Nopea ilmaston muutos on mahdollinen, jopa todennäköinen

4

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ja pöh.
      Tyypillistä alarmismihömppää.

• Anonyymi

Tuo ei ehkä ollut alarmistihömppää. Valitettavasti en osaa Saksaa kuin sen verran että tunnistin kielen. Tuossa jutussa voi olla kysymys nopeista luontaisista vaiheteluista.

Olen nähnyt ilmastotieteen 2000 vuoden käyrän. Siinä on useita nopeita nousuja ja laskuja. Niitä on siis ollut ennenkin ilman ihmisen vaikutuista. Ei tässä nykyajassa ole mitään poikeuksellista. Maallikkoalarmistit on vaan aivan sekaisin.

Ei ilmastoasiantuntijaksi tulla sillä tavalla, että niellään kritiikittömästi muiden maallikoiden väitteitä. Joutuu tekemään todella töitä, ja olemaan kriittinen sen suhteen mihin uskoo ja mihin ei.

Kun itse aloin aiheeseen tutustua jol 1960 luvulla kriittisyys on pelannut koko ajan. Niillä jotka on heränneet vasta tällä vuosikymmenellä se ei pelaa. 1970 luvulla ennustettioin jääkautta.

Sitten 1970 luvun lopulla joku alkoi ennustamaan lämpenemistä. Minä olen vain seuraillut tilannetta 1917 vuoteen asti. Silloin oli lehdessä kolumni ilmastonmuutoshömppää vastaan.

Juttu oli niin asiantunteva, että soitin sen kirjoittajalle, ja kysyin että mikähän oli CO2 taso 1800 luvulla ja mikä on kuolemanraja kasveilla. Hän otti selvää ja laittoi kolumnin otsikolla: Hiilidioksidipäästöt pelastaa ihmiskunnan.

Siitä nousikin niin suuri meteli, että piti muuttaa puhelinnumerot salaisiksi. Alarmistileiri alkoi riehumaan oikein urakalla. Myöhemmin sain kyllä häneen yhteyden työpaikan kautta. Hän oli erittäin kyllästynyt siihen, ettei valtavirtaa vastaan mahda mitään.

Nyt niitä jotka on valtavirtaa vastaan on jo paljon. 40 % kansasta vastustaa nykymenoa. Professori Korhola varoitti katastrofiuutisoinnin seurauksista jo 2013 vuonna luennolla.

Hänen ennusteensa on käynyt toteen. Jo puolet kansasta on tympääntynyt koko ilmastoaiheeseen. Koska alkaa avoin kapina. Ennenpitkää se alkaa. Persujen suosio johtuu paljolti heidän eriävästä ilmastokannastaan.

• Anonyymi

Ja pöh.
      Tyypillinen denialistikommentti.

• Anonyymi

Siinä n-tv:n artikkelissä on pääsoin kysymys tutkimuksista, jotka jääkairauksilla ja sedimenttitutkimuksilla on pyritty löytämään ja ajoittamaan ilmastomuutokset yli 10.000 vuoden ajalta. Ennenkaikki on siinä ollut tärkeä muutosten nopeus.
      Elämme juuri sellaisessa jaksossa joss itse aiheutettut muutokset johtavat toistaiseksi tunnetussa ajassa ja nopeudessa hyvin suurinkin muutoksiin. Juuri sellaisia on voitu naillä tutkimuksilla todettaa.

t. sama ulkomaalainen

PS: kannattaa muuten tranlatorilla kääntää koko kirjoituksen suomeksi.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Israel aloitti 3. maailmansodan

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.
      Maailman menoa
      531
      4448
    2. Kaksi vuotta

Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek
      Ikävä
      18
      3561
    3. Nainen, meidän talossa on säännöt

1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E
      Ikävä
      284
      2312
    4. Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden

"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia
      Hindulaisuus
      476
      2179
    5. Miksi me ei mies voida edes viestitellä irl?

En odota enkä vaadi mitään, voitaisiin vain olla yhteyksissä jollain tapaa ihan oikeasti.
      Ikävä
      87
      1517
    6. Tekisin mitä vaan että

Pääsisin eroon susta.
      Ikävä
      157
      1383
    7. Onko kenellekään muulle käynyt niin

Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk
      Ikävä
      104
      1346
    8. Oliko Farmi-finaalitehtävät mielestäsi tasaveroisia Lloydin ja Johannan välillä?

Onnea Farmi-voitosta, Lloyd. Et tainnut olla ihan kaikkien suosikki, mutta puskit voittoon! Oliko finaalitehtävät miel
      Tv-sarjat
      64
      1291
    9. Onko hän elämäsi rakkaus?

Itse olen sitä mieltä että kyllä se näin taitaa nyt olla
      Ikävä
      65
      1234
    10. Mies haluaisin sinun kanssa

Rakkauslapsen. Hänestä tulisi tosi söpö ja fiksu.
      Ikävä
      84
      1144
    Aihe