Ortodoksinen kirkko saa vuosittain noin 2,6 miljoonaa euroa valtiontukea. Va-liitto on vastustanut tukea, mutta kysynpä nyt kääntäen: Miksi tuki tulisi säilyttää tai jopa korottaa sitä?
(Toivon, että tuen vastustajat malttavat odottaa pari päivää jotta saadaan muutama toisenlaisen kannan puolustus ensin.)
Ortodoksien valtiontuen puolustus
6
<50
Vastaukset
Nostan, tämä odottaa kommentteja.
Pitääkö tulkita, että tuki voidaan poistaa? Ainakaan täällä ei näytä löytyvän mitään vasta-argumentteja.
- Anonyymi
Valtiovarainvaliokunta näyttää olevan sitä mieltä, että tukea pitää jatkaa. Sillä mennään. Onko sitten tekohengistystä vai mitä ja missä äärin...
Sehän on tavallaan suoraan laissa, vaikka toisaalta summaa ei lyödä lukkoon. Jännää on se, että lain esitöissä ei mitenkään kerrota perustelua tuelle.
- Anonyymi
jori.mantysalo kirjoitti:
Sehän on tavallaan suoraan laissa, vaikka toisaalta summaa ei lyödä lukkoon. Jännää on se, että lain esitöissä ei mitenkään kerrota perustelua tuelle.
1. Perinteet, rantautunut Suomeen leskiajalla
Ortodoksisen kirkon erityinen asema pohjautuu pitkälti historiallisiin syihin
2. Veli Venäläinen voisi liittyä asiaan jotenkin
"Ortodoksinen kirkko saa vuosittain noin 2,6 miljoonaa euroa valtiontukea. Va-liitto on vastustanut tukea, mutta kysynpä nyt kääntäen: Miksi tuki tulisi säilyttää tai jopa korottaa sitä?"
Siksi, koska Ortodoksinen kirkko tekee tärkeää humanitääristä työtä julistaessaan evankeliumia ihmisille, jotta he eivät joutuisi tuomittavaksi iankaikkiseen kadotukseen, vaan pääsisivät Jumalan valtakuntaan ja iankaikkiseen elämään.
Sen parempaan tarkoitukseen ei valtion tukea voi antaakaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies pakko olla rehellinen
Kiinnostuin koska olet tosi komea ja sulla on ihana puheääni. Olen aika pinnallinen sitten kai... 😓 kyllä olet tosi rau566558Olet saanut kyllä tunnisteita
Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens394311- 542139
Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen
Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat381796Hirvenmaitojuusto
Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,61401Joka päivä olen lukenut
Lähes kaiken. Ne sanat ja miten olet minut nähnyt. Se sattuu niin syvälle sydämeen. Ehkä vain manipuloit tai jotain. Sil151169- 241084
Kerro mulle miksi juuri me
Kohdattiin? Tässä elämässä. Vaikka ollaan edelleen tutut tuntemattomat. Se on omituinen tunne.671067- 671008
- 8979