Refluksitauti??

Anonyymi

Moi. Oon 19v poika ja kysyisin vaa että onkohan mulla refluksi tai joku kun nyt about pari viikkoa ollut semmosta että varsinkin jostain ruuista iskee hirvee närästys päälle ja kurkkuun nousee mahasta sitä tavaraa. Tän päälle myöskään ei oo juurikaan nälkä ja jotenkin täytyn tosi nopeesti, maha on sekaisin ja joskus pistää/polttaa keskeltä rintalastaa. Oireet helpotti jo pariksi päiväksi ku söin terveellisesti, mutta nyt taas sitten tuli syötyä hemmetisti sipsiä, limsaa yms ja taas tuli sama päälle. Näitä oireita on ollu ennenkin, mutta en oo juurikaan kiinnittäny niihin huomiota, koska ne on ollu sen verran lieviä. Eli kuuluukoo tämmöset oireet refluksiin?

10

910

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Niin ja unohdin mainita myös sen, että röyhtäilyä ollut ja paljon

      • Anonyymi

        Refluksialta vaikuttaa. Apteekista ostamaan käsikauppalääkkeitävaivaan..


    • Anonyymi

      Eiköhän melkeen kaikilla tuu närästystä, jos syö helvetisti sipsiä ja juo limsaa. Mää oon itte 20v tyttö ja oon lopettanut melkeen kokonaan roskaruuan syömisen, ne on oikeen ruvennu oksettamaan, niiden rasvamäärä ja kaikki säilöntäaineet jne jne. Vaihda johonki maukkaaseen, kuten pikkugrillin kasvispurilaiseen?

    • Anonyymi

      Kyllä se runsas limsan juominen mielestäni sen röyhtäilyn aiheuttaa. Limsa sisältää paljon hiilidioksidia, jolla se saadaan kuplimaan. Saman aineen vaikutus vatsassa aiheuittaa myös kuplimisen, joka purkautuu röyhtäilyinä.

      Siis, vältä limsoja. Juo jotain muuta, mehua tms. Ainakin saat paremman olon.

    • Anonyymi

      Ruokasoodaa teelusikallinen veden joukkoon kolmasti vuorokaudessa ja sipsit ja ranskalaiset minimiin.

    • Anonyymi

      Apteekista saa nykyisin hyviä lääkkeitä refluksiin, esim. Omeprazol, Esomeprazo, Somac tai Zolt. Muitakin refluksilääkkeitä apteekissa on pilvin pimein. Kysele farmaseutilta, jos et itse osaa valita.

      • Anonyymi

        Somac ok vaikka hinta on hupsahtanut ylös, no Virosta saa samaa sisältöä 1/3 hintaan eli hyvä näin.
        Rennie on hirveää ja tuo pahan olon. Yrittävät markkinoida monella maulla, että saisi kurkusta alas.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Somac ok vaikka hinta on hupsahtanut ylös, no Virosta saa samaa sisältöä 1/3 hintaan eli hyvä näin.
        Rennie on hirveää ja tuo pahan olon. Yrittävät markkinoida monella maulla, että saisi kurkusta alas.

        Rennie imeskelytabletti on ihan ok. Helpottaa vähän närästystä.
        Happosalpaajien (Somac ym. ) käyttöojohjeet pitää lukea hyvin ennenkuin aloittakaan.
        Niiden säännöllisen käytön lopettamisesta tulee vähäksi aikaa pahemmat happohyökkäykset kuin oli ennen niiden käyttöä.

        Ensin pitäisi mennä lääkärille ja tutkia onko edes refluksia !!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rennie imeskelytabletti on ihan ok. Helpottaa vähän närästystä.
        Happosalpaajien (Somac ym. ) käyttöojohjeet pitää lukea hyvin ennenkuin aloittakaan.
        Niiden säännöllisen käytön lopettamisesta tulee vähäksi aikaa pahemmat happohyökkäykset kuin oli ennen niiden käyttöä.

        Ensin pitäisi mennä lääkärille ja tutkia onko edes refluksia !!!

        Tuo väite ei pidä paikkaansa, että happohyökkäykset pahenisivat käytön lopetuksen jälkeen.
        Somacia myydään käsikauppalääkkeinäkin, samoin kuin Rennietä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rennie imeskelytabletti on ihan ok. Helpottaa vähän närästystä.
        Happosalpaajien (Somac ym. ) käyttöojohjeet pitää lukea hyvin ennenkuin aloittakaan.
        Niiden säännöllisen käytön lopettamisesta tulee vähäksi aikaa pahemmat happohyökkäykset kuin oli ennen niiden käyttöä.

        Ensin pitäisi mennä lääkärille ja tutkia onko edes refluksia !!!

        "Ensin pitäisi mennä lääkärille ja tutkia onko edes refluksia !!!"

        Itse menin TK- lääkärille toistuvan äänen käheytymisen vuoksi. Lääkäri sanoi että refluksitauti ja vatsahapon nousu kurkkuun on syyllinen tähän ja määräsi Acidal vatsahappolääkettä.

        No se ei auttanut ja parin viikon päästä menin yksityislääkärille joka ensimmäisenä epäili allergista reaktiota ja määräsi Heinix allergialääkettä. Kaikki vaivat lähtivät noin 1-2 päivässä lääkkeen oton jälkeen. Syytä allergiseen reaktioon ei löytynyt, vaikka suppea verikokeeseen perustuva allergiakoe tehtiin ja tulos näytti negatiivista kaikkiin aiheuttajiin. Nyt pysyy kurkku jo ilman lääkettäkin normaalina.

        Eli ei ne lääkäritkään kaikkea tiedä!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka tai ketkä tappo eilen?

      Kenet ja miksi?
      Varkaus
      51
      2306
    2. Mitä teet mies?

      Oletko jonkun naisen kanssa? 😞
      Ikävä
      85
      874
    3. Arvostele kaivattusi

      ulkonäköä, asteikolla 1-10. Perustelut myös 🧢
      Ikävä
      49
      856
    4. Kuka varasti Sisun rahat

      Kun lukee Sisun pöytäkirjaa, niin kuka on se, joka on varastanut Sisun rahat?!
      Sysmä
      10
      802
    5. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      69
      733
    6. Miten sulla on niin kaunis

      Ääni. Sellainen rauhoittavan vangitseva, jolloin aika kuin hidastuu. Ihmettelen sua vielä aika paljon. Lähes joka aamu t
      Ikävä
      35
      721
    7. Ajattelen sinua

      vain. Ihoasi vasten ihoani, huuliasi huulillani, sormiasi vartalollani... Olen katkera elämälle siitä että se antoi sinu
      Ikävä
      27
      630
    8. Miten murun juhannus meni

      ❤️🤗 Muistithan olla kiltisti 😁😘
      Ikävä
      48
      535
    9. Luulet olevasi pidetty

      Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap
      Ikävä
      82
      527
    10. Porukkaa ku pipoa

      Olipas iloinen yllätys kun kiertelin ja kaartekin autolla koko päivän pitkin ähtäriä joka paikassa väkeä, leirintäalueel
      Ähtäri
      28
      489
    Aihe