Nopea ilmaston muutos on mahdollinen, jopa todennäköinen

4

77

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ja pöh.
      Tyypillistä alarmismihömppää.

• Anonyymi

Tuo ei ehkä ollut alarmistihömppää. Valitettavasti en osaa Saksaa kuin sen verran että tunnistin kielen. Tuossa jutussa voi olla kysymys nopeista luontaisista vaiheteluista.

Olen nähnyt ilmastotieteen 2000 vuoden käyrän. Siinä on useita nopeita nousuja ja laskuja. Niitä on siis ollut ennenkin ilman ihmisen vaikutuista. Ei tässä nykyajassa ole mitään poikeuksellista. Maallikkoalarmistit on vaan aivan sekaisin.

Ei ilmastoasiantuntijaksi tulla sillä tavalla, että niellään kritiikittömästi muiden maallikoiden väitteitä. Joutuu tekemään todella töitä, ja olemaan kriittinen sen suhteen mihin uskoo ja mihin ei.

Kun itse aloin aiheeseen tutustua jol 1960 luvulla kriittisyys on pelannut koko ajan. Niillä jotka on heränneet vasta tällä vuosikymmenellä se ei pelaa. 1970 luvulla ennustettioin jääkautta.

Sitten 1970 luvun lopulla joku alkoi ennustamaan lämpenemistä. Minä olen vain seuraillut tilannetta 1917 vuoteen asti. Silloin oli lehdessä kolumni ilmastonmuutoshömppää vastaan.

Juttu oli niin asiantunteva, että soitin sen kirjoittajalle, ja kysyin että mikähän oli CO2 taso 1800 luvulla ja mikä on kuolemanraja kasveilla. Hän otti selvää ja laittoi kolumnin otsikolla: Hiilidioksidipäästöt pelastaa ihmiskunnan.

Siitä nousikin niin suuri meteli, että piti muuttaa puhelinnumerot salaisiksi. Alarmistileiri alkoi riehumaan oikein urakalla. Myöhemmin sain kyllä häneen yhteyden työpaikan kautta. Hän oli erittäin kyllästynyt siihen, ettei valtavirtaa vastaan mahda mitään.

Nyt niitä jotka on valtavirtaa vastaan on jo paljon. 40 % kansasta vastustaa nykymenoa. Professori Korhola varoitti katastrofiuutisoinnin seurauksista jo 2013 vuonna luennolla.

Hänen ennusteensa on käynyt toteen. Jo puolet kansasta on tympääntynyt koko ilmastoaiheeseen. Koska alkaa avoin kapina. Ennenpitkää se alkaa. Persujen suosio johtuu paljolti heidän eriävästä ilmastokannastaan.

• Anonyymi

Ja pöh.
      Tyypillinen denialistikommentti.

• Anonyymi

Siinä n-tv:n artikkelissä on pääsoin kysymys tutkimuksista, jotka jääkairauksilla ja sedimenttitutkimuksilla on pyritty löytämään ja ajoittamaan ilmastomuutokset yli 10.000 vuoden ajalta. Ennenkaikki on siinä ollut tärkeä muutosten nopeus.
      Elämme juuri sellaisessa jaksossa joss itse aiheutettut muutokset johtavat toistaiseksi tunnetussa ajassa ja nopeudessa hyvin suurinkin muutoksiin. Juuri sellaisia on voitu naillä tutkimuksilla todettaa.

t. sama ulkomaalainen

PS: kannattaa muuten tranlatorilla kääntää koko kirjoituksen suomeksi.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä sanoisit

juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      189
      1905
    2. Mitä hyvää

Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1033
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

Missä meni pieleen?
      Ikävä
      99
      947
    4. Koillis motor

Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      20
      727
    5. 52
      694
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      588
    7. Kauhavan häiriköijistä

Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      28
      554
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      174
      546
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      518
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      202
      479
    Aihe