Kielitaitoisille luettava:
https://www.n-tv.de/wissen/Warum-das-Klima-ploetzlich-kippen-koennte-article21256846.html
Tämä on alan huippuasiantutijoiden haastattelu nopeiten ilmastomuutosten mahdollisuudesta. He ovat pohtineet ja tutkineet aikaisempien nopeiten muutosten luonne, syyt ja ajoitukset. Näihin on käytetty eri tahoilla maailmaa kerättyjen laskeutumien vertailuja, joiden ajoitukset täsmäävät.
https://www.n-tv.de/wissen/Warum-das-Klima-ploetzlich-kippen-koennte-article21256846.html
Tämä on alan huippuasiantutijoiden haastattelu nopeiten ilmastomuutosten mahdollisuudesta. He ovat pohtineet ja tutkineet aikaisempien nopeiten muutosten luonne, syyt ja ajoitukset. Näihin on käytetty eri tahoilla maailmaa kerättyjen laskeutumien vertailuja, joiden ajoitukset täsmäävät.
Vastaukset 4
Vanhimmat
Ja pöh.
Tyypillistä alarmismihömppää.
Tuo+ei+ehkä+ollut+alarmistihömppää.+Valitettavasti+en+osaa+Saksaa+kuin+sen+verran+että+tunnistin+kielen.+Tuossa+jutussa+voi+olla+kysymys+nopeista+luontaisista+vaiheteluista.+
Olen+nähnyt+ilmastotieteen+2000+vuoden+käyrän.+Siinä+on+useita+nopeita+nousuja+ja+laskuja.+Niitä+on+siis+ollut+ennenkin+ilman+ihmisen+vaikutuista.+Ei+tässä+nykyajassa+ole+mitään+poikeuksellista.+Maallikkoalarmistit+on+vaan+aivan+sekaisin.
Ei+ilmastoasiantuntijaksi+tulla+sillä+tavalla,+että+niellään+kritiikittömästi+muiden+maallikoiden+väitteitä.+Joutuu+tekemään+todella+töitä,+ja+olemaan+kriittinen+sen+suhteen+mihin+uskoo+ja+mihin+ei.
Kun+itse+aloin+aiheeseen+tutustua+jol+1960+luvulla+kriittisyys+on+pelannut+koko+ajan.+Niillä+jotka+on+heränneet+vasta+tällä+vuosikymmenellä+se+ei+pelaa.+1970+luvulla+ennustettioin+jääkautta.+
Sitten+1970+luvun+lopulla+joku+alkoi+ennustamaan+lämpenemistä.+Minä+olen+vain+seuraillut+tilannetta+1917+vuoteen+asti.+Silloin+oli+lehdessä+kolumni++ilmastonmuutoshömppää+vastaan.
Juttu+oli+niin+asiantunteva,+että+soitin+sen+kirjoittajalle,+ja+kysyin+että+mikähän+oli+CO2+taso+1800+luvulla+ja+mikä+on+kuolemanraja+kasveilla.+Hän+otti+selvää+ja+laittoi+kolumnin+otsikolla:+Hiilidioksidipäästöt+pelastaa+ihmiskunnan.
Siitä+nousikin+niin+suuri+meteli,+että+piti+muuttaa+puhelinnumerot+salaisiksi.+Alarmistileiri+alkoi+riehumaan+oikein+urakalla.+Myöhemmin+sain+kyllä+häneen+yhteyden+työpaikan+kautta.+Hän+oli+erittäin+kyllästynyt+siihen,+ettei+valtavirtaa+vastaan+mahda+mitään.
Nyt+niitä+jotka+on+valtavirtaa+vastaan+on+jo+paljon.+40+%+kansasta+vastustaa+nykymenoa.+Professori+Korhola+varoitti+katastrofiuutisoinnin+seurauksista+jo+2013+vuonna+luennolla.
+Hänen+ennusteensa+on+käynyt+toteen.+Jo+puolet+kansasta+on+tympääntynyt+koko+ilmastoaiheeseen.+Koska+alkaa+avoin+kapina.+Ennenpitkää+se+alkaa.+Persujen+suosio+johtuu+paljolti+heidän+eriävästä+ilmastokannastaan.
Ja pöh.
Tyypillinen denialistikommentti.
Siinä n-tv:n artikkelissä on pääsoin kysymys tutkimuksista, jotka jääkairauksilla ja sedimenttitutkimuksilla on pyritty löytämään ja ajoittamaan ilmastomuutokset yli 10.000 vuoden ajalta. Ennenkaikki on siinä ollut tärkeä muutosten nopeus.
Elämme juuri sellaisessa jaksossa joss itse aiheutettut muutokset johtavat toistaiseksi tunnetussa ajassa ja nopeudessa hyvin suurinkin muutoksiin. Juuri sellaisia on voitu naillä tutkimuksilla todettaa.
t. sama ulkomaalainen
PS: kannattaa muuten tranlatorilla kääntää koko kirjoituksen suomeksi.