Vielä toisia provosoivat siihen
https://yle.fi/uutiset/3-11440758
Tämä on hyvin ikävää.
Nuoret tytöt tekevät itsemurhia
92
75
Vastaukset
Wuwi vastasi toisaalla tämä on vain netti miksi minä keskityn yhteen kuvaan. Vastaan koska se rikkoo minusta ihmisoikeuksia.
Netissä tapahtuu tyttöjen itsemurha viestit ,miksi minä välitän, wuwi mieti sitä, jos et vieläkään tajua.
https://keskustelu.suomi24.fi/t/16485702/persuloisia-ahdisti-seurakunnan-veisuu#comment-103387011
Tämä wuw käytös kertoo enemmän hänestä kuin minusta.
Onneksi olet rakas ystävä Harmaaritari harvemmin näin kun toinen kertoo sen.- Anonyymi
Onhan paini kyllä aika epäilyttävä laji mutta ei kai se nyt ihmisoikeuksia sentään riko?! Itse en kyllä ryhtyisi painimaan.
-pihis- Anonyymi kirjoitti:
Onhan paini kyllä aika epäilyttävä laji mutta ei kai se nyt ihmisoikeuksia sentään riko?! Itse en kyllä ryhtyisi painimaan.
-pihis-Paini ei ole epäilyttävä laji vaan noloja tilanteista levitys johon on joutunut.
Onhan painin seurauksista kuvia jossa on kädet väärissä paikoissa hätäsyydestä mutta tuollaisia kuvia ei saa levittää ilman asianomaisten lupia.Anonyymi kirjoitti:
-pihis-Lapseni painivat paljon, joten se ei ole mitenkää epäilyttävää.
- Anonyymi
valtakunta kirjoitti:
Lapseni painivat paljon, joten se ei ole mitenkää epäilyttävää.
Painissahan voi saada pallit naamalleen. On se epäilyttävää.
Anonyymi kirjoitti:
Sillon siitä ei julkaista kuvaa kyseisestä asiasta, jos kasvot näkyvät eikä lupaa levittää kuvaa.
Paini on harrastus eikä mitenkään epäilyttävä.Anonyymi kirjoitti:
Painiminen on kivaa olen itsekin paininut ja olen ollut solmussa, eiikä siinä ainakaan joutunut palleihin.
- Anonyymi
valtakunta kirjoitti:
Painiminen on kivaa olen itsekin paininut ja olen ollut solmussa, eiikä siinä ainakaan joutunut palleihin.
Älä kerro enempää...
Mutta kai sentään tiedät, että paini on kilpaurheilulaji? Ja se Wuppiksen kuva on kilpapainista. Anonyymi kirjoitti:
Älä kerro enempää...
Mutta kai sentään tiedät, että paini on kilpaurheilulaji? Ja se Wuppiksen kuva on kilpapainista.Noloja kuvia ei saa levittää.
https://fvl-fi-bin.directo.fi/@Bin/13b3ddfafb4c2330403966c0be2edabf/1595342369/application/pdf/175388/Kuvaus julkisella paikalla.pdfAnonyymi kirjoitti:
Älä kerro enempää...
Mutta kai sentään tiedät, että paini on kilpaurheilulaji? Ja se Wuppiksen kuva on kilpapainista.Mutta se ei mene jakeluun.🙄
- Anonyymi
valtakunta kirjoitti:
Noloja kuvia ei saa levittää.
https://fvl-fi-bin.directo.fi/@Bin/13b3ddfafb4c2330403966c0be2edabf/1595342369/application/pdf/175388/Kuvaus julkisella paikalla.pdfMiks Neumann on kuvassa poliisien kanssa 🤔? Aika nolo kuva.
- Anonyymi
valtakunta kirjoitti:
Mutta se ei mene jakeluun.🙄
Sulla ei mene monikaan asia jakeluun!!!
Minä ainakaan en edes tiedä, kuka/ketkä siinä Wuppiksen kuvassa on koska kuva on niin pieni.
Ja kysyn taas kerran, että etkö ole yhtään huolissasi siitä että Peris käyttää feikkiprofiileissaan esim. Juha Sipilän kuvaa, jonkun kuolleen rallikuskin kuvaa, jonkun belgialaisen "vauvanpotkijan" kuvaa (en ole koskaan sitä mainosta katsonut vaikka sitä on tänne linkitetty iät ja ajat)???
Mitähän tosiaan Juha Sipilä tykkäisi, jos tietäisi, että hänen kuvaansa käytetään jonkun kuvitteellisen "Timpan" profiilissa Suoli24-palstalla?! Anonyymi kirjoitti:
Sulla ei mene monikaan asia jakeluun!!!
Minä ainakaan en edes tiedä, kuka/ketkä siinä Wuppiksen kuvassa on koska kuva on niin pieni.
Ja kysyn taas kerran, että etkö ole yhtään huolissasi siitä että Peris käyttää feikkiprofiileissaan esim. Juha Sipilän kuvaa, jonkun kuolleen rallikuskin kuvaa, jonkun belgialaisen "vauvanpotkijan" kuvaa (en ole koskaan sitä mainosta katsonut vaikka sitä on tänne linkitetty iät ja ajat)???
Mitähän tosiaan Juha Sipilä tykkäisi, jos tietäisi, että hänen kuvaansa käytetään jonkun kuvitteellisen "Timpan" profiilissa Suoli24-palstalla?!Se on pieni koska on tehty ilmoitus ylläpidolle, josta se valittaa kun valitin sitä ennen👍🏼
- Anonyymi
valtakunta kirjoitti:
Se on pieni koska on tehty ilmoitus ylläpidolle, josta se valittaa kun valitin sitä ennen👍🏼
Saisko saman selkokielellä, kiitos.
Etkä edelleenkään kommentoinut noita Periksen feikkiprofiilien kuvia. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Etkä edelleenkään kommentoinut noita Periksen feikkiprofiilien kuvia.Johtuu siitä kun valtakunta pitää periksestä. Siksi ei kommentoi.
Anonyymi kirjoitti:
Etkä edelleenkään kommentoinut noita Periksen feikkiprofiilien kuvia.Miksi et itse kommentoi perikselle, jonka olen nähnyt tainut olla vain auton kuva, jos sinua se harmittaa.
Katso minä en ihan kaikesta valita vain selkeistä tapauksista. Missä koen tuskaa toisenpuolesta, , en ole lakimies tai viranomainen.- Anonyymi
valtakunta kirjoitti:
Miksi et itse kommentoi perikselle, jonka olen nähnyt tainut olla vain auton kuva, jos sinua se harmittaa.
Katso minä en ihan kaikesta valita vain selkeistä tapauksista. Missä koen tuskaa toisenpuolesta, , en ole lakimies tai viranomainen.Anteeksi mutta kenen puolesta nyt tunnet tuskaa???
Minä tunnen tuskaa sen kuolleen rallikuskin omaisten puolesta 😥 Anonyymi kirjoitti:
Anteeksi mutta kenen puolesta nyt tunnet tuskaa???
Minä tunnen tuskaa sen kuolleen rallikuskin omaisten puolesta 😥En tiedä ketään rallikuskia.
- Anonyymi
valtakunta kirjoitti:
Miksi et itse kommentoi perikselle, jonka olen nähnyt tainut olla vain auton kuva, jos sinua se harmittaa.
Katso minä en ihan kaikesta valita vain selkeistä tapauksista. Missä koen tuskaa toisenpuolesta, , en ole lakimies tai viranomainen.Tunnet tuskaa sen painijan puolesta ja siksi valitit? Ei saakeli :D
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tunnet tuskaa sen painijan puolesta ja siksi valitit? Ei saakeli :D
Niinpä 🙄. Kuka se painija edes on??
Anonyymi kirjoitti:
Tunnet tuskaa sen painijan puolesta ja siksi valitit? Ei saakeli :D
Mitä asiasta voisi sanoa, toistaa itseään.
https://keskustelu.suomi24.fi/t/16483483/eikohan-joku-mies-maksa#comment-103361053- Anonyymi
valtakunta kirjoitti:
Mitä asiasta voisi sanoa, toistaa itseään.
https://keskustelu.suomi24.fi/t/16483483/eikohan-joku-mies-maksa#comment-103361053Kysyn nyt vielä kerran: kuka se painija on? Onko suomalainen? Lukeeko Suoli24 palstaa??
Anonyymi kirjoitti:
Kysyn nyt vielä kerran: kuka se painija on? Onko suomalainen? Lukeeko Suoli24 palstaa??
Eihän minun tarvitse tietää kuka on.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kysyn nyt vielä kerran: kuka se painija on? Onko suomalainen? Lukeeko Suoli24 palstaa??
Tämän minäkin haluaisin tietää.
- Anonyymi
valtakunta kirjoitti:
Eihän minun tarvitse tietää kuka on.
No miksi sitten "tunnet tuskaa" hänen puolestaan??
Anonyymi kirjoitti:
No miksi sitten "tunnet tuskaa" hänen puolestaan??
Asetun toisen tilaan kuin olen kertonut.
Enkä haluisi edes lapsistani julkaista tuollaista loukkaavaa kuvaa.
https://keskustelu.suomi24.fi/t/16483483/eikohan-joku-mies-maksa#comment-103361053
En ymmärrä miten ihmeessä se on vaikea ymmärtää.- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Anteeksi mutta kenen puolesta nyt tunnet tuskaa???
Minä tunnen tuskaa sen kuolleen rallikuskin omaisten puolesta 😥Minä taas tunnen suurta kun wuppiksen upea painikuva poistettiin. Itsekkäästi toimittu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä taas tunnen suurta kun wuppiksen upea painikuva poistettiin. Itsekkäästi toimittu.
Suurta tuskaa.
- Anonyymi
valtakunta kirjoitti:
Asetun toisen tilaan kuin olen kertonut.
Enkä haluisi edes lapsistani julkaista tuollaista loukkaavaa kuvaa.
https://keskustelu.suomi24.fi/t/16483483/eikohan-joku-mies-maksa#comment-103361053
En ymmärrä miten ihmeessä se on vaikea ymmärtää.Ajattelitko miltä wuppiksesta saattoi tuntua kun menit poistattamaan sen kuvan?
Vai ajattelitko vain omaa "tuskaasi"? Anonyymi kirjoitti:
Ajattelitko miltä wuppiksesta saattoi tuntua kun menit poistattamaan sen kuvan?
Vai ajattelitko vain omaa "tuskaasi"?Kuule kyllä se on tuska sen ihmisen miehen puolella, eikä sinun itsekkyyden puolella Katsella toisten kärsimyksiä, kassit ei roiku tuollain jos on alushousut on tekemällä tehty nöyryytys kuva.
- Anonyymi
moni korkeastikoulutetun lapsi miettii ja tekee itsemurhia ja varmasti moni tyttö miettii hän on nainen eikä henkilö tai muu sukupuolinen ja koulussa valistetaan lesboseksiä ainoana oikeana seksinä ym ym niin moni tyttö sekoaa eli he haluavat olla normaaleita naisia ei korkeastikoulutettuja jännine elämineen ja luonnottomuutta ja sairautta ja tässäkin tapauksessa tyttö kaipasi ehjää perhettä jossa isä ja äiti ja rakastava perhe eikä äiti ja tinderimiehet
Minäkin pinteessä olen ollut nuorena ja itsetuhoinen.
Joten ymmärrän todella paljon itsetuhoisuus tulee yleensä siitä ympäristö on paha ja välinpitämätön, eikä keskusteluja.
Ajatteli ettei kukaan olisi huolehtinut hänestä kun 18 vuotta täyttää.
” Andrine täyttää muutaman viikon päästä 18. Häntä on palloteltu vuosikausia järjestelmässä, psykiatriseen laitokseen ja ulos, pohdittu, kuka hänestä huolehtisi.
Itse hän pelkää kuitenkin eniten tätä: että joutuu pian itse pitämään huolta itsestään. Jo kaksi vuotta sitten on todettu, että hän on erityisen haavoittuvainen suurissa muutoksissa.
Norjan yleisradioyhtiön näkemässä raportissa lukee: "Hän tarvitsee turvallisuutta ja jatkuvuutta. Hänen vahingollinen käyttäytymisensä lisääntyy, kun kotiuttaminen lähestyy. Hän kertoo, ettei näe juurikaan mahdollisuuksia tulevaisuudessa, ajatukset itsemurhasta tulevat usein."
Siitä huolimatta Andrinelle kerrotaan vuoden 2017 alkupäivinä, ettei hänelle voida taata paikkaa Jentesprangetissa sen jälkeen, kun hän on täyttänyt 18. Se pelottaa Andrinea hirveästi. Hän on viimein paikassa, jossa viihtyy.
” Hänen oli vaikea käsitellä tunteitaan etenkin silloin, kun elämä tuntui vaikealta. Hän saattoi vajota pohjattomaan suruun ja kriisiin syistä, jotka suurimmalle osalle ihmisistä olisivat pikkuasioita.”
"Kaikki on valmista. Hitto, Andrine, tee se. Tee se! Älä välitä inhottavasta tunteesta vatsassasi. Lopeta pillitys. Kukaan ei kuitenkaan välitä."”
”
Hän haluaa kertoa Andrinen tarinan, jotta Instagramin suljettu yhteisö paljastuu. Hänen mielestään se on vaarallinen.
– Siellä ei ole minkäänlaista ylläpitoa. Kaikki ei olisi mennyt niin pieleen, jos Andrinella ei olisi ollut nettiyhteisöään.”
- Anonyymi
Me emme voi näitä tyttöjä pelastaa täältä käsin.
- Anonyymi
Jos haluat auttaa tee jotain konkreettista. Nämä linkit ei johda mihinkään.
Niih täälläkin on itsensätuhoaja ollut joka saanut tapoja miten tappaa itsensä kuin myös kehotettu tappamaan itsensä, jotenkin hyvin empaattikyvytöntö menoa täällä.
Olen kehottanut aina pysymään hengissä.
Ikäviä juttuja. Nuo tuollaiset itsariyhteisöt kyllä pitäisi olla poliisin suljettavissa kun ei niistä ole kuin haittaa.
Noiden itsari yhteisöihin pitäisi liittää ihmisiä jotka tukee mielenterveyttä ja auttaa pois itsetuhoisuudesta. Asioissa pitäisi mennä auttaa ja varmistaa että heitä tuetaan. iso terapia keskustelu nähdä maailma valoisena ja ihmiset jotka on vahingollisia muillekin otettava pois sieltä yksityisterapiaan.
Näin olen hyöty voi olla suurempi kuin moni tännekin tulee vain sen vuoksi, mistä saa myös lämpöä kuin myös tuskasta huolimatta palaamme tänne.valtakunta kirjoitti:
Noiden itsari yhteisöihin pitäisi liittää ihmisiä jotka tukee mielenterveyttä ja auttaa pois itsetuhoisuudesta. Asioissa pitäisi mennä auttaa ja varmistaa että heitä tuetaan. iso terapia keskustelu nähdä maailma valoisena ja ihmiset jotka on vahingollisia muillekin otettava pois sieltä yksityisterapiaan.
Näin olen hyöty voi olla suurempi kuin moni tännekin tulee vain sen vuoksi, mistä saa myös lämpöä kuin myös tuskasta huolimatta palaamme tänne.No joo, voisi sekin toki auttaa mutta voisi olla myös aika raskasta niille auttajille. Kun ei kaikkia voisi kuitenkaan auttaa ja näkisi sitä tuskaa siellä se olisi melko vaikea toimintaympäristö. En tosiaan tiedä mikä tuossa paras olisi, noille tytöille varmaan se olisi jos/kun voisivat vähän positiisvisemmassa ympäristössä toimia.
No nyt pitää lähtä nukkuun, hyviä öitä kuitenkin ja mukava etttä välität.Harmaaritari kirjoitti:
No joo, voisi sekin toki auttaa mutta voisi olla myös aika raskasta niille auttajille. Kun ei kaikkia voisi kuitenkaan auttaa ja näkisi sitä tuskaa siellä se olisi melko vaikea toimintaympäristö. En tosiaan tiedä mikä tuossa paras olisi, noille tytöille varmaan se olisi jos/kun voisivat vähän positiisvisemmassa ympäristössä toimia.
No nyt pitää lähtä nukkuun, hyviä öitä kuitenkin ja mukava etttä välität.Onhan se merkittävää tietää missä ne asuvat, että saavat tukea ulkoa kuin myös ryhmän kautta.
Hyviä öitä sinullekin, kiitos sinulle että ymmärrät.
- Anonyymi
Hesarissa oli eilen n. 200- kiloinen parikymmpinen nainen, jolla on eläkepaperit vetämässä. Sekö on yhteiskunnalle ja veronmaksajille sitten parempi asia.
- Anonyymi
Tytöllä näyttää olleen normaalinoloinen lapsuus mutta mikä on se alkuperäinen syy miksi hän alkoi viilteleään itseänsä? Syy viiltelemiseen on yleensä yritys käsitellä henkistä ahdistusta fyysisellä kivulla. Viiltelyn taustalla on usein vihan ja toivottomuuden tunteita itseä ja muita kohtaan. Moni viiltelyyn turvautuva on kokenut lapsuudessaan jotain erityisen ahdistavaa, kuten väkivaltaa.
Itseään vahingoittavat nuoret ovat selittäneet viiltelyä muun muassa seuraavilla syillä:
Henkisen paineen purkaminen: virtaavan veren kuvitellaan vievän mukanaan ahdistuksen. Viiltämisen aiheuttava tuska saa tuntemaan itsensä eläväksi, kun muuten on tyhjä olo. Itsensä rankaiseminen kärsittäessä häpeän tai syyllisyyden tunteista.
Avun hakeminen puhumalla koetaan liian vaikeaksi: viiltelemällä osoitetaan omaa ahdistusta ja toivotaan haavat näkevien ymmärtävän avuntarve.
Kontrollin tunteen tavoittelu edes jotenkin, jos muilla elämänalueilla sen kokee olevan hankalaa.
Minkä tyttöjen elämässä pitäisi muuttua, jotta he eivät enää vahingoittaisi itseään?
AsianVierestä- Anonyymi
Itse en ole viillellyt itseäni mutta toisessa käsivarressani näkyy edelleen muistot kun koulussa harpilla raaputin käsivarteeni pieniä haavoja, koska oli paha olla koulussa. En ollut mitenkään suosittu vaikka onneksi mulla oli muutama "oma" kaveri.
-pihis- Kyllä minulla oli yksi kertaisesti halu kuolla..
Joten kuulin jälkeen päin ettei sivuviilloista kuole ja kerroin näin myös lääkäreille että halusin vain viilellä että tiesin etten kuole siihen vaikka en tiennyt kun tein sen, etten joudu pysyvästi laitokseen.
Viiltely johtui vain sen hetkisestä elämän tilanteesta ei lapsuudesta, koska asuin pakosta toisen kanssa, josta pois pääsy oli vain kuolema ,erotessa olisi ollut hänen halu tappaa itsensä josta aiemmin päätyi teholle kun yritin erota.
- Anonyymi
Ei tuollaiset jutut ole mitenkään verrannollisia Wuppiksen proliilikuvaan, jossa on painijoita (urheilukuva!
-pihis-Myös ylläpito on pitänyt kuvan asiattomana, joten on ikävää ettette ymmärrä ettei kyse ole vain ainoastaan painista ainoastaan vaan vähättelette asiaa. Kuvaa ei saa julkaista jos nolossa tilassa.
Oli kyseessä nolo nukkumiskuva , jota sanotte toinen nukkuun tai ihan mikä tahansa itsensä aiheutettu nolo tilanne josta saa räpsähtettyä
Kuvan.
Ilman asianomaisen lupaa kuvaa ei saa lähettää joka on tunnistettavissa kuvasta näin yksinkertaiset säännöt.- Anonyymi
valtakunta kirjoitti:
Myös ylläpito on pitänyt kuvan asiattomana, joten on ikävää ettette ymmärrä ettei kyse ole vain ainoastaan painista ainoastaan vaan vähättelette asiaa. Kuvaa ei saa julkaista jos nolossa tilassa.
Oli kyseessä nolo nukkumiskuva , jota sanotte toinen nukkuun tai ihan mikä tahansa itsensä aiheutettu nolo tilanne josta saa räpsähtettyä
Kuvan.
Ilman asianomaisen lupaa kuvaa ei saa lähettää joka on tunnistettavissa kuvasta näin yksinkertaiset säännöt.Etkö sinä ymmärrä et se painikuva on netissä ihan vapaassa jakelussa? Tuokin kuva löytyy eri huumorisivustoilta. Ainoa joka siitä kuvasta loukkaantuu olet sinä ja ylläpito poisti sen siksi kun sinä ilmoitit siitä.
Sitä paitsi itse kuvan päähenkilötkin varmasti nauroivat kuvalle jälkeenpäin.
Arvaan että sinulla on jotain hampaankolossa wuppista vastaan ja nyt sinulla oli tilaisuus kostaa. Sinun motiivisi poistattaa kuva oli henkilökohtainen kauna. Anonyymi kirjoitti:
Etkö sinä ymmärrä et se painikuva on netissä ihan vapaassa jakelussa? Tuokin kuva löytyy eri huumorisivustoilta. Ainoa joka siitä kuvasta loukkaantuu olet sinä ja ylläpito poisti sen siksi kun sinä ilmoitit siitä.
Sitä paitsi itse kuvan päähenkilötkin varmasti nauroivat kuvalle jälkeenpäin.
Arvaan että sinulla on jotain hampaankolossa wuppista vastaan ja nyt sinulla oli tilaisuus kostaa. Sinun motiivisi poistattaa kuva oli henkilökohtainen kauna.” Arvaan että sinulla on jotain hampaankolossa wuppista vastaan ja nyt sinulla oli tilaisuus kostaa. Sinun motiivisi poistattaa kuva oli henkilökohtainen kauna.”
Meillä ei ole ollut mitään kaunaa ollut keskenään.
”Etkö sinä ymmärrä et se painikuva on netissä ihan vapaassa jakelussa? Tuokin kuva löytyy eri huumorisivustoilta. Ainoa joka siitä kuvasta loukkaantuu olet sinä ja ylläpito poisti sen siksi kun sinä ilmoitit siitä.
”
Liitä kasvosi siihen, julkaise täällä.
Voimme nauraa silloin yhdessä kuvalle.- Anonyymi
valtakunta kirjoitti:
” Arvaan että sinulla on jotain hampaankolossa wuppista vastaan ja nyt sinulla oli tilaisuus kostaa. Sinun motiivisi poistattaa kuva oli henkilökohtainen kauna.”
Meillä ei ole ollut mitään kaunaa ollut keskenään.
”Etkö sinä ymmärrä et se painikuva on netissä ihan vapaassa jakelussa? Tuokin kuva löytyy eri huumorisivustoilta. Ainoa joka siitä kuvasta loukkaantuu olet sinä ja ylläpito poisti sen siksi kun sinä ilmoitit siitä.
”
Liitä kasvosi siihen, julkaise täällä.
Voimme nauraa silloin yhdessä kuvalle.Ai ei vai? Mikäs hyökkäys tuo alhaalla oleva kommentti sitten on?
"Tämä wuw käytös kertoo enemmän hänestä kuin minusta."
Jos tuo sama kuva olisi ollut Harmiksen profiilikuvana et olisi tehnyt mitään. Olisit antanut olla. Anonyymi kirjoitti:
Ai ei vai? Mikäs hyökkäys tuo alhaalla oleva kommentti sitten on?
Jos tuo sama kuva olisi ollut Harmiksen profiilikuvana et olisi tehnyt mitään. Olisit antanut olla.Se on käyttäytynyt huonosti kun olen asiasta kertonut kuvasta että ongelma on vain kuva jonka sanomisesta on herpaantunut ja jauhaa sitä.
- Anonyymi
valtakunta kirjoitti:
Myös ylläpito on pitänyt kuvan asiattomana, joten on ikävää ettette ymmärrä ettei kyse ole vain ainoastaan painista ainoastaan vaan vähättelette asiaa. Kuvaa ei saa julkaista jos nolossa tilassa.
Kuvan.
Ilman asianomaisen lupaa kuvaa ei saa lähettää joka on tunnistettavissa kuvasta näin yksinkertaiset säännöt."Kuvaa ei saa julkaista jos nolossa tilassa."
Sano tuo sille kuvaajalle joka sen painikuvan on alunperin ottanut. Anonyymi kirjoitti:
Jos tuo sama kuva olisi ollut Harmiksen profiilikuvana et olisi tehnyt mitään. Olisit antanut olla.Olet täynnä oletuksia, mitkä ei ole tosia.
Wuw voi itsekin voi kertoa ettei meillä ole kahnauksia ollut,
Kyllä asia on lähtöisin vain tästä kuvasta.
Se viesti oli wuwille että näkee kuinka huonosti käyttäytyy. Kun minä en lähde siihen linjalle minun seuraava kuin asiassa jatkat on seuraava stoppi ilmoitus poliisille mustamaalauksesta.Anonyymi kirjoitti:
"Kuvaa ei saa julkaista jos nolossa tilassa."
Sano tuo sille kuvaajalle joka sen painikuvan on alunperin ottanut.Sepä siinä sitä ei saa levittää kun näkee itsekin ettei halusi olla siinä tilanteessa.
Kuvaaja ei saa levittää jos ei ole oikeuksia mutta myös risumiehen levitettiin vaikka ei ollut oikeutta.- Anonyymi
valtakunta kirjoitti:
Sepä siinä sitä ei saa levittää kun näkee itsekin ettei halusi olla siinä tilanteessa.
Kuvaaja ei saa levittää jos ei ole oikeuksia mutta myös risumiehen levitettiin vaikka ei ollut oikeutta."Kuvaaja ei saa levittää jos ei ole oikeuksia.. "
Kuvaajalla on oikeudet omiin kuviinsa. Kyseessä on urheilukuva, kuvaaja on saattanut napsia kymmeniä kuvia tuosta painimatsista ja tuo on vain yksi niistä.
Nostat metelin ihan naurettavasta asiasta. Anonyymi kirjoitti:
"Kuvaaja ei saa levittää jos ei ole oikeuksia.. "
Kuvaajalla on oikeudet omiin kuviinsa. Kyseessä on urheilukuva, kuvaaja on saattanut napsia kymmeniä kuvia tuosta painimatsista ja tuo on vain yksi niistä.
Nostat metelin ihan naurettavasta asiasta.Kuvaa ei saa levittää ilman asianmukaista lupaa ja kuvaajalla joka kuvan ottanut sen kuvaa ei saa muut levittää, jos ei ole lupaa levittää.
Yms yms yms. Lue ohjeet.- Anonyymi
valtakunta kirjoitti:
Olet täynnä oletuksia, mitkä ei ole tosia.
Wuw voi itsekin voi kertoa ettei meillä ole kahnauksia ollut,
Kyllä asia on lähtöisin vain tästä kuvasta.
Se viesti oli wuwille että näkee kuinka huonosti käyttäytyy. Kun minä en lähde siihen linjalle minun seuraava kuin asiassa jatkat on seuraava stoppi ilmoitus poliisille mustamaalauksesta.Anna mun kaikki kestää🤦♀️ 🤦♂️
Anonyymi kirjoitti:
"Kuvaaja ei saa levittää jos ei ole oikeuksia.. "
Nostat metelin ihan naurettavasta asiasta.Lueppa ohjeet🥱
- Anonyymi
valtakunta kirjoitti:
Kuvaa ei saa levittää ilman asianmukaista lupaa ja kuvaajalla joka kuvan ottanut sen kuvaa ei saa muut levittää, jos ei ole lupaa levittää.
Yms yms yms. Lue ohjeet.Et vieläkään ymmärrä? Kyseessä on ihan tavallinen urheilukuva painimatsista. Kuvaajan ei tarvitse kysyä painijoilta lupaa kuvansa julkaisemiseen.
Eihän lätkäpeleissäkään kysytä lupaa jokaiselta pelaajalta saako heidän kuvansa julkaista. Anonyymi kirjoitti:
Et vieläkään ymmärrä? Kyseessä on ihan tavallinen urheilukuva painimatsista. Kuvaajan ei tarvitse kysyä painijoilta lupaa kuvansa julkaisemiseen.
Eihän lätkäpeleissäkään kysytä lupaa jokaiselta pelaajalta saako heidän kuvansa julkaista.Lue ohjeet.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos tuo sama kuva olisi ollut Harmiksen profiilikuvana et olisi tehnyt mitään. Olisit antanut olla.Jos se olis ollu Harmiksen profiilikuvassa ni Valtis olis silmät kiiluen kysynyt, että onko kuvassa olevat pallit Harmiksen...
- Anonyymi
Itse en kyllä ymmärrä miksi laitoksen työntekijöillä ei ole valtaa ottaa puhelinta pois tai rajoittaa sen käyttöä? Jos on selvästi havaittavissa, että nuori pyörii netissä sivuilla jotka pahentavat oloa? Tai yleensäkin esim. Instagramissa ihminen pystyy luomaan elämästään vaikkaoa positiivisemman kuvan, mitä se oikeasti on. Plus että monien nuorten Instat ovat varsin pinnallisia "herutuskuvineen" (tissi ja perse)
-pihis-- Anonyymi
Hyvä ajatus, back to real life voisi auttaa.
AsianVierestä
- Anonyymi
Jos vain voisin muuttua nuoreksi naiseksi, masennukseni paranisi heti täysin.
- Anonyymi
Kun tytöt saa jännämieheltä kasvatusta niin ne voivat huoosti ja tekevät itsareita. Naiset tekee siis lapsia jännämiesten kanssa ja niistä tulee tuollaisia .
- Anonyymi
Voin kertoo että nuorena asuin itsekkin lastenkodissa jossa oli myös minun ikäisiä paljon. Ei kukaan vaikuttanut masentuneelta. Oli siel muutama vajakki mies ja yks hirtti itsensä jossain ja toinen oli sen verran sekkaisin että se siirrettiin johokin muualle. Mut kaikki muut oli normaaleja tyyppejä joilla ei ollut vanhempia jotka huolehtii .
Oma äiti juopotteli ja ei se minusta välittäyt joten jouduin lastenkotiin. Sain kuitenkin siellä kaiken melkein mitä halusin, oli harrastuksia ja kavereita, tyttöjä sain ja seksiä ja koen viettäneeni melko normaalin nuoruuden. Toki me nuoret siellä biletettiin aina jossain rannalla tai jossain juotiin keskikaljaa ja suhteita luotiin. Yks sen aikainen tyttö, nyt siis nainen yli 40 v asuu tälläkin hetkellä tuossa toisessa kerroksessa, siitä on 25 vuotta aikaa kun lastenkodista lähdin omilleni.Noh nuoruuteen ei kuulu kaljattelu.mutta on hyvä että on hyviä kokemuksia enemmänkin tämä nuori teki siitä syystä
koska turvallisuuden tunne loppuu.
” Andrine täyttää muutaman viikon päästä 18. Häntä on palloteltu vuosikausia järjestelmässä, psykiatriseen laitokseen ja ulos, pohdittu, kuka hänestä huolehtisi.
Itse hän pelkää kuitenkin eniten tätä: että joutuu pian itse pitämään huolta itsestään. Jo kaksi vuotta sitten on todettu, että hän on erityisen haavoittuvainen suurissa muutoksissa.
Norjan yleisradioyhtiön näkemässä raportissa lukee: "Hän tarvitsee turvallisuutta ja jatkuvuutta. Hänen vahingollinen käyttäytymisensä lisääntyy, kun kotiuttaminen lähestyy. Hän kertoo, ettei näe juurikaan mahdollisuuksia tulevaisuudessa, ajatukset itsemurhasta tulevat usein."- Anonyymi
valtakunta kirjoitti:
Noh nuoruuteen ei kuulu kaljattelu.mutta on hyvä että on hyviä kokemuksia enemmänkin tämä nuori teki siitä syystä
koska turvallisuuden tunne loppuu.
Norjan yleisradioyhtiön näkemässä raportissa lukee: "Hän tarvitsee turvallisuutta ja jatkuvuutta. Hänen vahingollinen käyttäytymisensä lisääntyy, kun kotiuttaminen lähestyy. Hän kertoo, ettei näe juurikaan mahdollisuuksia tulevaisuudessa, ajatukset itsemurhasta tulevat usein."Nuoruuteen nimenomaan kuuluu rajojen testailu ja uusien asioiden kokeilu, mm. se kaljoittelu.
- Anonyymi
Pistin koko aloituksesi poistoon, koska se on loukkaava ja levittää väkivaltaa.
otan ylös joten ilmoittaja otetaan sitten myös huomioon kun vääristä ilmoituksista joutuu kärsimään.
- Anonyymi
valtakunta kirjoitti:
otan ylös joten ilmoittaja otetaan sitten myös huomioon kun vääristä ilmoituksista joutuu kärsimään.
Miten sinä kärsit vääristä ilmoituksista?
- Anonyymi
Hei, tiedättekö, että ukot ne vasta itsemurhia haluu tehdäkin. Iästä riippumatta ja aina, parvekkeella, saavat ajatuksen parvekkeelta hyppäämisestä. Onko tuo joku koronaviruksen tapainen tauti?
Nuoret tytöt. Ja nuoret pojat.
Ja kaikenikäiset lapsista aikuisiin ja vanhuksiin.
Ongelma ei tähän saakka ole niinkään ole ollut se, että itsemurhaa ihannoidaan tai siihen kannustetaan. Jos se jonkun mielestä on pakopaikka, niin sen tuoma ajatus saattaa muuttua myös pakkomielteiseksi ajatteluksi.
Itselleni tuli mieleen se, että kuka tahansa voi koukkuuntua mihin tahansa - tietyssä elämäntilanteesaan. Miksei siis itsemurha-ajatukseen. Silloin tälläinen ideaa ihannoiva tai keskusteleva ryhmä on oivallinen paikka saada oma heimoveljes- tai sisarruskunta ymmärtämään omaa riippuvuuttaan.
Meillä jokaisella, mutta etenkin nuorilla on tarve kuulua johonkin, olla osa jotakin ryhmittymää ja ideologiaa. Miten pitkälti se vie mukanaan, ei osata ennakoida tai ymmärretä että se voi muuttua myös pakkomielteiseksi ajatteluksi tai riippuvaisuudeksi. Haavoittuvat ihmiset ovat osa tuota ryhmää, jotka ovat herkempiä manipuloitavaksi tai manipuloi itseään idealogiaan.
Esimerkkinä muista ryhmistä: lapsisotilaat, itsemurhapommittajat, terroristit, lahkot, seksuaaliset, poliittiset ja militaristit ryhmät, addiktit, jne.
Tätä on vaikea lääkkein ja tehokkaankaan terapian turvin hoitaa. Aina syy ei ole ulkopuolella, vaan addiktoituneella on nimetty se ulkoaohjattu syy, mikä ajaa hänet tekoihin. Hän siis pyyhkii pois itsevastuunsa, ehkei edes näe omaa rooliaan siinä, keskenkasvuisena. Ja unohtaa ne lukuisat keinot, joilla on häntä on yritetty auttaa.
Jokainen aikuinen on vastuussa siitä, millainen jälkipolvesta tulee. On myös käytettävä aikaa siihen, miten saada lapsille ja nuorille turvallisemmeksi nuo yhteenkuuluvaisuuden piirit. Hyvin harvalla on käsitystä siitä, mitä kaikkia mahdollisia väyliä erilaisiin tuhoisiinkiin ryhmiin lapsilla ja nuorilla on käytettävissä.Minä en usko koukuttumiseen itsemurha-ajatuksiin, silloin on paha olla oman kokemuksen mukaan enemmän tämäkin päätti hetkensä vain ettei ole hänen ajatuksissaan tulevaisuuden valoa.
Aina oireet alkoi kotoutumisen ajankohtana ja nyt oli viimeinen kerta, jos oltais oltu tarkempia, oltais tiedostettu ulkopuolelta paremmin.valtakunta kirjoitti:
Minä en usko koukuttumiseen itsemurha-ajatuksiin, silloin on paha olla oman kokemuksen mukaan enemmän tämäkin päätti hetkensä vain ettei ole hänen ajatuksissaan tulevaisuuden valoa.
Aina oireet alkoi kotoutumisen ajankohtana ja nyt oli viimeinen kerta, jos oltais oltu tarkempia, oltais tiedostettu ulkopuolelta paremmin.Viiltelyhän koukuttaa, esimerkkinä.
Myös fantasia itsemurhasta voi koukuttaa.
Mutta kuten kenelle tahansa addiktille, jokin asia saattaa laukaista tietyn mekanismin esiin. Kuten juomaan tai sarjamurhaamaan esimerkiksi.
Epäilen, että pahaan oloonkiin voi koukuttua, niin älyttömältä se voi kuulostaakin. Se on pakopaikka.
Mutta se on totta, että lasten ja nuorten ennaltaehkäisevä mielenterveys- ja sosiaalityö on edelleen pienen vauvan tossuissa. Se on riittämätön, ei palvele kaikkia tarvitsevia, eikä ota huomiooon muuttuvia tilanteita.
Asia joka olisi pitänyt laittaa paremmin kuntoon jo vuosikymmeniä sitten. Mutta silloinhan tietoa oli liian vähän, sekä ymmärrystä. Eikä edelleenkään kaikilla aikuisella ole sitä ymmärrystä, miten pahoinvoipia tämän päivän lapset ja nuoret ovat. Se suorastaan syyllistävät nämä siitä, miten helppoa heidän elämänsä on tänä päivänä.
Mutta kun se elämä ei ole millään tavalla verrattavissa vuosikymmenien välillä.- Anonyymi
elisakettu kirjoitti:
Viiltelyhän koukuttaa, esimerkkinä.
Mutta kuten kenelle tahansa addiktille, jokin asia saattaa laukaista tietyn mekanismin esiin. Kuten juomaan tai sarjamurhaamaan esimerkiksi.
Epäilen, että pahaan oloonkiin voi koukuttua, niin älyttömältä se voi kuulostaakin. Se on pakopaikka.
Mutta se on totta, että lasten ja nuorten ennaltaehkäisevä mielenterveys- ja sosiaalityö on edelleen pienen vauvan tossuissa. Se on riittämätön, ei palvele kaikkia tarvitsevia, eikä ota huomiooon muuttuvia tilanteita.
Asia joka olisi pitänyt laittaa paremmin kuntoon jo vuosikymmeniä sitten. Mutta silloinhan tietoa oli liian vähän, sekä ymmärrystä. Eikä edelleenkään kaikilla aikuisella ole sitä ymmärrystä, miten pahoinvoipia tämän päivän lapset ja nuoret ovat. Se suorastaan syyllistävät nämä siitä, miten helppoa heidän elämänsä on tänä päivänä.
Mutta kun se elämä ei ole millään tavalla verrattavissa vuosikymmenien välillä.Vieläkin on paljon ihmisiä jotka ajattelevat että ihmisten ongelmat ovat vain itsekurin puutetta, että jokainen asia korjaantuu sillä että vain ottaa itseään niskasta kiinni.
Ja siis onhan se totta että moni harmia ja surua aiheuttava asia on korjattavissa, tai ainakin paikattavissa, omalla oikeanlaisella aktiivisuudella. Mikä ei siltikään tarkoita että vain tahto riittäisi. elisakettu kirjoitti:
Mutta kun se elämä ei ole millään tavalla verrattavissa vuosikymmenien välillä.kipu koukuttaa joitain mutta ne tekee nautinnosta.
Viiltely huvikseen voi olla tätä mutta fantasioida itsemurhasta epäilen kovin.
Pahaan oloon ei koukutu , mutta jotkut nauttii toisten kärsimyksistä.
Siihen uskon pahasta olosta pyritään ulos, nuorella on vielä suppea käsityskyky ja herkemmin itsensä aliarvioimaan ja tarvitsee joskus enemmän tukea että saa asiansa järjestykseen.Anonyymi kirjoitti:
Vieläkin on paljon ihmisiä jotka ajattelevat että ihmisten ongelmat ovat vain itsekurin puutetta, että jokainen asia korjaantuu sillä että vain ottaa itseään niskasta kiinni.
Ja siis onhan se totta että moni harmia ja surua aiheuttava asia on korjattavissa, tai ainakin paikattavissa, omalla oikeanlaisella aktiivisuudella. Mikä ei siltikään tarkoita että vain tahto riittäisi.Joo, erityisesti masentunut hyvänä esimerkkinä.
Ihan vain teoriassa ajattelin, että mikseikö itsevihaankiin voisi koukuttautua.
Mutta olipa ongelman aiheuttaja mitä tahansa, tämä syyllistäminen ei ole oikea lähestymistapa. Ei se toimi sen paremmin tupakoitsijalle, syömishäiriöstä kärsivälle kuin masentuneellekaan. Tuskin sille sarjamurhaajallekaan.
Luulen, ettei vain ole keksitty vielä tarpeeksi apukeinoja näihin.
Ja juuri siksi en voi täysin ymmärtää sen ulkotahonkaan syyllistämistä. Miten voi auttaa toista, kun tietoakaan ei ole tarpeeksi?- Anonyymi
elisakettu kirjoitti:
Mutta kun se elämä ei ole millään tavalla verrattavissa vuosikymmenien välillä.Pitkään laitoksessa tai laitosmaisessa ympäristössä kasvanut nuori tarvitsee vahvan tuen itsenäisen elämän ja arjen rullaamiseen. Onhan sanomattakin selvää, että alle ja yli 18 vuotiaat eivät asu samassa tuetun asumisen yksikössä, tai sitten eri osastoissa. Pelottaakohan se muutos artikkelin tyttöä? Psyykepuoli ei kestä muutoksia.
Suomessakaan ei nuorta 18 vuotta täytettyään ajeta lastenkodista pihalle, vaan etsitään asunto, yleensä tukisellainen, jossa harjoitellaan yksin elämistä ja pärjäämistä. Ohjaajat käy säännöllisesti tapaamassa nuorta, tai alkuun nuori on asunnossaan vain päiväaikaan.
Mutta kaikista ei tule pärjääjiä. Heille on muita asumisratkaisuita.
Toivotaan että tyttö saa tuen ja turvallisen alun aikuistumiselleen, tapahtuu se missä vaan. Anonyymi kirjoitti:
Pitkään laitoksessa tai laitosmaisessa ympäristössä kasvanut nuori tarvitsee vahvan tuen itsenäisen elämän ja arjen rullaamiseen. Onhan sanomattakin selvää, että alle ja yli 18 vuotiaat eivät asu samassa tuetun asumisen yksikössä, tai sitten eri osastoissa. Pelottaakohan se muutos artikkelin tyttöä? Psyykepuoli ei kestä muutoksia.
Suomessakaan ei nuorta 18 vuotta täytettyään ajeta lastenkodista pihalle, vaan etsitään asunto, yleensä tukisellainen, jossa harjoitellaan yksin elämistä ja pärjäämistä. Ohjaajat käy säännöllisesti tapaamassa nuorta, tai alkuun nuori on asunnossaan vain päiväaikaan.
Mutta kaikista ei tule pärjääjiä. Heille on muita asumisratkaisuita.
Toivotaan että tyttö saa tuen ja turvallisen alun aikuistumiselleen, tapahtuu se missä vaan.Tukea pitää saada se on ehdottoman tärkeätä tytöille.
- Anonyymi
Miehet tekevät 3-4 kertaa enemmän itsareita kuin naiset, jokaisessa ikäluokassa.
- Anonyymi
Siis... Tänkö ketjun pointti oli että joku wuwin profiilikuva sai tyttölapset ottamaan itseltään nirrin veks?
No onpa sitten hyvä ettei näillä sivustoilla pyöri ikinä nuorisoa. Samat kirjoittajat vaan vuodesta toiseen.- Anonyymi
Näin on. Vakava tilanne...eiku 🤔
- Anonyymi
Se kuva rikkoi valtakunnan mukaan ihmisoikeuksia. Kun hänen mielestään siinä tavallisessa painikuvassa oli jotain niin hirveän noloa. Siis hänen mielestä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se kuva rikkoi valtakunnan mukaan ihmisoikeuksia. Kun hänen mielestään siinä tavallisessa painikuvassa oli jotain niin hirveän noloa. Siis hänen mielestä.
Urheiluharrastustapahtumista harvoin saa missikisoihin sopivaa kuvamatskua. Urheilijat keskittyvät suoritukseensa täysillä, ei siinä pohdita onko tukka hyvin ja näkyyks kello. Naama irvessä useimmat sen suorituksensa läpi vie.
Urheilukuvissa pointti ei ole edustava kasvokuva vaan tilannekuva suorituksen tiimellyksestä. Urheilutapahtumien kuvaajien ottamat kuvat ovat usein käytössä mediassa.
Missikisoissa sitten ei sovi julkaista irvistyksiä kisailijoista, koska koko touhu perustuu turpavärkin peruslukemilla pitämiseen.
Kaksi hyvin erilaista asiaa. Urheilijoita harvoin hetkauttaa irvikuvat kisoista.
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Medvedev: Suomi tuhoutuu ydinsodassa ensimmäisenä
Venäjän ydinaseilla on lyhyin matka Suomeen, joten ydinsodassa Suomi tuhoutuu heti sodan alkuminuuteilla, muilla mailla5371768Hotellille löytyi ostaja....
Tämän päivän Kainuun Sanomissa oli uutinen, että pesänhoitajan mukaan Hotelli Kainuu myydään ensiviikolla. Hieno homma,18867- 84863
Onko se loukkaavaa
Kun joka kerta tuijotan sun peppua. En mahda sille mitään, että se vangitsee katseeni. Pohdin vain että ei minusta ole k101796Onko kaivattusi seinäruusu?
Kun hän saapuu paikalle, huomaako kukaan, vai kääntyvätkö päät? Onko se hyvä vai huono juttu? Oletko sinä huomattu vai49711- 63705
Saana airola ja. muusikko spekulaatiota
Saara airolan kirja muusikko mies. Oisko redrama tai lauri tähkä? Saana oli 13 v vuonna 2014 Tekoäly sanoo : tähkä Julki2697- 63666
Jos saisit palata takaisin johonkin vuoteen
Mikä vuosi se olisi? Ja mitä siinä hetkessä tapahtuisi?66613- 65533