Peruutuspäivitys

Osaatteko peruuttaa henkilöauto peräkärry yhdistelmää hyvin vai hyvin huonosti?

107

81

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Hyvin huonosti, viimeksi irrotin suosiolla, ja työnsin tyhjää kärriä ihmisvoimin.

• Minäkin olen joskus irrottanut, kun on ollut ahtaat paikat

• Aikas hyvin.

• Oletko harjoitellut nuorena maaseudulla?

• pujotteIija kirjoitti:

Oletko harjoitellut nuorena maaseudulla?

Juu. On tullut kuskattua tavaraa. 🙂

Olen mä peruuttanut kasettikärryäkin. Isukin työvehjettä. Volvo, oli maansiirtohommissa silloin vielä. Se oli jo aika vaikeeta. Tosin mäkin olin alaikäinen ja kokematon. Mutta kivaa oli kokeilla. 😃

• Jan_ kirjoitti:

Juu. On tullut kuskattua tavaraa. 🙂

Olen mä peruuttanut kasettikärryäkin. Isukin työvehjettä. Volvo, oli maansiirtohommissa silloin vielä. Se oli jo aika vaikeeta. Tosin mäkin olin alaikäinen ja kokematon. Mutta kivaa oli kokeilla. 😃

Aika vaikeaa, minullakin on suunnilleen tuollaisesta vähäistä kokemusta

• Peruutan kyllä tavalla tai toisella. Se menee kun on pakko. Vaikka runttaamalla. Pääasia, että hommassa on sillä hetkellä sisua. Enemmän kaasua jos ei tahdo onnistua.

• Toivottavasti et ole runtannut kärrejä ruttuun, tai jotain muuta

• pujotteIija kirjoitti:

Toivottavasti et ole runtannut kärrejä ruttuun, tai jotain muuta

Siinä ikään kuin kokeillaan ensin hyvällä, sitten pahalla. Kaasun käyttö on olennaisin ☝️

• misspönttöuuni kirjoitti:

Siinä ikään kuin kokeillaan ensin hyvällä, sitten pahalla. Kaasun käyttö on olennaisin ☝️

Mites kytkimen käyttö, vai onko sulla tomaatti?

• pujotteIija kirjoitti:

En minä sitä muista.

• pujotteIija kirjoitti:

Paloi jo... :oD

• Disse kirjoitti:

Paloi jo... :oD

Jarru ja kaasu 🚗🚋

Jarru ja kaasu 🚗🚋

Eiku ei toi ollu peräkärrin kuva - se on ratikka! 😂 vuan kait sitäkin voipi hinata hööh 😆😂

En minä sitä muista.

Jos et ole käryä haistanut, niin ei ongelmaa :D

• pujotteIija kirjoitti:

Jos et ole käryä haistanut, niin ei ongelmaa :D

Voihan ne lukkituneet jarrutkin kärytä?

Voihan ne lukkituneet jarrutkin kärytä?

Niinpä, joskus on käsijarru laahannut

• pujotteIija kirjoitti:

Niinpä, joskus on käsijarru laahannut

Mulla maha 🤭

Mulla maha 🤭

Jäikö käsi hevosen rensseleihin kiinni, ja jouduit hinaukseen?

• pujotteIija kirjoitti:

Jäikö käsi hevosen rensseleihin kiinni, ja jouduit hinaukseen?

Olipa kohteliasta 😄 valitsen tuon.

Olipa kohteliasta 😄 valitsen tuon.

Tuohan on kaltaisellesi solakalle ihmiselle miltei ainoa vaihtoehto

• pujotteIija kirjoitti:

Tuohan on kaltaisellesi solakalle ihmiselle miltei ainoa vaihtoehto

Minä olen vilakka. Solakka...no siihen aikaan kreikassa...

• pujotteIija
        misspönttöuuni kirjoitti:

Minä olen vilakka. Solakka...no siihen aikaan kreikassa...

Siitähän on jo useampi vuosi kun sanoit olevasi solakka, jotenkin jäänyt mieleen

• pujotteIija kirjoitti:

Siitähän on jo useampi vuosi kun sanoit olevasi solakka, jotenkin jäänyt mieleen

Pimpelipom Ohhoh se onkin tänään täysikuu ja -laidallinen 🙃

Pimpelipom Ohhoh se onkin tänään täysikuu ja -laidallinen 🙃

Täysikuulla kollit mouruavat kaipuutaan, kenties minäkin :D

• pujotteIija kirjoitti:

Täysikuulla kollit mouruavat kaipuutaan, kenties minäkin :D

Ksiii 😄

Ksiii 😄

Ei taida sinne asti kuulua :D

• Aika hyvin omasta mielestä, mutta nykyautoissa on niin lyhyt matka taka-akselin ja peräkoukun välillä, että liikkeet oltava tosi varovaisia ja linkusta ei helpolla lyhyt aisa oikia... Mutta onneks on vaihteet ja ratti... :oD

• Mun mielestä auto kyllä kärrin kanssa pyörähtää akselinsa ympäri suht norjasti. Se on melkein balettia ☝️

Mun mielestä auto kyllä kärrin kanssa pyörähtää akselinsa ympäri suht norjasti. Se on melkein balettia ☝️

No takaperin saattaa äkkiä käydä autonkylkien päälle. :oP

• Mun autossa ainakin on huono näkyvyys kärrylle, se myös vaikeuttaa

• Disse kirjoitti:

No takaperin saattaa äkkiä käydä autonkylkien päälle. :oP

Ei niitä pidä dissukkainen kopsia.

• pujotteIija kirjoitti:

Mun autossa ainakin on huono näkyvyys kärrylle, se myös vaikeuttaa

Ikkuna avataan ja peruuttaessa siitä työnnytään hieman ulos. Näkyvyys paranee.

Ikkuna avataan ja peruuttaessa siitä työnnytään hieman ulos. Näkyvyys paranee.

Minä nostan pyllyä penkistä, niin näkee takaikkunasta

• pujotteIija kirjoitti:

Mun autossa ainakin on huono näkyvyys kärrylle, se myös vaikeuttaa

Sama... peilit on sellaiset pienet käppyrät... takalasi kapea... Ja peruutusvalot olemattomat...

• pujotteIija kirjoitti:

Minä nostan pyllyä penkistä, niin näkee takaikkunasta

No just noin, mutta peruuttaessa ei sais käydä takapenkillä tai ainakaan kertoa siitä kellekään.

No just noin, mutta peruuttaessa ei sais käydä takapenkillä tai ainakaan kertoa siitä kellekään.

Mä nään sieluni silmin, miten sä soppaluu pellolla kytkin savuten, mersu hirnuen peruutat kieli pihalla ja käyt välillä takapenkilläkin könyämässä ja kokoajan suu käy....aha! Vasempaan,eiku oikeeseen kaasua, hups takapenkillä mynthoni, vielä oikeaan noin... :oD

Sinun varmaan pikkuisena pitäisikin käydä takapenkillä, minun ei pidempänä tarvi

Ei niitä pidä dissukkainen kopsia.

Joo, mutta kun Mersullas lasket talvella kylkimyyryä, voi silloin sivuikkunasta moikata perässä tuleville. :oD (melkeen liittyy aiheeseen)

• Disse kirjoitti:

Mä nään sieluni silmin, miten sä soppaluu pellolla kytkin savuten, mersu hirnuen peruutat kieli pihalla ja käyt välillä takapenkilläkin könyämässä ja kokoajan suu käy....aha! Vasempaan,eiku oikeeseen kaasua, hups takapenkillä mynthoni, vielä oikeaan noin... :oD

Tänään tippu colamynthoni kuskin penkin alle!!! Mistä
        nytten sen tiijät?!? Vihreissä valoissa tuli aikasakkoa just siks ku piti kaivaa ja h...t soitti heti torvea 😡

Niinno ajaminen on tekniikkalaji. Tniin.

• Disse kirjoitti:

Joo, mutta kun Mersullas lasket talvella kylkimyyryä, voi silloin sivuikkunasta moikata perässä tuleville. :oD (melkeen liittyy aiheeseen)

Nyt ei sotketa enempää ellun ketjua! Eikun kenenkä tämä on? Pujiksen!

• pujotteIija kirjoitti:

Sinun varmaan pikkuisena pitäisikin käydä takapenkillä, minun ei pidempänä tarvi

No kyllä minäkin jään monesti tisseistä kiinni keskikonsoliin eikä sitä katsastusasemallakaan suositeltu.

Tänään tippu colamynthoni kuskin penkin alle!!! Mistä
        nytten sen tiijät?!? Vihreissä valoissa tuli aikasakkoa just siks ku piti kaivaa ja h...t soitti heti torvea 😡

Niinno ajaminen on tekniikkalaji. Tniin.

No sen verran vielä: Kolamynttoni on paha.... paha homma ja vielä liikennevaloissa. 😂

Nyt ei sotketa enempää ellun ketjua! Eikun kenenkä tämä on? Pujiksen!

Jos pääsen pussaamaan niin saat sotkea :D

No kyllä minäkin jään monesti tisseistä kiinni keskikonsoliin eikä sitä katsastusasemallakaan suositeltu.

Onhan niistä sitten haittaakin

• Disse kirjoitti:

No sen verran vielä: Kolamynttoni on paha.... paha homma ja vielä liikennevaloissa. 😂

Ja tiukassa!

• Disse kirjoitti:

Luulivat prkl ettei johtotähden konehuoneessa oo tehoja. Syy oli penkin alla

Luulivat prkl ettei johtotähden konehuoneessa oo tehoja. Syy oli penkin alla

Eli just kun valot oli vaihtumassa, sait mythonin suuhun ja samalla pedaali pohjaan ja muut jäi tosipunaisille....liikennevalojen ja loittonevien Mersun takavalojen loisteeseen? :oD

Oppivathan... :oD

• pujotteIija kirjoitti:

Onhan niistä sitten haittaakin

No onhan se aika uhkarohkeaa semmonen. Minun aikaan autokoulussa neuvottiin nimittäin silleen, että ”älä luota ikinä peiliin”. Opettaja sanoi, että pitää mennä katsomaan fyysisesti. On vaan jäänny mieleen.

• Disse kirjoitti:

Eli just kun valot oli vaihtumassa, sait mythonin suuhun ja samalla pedaali pohjaan ja muut jäi tosipunaisille....liikennevalojen ja loittonevien Mersun takavalojen loisteeseen? :oD

Oppivathan... :oD

Oli se aika karvainen 😝, mutta tosikuski ei sitä kato

Kuitenkin uutuusmaku mulle niin piti saada kiinni.

No onhan se aika uhkarohkeaa semmonen. Minun aikaan autokoulussa neuvottiin nimittäin silleen, että ”älä luota ikinä peiliin”. Opettaja sanoi, että pitää mennä katsomaan fyysisesti. On vaan jäänny mieleen.

Autokoulusta muistan kun ensimmäisellä ajokerralla meinasin ajaa rekan alle

• pujotteIija kirjoitti:

Sissus nytten!

• pujotteIija kirjoitti:

Minkä tähen? Pelottelitko opettajaa?

Minkä tähen? Pelottelitko opettajaa?

En vaan huomannut risteyksessä lähestyvää rekkaa

• pujotteIija kirjoitti:

En vaan huomannut risteyksessä lähestyvää rekkaa

Miten tilanne eteni?

Miten tilanne eteni?

Opettaja pysäytti auton, sanoi ettei kannata ajaa rekan alle, tai jotain sinnepäin

• pujotteIija kirjoitti:

Opettaja pysäytti auton, sanoi ettei kannata ajaa rekan alle, tai jotain sinnepäin

Ajattele jos se olisi ollut luonteeltaan stuntman ja olisi painanut kaasua eli olisitte molemmat painaneet kahta kaasua ja liitäneet kahdella pyörällä rekasta yli ja opettaja olisi kehunut. Huh huh ne on tämmösiä nämä autokoulut! Melkein olis parempi ihan yksin opetella!

Ajattele jos se olisi ollut luonteeltaan stuntman ja olisi painanut kaasua eli olisitte molemmat painaneet kahta kaasua ja liitäneet kahdella pyörällä rekasta yli ja opettaja olisi kehunut. Huh huh ne on tämmösiä nämä autokoulut! Melkein olis parempi ihan yksin opetella!

1 tyttö joka oli samaan aikaan ajamassa tais olla stuntgirl, lähti meinaan liikennevaloista taaksepäin

• pujotteIija kirjoitti:

1 tyttö joka oli samaan aikaan ajamassa tais olla stuntgirl, lähti meinaan liikennevaloista taaksepäin

Pyrsk 😂

Pyrsk 😂

Onneks ei ollut ketään takana

• pujotteIija kirjoitti:

Sas muuta 😂

• pujotteIija kirjoitti:

Miten otit tilanteen? Yllättikö? Se on kato meillä naisilla joskus vaikee päättää. Pitää kopasta 😂

Miten otit tilanteen? Yllättikö? Se on kato meillä naisilla joskus vaikee päättää. Pitää kopasta 😂

Yllätti varmaan. Nyt muistin että oli kotikylän tyttöjä, taisin jopa olla jossain vaiheessa ihastunut

• Ihan tolkuttoman huonosti. Pahimmillaan olen linkuttanut kärryn keskelle tietä ja paniikissa veivannut sitä sieltä pois.

Silloin kun tuotua enempi puukuormia, meni paremmin. Kun sinkkuna hoiti homman aina itse.

• Tärkeintä on ettei panikoidu vaikka on linkussa. Se linkkuhan nostaa aggression ja raivo purkaa linkun.

Tärkeintä on ettei panikoidu vaikka on linkussa. Se linkkuhan nostaa aggression ja raivo purkaa linkun.

Olisit kuullut kun kiroilin siinä kurkku suorana ....

Paniikkiahan ei välttää kun hirvittää ne muut autoilijat. grrr

• elisakettu kirjoitti:

Olisit kuullut kun kiroilin siinä kurkku suorana ....

Paniikkiahan ei välttää kun hirvittää ne muut autoilijat. grrr

Tiedätkö KReikassa me vain huidoimme ikkunasta ”jallaa ellaa ellaa”. Vieressä tietä riittää ja voi ohittaa myös ojan puolelta. Muut autoilijat väistävät jos on tosi paha linkku. Joskus on käynyt niinkin ettei nelikaistaisesta liikenneympyrästä päässyt ulos vaikkei ollut peräkärriäkään. Siinäkään ei paniikki auttanut. Ajettiin ainakin viidesti sitä ympäri ja olin oksentaa ja nauraa yhtä aikaa, mutta me suomalaisethan selvitään näistä miten päin vaan. Pikku juttuja.

Tiedätkö KReikassa me vain huidoimme ikkunasta ”jallaa ellaa ellaa”. Vieressä tietä riittää ja voi ohittaa myös ojan puolelta. Muut autoilijat väistävät jos on tosi paha linkku. Joskus on käynyt niinkin ettei nelikaistaisesta liikenneympyrästä päässyt ulos vaikkei ollut peräkärriäkään. Siinäkään ei paniikki auttanut. Ajettiin ainakin viidesti sitä ympäri ja olin oksentaa ja nauraa yhtä aikaa, mutta me suomalaisethan selvitään näistä miten päin vaan. Pikku juttuja.

:-D Selviää, selviää.

Cool.

Ai vitsi, mulle tuli mieleen kun miniä posautti auton täysiä liikenneympyrää päin, kun ukkonsa vittuili vieressä. Kaikki helevetin renkaat meni paskaksi.

Loppu se riita sillä erää. Mutta ei ole pari enää yhdessäkään.

• elisakettu kirjoitti:

Cool.

Ai vitsi, mulle tuli mieleen kun miniä posautti auton täysiä liikenneympyrää päin, kun ukkonsa vittuili vieressä. Kaikki helevetin renkaat meni paskaksi.

Hahahah 😂 no voi sun vihniäinen haha. Kirraa! Vasen oikeaan hyppy 😂🤭 Kops! Siinä on kartturi, vanne ja vararengas laulanut ksih

Mikäs se Arttu wiskarin uusin nelostie biisi olikaan...jos löydän laitan, koska tolkuttomat sanat. Tuli tuosta mieleen.

• elisakettu kirjoitti:

Cool.

Tässä ellulle ja muillekin https://m.youtube.com/watch?v=cfAU1Yo3jMA artun hassu kappale. Tuli sun ex-miniän menosta mieleen ja muutenkin kuunnelkaa sanat 😆😁

• Linkuttamista on vaikea välttää, minäkin olen linkuttanut, vaikka olen aika taitava peruuttaja

• En edes yrittäisi peruuttaa mitään peräkärry-yhdistelmää mihinkään. Huonosti siinä kävisi. Auton osaan ajaa näppärään takuparkkeeraukseen, siihen se taito jää. En ota turhia riskejä. Jätän nuo haastavat suoritukset osaaviin käsiin.

• Täytyy ajella vaan eteenpäin, vaikka voikin joutua kärryn kuormaa kantelemaan pidempään

• pujotteIija kirjoitti:

Täytyy ajella vaan eteenpäin, vaikka voikin joutua kärryn kuormaa kantelemaan pidempään

Eteenpäin vaan, vaikka liukkaille jäille!
        En ole koskaan ajanut mitään peräkärryllistä ajoneuvoa, paitsi vanhaa traktoria pellolla. Se oli silloin joskus teininä, kun oltiin sukulaisten luona maalla kylässä. Sinä oli vähän vaihteet kovilla.
        Niiden vanhan mopon onnistuin ajamaan suoran ojan yli pöpelikköön. Sen harjoittelu päättyi heti alkuun. :)

Kaikesta huolimatta, olen erittäin hyvä (melkein täydellinen) kuski.

• tosi..typy kirjoitti:

Eteenpäin vaan, vaikka liukkaille jäille!
        En ole koskaan ajanut mitään peräkärryllistä ajoneuvoa, paitsi vanhaa traktoria pellolla. Se oli silloin joskus teininä, kun oltiin sukulaisten luona maalla kylässä. Sinä oli vähän vaihteet kovilla.
        Niiden vanhan mopon onnistuin ajamaan suoran ojan yli pöpelikköön. Sen harjoittelu päättyi heti alkuun. :)

Kaikesta huolimatta, olen erittäin hyvä (melkein täydellinen) kuski.

Voithan sie viel opetella

• pujotteIija kirjoitti:

Voithan sie viel opetella

Juu, niin voin. Uudet taidot on aina plussaa. :)

• tosi..typy kirjoitti:

Juu, niin voin. Uudet taidot on aina plussaa. :)

Juuri niin, minä voisin hioa pussaustaitojani paremmiksi

• pujotteIija kirjoitti:

Juuri niin, minä voisin hioa pussaustaitojani paremmiksi

Heh! Teininä suukko-harjoittelin omenalla. Suosittelen. Se ei rimpuile vastaan, eikä juokse karkuun. :)

• tosi..typy kirjoitti:

Heh! Teininä suukko-harjoittelin omenalla. Suosittelen. Se ei rimpuile vastaan, eikä juokse karkuun. :)

Nainen ois tietysti parempi, muut ei oikeen innosta :D

• pujotteIija kirjoitti:

Nainen ois tietysti parempi, muut ei oikeen innosta :D

No pahus, ei tullut pieneen mieleenkään, että tuollaista olisi tarvis. Vielä Sinkut-palstalla tulee vastaan näin hankala keissi. Nyt tuli tenkkapoo tilanne.

Lähden tästä peiton alle tuumailemaan.

öitä! :)

• tosi..typy kirjoitti:

No pahus, ei tullut pieneen mieleenkään, että tuollaista olisi tarvis. Vielä Sinkut-palstalla tulee vastaan näin hankala keissi. Nyt tuli tenkkapoo tilanne.

Lähden tästä peiton alle tuumailemaan.

öitä! :)

Hyvii öitä

• Osasin näköjään peruuttaa peräkärryn kanssa suoraan, vaikkei aikaisempaa kokemusta olekaan, mutta taskupysäköintiin tai autotalliin peruuttamiseen en lähtisi. Pitää osata luovuttaa suosiolla, ja opiskella sitten kaikessa rauhassa asioita, jos tietää olevan jatkossa tarve.

• Aika hyvin, jos ei kerran aiempaa kokemusta

• Aikoinaan kun piti peuutella, sanoin apukuskillinei jolla myös oli pikku e jotta ajappa sinä nyt. Loppupeleissä otimme kärryn irti ja käänsimme.

• Noin voi olla joskus helpompaa

• Isäni serkku amatikseen ajaa täysperää. Hän tuumasi,että pikkukärryä on vaikeampi peruuttaa. Tonnien ja metrien kärryllää ei ole niin kovin liukkaita liikkeittä.

• TimoPohjanmaalta kirjoitti:

Isäni serkku amatikseen ajaa täysperää. Hän tuumasi,että pikkukärryä on vaikeampi peruuttaa. Tonnien ja metrien kärryllää ei ole niin kovin liukkaita liikkeittä.

Aika yllättävää

• TimoPohjanmaalta kirjoitti:

Isäni serkku amatikseen ajaa täysperää. Hän tuumasi,että pikkukärryä on vaikeampi peruuttaa. Tonnien ja metrien kärryllää ei ole niin kovin liukkaita liikkeittä.

Mullekin annettiin kerran rekka. Autokoulussa. Inssisetä ei oo väleissä vieläkään. Siihen aikaan ajokokelaalle sai hutaa ja siihen aikaan en osannu vielä huutaa takasin. Ukko peruututti mulla sitä rekkaa koko päivän. Ei ois ollu mitään tarvetta kun katu ei ollu umpikuja. Vaan niin vaan kortti ajettiin. Järkky mikä huuto koko ajan...insseiltä pitäs ottaa polkimet pois!!

• En ole koskaan kokeillut, mutta jos Peppiin on uskomista niin sehän sujuisi varmasti tosi hyvin 😄

• Ai Pitkätossuun, mitäs hää on sanonut?

• pujotteIija kirjoitti:

Ai Pitkätossuun, mitäs hää on sanonut?

Hän on sanonut "sitä en ole koskaan ennen kokeillut, joten selviän siitä varmasti!”🙂

• Lillis2020 kirjoitti:

Hän on sanonut "sitä en ole koskaan ennen kokeillut, joten selviän siitä varmasti!”🙂

No kyllähän sinäkin sitten :D

• Anonyymi

Minulla on kuorma-auto kortti, mootoripyörä kortti ja ajan traktorilla, kynnän ja äestän keskinkertaisesti, koska se ei ole minun ammattini, niin ihan tarpeeksi hyvin. Törmämaalle en traktorilla mene, pelkään ett taidot ei riitä ja kaadan koneen.
      Olen saanut kokeilla rekka-auton perutusta suljetulla alueella, ei ihan nappiinsa mennyt.

Kuormurilla ei ole mitään vaikeuksia, soraa olen omiin tarpeisiin perheelleni ajanut. Sattui olemaan aikaa ja mä sain kuormuria iltaisin lainaksi. 5kpl yhteensä 4,5 tn hiekka ja sora kuormaa mökkitielle ja pihamaalle. Ne tuli levitettyä suoraan lavalta valuttaen (kipaten), vähensi tuntuvasti käsin tehtävää tasoitus työtä.

Siviilissä ajelen paljon matkojani pienellä pakettiautolla, joskus motskallakin.
      Eiköhän peräkärryn pakitus onnistu peilien kautta suhtkoht luonnikkaasti, kun traktorilla täyden viljalavakin oon käynyt pellolta tyhjäämässä.

• Minulta ei peilien kautta onnistu

• Anonyymi
        pujotteIija kirjoitti:

Minulta ei peilien kautta onnistu

Mulla on tuplat sisätausta peilit, ja sivupeilien päällä vielä laajakulma peilit!
        Ne olivat siinä käytetyssä autossa jo silloin kun sen ostin, ei mun hankkimia.
        Olen oppinut jo käyttämään niitä, tiedän aika tarkkaan miten pitkä välimatka mihinkin on.

Jarrutonta Muuliperäkärryä olen lainannut terassikalusteiden siirtoon, kaikki muutoin onnistui hyvin mutt yhtä pikalukolla oleva sidontaliinaa en saanut aukaistua.
        Ratkaisin asian puukolla ja ostin samanlaisen uuden tilalle. Kerroin mitä tein sille alkuperäiselle kiukuttelijalle!

• Kaikki me vanhukset jotka saimme E:n ostamalla, siis täysillä ostamaan asuntovaunuimme perään mahdollisimman iso kärry. Ei muuta kuin peruuttelemisiin.

• Anonyymi

Ei ole ajokorttia/autoa joten kysymys on merkityksetön mulle. :D

IkisinkkuerakkoM43v

• Voithan kuitenkin kaverin autolla koittaa

• Anonyymi

Kohtuullinen miinus.
      Jarrullinen kärry on helpompi peruuttaa ja kun on kuormaa.
      Ja jos siihen vielä saa pakettiauton eteen niin hyvä.
      Itse seuraan vain peileistä, se vaatii vaan sen että peilit säädetään kunnolla tarvittaessa muutetaan säätöjä.
      Itse opin peruuttamaan kunnolla.
      Mercedes benz spirter kuorma-autona ja siihen jarrullinen telikärry.
      Sen jälkeen rupesi sujumaan nämä muuli sarjalaisetkin.
      Terveisin Tampereen mies 46v.

• Minulta on peiliperuutus jäänyt opettelematta

• Ihan kotitarpeiksi. Aikanaan kun asuntovaunua veti niin sitä joutui joskus leirialuillakin peruuttelemaan. Vielä kun oli ne pitkät sivupeilit niin niitäkin piti hieman varoa.

• Niin, asuntovaunun taakse ei taida ilman pitkiä peilejä nähdä?

• pujotteIija kirjoitti:

Niin, asuntovaunun taakse ei taida ilman pitkiä peilejä nähdä?

Eipä näe ja silti jää katveita taakse. Jos on yksin liikkeellä niin nöyrästi vaan kävellen katsomaan.

• M184 kirjoitti:

Eipä näe ja silti jää katveita taakse. Jos on yksin liikkeellä niin nöyrästi vaan kävellen katsomaan.

Eipä siinä muu auta

• Anonyymi

Hyvin sujuu 😊
      Kerran kärry oli huonosti kiinnitetty ja jatkoi matkaa ekassa kurvissa suoraan yksinään, mutta silloin ajoin eteenpäin eikä nopeuskaan ollut kävely vauhtia suurempi. Kärri ei mennyt edes ojaan. Sen jälkeen olen aina varmistanut kiinnityksen kunnolla.. 😬

xLiner

• Kerran minultakin tippuneet peltotielle, olivat traktorin perässä, ja kiinnityskolmio irtosi traktorista kärryineen päivineen

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Medvedev: Suomi tuhoutuu ydinsodassa ensimmäisenä

Venäjän ydinaseilla on lyhyin matka Suomeen, joten ydinsodassa Suomi tuhoutuu heti sodan alkuminuuteilla, muilla mailla
      Maailman menoa
      547
      1787
    2. Hotellille löytyi ostaja....

Tämän päivän Kainuun Sanomissa oli uutinen, että pesänhoitajan mukaan Hotelli Kainuu myydään ensiviikolla. Hieno homma,
      Kuhmo
      18
      877
    3. Sinä. Just sinä.

Palataan ajassa taaksepäin vuosi tai kaksi. Mitä tekisit toisin jos voisit?
      Ikävä
      84
      873
    4. Onko se loukkaavaa

Kun joka kerta tuijotan sun peppua. En mahda sille mitään, että se vangitsee katseeni. Pohdin vain että ei minusta ole k
      Ikävä
      101
      806
    5. Onko kaivattusi seinäruusu?

Kun hän saapuu paikalle, huomaako kukaan, vai kääntyvätkö päät? Onko se hyvä vai huono juttu? Oletko sinä huomattu vai
      Ikävä
      50
      729
    6. Tiedätkö kaivattusi musiikkimaun?

Minkälaisesta musiikista hän pitää?
      Ikävä
      63
      715
    7. Saana airola ja. muusikko spekulaatiota

Saara airolan kirja muusikko mies. Oisko redrama tai lauri tähkä? Saana oli 13 v vuonna 2014 Tekoäly sanoo : tähkä Julki
      Yhteiskunta
      2
      707
    8. Miten kuvaisit tunteitasi

tällä hetkellä?
      Ikävä
      63
      676
    9. Jos saisit palata takaisin johonkin vuoteen

Mikä vuosi se olisi? Ja mitä siinä hetkessä tapahtuisi?
      Ikävä
      74
      628
    10. Moi, olen Lampunhenki

Kerro toivomuksesi🏺
      Ikävä
      65
      543
    Aihe