Ymmärrätkö milloin seurasi ei ole toivottua?

Anonyymi

Niin, että ymmärrätkö milloin seurasi ei ole toivottua? Jos ymmärrät, niin tungetko seuraasi siitä huolimatta niille, jotka eivät sitä kaipaa? Jos tunget, niin miksi? Teetkö samaa tosielämässä? Jos teet, miten on käynyt?

Ehkä minä olen tämän näkemykseni kanssa yksin, mutta tämä ei toivotun seuran tyrkyttäminen kaikille ja kaikkialle on yksi suurin yksittäinen syy eri palstojen alennustiloihin ja lopulta kuihtumisiin. Jos palstoilla asuvat vakkarit ymmärtäisivät olla tyrkyttämättä oma seuraansa kaikille ja kaikkialle, voisi näiden keskustelupalstojen ilme olla täysin toisenlainen. Täälläkin saattaisi nähdäv paljon enemmän keskustelua, siis ihan oikeaa keskustelua, kuin muuten ollaan nähty.

66

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Heh mutjoo. Keskustelupalstalla yleensä keskityn kirjoitukseen ja asiaan, kommentoin jos on sanottavaa. Julkinen palsta, joten kaikilla yhtäläiset oikeudet osallistua. Ketään ei voi estää kuin ylläpito. Siihin on oltava painava syy. Pykälä 12.

Irl en tunge koskaan mihinkään. Yleensä muut tunkee mun lähelle ja mä vetäydyn hetken päästä pois, kun en niin kaipaa ihmisiä rinnalla ratsastamaan. Ystävät ja rakkaat on eri asia.

• Anonyymi

Tuosta tuli mieleen, vähän aiheen vierestä. Taisit joskus sanoa että suhtaudut samalla tavalla kaikkiin kirjoittajiin, siis anonyymeihin samalla lailla kuin rekattuihin. Että sillä ei pitäisi olla väliä kuka kirjoittaa. Jotkut rekatuthan siinä yhdessä ketjussa olivat sitä mieltä että nimimerkki antaa niiden jutuille enemmän uskottavuutta tai jotain. Ehkä nostavat itsensä jotenkin muiden yläpuolelle. Sinä et niin tee.

• Anonyymi kirjoitti:

Tuosta tuli mieleen, vähän aiheen vierestä. Taisit joskus sanoa että suhtaudut samalla tavalla kaikkiin kirjoittajiin, siis anonyymeihin samalla lailla kuin rekattuihin. Että sillä ei pitäisi olla väliä kuka kirjoittaa. Jotkut rekatuthan siinä yhdessä ketjussa olivat sitä mieltä että nimimerkki antaa niiden jutuille enemmän uskottavuutta tai jotain. Ehkä nostavat itsensä jotenkin muiden yläpuolelle. Sinä et niin tee.

Mä en pidä ihmistä sen uskottavampana, kun sen jutut on. Merkillä tai ilman.

• Mä ratkaisin sun ongelman niin etten vastailisi epätoivotuille mitään. Silloin he ikäänkuin eivät ole seurassasi, vaikka ovat ketjussasi ja palstalla. Tai lähtemällä pois palstalta, missä hermo ei kestä.

• Anonyymi

Olen niin tehnytkin. Sinun tapauksessa ei toimi mikään... :(

Mutta nyt olet saanut, mitä tilasit. Kerroin tissipissille ja kerron myös sinulle. Kun minut saa siihen pisteeseen, että alan ottaa "matsia", en hae enää pistevoittoa... :)

• Anonyymi kirjoitti:

Olen niin tehnytkin. Sinun tapauksessa ei toimi mikään... :(

Mutta nyt olet saanut, mitä tilasit. Kerroin tissipissille ja kerron myös sinulle. Kun minut saa siihen pisteeseen, että alan ottaa "matsia", en hae enää pistevoittoa... :)

Jaa, miksi sä otat minut tai Dissen niin henkilökohtaisesti?

• Anonyymi

En oikein ymmärrä aloituksen ajatusta, koska mun mielestä ihminen saa ihan itseään syyttää, jos joku seuraan tunkee. Jos ei saa suutansa auki ilmaistakseen ettei ole kiinnostunut jostakusta niin se on sitten oma vika. Kukaan ei ajatuksia osaa lukea. Turha sitä on omaa moukkamaisuutta toiselle siirtää. Kiinnostamattomuuden sanoittamatta jäämisestä jää vain ristiriitainen tunne, joka sittrn johtaa siihen yrittämiseen. Yksinkertaista.

Vitsit että nämä palstat on persestä!

• Anonyymi

Oikeassa elämässä on niistä tunkeilijoista aika helppoa päästä eroon. Palstoilla taas mahdotonta, jos jatkuvasti seuraansa tyrkyttävät.

Näkee nytkin tässä. Eräs nimimerkillinen palstalainen tunkee nytkin, vaikka olen lukemattomia kertoja sille ilmaissut, että hänen seura ei ole toivottua minulle... :(

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Oikeassa elämässä on niistä tunkeilijoista aika helppoa päästä eroon. Palstoilla taas mahdotonta, jos jatkuvasti seuraansa tyrkyttävät.

Näkee nytkin tässä. Eräs nimimerkillinen palstalainen tunkee nytkin, vaikka olen lukemattomia kertoja sille ilmaissut, että hänen seura ei ole toivottua minulle... :(

Ai, siis sinähän se kiero olet. Tee muumiketjun, ja alat toista härkkimään kun hän muumiketjuun vastaa. Sairasta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Näkee nytkin tässä. Eräs nimimerkillinen palstalainen tunkee nytkin, vaikka olen lukemattomia kertoja sille ilmaissut, että hänen seura ei ole toivottua minulle... :("

Ala laittaa nimmari kommentties perään, niin takuulla ei kommentoi enää sinulle!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä minäkin oon sanonut aika monesti jos en tykkee jonkun seurasta näissä keskusteluissa

Se on ymmärretty

En tosiaankaan ole itse tunkeilija ..

Joskus joku kylläkin naispuolinen ystävä ja jo vanha on sanonut älykkääksi

Jos se häiritsee niin parempi pysyä pois seurasta ....

En ole ennen oikeestaan millään tavalla ajatellut olevani älykäs mutta minä inhoon ihmisten mollaamista

Jokaisella on omat tapansa ja historiansa

Sinä ehkä sanoisit minulle että pysy turvassa ,suojassa muilta

En tiedä mitä sanoisit mutta loukkauksia en ennee kuuntele

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ai, siis sinähän se kiero olet. Tee muumiketjun, ja alat toista härkkimään kun hän muumiketjuun vastaa. Sairasta.

Se oli nimenomaan taas kerran selkeä vihje muutamalle palstalaiselle, että heidän seura ei ole täällä(kään) toivottua. Mutta niin kuin näkyy, heitä ei kiinnosta. Heillä on Se Oikeus. :D

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Näkee nytkin tässä. Eräs nimimerkillinen palstalainen tunkee nytkin, vaikka olen lukemattomia kertoja sille ilmaissut, että hänen seura ei ole toivottua minulle... :("

Ala laittaa nimmari kommentties perään, niin takuulla ei kommentoi enää sinulle!

Voit olla kommentoimatta muutenkin, jos sisällöstä päättelet sen olevan minä. Ei ole sen vaikeampi homma, vai mitä? :D

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Voit olla kommentoimatta muutenkin, jos sisällöstä päättelet sen olevan minä. Ei ole sen vaikeampi homma, vai mitä? :D

No itse en ainakaan tunnistanut sinua alussa, en olisi muuten tähän ketjuun osallistunutkaan. Vasta äsken tunnistin kun olit taas erään kimpussa. Joten pliide, laita sitä nimmaria tästä lähtien, niin sulle ei kommentoi ne jotka ei sinusta pidä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No itse en ainakaan tunnistanut sinua alussa, en olisi muuten tähän ketjuun osallistunutkaan. Vasta äsken tunnistin kun olit taas erään kimpussa. Joten pliide, laita sitä nimmaria tästä lähtien, niin sulle ei kommentoi ne jotka ei sinusta pidä.

Mä olen useamman kerran pyytänyt että Jan1 ei kommentoisi mulle mitään, mutta tekee sitä jatkuvasti. Että se siitä teoriasta. (Ja allekirjoitan aina kommenttini)

-flowersreally-

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mä olen useamman kerran pyytänyt että Jan1 ei kommentoisi mulle mitään, mutta tekee sitä jatkuvasti. Että se siitä teoriasta. (Ja allekirjoitan aina kommenttini)

-flowersreally-

Jännä että sinulla on ongelma janin kanssa, joka ei kuitenkaan ole suoraan ollut ilkeä. Ei ainakaan ennen kuin itse olet tylyillyt. Sen sijaan esim. toi gentsu vittuilee suoraan ja vähättelee muitakin palstalaisia jatkuvasti. Sekö on ok?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jännä että sinulla on ongelma janin kanssa, joka ei kuitenkaan ole suoraan ollut ilkeä. Ei ainakaan ennen kuin itse olet tylyillyt. Sen sijaan esim. toi gentsu vittuilee suoraan ja vähättelee muitakin palstalaisia jatkuvasti. Sekö on ok?

Et taida olla ihan kartalla.

-flowersreally-

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Et taida olla ihan kartalla.

-flowersreally-

No kerro? En näe mitään niin pahana kuin gentsun vittuiluja ja "mä oon nii hyvä".

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No kerro? En näe mitään niin pahana kuin gentsun vittuiluja ja "mä oon nii hyvä".

Kerro jollekin ketä kiinnostaa.

-flowers-

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kerro jollekin ketä kiinnostaa.

-flowers-

No voitko sitten itsekin murjottaa joissain muissa ketjuissa tai vaikka et kellekään. Ketään ei kiinnosta loukkaantumisesi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

On lapsellista kuvitella, että juttusi olisivat jotakin niin mahdottoman erikoista, että sinut pystyisi erottamaan meistä muista anonyymeistä pelkästään niiden perusteella.

Jos oikeasti haluaisit, etteivät inhoamasi tyypit osallistu sinun ketjuihisi, sinä todellakin laittaisit jonkunlaisen tunnistettavan merkin niihin kommentteihisi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

On lapsellista kuvitella, että juttusi olisivat jotakin niin mahdottoman erikoista, että sinut pystyisi erottamaan meistä muista anonyymeistä pelkästään niiden perusteella.

Jos oikeasti haluaisit, etteivät inhoamasi tyypit osallistu sinun ketjuihisi, sinä todellakin laittaisit jonkunlaisen tunnistettavan merkin niihin kommentteihisi.

Aika hyvin näytätte kuitenkin tunnistavan. Ainakin omasta mielestänne... :D

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No voitko sitten itsekin murjottaa joissain muissa ketjuissa tai vaikka et kellekään. Ketään ei kiinnosta loukkaantumisesi.

Kukas sun muroihin on kussut?

Sanoin vain ettei se allekirjoitus eikä edes suora pyyntö mitään auta.

-flowersreally-

• Anonyymi

Tarkoittaako tuo sitä, että se on omaa syytä, jos gang stalkkerit hakeutuu kokoajan seuraan?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Aika hyvin näytätte kuitenkin tunnistavan. Ainakin omasta mielestänne... :D

No ainahan sut tunnistaa silloin kun haukut erästä tai olet sen kimpussa. Muutoin ei juttujasi erota, esim. aloitus olisi voinut olla keltä vain.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kukas sun muroihin on kussut?

Sanoin vain ettei se allekirjoitus eikä edes suora pyyntö mitään auta.

-flowersreally-

Sen jälkeen vastasit tylysti. Tylystä vastauksesta tyly vastaus.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No ainahan sut tunnistaa silloin kun haukut erästä tai olet sen kimpussa. Muutoin ei juttujasi erota, esim. aloitus olisi voinut olla keltä vain.

Ei voisi. Koska kukaan ei tee aloituksia tänne, mitkä koskee heitä itseänkin. Tai ainakin suurinta osaa. Ja harvemmin keneltäkään muulta, jos koskaan, tulee täysosumaa kun puhutaan kokonaistilasta ja ongelmien alkusyystä.

Juu. Olen hyvin itsevarma ja ylimielinen tässä. Ei ole syytä olla muutakaan, olette tehneet tämän täällä omalla käytöksellänne hyvin helpoksi. :)

Mut nyt jatkuu Viimeinen Kiusaus.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei voisi. Koska kukaan ei tee aloituksia tänne, mitkä koskee heitä itseänkin. Tai ainakin suurinta osaa. Ja harvemmin keneltäkään muulta, jos koskaan, tulee täysosumaa kun puhutaan kokonaistilasta ja ongelmien alkusyystä.

Juu. Olen hyvin itsevarma ja ylimielinen tässä. Ei ole syytä olla muutakaan, olette tehneet tämän täällä omalla käytöksellänne hyvin helpoksi. :)

Mut nyt jatkuu Viimeinen Kiusaus.

Niin ja minä olen ainoa, joka ei ole ikinä tarvinnut tukijoukkoja. :)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin ja minä olen ainoa, joka ei ole ikinä tarvinnut tukijoukkoja. :)

No eipä minullakaan mitään tukijoukkoja ole.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No eipä minullakaan mitään tukijoukkoja ole.

Niinhän sinä väität, mutta todellisuus voi olla ihan jotain muuta. Sitähän me ei tiedetä. Tai sinä tiedät, me muut ei.

• Palstalla saatan tunkeakin jos asia vaatii niin tekemään. Irl olen ehkä liiankin hienotunteinen, jos tunnen yhtään niin että seurani voisi olla haitaksi jätän ihmiset rauhaan itseltäni vaikkei sitä olisi pyydettykään.

• Anonyymi

Minusta hyvä tapa olisi palstallakin niin reaalielämässä. Käyttäydy palstalla samoin kuin siinä. Tai sitten näin päin, että jos ei ole munaa olla samanlainen ja kertoa samoja juttuja reaalielämässä kuin palstalla, on ehkä parempi jättää tekemättä.

Ja joo. Itse noudatan tätä sääntöä.

• Anonyymi kirjoitti:

Minusta hyvä tapa olisi palstallakin niin reaalielämässä. Käyttäydy palstalla samoin kuin siinä. Tai sitten näin päin, että jos ei ole munaa olla samanlainen ja kertoa samoja juttuja reaalielämässä kuin palstalla, on ehkä parempi jättää tekemättä.

Ja joo. Itse noudatan tätä sääntöä.

Siinä on vaan se ero että jos reaalielämässä sanot jotain ihan läpällä ei sitä muistella, mutta jos täällä niin sen perusteella jahdataan vuosia ja keksitään vaikka mitä kauhujuttuja.

• Ymmärrän, mutta palstalla ei tarvitse. Itseasiassa jos joku alkaa kinisemään, että minun aloitus, minun sitä ja tätä, saatan piruillessakin tunkea jokakohtaa, ihan vaan huomauttaakseni, että tämä on yleinen keskustelupalsta, eikä mikään yksityinen koppi.

• Anonyymi

Silti säkin olet täältä jengiä yrittänyt savustaa pois.

-flowersreally-

• Anonyymi kirjoitti:

Silti säkin olet täältä jengiä yrittänyt savustaa pois.

-flowersreally-

No tiedän että se on mahdotonta, rnkai mä nyt sellaista yrittäis...

Minusta on vaan kiva välillä vitt.illa köyhille. 😁
        Ja tarkoitan sillä sitä järkipuolta...

Hauska mesta tää on... 😂

• Anonyymi
        Disse kirjoitti:

No tiedän että se on mahdotonta, rnkai mä nyt sellaista yrittäis...

Minusta on vaan kiva välillä vitt.illa köyhille. 😁
        Ja tarkoitan sillä sitä järkipuolta...

Hauska mesta tää on... 😂

Et varmaan niin.

Vittuiletko itsellesi useinkin?

-flowers-

• Anonyymi kirjoitti:

Et varmaan niin.

Vittuiletko itsellesi useinkin?

-flowers-

Kyllä... vastaan sulle...😃

• Anonyymi

Ymmärtääkö aloittaja itse?

• Anonyymi

Erittäin hyvin.

• Anonyymi

Gentsu taas asialla :D

• Anonyymi

Heh mutjoo paljasti janin viestissä mullekin.

• Anonyymi

Ymmärrän

Koska lähes aina olen ollut viärässä seurassa

Enkä viihdy porukoissa muutenkiän oikeestaan ollenkaan

Ja mulle pitäis suoraan sanoo että mene nyt pois jos en ymmärtäis jostain syystä itse lähteä

Joskus sanoin viärin itsestäni

Mutta sehän tässä hankalaa onkin kun ei tiedä mikä toiselle on tarpeeks

Mä suojelen itteeni siltä että en tule enää koskaan väärin käsitellyksi

Koska elämä on lyhyt

Vai onko se pitkä

En tiedä sitä vieläkiän mutta mun suku jatkuu kuitenkin minussa isän jälkeen

Vois pikkusen vapaammin hengittää kun se jo kuolis pois

Toivotko kenenkään kuolemaa

Ymmärrätkö armokuolemaa

• IRL uskon ymmärtäväni. En aina tunge edes seuraan, jossa olisin toivottu.
      Täällä taas en seuraa palstaa niin intensiivisesti, että olisin tietoinen, kuka minusta pitää ja kuka ei. Kuka aloituksen tekee, ei ole merkittävä asia, enkä toimi tai vastaa sen mukaan. En myöskään mieti vastauksissani, millä kaikin tavoin ne voi tulkita, kenen puolella vaikka olisin, koska minulla on harvasta kirjoittajasta mielipidettä siitä, on hän "kiva" vai ei. Vastailen ja kirjoittelen vain oman tuntemuksen mukaan, muita kirjoittajia sillä hetkellä miettimättä.

• Anonyymi

Kiinnittäkääpä huomiota siihen, että ketkä vastaajista keskittyi aloituksen aiheeseen ja ketkä aloittajaan... :D

• Niin, että ymmärrätkö milloin seurasi ei ole toivottua?
      - Keskustelupalstoilla ei aina hoksaa. Livessä kyllä. Olisi outo, jos irl ei huomaisi kun tuppautuu toisen tilaan/ alueelle.

Jos ymmärrät, niin tungetko seuraasi siitä huolimatta niille, jotka eivät sitä kaipaa?
      - En tunge, ellei ole ihan pakko.

Jos tunget, niin miksi?
      - Mikäli tilanne sitä vaatii, teen sen ystävällisessä hengessä. Käytän harkintaa ja toimin sen mukaan.

Teetkö samaa tosielämässä?
      - Harvoin.

Jos teet, miten on käynyt?
      - Tilanteisiin on löytynyt uusia ratkaisuja. Jännitteet laukeavat. Kaikille osapuolille mielenrauha.

Kiitos gallupista! :)

• Ymmärrän, joskin en ole mikään ajatusten lukija, joten parempi olisi että sanotaan suoraan ja tunnisteilla. Eri asia tietysti se, onko sillä toiveen esittäjällä sitten oikeus vaatia että "poistun" seurasta. Esimerkiksi tämä palsta on julkinen keskustelupalsta, niin täältä en poistu kenenkään pyynnöstä, ainoastaan omasta tahdostani. Silti voin jättää kyllä tietyt hahmot rauhaan, ja olla kommentoimatta silloin kun tunnisteella ovat kirjoittaneet, kunhan tiedän ja kunhan eivät itse myöskään provosoi. Puolustautua saa aina, se ei ole seuraan tunkemista ja jos oma nikki joko suoraan tai epäsuorasti on toisten toimesta vedetty mukaan keskusteluun, niin se on peruste osallistua, eikä silloin myöskään tunge seuraan, vaan siihen on vedetty, jonkun toisen toimesta.

• Anonyymi

Parasta lienee, kun ei ajattele koskaan olevansa erityisen tervetullut. Jos on mentävä, menee. Jos on oltava, on. Ellei pysty tai peräti kehoitetaan poistumaan, toimii. Ei rettelöi tai änkyröi. Poistamiseen on varmasti syytä, yleensä näin on.
      Kerran ystäväni (nainen) sai heitetystä tuopista takaraivoonsa haavan ja meidän käskettiin poistua. Emme olleet tehneet mitään erityistä. Hyökkäys tuli takaa. Lähdimme hoidattamaan haavan. Rettelöijä sai myös lähteä. Tuntui epäoikeudenmukaiselta, mutta ymmärsimme, isossa vilkkaassa baarissa yhden ovimiehen on vaikea tilannetta arvioida tai jäädä puimaan.
      Hienovaraisemmissa hetkissä huomaan kyllä, kun seurani ei ole toivottua. En altista itseäni sille seuralle, joka teeskentelee tai on epäystävällistä. En tunge.

Kuinka itse toimin silloin, kun huomaan jonkun haluavan seuraan, johon häntä ei toivota? Valitettavasti tätä ihmisten pitäisi miettiä, omaa käytöstään. Millainen kiusaaja itse mahdollisesti on?

Sinun aloitukseesi. Minä toivoisin näinä sulkuaikoina mahdollisuutta ajatustenvaihtoon ilman kiusaamista tai kenenkään persoonaan porautumista. Aito yhteisöllisyys voi toteutua ja tämäkin paikka toimia siihen liittymisen tarpeeseen, mutta oikeastaan vain jos kaikki ajattelemme ettei kenenkään henkilöllä ole ajattelua kahlehtivaa painoa. Se on politiikkaa ja sille on omat foorumit. En ymmärrä täällä käytävää toistopuhetta vakkareista ja heitä koskevaa nimittelyä. He varmasti ovat osaansa vaikuttaneet. Mutta miksi jatkuva kehän kierto aiheen ympärillä? Oletteko jalostaneet foorumin, jossa sotaa keskenään käy kaksi tai useampia tahoja, yksilöiden sotaa, jossa vastapuolet erottuvat vain oman tyhmyytensä ja ajattelemattomuutensa osamäärinä?

Kohtaaminen on jotakin, missä kahden tai useamman yhteinen tarve jollain muotoa täyttyy ja odotukset kohtaavat. Jonkin tunnetila täyttyy. Mietittekö, mitä odotuksia itse luotte keskusteluun lähtiessänne? Kuinka näytätte sen toisille..?

• Anonyymi

Ajatuksesihan on oikeasti hyvä. Muutaman vakkarin tapauksessa vaan ainakaan minä en heitä enää seuraani täällä toivo. En edes parin sanan viestin verran. Siihen tarvitaan aika paljon, että minut saa tällä tavalla jo(i)honkin vittuuntumaan. Täällä helvetin paljon enemmän kuin livessä. Joten ainakin minun mielestäni, ne saisivat oikeastikin pysytellä ihan keskenään omissa ketjuissa. Tai sitten tosiaan kommentoisivat minun tai muihin asiallisiin aloituksiin anonyymeina ja pysyisivät asiassa tuomatta omaa palstapersoonaansa esiin ja käymättä kenenkään muunkaan persoonaan. Sillä tavalla heistä olisi vähiten haittaa keskustelun yleiselle ilmapiirille.

Mutta nyt ollaan siinä tilanteessa, että tiettyjen nimimerkkien näkyminen on lupaus paskasta palstalla. Ja pahinta heissä on se, etteivät ymmärrä sitä itsekään. Se oman nimimerkin näkyvyys ja ne Oikeudet on tärkeämpiä kuin palstan yleinen keskusteluilmapiiri. En ala nimeämään ketään erikseen, kyllä jokainen niistä tietää ketä tarkoitan.

Siihen on oikeasti syynsä miksi minä valitsen olla täysin anonyymi. Muille minun nimeäminen joksikin on vitun paljon tärkeämpää kuin minulle itselleni... :)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ajatuksesihan on oikeasti hyvä. Muutaman vakkarin tapauksessa vaan ainakaan minä en heitä enää seuraani täällä toivo. En edes parin sanan viestin verran. Siihen tarvitaan aika paljon, että minut saa tällä tavalla jo(i)honkin vittuuntumaan. Täällä helvetin paljon enemmän kuin livessä. Joten ainakin minun mielestäni, ne saisivat oikeastikin pysytellä ihan keskenään omissa ketjuissa. Tai sitten tosiaan kommentoisivat minun tai muihin asiallisiin aloituksiin anonyymeina ja pysyisivät asiassa tuomatta omaa palstapersoonaansa esiin ja käymättä kenenkään muunkaan persoonaan. Sillä tavalla heistä olisi vähiten haittaa keskustelun yleiselle ilmapiirille.

Mutta nyt ollaan siinä tilanteessa, että tiettyjen nimimerkkien näkyminen on lupaus paskasta palstalla. Ja pahinta heissä on se, etteivät ymmärrä sitä itsekään. Se oman nimimerkin näkyvyys ja ne Oikeudet on tärkeämpiä kuin palstan yleinen keskusteluilmapiiri. En ala nimeämään ketään erikseen, kyllä jokainen niistä tietää ketä tarkoitan.

Siihen on oikeasti syynsä miksi minä valitsen olla täysin anonyymi. Muille minun nimeäminen joksikin on vitun paljon tärkeämpää kuin minulle itselleni... :)

sua ei siis häiritse jos toinen anonyymi tulee väliin ja esittää sua? Jatkaen ja vieden keskustelua ehkä ihan väärille urille?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

sua ei siis häiritse jos toinen anonyymi tulee väliin ja esittää sua? Jatkaen ja vieden keskustelua ehkä ihan väärille urille?

Saa yrittää. Tiedän, ettei kukaan siinä onnistu kuitenkaan vähän pitemmissä viesteissä. :)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Saa yrittää. Tiedän, ettei kukaan siinä onnistu kuitenkaan vähän pitemmissä viesteissä. :)

Niin, tulethan sinä sitten varmaan väliin oikaisemaan, mutta ei se sitä kyseistä ketjua enää pelasta, sekaisin se on kuin seinäkello ja punainen lanka on katkennut.

Sanotaan nyt vielä, että joku alkaisi kiusallaan sotkemaan kun keskustelet, niin miten hoidat sen? Keskustelu itsessään kiinnostaa sinua.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin, tulethan sinä sitten varmaan väliin oikaisemaan, mutta ei se sitä kyseistä ketjua enää pelasta, sekaisin se on kuin seinäkello ja punainen lanka on katkennut.

Sanotaan nyt vielä, että joku alkaisi kiusallaan sotkemaan kun keskustelet, niin miten hoidat sen? Keskustelu itsessään kiinnostaa sinua.

Mä en lopulta välitä. Jos joku onnistuisikin uskottavasti jäljittelemään minua, niin hyvähän se vaan olisi. Se joku olisi kans oivaltanut jotain oleellista elämästä ja jakaisi sen muiden kanssa. Joten tilanne olisi win win. En kaipaa sellaisista asiaa kunniaa itselleni, mitkä on jokaisen itsensä saavutettavissa. Päinvastoin.

Ja senkin verran vielä siitä sotkemisesta täällä. Jos joku haluaa lähteä siihen, minä yksinkertaisesti lopetan keskustelun ja annan muiden jatkaa sitä, jos haluavat jatkaa. Täällä ei oikeastikaan ole minulle ketään niin tärkeätä tyypppiä, että alkaisin kinaamaan näistä asioista. Kyllä ne minulle tärkeät ihmiset ovat jossain muualla kuin täällä... :)

On toki täälläkin mukavia tyyppejä, joiden kanssa on ihan kiva turista aina joskus. Mutta silleen tärkeitä? Ei ole. :)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mä en lopulta välitä. Jos joku onnistuisikin uskottavasti jäljittelemään minua, niin hyvähän se vaan olisi. Se joku olisi kans oivaltanut jotain oleellista elämästä ja jakaisi sen muiden kanssa. Joten tilanne olisi win win. En kaipaa sellaisista asiaa kunniaa itselleni, mitkä on jokaisen itsensä saavutettavissa. Päinvastoin.

Ja senkin verran vielä siitä sotkemisesta täällä. Jos joku haluaa lähteä siihen, minä yksinkertaisesti lopetan keskustelun ja annan muiden jatkaa sitä, jos haluavat jatkaa. Täällä ei oikeastikaan ole minulle ketään niin tärkeätä tyypppiä, että alkaisin kinaamaan näistä asioista. Kyllä ne minulle tärkeät ihmiset ovat jossain muualla kuin täällä... :)

On toki täälläkin mukavia tyyppejä, joiden kanssa on ihan kiva turista aina joskus. Mutta silleen tärkeitä? Ei ole. :)

Tavallaan ymmärrän tuon, itsekin jättäydyn pois jos alkaa joku kinastelu. Siinä vaan tietty se ero, että kaikki huomaa sen. Ehkä hyvä, ehkä ei.

Minua ei haittaa, kirjoittaako joku tunnisteella vai ilman, mutta riitapukarit kirjoittaa lähes aina anonyymeinä ja se valitettavasti myös vaikuttaa siihen, miten itse vastaan anonyymeille. En tarkoita olla tyly tai vähäsanainen, mutta sitä on vaan aina vähän varuillaan kun joku tulee keskusteluun anonyyminä mukaan.

Kyllä se oikea elämä on ihan muualla itselläkin, mutta onhan tämä ajanvietettä :)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tavallaan ymmärrän tuon, itsekin jättäydyn pois jos alkaa joku kinastelu. Siinä vaan tietty se ero, että kaikki huomaa sen. Ehkä hyvä, ehkä ei.

Minua ei haittaa, kirjoittaako joku tunnisteella vai ilman, mutta riitapukarit kirjoittaa lähes aina anonyymeinä ja se valitettavasti myös vaikuttaa siihen, miten itse vastaan anonyymeille. En tarkoita olla tyly tai vähäsanainen, mutta sitä on vaan aina vähän varuillaan kun joku tulee keskusteluun anonyyminä mukaan.

Kyllä se oikea elämä on ihan muualla itselläkin, mutta onhan tämä ajanvietettä :)

Aiheesta leffaan... Olin jo unohtanut kuin hieno filkka se Scorsesen Kristuksen Viimeinen Kiusaus on, aika pitkä aika kun viimeks katsonut sen...

Hieno tarina siitä, että mitä ihmiset uskovat sinun olevan, mitä ne haluavat sinun olevan, mitä ne odottaa sinulta ja mitä sä lopulta todellisuudessa olet...? Jotenkin aika tuttu kuvio tää... Ja heh... En ole uudelleen syntynyt Jeesus. Enkä niin ainutlaatuinenkaan siinä kuviossa... :)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Aiheesta leffaan... Olin jo unohtanut kuin hieno filkka se Scorsesen Kristuksen Viimeinen Kiusaus on, aika pitkä aika kun viimeks katsonut sen...

Hieno tarina siitä, että mitä ihmiset uskovat sinun olevan, mitä ne haluavat sinun olevan, mitä ne odottaa sinulta ja mitä sä lopulta todellisuudessa olet...? Jotenkin aika tuttu kuvio tää... Ja heh... En ole uudelleen syntynyt Jeesus. Enkä niin ainutlaatuinenkaan siinä kuviossa... :)

Ja viime kädessä on kyse siitä, että onko sulla munaa/luonnetta astua kaikkia niitä oletuksia ja odotuksia vastaan ja olla juuri sitä mitä olet. Olla mitä olet, vaikka koko maailma ja kaikki sen ihmiset olisivat sinua vastaan. Ainoa tapa, kun voi sanoa, että on elänyt hyvän elämän...:)

Mutta tätä leffaa kun katsoo, huomaa taas että ihmiset eivät ole muuttuneet tuhansiin vuosiin. He ovat samanlaisia kuin ennenkin. Muotivirtaukset ja trendit muuttuu, mutta ihmislapsi pysyy samanlaisena. Viihtyy mieluummin turvallisessa ja lämpimässä luolassa kuin että lähtis luolasta ulos ja katsoisi sitä todellista elämää... :)

Bukowski tiivisti sen hyvin Genius of the Crowd runossa... :)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En ole nähnyt sitä leffaa. Luin siitä nyt vähän, mutta eipä se taida riittää keskustelun pohjaksi. Ehkä pitäisi katsoa se itse, jos jostain löytyisi vielä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En ole nähnyt sitä leffaa. Luin siitä nyt vähän, mutta eipä se taida riittää keskustelun pohjaksi. Ehkä pitäisi katsoa se itse, jos jostain löytyisi vielä.

Itsekin jäin miettimään, että pitäisi varmaan lukea myös se Nikos Kazantzaitisin kirja, minkä pohjalle leffa on tehty... :)

Mutta uskonnoista puheenollen... Tuhansia vuosia, lukemattomia eri uskontoja ja ihmiset ei vieläkään osaa lukea niitä. Niiden tärkein oppi ei ole moraalikoodisto, ei ohjeet miten elää, mihin uskoa... Niiden tärkein oppi on ollut ja tulee olemaankin se, että ne näyttää meille tarinoiden avulla sen, minkälaisia me todella ollaan. Ja ne tarinat on kirjoitettu siinä toivossa, että ehkä joskus opittaisikin jotain niistä. Ehkä opittaisi menemään itseemme ja näin päin pois. Ja se Vapaa Tahto ja blääblää... Mikään muu kuin ihmisen oma Vapaa Tahto, ei muuta tässä maailmassa mitään. Kaikki muu on väkivaltaisesti pakotettua paskaa ja tekopyhää paskanjauhantaa... :)

Sitä aikaa odotellessa... :)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Itsekin jäin miettimään, että pitäisi varmaan lukea myös se Nikos Kazantzaitisin kirja, minkä pohjalle leffa on tehty... :)

Mutta uskonnoista puheenollen... Tuhansia vuosia, lukemattomia eri uskontoja ja ihmiset ei vieläkään osaa lukea niitä. Niiden tärkein oppi ei ole moraalikoodisto, ei ohjeet miten elää, mihin uskoa... Niiden tärkein oppi on ollut ja tulee olemaankin se, että ne näyttää meille tarinoiden avulla sen, minkälaisia me todella ollaan. Ja ne tarinat on kirjoitettu siinä toivossa, että ehkä joskus opittaisikin jotain niistä. Ehkä opittaisi menemään itseemme ja näin päin pois. Ja se Vapaa Tahto ja blääblää... Mikään muu kuin ihmisen oma Vapaa Tahto, ei muuta tässä maailmassa mitään. Kaikki muu on väkivaltaisesti pakotettua paskaa ja tekopyhää paskanjauhantaa... :)

Kazantzakis.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kazantzakis.

Nukkumaan nyt. Huomenna vielä yks vapaa päivä ja sen jälkeen taas sorvin ääreen. Kun sitä sorvia vielä toistaiseksi on... :)

Hyvää yötä... :)

https://www.youtube.com/watch?v=EU69YS5iEe4

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Enpä ole ajatellut asiaa syvällisemmin, enkä tätä ennen ole myöskään asiasta koskaan oikein edes keskustellut, mutta kuulostaa kyllä loogiselta mitä sanot, että tarkoitus on näyttää meille tarinoiden avulla millaisia todellisuudessa olemme. Minä en vaan nyt osaa käydä kanssasi järkevää keskustelua tästä aiheesta, osin koska olen väsynyt, mutta myös siksi, että olen niin kovin kaukana omasta osaamisalueestani, mutta mielenkiintoisia ja loogisilta tuntuvia ajatuksia sinulla on kyllä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"mutta riitapukarit kirjoittaa lähes aina anonyymeinä "

Jaa, kyllä täällä näyttäis ihan rekatut (tai nimmarinsa laittavat) keskenään taistelevan eniten ainakin tällä hetkellä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nukkumaan nyt. Huomenna vielä yks vapaa päivä ja sen jälkeen taas sorvin ääreen. Kun sitä sorvia vielä toistaiseksi on... :)

Hyvää yötä... :)

https://www.youtube.com/watch?v=EU69YS5iEe4

Hyvää yötä :)

• Anonyymi

Ei minun seuraani ole kukaan koskaan halunnut eikä kukaan kutsu seuraan. Se on ruman ätmin elämää.

• Anonyymi

Koulunäkkäkkäreitä ja savustettuja simpukoita sekä koskenlaskija juustoa påäälle tonneittain.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Koulunäkkäkkäreitä ja savustettuja simpukoita sekä koskenlaskija juustoa påäälle tonneittain.

Hyvää varmaan, mutta itse syö simpukoita.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Medvedev: Suomi tuhoutuu ydinsodassa ensimmäisenä

Venäjän ydinaseilla on lyhyin matka Suomeen, joten ydinsodassa Suomi tuhoutuu heti sodan alkuminuuteilla, muilla mailla
      Maailman menoa
      519
      1598
    2. Rakastan sinua

Anteeksi että epäilin sinua.. ❤️
      Ikävä
      64
      1176
    3. Mitähän meinaat

Vai meinaatko mitään kohtaamisen suhteen?
      Ikävä
      61
      872
    4. Oletko hyljännyt minut mies?

Toivottavasti et. 🥺🥺🥺🥺🥺
      Ikävä
      62
      861
    5. Hotellille löytyi ostaja....

Tämän päivän Kainuun Sanomissa oli uutinen, että pesänhoitajan mukaan Hotelli Kainuu myydään ensiviikolla. Hieno homma,
      Kuhmo
      18
      847
    6. Onko se loukkaavaa

Kun joka kerta tuijotan sun peppua. En mahda sille mitään, että se vangitsee katseeni. Pohdin vain että ei minusta ole k
      Ikävä
      101
      766
    7. Sinä. Just sinä.

Palataan ajassa taaksepäin vuosi tai kaksi. Mitä tekisit toisin jos voisit?
      Ikävä
      76
      751
    8. Jippii ! Zoon konkurssia tutkitaan .

Vihdoinkin jotakin tietoa.
      Ähtäri
      30
      707
    9. Tiedätkö kaivattusi musiikkimaun?

Minkälaisesta musiikista hän pitää?
      Ikävä
      63
      695
    10. Onko kaivattusi seinäruusu?

Kun hän saapuu paikalle, huomaako kukaan, vai kääntyvätkö päät? Onko se hyvä vai huono juttu? Oletko sinä huomattu vai
      Ikävä
      49
      691
    Aihe