Selvitetäänpäs nyt tätä sinkkuus-asiaa kun siinä tuntuu olevan epäselvyyttä, vaikuttaa siltä että sinkkuus on purukumiakin venyvämpi käsite joillekin.
Eilen siis dissen kanssa tuolla ketjussa keskusteltiin:
https://keskustelu.suomi24.fi/t/16132569/mita-tehda---
Dr Disse oli siellä sitä mieltä että sinkku on sinkku, siinä ei ole mitään epäselvää eikä tulkintavirheen mahdollisuutta. Yhdessä vaiheessa Dr myös ilmoitti näin "Nsistenkaatajan ja kk-miehen välissäkin on tavallinen mies...😃", ilmeisesti itsensä lukien tuohon tavismiesten porukkaan, Dr myös ilmoitti että "Disse on vapaa kuin taivaanlintunen.... 😇☝️"
Eihän siinä mitään, hienoa, mutta sitten menee aikamoiseksi horinaksi kun samainen vapaa taivaan lintunen kertookin seuraavaa:
"Niinpä? Kyllähän mä mietin, että mitä ap tarkoittaa sinkulla sitten? Minäkinhän olen sinkku kyllä, mutta en välttämättä ole missään selibaatissa tai eristäytynyt.... mutta ei minulla ole suhdettakaan....
Mutta jos kumpikin halajaa yhteistä suhdetta, on silloin siihen oltava myös mahdollisuus, ei mitään säätöjä...
Luulis sen olevan selvää..."
Niin minä nyt kuitenkin ymmärrän tuon lemmentohtorin sepustuksen sillä tavalla että hänen mielestä "tavallinen mies" kokee olevansa täydellisen sinkku ja "vapaa kuin taivaan lintunen" vaikka sillä olisi joku vakihoito tai kävisi säännöllisesti maksullisissa.
Jos sitten joku nainen josta tuollainen "tavallinen mies" on todella kiinnostunut parisuhdemielessä eikä vaan pelkkänä panona sattuu sitten tuollaiselta "tavalliselta mieheltä" kysymään että onko sinkku niin silmää räpäyttämättä tuo "tavallinen mies" vakuuttaa sinkku olevansa eikä niistä pelkistä sivupanoista varmaan pukahda mitään, nainenhan voisi väärinkäsittää että "tavallinen mies" ei olekaan sinkku kun käy panemassa niitä muita ei niin merkityksellisiä naisia.
Mikä on palstalaisten käsitys asiasta? Minä eristäytyneenä k&k miehenä en oikein osaisi itseäni täydellisen sinkkuna ainakaan pitää jos pyörittelisin jotain panorinkeliä mutta onko se ihan yleistä että "tavallinen mies" ei rinkelinaisiaan laske ollenkaan. Entäs sitten naiset? Mikä on palsanaisten käsitys asiasta? onko siellä täällä paneskeleva mies täysin sinkku jos ei ole naimisissa? entäs sitten nainen? onko sama juttu? Petyttekö naiset jos selviää että tapilemallanne miehellä onkin joku muukin siinä sivussa muttei se ole sillä tavalla tärkeä kun on pelkkä pano vaan?
Tavallisen miehen sinkkuudesta
21
98
Vastaukset
- Anonyymi
Sinkku on sitoutumaton ihminen. Olisi aika hurjaa odottaa, ettei ihmisellä ole mitään kiinnostusta kehenkään juuri silloin, kun hänet sattuman kautta tapaa.
Ihmettelisin, jos miehellä ei olisi panokaveria tai muita ihastuksia. Täälä pk.seudulla on niin paljon ihmisiä, että aina jotain säpinää riittää. Jos mies sanoisi, ettei nyt ole ketään, en ottaisi sitä kovin vakavasti, esim ajattelisin, että on hakupäällä tms suhteen jälkeen tai ei halua seurustella.
Numeroita kännykässä, tindermatchejä, salikavereita, exiä...jne
Jotkut tietenkin viettää hiljaiseloa sitä oikeaa odotellen, mutta kyllähän hekin katselevat aina ympärilleen, kun eivät ole suhteessa, eikö? Väännetäämpäs rautalangasta.
Ensin erotellaan minut ja minun mielipide.
Minä en ole ollut sukupuoliyhteydessä kevään jälkeen, eikä tee mieli. Se minusta.
Minun mielipide: Sinkku voi olla, vaikka olisikin seksuaalista kanssakäymistä jonkun kanssa. (Nykyään fwb-suhteita ja jotkut harrastaa yhden illan juttuja)
Sitten jos hakee parisuhdetta, on tuollaiset lopetettava ja keskityttävä siihen yhteen. Mutta alussahan sitä saattaa tavata useitakin vaikka kahvilla tms.
Ei kai ihmisten tarvitse mitään kolmen vuoden selibaattia pitää ja asia vuorilla, ennenkuin aloittaa suhteen? Vai aloittajan mielestäkö pitäisi näin tehdä?
Sinkkuna voi elää, vaikka ei parisuhdetta edes haluaisi!!! Eikä se tarkoita, etteikö silloin voisi harrastaa seksiä ihan ilman mitään vtun panorinkilöitä... panorinkilät on omissa unelmissasi!!!😤
Minä pohdin täällä asioita muittenkin näkökulmasta kuin omasta...
Ja tärkeintä on suoruus ja aitous, rehellisyys. Kaikki ei elä samoin, mutta kaiken voi sanoa suoraan, sittenpähän kaltaisesi k&k-mies voi juosta mutkitellen pitkin kujaa huutaen kädet ojossa, jos toinrn on kauhea panorinkiläinen sinun mielestä. 😂Kyllä pitää olla kunnollinen selibaattijakos naisella jos sinkkuna meinaa esiintyä. Sinustako olisi mukavaa jos morsiamesi onkin pitänyt pieniä harmittomia panosessioita kaikkien mieskamujensa kanssa sillä aikaa kun sinä hölmöläinen olet valitsemassa kihlasormuksia? Luuletko että se sivupanoilu sitten papin aameneen lakkaa? se luultavasti vaan yltyy.
Et sinä pohdi vaan horiset ihan sekavia :D välillä olet sitä ja välillä tätä mieltä, takki kääntyy aina tilanteen mukaan niin ettei siitä oikein selvää saa että miten se nyt olikaan?
No niin, niihän sitä pitäisi suoraan sanoa mutta kun niistä sinun eilisistä sepustuksista syntyi ihan joku muu käsitys kuin suoruus :D- Anonyymi
Harmaaritari kirjoitti:
Kyllä pitää olla kunnollinen selibaattijakos naisella jos sinkkuna meinaa esiintyä. Sinustako olisi mukavaa jos morsiamesi onkin pitänyt pieniä harmittomia panosessioita kaikkien mieskamujensa kanssa sillä aikaa kun sinä hölmöläinen olet valitsemassa kihlasormuksia? Luuletko että se sivupanoilu sitten papin aameneen lakkaa? se luultavasti vaan yltyy.
Et sinä pohdi vaan horiset ihan sekavia :D välillä olet sitä ja välillä tätä mieltä, takki kääntyy aina tilanteen mukaan niin ettei siitä oikein selvää saa että miten se nyt olikaan?
No niin, niihän sitä pitäisi suoraan sanoa mutta kun niistä sinun eilisistä sepustuksista syntyi ihan joku muu käsitys kuin suoruus :DSiinä kohtaa kun deittailuvaihe sujuu mukavasti ja ruvetaan puhumaan siitä ettei tapailtaisi enää muita, SEN JÄLKEEN pidetään genitaalit irti muista. Niin kauan kun vaan tapaillaan ja tutustutaan ei kummallakaan ole minkäänlaista velvollisuutta toista kohtaan.
Harmaaritari kirjoitti:
Kyllä pitää olla kunnollinen selibaattijakos naisella jos sinkkuna meinaa esiintyä. Sinustako olisi mukavaa jos morsiamesi onkin pitänyt pieniä harmittomia panosessioita kaikkien mieskamujensa kanssa sillä aikaa kun sinä hölmöläinen olet valitsemassa kihlasormuksia? Luuletko että se sivupanoilu sitten papin aameneen lakkaa? se luultavasti vaan yltyy.
No niin, niihän sitä pitäisi suoraan sanoa mutta kun niistä sinun eilisistä sepustuksista syntyi ihan joku muu käsitys kuin suoruus :DHöpöhöpö! Itse olet sellainen puritaani ja vanhanaikainen pieru. 😂
Ei tietenkään seurustelu ja parisuhteen aikaan ketään paneskella, mutta et sinä silloin enää sinkku olekaan...
siitähän siinä eilisessä aloituksessa oli kyse...
Mutta jokainen saa tehdä miten tykkää... sinä varmaan pidätkin selibaattia itse varmuuden vuoksi useammankin vuoden. 😂☝️Disse kirjoitti:
Höpöhöpö! Itse olet sellainen puritaani ja vanhanaikainen pieru. 😂
Ei tietenkään seurustelu ja parisuhteen aikaan ketään paneskella, mutta et sinä silloin enää sinkku olekaan...
siitähän siinä eilisessä aloituksessa oli kyse...
Mutta jokainen saa tehdä miten tykkää... sinä varmaan pidätkin selibaattia itse varmuuden vuoksi useammankin vuoden. 😂☝️Ääni sinne☝️
Tietysti sinkkukin saa seksiä harrastaa.Wwuwuw kirjoitti:
Ääni sinne☝️
Tietysti sinkkukin saa seksiä harrastaa.Näin on.... 😃👌 Kiitti tuesta, jäsen W! ☺️💪
- Anonyymi
Sinkuthan ne on juurikin niitä jotka enimmäkseen harrastaa yhdenillanjuttuja ja friends with benefits kuvioita.
Toki osa suhteeseen tyytymättömistä parisuhteissa elävistäkin moisia harrastaa, mutta pääasiassa nuo irto- ja seksisuhteet on sinkkujen domainia.
Sinkku sanana vaan tarkoittaa ettei ole sitoutunut kehenkään parisuhdemielessä. Sinkkuja on paljon erilaisia, kuten on suhteitakin.
On yksiavioisuutta, avosuhteita, moniavioisuutta jne...
Yhtälailla sinkkujen kesken on tavoissa hajontaa.
Jotkut ei välitä hypätä sänkyyn ellei ole sovittu, että suhteessa ollaan.
Toiset taas kaipaavat seksiä vaikka ei vakipartnerille elämässä tilaa olisikaan.
Itse kuulun siihen joukkoon jolla on yksi tarvittaessa paikalle kutsuttava seuralainen, silloin kun se molempien aikatauluun sopii.
Eihän siinä ole mitään epäselvää.
Niin kauan kun ei ole minkäänlaisessa parisuhteessa, on sinkku.- Anonyymi
Mikä sitten on se vaihe tai kohta uutta ihmistä tapaillessa kun sille paikalle kutsuttavalle seuralaiselle sanotaan että pidetääs taukoa,nyt on oikeesti kiinnostava ihminen kiikarissa?
Itse vastaavassa tilanteessa sanon kyllä heti. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikä sitten on se vaihe tai kohta uutta ihmistä tapaillessa kun sille paikalle kutsuttavalle seuralaiselle sanotaan että pidetääs taukoa,nyt on oikeesti kiinnostava ihminen kiikarissa?
Itse vastaavassa tilanteessa sanon kyllä heti.Varmaan jokainen friend with benefit-kuvio on omanlaisensa. Tuskin siihen mitään tarkkaa ajankohtaa on. Oman fiiliksen mukaan.
Itse en ole koskaan kokenut että pitäisi heitä tiedottaa jos olen jonkun kanssa suhteeseen alkanut. Samanhenkisiä tyyppejä niin ovat ymmärtäneet mun vastaamattomuudesta että homma on siltä erää ohi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Varmaan jokainen friend with benefit-kuvio on omanlaisensa. Tuskin siihen mitään tarkkaa ajankohtaa on. Oman fiiliksen mukaan.
Itse en ole koskaan kokenut että pitäisi heitä tiedottaa jos olen jonkun kanssa suhteeseen alkanut. Samanhenkisiä tyyppejä niin ovat ymmärtäneet mun vastaamattomuudesta että homma on siltä erää ohi.Ok,me ollaan sovittu että ilmoitetaan.
- Anonyymi
Sinkkuna pitää olla myös seksii joten sitä sitten tapaillaan jonkun naisen kanssa kerran pari viikossa ilman sen kummempaa sitoutumista.
Sana sinkku ei ole niin vakiintunut, että sillä olisi eri ihmisille yhteinen merkitys. Ts. löysää kieltä. Ihminen vain pitää aiheettomasti perusoletuksena, että toinenkin tarkoittaisi samaa.
- Anonyymi
Sinkku tarkoittaa ettei ole parisuhteessa, ei sitä etteikö panisi kenenkään kanssa.
- Anonyymi
Vääryys.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vääryys.
Ai jos käy huorissa niin ei voi olla sinkku?
"Sinkku tarkoittaa ettei ole parisuhteessa, ei sitä etteikö panisi kenenkään kanssa."
Jonkun kielitajun mukaan sitä. Jonkun toisen sitä ettei ole seksissä kenenkään kanssa, jonkun mukaan, että on kuitenkin usein, jonkun mukaan, että on vain harvoin. Kaikkia merkityksiä löytyy eri ihmisten kielessä.
Keskustelu sanojen merkityksestä ei johda KOSKAAN yhteiseen lopputulokseen.- Anonyymi
Firdawsi kirjoitti:
"Sinkku tarkoittaa ettei ole parisuhteessa, ei sitä etteikö panisi kenenkään kanssa."
Jonkun kielitajun mukaan sitä. Jonkun toisen sitä ettei ole seksissä kenenkään kanssa, jonkun mukaan, että on kuitenkin usein, jonkun mukaan, että on vain harvoin. Kaikkia merkityksiä löytyy eri ihmisten kielessä.
Keskustelu sanojen merkityksestä ei johda KOSKAAN yhteiseen lopputulokseen.Voi kyllä poju sinä, johtaa aika hyviinkin kaverisuhteisiin, mutta ei pidemmälle kyllä ellei ole oikeassa elämässä toimiva henkilö.
Jos joku kaveri oikeasta elämästä kysyisi että missä minä olen: Ei kuule aavistustakaan onko edes tällä mantereella tuo.... voi olla missä tahansa. Anonyymi kirjoitti:
Voi kyllä poju sinä, johtaa aika hyviinkin kaverisuhteisiin, mutta ei pidemmälle kyllä ellei ole oikeassa elämässä toimiva henkilö.
Jos joku kaveri oikeasta elämästä kysyisi että missä minä olen: Ei kuule aavistustakaan onko edes tällä mantereella tuo.... voi olla missä tahansa.Tämä tuli nyt minulle. Kielellisestä sekamelskasta vain olen puhunut, en itse sinkkuudesta. S24:n systeemi ei ole minullekaan valjennut, joten en ihmettele fibaasi.
- Anonyymi
Kyllä herrajumala sinkulla saa normaalit tunteet ja tarpeet olla, vaikka yksin ja sitoutumatta haluaa elää! Itse olen nais-sinkku mutta sama pätee kyllä molempiin sukupuoliin.
Minulla ei ole ketään "vakipanoa" eikä satunnaisiakaan ole ollut aikoihin, syystä että en kaipaa ja viihdyn parhaiten näin. Mutta jos sellainen tunne tulisi, ei ole poissuljettua että yhden illan hoidon hankkisin, ja silti olen vapaa itsenäinen yksin elävä omista asioistani täysin yksin päättävä sinkku. Pointti tässä on se, että täydellinen vapaus säilyy, ei mitään tunne- eikä muitakaan siteitä minnekään päin.
Jos nyt joku väittää etten ole sinkku, se on hänen mielipiteensä. Ei ole yhdestä sanasta tai käsitteestä kiinni mitä olen, pääasia että itse tiedän mitä tahdon ja mitä en. - Anonyymi
Asian vierestä hieman mutta-https://www.menaiset.fi/artikkeli/suhteet/ihmissuhteet/oletko-sielultasi-sinkku-vai-parisuhdeihminen-kysy-itseltasi-6
Itselläni täysi kymppi. Huvittavaa miten osui tuo helpotuksen tunne kun parisuhde päättyy! :) Tuttua itselleni kun aikanaan erosin parisuhteesta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1821272
Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän138883- 84824
- 51748
Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies
Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?47684Martinan tarve valehdella.
Miksiköhän Martina valehtelee niin paljon,onko hän tietoinen siitä että valheistaan jää useimmiten kiinni? Esimerkkinä t247594Stubb munasi - Suomessa kuuluu liputtaa Suomen lipulla
Presidentinlinnan ja Mäntyniemen salkoihin nostettiin sateenkaariliput lauantaina. Suurin osa kansasta ei varmasti pidä311580Olisitko oikeasti valmis rikkomaan
Perheesi? En haluaisi sitä, mutta ne on teidän välisiä asioita. Voin olla sinulle vain kaverikin… ei paineita. Minä kesk55579Tumman vihreä mercedes
Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,7550- 51549