Jos joulutunnelma muuttuu uhkaavaksi, soita 112

64

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Saattaa se pinna katketa naisellakin, varsinkin jos suhtautuu varsin tiukkapipoisesti joulunviettoon ja kaiken täytyy olla tiptoptäydellistä, se pienikin virhe perheenjäseneltä tai joku muu ei menekkään "käsikirjoituksen" mukaan ja käykin niin et lumihankeen ajetaan mies ja lapset...

      Ihan iisisti hei! Joulu on sentään joka talvi.

    • Turvallisinta on pysyä kotona ja kuunnella muzakkia. 😃


      https://youtu.be/okAqaED2w4g

      Miehiä voi vilkasta vaikka asunnon ikkunasta, jos sattuu olee näkymä kadulle. 😉

      Lienee turvallisinta!!

      • Ainiin, omaa miedtäkö piti varoa? Ei tartte. 😃


      • Helmiina kirjoitti:

        Ainiin, omaa miedtäkö piti varoa? Ei tartte. 😃

        Entä jos alkaa pistämään taas kalustoa uusiksi?


      • Anonyymi

        Ei kannata vilkaista miestä ikkunasta, vaan pitää sermit tiukasti kiinni ikkunan edessä.
        Sillä, jos mies huomaa, että nainen vilkuilee, niin mies voi tulla oven taa kolkuttelemaan tai ikkunan taa ilmestyy miehen pää.


      • Harmaaritari kirjoitti:

        Entä jos alkaa pistämään taas kalustoa uusiksi?

        Eipähän se sillonkaan perheelle kiukunnut, tympääntyi vaan siihen pöydänjalkaan josta katkesi kierretanko. Siellä jalan sisällä kulkeva joka löystyi jatkuvasti, ilmeisesti aina kun pöytää vöhönkään liikutteli. Ja lapsethan liikuttelee mm. nojatessaan pöytää vadten.


      • Helmiina kirjoitti:

        Eipähän se sillonkaan perheelle kiukunnut, tympääntyi vaan siihen pöydänjalkaan josta katkesi kierretanko. Siellä jalan sisällä kulkeva joka löystyi jatkuvasti, ilmeisesti aina kun pöytää vöhönkään liikutteli. Ja lapsethan liikuttelee mm. nojatessaan pöytää vadten.

        Kappas hipaisten osuu taas kirjaimet viereen. 😃 👍


      • Helmiina kirjoitti:

        Eipähän se sillonkaan perheelle kiukunnut, tympääntyi vaan siihen pöydänjalkaan josta katkesi kierretanko. Siellä jalan sisällä kulkeva joka löystyi jatkuvasti, ilmeisesti aina kun pöytää vöhönkään liikutteli. Ja lapsethan liikuttelee mm. nojatessaan pöytää vadten.

        Jos sulle olisi kelvannut aidosti k&k mies se olisi tutkinut mistä kiikastaa ja todettuaan että se on se kierretanko joka löystyy olisi hommannut sellaista liimaa että alkaa pysymään ja liimannut jalan kuntoon :)


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei kannata vilkaista miestä ikkunasta, vaan pitää sermit tiukasti kiinni ikkunan edessä.
        Sillä, jos mies huomaa, että nainen vilkuilee, niin mies voi tulla oven taa kolkuttelemaan tai ikkunan taa ilmestyy miehen pää.

        Heh, oliskin se NIIN helppoa. 😃

        Tai omalla kohdalla sanon, että oliskin ollut joskus noin helppoa. Kurkkii vaan ikkunasta ja jop on joku tekemässä itseään tykö. Ei miehet ole mitenkään helppoja tulemaan tykö, ei ainakaan mun kohdalla ole olleet.

        Ihan on saanut seinäruusuna rauhassa kasvaa... 😜


      • Helmiina kirjoitti:

        Heh, oliskin se NIIN helppoa. 😃

        Tai omalla kohdalla sanon, että oliskin ollut joskus noin helppoa. Kurkkii vaan ikkunasta ja jop on joku tekemässä itseään tykö. Ei miehet ole mitenkään helppoja tulemaan tykö, ei ainakaan mun kohdalla ole olleet.

        Ihan on saanut seinäruusuna rauhassa kasvaa... 😜

        Ehkä ne oli jo silloin 90-luvulla kranttuja ja olis pitänyt olla missi tai muuten kaunokainen, tavallinen hoikka ja rauhallinen tyttö ei kiinnostanut.

        Kai se jännänaisten hamuilu oli jo silloin mielekkäämpää.,😤


      • Harmaaritari kirjoitti:

        Jos sulle olisi kelvannut aidosti k&k mies se olisi tutkinut mistä kiikastaa ja todettuaan että se on se kierretanko joka löystyy olisi hommannut sellaista liimaa että alkaa pysymään ja liimannut jalan kuntoon :)

        Ei, se ei alunperinkään tykönnyt pöydästä joka liukuu lattiaa pitkin ja on "heppoisen" oloinen rimpula. Minulle se kelpas, mähän sen ostinkin. Mutta hänelle kelpasi vaan aito puupöytä. 😃

        Hän on tarkka mikä kelpaa. Krääsää eli huonoa laatua ei hankita, jos kestävempää ja sen puoleen pitkäikäisempää löytyy. Tavallaan ihan fiksuahan se niin onkin.


      • Helmiina kirjoitti:

        Ei, se ei alunperinkään tykönnyt pöydästä joka liukuu lattiaa pitkin ja on "heppoisen" oloinen rimpula. Minulle se kelpas, mähän sen ostinkin. Mutta hänelle kelpasi vaan aito puupöytä. 😃

        Hän on tarkka mikä kelpaa. Krääsää eli huonoa laatua ei hankita, jos kestävempää ja sen puoleen pitkäikäisempää löytyy. Tavallaan ihan fiksuahan se niin onkin.

        Että vaikka mua närästi, että rikkoi sen pöydän. Korjatessa kun koitti kiristää jalkaa, se katkes tyvestään... Eli jalkaa ei olis saanu liimallakaan pysymään. Se sitten pilkko sen pienemmäksi. 😃😜🤣

        Nyt jo naurattaa, että ompa pojassa puhtia!

        Uus pöytä, hänen ostama on kyllä parempi ja tukevampi. Mies osasi ostaa kunnon pöydän, ei niin nätti mutta tukeva ja kestävä. Eikä liukuile... Alta pois.


      • Helmiina kirjoitti:

        Että vaikka mua närästi, että rikkoi sen pöydän. Korjatessa kun koitti kiristää jalkaa, se katkes tyvestään... Eli jalkaa ei olis saanu liimallakaan pysymään. Se sitten pilkko sen pienemmäksi. 😃😜🤣

        Nyt jo naurattaa, että ompa pojassa puhtia!

        Uus pöytä, hänen ostama on kyllä parempi ja tukevampi. Mies osasi ostaa kunnon pöydän, ei niin nätti mutta tukeva ja kestävä. Eikä liukuile... Alta pois.

        Joo, jännämies saa aina anteeksi ja kehut riehumisistaankin :D


      • Harmaaritari kirjoitti:

        Joo, jännämies saa aina anteeksi ja kehut riehumisistaankin :D

        Ja sä aina maalailet tarinasta hurjan, vaikka se ei edes olis. 😃

        Mulla on hyvä ja kiva mies, joka osaa toki tympääntyäkin. Se on inhimillistä tympääntyä, kun liikaa tökkii. 😛

        Liian lussukaan tartte olla, että nyökyttelee kun pitäs puistella päätään.


      • Helmiina kirjoitti:

        Ja sä aina maalailet tarinasta hurjan, vaikka se ei edes olis. 😃

        Mulla on hyvä ja kiva mies, joka osaa toki tympääntyäkin. Se on inhimillistä tympääntyä, kun liikaa tökkii. 😛

        Liian lussukaan tartte olla, että nyökyttelee kun pitäs puistella päätään.

        Olihan se liioiteltua rikkoa se pöytä lopullisesti, ehkä mä oisin keksinyt korjata sen.. Muttei se halunnut enää katella sitä pöytää.

        Tuolla se on pihalla, oottaa romukuormaan nostamista.. 😝

        Mussa on itessä samaa säpäkkää tempperamenttia, kun miehessäni. Kiehahtaa joskus ja oerkele, pistetään säpäleeks sitten. Ehkä mä siks tunnistan itteni hänestä ja hyvöksyn sen piirteen, kun se ei ole mitään överi rihumista. Ihmisten satuttamista jne.

        Kyllä mä itekin joskus kiukkupäissäni heitän jonkun romun helvettiin näköpiiristäni.. 😜


      • Helmiina kirjoitti:

        Olihan se liioiteltua rikkoa se pöytä lopullisesti, ehkä mä oisin keksinyt korjata sen.. Muttei se halunnut enää katella sitä pöytää.

        Tuolla se on pihalla, oottaa romukuormaan nostamista.. 😝

        Mussa on itessä samaa säpäkkää tempperamenttia, kun miehessäni. Kiehahtaa joskus ja oerkele, pistetään säpäleeks sitten. Ehkä mä siks tunnistan itteni hänestä ja hyvöksyn sen piirteen, kun se ei ole mitään överi rihumista. Ihmisten satuttamista jne.

        Kyllä mä itekin joskus kiukkupäissäni heitän jonkun romun helvettiin näköpiiristäni.. 😜

        Jaa, eikö sen ois voinu nostaa heti sillon kesällä? paleltuuhan se sinne ulos näillä keleillä, kutu sisälle.

        Sekin vielä. melkeen alkaa huoletustuttaa teidän lasten puolesta, joutuvat tuommosteän säpäleekslaittajajännävanhempien huomassa olemaan :D Mut hyvä jos se ukko sentään lähtee sinne romukuormaan, ehkä se tilanne siitä rauhottuu.


      • Anonyymi
        Helmiina kirjoitti:

        Ja sä aina maalailet tarinasta hurjan, vaikka se ei edes olis. 😃

        Mulla on hyvä ja kiva mies, joka osaa toki tympääntyäkin. Se on inhimillistä tympääntyä, kun liikaa tökkii. 😛

        Liian lussukaan tartte olla, että nyökyttelee kun pitäs puistella päätään.

        Joo olen samaa mieltä naisena, kerralla vaan epäkelpo pöytä nyrkillä kappaleiks :D Mies ei saa nyhvertää! Miehesi hoisi tilanteen mallikkaasti :D Ten points.


      • Harmaaritari kirjoitti:

        Jaa, eikö sen ois voinu nostaa heti sillon kesällä? paleltuuhan se sinne ulos näillä keleillä, kutu sisälle.

        Sekin vielä. melkeen alkaa huoletustuttaa teidän lasten puolesta, joutuvat tuommosteän säpäleekslaittajajännävanhempien huomassa olemaan :D Mut hyvä jos se ukko sentään lähtee sinne romukuormaan, ehkä se tilanne siitä rauhottuu.

        Pöytä paleltuu? Ei ukko. 😂

        Nooh, jos pari kertaa kymmeneen vuiteen pilkkoo huonon härpäkkeen poistoon, ehkä se on tarpeeks harvoin. 😃

        Mä lähinnä olen kolauttanut kipeesti pääni tai jonku kohan itestäni johonkin kaapinoven pieleen tms. ja kiukustuessani paukauttanut oven kii tai nyrkillä perään.

        Mun isäpapoa se pahempi tuittupää on. Vesipumppu jolla saa mm. tyhjennettyä lammikon oli mennyt jotenkin juntturiin. Ei kulkenut vesi ei.

        Sekös harmitti, niin että hakkas ja potki pumppua pitkin peltoa. Siellä se teutos aikansa sen kimpussa mätkien pumppua maahan.

        Sitten helpotti. 😃

        Se on huvittavan näköstä, kun iso mies saa semmosen hepulin niin hooposta syystä. Ja se saa niitä hepuleita usein.

        Eihän mun miehellä ollut ees kiukkua siinä mukana, kun taittoi jalat pöydästä irti.

        Piti vaan saada pienemmäksi ja pois murkista. Ihan tyyni se oli.

        Se että rikkoo jotakin ei vaadi minkäänlaista raivostumista tai tunteenpaloa. 😃


      • Anonyymi kirjoitti:

        Joo olen samaa mieltä naisena, kerralla vaan epäkelpo pöytä nyrkillä kappaleiks :D Mies ei saa nyhvertää! Miehesi hoisi tilanteen mallikkaasti :D Ten points.

        Ei nyrkillä, jalat taitto loputkin irti. Niin tottahan se pöytälevykin kärsii.

        Hölmöähän se on itteensä satuttaa, jos jotakin haluu poistoon laittaa. Menee pienempään tilaan, kun jalat irti pöydästä.


      • Helmiina kirjoitti:

        Pöytä paleltuu? Ei ukko. 😂

        Nooh, jos pari kertaa kymmeneen vuiteen pilkkoo huonon härpäkkeen poistoon, ehkä se on tarpeeks harvoin. 😃

        Mä lähinnä olen kolauttanut kipeesti pääni tai jonku kohan itestäni johonkin kaapinoven pieleen tms. ja kiukustuessani paukauttanut oven kii tai nyrkillä perään.

        Mun isäpapoa se pahempi tuittupää on. Vesipumppu jolla saa mm. tyhjennettyä lammikon oli mennyt jotenkin juntturiin. Ei kulkenut vesi ei.

        Sekös harmitti, niin että hakkas ja potki pumppua pitkin peltoa. Siellä se teutos aikansa sen kimpussa mätkien pumppua maahan.

        Sitten helpotti. 😃

        Se on huvittavan näköstä, kun iso mies saa semmosen hepulin niin hooposta syystä. Ja se saa niitä hepuleita usein.

        Eihän mun miehellä ollut ees kiukkua siinä mukana, kun taittoi jalat pöydästä irti.

        Piti vaan saada pienemmäksi ja pois murkista. Ihan tyyni se oli.

        Se että rikkoo jotakin ei vaadi minkäänlaista raivostumista tai tunteenpaloa. 😃

        Moon tullu vanhaksi, kun nykyään ei enää ärsytä muut kun kärryineen kaupassa eteen tunkevat ihmiset, usein ovat naisia. Jotka kokee oikeudekseen kiilata kärryineen toisen eteen, tukkien pääsyn hyllyille ja eteenpäin. Joskus tekismieli tyrkätä ne kärryt kaupan toiselle puolelle.. 😜


    • Anonyymi

      Pitäähän sitä suuria tunteita olla. Intohimoinen rakkaus on niin suuri tunne että se kääntyy helposti vihan puolelle. Jos mies ei tähän kykene vaan katselee vaan rauhallisena lintulaudan lintuja ja lueskelee kirjojaan niin olkoon reppana yksin.

      • Anonyymi

        Lisäisin vielä että miehellä saattaa olla oikeus rauhallisuuteen jos hän on päässyt parisuhteeseen. Silloin hänelle on myönnetty tällaisia etuoikeuksia. Sinkkumiehen rauhallisuus taas on ei-toivottu ominaisuus ja usein myös naisten mielestä merkki että mies ei ole edes kiinnostunut naisista.


    • Anonyymi

      Kun jännämiehen korkki aukee niin naisen kannattaa kerätä tavarat ja suunnata turvakotiin tai hotelliin. Aika moni nainen saa varmaan tukkapöllyä eikä jännämies arvosta yhtään vaikka paistoit kinkun ja laatikot. Kyllä sun olis pitänyt valita kiltti ätmi niin joulunakin olis rauhaisaa ja mukavaa yhdessä oloa.

    • Joo. Just katoin vähänaikaa jotain dokumenttia naisen suorittamasta väkivallasta parisuhteessa...

      Ihan se menee kumminpäin vaan nykyjään. Mielenterveysongelmia on monella.

      Tais radiossakin olla tästä joku kampanja? 🤔

      • Juu, totta turiset. Naiset osaa ihan yhtälailla väkivallalla ahdistaa, henkisellä ja fyysisellä. Henkisellä ehkä vielä keljummin, kun moni mies.

        Naiset on aika piruja, kun ne alkaa ilkeiksi.

        Oonpa itsekin osannut lyödä miestä, purra ja potkiakin. Repiä tukasta ja parrasta, riitelytilanteessa. Mutta kuutenkin. Kiinni käyminen onnistuu, kun pinna palaa totaalisesti ja satutan kyllä ihan kunnolla, jos on tarvetta.

        Sikäli tiiän, että kellä on "herkkyys" fyysisesti käydä kii, jos muut konstit loppuu... se käy olipa ukko tai akka.


      • Helmiina kirjoitti:

        Juu, totta turiset. Naiset osaa ihan yhtälailla väkivallalla ahdistaa, henkisellä ja fyysisellä. Henkisellä ehkä vielä keljummin, kun moni mies.

        Naiset on aika piruja, kun ne alkaa ilkeiksi.

        Oonpa itsekin osannut lyödä miestä, purra ja potkiakin. Repiä tukasta ja parrasta, riitelytilanteessa. Mutta kuutenkin. Kiinni käyminen onnistuu, kun pinna palaa totaalisesti ja satutan kyllä ihan kunnolla, jos on tarvetta.

        Sikäli tiiän, että kellä on "herkkyys" fyysisesti käydä kii, jos muut konstit loppuu... se käy olipa ukko tai akka.

        En siis väkivaltaa suosi, enkä mieluusti käytä. Mutta tiiän oman pimeänkin puoleni, jos olen uhattuna en kaihda keinoja... Naks.

        Siks voinen todeta, että naisetkin osaa olla myös pahoja ja satuttaa pahasti. Olipa syy mikä tahansa..


      • Helmiina kirjoitti:

        Juu, totta turiset. Naiset osaa ihan yhtälailla väkivallalla ahdistaa, henkisellä ja fyysisellä. Henkisellä ehkä vielä keljummin, kun moni mies.

        Naiset on aika piruja, kun ne alkaa ilkeiksi.

        Oonpa itsekin osannut lyödä miestä, purra ja potkiakin. Repiä tukasta ja parrasta, riitelytilanteessa. Mutta kuutenkin. Kiinni käyminen onnistuu, kun pinna palaa totaalisesti ja satutan kyllä ihan kunnolla, jos on tarvetta.

        Sikäli tiiän, että kellä on "herkkyys" fyysisesti käydä kii, jos muut konstit loppuu... se käy olipa ukko tai akka.

        Joo. Ja jos itseä ei osaa arvostaa, on riski, että sellainen puoliso joka osaa viedä pikkurillin lisäksi kaikki.

        Hukkuva voi helposti hukuttaa pelastavan.
        Ja näistä on monesti kyse kun nyrkki heiluu...🙄


      • Disse kirjoitti:

        Joo. Ja jos itseä ei osaa arvostaa, on riski, että sellainen puoliso joka osaa viedä pikkurillin lisäksi kaikki.

        Hukkuva voi helposti hukuttaa pelastavan.
        Ja näistä on monesti kyse kun nyrkki heiluu...🙄

        Manipuloivat ihmiset, ne jitka haluu muuttaa toisen mieleisekseen on siks aika pelottavaa porukkaa kumppaneina. Niissä piilee jonkunlainen "pahuus"... 😜

        Itsekkyys tms.


      • Helmiina kirjoitti:

        En siis väkivaltaa suosi, enkä mieluusti käytä. Mutta tiiän oman pimeänkin puoleni, jos olen uhattuna en kaihda keinoja... Naks.

        Siks voinen todeta, että naisetkin osaa olla myös pahoja ja satuttaa pahasti. Olipa syy mikä tahansa..

        No enää ei periaatteessa ole miehiä ja naisia, vaan on ihmisiä. Tai se ymmärretään niin.... onneksi.

        Ei ole yliveraista sukupuolta, on vaan ihmisiä... erilaisia ihmisiä...


      • Helmiina kirjoitti:

        Manipuloivat ihmiset, ne jitka haluu muuttaa toisen mieleisekseen on siks aika pelottavaa porukkaa kumppaneina. Niissä piilee jonkunlainen "pahuus"... 😜

        Itsekkyys tms.

        Siellä on hirmu pelko omaan "itseä" kohtaan... siksi pitää pitää muut "alisteisessa asemasssa", ettei omat "heikkoudet" paljastu.

        Toinen keino on pako...


      • Disse kirjoitti:

        Siellä on hirmu pelko omaan "itseä" kohtaan... siksi pitää pitää muut "alisteisessa asemasssa", ettei omat "heikkoudet" paljastu.

        Toinen keino on pako...

        Totta!! 👍


      • Helmiina kirjoitti:

        Totta!! 👍

        Siinä jos pitää jotakuta alistaa, että itse pystyy toimimaan jotenkin, voi itsekin miettiä, onko kaikki hyvin itsellä. 🤔

        Mutta jos kaikki on vain muitten vikoja ja syitä, sekä ainoa keino elää hyvin olisi juuri muitten panos sen eteen, ollaan vaikeilla vesillä. Muitten armoilla... siksi niskavillat nousee...


      • Disse kirjoitti:

        Siinä jos pitää jotakuta alistaa, että itse pystyy toimimaan jotenkin, voi itsekin miettiä, onko kaikki hyvin itsellä. 🤔

        Mutta jos kaikki on vain muitten vikoja ja syitä, sekä ainoa keino elää hyvin olisi juuri muitten panos sen eteen, ollaan vaikeilla vesillä. Muitten armoilla... siksi niskavillat nousee...

        Alistajia on kuules paljon. Jo se on alistamista, että möksähtelee kun toinen ei toimi aina "sun" mielen mukaan.

        Ole partiopoikana tai tyttönä toteuttamassa toisen mielihaluja.

        Vaikka nyt seksi, esimerkkinä. Sillä voi toista kiristää ja alistaa. Kaksisuuntaisesti... En anna kiusallani tai kiukkuan, kun en saa aina kun tahdon. Kumpikin on eräänlaista alistamista.

        Vaikka usein ihmiset pitää virheellisesti pihtaamista vain alistamisena.


      • Helmiina kirjoitti:

        Alistajia on kuules paljon. Jo se on alistamista, että möksähtelee kun toinen ei toimi aina "sun" mielen mukaan.

        Ole partiopoikana tai tyttönä toteuttamassa toisen mielihaluja.

        Vaikka nyt seksi, esimerkkinä. Sillä voi toista kiristää ja alistaa. Kaksisuuntaisesti... En anna kiusallani tai kiukkuan, kun en saa aina kun tahdon. Kumpikin on eräänlaista alistamista.

        Vaikka usein ihmiset pitää virheellisesti pihtaamista vain alistamisena.

        Alistamista on tosiaan monenlaista.... Ja aina minusta syy on se, että ihminen ei ole itsensä kanssa täysin sinut.
        Jos ihminen on riittävän sinut itsensä kanssa, ei se tarvitse ulkoapäin minkäänlaista vahvistusta, eikä siihen tartu mikään ulkopuolinen kritiikki tai muu. Mutta jos ei siis ole, sitä kaikkea huonoa, tai mitä pitää huonona, on estettävä jotenkin. Siihen reagoidaan...
        Joku sulkeutuu ja jättää toisen ulkopuolelle, toiset taas hyökkää, joku uhriutuuu.... joo, minusta uhriutuminenkin on yksi alistuskeino... Saada toinen tuntemaan itsensä ilkeäksi tai vaativaksi. Oikeastaan helkatin v.ttumainen tapa kohdella muita ihmisiä... Jotenkin on selkeämpääkin, jos toinen on vaikka agressiivinen tai hyökkäävä muuten, kun että on marttyyri.

        Niin ja huomenta. :o)


      • Disse kirjoitti:

        Alistamista on tosiaan monenlaista.... Ja aina minusta syy on se, että ihminen ei ole itsensä kanssa täysin sinut.
        Jos ihminen on riittävän sinut itsensä kanssa, ei se tarvitse ulkoapäin minkäänlaista vahvistusta, eikä siihen tartu mikään ulkopuolinen kritiikki tai muu. Mutta jos ei siis ole, sitä kaikkea huonoa, tai mitä pitää huonona, on estettävä jotenkin. Siihen reagoidaan...
        Joku sulkeutuu ja jättää toisen ulkopuolelle, toiset taas hyökkää, joku uhriutuuu.... joo, minusta uhriutuminenkin on yksi alistuskeino... Saada toinen tuntemaan itsensä ilkeäksi tai vaativaksi. Oikeastaan helkatin v.ttumainen tapa kohdella muita ihmisiä... Jotenkin on selkeämpääkin, jos toinen on vaikka agressiivinen tai hyökkäävä muuten, kun että on marttyyri.

        Niin ja huomenta. :o)

        Huomenta. 😃

        Joo, meillä kaikilla on varmaan ne omat kipupisteetkin, joihin osuessa käynnistyy se oman ittensä suojelu ja puolustautuminen, hyökkäysmoodi.

        Mutta kyllähän uhriutuminen on minustakin se ärsyttävin ja vittumaisin tapa menetellä, kun ei saa tahtoaan läpi. Mä nään punasta, kun joku alkaa hölmöiltyään leikkimään uhria ja ratsastaa säälillä. Voi vittu, että on tympee tyyli.. Kierointa ikinä. 😃

        Siinä näkee oikee kieron korkkiruuvin ihmisluonteen paljaimmillaan.

        Sellanen kiukkupussi on jotenkin kuitenkin helpompi sietää, kun se ei ole piiloutunut kieroon uhri rooliin vaan purkautuu avoimesti ahdistuksestaan. 😋

        Näkee, että nyt harmittaa.


      • Helmiina kirjoitti:

        Huomenta. 😃

        Joo, meillä kaikilla on varmaan ne omat kipupisteetkin, joihin osuessa käynnistyy se oman ittensä suojelu ja puolustautuminen, hyökkäysmoodi.

        Mutta kyllähän uhriutuminen on minustakin se ärsyttävin ja vittumaisin tapa menetellä, kun ei saa tahtoaan läpi. Mä nään punasta, kun joku alkaa hölmöiltyään leikkimään uhria ja ratsastaa säälillä. Voi vittu, että on tympee tyyli.. Kierointa ikinä. 😃

        Siinä näkee oikee kieron korkkiruuvin ihmisluonteen paljaimmillaan.

        Sellanen kiukkupussi on jotenkin kuitenkin helpompi sietää, kun se ei ole piiloutunut kieroon uhri rooliin vaan purkautuu avoimesti ahdistuksestaan. 😋

        Näkee, että nyt harmittaa.

        No jokaisella on tietty omat kipupisteet, sehän on selvä ja jokaisella on vielä omat tapansa ilmentää ne, mutta se, että miten niitten kanssa reagoi muille, on ratkaiseva miten tulee kohdatuksi niitten reagointinsa kanssa... Mä luulen, että tässä on just ihmisillä isoimmat haasteet... Ei tartte olla se mukavin ja kivoin, vaan ehkä juuri se reiluin ja suorin tai jotain...

        Joo, mä itse olin marttyyri ja pitkään.... nyt selllainen vinkuminen toisilta ottaa kupoliin... Kun sen huomaa... :oD Se on tosi paskamainen tapa toisille ihmisille... Se ei ole ollenkaan reilu ja minusta siinä valehdellaan niin toiselle, kuin itselle... Se on typerintä mitä ihminen voi tehdä... Valehtelu nimittäin...

        No minusta vihaa ja suuttumusta voi ja pitääkin saada tuoda ulos selkeästi, mutta ei se tarkoita, että toista tarvitsee satutttaa... Kyllä pitäisi voida sanoa vaikka, että nyt en halua nähdä sua hetkeen ja nyt v.tuttaa...anna mun olla... Antaa reagoida ihmisen rauhassa ja antaa aikaa, niin kyllä se sieltä taas takaisin tulee ja asian voi selvittää. Mutta monelle ihmiselle joku räyhääminen ja vihaisen tunteen ulosnäyttäminen on jo peruuttamaton paha... virhe tms. Se on ehkä joku takauma lapsuudesta tms. Mutta minusta on normaalia, että joskus ihmistä v.tttaa ja joskus on äkäinen ja hermoilee ja on ärrimurri. Jos ei olisi, olis ehkä enempi huolissaan... :oD


      • Disse kirjoitti:

        No jokaisella on tietty omat kipupisteet, sehän on selvä ja jokaisella on vielä omat tapansa ilmentää ne, mutta se, että miten niitten kanssa reagoi muille, on ratkaiseva miten tulee kohdatuksi niitten reagointinsa kanssa... Mä luulen, että tässä on just ihmisillä isoimmat haasteet... Ei tartte olla se mukavin ja kivoin, vaan ehkä juuri se reiluin ja suorin tai jotain...

        Joo, mä itse olin marttyyri ja pitkään.... nyt selllainen vinkuminen toisilta ottaa kupoliin... Kun sen huomaa... :oD Se on tosi paskamainen tapa toisille ihmisille... Se ei ole ollenkaan reilu ja minusta siinä valehdellaan niin toiselle, kuin itselle... Se on typerintä mitä ihminen voi tehdä... Valehtelu nimittäin...

        No minusta vihaa ja suuttumusta voi ja pitääkin saada tuoda ulos selkeästi, mutta ei se tarkoita, että toista tarvitsee satutttaa... Kyllä pitäisi voida sanoa vaikka, että nyt en halua nähdä sua hetkeen ja nyt v.tuttaa...anna mun olla... Antaa reagoida ihmisen rauhassa ja antaa aikaa, niin kyllä se sieltä taas takaisin tulee ja asian voi selvittää. Mutta monelle ihmiselle joku räyhääminen ja vihaisen tunteen ulosnäyttäminen on jo peruuttamaton paha... virhe tms. Se on ehkä joku takauma lapsuudesta tms. Mutta minusta on normaalia, että joskus ihmistä v.tttaa ja joskus on äkäinen ja hermoilee ja on ärrimurri. Jos ei olisi, olis ehkä enempi huolissaan... :oD

        Juu, selkiää. 😃 👍

        https://askelterveyteen.com/uhrimentaliteetti-miksi-jotkut-aina-valittavat/

        Lukaseppas tuo.



      • Helmiina kirjoitti:

        Juu, selkiää. 😃 👍

        https://askelterveyteen.com/uhrimentaliteetti-miksi-jotkut-aina-valittavat/

        Lukaseppas tuo.

        No aikapaljon tuossa on sitä mä olin ja toisaalta löytyy minusta vieläkin tuota piirrettä....ei siitä ihan täysin pääse poiskaan... Vaikkapa joku keli nyttenkin aiheuttaa sen, että rupeaa syyttämään universumia tästä kelistä, mikä sitten tekee minun elämästä vaikeaa vaikka... :oD Siis se on välillä kun on joku vaikea hetki elämässä...vaikka kiire...niin tosi vaikea huomata... Siihen liukuu vahingossa ja se on tavallaan kuin itsensä myrkyttämistä... :oO

        Mutta niinkuin sanoin... mä oon selkästi tuollainen tyyppi ollut ja osittain vieläkin... :oD Ainakin tiedostan sen....

        Mun isä on tuollainen myös... Se on jo spesialisoitunut siinä... Mutta nyt kun olen nähnyt hänen elämäänsä, niin ei se ole tosiaankaan helppoa... Ja tälleen sivullla eläjänä...on se rasittavaa....ja mutsi joutuu tosi koville välillä... Ihme lehmänhermot sillä... :oO


      • Helmiina kirjoitti:

        Tarttee liueta. Mutta olkoon tämä nyt avoin ahdistus biisi... A. D. D

        https://youtu.be/2CaypEojjKQ

        Joulunaika saattaa sekin ahdistaa...

        No mäkin vetäsin pikkunokoset, kun jäi yöltä pikkuisen kesken.:oD

        Pitää koittaa pitää mieli tuon piirteen päällä.... :o)

        Palaillaan...


      • Disse kirjoitti:

        No mäkin vetäsin pikkunokoset, kun jäi yöltä pikkuisen kesken.:oD

        Pitää koittaa pitää mieli tuon piirteen päällä.... :o)

        Palaillaan...

        Sleep well... :) Well go to sleep then.. :P


      • Helmiina kirjoitti:

        Sleep well... :) Well go to sleep then.. :P

        Siis otin jo nokoset... :oD

        Tekaisin evästäkin ja söin jo. Nyt mietin, että laittaisko kahvetta putoilee... :o)



      • Harmaaritari kirjoitti:

        Eiköhän tuo ole jokin kaulatatuoitu p..ka, k&k mies ei olisi kehdannut treffeille pyytää vaan olisi vaan ihaillut kaukaa.

        Mitäs muuten tästä sanot? kun sun kulttuurikullannulppuset sokeuttaa kantistytön ei se koulun mielestä ole mitään, jos tilanne olisi toisensuuntainen voi vaan kuvitella milaiset otsikot siitä revittäisiin:

        https://alibi.fi/uutiset/14v-tyttoa-sohittiin-laserilla-koulussa-nako-lahtemassa-aiti-paljastaa-karut-taustat/?shared=13670-822a2e84-500

        Aika selvä ätmitapaushan tuo oli. Älä yritä vaihtaa puheenaihetta, eikä mulla ole mitään kullannuppuja.


      • Wwuwuw kirjoitti:

        Aika selvä ätmitapaushan tuo oli. Älä yritä vaihtaa puheenaihetta, eikä mulla ole mitään kullannuppuja.

        Näitä samoja juttuja ne palstan ätmit jaksavat jankata joulun aikanakin.


    • Anonyymi

      kyllä ne viinat juu'aa soittelemattaki, rauha luurille ja sen suhinalle

    • kyllä sinä tiedät ettei meillä edes pahimmassa riidassa toisiin koskettu oon kyllä miehen saanut lyömään kerran itseäni ja totesin, etten edes pyri ärsyttämään päälle tämä oli vuosi o8.

      Joten meidän riidat ollut märkäisät🥰 koskaan ei väkivaltaa lapset ollut nyt pikkupiruja hommannut mutta kyllä ne rauhoittuu muuten joulupukki sit ohi ajaa ollaan niinkin sanottu, jos ei nyt yhtään auta.

      Harmistuu kyllä osa, joka yrittää edes. Oon miettinyt ratkaisua.

      • Minusta naisen oma käytös pystyy ehkäisemään suurimman osan ongelmista, ettei käydä päälle.
        En ole vielä saanut tehtyä edes ilmoitusta kun oon voinut niin huonosti mutta pikkuhiljaa.


      • Mut sir harmaaritari sinun takia käyn täällä.🥰
        Ystäväni tykkään aina turvallisuudesta ja sinun kanssa sitä on.


      • valtakunta kirjoitti:

        Mut sir harmaaritari sinun takia käyn täällä.🥰
        Ystäväni tykkään aina turvallisuudesta ja sinun kanssa sitä on.

        Kiits :) ja juu, totta että varmaan aika paljon omakin käytös vaikuttaa ja joka osaa tunnistaa merkit ei kiristä liikaa pinnaa, vaikka onhan niitäkin joihin ei mikään toimi :( no toivotaan nyt kuitenkin että ois rauhallinen ja riitelemätön joulu kaikilla, oishan se mukavampaa niin niille riehujilllekin.


      • Harmaaritari kirjoitti:

        Kiits :) ja juu, totta että varmaan aika paljon omakin käytös vaikuttaa ja joka osaa tunnistaa merkit ei kiristä liikaa pinnaa, vaikka onhan niitäkin joihin ei mikään toimi :( no toivotaan nyt kuitenkin että ois rauhallinen ja riitelemätön joulu kaikilla, oishan se mukavampaa niin niille riehujilllekin.

        No keskenää ne nyt valittaa kun toinen ei tottele edes nukkuma menossa tai levitettiin banaani laatikollinen lehtiroskikseen meneviä akuankkoja,joista poistin nimet tänään. Ei kerennyt lähtee kun koko olohuone levitettiin Aku ankat, 6v on ollut aika kovaa sotkua tehnyt. Pitäisi varmaan soittaa pukin hätänumeroon se yksi lahja veke, taas niistä lahjoista. 🤯

        Kuusikin kaatui metsässä jossa ei kuulunut kaatuko ja sit ajoi pihaan ja sit se käveli kahdella jalalla sisään.
        kiitos isäni ja esikoispojan toiminnasta


      • valtakunta kirjoitti:

        No keskenää ne nyt valittaa kun toinen ei tottele edes nukkuma menossa tai levitettiin banaani laatikollinen lehtiroskikseen meneviä akuankkoja,joista poistin nimet tänään. Ei kerennyt lähtee kun koko olohuone levitettiin Aku ankat, 6v on ollut aika kovaa sotkua tehnyt. Pitäisi varmaan soittaa pukin hätänumeroon se yksi lahja veke, taas niistä lahjoista. 🤯

        Kuusikin kaatui metsässä jossa ei kuulunut kaatuko ja sit ajoi pihaan ja sit se käveli kahdella jalalla sisään.
        kiitos isäni ja esikoispojan toiminnasta

        Siis valitti, klo 22.00 sain vasta nukkuun.
        Liian myöhään liian myöhään. Aamulla ne hipsutteli jonossa ledtuikut huonettaan siivoaan kun nukuin mutta pahis6v teki taas ihanan leikin akuankoista.

        Isukilla on ollut punainen luovutus lappu kädessä, ettei järjestetä joulua.


      • valtakunta kirjoitti:

        No keskenää ne nyt valittaa kun toinen ei tottele edes nukkuma menossa tai levitettiin banaani laatikollinen lehtiroskikseen meneviä akuankkoja,joista poistin nimet tänään. Ei kerennyt lähtee kun koko olohuone levitettiin Aku ankat, 6v on ollut aika kovaa sotkua tehnyt. Pitäisi varmaan soittaa pukin hätänumeroon se yksi lahja veke, taas niistä lahjoista. 🤯

        Kuusikin kaatui metsässä jossa ei kuulunut kaatuko ja sit ajoi pihaan ja sit se käveli kahdella jalalla sisään.
        kiitos isäni ja esikoispojan toiminnasta

        Taas tuo valittaa piti olla valitti.


    • Anonyymi

      Naapuris asuu yks nainen jännnämiehen kanssa . Odotan joulu milloin saan soittaa poliisit ettei nainen saa liikaa turpiin. Sanoin naiselle kerran että jättää sen miehen että kuulen ovien läpi miten se kohtelee sinua mutta ei ole jättänyt.

    • Anonyymi

      Jos minä en saa kinkkua, lentää ukko hankeen! :D

      • Viisas mies hommaa pannuhuoneeseen itelle salakinkun jos on ahneita naisia pirtissä, siellä sitten illankähmässä aina piipahtaa lämmitystä tsekkaamassa, saattaapa ottaa siivut konjakkiakin siinä samalla :D


      • Anonyymi
        Harmaaritari kirjoitti:

        Viisas mies hommaa pannuhuoneeseen itelle salakinkun jos on ahneita naisia pirtissä, siellä sitten illankähmässä aina piipahtaa lämmitystä tsekkaamassa, saattaapa ottaa siivut konjakkiakin siinä samalla :D

        Blab blab eikä :D


      • Anonyymi kirjoitti:

        Blab blab eikä :D

        Tottakai :) näin säilyy rauha talossa kun kaikki saa kinkkua syödä kylläkseen, ei tarte 112:iin soitella :) alas mennä nukkuun siitä jo :D


      • Anonyymi
        Harmaaritari kirjoitti:

        Tottakai :) näin säilyy rauha talossa kun kaikki saa kinkkua syödä kylläkseen, ei tarte 112:iin soitella :) alas mennä nukkuun siitä jo :D

        Höh... ( naurua )


    • Anonyymi

      Hyvä että poliisit välittävät varoituksen ja niin tekevät hyvin työnsä pitäessään huolta muista Suurkiitos heille kaikille, jotka ovat töissä jouluna🎁!! Itseltäni erityiskiitos ja jouluntoivotus pk.seudun julkisten kulkuvälineiden kuljettajille, jotka myös ovat läpi joulun ahkeroimassa, että kaupunki pysyy liikkeessä ja ihmiset pääsevät helposti ja edullisesti liikkumaan.

      Ehkäpä tuo poliisin ilmoitus edes jotakuta vähän hillitsee jouluriitelyssä, kun näkee ennakkovaroituksen.

      Mitäpä jos se kolmannes niistä jouluviinoista jäisikin sinne kauppaan ja lahjojen jaon jälkeen rauhoituttaisiin vain lepäilemään tv.n ääreen?

      Keneltäkään ei myös tarvitsisi odottaa liikaa tsemppausta, jos joku kaipaa rauhaisaa joulua hössötyksen sijaan, niin sitä kyllä pitäisi osata vähän kunnioittaa. Monet naiset ajavat itsensä niin loppuun tuossa joulunlaitossa, että aattona ei olekkaan enään yhtään energiaa nauttia ja kaikille tulee ikävä mieli kun yksi on ihan kanveesissa henkisesti..

      Huominen on vielä aikaa levätä, jos on itseään jo liikaa väsyttänyt. Minä ainakin vain lepään ja käväisen kuntosalilla toivottamassa hyvät joulut treenikamuille❤

    • Anonyymi

      Jos miehet eivät olisi väkivaltaisia elukoita, ei tätä muistutusta tarvittaisi.

    • Anonyymi

      Naisten olis syytä viettää joulu yksin niin voi henki säilyä uuteen vuoteen. Jännämiehet on arvaamattomia kännissä. Ja sitten se ettei naiset kerro jännämiesten tekosista kenellekkään niin se pahentaa tilannetta.
      Oikeesti toivoin naisille turvallista joulua etti jännamiehenne tee mitään kamalaa.

    • Anonyymi

      No miten nainen soittaa 112 numeroon kun jännämies on jo hakannut naisen tajuttomaksi tai kuoliaaksi. Melko myöhään naiset herää. Naisten pitäisi tajuta jo merkeistä sen jännämiehen vaarallisuuden. Käytös kyllä paljastaa onko se vaarallinen, huutaminen, komentelu, vittuilu, haukkuminen, töniminen on kaikki sellaista että naisen pitäisi lopettaa suhde heti välittömästi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin ajattelit

      Nähdä minut? Onko jotain odotuksia?
      Ikävä
      132
      1523
    2. Ihastuin sun kaksoisolentoon

      Kaipaan sitä nyt tästä eteenpäin. Joskus käy näin. 👋🏻
      Ikävä
      169
      1172
    3. Yksi mies ajatteli hyvin pitkään

      ja hänen kaipauksensa menetti kiinnostuksensa häneen…
      Ikävä
      101
      1160
    4. Maailmanlaajuinen tietokone ongelma?

      Kuinka systeemit voidaan rakentaa niin että yksi tietokone ongelma vaikuttaa miljardin ihmisen elämään jopa viikkokausia
      Maailman menoa
      77
      1045
    5. Minä vaan masennun yksinäni

      Viettäkää mukava perjantai ilta ja kiva viikonloppu. 🌃🌞🐺💤
      Ikävä
      187
      859
    6. Ketä kaivattusi mielestäsi muistuttaa

      ulkonäöllisesti?
      Ikävä
      39
      789
    7. Hyvää yötä naiselle.

      Olitko sä taas lihonut? Hyh Hyh mieheltä jonka tunnet
      Ikävä
      89
      752
    8. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      78
      742
    9. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      70
      677
    10. Palstalaisten

      Paino. Paljonko siis painat?
      Sinkut
      86
      636
    Aihe