Miksi kaikki uskovaiset...

Anonyymi

Uhkailevat kuolemalla, vaativat pelkäämään Helvettiä sekä anta antamaan kaikki rahat omaisuutesi kirkolle?

38

80

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Miksi kaikki ateistit kysyvät tuota samaa? Miksi kaikki ateistit syövät aamuisin puuroa voisilmällä?

      • Epäilen että ateistit kysyvät asiaa siksi koska kyseiset hihhulit oikeasti tekevät niin.


      • Anonyymi

        Ateistit ei tee rahaa valheilla, siinä on se ero.


      • Anonyymi
        MrMorden_ kirjoitti:

        Epäilen että ateistit kysyvät asiaa siksi koska kyseiset hihhulit oikeasti tekevät niin.

        Höpö höpö...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ateistit ei tee rahaa valheilla, siinä on se ero.

        Varmasti ihminen voi tehdä rahaa valheilla. Ei tarvitse kuin katsoa mäkkärin mainista niin näkee valheen...todellisuus uskee päin naamaa kun astut Mäkkäriin ja eteesi tuodaan pueni hamppari, jossa ilmatäytteisten kuivien sämpylöiden välissä on ohut kuiva pihvi, yksi suolakurkku siivu ja ketsuppi tahra.
        Katsot tilaamasi tuotteen kuvaa ja mietit, onko tidellakin kyse samasta tuotteesra...ou shit!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Varmasti ihminen voi tehdä rahaa valheilla. Ei tarvitse kuin katsoa mäkkärin mainista niin näkee valheen...todellisuus uskee päin naamaa kun astut Mäkkäriin ja eteesi tuodaan pueni hamppari, jossa ilmatäytteisten kuivien sämpylöiden välissä on ohut kuiva pihvi, yksi suolakurkku siivu ja ketsuppi tahra.
        Katsot tilaamasi tuotteen kuvaa ja mietit, onko tidellakin kyse samasta tuotteesra...ou shit!

        Ihmisen mieli toimii niin että jos toiselle puhuu jostain asiasta, niin tämä toinen alkaa ajatella sitä asiaa....eli tuli heti nälän tunne; taidanpa ostaa hampurilaisen ja pullon kokista kun käyn seuraavan kerran kirkonkylän grillillä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihmisen mieli toimii niin että jos toiselle puhuu jostain asiasta, niin tämä toinen alkaa ajatella sitä asiaa....eli tuli heti nälän tunne; taidanpa ostaa hampurilaisen ja pullon kokista kun käyn seuraavan kerran kirkonkylän grillillä.

        Mainostaminen perustuu tuohon. Nyt meni hampparihalut kun alkoi ärsyttämään tuo mainonta ja ihmisten huijaus 😂
        Ärsyttää 😀


      • Anonyymi

        "Miksi kaikki ateistit kysyvät tuota samaa? Miksi kaikki ateistit syövät aamuisin puuroa voisilmällä?"

        Mikä saa sinut kirjoittelemaan palstalle?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mainostaminen perustuu tuohon. Nyt meni hampparihalut kun alkoi ärsyttämään tuo mainonta ja ihmisten huijaus 😂
        Ärsyttää 😀

        Mainostaminen pitäisi olla laitonta, onhan se osasyylinen nykyiseen ympäristö- ja ilmastöongelmaan. Ylikulutus ei pelasta tätä planeettaa.


    • Anonyymi

      Mikä kirkko kehottaa testamenttaamaan kaiken omaisuuden kirkolle?

      • Anonyymi

        Onhan Suomessakin tutkittu tapausta, jossa nainen lahjoitti kartanonsa papille, jonka oli tuntenut vain hetken aikaa ja on näitä liikkeellä, testamentin kalastajia...


    • Anonyymi

      Evoluutiossa kuolemaa kannattaa välttää, sillä elävä menestyy paremmin.
      Kulman takana on leijona, älä mene sinne, vaikka siellä onkin ruokaa ja muita etuja.
      Uskovainen menee vielä pidemmälle, sillä on hirviö, joka syö sinut.

      Valheet voivat myös näyttää tosilta, kun tarpeeksi moni uskoo, PYRAMIDIHUIJAUS.

      • Anonyymi

        Pyramidihuijaus uskovaisilla on se kun Jeesusta ei ole.
        Kun Jeesuksen tilalle laitetaan jokin muu esim omat hyvät teot joilla pyritään ansaitsemaan taivaspaikkaa.


    • Älä usko hömpötyksiin.

    • Anonyymi

      Älä usko ateistien valheisiin. He haluavat kaikki liittymään samaan epätoivoon kanssaan. Usko Kristukseen niin menestyt.

      • Anonyymi

        Ateismissa ei ole mitään epätoivoa, vain normaalia elämää. Jos sinusta normaali elämä on epätoivoa niin se on sinun ongelmasi.


    • "Uhkailevat kuolemalla, vaativat pelkäämään Helvettiä sekä anta antamaan kaikki rahat omaisuutesi kirkolle?"

      En ole kuullut kenenkään uskovaisen vaatineen antamaan kaikki rahansa kirkolle.
      Kuolema ja helvetti ovat pahin paikka ihminen voi joutua. Eikö niistä saisi ihmistä varottaa?
      Kyllähän meillä varotetaan pienemmistäkin asioista, kuten voimakkaasta tuulesta ja liukkaasta kelistä ja liikenteen vaaroista jne.

      • Anonyymi

        Kuolemasta on turha varoittaa, se kohtaa jokaisen kuitenkin. Helvetistä olisi paremmin paikallaan varoittaa sinunlaisiasi uskovaisen irvikuvia, jotka omahyväisinä ja tekopyhinä kuvittelevat noin vain pääsevänsä taivaaseen. Se on kuule sinullakin kova paikka kun Jumala alkajaisiksi kysyy, miksi olet valinnut nimimerkkisi roomalaisten sodanjumalan mukaan.


      • Anonyymi

        "En ole kuullut kenenkään uskovaisen vaatineen antamaan kaikki rahansa kirkolle."

        Kyllä sitä ovelimmat skonveljesi alkavat sinultakin vaatia, kunhan huomaavat että alat olla vielä vanhuudenhöperömpi kuin nyt olet.


      • "En ole kuullut kenenkään uskovaisen vaatineen antamaan kaikki rahansa kirkolle."

        Et kuule? Oletko kuuro? Kaikkihan tietävät, että kymmenykset on maksettava. Muutoin varastaa seurakunnalta.

        "Kuolema ja helvetti ovat pahin paikka ihminen voi joutua. Eikö niistä saisi ihmistä varottaa?"

        Joulupukki ei tuo sinulle jouluna lahjoja, jos vielä käyt täällä valehtelemassa satujasi. Nyt sinua on varoitettu!!!


      • siino kirjoitti:

        "En ole kuullut kenenkään uskovaisen vaatineen antamaan kaikki rahansa kirkolle."

        Et kuule? Oletko kuuro? Kaikkihan tietävät, että kymmenykset on maksettava. Muutoin varastaa seurakunnalta.

        "Kuolema ja helvetti ovat pahin paikka ihminen voi joutua. Eikö niistä saisi ihmistä varottaa?"

        Joulupukki ei tuo sinulle jouluna lahjoja, jos vielä käyt täällä valehtelemassa satujasi. Nyt sinua on varoitettu!!!

        "Kaikkihan tietävät, että kymmenykset on maksettava. Muutoin varastaa seurakunnalta."

        Kukaan ei tiedä, laitatko kolehtiin kymmenen prosenttia tuloistasi vai laitatko koskaan mitään. Se on kokonaan jokaisen oma asia, paljonko haluaa ja paljonko pystyy laittamaan.

        Runsaan kahdeksan vuoden aikana en ole kuullut vapaaseurakunnassamme vielä ainuttakaan millään tavalla rahan antamiseen painostavaa "kolehtisaarnaa".


      • Anonyymi
        Tipale kirjoitti:

        "Kaikkihan tietävät, että kymmenykset on maksettava. Muutoin varastaa seurakunnalta."

        Kukaan ei tiedä, laitatko kolehtiin kymmenen prosenttia tuloistasi vai laitatko koskaan mitään. Se on kokonaan jokaisen oma asia, paljonko haluaa ja paljonko pystyy laittamaan.

        Runsaan kahdeksan vuoden aikana en ole kuullut vapaaseurakunnassamme vielä ainuttakaan millään tavalla rahan antamiseen painostavaa "kolehtisaarnaa".

        "Runsaan kahdeksan vuoden aikana en ole kuullut vapaaseurakunnassamme vielä ainuttakaan millään tavalla rahan antamiseen painostavaa "kolehtisaarnaa"."

        Ei se homma sillä lailla hoidukaan. Kunhan alat kunnolla dementoitua, luoksesi tulee lipevästi puhuvia uskonveljiä ja ennen kuin ymmärrät huomatakaan, rahasi ovat siirtyneet heidän haltuunsa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Runsaan kahdeksan vuoden aikana en ole kuullut vapaaseurakunnassamme vielä ainuttakaan millään tavalla rahan antamiseen painostavaa "kolehtisaarnaa"."

        Ei se homma sillä lailla hoidukaan. Kunhan alat kunnolla dementoitua, luoksesi tulee lipevästi puhuvia uskonveljiä ja ennen kuin ymmärrät huomatakaan, rahasi ovat siirtyneet heidän haltuunsa.

        Vai niin, oletko itse ollut asialla, vai mistä "tiedät".


      • Tipale kirjoitti:

        "Kaikkihan tietävät, että kymmenykset on maksettava. Muutoin varastaa seurakunnalta."

        Kukaan ei tiedä, laitatko kolehtiin kymmenen prosenttia tuloistasi vai laitatko koskaan mitään. Se on kokonaan jokaisen oma asia, paljonko haluaa ja paljonko pystyy laittamaan.

        Runsaan kahdeksan vuoden aikana en ole kuullut vapaaseurakunnassamme vielä ainuttakaan millään tavalla rahan antamiseen painostavaa "kolehtisaarnaa".

        "Kukaan ei tiedä, laitatko kolehtiin kymmenen prosenttia tuloistasi vai laitatko koskaan mitään."

        Jumala tietää ja kostaa. Hyväntahtoisesti toki :D


      • siino kirjoitti:

        "Kukaan ei tiedä, laitatko kolehtiin kymmenen prosenttia tuloistasi vai laitatko koskaan mitään."

        Jumala tietää ja kostaa. Hyväntahtoisesti toki :D

        Et kovin terveen tuntuisesta yhteisöstä puhu, jos olet kuullut jossain tuonkaltaista opetettavan.


      • Tipale kirjoitti:

        Et kovin terveen tuntuisesta yhteisöstä puhu, jos olet kuullut jossain tuonkaltaista opetettavan.

        Jumala kostaa. Usko pois. Hyväntahtoisesti toki.


    • Anonyymi

      Uskollisuuden hinta on kallis.

    • Anonyymi

      Tulikohan vähän liioiteltua ja käytettyä väärin sanaa "kaikki"!

      Jehovan todistajat ja adventistit eivät uhkaa helvetillä, koska eivät usko siihen.

      Yksikään seurakunta ei vaadi jäseniään antamaan kaikkia rahoja kirkolle.

      Jos arvostelet kirkkoja ja kristinuskoa, niin pysy totuudessa. Valheesi saavat hihhulit takertumaan lujemmin kiinni omaan uskontoonsa ja kirkkoonsa.

      • Anonyymi

        Ei sinäänsä myöskään Suomen Evankelisluterilainen kirkko, kirkon mukaan Helvetti ei ole todellinen paikka vaan metaforinen olotila joka tarkoittaa eroa Jumalasta. Lopulta KAIKKI pääsevät taivaaseen ja saavat anteeksi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei sinäänsä myöskään Suomen Evankelisluterilainen kirkko, kirkon mukaan Helvetti ei ole todellinen paikka vaan metaforinen olotila joka tarkoittaa eroa Jumalasta. Lopulta KAIKKI pääsevät taivaaseen ja saavat anteeksi.

        Luterilaisen kirkon oppiin ei varmasti kuulu, että "kaikki pääsevät taivaaseen". joten miksi valehtelet?


      • Anonyymi
        Tipale kirjoitti:

        Luterilaisen kirkon oppiin ei varmasti kuulu, että "kaikki pääsevät taivaaseen". joten miksi valehtelet?

        Kyllä kuuluu. Kipitäppä äkkiä kuule lähimpään kirkkoon kysymään sitä papilta. Taivaspaikka on kaikille.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä kuuluu. Kipitäppä äkkiä kuule lähimpään kirkkoon kysymään sitä papilta. Taivaspaikka on kaikille.

        Pitäisiköhän tosiaan mennä, aivan kohtahan siellä luetaan tuomiosunnuntain tekstinä Matteus 25:31-46, joka sisältää myös nämä kammottavat Jeesuksen sanat:

        ’Menkää pois minun luotani, te kirotut, ikuiseen tuleen, joka on varattu Saatanalle ja hänen enkeleilleen. 42 Minun oli nälkä, mutta te ette antaneet minulle ruokaa. Minun oli jano, mutta te ette antaneet minulle juotavaa. 43 Minä olin koditon, mutta te ette ottaneet minua luoksenne. Minä olin alasti, mutta te ette vaatettaneet minua. Minä olin sairas ja vankilassa, mutta te ette käyneet minua katsomassa.’
        44»Silloin nämäkin kysyvät: ’Herra, milloin me näimme sinut nälissäsi tai janoissasi, kodittomana tai alasti, tai sairaana tai vankilassa, emmekä auttaneet sinua?’ 45 Silloin hän vastaa heille: ’Totisesti: kaiken, minkä te olette jättäneet tekemättä yhdelle näistä vähäisimmistä, sen te olette jättäneet tekemättä minulle.’"


      • Anonyymi
        Tipale kirjoitti:

        Pitäisiköhän tosiaan mennä, aivan kohtahan siellä luetaan tuomiosunnuntain tekstinä Matteus 25:31-46, joka sisältää myös nämä kammottavat Jeesuksen sanat:

        ’Menkää pois minun luotani, te kirotut, ikuiseen tuleen, joka on varattu Saatanalle ja hänen enkeleilleen. 42 Minun oli nälkä, mutta te ette antaneet minulle ruokaa. Minun oli jano, mutta te ette antaneet minulle juotavaa. 43 Minä olin koditon, mutta te ette ottaneet minua luoksenne. Minä olin alasti, mutta te ette vaatettaneet minua. Minä olin sairas ja vankilassa, mutta te ette käyneet minua katsomassa.’
        44»Silloin nämäkin kysyvät: ’Herra, milloin me näimme sinut nälissäsi tai janoissasi, kodittomana tai alasti, tai sairaana tai vankilassa, emmekä auttaneet sinua?’ 45 Silloin hän vastaa heille: ’Totisesti: kaiken, minkä te olette jättäneet tekemättä yhdelle näistä vähäisimmistä, sen te olette jättäneet tekemättä minulle.’"

        Minusta tämä kohta kertoo sen, että uskovan on hyvä auttaa ihmisiä, niitä pahnanpohjimmaisiakin? Tuleeko taas kritiikkiä siitä että ateistin ei sovi tulkita raamattua?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minusta tämä kohta kertoo sen, että uskovan on hyvä auttaa ihmisiä, niitä pahnanpohjimmaisiakin? Tuleeko taas kritiikkiä siitä että ateistin ei sovi tulkita raamattua?

        Ateistin ei tulisi lukea Raamattua. Ateistin pitäisi lukea Raamattua. Ateistin tulisi miettiä Raamattua, ateisti ei saisi miettiä Raamattua... ristiriitaisia signaaleja aina.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Minusta tämä kohta kertoo sen, että uskovan on hyvä auttaa ihmisiä, niitä pahnanpohjimmaisiakin? Tuleeko taas kritiikkiä siitä että ateistin ei sovi tulkita raamattua?

        No ainakin itselleni tämä raamatunpaikka tuppaa tulemaan viiltävänä mieleen nimenomaan aina, kun on sillä päällä, ettei huvittaisi vastata avunpyyntöön myöntävästi... Tulkintasi on siis kovin oikeanlainen ainakin minun mielestäni.


    • Anonyymi

      "Miksi kaikki uskovaiset...
      Uhkailevat kuolemalla"
      ---
      Kaikki uskovaiset....uhkailevat kuolemalla......ihanko terveyteen ja henkeen saakka.

      Vai onko sinulle kuolema tabu, josta ei saisi edes puhua.
      Kyllä sinun on totuttava siihen ajatukseen, että kerran sinäkin kuolet ja ruumiisi poltetaan ja tuhkataan tai ruumisarkkusi lasketaan hautaan ja päälle pistetään 2 m multaa.

      Tämä ei ole uhkailua vaan tosiasia.

      • Anonyymi

        Kaikki kuolee lopulta, siinä ei uskontokaan auta.


    • Anonyymi

      Uskosvat kristityt toimivat esim. varoittaessaan siitä, että jokainen ihminen kerran vastaa Jumalalle siitä, mitä elämänsä aikana on tehnyt. Syntien anteeksisaaminen on kiinni Jeesuksen Kristuksen sovintoverestä ja -kuolemasta. Siihen ihminen turvautuu tai sen jättää huomiotta esim. epäuskoisena tai haluttomana tehdä elämässään parannusta. Armon saatuaan ei tulisi enää tahallista syntiä harrastaa, mutta Jumala on usein armollinen langenneillekin. Loputtomasti ei tule koetella Jumalaa syntielämällään, jos armosta on osalliseksi päässyt. Eli kerran uskova ei automaattisesti pysy uskossaan ja tule pelastumaan, vaan kyse on "ahtaasta ovesta ja harvat ovat ne, jotka sen löytävät" iankaikkiseen elämään. Ja vastaavasti lavean välinpitämättömyydentien valitsevat surullisen monet ja me ihmiset emme voi osoitella sormella, ketkä eivät pelastu tai pelastuvat.

      Jokainen voi Raamatustaan näitä asioita tarkastella. Muistan, kuinka eräs uskova työkaverini sanoi jokseenkin suoraan, että isäni, joka kuoli väkivallan seurauksena nuorena, päätyi helvettiin. Tuntui melko pahalta, vaikka itselläni on tuosta asiasta pelko isäni ollessa alkoholisoitunut ja kuollessaan vahvasti päihtynyt. Hienotunteisuutta meiltä uskovilta vaaditaan, kun milloin sopivalla tai sopimattomalla hetekellä uskonasioista puhumme.

      Testamenttaamalla omaisuutensa tai tekemällä suuria lahjoituksia hengellisiin kohteisiin ei taivaspaikkaa voi ostaa. Se on omantunnonkysymys ja iloista antajaa Jumala rakastaa; muussa tapauksessa voi rahansa pitää itsellään. Rakkaudesta Jumalaan ja rakkaudesta ihmisiin toimimme. Jotkut lahjoittavat testamentissaan omaisuutensa vaikka syövän tutukimukseen ym., eli ei kyse ole vain uskovien toimintatavasta. Iäkkään tai kuolevan ihmisen rahojen kyttääminen on röyhkeää oli rahankäytölle syy mikä tahansa.

      On vastenmielistä, jos kristityt siihen sortuvat. Jokaisen ihmisen vapaata tahtoa on kunnioitettava kaikessa eikä ketään voi vaatia uskoon tai mihinkään. Voimme parhaan ymmärryksemme mukaan tarjota asioita, joita uskomme kaikkien ihmisen parhaaksi. Eikö näin menettele useimmat ihmiset?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Oot varmaan tyytyväinen

      Kun sua ei kukaan enää yritä Naiselle
      Ikävä
      71
      3794
    2. Oletin törmäileväni sinuun yhtenään

      Emme ole osuneet kuitenkaan samalle kiertoradalle. Enää en oleta, enkä usko törmäykseen.
      Ikävä
      43
      3187
    3. Olenko ainut

      Vai huomaatko myös sen, että olemme hyvin samanlaisia. Kuin olisit toinen puolikkaani ❤️
      Ikävä
      30
      2534
    4. Sä siis todella vain leikit mun tunteilla?

      Miehelle naiselta Et olisi muuten luovuttanut
      Ikävä
      41
      2269
    5. Minut on ilmeisesti varjobännätty,

      sillä viestit eivät näytä ilmestyvän ketjuihin.
      Sinkut
      39
      2245
    6. Olisko Elina kiva ylläri, jos laittaisin sun

      Postilaatikkoon rintaliivit ja pikkuhousut? Punaisia ajattelin. Minulla vain on sellainen pieni ongelma, kun en tiedä mi
      Ikävä
      28
      2179
    7. Mitä tuntemuksia herätin sinussa

      Viimeksi kun nähtiin? Ajatuksesi, niitä kuuntelen herkällä korvalla.
      Ikävä
      81
      2150
    8. Tuntuu niin mukavalta.

      Miten joku voikin olla niin hyväsydäminen.
      Ikävä
      9
      2121
    9. Pitkä aika on kulunut

      Kaikki on muuttunut. Huomenta tänne. 😌😧☕🐺❤️
      Ikävä
      126
      1971
    10. Kiitos siitä eilisestä

      Viestistäsi se kertoi ja avasi paljon tunnelukkoja.
      Ikävä
      15
      1888
    Aihe