Kolmas temppeli

Anonyymi

79

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Temppeli on tässähetkessä Herran omat, jotka seuraavat Häntä, niin he ovat täytetty Hengellä ja tulella, eli Hengellinen temppeli.
      Ei tässä ajassa muuta temppeliä ole.
      Senjälkeen kaikki poltetaan ja taivaasta tuonjälkeen lasketaan alas - uudelleenluotuun maahan Uusi Jerusalem.

      Ajalliset temppelit ovat tuleen tallennettu.

      • Anonyymi

        Hesekielin kirjassa mainittua temppeliä ei ole vielä koskaan rakennettu. Se rakennetaan vielä.


      • Anonyymi

        Hesekielin temppeli on vertauskuva Kristuksesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hesekielin temppeli on vertauskuva Kristuksesta.

        Ei ole vertauskuva, vaan fyysinen rakennus, johon tulee Herran Jeesuksen Kristuksen valtaistuin. Hesekielin kirja ei ole yksi vertaus, vaan kuvaus siitä, millainen Herran temppelirakennus tulee olemaan. Paavalikin kutsuu tätä temppeliä Jumalan temppeliksi.

        Jumala kuitenkin sallii viimeisen vuosiviikon lopussa, että Antikristus ottaa temppelin haltuunsa 42 kk:si, jotta tässä rajussa eksytyksessä joutuisivat helvettiin ne, jotka rakastivat vääryyttä. Ajan kuluttua umpeen, Jeesus valtaa temppelin takaisin itselleen. Sen takia hän seisoo Öljymäelle paluun tehtyä, koska sieltä voi suoraan mennä temppeliin sen itäisestä portista. Öljymäki on temppelivuoren itäpuolella.


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Paavolan videoita ei kannata katsella. Niissä on paljon asiavirheitä ja eksytystä. Paavola uskoo jopa sellaiseen salaliittoteoriaa, ettei temppeli ollut temppelivuoren huipulla vaan etelärinteellä, joka on täyttä epätieteellistä humpuukia. Paavolan teoria on todistettu vääräksi.


      • Anonyymi

        Kun lukee netistä kaiken maailman artikkeleja, niin maallikot voivat erehtyä uskomaan epätieteellisiä selityksiä, joissa on paljon kauniita kuvia. Tähän retkuun lienee mennyt myös maallikkosaarnaaja Petri Paavola.

        Jerusalemin temppeli ei ollut vuoren etelärinteellä, vaan se oli temppelivuoren harjalla, missä on nykyään mm. kalliomoskeija. Tämä on historiantukijoiden ja arkeologien konsensus.

        Petri Paavolan teoria siitä, että temppeli ei olisi ollut temppelivuoren päällä romuttuu arkeologisten löydösten kautta. Temppelivuoren huipulta on löytynyt temppeliin kuulunut varoituskyltti, joka on tutkijoiden mukaan ollut alkuperäisellä paikalla. On paljon muitakin vastaavia löydöksiä.

        https://www.timesofisrael.com/ancient-temple-mount-warning-stone-is-closest-thing-we-have-to-the-temple/

        Paavola väittää, että Herodeksen linnake olisi ollut vuoren korkeimmalla paikalla ja temppeli alarinteessä. Se antaa väärän kuvan asiasta. Herodes rakensi linnakkeen temppelin muuriin kiinni sen pohjoispuolelle, joka tunnetaan myös nimellä Antonian linnake. Temppeli ja Anatonian linnake olivat temppelivuoren päällä kummatkin.

        Paavolan väitteellä ei ole perustaa. Jerusalemissa ei sijainnut kokonaista legioonaa Jeesuksen päivin. Legio X Fretensis oli sijoitettu tuona-aikana Syyriaan ja saapui Jerusalemiin vasta vuonna 73. Lisäksi Pontius Pilatus piti majaa Herodeksen palatsissa vastapäätä temppeliä, eikä piskuisessa Antonian linnoituksessa. Prefektin virallinen hallintopaikka oli kuitenkin edelleen Kesarea Juudean rannikolla. Toki kymmenennen legioonan lisäksi oli III Gallica, VI Ferrata ja XII Fulminata, mutta nämäkin kolme olivat Legio X Fretensiksen tavoin Syyriassa.

        https://en.wikipedia.org/wiki/Antonia_Fortress

        Raamattu kertoo temppelin sijainnin. Se oli jebusilaiselta Araunalta ostettu pelto. Viljaa ei voi viljellä jyrkällä vuoren rinteellä, joten Daavidin kaupunki Moorian vuoren etelä-rinteellä on poissuljettu. Moorian vuoren laella on suuri tasainen alue, jossa voi muokata maata ja viljellä. Israelissa ei viljelty vuoren rinteillä, vaan ne olivat lampaiden ketoina. Laaksoissa ja muilla tasaisilla paikoilla olevat alueet olivat viljapeltoina.

        2 Aik 3:1 Salomo alkoi rakentaa Herran temppeliä Jerusalemiin isänsä Daavidin määräämälle paikalle, jebusilaisen Araunan puimatantereelle Morian vuorelle, missä Herra oli ilmestynyt Daavidille.

        Temppelivuoren etelärinne on liian jyrkkä ja ahdas, jotta sinne voisi rakentaa temppeli. Rinteen juurella on Gehenan laakso, jonka on tasaista maata ja teoriassa temppeli voitaisiin sinne rakentaa, mutta sekin alue on liian ahdas. Gehenan laaksossa oli kaatopaikka, jossa poltettiin roskia, joten temppeli ei tietenkään ole voinut olla palavien roskien vieressä.

        Temppeli ei ollut Daavidin kaupungissa vuoren etelärinteellä, kuten Paavola virheellisesti väittä vaan vuoren huipulla, mikä on myös tiedemiesten konsensus. Tämä historian tutkimuksen selvittämä totuus ei mihinkään muutu: https://en.wikipedia.org/wiki/Siege_of_Jerusalem_(70_CE)

        Paavolan opetusta asiasta voi luonnehtia sensaatiohakuiseksi humpuukiksi, jonka esittämät väitteet ovat ristiriidassa historian tutkimuksen ja myös Raamatun kanssa.


    • Anonyymi

      Ilm.21:22 Biblia Ja en minä hänessä templiä nähnyt; sillä Herra kaikkivaltias Jumala on hänen templinsä, ja Karitsa.

    • Anonyymi

      Joh.2:19-21 Biblia Mutta hän sanoin ruumiinsa temlistä.

      • Anonyymi

        Tämä kohta Hesekielin kirjasta ei ole vielä toteutunut, mutta se tulee toteutumaan, kun Herra Jeesus tekee paluun:

        Hes 43:4 Herran kirkkaus meni temppeliin portista, joka on itää kohti.
        5 Henki nosti minut maasta ja vei minut sisempään esipihaan, ja minä näin, että Herran kirkkaus täytti temppelin. [1. Kun. 8:10]
        6 Joku puhutteli minua, ja minä kuulin sen äänen tulevan temppelistä -- mies seisoi yhä minun vieressäni.
        7 Ääni sanoi minulle: "Ihminen, tämä on minun valtaistuimeni sija ja koroke minun jalkojeni alla. Täällä minä olen asuva Israelin kansan keskellä ikuisesti.

        Jes 2:2 Aikojen lopussa on Herran temppelin vuori seisova vahvana, ylimmäisenä vuorista, kukkuloista korkeimpana, ja kaikki pakanakansat virtaavat sinne.
        3 Monet kansat lähtevät liikkeelle sanoen: "Tulkaa, nouskaamme Herran vuorelle, Jaakobin Jumalan temppeliin, että hän opettaisi meille teitänsä ja me vaeltaisimme hänen polkujansa; sillä Siionista lähtee laki, Jerusalemista Herran sana".
        4 Ja hän tuomitsee pakanakansojen kesken, säätää oikeutta monille kansoille. Niin he takovat miekkansa vantaiksi ja keihäänsä vesureiksi; kansa ei nosta miekkaa kansaa vastaan, eivätkä he enää opettele sotimaan.


    • Anonyymi

      Petri Paavola luottaa omassa salaliittoteoriassaan liikaa Josefuksen kuvaukseen temppelivuoren rakennuksista.

      Josefus oli roomalaisten puolelle kääntynyt juutalainen, joka aika ajoin kirjoitti roomalaisia ylistävää propagandaa historiankirjoitukseensa. Hänen kirjansa kuvauksista puuttuu olennaisia tapahtumia (sensuuria) ja välillä Josefus liioittelee sekä puhuu suoranaisia satuja roomalaisten hyväksi (propagandaa). Josefuksen kuvaus temppelivuoren rakennuksista poikkeaa myös muiden historiankirjoittajien kuvauksista.

      "Muutamat asiat, herättävät kyllä epäilyjä. Josefus kertoo eräästä pensaasta jolla on sekä liikkumiskyky että valaisemisominaisuus, ja jonka kaatamisessa käytettiin sen tyveen sidottua koiraa, joka sitten houkuteltiin ruokapalalla tms. tempaisemaan kasvi juuriltaan. Samoin häiritsee tuolloin pelkkinä sotapäälliköinä toimineiden Tiituksen ja Vespasianuksen kutsuminen keisareiksi jo tuossa vaiheessa, ennen heidän valtakauttaan. Molemmat kuvataan parissa kohtauksessa hyökkäämässä yksin vihollisten sekaan ja pitävän puoliaan aikamoista ylivoimaa vastaan, mikä aluksi herättää epäilyjä liioittelusta."

    • Jos temppelin vuori on seisova korkeimpana ..tarkoittako se temppeliä ??

      • Anonyymi

        Temppelivuoresta tulee 1000-vuotiskaudella korkein vuori, jonka huipulla on Jumalan temppeli. Jumala asuu kansojen keskellä ja heidän YLLÄNSÄ, eli yläpuolella eli temppelivuoren laella.

        Hes 37:26 Minä teen heidän kanssansa rauhan liiton - se on oleva iankaikkinen liitto heidän kanssansa - istutan ja runsaasti kartutan heidät ja asetan pyhäkköni olemaan heidän keskellänsä iankaikkisesti.
        27 Minun asumukseni on oleva heidän yllänsä, ja minä olen heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani.


    • Anonyymi

      Hebr.12:22 vaan te olette käyneet Siionin vuorten tykö ja elävän Jumalan kaupungin, taivaallisen Jerusalemin tykö, ja kymmenien tuhansien enkelien tykö. Jes.2:2-3

    • Anonyymi

      Seurakunta on Raamatun ilmoittama temppeli samoin myös Ilmestyskirjan taivaasta laskeutuva uusi Jerusalem.

      • Anonyymi

        Missä on sanottu, että seuraunta olisi temppeli? Raamatun mukaan Jumalan temppeli rakennetaan Hesekielin kirjan ohjeilla Jerusalemiin temppelivuoren huipulle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Missä on sanottu, että seuraunta olisi temppeli? Raamatun mukaan Jumalan temppeli rakennetaan Hesekielin kirjan ohjeilla Jerusalemiin temppelivuoren huipulle.

        Höpö höpö !

        Hesekielin kirjassa puhutaan nyt jo hävitetystä temppelistä !

        Hesekiel 40

        Hesekiel 41
        1 Meidän pakkosiirtolaisuutemme kahdentenakymmenentenä viidentenä vuotena, vuoden alussa, kuukauden kymmenentenä päivänä, neljäntenätoista vuotena kaupungin valloituksen jälkeen, juuri sinä päivänä tuli minun päälleni Herran käsi, ja hän vei minut sinne.

        Pakkosiirtolaisuus oli ENNEN 2 temppelin rakentamista !

        Mutta kolmas temppeli kyllä rakennetaan uskosta osattomien juutalaisten rakentamana, sen todistaa meille tämä:

        2. Tessalonikalaiskirje 2

        1 Mutta mitä tulee meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen tulemukseen ja meidän kokoontumiseemme hänen tykönsä, niin me pyydämme teitä, veljet,
        2 ettette anna minkään hengen ettekä sanan ettekä minkään muka meidän lähettämämme kirjeen heti järkyttää itseänne, niin että menetätte mielenne maltin, ettekä anna niiden itseänne peljästyttää, ikäänkuin Herran päivä jo olisi käsissä.
        3 Älkää antako kenenkään vietellä itseänne millään tavalla. Sillä se päivä ei tule, ennenkuin luopumus ensin tapahtuu ja laittomuuden ihminen ilmestyy, kadotuksen lapsi,
        4 tuo vastustaja, joka korottaa itsensä yli kaiken, mitä jumalaksi tai
        jumaloitavaksi kutsutaan,
        !!!
        niin että hän asettuu Jumalan temppeliin ja julistaa olevansa Jumala.
        !!!

        Siis fyysinen ihminen ja fyysinen temppeli, eli 3:s temppeli rakennetaan ja sitä SANOTAAN Jumalan temppeliksi, vaikka se ei sitä ole, sillä Sana sanoo:

        Ap. t. 7:48 Korkein ei kuitenkaan asu käsillä tehdyissä huoneissa; sillä näin sanoo profeetta:

        Ap. t. 17:24 Jumala, joka on tehnyt maailman ja kaikki, mitä siinä on, hän, joka on taivaan ja maan Herra, ei asu käsillä tehdyissä temppeleissä,

        Nyt uuden liiton aikana muodostavat uudestisyntyneet uskovat, eli ns. "elävät kivet" sen oikean ja todellisen temppelin !

        1. Piet. 2:5 ja rakentukaa itsekin elävinä kivinä hengelliseksi huoneeksi, pyhäksi papistoksi, uhraamaan hengellisiä uhreja, jotka Jeesuksen Kristuksen kautta ovat Jumalalle mieluisia.

        1. Kor. 3:16 Ettekö tiedä, että te olette Jumalan temppeli ja että Jumalan Henki asuu teissä?

        Jumala on lakkauttanut vanhan liiton ja temppelijärjestelmän jo 2000v sitten !

        Mutta silti siis vastoin Jumalaa, nuo uskosta osattomat juutalaiset rakentavat sen temppelin ja uhraavat siellä uhrejaan, ja siten he polkevat Kristuksen kalliin sovintoveren jälkoihinsa ja pitävät sen halpana !

        Mutta se Hesekielin kohta siis kertoo jo hävitetystä 2:sta temppelistä !

        Se sanotaan sen temppeli kuvauksen alussa jo selvääkin selvemmin, että mistä ajasta oli kyse !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Missä on sanottu, että seuraunta olisi temppeli? Raamatun mukaan Jumalan temppeli rakennetaan Hesekielin kirjan ohjeilla Jerusalemiin temppelivuoren huipulle.

        Kristityn temppelit.

        Korinttolaiskirje:
        6:19 Vai ettekö tiedä, että teidän ruumiinne on Pyhän Hengen temppeli, joka Henki teissä on ja jonka te olette saaneet Jumalalta, ja ettette ole itsenne omat?

        Kristityn maallinen rukoushuone.

        Matteuksen evankeliumi:
        21:13 Ja hän sanoi heille: "Kirjoitettu on: 'Minun huoneeni pitää kutsuttaman rukoushuoneeksi', mutta te teette siitä ryövärien luolan."

        Kristityn seurakunta = hengellinen maallinen temppeli.

        Efe2:20 apostolien ja profeettain perustukselle rakennettuja, kulmakivenä itse Kristus Jeesus,
        2:21 jossa koko rakennus liittyy yhteen ja kasvaa pyhäksi temppeliksi Herrassa;
        2:22 ja hänessä tekin yhdessä muitten kanssa rakennutte Jumalan asumukseksi Hengessä.

        Uuden liiton temppeli on taivaassa.

        Heb9:11 Mutta kun Kristus tuli tulevaisen hyvän ylimmäiseksi papiksi, niin hän suuremman ja täydellisemmän majan kautta, joka ei ole käsillä tehty, se on: joka ei ole tätä luomakuntaa,

        9:24 Sillä Kristus ei mennyt käsillä tehtyyn kaikkeinpyhimpään, joka vain on sen oikean kuva, vaan itse taivaaseen, nyt ilmestyäkseen Jumalan kasvojen eteen meidän hyväksemme

        10:1 Sillä koska laissa on vain tulevan hyvän varjo, ei itse asiain olemusta, ei se koskaan voi samoilla jokavuotisilla uhreilla, joita he alinomaa kantavat esiin, tehdä niiden tuojia täydellisiksi.

        Ilm11:19 Ja Jumalan temppeli taivaassa aukeni, ja hänen liittonsa arkki näkyi hänen temppelissään, ja tuli salamoita ja ääniä ja ukkosenjylinää ja maanjäristystä ja suuria rakeita.

        Siellä on myös liitonarkki.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Höpö höpö !

        Hesekielin kirjassa puhutaan nyt jo hävitetystä temppelistä !

        Hesekiel 40

        Hesekiel 41
        1 Meidän pakkosiirtolaisuutemme kahdentenakymmenentenä viidentenä vuotena, vuoden alussa, kuukauden kymmenentenä päivänä, neljäntenätoista vuotena kaupungin valloituksen jälkeen, juuri sinä päivänä tuli minun päälleni Herran käsi, ja hän vei minut sinne.

        Pakkosiirtolaisuus oli ENNEN 2 temppelin rakentamista !

        Mutta kolmas temppeli kyllä rakennetaan uskosta osattomien juutalaisten rakentamana, sen todistaa meille tämä:

        2. Tessalonikalaiskirje 2

        1 Mutta mitä tulee meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen tulemukseen ja meidän kokoontumiseemme hänen tykönsä, niin me pyydämme teitä, veljet,
        2 ettette anna minkään hengen ettekä sanan ettekä minkään muka meidän lähettämämme kirjeen heti järkyttää itseänne, niin että menetätte mielenne maltin, ettekä anna niiden itseänne peljästyttää, ikäänkuin Herran päivä jo olisi käsissä.
        3 Älkää antako kenenkään vietellä itseänne millään tavalla. Sillä se päivä ei tule, ennenkuin luopumus ensin tapahtuu ja laittomuuden ihminen ilmestyy, kadotuksen lapsi,
        4 tuo vastustaja, joka korottaa itsensä yli kaiken, mitä jumalaksi tai
        jumaloitavaksi kutsutaan,
        !!!
        niin että hän asettuu Jumalan temppeliin ja julistaa olevansa Jumala.
        !!!

        Siis fyysinen ihminen ja fyysinen temppeli, eli 3:s temppeli rakennetaan ja sitä SANOTAAN Jumalan temppeliksi, vaikka se ei sitä ole, sillä Sana sanoo:

        Ap. t. 7:48 Korkein ei kuitenkaan asu käsillä tehdyissä huoneissa; sillä näin sanoo profeetta:

        Ap. t. 17:24 Jumala, joka on tehnyt maailman ja kaikki, mitä siinä on, hän, joka on taivaan ja maan Herra, ei asu käsillä tehdyissä temppeleissä,

        Nyt uuden liiton aikana muodostavat uudestisyntyneet uskovat, eli ns. "elävät kivet" sen oikean ja todellisen temppelin !

        1. Piet. 2:5 ja rakentukaa itsekin elävinä kivinä hengelliseksi huoneeksi, pyhäksi papistoksi, uhraamaan hengellisiä uhreja, jotka Jeesuksen Kristuksen kautta ovat Jumalalle mieluisia.

        1. Kor. 3:16 Ettekö tiedä, että te olette Jumalan temppeli ja että Jumalan Henki asuu teissä?

        Jumala on lakkauttanut vanhan liiton ja temppelijärjestelmän jo 2000v sitten !

        Mutta silti siis vastoin Jumalaa, nuo uskosta osattomat juutalaiset rakentavat sen temppelin ja uhraavat siellä uhrejaan, ja siten he polkevat Kristuksen kalliin sovintoveren jälkoihinsa ja pitävät sen halpana !

        Mutta se Hesekielin kohta siis kertoo jo hävitetystä 2:sta temppelistä !

        Se sanotaan sen temppeli kuvauksen alussa jo selvääkin selvemmin, että mistä ajasta oli kyse !

        >>>Hesekielin kirjassa puhutaan nyt jo hävitetystä temppelistä !<<<

        Väitteesi on pelkkää roskaa. Hesekielin kirjan temppeliä ei ole koskaan rakennettu. Se ei edes mahdu nykyiselle temppelivuorelle. Siellä on ollut Salomon temppeli. Monet kristityt ja juutalaiset tutkijat ovat yksimielisiä siitä, ettei Hesekielin temppeliä ole vielä ollut temppelivuorella. Jeesuksen sanojen mukaan Hesekielin temppelistä antama profetia tulee toteutumaan.

        Matt 5:18 Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut.

        >>>Siis fyysinen ihminen ja fyysinen temppeli, eli 3:s temppeli rakennetaan ja sitä SANOTAAN Jumalan temppeliksi, vaikka se ei sitä ole, sillä Sana sanoo:
        Ap. t. 7:48 Korkein ei kuitenkaan asu käsillä tehdyissä huoneissa; sillä näin sanoo profeetta:
        Ap. t. 17:24 Jumala, joka on tehnyt maailman ja kaikki, mitä siinä on, hän, joka on taivaan ja maan Herra, ei asu käsillä tehdyissä temppeleissä,<<<

        Otat lauseet irti asiayhteydestä. On totta, että Jumala on läsnä kaikkialla, joten ei voi sanoa, että temppeli olisi anoa Jumalan koti. Otat myös Paavalin sanat irti asiayhteydestä, jossa hän arvostelee kreikkalaisia temppeleitä, missä Jumala ei todellakaan asu. Mutta Raamatun ilmoitus on selvä. Jerusalemin pyhäkkö eli temppeli on Jumalan valtaistuimen sija ja hänen nimensä asuinpaikka.

        Hes 43:4 Herran kirkkaus meni temppeliin portista, joka on itää kohti.
        5 Henki nosti minut maasta ja vei minut sisempään esipihaan, ja minä näin, että Herran kirkkaus täytti temppelin. [1. Kun. 8:10]
        6 Joku puhutteli minua, ja minä kuulin sen äänen tulevan temppelistä -- mies seisoi yhä minun vieressäni.
        7 Ääni sanoi minulle: "Ihminen, tämä on minun valtaistuimeni sija ja koroke minun jalkojeni alla. Täällä minä olen asuva Israelin kansan keskellä ikuisesti.

        Jes 8:18 Minä ja nämä lapset, jotka Herra on minulle antanut, me olemme tässä, enteinä ja merkkeinä Israelille, Herran Sebaotin merkkeinä -- hänen, jonka asuinpaikka on Siionin vuori.

        Ps 132:13 Herra on valinnut Siionin, sen hän on halunnut asunnokseen.
        14 "Tämä on iäti minun asuinpaikkani. Tänne minä jään, tämän minä halusin.

        Hes 37:26 "Minä teen heidän kanssaan ikuisen liiton ja takaan heille rauhan. Minä teen heistä suuren kansan ja asetan pyhäkköni ikiajoiksi heidän keskelleen. [Hes. 34:25]
        27 Minun asuinsijani on heidän luonaan, minä olen heidän Jumalansa ja he ovat minun kansani. [3. Moos. 26:11,12; Hes. 11:20]
        28 Kaikki kansat tietävät silloin, että minä olen Herra. Minä pyhitän Israelin, ja minun pyhäkköni on aina heidän keskellään."

        On siis kiistatonta, että Jerusalemin temppeliä pitää kutsua Herran asuinpaikaksi.

        >>>Mutta silti siis vastoin Jumalaa, nuo uskosta osattomat juutalaiset rakentavat sen temppelin<<<

        Taas puhut väärin. Raamatun mukaan Herra Jeesus rakentaa itse temppelinsä.

        Sak 6:12 Sano hänelle: Näin sanoo Herra Sebaot: -- Mies, jonka nimi on Uusi Verso, nousee tästä maasta ja rakentaa Herran temppelin. [Sak. 3:8]
        13 Hän on rakentava Herran temppelin, hän saa osakseen kunniaa, ja hän istuu ja hallitsee valtaistuimellaan. Pappi on seisova hänen valtaistuimensa vieressä, yksimielisinä he toimivat toinen toisensa rinnalla.
        ----
        15 Kaukaisista maista saapuu minun temppelini rakentajia.

        Ps 102:15 Kansat pelkäävät Herran nimeä, maan kuninkaat kumartavat häntä,
        16 kun Herra jälleen rakentaa Siionin ja ilmestyy kunniassaan.


    • Anonyymi

      Kolmas fyysinen temppeli anti-kristuksineen on katolinen oppi.

      • Anonyymi

        Kuka sinulle on noin väittänyt ?

        Puhui ihan omiaan ja puuta heinää.

        Raamattu sanoo selvästi asian oikean laidan!

        Mutta kolmas temppeli kyllä rakennetaan uskosta osattomien juutalaisten rakentamana, sen todistaa meille tämä:

        2. Tessalonikalaiskirje 2

        1 Mutta mitä tulee meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen tulemukseen ja meidän kokoontumiseemme hänen tykönsä, niin me pyydämme teitä, veljet,
        2 ettette anna minkään hengen ettekä sanan ettekä minkään muka meidän lähettämämme kirjeen heti järkyttää itseänne, niin että menetätte mielenne maltin, ettekä anna niiden itseänne peljästyttää, ikäänkuin Herran päivä jo olisi käsissä.
        3 Älkää antako kenenkään vietellä itseänne millään tavalla. Sillä se päivä ei tule, ennenkuin luopumus ensin tapahtuu ja laittomuuden ihminen ilmestyy, kadotuksen lapsi,
        4 tuo vastustaja, joka korottaa itsensä yli kaiken, mitä jumalaksi tai
        jumaloitavaksi kutsutaan,
        !!!
        niin että hän asettuu Jumalan temppeliin ja julistaa olevansa Jumala.
        !!!

        Siis fyysinen ihminen ja fyysinen temppeli, eli 3:s temppeli rakennetaan ja sitä SANOTAAN Jumalan temppeliksi, vaikka se ei sitä ole, sillä Sana sanoo:

        Ap. t. 7:48 Korkein ei kuitenkaan asu käsillä tehdyissä huoneissa; sillä näin sanoo profeetta:

        Ap. t. 17:24 Jumala, joka on tehnyt maailman ja kaikki, mitä siinä on, hän, joka on taivaan ja maan Herra, ei asu käsillä tehdyissä temppeleissä,

        Nyt uuden liiton aikana muodostavat uudestisyntyneet uskovat, eli ns. "elävät kivet" sen oikean ja todellisen temppelin !

        1. Piet. 2:5 ja rakentukaa itsekin elävinä kivinä hengelliseksi huoneeksi, pyhäksi papistoksi, uhraamaan hengellisiä uhreja, jotka Jeesuksen Kristuksen kautta ovat Jumalalle mieluisia.

        1. Kor. 3:16 Ettekö tiedä, että te olette Jumalan temppeli ja että Jumalan Henki asuu teissä?

        Jumala on lakkauttanut vanhan liiton ja temppelijärjestelmän jo 2000v sitten !

        Mutta silti siis vastoin Jumalaa, nuo uskosta osattomat juutalaiset rakentavat sen temppelin ja uhraavat siellä uhrejaan, ja siten he polkevat Kristuksen kalliin sovintoveren jälkoihinsa ja pitävät sen halpana !

        Mutta tuossa siis selvästi sanotaan se, että FYYSINEN IHMINEN, ELI KADOTUKSEN LAPSI, ASETTUU JUMALAN TEMPPELIIN !

        Joten temppelin pitää olla pystyssä EI MUUTEN IHMINEN VOI SINNE MENNÄ JA JULISTAUTUA SIELLÄ JUMALAKSI !

        Ja Seurakuntaan eli Kristuksen srk ruumiiseen EI FYYSINEN IHMINEN VOI ASETTUA, se on Hengellinen temppeli ja rakennus, eikä mikään fyysinen rakennus !!!

        Eikä myöskään se fyysinen ihminen voi asettua toiseen ihmiseenkään, sekin on sula mahdottomuus !

        LUKEKAA NYT ITSE EDES VÄHÄN ENEMMÄN RAAMATTUA, niin ei tarvitse uskoa toisten selviä Raamatun vastaisia valheita !

        Tiedoksesi vielä sekin, että sitä 3:tta temppeliä onkin jo valmisteltu niin pitkälle, että temppelin tarvekalut ja esineet on kuuleman mukaan valmistettu ja valmiita jo nyt etukäteen !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuka sinulle on noin väittänyt ?

        Puhui ihan omiaan ja puuta heinää.

        Raamattu sanoo selvästi asian oikean laidan!

        Mutta kolmas temppeli kyllä rakennetaan uskosta osattomien juutalaisten rakentamana, sen todistaa meille tämä:

        2. Tessalonikalaiskirje 2

        1 Mutta mitä tulee meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen tulemukseen ja meidän kokoontumiseemme hänen tykönsä, niin me pyydämme teitä, veljet,
        2 ettette anna minkään hengen ettekä sanan ettekä minkään muka meidän lähettämämme kirjeen heti järkyttää itseänne, niin että menetätte mielenne maltin, ettekä anna niiden itseänne peljästyttää, ikäänkuin Herran päivä jo olisi käsissä.
        3 Älkää antako kenenkään vietellä itseänne millään tavalla. Sillä se päivä ei tule, ennenkuin luopumus ensin tapahtuu ja laittomuuden ihminen ilmestyy, kadotuksen lapsi,
        4 tuo vastustaja, joka korottaa itsensä yli kaiken, mitä jumalaksi tai
        jumaloitavaksi kutsutaan,
        !!!
        niin että hän asettuu Jumalan temppeliin ja julistaa olevansa Jumala.
        !!!

        Siis fyysinen ihminen ja fyysinen temppeli, eli 3:s temppeli rakennetaan ja sitä SANOTAAN Jumalan temppeliksi, vaikka se ei sitä ole, sillä Sana sanoo:

        Ap. t. 7:48 Korkein ei kuitenkaan asu käsillä tehdyissä huoneissa; sillä näin sanoo profeetta:

        Ap. t. 17:24 Jumala, joka on tehnyt maailman ja kaikki, mitä siinä on, hän, joka on taivaan ja maan Herra, ei asu käsillä tehdyissä temppeleissä,

        Nyt uuden liiton aikana muodostavat uudestisyntyneet uskovat, eli ns. "elävät kivet" sen oikean ja todellisen temppelin !

        1. Piet. 2:5 ja rakentukaa itsekin elävinä kivinä hengelliseksi huoneeksi, pyhäksi papistoksi, uhraamaan hengellisiä uhreja, jotka Jeesuksen Kristuksen kautta ovat Jumalalle mieluisia.

        1. Kor. 3:16 Ettekö tiedä, että te olette Jumalan temppeli ja että Jumalan Henki asuu teissä?

        Jumala on lakkauttanut vanhan liiton ja temppelijärjestelmän jo 2000v sitten !

        Mutta silti siis vastoin Jumalaa, nuo uskosta osattomat juutalaiset rakentavat sen temppelin ja uhraavat siellä uhrejaan, ja siten he polkevat Kristuksen kalliin sovintoveren jälkoihinsa ja pitävät sen halpana !

        Mutta tuossa siis selvästi sanotaan se, että FYYSINEN IHMINEN, ELI KADOTUKSEN LAPSI, ASETTUU JUMALAN TEMPPELIIN !

        Joten temppelin pitää olla pystyssä EI MUUTEN IHMINEN VOI SINNE MENNÄ JA JULISTAUTUA SIELLÄ JUMALAKSI !

        Ja Seurakuntaan eli Kristuksen srk ruumiiseen EI FYYSINEN IHMINEN VOI ASETTUA, se on Hengellinen temppeli ja rakennus, eikä mikään fyysinen rakennus !!!

        Eikä myöskään se fyysinen ihminen voi asettua toiseen ihmiseenkään, sekin on sula mahdottomuus !

        LUKEKAA NYT ITSE EDES VÄHÄN ENEMMÄN RAAMATTUA, niin ei tarvitse uskoa toisten selviä Raamatun vastaisia valheita !

        Tiedoksesi vielä sekin, että sitä 3:tta temppeliä onkin jo valmisteltu niin pitkälle, että temppelin tarvekalut ja esineet on kuuleman mukaan valmistettu ja valmiita jo nyt etukäteen !

        >>>niin että hän asettuu Jumalan temppeliin<<<

        Paavali sanoo, että temppeli on Jumalan temppeli. Temppeli ei ole Antikristuksen temppeli vaan Jumalan temppeli.

        Jos Antikristus astuu Jumalan temppeliin, niin ei se tarkoita, että temppeli olisi rakennettu Antikristusta varten. Olihan Saatanallakin aikanaan pääsy taivaaseen. Ei se tarkoita, että taivas olisi rakennettu Saatanaa varten.

        Niin kuin Saatana lensi taivaasta ulos, niin lentää Antikristus Jumalan temppelistä ulos 42 kk:n päästä sinne menemisestään, kun Herra Jeesus valtaa Jerusalemin temppelin itselleen takaisin.

        Samalla lailla helleenit lensivät ulos Jersalemin temppelistä Antiokhos Epifaneksen aikana, kun he olivat joitakin vuosia saastuttaneet temppeliä epäjumalanpalveluksella. Makkabilaiset valtasivat temppelin takaisin, puhdistivat sen, rakensivat alttarin uudelleen ja vihkivät puhdistetun temppelin uudelleen käyttöön. Näin käy myös Jerusalemin kolmannelle temppelille, josta Hesekiel kertoo.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >>>niin että hän asettuu Jumalan temppeliin<<<

        Paavali sanoo, että temppeli on Jumalan temppeli. Temppeli ei ole Antikristuksen temppeli vaan Jumalan temppeli.

        Jos Antikristus astuu Jumalan temppeliin, niin ei se tarkoita, että temppeli olisi rakennettu Antikristusta varten. Olihan Saatanallakin aikanaan pääsy taivaaseen. Ei se tarkoita, että taivas olisi rakennettu Saatanaa varten.

        Niin kuin Saatana lensi taivaasta ulos, niin lentää Antikristus Jumalan temppelistä ulos 42 kk:n päästä sinne menemisestään, kun Herra Jeesus valtaa Jerusalemin temppelin itselleen takaisin.

        Samalla lailla helleenit lensivät ulos Jersalemin temppelistä Antiokhos Epifaneksen aikana, kun he olivat joitakin vuosia saastuttaneet temppeliä epäjumalanpalveluksella. Makkabilaiset valtasivat temppelin takaisin, puhdistivat sen, rakensivat alttarin uudelleen ja vihkivät puhdistetun temppelin uudelleen käyttöön. Näin käy myös Jerusalemin kolmannelle temppelille, josta Hesekiel kertoo.

        LUE SITÄ RAAMATTUASI !!!

        Sitä rakennettavaa temppeliä SANOTAAN AIVAN VARMASTI juutalaisten taholta ja muidenkin taholta Jumalan temppeliksi !!!

        Vaikka ei siis Jumala siinä asu, sillä se on avointa kapinaa koko touhu Jumalaa vastaan, joka on lakkauttanut jo 2000v sitten vanhan liiton totaalisesti !!!

        Uskosta osattomat juutalaiset pitävät sitä temppeliä Jumalan temppelinä, kun eivät usko Jeesukseen yhäkään !!!

        Jeesus ei valtaa temppeliä, koska Jeesus eli Jumala ei asu käsillä tehdyssä temppelissä !

        Niin ja Raamattu ei puhu mitään tuollaista, että Jeesus menisi ja valtaisi sen temppelin !

        Jeesus ilmestyy tulemuksessaan öljymäelle ja öljymäki halkeaa kahteen osaan ja juutalaiset PAKENEVAT Jerusalemista sen rotkon kautta !

        Sakarja 14
        1 Katso, Herran päivä on tuleva, ja sinun saaliisi jaetaan sinun keskelläsi.
        2 Minä kokoan kaikki pakanat sotaan Jerusalemia vastaan. Kaupunki valloitetaan, talot ryöstetään, naiset raiskataan, ja puoli kaupunkia lähtee pakkosiirtolaisuuteen, mutta jäljelle jäävää kansaa ei hävitetä kaupungista.
        3 Ja Herra on lähtevä liikkeelle ja sotiva näitä pakanoita vastaan, niinkuin sotimispäivänänsä, taistelun päivänä.
        4 Hänen jalkansa seisovat sinä päivänä Öljymäellä, joka on Jerusalemin edustalla itää kohti. Ja Öljymäki halkeaa kahtia idästä länteen hyvin suureksi laaksoksi: toinen puoli mäkeä siirtyy pohjoiseen ja toinen puoli etelään päin.
        5 Ja te pakenette minun mäkieni väliseen laaksoon, sillä mäkien välinen laakso on ulottuva Asaliin asti. Te pakenette, niinkuin pakenitte maanjäristystä Ussian, Juudan kuninkaan, päivinä. Ja Herra, minun Jumalani, tulee; kaikki pyhät sinun kanssasi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >>>niin että hän asettuu Jumalan temppeliin<<<

        Paavali sanoo, että temppeli on Jumalan temppeli. Temppeli ei ole Antikristuksen temppeli vaan Jumalan temppeli.

        Jos Antikristus astuu Jumalan temppeliin, niin ei se tarkoita, että temppeli olisi rakennettu Antikristusta varten. Olihan Saatanallakin aikanaan pääsy taivaaseen. Ei se tarkoita, että taivas olisi rakennettu Saatanaa varten.

        Niin kuin Saatana lensi taivaasta ulos, niin lentää Antikristus Jumalan temppelistä ulos 42 kk:n päästä sinne menemisestään, kun Herra Jeesus valtaa Jerusalemin temppelin itselleen takaisin.

        Samalla lailla helleenit lensivät ulos Jersalemin temppelistä Antiokhos Epifaneksen aikana, kun he olivat joitakin vuosia saastuttaneet temppeliä epäjumalanpalveluksella. Makkabilaiset valtasivat temppelin takaisin, puhdistivat sen, rakensivat alttarin uudelleen ja vihkivät puhdistetun temppelin uudelleen käyttöön. Näin käy myös Jerusalemin kolmannelle temppelille, josta Hesekiel kertoo.

        Hesekiel EI YHÄKÄÄN puhu 3:sta temppelistä vaan TOISESTA !!!!!!!!!!!

        Hesekiel 40

        1 Meidän pakkosiirtolaisuutemme kahdentenakymmenentenä viidentenä vuotena, vuoden alussa, kuukauden kymmenentenä päivänä, neljäntenätoista vuotena kaupungin valloituksen jälkeen, juuri sinä päivänä tuli minun päälleni Herran käsi, ja hän vei minut sinne.

        Pakkosiirtolaisuus oli ENNEN 2 temppelin rakentamista !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        LUE SITÄ RAAMATTUASI !!!

        Sitä rakennettavaa temppeliä SANOTAAN AIVAN VARMASTI juutalaisten taholta ja muidenkin taholta Jumalan temppeliksi !!!

        Vaikka ei siis Jumala siinä asu, sillä se on avointa kapinaa koko touhu Jumalaa vastaan, joka on lakkauttanut jo 2000v sitten vanhan liiton totaalisesti !!!

        Uskosta osattomat juutalaiset pitävät sitä temppeliä Jumalan temppelinä, kun eivät usko Jeesukseen yhäkään !!!

        Jeesus ei valtaa temppeliä, koska Jeesus eli Jumala ei asu käsillä tehdyssä temppelissä !

        Niin ja Raamattu ei puhu mitään tuollaista, että Jeesus menisi ja valtaisi sen temppelin !

        Jeesus ilmestyy tulemuksessaan öljymäelle ja öljymäki halkeaa kahteen osaan ja juutalaiset PAKENEVAT Jerusalemista sen rotkon kautta !

        Sakarja 14
        1 Katso, Herran päivä on tuleva, ja sinun saaliisi jaetaan sinun keskelläsi.
        2 Minä kokoan kaikki pakanat sotaan Jerusalemia vastaan. Kaupunki valloitetaan, talot ryöstetään, naiset raiskataan, ja puoli kaupunkia lähtee pakkosiirtolaisuuteen, mutta jäljelle jäävää kansaa ei hävitetä kaupungista.
        3 Ja Herra on lähtevä liikkeelle ja sotiva näitä pakanoita vastaan, niinkuin sotimispäivänänsä, taistelun päivänä.
        4 Hänen jalkansa seisovat sinä päivänä Öljymäellä, joka on Jerusalemin edustalla itää kohti. Ja Öljymäki halkeaa kahtia idästä länteen hyvin suureksi laaksoksi: toinen puoli mäkeä siirtyy pohjoiseen ja toinen puoli etelään päin.
        5 Ja te pakenette minun mäkieni väliseen laaksoon, sillä mäkien välinen laakso on ulottuva Asaliin asti. Te pakenette, niinkuin pakenitte maanjäristystä Ussian, Juudan kuninkaan, päivinä. Ja Herra, minun Jumalani, tulee; kaikki pyhät sinun kanssasi.

        >>>>Uskosta osattomat juutalaiset pitävät sitä temppeliä Jumalan temppelinä, kun eivät usko Jeesukseen yhäkään !!!<<<<

        Sinä puhut ihan omiasi. Sakarja ennusti, että Daavidin Juurivesa tulee rakentamaan kolmannen temppelin, kun hän ilmestyy toisen kerran. Rakentajat hän tuo pitkän matkan takaa. Turhaan urvellat vastaan. Tässä on totuus:

        Sak 6:12 ja sano hänelle näin: "Näin sanoo Herra Sebaot: Katso, mies nimeltä Vesa! Omalta pohjaltansa hän on kasvava, ja hän on rakentava Herran temppelin.
        13 Herran temppelin hän on rakentava, ja valtasuuruutta hän on kantava, ja hän on istuva ja hallitseva valtaistuimellansa; hän on oleva pappi valtaistuimellansa, ja rauhan neuvo on vallitseva niitten molempien välillä.
        -----
        15 Ja kaukana asuvaiset tulevat ja rakentavat Herran temppeliä.

        Ps 102:15 Kansat pelkäävät Herran nimeä, maan kuninkaat kumartavat häntä, 16 kun Herra jälleen rakentaa Siionin ja ilmestyy kunniassaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        LUE SITÄ RAAMATTUASI !!!

        Sitä rakennettavaa temppeliä SANOTAAN AIVAN VARMASTI juutalaisten taholta ja muidenkin taholta Jumalan temppeliksi !!!

        Vaikka ei siis Jumala siinä asu, sillä se on avointa kapinaa koko touhu Jumalaa vastaan, joka on lakkauttanut jo 2000v sitten vanhan liiton totaalisesti !!!

        Uskosta osattomat juutalaiset pitävät sitä temppeliä Jumalan temppelinä, kun eivät usko Jeesukseen yhäkään !!!

        Jeesus ei valtaa temppeliä, koska Jeesus eli Jumala ei asu käsillä tehdyssä temppelissä !

        Niin ja Raamattu ei puhu mitään tuollaista, että Jeesus menisi ja valtaisi sen temppelin !

        Jeesus ilmestyy tulemuksessaan öljymäelle ja öljymäki halkeaa kahteen osaan ja juutalaiset PAKENEVAT Jerusalemista sen rotkon kautta !

        Sakarja 14
        1 Katso, Herran päivä on tuleva, ja sinun saaliisi jaetaan sinun keskelläsi.
        2 Minä kokoan kaikki pakanat sotaan Jerusalemia vastaan. Kaupunki valloitetaan, talot ryöstetään, naiset raiskataan, ja puoli kaupunkia lähtee pakkosiirtolaisuuteen, mutta jäljelle jäävää kansaa ei hävitetä kaupungista.
        3 Ja Herra on lähtevä liikkeelle ja sotiva näitä pakanoita vastaan, niinkuin sotimispäivänänsä, taistelun päivänä.
        4 Hänen jalkansa seisovat sinä päivänä Öljymäellä, joka on Jerusalemin edustalla itää kohti. Ja Öljymäki halkeaa kahtia idästä länteen hyvin suureksi laaksoksi: toinen puoli mäkeä siirtyy pohjoiseen ja toinen puoli etelään päin.
        5 Ja te pakenette minun mäkieni väliseen laaksoon, sillä mäkien välinen laakso on ulottuva Asaliin asti. Te pakenette, niinkuin pakenitte maanjäristystä Ussian, Juudan kuninkaan, päivinä. Ja Herra, minun Jumalani, tulee; kaikki pyhät sinun kanssasi.

        >>>Jeesus ei valtaa temppeliä, koska Jeesus eli Jumala ei asu käsillä tehdyssä temppelissä<<<

        Herra Jeesuksen asuinpaikka on 1000-vuotiskaudella Hesekielin kirjassa kuvattu temppeli. Kuten Raamattu ilmoittaa niin jokaisena sapattina ja uudenkuunpäivänä kaikki kansat tulevat kumartamaan Herraa Jeesusta Jerusalemin temppelin eteen.

        Hes 43:4 Herran kirkkaus meni temppeliin portista, joka on itää kohti.
        5 Henki nosti minut maasta ja vei minut sisempään esipihaan, ja minä näin, että Herran kirkkaus täytti temppelin. [1. Kun. 8:10]
        6 Joku puhutteli minua, ja minä kuulin sen äänen tulevan temppelistä -- mies seisoi yhä minun vieressäni.
        7 Ääni sanoi minulle: "Ihminen, tämä on minun valtaistuimeni sija ja koroke minun jalkojeni alla. Täällä minä olen asuva Israelin kansan keskellä ikuisesti.

        2 Tess 1:7 kun Herra Jeesus väkevien enkeleittensä kanssa ilmestyy taivaasta 8 tulenlieskojen keskellä ja rankaisee niitä, jotka eivät tunne Jumalaa eivätkä suostu olemaan kuuliaisia Herramme Jeesuksen evankeliumille.

        Jes 66:15 Katso, Herra saapuu tulenlieskassa, hänen vaununsa ovat kuin pyörretuuli. Hänen vihansa purkautuu tulenhehkuna, hänen jyrinänsä liekkeinä. [2. Tess. 1:8; 2. Piet. 3:7]
        16 Niin Herra toteuttaa oikeutensa tulella, hänen miekkansa lyö ihmissukua, ja monet kaatuvat sen lävistäminä: [Ilm. 19:20,21]
        17 nuo, jotka puhdistautuvat ja valmistautuvat palvontatarhojen menoihin johtajansa ympärillä, nuo, jotka syövät kaikkea iljettävää, sian lihaa, rottia -- minä tunnen heidän tekonsa ja ajatuksensa, ja he kaikki saavat loppunsa, sanoo Herra. [Jes. 65:3]
        18 Minä saavun kokoamaan kaikki kansat ja kielet, ja kaikki tulevat ja näkevät kirkkauteni.
        ------
        23 Ja aina uudenkuun päivänä ja jokaisena sapattina tulee koko ihmissuku, ja kaikki kumartuvat minun eteeni, sanoo Herra.

        Ilm 11:1 Sitten minulle annettiin mittakeppi, joka oli kuin sauva, ja minulle sanottiin: "Mene mittaamaan Jumalan temppeli ja alttari ja laske ne, jotka siellä rukoilevat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >>>>Uskosta osattomat juutalaiset pitävät sitä temppeliä Jumalan temppelinä, kun eivät usko Jeesukseen yhäkään !!!<<<<

        Sinä puhut ihan omiasi. Sakarja ennusti, että Daavidin Juurivesa tulee rakentamaan kolmannen temppelin, kun hän ilmestyy toisen kerran. Rakentajat hän tuo pitkän matkan takaa. Turhaan urvellat vastaan. Tässä on totuus:

        Sak 6:12 ja sano hänelle näin: "Näin sanoo Herra Sebaot: Katso, mies nimeltä Vesa! Omalta pohjaltansa hän on kasvava, ja hän on rakentava Herran temppelin.
        13 Herran temppelin hän on rakentava, ja valtasuuruutta hän on kantava, ja hän on istuva ja hallitseva valtaistuimellansa; hän on oleva pappi valtaistuimellansa, ja rauhan neuvo on vallitseva niitten molempien välillä.
        -----
        15 Ja kaukana asuvaiset tulevat ja rakentavat Herran temppeliä.

        Ps 102:15 Kansat pelkäävät Herran nimeä, maan kuninkaat kumartavat häntä, 16 kun Herra jälleen rakentaa Siionin ja ilmestyy kunniassaan.

        Olet näköjään TÄYSIN SOKEA !

        Daavidin juurivesa on Jeesus !!!

        Jeesus rakensi JO temppelinsä, eli Seurakunnan, joka on uuden liiton temppeli !!!

        Ethän sinä ymmärrä Hengellisistä asioista yhtään mitään, etkä tunne edes Raamattua tuon vertaa !!!

        Herää jo harhoistasi !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet näköjään TÄYSIN SOKEA !

        Daavidin juurivesa on Jeesus !!!

        Jeesus rakensi JO temppelinsä, eli Seurakunnan, joka on uuden liiton temppeli !!!

        Ethän sinä ymmärrä Hengellisistä asioista yhtään mitään, etkä tunne edes Raamattua tuon vertaa !!!

        Herää jo harhoistasi !

        >>>Olet näköjään TÄYSIN SOKEA !
        Daavidin juurivesa on Jeesus !!!<<<

        En ole sokea. Minä nimenomaan tarkoitin Daavidin Juurivesaa Jeesusta Kristusta. Sakarjan kirjan mukaan Daavidin Juurivesa siis Jeesus Kristus rakentaa itselleen temppelirakennuksen, jonka kuningas ja ylipappi ovat sama henkilö Herra Jeesus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >>>Olet näköjään TÄYSIN SOKEA !
        Daavidin juurivesa on Jeesus !!!<<<

        En ole sokea. Minä nimenomaan tarkoitin Daavidin Juurivesaa Jeesusta Kristusta. Sakarjan kirjan mukaan Daavidin Juurivesa siis Jeesus Kristus rakentaa itselleen temppelirakennuksen, jonka kuningas ja ylipappi ovat sama henkilö Herra Jeesus.

        Ihan sekavia selität !

        Poistun paikalta, ei hyödytä keskustella kanssasi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan sekavia selität !

        Poistun paikalta, ei hyödytä keskustella kanssasi.

        Hyvä kun lähdit pois eksyttämästä kansaa.


    • Anonyymi

      Matt.26:61. 27:40. Mark.14:58. 15:29. Joh.2:19-21 Jeesus vastasi ja sanoi heille: Hajottakaa maahan tämä temppeli, niin minä pystytän sen kolmessa päivässä. Niin juutalaiset sanoivat: Neljäkymmentä kuusi vuotta on tätä temppeliä rakennettu, ja sinäkö pystytät sen kolmessa päivässä? Mutta hän puhui ruumiinsa temppelistä.

    • Anonyymi

      judaistit odottavat temppeliä ja antikristusta, jotta voisivat uhrata eläinuhreja, joita Jumala ei halua.

      • Anonyymi

        Jeesus pyysi uhria:

        "Tauti lähti miehestä heti, ja hän tuli puhtaaksi. Jeesus lähetti hänet pois ja varoitti häntä ankarasti: "Katso, ettet puhu tästä kenellekään mitään. Mene vain näyttämään itsesi papille ja anna puhdistumisestasi se uhri, jonka Mooses on määrännyt, todisteeksi heille." (Mark 1:42-44)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus pyysi uhria:

        "Tauti lähti miehestä heti, ja hän tuli puhtaaksi. Jeesus lähetti hänet pois ja varoitti häntä ankarasti: "Katso, ettet puhu tästä kenellekään mitään. Mene vain näyttämään itsesi papille ja anna puhdistumisestasi se uhri, jonka Mooses on määrännyt, todisteeksi heille." (Mark 1:42-44)

        Toraisti ei tajua, että Jeesuksen aikaan oli vielä vanha liitto voimassa. Hän ei tajua, että vanhaa liittoa ei enää ole eikä sen käskyjä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toraisti ei tajua, että Jeesuksen aikaan oli vielä vanha liitto voimassa. Hän ei tajua, että vanhaa liittoa ei enää ole eikä sen käskyjä.

        Jeesus sanoi, ettei laista ja profeetoista kumoudu uuden liiton tullessa mitään. Sen takia Paavalikin uhrasi uuden liiton puolella. Vasta temppelin tuhoutuminen lopetti eläinuhrit, koska Tooran mukaan ei saa uhrata muualla kuin Jerusalemin temppelissä.

        "Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan. Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut." (Matt 5:17,18)

        "Ota heidät mukaasi, puhdistaudu yhdessä heidän kanssaan ja maksa heidän puolestaan, että he voivat leikkauttaa tukkansa. Siitä kaikki ymmärtävät, että sinusta levitetyissä puheissa ei ole mitään perää vaan sinäkin pidät kiinni laista ja elät sen mukaisesti... Paavali otti miehet mukaansa ja puhdistautui seuraavana päivänä heidän kanssaan. Sitten hän meni temppeliin ja ilmoitti, milloin heidän puhdistumisaikansa päättyisi ja kunkin puolesta suoritettaisiin uhri." (Ap.t 21:24,26)

        "Kolmen päivän kuluttua Paavali kutsui juutalaisten johtomiehet luokseen. Kun nämä olivat saapuneet, hän sanoi: "Veljet! Minut luovutettiin Jerusalemissa roomalaisten käsiin, vaikka en ole millään tavoin rikkonut kansaamme enkä isiltä perimiämme säädöksiä vastaan." (Ap.t 28:17)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus sanoi, ettei laista ja profeetoista kumoudu uuden liiton tullessa mitään. Sen takia Paavalikin uhrasi uuden liiton puolella. Vasta temppelin tuhoutuminen lopetti eläinuhrit, koska Tooran mukaan ei saa uhrata muualla kuin Jerusalemin temppelissä.

        "Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan. Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut." (Matt 5:17,18)

        "Ota heidät mukaasi, puhdistaudu yhdessä heidän kanssaan ja maksa heidän puolestaan, että he voivat leikkauttaa tukkansa. Siitä kaikki ymmärtävät, että sinusta levitetyissä puheissa ei ole mitään perää vaan sinäkin pidät kiinni laista ja elät sen mukaisesti... Paavali otti miehet mukaansa ja puhdistautui seuraavana päivänä heidän kanssaan. Sitten hän meni temppeliin ja ilmoitti, milloin heidän puhdistumisaikansa päättyisi ja kunkin puolesta suoritettaisiin uhri." (Ap.t 21:24,26)

        "Kolmen päivän kuluttua Paavali kutsui juutalaisten johtomiehet luokseen. Kun nämä olivat saapuneet, hän sanoi: "Veljet! Minut luovutettiin Jerusalemissa roomalaisten käsiin, vaikka en ole millään tavoin rikkonut kansaamme enkä isiltä perimiämme säädöksiä vastaan." (Ap.t 28:17)

        Miksi Jumala antoi tuhota temppelinsä?
        Sen tähden, että te toraistit ja juutalaiset ette voi pilkata Jeesuksen uhrikuolemaa ristillä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi Jumala antoi tuhota temppelinsä?
        Sen tähden, että te toraistit ja juutalaiset ette voi pilkata Jeesuksen uhrikuolemaa ristillä.

        Ei pidä paikkansa.

        Jumala antoi tuhota temppelinsä, koska Israelin kansa ei ottanut Jeesus vastaan Messiaana, vaikka laki niin edellytti, ja sen lisäksi jatkoi lain rikkomista muillakin tavoilla. Tämän asian on Salomo profetoinut ennalta.

        1 Kun 9:6 "Mutta jos te ja teidän jälkeläisenne käännytte pois minun teiltäni ettekä noudata minun säädöksiäni ja määräyksiäni, jos te käännytte palvelemaan toisia jumalia ja kumarratte niitä, [5. Moos. 8:19,20 ]
        7 niin minä hävitän Israelin kansan tästä maasta, jonka olen sille antanut. Temppelin, jonka olen nimelleni pyhittänyt, minä hylkään ja hävitän, ja kaikkien kansojen parissa Israelista tulee pilkan kohde ja varoittava esimerkki. [5. Moos. 28:37 ]
        8 Tästä temppelistä tulee sellainen rauniokasa, että jokainen ohikulkija tyrmistyy ja kysyy: 'Miksi Herra on tehnyt näin tälle maalle ja tälle temppelille?' [5. Moos. 29:23-27; Jer. 22:8,9]
        9 Hänelle vastataan: 'Siksi, että israelilaiset hylkäsivät Herran, Jumalansa, joka toi heidän isänsä pois Egyptistä, ja turvautuivat toisiin jumaliin, kumarsivat ja palvelivat niitä. Sen vuoksi Herra on pannut kaiken tämän pahan heidän kärsittäväkseen.'"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei pidä paikkansa.

        Jumala antoi tuhota temppelinsä, koska Israelin kansa ei ottanut Jeesus vastaan Messiaana, vaikka laki niin edellytti, ja sen lisäksi jatkoi lain rikkomista muillakin tavoilla. Tämän asian on Salomo profetoinut ennalta.

        1 Kun 9:6 "Mutta jos te ja teidän jälkeläisenne käännytte pois minun teiltäni ettekä noudata minun säädöksiäni ja määräyksiäni, jos te käännytte palvelemaan toisia jumalia ja kumarratte niitä, [5. Moos. 8:19,20 ]
        7 niin minä hävitän Israelin kansan tästä maasta, jonka olen sille antanut. Temppelin, jonka olen nimelleni pyhittänyt, minä hylkään ja hävitän, ja kaikkien kansojen parissa Israelista tulee pilkan kohde ja varoittava esimerkki. [5. Moos. 28:37 ]
        8 Tästä temppelistä tulee sellainen rauniokasa, että jokainen ohikulkija tyrmistyy ja kysyy: 'Miksi Herra on tehnyt näin tälle maalle ja tälle temppelille?' [5. Moos. 29:23-27; Jer. 22:8,9]
        9 Hänelle vastataan: 'Siksi, että israelilaiset hylkäsivät Herran, Jumalansa, joka toi heidän isänsä pois Egyptistä, ja turvautuivat toisiin jumaliin, kumarsivat ja palvelivat niitä. Sen vuoksi Herra on pannut kaiken tämän pahan heidän kärsittäväkseen.'"

        Sanoppa sinä mitä syntejä te toraistit ja juutalaiset sovitatte Jerusalemin kolmannessa temppelissä uhraamalla eläinuhreja? Tähän en ole saanut teiltä toraisteilla vastausta!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sanoppa sinä mitä syntejä te toraistit ja juutalaiset sovitatte Jerusalemin kolmannessa temppelissä uhraamalla eläinuhreja? Tähän en ole saanut teiltä toraisteilla vastausta!

        Pystytkö ymmärtämään tätä?

        "Jeesus kulki siitä ohi, ja osoittaen häntä Johannes sanoi: "Katsokaa: Jumalan Karitsa!" (Joh 1:36)

        "Eikö malja, jonka me siunaamme, ole yhteys Kristuksen vereen? Ja eikö leipä, jonka me murramme, ole yhteys Kristuksen ruumiiseen? Leipä on yksi, ja niin mekin olemme yksi ruumis, vaikka meitä on monta, sillä tulemme kaikki osallisiksi tuosta yhdestä leivästä. Ajatelkaa Israelin kansaa! Eivätkö papit, jotka syövät uhrilihaa, joudu läheiseen yhteyteen alttarin kanssa? " (1 Kor 10:16-18)

        "Kolmen päivän kuluttua Paavali kutsui juutalaisten johtomiehet luokseen. Kun nämä olivat saapuneet, hän sanoi: "Veljet! Minut luovutettiin Jerusalemissa roomalaisten käsiin, vaikka en ole millään tavoin rikkonut kansaamme enkä isiltä perimiämme säädöksiä vastaan." (Ap.t 28:17)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pystytkö ymmärtämään tätä?

        "Jeesus kulki siitä ohi, ja osoittaen häntä Johannes sanoi: "Katsokaa: Jumalan Karitsa!" (Joh 1:36)

        "Eikö malja, jonka me siunaamme, ole yhteys Kristuksen vereen? Ja eikö leipä, jonka me murramme, ole yhteys Kristuksen ruumiiseen? Leipä on yksi, ja niin mekin olemme yksi ruumis, vaikka meitä on monta, sillä tulemme kaikki osallisiksi tuosta yhdestä leivästä. Ajatelkaa Israelin kansaa! Eivätkö papit, jotka syövät uhrilihaa, joudu läheiseen yhteyteen alttarin kanssa? " (1 Kor 10:16-18)

        "Kolmen päivän kuluttua Paavali kutsui juutalaisten johtomiehet luokseen. Kun nämä olivat saapuneet, hän sanoi: "Veljet! Minut luovutettiin Jerusalemissa roomalaisten käsiin, vaikka en ole millään tavoin rikkonut kansaamme enkä isiltä perimiämme säädöksiä vastaan." (Ap.t 28:17)

        Vastaa kysymykseen kieroilija toraisti!
        Toraistit valehtelevat, että Paavalikin uhrasi eläinuhreja uudestisyntymänsä jälkeen.
        Toraistit ovat kirjoittaneet tänne, että he uhraavat eläinuhreja Jerusalemin kolmannessa temppelissä. Kysymys kuuluu mitä syntejä eläinuhrit sovittavat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vastaa kysymykseen kieroilija toraisti!
        Toraistit valehtelevat, että Paavalikin uhrasi eläinuhreja uudestisyntymänsä jälkeen.
        Toraistit ovat kirjoittaneet tänne, että he uhraavat eläinuhreja Jerusalemin kolmannessa temppelissä. Kysymys kuuluu mitä syntejä eläinuhrit sovittavat.

        Kysymyksesi on yhtä järjetön, kuin se, mitä syntejä sovittaa se ruoka- ja juomauhri, jota kristityt uhraavat ehtoollisella syömällä leivän ja juomalla viinin. Joka on ymmärtäväinen, niin hän tietää, että leipä ja viini ovat Jeesuksen ruumis ja veri.

        "Eikö malja, jonka me siunaamme, ole yhteys Kristuksen vereen? Ja eikö leipä, jonka me murramme, ole yhteys Kristuksen ruumiiseen? Leipä on yksi, ja niin mekin olemme yksi ruumis, vaikka meitä on monta, sillä tulemme kaikki osallisiksi tuosta yhdestä leivästä. Ajatelkaa Israelin kansaa! Eivätkö papit, jotka syövät uhrilihaa, joudu läheiseen yhteyteen alttarin kanssa? " (1 Kor 10:16-18)

        "Jeesus kulki siitä ohi, ja osoittaen häntä Johannes sanoi: "Katsokaa: Jumalan Karitsa!" (Joh 1:36)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kysymyksesi on yhtä järjetön, kuin se, mitä syntejä sovittaa se ruoka- ja juomauhri, jota kristityt uhraavat ehtoollisella syömällä leivän ja juomalla viinin. Joka on ymmärtäväinen, niin hän tietää, että leipä ja viini ovat Jeesuksen ruumis ja veri.

        "Eikö malja, jonka me siunaamme, ole yhteys Kristuksen vereen? Ja eikö leipä, jonka me murramme, ole yhteys Kristuksen ruumiiseen? Leipä on yksi, ja niin mekin olemme yksi ruumis, vaikka meitä on monta, sillä tulemme kaikki osallisiksi tuosta yhdestä leivästä. Ajatelkaa Israelin kansaa! Eivätkö papit, jotka syövät uhrilihaa, joudu läheiseen yhteyteen alttarin kanssa? " (1 Kor 10:16-18)

        "Jeesus kulki siitä ohi, ja osoittaen häntä Johannes sanoi: "Katsokaa: Jumalan Karitsa!" (Joh 1:36)

        Toraistien luulojen kirjasta ei näköjään löydy vastausta miksi heidän pitää uhrata vielä eläinuhreja!


    • Anonyymi

      Jes.1:11. 1:14 Mitä ovat minulle teidän paljot teurasuhrinne? sanoo Herra. Minä olen kyllästynyt oinas-polttouhreihin ja juottovasikkain rasvaan. Mullikkain, ja karitsan ja kauristen vereen minä en mielisty. Minun sieluni vihaa teidän uusia-kuitanne ja juhla-aikojanne; ne ovat käyneet minulle kuormaksi, jota kantamaan olen väsynyt. Jer.14:12. Aam.5:21

      • Anonyymi

        antikristuksen antti, odotat Jerusalemin temppeliä ja sitä, että voisit herrasi kanssa uhrata. Raamatun silppusi eivät peitä suden karvojasi.


      • Anonyymi

        Otit jakeita irti asiayhteydestä. Jumala ei opettanut, ettei saa uhrata, vaan opetti, ettei häntä miellytä sellainen jumalanpalvelus, jonka suorittaa syntiä tekevä kansa.

        Ensin pitää tehdä parannus synneistä ja sitten mennä viemään uhrit alttarille. Jumala haluaa ennemmin kuuliaisuutta ja sitten vasta uhria. Uhrilla ei ole merkitystä, jos ihminen ei halua elää lakia noudattaen, koska silloin armon estää tahallinen lain rikkominen. Sama pätee myös uuden liiton puolella, ettei saa armoa, jos ei ole hylännyt syntejään. Tämän asia opetti Herra Jeesus, mikä on sama opetus mikä löytyy myös VT:stä.

        "Jos siis olet viemässä uhrilahjaasi alttarille ja siinä muistat, että veljelläsi on jotakin sinua vastaan, niin jätä lahjasi alttarin eteen ja käy ensin sopimassa veljesi kanssa. Mene sitten vasta antamaan lahjasi. "Tarjoa vastapuolellesi sovintoa jo silloin, kun vielä olet hänen kanssaan matkalla oikeuteen. Muuten hän saattaa luovuttaa sinut tuomarille ja tuomari vartijalle, ja niin sinut teljetään vankilaan." (Matt 5:23-25)

        "Vaikka te levitätte kätenne rukoukseen, minä peitän silmäni, en tahdo teitä nähdä. Vaikka te rukoilemistanne rukoilisitte, minä en teitä kuuntele, koska kätenne ovat veren tahrimat." (Jes 1:15)

        "Joka sulkee korvansa Herran lailta, sen rukouskin on Herralle kauhistus." (Sananl 28:13)


    • Anonyymi

      Nettiin voi kuka tahansa kirjoittaa mitä tahansa. Sieltä ei kenenkään pidä etsiä totuuden puoliskaakaan. Netissä kukaan ei ole vastuussa mistään kirjoittamastaan, vaikka laittaisi nimensä alle. Lukekaa lehtiä ja kirjoja, niiden päätoimittajat ovat juridisessa vastuussa kaiken julkaistun tekstin oikeellisuudesta.
      Netti on viihdettä. Myös uskonnollinen netti on viihdettä. Se jääköön siis omaan viihdearvoonsa .

      • Anonyymi

        Lejdilläkin on aina oma lehmä ojassaan.


    • Anonyymi

      Toraistit mitä syntejä te sovitatte, kun uhraatte eläinuhreja Jerusalemin tulevassa kolmannessa temppelissä?

    • Anonyymi

      Saatanan temppeli rakennetaan, luulisin.

    • Itsekkin ymmärrän niin ,että juutalaiset ,jotka ovat sitä kiihko ryhmää niin ne haluaa temppelin ,joka on suunnitelmissa pitkällä kaikkine välineineen ja omasta mielestä ovat löytäneet oikeaa papistoakin ja kuten tiedämme ...kaikki on sontaa .
      Jeesus on verensä vuodattanut ja v70 tuli vielä loppuniitti sille ,että temppelissä ei uhrata enää ja piste .Näin on kulunut nuo n 2000v ja nyt alkaa raamatun tekstissä ilmoitettu vaikea aika eksytyksineen ja sille pohjalle eksytykseen rakentaa ymmärtämätön kansa ja saatana temppelin ja uhraus voi taas alkaa....se karmea uhraus .
      Noin se siis voi mennä ...mutta mitään muuta kuin pahaa ei ole luvassa noissa kekkereissä ja kristittyjen pitää olla missä tahansa muualla paitsi tuolla Jerusalemin suunnalla silloin..
      Paavalikin luuli erehdyksessään tekevänsä palveluksen Jumalalle ,mutta tekikin päinvastoin ymmärtämättömyyttään..ja sitä samaa on jo paljon Israelissa ilmassa nykyäänkin..odotellaan..montako vuotta tai ehkä kymmentä menee vielä ja paikka mihin se rakennetaan ...

      • Anonyymi

        >>>>Näin on kulunut nuo n 2000v ja nyt alkaa raamatun tekstissä ilmoitettu vaikea aika eksytyksineen ja sille pohjalle eksytykseen rakentaa ymmärtämätön kansa ja saatana temppelin ja uhraus voi taas alkaa....se karmea uhraus<<<<

        Olet taas eksynyt tämänkin asian kanssa ja taas itsesi kannalta vaarallisella tavalla. Selität kaiken päälaelleen.

        Antikristus ei aloita uhraamista vaan lopettaa sen. Jerusalemiin ei rakenneta mitään Saatanan temppeliä vaan pyhä Jumalan temppeli. Raamatussa kutustaan temppeliä aina Jumalan temppeliksi. Antikristus saa mennä temppeliin lyhyeksi 42 kk ajaksi ekytykseksi, mutta sen jälkeen Antikristus tuhoutuu. Jumalan pyhät enkelit kauhistelevat pyhäkköpalvelun lopettamista.

        Dan 9:27 Hän on tekevä liiton raskaaksi monille yhden vuosiviikon ajaksi, ja puoleksi sitä viikkoa hän on lakkauttava teuras- ja ruokauhrin. Ja temppelin ylimmällä kohdalla on oleva turmion iljetys aina siihen saakka kun turmion tuoja vääjäämättä joutuu turmioon."

        Dan 8:12 Päivittäisen uhrin sijaan pantiin jumalaton ja väärä palvelus, ja totuus sortui maahan. Ja sarvi menestyi yhä kaikissa toimissaan.
        13 Sitten minä kuulin pyhien enkelien puhuvan, ja yksi heistä kysyi toiselta: "Kuinka kauan meidän täytyy katsella tätä? Päivittäinen uhri on poissa, jumalattomuus levittää tuhoa, ja pyhäkkö ja palvelus on tallattu maahan!"


    • No tajuatko ,mitä tuo lause tarkoittaa Dan 9/27 ja 8/12.....päivittäisen uhrin sijaan ...?? ?? ?? haluatko ihan omin sanoin kertoa MITÄ SE TARKOITTAA????

      • Anonyymi

        Sinun sydämesi on täysin paatunut. Sen takia sinä et ymmärrä etkä osaa pyhiä kirjoituksia.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinun sydämesi on täysin paatunut. Sen takia sinä et ymmärrä etkä osaa pyhiä kirjoituksia.

        Vastaa nyt kysymykseen ...vai onko liian vaikeaa ?? ja voit itse lopettaa tuon houre kirjoittelun ja lopettaa raamatun sanan vääristämisen ..


      • Anonyymi
        MrHyvis kirjoitti:

        Vastaa nyt kysymykseen ...vai onko liian vaikeaa ?? ja voit itse lopettaa tuon houre kirjoittelun ja lopettaa raamatun sanan vääristämisen ..

        Edellä on jakeissa selitetty, mitä se tarkoittaa, mutta sinä et pysty ymmärtämään edes yksikertaisia asioita kirjoitetusta tekstistä, koska sinun sydämesi on paatunut kivikovaksi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Edellä on jakeissa selitetty, mitä se tarkoittaa, mutta sinä et pysty ymmärtämään edes yksikertaisia asioita kirjoitetusta tekstistä, koska sinun sydämesi on paatunut kivikovaksi.

        Haluatko kenties suraavaksi ilmoittaa ,että eläinuhraus on voimassa tai jotain vastaavaa ??


      • Anonyymi
        MrHyvis kirjoitti:

        Haluatko kenties suraavaksi ilmoittaa ,että eläinuhraus on voimassa tai jotain vastaavaa ??

        Miksi Paavali uhrasi uuden liiton aikana? Voitko vastata tähän?

        Paavalin sanottiin olevat vanhurskas mies, joka noudatti Jumalan tahtoa ja lopulta pelastui. Miksi hän sitten uhrasi temppelissä uuden liiton aikana? Kerro meille? Tätä sinä et pysty ymmärtämään, koska sinut on paadutettu.

        "Ota heidät mukaasi, puhdistaudu yhdessä heidän kanssaan ja maksa heidän puolestaan, että he voivat leikkauttaa tukkansa. Siitä kaikki ymmärtävät, että sinusta levitetyissä puheissa ei ole mitään perää vaan sinäkin pidät kiinni laista ja elät sen mukaisesti... Paavali otti miehet mukaansa ja puhdistautui seuraavana päivänä heidän kanssaan. Sitten hän meni temppeliin ja ilmoitti, milloin heidän puhdistumisaikansa päättyisi ja kunkin puolesta suoritettaisiin uhri." (Ap.t 21:24,26)

        "Kolmen päivän kuluttua Paavali kutsui juutalaisten johtomiehet luokseen. Kun nämä olivat saapuneet, hän sanoi: "Veljet! Minut luovutettiin Jerusalemissa roomalaisten käsiin, vaikka en ole millään tavoin rikkonut kansaamme enkä isiltä perimiämme säädöksiä vastaan." (Ap.t 28:17)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi Paavali uhrasi uuden liiton aikana? Voitko vastata tähän?

        Paavalin sanottiin olevat vanhurskas mies, joka noudatti Jumalan tahtoa ja lopulta pelastui. Miksi hän sitten uhrasi temppelissä uuden liiton aikana? Kerro meille? Tätä sinä et pysty ymmärtämään, koska sinut on paadutettu.

        "Ota heidät mukaasi, puhdistaudu yhdessä heidän kanssaan ja maksa heidän puolestaan, että he voivat leikkauttaa tukkansa. Siitä kaikki ymmärtävät, että sinusta levitetyissä puheissa ei ole mitään perää vaan sinäkin pidät kiinni laista ja elät sen mukaisesti... Paavali otti miehet mukaansa ja puhdistautui seuraavana päivänä heidän kanssaan. Sitten hän meni temppeliin ja ilmoitti, milloin heidän puhdistumisaikansa päättyisi ja kunkin puolesta suoritettaisiin uhri." (Ap.t 21:24,26)

        "Kolmen päivän kuluttua Paavali kutsui juutalaisten johtomiehet luokseen. Kun nämä olivat saapuneet, hän sanoi: "Veljet! Minut luovutettiin Jerusalemissa roomalaisten käsiin, vaikka en ole millään tavoin rikkonut kansaamme enkä isiltä perimiämme säädöksiä vastaan." (Ap.t 28:17)

        Annappas Raamatun jae, jossa Paavali uhrasi temppelissä uskootulonsa jälkeen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Annappas Raamatun jae, jossa Paavali uhrasi temppelissä uskootulonsa jälkeen.

        Tässä on jakeet, joissa on ilmoitettu, että Paavali ei rikkonut mitään temppeliä vastaan uuden liiton puolella, joten hän uhrasi säädösten mukaan uhrit.

        "Paavali kiisti ne sanoen: "Mitään väärää en ole tehnyt, en juutalaisten lakia, en temppeliä enkä keisaria vastaan." (Ap.t 25:8)

        "Kolmen päivän kuluttua Paavali kutsui juutalaisten johtomiehet luokseen. Kun nämä olivat saapuneet, hän sanoi: "Veljet! Minut luovutettiin Jerusalemissa roomalaisten käsiin, vaikka en ole millään tavoin rikkonut kansaamme enkä isiltä perimiämme säädöksiä vastaan." (Ap.t 28:17)

        Paavali ei ehtinyt uhraamaan nasiiriuhreja, mutta valmistautumalla uhraamaan hän osoitti, että hän noudattaa Mooseksen lakia uhreista. Alkuseurakunta vaati Paavali osoittamaan uhraamisella, että hän noudattaa lakia, kuten hän tekikin, mikä kertoo, että alkuseurakunta uhrasi normaalisti Mooseksen lain mukaiset uhrit. Paavali myös sanoi uskovansa kaiken, mitä Mooseksen laissa lukee. Paavali ei millään tavalla kiistänyt tai kumonnut uhrisäädöksiä.

        "Ota heidät mukaasi, puhdistaudu yhdessä heidän kanssaan ja maksa heidän puolestaan, että he voivat leikkauttaa tukkansa. Siitä kaikki ymmärtävät, että sinusta levitetyissä puheissa ei ole mitään perää vaan sinäkin pidät kiinni laista ja elät sen mukaisesti... Paavali otti miehet mukaansa ja puhdistautui seuraavana päivänä heidän kanssaan. Sitten hän meni temppeliin ja ilmoitti, milloin heidän puhdistumisaikansa päättyisi ja kunkin puolesta suoritettaisiin uhri." (Ap.t 21:24,26)

        "Mutta sen minä sinulle tunnustan, että kuljen sitä tietä, jota he sanovat lahkoksi, ja näin palvelen isieni Jumalaa: kaiken sen, mitä laissa ja profeettojen kirjoissa sanotaan, minä uskon," (Ap.t 24:14)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässä on jakeet, joissa on ilmoitettu, että Paavali ei rikkonut mitään temppeliä vastaan uuden liiton puolella, joten hän uhrasi säädösten mukaan uhrit.

        "Paavali kiisti ne sanoen: "Mitään väärää en ole tehnyt, en juutalaisten lakia, en temppeliä enkä keisaria vastaan." (Ap.t 25:8)

        "Kolmen päivän kuluttua Paavali kutsui juutalaisten johtomiehet luokseen. Kun nämä olivat saapuneet, hän sanoi: "Veljet! Minut luovutettiin Jerusalemissa roomalaisten käsiin, vaikka en ole millään tavoin rikkonut kansaamme enkä isiltä perimiämme säädöksiä vastaan." (Ap.t 28:17)

        Paavali ei ehtinyt uhraamaan nasiiriuhreja, mutta valmistautumalla uhraamaan hän osoitti, että hän noudattaa Mooseksen lakia uhreista. Alkuseurakunta vaati Paavali osoittamaan uhraamisella, että hän noudattaa lakia, kuten hän tekikin, mikä kertoo, että alkuseurakunta uhrasi normaalisti Mooseksen lain mukaiset uhrit. Paavali myös sanoi uskovansa kaiken, mitä Mooseksen laissa lukee. Paavali ei millään tavalla kiistänyt tai kumonnut uhrisäädöksiä.

        "Ota heidät mukaasi, puhdistaudu yhdessä heidän kanssaan ja maksa heidän puolestaan, että he voivat leikkauttaa tukkansa. Siitä kaikki ymmärtävät, että sinusta levitetyissä puheissa ei ole mitään perää vaan sinäkin pidät kiinni laista ja elät sen mukaisesti... Paavali otti miehet mukaansa ja puhdistautui seuraavana päivänä heidän kanssaan. Sitten hän meni temppeliin ja ilmoitti, milloin heidän puhdistumisaikansa päättyisi ja kunkin puolesta suoritettaisiin uhri." (Ap.t 21:24,26)

        "Mutta sen minä sinulle tunnustan, että kuljen sitä tietä, jota he sanovat lahkoksi, ja näin palvelen isieni Jumalaa: kaiken sen, mitä laissa ja profeettojen kirjoissa sanotaan, minä uskon," (Ap.t 24:14)

        En minäkäänole tehnyt, en juutalaisten lakia, en temppeliä enkä keisaria vastaan, kun olen kristitty ja asun Suomessa.

        Ei ollut Paavalin idea mennä temppeliin uhraamaan.

        Uuden testamentin kirjeissä ei käsketä menemään temppeliin uhraamaan. Sanoppa toraisti miksi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En minäkäänole tehnyt, en juutalaisten lakia, en temppeliä enkä keisaria vastaan, kun olen kristitty ja asun Suomessa.

        Ei ollut Paavalin idea mennä temppeliin uhraamaan.

        Uuden testamentin kirjeissä ei käsketä menemään temppeliin uhraamaan. Sanoppa toraisti miksi?

        Paavali uhrasi uuden liiton aikana uhrit. Tätä asiaa yritit paeta väärällä väitteelläsi, ettei Uudessa testamentissa ole käskyä uhrata. Kyllä on esim. Mark 1 luvussa. Myös Ap.t 21 luvussa annetaan käsky uhrata temppelissä, mitä Paavali noudatti. Jeesus myös ilmoitti, että Mooseksen laki on voimassa uuden liiton aikana. Uhraaminen päättyi temppelin tuhoutumiseen, koska laki ei salli uhraamista muualla kuin temppelissä leeviläisen papiston kanssa.


    • Sellaista temppeliä ei Jerusalemiin tule koskaan, jossa vuodatettaisiin viattomien eläinten verta. Se ei ainakaan ole Israelin Jumalan tahto semmoinen uskonnollinen teurastamo. Jeesuksen uhri on riittävä kaikille ihmisille. Hesekielin temppelinäky kyllä symboloi uutta liittoa ja Kristusta.

      • Anonyymi

        Raamatun mukaan pyhäkköpalvelu alkaa viimeisellä vuosiviikolla, kun JUMALAN TEMPPELI on saatu rakennettua.

        Joh 1:1 Sitten minulle annettiin mittakeppi, joka oli kuin sauva, ja minulle sanottiin: "Mene mittaamaan Jumalan temppeli ja alttari ja laske ne, jotka siellä rukoilevat.

        Ilm 14:1 Sitten näin tämän: Karitsa seisoi Siionin vuorella, ja hänen kanssaan oli sataneljäkymmentäneljätuhatta ihmistä, joiden otsaan oli kirjoitettu hänen nimensä ja hänen Isänsä nimi.
        2 Minä kuulin taivaasta äänen, joka oli kuin suurten vesien pauhu tai kuin ukkosen jylinä. Ääni, jonka kuulin, oli myös kuin harppujen helinää ja harpunsoittajien laulua.
        3 Valtaistuimen edessä ja neljän olennon ja vanhinten edessä laulettiin uutta laulua, jota ei voinut oppia kukaan muu kuin nuo sataneljäkymmentäneljätuhatta, jotka on ostettu maan päältä.
        4 He eivät ole tahranneet itseään naisten kanssa vaan ovat pysyneet puhtaina kuin neitsyet, ja he seuraavat Karitsaa, minne hän meneekin. Heidät on ostettu ihmisten joukosta esikoislahjaksi Jumalalle ja Karitsalle.

        Vuosiviikon puolessa välissä temppeli tulee tyhjäksi, jolloin Antikristusta pidättävät tekijä poistuu ja Antikristus tulee temppeliin. Hän lopettaa uhraamisen ja laittaa sen tilalle sellaisen jumalattoman väärän palvelun, mitä Jumalan enkelit kauhistelevat.

        Dan 9:27 Hän on tekevä liiton raskaaksi monille yhden vuosiviikon ajaksi, ja puoleksi sitä viikkoa hän on lakkauttava teuras- ja ruokauhrin. Ja temppelin ylimmällä kohdalla on oleva turmion iljetys aina siihen saakka kun turmion tuoja vääjäämättä joutuu turmioon."

        Dan 8:12 Päivittäisen uhrin sijaan pantiin jumalaton ja väärä palvelus, ja totuus sortui maahan. Ja sarvi menestyi yhä kaikissa toimissaan.
        13 Sitten minä kuulin pyhien enkelien puhuvan, ja yksi heistä kysyi toiselta: "Kuinka kauan meidän täytyy katsella tätä? Päivittäinen uhri on poissa, jumalattomuus levittää tuhoa, ja pyhäkkö ja palvelus on tallattu maahan!"


    • Anonyymi

      Judaisti riehut palstalla täynnä oman isäntäsi antikristuksen kiihkeää odotusta.
      Voisitko kertoa edes sen vertaa, että kuka siellä temppelissä uhraa eläimiä?

      • Anonyymi

        Vielä kun Salomon temppeli oli olemassa, niin Paavali ja kristittyjen Jerusalemin alkuseurakunta uhrasivat leeviläisen papiston kanssa säädetyt uhrit sen lisäksi, että he kotona söivät ehtoollisen Kristuksen antaman uhrin muistoksi.

        Tässä on jakeet, joissa on ilmoitettu, että Paavali ei rikkonut mitään temppeliä vastaan uuden liiton puolella, joten hän uhrasi säädösten mukaan uhrit.

        "Paavali kiisti ne sanoen: "Mitään väärää en ole tehnyt, en juutalaisten lakia, en temppeliä enkä keisaria vastaan." (Ap.t 25:8)

        "Kolmen päivän kuluttua Paavali kutsui juutalaisten johtomiehet luokseen. Kun nämä olivat saapuneet, hän sanoi: "Veljet! Minut luovutettiin Jerusalemissa roomalaisten käsiin, vaikka en ole millään tavoin rikkonut kansaamme enkä isiltä perimiämme säädöksiä vastaan." (Ap.t 28:17)

        Paavali ei ehtinyt uhraamaan nasiiriuhreja, mutta valmistautumalla uhraamaan hän osoitti, että hän noudattaa Mooseksen lakia uhreista. Alkuseurakunta vaati Paavali osoittamaan uhraamisella, että hän noudattaa lakia, kuten hän tekikin, mikä kertoo, että alkuseurakunta uhrasi normaalisti Mooseksen lain mukaiset uhrit. Paavali myös sanoi uskovansa kaiken, mitä Mooseksen laissa lukee. Paavali ei millään tavalla kiistänyt tai kumonnut uhrisäädöksiä.

        "Ota heidät mukaasi, puhdistaudu yhdessä heidän kanssaan ja maksa heidän puolestaan, että he voivat leikkauttaa tukkansa. Siitä kaikki ymmärtävät, että sinusta levitetyissä puheissa ei ole mitään perää vaan sinäkin pidät kiinni laista ja elät sen mukaisesti... Paavali otti miehet mukaansa ja puhdistautui seuraavana päivänä heidän kanssaan. Sitten hän meni temppeliin ja ilmoitti, milloin heidän puhdistumisaikansa päättyisi ja kunkin puolesta suoritettaisiin uhri." (Ap.t 21:24,26)

        "Mutta sen minä sinulle tunnustan, että kuljen sitä tietä, jota he sanovat lahkoksi, ja näin palvelen isieni Jumalaa: kaiken sen, mitä laissa ja profeettojen kirjoissa sanotaan, minä uskon," (Ap.t 24:14)


    • Anonyymi

      Judaisti, pystytkö rauhoittumaan, vai oletko niin pahojen henkien vietävänä, ettei sinulla ole kontrollia elämääsi?

      • Anonyymi

        Lain noudattajilla on kontrolli elämässä. Lain rikkojat ovat matkalla helvettiin.

        Sananl 28:9 Joka sulkee korvansa Herran lailta, sen rukouskin on Herralle kauhistus.

        Heb 10:28 Joka hylkää Mooseksen lain, sen pitää armotta kahden tai kolmen todistajan todistuksen nojalla kuoleman:


    • Anonyymi

      Mark.12:33 Ja rakastaa häntä kaikesta sydämestään ja kaikessa ymmärryksestään ja kaikesta voimastaan, ja rakastaa lähimmäistään niinkuin itseänsä, se on enemmän kuin kaikki polttouhrit ja muut uhrit. Hoos.6:6. Miik.6:8.

      • Anonyymi

        1 Joh 5:3 Sitähän Jumalan rakastaminen on, että pidämme hänen käskynsä, eivätkä ne ole raskaita noudattaa.

        Matt 23:1 Sitten Jeesus puhui väkijoukolle ja opetuslapsilleen:
        2 "Mooseksen istuin on nyt lainopettajien ja fariseusten hallussa.
        3 Tehkää siis niin kuin he sanovat ja noudattakaa heidän opetustaan. Älkää kuitenkaan ottako oppia heidän teoistaan, sillä he puhuvat yhtä ja tekevät toista.

        Room 2:12 Ne, jotka ovat tehneet syntiä lakia tuntematta, myös tuhoutuvat laista riippumatta. Ne taas, jotka ovat lain tuntien tehneet syntiä, myös tuomitaan lain nojalla.
        13 Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia.


    • Anonyymi

      Matt.22:36-40. Gal.6:2 Kantakaa toistenne kuormia, ja niin te täytätte Kristuksen lain. Jaak.2:8 Vaan jos täytätte kuninkaallisen lain Raamatun mukaan: Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi, niin te hyvin teette. 3Moos.19:18

      • Anonyymi

        Toisen kuorman kantaminen on Kristuksen lain täyttämistä, mutta ei yksi riitä täyttämään jokaisen velvollisuutta noudattaa lakia. Jokainen lain käsky on voimassa uuden liiton aikana.

        Matt 5:17 "Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan. [Luuk. 24:44; Room. 3:31]
        18 Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut. [Luuk. 16:17]
        19 Sitä, joka jättää laista pois yhdenkin käskyn, vaikkapa kaikkein vähäisimmän, ja siten opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa vähäisimmäksi. Mutta sitä, joka noudattaa lakia ja niin opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa suureksi.

        Room 2:27 Ja luonnostaan ympärileikkaamaton, joka täyttää lain, on tuomitseva sinut, joka lainkirjaiminesi ja ympärileikkauksinesi olet lainrikkoja.


    • Anonyymi

      Saarn.1:4. 3:14 Sukupolvi menee, ja sukupolvi tulee, mutta maa pysyy iäti. Minä tulin tietämään, että kaikki, mitä Jumala tekee, pysyy iäti. Ei ole siihen lisäämistä eikä vähentämistä. Ja Jumala on sen niin tehnyt, että häntä peljättäisiin. Ps.104:5. Ps.119:90. 1Aik.16:30.

    • Anonyymi

      Sakarja: 14:4 Hänen jalkansa seisovat sinä päivänä Öljymäellä, joka on Jerusalemin edustalla itää kohti. Ja Öljymäki halkeaa kahtia idästä länteen hyvin suureksi laaksoksi: toinen puoli mäkeä siirtyy pohjoiseen ja toinen puoli etelään päin.
      Sisäinen elämä ja ulkoinen elämä on mennyt sotkuun kuin puurot ja vellit, mikä aiheuttaa vain riitaa. Yksi lauma ja yksi paimen.

    • Anonyymi

      Jer.23:5. 30:9 Katso, päivät tulevat, sanoo Herra, jolloin minä herätän Daavidin vanhurskaan vesan; hän on hallitseva kuninkaana ja menestyvä, ja hän on tekevä oikeuden ja vanhurskauden maassa. vaan he saavat palvella Herraa, Jumalaansa, ja Daavidia, kuningastansa, jonka minä heille herätän. Hes.34:23 Ja minä herätän yhden paimenen heitä kaitsemaan, palvelijani Daavidin; hän on kaitseva heitä ja oleva heidän paimenensa.

      • Anonyymi

        Niin ja Daavidin juurivesa tulee rakentamaan itselleen temppelin Jerusalemiin, jonka kuningas ja ylipappi hän on. Tässä kohtaa Sakarja mainitsee Daavidin juurivesan nimen, joka on käännetty suomeksi Joosua, mutta käsikirjoituksessa se on Jehoshua, joka on kreikaksi Jeesus. Tuomari Joosualla ja Jeesuksella oli sama erisnimi. Joosadakin poika oli ennusmerkki Jumalan Pojasta Jeesuksesta.

        Sak 3:8 Näin sanoo Herra: "Kuule, Joosua, ylipappi! Sinä ja papit, jotka kokoontuvat sinun johdollasi, olette ennusmerkkinä siitä, että minä lähetän palvelijani. Hän on Uusi Verso.
        9 Näettekö kiven, jonka olen pannut Joosuan eteen? Siinä yhdessä kivessä on seitsemän silmää! -- Katsokaa, minä kaiverran siihen kirjoitukseni, sanoo Herra Sebaot. Yhdessä hetkessä minä otan pois tämän maan synnin.
        10 Silloin -- sanoo Herra Sebaot -- te saatte elää rauhassa, te kutsutte ystäviänne viiniköynnöksen ja viikunapuun alle."

        Sak 6:11 ja ota vastaan hopea ja kulta, tee kruunu ja pane se ylimmäisen papin Joosuan, Joosadakin pojan, päähän
        12 ja sano hänelle näin: "Näin sanoo Herra Sebaot: Katso, mies nimeltä Vesa! Omalta pohjaltansa hän on kasvava, ja hän on rakentava Herran temppelin.
        13 Herran temppelin hän on rakentava, ja valtasuuruutta hän on kantava, ja hän on istuva ja hallitseva valtaistuimellansa; hän on oleva pappi valtaistuimellansa, ja rauhan neuvo on vallitseva niitten molempien välillä.
        14 Ja kruunu on oleva muistona Herran temppelissä Helemistä ja Tobiasta ja Jedajasta ja Sefanjan pojan suosiollisuudesta.
        15 Ja kaukana asuvaiset tulevat ja rakentavat Herran temppeliä. Ja te tulette tietämään, että Herra Sebaot on lähettänyt minut teidän tykönne. Näin on tapahtuva, jos te hartaasti kuulette Herran, teidän Jumalanne, ääntä."


    • Anonyymi

      Ap.t.13:33-37 Mutta hän, jonka Jumala herätti, ei nähnyt katoavaisuutta. 1Kor.15:50 Biblia Mutta minä sanon, rakkaat veljet, ei liha ja veri taida Jumalan valtakuntaa periä.....

    • Anonyymi

      Antikristuksen uskollinen palvelija antti, jatkaa Raamatun pilkkaamista.

    • Anonyymi

      Toraistit on Illuminati, he ajaa maailman kaaokseen saadakseen vallan. Vääristelevät totuuden, murentavat moraalin, kaikki tehdään salassa. Kansakunnat ajetaan alas, he ovat ainoita pelastajia, siis antikristus, judaistit.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 195
      2609
    2. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      208
      2374
    3. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      63
      2292
    4. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      184
      1782
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1354
    6. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      12
      1298
    7. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1287
    8. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      20
      1233
    9. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1225
    10. Venäjän sissit lakkojohtajat

      Odottavat 'lisätä lakkoja' Toverit käskyttää. Eikä ensimmäinen kerta.
      Suomen Keskusta
      3
      1118
    Aihe