Pikkumiehen syndrooma on olemassa. Tunnen lyhyitä miehiä jonkin verran. Varmasti kaikilla koko vaikuttaa jotenkin itsetuntoon. Toiset heistä ovat enemmän sinut itsensä kanssa kuitenkin. Määrittelen pikkumieheksi alle 170cm miehen. Tuntemani pikkumiehet ja lyhyet miehet ovat 157-175cm. Lyhyt mies on mielestäni 170-175cm. Suurimmat itsetunto-ongelmat ovat olleet alle 160cm miehillä.
Ensinnäkin minusta on äärettömän surullista, jos joku ei ole hyväksynyt omaa kokoaan ja ulkonäköään, niitä Luojan meille antamia raameja. Ylipainoa ei tarvitse kenenkään hyväksyä, sille asialle voi ja pitääkin tehdä jotain (ns.terveyskysymys). Muun ulkonäön hyväksyminen kuuluu osana aikuiseksi kasvamista. On myös totta, että usein lyhyet miehet eivät ole naisten suosiossa eivätkä saa näin ollen "hyväksyntää" näiden taholta. Itsensä kuitenkin pitää hyväksyä, vaikka muut eivät hyväksyisi. Vastenmieliseksi pikkumiehen tekee agressiivinen ja kiivas halu päteä ja kompensoida. Sitä munanjatketta yritetään saada esim. koulutuksella ja tutkinnoilla, vallalla tai rahalla. Pikkumiehet ovat usein myös suulaita ja sosiaalisia. Yleensä se ainainen äänessä olemisen tarve ja ystävien keräily palautuu juuri siihen pohjattomaan kuulluksi ja nähdyksi tulemisen tarpeeseen. Olen myös huomannut agressiivisen kilpailun (näkyy esim. matkimisena) kuuluvan joidenkin pikkumiesten vakiokäyttäytymiseen. Nämä piirteet tekevät pikkumiehestä todella vastenmielisen, vielä vastenmielisemmän kuin hänen ulkonäkönsä.
Minä en ottaisi pikkumiessyndroomasta kärsivää miestä koskaan. Sillä täytyy olla vaikutusta parisuhteeseen. Nainen voi pahimmassa tapauksessa tukea miestään kompensoinnissa, pätemisessä ja kilpailussa ja lähteä mukaan siihen, etenkin jos naisella itsellään on myös itsetunto-ongelmia. Yleensä itsetunnoltaan samankaltaiset ihmiset hakeutuvat keskenään parisuhteeseen.
Se on mielestäni surullista, jos joku ei ole normaalimittainen ja omaa keskiverto ulkonäköä ja että ihminen joutuu sen vuoksi kärsimään. Sitä ei kuitenkaan pidä ratkaista kiivaalla kompensoinnilla, pätemisellä ja kilpailulla vaan hyväksymällä itsensä, vaikka muut eivät hyväksyisi. Pikkumiehen on aivan turha alkaa myöskään tavoittelemaan missi- tai mallityyppisiä naisia (eikä pidä muidenkaan miesten, jotka eivät itse täytä mallimittoja). Kyllähän niitä 150-155cm naisia löytyy vaikka ulkomailta alle 160cm miehille.. Mielestäni ihmiset jaetaan kauniisiin/komeisiin, tavallisen näköisiin ja keskivertoa vähemmän viehättäviin tai fyysisesti ei viehättäviin ihmisiin (en halua käyttää tässä yhteydessä sanaa ruma). Kannattaa tavoitella puolisoa siitä omasta kategoriasta. Itselleni parinvalinnassa merkitsee 40% persoona, luonne ja arvomaailma, 30% ulkonäkö, 30% älykkyys. Kaiken tulee tavallaan miellyttää.
Pikkumiehen syndrooma
13
<50
Vastaukset
Näitä syndroomia on monia. On huonon isän/äidin syndroomaa, lihavuus, laihuus, ujous-syndroomaa, koulutussyndroomaa....
En äkkisiltään edes tiedä, mitä kaikkea päänsisäistä outoutta ihmisillä ei olisi? Jotenkin huvittavaa oli se nainen, mikä oli rakastunut Wtc-torneihin.... :oD Toisaalta miten huikaisevaa, että joku itsestään löytää jonkun tuollaisen asian....
Kuitenkin uskon niinkin, ettei ole sellaista ihmistä, jota ei jokin pelko tai fobia vaanisi jossain... Se joka luulee päässeensä kaikesta yli, on huijannut vaan taitavasti itseään. Onnellisuus ja joku rauhallisuus ihmiseen tulee siitä, että se uskaltaa olla rikkinäinen ja vajavainen... Ja sallii sen muiltakin.- Anonyymi
Minä en kyllä koskaan ole tajunnut tätä pituusvaatimus-juttua!
Oma mieheni jonka kanssa oltu yhdessä jo 13 vuotta on saman pituinen kuin minä; 168 cm.
Kun muistelen nuoruuden seurusteluaikoja, en koskaan ole seurustellut pitkän miehen kanssa, kaikki reilusti alle 180 cm. Minulle merkitsee ennen kaikkea mitä sieltä sisältä löytyy, sillä p-skan kanssa en olisi vaikka oli kaksi metriä pitkä!
Lisäksi mieheni kaljuuntui jo varhain, mikä on suurelle osalle miehiä kauhu ja naisille ehdoton ei-ei. Meillä on ja on ollut hyvä turvallinen suhde, oma koti ja kolme lasta. Kissa ja koira, hyvät ammatit ja työt. Elämässä on ollut alamäkiäkin mutta ei pituuden tai hiusten puuttumisen takia! Naurettava ajatuskin. - Anonyymi
"Sitä munanjatketta yritetään saada esim. koulutuksella ja tutkinnoilla, vallalla tai rahalla."
Täysin luonnollista. Miehen parisuhdemarkkina-arvo koostuu ulkonäöstä, statuksesta, koulutuksesta ja varakkuudesta. On siis ihan normaalia, että yrität kompensoida heikkoa osa-aluetta muilla. Aloittaja kuitenkin leimaa puheliaat korkeakoulutetut miehet.
Sittenhän naiset kärsivät pahasti tästä syndroomasta, koska enemmistö korkeakouluopiskelijoista on naisia.
Hauskaa on, että taas tuli yksi todiste siitä, että naisille miehen pituus on todella tärkeää, vaikka osa naisista yrittää muuta selittääkin
"Yleensä itsetunnoltaan samankaltaiset ihmiset hakeutuvat keskenään parisuhteeseen."
Täysin tuulesta temmattu väite ilmamitään todellisuuspohjaa - Anonyymi
"Yleensä itsetunnoltaan samankaltaiset ihmiset hakeutuvat keskenään parisuhteeseen."
Tämäpä itsetunto hommeli ei selviäkään muutaman tapaamisen aikana, kun aina voi esittää. Todellisuus paljastuu usein vasta kun on jo oltu suhteessa jonkun aikaa.- Anonyymi
Ei välttämättä selviäkään. Ihmiset alkavat myös monella tavalla muistuttamaan toisiaan parisuhteen, varsinkin pitkän parisuhteen aikana. Ehkä paras pohja parisuhteelle toisen tuntemisen kannalta on pitkä ystävyyssuhde, joka on kestänyt vuosia. Siinä on ainakin oppinut tuntemaan toista.
Sinäpä kerroitkin itsestäsi aika paljon.
- Anonyymi
Tuo alkuperäinen aloitus on tehty jo 2013 ja vieläpä eri palstalla mutta joku tai jotkut sitä näyttää vieläkin fanittavan ja kopioivan useaan otteeseen tällä suhteet palstalla, ei alkuperäinen kirjoittaja. Ei ilmeisesti oma taito ilmaistaista asioita riitä. Siitä käytiin silloin vielä laajempikin keskustelu perusteluineen.
Anonyymi kirjoitti:
Tuo alkuperäinen aloitus on tehty jo 2013 ja vieläpä eri palstalla mutta joku tai jotkut sitä näyttää vieläkin fanittavan ja kopioivan useaan otteeseen tällä suhteet palstalla, ei alkuperäinen kirjoittaja. Ei ilmeisesti oma taito ilmaistaista asioita riitä. Siitä käytiin silloin vielä laajempikin keskustelu perusteluineen.
Nämä nostot palstan aamuhämäristä osoittavat kyllä hyvin, ettei mikään ole muuttunut . Ihan samat teemat, melkein samoin sanoin, vuodesta toiseen, vuosikymmenestä toiseen....
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi keksiä uutta kun vanhoihin teksteihin tulee vuodesta toiseen vastauksia? taisi pikkumiehellä mennä tunteisiin...
Anonyymi kirjoitti:
Miksi keksiä uutta kun vanhoihin teksteihin tulee vuodesta toiseen vastauksia? taisi pikkumiehellä mennä tunteisiin...
Varmasti tulee vastauksia, mutta tuleeko mitään uutta? Vai riittääkö se, että samoja kysymyksiä ja samoja vastauksia jauhetaan kymmeniä vuosia minkään muuttumatta?
- Anonyymi
Kaskenpolttaja kirjoitti:
Varmasti tulee vastauksia, mutta tuleeko mitään uutta? Vai riittääkö se, että samoja kysymyksiä ja samoja vastauksia jauhetaan kymmeniä vuosia minkään muuttumatta?
Eipä näihin koskaan mitään uutta asiaa tule, kun ne ätmit ovat vaan jankanneet niitä samoja asioita tällä palstalla jo vuosikausien ajan.
Anonyymi kirjoitti:
Eipä näihin koskaan mitään uutta asiaa tule, kun ne ätmit ovat vaan jankanneet niitä samoja asioita tällä palstalla jo vuosikausien ajan.
Niin minäkin luulen, että aihe on kaluttu luuhun asti
Itse en ole tainnut törmätä tuollaisiin syndroomiin pienillä miehillä...
-Aloittaja on tainnut luoda itse itselleen perusteet ja defenssit millä voi hakea pitkää miestä, vaikka itse onkin persevä hukkapätkä mitä ilmeisemmin..
-Hyvin tyypillinen huuto naiselta megafooniin tai profiili tekstiin, että: Alamittaiset älkööt vaivautuko!
-Eipä anna mielestäni kovin fiksua kuvaa ihmisestä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2077148
- 594682
Etsin vastaantulevista sua
Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s434534- 733312
Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko161975Tekis mieli lähestyä sua
Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗261727- 181707
Ajatteletko koskaan
Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹411590- 341479
- 1431257