Nopea ilmaston muutos on mahdollinen, jopa todennäköinen

Kielitaitoisille luettava:

https://www.n-tv.de/wissen/Warum-das-Klima-ploetzlich-kippen-koennte-article21256846.html

Tämä on alan huippuasiantutijoiden haastattelu nopeiten ilmastomuutosten mahdollisuudesta. He ovat pohtineet ja tutkineet aikaisempien nopeiten muutosten luonne, syyt ja ajoitukset. Näihin on käytetty eri tahoilla maailmaa kerättyjen laskeutumien vertailuja, joiden ajoitukset täsmäävät.

4

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ja pöh.
      Tyypillistä alarmismihömppää.

      • Anonyymi

        Tuo ei ehkä ollut alarmistihömppää. Valitettavasti en osaa Saksaa kuin sen verran että tunnistin kielen. Tuossa jutussa voi olla kysymys nopeista luontaisista vaiheteluista.

        Olen nähnyt ilmastotieteen 2000 vuoden käyrän. Siinä on useita nopeita nousuja ja laskuja. Niitä on siis ollut ennenkin ilman ihmisen vaikutuista. Ei tässä nykyajassa ole mitään poikeuksellista. Maallikkoalarmistit on vaan aivan sekaisin.

        Ei ilmastoasiantuntijaksi tulla sillä tavalla, että niellään kritiikittömästi muiden maallikoiden väitteitä. Joutuu tekemään todella töitä, ja olemaan kriittinen sen suhteen mihin uskoo ja mihin ei.

        Kun itse aloin aiheeseen tutustua jol 1960 luvulla kriittisyys on pelannut koko ajan. Niillä jotka on heränneet vasta tällä vuosikymmenellä se ei pelaa. 1970 luvulla ennustettioin jääkautta.

        Sitten 1970 luvun lopulla joku alkoi ennustamaan lämpenemistä. Minä olen vain seuraillut tilannetta 1917 vuoteen asti. Silloin oli lehdessä kolumni ilmastonmuutoshömppää vastaan.

        Juttu oli niin asiantunteva, että soitin sen kirjoittajalle, ja kysyin että mikähän oli CO2 taso 1800 luvulla ja mikä on kuolemanraja kasveilla. Hän otti selvää ja laittoi kolumnin otsikolla: Hiilidioksidipäästöt pelastaa ihmiskunnan.

        Siitä nousikin niin suuri meteli, että piti muuttaa puhelinnumerot salaisiksi. Alarmistileiri alkoi riehumaan oikein urakalla. Myöhemmin sain kyllä häneen yhteyden työpaikan kautta. Hän oli erittäin kyllästynyt siihen, ettei valtavirtaa vastaan mahda mitään.

        Nyt niitä jotka on valtavirtaa vastaan on jo paljon. 40 % kansasta vastustaa nykymenoa. Professori Korhola varoitti katastrofiuutisoinnin seurauksista jo 2013 vuonna luennolla.

        Hänen ennusteensa on käynyt toteen. Jo puolet kansasta on tympääntynyt koko ilmastoaiheeseen. Koska alkaa avoin kapina. Ennenpitkää se alkaa. Persujen suosio johtuu paljolti heidän eriävästä ilmastokannastaan.


    • Anonyymi

      Ja pöh.
      Tyypillinen denialistikommentti.

    • Anonyymi

      Siinä n-tv:n artikkelissä on pääsoin kysymys tutkimuksista, jotka jääkairauksilla ja sedimenttitutkimuksilla on pyritty löytämään ja ajoittamaan ilmastomuutokset yli 10.000 vuoden ajalta. Ennenkaikki on siinä ollut tärkeä muutosten nopeus.
      Elämme juuri sellaisessa jaksossa joss itse aiheutettut muutokset johtavat toistaiseksi tunnetussa ajassa ja nopeudessa hyvin suurinkin muutoksiin. Juuri sellaisia on voitu naillä tutkimuksilla todettaa.

      t. sama ulkomaalainen

      PS: kannattaa muuten tranlatorilla kääntää koko kirjoituksen suomeksi.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      174
      3154
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2121
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      2044
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1895
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      70
      1588
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1351
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1247
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1241
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1207
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1188
    Aihe