Toimiiko "vuokraus+kauppa" liikeideana?

Anonyymi

Mitä mieltä olisitte jos ostaja voisi 2-5 päivän ajan ottaa auton itselleen koeajoon ja käytännössä kokeilla autoa pidemmän aikaa? Ideana kuitenkin on että sitä ei saa ilmaiseksi useammaksi päiväksi jottei "ilmaisia vuokrauksia" pääsisi syntymään vaan jokaiselta päivältä maksetaan 20-50e päivävuokraa auton hintatasosta riippuen JOS ostaja päättää ettei kauppoja synny (päästä sopuun tinkimisestä). Autokauppakin saisi myös tuloja ja ostajat olisivat näin todennäköisemmin tosiostajia vaikkei kauppoja syntyisi,jolloin myyjän aikaakin säästyisi? Ostajan olisi turvallisempaa ostaa auto kun voi eri tilanteissa testata autoa esim. moottorin kylmäkäynnistys useampana aamuyönä kun lähtee töihin, ajaa sateessa/paisteessa, kuoppaisilla/tasaisilla teillä jne. Piilevätkin viat tulevat tällöin paremmin esille kunhan ostaja ahkerasti myös ajelee autolla. Ehkä siivouskuluja tulee myös autoliikeelle jos auto palautetaan.

Mutta pistävätkö autoliikkeet enemmän hanttiin "vuokraus osto" ajatukselle kun niitä (kalliita) pieniä/suuria vikoja myös alkaa käymään ilmi pitkillä koeajoilla monissa noin 10v ikäisissä autoissa? Mielestäni hinta olisi hyvä sopia etukäteen ainakin alustavasti jotta tiedetään molemmin puolin vastaako näkemykset toisiansa.

Minun pitäisi ostaa päälle 10 000e auto jolla ikää ehkä 4 vuotta. Kattavampi koeajo minua kiinnostaisi vaikka joutuisin hieman siitä maksamaan jos en sitten ostaisikaan kyseistä yksilöä. Vaikea uskoa että tälläisessä yksilössä ihmeempiä ilmenee, mutta minun tuloillani puhutaan kuitenkin suht isosta ostoksesta, niin haluaisin varmistaa pitkällä koeajolla että se yksilö on varmasti toimiva kapistus.

3

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Takavuosina minulle tarjottiin auto ilmaiseen koeajoon viikonlopuksi.
      Tuskinpa autoa pidemmäksi aikaa ajoon nykyisinkään saa. Olin silloin 35v.
      Aika paljon ennättää kyllä siinäkin ajassa käydä lävitse - jos itse tietää vikapaikat.

    • Anonyymi

      Noilla vuokrahinnoille tuskin liikkeelle järkevää - liikaa halllinnollista työtä kuluja autojen putsauksista yms. vuokrauksen jälkeen. Sitten taas jos vuokra on luokkaa satasia per päivä niin tuskin enää kiinnostaa ostajia.

      Ns. tosiostaja saa kyllä auton koeajoon yön yli tai vähintään useaksi tunniksi jolloin autoon ehtii tutustua tarkemmin ja ajella esim. vaihtelevissa ympäristöissä.

    • Anonyymi

      suositelen autoverkkokauppaa lähes uusi 129ekk tulee varmaan halvenmaksi kun oman osto. max 24 kk ja 15000km vuosi itsellä on 99ekk hyandai. 75hv. ilman käsirahaa ilman käsitelymaksua joka nykyjään jopa 14e kk kertaa 60 kk tuleehintaa korko 4,95 % mulla 1% autoverkkokauppa sopimusta jäljellä vielä 23 kk ja ollu jo 13kk.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Romaanien ammuskelu

      Romaanit vähän ammuskeli härmän häjy,osu sivullisiin,ja nyt nää romanit ihmettelee miksi heitä ei päästetä ravintoloihin
      Seinäjoki
      189
      3638
    2. Onneksi olkoon sait mut vittuuntumaan

      Sapettanu koko helvetin päivän.
      Ikävä
      63
      2892
    3. Siis oikeasti S... En ymmärrä...

      Oletko se sinä joka täällä kaipailee? Kaikki täsmää.
      Ikävä
      83
      2732
    4. Onko jotain sanottavaa vielä, nyt voi kertoa

      Poistun kohta täältä ja unohdan ajatuksen naimisiin menosta. Mieheltä
      Ikävä
      40
      2209
    5. Keksin sinulle tänään uuden lempinimen

      Olet kisu-muija. Mitäs tykkäät älynväläyxestäni?
      Ikävä
      81
      2017
    6. Mitä sitten ikinä teetkin

      Mun on aika mennä J mies. Olen ollut niin tyhmä. Kaikkea mukavaa elämääsi edelleen toivotan ja ihanaa elämän jatkoa. Mei
      Ikävä
      44
      1657
    7. Saanko selityksen?

      Mikä minus oli vialla? Ulkonäkö, teinkö jotain väärin, sanoinko jotain..? Haluisin vaa tietää :(
      Ikävä
      65
      1615
    8. Mies mistä oikein suutuit?

      Yhtäkkiä vaan häippäsit täältä... 😢
      Ikävä
      24
      1568
    9. Kun istuit

      vierelläni penkillä, olin hetken onnellinen. Se hetki kimaltelee mieleni sopukoissa ja valvottaa öisin. Salainen kaipau
      Ikävä
      58
      1419
    10. Pakotteet purevat

      Asiallinen artikkeli Helsingin Sanomissa miten pakotteet purevat Venäjään. Kulutusjuhlat, ei työttömyyttä, elintason nou
      NATO
      187
      1321
    Aihe