Tervetuloa JT kokouksiin, saatte sisällön elämäänne!

Anonyymi

Nyt sitä teillä ei ole, ainoastaan maallista turhanpäiväisyyttä pv toiseen.
Elämää ei ole syöminen , juominen ja WC juokseminen!

135

79

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Kiitos kutsusta, tulen!

• Anonyymi

Missä muut halukkaat, rohkeasti vaan !

• Anonyymi

En mä halua enkä viitsi tulla, ennen kuin tuo ylikonservatiivinen pukeutuminen loppuu. Ei tarvitse olla epäsiisti ja rikkinäiset vaatteet, mutta mummo ja vaari tyyliset ihmiset eivät vedä.

• Anonyymi

Saako valtakunnansalin WC:ssä remmiä?

• mietin samaa saaks pakarat sinisiks oikein kunnolla,taitaa olla vaan pikkulasten pelotteluu.

• Anonyymi

Eikä myöskään kadunkulmissa tumput suorina seisominen.

• Anonyymi

Oli kuitenkin hienoa nähdä, että Vartiotorni on maailman eniten painetuin lehti 42 miljoonaa kappaletta kutakin uutta lehteä kohden. Ja se on ilmestynyt yli sadan vuoden ajan. Toisena tulee Herätkää 41miljoonaa kappaletta kutakin lehteä kohden. Sillekin tuli sata vuotta täyteen. Paljon sitä on luettu ja luetaan. Ja 360 maassa molemmat saatavilla. Siunaus ja suojelus nähtävissä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Oli kuitenkin hienoa nähdä, että Vartiotorni on maailman eniten painetuin lehti 42 miljoonaa kappaletta kutakin uutta lehteä kohden. Ja se on ilmestynyt yli sadan vuoden ajan. Toisena tulee Herätkää 41miljoonaa kappaletta kutakin lehteä kohden. Sillekin tuli sata vuotta täyteen. Paljon sitä on luettu ja luetaan. Ja 360 maassa molemmat saatavilla. Siunaus ja suojelus nähtävissä.

Ja yli 900:lla kielellä. Löydätkö vertaista?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja yli 900:lla kielellä. Löydätkö vertaista?

Eipä sitä juuri lueta. Otetaan vain säälistä, että päästäisiin teistä eroon.
        Muuten: mitenkäs se Valitut Palat?
        Se ostetaan ja siitä maksetaan. Siksikö vain että se heitetään roskiin, niinkuin teidän säälittävät lehdet.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Paitsi, että kumpikin ilmestyy nykyisin vain 16 sivuisena 3 nroa vuodessa.

Vanhaan hyvään aikaan molemmat ilmestyivät 32 sivuisina 24 kertaa vuodessa...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

" Siunaus ja suojelus nähtävissä. "

Jehovalaisuus on ihmislähtöinen harhaoppi. Ei mitään yhteistä kristiuskon kanssa.
        " Hyviin tekoihin "perustuva Jumalan sanan vastaista jolla ei ole Jumalan siunausta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

" Siunaus ja suojelus nähtävissä. "

Jehovalaisuus on ihmislähtöinen harhaoppi. Ei mitään yhteistä kristiuskon kanssa.
        " Hyviin tekoihin "perustuva Jumalan sanan vastaista jolla ei ole Jumalan siunausta.

Kuten kaikki muutkin lahkot ja kirkot... Ei mulla muuta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Muutamalla jehovalaisella tutulla oli talon vintti täynnä sileitä ja lukemattomia Vartiotorneja yms. Lehtiä pidettiin kai eristeenä.

• Anonyymi

Anonyymi Tänään 02:14

" Oli kuitenkin hienoa nähdä, että Vartiotorni on maailman eniten painetuin lehti "

-Ja eniten salattu ja hävetty levittäjäkuntansa piirissä.
      Jos siitä ottaa valokopion ja vetää punaviivan alle: "Meillä on ylitsepursuavat todisteet maailmanlopusta vuodelle 1975" sekä toimittaa postiluukkuun, niin hämmästyttävän usein sen saa asiasta tietämätön järkyttyvä, lahkon toista puolta tuntematon, mielenhallinnalla kävelevä vartiotornikaupustelija.

Toinen mahdollisuus on aggressiiviseksi käyvä todistajaparka.

-Vanhat vartiotornit kerättiin valtakunnansaleilta jo viime vuosituhannella pois, missä niitä nyt sitten olikaan.

• Anonyymi

" Oli kuitenkin . ." j.n.e.
        Siis; oli. Vaan ei ole enää.
        Ihan samoin kuin koko lahko pian. Ei ole enää.
        Se joutuu historian havinaan, eikä sitä enää muisteta.
        Se jää pieneksi reunahuomautukseksi historian kirjoihin, kuten Montanolaiset ja Markionistit.

• Anonyymi

Herätys, eletään netti aikaa ja ymmärtäjien aikaa.
        Täällä ymmärtämisen taito on nolla!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Herätys, eletään netti aikaa ja ymmärtäjien aikaa.
        Täällä ymmärtämisen taito on nolla!

Ja sen huomaa erityisesti Jehovan todistajista. Ihmekös tuo, koska ovat laittaneet aivonsa narikkaan.

• Kiitos tarjouksesta, mutta annan joka päivä hyvin samankaltaista sisältöä WC-pönttöön. Siinä on vielä se hyvä puoli, että siitä pääsee eroon nupista vetämällä, toisin kuin jt-sisällöstä.
      Sillä sanoihan aaprabam jessulille ennen Kolkattaa, että muista käydä pisulilla ja kakkulilla ennen, ettei sitten tiurua reittä pitkin.

• Anonyymi

Kyllä on hävitöntä kirjoitelua!!! Jeesus tulee ja syö sinut kuin suupalan ja heitää saatanalle leikkikaluksi. Näin on varma juttu kun JEHOVAN OMIA pilkkaat!!!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä on hävitöntä kirjoitelua!!! Jeesus tulee ja syö sinut kuin suupalan ja heitää saatanalle leikkikaluksi. Näin on varma juttu kun JEHOVAN OMIA pilkkaat!!!

Kielen käyttösi on sopimatonta. Miten voi kirjoittaa " Jeesuksen puolesta " tällaista. Ei hän tarvitse ihmistä puolustajakseen. Hän tietää mitä syntiinlangenneessa ihmisessä on!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kielen käyttösi on sopimatonta. Miten voi kirjoittaa " Jeesuksen puolesta " tällaista. Ei hän tarvitse ihmistä puolustajakseen. Hän tietää mitä syntiinlangenneessa ihmisessä on!

Älä sinä puutu asiaan. Minulla on Jeesus SYDÄMESSÄ, minä kyllä tiedän ja minulla on oikeus puhua Jeesuksen ja Jehova-Jumalnkin puolesta, siilon kun huomaan jonkun olevan saatana-paneskelian vallassa.

• Anonyymi

Ei se ole mitään tervetuloa, vaan sinne pitää tulla. Jokaisen todistajan velvollisuus on käydä säännöllisesti kokouksissa, vaikka ei huvittaisi tai olisi jotain oikeasti tärkeämpääkin tekemistä. Opetus kokouksessa on enimmäkseen aina samaa, vanhoja asioita kierrätettynä. Uutta tulee vain harvoin.

• Anonyymi

Jos liityt, ja sitten jätät menemättä valtakunnansalilaitokselle (sitä ei saa sanoa kirkoksi) niin vanhin tulla taapertaa kotiovellesi.
        Jos valot eivät näy ovelle, vie radio eteiseen, että hän tietää oven avautumattomaksi tarkoituksella.
        Paitsi jollet keksi jotain hauskempaa jekkua.

• Anonyymi

Eräs veli vilkuili aina eri suuntiin, ennen kuin astuu salille, ettei vaan kukaan näe.

• Anonyymi

Ja sitten, kun kokouksissa yrittää käydä, eikä pysty ehkä kroonisen vakavan sairauden takia tai muista syistä saamaan säännöllisiä raportteja, joissa on paljon tunteja, mennään varoittamaan ystävälleni, että olen huonoa seuraa. Joten kiitos ei. Kotini on linnani ja turvapaikka, jossa on hyvä olla.

• Anonyymi

Palstalaiset pelkää tulla JT kokouksiin, tavallisia mammanpoikia ja akkoja ootte.

Kyllä maailman höppäpaska kelpaa!!!!

• Anonyymi

" pelkää tulla JT kokouksiin "

-Jos sinä kerran tiedät kertoa sen pelkäämisen asiaksi niin uskotaan.
        Kristittyjen parissa taas on odotettavissa rakkautta.

• Anonyymi

En ole käynyt siellä kokouksessa 25 vuoteen. Ei ole kukaan mennyt sanomaan nykyisille ystävilleni ja tutuille, että olen huonoa seuraa. Hyvin olen kelvannut. Ei lasketa tunteja..

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

" pelkää tulla JT kokouksiin "

-Jos sinä kerran tiedät kertoa sen pelkäämisen asiaksi niin uskotaan.
        Kristittyjen parissa taas on odotettavissa rakkautta.

Joo. Taas on luvuissa "hieman" suurpiirteisyyttä. Vaikkakin Vartiotornilehti on myös "yli sata" vuotta - 1879 on kuitenkin ensimmäinen julkaisuvuosi. Eli 149 vuotta on saatu Vartiotorni-lehteä lukea. Ja vaikka kieliversioita paljon onkin, ei toki ihan 900 eri kielellä - julkaisukieliä on tällä hetkellä 190. Faktat on suht. helppo tarkistaa, joten kiitos, kun annoit minulle ilon tarkentaa!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En ole käynyt siellä kokouksessa 25 vuoteen. Ei ole kukaan mennyt sanomaan nykyisille ystävilleni ja tutuille, että olen huonoa seuraa. Hyvin olen kelvannut. Ei lasketa tunteja..

Nykyisille tutuille ja ystävilleni kelpaan omana itsenäni. Ei kysellä ensin, että onko tunteja.

• Anonyymi

Näin kommentoi aito Jehovan todistaja. Sellaistenko seuraa haet?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En tiedä muista, mitä tekevät. Mutta minä en minnekään mene, missä seurastani varoitellaan, vaikka elän moraalisesti puhdasta elämää, ja ainoa syy huonoon seuraan on se, että en vakavan sairauteni takia pystynyt tuloksia saamaan toivotulla tavalla. Nöyryyttävintä oli se, että en tietänyt itse, että minusta niin ajateltiin. Ja kuitenkaan maailmallistenkaan kanssa ei olisi saanut olla. Olisi pitänyt olla yksin. Varmin tae siitä, että lopulta ajalehtii pois, on yksin jääminen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eipä kannata Luterilaistenkaan paljon kehuskella itseään. Minulla on sukulainen, joka on olmut Kifkon palveluksessa, ja on harras uskovainen. Hän sai vuosien ajan raivokohtauksia, kun en suostunut viettämään erilaisia Kirkon pyhäpäiviä. Sanoin, että en kuulu Kirkkoon. Se ei auttanut mitään. Vaikka en usko Kirkon opetuksiin, hän raivosi jatkuvasti niiden päivien vietoista. Lopulta yritin kertoa hänelle, että minua on turhaa yrittää saada viettämään mitään, vaikka en kuulyisi mihinkään uskontoon. En ole mikään uskovainen sellaisella tavalla. Yritin kdrtoa nuoruudestani, että en ole pyörinyt uskonnommisissa piireissä, mutta hän tiuskaisi ivallisesti, että "minua ei sinun nuoruutesi kiinnosta!". Tuollaiseenko uskontoon minun pitäisi liittyä ja viettää pyhäpäiviä? Ainoa uskonto, joka kiinnostaa edelleennin, on Jehovan todistajat. Mutta en ole niin varma enää, haluanko elää enää inuisesti, kaikkein vähiten niin ostaa Luterilaistdn ja muiden uskontojen taivaaseen liihottaminen. Kiitos vaan, mutta kiitos ei.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eipä kannata Luterilaistenkaan paljon kehuskella itseään. Minulla on sukulainen, joka on olmut Kifkon palveluksessa, ja on harras uskovainen. Hän sai vuosien ajan raivokohtauksia, kun en suostunut viettämään erilaisia Kirkon pyhäpäiviä. Sanoin, että en kuulu Kirkkoon. Se ei auttanut mitään. Vaikka en usko Kirkon opetuksiin, hän raivosi jatkuvasti niiden päivien vietoista. Lopulta yritin kertoa hänelle, että minua on turhaa yrittää saada viettämään mitään, vaikka en kuulyisi mihinkään uskontoon. En ole mikään uskovainen sellaisella tavalla. Yritin kdrtoa nuoruudestani, että en ole pyörinyt uskonnommisissa piireissä, mutta hän tiuskaisi ivallisesti, että "minua ei sinun nuoruutesi kiinnosta!". Tuollaiseenko uskontoon minun pitäisi liittyä ja viettää pyhäpäiviä? Ainoa uskonto, joka kiinnostaa edelleennin, on Jehovan todistajat. Mutta en ole niin varma enää, haluanko elää enää inuisesti, kaikkein vähiten niin ostaa Luterilaistdn ja muiden uskontojen taivaaseen liihottaminen. Kiitos vaan, mutta kiitos ei.

Korjaan:Kaikkein vähiten kiinnostaa Luterilaisten ja muiden taivaaseen liihottaminen. Ei kiinnosta yhtään. Eikä Raamattu tuollaista näkemystä tue. Pappien omia väännöksiä ja näkemyksiä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kirkossa ikävät ihmiset ovat kuitenkin vähemmistönä, jehovalaisissa enemmistönä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kirkossa ikävät ihmiset ovat kuitenkin vähemmistönä, jehovalaisissa enemmistönä.

Mitä mä siitä enemmistöstä välitän. Olen kiinnostunut vain siitä, mikä on totta. En ole laumasielu. Olen persoonallisempaa vähemmistöä, joka liittyy taiteisiin. Lisään viwlä sennin, että sukulaiseni katkaisi välut totaalisesti, koska en viettänyt Kirkon pyhäpäiviä. Lisäksi en usko samalla tavalla kuin hän. Niin että osaavat ne Luterilaisetkin katkoa perhe ja sukulaisuussiteitä. Tuskin enää ollaan yhteydessä. Ja sen sanon, että minuun on tueha vedota, mitä enemmistö tekee. Ajattelen omilla aivoillani itse, ja en muutenkaan ilman uskontoja pidä tavanomaisuudesta ja lauman mukana juoksijoista.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mitä mä siitä enemmistöstä välitän. Olen kiinnostunut vain siitä, mikä on totta. En ole laumasielu. Olen persoonallisempaa vähemmistöä, joka liittyy taiteisiin. Lisään viwlä sennin, että sukulaiseni katkaisi välut totaalisesti, koska en viettänyt Kirkon pyhäpäiviä. Lisäksi en usko samalla tavalla kuin hän. Niin että osaavat ne Luterilaisetkin katkoa perhe ja sukulaisuussiteitä. Tuskin enää ollaan yhteydessä. Ja sen sanon, että minuun on tueha vedota, mitä enemmistö tekee. Ajattelen omilla aivoillani itse, ja en muutenkaan ilman uskontoja pidä tavanomaisuudesta ja lauman mukana juoksijoista.

Ja vaikka Jehovan todistajatkaan eivät ole täydellisiä, niin ainoa oikea uskonto se on. Muista uskonnoista en välitä pätkän vertaa. En edes ole uskovaista tyyppiä. Ja Katolinen kirkko ei edes tunnusta Luterilaista siitä irrottautunutta uskontoa. Jehovan todistajat ovat poikkeus uskontojen joukossa, joka kiinnosti ja kiinnostaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin osaavat katkoa perhesiteitä, mutta jehovalaisissa sitä vaaditaan, kirkossa ei. Tässä on iso ero.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja vaikka Jehovan todistajatkaan eivät ole täydellisiä, niin ainoa oikea uskonto se on. Muista uskonnoista en välitä pätkän vertaa. En edes ole uskovaista tyyppiä. Ja Katolinen kirkko ei edes tunnusta Luterilaista siitä irrottautunutta uskontoa. Jehovan todistajat ovat poikkeus uskontojen joukossa, joka kiinnosti ja kiinnostaa.

Katoliset eivät ehkä tunnusta luterilaisia, mutta kun jehovantodistajia ei tunnusta kristilliseksi yksikään suuri kirkkokunta tai herätysliike. JT-oppi on lopun aikojen harhaoppi omine raamattuineen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

" on ollut kirkon palveluksessa ja on harras uskovainen. "
        Raamatun mukaan - uskovainen - on uudestisyntynyt Pyhän Hengen kautta, Jumalan lapseksi. Sukulaisesi käyttäytyminen todistaa täysin toista. Hän ns. muotojumalinen joka vain harrastaa uskontoa. Joka tapauksessa huonoa käytöstä. Mitään asiaa ei saa pakolla tehdä oikeutetuksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Korjaan:Kaikkein vähiten kiinnostaa Luterilaisten ja muiden taivaaseen liihottaminen. Ei kiinnosta yhtään. Eikä Raamattu tuollaista näkemystä tue. Pappien omia väännöksiä ja näkemyksiä.

" Eikä Raamattu tuollaista näkemystä tue. "

Eiköhän se ole oma näkemyksesi, ei Raamatun mukainen.

• Anonyymi

Joo jehovista saa sisältöä elämään. Se on pelkkää uskontoa uskontoa uskontoa uskontoa uskontoa ja uskontoa.

Arkipäivinä tämä näyttäytyy niin, että painostetaan tutkimaan järjestön kirjallisuutta joka pv.

Arkiviikolla näyttäytyy niin, että kaksi kokousta. Lisäksi valmistautuminen molempiin. Tämä syö käytännössä neljä iltaa viikosta. Viidennen päivän syö kenttä. Tarvis joka viikko käydä kentällä tai muuten voi vanhimmat huomautella... Plus valmistautuminen siihenkin.

Vuodessa kolme istumis maratoonia, konventtia. VALMISTAUDU niihinkin. VT salitalkoot keväinn zyksyin. Tuu ainakin paikalle jos ei muuta...

Eli jiiteenä elämäsi sisältö on yhtä samaa puuduttavaa JW ORGGIA.
      Jos ystävyys suhteet vie aikaa uskonnoltla, tärkeysjärjestyksesi on väärä.
      Jos työ vähänkin haittaa uskontoon osallistumista, vähennä töitä tai irtisano itsesi.
      Älä mielellään hanki koulutusta. Se voi tulla uskonnon tielle.
      JW ORG on tärkeämpi, kuin perheenjäsenesi.

Uskonnossa on edistyttävä jatkuvasti. Koskaan et tule riittämään. Aina voi valmistautua paremmin. Aina voi lisätä kenttää. Aina voi osallistua enemmän. Paranna vastaustesi laatua ja määrää.

Aina voi vähentää töitä. Aina voi vähentää ystävien kanssa hengailua. Ja varsinkin harrastuksia tulee rajoittaa, että voi täysipainoisemmin osallistua USKONTOON.

Tähän alaspäin viettävään kierteeseen sinut tullaan VELVOITTAMAAN kasteesi jälkeen. Jos et jatkuvasti edisty, tullaan painostamaan.

Siinä sisältöä JT elämään, joka semmosta haluaa.

Nimarilla 10 vuoden kokemus.

• Anonyymi

Jt uskonto onkin tie ja elämäntapa. Se ei ole sellainen, joka otetaan välillä tarvittaessa esiin. Ja kyllä minä mieluummin otan sitä jt rakkauspommitusta vastaan, kuin raivoamista pyhäpäivien vietosta tai ivallista tiuskimista, kun nuoruudestani kerron ohimennen. Tai muuta töykeää kohtelua, mitä tulee masilmasta, tai työpaikkakiusaamista ym. Olkoon sitten vaikka näyttelemistä, mutta mieluummin sitä. Plussat siitä Jehovan todistajille.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jt uskonto onkin tie ja elämäntapa. Se ei ole sellainen, joka otetaan välillä tarvittaessa esiin. Ja kyllä minä mieluummin otan sitä jt rakkauspommitusta vastaan, kuin raivoamista pyhäpäivien vietosta tai ivallista tiuskimista, kun nuoruudestani kerron ohimennen. Tai muuta töykeää kohtelua, mitä tulee masilmasta, tai työpaikkakiusaamista ym. Olkoon sitten vaikka näyttelemistä, mutta mieluummin sitä. Plussat siitä Jehovan todistajille.

Elämäntapa, mutta minkä ympärille keskittyvä? Jos nyt noudattaisi opetusta, joka oli virallista "valoa" parikymmentä vuotta sitten, joutuisi erotetuksi ja kartetuksi. Jehovan todistajissa kyse on siitä, että järjestöä pitää totella, aina. Kyseessä on siis kultti. Että sellainen elämäntapa.

• Anonyymi

"Olen kiinnostunut vain siitä, mikä on totta. "

-Niin ja saat valita kirjautumisen taivaaseen ( mielenvikaiseksi uuden valon mukaan) taikka odottelet pääsyä leijonein hymyiltäväksi. Sinne pääsy on luvattu ylitsepursuavin todistein vuonna 1975, moniko pääsi ?

• Anonyymi

Ei kirkollakaan ole mitään tarjottavaa. Synkkää virren veisuuta ja valitusvirsiä synkässä kirkossa Jeesuksen tappoase kaulassa roikkuen. Eipä paljon vedä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei kirkollakaan ole mitään tarjottavaa. Synkkää virren veisuuta ja valitusvirsiä synkässä kirkossa Jeesuksen tappoase kaulassa roikkuen. Eipä paljon vedä.

En kuulu kirkkoon, en helluntailaisiin enkä Jehovan todistajiin, mutta meidän tilaisuuksissamme ei ole virren veisuuta, ei ole tappoaseita, eikä muuta mainitsemaasi. Raamattuun perustuvaa opetusta senkin edestä.
        Ja parempaa kun valtakunnansalissa, jossa kulutin elämästäni parhaimmat vuoteni.
        Evankeliumiakin julistamme siellä missä ihmisiä on kohtaamalla heitä.
        Ei seisomalla tyhjänpanttina.
        Odotan innolla ensi kesän evankelioimismatkaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En kuulu kirkkoon, en helluntailaisiin enkä Jehovan todistajiin, mutta meidän tilaisuuksissamme ei ole virren veisuuta, ei ole tappoaseita, eikä muuta mainitsemaasi. Raamattuun perustuvaa opetusta senkin edestä.
        Ja parempaa kun valtakunnansalissa, jossa kulutin elämästäni parhaimmat vuoteni.
        Evankeliumiakin julistamme siellä missä ihmisiä on kohtaamalla heitä.
        Ei seisomalla tyhjänpanttina.
        Odotan innolla ensi kesän evankelioimismatkaa.

Jehovan todistajat on ainoa oikea uskonto. Mikään muu ei kiinnosta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jehovan todistajat on ainoa oikea uskonto. Mikään muu ei kiinnosta.

Millä perusteella?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Erityisesti joulu on ilon juhla, ja jouluilo on kirkossakin.

"Jeesuksen tappoase kaulassa roikkuen "
        -Sen tapaisena se pelkästään ensin miellettiin, mutta sitten pääsi vallalle se puoli, että Jumala antoi henkensä ihmisen pelastamiseksi, ja siltä kannalta tuo yhteismerkitys kristittyjen piirissä mielletään.

Lahko kun on kielteinen kaikkiaankin, on ristikin sopivaa sanoa tappoaseeksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

" ... tappoase, " ei ole risti, vaan maailman synti. Ihmisen lankeemuksen tähden Jeesus maksoi velkamme vuodattamalla verensä Golgatan kummulla. Sillä ilman uhria ei ole syntien anteeksiantamusta. Uskon kautta häneen pelastutaan. Siinä on Jumalan rakkaus!

• Anonyymi

uskonto ja totuus on kaksi eri asiaa.

• Anonyymi

Jehovan todistajat ovat ainoa oikea uskonto, ja heillä on totuus. Se on näin yksinkertaista.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jehovan todistajat ovat ainoa oikea uskonto, ja heillä on totuus. Se on näin yksinkertaista.

Onkohan tällaisessa vääntämisessä Jumalan siunausta ensinkään? Yksi trollaa "me ollaan parhaita" ja sen jälkeen alkaa pommitus - te olette huonoimpia. Ja tätä sitten jatketaan päivästä toiseen. Ainakin joutilasta aikaa on ja luultavasti myös kaljaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Onkohan tällaisessa vääntämisessä Jumalan siunausta ensinkään? Yksi trollaa "me ollaan parhaita" ja sen jälkeen alkaa pommitus - te olette huonoimpia. Ja tätä sitten jatketaan päivästä toiseen. Ainakin joutilasta aikaa on ja luultavasti myös kaljaa.

Täh?

• Anonyymi

Joo kuin yö ja päivä. Tai musta ja valkoinen. Fakta ja uskomus. Tieteellinen vs uskonnollinen maailmankuva.

Ja on huomattu, että nämä ei vaan millään sekoitu keskenään. Kuin öljy ja vesi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Oikein kirjoitit. Jehovan todistajat ovat tosiaan " uskonto," joita maailmassa on pilvin pimein. Uskonnoilla ei ratsasteta paratiisiin. Näin yksinkertainen on - totuus!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Joo kuin yö ja päivä. Tai musta ja valkoinen. Fakta ja uskomus. Tieteellinen vs uskonnollinen maailmankuva.

Ja on huomattu, että nämä ei vaan millään sekoitu keskenään. Kuin öljy ja vesi.

Amen!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mikä totuus, kertoisitko?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mikä totuus, kertoisitko?

Uskonnot kaikki pyrkimystä saada jumalan tai jumalien suosio ihmisen omilla töillä ja usein ahdistaa ihmistä kun ihmisen oma kuva on kuitenkin synnin mustaama ja asenteet ja motiivit ihminen aistii eikä ole sisäisesti vapaa vaikka kuinka hymyilisi ja joutuu elämää valheessa suhteessa itsensä ja lähimmäisten kanssa.
        Jehovan todistajia käy eniten Suomessa sääliksi se yritys ja kiipeily ja kaiken kukkuraksi toiset vahtii toisen kilvoittelua.
        Kristinusko on uskontojen vastakohta täysin
        Uskonto menee alhaalta ylöspäin ja kristinusko ylhäältä alaspäin.
        Suomessa kielen takia tätä ei tavallinen tallaaja ei edes erota kun usko sana ikäänkuin olis uskontoon päin kallellaan.mutta esim englantilaisen tai saksalaisen kanssa kun juttelee hän tajuaa heti .koska usko ja uskonto on täysin eri sana .
        Mediakin toistelee että kristinusko ja muut uskonnot vaikka asia on juuri päin vastoin.
        Ateismikin täyttää uskonnon määritelmät helpommin jota kristinusko ei ole.
        Itse raamatussakaan uskonto sanaa ei juuri esiinny kuin pari kertaa ja nekin viittauksina juutalaisen jyrkimmän lahkon uskonnon mukaan...

• Anonyymi

joo, muistetaan että jehovista vain ne 144 000 pääsee sinne paratiisiin.

• Anonyymi

Väärin.
        144 000 ovat juutalaisia

• Anonyymi

Anonyymi Eilen 20:35

"Jehovan todistajat on ainoa oikea uskonto. Mikään muu ei kiinnosta."

-Tuo vartiotorniuskonto on ihmisen tekemä.
      Russell aloitti vartiotornipainatuksella, Jeesuksen paluulla v. 1874 ja maailmanlopulla 1914.
      Ihmisenä hän muutti niitä, ihmisenä hän kopsasi paljon adventisteilta, ihmisenä hän otti pyramidimitat, toinen ihminen sanoi pyramidin saakutin raamatuksi.
      Ihminen antoi jehoovalle kortteerin Alcyonille, toinen ihminen hääti.
      Ihminen antoi lahkotaksvärkkityönormit, toiset ihmiset muuttivat niitä montakin kertaa.
      Ihminen siellä muuttelee Jeesuksen sukupolvea, sanoo taivaan täydeksi, ottaa kirjoille taivaaseen, pitää tärkeänä jäätelörahoja, pitää kultarolexia ranteessa, ottaa Raamatusta väärennöksen, hylkää ja hyväksyy siviilipalveluksen ...
      Onko ihmisestä moneksi ?

• Anonyymi

Niinhän se on ihmisten tekemä Luterulaisuuskin. Saksalainen mies kehitti Luterilaisuuden. Onko sillä merkitystä, onko sen kehittänyt saksalainen vai amerikkalainen mies? Kansalaisuusko oikean uskonnon ratkaisee, tai ajankohtako? Onko keskiajalla vai 1800 luvulla?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niinhän se on ihmisten tekemä Luterulaisuuskin. Saksalainen mies kehitti Luterilaisuuden. Onko sillä merkitystä, onko sen kehittänyt saksalainen vai amerikkalainen mies? Kansalaisuusko oikean uskonnon ratkaisee, tai ajankohtako? Onko keskiajalla vai 1800 luvulla?

Amerikasta tulee kaikki p . .ka. Saksasta kaikki erinomainen. Katso vaikka autoja.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miesten koulutuksella ja pyrkimyksillä on ratkaiseva ero. Martin Luther oli kouluttautunut tuhatvuotisen perinteiden akatemiassa teologiksi ja työskennellyt tuhatvuotisen Kirkon perinteen palveluksessa - hän oli teologian ammattilainen ja aikansa visionääri.

Ameriikassa ei ole kirkkohistoriaa eikä ameriikkalaisilla kaupallisilla "uskonnoilla" mitään kosketusta kirkkohistoriaan tai edes akateemista teologista perinnettä. Fiilispohjalta kyhätyt oppirakennelmat palvelevat omien tuotteiden massamyyntiä.

Teologinen pätevyys sekä julkaisuosaaminen jo 500 vuotta sitten Saksassa perustuivat vuosisatojen aikana koeteltuun Raamatun historian tuntemukseen sekä vuosisatoja kestäneeseen teologiseen tutkimukseen.

Ameriikassa ymmärrettiin rahanteon mahdollisuudet - myydään kouluttamattomille halvalla paljon kuvitettuja, tunteisiin vetoavia "uskonnollisia" lehtiä. Pääliikeideana kieltää kristinuskon fundamentit sekä tunnukset.

Siksi on iso ero saksalaisen akateemisen teologin ja ameriikkalaisten lehdenkustantajien taustaryhmissä. Uskonnossa teologinen pätevyys, kirkkohistorialliset perinteet ja Raamatun kulttuurihistorian tuntemus ovat kaikki kaikessa. ameriikkalaislehtiä on myyty kouluttamattomaan kansaan uppoavilla kuvitetuilla katastrofiskenaarioilla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miesten koulutuksella ja pyrkimyksillä on ratkaiseva ero. Martin Luther oli kouluttautunut tuhatvuotisen perinteiden akatemiassa teologiksi ja työskennellyt tuhatvuotisen Kirkon perinteen palveluksessa - hän oli teologian ammattilainen ja aikansa visionääri.

Ameriikassa ei ole kirkkohistoriaa eikä ameriikkalaisilla kaupallisilla "uskonnoilla" mitään kosketusta kirkkohistoriaan tai edes akateemista teologista perinnettä. Fiilispohjalta kyhätyt oppirakennelmat palvelevat omien tuotteiden massamyyntiä.

Teologinen pätevyys sekä julkaisuosaaminen jo 500 vuotta sitten Saksassa perustuivat vuosisatojen aikana koeteltuun Raamatun historian tuntemukseen sekä vuosisatoja kestäneeseen teologiseen tutkimukseen.

Ameriikassa ymmärrettiin rahanteon mahdollisuudet - myydään kouluttamattomille halvalla paljon kuvitettuja, tunteisiin vetoavia "uskonnollisia" lehtiä. Pääliikeideana kieltää kristinuskon fundamentit sekä tunnukset.

Siksi on iso ero saksalaisen akateemisen teologin ja ameriikkalaisten lehdenkustantajien taustaryhmissä. Uskonnossa teologinen pätevyys, kirkkohistorialliset perinteet ja Raamatun kulttuurihistorian tuntemus ovat kaikki kaikessa. ameriikkalaislehtiä on myyty kouluttamattomaan kansaan uppoavilla kuvitetuilla katastrofiskenaarioilla.

Niinhän sitä maailmassa ylvästellään korkeilla oppiarvoilla ja titteleillä. Nillä ei ole kuitenkaan mitään merkitystä Jumalalle. Hän sanoo suoraan Raamatussa, että eikö Jumala ole tehnyt tämän maailman viisautta hullutukseksi. Hän sanoo Raamatussa myös, että hän on salannut Raamatun totuuden viisailta, mutta ilmoittanut sen lapsille. Raamatun totuuden oppiminen ei vaadi korkeita oppiarvoja ja titteleitä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niinhän sitä maailmassa ylvästellään korkeilla oppiarvoilla ja titteleillä. Nillä ei ole kuitenkaan mitään merkitystä Jumalalle. Hän sanoo suoraan Raamatussa, että eikö Jumala ole tehnyt tämän maailman viisautta hullutukseksi. Hän sanoo Raamatussa myös, että hän on salannut Raamatun totuuden viisailta, mutta ilmoittanut sen lapsille. Raamatun totuuden oppiminen ei vaadi korkeita oppiarvoja ja titteleitä.

Raamattu on niin vanhaa tekstiä, että sitä ymmärtääkseen täytyy tuntea historiaa ja kieltä. Tämä vaatii opiskelua, ehkä myös oppiarvoja.

Jehovan todistajilta puuttuu nöyryyttä. He eivät halua nähdä vaivaa opiskellakseen teologiaa, vaan kuvittelevat tuntevansa totuuden, kun ovat viivanneet Vartiotornia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Luterilaisuus pohjaa Raamattuun
        Luther toi esiin Pyhän Kolminaisuuden edut Raamatun oppimisessa ja Jumaluuden ymmärtämisessä, niin että vartiotorni on sanonut Lutheria jehovantodistajaksi.

" Onko sillä merkitystä, onko sen kehittänyt saksalainen vai amerikkalainen "
        -Ei, vaan sillä että perustuuko se Raamattuun vai esim. vuoteen 1914. Taivas ensin suljetaan, sitten avataan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Raamattu on niin vanhaa tekstiä, että sitä ymmärtääkseen täytyy tuntea historiaa ja kieltä. Tämä vaatii opiskelua, ehkä myös oppiarvoja.

Jehovan todistajilta puuttuu nöyryyttä. He eivät halua nähdä vaivaa opiskellakseen teologiaa, vaan kuvittelevat tuntevansa totuuden, kun ovat viivanneet Vartiotornia.

Raamatun totuus on avoin kaikille. Siihen ei korkeita oppiarvoja tarvita. Se sanotaan suoraan Raamatussa. Ja yksinkertaisimmillaan Jumalaan saa yhteyden rukoilemalla vaikka yksikseen. Valimieheneä on vain Jeesus. Sekin sanotaan Raamatussa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Raamatun totuus on avoin kaikille. Siihen ei korkeita oppiarvoja tarvita. Se sanotaan suoraan Raamatussa. Ja yksinkertaisimmillaan Jumalaan saa yhteyden rukoilemalla vaikka yksikseen. Valimieheneä on vain Jeesus. Sekin sanotaan Raamatussa.

Jehovan todistajissa välimiehenä on hallintoelin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Varhaiskristityillä ei ollut Uutta testamenttia, vaan Jeesuksen opetuksia kulki suullisessa muodossa ja niitä käytettiin jumalanpalveluksissa Vanhan testamentin ohella.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No mitäs Luterilaisilta puuttuu, kun Katolinen kirkko ei tunnusta Luterilaisuutta, vaan pitää sitä harhaoppisuutena? Eikös tässä auta Martti Lutherin tai muiden oppiarvot mitään? Katolinen kirkkohan on kristikunnan pää.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No mitäs Luterilaisilta puuttuu, kun Katolinen kirkko ei tunnusta Luterilaisuutta, vaan pitää sitä harhaoppisuutena? Eikös tässä auta Martti Lutherin tai muiden oppiarvot mitään? Katolinen kirkkohan on kristikunnan pää.

" No mitäs Luterilaisilta puuttuu, kun Katolinen kirkko ei tunnusta Luterilaisuutta, "

- Kävin ao foorumeilla ja niin antoisaa, että suositan sullekin

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

" No mitäs Luterilaisilta puuttuu, kun Katolinen kirkko ei tunnusta Luterilaisuutta, "

- Kävin ao foorumeilla ja niin antoisaa, että suositan sullekin

Luterilaisuus ei todellakaan kiinnosta yhtään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Opetustyöllä on Suomessa pätevyysvaatimukset. Kouluttamattomat epäpätevät maallikot "opettavat" ameriikkalaisfirmoissa. Onneksi kukaan suomalainen ei enää suostu puoskarointiin. Juuri tuollaiset jehovismit, kuten "välimies"! "tämän maailman viisaus"! sekä "Raamatun periaate"! Koko porukka rippikouluun, niin alkaa silmät aueta!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Raamatuntutkimus on kyllä aika paljon mennyt eteenpäin Lutherin ajoista.

Vaikka jotkut kyllä ovat sitä mieltä, että raamatuntutkimus menee taaksepäin, eli pois taikauskosta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Opetustyöllä on Suomessa pätevyysvaatimukset. Kouluttamattomat epäpätevät maallikot "opettavat" ameriikkalaisfirmoissa. Onneksi kukaan suomalainen ei enää suostu puoskarointiin. Juuri tuollaiset jehovismit, kuten "välimies"! "tämän maailman viisaus"! sekä "Raamatun periaate"! Koko porukka rippikouluun, niin alkaa silmät aueta!

Rippikoulu ei vielä mitään, mutta eksegetiikan perusteet Vanhan ja Uuden testamentin osalta sekä kunnon siivu kirkkohistoriaa, niin alkaa kristinusko hahmottua.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Opetetaanko rippikoulussa teokraatista sodankäyntiä?
        Tiedän että valtakunnansalikirkoissa sitä opetetaan, mutta entäpä rippikoulussa?
        Saako siitä arvosanan? Esim. kiitettävä hyvä, tyydyttävä, tai reputtanut? Valtakunnansalikirkossa jos reputtaa, saa mökötystuomion.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Raamattu on jo käännetty esim. suomen kielelle!!!!!

Sieltä ovat VAIN JT LÖYTÄNEET RAAMATUNMUKAISEN USKON!!!!!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jehovan todistajissa välimiehenä on hallintoelin.

Sopaaaaaaaaaaa !!!!!

• Anonyymi

Minä mielummin katselen telkkarista Simpsoneita.

• Anonyymi

Yääk! ameriikkalaista roskaa! Sipsit ja kokis viereen sohvalle niin kyllä maha kasvaa!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Yääk! ameriikkalaista roskaa! Sipsit ja kokis viereen sohvalle niin kyllä maha kasvaa!

Niinkö sinä teet? Onko kokemusta?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jehovan todistajien uskonto nimenomaan on amerikkalaista roskaa.

• Kävin juuri asettamassa parempaa itsetehtyä sisältöä WC-pönttöön. Maassa eletään maallisesti, kyllä sitä on sitten iäisyys aikaa soitella harppua pilven lonkalla. Mahtaa muuten olla vi**un typerää näppäillä iäisyys harppua (lyyraa), jossa on vain kolmesta viiteen kieltä.. Hyvä jos saa Ukkonooan soitettua. Ei se kovin hengelliseltä kilvoitteluta kuulosta. Tai ehkä se on juuri sopivan vaativaa uskisille: eiköhän sitä iäisyyden ajan harjoittelulla tiputanssin melodia suju. HOHOHO

• Anonyymi

Minä nyt en minnekään pilven hattaralle halua harppua soittelemaan. Jos siellä soittaa joku suuri rock bändi, niin katsotaan sitten. Millä perusteella kuvitellaan, että harpun soitto vetoaa rokkareihin?

• Anonyymi

Mikä pelottaa tulla JT kokouksiin?????

• Anonyymi

Onko siellä rokkareita?

• Anonyymi

Kun siellä on vuosia istunut ja todennut että se on hyödytöntä ajan haaskausta niin eihän siinä mikään pelota.
        Järkeään pitää käyttää.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kun siellä on vuosia istunut ja todennut että se on hyödytöntä ajan haaskausta niin eihän siinä mikään pelota.
        Järkeään pitää käyttää.

Ja tilaa on. Siksi kai saleja myydään ja rahat tilitetään ameriikkaan. Viimeistään nyt kannattaa liittyä Kirkkoon. Se on lisäksi helppoa: Internetissä on Liity Kirkkoon -verkkopalvelu:

https://evl.fi/tietoa-kirkosta/jaseninfo/liity-kirkkoon

Kirkossa ei tarvitse epäillä opettajien pätevyyttä! Lisäksi lapset saavat asiantuntevan ja ennen kaikkea pätevän rippikoulutuksen! Lähes 4.000.000 suomalaista kuuluu Kirkkoon. Tule Sinäkin mukaan perinteiseen suomalaiseen kristilliseen Kirkkoon!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja tilaa on. Siksi kai saleja myydään ja rahat tilitetään ameriikkaan. Viimeistään nyt kannattaa liittyä Kirkkoon. Se on lisäksi helppoa: Internetissä on Liity Kirkkoon -verkkopalvelu:

Kirkossa ei tarvitse epäillä opettajien pätevyyttä! Lisäksi lapset saavat asiantuntevan ja ennen kaikkea pätevän rippikoulutuksen! Lähes 4.000.000 suomalaista kuuluu Kirkkoon. Tule Sinäkin mukaan perinteiseen suomalaiseen kristilliseen Kirkkoon!

En tule. Kirkko on liiankin perinteinen: se on historiallisesti ollut sortaja.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kirkossa on kovat hierarkiat. Ja saako siellä pyöriä rokkarit?

• Anonyymi

Se on olennaisen tärkeä asia rock musiikin harrastajana, että siellä ei syrjitä tämän takia. Ja onko siellä muitakin, jotka ovat kiinnostuneita rock musiikista? Tietenkään en tarkoita, että täytyisi olla rajuimmasta päästä. En itsekään sellaisesta pidä. Rock musiikki on minulle kuitenkin niin tärkeä asia, että en minkään takia siitä luovu. Jos sitä vaaditaan, niin ei kiitos. En ole onnellinen ilman rock musiikkia.

• Tyhmyys on aina kammoksuttanut. Ja joukossa tyhmyys tiivistyy. Etenkin jt-joukossa. Onhan ihan tutkimustietoa, että uskikset ovat keskimääräistä yksinkertaisempaa sakkia. Näkeehän sen siitäkin, että uskovat vielä aikuisiällä satuolentoihin. Yleensähän normaalisytytyksellä varustettu lapsi lakkaa uskonsa satuolentoihin -esim. joulupukkiin ja sängynalusmörköön- alta kymmenvuotiaana.

• Anonyymi
        kookoo2 kirjoitti:

Tyhmyys on aina kammoksuttanut. Ja joukossa tyhmyys tiivistyy. Etenkin jt-joukossa. Onhan ihan tutkimustietoa, että uskikset ovat keskimääräistä yksinkertaisempaa sakkia. Näkeehän sen siitäkin, että uskovat vielä aikuisiällä satuolentoihin. Yleensähän normaalisytytyksellä varustettu lapsi lakkaa uskonsa satuolentoihin -esim. joulupukkiin ja sängynalusmörköön- alta kymmenvuotiaana.

Miten ihmisestä tulee noin URPO????

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Se on olennaisen tärkeä asia rock musiikin harrastajana, että siellä ei syrjitä tämän takia. Ja onko siellä muitakin, jotka ovat kiinnostuneita rock musiikista? Tietenkään en tarkoita, että täytyisi olla rajuimmasta päästä. En itsekään sellaisesta pidä. Rock musiikki on minulle kuitenkin niin tärkeä asia, että en minkään takia siitä luovu. Jos sitä vaaditaan, niin ei kiitos. En ole onnellinen ilman rock musiikkia.

Kukaan ei vastannut kysymykseeni rock musiikista. Eihän kukaan vain tule sa omaan, dttä pitää vaihtaa tangoon tai vataavaan? En missään nimessä mitään sellaista kuuntele. Käyn usein rock konserteissau, enkä halua kuulla, että joku tulee joakin huomauttelemaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kukaan ei vastannut kysymykseeni rock musiikista. Eihän kukaan vain tule sa omaan, dttä pitää vaihtaa tangoon tai vataavaan? En missään nimessä mitään sellaista kuuntele. Käyn usein rock konserteissau, enkä halua kuulla, että joku tulee joakin huomauttelemaan.

Jos musiikkimakuuni tullaan puuttumaan, en löydä seuraa sellaisesta uskonnosta. En aio elää ilman musiikkia ikuisesti.

• Anonyymi
        kookoo2 kirjoitti:

Tyhmyys on aina kammoksuttanut. Ja joukossa tyhmyys tiivistyy. Etenkin jt-joukossa. Onhan ihan tutkimustietoa, että uskikset ovat keskimääräistä yksinkertaisempaa sakkia. Näkeehän sen siitäkin, että uskovat vielä aikuisiällä satuolentoihin. Yleensähän normaalisytytyksellä varustettu lapsi lakkaa uskonsa satuolentoihin -esim. joulupukkiin ja sängynalusmörköön- alta kymmenvuotiaana.

Uskovissa on koulutukseltaan erilaisia ihmisiä. Esim. talousmiehissä ja pankkimiehissä on kristittyjä, jotka ovat myös aikuisiällä - jopa koko elämänsä ajan - tunnustautuneet Jeesuksen seuraajiksi. Myös suomalaisissa lääkäreissä ja professorikunnassa on paljon hartaita kristittyjä. Jotkut heistä ovat antautuneet täysin kristilliselle opetustyölle suoritettuaan akateemisen virkansa ensin kunnialla viralliseen eläkeikään asti n. 70 vuotiaiksi. Osa heistäkin on ollut väärällä tiellä elämänsä aikana. Mm. akateemikko, DI Pertti Jotuni, joka oli mukana myös vapaamuurarijärjestön toiminassa - hän oli tunnettu julkisuuden henkilö, avaruusasiantuntija, joka löysi Herran Jeesuksen aikuisiällä. Merkittävät lukeneet aikuiset ovat siis aktiivisia kristittyjä ja palvelevat Herran töissä.

Lapsen usko voi kantaa läpi elämän. En itsekään uskonut joulupukkiin kunnolla enää nelivuotiaana - sen sijaan Joulun Lapsi on Herrani edelleen. Usko säilyy Taivaan Isän armosta ja siitä saa paljon voimaa koko elämän ajan. Usko ei vaikuta mielestäni ihmisen "yksinkertaisuuteen" - esim. Kirkon jäsenissä lienee kattavasti väkeä kaikista koulutustasoista ja sosiaaliluokista.

Mikä on oma suhteesi Luojaan?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Uskovissa on koulutukseltaan erilaisia ihmisiä. Esim. talousmiehissä ja pankkimiehissä on kristittyjä, jotka ovat myös aikuisiällä - jopa koko elämänsä ajan - tunnustautuneet Jeesuksen seuraajiksi. Myös suomalaisissa lääkäreissä ja professorikunnassa on paljon hartaita kristittyjä. Jotkut heistä ovat antautuneet täysin kristilliselle opetustyölle suoritettuaan akateemisen virkansa ensin kunnialla viralliseen eläkeikään asti n. 70 vuotiaiksi. Osa heistäkin on ollut väärällä tiellä elämänsä aikana. Mm. akateemikko, DI Pertti Jotuni, joka oli mukana myös vapaamuurarijärjestön toiminassa - hän oli tunnettu julkisuuden henkilö, avaruusasiantuntija, joka löysi Herran Jeesuksen aikuisiällä. Merkittävät lukeneet aikuiset ovat siis aktiivisia kristittyjä ja palvelevat Herran töissä.

Lapsen usko voi kantaa läpi elämän. En itsekään uskonut joulupukkiin kunnolla enää nelivuotiaana - sen sijaan Joulun Lapsi on Herrani edelleen. Usko säilyy Taivaan Isän armosta ja siitä saa paljon voimaa koko elämän ajan. Usko ei vaikuta mielestäni ihmisen "yksinkertaisuuteen" - esim. Kirkon jäsenissä lienee kattavasti väkeä kaikista koulutustasoista ja sosiaaliluokista.

DI Pertti Jotuni kertoo uskostaan Herraan Jeesukseen - tämä on hyvä ohjelma aamuhetkeen - Pertti Jotuni on myös erinomainen suomalainen tiedetoimittaja:

https://www.youtube.com/watch?v=57XjKS6IJcs

Toinen hyvä esimerkki kristitystä vaikuttajasta pankkimaailmasta on johtaja Ahti Hirvonen, joka kertoo elämästään:

https://www.tv7.fi/vod/player/7829/

Miten on Kookoo2 - nimittelisitkö näitä ansioituneita miehiä "yksinkertaisiksi"?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ainakin kristitty lääkäri Pekka Reinikainen on ollut haastateltavana Radio Rockissa:

https://www.ruutu.fi/video/1299470

Musiikkimaussa on kehittämisen mahdollisuudet niin kuin hengellisessäkin kilvoittelussa. Rock on sinulle tärkeä musiikin ilmaus - Taivaassa epävireisyys voitetaan!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ainakin kristitty lääkäri Pekka Reinikainen on ollut haastateltavana Radio Rockissa:

https://www.ruutu.fi/video/1299470

Musiikkimaussa on kehittämisen mahdollisuudet niin kuin hengellisessäkin kilvoittelussa. Rock on sinulle tärkeä musiikin ilmaus - Taivaassa epävireisyys voitetaan!

Rock musiikki ei ole epävireisyyttä, vaan mahtavaa ja upeaa musiikkia. Olen harrastanut sitä koko elämäni,. En koskaan tule siitä luopumaan. Jos kristillisyys on sama asia kuin ikävystyttäviä musiikki ja persoonaton konservatiivinen pukeutuminen, voin pahoin. En voi olla sellaisessa mukana. Jos minua vaaditaan luopumaan rock musiikista, se on sama kuin Dalmatian koirasta yritetään irrottaa pilkut tai kania yritetään kouluttaa koiran tavoille. En edes halua elää, jos pitäisi tangokansaan liittyä. Kuolen ennemmin. Kaiken rock musiikin tuomitseminen saa minut epäilemään kaikkia uskontoja, että onko niissä todellakaan mitään perää. Eräs ystäväni oli Jehovan todistaja vuosia sitten, ja hän erosi Jehovan todistajista rock musiikkikielteisyyden takia. Hän sanoi, että ei ollut onnellinen Jehovan todistajana juuri sen takia. Sama se on minulla. Jos uskonnon piirissä on vain tangokansaan, en voi olla sellaisessa mukana. Voin todella huonosti.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Rock musiikki ei ole epävireisyyttä, vaan mahtavaa ja upeaa musiikkia. Olen harrastanut sitä koko elämäni,. En koskaan tule siitä luopumaan. Jos kristillisyys on sama asia kuin ikävystyttäviä musiikki ja persoonaton konservatiivinen pukeutuminen, voin pahoin. En voi olla sellaisessa mukana. Jos minua vaaditaan luopumaan rock musiikista, se on sama kuin Dalmatian koirasta yritetään irrottaa pilkut tai kania yritetään kouluttaa koiran tavoille. En edes halua elää, jos pitäisi tangokansaan liittyä. Kuolen ennemmin. Kaiken rock musiikin tuomitseminen saa minut epäilemään kaikkia uskontoja, että onko niissä todellakaan mitään perää. Eräs ystäväni oli Jehovan todistaja vuosia sitten, ja hän erosi Jehovan todistajista rock musiikkikielteisyyden takia. Hän sanoi, että ei ollut onnellinen Jehovan todistajana juuri sen takia. Sama se on minulla. Jos uskonnon piirissä on vain tangokansaan, en voi olla sellaisessa mukana. Voin todella huonosti.

Ymmärrän.
        Itse olen hyvin monipuolinen musiikin kuuntelussani.
        60- luvun rautalanka menee. 80- luvun rock ja nykypäivän suomalainenkin.
        Ihan kaikkea en kuuntele. Pitää olla melodiaa.
        Mutta uskossa olen. En Jehovan todistaja.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ymmärrän.

Minäkään en kuuntele mitä tahansa rytkettä, vaan melodista rockia. Siinä ei ole mitään vikaa, enkä voi ymmärtää, miten uskonnoissa sallittu musiikki on vain tango ja ehkä iskelmä. Se kertoo siitä, että Uskonnot ovat vain tietyntyyppisten ihmisten juttu. Tangokansaan juttu. Ei ole uskottavaa sellainen uskonto. Ystäväni, joka erosi Jehovan todistajista, menetti uskonsa Jumalaan tuollaisten ahdasmielisten ja suvaitsemattomien näkemysten takia. Hän ei hyväksynyt enää mitään uskontoja. Hän sanoi, että hän uskoo jumaluuteen. Persoonalliseen Jumalaan hän ei enää uskonut.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minäkään en kuuntele mitä tahansa rytkettä, vaan melodista rockia. Siinä ei ole mitään vikaa, enkä voi ymmärtää, miten uskonnoissa sallittu musiikki on vain tango ja ehkä iskelmä. Se kertoo siitä, että Uskonnot ovat vain tietyntyyppisten ihmisten juttu. Tangokansaan juttu. Ei ole uskottavaa sellainen uskonto. Ystäväni, joka erosi Jehovan todistajista, menetti uskonsa Jumalaan tuollaisten ahdasmielisten ja suvaitsemattomien näkemysten takia. Hän ei hyväksynyt enää mitään uskontoja. Hän sanoi, että hän uskoo jumaluuteen. Persoonalliseen Jumalaan hän ei enää uskonut.

Minäkin kuuntelen 70 ja 80 luvun rockia. Ne ovat aivan mahtavaa musiikkia. Ne eivät koskaan vanhene.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tämä on niin yleistä kun lähtee pois Jehovan todistajista. Valitettavasti. Ei se ole persoonallisen Jehovan ja Jeesuksen vika että ihmistä viedään harhaan tuollaisessa uskonnossa.
        Jumala haluaa että me iloitsemme elämästämme, ei tietenkään rikkomalla Jumalan käskyjä, mutta jäljelle jää yllin kyllin mukavia asioita joista voimme iloita.
        Kun olin nuori aikuinen Jehovan todistajissa opiskelin klassista kitaran soittoa opistossa.
        Aina välillä sain vihjauksia siitä että onko se tarpeellista.
        Kitaran soittoa jatkoin Jehovan todistajuuden jälkeenkin ja vähän muitakin soittimia.
        Nyt sormet on jo kuin nippu nakkeja ja enää vain sujuvasti kuuntelen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Lisään vielä tähän vertauskuvallisesti, että jos rock musiikista ja omasta pukeutumisesta pitäisi kärjistetysti vaihtaa tangoon, että pelastuu, se on sama kuin tummaihoisen pitäisi muuttua valkoihoiseksi voidakseen pelastua. Nämä ovat sisäänrakennettuja asioita. Niitä ei niin vaan muuteta. Se on henkistä väkivaltaa, jos niin pakotetaan tekemään. Tällaisia asioita ei edes miettisi, jos ei elämästä ja kuolemasta olisi kysymys. Täytyy alkaa miettimään, että jos löytyisi jotakin muuta elämään kuin uskonnot. Ne aiheuttavat vain henkistä pahoinvointia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Lisään vielä tähän vertauskuvallisesti, että jos rock musiikista ja omasta pukeutumisesta pitäisi kärjistetysti vaihtaa tangoon, että pelastuu, se on sama kuin tummaihoisen pitäisi muuttua valkoihoiseksi voidakseen pelastua. Nämä ovat sisäänrakennettuja asioita. Niitä ei niin vaan muuteta. Se on henkistä väkivaltaa, jos niin pakotetaan tekemään. Tällaisia asioita ei edes miettisi, jos ei elämästä ja kuolemasta olisi kysymys. Täytyy alkaa miettimään, että jos löytyisi jotakin muuta elämään kuin uskonnot. Ne aiheuttavat vain henkistä pahoinvointia.

Minäkin lisään vielä ajatuksiani.
        Uskonnot eivät pelasta vaan henkilökohtainen usko.
        Ja vain ahdasmielinen uskonto yrittää laittaa ihmistä "tangomuottiin". Yhteen muottiin.
        Tunnen monia uskovia jotka käyvät kesäisin tanssilavoilla tanssimassa, sekä tangoa että muuta tanssittavaa.
        Ne jotka sanovat oikean musiikin olevan pelkkää vireenveisuuta, olkoon uskossaan. Ei kait sekään ole väärin.
        Suomessa Jehovan todistajien musiikkikulttuuri perustuu pääosin yhden miehen, joka haluaa Herrana hallita, ideologiaan.
        Hän aloitti sen joskus 80- luvulla ja ikäväkseen hän on joutunut siitä nyt antamaan hiukan periksi. Ja sekös sitä ketuttaa.
        Hän on tunnettu myös lausunnoustaan:" ei,ei,ei. emme karta".
        Varsinainen herra ja hidalgo, ainakin omasta mielestään.

• Anonyymi kirjoitti:

Miten ihmisestä tulee noin URPO????

Sanoppas muuta. Kaipa se on jt alunperin jokin synnynnäinen vinksahdus pääkopassa. Ehkä klassinen "lorahti kus*a joukkoon"- homma. Siihen kun sitten lisätään vuosien huuhaalahkon aivopesu, niin tyhmän kilttejä urpoja -maksavia urpoja- sillä tavalla seura saa.

• Anonyymi kirjoitti:

Höpöphöpö.

"Mikä on oma suhteesi Luojaan?"
        Toimin itsekin aina silloin tällöin luojana. Nimittäin talvella lumen luojana. Ja suvussa isoisoäidin kumminkaima toimi Finlaysonin tyykitehtaalla peräti luojan apulaisena, joten älä mulle ala.

• Anonyymi

Muut urpot löytyy valtakunnansalilta. Yksi huseeraa täälläkin. On n.s. mainosvaltuutettu.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ymmärrän.

Vain JT voi nimittää uskovaiseksi, muut ovat lahkolaisia!

• Anonyymi

Lopettakaa pelleilyt ja tulkaa JT kokouksiin, on varmasti pelastava uskonto. Muitten lahkojen kautta ei puserreta Paratiisiin portille.
      Toisin sanoen muu elämä on turhuutta, kaikki netti palstat ovat turhuutta, ovelta ovelle meneminen johtaa pelastukseen

• Anonyymi

Tuleppas käymään täällä niin katsotaan mihin se johtaa, urpo.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuleppas käymään täällä niin katsotaan mihin se johtaa, urpo.

Minä vien sinut vaikka niskasta roikottaen valtakunnan salille kokouksiin ja jälkeen päin tulet kiittämään minua ja mikä parasta olet mukana pelastavassa uskonnossa!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minä vien sinut vaikka niskasta roikottaen valtakunnan salille kokouksiin ja jälkeen päin tulet kiittämään minua ja mikä parasta olet mukana pelastavassa uskonnossa!

Nouse ensin seisomaan hiippari ja inise vasta sitten.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nouse ensin seisomaan hiippari ja inise vasta sitten.

Salilla sinä pysyt nätisti paikallasi!

• Anonyymi

Aloituksestani unohtui yksi tärkeä asia. Muistakaa rakkaat uskonveljet ja sisaret huomioida lahjalaatikkomme, sekä olemaan antelias sitä kohtaan. Terv. Vanhempi ylirukoilijoiden esimies.

• Anonyymi

Aloitus kopioitu Mormoonien palstalta!!!

• Anonyymi

Tämä palsta on täynnä pelkureita, eivät uskalla tulla JT kokouksiin?????

• Joo. Olen pelkuri. Mutta en menetä siinä mitään.

• Anonyymi
        PasiToivonen2 kirjoitti:

Joo. Olen pelkuri. Mutta en menetä siinä mitään.

Minä olen aloittanut vartiotornien lukemisen sieltä alkupäästä.
        Suomeksi se alkoi v. 1913.
        Tuon vuoden numerot tiesivät maailmanlopun vuodeksi 1914.
        Olen kuullut, että sitten se muuttui, vaikka sitä ei ollut koskaan tapahtunutkaan, järjestelmäasioiten päättäjäisiksi. Sekään ei kuulemma ennättänyt tapahtua. Mieli muuttui, ja se poistettiin. jehovakanava nääs.
        Onko totta että taivas on vartiotornikuluttajille täyttynyt 1930 -luvulla ?
        Mutta että sinne sitten pääsee, jos kirjoittautuu "jehovakanavan" kortistoon ?
        Näinkin olen kuullut.
        Ja haluan itse nähdä vartiotornissa.
        Onhan Raamatun kuvaukset jännittäviä, mutta niin on omalla tavallaan vartiotorniuskonnon historiakin.

Tuohon pedofiiliasian poistamiseen, jos sillä olisi erityinen syy, voisi olla vartiotornityrkytellyiksi tulleiden ihmisten kysymykset sen sallimissyystä, ja mielipiteen ilmaisu sen päälle lahkosta.

• Anonyymi
        PasiToivonen2 kirjoitti:

Joo. Olen pelkuri. Mutta en menetä siinä mitään.

Pelkääkö jumalattomat ja lahkolaiset maailman loppua, ilmeisesti, koska ei näy valtakunnan salilla, vaan ollaan jossain pimeessä vintissä piilossa kakat housussa.
        Valtakunnan salilla ei piileskellä, vaikka itärajalta ohjus on suunnattu länteen päin!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pelkääkö jumalattomat ja lahkolaiset maailman loppua, ilmeisesti, koska ei näy valtakunnan salilla, vaan ollaan jossain pimeessä vintissä piilossa kakat housussa.
        Valtakunnan salilla ei piileskellä, vaikka itärajalta ohjus on suunnattu länteen päin!

Eikös niitä piileskelemättömiä, talkootyötyönä tehtyjä valtakuntatupia ole myyty, ja fyrkat laitettu USA:aan, pedofiilien uhrien vahingonkorvausten maksamiseen ?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eikös niitä piileskelemättömiä, talkootyötyönä tehtyjä valtakuntatupia ole myyty, ja fyrkat laitettu USA:aan, pedofiilien uhrien vahingonkorvausten maksamiseen ?

Valtakunnan saleja kannattaa vuokrata, ei enää omistuksia. Silloin kun valtakunnan saleja alettiin rakentaa, ei ollut vuokrattavia kohteita, nykyisin tilanne on toisin.
        Siksi saleja myydään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Valtakunnan saleja kannattaa vuokrata, ei enää omistuksia. Silloin kun valtakunnan saleja alettiin rakentaa, ei ollut vuokrattavia kohteita, nykyisin tilanne on toisin.
        Siksi saleja myydään.

Ja komiata olisi jos haarakonttorin pihalle pystytettäisiin hehtaarin teltta.

• Anonyymi kirjoitti:

Miksi pitäisi pelätä maailmanloppua?

• Anonyymi
        PasiToivonen2 kirjoitti:

Jos ei ole tehnyt kenttätunteja niin paljon kuin olisi pystynyt?

• Anonyymi
        PasiToivonen2 kirjoitti:

Maailman lopun tapahtumat ovat kamalat, yksikään maailman sota ei vastaa sen kauheuksia

• Anonyymi kirjoitti:

Maailman lopun tapahtumat ovat kamalat, yksikään maailman sota ei vastaa sen kauheuksia

Ihminen kuolee kuitenkin ja Jehovien opin mukaan ei ole olemassa taivasta eikä helvettiä. Joten ei ole edes syytä käydä Valtakunnansalilla.

• Anonyymi

Herätys!!!
      Maailma on paha synnin tähden.

• Anonyymi

Mikäs se on nyt se povattu järjestelmäasioitten päättäjäispäivä ?

• Anonyymi

Sitten kai, kun tuplasukupolven jälkimmäisen osan viimeinen kippaa. Siihen lienee kuitenkin vielä ainakin parikymmentä vuotta, eikä tällä muutenkaan ole mitään merkitystä: Vartiotornin järjestelmäasiat ovat päättyneet monta kertaa aiemminkin, mutta täällä ollaan vieläkin.

• Anonyymi

Taidat olla itse.

• Anonyymi

Lopun ajat tapahtumat ovat noin 10 - 12 v. päässä, silloin Jyskyää joka puolella!!!!

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Pekka Aittakumpu ja Jenni Simula kiistävät väitetyn aviorikoksen

"Y­lei­ses­sä tie­dos­sa oleva asia”, sanovat Kalevan lähteet https://www.kaleva.fi/pekka-aittakumpu-ja-jenna-simula-ki
      Maailman menoa
      197
      6008
    2. Miksi olet riittämätön kaivatullesi?

Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell
      Ikävä
      144
      2827
    3. Hymysi saa tunteet

Pintaan❤️ jos et tarkoita niin älä tee sitä
      Ikävä
      44
      2297
    4. Kuvaile kaivattusi

ulkonäköä?
      Ikävä
      93
      2049
    5. Aloitetaan puhtaalta pöydältä

Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei
      Ikävä
      238
      2011
    6. Mitkä on ne arvot?

Itselleni särähtää korvaan joka kerta kun kuulen arvoista ja arvomaailmasta. Olen miettinyt paljon, että mikä on se minu
      Sinkut
      229
      1395
    7. Missä näit kaivattusi

ekaa kertaa?
      Ikävä
      77
      1362
    8. Naton korkein sotilasjohtaja: Meidän on iskettävä ensin

Olen täysin samaa mieltä ja nämä iskut pitäisi olla jo suunniteltu ja tuhota käytännössä kaikki venäjän hyökkäysmateriaa
      Maailman menoa
      294
      1346
    9. Tätä et nähnyt tv:ssä: TTK-voittaja Anssi Heikkilä avautuu suhteesta Linnea Leinoon: "Sie annoit..."

Menikö voitto mielestäsi oikeaan osoitteeseen? Linnea Leino ja Anssi Heikkilä voittivat TTK:n vain 1,2 % erolla yleisöää
      Tanssii tähtien kanssa
      13
      1297
    10. Tavarakirppis lopettaa ilkivallan takia.

Tähänkö on jo Kajaanissa tultu? Onko lasten kuriomuus jo näin pitkällä, ei kait tätä aikuiset tee. Mikä on seuraava j
      Kajaani
      6
      1226
    Aihe