Heitit vaparien aloituksessa, joka keskittyy henkilökommentointiin, näkemyksen:
"Toinen on sitten tämä feministin irvikuva, joka on ottanut dogmikseen että va-liitto on hirmuinn sovinismin pesä, eikä se dogmi muutu ikinä. "
Joten, millainen on sinun mielestäsi oikea ja hyvä feministi? Kenties sellainen, joka kehuu vapareita tasa-arvoiseksi, vaikka vaparien parissa naiset eivät viihdy? Tai kenties listallasi on ajatus feminististä, joka ymmärtää olevansa tyhmempi kuin sinä, ja pitää omana etunaan pyrkiä miellyttämään sinua ja muita vapareita?
Mäntysalo, millainen on hyvä feministi?
47
63
Vastaukset
Sellainen joka ei pidä dogminaan sitä virheellistä käsitystä, että va-liitto olisi naisvastainen.
Esimerkki: Tampereen VA:n vuosille 1995-2019 valituista johtokunnan/hallituksen jäsenistä noin kolmannes on ollut naisia. Epäsymmetriaa kyllä, mutta ei toisaalta mitenkään vastaa väitteitäsi suoranaisesta naisvihamielisyydestä.- Anonyymi
Miehenä siis oletat naisten etsivän hyväksyntääsi. Oudosti kuvittelet minun olevan feministi. Sinulla on outoja ja epärealistisia kuvitelmia ja varmasti myös tarkoituksella. Samaa voidaan todeta mainoksestasi naisten asemasta vapareissa. Useimmat tarkkaavaiset lukijat eivät voi olla huomaamatta alustavaa asennettasi.
Anonyymi kirjoitti:
Miehenä siis oletat naisten etsivän hyväksyntääsi. Oudosti kuvittelet minun olevan feministi. Sinulla on outoja ja epärealistisia kuvitelmia ja varmasti myös tarkoituksella. Samaa voidaan todeta mainoksestasi naisten asemasta vapareissa. Useimmat tarkkaavaiset lukijat eivät voi olla huomaamatta alustavaa asennettasi.
Ei tässä minun hyväksytyksi tulemisesta ole kyse.
Aloituksessa "- - vaikka naiset eivät vapareissa viihdy - -" osoittautui virheelliseksi. 25 vuoden aika osoittaa, ettei kyse ollut myöskään mistään valikoidusta vuodesta.- Anonyymi
jori.mantysalo kirjoitti:
Ei tässä minun hyväksytyksi tulemisesta ole kyse.
Aloituksessa "- - vaikka naiset eivät vapareissa viihdy - -" osoittautui virheelliseksi. 25 vuoden aika osoittaa, ettei kyse ollut myöskään mistään valikoidusta vuodesta.Sinulla on varmaankin sitten antaa tarkat tiedot sukupuolien määristä vapareissa. Tampereen yhdistyksestä myös, kolmannes johtokunnan määristä on varsin vähän.
Anonyymi kirjoitti:
Sinulla on varmaankin sitten antaa tarkat tiedot sukupuolien määristä vapareissa. Tampereen yhdistyksestä myös, kolmannes johtokunnan määristä on varsin vähän.
Liiton tasolta minulla ei ole lukuja, eikä sellaisia ehkä ole koskaan kerättykään. Tampereella ei ole tästä ylläpidetty vuosittain tietoa. Vuonna 2000 luku oli 44 %, tällä hetkellä 30 %.
Kolmannes on minusta ihan hyvä luku,, sukupuoli kun ei ole ainoa tekijä. Väki saisi olla eri-ikäistä ja eri elämäntilanteissa.
Ja sitten on asia joka ei luvuista näy: Niiden reilun 20 vuoden aikana jonka olen ollut mukana ei ikinä milloinkaan ole sanottu, että tähän-ja-tähän hommaan pitää laittaa mies tai että otetaanpa se-ja-se tähän kiintiönaiseksi tms. Minun kokemkukseni perusteella olet siis yksiselitteisesti väärässä väittäessäsi sitkeästi va-liikkeen olevan naisvastainen.- Anonyymi
jori.mantysalo kirjoitti:
Liiton tasolta minulla ei ole lukuja, eikä sellaisia ehkä ole koskaan kerättykään. Tampereella ei ole tästä ylläpidetty vuosittain tietoa. Vuonna 2000 luku oli 44 %, tällä hetkellä 30 %.
Kolmannes on minusta ihan hyvä luku,, sukupuoli kun ei ole ainoa tekijä. Väki saisi olla eri-ikäistä ja eri elämäntilanteissa.
Ja sitten on asia joka ei luvuista näy: Niiden reilun 20 vuoden aikana jonka olen ollut mukana ei ikinä milloinkaan ole sanottu, että tähän-ja-tähän hommaan pitää laittaa mies tai että otetaanpa se-ja-se tähän kiintiönaiseksi tms. Minun kokemkukseni perusteella olet siis yksiselitteisesti väärässä väittäessäsi sitkeästi va-liikkeen olevan naisvastainen.Sinulla on tietenkin oikeus mielipiteeseesi, kuten minullakin. Nähdäkseni on myös selvää, että tapanasi on esittää asiat tavalla joka ei välttämättä kerro mitä asia on käytännössä, kuten ttt ja kirkollisveroasia, joten en pidä sinua luotettavana.
Sanoit itse ettei liittotasolla ole lukuja saatavilla, silti vedät johtopäätöksen että naisia on riittävästi. Ja käsittääkseni Tampereenkin kohdalla on kyse johtokunnasta ja hallituksesta, jossa lisäksi on ollut huomattavaa heikkemistä naisten osuudessa. Anonyymi kirjoitti:
Sinulla on tietenkin oikeus mielipiteeseesi, kuten minullakin. Nähdäkseni on myös selvää, että tapanasi on esittää asiat tavalla joka ei välttämättä kerro mitä asia on käytännössä, kuten ttt ja kirkollisveroasia, joten en pidä sinua luotettavana.
Sanoit itse ettei liittotasolla ole lukuja saatavilla, silti vedät johtopäätöksen että naisia on riittävästi. Ja käsittääkseni Tampereenkin kohdalla on kyse johtokunnasta ja hallituksesta, jossa lisäksi on ollut huomattavaa heikkemistä naisten osuudessa.Millä tavalla ei pidä paikkaansa se, että toimeentulotuessa evlut ja ort jäsenmaksu lasketaan pakollisiksi menoiksi, esim. kat jäsenmaksua ei?
Naisia on riittävästi Tampereen VA:n hallituksessa. Kuten totesin, hajontaa tarvitaan muidenkin tekijöiden osalta.
Mitä sinä käytännössä ehdottaisit jäsenten sukupuolijakauman tasaamiseksi? Pitäisikö lopettaa miesten hakemusten hyväksyminen kunnes on puolet naisia?- Anonyymi
jori.mantysalo kirjoitti:
Millä tavalla ei pidä paikkaansa se, että toimeentulotuessa evlut ja ort jäsenmaksu lasketaan pakollisiksi menoiksi, esim. kat jäsenmaksua ei?
Naisia on riittävästi Tampereen VA:n hallituksessa. Kuten totesin, hajontaa tarvitaan muidenkin tekijöiden osalta.
Mitä sinä käytännössä ehdottaisit jäsenten sukupuolijakauman tasaamiseksi? Pitäisikö lopettaa miesten hakemusten hyväksyminen kunnes on puolet naisia?Eli sinulla ei ole oikeita haluja sukupuolijakauman tasaamiseksi. Et pidä sitä oleellisena asiana. Se ainakin on tullut selväksi. Tällä perusteella uskallan väittää, että sukupuolten tasa-arvokysymyksissä vaparit ovat varsin taantumuksellinen. MOT.
Anonyymi kirjoitti:
Eli sinulla ei ole oikeita haluja sukupuolijakauman tasaamiseksi. Et pidä sitä oleellisena asiana. Se ainakin on tullut selväksi. Tällä perusteella uskallan väittää, että sukupuolten tasa-arvokysymyksissä vaparit ovat varsin taantumuksellinen. MOT.
Minulle sopii oikein mainiosti Tampereen VA:n ja koko liiton muuttuminen naisenemmistöiseksi jos se tapahtuu niin, että jäseniksi liittyy runsaasti lisää naisia. Mutta yhtä lailla käy naisten osuuden vähentyminenkin, jos se tarkoittaa että liittyy runsaasti lisää miehiä.
Protuleireillä on enemmistö tyttöjä ja Protun jäsenistä tyttöjä/naisia. Mielipiteesi tästä?
Et myöskään kertonut miten käytännössä tulisi tasapainottaa sukupuolijakauma.- Anonyymi
jori.mantysalo kirjoitti:
Millä tavalla ei pidä paikkaansa se, että toimeentulotuessa evlut ja ort jäsenmaksu lasketaan pakollisiksi menoiksi, esim. kat jäsenmaksua ei?
Naisia on riittävästi Tampereen VA:n hallituksessa. Kuten totesin, hajontaa tarvitaan muidenkin tekijöiden osalta.
Mitä sinä käytännössä ehdottaisit jäsenten sukupuolijakauman tasaamiseksi? Pitäisikö lopettaa miesten hakemusten hyväksyminen kunnes on puolet naisia?"Millä tavalla ei pidä paikkaansa se, että toimeentulotuessa evlut ja ort jäsenmaksu lasketaan pakollisiksi menoiksi, esim. kat jäsenmaksua e"
Sanoinko niin? "tapanasi on esittää asiat tavalla joka ei välttämättä kerro mitä asia on käytännössä"
Ttt ja kirkollisveroasiassahan tavoitteenne on, ettei kirkollisveroa enää hyväksytä menoksi. Tämä taas tarkoittaa asiakkaan kannalta mitä? Menevätkö k-verot ulosottoon, joutuuko eroamaan kirkosta, hakemaan maksuvapautusta? Anonyymi kirjoitti:
"Millä tavalla ei pidä paikkaansa se, että toimeentulotuessa evlut ja ort jäsenmaksu lasketaan pakollisiksi menoiksi, esim. kat jäsenmaksua e"
Sanoinko niin? "tapanasi on esittää asiat tavalla joka ei välttämättä kerro mitä asia on käytännössä"
Ttt ja kirkollisveroasiassahan tavoitteenne on, ettei kirkollisveroa enää hyväksytä menoksi. Tämä taas tarkoittaa asiakkaan kannalta mitä? Menevätkö k-verot ulosottoon, joutuuko eroamaan kirkosta, hakemaan maksuvapautusta?Kirkollisverohan menee jo nyt automaattisesti ulosottoon ihan kuten muutkin verot jos sitä ei maksa. (Muu usk. yhdyskunta sekä yhdistys voi hakea maksua käräjäoikeudelta, mutta käytännössä näin ei liene tapahtunut koskaan.)
Tulos olisi siis tosiaan se, että joutuu joko eroamaan valtionkirkosta tai hakemaan maksuvapautusta. Ihan kuten se on nyt VA-liiton tai vaikka sen esittämäni Katolisen kirkon osalta.- Anonyymi
jori.mantysalo kirjoitti:
Kirkollisverohan menee jo nyt automaattisesti ulosottoon ihan kuten muutkin verot jos sitä ei maksa. (Muu usk. yhdyskunta sekä yhdistys voi hakea maksua käräjäoikeudelta, mutta käytännössä näin ei liene tapahtunut koskaan.)
Tulos olisi siis tosiaan se, että joutuu joko eroamaan valtionkirkosta tai hakemaan maksuvapautusta. Ihan kuten se on nyt VA-liiton tai vaikka sen esittämäni Katolisen kirkon osalta.En oikein ole samaa mieltä tästä väitteestäsi: Toisessa ketjussa todettiin, että se mitä kerroin on kyllä totta mutta se on ihan väärin kerrottu. Se keskustelu sopinee paremmin tähän ketjuun.
Minusta sinä valehtelet. Ja kaiken lisäksi usein. Mutta sehän kertoo siitä, ettet arvosta keskustelukumppaneitasi, etkä varmaan naisiakaan. - Anonyymi
jori.mantysalo kirjoitti:
Minulle sopii oikein mainiosti Tampereen VA:n ja koko liiton muuttuminen naisenemmistöiseksi jos se tapahtuu niin, että jäseniksi liittyy runsaasti lisää naisia. Mutta yhtä lailla käy naisten osuuden vähentyminenkin, jos se tarkoittaa että liittyy runsaasti lisää miehiä.
Protuleireillä on enemmistö tyttöjä ja Protun jäsenistä tyttöjä/naisia. Mielipiteesi tästä?
Et myöskään kertonut miten käytännössä tulisi tasapainottaa sukupuolijakauma."Protuleireillä on enemmistö tyttöjä ja Protun jäsenistä tyttöjä/naisia. Mielipiteesi tästä?"
Lukijana mieleen tuli mieleen, kannattaisiko käydä hakemassa protuilta neuvoja kuinka päästään järjestönä kasvuun jatkuvan näivettymisen sijaan ja samalla tasapainottuisi sukupuolijakauma. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Protuleireillä on enemmistö tyttöjä ja Protun jäsenistä tyttöjä/naisia. Mielipiteesi tästä?"
Lukijana mieleen tuli mieleen, kannattaisiko käydä hakemassa protuilta neuvoja kuinka päästään järjestönä kasvuun jatkuvan näivettymisen sijaan ja samalla tasapainottuisi sukupuolijakauma.Toisaalta Protussa on jäsenkunnassa suurta vaihtuvuutta vaparien jäsenyhdistyksiin verrattuna. Siinä missä vapareihin pätee sääntö "kerran vapari, pitkän aikaa vapari", on se protujen kohdalla "kerran protu, ei enää parin vuoden päästä protu". Tämä johtuu siitä, että uusien appareiden täytyy olla jäseniä koulutukseen ja leiritiimeihin päästäkseen. Jos he eivät pääsekään tiimiin tai pääsevät, mutta touhu ei tunnukaan omalta jutulta, innostus lopahtaa, he eivät maksa uutta jäsenmaksua ja parin vuoden päästä heidät erotetaan yhdistyksestä ilman draamaa (ei maksumuistutuksia tai vetoomuksia). Me vuositolkulla jäseninä sinnittelevät sadat aktiivit olemme poikkeustapauksia ja aina välillä joku meistä uuvahtaa ja jättäytyy yhdistyksen ulkopuolelle. Vaparien puolella on tavallisempaa roikkua pitkäjänteisesti mukana.
Anonyymi kirjoitti:
Toisaalta Protussa on jäsenkunnassa suurta vaihtuvuutta vaparien jäsenyhdistyksiin verrattuna. Siinä missä vapareihin pätee sääntö "kerran vapari, pitkän aikaa vapari", on se protujen kohdalla "kerran protu, ei enää parin vuoden päästä protu". Tämä johtuu siitä, että uusien appareiden täytyy olla jäseniä koulutukseen ja leiritiimeihin päästäkseen. Jos he eivät pääsekään tiimiin tai pääsevät, mutta touhu ei tunnukaan omalta jutulta, innostus lopahtaa, he eivät maksa uutta jäsenmaksua ja parin vuoden päästä heidät erotetaan yhdistyksestä ilman draamaa (ei maksumuistutuksia tai vetoomuksia). Me vuositolkulla jäseninä sinnittelevät sadat aktiivit olemme poikkeustapauksia ja aina välillä joku meistä uuvahtaa ja jättäytyy yhdistyksen ulkopuolelle. Vaparien puolella on tavallisempaa roikkua pitkäjänteisesti mukana.
Vapareissa se riippuu kovasti yhdistyksestä. Tampereella on osin "protumainen" tilanne, jossa vakaahkon kantajoukon lisänä on vaihtuvien jäsenten isompi ryhmä. Tämä ei kuulemani mukaan koske kaikkia va-yhdistyksiä.
Kurkkasinpa tässä ihan etunimien perusteella miltä näyttää liiton jäsenhakemuksissa tänä vuonna. Naisia on 33 %.
"Kolmannes naisia" kuvaa siis aika hyvin ja aika monella tavalla va-liittoa.- Anonyymi
Yksi naishakija ja kaksi miestä?
Se ei kerro olemassaolevasta jäsenkunnasta mitään. Muuten, kuinka tyhmänä minua pidät vai trollaatko? Anonyymi kirjoitti:
Yksi naishakija ja kaksi miestä?
Se ei kerro olemassaolevasta jäsenkunnasta mitään. Muuten, kuinka tyhmänä minua pidät vai trollaatko?Ei ole syytä olettaa, että sukupuolten välillä olisi eroa sen suhteen miten helposti jää ensimmäinenkin jäsenmaksu maksamatta tai miten luultavasti eroaa jäsenyydestä. Keski-iässä nyt hiukan on, naiset elävät pidempään, mutta sillä tuskin on tilastoissa erottuvaa vaikutusta.
- Anonyymi
jori.mantysalo kirjoitti:
Ei ole syytä olettaa, että sukupuolten välillä olisi eroa sen suhteen miten helposti jää ensimmäinenkin jäsenmaksu maksamatta tai miten luultavasti eroaa jäsenyydestä. Keski-iässä nyt hiukan on, naiset elävät pidempään, mutta sillä tuskin on tilastoissa erottuvaa vaikutusta.
Kun nyt kerran kurkkailet: Mitenkäs jäsenyyden jättäneiden (Erotetut, eronneet, kuolleet) tilanne? Paljonko miehiä, naisia ja muunsukupuolisia?
- Anonyymi
jori.mantysalo kirjoitti:
Ei ole syytä olettaa, että sukupuolten välillä olisi eroa sen suhteen miten helposti jää ensimmäinenkin jäsenmaksu maksamatta tai miten luultavasti eroaa jäsenyydestä. Keski-iässä nyt hiukan on, naiset elävät pidempään, mutta sillä tuskin on tilastoissa erottuvaa vaikutusta.
Miten painotatte Et- opetuksessa mainitut synnyttävät karvamiehet jaatteko puoli pistettä kummallekin sukupuolelle
Anonyymi kirjoitti:
Kun nyt kerran kurkkailet: Mitenkäs jäsenyyden jättäneiden (Erotetut, eronneet, kuolleet) tilanne? Paljonko miehiä, naisia ja muunsukupuolisia?
Muunsukupuolisia on joka tapauksessa niin vähän, että tilastollisesti voi jättää huomiotta. Kaikista etunimistäkään ei sukupuoli selviä. Se nyt ei liene olennaista jos 33 % onkin oikeasti 32 tai 34 %.
Varsinaisia eroja s.e. jäsen kertoo ettei enää kannata asiaa on tavattoman harvoin. Vähänlaisesti myös on eroilmoituksia, vaan pääosin erotetaan maksamattomien jäsenmaksujen takia.
Esimerkiksi viime vuonna Tampereella erotettiin 3 naista ja 5 miestä, vuonna 2018 sattumalta täysin samat määrät. Tänä vuonna yllättäen erotetut rästiläiset olivat kaikki miehiä. Luvut ovat sen verran pieniä, että satunnaisvaihtelu vaikuttaa. Kuitenkin suunnilleen samassa kolmannes naisia -sarjassa siis ollaan.
- Anonyymi
Kun nyt feminismistä keskustellaan, niin mitä mieltä intersektionaalisesta feminismistä. Paljon on herättänyt keskustelua niin lehdissä kuin suomi24:ssäkin. Ohisalon mukaan hallituksen tasa-arvo-ohjelmassa sekä lukion ET- opetussuunnitelmassa. Kaikkea sortoa pois kaikilta? Marxilainen teoria ja vasemmistolaisten mieleen? Enemmistöt (=ovat etuoikeutettuja) pitäkööt suunsa kiinni?
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/accf1118-1707-4237-8dd5-68b497823bfb
https://www.hs.fi/nyt/art-2000006554708.html?fbclid=IwAR3eTHYmCjuCMsP5zSwO895sMgFzYGX8z28u1_w9Bv3S4sqeZP8Jp0Pe8ewEnsiksi en pidä turhasta sivistyssanojen käytöstä. Sanottakoon vaikka 'läpileikkaava naisasialiike' jos halutaan tuollaisesta puhua.
Toiseksi, jos sukupuolta pidetään mahdollisista syrjintäperusteista eräänä mutta ei erityisenä, on termi kaikkiaankin outo.
Mitä taas tulee itse asiaan, niin tottakai: ei ihminen välttämättä ole syrjitty vain koska on esimerkiksi tummaihoinen tai homo, vaan voi olla tummaihoinen homo. Ihan en nyt keksi mihin tässä tarvittiin uutta termiä.
Marxia en tässä yhteydessä ymmärrä. Kun puhutaan "kulttuurimarksismista", yritetään luoda yhtenäistä aatetta siitä mistä ei tykätä. Kuitenkin ääriesimerkkinä vaikkapa Stalinin aikana homoseksistä tuli uudelleen rangaistavaa, ja Stalin lienee varsin marksilainen.
- Anonyymi
Vaparien mielestä hyvä feministi on sellainen feministi, joka tottelee liiton setämiehiä.
Toisto ei muuta valhetta totuudeksi. Kuten yllä kirjoitin: reilun 20 vuoden aikana jonka olen ollut mukana ei ikinä milloinkaan ole sanottu, että tähän-ja-tähän hommaan pitää laittaa mies tai että otetaanpa se-ja-se tähän kiintiönaiseksi tms.
- Anonyymi
jori.mantysalo kirjoitti:
Toisto ei muuta valhetta totuudeksi. Kuten yllä kirjoitin: reilun 20 vuoden aikana jonka olen ollut mukana ei ikinä milloinkaan ole sanottu, että tähän-ja-tähän hommaan pitää laittaa mies tai että otetaanpa se-ja-se tähän kiintiönaiseksi tms.
"Toisto ei muuta valhetta totuudeksi. Kuten yllä kirjoitin..." Miksi sitten toistat?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Toisto ei muuta valhetta totuudeksi. Kuten yllä kirjoitin..." Miksi sitten toistat?
Koska totuuden toistamisella on eroa valheen toistamiseen. Jollet olisi rutiininomaisesti valehteleva antivapari, ymmärtäisit sen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Koska totuuden toistamisella on eroa valheen toistamiseen. Jollet olisi rutiininomaisesti valehteleva antivapari, ymmärtäisit sen.
No toistetaan nyt: mikään ei ole valhetta, eikä kukaan ole valehtelija siksi, että sinä niin sanot.
Vaparit on ukkoryhmä, joka pyrkii sanelemaan mitä naisten tulee tehdä ja ajatella. Siitä on tasa-arvo kaukana. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No toistetaan nyt: mikään ei ole valhetta, eikä kukaan ole valehtelija siksi, että sinä niin sanot.
Vaparit on ukkoryhmä, joka pyrkii sanelemaan mitä naisten tulee tehdä ja ajatella. Siitä on tasa-arvo kaukana.Taas meni pieleen. Jos vapareista kolmannes on naisia, niin miten se muka on ukkoryhmä? Taidat väheksyä vaparinaisten vaikutusmahdollisuuksia. Tiedoksesi, että vapareilla ei ole ns. pyhää kirjallisuutta, jossa taattaisiin naisille palkkio tuonpuoleisessa, jos he nöyrtyvät tässä elämässä. He osaavat ja uskaltavat pitää puolensa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Taas meni pieleen. Jos vapareista kolmannes on naisia, niin miten se muka on ukkoryhmä? Taidat väheksyä vaparinaisten vaikutusmahdollisuuksia. Tiedoksesi, että vapareilla ei ole ns. pyhää kirjallisuutta, jossa taattaisiin naisille palkkio tuonpuoleisessa, jos he nöyrtyvät tässä elämässä. He osaavat ja uskaltavat pitää puolensa.
"Jos vapareista kolmannes on naisia, niin miten se muka on ukkoryhmä? "
Suvainnet sitten laittaa dataa näkyviin, jotta voimme tarkistaa tämän väitteesi. Sitä odotellessa.
Vapareilla ei kenties ole pyhää kirjallisuutta, mutta eihän sitä ennenkään ole tarvittu. Vaparit edustavat ateistista naiskuvaa, joka tunnetusti ei automaattisesti ole mitenkään mairitteleva naisten suhteen. Tunnetun ateistin Freudin mielestä nainen saattoi terapian avulla päästä kaipuustaan älylliseen työhön, ja tämä oli tietysti hyvä asia, koska Freudin mukaan naisilla ei ollut älyllisesti mitään uutta annettavaa. Anonyymi kirjoitti:
"Jos vapareista kolmannes on naisia, niin miten se muka on ukkoryhmä? "
Suvainnet sitten laittaa dataa näkyviin, jotta voimme tarkistaa tämän väitteesi. Sitä odotellessa.
Vapareilla ei kenties ole pyhää kirjallisuutta, mutta eihän sitä ennenkään ole tarvittu. Vaparit edustavat ateistista naiskuvaa, joka tunnetusti ei automaattisesti ole mitenkään mairitteleva naisten suhteen. Tunnetun ateistin Freudin mielestä nainen saattoi terapian avulla päästä kaipuustaan älylliseen työhön, ja tämä oli tietysti hyvä asia, koska Freudin mukaan naisilla ei ollut älyllisesti mitään uutta annettavaa.Minä olen laittanut sitä Tampereelta. Ja onhan minulla näppituntumaa jo viime vuosituhannen lopulta. Kyllä tuo "noin kolmannes" paikkansa pitää, et sinä siitä mihinkään pääse.
Viittauksesi esimerkiksi Freudiin on aivan epätoivoinen. Se osoittaa (oletan, että lainaus on totta, en ole tarkistanut) että ateisti voi suhtautua naisiin alentuvasti. Ei tässä kukaan väitä, että se olisi mahdotonta. Mahdollisuus on kuitenkin aivan eri asia kuin todellisuus.- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Jos vapareista kolmannes on naisia, niin miten se muka on ukkoryhmä? "
Suvainnet sitten laittaa dataa näkyviin, jotta voimme tarkistaa tämän väitteesi. Sitä odotellessa.
Vapareilla ei kenties ole pyhää kirjallisuutta, mutta eihän sitä ennenkään ole tarvittu. Vaparit edustavat ateistista naiskuvaa, joka tunnetusti ei automaattisesti ole mitenkään mairitteleva naisten suhteen. Tunnetun ateistin Freudin mielestä nainen saattoi terapian avulla päästä kaipuustaan älylliseen työhön, ja tämä oli tietysti hyvä asia, koska Freudin mukaan naisilla ei ollut älyllisesti mitään uutta annettavaa.Vapaa-ajattelijoiden idoli Bertrand Russell kirjoittaa mm. naimattomista naisopettajista seuraavasti:
"Naisen on hyvin vaikeata olla täydellinen äiti tai täydellinen nuorten lasten opettaja, ellei hän ole sukupuolisesti tyydytetty. Mitä psykoanalyytikot sanonevatkin, vanhempien vaisto on oleellisesti erilainen kuin sukupuolivietti, ja se turmeltuu sukupuolivietille läheisten tunteiden siihen tunkeutuessa. Tapa käyttää naimattomia naispuolisia opettajia on sielutieteellisesti katsoen aivan väärä. OIkea nainen lapsia johtamaan on sellainen, jonka vaisto ei etsi niistä sellaista tyydytystä itselleen, mitä niistä ei saateta odottaa. Onnellisessa avioliitossa oleva nainen kuuluu ilman muuta tähän tyyppiin; mutta kaikki muut tarvitsevat miltei mahdotonta itsehallinan ponnistusta. Tietysti sama soveltuu miehiin samoissa olosuhteissa, mutta nämä olosuhteet toistuvat paljon harvemmin miehiin nähden, siksi että heidän vanhempien vaistonsa tavallisesti ei ole erittäin voimakas ja he harvoin kärsivät seksuaalista nälkää."
Siis mitä????!!!!! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Jos vapareista kolmannes on naisia, niin miten se muka on ukkoryhmä? "
Suvainnet sitten laittaa dataa näkyviin, jotta voimme tarkistaa tämän väitteesi. Sitä odotellessa.
Vapareilla ei kenties ole pyhää kirjallisuutta, mutta eihän sitä ennenkään ole tarvittu. Vaparit edustavat ateistista naiskuvaa, joka tunnetusti ei automaattisesti ole mitenkään mairitteleva naisten suhteen. Tunnetun ateistin Freudin mielestä nainen saattoi terapian avulla päästä kaipuustaan älylliseen työhön, ja tämä oli tietysti hyvä asia, koska Freudin mukaan naisilla ei ollut älyllisesti mitään uutta annettavaa.Eli kolmannes riittää kumoamaan väitteen ukkoryhmästä. Riittäisikö neljännes tai viidennes? Minulla ei ole pääsyä jäsentilastoihin, mutta luotan Jorin arvion yhden jäsenyhdistyksen sukupuolijakaumasta olevan edustava.
Vaparien tavoitteissa lukee: "Ihminen on arvokas riippumatta maailmankatsomuksesta, sukupuolesta, ihonväristä tai seksuaalisesta suuntaumisesta." Tämä on ristiriidassa Sigmund Freudin käsityksen kanssa, mutta sillä ei ole väliä, sillä muita ateisteja eivät yksittäisen ateistin käsitykset sido. Me kaikki valitsemme oman polkumme ja vaparit ovat valinneet tasa-arvoisen polun. - Anonyymi
jori.mantysalo kirjoitti:
Minä olen laittanut sitä Tampereelta. Ja onhan minulla näppituntumaa jo viime vuosituhannen lopulta. Kyllä tuo "noin kolmannes" paikkansa pitää, et sinä siitä mihinkään pääse.
Viittauksesi esimerkiksi Freudiin on aivan epätoivoinen. Se osoittaa (oletan, että lainaus on totta, en ole tarkistanut) että ateisti voi suhtautua naisiin alentuvasti. Ei tässä kukaan väitä, että se olisi mahdotonta. Mahdollisuus on kuitenkin aivan eri asia kuin todellisuus."Minä olen laittanut sitä Tampereelta. "
Sinä olet laittanut Tampereelta johtokunnan lukuja: "Tampereen VA:n vuosille 1995-2019 valituista johtokunnan/hallituksen jäsenistä noin kolmannes on ollut naisia"
Sen sijaan muista jakaumista ja liittotasolta olet sanonut ettei sellaista ole saatavilla.
Joten teillä ei ole halua kertoa faktoja asiasta ja se kertoo paljon. - Anonyymi
jori.mantysalo kirjoitti:
Minä olen laittanut sitä Tampereelta. Ja onhan minulla näppituntumaa jo viime vuosituhannen lopulta. Kyllä tuo "noin kolmannes" paikkansa pitää, et sinä siitä mihinkään pääse.
Viittauksesi esimerkiksi Freudiin on aivan epätoivoinen. Se osoittaa (oletan, että lainaus on totta, en ole tarkistanut) että ateisti voi suhtautua naisiin alentuvasti. Ei tässä kukaan väitä, että se olisi mahdotonta. Mahdollisuus on kuitenkin aivan eri asia kuin todellisuus.No en koe sitä epätoivoiseksi, mutta huomaan kyllä sinun epätoivoisen pyristelysi ja pyrkimyksesi esittää asiat jonain muuna kuin ne ovat. Jos sinulla ei ole osoittaa raakaa faktaa asiasta, voit olla varma etten ainakaan minä ota sinua tosissani. Minulle sinä edustat huijaria ja silmänkääntäjää epätoivoisine temppuineen, joka oikeasti luulee itsestään enemmän kuin pitäisi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eli kolmannes riittää kumoamaan väitteen ukkoryhmästä. Riittäisikö neljännes tai viidennes? Minulla ei ole pääsyä jäsentilastoihin, mutta luotan Jorin arvion yhden jäsenyhdistyksen sukupuolijakaumasta olevan edustava.
Vaparien tavoitteissa lukee: "Ihminen on arvokas riippumatta maailmankatsomuksesta, sukupuolesta, ihonväristä tai seksuaalisesta suuntaumisesta." Tämä on ristiriidassa Sigmund Freudin käsityksen kanssa, mutta sillä ei ole väliä, sillä muita ateisteja eivät yksittäisen ateistin käsitykset sido. Me kaikki valitsemme oman polkumme ja vaparit ovat valinneet tasa-arvoisen polun.Kolmannes ei riitä. Eikä sukupuolijakaumasta ole faktaa olemassa. Vaparit kykenisivät sellaisen kyllä tuottamaan, mutta eivät halua, mikä kertoo jotain sekin,
Minä en luota Mäntysalon esityksiin. Anonyymi kirjoitti:
Kolmannes ei riitä. Eikä sukupuolijakaumasta ole faktaa olemassa. Vaparit kykenisivät sellaisen kyllä tuottamaan, mutta eivät halua, mikä kertoo jotain sekin,
Minä en luota Mäntysalon esityksiin.Olitko sinä paikalla kun pidettiin toimintaseminaaria Tampereella? Näitkö kun puhuin eroakirkosta.fi-palvelusta Helsingissä ja Kolarissa? Oletko ollut liittokokouksissa, Vapaan ajatuksen päivillä, Forssan vuosikokouksessa...?
Minä olen. Ja niistä on sen verran faktaa että pitäisi riittää.
Mutta toki toivon että sinä osaltasi tasaat sukupuolijakaumaa: mainosta va-liiton jäsenyyttä tuntemillesi naisille.Anonyymi kirjoitti:
"Minä olen laittanut sitä Tampereelta. "
Sinä olet laittanut Tampereelta johtokunnan lukuja: "Tampereen VA:n vuosille 1995-2019 valituista johtokunnan/hallituksen jäsenistä noin kolmannes on ollut naisia"
Sen sijaan muista jakaumista ja liittotasolta olet sanonut ettei sellaista ole saatavilla.
Joten teillä ei ole halua kertoa faktoja asiasta ja se kertoo paljon.Laitoin lukuja myös Tampereen VA:n jäsenistöstä sekä liiton www-sivulla tänä vuonna tehdyistä hakemuksista. Ja sitten vielä pyynnöstä erotetuista rästiläisistä jäsenistä.
- Anonyymi
jori.mantysalo kirjoitti:
Laitoin lukuja myös Tampereen VA:n jäsenistöstä sekä liiton www-sivulla tänä vuonna tehdyistä hakemuksista. Ja sitten vielä pyynnöstä erotetuista rästiläisistä jäsenistä.
"Vuonna 2000 Tampereen VA:n jäsenistä oli naisia 44 %, tällä hetkellä 30 %."
Eli on ihan oikein sanoa, että naiset eivät viihdy vapareissa. 20 vuotta sitten Tampereella naisia oli 44%, tällä hetkellä 30% ja luultavammin tuokin on reippaasti ylöspäin pyöristetty.
Se taas ei kerro liittotason luvuista mitään ja on aika surkeaa jos joudut vetoamaan KAHDENKYMMENEN VUODEN TAKAISIIN LUKEMIIN!!!
Haloo! Anonyymi kirjoitti:
"Vuonna 2000 Tampereen VA:n jäsenistä oli naisia 44 %, tällä hetkellä 30 %."
Eli on ihan oikein sanoa, että naiset eivät viihdy vapareissa. 20 vuotta sitten Tampereella naisia oli 44%, tällä hetkellä 30% ja luultavammin tuokin on reippaasti ylöspäin pyöristetty.
Se taas ei kerro liittotason luvuista mitään ja on aika surkeaa jos joudut vetoamaan KAHDENKYMMENEN VUODEN TAKAISIIN LUKEMIIN!!!
Haloo!Pyöristän prosentit lähimpään kokonaislukuun; tarkemmat ovat mielettömiä esim. Tampereen VA:n n. 200 hengen porukasta laskettuna.
Mutta otetaan tästä järkevämmin otsikoitu ketju: https://keskustelu.suomi24.fi/t/16468227/va-liitossa-kolmannes-naisia- Anonyymi
jori.mantysalo kirjoitti:
Pyöristän prosentit lähimpään kokonaislukuun; tarkemmat ovat mielettömiä esim. Tampereen VA:n n. 200 hengen porukasta laskettuna.
Mutta otetaan tästä järkevämmin otsikoitu ketju: https://keskustelu.suomi24.fi/t/16468227/va-liitossa-kolmannes-naisiaNo meneppä sitten taas vaihteeksi omaan aloitukseesi "keskustelemaan".
Faktaa on ettei sinulla ole antaa jostain syystä liittotason lukemia ja naisten osuus on viimeisen kahdenkymmenen vuoden aikana pudonnut dramaattisesti. Voidaan sanoa etteivät naiset viihdy vapareissa. Mikä kyllä näkyy tässäkin aloituksessa ihmettelemättä. Anonyymi kirjoitti:
No meneppä sitten taas vaihteeksi omaan aloitukseesi "keskustelemaan".
Faktaa on ettei sinulla ole antaa jostain syystä liittotason lukemia ja naisten osuus on viimeisen kahdenkymmenen vuoden aikana pudonnut dramaattisesti. Voidaan sanoa etteivät naiset viihdy vapareissa. Mikä kyllä näkyy tässäkin aloituksessa ihmettelemättä.Onko sinulla mitään perusteltua syytä olettaa, että sukupuolijakauma muissa yhdistyksissä olennaisesti poikkeaisi Tampereesta? Kun kerran koko liiton jäsenhakemuksissa ainakin osuus oli sama kolmannes ja se vastaa tuntumaani siitä mitä olen nähnyt tapahtumissa.
- Anonyymi
jori.mantysalo kirjoitti:
Onko sinulla mitään perusteltua syytä olettaa, että sukupuolijakauma muissa yhdistyksissä olennaisesti poikkeaisi Tampereesta? Kun kerran koko liiton jäsenhakemuksissa ainakin osuus oli sama kolmannes ja se vastaa tuntumaani siitä mitä olen nähnyt tapahtumissa.
No onhan se nyt niin, että Tampereen yhdistys on hiukan erilainen kuin muut. Tämä asia olisi myös selvitettävissä, mutta jostain syystä se ei käy. Onko sinulla joku perusteltu syy sille ettei naisten ja miesten lukumääriä liittotasolla voi selvittää?
Anonyymi kirjoitti:
No onhan se nyt niin, että Tampereen yhdistys on hiukan erilainen kuin muut. Tämä asia olisi myös selvitettävissä, mutta jostain syystä se ei käy. Onko sinulla joku perusteltu syy sille ettei naisten ja miesten lukumääriä liittotasolla voi selvittää?
Ei siihen sen kummempaa syytä ole, sitä vain ei ole merkitty liiton jäsenrekisteriin. Pitäisi käydä etunimet läpi ja päätellä niistä; se on liian vaivalloista, mutta sadan satunnaisen otos varmaankin riittäisi.
Tampereella saattaa olla muita enemmän nörttikeskittymää. Tunnetusti it-alalla on miehiä enemmän. Voi olla, että naisia on siis vähäsen enemmän muissa yhdistyksissä.
(Sivuhuomio, tuossa on oikea ongelma. Helpoin tapa saada lisää päteviä koodareita olisi oletettavasti saada tytöt innostumaan alasta.)- Anonyymi
jori.mantysalo kirjoitti:
Ei siihen sen kummempaa syytä ole, sitä vain ei ole merkitty liiton jäsenrekisteriin. Pitäisi käydä etunimet läpi ja päätellä niistä; se on liian vaivalloista, mutta sadan satunnaisen otos varmaankin riittäisi.
Tampereella saattaa olla muita enemmän nörttikeskittymää. Tunnetusti it-alalla on miehiä enemmän. Voi olla, että naisia on siis vähäsen enemmän muissa yhdistyksissä.
(Sivuhuomio, tuossa on oikea ongelma. Helpoin tapa saada lisää päteviä koodareita olisi oletettavasti saada tytöt innostumaan alasta.)Jaa. Alan ongelmana on myös asenteet, kuten se ettei tyttöjä huolita ryhmätöihin. Toinen yleinen ongelma on alan korostunut harrastuneisuusarvostus. Ja tästä juontaakin sitten se, että kun koulutukseen tulee pohjaa vailla olevia opiskelijoita, he pikkuhiljaa tippuvat pois. Näissä tippujissa on sekä poikia että tyttöjä, mutta kun tyttöjen osuus on muutenkin alhaisempi, se korostuu sitten työelämässä. Ja ehkä naisten on edelleen osoitettava enemmän osaamista kuin miesten.
- Anonyymi
Msalo kirjoittaa taistolaityyliin en sano miten, ettei osaa alkaa peitellä, hän on taitava siinä. Päättely: maalaisliiton pojalla on ennen sos ollut syvempi soihdunkantaja-aika, jolloin hän on uskonut kom, että Lenin-setä asuu Venäjällä
Paitsi että olet väärässä, osoitat ettet ollut edes lukenut palstan aiempia keskusteluja. Ei ollut Maalaisliiton äänestäjiä minun kasvattajani, ja sen kerroinkin täällä jo.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1221721
Miksköhän mä oon tuolla
Joskus antanut ymmärtää että olisin sun rinnoista pelkästään kiinnostunut 😂😁🤭 ja sä säikähdit että koskisin ilman lup161422Heti kun luomisen motiivi tuli esiin - se haisi RAAMATULLISELTA TARINALTA ISOISÄSTÄ, JOLLA ON PARTA
Pinnalliset käsitykset korkeammasta Todellisuudesta Heti kun luomisen motiivi tuli esiin - se haisi RAAMATULLISELTA TAR329992- 61990
J miehestä oikeaa
Nimeä ei voi tänne julkaista mutta kannattaa olla varuillaan jos ”aistit” auki t nainen90864- 66841
- 1770
- 46741
Kysyit firman bileissä..
.. että tulisinko luoksesi yöksi... Oliko se vain heitto. Mitäs jos olisin tullut? Naiselta9671Miksi Suomessa uskotaan Usan kanssa tehtyihin sopimuksiin
Kaikki viestit Usan suunnasta on ollut jo pitkän aikaa sen kaltainen että muiden liittolaismaidenkin sotilaallista autta62658