Pieni suloinen tyttö, mutta asia ei käynyt miehelle. Ei se mitään, me tytöt ollaan onnellisia omillammekin.
Mul on lapsi...
64
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Tänään ihmeteltiin leskenlehtiä ja äiti sai halin, oon maailman onnellisin mamma <3
Kuinka vanha pikku tyttö on?
- Anonyymi
Alle kouluikäinen.
Anonyymi kirjoitti:
Alle kouluikäinen.
Osaako piirtää? Entä leikata saksilla? Tai puhumisen taito millä tasolla?
- Anonyymi
Kipusi äidin kaulaan ja ojensi pieniä kukkasia :) sydän sulaa.
- Anonyymi
valtakunta kirjoitti:
Osaako piirtää? Entä leikata saksilla? Tai puhumisen taito millä tasolla?
Hän on noheva, toimelias :) kaikkea pitää kokeilla, vaikka epäonnistuisi :)
Anonyymi kirjoitti:
Kipusi äidin kaulaan ja ojensi pieniä kukkasia :) sydän sulaa.
Tänään meidän pieni lähti käveleen normaalia myöhemmin n11kk taas sisarensa lähti 10kk ja sisarensa on nyt 2v alkuvuodesta syntynyt.
Anonyymi kirjoitti:
Hän on noheva, toimelias :) kaikkea pitää kokeilla, vaikka epäonnistuisi :)
Se on hyvä kuulen päivän 2v tehtävä, tehtävä.tehtävä ja liimaus tehtäviä tehdään.
- Anonyymi
valtakunta kirjoitti:
Tänään meidän pieni lähti käveleen normaalia myöhemmin n11kk taas sisarensa lähti 10kk ja sisarensa on nyt 2v alkuvuodesta syntynyt.
Ihanaa! Aina kun näkee uuden onnistumisen, sydän pomppaa! Kehitys menee jokaisella omaa tahtia, lapset on niin erilaiset jopa samassa perheessä. Toinen aiemmin, toinen hitaammin :) montako lasta sulla on?
- Anonyymi
valtakunta kirjoitti:
Se on hyvä kuulen päivän 2v tehtävä, tehtävä.tehtävä ja liimaus tehtäviä tehdään.
Värikkäät ja äänekkäät jutut kiinnostaa :)
Anonyymi kirjoitti:
Ihanaa! Aina kun näkee uuden onnistumisen, sydän pomppaa! Kehitys menee jokaisella omaa tahtia, lapset on niin erilaiset jopa samassa perheessä. Toinen aiemmin, toinen hitaammin :) montako lasta sulla on?
7 lasta ne on kaikki erilaisia, eri vahvuuksia.
Tykkään tukea ja opettaa, että taidot kehittyy.
Osittain itseäni harmittaa etten osannut tukea niin hyvin esikoista joten pistin päiväkotiin ja nyt yritän tukea paljon, etten pistä alle esikoulun ikäisiä varhaiskasvatukseen.- Anonyymi
valtakunta kirjoitti:
7 lasta ne on kaikki erilaisia, eri vahvuuksia.
Tykkään tukea ja opettaa, että taidot kehittyy.
Osittain itseäni harmittaa etten osannut tukea niin hyvin esikoista joten pistin päiväkotiin ja nyt yritän tukea paljon, etten pistä alle esikoulun ikäisiä varhaiskasvatukseen.Musta on paras, että lapsi sais olla mahdollisimman pitkään kotona. Koska muu maailma ehtii kyllä sitten koulujen muodossa repiä..
Anonyymi kirjoitti:
Minusta se on myös mahtavaa kun oppivat.
2vuotiaan kanssa ollaan käyty potkupyöräilemässä ja isommat pyöräilyt 5vuotias opettelee paremmin jarruttaa ja esikoululainen taas tekee jo paljon.
mahdollisuudet on nuorimmaisten kohdalla parhaimmat kun on löytänyt kaikkea materiaalia tähän mennessä kuin välineet joista tykkää.- Anonyymi
valtakunta kirjoitti:
Minusta se on myös mahtavaa kun oppivat.
2vuotiaan kanssa ollaan käyty potkupyöräilemässä ja isommat pyöräilyt 5vuotias opettelee paremmin jarruttaa ja esikoululainen taas tekee jo paljon.
mahdollisuudet on nuorimmaisten kohdalla parhaimmat kun on löytänyt kaikkea materiaalia tähän mennessä kuin välineet joista tykkää.Sinä näet ne kehityskaaret moneen kertaan, minä vaan kerran :) opettaako isommat pienempiä? :)
Anonyymi kirjoitti:
Sinä näet ne kehityskaaret moneen kertaan, minä vaan kerran :) opettaako isommat pienempiä? :)
opettaa ne ikäviä ja hyviä asioita ja auttaakin kuin 4lk auttanut tänäänkin 6vuotiasta hakemaan pyörää varastosta kun itsekin hakee. Pienempien pyörät minulla on kotona, jotka ne tuo itse 11 kk on rattaissa.
- Anonyymi
valtakunta kirjoitti:
opettaa ne ikäviä ja hyviä asioita ja auttaakin kuin 4lk auttanut tänäänkin 6vuotiasta hakemaan pyörää varastosta kun itsekin hakee. Pienempien pyörät minulla on kotona, jotka ne tuo itse 11 kk on rattaissa.
Juu, varmaan pahassakin neuvovat :D
Teillä on paljon ”ajoneuvoja”, tarviit liikenteenohjaajan pillin koko porukalle :D meillä neiti on varovainen, tahtoo mieluummin syliin kuin vauhtia. - Anonyymi
valtakunta kirjoitti:
Meillä luetaan paljon satuja. Iltasadut aina. Hänen pitäisi nukkua omassa sängysään, mutta olen liian lepsu. Tulee mamman viereen aina :) en raaski kieltää.
Anonyymi kirjoitti:
Juu, varmaan pahassakin neuvovat :D
Teillä on paljon ”ajoneuvoja”, tarviit liikenteenohjaajan pillin koko porukalle :D meillä neiti on varovainen, tahtoo mieluummin syliin kuin vauhtia.Noh villitsijöitä riittää ja vauhti hurmaa on vaikka ei edes osaa vielä jarruttaa kunnolla.
- Anonyymi
valtakunta kirjoitti:
Noh villitsijöitä riittää ja vauhti hurmaa on vaikka ei edes osaa vielä jarruttaa kunnolla.
:D:D
Anonyymi kirjoitti:
Meillä luetaan paljon satuja. Iltasadut aina. Hänen pitäisi nukkua omassa sängysään, mutta olen liian lepsu. Tulee mamman viereen aina :) en raaski kieltää.
Niin meilläkin vieressä nukkuun ja siirretään sänkyynsä ja kasaantuu parvi yön aikana ja isommat lähtee aina harjoitteleen ison roolia.
Meillä lukee isommat itse ja pienemmille luen päiväs aikaan, kaikki ei edes halua kuunnella.
Silloin kun isommat oli pieniä vielä onnistu kaikille iltasatu mutta se tuntuu että isompia häiritsee kun joku vielä lukee ja riitely saduista. Öhöm.
Joskus pistän lukee pienemmille.😁- Anonyymi
valtakunta kirjoitti:
Niin meilläkin vieressä nukkuun ja siirretään sänkyynsä ja kasaantuu parvi yön aikana ja isommat lähtee aina harjoitteleen ison roolia.
Meillä lukee isommat itse ja pienemmille luen päiväs aikaan, kaikki ei edes halua kuunnella.
Silloin kun isommat oli pieniä vielä onnistu kaikille iltasatu mutta se tuntuu että isompia häiritsee kun joku vielä lukee ja riitely saduista. Öhöm.
Joskus pistän lukee pienemmille.😁Varmaan joo välillä kaoottista :D Joo vieroittaminen on vaikeaa, toisaalta äitinä en haluakaan kun näkee miten hän kokee sen turvaksi. Eiköhän sitten tuu sekin kohta kun haluaa ettei äiti ole joka kohdassa :) Sadut muuten kehittää myönteisesti idearikkautta, siinä ollaan hyvällä asialla! Myös kielen kehittyminen. Ja mä tykkään niistä tarinoista itekin :D
Anonyymi kirjoitti:
sitten houkutuksesta iltasin sänkyyn Jos menee ajoissa annettu isompien katsoa ohjelmaa omasta kännykästä ja aika rajat sit estää.
Sellaista meillä enemmän ne tuntuu lukemiset siirtynyt päivään kaikilla tässä pikku hiljaan. Vaihtuu ongelmien mukaan ja isot on nyt jo sängyssä. Ja osa pienistä nukkuu.- Anonyymi
valtakunta kirjoitti:
sitten houkutuksesta iltasin sänkyyn Jos menee ajoissa annettu isompien katsoa ohjelmaa omasta kännykästä ja aika rajat sit estää.
Sellaista meillä enemmän ne tuntuu lukemiset siirtynyt päivään kaikilla tässä pikku hiljaan. Vaihtuu ongelmien mukaan ja isot on nyt jo sängyssä. Ja osa pienistä nukkuu.Pitää olla joku kikka ja porkkana. :)
Toi on hyvä, että joustaa, mut ei tuo oo liikaakaan silti!
Jees, päikkäreille mentäessäkin lukuhetki on hyvä. ”Äiti jatka, älä nuku!” Se vaan et kumpi nukahtaa ensin :D
Teillä on sitten tämän päivän ”urakka” tehty. Täälläkin tyttö nukkuu :) Anonyymi kirjoitti:
Varmaan joo välillä kaoottista :D Joo vieroittaminen on vaikeaa, toisaalta äitinä en haluakaan kun näkee miten hän kokee sen turvaksi. Eiköhän sitten tuu sekin kohta kun haluaa ettei äiti ole joka kohdassa :) Sadut muuten kehittää myönteisesti idearikkautta, siinä ollaan hyvällä asialla! Myös kielen kehittyminen. Ja mä tykkään niistä tarinoista itekin :D
Ei se meillä kehittynyt kirjasta meillä kieli, siltikin on dysfasiaa(vanha nimi) joilla on sit asiat pitää pillkkoa.
Kun pistää tehtäviä samalla tekee sit ne pysähtyy kun käydään pilkkoen läpi. Se kieli ei vaan pysy mielessä kaikilla mutta kehittyy kun harjoittaa.- Anonyymi
valtakunta kirjoitti:
Ei se meillä kehittynyt kirjasta meillä kieli, siltikin on dysfasiaa(vanha nimi) joilla on sit asiat pitää pillkkoa.
Kun pistää tehtäviä samalla tekee sit ne pysähtyy kun käydään pilkkoen läpi. Se kieli ei vaan pysy mielessä kaikilla mutta kehittyy kun harjoittaa.Näinhän se on.
Anonyymi kirjoitti:
Varmaan joo välillä kaoottista :D Joo vieroittaminen on vaikeaa, toisaalta äitinä en haluakaan kun näkee miten hän kokee sen turvaksi. Eiköhän sitten tuu sekin kohta kun haluaa ettei äiti ole joka kohdassa :) Sadut muuten kehittää myönteisesti idearikkautta, siinä ollaan hyvällä asialla! Myös kielen kehittyminen. Ja mä tykkään niistä tarinoista itekin :D
Siis kaikkilla ei ole kehittynyt se kieli tuon vuoksi.
Sen vuoksi painotan tehtävien tekoon muutkin taidot karttuu.
Samalla kun pikkuherra ei ole halukas.- Anonyymi
valtakunta kirjoitti:
Siis kaikkilla ei ole kehittynyt se kieli tuon vuoksi.
Sen vuoksi painotan tehtävien tekoon muutkin taidot karttuu.
Samalla kun pikkuherra ei ole halukas.Sulla on ehkä varmasti vaikea saada omaa rauhoittumisaikaa? Aina joku valveilla vaikka osa nukkuisikin jne. Ehkä vaikein on tuo kausi kun ei voi vielä laskea silmistään, mut kunhan sitten oppii kunnolla leikkimään ja olemaan hetken omissa oloissaan.
Anonyymi kirjoitti:
Pitää olla joku kikka ja porkkana. :)
Toi on hyvä, että joustaa, mut ei tuo oo liikaakaan silti!
Jees, päikkäreille mentäessäkin lukuhetki on hyvä. ”Äiti jatka, älä nuku!” Se vaan et kumpi nukahtaa ensin :D
Teillä on sitten tämän päivän ”urakka” tehty. Täälläkin tyttö nukkuu :)Mahtava juttu yksi enää meillä hereillä. Se on pistänyt joka asiassa vastaa meidän 5vuotias pitää nytkin. Täytyy nyt enemmän keskittyy siihen. Oon tässä etsinyt paljon tehtäviä meillä tänään ulkona ihasteltiin taas 2vuotiaan kanssa kukkia ja käpyjä potkupyörän selästä.
Kiva kun kerroit teidän kuulumisia oli vaihteeksi kiva kertoa omiakin itse tykkään isosta perheestä vaikka itse nauttiii sit myös hiljaisuudestakin.Anonyymi kirjoitti:
Sulla on ehkä varmasti vaikea saada omaa rauhoittumisaikaa? Aina joku valveilla vaikka osa nukkuisikin jne. Ehkä vaikein on tuo kausi kun ei voi vielä laskea silmistään, mut kunhan sitten oppii kunnolla leikkimään ja olemaan hetken omissa oloissaan.
On tässä tukee muista sisaruksista apua, ettei vessaan tarvitse ottaa mukaan nykyään sinne ne pikkuiset tulee huutaa oven taakse ” taasko jätit mut tänne”
Mutta keskityn tuohon villiviikariseen🥰
Ihanalta kuulostaa ja rauhalliselta teillä meno ja pysykää terveenä.- Anonyymi
valtakunta kirjoitti:
Mahtava juttu yksi enää meillä hereillä. Se on pistänyt joka asiassa vastaa meidän 5vuotias pitää nytkin. Täytyy nyt enemmän keskittyy siihen. Oon tässä etsinyt paljon tehtäviä meillä tänään ulkona ihasteltiin taas 2vuotiaan kanssa kukkia ja käpyjä potkupyörän selästä.
Kiva kun kerroit teidän kuulumisia oli vaihteeksi kiva kertoa omiakin itse tykkään isosta perheestä vaikka itse nauttiii sit myös hiljaisuudestakin.Se on se uhma :)
Oli kiva jutella hetki, piristi minuakin :)
Jos joskus on haasteita itsellä, näkee että on myös muualla tekemistä ja olemista kun rakkaita useampi. Hyvin kuulostat lapsilleen omistautuvalta äidiltä myös. Muista siinä ohessa se oma jaksaminenkin. Siellä jaetaan huomiota niin monelle. Meillä se on nyt tätä jakamatonta, yhdelle. Kiitos rupattelusta. Muutenkin niin hiljainen aika kodin ulkopuolella. Taidan kömpiä tytön viereen torkkumaan. - Anonyymi
valtakunta kirjoitti:
On tässä tukee muista sisaruksista apua, ettei vessaan tarvitse ottaa mukaan nykyään sinne ne pikkuiset tulee huutaa oven taakse ” taasko jätit mut tänne”
Mutta keskityn tuohon villiviikariseen🥰
Ihanalta kuulostaa ja rauhalliselta teillä meno ja pysykää terveenä.Kiitos samoin, saataispa pian normaali arki tän epidemian jälkeen. Huolta riittää muutenkin. Joo, luksusta on se hetki kun joku kattoo sen aikaa, että saa huoletta olla vartin suihkussa :) kiitos, piristit iltaa.
Joo. Kyllä pitää ottaa koko paketti. 😊
Lapsiin ja varsinkin kasvatuksellisiin arvoihin kannattaakin keskittyä, jos suhdetta meinaa. Niihin kompastutaan paljon ja usein se lapsi tuppaa myös ihastumaan toiseen.
Lippu korkealle vaan kaikesta huolimatta, sulla on ihmismaailman timantti jo siinä elämässä. 😁- Anonyymi
Tytär ensin äiti sitten :)
Niinpä, tytössä on kaikki :)
Sopimattomat poistukoon. Anonyymi kirjoitti:
Tytär ensin äiti sitten :)
Niinpä, tytössä on kaikki :)
Sopimattomat poistukoon.Noh... siis toikin on kakspiippuinen juttu...🤔
Mä kyllä tavallaan pistän itseni lasten edelle, ihan sen kuuluisan lentokoneohjeen muksisesti. Maski naamalle ensin itselle, sitten vasta viereiselle lapselle.
Mutta siis siinähän sulla on jo pysyvä suhde... lapseen, muut suhteet tulee sen jälkeen. 😊- Anonyymi
Disse kirjoitti:
Noh... siis toikin on kakspiippuinen juttu...🤔
Mä kyllä tavallaan pistän itseni lasten edelle, ihan sen kuuluisan lentokoneohjeen muksisesti. Maski naamalle ensin itselle, sitten vasta viereiselle lapselle.
Mutta siis siinähän sulla on jo pysyvä suhde... lapseen, muut suhteet tulee sen jälkeen. 😊Jätskitkin syö isi ensin ja lapset saa vähän, jos jotain jää.
Anonyymi kirjoitti:
Jätskitkin syö isi ensin ja lapset saa vähän, jos jotain jää.
Joo. Pitää suojella heitä liikakaloreilta. ☝️😂
No mä oon opetellut vähän toisenlaista lähestymistä elämään tässä ja hyvin on toiminut. Lapsistakin on loppujen lopuksi tärkeintä, että minä voin hyvin. Hymyilevä iskä luo hyvää mieltä lapsiinkin. 😁- Anonyymi
Disse kirjoitti:
Noh... siis toikin on kakspiippuinen juttu...🤔
Mutta siis siinähän sulla on jo pysyvä suhde... lapseen, muut suhteet tulee sen jälkeen. 😊Juu, ja tää on sen verran tärkee, että kun hän nyt vielä ihan pieni niin siksi olen katsonut, että ei haittaa jos vuodet karkaa äidiltä, mut tyttären vuodet ei voi nyt. Hänen lapsuus.
- Anonyymi
Disse kirjoitti:
Joo. Pitää suojella heitä liikakaloreilta. ☝️😂
No mä oon opetellut vähän toisenlaista lähestymistä elämään tässä ja hyvin on toiminut. Lapsistakin on loppujen lopuksi tärkeintä, että minä voin hyvin. Hymyilevä iskä luo hyvää mieltä lapsiinkin. 😁Tuo on totta, hyvinvoiva vanhempi on lapsen aarre.
Anonyymi kirjoitti:
Juu, ja tää on sen verran tärkee, että kun hän nyt vielä ihan pieni niin siksi olen katsonut, että ei haittaa jos vuodet karkaa äidiltä, mut tyttären vuodet ei voi nyt. Hänen lapsuus.
No vuodien karkailua ei kannata murehtia. Jos niitä lähtee miettimään ja reagoi niihin, usein tekee sellaista mikä itseasiassa vaan vie vuosia enemmän ja taas kaikki on alkupisteessä.
Kyllä mä liputan itsetutkiskelua ja oman identiteetin etsimisen kautta etenemistä. Vaikutat aika nuorelle. 😊- Anonyymi
Disse kirjoitti:
No vuodien karkailua ei kannata murehtia. Jos niitä lähtee miettimään ja reagoi niihin, usein tekee sellaista mikä itseasiassa vaan vie vuosia enemmän ja taas kaikki on alkupisteessä.
Kyllä mä liputan itsetutkiskelua ja oman identiteetin etsimisen kautta etenemistä. Vaikutat aika nuorelle. 😊Heh, en itse asiassa ole enää niin nuori. No en vanhakaan, mutta tyttären sain yli kolmikymppisenä :)
Anonyymi kirjoitti:
Tuo on totta, hyvinvoiva vanhempi on lapsen aarre.
Joo. Monet vanhemmat uhraa itsensä lasten edestä, mutta vaikka ajatus on kaunis, lapsille se on murhe. Lapset äkkiä alkaa hoivaamaan vanhempaansa... lapsuus jää.
Ja vaikka mä mietin itseäni, ei se tarkoita, ettenkö huolehtisi myös lapsistani... ehkä sen huomaa vähän isommilla lapsilla?🧐
Lopetin tupakinpolton viime syksynä ja kyllä olen huomannut miten lapset pitää siitä. Sekin on niin, että lapset pelkää menettävänsä rakkaansa, jos itseensä ei huomioi.Anonyymi kirjoitti:
Heh, en itse asiassa ole enää niin nuori. No en vanhakaan, mutta tyttären sain yli kolmikymppisenä :)
No jos tyttö on kerta pieni niin sulla on aikaa vaikka kuinka. 😊
Iisisti vaan. Jos tiedät miten ensihoitajat tulee tilanteeseen kuin tilsnteeseen, niin ne ei häslää... järjestelmällisesti todetaan tilanne ja vasta sitten toimitaan ja se on tehokasta. 😊- Anonyymi
Disse kirjoitti:
Joo. Monet vanhemmat uhraa itsensä lasten edestä, mutta vaikka ajatus on kaunis, lapsille se on murhe. Lapset äkkiä alkaa hoivaamaan vanhempaansa... lapsuus jää.
Ja vaikka mä mietin itseäni, ei se tarkoita, ettenkö huolehtisi myös lapsistani... ehkä sen huomaa vähän isommilla lapsilla?🧐
Lopetin tupakinpolton viime syksynä ja kyllä olen huomannut miten lapset pitää siitä. Sekin on niin, että lapset pelkää menettävänsä rakkaansa, jos itseensä ei huomioi.Hyviä juttuja sullakin. Terveydestä nyt ainakin kannattaa huolta pitää, ne on vuosia omille lapsille. Mun ystävä menetti nuorena isänsä ja muistan kun se itki ”olisin tarvinnu vielä mun isää”.:( No meillä ei sellaista näy, että tytön pitäis mua hoivata. Hänelle se näkyy vaan turvana kun meillä on kaksistaan hyvä olla :)
- Anonyymi
Disse kirjoitti:
No jos tyttö on kerta pieni niin sulla on aikaa vaikka kuinka. 😊
Iisisti vaan. Jos tiedät miten ensihoitajat tulee tilanteeseen kuin tilsnteeseen, niin ne ei häslää... järjestelmällisesti todetaan tilanne ja vasta sitten toimitaan ja se on tehokasta. 😊Niin on :D
Nyt tämä emokarhu lähtee tarkastamaan onko peitto pysynyt päällä. Kiitos sulle mukavista pointeista! Voimia vaan sinnekin kasvatukseen. :) Anonyymi kirjoitti:
Hyviä juttuja sullakin. Terveydestä nyt ainakin kannattaa huolta pitää, ne on vuosia omille lapsille. Mun ystävä menetti nuorena isänsä ja muistan kun se itki ”olisin tarvinnu vielä mun isää”.:( No meillä ei sellaista näy, että tytön pitäis mua hoivata. Hänelle se näkyy vaan turvana kun meillä on kaksistaan hyvä olla :)
No mutta siinäpä se onkin... kaikessa raakuudessaan. 🙄
Vaikka lapset tarviavat vanhempiaan, he tarviavat ehjän turvan. Siihen ainoa oikea tie on huomioida ensin itsensä ja sitten lapset. Ja pitää myös muistaa, että lapsella on myös ihsn oma elämä... hän saa valita mitä siihen kuuluu ja jos siihen kuuluu itse, on etuoikeutettu. Siinä on nimittäin just se ainutlaatuinen timantti. Kyllä mä ainakin oon niin helkutin onnekas, kun mulla on niin huikeet muksut. Kummaltakin saan aina niin lämpimän hymyn. On hienoa olla olla syy siihen hymyyn...
Ja se on ainakin mun aurinko...🙃
https://youtu.be/vBHR7gmTAuM
Noi kaksi on mulle niiiin tärkeitä. 😍Anonyymi kirjoitti:
Niin on :D
Nyt tämä emokarhu lähtee tarkastamaan onko peitto pysynyt päällä. Kiitos sulle mukavista pointeista! Voimia vaan sinnekin kasvatukseen. :)No tsekkaahan. 😊
Mä oon jo saamapuolella. Katson kun menevät ja tekevät elämäänsä täyttä häkää.
Oon vaan vierellä varuilta. 🙃
Ja mikäs tässä ollessa. Tuli mieleen yksi Jossin biisi mikä saa tipan kihoomaan silmään.... hyvällä.
https://youtu.be/cDXwxcPqBVM
Huhhuh, miten huikea biisi. 😀
- Anonyymi
Et siis löydä tarpeeksi jännää jännämiestä.
- Anonyymi
Eikä mun tartte. Nyt rauhoitetaan tilanne. Keskityn äitiyteen ja lapseen. Meillä on ihmeitä mitä katsella yhdessä. Joka päivä ;)
Se on sen miehen murhe ja häpeä.
- Anonyymi
Niin mäkin näen. Ei ollu oikea. Pitää pysyä pitämättä. Ja mennä jos on mentävä.
Anonyymi kirjoitti:
Niin mäkin näen. Ei ollu oikea. Pitää pysyä pitämättä. Ja mennä jos on mentävä.
Parempi mennä jos mentävä on tai siltä tuntuu. Varmasti monelle mutkikas asia käsitellä miten suhtautua toisen lapseen/lapsiin. Pieni lapsi osaa suhtautua erinomaisesti uusiin ihmisiin ja se kuinka tuttavallisia he lopulta ovat kun eivät ujostele saattavat enemmän ahdistaa sitä aikuista. Lapsihan saattaa tulla syliin ja halaa. 😂 Täytyy hyväksyä koko paketti tai luopua molemmista. Lapset useimmiten ovat paljon suloisempia, aidompia ja mutkattomampia kuin aikuiset.
- Anonyymi
Jascal kirjoitti:
Parempi mennä jos mentävä on tai siltä tuntuu. Varmasti monelle mutkikas asia käsitellä miten suhtautua toisen lapseen/lapsiin. Pieni lapsi osaa suhtautua erinomaisesti uusiin ihmisiin ja se kuinka tuttavallisia he lopulta ovat kun eivät ujostele saattavat enemmän ahdistaa sitä aikuista. Lapsihan saattaa tulla syliin ja halaa. 😂 Täytyy hyväksyä koko paketti tai luopua molemmista. Lapset useimmiten ovat paljon suloisempia, aidompia ja mutkattomampia kuin aikuiset.
Lapsi kiintyy se on vaara. Ottaa niin kuin tosi lähiaikuiseksi sen kotiintulijan. Siks olen tarkasti katsonut kun aika iso vastuu. Pitää olla hyvin varma. Huonoa sävyä ei voi olla yhtään :( se just, että sitten ei ymmärrä kun se henkilö katoaa, mites selität? Ja kuka haluaa viattomalle toistuvia hylkäyksiä? En mulla ainakaan sydän kestä sitä. Suhteettomuus on nyt mulla tyttären suoja.
Anonyymi kirjoitti:
Lapsi kiintyy se on vaara. Ottaa niin kuin tosi lähiaikuiseksi sen kotiintulijan. Siks olen tarkasti katsonut kun aika iso vastuu. Pitää olla hyvin varma. Huonoa sävyä ei voi olla yhtään :( se just, että sitten ei ymmärrä kun se henkilö katoaa, mites selität? Ja kuka haluaa viattomalle toistuvia hylkäyksiä? En mulla ainakaan sydän kestä sitä. Suhteettomuus on nyt mulla tyttären suoja.
Se on aina vaara että lapsi kiintyy, toinen vaara on että lapsi on kiintynyt ja lopulta aikuiset eivät tule toimeen keskenään. Se on aina lapselle kova paikka, kun ei täysin ymmärrä, osaa pukea kaikkea sanoiksi, ei tarkoita pahaa ja yrittää ihanasti tutustua ja tarvittaessa jopa miellyttää sitä aikuista.
Ne asiat onkin vaikea selittää lapselle, parempi aloittaa ennen kuin edes kumppani ehdokas tulee paikalle. En usko että kukaan halua viattomalle/syyttömälle toistuvia hylkäyksiä ja pettymyksiä. Se useimmiten on kovempi paikka sille lapselle kuin aikuisille. Hyvä antaa tyttärelle turvallinen koti ja seesteinen arki ilman murheita ja huolia.
Mitä siihen karkuun lähteneeseen mieheen tulee, nyt se olisi ollut helpointa, toivottavasti kokeilisi 10-vuoden päästä kun teiniangstit alkaa. 😂- Anonyymi
Jascal kirjoitti:
Se on aina vaara että lapsi kiintyy, toinen vaara on että lapsi on kiintynyt ja lopulta aikuiset eivät tule toimeen keskenään. Se on aina lapselle kova paikka, kun ei täysin ymmärrä, osaa pukea kaikkea sanoiksi, ei tarkoita pahaa ja yrittää ihanasti tutustua ja tarvittaessa jopa miellyttää sitä aikuista.
Ne asiat onkin vaikea selittää lapselle, parempi aloittaa ennen kuin edes kumppani ehdokas tulee paikalle. En usko että kukaan halua viattomalle/syyttömälle toistuvia hylkäyksiä ja pettymyksiä. Se useimmiten on kovempi paikka sille lapselle kuin aikuisille. Hyvä antaa tyttärelle turvallinen koti ja seesteinen arki ilman murheita ja huolia.
Mitä siihen karkuun lähteneeseen mieheen tulee, nyt se olisi ollut helpointa, toivottavasti kokeilisi 10-vuoden päästä kun teiniangstit alkaa. 😂Niin haluais uskoa ettei kukaan lapselle suotta vaikkei vanhemman kanssa sitten toiminutkaan. Lapsi on aito. Se ei pelaa mitään ihmissuhdepelejä. Sen enempi sitä semmosta miestä sitten arvostaa kun/jos näkee miten henkisestä puolesta vastuuta ottaa.
Heh, nauratat. Juu, sillon saattaa paukkua katot ja ovet. Nyt on vielä tyyntä :D Sitten tulee teinien jälkeen mammallekin vaihdevuodet ja taas paukkuu ovet. Että ehkä sitä saumaa ei enää tule :D Anonyymi kirjoitti:
Niin haluais uskoa ettei kukaan lapselle suotta vaikkei vanhemman kanssa sitten toiminutkaan. Lapsi on aito. Se ei pelaa mitään ihmissuhdepelejä. Sen enempi sitä semmosta miestä sitten arvostaa kun/jos näkee miten henkisestä puolesta vastuuta ottaa.
Heh, nauratat. Juu, sillon saattaa paukkua katot ja ovet. Nyt on vielä tyyntä :D Sitten tulee teinien jälkeen mammallekin vaihdevuodet ja taas paukkuu ovet. Että ehkä sitä saumaa ei enää tule :DSiinä sitä olisi kestämistä kun ensin tytär paukuttaa ovet, katot ja sit hänen äitinsä. Senkun joku tyynesti ottaa, kestää, ymmärtää ja antaa vain lämpimän hymyilevän vastaanoton niin siinä olisi ihmeellinen puoliso. 😂
Lapset ovat siitä juuri mainioita kun ovat täysin aitoja ja vilpittömiä, teini-ikään asti ainakin, ehkä jotkut vielä sen jälkeenkin. Parasta aina lapsi etusijalle, lapsi ensin ja jos vanhempi hyväksyy itselleen puolison, ilman muuta lapsenkin pitää, varsinkin kun pieni on. Ehdottomasti sen puolisonkin pitää se lapsi hyväksyä, tietää vaikka se ei oma ole, lapsesta pitää tarvittaessa pitää huolta ja ottaa vastuu, unohtamatta että täytyy kohdella arvokkaasti ja kunnioittavasti.
- Anonyymi
YH on jätettä, johon kunnian mies ei sekaannu.
- Anonyymi
Kiitos näkemyksestäsi. Näitä kommenttejahan on ollut maailman sivu. Silti en sano pahaa sanaa tytön isästä.
- Anonyymi
Pentusi oli todennäköisesti sairaan ruma ja siksi mies ei kiinnostunut.
- Anonyymi
Vaikka hänellä onkin downi niin rakastan häntä enemmän kuin mitään muuta. Aloittaja
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vaikka hänellä onkin downi niin rakastan häntä enemmän kuin mitään muuta. Aloittaja
Tästäkö minua varoitettiin? Tämä ei ollut aloittajan kommentti :( ei.
Ihan varoituksena vaan, tämä on aika sairas palsta. Varmaan enemmän tukea saat jostain mammafoorumilta.
- Anonyymi
No enpä minä tässä kun tämän verran. Olihan tässä toinenkin äiti juttelemassa. Ilta on pitkä ja sadut luettu niin hetki aikaa vaihtaa ajatuksia aikuisten seurassa. Kiitos silti.
Eipäs nyt olla noin negatiivisena. Vaikka täällä on vaikka mitä niin on varmaan muuallakin ja jos ja kun ap on noinkin järkevä kuin on, kyllä valtaosa hänet hyväksyy. Itse ainakin arvostan kun on ymmärtänyt että paras ehkä hänen nyt olla lapsen kanssa vain kaksistaan ja tarjota turvallinen lapsuus muksulle.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 925298
- 564141
- 252239
Etsin vastaantulevista sua
Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s282078Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko161815- 151474
Ajatteletko koskaan
Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹321293Tekis mieli lähestyä sua
Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗201076T, miten mun pitäis toimia
Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest431001- 211000