JEESUS ON JUMALA HALLELUJA

JEESUS ON JUMALA HALLELUJA!!!

JOH. 1: 1 Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala.

1KOR. 1: 3. Armo teille ja rauha Jumalalta, meidän Isältämme, ja Herralta Jeesukselta Kristukselta!

1KOR. 1: 24 on Kristus, Jumalan voima ja Jumalan viisaus.

ROOM. 9: 5. heidän ovat isät, ja heistä on Kristus lihan puolesta, hän, joka on yli kaiken, Jumala, ylistetty iankaikkisesti, amen!

1JOH. 5: 20. Mutta me tiedämme, että Jumalan Poika on tullut ja antanut meille ymmärryksen, tunteaksemme sen Totisen; ja me olemme siinä Totisessa, hänen Pojassansa, Jeesuksessa Kristuksessa. Hän on totinen Jumala ja iankaikkinen elämä

KOL. 1: 15. ja hän on näkymättömän Jumalan kuva, esikoinen ennen kaikkea luomakuntaa

KOL. 2: 9. Sillä hänessä asuu jumaluuden koko täyteys ruumiillisesti,

JOH. 14: 9 Joka on nähnyt minut, on nähnyt Isän;

JES. 40 : 3. Huutavan ääni kuuluu: "Valmistakaa Herralle tie erämaahan, tehkää arolle tasaiset polut meidän Jumalallemme.

JOH. 10: 30. Minä ja Isä olemme yhtä.



Jehovan todistajat ei ole Kristinusko

169

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Vanha vitsi, mutta sopii tähän.

      Mikä oli Jeesuksen aasin nimi?

      Halle.

      • "Vanha vitsi, mutta sopii tähän. "

        Sopii, koska teemaan liittyy ns. vanhojen muisteleminen(jota tikulla silmään:-)

        "JEESUS ON JUMALA HALLELUJA "

        Tekiko Jesse isänmurhan?


      • Anonyymi

        Moi. Sinulla on hyvä vitsi! Laitanpa kommentin.

        Ihmisoppien perkaaminen ns. Raamatusta on aloitettu tänään 14.8.2019 aamupäivällä! Yliviivataan ihmisoppi. Laitan sinulle aamupäivän kommenttini.

        Käytetään Meidän henkilökohtaista päätösvaltaa siten, että Me itse perkaamme juurineen pois Uskostamme kaikki kirkkotiet, kirkonmiesten toimivallan, eri nimisten ihmisten opit ja raamattujen manipulaatiot Isän Jumalan ja Herran Jeesuksen Kristuksen ja Jumalan oppi- uskomme ja Oman hyvän siunatun elämämme ja Oman ylöstempauksemme tähden!

        Meidän työmme alku on tässä.

        Jeesus on luotu!

        Aabrahamin, Iisakin ja Jaakobin Jumala ja Israelin Jumala ja meidän kaikkien Jumalamme ja Jumalan todistajat, Hänen valitsemansa Profeetat eivät ole ilmoittaneet yhtään mitään lähetettävästä eikä lähetetystä Ainokaisesta Pojasta. Eivätkä ole ilmoittaneet yhtään mitään Jeesus Kristus-nimisestä jumalasta. Jumalamme on vakaa ja muuttumaton, ei lisääntyvä eikä kasvava., yli 4000 vuotta meillä oli sama vakaa ja muuttumaton Jumala, Jumalan lisääntyminen ja kasvu alkoi 200-luvulla Rooman kirkon toimesta! Ei ole olemassa iankaikkista Jeesusta Kristusta eikä iankaikkista Jeesus Kristus-jumalaa!

        Myöskään eivät ole ilmoittaneet yhtään mitään Sana-jumalasta, joka oli alussa Jumalan tykönä! Sana ei ole Jumala eikä Sana ole Jumalan poika.
        Sana on abstrakti käsite eikä persoona.
        Meillä on vain yksi luoja Isiemme Jumala Aabrahamin, Iisakin ja Jaakobin ja Israelin ja Uuden liiton uudestisyntyneitten Jumala. Ei ole rinnalla toista Jumalaa jota hebrealaiskirje opettaa Isä=Jumalan Poika=Pyhä Henki ja että kaikki nuo kolme persoonaa ovat olleet iankaikkisuudessa! Alussa Genesis ei kerro mitään tuosta jumalasta ....50 lukua genesis asiaa ja vuosia kuluu tuossa 2300 vuotta eikä sanaakaan iankaikkisesta Jumalan Pojasta ja iankaikkisesta Pyhästä Hengestä! Kyllä Isiemme Jumala on rehellinen ja olisi maininnut jotain. Olisi puhunut Pojalleen edes jotain! ja myös Poika olisi puhunut jotain profeetoille, mutta ei yhtään mitään sanomanvaihtoa keskenänsä. Hiljaista on ollut! Joten koko Johanneksen evankeliumin alku 18 jaetta on ihmisoppia ja evankeliumin totuus alkaa jakeesta 19. Myös Joh 3:16 tulee tuolla tavalla todistetuksi ihmisiopiksi! Samoin Johanneksen kirjeet, jotka rakentuvat tuohon evankeliumin jakeisiin 1-18. ja monta muuta asiaa jotka perustuvat tuohon että Sana on Jumalan Poika=Messias=Jeesus Kristus. Ja tietysti myös tuo Jeesuksen kaksiluonto -oppi osoittautuu ihmisopiksi jota kaikki kirkot Suomessa opettavat kuitenkin.

        Ei ole olemassa mitään iankaikkista Poikaa, joka lähetettiin meille!! Joh. 1: 1-18 on manipulaatio! Jakeet tulee yliviivata Raamatuista. Yliviivataan, siten että Johanneksen evankeliumi alkaa jakeesta 19.

        Syy moniin ristiriitoihin ns. Raamatuissa johtuu Rooman kirkosta alkujaan, koska näissä ns. Raamatuissa ovat molemmat opit: Jumalan oppi ja ihmisten oppi.
        Tuosta seuraa että meidän tällä keskustelupalstalla kommentoijien erimielisyydet johtuvat Ekumeenisista kirkoista ja heidän laatimistaan ylläpitämistään sekavista ns. Raamatuista!

        Kaikille meille on annettu hengellinen elämänohje. Matt. 15:13
        13 Mutta hän vastasi ja sanoi: "Jokainen istutus, jota minun taivaallinen Isäni ei ole istuttanut, on juurineen revittävä pois.
        Joten Manipulaatiot on perattava yliviivattava! Ja juurineen , joita juuria ovat tuo Joh. 3:16 ja muita Johanneksen evankeliumin kohtia. Juuria on runsaasti mm. Johanneksen kirjeissä, jotka rakentuvat tuohon Joh. 1:1-18 jakeisiin. Aloitetaan yliviivaaminen!

        Kirkastakoon tuossa ed. kaikki kirjoitettu Isä Jumalaa ja Jeesusta Kristusta meidän Herraamme!

        Hän, Aabrahamin, Iisakin ja Jaakobin Jumala ja Israelin Jumala ja Uudestisyntyneitten Jumala on nyt laittanut kauttani sanan liikkeelle:
        ”..niin on myös minun sanani, joka minun suustani lähtee: ei se minun tyköni tyhjänä palaja, vaan tekee sen, mikä minulle otollista on, ja saa menestymään sen, mitä varten minä sen lähetin.” Aamen.

        Raamatusta tulee yliviivata kaikki jakeet joissa on "Pyhä Henki"-sanapari. Niin saadaan pois iankaikkinen Pyhä Henki!

        Lisäksi luomisen yhteydessä ihmisoppijae yliviivataan alkuosa 1 Moos. 1:26 ja tilalle kirjoitetaan Raamatun sivun reunaan uusi teksti "Tehtäköön ihminen kuvakseni, kaltaisekseni;.." Koska meillä on "Minä olen"-jumala eikä "Me olemme"-jumala niinkuin Rooman kirkon manipulaatio yrittää Meille esittää!

        Vain ainoastaan yksi Luoja oli paikalla, Aabrahamin, Iisakin ja Jaakobin Jumala ja Israelin Jumala ja myöhemmin alkavan Uuden liiton Uudestisyntyneitten Jumala. Profeetat todistavat tuon!
        Ja paljon myöhemmin, 4000 vuotta myöhemmin todistaa Jeesus Kristus Joh. 17:3 ..."he tuntevat sinut, joka yksin olet totinen Jumala.."

        Tuolla edelläkirjoitetulla tavalla poistetaan iankaikkinen Pyhä Henki-jumala, iankaikkinen Sana-jumala, iankaikkinen Jumalan Poika, ja iankaikkinen Jeesus Kristus-jumala.

        Tuo edellä kirjoittu on Jumalan oppia, on tullut viivannut yli eksytyksen oppien ihmisoppien seurakunnassa opetettavaksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Moi. Sinulla on hyvä vitsi! Laitanpa kommentin.

        Ihmisoppien perkaaminen ns. Raamatusta on aloitettu tänään 14.8.2019 aamupäivällä! Yliviivataan ihmisoppi. Laitan sinulle aamupäivän kommenttini.

        Käytetään Meidän henkilökohtaista päätösvaltaa siten, että Me itse perkaamme juurineen pois Uskostamme kaikki kirkkotiet, kirkonmiesten toimivallan, eri nimisten ihmisten opit ja raamattujen manipulaatiot Isän Jumalan ja Herran Jeesuksen Kristuksen ja Jumalan oppi- uskomme ja Oman hyvän siunatun elämämme ja Oman ylöstempauksemme tähden!

        Meidän työmme alku on tässä.

        Jeesus on luotu!

        Aabrahamin, Iisakin ja Jaakobin Jumala ja Israelin Jumala ja meidän kaikkien Jumalamme ja Jumalan todistajat, Hänen valitsemansa Profeetat eivät ole ilmoittaneet yhtään mitään lähetettävästä eikä lähetetystä Ainokaisesta Pojasta. Eivätkä ole ilmoittaneet yhtään mitään Jeesus Kristus-nimisestä jumalasta. Jumalamme on vakaa ja muuttumaton, ei lisääntyvä eikä kasvava., yli 4000 vuotta meillä oli sama vakaa ja muuttumaton Jumala, Jumalan lisääntyminen ja kasvu alkoi 200-luvulla Rooman kirkon toimesta! Ei ole olemassa iankaikkista Jeesusta Kristusta eikä iankaikkista Jeesus Kristus-jumalaa!

        Myöskään eivät ole ilmoittaneet yhtään mitään Sana-jumalasta, joka oli alussa Jumalan tykönä! Sana ei ole Jumala eikä Sana ole Jumalan poika.
        Sana on abstrakti käsite eikä persoona.
        Meillä on vain yksi luoja Isiemme Jumala Aabrahamin, Iisakin ja Jaakobin ja Israelin ja Uuden liiton uudestisyntyneitten Jumala. Ei ole rinnalla toista Jumalaa jota hebrealaiskirje opettaa Isä=Jumalan Poika=Pyhä Henki ja että kaikki nuo kolme persoonaa ovat olleet iankaikkisuudessa! Alussa Genesis ei kerro mitään tuosta jumalasta ....50 lukua genesis asiaa ja vuosia kuluu tuossa 2300 vuotta eikä sanaakaan iankaikkisesta Jumalan Pojasta ja iankaikkisesta Pyhästä Hengestä! Kyllä Isiemme Jumala on rehellinen ja olisi maininnut jotain. Olisi puhunut Pojalleen edes jotain! ja myös Poika olisi puhunut jotain profeetoille, mutta ei yhtään mitään sanomanvaihtoa keskenänsä. Hiljaista on ollut! Joten koko Johanneksen evankeliumin alku 18 jaetta on ihmisoppia ja evankeliumin totuus alkaa jakeesta 19. Myös Joh 3:16 tulee tuolla tavalla todistetuksi ihmisiopiksi! Samoin Johanneksen kirjeet, jotka rakentuvat tuohon evankeliumin jakeisiin 1-18. ja monta muuta asiaa jotka perustuvat tuohon että Sana on Jumalan Poika=Messias=Jeesus Kristus. Ja tietysti myös tuo Jeesuksen kaksiluonto -oppi osoittautuu ihmisopiksi jota kaikki kirkot Suomessa opettavat kuitenkin.

        Ei ole olemassa mitään iankaikkista Poikaa, joka lähetettiin meille!! Joh. 1: 1-18 on manipulaatio! Jakeet tulee yliviivata Raamatuista. Yliviivataan, siten että Johanneksen evankeliumi alkaa jakeesta 19.

        Syy moniin ristiriitoihin ns. Raamatuissa johtuu Rooman kirkosta alkujaan, koska näissä ns. Raamatuissa ovat molemmat opit: Jumalan oppi ja ihmisten oppi.
        Tuosta seuraa että meidän tällä keskustelupalstalla kommentoijien erimielisyydet johtuvat Ekumeenisista kirkoista ja heidän laatimistaan ylläpitämistään sekavista ns. Raamatuista!

        Kaikille meille on annettu hengellinen elämänohje. Matt. 15:13
        13 Mutta hän vastasi ja sanoi: "Jokainen istutus, jota minun taivaallinen Isäni ei ole istuttanut, on juurineen revittävä pois.
        Joten Manipulaatiot on perattava yliviivattava! Ja juurineen , joita juuria ovat tuo Joh. 3:16 ja muita Johanneksen evankeliumin kohtia. Juuria on runsaasti mm. Johanneksen kirjeissä, jotka rakentuvat tuohon Joh. 1:1-18 jakeisiin. Aloitetaan yliviivaaminen!

        Kirkastakoon tuossa ed. kaikki kirjoitettu Isä Jumalaa ja Jeesusta Kristusta meidän Herraamme!

        Hän, Aabrahamin, Iisakin ja Jaakobin Jumala ja Israelin Jumala ja Uudestisyntyneitten Jumala on nyt laittanut kauttani sanan liikkeelle:
        ”..niin on myös minun sanani, joka minun suustani lähtee: ei se minun tyköni tyhjänä palaja, vaan tekee sen, mikä minulle otollista on, ja saa menestymään sen, mitä varten minä sen lähetin.” Aamen.

        Raamatusta tulee yliviivata kaikki jakeet joissa on "Pyhä Henki"-sanapari. Niin saadaan pois iankaikkinen Pyhä Henki!

        Lisäksi luomisen yhteydessä ihmisoppijae yliviivataan alkuosa 1 Moos. 1:26 ja tilalle kirjoitetaan Raamatun sivun reunaan uusi teksti "Tehtäköön ihminen kuvakseni, kaltaisekseni;.." Koska meillä on "Minä olen"-jumala eikä "Me olemme"-jumala niinkuin Rooman kirkon manipulaatio yrittää Meille esittää!

        Vain ainoastaan yksi Luoja oli paikalla, Aabrahamin, Iisakin ja Jaakobin Jumala ja Israelin Jumala ja myöhemmin alkavan Uuden liiton Uudestisyntyneitten Jumala. Profeetat todistavat tuon!
        Ja paljon myöhemmin, 4000 vuotta myöhemmin todistaa Jeesus Kristus Joh. 17:3 ..."he tuntevat sinut, joka yksin olet totinen Jumala.."

        Tuolla edelläkirjoitetulla tavalla poistetaan iankaikkinen Pyhä Henki-jumala, iankaikkinen Sana-jumala, iankaikkinen Jumalan Poika, ja iankaikkinen Jeesus Kristus-jumala.

        Tuo edellä kirjoittu on Jumalan oppia, on tullut viivannut yli eksytyksen oppien ihmisoppien seurakunnassa opetettavaksi.

        Jeesus on luotu! Jeesus on ihminen!

        Paavali luotti ja uskoi "isiensä Jumalaan" Aabrahamin, Iisakin ja Jaakobin ja Israelin Jumalaan ja Profeettojen todistuksiin Jumalasta.

        Jumalan valtatie on Pyhä tie ja Tie on alkanut iankaikkisuudessa. ”Iankaikkisesta iankaikkisuutten olet Sinä Jumala!” Ps. 90:2.

        Aabraham kutsuttiin v. 1997 eKr. Jumalan valtatielle 1. Moos. 17:1. Profeetat vaelsivat Jumalan valtatiellä. Jeesus Kristus syntyi Jumalan valtatielle noin v 5 eKr. Apostolit vaelsivat Jumalan valtatiellä.

        Paavali vaelsi Jumalan valtatiellä ja tunnusti ”että palvelee isiensä Jumalaa” ja tunnusti lisäksi että ”..uskoen sen, mitä laissa ja profeettojen kirjoissa sanotaan” Apt. 24:14.

        Myös Pietari muistuttaa meitä Profeettojen todistuksesta, 2. Piet. 3:1-2 ,5-7.

        Paavali mainitsee Jeesuksen "miehenä" Ap. t. 17:31
        "Sillä hän on säätänyt päivän, jona hän on tuomitseva maanpiirin vanhurskaudessa sen miehen kautta, jonka hän siihen on määrännyt; ja hän on antanut kaikille siitä vakuuden, herättämällä hänet kuolleista."

        Kirkastakoon tuossa ed. kaikki kirjoitettu Isä Jumalaa ja Jeesusta Kristusta meidän Herraamme!

        Hän, Aabrahamin, Iisakin ja Jaakobin Jumala ja Israelin Jumala ja Uudestisyntyneitten Jumala on nyt laittanut kauttani sanan liikkeelle:
        ”..niin on myös minun sanani, joka minun suustani lähtee: ei se minun tyköni tyhjänä palaja, vaan tekee sen, mikä minulle otollista on, ja saa menestymään sen, mitä varten minä sen lähetin.” Aamen.


    • Anonyymi

      Jos kaipaat näkemystä kyseisistä Raamatun kohdista, niin Vartiotornin verkkokirjastosta löydät hakemalla tarvitsemasi tiedon. Luethan sieltä ensin ja palaat sitten asiaan jos on kysyttävää.

      • Anonyymi

        Vartiotornin verkkokirjastosta löytyy näkemyksiä, jotka ovat toisinaan ihan perusteltuja, mutta joskus taas eivät kestä kriittistä tarkastelua.

        Esimerkiksi: miksi Jeesus käski kastaa Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen, jos kyseisen raamatunkohdan tarkoitus ei ole julistaa kolmiyhteistä Jumalaa? Yksikään Jehovan todistaja ei ole osannut tähän vastata.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vartiotornin verkkokirjastosta löytyy näkemyksiä, jotka ovat toisinaan ihan perusteltuja, mutta joskus taas eivät kestä kriittistä tarkastelua.

        Esimerkiksi: miksi Jeesus käski kastaa Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen, jos kyseisen raamatunkohdan tarkoitus ei ole julistaa kolmiyhteistä Jumalaa? Yksikään Jehovan todistaja ei ole osannut tähän vastata.

        En tiedä mutta ei se jt oppi voi yhteen jakeeseen kaatua jos kaikki muut jakeet kyetään selvittämään uskottavasti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En tiedä mutta ei se jt oppi voi yhteen jakeeseen kaatua jos kaikki muut jakeet kyetään selvittämään uskottavasti.

        Voi se, sillä Jt-opin mukaan koko Raamattu on Jumalan henkeyttämä.


      • En käy sivustoillanne, enkä ota Jehovan todistajien materiaalia vastaan. Joten laita tänne omat kommenttisi, jotta voisin ne kumota.


      • Anonyymi
        totuusvoittaaaina kirjoitti:

        En käy sivustoillanne, enkä ota Jehovan todistajien materiaalia vastaan. Joten laita tänne omat kommenttisi, jotta voisin ne kumota.

        Kohtia on liikaa, katsotaan jos jaksan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vartiotornin verkkokirjastosta löytyy näkemyksiä, jotka ovat toisinaan ihan perusteltuja, mutta joskus taas eivät kestä kriittistä tarkastelua.

        Esimerkiksi: miksi Jeesus käski kastaa Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen, jos kyseisen raamatunkohdan tarkoitus ei ole julistaa kolmiyhteistä Jumalaa? Yksikään Jehovan todistaja ei ole osannut tähän vastata.

        Apostolien teoissa ei kertaakaan käsketä kastaa muun kuin Jeesuksen Kristuksen nimeen. Vain tuon kaste- ja lähetyskäskyn yhteydessä mainitaan "Isän, Pojan ja Pyhän hengen nimeen". Luin jostakin, en enää muista mistä, että apostoliset isät tai kirkkoisät omissa kirjoituksissaan lainaisivat Matteuksen kohtaa muodossa "kastakaa minun nimeeni". Se sopisi paremmin yhteen sen kanssa miten apostolien teoissa nähdään alkuseurakunnan toimineen. Eli luultavasti "Isän, Pojan ja Pyhän hengen nimeen" on myöhemmin kirjoituksiin tehty väärennös, jolla ilmeisesti on pyritty tukemaan kolminaisuusoppia.


    • On joo. Sitten varmasti tiedät vastauksen kysymykseen, joka on askarruttanut teolookeja ja tiedemiähiä jo vuosisatoja. Nimittäin mikä oli jeesuksen kumiteräsaappaiden kokonummero?

      • Anonyymi

        Ökööpökköpylly
        Hallelujaa
        Ökköpökköpylly
        Hallelujaa
        Ökköpökköpylly
        Hallekeskilujaa
        Ökköpökköpylly
        Hallehittaasti
        Ökköpökköpylly
        Pylpylpylly
        Ökkö


      • Kumiteräsaappailla mahtanut tehdä mitään, mutta hellehattu olisi ollut varmaan tarpeen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ökööpökköpylly
        Hallelujaa
        Ökköpökköpylly
        Hallelujaa
        Ökköpökköpylly
        Hallekeskilujaa
        Ökköpökköpylly
        Hallehittaasti
        Ökköpökköpylly
        Pylpylpylly
        Ökkö

        Olet päässyt asian ytimeen.


      • Anonyymi
        Pappi_Heljas kirjoitti:

        Kumiteräsaappailla mahtanut tehdä mitään, mutta hellehattu olisi ollut varmaan tarpeen.

        Hellekypärä varsinkin, vaikka se toisi siirtomaa-ajat mieleen. Sehän toisaalta sopisi, sillä Jehovan todistajien uususkonto olettaa muun muassa, että

        1. Idän uskontojen edustajat hylkäisivät omat, vuosituhansia pitkät perinteet ja kääntyisivät huomattavasti nuorempaan kristinuskoon (myös juutalaisuus on nuorempi), ja
        2. Valitsisivat kristinuskon liepeiltä1800-luvun USA:sta juurensa juontavan uususkonon, joka nykyään Jehovan todistajina tunnetaan, ja jota ei usein kristinuskoksi lasketa ollenkaan

        Ehkä meidän kaikkien olisi parasta kumartaa upstate New Yorkiin, Warwickiin päin - tai muuten.

        Tai sitten ei :)


      • Pappi_Heljas kirjoitti:

        Kumiteräsaappailla mahtanut tehdä mitään, mutta hellehattu olisi ollut varmaan tarpeen.

        Voi voi kun te kuolevaiset ette tiedä, kun ette olleet paikan päällä. Kolkatalla nimittäin aurinko pimeni, maa järisi ja alkoi kunnon ukkonen shown kliimaksiksi.


      • Anonyymi
        kookoo2 kirjoitti:

        Voi voi kun te kuolevaiset ette tiedä, kun ette olleet paikan päällä. Kolkatalla nimittäin aurinko pimeni, maa järisi ja alkoi kunnon ukkonen shown kliimaksiksi.

        Ja zombit pomppi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ja zombit pomppi.

        Ei sentään. Mutta : יוֹסֵף בַּר קַיָּפָא (Kaifas teille tutumpi nimi) kyllä hykerteli, saattoi ottaa muutaman tanssiaskeleenkin. En kerinnyt niin tarkasti seurata.


      • Anonyymi
        kookoo2 kirjoitti:

        Ei sentään. Mutta : יוֹסֵף בַּר קַיָּפָא (Kaifas teille tutumpi nimi) kyllä hykerteli, saattoi ottaa muutaman tanssiaskeleenkin. En kerinnyt niin tarkasti seurata.

        Kyllä vain, katsopa mitä henkeytetty Raamattu sanoo:

        Matt. 27:51 Sillä hetkellä temppelin väliverho repesi kahtia, ylhäältä alas asti. Maa vavahteli, kalliot halkeilivat, 52 haudat aukenivat, ja monien poisnukkuneiden pyhien ruumiit nousivat ylös. 53 He lähtivät haudoistaan, ja Jeesuksen ylösnousemuksen jälkeen he tulivat pyhään kaupunkiin ja näyttäytyivät siellä monille.

        Kristinuskoa oli tarkoitus levittää myös Japaniin, mutta Jaakob Vanhurskaan nimi tuli kielellisten vaikeuksien takia vahingossa kirjoitettua muotoon 好き (suki-suki), mikä herätti yleistä hilpeyttä. Tämä ei tietenkään antanut vahvaa pohjaa julistaa Ainoaa Oikeaa Totuutta, joka tulisi ottaa vastaan, tai muuten.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä vain, katsopa mitä henkeytetty Raamattu sanoo:

        Matt. 27:51 Sillä hetkellä temppelin väliverho repesi kahtia, ylhäältä alas asti. Maa vavahteli, kalliot halkeilivat, 52 haudat aukenivat, ja monien poisnukkuneiden pyhien ruumiit nousivat ylös. 53 He lähtivät haudoistaan, ja Jeesuksen ylösnousemuksen jälkeen he tulivat pyhään kaupunkiin ja näyttäytyivät siellä monille.

        Kristinuskoa oli tarkoitus levittää myös Japaniin, mutta Jaakob Vanhurskaan nimi tuli kielellisten vaikeuksien takia vahingossa kirjoitettua muotoon 好き (suki-suki), mikä herätti yleistä hilpeyttä. Tämä ei tietenkään antanut vahvaa pohjaa julistaa Ainoaa Oikeaa Totuutta, joka tulisi ottaa vastaan, tai muuten.

        Juu. Muistan hyvin kun tenmppelin esirippu repesi päästäen soman repivän äänen, joka toi mieleeni jt muistonvieton Emmauksen tien vierilepikossa.
        Ja Jersalaimin kadulla minulle ilmestyi aikoja sitten kuollut Kapernaumin kansakoulun nutturapäinen opettajani Syllevi Ala-Tuhnu. Hän sanoi närkästyneenä, että enkelit potkivat hänetkin ikiunesta hereille, ja työnsivät tallustamaan ympäri kaupunkia jonkun juuri ristiinaulitun takia.


      • kookoo2 kirjoitti:

        Voi voi kun te kuolevaiset ette tiedä, kun ette olleet paikan päällä. Kolkatalla nimittäin aurinko pimeni, maa järisi ja alkoi kunnon ukkonen shown kliimaksiksi.

        Ehkä Jessellä oli Ali-G -housut ja sateenkaarisateenvarjo.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä vain, katsopa mitä henkeytetty Raamattu sanoo:

        Matt. 27:51 Sillä hetkellä temppelin väliverho repesi kahtia, ylhäältä alas asti. Maa vavahteli, kalliot halkeilivat, 52 haudat aukenivat, ja monien poisnukkuneiden pyhien ruumiit nousivat ylös. 53 He lähtivät haudoistaan, ja Jeesuksen ylösnousemuksen jälkeen he tulivat pyhään kaupunkiin ja näyttäytyivät siellä monille.

        Kristinuskoa oli tarkoitus levittää myös Japaniin, mutta Jaakob Vanhurskaan nimi tuli kielellisten vaikeuksien takia vahingossa kirjoitettua muotoon 好き (suki-suki), mikä herätti yleistä hilpeyttä. Tämä ei tietenkään antanut vahvaa pohjaa julistaa Ainoaa Oikeaa Totuutta, joka tulisi ottaa vastaan, tai muuten.

        Jos haudat olisi oikeasti auenneet ja zombit kävelleet kaupunkiin, niin olisihan se pantu merkille ja siitä lukisi muuallakin kuin Raamatussa. Ei sieltä oikeasti kukaan ole noussut ja lähtenyt mihinkään kaupunkiin kävelemään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos haudat olisi oikeasti auenneet ja zombit kävelleet kaupunkiin, niin olisihan se pantu merkille ja siitä lukisi muuallakin kuin Raamatussa. Ei sieltä oikeasti kukaan ole noussut ja lähtenyt mihinkään kaupunkiin kävelemään.

        Tietenkin lukisi, mutta logiikka ei ole uskovaisten vahva laji.


      • Anonyymi
        kookoo2 kirjoitti:

        Juu. Muistan hyvin kun tenmppelin esirippu repesi päästäen soman repivän äänen, joka toi mieleeni jt muistonvieton Emmauksen tien vierilepikossa.
        Ja Jersalaimin kadulla minulle ilmestyi aikoja sitten kuollut Kapernaumin kansakoulun nutturapäinen opettajani Syllevi Ala-Tuhnu. Hän sanoi närkästyneenä, että enkelit potkivat hänetkin ikiunesta hereille, ja työnsivät tallustamaan ympäri kaupunkia jonkun juuri ristiinaulitun takia.

        Ökkö pökkö ökkö pökkö ökkö pökkö
        HOHOHOHOHOHOHOHOHOHO


      • Anonyymi

        Ja veren kyytipoikia toiletin pyttyyn.


    • Anonyymi

      Vanhantestamentin JHVH on uuden testamentin Jeesus. Sehän on ihan selviö.

      • Anonyymi

        Asia ei ole aivan yksinkertainen, mutta Ut:n puolella Jeesukseen kyllä liitetään joitakin asioita, jotka Vt:n puolella koskivat Jahvea. Mutta toiseenkin suuntaan vetäviä kohtia on, joissa Jeesus tekee selvän eron itsensä ja Jumalan välillä.


      • Jeesus oli myös Vanhan Testamentin JHVH


      • Anonyymi
        totuusvoittaaaina kirjoitti:

        Jeesus oli myös Vanhan Testamentin JHVH

        Riippuu keltä kysytään.

        Oli:
        Matt. 3:3 Juuri häntä tarkoittaa profeetta Jesajan sana: -- Ääni huutaa autiomaassa: "Raivatkaa Herralle tie, tasoittakaa hänelle polut!"

        Ei ollut:
        Joh. 8:54 Jeesus vastasi: "Jos minä itse kirkastan kunniaani, se kunnia ei ole minkään arvoinen. Mutta minun kunniani kirkastaa Isä, hän, jota te sanotte omaksi Jumalaksenne.


      • Anonyymi
        totuusvoittaaaina kirjoitti:

        Jeesus oli myös Vanhan Testamentin JHVH

        Ei pidä paikkansa.

        Miten sinun käy...….kun kiellät Jumalan pojan SINULLA EI OLE JUMALAAKAAN.
        näin sanotaan kirjaimellisesti Raamatussa UT:ssa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

        JUMALA EI TUNNE SINUA EIKÄ LAHKOASI!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Riippuu keltä kysytään.

        Oli:
        Matt. 3:3 Juuri häntä tarkoittaa profeetta Jesajan sana: -- Ääni huutaa autiomaassa: "Raivatkaa Herralle tie, tasoittakaa hänelle polut!"

        Ei ollut:
        Joh. 8:54 Jeesus vastasi: "Jos minä itse kirkastan kunniaani, se kunnia ei ole minkään arvoinen. Mutta minun kunniani kirkastaa Isä, hän, jota te sanotte omaksi Jumalaksenne.

        " Ääni huutaa autiomaassa: "Raivatkaa Herralle tie, tasoittakaa hänelle polut!""

        Julle ei jaksa kävellä jos ei ole kvetyt väylät :-)


    • Anonyymi

      Aloittajalla on napsahtanut. Tuollaisia oireita se saattaa aiheuttaa. Dämn, nyt iski hikka!!!

    • Anonyymi

      >>Jehovan todistajat ei ole Kristinusko<<
      Onneksi eivät kuulu suureen babyloniaan. Eli maan porttojen äitiin.

      • Anonyymi

        Mutta sen haaratoimistokonttori on.


    • Anonyymi

      Täyttä potaskaa koko Raamattu ja uskonhöperöt jotka siihen uskoo. Kaikki kirjoitettu "tieto" on vanhaa.

    • Anonyymi

      Todistaahan tuon JT Raamattukin että Jeesus on Jumala/Jehova.

      UMK: Jeesuksen Kristuksen ilmestys,* jonka Jumala antoi hänelle näyttääkseen orjilleen sen, mitä täytyy pian tapahtua. Hän* LÄHETTI ENKELINSÄ, ja tämän välityksellä hän esitti sen vertauskuvin orjalleen Johannekselle

      Ihan selitetään ("hän" = Jeesus) viiteeellä kuka lähetti enkelinsä eli Jeesus "lähetti enkelinsä". Ilm. 22 luvussa sanotaan enkelin lähettäjäksi Jehova Jumala "lähetti enkelinsä"!!

      6 Enkeli sanoi minulle: ”Nämä sanat ovat luotettavat ja todet. Jehova,* Jumala, joka ohjasi hengellään profeettoja, LÄHETTI ENKELINSÄ näyttääkseen orjilleen, mitä täytyy pian tapahtua.

      Jäikö jollekin epäselvyyttä ettei Jeesus ole Jehova Jumala UMK:n mukaan?

    • Anonyymi

      urpoa sakkia tällä palstalla.....hulluilla on halvat huvit.....maksuton suomi24 palsta!!!

    • Isä, Jumala, Kaikkeuden Luoja kuoli vuonna 33 jKr ristillä Palestiinassa. Kuollessaan hän jätti Luomakunnan perinnöksi Jumalan Pojalle Jeesukselle Kristukselle apostoleineen, jotka myös ovat perijätovereita.
      Onhan maan päällä monia Jumalaksi ja Herraksi mainittua. On jopa Kuninkaiden Kuningas ja Herrojen Herra Nebukadnessar eli Ihmisen Poika, mutta ainakin ylösnoussut Kristus oli mun mielestäni Jumalan Poika.
      Joskus hänestä tulee enkeleitäkin ylempi Uusi Aadami, jossa kaikki muut näkyväiset ja näkymättömät luodaan. Hän on kaikkien maailman tulevien asukkaiden esikoinen. Hänen kauttaan ja häntä varten ne tullaan luomaan.
      Mutta testamentissaan Luoja antoi Kristukselle sanat: Mitä tahansa te pyydätte sen te saatte. Voi olla mahdollista, että joku on pyytänyt Luojaa nousemaan kuolleista takaisin ylös taivaisiin valtaistuimelleen ja voi olla, että Tuomaan tavoin joku on pyytänyt Jeesusta olemaan MINUN JUMALANI JA MINUN HERRANI!

    • Anonyymi

      Juutalaiset uskovat ja ovat aina uskoneet monoteistiseen Jumalaan, ergo Jeesuksen opetuslapset mukaan lukien. Siispä jossain kohtaa maanpäällisen olemassaolonsa aikana Jeesus kertoi kolminaisuudesta ja että Hän on itse asiassa Jumala itse.
      Missä kohtaa evankeliumeissa tämä käy ilmi?

      • Anonyymi

        Evankeliumeista löytyy vain vähän tukea kolminaisuudelle, mutta oppi on idullaan. Oikeasti kolminaisuuden puolustaminen vaatii kuitenkin myöhempiä tekstejä, Ut:n kaanonin pohjalta yritys menisi älyllisen epärehellisyyden puolelle. Sen verran selvästi siellä tuodaan esiin, että Jeesus ei ole Jumala, esim. Joh. 17:3 vain yhtenä esimerkkinä monista.


      • Anonyymi

        "Jeesus kertoi kolminaisuudesta ja että Hän on itse asiassa Jumala itse. "
        -Sano, jos voit paremmin, että Jumala puhui Jeesuksessa.

        Esim. Joh. 1:1 "Sana oli Jumala" eli Jeesus oli Jumala.

        Ja Tiitus 2:13 odottaessamme autuaallisen toivon täyttymistä ja suuren Jumalan ja Vapahtajamme Kristuksen Jeesuksen kirkkauden ilmestymistä

        Vartiotorniuskonto tuli emolahkonsa, raamatuntutkijain aikaan kopsanneeksi adventisteilta tavan sanoa Jeesusta enkeli Mikaeliksi.
        Adventistit ovat tästä jo luopuneet, ja syystä kyllä, sehän merkitsisi että jehoova tappaa viattoman enkelin ristille jotta vartiotorni voi kirjoittaa: Nyt on ihminen vapahdettu.

        Katso myös 2 Korintt. 5:19: Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Evankeliumeista löytyy vain vähän tukea kolminaisuudelle, mutta oppi on idullaan. Oikeasti kolminaisuuden puolustaminen vaatii kuitenkin myöhempiä tekstejä, Ut:n kaanonin pohjalta yritys menisi älyllisen epärehellisyyden puolelle. Sen verran selvästi siellä tuodaan esiin, että Jeesus ei ole Jumala, esim. Joh. 17:3 vain yhtenä esimerkkinä monista.

        Teokraattiselle sodankäynnille ( valehtelulle) löytyy raamatusta vain VÄHÄN tukea. Missä?
        Valehtelijoista sanotaan suoraan, että he eivät pääse Jumalan valtakuntaan.
        Ai niin. Eihän Jehovan todistajat ole sinne menossakaan vaan vartiotorniparatiisiin, jossa leojonatkin hymyilee.


      • Esim. Jeesus surmattiin sen vuoksi että sanoi olevansa Jumala


      • Anonyymi
        totuusvoittaaaina kirjoitti:

        Esim. Jeesus surmattiin sen vuoksi että sanoi olevansa Jumala

        Tai sitten Jeesus surmattiin, koska hänen opetuksessaan oli jotain polittisesti tulenarkaa, mikä sai roomalaiset huolestumaan. Tähän viittaa hänen teloitustapansa ristillä, mikä oli nimenomaan roomalaisten käyttämä tapa.

        Roomalaiset eivät olleet erityisen kiinnostuneita puuttumaan juutalaisten keskinäisiin uskonnollisiin kiistoihin, ja jos Jeesus olisi teloitettu uskonnollisista syistä, se olisi tapahtunut todennäköisesti kivittämällä.


      • Anonyymi
        totuusvoittaaaina kirjoitti:

        Esim. Jeesus surmattiin sen vuoksi että sanoi olevansa Jumala

        Eikös häneltä kysytty, oletko Jumalan Poika, ei itse Jumala? Ja hän sanoi Martalle menevänsä 'minun Isäni ja teidän Isänne, minun Jumalani ja teidän Jumalanne luo." Siis itsensä luokko? Ei, vaan Isänsä ja Jumalansa luo.


    • Anonyymi

      Anonyymi 2.9.2019 14:31

      "Jeesus ei ole Jumala, esim. Joh. 17:3 "

      -Ei Raamattu ole ristiriitainen.
      Ja Joh. 1:1:n ainoa ilmoitus, sanoma on, että Jeesus oli Jumala. Ei sanoma muutu 17:ssätoista luvussa.
      17:3 Mutta tämä on iankaikkinen elämä, että he tuntevat sinut, joka yksin olet totinen Jumala, ja hänet, jonka sinä olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen

      Tuossa Jeesus tekee eron roolinsa kanssa, orja, joka on selitetty puolestaan Filipp.2:7: vaan tyhjensi itsensä ja otti orjan muodon, tuli ihmisten kaltaiseksi

      Ja jeesuksen jumaluuden ilmoittaakin taas heti 11 jae, Filipp. 2:11 ja jokaisen kielen pitää tunnustaman Isän Jumalan kunniaksi, että Jeesus Kristus on Herra

      -Jeesus on tunnustettava Jumalaksi, koska Raamattu niin ilmoittaa. Samalla antaen tiedoksi kaksinaisuuden, orjan, ihmisen kropassa.

      Vartiotorniuskonto tuli emolahkonsa, raamatuntutkijain aikaan kopsanneeksi adventisteilta tavan sanoa Jeesusta enkeli Mikaeliksi.
      Adventistit ovat tästä jo luopuneet, ja syystä kyllä, sehän merkitsisi että jehoova tappaa viattoman enkelin ristille jotta vartiotorni voi kirjoittaa: Nyt on ihminen vapahdettu.

      Katso myös 2 Korintt. 5:19: Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa

      • Anonyymi

        Tuossa on minunkin mielestäni olennaiset pointit


    • Jeesus on suuresti Jumalan kunnioittama Uusi Aadami ajallaan. Sellainen Uusi Aadami, jonka kautta kaikki tulevat näkyväiset ja näkymättömät syntyvät. Kaikki tulevat olemaan hänen kauttaan luotuja ja häntä varten luotuja. Se on kyllä lähes Jumalan kaltainen kunnia-asema. Mutta on vaikea kuvitella kenellekään sitä suurempaa asemaa missään tässä universiumissa tai jopa usean rinnakkaisuniversiumin liittoutumassa. Itse en kykene edes mielikuvitusta käyttämällä keksimään tuota suurempaa kunnia-asemaa.
      Jokainen näkyvä ja näkymätön on hänen kauttaa luotu ja häntä varten luotu.

    • Anonyymi

      Kun kaikki on Jeesuksen kautta luotu on täysin selvää ettei hän voinut tulla itsensä kautta olemassaoloon. Ei jää muuta vaihtoehtoa kuin että Hänen täytyy olla Jumala.

      • Anonyymi

        Totuus näyttää löytyvän JT raamatustakin Johanneksen evankeliumi luku yksi!

        3 Kaikki tuli olemassaoloon hänen välityksellään, eikä mitään tullut olemassaoloon ilman häntä.


      • Anonyymi

        Vartiotorniseura taistelee Jeesusta vastaan väittämällä Jeesusta enkeliksi, Mikaeliksi.

        Kuitenkin,
        Hepr. 1:6 Ja siitä, kun hän jälleen tuo esikoisensa maailmaan, hän sanoo:
        "Ja kumartakoot häntä kaikki Jumalan enkelit."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vartiotorniseura taistelee Jeesusta vastaan väittämällä Jeesusta enkeliksi, Mikaeliksi.

        Kuitenkin,
        Hepr. 1:6 Ja siitä, kun hän jälleen tuo esikoisensa maailmaan, hän sanoo:
        "Ja kumartakoot häntä kaikki Jumalan enkelit."

        Mikä mättää???

        Raamatun kohta osoittaa että Jeesus oli taivaassa enkeli, jonka Jumala loi!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä mättää???

        Raamatun kohta osoittaa että Jeesus oli taivaassa enkeli, jonka Jumala loi!

        "Ei Jumala milloinkaan sanonut kenellekkään enkelille ( ei entisille eikä nykyisille) istu minun oikealle puolelleni".
        Että tämä mättäsi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä mättää???

        Raamatun kohta osoittaa että Jeesus oli taivaassa enkeli, jonka Jumala loi!

        Luetko kumartakoot kaikki MUUT enkelit? Muut sana puuttuu jota et ehkä huomannut. Katsos se mättää siten että kumarrettava ei kumarra itseään.


    • Anonyymi

      "Raamatun kohta osoittaa että Jeesus oli taivaassa enkeli, jonka Jumala loi!"

      -Ei Raamaatussa. Raamatussa Jeesus syntyi.
      Vartiotorniuskonnossa on toisin. (paljonkin toisin)

      Ja kun kaikki enkelit kumartavat, Jeesusta, ei Jeesus ole enkeli.
      ---------------------------
      "istu minun oikealle puolelleni""

      -Tottahan tuo maininta Raamatusta löytyy, esimerkiksi Markuksen evankeliumin luvun 16 jae 19 kertoo: "Kun Herra Jeesus oli puhunut heille tämän, hänet otettiin ylös taivaaseen ja hän istuutui Jumalan oikealle puolelle". Kohtaa tuskin kannattanee ottaa ihan kirjaimellisesti, vaan oikea puoli yleensä merkitsee Raamatussa arvostettua paikkaa, kun taas vasemmalle puolelle päätyvät sitten vähemmän arvostetut: näin esimerkiksi Matteuksen evankeliumin luvun 25 jakeissa 31 - 46 ihmiskunta jaetaan kahtia, vuohiin ja lampaisiin, ja vasemmalle puolelle päätyneet vuohet joutuvat kadotukseen. Vertauskuvallisen tulkinnan puolesta puhuu sekin, että jos Jeesus istuisi kirjaimellisesti Jumalan oikealla puolella, Jumala istuisikin Jeesuksen vasemmalla puolella eli halveksitummalla paikalla - näin ainakin sekä kirkkoisä Augustinus että Tuomas Akvinolainen ajattelivat. Helsingin kaupunginkirjasto 03.08.201212:46

    • Jeesus jätti Jumalan hommat ryhtyäkseen kotirouvaksi herralleni Saatanalle. Taivasta johtaa nykyään Hessu Hopo.

    • Anonyymi

      Jeesus on esikoinen monessa mielessä "...että hän olisi kaikessa ensimmäinen" (Kol
      luotujen 1:18).

      Vartiotorniseura väärentää Raamattua:
      Jeesuksen ei voida osoittaa olevan luotu sillä perusteella, että Kol 1:16: "Hänessä luotiin kaikki" käännetään UM-käännökseen lisäämällä sinne "muu"-sana. Silloin ei olla enää sopusoinnussa Jumalan ilmoituksen kanssa.

      Snl 8:22-31, mistä löytyy maailman luomiskertomus Jeesuksen itsensä kertomana
      jae 22 Oikea suomenkielinen käännös kuuluu:"Herra omisti minut jo aikojen alusta lähtien."

      • Anonyymi

        Esikoinen on yksi sisaruksista, vanhin lapsi. Isäänsä nuorempi.


      • Anonyymi

        JT raamatussa sanotaa Jumalan kautta on kaikki. Tuo tarkoittaa että kahden kautta on kaikki jos Jeesus ei ole Jumala!!

        ”Kuka on ensin antanut Jumalalle jotain, niin että Jumalan täytyisi maksaa se hänelle takaisin?” 36 Kaikki on hänestä, hänen kauttaan Room. 11:36


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        JT raamatussa sanotaa Jumalan kautta on kaikki. Tuo tarkoittaa että kahden kautta on kaikki jos Jeesus ei ole Jumala!!

        ”Kuka on ensin antanut Jumalalle jotain, niin että Jumalan täytyisi maksaa se hänelle takaisin?” 36 Kaikki on hänestä, hänen kauttaan Room. 11:36

        Sanoohan UM Jeesusta ihan Jehovaksikin.

        Jeesusta Kristusta, Jumalan Poikaa, KOSKEVAN hyvän uutisen alku: 2 Profeetta Jesajan kirjaan on kirjoitettu: ”(Minä lähetän edelläsi* (viite: "kasvojesi edellä") sanansaattajani, joka valmistaa tiesi.) 3 Joku huutaa erämaassa: ’Valmistakaa tie Jehovalle!* Tehkää tiet hänelle suoriksi


      • Anonyymi

        Eihän ne poloiset mitään ole mahtaneet kun Jeesusta sanotaan VT:ssä Jehovaksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sanoohan UM Jeesusta ihan Jehovaksikin.

        Jeesusta Kristusta, Jumalan Poikaa, KOSKEVAN hyvän uutisen alku: 2 Profeetta Jesajan kirjaan on kirjoitettu: ”(Minä lähetän edelläsi* (viite: "kasvojesi edellä") sanansaattajani, joka valmistaa tiesi.) 3 Joku huutaa erämaassa: ’Valmistakaa tie Jehovalle!* Tehkää tiet hänelle suoriksi

        Ei tarvitse paljoa tutkia raamattua kun selvenee, että Jeesus on vanhantestamentin JHVH, Jahve, Jehova.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sanoohan UM Jeesusta ihan Jehovaksikin.

        Jeesusta Kristusta, Jumalan Poikaa, KOSKEVAN hyvän uutisen alku: 2 Profeetta Jesajan kirjaan on kirjoitettu: ”(Minä lähetän edelläsi* (viite: "kasvojesi edellä") sanansaattajani, joka valmistaa tiesi.) 3 Joku huutaa erämaassa: ’Valmistakaa tie Jehovalle!* Tehkää tiet hänelle suoriksi

        Myös palavassa pensaassa Moosekselle ilmestynyttä enkeliä sanotaan Herraksi (Jehovaksi). Samoin pilvipatsaassa israelilaisten mukana kulkenutta enkeliä.


    • Anonyymi

      Siis Jumala teki itsensä. Ps.8:6 Ja kuitenkin sinä teit hänestä lähes jumal'olennon.....Sananl. 8:22 Herra loi minut töittensä esikoiseksi, ensimmäiseksi teoistaan, ennen aikojen alkua. Hebr.2:7,9. Ja toiseksi Jumalalla, on kuolemattomuus. 1Tim.6:16.

      • Anonyymi

        Niin on kuolemattomuus sen totesivat juutalaisetkin kirjoituksista.

        34. Ihmiset sanoivat Jeesukselle: "Me olemme laista oppineet, että Messias pysyy ikuisesti. Joh. 12:34


      • Anonyymi

        Tuokin on vaikea jae jt:lle kun ihmisellä ei oo erillistä sielua


      • Anonyymi

        Kenttäilyssä olleilta todistajilta kysyttiin oletteko samaa mieltä että Johannes kastaja oli Jeesuksen edelläkävijä. Vastasivat samaa mieltä ollaan. Sitten luettiin Matt. 3:1-3 heidän omasta Raamatusta.

        Myöhemmin Johannes Kastaja alkoi saarnata Juudean erämaassa. 2 Hän sanoi: ”Katukaa, sillä taivaan valtakunta on tullut lähelle.” 3 Juuri hänestä oli sanottu profeetta Jesajan välityksellä nämä sanat: ”Joku huutaa erämaassa: ’Valmistakaa tie Jehovalle!

        Luetun jälkeen tuli kaksikolle kova kiire lähteä pois kun tajusivat että Jeesus on Jehova.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kenttäilyssä olleilta todistajilta kysyttiin oletteko samaa mieltä että Johannes kastaja oli Jeesuksen edelläkävijä. Vastasivat samaa mieltä ollaan. Sitten luettiin Matt. 3:1-3 heidän omasta Raamatusta.

        Myöhemmin Johannes Kastaja alkoi saarnata Juudean erämaassa. 2 Hän sanoi: ”Katukaa, sillä taivaan valtakunta on tullut lähelle.” 3 Juuri hänestä oli sanottu profeetta Jesajan välityksellä nämä sanat: ”Joku huutaa erämaassa: ’Valmistakaa tie Jehovalle!

        Luetun jälkeen tuli kaksikolle kova kiire lähteä pois kun tajusivat että Jeesus on Jehova.

        Jehovan todistajat tietävät raamatusta jotain, enemmän kun keskiverto luterilaiset, mutta kun eteen tulee sellainen joka on avannut raamatun rehellisin ja avoimin mielin, tuleekin sitten Jehovan todistajalle kiire bussille.
        Nykyään on helppo saada tietoa raamatusta ja esim. sen varhaisimmista käännöksistä ja sitä myöden tietoa joka kumoaa tämän amerikkalaisen huuhaa lahkon opit.
        Helppoa kuin heinän teko.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kenttäilyssä olleilta todistajilta kysyttiin oletteko samaa mieltä että Johannes kastaja oli Jeesuksen edelläkävijä. Vastasivat samaa mieltä ollaan. Sitten luettiin Matt. 3:1-3 heidän omasta Raamatusta.

        Myöhemmin Johannes Kastaja alkoi saarnata Juudean erämaassa. 2 Hän sanoi: ”Katukaa, sillä taivaan valtakunta on tullut lähelle.” 3 Juuri hänestä oli sanottu profeetta Jesajan välityksellä nämä sanat: ”Joku huutaa erämaassa: ’Valmistakaa tie Jehovalle!

        Luetun jälkeen tuli kaksikolle kova kiire lähteä pois kun tajusivat että Jeesus on Jehova.

        Jos se noin helposti on päätelty, niin siinä tapauksessa enkelikin voi olla Jehova.

        2. Moos. 3:
        2 Siellä hänelle ilmestyi Herran enkeli tulenliekissä, joka nousi orjantappurapensaasta. Mooses huomasi, ettei tuli kuluttanut pensasta, vaikka se oli liekeissä.
        3 Silloin hän ajatteli: "Menenpä katsomaan tuota ihmettä. Minkä vuoksi pensas ei pala poroksi?"
        4 Kun Herra näki hänen tulevan katsomaan, hän huusi pensaasta: "Mooses, Mooses!" Mooses vastasi: "Tässä olen."
        5 Herra sanoi: "Älä tule lähemmäksi! Riisu kengät jalastasi, sillä paikka, jossa seisot, on pyhä."
        6 Herra sanoi vielä: "Minä olen sinun isäsi Jumala, Abrahamin, Iisakin ja Jaakobin Jumala." Silloin Mooses peitti kasvonsa, sillä hän pelkäsi katsoa Jumalaa.


      • Anonyymi

        Nimenomaan Jeesus on Jt:lle enkeli. Joten Jehovaksi sopii hyvin.


    • Anonyymi

      Eli siis kuka tahansa esiintymiskykyinen ihminen voi korottaa itsensä jumalaksi kunhan vain pokeri pitää ja osaa muutaman tempun.
      Vai tarvitaanko siihen välttämättä myös itsetuhoista käyttäytymistä?

    • Anonyymi

      Anonyymi 3.9.2019 17:12

      "Esikoinen on yksi sisaruksista, vanhin lapsi. Isäänsä nuorempi"
      -Niinhän se näin meikäläisten kesken (me todistajat olemme keskenämme "meikäläisiä").
      Mutta tarkasteltaessa Raamatun ilmoitusta, esim. snl jae 22 Oikea suomenkielinen käännös kuuluu:"Herra omisti minut jo aikojen alusta lähtien."
      ------------------------

      Anonyymi 3.9.2019 17:50

      "Myös palavassa pensaassa Moosekselle ilmestynyttä enkeliä sanotaan Herraksi (Jehovaksi)"
      Ehkä UM:ssä, Raamatussa "Siellä hänelle ilmestyi Herran enkeli tulenliekissä"
      2 Moos. 3:2

      • Anonyymi

        Kol. 1:15 sanoo Jeesuksesta: "Hän on näkymättömän Jumalan kuva". Mistä lähtien joku on ollut itsensä kuva?

        >>Raamatussa "Siellä hänelle ilmestyi Herran enkeli tulenliekissä" 2 Moos. 3:2 <<

        Samassa Raamatussa:

        "Kun Herra näki hänen tulevan katsomaan, hän huusi pensaasta: "Mooses, Mooses!" Mooses vastasi: "Tässä olen." 2 Moos. 3:4, ja

        "Herra sanoi vielä: "Minä olen sinun isäsi Jumala, Abrahamin, Iisakin ja Jaakobin Jumala." Silloin Mooses peitti kasvonsa, sillä hän pelkäsi katsoa Jumalaa." 2. Moos. 3:6

        Vielä samassa Raamatussa:

        2. Moos. 13:21 Herra kulki päiväsaikaan pilvipatsaassa heidän edellään näyttäen heille tietä ja yöllä tulipatsaassa valaisten heidän tietään, niin että he saattoivat kulkea sekä päivällä että yöllä.

        2. Moos. 14:19 Jumalan enkeli, joka oli kulkenut israelilaisten joukon edellä, siirtyi nyt kulkemaan heidän perässään, ja pilvipatsas siirtyi pois heidän edeltään ja asettui heidän taakseen


      • Anonyymi

        Mitä tarkoitat sanoa ?
        Että sinä et sietäisi enkeleitä ympärilläsi ?


    • Anonyymi

      Anonyymi 4.9.2019 16:16

      "Kol. 1:15 sanoo Jeesuksesta: "Hän on näkymättömän Jumalan kuva". Mistä lähtien joku on ollut itsensä kuva?"

      -Niin. Kolossalaiskirje Paavalilta. ja kokonaisuudessaan 1:15:
      " ja hän on näkymättömän Jumalan kuva, esikoinen ennen kaikkea luomakuntaa."
      Siis ennen luomakuntaa, Jeesusta ei ole luotu.

      Ja samalta Paavalilta Tiitus 2:13: odottaessamme autuaallisen toivon täyttymistä ja suuren Jumalan ja Vapahtajamme Kristuksen Jeesuksen kirkkauden ilmestymistä
      -Jossa siis Paavali ilmoittaa Jeesuksen Jumalaksi.

      -Ehkä todistajan pitää erota lahkosta että voi ymmärtää vastauksen esittämääsi kysymykseen.

      • Anonyymi

        Kol. 1:15 edelleen: Ei kuitenkaan Jumala, vaan Jumalan kuva.

        Kol 1:15 myös: "the firstborn of every creature" (King James)


      • Anonyymi

        Onko Isä ja Esikoinen sama? Esikoinen on ensimmäinen lapsi, ei Isä. Hän oli Jumalan kaltainen, koska hän heijasti samoja ominaisuuksia kuin Isänsä. Hän pystyi tekemään sen täydellisesti ja meitäkin kehoitetaan heijastamaan niitä.
        Luodessaan ihmisen Jumala sanoi Esikoiselleen: "Tehkäämme ihminen kuvaksemme ja kaltaiseksemme." Mekin voimme odoittaa samoja ominaisuuksia mm. rakkautta viisautta ja muita Jumalan hengen ominaisuuksia halutessamme.
        Jeesus itse sanoi: "Isä on minua suurempi." Se on kirjoitettu UT: n puolella, joten hän ei muuttunut Jumalaksi. Samoin hän kutsui Isäänsä ainoaksi tosi Jumalaksi. Joh. 17:3.
        Kukas oli Jumala sinä aikana, kun hän oli Marian kohdussa ja leikki lapsena sisarustensa kanssa tai teki puusepän töitä Joosefin kanssa? Kun Jeesus kastettiin, kastoiko Johannes Jumalan? Ei , vaan kasteen jälkeen taivaasta kuului ääni: "Tämä on minun rakas Poikani, olen hyväksynyt hänet." Jeesus esitti Isälleen hartaita rukouksia ollessaan maan päällä ja pyysi että Jumalan tahto tapahtuisi, ei hänen omansa. Kolminaisuusoppi tuottaa häpeää tosi Jumalalle ja hänen Pojalleen. Eikä Raamattu osoita, että Jumala ja Jeesus ovat samanarvoisia. Paavali sanoi myös, että Jumala on Kristuksen pää.
        Ei Jumala ollut maan päällä, vaan Raamattu osoittaa, että hän lähetti rakkaan Poikansa maan päälle antamaan lunnaat ihmiskunnan puolesta ja näyttämään mallin, miten Jumalaa palvellaan.


      • Anonyymi

        Miksi vartiotornisi lähtee tuollaista selittämään, kun
        - Tiitus 2:13: odottaessamme autuaallisen toivon täyttymistä ja suuren Jumalan ja Vapahtajamme Kristuksen Jeesuksen kirkkauden ilmestymistä
        -Jossa siis Paavali ilmoittaa Jeesuksen Jumalaksi.
        -Joh. 1:1 "Sana oli Jumala" eli Jeesus oli Jumala (vartiotorni väärentää tämän jakeen)
        ym.

        "kutsui Isäänsä ainoaksi tosi Jumalaksi. Joh. 17:3."
        -Jeesus puhui ihmisenä,
        -Filipp. 2:2:7 vaan tyhjensi itsensä ja otti orjan muodon, tuli ihmisten kaltaiseksi
        Mutta edelleen 2:11: ja jokaisen kielen pitää tunnustaman Isän Jumalan kunniaksi, että Jeesus Kristus on Herra

        Vartiotorniuskonto on kopsannut adventisteilta tavan sanoa Jeesusta enkeli Mikaeliksi. Adventistit ovat virheen huomanneet ja luopuneet siitä.
        Sehän Raamatun kannalta merkitseekin, että jehoova murhaa viattoman enkelin ristillä, jotta vartiotorni saa kirjoittaa: Nyt on ihminen vapahdettu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko Isä ja Esikoinen sama? Esikoinen on ensimmäinen lapsi, ei Isä. Hän oli Jumalan kaltainen, koska hän heijasti samoja ominaisuuksia kuin Isänsä. Hän pystyi tekemään sen täydellisesti ja meitäkin kehoitetaan heijastamaan niitä.
        Luodessaan ihmisen Jumala sanoi Esikoiselleen: "Tehkäämme ihminen kuvaksemme ja kaltaiseksemme." Mekin voimme odoittaa samoja ominaisuuksia mm. rakkautta viisautta ja muita Jumalan hengen ominaisuuksia halutessamme.
        Jeesus itse sanoi: "Isä on minua suurempi." Se on kirjoitettu UT: n puolella, joten hän ei muuttunut Jumalaksi. Samoin hän kutsui Isäänsä ainoaksi tosi Jumalaksi. Joh. 17:3.
        Kukas oli Jumala sinä aikana, kun hän oli Marian kohdussa ja leikki lapsena sisarustensa kanssa tai teki puusepän töitä Joosefin kanssa? Kun Jeesus kastettiin, kastoiko Johannes Jumalan? Ei , vaan kasteen jälkeen taivaasta kuului ääni: "Tämä on minun rakas Poikani, olen hyväksynyt hänet." Jeesus esitti Isälleen hartaita rukouksia ollessaan maan päällä ja pyysi että Jumalan tahto tapahtuisi, ei hänen omansa. Kolminaisuusoppi tuottaa häpeää tosi Jumalalle ja hänen Pojalleen. Eikä Raamattu osoita, että Jumala ja Jeesus ovat samanarvoisia. Paavali sanoi myös, että Jumala on Kristuksen pää.
        Ei Jumala ollut maan päällä, vaan Raamattu osoittaa, että hän lähetti rakkaan Poikansa maan päälle antamaan lunnaat ihmiskunnan puolesta ja näyttämään mallin, miten Jumalaa palvellaan.

        Kerrohan miksi Johannes todistaa Jeesuksesta seuraavasti Joh luku 12?

        39. He eivät voineet uskoa, sanoohan Jesaja toisessa kohden:

        40. - Hän on sokaissut heidän silmänsä ja paaduttanut heidän sydämensä, jotta he eivät silmillään näkisi eivätkä sydämellään ymmärtäisi, jotta he eivät kääntyisi enkä minä parantaisi heitä.

        41. Näin Jesaja sanoi, koska oli nähnyt Kristuksen kirkkauden; juuri Kristusta hän sanoillaan tarkoitti.

        Katsotaan mistä Johannes on todistuksensa ottanut Jes. luku 12. Huomioi jae 3 jossa alkutekstissä on JHVH!

        Kuningas Ussian kuolinvuonna minä näin Herran: hän istui korkealla ja ylhäisellä istuimella, ja hänen vaatteensa liepeet täyttivät temppelin.
        2. Hänen yläpuolellaan seisoivat serafit, joilla oli kuusi siipeä kullakin: kahdella he peittivät kasvonsa, kahdella verhosivat ruumiinsa ja kahdella lensivät.
        3. He huusivat toinen toiselleen:

        - Pyhä, pyhä, pyhä on Herra Sebaot! Hänen kirkkautensa täyttää kaiken maan.

        Miksi UM Raamtussa (versio 1995) on on viite (e) Joh. 12:41:ssä Jes. 6:1 jakeeseen josta Johanneksen asiayhteys alkaa?


      • Anonyymi

        Niin todella on että heidän viimeinen käännöskin Joh. 12:41 viittaa Jes. 6:1 jossa Jeesuksesta tulee Jehova!

        Kuningas Ussian kuolinvuonna minä näin Jehovan istuvan korkealla ja korotetulla valtaistuimella, ja hänen vaatteensa liepeet täyttivät temppelin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi vartiotornisi lähtee tuollaista selittämään, kun
        - Tiitus 2:13: odottaessamme autuaallisen toivon täyttymistä ja suuren Jumalan ja Vapahtajamme Kristuksen Jeesuksen kirkkauden ilmestymistä
        -Jossa siis Paavali ilmoittaa Jeesuksen Jumalaksi.
        -Joh. 1:1 "Sana oli Jumala" eli Jeesus oli Jumala (vartiotorni väärentää tämän jakeen)
        ym.

        "kutsui Isäänsä ainoaksi tosi Jumalaksi. Joh. 17:3."
        -Jeesus puhui ihmisenä,
        -Filipp. 2:2:7 vaan tyhjensi itsensä ja otti orjan muodon, tuli ihmisten kaltaiseksi
        Mutta edelleen 2:11: ja jokaisen kielen pitää tunnustaman Isän Jumalan kunniaksi, että Jeesus Kristus on Herra

        Vartiotorniuskonto on kopsannut adventisteilta tavan sanoa Jeesusta enkeli Mikaeliksi. Adventistit ovat virheen huomanneet ja luopuneet siitä.
        Sehän Raamatun kannalta merkitseekin, että jehoova murhaa viattoman enkelin ristillä, jotta vartiotorni saa kirjoittaa: Nyt on ihminen vapahdettu

        ""kutsui Isäänsä ainoaksi tosi Jumalaksi. Joh. 17:3."
        -Jeesus puhui ihmisenä,"

        Oliko Pyhä Henki myös ihmisenä? Jos Isä on ainoa tosi Jumala, se tarkoittaa, ettei muita ole. Ei Poika, muttei myöskään Pyhä Henki.


      • Anonyymi

        " -Jeesus puhui ihmisenä," - Oliko Pyhä Henki myös ihmisenä? "

        -Katsos, että Jeesus otti orjan osan, se kerrotaan Sanassa, filippiläiskirjeessä.

        -Miksi tuli mieleesi, että Pyhä Henki voisi olla ihmisenä ?

        -Pyhä Henki on ilmoitettu Jumalaksi Sanassa.

        5:3 Mutta Pietari sanoi: "Ananias, miksi on saatana täyttänyt sinun sydämesi, niin että koetit pettää Pyhää Henkeä
        5:4 Et sinä ole valhetellut ihmisille, vaan Jumalalle
        (APT 5:4)

        -Mutta eihän siinä kummempaa kuin taivaan Isän synonyymi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi vartiotornisi lähtee tuollaista selittämään, kun
        - Tiitus 2:13: odottaessamme autuaallisen toivon täyttymistä ja suuren Jumalan ja Vapahtajamme Kristuksen Jeesuksen kirkkauden ilmestymistä
        -Jossa siis Paavali ilmoittaa Jeesuksen Jumalaksi.
        -Joh. 1:1 "Sana oli Jumala" eli Jeesus oli Jumala (vartiotorni väärentää tämän jakeen)
        ym.

        "kutsui Isäänsä ainoaksi tosi Jumalaksi. Joh. 17:3."
        -Jeesus puhui ihmisenä,
        -Filipp. 2:2:7 vaan tyhjensi itsensä ja otti orjan muodon, tuli ihmisten kaltaiseksi
        Mutta edelleen 2:11: ja jokaisen kielen pitää tunnustaman Isän Jumalan kunniaksi, että Jeesus Kristus on Herra

        Vartiotorniuskonto on kopsannut adventisteilta tavan sanoa Jeesusta enkeli Mikaeliksi. Adventistit ovat virheen huomanneet ja luopuneet siitä.
        Sehän Raamatun kannalta merkitseekin, että jehoova murhaa viattoman enkelin ristillä, jotta vartiotorni saa kirjoittaa: Nyt on ihminen vapahdettu

        Uuden testamentin kaanonista saa huonosti tukea kolminaisuudelle, siksihän uskontunnustukset on jouduttu muotoilemaan ja suorastaan pakottamaan oppi ihmisten uskottavaksi.

        Ut:ssa on kyllä vihjeitä kehittymässä olleista ajatuksista, joissa Jeesusta pidetään Jumalana ja Jumalaa kolmiyhteisenä, mutta oppi ei ehtinyt kunnolla lyödä läpi vielä Ut:n tekstien kirjoittamisen aikaan. Siellä korostuu juutalaisilta peritty yksijumalaisuus ja Jeesuksen pitäminen Jumalan poikana, joka on kuitenkin Jumalaa vähäisempi voimassa ja kunniassa.

        Esimerkiksi Paavalin teksteissä tehdään selvä, johdonmukainen ero Jumalan ja Jeesuksen välillä. Tarttuminen joihinkin epäselviin Paavalin jakeisiin kolminaisuuden puolistamiseksi ei tee oikeutta hänen teksteilleen kokonaisuutena. Johanneksen evankeliumissa sen sijaan on aidosti nähtävissä, että Jeesukseen alettiin liittää jumalallisia piirteitä, esim. toistuva "minä olen" -muodon käyttö. Johanneksen Jeesus-kuva eroaa synoptikkojen kuvailemasta siinä määrin, ettei kyseessä oikeastaan ole sama hahmo.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        " -Jeesus puhui ihmisenä," - Oliko Pyhä Henki myös ihmisenä? "

        -Katsos, että Jeesus otti orjan osan, se kerrotaan Sanassa, filippiläiskirjeessä.

        -Miksi tuli mieleesi, että Pyhä Henki voisi olla ihmisenä ?

        -Pyhä Henki on ilmoitettu Jumalaksi Sanassa.

        5:3 Mutta Pietari sanoi: "Ananias, miksi on saatana täyttänyt sinun sydämesi, niin että koetit pettää Pyhää Henkeä
        5:4 Et sinä ole valhetellut ihmisille, vaan Jumalalle
        (APT 5:4)

        -Mutta eihän siinä kummempaa kuin taivaan Isän synonyymi

        Vaikka selittäisit Joh. 17:3:n Jeesuksen osalta niin, että Jeesus puhui ihmisenä, se ei selitä jaetta Pyhän Hengen osalta. Jeesuksen mukaan Isä on ainoa tosi Jumala.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaikka selittäisit Joh. 17:3:n Jeesuksen osalta niin, että Jeesus puhui ihmisenä, se ei selitä jaetta Pyhän Hengen osalta. Jeesuksen mukaan Isä on ainoa tosi Jumala.

        Lisäksi Isä ei kolminaisuusopissa ole Pyhän Hengen synonyymi, vaan erillinen persoona.


      • Anonyymi

        "Lisäksi Isä ei kolminaisuusopissa ole Pyhän Hengen synonyymi, vaan erillinen persoona. "

        -Ei Raamattu ilmaise "erillinen persoona" Pyhästä Hengestä. Raamattu ilmaisee Jumalan, Isän, Pyhäksi Hengeksi.
        5:3 Mutta Pietari sanoi: "Ananias, miksi on saatana täyttänyt sinun sydämesi, niin että koetit pettää Pyhää Henkeä
        5:4 Et sinä ole valhetellut ihmisille, vaan Jumalalle
        (APT 5:4)

        Vartiotorniuskonto on kopsannut adventisteilta tavan sanoa Jeesusta enkeli Mikaeliksi. Adventistit ovat virheen huomanneet ja luopuneet siitä.
        Sehän Raamatun kannalta merkitseekin, että jehoova murhaa viattoman enkelin ristillä, jotta vartiotorni saa kirjoittaa: Nyt on ihminen vapahdettu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Lisäksi Isä ei kolminaisuusopissa ole Pyhän Hengen synonyymi, vaan erillinen persoona. "

        -Ei Raamattu ilmaise "erillinen persoona" Pyhästä Hengestä. Raamattu ilmaisee Jumalan, Isän, Pyhäksi Hengeksi.
        5:3 Mutta Pietari sanoi: "Ananias, miksi on saatana täyttänyt sinun sydämesi, niin että koetit pettää Pyhää Henkeä
        5:4 Et sinä ole valhetellut ihmisille, vaan Jumalalle
        (APT 5:4)

        Vartiotorniuskonto on kopsannut adventisteilta tavan sanoa Jeesusta enkeli Mikaeliksi. Adventistit ovat virheen huomanneet ja luopuneet siitä.
        Sehän Raamatun kannalta merkitseekin, että jehoova murhaa viattoman enkelin ristillä, jotta vartiotorni saa kirjoittaa: Nyt on ihminen vapahdettu

        "-Ei Raamattu ilmaise "erillinen persoona" Pyhästä Hengestä. Raamattu ilmaisee Jumalan, Isän, Pyhäksi Hengeksi."

        Jos ilmaisisi, uskontunnustuksia ei olisi tarvittu.

        Kun Jeesus sanoo Isää ainoaksi tosi Jumalaksi (Joh. 17:3), hän nostaa - kolminaisuusopillisesti ilmaistuna - Jumalan yhden persoonan kahden muun yläpuolelle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "-Ei Raamattu ilmaise "erillinen persoona" Pyhästä Hengestä. Raamattu ilmaisee Jumalan, Isän, Pyhäksi Hengeksi."

        Jos ilmaisisi, uskontunnustuksia ei olisi tarvittu.

        Kun Jeesus sanoo Isää ainoaksi tosi Jumalaksi (Joh. 17:3), hän nostaa - kolminaisuusopillisesti ilmaistuna - Jumalan yhden persoonan kahden muun yläpuolelle.

        Äh tuota , Tosiasia on , että Sana Pyhä henki , tuli alkukirkon teksteihin vasta 300- luvun lopussa, kirkkoisi basileios Suuren kirjoittamana , .. Muutta eihän täällä tosiasioista piitata , Ryysätään vain agendalle , kuin Ratsuväki Atakkiin , sapelirynnäkköön raamattu ratsuna ja Yksi Jae sapelina ,
        Jaejuttukin Tehtiin 1500 -luvulla , Lutheruksen aikana , ja väitetään , että Jeesus jeesus sanoi niin , kulkiessaan Öljymäellä toorarulla kainalossa ,


    • Anonyymi

      Anonyymi 5.9.2019 21:31

      "Kun Jeesus sanoo Isää ainoaksi tosi Jumalaksi (Joh. 17:3), hän nostaa - kolminaisuusopillisesti ilmaistuna - Jumalan yhden persoonan kahden muun yläpuolelle. "

      -Tuo on vartiotorniuskonnollinen sisältö toisesta uskonnosta, kristinopista, Raamatusta. 17:3 -jakeessa Jeesus puhui orjana (filipp.kirje 2:7)

      Yksijumalisuus on ilmoitettu jo Mooseksen laissa. Eikä kolminaisuusoppi väitä kolmea Jumalaa olevankaan (paitsi vartiotorniuskonnon opeissa).

      Jeesus ilmoitetaan Jumalaksi esim. saman Joh. 1:1 jakeessa, joka ei muuta ilmoitakaan. Ei Raamattu ole ristiriitainen.

      Juuri sinua varten on myös Filipp. 2:7 vaan tyhjensi itsensä ja otti orjan muodon, tuli ihmisten kaltaiseksi
      Mutta edelleen 2:11: ja jokaisen kielen pitää tunnustaman Isän Jumalan kunniaksi, että Jeesus Kristus on Herra

      Vartiotorniuskonto on kopsannut adventisteilta tavan sanoa Jeesusta enkeli Mikaeliksi. Adventistit ovat virheen huomanneet ja luopuneet siitä.
      Sehän Raamatun kannalta merkitseekin, että jehoova murhaa viattoman enkelin ristillä, jotta vartiotorni saa kirjoittaa: Nyt on ihminen vapahdettu

      • Anonyymi

        "17:3 -jakeessa Jeesus puhui orjana (filipp.kirje 2:7)"

        Vaikka tulkitsisi noin, se ei selitä asiaa Pyhän Hengen osalta. Miksi Jeesus sanoi, että Isä on ainoa tosi Jumala? Eikö Pyhä Henki sitten ollut tosi Jumala?

        Sitä paitsi nikealaisen tulkinnan mukaan Jeesus oli maan päällä ollessaankin tosi Jumala (ja samalla tosi ihminen), joten edes Jeesuksen osalta selityksesi ei oikeasti toimi.


      • Anonyymi

        Jumalalla on Raamatussa monta nimeä.
        Paitsi Pyhä Henki, myös esim. Herra Sebaot.
        Tiedäthän sinäkin varmaan jonkun lisäksi ?

        Pyhä Henki ei siis ollut eri Jumala vaan sama.

        "Miksi Jeesus sanoi, että Isä on ainoa tosi Jumala?"
        1 Korintt. 8:4 tiedämme, ettei maailmassa ole yhtään epäjumalaa

        Vartiotorniuskonto on kopsannut adventisteilta tavan sanoa Jeesusta enkeli Mikaeliksi. Adventistit ovat virheen huomanneet ja luopuneet siitä.
        Sehän Raamatun kannalta merkitseekin, että jehoova murhaa viattoman enkelin ristillä, jotta vartiotorni saa kirjoittaa: Nyt on ihminen vapahdettu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jumalalla on Raamatussa monta nimeä.
        Paitsi Pyhä Henki, myös esim. Herra Sebaot.
        Tiedäthän sinäkin varmaan jonkun lisäksi ?

        Pyhä Henki ei siis ollut eri Jumala vaan sama.

        "Miksi Jeesus sanoi, että Isä on ainoa tosi Jumala?"
        1 Korintt. 8:4 tiedämme, ettei maailmassa ole yhtään epäjumalaa

        Vartiotorniuskonto on kopsannut adventisteilta tavan sanoa Jeesusta enkeli Mikaeliksi. Adventistit ovat virheen huomanneet ja luopuneet siitä.
        Sehän Raamatun kannalta merkitseekin, että jehoova murhaa viattoman enkelin ristillä, jotta vartiotorni saa kirjoittaa: Nyt on ihminen vapahdettu

        Mutta miksi Jeesus sanoi Isää ainoaksi tosi Jumalaksi? Eivätkö Poika ja Pyhä Henki myös olleet tosi Jumala?

        Pyhä Henki ei ole Isän synonyymi kolminaisuudessa, vaan erillinen persoona. Molemmat toki ovat Jumala, mutta Isä ei ole Pyhä Henki.

        Etkö tunne omaa oppiasi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta miksi Jeesus sanoi Isää ainoaksi tosi Jumalaksi? Eivätkö Poika ja Pyhä Henki myös olleet tosi Jumala?

        Pyhä Henki ei ole Isän synonyymi kolminaisuudessa, vaan erillinen persoona. Molemmat toki ovat Jumala, mutta Isä ei ole Pyhä Henki.

        Etkö tunne omaa oppiasi?

        Apt.5: 3,4.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta miksi Jeesus sanoi Isää ainoaksi tosi Jumalaksi? Eivätkö Poika ja Pyhä Henki myös olleet tosi Jumala?

        Pyhä Henki ei ole Isän synonyymi kolminaisuudessa, vaan erillinen persoona. Molemmat toki ovat Jumala, mutta Isä ei ole Pyhä Henki.

        Etkö tunne omaa oppiasi?

        19. Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen Matt. 28:19.

        13. Herran Jeesuksen Kristuksen armo ja Jumalan rakkaus ja Pyhän Hengen osallisuus olkoon kaikkien teidän kanssanne. 2. Kor. 13:13


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        19. Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen Matt. 28:19.

        13. Herran Jeesuksen Kristuksen armo ja Jumalan rakkaus ja Pyhän Hengen osallisuus olkoon kaikkien teidän kanssanne. 2. Kor. 13:13

        Matteuksen evankeliumin lopun lähetyskäsky on Raamatun selkeimpiä viittauksia kehittymässä olleisiin ajatuksiin, joissa Jeesusta alettiin pitää Jumalana ja Jumalaa kolmiyhteisenä. Kokonaisuutena Raamatun tekstit ovat kuitenkin enemmän kolminaisuusoppia vastaan kuin sen puolesta. Kolminaisuusoppi oli idullaan, mutta ei ehtinyt kunnolla lyödä läpi aikana, jolta Uuden testamentin kaanonin tekstit ovat pääasiassa peräisin.

        On varsin selvää, ettei lähetyskäsky tuossa muodossa voi olla peräisin Jeesuksen suusta. Apostolien kerrotaan kastaneen Jeesuksen nimeen, mikä olisi kovin outoa, jos Jeesus olisi käskenyt kastaa Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen.

        Tavallaan sekä kirkko että Vartiotorni ovat tässä asiassa väärässä: kirkko siinä, että kolminaisuusopille löytyisi selvä tuki Raamatusta (ei löydy, paitsi epärehellisellä valikoivalla lukutavalla) ja Vartiotorni siinä, ettei kolminaisuusoppia lainkaan löytyisi Raamatusta (kyllä löytyy, mutta vain vähäisessä määrin).


    • Anonyymi

      Anonyymi 6.9.2019 21:13

      "Miksi Jeesus sanoi, että Isä on ainoa tosi Jumala?"
      - 1 Korintt. 8:4 tiedämme, ettei maailmassa ole yhtään epäjumalaa

      "Mutta miksi Jeesus sanoi Isää ainoaksi tosi Jumalaksi? Eivätkö Poika ja Pyhä Henki myös olleet tosi Jumala?"

      -Raamatussa Jumala on Persoona, ja Pyhä Henki on yksi Jumalan nimistä Raamatussa. Miksi Persoona pitäisi poistua vain sen takia, että vartiotorni niin kirjoittaa ?
      Mutta kun Pyhä Henki ilmenee Raamatussa Persoonana niin se vahvistaa sinullekin että Pyhä Henki on Jumala. Eikä sähköä. Mutta Raamatun ilmoittama ainoa Jumala. Ei Raamattu ole ristiriitainen.

      Vartiotorni on ottanut opettaakseen värvätyilleen Pyhän Kolminaisuuden virheellisesti, mm. että se tarkoittaa "jumalakolmikkoa". Mutta Jumala on yksi. Tämä on jo Mooseksen kirjassa.

      -Vartiotorniuskonto on kopsannut adventisteilta tavan sanoa Jeesusta enkeli Mikaeliksi. Adventistit ovat virheen huomanneet ja luopuneet siitä.
      Sehän Raamatun kannalta merkitseekin, että jehoova murhaa viattoman enkelin ristillä, jotta vartiotorni saa kirjoittaa: Nyt on ihminen vapahdettu

      • Anonyymi

        "-Raamatussa Jumala on Persoona, ja Pyhä Henki on yksi Jumalan nimistä Raamatussa."

        Raamatussa ehkä näin, mutta kolminaisuusopissa Jumala on yksi ja hänessä on kolme persoonaa: Isä, Poika ja Pyhä Henki.

        Joh. 17:3:n suhteen kysymys kuuluu, miksi Jeesus nimitti Isää ainoaksi tosi Jumalaksi, nostaen hänet Pojan ja Pyhän Hengen yläpuolelle. Eivätkö Poika ja Pyhä Henki "kolmiyhteisen Jumalan persoonina" myös olleet tosi Jumala?

        "Miksi Persoona pitäisi poistua vain sen takia, että vartiotorni niin kirjoittaa ?"

        Kyse ei ollut siitä, onko Pyhä Henki persoona, vaan siitä, miksi Jeesus nostaa Isän muiden persoonien yläpuolelle Joh. 17:3:ssa. Jeesus-Mikael ei myöskään liity tähän mitenkään. Kolminaisuuden voi aivan hyvin torjua pitämättä Jeesusta ja Mikaelia samana persoonana.


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Henki on hepreassa feminiini.


    • Anonyymi

      UT:n varhaiset tekstit eivät olleet hepreaa. Niissä on Pyhä Henki hän eikä se kuten UMK vääntää.

      • Anonyymi

        Nyt kun taas on vartiotornitorniseura jäänyt kiinni uudesta väärennöksestä, niin varmaankin todistajat joukolla palauttavat verensiirtokieltokorttinsa ja jättävät eroilmoituksensa, niinhän sinäkin ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt kun taas on vartiotornitorniseura jäänyt kiinni uudesta väärennöksestä, niin varmaankin todistajat joukolla palauttavat verensiirtokieltokorttinsa ja jättävät eroilmoituksensa, niinhän sinäkin ?

        Miten pystyt todistamaan, että se on väärennös? Ja miksi väheksyt Jumalan näkemystä verrstä ja yllytät muitakin siihen.
        Tuollaiseenko porukkaan pitäisi liittyä? Räksyttää osaat, mutta et saa vakuuttamaan opetuksistasi, koska ne halveksuvat Raamatun opetuksia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten pystyt todistamaan, että se on väärennös? Ja miksi väheksyt Jumalan näkemystä verrstä ja yllytät muitakin siihen.
        Tuollaiseenko porukkaan pitäisi liittyä? Räksyttää osaat, mutta et saa vakuuttamaan opetuksistasi, koska ne halveksuvat Raamatun opetuksia.

        Todista väärennös.


    • Anonyymi

      Onhan Turusen kirjassa dokumentoitu lahkon väärennöksiä painotuotteiden sivunumeroita myöten.
      Raamatun asiantuntijalausuntoja kymmenisen.
      Valokopioita esim. oikeudenkäyntipöytäkirjoista.

      Ja valehtelu lahkolaisen työvälineeksi on annettu esim lehdessä
      Watchtower May 1 1957 sivulla 286:
      Spiritual watrfare
      It is proper to misdirect the enemy by hiding the truth

    • Anonyymi

      Onko Jeesus Jehova tai Jahve?
      Ei ole koska hän oli ihminen, mutta profeetankaltainen ja seuraavassa tulemuksessaan? Messiaskin.

      UTssa on ainakin yhtä paljon Jeesuksen ihmisyyttä puoltavia kohtia kuin myös Jeesuksen jumaluutta puoltaviakin.

      Eniten Jeesuksen jumaluutta puoltavia kohtia on myöhäisessä gnostilaisessa Johanneksen Evankeliumissa. Myös Paavalin kirjeissä on Jeesuksen jumaluutta puoltavia tekstinkohtia mutta ei kaikissa kirjeissä vaan eniten pakanoille tarkoitetuissa uskonnollispoliittisissa kirjeissä.
      Minusta on selvää ,että Jeesus profeetankaltainen karismattinen hahmo johon pyhä henki meni Johanneksen kasteessa ja hän senjälkeen toimi sanan julistajana jonka hän sai hengeltä.

      • Anonyymi

        Halle Halle vaan ,..." ..hahmo ,johon pyhä henki meni Johanneksen kasteessa ,.. "
        Nyt on tosiasia , että sana Pyhä henki - nimi esiintyy Alkukirkon Kirjoituksissa vasta jälkeen -350 J.aa ,
        ja kirjoittajakin Kreikkalainen kirkkoisi Basileios Suurikin tiedetään , joten ajatus "Pyhä henki " nimstä Johannes Kastajan yhteydessä on vähän sama kuin jos väittäisi etä Johannes tuli erämaasta ,- ns ennakkoon ajaen vihreällä Mersulla ,


      • Anonyymi

        Sinun tulisi merkitä esille, mitä vartiotornia siteeraat.
        Ja muistuttaa että sinulla on työohjeena teokraattinen sodankäynti, elikkä
        "on valehdeltava niin perkeleesti"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinun tulisi merkitä esille, mitä vartiotornia siteeraat.
        Ja muistuttaa että sinulla on työohjeena teokraattinen sodankäynti, elikkä
        "on valehdeltava niin perkeleesti"

        " Sinun Tulisi merkitä ,.."
        Täällä nämä Turuslaiset mellastaa heilutellen Vartiotornia , Kuin Rakkauskirjettä salarakkaaltaan , Tuo -henki- tieto löytyy mm , Katolisen tutkijan , Karen Armsrongin Kolmea uskontoa käsittelevästä tutkimusteoksesta -" Jumalan Historia , Sieltä Ns , Kristinopin syntyä käsittelevästä osasta , . Nämä eksegeetit , jotka ovat Tutkineet hitoriaa ja raamatun historiaa , ovat jatkuvassa kirjoitusten tutkimustyössä ,Näitten Uususkontojen Pastorit taas Tankkaavat -1800 luvun ns, Pietismin hurahtaneita ja Lootin vaimoksi kovettuneita satuja ,


    • Anonyymi

      Anonyymi 9.9.2019 12:17

      " Onko Jeesus Jehova tai Jahve? Ei ole koska hän oli ihminen"
      -Filipp. 2:7 vaan tyhjensi itsensä ja otti orjan muodon, tuli ihmisten kaltaiseksi
      Mutta edelleen 2:11: ja jokaisen kielen pitää tunnustaman Isän Jumalan kunniaksi, että Jeesus Kristus on Herra

      "Eniten Jeesuksen jumaluutta puoltavia kohtia"
      -Asia ilmoitetaan myös suoraan.
      Joh. 1:1, Sana oli Jumala. Elikkä Jeesus oli Jumala.
      Tiitus 2:13: odottaessamme autuaallisen toivon täyttymistä ja suuren Jumalan ja Vapahtajamme Kristuksen Jeesuksen kirkkauden ilmestymistä

      • Anonyymi

        "-Asia ilmoitetaan myös suoraan.
        Joh. 1:1, Sana oli Jumala. Elikkä Jeesus oli Jumala."

        Suoraan ilmoitetaan myös se, että Isä on ainoa tosi Jumala (Joh. 17:3). Vieläpä Jeesuksen itsensä suulla. Onko sinulle Johanneksen evankeliumin prologi arvovaltaisempi lähde kuin Jeesuksen omat sanat?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "-Asia ilmoitetaan myös suoraan.
        Joh. 1:1, Sana oli Jumala. Elikkä Jeesus oli Jumala."

        Suoraan ilmoitetaan myös se, että Isä on ainoa tosi Jumala (Joh. 17:3). Vieläpä Jeesuksen itsensä suulla. Onko sinulle Johanneksen evankeliumin prologi arvovaltaisempi lähde kuin Jeesuksen omat sanat?

        Kenellä on NYT kaikki valta taivaassa ja maan päällä? Jeesuksella vai Isällä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kenellä on NYT kaikki valta taivaassa ja maan päällä? Jeesuksella vai Isällä?

        Jeesukselle on annettu kaikki valta. Se on eri asia kuin omistaa tuo valta ikuisuudesta lähtien. Katso myös 1. Kor. 15:27-28.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesukselle on annettu kaikki valta. Se on eri asia kuin omistaa tuo valta ikuisuudesta lähtien. Katso myös 1. Kor. 15:27-28.

        Ai onko? Ei minusta.
        Jeesuksella (tunnettiin aiemmin nimeltä JHVH) on tuo valta ollut aiemminkin. Ihmisenä ollessaan sitä ei Hänellä ollut.


    • Anonyymi

      Anonyymi 11.9.2019 14:13
      "-Asia ilmoitetaan myös suoraan.
      Joh. 1:1, Sana oli Jumala. Elikkä Jeesus oli Jumala."

      Suoraan ilmoitetaan myös se, että Isä on ainoa tosi Jumala (Joh. 17:3).
      -Ja jos ymmärrät Raamatun hyvin, myös Raamatun sisältämän kolminaisuuden kannalta, niin Isä on Jeesus.

      "Vieläpä Jeesuksen itsensä suulla. Onko sinulle Johanneksen evankeliumin prologi arvovaltaisempi lähde kuin Jeesuksen omat sanat?"
      -Kumpikin ovat Johanneksen evankeliumia, siis Johanneksen kynästä.

      2 Korintt. 5:19 Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa

      -Vartiotorniuskonto on kopsannut adventisteilta tavan sanoa Jeesusta enkeli Mikaeliksi. Adventistit ovat virheen huomanneet ja luopuneet siitä.
      Sehän Raamatun kannalta merkitseekin, että jehoova murhaa viattoman enkelin ristillä, jotta vartiotorni saa kirjoittaa: Nyt on ihminen vapahdettu

      • Anonyymi

        "-Kumpikin ovat Johanneksen evankeliumia, siis Johanneksen kynästä."

        Eivät välttämättä saman kirjoittajan kynästä. Johanneksen evankeliumilla on kaksi loppuakin: viimeisessä ja toiseksi viimeisessä luvussa. Tekstiä on selvästi lisätty jälkeenpäin.

        Kysymys on silti aiheellinen: miksi pidät Joh. 1:1:tä ratkaisevan tärkeänä, mutta Joh. 17:3 ei tunnu merkitsevän sinulle mitään? Poimitko rusinat pullasta?


      • Anonyymi

        Anonyymi 11.9.2019 15:33

        "Kysymys on silti aiheellinen: miksi pidät Joh. 1:1:tä ratkaisevan tärkeänä, mutta Joh. 17:3 ei tunnu merkitsevän sinulle mitään? Poimitko rusinat pullasta? "

        -Vartiotornisi kieltää sinua ymmärtämästä.

        Joh. 1:1 -sisältö on ainoastaan ilmoitus, että Jeesus oli Jumala.

        Joh. 17:3 - vrt. -Filipp. 2:7 vaan tyhjensi itsensä ja otti orjan muodon, tuli ihmisten kaltaiseksi
        Mutta edelleen 2:11: ja jokaisen kielen pitää tunnustaman Isän Jumalan kunniaksi, että Jeesus Kristus on Herra
        -Ja: - 1 Korintt. 8:4 tiedämme, ettei maailmassa ole yhtään epäjumalaa
        (vrt vartiotorniseuran väärnentämä Joh. 1:1 !)

        2 Korintt. 5:19 Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa

        -Vartiotorniuskonto on kopsannut adventisteilta tavan sanoa Jeesusta enkeli Mikaeliksi. Adventistit ovat virheen huomanneet ja luopuneet siitä.
        Sehän Raamatun kannalta merkitseekin, että jehoova murhaa viattoman enkelin ristillä, jotta vartiotorni saa kirjoittaa: Nyt on ihminen vapahdettu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Anonyymi 11.9.2019 15:33

        "Kysymys on silti aiheellinen: miksi pidät Joh. 1:1:tä ratkaisevan tärkeänä, mutta Joh. 17:3 ei tunnu merkitsevän sinulle mitään? Poimitko rusinat pullasta? "

        -Vartiotornisi kieltää sinua ymmärtämästä.

        Joh. 1:1 -sisältö on ainoastaan ilmoitus, että Jeesus oli Jumala.

        Joh. 17:3 - vrt. -Filipp. 2:7 vaan tyhjensi itsensä ja otti orjan muodon, tuli ihmisten kaltaiseksi
        Mutta edelleen 2:11: ja jokaisen kielen pitää tunnustaman Isän Jumalan kunniaksi, että Jeesus Kristus on Herra
        -Ja: - 1 Korintt. 8:4 tiedämme, ettei maailmassa ole yhtään epäjumalaa
        (vrt vartiotorniseuran väärnentämä Joh. 1:1 !)

        2 Korintt. 5:19 Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa

        -Vartiotorniuskonto on kopsannut adventisteilta tavan sanoa Jeesusta enkeli Mikaeliksi. Adventistit ovat virheen huomanneet ja luopuneet siitä.
        Sehän Raamatun kannalta merkitseekin, että jehoova murhaa viattoman enkelin ristillä, jotta vartiotorni saa kirjoittaa: Nyt on ihminen vapahdettu

        Jeesus kuitenkin itse sanoo Isää ainoaksi tosi Jumalaksi, mikä tarkoittaa sitä, ettei sen paremmin Poika kuin Pyhä Henkikään ole tosi Jumala samassa merkityksessä kuin Isä. "Ainoa" tarkoittaa sitä, ettei muita ole, vaikka Nikea kieltäisi sinua ymmärtämästä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Anonyymi 11.9.2019 15:33

        "Kysymys on silti aiheellinen: miksi pidät Joh. 1:1:tä ratkaisevan tärkeänä, mutta Joh. 17:3 ei tunnu merkitsevän sinulle mitään? Poimitko rusinat pullasta? "

        -Vartiotornisi kieltää sinua ymmärtämästä.

        Joh. 1:1 -sisältö on ainoastaan ilmoitus, että Jeesus oli Jumala.

        Joh. 17:3 - vrt. -Filipp. 2:7 vaan tyhjensi itsensä ja otti orjan muodon, tuli ihmisten kaltaiseksi
        Mutta edelleen 2:11: ja jokaisen kielen pitää tunnustaman Isän Jumalan kunniaksi, että Jeesus Kristus on Herra
        -Ja: - 1 Korintt. 8:4 tiedämme, ettei maailmassa ole yhtään epäjumalaa
        (vrt vartiotorniseuran väärnentämä Joh. 1:1 !)

        2 Korintt. 5:19 Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa

        -Vartiotorniuskonto on kopsannut adventisteilta tavan sanoa Jeesusta enkeli Mikaeliksi. Adventistit ovat virheen huomanneet ja luopuneet siitä.
        Sehän Raamatun kannalta merkitseekin, että jehoova murhaa viattoman enkelin ristillä, jotta vartiotorni saa kirjoittaa: Nyt on ihminen vapahdettu

        Ja vaikka Paavalin todistus ei Jeesuksen sanoihin rinnastukaan, katsotaan silti mitä hän kirjoittaa:

        1. Kor. 8:6 meillä on vain yksi Jumala, Isä. Hänestä on kaikki lähtöisin, ja hänen luokseen olemme matkalla. Meillä on vain yksi Herra, Jeesus Kristus. Hänen välityksellään on kaikki luotu, niin myös meidät.

        Kysymyksiä mietittäväksi:
        - Kuka Paavalin mukaan on ainoa Jumala?
        - Onko Jeesus se, josta kaikki on lähtöisin, vai se, jonka välityksellä kaikki on luotu?
        - Mitä Paavali kertoo siitä, onko Jeesus Jumala?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja vaikka Paavalin todistus ei Jeesuksen sanoihin rinnastukaan, katsotaan silti mitä hän kirjoittaa:

        1. Kor. 8:6 meillä on vain yksi Jumala, Isä. Hänestä on kaikki lähtöisin, ja hänen luokseen olemme matkalla. Meillä on vain yksi Herra, Jeesus Kristus. Hänen välityksellään on kaikki luotu, niin myös meidät.

        Kysymyksiä mietittäväksi:
        - Kuka Paavalin mukaan on ainoa Jumala?
        - Onko Jeesus se, josta kaikki on lähtöisin, vai se, jonka välityksellä kaikki on luotu?
        - Mitä Paavali kertoo siitä, onko Jeesus Jumala?

        Mitä Paavali sanoo kuka on Herra?
        Oletko sinä suullasi tunnustanut että Jeesus on Herra?
        Raamattu sanoo, että sekä Isän, että Jeesuksen välityksellä kaikki on luotu.
        Revi siitä.


      • Anonyymi

        Anonyymi 11.9.2019 18:10

        "- Mitä Paavali kertoo siitä, onko Jeesus Jumala? "

        -Paavali Tiitukselle:
        Tiitus 2:13: odottaessamme autuaallisen toivon täyttymistä ja suuren Jumalan ja Vapahtajamme Kristuksen Jeesuksen kirkkauden ilmestymistä


    • Anonyymi

      Anonyymi 11.9.2019 17:39

      "Jeesus kuitenkin itse sanoo Isää ainoaksi tosi Jumalaksi, mikä tarkoittaa sitä, ettei sen paremmin Poika kuin Pyhä Henkikään ole tosi Jumala samassa merkityksessä kuin Isä. "
      -Hyvä tavaton. Pyhä Henki on Jumalan synonyymi.
      Jeesus sanoi "orjan osassa" elikkä hän oli toisaalta itse tuo taivaan Jumala, Isä.

      Tämähän on ilmoitettu Raamatussa.
      Filipp. 2:7 vaan tyhjensi itsensä ja otti orjan muodon, tuli ihmisten kaltaiseksi
      Mutta edelleen 2:11: ja jokaisen kielen pitää tunnustaman Isän Jumalan kunniaksi, että Jeesus Kristus on Herra

      5:3 Mutta Pietari sanoi: "Ananias, miksi on saatana täyttänyt sinun sydämesi, niin että koetit pettää Pyhää Henkeä
      5:4 Et sinä ole valhetellut ihmisille, vaan Jumalalle
      (APT 5:4)

      2 Korintt. 5:19 Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa

      -Vartiotorniuskonto on kopsannut adventisteilta tavan sanoa Jeesusta enkeli Mikaeliksi. Adventistit ovat virheen huomanneet ja luopuneet siitä.
      Sehän Raamatun kannalta merkitseekin, että jehoova murhaa viattoman enkelin ristillä, jotta vartiotorni saa kirjoittaa: Nyt on ihminen vapahdettu

      • Anonyymi

        "Et sinä ole valhetellut ihmisille, vaan Jumalalle"

        Pyhästä Hengestä puhutaan myös Jumalan henkenä. Sitä voisi verrata vaikkapa Jumalan käteen. Jos läpsäytät Jumalan kättä, etkö läpsäytä silloin Jumalaa?

        Pyhä Henki ei ole kolminaisuusopissa Jumalan synonyymi, vaan yksi Jumalan persoonista Isän ja Pojan ohella. Eivätkö ne Nikea-koulussa ole tämän vertaa opettaneet?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Et sinä ole valhetellut ihmisille, vaan Jumalalle"

        Pyhästä Hengestä puhutaan myös Jumalan henkenä. Sitä voisi verrata vaikkapa Jumalan käteen. Jos läpsäytät Jumalan kättä, etkö läpsäytä silloin Jumalaa?

        Pyhä Henki ei ole kolminaisuusopissa Jumalan synonyymi, vaan yksi Jumalan persoonista Isän ja Pojan ohella. Eivätkö ne Nikea-koulussa ole tämän vertaa opettaneet?

        Ja missäs koulussa sinä olet ollut? Ei kai vaan teokraattisessa palveluskoulussa. Siellähän ei opi mitään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Et sinä ole valhetellut ihmisille, vaan Jumalalle"

        Pyhästä Hengestä puhutaan myös Jumalan henkenä. Sitä voisi verrata vaikkapa Jumalan käteen. Jos läpsäytät Jumalan kättä, etkö läpsäytä silloin Jumalaa?

        Pyhä Henki ei ole kolminaisuusopissa Jumalan synonyymi, vaan yksi Jumalan persoonista Isän ja Pojan ohella. Eivätkö ne Nikea-koulussa ole tämän vertaa opettaneet?

        Koettaa pettää / Valehdella ( teokraattista sodankäyntiä ) Pyhälle Hengelle / Jumalalle.


    • Anonyymi

      Anonyymi 11.9.2019 18:51
      "Et sinä ole valhetellut ihmisille, vaan Jumalalle"

      "Pyhästä Hengestä puhutaan myös Jumalan henkenä. Sitä voisi verrata vaikkapa Jumalan käteen. "
      -Vartiotornisi on hölmö. Miksi sitä pitäisi verrata käteen ? Missä suhteessa henki ja käsi olisivat verrannolliset, jos jätämme teokaattisen sodankäynnin pois ?

      "Pyhä Henki ei ole kolminaisuusopissa Jumalan synonyymi"
      -Kolminaisuusoppi on Lutherin, jonka vartiotornisi esittelee jehovantodistajana, mukaan erinomainen neuvo jumaluuden ymmärtämisessä ja oppimisessa. Meikäläisenkin mielestä se myös on Jumalan synonyymi, sillä sehän on Jumala.

      " vaan yksi Jumalan persoonista Isän ja Pojan ohella"
      -Näinkin voidaan sanoa.

      " Eivätkö ne Nikea-koulussa ole tämän vertaa opettaneet? "
      -Kysyhän sinä, kun kerran opiskelu kiinnostaa. Ettet uhmaa vartiotorniseuraa koulunkäyntisuunnitelmillasi ?

    • Anonyymi

      Anonyymi 11.9.2019 15:33

      "Kysymys on silti aiheellinen: miksi pidät Joh. 1:1:tä ratkaisevan tärkeänä, mutta Joh. 17:3 ei tunnu merkitsevän sinulle mitään? "

      -Lahkofoorumilla kun ollaan, on todettava, että vartiotorniseura pitää Joh. 1:1:tä erittäin tärkeänä, niinkin tärkeänä että ovat väärentäneet sen vartiotornikuosiin UM-pamflettiinsa.
      Väärennöksessä on Jumala muutettu pienelle alkukirjaimelle, epäjumalaksi, engl. kielessä korostetumminkin, "a god" - eräs jumala.
      5 Moos. 6:4 Kuule, Israel! Herra, meidän Jumalamme, Herra on yksi
      1 Korintt. 8:4 tiedämme, ettei maailmassa ole yhtään epäjumalaa

      -Tuo väärennös (epäjumala) jatkuu kenttätyössä, värväyksessä "siis oli jumalan kaltainen" - lähemmäksi vartiotonriuskontoa. Niin, Raamatulla on hyvä aloittaa, kun tähtää vaikkapa vartiotorniuskontoon.

      Turunen on koonnut kirjaansa asiantuntijalausuntoja väärennöksestä

      Anonyymi 11.9.2019 15:33 tietää väärennöksen, lahkon mainosvaltuutettuna hän noudattaa määräyksiä, ei kommentointia.

      2 Korintt. 5:19 Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa

      -Vartiotorniuskonto on kopsannut adventisteilta tavan sanoa Jeesusta enkeli Mikaeliksi. Adventistit ovat virheen huomanneet ja luopuneet siitä.
      Sehän Raamatun kannalta merkitseekin, että jehoova murhaa viattoman enkelin ristillä, jotta vartiotorni saa kirjoittaa: Nyt on ihminen vapahdettu

      • Anonyymi

        Hårran pieksut . Turuslaisten , a Adventismin jälkikaikujen , Jt; opin keskustelu on kuin Maailman kuuluisimman tosikon , Kirjailija Mark Twainin kertomus Lännen saluunan Ryypystä ,; joku oli kertonut nuorelle Twainille , että kaupungissa , jonne hän meni , oli juomastaan kuuluisa Saluuna . Twain meni illalla sinne , ja tilasi sen tehoryypyn , Saluunan omistaja kaatoi itse savuavan juoman lasiin , ja vierelle vaateharjan , kun asiakas ihmetteli , harjaa , neuvoi toinen vieras ", kumoa ensin juoma kerralla kurkkuusi , ja sitten tarviit harjaa . Katoppas näin , -"
        mies kietaisi kerralla juomansa , kaatui lattialle ja makasi siinä tönkkönä 20 minuuttia , yht'äkkiä heräsi , nousi ylös ja harjasi vaatteensa , nosti hattuaan ja lähti pois ,
        Nää helluntai - ja adventismin jälkeläisten kokoukset näyttävät olevan kotoisin sieltä Willin lännen saluunan hyllyltä , Savu tulee vain korvista , kun lavapuheita kuuntelevat ,


      • Anonyymi

        Mutta elämänkumppanisi elämä ei kuitenkaan mennyt hukkaan kun sen käytti maailmanlopun odottamiseen. Sitä on siis odottanut 1 ihminen enemmän hänen osaltaan. Onhan vartiotorni tilastoinut asian ?

        2 Korintt. 5:19 Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa

        -Vartiotorniuskonto on kopsannut adventisteilta tavan sanoa Jeesusta enkeli Mikaeliksi. Adventistit ovat virheen huomanneet ja luopuneet siitä.
        Sehän Raamatun kannalta merkitseekin, että jehoova murhaa viattoman enkelin ristillä, jotta vartiotorni saa kirjoittaa: Nyt on ihminen vapahdettu


      • Anonyymi

        "-Lahkofoorumilla kun ollaan, on todettava, että vartiotorniseura pitää Joh. 1:1:tä erittäin tärkeänä, niinkin tärkeänä että ovat väärentäneet sen vartiotornikuosiin UM-pamflettiinsa."

        Sehän on heidän ongelmansa, eikö? Asia ei edes ole mitenkään yksiselitteinen, vaan jumala (a god) on saanut kannatusta muualtakin kuin Vartiotornin piiristä, vaikka harvinainen käännösmuoto onkin.

        Mutta mitä Paavali kertoo Jeesuksen jumaluudesta 1. Kor. 8:6:ssa? Taisit aiheeseen liittyvät kysymykseni ohittaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "-Lahkofoorumilla kun ollaan, on todettava, että vartiotorniseura pitää Joh. 1:1:tä erittäin tärkeänä, niinkin tärkeänä että ovat väärentäneet sen vartiotornikuosiin UM-pamflettiinsa."

        Sehän on heidän ongelmansa, eikö? Asia ei edes ole mitenkään yksiselitteinen, vaan jumala (a god) on saanut kannatusta muualtakin kuin Vartiotornin piiristä, vaikka harvinainen käännösmuoto onkin.

        Mutta mitä Paavali kertoo Jeesuksen jumaluudesta 1. Kor. 8:6:ssa? Taisit aiheeseen liittyvät kysymykseni ohittaa.

        Paitsi, että Jeesusta ei ole luotu. Hän on ollut alusta asti Isän luona. Hän on Isästä syntynyt.

        Meillä on vain yksi Isä Jumala.

        Sitten on vain yksi Poika Jumala joka tunnetaan myös JHVH:na.

        Kummatkin ovat iankaikkisia ja Poika Jumalalle on annettu kaikki valta, toistaiseksi.

        Sitten on Pyhä Henki, jolle ei kannata harrastaa teokraattista sodankäyntiä ( valehtelua ) koska se on valehtelua myös Jumalalle.
        Miksiköhän?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paitsi, että Jeesusta ei ole luotu. Hän on ollut alusta asti Isän luona. Hän on Isästä syntynyt.

        Meillä on vain yksi Isä Jumala.

        Sitten on vain yksi Poika Jumala joka tunnetaan myös JHVH:na.

        Kummatkin ovat iankaikkisia ja Poika Jumalalle on annettu kaikki valta, toistaiseksi.

        Sitten on Pyhä Henki, jolle ei kannata harrastaa teokraattista sodankäyntiä ( valehtelua ) koska se on valehtelua myös Jumalalle.
        Miksiköhän?

        Kol. 1:15 sanoo kuitenkin Pojasta, että tämä on Jumalan kuva. Mistä lähtien joku on ollut itsensä kuva? Ihanko mainitsemastasi alusta asti?

        Sama jae sanoo Poikaa luomakunnan esikoiseksi, vaikka Kirkkoraamattu kääntääkin sen väärin tehden samaa, mitä UM joissain kohtaa tekee. Siis kotiinpäin vetämistä.

        Esikoinen on yksi sisaruksista, ensimmäinen lapsista. Luomakunnan esikoinen on siis luoduista ensimmäinen.


      • Anonyymi

        Anonyymi 12.9.2019 14:25

        "Kol. 1:15 sanoo kuitenkin Pojasta, että tämä on Jumalan kuva. Mistä lähtien joku on ollut itsensä kuva? Ihanko mainitsemastasi alusta asti?"

        -Vartiotornisi ei edes tavoittele Raamatun ymmärtämistä.
        "Kuvalla" ei tarkoiteta öljymaalausta.

        Lue Kol. laajemmin ja voit saada käsityksen että Poika heijastaa Isää, Poja Sana on Jumalan Sana, kuten tietysti onkin.

        -Kolossalaiskirjeen kirjoittaja, Paavali, kirjoittaakin Tiitukselle myös:
        Tiitus 2:13: odottaessamme autuaallisen toivon täyttymistä ja suuren Jumalan ja Vapahtajamme Kristuksen Jeesuksen kirkkauden ilmestymistä
        ---------------------------

        Anonyymi 12.9.2019 14:01

        "vaan jumala (a god) on saanut kannatusta muualtakin kuin Vartiotornin piiristä"
        -muualla kuin vartiotornissa ei ole tehty, kuten vartiotornissa, elikkä oppinut Barclayn lausunto törkeästä väärennöksestä on edelleen väärennetty muotoon että Barclay muka kehuisi väärennöstä.
        Tästäkin on selvitys Turusessa. Kuten kymmenisen asiantuntijalausuntoa Raamatun väärennyksestä, eri kirkkokunnista, kuten myös agnostikolta.

        "Mutta mitä Paavali kertoo Jeesuksen jumaluudesta 1. Kor. 8:6:ssa? Taisit aiheeseen liittyvät kysymykseni ohittaa. "
        -Ketä puhuttelenetkaan, viittaan Paavalilta: Tiitus 2:13: odottaessamme autuaallisen toivon täyttymistä ja suuren Jumalan ja Vapahtajamme Kristuksen Jeesuksen kirkkauden ilmestymistä.
        Vartiotorniuskonto määrää Paavalin ristiriitaiseksi, kuin itsensä konsanaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Anonyymi 12.9.2019 14:25

        "Kol. 1:15 sanoo kuitenkin Pojasta, että tämä on Jumalan kuva. Mistä lähtien joku on ollut itsensä kuva? Ihanko mainitsemastasi alusta asti?"

        -Vartiotornisi ei edes tavoittele Raamatun ymmärtämistä.
        "Kuvalla" ei tarkoiteta öljymaalausta.

        Lue Kol. laajemmin ja voit saada käsityksen että Poika heijastaa Isää, Poja Sana on Jumalan Sana, kuten tietysti onkin.

        -Kolossalaiskirjeen kirjoittaja, Paavali, kirjoittaakin Tiitukselle myös:
        Tiitus 2:13: odottaessamme autuaallisen toivon täyttymistä ja suuren Jumalan ja Vapahtajamme Kristuksen Jeesuksen kirkkauden ilmestymistä
        ---------------------------

        Anonyymi 12.9.2019 14:01

        "vaan jumala (a god) on saanut kannatusta muualtakin kuin Vartiotornin piiristä"
        -muualla kuin vartiotornissa ei ole tehty, kuten vartiotornissa, elikkä oppinut Barclayn lausunto törkeästä väärennöksestä on edelleen väärennetty muotoon että Barclay muka kehuisi väärennöstä.
        Tästäkin on selvitys Turusessa. Kuten kymmenisen asiantuntijalausuntoa Raamatun väärennyksestä, eri kirkkokunnista, kuten myös agnostikolta.

        "Mutta mitä Paavali kertoo Jeesuksen jumaluudesta 1. Kor. 8:6:ssa? Taisit aiheeseen liittyvät kysymykseni ohittaa. "
        -Ketä puhuttelenetkaan, viittaan Paavalilta: Tiitus 2:13: odottaessamme autuaallisen toivon täyttymistä ja suuren Jumalan ja Vapahtajamme Kristuksen Jeesuksen kirkkauden ilmestymistä.
        Vartiotorniuskonto määrää Paavalin ristiriitaiseksi, kuin itsensä konsanaan.

        "-Ketä puhuttelenetkaan, viittaan Paavalilta: Tiitus 2:13: odottaessamme autuaallisen toivon täyttymistä ja suuren Jumalan ja Vapahtajamme Kristuksen Jeesuksen kirkkauden ilmestymistä."

        Kertoo kaiken epätoivostasi, että joudut turvautumaan tuollaiseen tulkinnanvaraiseen jakeeseen. Ehkä Paavali tarkoitti Jumalaa ja Kristusta erikseen, siis kahta eikä yhtä.

        1. Kor. 8:6 sen sijaan on täysin yksiselitteinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Anonyymi 12.9.2019 14:25

        "Kol. 1:15 sanoo kuitenkin Pojasta, että tämä on Jumalan kuva. Mistä lähtien joku on ollut itsensä kuva? Ihanko mainitsemastasi alusta asti?"

        -Vartiotornisi ei edes tavoittele Raamatun ymmärtämistä.
        "Kuvalla" ei tarkoiteta öljymaalausta.

        Lue Kol. laajemmin ja voit saada käsityksen että Poika heijastaa Isää, Poja Sana on Jumalan Sana, kuten tietysti onkin.

        -Kolossalaiskirjeen kirjoittaja, Paavali, kirjoittaakin Tiitukselle myös:
        Tiitus 2:13: odottaessamme autuaallisen toivon täyttymistä ja suuren Jumalan ja Vapahtajamme Kristuksen Jeesuksen kirkkauden ilmestymistä
        ---------------------------

        Anonyymi 12.9.2019 14:01

        "vaan jumala (a god) on saanut kannatusta muualtakin kuin Vartiotornin piiristä"
        -muualla kuin vartiotornissa ei ole tehty, kuten vartiotornissa, elikkä oppinut Barclayn lausunto törkeästä väärennöksestä on edelleen väärennetty muotoon että Barclay muka kehuisi väärennöstä.
        Tästäkin on selvitys Turusessa. Kuten kymmenisen asiantuntijalausuntoa Raamatun väärennyksestä, eri kirkkokunnista, kuten myös agnostikolta.

        "Mutta mitä Paavali kertoo Jeesuksen jumaluudesta 1. Kor. 8:6:ssa? Taisit aiheeseen liittyvät kysymykseni ohittaa. "
        -Ketä puhuttelenetkaan, viittaan Paavalilta: Tiitus 2:13: odottaessamme autuaallisen toivon täyttymistä ja suuren Jumalan ja Vapahtajamme Kristuksen Jeesuksen kirkkauden ilmestymistä.
        Vartiotorniuskonto määrää Paavalin ristiriitaiseksi, kuin itsensä konsanaan.

        "-Vartiotornisi ei edes tavoittele Raamatun ymmärtämistä.
        "Kuvalla" ei tarkoiteta öljymaalausta."

        Nikeasi puolestaan ohittaa Raamatun tekstin kokonaan. Kuninkaan kuva ei ole kuningas, Jumalan kuva ei ole Jumala.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kol. 1:15 sanoo kuitenkin Pojasta, että tämä on Jumalan kuva. Mistä lähtien joku on ollut itsensä kuva? Ihanko mainitsemastasi alusta asti?

        Sama jae sanoo Poikaa luomakunnan esikoiseksi, vaikka Kirkkoraamattu kääntääkin sen väärin tehden samaa, mitä UM joissain kohtaa tekee. Siis kotiinpäin vetämistä.

        Esikoinen on yksi sisaruksista, ensimmäinen lapsista. Luomakunnan esikoinen on siis luoduista ensimmäinen.

        Ei Jumala ole milloinkaan sanonut kenellekkään enkelille, istu minun oikealle puolelleni. . .
        Revi siitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei Jumala ole milloinkaan sanonut kenellekkään enkelille, istu minun oikealle puolelleni. . .
        Revi siitä.

        Kuka tuossa kohdassa puhuu? Revi itse.


    • Anonyymi

      Ei kannata tehdä ihmisestä jumalaa koska se on synti.
      Jeesukseen meni Jumalan henki Johanneksen kasteessa eikä siittäessä.
      Jumalan henki eli läsnäolo on toiselta nimeltään Shekinah EL eli Jumalan naispuolinen persoona.
      Jumalan pojat siittivät ihmisten tyttäriä aivan alussa ja he olivat todennäköisesti enkeleitä Jumalan viestintuojia tai muita henkiolentoja.
      Paavali sotki asiat ihmisenä riippuen siitä keille kirje oli tarkoitettu. Hän oli markkinamies.

    • Anonyymi

      Jeesus on Jumalan poika.
      Jeesus puhui Jumalasta isänään!!!!!!!!!!!!!!!!!
      Aloituksen aloittaja on hakoteillä, kuka lahko on hänetkin eksyttänyt!!!!

      • Anonyymi

        Jeesus puhui kaikkien olevan Jumalan lapsia eli Jumalan kuvia.
        Toisin sanoen enkeleiden lapsia eli jälkeläisiä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus puhui kaikkien olevan Jumalan lapsia eli Jumalan kuvia.
        Toisin sanoen enkeleiden lapsia eli jälkeläisiä

        Höpö höpö.....

        olemme Jumalan lapsia, koska jumala loi ensimmäisen ihmisparin.

        enkeleiden lapsia?????????


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Höpö höpö.....

        olemme Jumalan lapsia, koska jumala loi ensimmäisen ihmisparin.

        enkeleiden lapsia?????????

        Sen jälkeen Jumalan pojat siittivät ihmisten tyttäriä ja heistä...
        Maa oli väkivaltaa täynnä ja näin ollen ainakin osa poikien jälkeläisistä oli pahoja.
        Olet yksinkertainen höpöhöpö


    • Anonyymi

      Anonyymi 12.9.2019 14:54

      Paavalilta: Tiitus 2:13: odottaessamme autuaallisen toivon täyttymistä ja suuren Jumalan ja Vapahtajamme Kristuksen Jeesuksen kirkkauden ilmestymistä.

      " Ehkä Paavali tarkoitti Jumalaa ja Kristusta erikseen, siis kahta eikä yhtä"

      -Paitsi että Kristus on Jeesus ja juuri hän lupasi palata. Vaikka toisaalta Jeesus on Jumala. Mutta kun tuossa on Vapahtajakin, ei ole kyse kuin Jeesuksen paluusta. (palannut vartiotonriuskonnon mukaan v.v. 1874 ja 1914. Arvaan kirjoittajan kuitenkin tarkoittaneen Raamatun Jeesusta).

      "1. Kor. 8:6 sen sijaan on täysin yksiselitteinen. "
      -Tuo Kor. 8 luku koskee uhrilihan syömistä, 8:18:1 Mitä sitten epäjumalille uhrattuun lihaan ...
      Ja 8:6 siis tuo esille Jumalan ja Jeesuksen samuuden "yksi Jumala, Isä, josta kaikki on ja johon me olemme luodut, ja yksi Herra, Jeesus Kristus"

      Paavalilta, kuten Tiitus 2:13: odottaessamme autuaallisen toivon täyttymistä ja suuren Jumalan ja Vapahtajamme Kristuksen Jeesuksen kirkkauden ilmestymistä.

      2 Korintt. 5:19 Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa

      -Vartiotorniuskonto on kopsannut adventisteilta tavan sanoa Jeesusta enkeli Mikaeliksi. Adventistit ovat virheen huomanneet ja luopuneet siitä.
      Sehän Raamatun kannalta merkitseekin, että jehoova murhaa viattoman enkelin ristillä, jotta vartiotorni saa kirjoittaa: Nyt on ihminen vapahdettu

      • Anonyymi

        Asia on kuitenkin niin , että Jumalan henki/enkelivoima meni jeesukseen kasteessa eli Jeesus toimi Jumalan välikappaleena ja tahdon mukaan.

        Lahkosaarnaajasta ei saa minkään kirjeen tai erehdyksen kautta Jumalaa millään.


      • Anonyymi

        En tiennytkään että vartiotornisi arvuuttelee sinulle mitä kasteessa Jeesukseen meni.

        Enkelivoima ?
        Henki ?

        - Ja sittemmin kerrotaankin Jeesuksesta enemmän:
        Filipp.2:7: vaan tyhjensi itsensä ja otti orjan muodon, tuli ihmisten kaltaiseksi
        -Ja jeesuksen jumaluuden ilmoittaakin taas heti 11 jae, Filipp. 2:11 ja jokaisen kielen pitää tunnustaman Isän Jumalan kunniaksi, että Jeesus Kristus on Herra

        Kasteessa tehtiin asioita selväksi läsnäolijoille, kuten
        Matt. 3:17 Ja katso, taivaista kuului ääni, joka sanoi: "Tämä on minun rakas Poikani, johon minä olen mielistynyt

        2 Korintt. 5:19 Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa

        -Vartiotorniuskonto on kopsannut adventisteilta tavan sanoa Jeesusta enkeli Mikaeliksi. Adventistit ovat virheen huomanneet ja luopuneet siitä.
        Sehän Raamatun kannalta merkitseekin, että jehoova murhaa viattoman enkelin ristillä, jotta vartiotorni saa kirjoittaa: Nyt on ihminen vapahdettu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Asia on kuitenkin niin , että Jumalan henki/enkelivoima meni jeesukseen kasteessa eli Jeesus toimi Jumalan välikappaleena ja tahdon mukaan.

        Lahkosaarnaajasta ei saa minkään kirjeen tai erehdyksen kautta Jumalaa millään.

        Ajatus ihmis-Jeesuksesta, jonka Jumala otti kasteessa pojakseen, sai kannatusta varhaisessa kirkossa, mutta väistyi ihmiseksi tulleen jumalolennon (sittemmin itse Jumalan) tieltä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ajatus ihmis-Jeesuksesta, jonka Jumala otti kasteessa pojakseen, sai kannatusta varhaisessa kirkossa, mutta väistyi ihmiseksi tulleen jumalolennon (sittemmin itse Jumalan) tieltä.

        Se oli päivänselvä valaistuminen eli henkinen herääminen taivaallisen valon avulla.
        SE on selvää joka uskonnossa ja kaikkina aikoina.


    • Anonyymi

      Jeesus ei ole jumala, koska puhuu isästään!

      • Anonyymi

        Minun Herrani,minun Jumalani.
        Ehkä ei sinun koska olet Jehovan todistaja.
        Revi siitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minun Herrani,minun Jumalani.
        Ehkä ei sinun koska olet Jehovan todistaja.
        Revi siitä.

        Jeesuksella on sama Isä ja Jumala kuin hänen veljillään, Joh. 20:17.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesuksella on sama Isä ja Jumala kuin hänen veljillään, Joh. 20:17.

        Tietenkin, koska Hän oli vielä ihmisen muodossa.
        Mutta ei kauaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tietenkin, koska Hän oli vielä ihmisen muodossa.
        Mutta ei kauaa.

        Jos Hän oli ihmisen muodossa, miksi Tuomas sanoi: Minun Herrani ja minun Jumalani! Eihän ihmistä saanut pitää Jumalana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos Hän oli ihmisen muodossa, miksi Tuomas sanoi: Minun Herrani ja minun Jumalani! Eihän ihmistä saanut pitää Jumalana.

        Hän oli sekä täysi ihminen, että täysi Jumala.
        Siksi Hän pystyikin lunastamaan meidät ja tuli ihmiseksi.

        Muuten, eihän Poika Jumala voinut mennä Poika Jumalan tykö vaan Isä Jumalan tykö.

        Tuomas ymmärsi nähdessään ylösnousseen Jeesuksen, että kysymyksessä oli ylösnoussut Jeesus joka oli hänen Herransa ja Jumalansa. Kyllä Jeesus oli jo asiasta heille puhunut, joten ei se ollut Tuomakselle mitään uutta.
        Hän suullaan tunnusti että Jeesus on Herra.

        Tunnustatko sinä? Vai pelkäätkö tunnustaa? Kuka on se joka toivoo, ettet tunnustaisi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hän oli sekä täysi ihminen, että täysi Jumala.
        Siksi Hän pystyikin lunastamaan meidät ja tuli ihmiseksi.

        Muuten, eihän Poika Jumala voinut mennä Poika Jumalan tykö vaan Isä Jumalan tykö.

        Tuomas ymmärsi nähdessään ylösnousseen Jeesuksen, että kysymyksessä oli ylösnoussut Jeesus joka oli hänen Herransa ja Jumalansa. Kyllä Jeesus oli jo asiasta heille puhunut, joten ei se ollut Tuomakselle mitään uutta.
        Hän suullaan tunnusti että Jeesus on Herra.

        Tunnustatko sinä? Vai pelkäätkö tunnustaa? Kuka on se joka toivoo, ettet tunnustaisi?

        Eli Jeesus on ja ei ole Jumala, tarpeen mukaan, vieläpä samassa evankeliumin luvussa.

        On Jumala (Joh. 20:28): Tuomas sanoi: "Minun Herrani ja Jumalani!"

        Ei ole Jumala (Joh. 20:17): Mene sinä viemään sanaa veljilleni ja sano heille, että minä nousen oman Isäni ja teidän Isänne luo, oman Jumalani ja teidän Jumalanne luo.

        Tuolla tyylillä voikin selittää mitä vain.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli Jeesus on ja ei ole Jumala, tarpeen mukaan, vieläpä samassa evankeliumin luvussa.

        On Jumala (Joh. 20:28): Tuomas sanoi: "Minun Herrani ja Jumalani!"

        Ei ole Jumala (Joh. 20:17): Mene sinä viemään sanaa veljilleni ja sano heille, että minä nousen oman Isäni ja teidän Isänne luo, oman Jumalani ja teidän Jumalanne luo.

        Tuolla tyylillä voikin selittää mitä vain.

        Tutkimuksen mukaan tuo Tuomas- kohta on lisätty tekstiin satoja vuosia myöhemmin
        Aramean- Kreikan sanakirja "? omko Uusi testamentti tosiaan kijoitettu Kreikaksi ? " - Löytyy netistä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tutkimuksen mukaan tuo Tuomas- kohta on lisätty tekstiin satoja vuosia myöhemmin
        Aramean- Kreikan sanakirja "? omko Uusi testamentti tosiaan kijoitettu Kreikaksi ? " - Löytyy netistä

        Siltä se kuulostaakin. Jeesuksen Jumaluus ei kuulunut hänen ensimmäisten seuraajiensa käsityksiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siltä se kuulostaakin. Jeesuksen Jumaluus ei kuulunut hänen ensimmäisten seuraajiensa käsityksiin.

        Mooseskin oli jumala faaraolle. Jeesusko ei sitten olisi.
        Kyllä ootte tyhmiä.


    • Anonyymi

      Anonyymi 12.9.2019 21:24

      "On Jumala (Joh. 20:28): Tuomas sanoi: "Minun Herrani ja Jumalani!" "

      "Ei ole Jumala (Joh. 20:17): Mene sinä viemään sanaa veljilleni ja sano heille, että minä nousen oman Isäni ja teidän Isänne luo, oman Jumalani ja teidän Jumalanne luo."

      -Tuossa vartiotornisi kieltää Raamatun ilmoituksen, yksinkertaiseksi heittäytyen.
      Toki vartiotornikirjoittajat ovatkin vain kansakoulupohjaisia.

      -Jeesuksen kaksinaisuus ilmoitetaan Raamatussa:
      Filipp.2:7: vaan tyhjensi itsensä ja otti orjan muodon, tuli ihmisten kaltaiseksi
      -Ja jeesuksen jumaluuden ilmoittaakin taas heti 11 jae, Filipp. 2:11 ja jokaisen kielen pitää tunnustaman Isän Jumalan kunniaksi, että Jeesus Kristus on Herra

      -Paitsi että Raamattu ilmoittaa asian, se on myös ymmärrettävissä:

      2 Korintt. 5:19 Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa

      -Vartiotorniuskonto on kopsannut adventisteilta tavan sanoa Jeesusta enkeli Mikaeliksi. Adventistit ovat virheen huomanneet ja luopuneet siitä.
      Sehän Raamatun kannalta merkitseekin, että jehoova murhaa viattoman enkelin ristillä, jotta vartiotorni saa kirjoittaa: Nyt on ihminen vapahdettu

      • Anonyymi

        Tuomas oli vain ihminen, erehtyväinen. Miten te ette käsitä tuotakaan.
        Paavali ei ollut ikinä edes tavannut Jeesusta ehkä siksi nuo kaikkia erehdykset.
        Ette voi Paavalin kirjeillä kumota koko Raamattua eikä edesJeesuksen omia sanoja.


      • Anonyymi

        Anonyymi 13.9.2019 12:38

        "Tuomas oli vain ihminen"
        -Jonka tunnustuksen Jeesus otti vastaan, juuri sinunkin vuoksesi.

        -Niin, Kristitylle Raamattu on Jumalan Sana.
        Vartiotorniuskonnolle jumalan sana on vartiotorni. Mutta värväystarkoituksessa pitää puuttua Raamatun Sanaan.

        2 Korintt. 5:19 Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa

        -Vartiotorniuskonto on kopsannut adventisteilta tavan sanoa Jeesusta enkeli Mikaeliksi. Adventistit ovat virheen huomanneet ja luopuneet siitä.
        Sehän Raamatun kannalta merkitseekin, että jehoova murhaa viattoman enkelin ristillä, jotta vartiotorni saa kirjoittaa: Nyt on ihminen vapahdettu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Anonyymi 13.9.2019 12:38

        "Tuomas oli vain ihminen"
        -Jonka tunnustuksen Jeesus otti vastaan, juuri sinunkin vuoksesi.

        -Niin, Kristitylle Raamattu on Jumalan Sana.
        Vartiotorniuskonnolle jumalan sana on vartiotorni. Mutta värväystarkoituksessa pitää puuttua Raamatun Sanaan.

        2 Korintt. 5:19 Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa

        -Vartiotorniuskonto on kopsannut adventisteilta tavan sanoa Jeesusta enkeli Mikaeliksi. Adventistit ovat virheen huomanneet ja luopuneet siitä.
        Sehän Raamatun kannalta merkitseekin, että jehoova murhaa viattoman enkelin ristillä, jotta vartiotorni saa kirjoittaa: Nyt on ihminen vapahdettu

        Tuomaksen todistus on sinulle siis tärkeämpi kuin Jeesuksen itsensä todistus? (Joh. 17:3, 20:17)


      • Anonyymi

        Tuomas uskoi, koska näki (Joh. 20:29). Jumalaa ei kuitenkaan kukaan ole koskaan nähnyt (Joh. 1:18). Mitä Tuomas siis uskoi?


    • Anonyymi

      1 Kor. 15: 47. "Ensimmäinen ihminen on maallinen, maasta lähtöisin (Aadam) toinen ihminen on (Jumala/Herra/JHVH/kyrios) taivaasta."
      Repikää siitä.
      Ootte te jehovalaiset uppiniskaista porukkaa. Ihan niinkuin Jeesuksen ajan uskonnolliset johtajat.

    • Anonyymi

      Kristinusko tarvitsee uuden uskonpuhdistuksen pakanuuden kahleista ja siitä poistetaan: Jeesuksen jumaluus, joulu pakanallisena juhlana, veriliha ja veren käyttäminen, sianliha ja koirat, Jeesuksen messiaanisuus ennen toista ilmestystä,
      Juutalaisten ja muiden häirintä ja käännyttäminen... Jatka siitä itse

      • Anonyymi

        Eli pitäisi palata juutalaiskristillisyyteen, joka hävisi ajan hämärään? Kiitos, mutta ei kiitos.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli pitäisi palata juutalaiskristillisyyteen, joka hävisi ajan hämärään? Kiitos, mutta ei kiitos.

        Ei se ole mihinkään kadonnut.
        Messiaaniset juutalaiset on kasvava joukko tänäkin päivänä. Käy Israelissa ja näe.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei se ole mihinkään kadonnut.
        Messiaaniset juutalaiset on kasvava joukko tänäkin päivänä. Käy Israelissa ja näe.

        Messiaaniset juutalaiset ovat karismaattisia helluntalaisia?
        Jeesus ei ollut Jumala joten he ovat kaikki väärässä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Messiaaniset juutalaiset ovat karismaattisia helluntalaisia?
        Jeesus ei ollut Jumala joten he ovat kaikki väärässä.

        Tarkoitin jonkinlaista Noalaisuutta kristityille ja normaalia juutalaisuutta muille.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      2
      14921
    2. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3095
    3. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3086
    4. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3080
    5. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      3079
    6. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3075
    7. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3075
    8. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3074
    9. Nancy Taylor

      😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍 ❤️ ­­­N­­­y­m­­­f­o­m­­­a­­­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl01560856#NancyTaylor 🔞💋❤️💋❤️💋
      Kauris
      0
      3074
    10. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3074
    Aihe