Ilmastosaarnaajat maailmanlopun uskonlahkoja

Anonyymi

Hämmästyttävintä on kuitenkin huomata, miten karismaattinen henkilö pystyy manipuloimaan seuraajansa täysin järjenvastaiseen toimintaan kerta toisensa jälkeen.

Historiallisista lahkoista mainitaan muun muassa kartanolaisuus, åkerblomilaisuus ja korpelalaisuus. Niihin tutustuminen on toivottavaa jo senkin takia, että lahkojen toimintaperiaatteet näyttävät kestävän aikaa. Mallit toistuvat.

Tässä on kirjan ansio, sillä se auttaa tunnistamaan erilaisten lahkojen, herätysliikkeiden ja uskonnollisten yhteisöjen toimintatapoja sellaisten ihmisten kautta, jotka ovat olleet jäseninä tai silminnäkijöinä.

Samalla valkenee, kuinka vaikeaa ilmiöön on puuttua silloinkin, kun johtaja vie lahkonsa jopa täysin perverssiin suuntaan.

Kartanolaisuuden karismaattinen johtaja Alma Kartano vaikutti 1900-luvun alkupuolella. Alma kielsi lihan syömisen, mutta söi sitä itse. Kielsi autolla ajamisen, mutta käytti autoa itse.

Nykypäivän lahkonjohtaja rakastaa rahaa
Kirjan mukaan nykypäivän Maria Åkerblom lienee Tapani Koivuniemi, joka on rakentanut itselleen lahjakkaiden, mutta hyväuskoisten ihmisten avulla bisneksen.

Yhdistävää on muun muassa se, että molemmat ovat luvanneet seuraajilleen yhteisöjensä tekevän vielä maailmanhistoriallisesti "merkittäviä mainetekoja".

Tästä tullaankin 2000 luvun uskonlahkoon ilmastosaarnaajiin jotka noudattaa samaa kaavaa...lettityttö on aivan kuten Maria äkerblåm aikanaan joka vetää tyhmiä hyväuskoisia ihmisiä perässään..

Greta Thunberg osoitti syyttävät sanansa maailman johtajille, liikuttui puheessaan kyyneliin: "Olette varastaneet unelmani ja lapsuuteni tyhjillä sanoilla"

Te olette varastaneet unelmani ja lapsuuteni tyhjillä sanoilla, ja kuitenkin minä olen yksi onnekkaista. Ihmiset kärsivät, ihmiset kuolevat, koko ekosysteemi on romahtamassa, Thunberg jyrähti.

On ikävä huomata että meidän peridenttikin haksahtaa näihin kahkolaisiin..

12

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ihmisiä on liikaa. Määrää pitäisi pienentää.

Kysymys on vain siitä, kenestä aloitetaan.

• Anonyymi

Haha, tuo ihmisten määrän vähentäminen pyörii teidän joidenkin mielessä niin kovasti. Joukkomurhafantasiat kun taitavat olla niin kiihoittavia, että piirissä runkkaillaan.

• Ei maailmassa ole kuin yksi merkittävä ongelma ja se on: liikaa ihmisiä.

Luonnollinen ajatus on vähentää väkimäärää.

Vähentäminen olisi pitänyt aloittaa jo ajat sitten. Aikaisemmin aloitettuna se olisi voitu toteuttaa siistimmin.

Mutta kyllä luontokin sen aikanaan toteuttaa. Kysymys on vai siitä paljonko ihminen ehtii aiheuttaa luonnolle tuhoa sitä ennen.

• Anonyymi

Se tyttö ei ole mikään johtaja. Jostain syystä pääsi mediaan ja kun huomattiin, että saa huomiota, niin sitä saitte mitä tilasitte. Sitä oikeaa raakaa ilmastotiedettä tekee tuhannet tiedemiehet ympäri maailman. Mikä helvetin vainoharha sinua ajaa kuvittelemaan, että he ovat väärässä? Nyt hei valoja päälle!

• Anonyymi

Näin vanhana hoitoalan ammattilaisena huomasi kyllä, että oli siinä Gretasssa vialla muutakin kuin se Asperger. Kuinkahan kauan menee ennenkuin romahtaa täysin. Hirvitti se tila sen verran, että en viitsinyt kuunnella kuin hetken.

Olisikohan siellä joku kiihkoileva uskonlahko taustalla. Siihen porukkaan olen joutunut tutustumaan rankimman mukaan. Joissakin uskonlahkoissa on todella kummallisia voimia, jotka kohdistetaan lahkosta eronneisiin,ja heidän läheisiinsä.

Saattaa totaalisesti tuhoutua koko elämä, kun ei enään pysty kunnolla tekemään työtä ja hoitamaan asioitaan. Terveydentilakin saatta romahtaa täysin. Niiden jakamassa lehdessä vuosikymmen sitten oikein kerskuttiin sillä, että he pystyy aiheuttamaanb sairauksia.

Kyllä ne pystyy. Olen joutunut sen henkilökohtaisesti kokemaan ensimmäisen kerran jo 40v. sitten. Nyt olen viimeiset 13 vuotta ollut sen noituuden kohteena. Totaalista tuhoa ne ei ole pystyneet aiheuttamaan, mutta paljon pahaa kuitenkin.

Se että totaalinen tuho on vältetty on johtunut yksinomaan siitä, että minulla on keinoni eliminoida sitä vaikuttamista. Toinen syy on se, että en pelkää mitään outoja kokemuksia niinkuin ihmiset yleensä pelkää.

Uskonnollisen paatoksen ilmastoasiassa olen havainnut jo vuosia sitten. Sellainen kun syntyy, niin mitään sen kanssa ristiriidassa olevia faktoja ei saa menemään jakeluun millään. Täytyy yrittää vaikuttaa niihin, jotka ei ole vielä hurahtaneet.

Päättelin jo jokin aika sitten, että uskonlahkot on ottaneet ilmastonmuutosopin omakseen. Sillä tavalla se yleensä menee. Ensin ollaan muutamian vuosikymmeniä vastaan. Sitten kun ne jonkin asian hyväksyy, ne on täysillä mukana.

Viime vuosina minua on vainonneet vihreät virkamiehet. Tänään ne on taas tulossa vaatimaan pihan siivousta, jota en ole pystynyt tekemään sen uskonnollisen vainon takia. Vihreät virkamioehet on äärettömäm kovasydämistä porukkaa.

Kysyin, että pitääkö määräykset toteuttaa, vaikka olisi sänkypotilas. Vastaus oli että kyllä pitää. Näin on asiat valtakunnassa. Tänne on tullut vihreä diktatuuri, joka on kansaa kohtaan täysin armoton.

Kohta on yli 100 000 kiinteistöä laittomassa tilassa sen pähkähullun viemärilain takia. Taannoin asiantuntija arvioi, että niitä uusia systeemeitä pystytään asentamaan ehkä 5000 vuodella. Se laiton tila kestää siis ainakin 20 vuotta. Näin vihreät kansaa rokottaa. Alkaako niillekin ihmisille satelemaan uhkasakkoja.

• Anonyymi

Tekstejäsi kun lukee, tuntuu että ainakin sinun täydellinen romahduksesi on hyvin lähellä. Lopeta lehtien lukeminen ja uutisten katselu ennen kuin on myöhäistä.

• Anonyymi

On aika huolestuttavaa kun koulutetut ja aikaisemmin järkevät ihmiset on sairastuneet ilmastoahdistuksen ja komppaa mielisairaiden mielihaluja

• Anonyymi

• Anonyymi

• Anonyymi

Ilmastoahdistus on mielisairaus

Unihäiriöitä, ylivirittyneisyyttä, alakuloisuutta tai levottomuutta. Muun muassa näitä oireita ilmastoahdistus voi aiheuttaa.

Kuvailu on peräisin Suomen Mielenterveys ry:n (Mieli) julkaisemasta raportista(siirryt toiseen palveluun), jonka on kirjoittanut Helsingin yliopiston tutkijatohtori Panu Pihkala. Raportti perustuu tutkimukseen sekä käytännön toiminn

Raportin mukaan mielialan vaihteluiden lisäksi ilmastoahdistus voi aiheuttaa vakavia vaikeuksia ylläpitää toimintakykyä. Myös pakko-oireista, ilmastoanoreksiaksi tai -ortoreksiaksi kutsuttua käyttäytymistä voi esiintyä

• Uskontokeskustelut uskontopalstalle.

• Anonyymi

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kiitos nainen

Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      12
      4370
    2. MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."

Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar
      Maailman menoa
      86
      2230
    3. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      556
      1718
    4. Kirjoita yhdellä sanalla

Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      101
      1451
    5. Olet hyvin erilainen

Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      67
      1157
    6. Yksi syy nainen miksi sinusta pidän

on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s
      Ikävä
      33
      1098
    7. Hyödyt Suomelle???

Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt
      Maailman menoa
      218
      971
    8. Tykkään sinusta ikuisesti

Olet niin mukava ja ihana ihminen rakas. ❤️
      Ikävä
      5
      968
    9. Hyvää Joulua mies!

Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o
      Ikävä
      60
      903
    10. Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!

Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill
      Suomalaiset julkkikset
      3
      888
    Aihe