Big brother loppui..

Anonyymi

Katsoin sitä jnk. verran. Kristianin kiroilu ei ollut , kuten ei kenenkään muunkaan kiroilu ei ole kivaa kuultavaa.
Mukana oli myös uskova Ville, ensin ajattelin mitä tuo tuolla tekee, kuka jaksaa katsoa noita örveltäjiä 24/7. ? Örveltäjiä en itse katsonut. Ja ajattelin, et Ville heitetään ulos ekana, mutta niinhän ei käynytkään..
Arvostin Ville uskovana, rohkeana menemään minne Jumala johtaa ja atskuille tiedoksi Ville oli ennen ateisti, jos halua kuulla siitä kuuntele alla oleva klippi. Ei sisällä paasausta vain Villemäinen kertomus miten kaikki muuttui.
https://www.youtube.com/watch?v=0xrmyj8bNk4
On aika nousta, mediassa on nyt ollut paljon asiaa, niin joulukirkosta kuin muusta, kaikki se kertoo missä ajassa elämme ja että meidän ei pidä vaieta.

52

94

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Ville evankelioi parin kuukauden aikana Suomen nuorisoa enemmänkuin kuin kirkko miljardeilla euroilla 20 vuoden aikana. Nuoret saivat nähdä ensimmäistä kertaa elämässään mitä on kristinusko.

• "Nuoret saivat nähdä ensimmäistä kertaa elämässään mitä on kristinusko."

Eli kristinuskon suosion lasku senkun kiihtyy.

• >Nuoret saivat nähdä ensimmäistä kertaa elämässään mitä on kristinusko.

Todella: denialismia ja tietämättömyyttä. Ei jatkoon!

• Anonyymi

ville on fiksu kaveri ja kunnon uskovainen.

• Oli hänessä ohjelman perusteella myönteisetkin puolensa, mutta mitä faktoihin tulee, niin hän puhui kuitenkin asioista, joista ei selkeästi tiennyt mitään, vaan vain luuli tietävänsä, luultavasti uskisskenessä pyörivien väärinkäsitysten takia. Tämä kävi ilmi lyhyessä evoluutiota sivunneessa keskustelussa.

Lisäksi esim. ajatus, että jonkun seurakuntalaisen yllättävä vieraan kielen osaaminen olisi todiste uskon ihmeistä oli naurettava. Kyllä jokaisen pitäisi tajuta, että jos joku alkaa yhtäkkiä puhua jotain vierasta kieltä, mitä häneltä ei ole ollut odotettavissa, niin sitten tuo henkilö vain ei ole kertonut osaavansa sitä tai on valehdellut, ettei osaa. Mutta jotkut ovat niin herkkäuskoisia, että he pitävät tuollaista todisteena pyhän hengen kosketuksesta.

Samaa kategoriaa oli Villen perustelu, että "koska hauta oli tyhjä, niin siksi kristinusko on totta". Tuolla logiikalla Aku-Ankka-sarjakuva on todiste Aku-Ankan olemassaolosta. Ei siis mitään kritiikkiä sitä kohtaan, että miten muka jokin yksittäinen kertomus voisi olla sen kertomuksen itsensä todiste. Että se sitä fiksuudesta.

• Anonyymi
        T218O kirjoitti:

Oli hänessä ohjelman perusteella myönteisetkin puolensa, mutta mitä faktoihin tulee, niin hän puhui kuitenkin asioista, joista ei selkeästi tiennyt mitään, vaan vain luuli tietävänsä, luultavasti uskisskenessä pyörivien väärinkäsitysten takia. Tämä kävi ilmi lyhyessä evoluutiota sivunneessa keskustelussa.

Lisäksi esim. ajatus, että jonkun seurakuntalaisen yllättävä vieraan kielen osaaminen olisi todiste uskon ihmeistä oli naurettava. Kyllä jokaisen pitäisi tajuta, että jos joku alkaa yhtäkkiä puhua jotain vierasta kieltä, mitä häneltä ei ole ollut odotettavissa, niin sitten tuo henkilö vain ei ole kertonut osaavansa sitä tai on valehdellut, ettei osaa. Mutta jotkut ovat niin herkkäuskoisia, että he pitävät tuollaista todisteena pyhän hengen kosketuksesta.

Samaa kategoriaa oli Villen perustelu, että "koska hauta oli tyhjä, niin siksi kristinusko on totta". Tuolla logiikalla Aku-Ankka-sarjakuva on todiste Aku-Ankan olemassaolosta. Ei siis mitään kritiikkiä sitä kohtaan, että miten muka jokin yksittäinen kertomus voisi olla sen kertomuksen itsensä todiste. Että se sitä fiksuudesta.

Jos ei alkanut kinata evoluutioteoriasta niin opi vain fiksu. Koska siitä kinaaminen ei johda mihinkään.

Jumala antaa joskus myös vieraat kielet armolahjana.

Aivan, Jeesuksen hauta on tyhjä vaikka Hänet sinne haudattiin roomalaisten sotilaiden vartioidessa.

Jos sinä et usko niin ei see tee sinusta yhtään sen parempaa ihmistä kuin ne ovat jotka uskovat.

• Anonyymi kirjoitti:

Jos ei alkanut kinata evoluutioteoriasta niin opi vain fiksu. Koska siitä kinaaminen ei johda mihinkään.

Aivan, Jeesuksen hauta on tyhjä vaikka Hänet sinne haudattiin roomalaisten sotilaiden vartioidessa.

Jos sinä et usko niin ei see tee sinusta yhtään sen parempaa ihmistä kuin ne ovat jotka uskovat.

"Jos ei alkanut kinata evoluutioteoriasta niin opi vain fiksu. Koska siitä kinaaminen ei johda mihinkään."

Hän nimenomaan alkoi kinata. Jankutti ilman mitään pätevää argumenttia, että "ei ole todistettu!" ja sitten esitti höpöargumentteja.

"Jumala antaa joskus myös vieraat kielet armolahjana."

Uskoa tietysti voi mitä hyvänsä, mutta kuka tahansa nyt ei vain usko mitä hyvänsä.

"Aivan, Jeesuksen hauta on tyhjä vaikka Hänet sinne haudattiin roomalaisten sotilaiden vartioidessa."

Näinhän se tarina kuulemma kertoo. Pointtini kuitenkin oli, ettei tarina itse ole tarinan itsensä todiste. Ville nimenomaan hehkutti, että jos se ei pitäisi paikkansa, niin sitten koko stoori kumoutuisi. Mutta millä ihmeen perusteella hän siis pitää hautatarinaa paikkansapitävänä? Kehäpäätelmällä.

"Jos sinä et usko niin ei see tee sinusta yhtään sen parempaa ihmistä kuin ne ovat jotka uskovat."

En ole sellaista väittänytkään, joten mitä sitten?

• Anonyymi
        T218O kirjoitti:

"Jos ei alkanut kinata evoluutioteoriasta niin opi vain fiksu. Koska siitä kinaaminen ei johda mihinkään."

Hän nimenomaan alkoi kinata. Jankutti ilman mitään pätevää argumenttia, että "ei ole todistettu!" ja sitten esitti höpöargumentteja.

"Jumala antaa joskus myös vieraat kielet armolahjana."

Uskoa tietysti voi mitä hyvänsä, mutta kuka tahansa nyt ei vain usko mitä hyvänsä.

"Aivan, Jeesuksen hauta on tyhjä vaikka Hänet sinne haudattiin roomalaisten sotilaiden vartioidessa."

Näinhän se tarina kuulemma kertoo. Pointtini kuitenkin oli, ettei tarina itse ole tarinan itsensä todiste. Ville nimenomaan hehkutti, että jos se ei pitäisi paikkansa, niin sitten koko stoori kumoutuisi. Mutta millä ihmeen perusteella hän siis pitää hautatarinaa paikkansapitävänä? Kehäpäätelmällä.

"Jos sinä et usko niin ei see tee sinusta yhtään sen parempaa ihmistä kuin ne ovat jotka uskovat."

En ole sellaista väittänytkään, joten mitä sitten?

Ateisteille ei tule koskaan kelpaamaan uskovien argumentiit, joten unohda koko juttu.

Ihan turha sinun on sinä halveksia niitä jotka eivät usko kuten sinä udkot.

• Anonyymi kirjoitti:

Ateisteille ei tule koskaan kelpaamaan uskovien argumentiit, joten unohda koko juttu.

"Ateisteille ei tule koskaan kelpaamaan uskovien argumentiit, joten unohda koko juttu."

Ensimmäistä uskovien argumenttia ylipäätään odotellessa kysyn, että mikähän sinä kuvittelet olevasi kehoittamaan mitä minun tulee tehdä?

"Ihan turha sinun on sinä halveksia niitä jotka eivät usko kuten sinä udkot."

Mistäs sinä luulet tietäväsi mitä minun on turhaa tehdä tai mistä luulet tietäväsi ketä minä halveksin, jos halveksin ja millä perusteella?

• Anonyymi
        T218O kirjoitti:

"Ateisteille ei tule koskaan kelpaamaan uskovien argumentiit, joten unohda koko juttu."

Ensimmäistä uskovien argumenttia ylipäätään odotellessa kysyn, että mikähän sinä kuvittelet olevasi kehoittamaan mitä minun tulee tehdä?

Mistäs sinä luulet tietäväsi mitä minun on turhaa tehdä tai mistä luulet tietäväsi ketä minä halveksin, jos halveksin ja millä perusteella?

Tee sinä kuule ihan mitä haluat mutta minä en ala kanssasi vänkäämään vaikka olet uuden nikin avannutkin.

• Anonyymi kirjoitti:

Tee sinä kuule ihan mitä haluat mutta minä en ala kanssasi vänkäämään vaikka olet uuden nikin avannutkin.

Sitähän minä tuossa vihjasinkin, että teen mitä haluan enkä siten kuin sinä käsket. Eikä minua kiinnosta se, että aiotko sinä vängätä täällä vai et.

• Anonyymi
        T218O kirjoitti:

Sitähän minä tuossa vihjasinkin, että teen mitä haluan enkä siten kuin sinä käsket. Eikä minua kiinnosta se, että aiotko sinä vängätä täällä vai et.

Unohda koko juttu. Näinhän sinua ohjeistettiin tuossa edellä. Mitä siinä vielä mesoat?

• Anonyymi kirjoitti:

Unohda koko juttu. Näinhän sinua ohjeistettiin tuossa edellä. Mitä siinä vielä mesoat?

Olen jo kertonut, että minä en ole noudattamassa täällä kenenkään "ohjeistuksia", eli ihan turhaan sinä minua niiden ohjeistusten perusteella kyseenalaistat. Teeskentelit muuten juuri, ettet vänkäisi kanssani, mutta mitähän sinä nyt juuri kuitenkin päädyit tekemään?

• Anonyymi
        T218O kirjoitti:

""Ihan turha sinun on sinä halveksia niitä jotka eivät usko kuten sinä udkot."

Mistäs sinä luulet tietäväsi mitä minun on turhaa tehdä tai mistä luulet tietäväsi ketä minä halveksin, jos halveksin ja millä perusteella?"

SInun vihamielisista viesteistäsi!!

• Anonyymi kirjoitti:

""Ihan turha sinun on sinä halveksia niitä jotka eivät usko kuten sinä udkot."

Mistäs sinä luulet tietäväsi mitä minun on turhaa tehdä tai mistä luulet tietäväsi ketä minä halveksin, jos halveksin ja millä perusteella?"

SInun vihamielisista viesteistäsi!!

Hyvä kun näköjään myönsit, että luulet tietäväsi. Voithan sinä tosiaan luulla vaikka mitä.

• Anonyymi kirjoitti:

Tosin tästä ei ole mitään todisteita, vain jälkeenpäin keksitty tarina.

• Anonyymi kirjoitti:

>Jos sinä et usko niin ei see tee sinusta yhtään sen parempaa ihmistä kuin ne ovat jotka uskovat.

Herkkäuskoisuuden puuttuminen ja kriittisyys omituisia juttuja kohtaan eivät ehkä tee ihmisestä parempaa, mutta kyllä ne voivat pelastaa monelta paskalta ja säästää paljon rahaa.

Onneksi herkkäuskoisuudella on usein tietty taipumus vähentyä iän karttuessa. Sitä ikään kuin voi aikuistua, vaikka olisi ollut allakan mukaan aikuinen jo kauan.

• Anonyymi kirjoitti:

> Ateisteille ei tule koskaan kelpaamaan uskovien argumentiit, joten unohda koko juttu.

Oletko koskaan tullut ajatelleeksi, että ongelma voisikin olla niissä argumenteissa?

Olet uskoon tultuasi oppinut ajattelemaan että vika on aina muissa, mutta mitäpä jos asia ei olekaan niin?

• RepeRuutikallo kirjoitti:

> Ateisteille ei tule koskaan kelpaamaan uskovien argumentiit, joten unohda koko juttu.

Oletko koskaan tullut ajatelleeksi, että ongelma voisikin olla niissä argumenteissa?

Olet uskoon tultuasi oppinut ajattelemaan että vika on aina muissa, mutta mitäpä jos asia ei olekaan niin?

Minä ymmärrän jos ihminen kokee subjektiivisesti jollain tavalla hengellisiä ilmiöitä, jotka sitten tulkitsee syyksi olla kristitty. Mitä kuitenkin tulee varsinaisiin argumentteihin, niin enpä ole ikinä nähnyt yhtäkään, mitä oikeastaan voisi edes pitää argumenttina uskoa juuri kristinuskon mukaisesti. Kyllä se siltä näyttää, että se on aivan fiilispohjaista hommaa, mille ei mitään argumenttia löydykään.

• Anonyymi kirjoitti:

Sulla taas näyttää olevan vanha tuttu nikki. 😄

• Hyvä havainto! Kaikki hihhulit ovat entisiä atskuja.

• Anonyymi

Nytkö kunnioitat heitä?

• Anonyymi

Siksikö vihaat Reinikaistakin kun on entinen ateisti.

• Ja joistain hihhuleista on tullut taas ateisteja.

• Anonyymi

Niimpä, atskuilla on tulevaisuus.., joskushan siihen ei mihinkään.. kin kyllästyy..:)

• Lähes kaikki. Aitouskovien perheitten lapset sortuvat maailman iloihin, vaikka koti teki kaikkensa ettei niin kävisi.

Ehkä Pyhän Hengen kasvatusneuvot eivät vain oikein pelitä. Nehän lienevät samat kuin Puolimatkankin ohjeet.

• Anonyymi kirjoitti:

Siksikö vihaat Reinikaistakin kun on entinen ateisti.

Miksi sitä höperöä pappaa kukaan vihaisi? Kadun yli hänet pitää auttaa, vaikkei olisi menossakaan.

• T218O kirjoitti:

Ja joistain hihhuleista on tullut taas ateisteja.

Aika usein Jeesuksen ihmeellinen voima kirpoaa jossain vaiheessa ihmisestä, vaikka se on jumalallisen suuri.

Lähes kaikki. Aitouskovien perheitten lapset sortuvat maailman iloihin, vaikka koti teki kaikkensa ettei niin kävisi.

Ehkä Pyhän Hengen kasvatusneuvot eivät vain oikein pelitä. Nehän lienevät samat kuin Puolimatkankin ohjeet.

Sanailusi saa useasti hymyn huulilleni :D

• MrMorden_ kirjoitti:

Sanailusi saa useasti hymyn huulilleni :D

Toivottavasti se on hyväntahtoisen lempeä ja hyväksyy laupiaasti myös ne, jotka taivastietä sauvakävelevät tai sillä rollaattoria lykkivät!

Toivottavasti se on hyväntahtoisen lempeä ja hyväksyy laupiaasti myös ne, jotka taivastietä sauvakävelevät tai sillä rollaattoria lykkivät!

Taivaassa kadut on koristeltu timantein, eli siellä kelpaa kyllä kultaista rollaattoria lykkiä.

• qwertyilija kirjoitti:

Taivaassa kadut on koristeltu timantein, eli siellä kelpaa kyllä kultaista rollaattoria lykkiä.

Kuulostaa tietysti hienolta, mutta kysymys kuuluu, että mitä ihmettä taivaassa edes tehtäisiin timanteilla ja kullalla jne.? Olen kuullut noita juttuja, että taivaassa kuulemma on kaikenlaisia rikkauksia jne.

On vain sangen omituista, että sielläkin todellakin eletään samanalaisessa maisessa realiteettien maailmassa, missä on kiinnitettävä huomiota teknisten ominaisuuksiensa sekä rajoitetun määränsä ja harvinaisuutensa vuoksi arvokkaisiin materiaaleihin. Sitä luulisi, että jos joku taikasysteemi tempaa maan päältä ruumiita tai niistä irtautuneita sieluja, miten tuo nyt meneekään, johonkin mystiseen ikuisuusulottuvuuteen, niin siellä ei olisi niin väliä mikä materiaali on hyvä ja mistäkin syystä.

• qwertyilija kirjoitti:

Uudessa Jerusalemissa rikas on se, jolla on paljon rautaa.

• Anonyymi

Koko BB-juttu ja Villen osuus siinä oli suorastaan dramaattinen, sillä aidon kristinuskon tuntemus oli katoamassa lapsilta ja nuorilta ja nyt saivat aikamoisen tietopläjäyksen sekä opetusten muodossa että käytännössä.

Hyvä esimerkki oli suhtautuminen muunsukupuoliseen Keviniin ihmisenä. Ville hyväksyi hänet täysin ihmisenä kuten aina me uskovat olemme hyväksyneet kaikki ihmiset. Ihmisten parissa emme erottele emmekä jaottele kuten ateistit ja liberaalit toimivat kun käyvät uskovien kimppuun voimalla. Ihmisenähän Kevin oli fiksu ja järkevä henkilö ja erittäin tasapuolinen ja oikeudenmukainen. Ja oli Villen kaverina kun oli talossa ryyppyiltoja.

Edelleen Kevin sai kuulla Jumalan Sanaa, kuulla opetusta ja sai tiedostaa, että hänet hyväksytään, mutta sai myös kuulla miten Jumalan suhtautuu syntiin ja mitä tulisi tehdä jos haluaa pelastua.

Tässä tuli pähkinänkuoressa esiin miten me uskovat suhtaudumme kaikkiin ihmisiin emmekä ole sellaisia mitä jumalattomat ja myös liberaalit haluaa meidät trollata. Rakkaus rakentaa - viha tuhoaa.

• Varmaan suuri herätys on tiedossa! Tai sitten ei. Eipä se evankelioinnin määrä ole näyttänyt "aidon kristinuskon" suosiota lisänneen jos katsoo tilastoja. Ja tuo mitä puhut, ettette muka jaottele ihmisiä, on aivan silkkaa palturia. Joukossanne varmasti on niitäkin, jotka eivät sinänsä jaottelekaan, mutta kategorisest asia ei todellakaan ole miten väität, ja sen näkee jokainen, joka lukee edes päivän vaikka tämmöistä palstaa.

• Anonyymi
        T218O kirjoitti:

Varmaan suuri herätys on tiedossa! Tai sitten ei. Eipä se evankelioinnin määrä ole näyttänyt "aidon kristinuskon" suosiota lisänneen jos katsoo tilastoja. Ja tuo mitä puhut, ettette muka jaottele ihmisiä, on aivan silkkaa palturia. Joukossanne varmasti on niitäkin, jotka eivät sinänsä jaottelekaan, mutta kategorisest asia ei todellakaan ole miten väität, ja sen näkee jokainen, joka lukee edes päivän vaikka tämmöistä palstaa.

Tärkeintä on aina tuo evankeliointi, siemenen kylvö - Jumala antaa sitten kasvun ajallaan. Toiseksi emme tiedä kuinka paljon Jumala vielä haluaa pelastaa tästä nurjasta sukukunnasta ihmisiä, mutta tämä ei ole meidän huolemme. Kun Ville opetti Suomen lapsille ja nuorille sadoin tuhansin evankeliumia, niin tämä riittää meidän uskovien osalle.

Toiseksi ihmettelen miksi vihaat sitä, että me uskovat emme ole koskaan eritelleet ihmisiä, vaan kaikille yhdenvertaisesti olemme julistaneet samaa evankeliumia vuosisadasta toiseen. Mitä pahaa siis näet suvaitsevaisuudessa? Etkö enää hyväksykään suvaitsevaisuutta?

Mitä tähän palstaan tulee niin et löydä yhtään ainutta elävän uskovan kirjoittamaa viestiä jossa eritellään ihmisiä! Ainut erittele voisi olla se, että toiset ovat pelastumassa ja toiset eivät, mutta tämänkin erottelun tekee Jeesus Kristus. Meidän kannalta toiset ovat pelastumassa ja toiset ovat evankelioinnin kohteina ja tämäkin on Jeesuksen käsky ja tahto. Amen

• Anonyymi kirjoitti:

Tärkeintä on aina tuo evankeliointi, siemenen kylvö - Jumala antaa sitten kasvun ajallaan. Toiseksi emme tiedä kuinka paljon Jumala vielä haluaa pelastaa tästä nurjasta sukukunnasta ihmisiä, mutta tämä ei ole meidän huolemme. Kun Ville opetti Suomen lapsille ja nuorille sadoin tuhansin evankeliumia, niin tämä riittää meidän uskovien osalle.

Toiseksi ihmettelen miksi vihaat sitä, että me uskovat emme ole koskaan eritelleet ihmisiä, vaan kaikille yhdenvertaisesti olemme julistaneet samaa evankeliumia vuosisadasta toiseen. Mitä pahaa siis näet suvaitsevaisuudessa? Etkö enää hyväksykään suvaitsevaisuutta?

Mitä tähän palstaan tulee niin et löydä yhtään ainutta elävän uskovan kirjoittamaa viestiä jossa eritellään ihmisiä! Ainut erittele voisi olla se, että toiset ovat pelastumassa ja toiset eivät, mutta tämänkin erottelun tekee Jeesus Kristus. Meidän kannalta toiset ovat pelastumassa ja toiset ovat evankelioinnin kohteina ja tämäkin on Jeesuksen käsky ja tahto. Amen

"Tärkeintä on aina tuo evankeliointi, siemenen kylvö - Jumala antaa sitten kasvun ajallaan. Toiseksi emme tiedä kuinka paljon Jumala vielä haluaa pelastaa tästä nurjasta sukukunnasta ihmisiä, mutta tämä ei ole meidän huolemme."

Lähetyskäskyssänne kyllä sanotaan selkeästi, että "menkää ja tehkää", eikä "menkää ja olkaa tekevinään". Ja tuosta samaisesta käskystä voisi päätellä, että Jumala haluaisi nimenomaan pelastaa kaikki kansat, eli asia pitäisi olla sen perustella ihan tiedossa jo. Teidän huoleksenne nimenomaan jää se tekeminen, mikä ei näytä tuottavan tulosta, kuten aiemmin mainitsin.

"Kun Ville opetti Suomen lapsille ja nuorille sadoin tuhansin evankeliumia, niin tämä riittää meidän uskovien osalle."

Helppoa on näköjään teillä kun delegointi sujuu noin hyvin.

"Toiseksi ihmettelen miksi vihaat sitä, että me uskovat emme ole koskaan eritelleet ihmisiä, vaan kaikille yhdenvertaisesti olemme julistaneet samaa evankeliumia vuosisadasta toiseen."

Minä taas ihmettelen sitä, että mistä sinä Korkkis olet saanut päähäsi, että minä vihaisin sitä, että ette muka erittele ihmisiä. Sinulla ei pitäisi olla mitään rehellistä ja järkevää syytä luulla sellaista. Lisäksi, kuten sanoin jo aiemmin, niin on nähty, että kyllä te erittelette. Teille on hyvin tärkeää, että kuka on "aitouskova", kuka ateisti ja kuka liberaali jne. Ja miä tuohon evankeliontiin tulee, niin siihen näköjään kelpaa delegointi, eikä useimpien teidän oikeasti tarvitse tehdä mitään - vastoin lähetyskäskyänne.

"Mitä pahaa siis näet suvaitsevaisuudessa? Etkö enää hyväksykään suvaitsevaisuutta?"

Mistä olet saanut päähäsi, että näkisin pahaa suvaitsevaisuudessa? Entä mistä olet saanut päähäsi, että olisin ilmoittanut kantani suvaitsevaisuuteen? Miksi siis kysyt "enää", kun et voi tietää olenko hyväksynyt suvaitsevaisuuden vai enkö ole?

"Mitä tähän palstaan tulee niin et löydä yhtään ainutta elävän uskovan kirjoittamaa viestiä jossa eritellään ihmisiä!"

Tuossa tuli jälleen se wanha kunnon No true Scotsman, mitä aitouskovilta tosi usein näkee.

"Ainut erittele voisi olla se, että toiset ovat pelastumassa ja toiset eivät, mutta tämänkin erottelun tekee Jeesus Kristus. Meidän kannalta toiset ovat pelastumassa ja toiset ovat evankelioinnin kohteina ja tämäkin on Jeesuksen käsky ja tahto."

Eli kyllä sitä erottelua sittenkin tapahtuu. Tästä olemme siis samaa mieltä sittenkin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"nuorille sadoin tuhansin evankeliumia, niin tämä riittää meidän uskovien osalle. "
        Niinkö? Tekikö Ville sinunkin tonttisi, vai vain omansa? Eiköhän sitä "työsarkaa" ole ihan , kun oven avaa ulos ja joskus siellä sisälläkin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"nuorille sadoin tuhansin evankeliumia, niin tämä riittää meidän uskovien osalle. "
        Niinkö? Tekikö Ville sinunkin tonttisi, vai vain omansa? Eiköhän sitä "työsarkaa" ole ihan , kun oven avaa ulos ja joskus siellä sisälläkin.

Anteeksi luin huonosti. Kommenttisi olikin lainaus toisen kommentista. Siispä ANTEEKSI !

• Ville toimi erittäin ansiokkaasti esimerkkinä mitä tapahtuu kun sairastuu uskovaisuuteen. Tämä varmasti avasi monen silmät ja varmisti että asiasta on hyvä pysyä mahdollisimman kaukana.

• En katsonut sarjaa mutta fiksulta kaverilta vaikuttaa 🤓

• "P*skapuhetta, mutta uskon!"

• Anonyymi

Samat sanat.

• Anonyymi

Kiitos aloittajalle,

• Anonyymi

Juu, hyvä aloitus.

• On näköjään urputta.vaisella mennyt myöhään viimeyönä.

• Anonyymi

Ole hyvä!

• >atskuille tiedoksi Ville oli ennen ateisti

Niinhän melkein kaikki helluntailaiset ovat. Hellariperheiden lapset katoavat jonnekin ”maailmaan”.

• Anonyymi

En katsonut vittu yhtään jaksoa, jäinkö paljostakin paitsi.

• Joo. Kristianin kiroilusta, joidenkin peitonheilutuksesta, ja Villen hihhuloinnista. Eli et mistään. Samaa on tarjolla yhteiskuntamme medioissa 24/7 ja monet näkevät osan tai kaikki noista asioista livenäkin tavalla tai toisella.

• T218O kirjoitti:

Joo. Kristianin kiroilusta, joidenkin peitonheilutuksesta, ja Villen hihhuloinnista. Eli et mistään. Samaa on tarjolla yhteiskuntamme medioissa 24/7 ja monet näkevät osan tai kaikki noista asioista livenäkin tavalla tai toisella.

Ja Villen tehtävä evankelistana jatkuu. Kun kouluissa ei saa laulaa jouluvirttä ja lausua Jeesus-nimeä, Jumala avaa suositun viihdeohjelman, jonka kautta antaa kuulua evankeliumin Suomen kansalle! Kun Jumala avaa, kukaan ei sulje ja kun hän sulkee, kukaan ei avaa! Nyt on vielä päivä joilloin on työn aika, mutta pian koittaa yö, joilloin ei työtä tehdä! Tämän aikakauden historia on kulkemassa loppua kohti! Pian Jeesus tulee!

• salopuu kirjoitti:

Ja Villen tehtävä evankelistana jatkuu. Kun kouluissa ei saa laulaa jouluvirttä ja lausua Jeesus-nimeä, Jumala avaa suositun viihdeohjelman, jonka kautta antaa kuulua evankeliumin Suomen kansalle! Kun Jumala avaa, kukaan ei sulje ja kun hän sulkee, kukaan ei avaa! Nyt on vielä päivä joilloin on työn aika, mutta pian koittaa yö, joilloin ei työtä tehdä! Tämän aikakauden historia on kulkemassa loppua kohti! Pian Jeesus tulee!

On aivan oikein, ettei yleisissä kouluissa harjoiteta tunnustuksellista uskontoa. Sitä voivat halukkaat harjoittaa omissa tiloissaan, omalla ajallaan ja omilla varoillaan. Koululaitoksen tehtävä on sivistää ihmisiä, ei tehdä heistä jonkun uskonnon seuraajia. Uskonnot ovat pyrkineet kaikin keinoin loisimaan maallisten instituutioiden kustannuksella, mutta onneksi se aika on nyt ohi, eikä toivottavasti tule takaisin. Ville saa evankelioida niin paljon kuin lystää, mutta tietäköön, että vastaavasti sekularismin puolesta puhuminen on lisääntynyt.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tykkään sinusta ikuisesti

Olet niin mukava ja ihana ihminen rakas. ❤️
      Ikävä
      44
      8981
    2. Minä häviän tämän taistelun

Ikä tekee tehtävänsä. En enää miellytä silmääsi.
      Ikävä
      78
      5492
    3. Jouluinen bonus VB:ltä 250 ilmaiskierrosta 0x kierrätys min 20e talletuksella

No nyt pätkähti! Ainutlaatuinen tarjous VB:ltä. 250 ilmaiskierrosta peliin Blue Fortune, 0x kierrätys ja minimitalletus
      Kasinopelit
      1
      4790
    4. Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi

En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon
      Ikävä
      38
      3954
    5. Jos jokin ihme

Tapahtuisi huomenna niin mikä se olisi sinun elämässäsi?
      Ikävä
      52
      3336
    6. Onko muita oman polkunsa kulkijoita

Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella
      Iisalmi
      54
      3322
    7. Sydän karrella

Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme
      Ihastuminen
      27
      3165
    8. Miksi halusit

Tällaisen suhteen?
      Ikävä
      41
      2276
    9. Onko yhtään ikävä

Vai pitäisikö sinut unohtaa
      Ikävä
      34