joku tuolla taustalla sössöttää jotain, mikä pitäis mennä ihon alle, naurattaa ja voin veistelä lisää mielikuvia sille. Ei mun irl elämä näille hiippareille kuulu. 😝Disse kirjoitti:
Se on toi ihmisen pää aivan omituinen hässäkkä kaikkea. Muisti on rajallinen ja aivot työntää sinne omaa settiä sekaan, jos ei jotain muista. 😁
Kyllä mä koitan karistella noita ennakkoluuloja ja keskittyy asiaan, varsinkin täällä. Mutta ei se ihan onnistu. 😃
Mutta ei se oikeasti haittaa.... ainakaan mua. Jotenkin se vaan kun joku tuolla taustalla sössöttää jotain, mikä pitäis mennä ihon alle, naurattaa ja voin veistelä lisää mielikuvia sille. Ei mun irl elämä näille hiippareille kuulu. 😝Ne aivot ovat mielenkiintonen muistipaikka. Saavat reaktioita aikaan, vaikka ei itse aina tiedä missä mennään. Mukava haaste, kun yrittää paikallistaa mitä ja missä ja miksi. Aina ei saa vastausta, mutta riittävän usein saa, että mielenkiinto pysyy yllä.
Jokos minä olen tarpeeksi sinua hiillostanut? :DKaskenpolttaja kirjoitti:
Ne aivot ovat mielenkiintonen muistipaikka. Saavat reaktioita aikaan, vaikka ei itse aina tiedä missä mennään. Mukava haaste, kun yrittää paikallistaa mitä ja missä ja miksi. Aina ei saa vastausta, mutta riittävän usein saa, että mielenkiinto pysyy yllä.
Jokos minä olen tarpeeksi sinua hiillostanut? :DNo aivot on hassu harmaa mössö, mistä ei osaa sanoa varmaks mitään. Aina sieltä tulee uutta...
No eipä tässä kovin hiillostettu olo, ole. Mutta varmaan on kohta mentävä suihkun kautta unille. Se on taas työpäivä huomenna.Disse kirjoitti:
No aivot on hassu harmaa mössö, mistä ei osaa sanoa varmaks mitään. Aina sieltä tulee uutta...
No eipä tässä kovin hiillostettu olo, ole. Mutta varmaan on kohta mentävä suihkun kautta unille. Se on taas työpäivä huomenna.Hassua mössöä todellakin :D
Minulla nämä illan tunnit, kun muu talo hiljenee nukkumaan tai mitä nyt nämä naapurini tekevätkin, ovat luomisen aikaa, jos mahtipontisesti asia ilmaisee. :DKaskenpolttaja kirjoitti:
Hassua mössöä todellakin :D
Minulla nämä illan tunnit, kun muu talo hiljenee nukkumaan tai mitä nyt nämä naapurini tekevätkin, ovat luomisen aikaa, jos mahtipontisesti asia ilmaisee. :DNo illalla sitä keksiikin parhaimmat mietteet, mutta itse oli pakko lähtee unille... Ja koittaa vaan olla miettimäti, muuta kuin unta. Muuten ois käynyt kalpaten aamulla. :o)
No nyt sit pönötetään töissä...Disse kirjoitti:
No illalla sitä keksiikin parhaimmat mietteet, mutta itse oli pakko lähtee unille... Ja koittaa vaan olla miettimäti, muuta kuin unta. Muuten ois käynyt kalpaten aamulla. :o)
No nyt sit pönötetään töissä...Mukavaa työpäivää :)
Mukavaa työpäivää :)
Kiitos, kiitos. :o)
Just tein tuossa sapuskaakin. Ostin kaupasta eilen lehtipihvejä ja käräytin ne voissa pannuilla. Mausteeksi tarttui aamulla grillimaustetta, suolaa ja rosepippuria. Sit kippasin niitten päälle savupekonikoskenlaskijan. Keitinkin välillä riisiä ja maustoin sen currylla ja chilillä. Ihan syötävää tuli. :oPDisse kirjoitti:
Kiitos, kiitos. :o)
Just tein tuossa sapuskaakin. Ostin kaupasta eilen lehtipihvejä ja käräytin ne voissa pannuilla. Mausteeksi tarttui aamulla grillimaustetta, suolaa ja rosepippuria. Sit kippasin niitten päälle savupekonikoskenlaskijan. Keitinkin välillä riisiä ja maustoin sen currylla ja chilillä. Ihan syötävää tuli. :oPJestas....kylläpä on miehellä herkut, luulis noilla jaksavan pönöttää :D
Jestas....kylläpä on miehellä herkut, luulis noilla jaksavan pönöttää :D
Joo, eiköhän niilla ainakin jaksa... :o)
Kohta taitais olla jo kahvin vuoro....mutta kyllä raukaisee... Päiväunet pitäis saada ottaa. :oD Nyt ei taija olla vaan mahdollista... :o(Disse kirjoitti:
Joo, eiköhän niilla ainakin jaksa... :o)
Kohta taitais olla jo kahvin vuoro....mutta kyllä raukaisee... Päiväunet pitäis saada ottaa. :oD Nyt ei taija olla vaan mahdollista... :o(Huono työpaikka, jos ei etuihin kuulu päikkärit :D
Huono työpaikka, jos ei etuihin kuulu päikkärit :D
No joskus saa otettua, mutta nyt ei taija pystyä... Mutta onhan tää tällästä jatkuvaa töihin patistelua, että en tiedä....pitäiskö lopettaa koko homma? :oD
Disse kirjoitti:
No joskus saa otettua, mutta nyt ei taija pystyä... Mutta onhan tää tällästä jatkuvaa töihin patistelua, että en tiedä....pitäiskö lopettaa koko homma? :oD
Kuulostaa orjatyöltä...kannattaa miettiä toista työpaikkaa :D
- Anonyymi
Minulle tulee laihasta mieleen kuvat keskitysleirivangeista.
Hoikasta taas tulisi mieleen kaunis ihminen.
Mutta lienee turha kinastella käsitteistä. - Anonyymi
Ymmärrys tekee viisaaksi.
Kyllä minulle yksi suuri motivaattori salilla käymiseen ovat timmit naiset. On se ihan eri käydä valoisalla salilla, jossa saa ihailla kaunisvartaloisia nuoria naisia niukoissa treenitrikoissa, kuin juosta marraskuisessa pimeydessä jotain tien viertä.
- Anonyymi
Yugajogamiehelle tiedoksi että saleilla käy kaiken näköistä ja kokoista jengiä. Mikäs se sellanen sali on, missä käy ainoastaan timmejä naisia ja miehiä? Never höörd! 😂😎
Salikundit ei jouda palstailla. Anonyymi kirjoitti:
Yugajogamiehelle tiedoksi että saleilla käy kaiken näköistä ja kokoista jengiä. Mikäs se sellanen sali on, missä käy ainoastaan timmejä naisia ja miehiä? Never höörd! 😂😎
Salikundit ei jouda palstailla.Olenko sanonut jossain, etta salilla käy VAIN timmejä naisia ja miehiä, olenko?
- Anonyymi
Sen takia en menekkää kuntosalille...kaikki hyvän näköisiä ja pullukkana menee sinne tulee pitkiä katseita :)
Kaikkein kauneimpia naisia ei näe missikisoissa, kuntosalilla eikä elokuvissa, vaan ihan arkioloissa, kadulla ja työpaikoilla.
- Anonyymi
Salilla näkyy todella harvoin lihavia laihduttamassa. Olen jotain kaks nähnyt 6 vuoden aikana. Muut salilla kävijät ovat hyväkuntoisia kauniita naisia.
- Anonyymi
Voi voi kun oppisit sosiaaliseksi niin huomaisit että kaljamahakin saisi hoikkaa naista. Minä olen saanut aika monta kertaa. Ei kaikki naiset katso ulkonäköä. Opettele puhumaan naisille ja ole kiinnostava.
- Anonyymi
No ennen sain kyllä, naiset lähti baarista mukaan ja suostu treffeille, enää ei mitää, ei koskaa näin hiljasta naisten suhteen, en ymmärrä.
- Anonyymi
Kyllä aika monet katsoo ulkonäköä, vähä liikaakin, itselleni kelpaa ihan tavis nätti.
- Anonyymi
Itse kaljamahanen nii unelmoi vain tollasista kauniista naisista ja rumaa läskiä en halua.
- Anonyymi
Onneksi nyt laihdutan. Tää on rankkaa mut tulee erittäin hyvä fiilis. Toiv laihtuu kun syön masennuslääkkeitäki.
- Anonyymi
Salilla naiset aina iloisia ja tervehtivät aina ja hymyilevät joten niitä on helppo iskee.
- Anonyymi
En nyt sanoisi niinkään et helppo iskee.
- Anonyymi
Olipa hauska aamun aloitus tänään! :D Tämä ketju osui silmään ensimmäisenä, ja pelasti harmaan ikävän aamun, kiitos siitä aloittaja! :D
Eikö siellä ole lihaksikkaita naisia?
- Anonyymi
Nainen iski minut salilla kerran. Alkoi jotain juttelee ja juteltiin monta viikkoa kun käytiin samoihin aikoihin salilla aamuisin. Olin työtön niin kävin salilla aina. Ei me yhteen muutettu kun se nainen sitten muutti toiselle paikkakunnalle mutta pari vuotta oltiin suhteessa ja treenattiin yhdessä.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1701093
Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän132857- 84793
- 51738
Olisitko oikeasti valmis rikkomaan
Perheesi? En haluaisi sitä, mutta ne on teidän välisiä asioita. Voin olla sinulle vain kaverikin… ei paineita. Minä kesk55539Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies
Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?37531Stubb munasi - Suomessa kuuluu liputtaa Suomen lipulla
Presidentinlinnan ja Mäntyniemen salkoihin nostettiin sateenkaariliput lauantaina. Suurin osa kansasta ei varmasti pidä294525Martinan tarve valehdella.
Miksiköhän Martina valehtelee niin paljon,onko hän tietoinen siitä että valheistaan jää useimmiten kiinni? Esimerkkinä t215479- 49477
Kalle irtisanoutui
Kävi, kuten odotettiin. Paras ratkaisu paitsi Orimattilalle myös Larssonille. Seuraavaksi joudutaan mittaamaan kaupungin53464