Seat Mii Electric sähköauto bensaversion hinnalla

Anonyymi

34

1963

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi
      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin...
        https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/e21f7a59-deb1-4788-a755-7fb827badb5e


        Tulevaisuudessa sähköauto on VARMASTI polttomoottoriautoa halvempi.
        KÄYTTÖKULUISSA SE ON JO NYT !



        Muutos on jo täällä. Polttomoottori henkilöautojen voimalähteenä! Se jakaa valokuvausfilmin, kuvaputken ja lankapuhelimen kohtalon.




        "markkinat"

        POLTTOMOOTTORI, LANKAPUHELIN, KUVAPUTKI, VALOKKUVAUSFILMI ja moni muu painuu historiaan.
        MÄNTÄHÖYRYKONE kuopattiin jo 50 vuotta sitten.


        Perinteinen autokauppa ja siihen liittyvä yritystoiminta on auringonlaskun ala.
        Kesko ajaa uutta konseptia.

        Käytettyjen autojen kauppa kokee äkkipysähdyksen. Polttoaineen hinta ja käyttömaksut ajetaan ylös.

        "markkinat"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin...
        https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/e21f7a59-deb1-4788-a755-7fb827badb5e


        Tulevaisuudessa sähköauto on VARMASTI polttomoottoriautoa halvempi.
        KÄYTTÖKULUISSA SE ON JO NYT !



        Muutos on jo täällä. Polttomoottori henkilöautojen voimalähteenä! Se jakaa valokuvausfilmin, kuvaputken ja lankapuhelimen kohtalon.




        "markkinat"

        Sähköauto ei ole halvempi 2030 sillä se 8-9 miljardia otetaan autoilijoilta joks vuosi vaikka kaikki olisi sähköautoja. Kilometrimaksu tulossa todennäköisesti joka autoon käyttövoimasta riippumatta lähivuosina ja se sama kaikille.Samoin siihen sähkönhintaan millä ladataan ajokki vaikuttaa eniten siirtomaksut ja ne tulee olemaan 2030 ihan toista luokkaa kuin nyt joka on jo 80% laskusta.2030 siirtohinta on 150-200% laskusta lei jos maksat sähköstä 50€ niin siirtomaksu on 400€.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Niin...
        https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/e21f7a59-deb1-4788-a755-7fb827badb5e


        Tulevaisuudessa sähköauto on VARMASTI polttomoottoriautoa halvempi.
        KÄYTTÖKULUISSA SE ON JO NYT !



        Muutos on jo täällä. Polttomoottori henkilöautojen voimalähteenä! Se jakaa valokuvausfilmin, kuvaputken ja lankapuhelimen kohtalon.




        "markkinat"

        Lokakuussakin myytiin sähköautoja 73 kpl ja polttomoottoriautoja vain 9 300 kpl.
        Sähköautot on olleet markkinoilla kohta 10 vuotta.
        Muutos on täällä ja kova....


      • Anonyymi kirjoitti:

        POLTTOMOOTTORI, LANKAPUHELIN, KUVAPUTKI, VALOKKUVAUSFILMI ja moni muu painuu historiaan.
        MÄNTÄHÖYRYKONE kuopattiin jo 50 vuotta sitten.


        Perinteinen autokauppa ja siihen liittyvä yritystoiminta on auringonlaskun ala.
        Kesko ajaa uutta konseptia.

        Käytettyjen autojen kauppa kokee äkkipysähdyksen. Polttoaineen hinta ja käyttömaksut ajetaan ylös.

        "markkinat"

        Sähköautoa tuetaan 2 000 €. Jos tuote on hyvä, kuten kännykkä, tauluTV ja muistikortti, niin niitä ei tarvitse tukea.
        Lokakuussa sähköauton ostajaa tuettiin verorahoilla 2000€/auto; niitä myytiin 73 kpl. Muita henkilöautoja ei tuettu ja niitä myytiin 9 300 kpl.


    • Anonyymi

      Kätsy vehe kotirouvalle, joka käy kaupoilla marketissa😎😎

    • Anonyymi

      Talvikin on tulossa. Sähkauto on paras talviauto. Tätä tosin saa vasta ensi keväänä kun talvi on ohi.

      • Anonyymi

        Juu tuo auto vastaa lähinä invamopoa kooltaan ja ominaisuuksiltaan. Tuohon ei mahdu sisään edes yksi iso mies saatika että kehtaisi ajaa tuon näköisellä mopoautolla🤣 tänään meen tilaamaan uuden dieselin....on muute kutoskone ja nelikko.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu tuo auto vastaa lähinä invamopoa kooltaan ja ominaisuuksiltaan. Tuohon ei mahdu sisään edes yksi iso mies saatika että kehtaisi ajaa tuon näköisellä mopoautolla🤣 tänään meen tilaamaan uuden dieselin....on muute kutoskone ja nelikko.

        " tänään meen tilaamaan uuden dieselin....on muute kutoskone ja nelikko."
        Oikein hyvä, jonkunhan ne verot on maksettava kun Suomi siirtyy massoittain sähköautoihin.

        Tiesithän, että Suomessa on autoilijoilta otettu noin 8 miljardia ja tienpitoon palautetaan n. miljardi. Sinä osallistut mm. hallitusneuvotteluiden kustannuksiin, kansanedustajien sopeutusrahoihin yms. joita ei olisi, jos autoilijoilta otettavat rahat olisivat korvamerkittyjä (eli kaikki rahat palautettaisiin tienpitoon). Nyt suuri osa niistä rahoista menee kansanedustajien elosteluun. JA SINÄ MAKSAT NE!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu tuo auto vastaa lähinä invamopoa kooltaan ja ominaisuuksiltaan. Tuohon ei mahdu sisään edes yksi iso mies saatika että kehtaisi ajaa tuon näköisellä mopoautolla🤣 tänään meen tilaamaan uuden dieselin....on muute kutoskone ja nelikko.

        Varmaan tosi kätevä kaupungissa se sun valtava diesel-laiva :D

        Ymmärrätkö, että meille aikuisille auto ei ole mikään statussymboli? Voin ihan hyvin ajella kauppaan invamopon kokoisella autolla, evvk.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu tuo auto vastaa lähinä invamopoa kooltaan ja ominaisuuksiltaan. Tuohon ei mahdu sisään edes yksi iso mies saatika että kehtaisi ajaa tuon näköisellä mopoautolla🤣 tänään meen tilaamaan uuden dieselin....on muute kutoskone ja nelikko.

        Jos olet se kukkapaitainen mersumies, niin leveä ahterisi ei tosiaan taida Seatissa mahtua kuin takapenkille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu tuo auto vastaa lähinä invamopoa kooltaan ja ominaisuuksiltaan. Tuohon ei mahdu sisään edes yksi iso mies saatika että kehtaisi ajaa tuon näköisellä mopoautolla🤣 tänään meen tilaamaan uuden dieselin....on muute kutoskone ja nelikko.

        Onneksi ittellä on sen verran iso että ilkeäisi ajaa tuollaisellakin. Ei tarvi autolla paikata omia vajaavaisuuksiaan.


      • Anonyymi

    • Anonyymi

      Ja lisäksi vaikuttaisi siltä (en tutkinut tarkasti), että kyseinen auto olisi edullisempi kuin muualla Euroopassa. Hei, auto Suomessa edullisempi kuin muualla Euroopassa! Voitko uskoa?!?!?

    • Anonyymi

      Laitoin itselleni tuon tilaukseen kakkosautoksi kaupunkiin. Melkein pakko-ostos tuolla hinnalla. Jotain lisävarusteita toki oli pakko ottaa.

    • Anonyymi

      Käyttömaksut tulevat varmasti. Yhtä varmaa on se että ne perustuvat päästöarvoihin. Sähköautoille pienet maksut, saastuttaville isot maksut. Jokainen tietää tämän.

    • Anonyymi

      Tuossa on pienituloisilta otettu otettu 2000€ per sähköauto.

      Suomessa tehtiin niin kummallinen päätös että jokainen uutena ostettu sähköauto max 50 000€ arvoinen saa 2000€ hankitatukea. Erittäin kummallinen päätös koska jokaiselle eurolle oikeampi ja parempi kohde olisi tukien nosto jotka laahaavat perässä =

      Yksikään pieni tuloinen tai isompi perhe ei ostele uusia autoja, maksajija on muut ihmiset jotka eivät osta 20 000eur autoja.

      • Anonyymi

        Näiden tukien tarkoitus on siirtää rahaa yhteisestä kassasta hyvään tarkoitukseen. Ei yhteistä kassaa rakenneta pelkästään pienituloisten veroilla. Kaikki osallistuvat.

        Hyvä että nollapäästöisten autojen hankintaa tuetaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näiden tukien tarkoitus on siirtää rahaa yhteisestä kassasta hyvään tarkoitukseen. Ei yhteistä kassaa rakenneta pelkästään pienituloisten veroilla. Kaikki osallistuvat.

        Hyvä että nollapäästöisten autojen hankintaa tuetaan.

        Tarkoitat " yhteisestä kassasta varakkaiden viherrykseen" Kumma juttu kun tämä varakkaiden joukko on aina vaatimassa tukia ja vähennyksiä. Kun mikään ei riitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tarkoitat " yhteisestä kassasta varakkaiden viherrykseen" Kumma juttu kun tämä varakkaiden joukko on aina vaatimassa tukia ja vähennyksiä. Kun mikään ei riitä.

        Suomen pienituloisin kolmannes maksaa 2,8% verotuloista joten siinä mielessä tuon kansanosan osalta tilanne on aika tasan. Sen pussista ei juurikaan tukea kerätä mutta eivät he paljon tukea käytäkään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomen pienituloisin kolmannes maksaa 2,8% verotuloista joten siinä mielessä tuon kansanosan osalta tilanne on aika tasan. Sen pussista ei juurikaan tukea kerätä mutta eivät he paljon tukea käytäkään.

        Niin suorista veroista. Kun epäsuorat verot lasketaan , niin luvut muuttuvat.


      • Anonyymi

        Eikös ne isotuloiset maksa enemmän veroja kun pienituloiset?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin suorista veroista. Kun epäsuorat verot lasketaan , niin luvut muuttuvat.

        Mikä on epäsuora vero? Kyllä minun palkasta menee kaikki verot aivan suoraan valtiolle ja kunnalle. Samoin kiinteistöveron ja autoveron maksan suoraan valtiolle, ei mene kiertotietä.


    • Anonyymi

      Meille tulee uuden auton hankinta ajankohtaiseksi keväällä. Nykyinen on pieni bensakoneinen vm. 2005.
      Tuo Seat on kyllä vakavasti harkittava vaihtoehto.
      Olen suhteellisen pienituloinen eläkeläinen, joten kaikki säästö pakollisissa menoissa on tervetullutta.
      Tuolla ajelisin sitten seuraavat 15 vuotta. Sen jälkeen riittääkin vuokrattu musta pikä limusiini takapetipaikalla.

    • Anonyymi

      #miitoo

    • Anonyymi

      Kävin tilaamassa. Vaikka en pitkä olekaan niin helposti mahduin istumaan itseni takana, eli turvaistuinkin mahtuu. Kyllä meillä kohta on kaksi ykkösautoa nelihenkisessä perheessä. Ja kyllä kehtaan ajaa tuollaisella, eri asia saanko jos vaimo oMii.

    • Anonyymi

      Kallis auto, muistakaa että tämä on oikeasti pikkuinen kippo, pelkästään kaupunkiin suunniteltu. Voi olla meluinen sisältä ja muutenkin askeettinen.

      Tuohon hintaan kun saa uusia isompia autoja, puoleen hintaan käytettyjä hyviä autoja.

      • Anonyymi

        ”Meluinen”? Sähköauto? Käy koeajamassa vaikkapa Mii e:n sisar VW e-up ja ylläty!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ”Meluinen”? Sähköauto? Käy koeajamassa vaikkapa Mii e:n sisar VW e-up ja ylläty!

        Lisään vielä, että hintaan nähden kaikkea muuta kuin askeettinen ja yllättävän tilava sisätiloiltaan on ainakin VW e-up. Lisäksi sähköauton ominaisuudet ja edut. Sähköautoilun jälkeen polttomoottoriin palaaminen on kuin vaihtaisi matkapuhelimen lankapuhelimeen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ”Meluinen”? Sähköauto? Käy koeajamassa vaikkapa Mii e:n sisar VW e-up ja ylläty!

        "”Meluinen”? Sähköauto?"

        Et tainnut ymmärtää kommentoijan pointtia! Yleensä pienet autot ovat huonommin melueristetyt ja esim. rengasmelu ja muut maantienäänet kuuluvat selvästi sisälle suuremmissa nopeuksissa.
        Ai niin mutta tällähän ei ajetakkaan maantiellä. ;)


    • Anonyymi

      Kyllähän tuo menee kaupungissa tai taajamissa kauppakassina. Vielä kun saisivat muutaman tonnin puristettua hintaa alaspäin lähelle kymppitonnia, ja runsaasti latauspaikkoja lisää esim. bensa-asemien ja kauppojen yhteyteen , niin ehkä nuo alkaa kiinnostaa köyhempääkin.

    • Anonyymi

      "runsaasti latauspaikkoja lisää esim. bensa-asemien ja kauppojen yhteyteen , niin ehkä nuo alkaa kiinnostaa köyhempääkin."

      Sähköautoja ostavat vielä pitkään pääasiassa sellaiset kuluttajat joilla on latausmahdollisuus kotona. Suomessa on reilut 1.100.000 erillistaloa. Siinä on iso markkinasiivu ennenkuin tarvitsee siirtyä köyhälistön rahapusseille. Suomessa ostetaan vain noin 120.000 uutta autoa vuodessa joten puhutaan vuosikymmenien myynnistä.

    • Anonyymi

      Kuinkahan monen kilowatin lämmityslaite tuossa autossa on ja onhan siinä ilmastointi? Ilman noita kahta mainittua, ei ainakaan polttiksia saa myydyksi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1054
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      794
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      261
      570
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      15
      563
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      92
      499
    7. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      472
    9. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      417
    10. Haluatko vain sitä

      Kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      30
      406
    Aihe