..kotiin tulon:
https://www.youtube.com/watch?v=zXvwmgwJKGU
Minä uskom, siitä on vähän kokemustakin.
Uskotteko että lemmikki voi vaistota...
25
57
Vastaukset
Uskon että tiedostaa, jos ajankohta on sama eli jo valoisuudesta tai oven kolinasta, peräti rapussa tietyt askelee kaikuu kuin itsekin jo pihalle kun seuraa näkee tietyt ihmiset kulkemassa tiettyyn aikaan tietää, että tuo tulee kohta vähän kuin deja vuu.
Itse en usko yliluonnollisiin asioihin mutta eläimet varmasti oppivat myös kieltämme vaikka ei osaa puhua mutta käskytkin oppivat🙄
Hyvin älykkäitäkin kissoja ja koiria löytää kuulin yhden kissan osata avata oven, hyppäämällä oven ripaan.valtakunta kirjoitti:
Itse en usko yliluonnollisiin asioihin mutta eläimet varmasti oppivat myös kieltämme vaikka ei osaa puhua mutta käskytkin oppivat🙄
Hyvin älykkäitäkin kissoja ja koiria löytää kuulin yhden kissan osata avata oven, hyppäämällä oven ripaan.Juu, oven avaus on helppo juttu. Kun olin lapsi/teini miedänkin koira osasi avat oven tarvitessaaan, irrottautua juoksunarusta ja jos sen mielestä oli jo kiire lenkillä toi juoksunarun suussaan että jokos mennään?
- Anonyymi
Luin aikoinaan jutun perheestä, jossa kissa meni aina istumaan puhelimen viereen hetkeä ennen, kun se soi ja tapahtui silloin, kun soittaja oli perheenisä. Tuskin eläimen vaisto selviää ihmiselle koskaan. - cu-
- Anonyymi
Kyllä se on täysin varmaa että näin on. Koira voi tietää koska perheenjäsen tulee kotiin. Minulla oli lapsuudessa koira, joka tiesi koska tulen koulusta kotiin. Asuin maalla ja koulubussi pysähtyi joko minun kotini pihan portilla tai parinsadan metrin päässä kyläkaupalla riippuen siitä kummassa jäin pois. Koira odotti kotini aidan portilla ja jos bussi ei pysähtynyt siinä se juoksi kyläkaupan pysäkille vastaan.
- Anonyymi
Minä en usko että lemmikeillä on vaistoja hajujen pohjalta se koirakin aina suunnistaa..
- Anonyymi
Ei ainakaan minun koirani voinut hajujen pohjalta tietää koska koulubussi tulee, koska osasi mennä portille odottamaan ennen sen tuloa, eli sen sisäinen kello tiedotti bussin tulon.
Kyllähän mä uskon. Kun me olemme esim. matkalla, niin kissa tietysti tietää sen matkalle lähdön jo ennen kuin otetaan matkalaukut esille, alkaa käyttäytyä levottomasti. Kun on viikon sitten mun vanhemmilla hoidossa, niin sinä päivänä, kun olemme tulossa kotiin, menee odottamaan meidän ovelle jo ajoissa. (vanhemmat asuvat naapurissa).
Kun soitan matkoilta mun äidille, yleensä istuu aina silloin mun äidin sylissä (usein juuri tullut) ja alkaa kehrätä, kun kuulee mun äänen luurista.
- Anonyymi
Uskon että eläimillä voi olla uskomattoman tarkat aistit. Kyllä tyttöystävän kissa tiesi heti jos omistaja kävelee rappukäytävässä. Ja autojen äänet toki tunnistavat myös.
- Anonyymi
Niin toisaalta, en usko eläinillä olevan sen enempää älykkyyttä kuin yliopiston professoreillakaan.
Aika mysteerinen juttu on kylä, joskus voi tuntua että nuo eläimet muistavat itsensä sitten jos olet tehnyt jotain hyvää, tai paha heille. - Anonyymi
Kyllä uskon ja itse kokenut.
Meille tuli koira kun olin 12, ja se oli päivät kahdestaan äidin kanssa kun me muksut oltiin koulussa ja isä töissä.
Jos äiti lähti jonnekin, koira otti äidin villasukan ja makasi sen kanssa odottamassa. Ja aina vähän ennenkuin äiti ilmaantui portista pihaan, koira jo nousi ja alkoi tähyillä tielle. Eikä ollut mikään tietty ajankohta, saattoi mennä pitempi tai lyhyempi aika kun äiti oli poissa.
Äiti oli sille tärkein, vaikka kyllä se meitä kaikkia muitakin rakasti. Ihana otus.Joo, mulla vastaava kokemus kun yhdellä äxällä oli koira ja se kuulemma meni aina oven eteen odottamaan n.10min ennen kuin tulin, juuri kun olin töistä lähdössä mutta niin kaukana ettei voi kuulla tms. Se oli kyllä melko säännöllistä mutta joskus tais äxä ihmetellä että kun tulin poikkeavaan aikaan niin koira oli samalla tavalla silloinkin osannut alkaa odottamaan.
- Anonyymi
Harmaaritari kirjoitti:
Joo, mulla vastaava kokemus kun yhdellä äxällä oli koira ja se kuulemma meni aina oven eteen odottamaan n.10min ennen kuin tulin, juuri kun olin töistä lähdössä mutta niin kaukana ettei voi kuulla tms. Se oli kyllä melko säännöllistä mutta joskus tais äxä ihmetellä että kun tulin poikkeavaan aikaan niin koira oli samalla tavalla silloinkin osannut alkaa odottamaan.
Miks se äxä on äxä? Kumpi jätti?
Anonyymi kirjoitti:
Ei oikeastaan kumpikaan tai sitten kumpikin, olosuhteet vain olivat sellaiset ettei kannattanut jatkaa.
Anonyymi kirjoitti:
Harmis koittaa esittää että joku olis sen muka joskus huolinut... ikisinkkuneitsyen..
Wwuwuw kirjoitti:
Harmis koittaa esittää että joku olis sen muka joskus huolinut... ikisinkkuneitsyen..
Ja sua harmittaa kun edes oma koiro ei odota sua kotiin :D Minä taas olen niin k&k että muidenkn lemmikit tykkää ja odottaa :)
Harmaaritari kirjoitti:
Ja sua harmittaa kun edes oma koiro ei odota sua kotiin :D Minä taas olen niin k&k että muidenkn lemmikit tykkää ja odottaa :)
Ei nää meidän tapaukset ainakaan mitään tajua.. Silloin tietysti, jos jompi kumpi meistä tulee kotiin ovat ovella( kissa ei aina), mutta kyllä ne säntää sinne jostain rasahduksesta tai muusta äänestä..
Tuo selittäis tapauksen, jossa koira osasi antaa haukkumalla vastauksia erilaisiin laskutehtäviin, esim kertolaskuihin. Tutkijat tarkkailivat ettei omistaja anna mitään eleitä tai vinkkejä, mutta eivät löytäneet mitään. Toisaalta koira ei osannut kuitenkaan "vastata" oikein, kun laskutehtävän esitti joku muu henkilö.
Uuden tiedon esittäjiä on aina pilkattu.Ehkä se on niin että nuo jotka ei pysty puhumalla viestimään ovat sitten herkempiä lukemaan muilla tavoin.
- Anonyymi
Koirat kyllä voivat haistaa kuoleman, mutta tuokin on aivan vain heidän omiin aisteihin kuuloon ja hajuun perustuvaa, ei mitään intuitiota.
Mutta tuollainen on aika huvittavaa kun itsellä mökkipaikalla kirjosieppoja tulee pesimään pönttöön vuodesta toiseen samaan pönttöön joka on nenäni edessä, eikä niitä yhtään häiritse kun en kiusaa niitä ja on turvallinen paikka pesiä vuodesta toiseen.- Anonyymi
Jatkan hieman, niin nuo kirjosiepot ja poikasensa, kerrankin, höh menee istumaan talkavarsijousen nuolien päälle, kakkii sulkia jotta ei lennä kunnolla sitten se nuoli pitää putsata, mutta jos tulee nuolen eteen lennossa niin lävistää sellaisen pikkaisen linnun, kun nuoli menee lujempaa kuin puukonisko poliisin puukko liivin läpikin sitten :D
Kissat ainakin tietää odottaa, tiedän kokemuksesta. Ja vaistoavat muutenkin asioita. Kuten esimerkiski sen, että pakkaaminen tietää matkalle lähtöä ja silloin piiloudutaan.
Koiratkin vaistoavat. Ja siitä outoja otuksia, että jotkut niistä tuntuvat lukevan ihmisten ajatuksetkin. Mutta helpompia huijattavia kuin kissat :)- Anonyymi
Menee vähän sivuun mutta tuohon vaistoon liittyen, olin kerran tutun luona käymässä ja tuo sitten hetkeksi häipyi asioille ja jäin kämpälleen odottamaan hänen koiransa kanssa, joka oli entuudestaan jo tottunut minuun eikä piitannut sielläolostani mitenkään. No joo, istuin nojatuolissa kaikessa rauhassa, kunnes huomaamattani aloin ehkä nukahtamaan, vajosin jonkinlaiseen puoliuneen mutta osittain valveeseen, se oli jälkeenpäin tuumien vähän hämärä olotila, toisaalta ei tajuton muttei selvinpäinkään, muistan ainakin että korvissa humisi ja näkö oli sumea. No kuitenkin, heräsin selkeästi siihen, kun koira kävi kuonollaan tökkäämässä kerran kämmenselkääni ja tassutteli saman tien pois vaikka tuo ei muuten kertaakaan itteäni ole sitä ennen lähestynyt. Varmaan arkinen juttu monelle mutta jäi ittelleni hyvin mieleen. - cu-
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2011631
Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies
Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?581061Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän140964- 85922
- 61916
Tumman vihreä mercedes
Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,11810Martinan tarve valehdella.
Miksiköhän Martina valehtelee niin paljon,onko hän tietoinen siitä että valheistaan jää useimmiten kiinni? Esimerkkinä t268795Miksi tällainen pelottaa ja aiheuttaa joillakin ärtymystä?
"Sitoudun ystävien ja kollegoiden kanssa puuttumaan seksistisiin vitseihin ja vähättelyyn. Sanon ääneen, kun jokin ei ol75765Olisitko oikeasti valmis rikkomaan
Perheesi? En haluaisi sitä, mutta ne on teidän välisiä asioita. Voin olla sinulle vain kaverikin… ei paineita. Minä kesk61732Stubb munasi - Suomessa kuuluu liputtaa Suomen lipulla
Presidentinlinnan ja Mäntyniemen salkoihin nostettiin sateenkaariliput lauantaina. Suurin osa kansasta ei varmasti pidä342731