Miksi Jehovan todistajat viipyvät nynyisin vain n.15 min?

Anonyymi

Nykyisin kun Jehovan todistajat tulevat oveni taakse, he keskustelevat vain n.15min, sitten tulee kiire jonnekin. Huomaavatko he jääneensä altavastaajiksi ja päättävät poistua takavasemmalle? Onko "julistaja" pula niin paha, ettei aikaa riitä enempää? Onko uusi harma jo niin lähellä, että on kiire saada tieto levitetyksi? Vai onko minut luokiteltu toivottomaksi tapaukseksi? Johon ei kannata uhrata enempää aikaa.

44

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Minun luona ne näyttää videon ja kysyvät voiko tulla uudestaan, koko homma pari minuuttia.

      Jos sun luona viivytään 15 minuuttia, niin he kyllä katsovat että sinussa on ainesta Jehovan todistajaksi.

      • Anonyymi

        Minun luonani he viipyvät 10 sek. Ja sitten kun he lähtevät, he ensin kampaavat hiuksensa. Kas kun niillä kaikilla tukka sojottaa suoraan taaksepäin.
        Olen nähnyt tämän kaiken ikkunasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minun luonani he viipyvät 10 sek. Ja sitten kun he lähtevät, he ensin kampaavat hiuksensa. Kas kun niillä kaikilla tukka sojottaa suoraan taaksepäin.
        Olen nähnyt tämän kaiken ikkunasta.

        Jos on roskapussi valmiina eteisessä, selvitään yleensä lyhyellä oven avaamisella ja pussin ojentamisella. Jos joutuu hakea roskapussin keittiöstä, saavat he hetken pienen odottaa oven takana sen toista avautumista. Joskus he vaan odottavat hetken oven takana, kun ei se aukea ensinkään.


    • Maailman lyhin aikayksikkö "je" on todennettavissa ovellani. Määritelmä on, että kuinka kauan ovi on avoinna, kun jeesuspartio ilmoittaa: Olemme je...

    • Anonyymi

      He ovat käyneet luonani monta kertaa, me ollaan
      Tutkittu raamattua ja kävin heidän kirkossa

      • Anonyymi

        Kävitkö heidän kanssaan helluntailaisten kirkossa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kävitkö heidän kanssaan helluntailaisten kirkossa?

        En . Jehovan valtakuntasalissa


    • Anonyymi

      Kun on siirrytty enimmäkseen digitaaliseen opetusohjelmaan, niin tarkoituksena on lähinnä näyttää joku video jw.org sivuille.
      Ihmisillä on myös vähän aikaa nykyisin ja ne "laihat" traktaatit joita jätetään esittävät yleensä asioista kolme vaihtoehtoa: kyllä, ei, muuta.
      Vasta kun henkilö on todella kiinnostunut aletaan tutkia noin 1h tai vain vähemmän.
      Molempien aika säästyy, kun ei jäädä kinaamaan tai tuputtamaan asiaa.
      Minä olen tottunut aloittamaan raamatun tutkistelun traktaateista, joissa
      oli useampi raamatunkohta ja kiinnostavia kysymyksiä.
      Tuntuu kuin näiden nykyisten traktaattien antaminen ovilla on ihmisten häiritsemistä antamatta heille mitään vaihtoehtoa tai rohkaisua.
      En enää sovellu elämään nykyisissä muuttuneissa olosuhteissa.
      Seuran uudistukset tuntuvat myös vierailta.
      Vanha koira ei opi enää uusia temppuja.

      • Anonyymi

        Entäs sitten jos oven avaa joku jolla parempi Raamatun tuntemus sinulla ja työparillasi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Entäs sitten jos oven avaa joku jolla parempi Raamatun tuntemus sinulla ja työparillasi?

        Jeesuksen opetuslapset, jotka kuulivat Hänen ensimmäiset opetuksensa, tunsivat ne totuudeksi, vaikka olivat juutalaisina saaneet opetusta synagogissa lapsesta asti, niin he lähtivät kertomaan löytämästään heti läheisilleen.
        Jeesus ei kouluttanut kiinnostuneita täysoppineiksi ennen kuin lähetti heidät julistamaan muille. Heille annettiin yksinkertainen teema: Jumalan Valtakunta on tullut lähelle.
        Jeesus lainasi joitakin raamatunkohtia julistuksissaan.
        Minulla ei ole ollut koskaan mitään kilpailuhenkeä lähtiessäni kentälle.
        Eikä tarvetta esiintyä "parempana enemmän tietävänä".
        Olen vain halunnut puhua vain raamatun mukaan, siitä mihin itse uskoin.
        Toisinaan olen saanut kiinnostavia aiheita tutkia itse kotona ja palata sitten jatkamaan keskustelua.
        Kun kuuntelee pappien saarnoja radiosta tai TV:stä tai tapaa heitä kentällä, niin
        olemattomasti heiltä heruu kannustusta lukea Raamattua koulutuksistaan huolimatta!
        En ole milloinkaan kuullut papin kehottamaan lukemaan Raamattua, vaan Lutherin katekismusta. Lisäksi moni pappi on sanonut, että Jeesus ja Jumala ovat symboleja.
        Että Raamatun kertomukset ovat tarua aiemmista uskonnoista ja tarkoituksena oli pitää kansa pelossa ja kurissa.
        Mooseksen aikaiset 10 käskyä ja lisälait ovat hyvä esimerkki kuolemanuhasta, jos
        rikkoo niitä vastaan.
        Esimerkkinä poika joka on laiska, syömäri ja juomari, eikä tottele vanhempiaan vietiin kaupungin portille vanhinten tuomittavaksi ja kivitettiin!
        Eiköhän se auttanut olemaan hyödyllinen kansalainen!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesuksen opetuslapset, jotka kuulivat Hänen ensimmäiset opetuksensa, tunsivat ne totuudeksi, vaikka olivat juutalaisina saaneet opetusta synagogissa lapsesta asti, niin he lähtivät kertomaan löytämästään heti läheisilleen.
        Jeesus ei kouluttanut kiinnostuneita täysoppineiksi ennen kuin lähetti heidät julistamaan muille. Heille annettiin yksinkertainen teema: Jumalan Valtakunta on tullut lähelle.
        Jeesus lainasi joitakin raamatunkohtia julistuksissaan.
        Minulla ei ole ollut koskaan mitään kilpailuhenkeä lähtiessäni kentälle.
        Eikä tarvetta esiintyä "parempana enemmän tietävänä".
        Olen vain halunnut puhua vain raamatun mukaan, siitä mihin itse uskoin.
        Toisinaan olen saanut kiinnostavia aiheita tutkia itse kotona ja palata sitten jatkamaan keskustelua.
        Kun kuuntelee pappien saarnoja radiosta tai TV:stä tai tapaa heitä kentällä, niin
        olemattomasti heiltä heruu kannustusta lukea Raamattua koulutuksistaan huolimatta!
        En ole milloinkaan kuullut papin kehottamaan lukemaan Raamattua, vaan Lutherin katekismusta. Lisäksi moni pappi on sanonut, että Jeesus ja Jumala ovat symboleja.
        Että Raamatun kertomukset ovat tarua aiemmista uskonnoista ja tarkoituksena oli pitää kansa pelossa ja kurissa.
        Mooseksen aikaiset 10 käskyä ja lisälait ovat hyvä esimerkki kuolemanuhasta, jos
        rikkoo niitä vastaan.
        Esimerkkinä poika joka on laiska, syömäri ja juomari, eikä tottele vanhempiaan vietiin kaupungin portille vanhinten tuomittavaksi ja kivitettiin!
        Eiköhän se auttanut olemaan hyödyllinen kansalainen!

        Vietiin kivitettäväksi?
        Jehovan todistajat odottavat innolla aikaa, että pääsevät kivittämään, esim. sellaisia jotka tekevät liian vaikeita kysymyksiä. Vai?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vietiin kivitettäväksi?
        Jehovan todistajat odottavat innolla aikaa, että pääsevät kivittämään, esim. sellaisia jotka tekevät liian vaikeita kysymyksiä. Vai?

        No, sinä et ole ainakaan Raamattua avannut!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No, sinä et ole ainakaan Raamattua avannut!

        No, tarjotaan malliksi m.m.
        Hebr. 10:28,29.
        2 Joh. 9,11.
        Mitä opit näistä raamatunkohdista? Kerro omin sanoin?

        Vastaa kysymyksiin:
        Pitäisikö meidän noudattaa edelleen kahden todistajan sääntöä? Miksi?

        Onko tärkeää olla lisäämättä mitään tai jättää pois Kristuksen opetuksista?

        Kuuluuko näihin asioihin m.m. Kristuksen opetukset: Älkää menkö talosta taloon, ottakaa siitä te kaikki tai he hallitsevat maata maassa?
        Jos ei niin miksi ei?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesuksen opetuslapset, jotka kuulivat Hänen ensimmäiset opetuksensa, tunsivat ne totuudeksi, vaikka olivat juutalaisina saaneet opetusta synagogissa lapsesta asti, niin he lähtivät kertomaan löytämästään heti läheisilleen.
        Jeesus ei kouluttanut kiinnostuneita täysoppineiksi ennen kuin lähetti heidät julistamaan muille. Heille annettiin yksinkertainen teema: Jumalan Valtakunta on tullut lähelle.
        Jeesus lainasi joitakin raamatunkohtia julistuksissaan.
        Minulla ei ole ollut koskaan mitään kilpailuhenkeä lähtiessäni kentälle.
        Eikä tarvetta esiintyä "parempana enemmän tietävänä".
        Olen vain halunnut puhua vain raamatun mukaan, siitä mihin itse uskoin.
        Toisinaan olen saanut kiinnostavia aiheita tutkia itse kotona ja palata sitten jatkamaan keskustelua.
        Kun kuuntelee pappien saarnoja radiosta tai TV:stä tai tapaa heitä kentällä, niin
        olemattomasti heiltä heruu kannustusta lukea Raamattua koulutuksistaan huolimatta!
        En ole milloinkaan kuullut papin kehottamaan lukemaan Raamattua, vaan Lutherin katekismusta. Lisäksi moni pappi on sanonut, että Jeesus ja Jumala ovat symboleja.
        Että Raamatun kertomukset ovat tarua aiemmista uskonnoista ja tarkoituksena oli pitää kansa pelossa ja kurissa.
        Mooseksen aikaiset 10 käskyä ja lisälait ovat hyvä esimerkki kuolemanuhasta, jos
        rikkoo niitä vastaan.
        Esimerkkinä poika joka on laiska, syömäri ja juomari, eikä tottele vanhempiaan vietiin kaupungin portille vanhinten tuomittavaksi ja kivitettiin!
        Eiköhän se auttanut olemaan hyödyllinen kansalainen!

        Raamattua lukemalla moni on ohjautunut pois Jehovan todistajista ja myös kansankirkosta. Esim. uskovain kaste on tälläinen asia. Helsingin yliopiston teologinen tiedekunta on jo vuosikymmeniä kouluttanut ateisteja, Turussa on parempi. Muistan kansankirkon ajoilta tavallinen kysymys oli kun oli juttua eräästä teologian opiskelijasta "onkohan se pysynyt uskossa siellä"

        Jehovalaisuuden suurin puute on se ettei väitteitä esitetä asiayhteyessään joten ainoa tapa on vastata niihin näyttämällä kirjoituksista onko asia niin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesuksen opetuslapset, jotka kuulivat Hänen ensimmäiset opetuksensa, tunsivat ne totuudeksi, vaikka olivat juutalaisina saaneet opetusta synagogissa lapsesta asti, niin he lähtivät kertomaan löytämästään heti läheisilleen.
        Jeesus ei kouluttanut kiinnostuneita täysoppineiksi ennen kuin lähetti heidät julistamaan muille. Heille annettiin yksinkertainen teema: Jumalan Valtakunta on tullut lähelle.
        Jeesus lainasi joitakin raamatunkohtia julistuksissaan.
        Minulla ei ole ollut koskaan mitään kilpailuhenkeä lähtiessäni kentälle.
        Eikä tarvetta esiintyä "parempana enemmän tietävänä".
        Olen vain halunnut puhua vain raamatun mukaan, siitä mihin itse uskoin.
        Toisinaan olen saanut kiinnostavia aiheita tutkia itse kotona ja palata sitten jatkamaan keskustelua.
        Kun kuuntelee pappien saarnoja radiosta tai TV:stä tai tapaa heitä kentällä, niin
        olemattomasti heiltä heruu kannustusta lukea Raamattua koulutuksistaan huolimatta!
        En ole milloinkaan kuullut papin kehottamaan lukemaan Raamattua, vaan Lutherin katekismusta. Lisäksi moni pappi on sanonut, että Jeesus ja Jumala ovat symboleja.
        Että Raamatun kertomukset ovat tarua aiemmista uskonnoista ja tarkoituksena oli pitää kansa pelossa ja kurissa.
        Mooseksen aikaiset 10 käskyä ja lisälait ovat hyvä esimerkki kuolemanuhasta, jos
        rikkoo niitä vastaan.
        Esimerkkinä poika joka on laiska, syömäri ja juomari, eikä tottele vanhempiaan vietiin kaupungin portille vanhinten tuomittavaksi ja kivitettiin!
        Eiköhän se auttanut olemaan hyödyllinen kansalainen!

        "Jeesus ei kouluttanut kiinnostuneita täysoppineiksi ennen kuin lähetti heidät julistamaan muille. Heille annettiin yksinkertainen teema: Jumalan Valtakunta on tullut lähelle."

        Kiinnostunut on Jehovan todistajien termi, Jeesuksella oli opetuslapsia. Jeesus myös valitsi opetuslapset, jotka lähetti - hän ei lähettänyt kaikkia, vaikka satoa oli paljon ja sadonkorjaajia vähän.

        Luuk. 10:1 Tämän jälkeen Herra valitsi vielä seitsemänkymmentäkaksi opetuslasta ja lähetti heidät kaksittain edellään jokaiseen kaupunkiin ja kylään, johon hän aikoi itse mennä.

        Eroja Jehovan todistajien nykymalliin on muitakin, mm. laukkua ei pitänyt ottaa mukaan.

        "Että Raamatun kertomukset ovat tarua aiemmista uskonnoista ja tarkoituksena oli pitää kansa pelossa ja kurissa."

        Raamatussa on lainaa muilta kansoilta, tätä on turha kiistää. Tarkoituksesta voi olla montaa mieltä.

        "Esimerkkinä poika joka on laiska, syömäri ja juomari, eikä tottele vanhempiaan vietiin kaupungin portille vanhinten tuomittavaksi ja kivitettiin!"

        Vuoden 1953 Vartiotorni lukijain kysymyksessä lähestulkoon harmitteli sitä, ettei nykyään luopioita, edes lähisukulaisia, saa tappaa: "Koska meitä rajoittavat sen maallisen kansan lait, missä me asumme, ja myös Jumalan lait Jeesuksen Kristuksen kautta, niin me voimme ryhtyä toimenpiteisiin luopioita vastaan vain tietyssä määrässä, so. molempien lakikokoelmien mukaisesti. Maan laki ja Kristuksen kautta vaikuttava Jumalan laki kieltää meitä tappamasta luopioita, vaikka he olisivat meidän omia sukulaisiamme lihan ja veren sitein." (w53 15/4 s. 126-128)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Entäs sitten jos oven avaa joku jolla parempi Raamatun tuntemus sinulla ja työparillasi?

        Joo sen kun näkis.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo sen kun näkis.

        Vapaisiin suuntiin kuuluu nykyisin jäseninä suunnilleen saman verran kuin SDP:n. Luterilaisessa kirkossa saattaa seurakuntatalolla tuntea Raamattua vain talonmies.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo sen kun näkis.

        Ei ole sinultakaan tullut mitään vastausta tuohon Hebr.10: 28,29 kohtaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole sinultakaan tullut mitään vastausta tuohon Hebr.10: 28,29 kohtaan.

        Oikea tapa on kirjoittaa Heprealaisille, ei Hebrealaisille. Opin sen jo koulussa kauan sitten.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oikea tapa on kirjoittaa Heprealaisille, ei Hebrealaisille. Opin sen jo koulussa kauan sitten.

        Ed dainnud sidde muuda oppiakkaan.
        Mudda hyvä eddä etes sen.
        Näin toimii oikea vardiodornilainen. Ei vasdaa kysymykseen vaan vasdaa kysymyksen vieresdä.
        Saa pakanallisesdi dabuddaa.


    • Anonyymi

      Anonyymi Tänään 01:07

      "Jeesus ei kouluttanut kiinnostuneita täysoppineiksi ennen kuin lähetti heidät julistamaan muille. Heille annettiin yksinkertainen teema"
      -Niin, tuli kastaa Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Kuitenkin se on suuri asia.
      Poika on tuo sama Jumala (esim. Joh. 1:1)
      ja niin on Pyhä Henkikin (esim. APT 5:3, 4)

      "Minulla ei ole ollut koskaan mitään kilpailuhenkeä lähtiessäni kentälle"
      - Pitäisikö ?
      -Vartiotorniuskonnossa värvärit jaotellaan. Ovikaupustelemattomat ovat toimettomia, ei -suotavaa seuraa, on tavanmukaiset annetun normin täyttäjät, ja normin ylittäjät, esimerkilliset. Tätä varmaan tarkoitit ?

      "Olen vain halunnut puhua vain raamatun mukaan"
      Joko olet repinyt vartiotornit ajalta ennen 1980, jota sinulta on vaadittu ?

      " kuuntelee pappien saarnoja "
      -Täyytkin tosiaan ruveta kuuntelemaan, kiitos kun muistutit.

      "Lutherin katekismusta" -eikös se oli rippiskoulun oppikirja ? Rippiskoulu on lahkolaiselta kielletty. - kuten on muu Raamattuaiheinen kirjallisuus kuin vartiotorniseuran painama - josta siitäkin on tullut hävittämismääräys ennen vuotta 1980 painetuin osin. Miksi ? Kerro

    • Anonyymi

      "Olen vain halunnut puhua vain raamatun mukaan"

      -Oikeastaan hassua, tai tragikoomista vartiotornin kirjoittaa tuolla tavalla.

      Vartiotorni on lahkolaisen laki.
      Mutta se on sikäli erikoinen että kukaan värvätty ei pysty arvaamaan, mitä seuraava vartiotorni vaatii uskomaan.

      Yksi tunnettu esimerkki on Room. 13 esivallat, jotka vartiotorni on vaatinut uskottavaksi mallisina ennen v. 1929, sitten taivaallisina v.v. 1929 - 1962, jonka jälkeen taas maallisina.
      Tämä on vain yksi esimerkki vartiotornitoimituksen monipuolisesta tuotannosta.

      Verensiirtokiellon tiimoilta on tullut myös kiinteiden elimien siirtokieltoja (joskin myös kieltojen kumoamisia).
      Rokotukset on sallittu, sitten kumottu, ja taas sallittu, sitten tullut täysi kielto sille tosiasialle että rokotukset ovat olleet kiellettyjä.
      On myös tullut verenainesosamääräyksiä - ja eräänlaisenna tragikoomisuuden huippuna vastuun lykkääminen vartiotornikirjoituksista värvätyille jäsenille - omatunnonkysymyksinä !

      Mitä sanoo värvätty ? - osta vartiotorni !

    • Anonyymi

      Joo, toi "Raamattu " on vain hokema todistajille.
      iskulauseina toistetaan "meillä on rakkaus keskuudessamme" - ja ruvetaan mököttämään kanssatoistelijalle, kun "vanhin" määrää, syytä ilmoittamatta (syy ilmoitetaan vain toistofraasilla).

      Mielenhallintamekanismien noudattamista ja tulosta.

    • Anonyymi

      Tuosta tuli mieleen: Onko Jehovan todistajilla joku päivän/viikon teksti (luterilaiseen tapaan saarnateksti) josta voisi vähän arvella mistä seuraavaksi puhutaan ovella. Jos on niin löytyisikö internetsivua mistään?

    • Anonyymi

      Jehovan todistajat nykyään ajan kiireellisyyden johdosta etsivät sellaisia, joilla on oikea "asenne" elämän sanaan. Se että ovilla ollaan nykyään lyhyen aikaa, on mielestäni järkevää ja tehokasta. Ihmiset ovat hyvin kiireisiä nykyään ja lyhyessäkin ajassa ehtii ovella kertomaan jotakin tai näyttämään lyhyen videon. Ovityön tarkoitus ei ole maleksia tuntikaupalla ihmisten ovilla viemällä heidän aikaansa. Se ei suinkaan tarkoita sitä, etteivät JT:t välitä kaikista ovenavaajista tai olisi kiireisiä. Kysymys on heidän elämästä. Asia josta käydään puhumassa on hyvin vakava mutta myös toivon sanoma. Ennen uuden aikakauden tuloa on saatettava loppuun kiireellista huomiota vaativa opetustyö aina sen huipentumaan saakka. Aikaa ei ole hukattavaksi. Nyt ohjeistetaan, että jos Raamatun tutkistelu oppilas ei kohtuuajassa osoita todellista kiinnostusta Raamattuun, mukaudu sen opetuksiin, ala käymään kokouksissa jos ei ole fyysisiä rajoitteita, miksi tuhlata kallisarvoista aikaa kylvämällä vain tuuleen, Ympärillä on paljon ihmisiä, joille tarvitsee kertoa palastavaa sanomaa ennenkuin tuhon tuulet vapautetaan taivaasta. Tämä ei tarkoita sitä, että JT:t hylkäisivät ihmisen kokonaan toimiessaan tällä tavoin. Ei se ole hylkäämistä. On tietenkin totta, että jokainen ihminen on ainutlaatuinen yksilö ja toisilla menee kauemmin kuin toisella mukautua Jumalan Raamatussa esitettyihin vaatimuksiin. Kyllä kypsä Jehovan todistaja, joka tutkii kiinnostuneen kanssa kykenee kohtuullisen ajan kuluessa päättelemään ihmisestä, onko hänen kiinnostus aitoa ja haluaako hän tehdä tarvittavia toimenpiteitä elämässään tulakseen yhdeksi nykyisistä Jumalan palvelijoista. Kysymys on edistymisestä ja eteenpäin menemisestä, jossa opitulla tiedolla on ratkaiseva merkitys. Jumalan hengen avulla ihminen voi onnitsua, mutta ihmisen täytyy tehdä itse oma osansa prosessissa. Jos ihminen rakastaa todella Jumalaa, hän haluaa mukautua Jumalan vaatimuksiin, muuttua sisääisesti, mennä kasteelle ja alkaa käydä hengellisissä tilaisuuksissa sekä julistaa ulkoisesti uskoaan toisille Jeesuksen mallin mukaan. Muuttuminen on prosessi, joka ei ole kenellekkään hetken huumassa tehty päätös. Jumalalle antautumisen vastuu on vakava askel eikä sitä pidä ottaa kevyesti. Ihminen lupautuu tekemään Jumalan tahdon kuolemasnsa saakka tuli eteen mitä tahansa. Kilvoittelu on haastavaa, sillä meitä ympäröi hyvin vaaralliset olosuhteet, sisäinen syntinen luontomme ja pahuuden voimat demoneineen. Mutta vastapainona saa toivon uudesta aikakaudesta, saa Jumalan pyhää henkeä, hengellisiä veljiä ja sisaria suuren joukon, jotka toivon mukaan muistaisivat vastuunsa lähimmäisiään kohtaaa eli rakkastaa, ettei kenenkään sydän jäisi kylmäksi suuressa hengellisessä perheessä sekä kaikkein tärkeimpänä asiana- toimivan henkilökohtaisen suhteen Jumalan ja Kristuksen kanssa.

      • Anonyymi

        Tarvitseeko täällä ruvera kirjoittamaan romaania?
        Paljoko sait tuosta sepustuksesta tunteja?
        Eikö asiaa voi esittää lyhyesti ja ytimekkäästi omin sanoin?
        Ei kukaan järkevä ihminen lue tuollaista litaniaa, eikö totta?
        Olet varmaankin kanssani samaa mieltä, että et hyötynyt tuosta enempää kun se tunnin minkä nyt saat raportoitua?


      • Anonyymi

        Jos minusta ei tule Jehovan todistajaa niin kuolenko Harmagedonissa, vastaisitko minulle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos minusta ei tule Jehovan todistajaa niin kuolenko Harmagedonissa, vastaisitko minulle.

        Ei se tilannetta miksikään muuta vaikka tulisit todistajaksi pelkästään kuoleman pelon takia. Selvensikö yhtään?


      • Anonyymi

        "Jehovan todistajat nykyään ajan kiireellisyyden johdosta etsivät sellaisia, joilla on oikea "asenne" elämän sanaan"

        Sanotaan myös lampaankaltaiseksi, sellaiseksi joka tottelee eikä uskalla pistää vastaan. Hyväuskoisia höynäytettäviä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos minusta ei tule Jehovan todistajaa niin kuolenko Harmagedonissa, vastaisitko minulle.

        Kuule.
        Jos sinusta tulee Jehovan todistaja saatat nimenomaan siksi kuolla Harmagedonissa.
        Ainoa pelastuskeino on se että otat Jeesuksen elämäsi Herraksi ja suullasi tunnustat että Jeesus on Herra.
        Amerikkalainen lahko nineltä jehovantodistajat on lopunajan yksi eksytyksistä josta Jeesus varoitii.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuule.
        Jos sinusta tulee Jehovan todistaja saatat nimenomaan siksi kuolla Harmagedonissa.
        Ainoa pelastuskeino on se että otat Jeesuksen elämäsi Herraksi ja suullasi tunnustat että Jeesus on Herra.
        Amerikkalainen lahko nineltä jehovantodistajat on lopunajan yksi eksytyksistä josta Jeesus varoitii.

        Entä jos joku uskoi tuonpuoleiseen mennessään niihin ennen vuotta 1980 painettuihin vartiotorneihin, jotka vartiotoriseuran johto, jehovakanava on määrännyt hävitettäviksi ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuule.
        Jos sinusta tulee Jehovan todistaja saatat nimenomaan siksi kuolla Harmagedonissa.
        Ainoa pelastuskeino on se että otat Jeesuksen elämäsi Herraksi ja suullasi tunnustat että Jeesus on Herra.
        Amerikkalainen lahko nineltä jehovantodistajat on lopunajan yksi eksytyksistä josta Jeesus varoitii.

        Kyllä tunnustan Jehovan elämäni herraksi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei se tilannetta miksikään muuta vaikka tulisit todistajaksi pelkästään kuoleman pelon takia. Selvensikö yhtään?

        Jos tulen Jehovan todistajaksi siis ainoastaan sen takia että säilyisin elossa Harmagedonissa, niin siis kuolen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä tunnustan Jehovan elämäni herraksi

        Eli et tunnusta että Jeesus on Herra?
        No sitten sinua odottaa itku ja hammasten kiristys. Sääli.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei se tilannetta miksikään muuta vaikka tulisit todistajaksi pelkästään kuoleman pelon takia. Selvensikö yhtään?

        Minkä takia Vartiotorni sitten viljelee kaikenmaailman kauhukuvia, ellei juuri hyväuskoisia pelotellakseen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä tunnustan Jehovan elämäni herraksi

        Kyllä tunnustan minäkin Jehovan elämäni
        herraksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä tunnustan minäkin Jehovan elämäni
        herraksi.

        Niin. Vanhantestamentin JHVH (Jahve/ Jehova) on uudentesramentin Jeshua/ Jeesus.
        Parhaiten se ilmenee arameankielisistä vanhemmista uudentestamentin kännöksistä.


    • Anonyymi

      Muinoin kävi kaksi nuorta neitoa paasaamassa..siinä sitten kahvit juotiin ja siirryttiin pienen neuvottelun jälkeen kammarin puolelle. Vieläkin muistelen tuota kaksikkoa lämmöllä.

      • Anonyymi

        Niin minäkin olen lämmöllä ottanut heidät vastaan ja olen alkanut käydä heidän salilla


      • Anonyymi

        Tahtoisin nais Jehovan ystäväksi Imatralla


    • Anonyymi

      Oliko niillä neitosilla samoja mielipiteitä kuin niillä neitosilla joiden kanssa meillä keskusteltiin seuraavasti: (saattaisivatko olla samoja )

      "Olen vain halunnut puhua vain raamatun mukaan"

      -Oikeastaan hassua, tai tragikoomista vartiotornin kirjoittaa tuolla tavalla.

      Vartiotorni on lahkolaisen laki.
      Mutta se on sikäli erikoinen että kukaan värvätty ei pysty arvaamaan, mitä seuraava vartiotorni vaatii uskomaan.

      Yksi tunnettu esimerkki on Room. 13 esivallat, jotka vartiotorni on vaatinut uskottavaksi mallisina ennen v. 1929, sitten taivaallisina v.v. 1929 - 1962, jonka jälkeen taas maallisina.
      Tämä on vain yksi esimerkki vartiotornitoimituksen monipuolisesta tuotannosta.

      Verensiirtokiellon tiimoilta on tullut myös kiinteiden elimien siirtokieltoja (joskin myös kieltojen kumoamisia).
      Rokotukset on sallittu, sitten kumottu, ja taas sallittu, sitten tullut täysi kielto sille tosiasialle että rokotukset ovat olleet kiellettyjä.
      On myös tullut verenainesosamääräyksiä - ja eräänlaisenna tragikoomisuuden huippuna vastuun lykkääminen vartiotornikirjoituksista värvätyille jäsenille - omatunnonkysymyksinä !

    • Anonyymi

      Nynyisin on niin kauhia kiire, ei kerkiä ei millään kauempaa.

    • Anonyymi

      No kun lyhyt käyntikin voidaan raportoida uusintakäynniksi ja raamatuntutkisteluksi. Helppo juttu johtaa kymmentä ”ovitutkistelua”. Ja silloinkos arvo nousee ...

      • Anonyymi

        Saattaapa päästä ihan jopa aluekonventtiin kertomaan vaatimattomuutaan.
        "Kierrosmies" kysyy: montako tutkistelua sulla on? 10!
        Kansa taputtaa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      2
      14871
    2. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      3059
    3. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3056
    4. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3055
    5. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3055
    6. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3055
    7. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3054
    8. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3054
    9. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3050
    10. Nancy Taylor

      😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍 ❤️ ­­­N­­­y­m­­­f­o­m­­­a­­­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl01560856#NancyTaylor 🔞💋❤️💋❤️💋
      Kauris
      0
      3044
    Aihe