Uskomatonta mutta totta

Anonyymi

Olen kaupassa työssä siellä sitä näkee ,tämän elämänmenon.Rasvaa pitää välttää ja sitä hoetaan jatkuvasti.Silti ihmiset ostaa grillistä rasvassa uitettua broileria.Broilerissa ei sitä rasvaa ole paitsi nahassa.Mutta kun ne maustetaan ne uitetaan kasviöljyssä ja mausteissa.Sitte grilliin sieltä tulee isot astiat täynnä kananrasvaa sekä maustettaessa laitettu oljy.Sitten possunkylki kassler mustamakkara.Rasvaa kaikissa.Mutta kansa ostaa ei se kasviöljykään suurissa määrissä ole hyväksi lihottaa sekin.Sitte myyt leikkeleitä palvikinkkua ensimmäinen kysymys paljonko siinä on rasvaa n.5 prosenttia.Kärryssä on jo ostettu kassleria possynkylkeä ja broileria.Voi tätä älyttömyyttä.Ostetaan ihan mitä sattuu sitte vingutaan että en voi syödä jos on rasvaa.Opetelkaa ensin tuotteiden ravintoarvot ja mitä ne oikeesti sisältää suurin osa ei tiedä/välitä

14

62

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      "ei se kasviöljykään suurissa määrissä ole hyväksi lihottaa sekin"

      Mitkään öljyt ja rasvat eivät ole hyväksi, ne kaikki lihottavat samalla tavalla, 884 kCal/100g.

      Lisäksi, joissakin kasviöljyissä kuten oliiviöljyissä on runsaasti lehtivihreää josta kuumennettaessa muodostuu syöpää aiheuttavia PAH-yhdisteitä, eli niitä ei ole järkevää käyttää paistettavia ruokia valmistettaessa.

      • Anonyymi

        Liiallisista hiilihydraateista kansa lihoo.


      • Anonyymi

        "Mitkään öljyt ja rasvat eivät ole hyväksi, ne kaikki lihottavat samalla tavalla, 884 kCal/100g."

        Vaikka niissä olisi 10000000KcAL niin ei se energiatiheys ole ketään vielä tähänkään päivään mennessä lihottanut. Jos syöt enemmän kuin kulutat on se mikä lihottaa.


      • Anonyymi

        Olipa tarkoitushakuinen ja provosoiva väite öljyjen vihaajalta.

        Oliiviöljy sopii hyvin myös kuumentamiseen jonka lisäksi erinomaisesti vaikkapa salaattien kera sellaisenaan. Erityisesti parhaat neitsytoliiviliivioljyt ovat terveyttä edistävä tuote ja erinomainen polyfenolien lähde, ja lisäksi kaikki oliiviöljyt ovat erinomainen kertatyydyttymättömien rasvahappojen lähde (ei siis 6-ryhmän rasvahappoja). Oliivioljyn rinnalla tulee käyttää omega-3 -rasvahappoja sisältäviä tuotteita kuten rypsi-, camelina- ja pellavaöljy, sillä 3-ryhmää oliiviöljy ei sisällä. Myös kalaöljy on hyvästä elimistölle.

        Öljy ei saa olla lisä, vaan sillä korvataan energiansaannissa kovat eläinrasvat ja mahdolliset huonot hiilihydraatit, kuten sokeri ja valkoinen jauho.

        Kohtuudella ja kunnioittaen, ei peläten ja hysteerisesti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Mitkään öljyt ja rasvat eivät ole hyväksi, ne kaikki lihottavat samalla tavalla, 884 kCal/100g."

        Vaikka niissä olisi 10000000KcAL niin ei se energiatiheys ole ketään vielä tähänkään päivään mennessä lihottanut. Jos syöt enemmän kuin kulutat on se mikä lihottaa.

        "Vaikka niissä olisi 10000000KcAL niin ei se energiatiheys ole ketään vielä tähänkään päivään mennessä lihottanut. Jos syöt enemmän kuin kulutat on se mikä lihottaa"

        Tuo kuvaa hyvin ihmistä jos ihminen olisi kone. Lamppuöljyä vaan tankkiin ja generaattori puksuttaa tietyn ajan. Mutta normaalit ihmiset eivät nökötä yksikseen jossain pimeässä kellarissa energiaa tasatahtiin polttamassa.

        Ihmiset jotka ruokavaliossaan karttavat öljyjä ja rasvoja ovat keskimäärin hoikempia kuin öljyä/rasvaa syövät ihmiset. Se johtuu siitä että hiilihydraateja varten elimistöllä on 2000 kCal vetoinen välivarasto jonne satunainen hiilihydraattien ylimäärä usein mahtuu kokonaisuudessaan eikä mitään lihoamista tapahdu. Öljyjä ja rasvoja varten elimistöllä on vain pitkäaikaisvarasto jonne kaikki ylimääräinen rasva hulahtaa samantien.


    • Anonyymi

      Kun olet siellä kaupassa töissä niin mitäs itse ostat?

    • Näinpä. Mustassa makkarassa ei kylläkään ole kovin paljon rasvaa.

      Lisäksi menee muroja, sokerisia virvoitusjuomia, makeisia ym.. Hyvin harva syö suositusten mukaan.

      • Anonyymi

        Harhaanjohtamista: Mustassa makkarassa ei kylläkään ole kovin paljon rasvaa. :harhaanjohtamista

        Mustassa makkarassa näyttää olevan rasvaa 10 ... 24 g/100g eli on suurirasvainen tuote. Lähde: 'sulamo; Mustamakkara kalorit ja ravintosisältö'


      • Anonyymi kirjoitti:

        Harhaanjohtamista: Mustassa makkarassa ei kylläkään ole kovin paljon rasvaa. :harhaanjohtamista

        Mustassa makkarassa näyttää olevan rasvaa 10 ... 24 g/100g eli on suurirasvainen tuote. Lähde: 'sulamo; Mustamakkara kalorit ja ravintosisältö'

        Tapolan mustassa makkarassa on 12% rasvaa ja tuo on yleisin mustamakkara Suomessa. On erittäin vähän makkaraksi ja vähän jopa lihatuotteeksi kun esimerkiksi broilerissa on keskimäärin 11% rasvaa ja broileria pidetään vähärasvaisena.


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Tapolan mustassa makkarassa on 12% rasvaa ja tuo on yleisin mustamakkara Suomessa. On erittäin vähän makkaraksi ja vähän jopa lihatuotteeksi kun esimerkiksi broilerissa on keskimäärin 11% rasvaa ja broileria pidetään vähärasvaisena.

        "On erittäin vähän makkaraksi"

        Sydän.fi listaa sallittuja ravitsemusväitteitä näin:

        Vähärasvainen == Kiinteä tuote sisältää rasvaa enintään 3 g/100 g ja nestemäinen enintään 1,5 g/100 ml.

        Rasvaton ==Tuote sisältää enintään 0,5 g/100 g tai (nestemäinen) 0,5 g/100 ml rasvaa.


        Harhaanjohtamista: "esimerkiksi broilerissa on keskimäärin 11% rasvaa" :Harhaanjohtamista

        Kokonaista broileria ei ole kaupasta saatavilla, eikä kukaan selllaista sisuskaluinen söisi.

        Laihduttajalle ja painonhallitsijalle broilerin rinta (rasvaa 2.0 %) sekä koipi-reisi (rasvaa 3.4 %) ovat erinomaisia proteiinin lähteitä. Koipi-reisi on hieman rasvaisen puolella joten sitä ei kannata yksinomaisesti suosia. Tuoretiskiltä pellille, ripotellaan jodioitua suolaa ympäriinsä noin 1 % painosta, plus muut mausteet, odotetaan että suola on imeytynyt (kiteet eivät erotu, riippuu satsin lämpötilasta) ja sitten uuniiin 125 °C (noin 60 minuutiksi) kunnes tuoksuu valmillta ja pinta on hieman ruskistunut.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "On erittäin vähän makkaraksi"

        Sydän.fi listaa sallittuja ravitsemusväitteitä näin:

        Vähärasvainen == Kiinteä tuote sisältää rasvaa enintään 3 g/100 g ja nestemäinen enintään 1,5 g/100 ml.

        Rasvaton ==Tuote sisältää enintään 0,5 g/100 g tai (nestemäinen) 0,5 g/100 ml rasvaa.


        Harhaanjohtamista: "esimerkiksi broilerissa on keskimäärin 11% rasvaa" :Harhaanjohtamista

        Kokonaista broileria ei ole kaupasta saatavilla, eikä kukaan selllaista sisuskaluinen söisi.

        Laihduttajalle ja painonhallitsijalle broilerin rinta (rasvaa 2.0 %) sekä koipi-reisi (rasvaa 3.4 %) ovat erinomaisia proteiinin lähteitä. Koipi-reisi on hieman rasvaisen puolella joten sitä ei kannata yksinomaisesti suosia. Tuoretiskiltä pellille, ripotellaan jodioitua suolaa ympäriinsä noin 1 % painosta, plus muut mausteet, odotetaan että suola on imeytynyt (kiteet eivät erotu, riippuu satsin lämpötilasta) ja sitten uuniiin 125 °C (noin 60 minuutiksi) kunnes tuoksuu valmillta ja pinta on hieman ruskistunut.

        Vähärasvainen makkaraksi on luonnollisesti eri asia kuin vähärasvainen. Finelli kyllä tuntee kokonaisen broilerin ja sen mukaan siinä on 10.7% rasvaa.

        Oletko muuten harkinnut broilerin keittämistä petrolieetterissä? Palovaarallista mutta tuon jälkeen täysin rasvatonta.


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Vähärasvainen makkaraksi on luonnollisesti eri asia kuin vähärasvainen. Finelli kyllä tuntee kokonaisen broilerin ja sen mukaan siinä on 10.7% rasvaa.

        Oletko muuten harkinnut broilerin keittämistä petrolieetterissä? Palovaarallista mutta tuon jälkeen täysin rasvatonta.

        "Vähärasvainen makkaraksi on luonnollisesti eri asia kuin vähärasvainen"

        Argumentointi käynnistyi valheestasi: "Mustassa makkarassa ei kylläkään ole kovin paljon rasvaa."

        Finelin listaamassa mustamakkarassa eniten energiaa, 42 %, tulee rasvasta, hiilihydraateista 35% ja proteiineista 18%. Erittäin rasvainen tuote.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Vähärasvainen makkaraksi on luonnollisesti eri asia kuin vähärasvainen"

        Argumentointi käynnistyi valheestasi: "Mustassa makkarassa ei kylläkään ole kovin paljon rasvaa."

        Finelin listaamassa mustamakkarassa eniten energiaa, 42 %, tulee rasvasta, hiilihydraateista 35% ja proteiineista 18%. Erittäin rasvainen tuote.

        Grillimakkarassa on keskimäärin 17. 3% rasvaa ja bratwursteissa 25-30% rasvaa, kuinka kuvailisit niitä?


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Grillimakkarassa on keskimäärin 17. 3% rasvaa ja bratwursteissa 25-30% rasvaa, kuinka kuvailisit niitä?

        Hyvän makuisia makkaroita.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1094
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      824
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      18
      609
    4. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      264
      606
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      68
      567
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      95
      552
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      512
    8. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      44
      493
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      437
    Aihe