Perinteisten litiumia sisältävien akkujen kehitys nopeutuu.
Polttomoottorien tulevaisuus on musta.
"markkinat"
Kiinteän elektrolyytin (solid state) akkujen kehitys on umpikujassa. .
45
77
Vastaukset
- Anonyymi
Joopajoo.
- Anonyymi
Sähköautojen massamyynti ja tekniikan halpeneminen rampauttaa käytettyjen autojen myynnin.
Suurimmat häviäjät on Kamux Oy ja Saka Oy.
Autokauppa seuraa filmikameroiden ja valokuvausliikkeiden jalanjälkiä. Huolto ja varaosakauppa romahtaa myöskin.
Kysymys on kuitenkin ehkä 5-10 vuotta...
"markkinat"- Anonyymi
Kamux on ollut pudotuksessa. Perinteinen autokauppa on ollut enemmän pudotuksessa.
Viimeisiä polttomoottoreita on myyty. Ei haluta maksaa, kun halvat sähköautot syrjäyttää. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kamux on ollut pudotuksessa. Perinteinen autokauppa on ollut enemmän pudotuksessa.
Viimeisiä polttomoottoreita on myyty. Ei haluta maksaa, kun halvat sähköautot syrjäyttää.Mikä Kamuxin ongelma muka on? Varasto kiertää niin nopeasti, että tekniikka ei ehdi sinä aikana vanhentua ja käyttetyjen autojen kauppiasta tarvitaan aina, myös sähköautojen aikana. Kamuxin valtti on, että se tietää mitä autosta kannatta maksaa ja osaavat myydä sen eteenpäin tarpeeksi nopeasti.
Tekniikan vanhenemisen lainalaisuudet ja autovertuksen kiemurat koskevat joka ikistä käytettyjen autojen kauppiasta Suomessa ja Kamux on niistä vahvin. Suomalainen ostaa käyteyn auton aina jostain. Tulevaisuudessa yhä useammin Kamuxilta, koska pienemmät kauppiaat ei vaan pärjää ison varjossa. Se on jo nähty. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kamux on ollut pudotuksessa. Perinteinen autokauppa on ollut enemmän pudotuksessa.
Viimeisiä polttomoottoreita on myyty. Ei haluta maksaa, kun halvat sähköautot syrjäyttää.Markkinapoika on ihan sekaisin. Hybridien huolto on saman tai jopa kalliimpaa kuin peruspolttiksen ja bensa/dieselautoja myydään vielä vuosikymmeniä ja nykyiset on liikenteessä 20 vuotta.
Hörhölle Suoli on ilmeisesti ainut paikka jossa pääsee jonkinlaiseen kontaktiin muiden kanssa ja siksi hän haluaa keksiä härnäyksiä ja hölmöyksiä päivät pitkä, no siihen on hänellä oikeus. - Anonyymi
Kuka ostaa sähköauton tämän jälkeen?
"Sähköauton patteritehot putoavat keskimäärin jopa 40 prosentilla, kun lämpötila putoaa noin 6,6 pakkasasteeseen ( -6,6 °C )."
- Anonyymi
Panasonic, CATL, LG Chem ja Samsung SDI on johdossa perinteisillä litiumiin perustuvilla kemioilla. Akut on jo riittävän hyviä sähköautoihin.
Kiinteissä elektrolyyteissä tutkimus on alkutekijöissään ja ongelmat lisääntyy jatkuvasti.
https://www.cell.com/trends/chemistry/fulltext/S2589-5974(19)30159-5
https://www.intertek.com/blog/2019-05-21-lion/
"markkinat" - Anonyymi
Valitettavasti kehitys on menossa tuohon suuntaan, äypounin akkua ei voi vaihtaa jos et ole valmis maksamaan uuden koko roskan hintaa toimenpiteestä - ja se käyttöaika pyritään tekemään maksimissaan kahdeksi vuodeksi, sen jälkeen toiminta hankaloituu niin paljon että käyttäjä hermostuu. Tuota on jo nyt näissä nykyisissäkin muoviautoissa, 7 - 10 vuoden jälkeen toiminta hankaloituu huomattavasti.
Näihin täyspatteriautoihin koettavat ajaa sisään saman pask.an, mahdollisimman lyhyeksi rajoitettu ongelmaton käyttöaika ja jos koetat vaihdattaa esim. tuon akuston, joudut maksamaan lähes uuden auton hinnan toimenpiteestä.
Kaikki patteriautoihin liittyvä esim. latausvermeet ym. maksaa maltaita.
EU toimi aikoinaan ihan oikean suuntaisestikin, se mahdollisti lainsäädännöillään mm. tarvikeosien käytön autoissa, ei ollut enää pakko ostaa merkkiliikkeiden hinnoilla varaosia.
Autoilijat pystyivät ostamaan itse tarvikevaraosia ja tekemään vaihtotöitä, autojen käyttöikää saatiin jatkettua jopa yli 20 vuoden, kuluttajan kannalta tämä oli hyvä asia. Nyt on menty päinvastaiseen suuntaan. - Anonyymi
Muutosvastarinta ja kyvyttömyys ymmärtämiseen. Polttomoottorin tulevaisuus toistaa filmikameran ja mekaanisen kirjoituskoneen historian.
"markkinat"- Anonyymi
Jokainen järkevä ja tiedostava henkilö ymmärtää, että polttomoottorilla ei ole tulevaisuutta.
"markkinat"
"markkinat" - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jokainen järkevä ja tiedostava henkilö ymmärtää, että polttomoottorilla ei ole tulevaisuutta.
"markkinat"
"markkinat"Mitä hittoa se sulle kuuluu ? Pidä nuo älyttömät mölinät sisälläs.
Tiettyyn asiaan sokeasti uskominen on myös kyvyttömyyttä ymmärtämiseen.
Kuinka monelle autoilijalle luulet olevan kynnyskysymyksen, että kulkeeko se auto bensalla, dieselillä, sähköllä, vedyllä, kaasulla, jne?
Mekaaninen kirjoituskone vaihtui sähköiseksi, niin siihen tuli uusia hyödyllisiä ominaisuuksia. Pystyi vaihtamaan fonttia, jne. Mekaaniseen koneeseen verrattuna huonoja ominaisuuksiakin tuli, mutta hyvät olivat niin paljon parempia, että sähköinen voitti.
Mitä hyödyllisiä ominaisuuksia tulee autoon A, kun siihen laitetaan esim. akku ja sähkömoottori voimanlähteeksi polttomoottorin sijaan?
Huonoja ominaisuuksia ainakin tulee; range putoaa, joudut suunnittelemaan matkasi etukäteen, lataus on ongelmallinen ja hitaampi kuin tankkaus ja jne.
Jos sähköauto olisi yksiselitteisesti parempi, kuin polttomoottoriauto, niin polttomoottoriauto ei olisi voittanut kisaa.Miten filmikamera tai mekaaninen kirjoituskone liittyy sähköautoihin?
Kerro nyt ystäväiseni, kun hoet tuota melkein joka kommentissasi.- Anonyymi
kaha53 kirjoitti:
Miten filmikamera tai mekaaninen kirjoituskone liittyy sähköautoihin?
Kerro nyt ystäväiseni, kun hoet tuota melkein joka kommentissasi.Katsos kun jostain asiasta syntyy uskontoon verrattavissa oleva liike alkaa sikiintyä fanaattisia seuraajia jotka alkavat toistaa mantraa.
Tosiasioilla ei ole pienintäkään merkitystä näille.
Se että Suomen hallitus ei ajattele suomalaisten etua on se suurin ongelma.
Olisi aika oppia että kukaan ei voita mitään sillä että on kateellinen toisille.
- Anonyymi
Perinteiset litiumiin perustuvat akut kehittyy, mutta haasteet kiinteän elektrolyytin akuissa lisääntyy. Edes toimivaa protoa ei ole saatu toimimaan.
Nykyisillä akuilla muutetaan jo maailma. Se on hyväksytty tosiasia.
"markkinat" - Anonyymi
"akkua ei voi vaihtaa jos et ole valmis maksamaan uuden koko roskan hintaa toimenpiteestä - ja se käyttöaika pyritään tekemään maksimissaan kahdeksi vuodeksi, sen jälkeen toiminta hankaloituu niin paljon että käyttäjä hermostuu. "
Vai että akkujen käyttöaika olisi maksimissaan kaksi vuotta? Nyt menet aivan naurettavuuden puolelle koska todellisuudessa autonvalmistajat antavat sähköautojen akuille tyypillisesti kahdeksan vuoden takuun.
Valehtelijan jäljet ovat lyhyet.- Anonyymi
Mikä lienee sähköauton arvo 7,5 vuotiaana tai 6 vuotiaana ?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikä lienee sähköauton arvo 7,5 vuotiaana tai 6 vuotiaana ?
Lähellä romumetallin hintaa
- Anonyymi
"Nykyisillä akuilla muutetaan jo maailma. Se on hyväksytty tosiasia."
Näin se menee. Ei tarvita mitään tulevaisuuden superakkuja vaan jo nyt käytössä oleva tekniikka riittää tekemään sähköautoista voittajan. Tekniseltä kannalta fossiiliset olisivat vielä pitkään aivan käypänen vaihtoehto mutta nykyisessä poliitisessa ilmapiirissä sähköautoja pitää suosia ja fossililistejä pitää rankaista.
Näillä liikkeillä saadaan nykyään ääniä ja politiikot saavat elämänsä äänistä. Ei ole sattumaa että Suomessa valtapuolueiden keulassa ovat nuoret naiset.- Anonyymi
kIINTEÄT ELEKTROLYYTIT EI TOIMI. pERINTEISET TOIMII...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
kIINTEÄT ELEKTROLYYTIT EI TOIMI. pERINTEISET TOIMII...
Juoppokuski oli oikeassa.
- Anonyymi
Orgaanisissa elektrodeissa on heikko kestävyys.
https://pubs.rsc.org/en/content/articlelanding/2019/ta/c9ta04328d#!divAbstract
"markkinat"- Anonyymi
Perinteiset kestää ja ovat jo saavuttaneet riittävän laatutason.
https://www.youtube.com/watch?v=kGFiaWvD-KI
Na petos ei kannata.
https://www.youtube.com/watch?v=bKpM325YipQ
https://www.youtube.com/watch?v=La5F-TWNJZ0
"markkinat" - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Perinteiset kestää ja ovat jo saavuttaneet riittävän laatutason.
https://www.youtube.com/watch?v=kGFiaWvD-KI
Na petos ei kannata.
https://www.youtube.com/watch?v=bKpM325YipQ
https://www.youtube.com/watch?v=La5F-TWNJZ0
"markkinat"Peter Allen kertoo.
https://www.youtube.com/watch?v=9aBKuIrSBFA
"markkinat" - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Peter Allen kertoo.
https://www.youtube.com/watch?v=9aBKuIrSBFA
"markkinat"Tietenkin METALLINEN NATRIUM antaa tehoja. Riskit on suuret.
https://www.youtube.com/watch?v=QnD8uR-tTVA
Tässä Brittihuijari markkinoi messuilla natrium ioni akkuja.
https://www.youtube.com/watch?v=WkgZW2nvYJs
"markkinat"
- Anonyymi
Kiinteät elektrolyytit litiumin kanssa on vielä alkutekijöissä.
Germaniumin tarve on ongelma.
https://www.mtixtl.com/EQ-Lib-LGPS.aspx
https://www.nature.com/articles/s41598-018-26101-4
"markkinat"- Anonyymi
Tokiossa kehitetty solid state elektrolyytti (LGPS) toimii huonosti ja se on kallista.
https://patents.google.com/patent/WO2017155119A1/en
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC6868223/
https://www.msesupplies.com/collections/electrolyte-materials/lgps
Germanium on näissä välttämätöntä. Lisäksi stabiilisuus on huono. Rikkivedyn tuotto on ongelma.
"markkinat"
"
- Anonyymi
Nyt ei ole sähkössä joka ladataan autoon polttoaineveroa kuten on nestepolttoainetta käyttävissä autoissa. Kunhan sähköautoon laitetaan maksuja ja veroja saman verran tai enemmän kuin neste-energiassa. Olihan meillä aikoinaan kerosiini autoja jonka polttoaine oli alkuun tynnyrissä ja hinta 5 osa bensiinin hinnasta. Ei mennyt aikaakaan kun petroolilla autoilu maksoi saman tai vähän enemmän kuin bensiinillä autoilu.
Näin tulee tapahtumaan myös sähköllä autoiltaessa , mistä muusta yhteiskunta enää veroja saa kun veroja ei voi korottaa kun ihmiset lopettavat työn teon tai muuttavat pois maasta vaikka mihin että pääsevät leipään kiinni. Kun sähköautoja on rekisteröity tarpeeksi niin hintaa alkaa kertymään sähköautoiluun , hintakehitystä on luvassa.
Lapsellista kuvitella että autoilu sähköllä pysyisi tällä tasolla. Puhutaan 6 senttiä kilovatilta sähkön hinnaksi. Turhaa höpötystä. Laskun loppusumma jaettuna KW/h saadaan todellinen sähkön hinta, siitä voi jokainen laskea paljonko sähkö maksaa.
Jos sähkön siirto tulee eri laskulla pitää se lisätä energian hintaan. Eihän bensiiniä ostettaessa ole eritely rahteja erikseen, kyllä siinä on rahti jalostus pumppaus merestä mukana. Älkää hyvät ihmiset olko sinisilmäisiä ja uskoko mitä mainoskikkailijat kertovat.- Anonyymi
Ja mitä sinun mielestäsi pitäisi tehdä tai olla tekemättä?
Millä perusteella siis muut kuin sinä, olisivat sinisilmäisiä? Tämä ei käyt ilmi pitkästä postistasi. - Anonyymi
Minä maksan sähköenergiasta 0,047€/kWh. verojen ja siirtojen takia se on jo lähes 0,13€/kWh. Siihen päälle vielä huoltovarmuusmaksuja ja kuukausimaksuja sähköliittymästä, sekä itse sähköliittymä. Minä maksan siis sähköpolttoaineesta noin 2/3 osaa muusta kuin itse polttoaineesta. Kiva jos sinulla sähkö on verotonta, itse joudun siitä maksamaan veroa suunnilleen saman kuin muistakin liikennepolttoaineista. Niin, eikä siinä kaikki. Maksan myös vuosittain käyttövoimaveroa melkoisesti toisin kuin bensalla ajava. Julkisessa latauspisteessä maksan tämän lisäksi vielä katetta sähköyhtiön lisäksi myös latauspalvelun tuottajalle melkoisesti, joka käytännössä tuplaa ladatun sähkön hinnan. Joten bensalla ja diiselillä ajavat voi pitää päänsä kiinni kuvitellessaan että sähköautoilija olisi jotenkin siivellä kulkija.
- Anonyymi
Ja lisäksi, kummankaan veroista ei juuri mitään mene tienpitoon. Erona on että sähköllä kulkevan maksuista suurempi osa jää kotimaahan, toisin kuin fossiilisia polttavien joiden rahasta iso osa menee saudeille ja venäläisille.
Anonyymi kirjoitti:
Minä maksan sähköenergiasta 0,047€/kWh. verojen ja siirtojen takia se on jo lähes 0,13€/kWh. Siihen päälle vielä huoltovarmuusmaksuja ja kuukausimaksuja sähköliittymästä, sekä itse sähköliittymä. Minä maksan siis sähköpolttoaineesta noin 2/3 osaa muusta kuin itse polttoaineesta. Kiva jos sinulla sähkö on verotonta, itse joudun siitä maksamaan veroa suunnilleen saman kuin muistakin liikennepolttoaineista. Niin, eikä siinä kaikki. Maksan myös vuosittain käyttövoimaveroa melkoisesti toisin kuin bensalla ajava. Julkisessa latauspisteessä maksan tämän lisäksi vielä katetta sähköyhtiön lisäksi myös latauspalvelun tuottajalle melkoisesti, joka käytännössä tuplaa ladatun sähkön hinnan. Joten bensalla ja diiselillä ajavat voi pitää päänsä kiinni kuvitellessaan että sähköautoilija olisi jotenkin siivellä kulkija.
Polttoaineessa maksetaan yli 70 c/l veroa, sähkössä 2,8 c /kWh. Aika iso ero ja se mitä maksat sähköyhtiölle, ei mene yhteiseen pussiin.
- Anonyymi
LGPS kiinteästä elektrolyytistä ei tule koskaan kaupallisesti toimivaa.
Hinta ja epävakaus on ongelmia.
Parhaita on perinteiset NCA ja NMC akut.
Paras on edelleen Panasonic/Tesla NCA akku.
"markkinat" - Anonyymi
" Kun sähköautoja on rekisteröity tarpeeksi niin hintaa alkaa kertymään sähköautoiluun , hintakehitystä on luvassa."
Kun pitää mielessä että autokannasta uusiutuu vuosittain vain 5% niin sähköautoja on verotettavaksi asti vasta 30-40 vuoden päästä.
Sitä ennen polttiskuskit maksavat verovsjeen ja sähköautoken hankintatiet.- Anonyymi
Totaalisesti väärin. Polttomoottori on tuomittu.
Nykyisellä tekniikalla sähköauto on todistetusti valmis ja käyttökelpoinen.
Kamux ja Saka kaatuu.
"markkinat" - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Totaalisesti väärin. Polttomoottori on tuomittu.
Nykyisellä tekniikalla sähköauto on todistetusti valmis ja käyttökelpoinen.
Kamux ja Saka kaatuu.
"markkinat"Olen samaa mieltä että nyky sähköauto on täysin toimiva peli hyvin monelle. Ei kaikille mutta useimmille.
Autokanta vaan uudistuu niin hitaasti. Seuraavaan viiteen vuoteen sähköautoja myydään hyvin pieniä määriä koska tarjonta on niukkaa.
Jos sen jälkeen sähköautoja myydään puolet niin silti menee 20 vuotta että autokannasta puolet on sähköautoja. Todennäköisesti muutos on hitaampaa kuin tämä laskelma. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen samaa mieltä että nyky sähköauto on täysin toimiva peli hyvin monelle. Ei kaikille mutta useimmille.
Autokanta vaan uudistuu niin hitaasti. Seuraavaan viiteen vuoteen sähköautoja myydään hyvin pieniä määriä koska tarjonta on niukkaa.
Jos sen jälkeen sähköautoja myydään puolet niin silti menee 20 vuotta että autokannasta puolet on sähköautoja. Todennäköisesti muutos on hitaampaa kuin tämä laskelma.Kehitys kiihtyy. Sen on pakko. Myös EU tietää ja vaatii.
Sähkautot voittaa.
"markkinat" - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kehitys kiihtyy. Sen on pakko. Myös EU tietää ja vaatii.
Sähkautot voittaa.
"markkinat"NYKYISET SÄHKÖAUTOJEN AKUT TOIMIVAT RIITTÄVÄN HYVIN ja niiden suorituskyky sekä laatu paranee jatkuvasti.
Myös ne halpenee voimakkaasti.
"markkinat" - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
NYKYISET SÄHKÖAUTOJEN AKUT TOIMIVAT RIITTÄVÄN HYVIN ja niiden suorituskyky sekä laatu paranee jatkuvasti.
Myös ne halpenee voimakkaasti.
"markkinat"Panasonic/Tesla NCA akku on saatu testeissä kestämään miljoona mailia.
Anonyymi kirjoitti:
Totaalisesti väärin. Polttomoottori on tuomittu.
Nykyisellä tekniikalla sähköauto on todistetusti valmis ja käyttökelpoinen.
Kamux ja Saka kaatuu.
"markkinat"Mulla seisoo pihassa polttomoottoriauto, josta en ole nähnyt edes kuvissa sähköistä protoa ja samanlaisia autoja pelkästään Suomessa liikenteessä yli 20 000 kpl.
Rannassa talviteloilla vene, jossa polttomoottori ja aika vaikeata kuvitella, että vaihtuisi sähköiseen.
Polttomoottori elää ja voi hyvin.Anonyymi kirjoitti:
NYKYISET SÄHKÖAUTOJEN AKUT TOIMIVAT RIITTÄVÄN HYVIN ja niiden suorituskyky sekä laatu paranee jatkuvasti.
Myös ne halpenee voimakkaasti.
"markkinat""NYKYISET SÄHKÖAUTOJEN AKUT TOIMIVAT RIITTÄVÄN HYVIN"
Kuka väittää, että ne ei toimisi? Sähköauton ongelmahan on lataus, ei akku.
Esimerkkinä vaikka 2020 mallinen KIA Soul, akku 64 kWh, range käytännössä kelissä kuin kelissä n. 300 km. huonossa kelissä jopa alle ton.
Akun lataus tyhjästä täyteen nopeimmalla 150 kW laturilla, joita Suomessa 5 kpl, vie aikaa yli 2 h.
Tavallisella sukolla (suositus 8A) siinä kotipihassa lataus vie 35,5 h.
Ei ole ihme, etteivät sähköautot käy kaupaksi, vaikka kuinka perustelet niitä filmikameralla ja kirjoituskoneella.- Anonyymi
kaha53 kirjoitti:
"NYKYISET SÄHKÖAUTOJEN AKUT TOIMIVAT RIITTÄVÄN HYVIN"
Kuka väittää, että ne ei toimisi? Sähköauton ongelmahan on lataus, ei akku.
Esimerkkinä vaikka 2020 mallinen KIA Soul, akku 64 kWh, range käytännössä kelissä kuin kelissä n. 300 km. huonossa kelissä jopa alle ton.
Akun lataus tyhjästä täyteen nopeimmalla 150 kW laturilla, joita Suomessa 5 kpl, vie aikaa yli 2 h.
Tavallisella sukolla (suositus 8A) siinä kotipihassa lataus vie 35,5 h.
Ei ole ihme, etteivät sähköautot käy kaupaksi, vaikka kuinka perustelet niitä filmikameralla ja kirjoituskoneella.Nimenomaan mutta tämä ei mene jakeluun näille vouhottajille.
Ei patteriautoissa mitään vikaa sinällään ole mutta kun kelpaavat vain kaupassa käyntiin niin ei ne vielä vuosikymmeniin tule korvaamaan polttomoottori autoja - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nimenomaan mutta tämä ei mene jakeluun näille vouhottajille.
Ei patteriautoissa mitään vikaa sinällään ole mutta kun kelpaavat vain kaupassa käyntiin niin ei ne vielä vuosikymmeniin tule korvaamaan polttomoottori autojaNiillä voi jaa se 600 000 km viidessä vuodessa. Tavallinen omakotitalon sähköliittymä.
Ei pikalatausta.
"markkinat" - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niillä voi jaa se 600 000 km viidessä vuodessa. Tavallinen omakotitalon sähköliittymä.
Ei pikalatausta.
"markkinat"Ei kuitenkaan näin.
https://www.youtube.com/watch?v=ZhObsMnipS8
"markkinat" - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei kuitenkaan näin.
https://www.youtube.com/watch?v=ZhObsMnipS8
"markkinat"Polttomoottori on vaipumassa. Sen tosiasian tietää jokainen.
Polttoaineveroja ja käyttömaksuja nostetaan.
"markkinat"
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .694118Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503065Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631323010Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi3912093Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2101196Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito111183- 731162
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde291014- 601000
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että111963