Kiinteän elektrolyytin (solid state) akkujen kehitys on umpikujassa. .

Anonyymi

Perinteisten litiumia sisältävien akkujen kehitys nopeutuu.
Polttomoottorien tulevaisuus on musta.






"markkinat"

45

77

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Joopajoo.

    • Anonyymi

      Sähköautojen massamyynti ja tekniikan halpeneminen rampauttaa käytettyjen autojen myynnin.

      Suurimmat häviäjät on Kamux Oy ja Saka Oy.

      Autokauppa seuraa filmikameroiden ja valokuvausliikkeiden jalanjälkiä. Huolto ja varaosakauppa romahtaa myöskin.

      Kysymys on kuitenkin ehkä 5-10 vuotta...



      "markkinat"

      • Anonyymi

        Kamux on ollut pudotuksessa. Perinteinen autokauppa on ollut enemmän pudotuksessa.

        Viimeisiä polttomoottoreita on myyty. Ei haluta maksaa, kun halvat sähköautot syrjäyttää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kamux on ollut pudotuksessa. Perinteinen autokauppa on ollut enemmän pudotuksessa.

        Viimeisiä polttomoottoreita on myyty. Ei haluta maksaa, kun halvat sähköautot syrjäyttää.

        Mikä Kamuxin ongelma muka on? Varasto kiertää niin nopeasti, että tekniikka ei ehdi sinä aikana vanhentua ja käyttetyjen autojen kauppiasta tarvitaan aina, myös sähköautojen aikana. Kamuxin valtti on, että se tietää mitä autosta kannatta maksaa ja osaavat myydä sen eteenpäin tarpeeksi nopeasti.

        Tekniikan vanhenemisen lainalaisuudet ja autovertuksen kiemurat koskevat joka ikistä käytettyjen autojen kauppiasta Suomessa ja Kamux on niistä vahvin. Suomalainen ostaa käyteyn auton aina jostain. Tulevaisuudessa yhä useammin Kamuxilta, koska pienemmät kauppiaat ei vaan pärjää ison varjossa. Se on jo nähty.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kamux on ollut pudotuksessa. Perinteinen autokauppa on ollut enemmän pudotuksessa.

        Viimeisiä polttomoottoreita on myyty. Ei haluta maksaa, kun halvat sähköautot syrjäyttää.

        Markkinapoika on ihan sekaisin. Hybridien huolto on saman tai jopa kalliimpaa kuin peruspolttiksen ja bensa/dieselautoja myydään vielä vuosikymmeniä ja nykyiset on liikenteessä 20 vuotta.
        Hörhölle Suoli on ilmeisesti ainut paikka jossa pääsee jonkinlaiseen kontaktiin muiden kanssa ja siksi hän haluaa keksiä härnäyksiä ja hölmöyksiä päivät pitkä, no siihen on hänellä oikeus.


      • Anonyymi

        Kuka ostaa sähköauton tämän jälkeen?
        "Sähköauton patteritehot putoavat keskimäärin jopa 40 prosentilla, kun lämpötila putoaa noin 6,6 pakkasasteeseen ( -6,6 °C )."


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Valitettavasti kehitys on menossa tuohon suuntaan, äypounin akkua ei voi vaihtaa jos et ole valmis maksamaan uuden koko roskan hintaa toimenpiteestä - ja se käyttöaika pyritään tekemään maksimissaan kahdeksi vuodeksi, sen jälkeen toiminta hankaloituu niin paljon että käyttäjä hermostuu. Tuota on jo nyt näissä nykyisissäkin muoviautoissa, 7 - 10 vuoden jälkeen toiminta hankaloituu huomattavasti.

      Näihin täyspatteriautoihin koettavat ajaa sisään saman pask.an, mahdollisimman lyhyeksi rajoitettu ongelmaton käyttöaika ja jos koetat vaihdattaa esim. tuon akuston, joudut maksamaan lähes uuden auton hinnan toimenpiteestä.

      Kaikki patteriautoihin liittyvä esim. latausvermeet ym. maksaa maltaita.

      EU toimi aikoinaan ihan oikean suuntaisestikin, se mahdollisti lainsäädännöillään mm. tarvikeosien käytön autoissa, ei ollut enää pakko ostaa merkkiliikkeiden hinnoilla varaosia.
      Autoilijat pystyivät ostamaan itse tarvikevaraosia ja tekemään vaihtotöitä, autojen käyttöikää saatiin jatkettua jopa yli 20 vuoden, kuluttajan kannalta tämä oli hyvä asia. Nyt on menty päinvastaiseen suuntaan.

    • Anonyymi

      Muutosvastarinta ja kyvyttömyys ymmärtämiseen. Polttomoottorin tulevaisuus toistaa filmikameran ja mekaanisen kirjoituskoneen historian.





      "markkinat"

      • Anonyymi

        Jokainen järkevä ja tiedostava henkilö ymmärtää, että polttomoottorilla ei ole tulevaisuutta.






        "markkinat"






        "markkinat"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jokainen järkevä ja tiedostava henkilö ymmärtää, että polttomoottorilla ei ole tulevaisuutta.






        "markkinat"






        "markkinat"

        Mitä hittoa se sulle kuuluu ? Pidä nuo älyttömät mölinät sisälläs.


      • Tiettyyn asiaan sokeasti uskominen on myös kyvyttömyyttä ymmärtämiseen.
        Kuinka monelle autoilijalle luulet olevan kynnyskysymyksen, että kulkeeko se auto bensalla, dieselillä, sähköllä, vedyllä, kaasulla, jne?

        Mekaaninen kirjoituskone vaihtui sähköiseksi, niin siihen tuli uusia hyödyllisiä ominaisuuksia. Pystyi vaihtamaan fonttia, jne. Mekaaniseen koneeseen verrattuna huonoja ominaisuuksiakin tuli, mutta hyvät olivat niin paljon parempia, että sähköinen voitti.
        Mitä hyödyllisiä ominaisuuksia tulee autoon A, kun siihen laitetaan esim. akku ja sähkömoottori voimanlähteeksi polttomoottorin sijaan?
        Huonoja ominaisuuksia ainakin tulee; range putoaa, joudut suunnittelemaan matkasi etukäteen, lataus on ongelmallinen ja hitaampi kuin tankkaus ja jne.

        Jos sähköauto olisi yksiselitteisesti parempi, kuin polttomoottoriauto, niin polttomoottoriauto ei olisi voittanut kisaa.


      • Miten filmikamera tai mekaaninen kirjoituskone liittyy sähköautoihin?

        Kerro nyt ystäväiseni, kun hoet tuota melkein joka kommentissasi.


      • Anonyymi
        kaha53 kirjoitti:

        Miten filmikamera tai mekaaninen kirjoituskone liittyy sähköautoihin?

        Kerro nyt ystäväiseni, kun hoet tuota melkein joka kommentissasi.

        Katsos kun jostain asiasta syntyy uskontoon verrattavissa oleva liike alkaa sikiintyä fanaattisia seuraajia jotka alkavat toistaa mantraa.
        Tosiasioilla ei ole pienintäkään merkitystä näille.
        Se että Suomen hallitus ei ajattele suomalaisten etua on se suurin ongelma.
        Olisi aika oppia että kukaan ei voita mitään sillä että on kateellinen toisille.


    • Anonyymi

      Perinteiset litiumiin perustuvat akut kehittyy, mutta haasteet kiinteän elektrolyytin akuissa lisääntyy. Edes toimivaa protoa ei ole saatu toimimaan.




      Nykyisillä akuilla muutetaan jo maailma. Se on hyväksytty tosiasia.



      "markkinat"

    • Anonyymi

      "akkua ei voi vaihtaa jos et ole valmis maksamaan uuden koko roskan hintaa toimenpiteestä - ja se käyttöaika pyritään tekemään maksimissaan kahdeksi vuodeksi, sen jälkeen toiminta hankaloituu niin paljon että käyttäjä hermostuu. "

      Vai että akkujen käyttöaika olisi maksimissaan kaksi vuotta? Nyt menet aivan naurettavuuden puolelle koska todellisuudessa autonvalmistajat antavat sähköautojen akuille tyypillisesti kahdeksan vuoden takuun.

      Valehtelijan jäljet ovat lyhyet.

      • Anonyymi

        Mikä lienee sähköauton arvo 7,5 vuotiaana tai 6 vuotiaana ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä lienee sähköauton arvo 7,5 vuotiaana tai 6 vuotiaana ?

        Lähellä romumetallin hintaa


    • Anonyymi

      "Nykyisillä akuilla muutetaan jo maailma. Se on hyväksytty tosiasia."

      Näin se menee. Ei tarvita mitään tulevaisuuden superakkuja vaan jo nyt käytössä oleva tekniikka riittää tekemään sähköautoista voittajan. Tekniseltä kannalta fossiiliset olisivat vielä pitkään aivan käypänen vaihtoehto mutta nykyisessä poliitisessa ilmapiirissä sähköautoja pitää suosia ja fossililistejä pitää rankaista.
      Näillä liikkeillä saadaan nykyään ääniä ja politiikot saavat elämänsä äänistä. Ei ole sattumaa että Suomessa valtapuolueiden keulassa ovat nuoret naiset.

      • Anonyymi

        kIINTEÄT ELEKTROLYYTIT EI TOIMI. pERINTEISET TOIMII...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        kIINTEÄT ELEKTROLYYTIT EI TOIMI. pERINTEISET TOIMII...

        Juoppokuski oli oikeassa.


    • Anonyymi
    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Nyt ei ole sähkössä joka ladataan autoon polttoaineveroa kuten on nestepolttoainetta käyttävissä autoissa. Kunhan sähköautoon laitetaan maksuja ja veroja saman verran tai enemmän kuin neste-energiassa. Olihan meillä aikoinaan kerosiini autoja jonka polttoaine oli alkuun tynnyrissä ja hinta 5 osa bensiinin hinnasta. Ei mennyt aikaakaan kun petroolilla autoilu maksoi saman tai vähän enemmän kuin bensiinillä autoilu.
      Näin tulee tapahtumaan myös sähköllä autoiltaessa , mistä muusta yhteiskunta enää veroja saa kun veroja ei voi korottaa kun ihmiset lopettavat työn teon tai muuttavat pois maasta vaikka mihin että pääsevät leipään kiinni. Kun sähköautoja on rekisteröity tarpeeksi niin hintaa alkaa kertymään sähköautoiluun , hintakehitystä on luvassa.
      Lapsellista kuvitella että autoilu sähköllä pysyisi tällä tasolla. Puhutaan 6 senttiä kilovatilta sähkön hinnaksi. Turhaa höpötystä. Laskun loppusumma jaettuna KW/h saadaan todellinen sähkön hinta, siitä voi jokainen laskea paljonko sähkö maksaa.
      Jos sähkön siirto tulee eri laskulla pitää se lisätä energian hintaan. Eihän bensiiniä ostettaessa ole eritely rahteja erikseen, kyllä siinä on rahti jalostus pumppaus merestä mukana. Älkää hyvät ihmiset olko sinisilmäisiä ja uskoko mitä mainoskikkailijat kertovat.

      • Anonyymi

        Ja mitä sinun mielestäsi pitäisi tehdä tai olla tekemättä?

        Millä perusteella siis muut kuin sinä, olisivat sinisilmäisiä? Tämä ei käyt ilmi pitkästä postistasi.


      • Anonyymi

        Minä maksan sähköenergiasta 0,047€/kWh. verojen ja siirtojen takia se on jo lähes 0,13€/kWh. Siihen päälle vielä huoltovarmuusmaksuja ja kuukausimaksuja sähköliittymästä, sekä itse sähköliittymä. Minä maksan siis sähköpolttoaineesta noin 2/3 osaa muusta kuin itse polttoaineesta. Kiva jos sinulla sähkö on verotonta, itse joudun siitä maksamaan veroa suunnilleen saman kuin muistakin liikennepolttoaineista. Niin, eikä siinä kaikki. Maksan myös vuosittain käyttövoimaveroa melkoisesti toisin kuin bensalla ajava. Julkisessa latauspisteessä maksan tämän lisäksi vielä katetta sähköyhtiön lisäksi myös latauspalvelun tuottajalle melkoisesti, joka käytännössä tuplaa ladatun sähkön hinnan. Joten bensalla ja diiselillä ajavat voi pitää päänsä kiinni kuvitellessaan että sähköautoilija olisi jotenkin siivellä kulkija.


      • Anonyymi

        Ja lisäksi, kummankaan veroista ei juuri mitään mene tienpitoon. Erona on että sähköllä kulkevan maksuista suurempi osa jää kotimaahan, toisin kuin fossiilisia polttavien joiden rahasta iso osa menee saudeille ja venäläisille.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Minä maksan sähköenergiasta 0,047€/kWh. verojen ja siirtojen takia se on jo lähes 0,13€/kWh. Siihen päälle vielä huoltovarmuusmaksuja ja kuukausimaksuja sähköliittymästä, sekä itse sähköliittymä. Minä maksan siis sähköpolttoaineesta noin 2/3 osaa muusta kuin itse polttoaineesta. Kiva jos sinulla sähkö on verotonta, itse joudun siitä maksamaan veroa suunnilleen saman kuin muistakin liikennepolttoaineista. Niin, eikä siinä kaikki. Maksan myös vuosittain käyttövoimaveroa melkoisesti toisin kuin bensalla ajava. Julkisessa latauspisteessä maksan tämän lisäksi vielä katetta sähköyhtiön lisäksi myös latauspalvelun tuottajalle melkoisesti, joka käytännössä tuplaa ladatun sähkön hinnan. Joten bensalla ja diiselillä ajavat voi pitää päänsä kiinni kuvitellessaan että sähköautoilija olisi jotenkin siivellä kulkija.

        Polttoaineessa maksetaan yli 70 c/l veroa, sähkössä 2,8 c /kWh. Aika iso ero ja se mitä maksat sähköyhtiölle, ei mene yhteiseen pussiin.


    • Anonyymi

      LGPS kiinteästä elektrolyytistä ei tule koskaan kaupallisesti toimivaa.
      Hinta ja epävakaus on ongelmia.

      Parhaita on perinteiset NCA ja NMC akut.
      Paras on edelleen Panasonic/Tesla NCA akku.




      "markkinat"

    • Anonyymi

      " Kun sähköautoja on rekisteröity tarpeeksi niin hintaa alkaa kertymään sähköautoiluun , hintakehitystä on luvassa."

      Kun pitää mielessä että autokannasta uusiutuu vuosittain vain 5% niin sähköautoja on verotettavaksi asti vasta 30-40 vuoden päästä.
      Sitä ennen polttiskuskit maksavat verovsjeen ja sähköautoken hankintatiet.

      • Anonyymi

        Totaalisesti väärin. Polttomoottori on tuomittu.

        Nykyisellä tekniikalla sähköauto on todistetusti valmis ja käyttökelpoinen.

        Kamux ja Saka kaatuu.



        "markkinat"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totaalisesti väärin. Polttomoottori on tuomittu.

        Nykyisellä tekniikalla sähköauto on todistetusti valmis ja käyttökelpoinen.

        Kamux ja Saka kaatuu.



        "markkinat"

        Olen samaa mieltä että nyky sähköauto on täysin toimiva peli hyvin monelle. Ei kaikille mutta useimmille.

        Autokanta vaan uudistuu niin hitaasti. Seuraavaan viiteen vuoteen sähköautoja myydään hyvin pieniä määriä koska tarjonta on niukkaa.
        Jos sen jälkeen sähköautoja myydään puolet niin silti menee 20 vuotta että autokannasta puolet on sähköautoja. Todennäköisesti muutos on hitaampaa kuin tämä laskelma.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen samaa mieltä että nyky sähköauto on täysin toimiva peli hyvin monelle. Ei kaikille mutta useimmille.

        Autokanta vaan uudistuu niin hitaasti. Seuraavaan viiteen vuoteen sähköautoja myydään hyvin pieniä määriä koska tarjonta on niukkaa.
        Jos sen jälkeen sähköautoja myydään puolet niin silti menee 20 vuotta että autokannasta puolet on sähköautoja. Todennäköisesti muutos on hitaampaa kuin tämä laskelma.

        Kehitys kiihtyy. Sen on pakko. Myös EU tietää ja vaatii.
        Sähkautot voittaa.





        "markkinat"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kehitys kiihtyy. Sen on pakko. Myös EU tietää ja vaatii.
        Sähkautot voittaa.





        "markkinat"

        NYKYISET SÄHKÖAUTOJEN AKUT TOIMIVAT RIITTÄVÄN HYVIN ja niiden suorituskyky sekä laatu paranee jatkuvasti.

        Myös ne halpenee voimakkaasti.





        "markkinat"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        NYKYISET SÄHKÖAUTOJEN AKUT TOIMIVAT RIITTÄVÄN HYVIN ja niiden suorituskyky sekä laatu paranee jatkuvasti.

        Myös ne halpenee voimakkaasti.





        "markkinat"

        Panasonic/Tesla NCA akku on saatu testeissä kestämään miljoona mailia.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Totaalisesti väärin. Polttomoottori on tuomittu.

        Nykyisellä tekniikalla sähköauto on todistetusti valmis ja käyttökelpoinen.

        Kamux ja Saka kaatuu.



        "markkinat"

        Mulla seisoo pihassa polttomoottoriauto, josta en ole nähnyt edes kuvissa sähköistä protoa ja samanlaisia autoja pelkästään Suomessa liikenteessä yli 20 000 kpl.
        Rannassa talviteloilla vene, jossa polttomoottori ja aika vaikeata kuvitella, että vaihtuisi sähköiseen.
        Polttomoottori elää ja voi hyvin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        NYKYISET SÄHKÖAUTOJEN AKUT TOIMIVAT RIITTÄVÄN HYVIN ja niiden suorituskyky sekä laatu paranee jatkuvasti.

        Myös ne halpenee voimakkaasti.





        "markkinat"

        "NYKYISET SÄHKÖAUTOJEN AKUT TOIMIVAT RIITTÄVÄN HYVIN"

        Kuka väittää, että ne ei toimisi? Sähköauton ongelmahan on lataus, ei akku.

        Esimerkkinä vaikka 2020 mallinen KIA Soul, akku 64 kWh, range käytännössä kelissä kuin kelissä n. 300 km. huonossa kelissä jopa alle ton.
        Akun lataus tyhjästä täyteen nopeimmalla 150 kW laturilla, joita Suomessa 5 kpl, vie aikaa yli 2 h.
        Tavallisella sukolla (suositus 8A) siinä kotipihassa lataus vie 35,5 h.
        Ei ole ihme, etteivät sähköautot käy kaupaksi, vaikka kuinka perustelet niitä filmikameralla ja kirjoituskoneella.


      • Anonyymi
        kaha53 kirjoitti:

        "NYKYISET SÄHKÖAUTOJEN AKUT TOIMIVAT RIITTÄVÄN HYVIN"

        Kuka väittää, että ne ei toimisi? Sähköauton ongelmahan on lataus, ei akku.

        Esimerkkinä vaikka 2020 mallinen KIA Soul, akku 64 kWh, range käytännössä kelissä kuin kelissä n. 300 km. huonossa kelissä jopa alle ton.
        Akun lataus tyhjästä täyteen nopeimmalla 150 kW laturilla, joita Suomessa 5 kpl, vie aikaa yli 2 h.
        Tavallisella sukolla (suositus 8A) siinä kotipihassa lataus vie 35,5 h.
        Ei ole ihme, etteivät sähköautot käy kaupaksi, vaikka kuinka perustelet niitä filmikameralla ja kirjoituskoneella.

        Nimenomaan mutta tämä ei mene jakeluun näille vouhottajille.
        Ei patteriautoissa mitään vikaa sinällään ole mutta kun kelpaavat vain kaupassa käyntiin niin ei ne vielä vuosikymmeniin tule korvaamaan polttomoottori autoja


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nimenomaan mutta tämä ei mene jakeluun näille vouhottajille.
        Ei patteriautoissa mitään vikaa sinällään ole mutta kun kelpaavat vain kaupassa käyntiin niin ei ne vielä vuosikymmeniin tule korvaamaan polttomoottori autoja

        Niillä voi jaa se 600 000 km viidessä vuodessa. Tavallinen omakotitalon sähköliittymä.
        Ei pikalatausta.





        "markkinat"


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kuitenkaan näin.

        https://www.youtube.com/watch?v=ZhObsMnipS8




        "markkinat"

        Polttomoottori on vaipumassa. Sen tosiasian tietää jokainen.

        Polttoaineveroja ja käyttömaksuja nostetaan.





        "markkinat"


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

      Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      69
      4118
    2. Vanhalle ukon rähjälle

      Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      50
      3065
    3. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

      https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      132
      3010
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

      Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      391
      2093
    5. Purra hermostui A-studiossa

      Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      210
      1196
    6. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

      Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      11
      1183
    7. Mitä sanoisit

      Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      73
      1162
    8. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

      Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      29
      1014
    9. Miten meinasit

      Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      60
      1000
    10. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

      Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      111
      963
    Aihe