Onko se minun vai jonkun muun syy?
Jos en koskaan saa ketään
36
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Sinun
- Anonyymi
Riippuu ihan siitä mitä olet tehnyt asian eteen.
- Anonyymi
En mitään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En mitään.
Sitten syy on ihan selkeästi sinussa.
Syy?
Älytöntä puhua syystä tai syyn etsimisestä. Ikäänkuin etsittäisiin syyllistä.
Ei mene oikein.
Jos halukkuutta parisuhteeeseen on, pitää ponnistella enemmän sen eteen, että järjestää mahdollisuuden - tehdä tilanteen otollisemmaksi - tutustua ihmisiin ja mahdollisesti löytää se "jokin".
Mutta jos se "jokin" on vaan "jokin" - tämä aiheuttaa kyllä sitten hankaluuksia.
Täytyy olla myös päämäärä.Ronttosaurus kirjoitti:
Eiköhän jokainen tuon verran tajua?
Luulen että aloitus on provo.Luultavasti näin, mutta ei mulla ollut nyt muuta sanottavaa siihen.
En viitsinyt aloittajaa alkaa kiusaamaankaan.elisakettu kirjoitti:
Luultavasti näin, mutta ei mulla ollut nyt muuta sanottavaa siihen.
En viitsinyt aloittajaa alkaa kiusaamaankaan.Sitä hän taisi olla vailla. Huomaan ettei tällä sivustolla käydä ensinkään asiakeskustelua, kaikki keskustelu perustuu vastakkainasetteluun ja vänkäämiseen.
Ronttosaurus kirjoitti:
Sitä hän taisi olla vailla. Huomaan ettei tällä sivustolla käydä ensinkään asiakeskustelua, kaikki keskustelu perustuu vastakkainasetteluun ja vänkäämiseen.
Toiset tarvitsevat sitä, ja toiset aika-ajoin.
Turvallista näin. Valmentaahan se elämänkouluunkin.elisakettu kirjoitti:
Toiset tarvitsevat sitä, ja toiset aika-ajoin.
Turvallista näin. Valmentaahan se elämänkouluunkin.En tunne aihetta, joten en kommentoi.
Ronttosaurus kirjoitti:
En tunne aihetta, joten en kommentoi.
Sinulla ei ole koskaan tarvetta vänkäämiseen? Tai antaa viimeinen sana - päättää keskustelu?
elisakettu kirjoitti:
Sinulla ei ole koskaan tarvetta vänkäämiseen? Tai antaa viimeinen sana - päättää keskustelu?
Käyn kyllä keskustelua jos koen siihen tarvetta, mutta en vänkää vänkäämisen takia. Kaikkein vähiten ymmärrän sellaista ajatusta, että vänkääminen valmistaa elämänkouluun.
En tunne tuota ilmiötä josta kirjoittelet.- Anonyymi
Ronttosaurus kirjoitti:
Eiköhän jokainen tuon verran tajua?
Luulen että aloitus on provo.täälla on kirjoittajien ääripäät leveällä,
osa porukasta laulaa toisiaan aina vaan syvemmälle suohon,
mahdollista koska provoajat itse eniten uskovat toisiaan
ja lopulta omia provojaan Ronttosaurus kirjoitti:
Käyn kyllä keskustelua jos koen siihen tarvetta, mutta en vänkää vänkäämisen takia. Kaikkein vähiten ymmärrän sellaista ajatusta, että vänkääminen valmistaa elämänkouluun.
En tunne tuota ilmiötä josta kirjoittelet.Näkisin sen vänkäämisen jonkinlaisena väittelynä. Hyvän maun rajoissa tietenkin. Oppii ottamaan poikkeavia mielipiteita ja argumentteja vastaan ja antamaan niitä. Oppii tutkailemaan myös tuntojaan ja erittelemään niitä, miksi reagoi niin kuin reagoi.
Se on opeteltavissa oleva taito, eikä rakennu autonomisesti.
Toiset ovat sanallisesti sen verran vähälahjaisempia (ei, en tarkoita vähälahjaisuutta, vaan kykyä käyttää sanoja) tai ujoja, etteivät saa argumenttejaan esitettyä siten kuin haluaisivat. Toiset saattavat lähtökohdaltaan olla myös täysin mykkiä.
Harjoittelualusta täytyy olla.Anonyymi kirjoitti:
täälla on kirjoittajien ääripäät leveällä,
osa porukasta laulaa toisiaan aina vaan syvemmälle suohon,
mahdollista koska provoajat itse eniten uskovat toisiaan
ja lopulta omia provojaanHuomaan että tästä on tullut sivusto jossa kommunikointi perustuu vastakkainasetteluun.
Neutraaleilla kommenteilla ei erotu eikä synny keskustelua.
Sinkuissa edes keskustellaan, monilla muilla palstoilla on ihan hiljaista. Ei tällainen kannusta kauaa seurailemaan kommentointia ja osallistumaan siihen.elisakettu kirjoitti:
Näkisin sen vänkäämisen jonkinlaisena väittelynä. Hyvän maun rajoissa tietenkin. Oppii ottamaan poikkeavia mielipiteita ja argumentteja vastaan ja antamaan niitä. Oppii tutkailemaan myös tuntojaan ja erittelemään niitä, miksi reagoi niin kuin reagoi.
Se on opeteltavissa oleva taito, eikä rakennu autonomisesti.
Toiset ovat sanallisesti sen verran vähälahjaisempia (ei, en tarkoita vähälahjaisuutta, vaan kykyä käyttää sanoja) tai ujoja, etteivät saa argumenttejaan esitettyä siten kuin haluaisivat. Toiset saattavat lähtökohdaltaan olla myös täysin mykkiä.
Harjoittelualusta täytyy olla.Toistan sen, mistä mainitsin jo aiemmin; en tunne aihetta.
Hyvä kuitenkin jos joku saa näistä eväitä omaan elämäänsä. 👍Ronttosaurus kirjoitti:
Toistan sen, mistä mainitsin jo aiemmin; en tunne aihetta.
Hyvä kuitenkin jos joku saa näistä eväitä omaan elämäänsä. 👍En minä tiedä saako monikaan näistä mitään.
Itse olen saanut. On vaikea ottaa palautetta vastaan kun kokee olevansa hyvinkin satutettu. Sitä sitten miettii, miksi koen niin. Eikö toisella ole oikeus omaan mielipiteeseen tai näkemykseen? Miksi sen pitäisi olla juuri senkaltainen, että miellyttäisi juuri minua? Miksi juuri minua pitäisikään miellyttää? Mitä minä - palstakirjoittana - kuvittelen olevani sille toiselle kommentoijalle?
Me monesti etsimme vain syyllistä siihen, mitä kukin on sanonut. Ehkä olet huomannut?- Anonyymi
Ronttosaurus kirjoitti:
Huomaan että tästä on tullut sivusto jossa kommunikointi perustuu vastakkainasetteluun.
Neutraaleilla kommenteilla ei erotu eikä synny keskustelua.
Sinkuissa edes keskustellaan, monilla muilla palstoilla on ihan hiljaista. Ei tällainen kannusta kauaa seurailemaan kommentointia ja osallistumaan siihen.Tällä lienee historiataustansa. Aikanaan tänne on valikoitunut porukkaa, mikä ei missään suhteessa edusta väestön keskiarvoisuutta, vaan enimmältään jotain laitaa (taisit toisaalla kyselläkin mitä on "ätmit", esim.)
Se on ajan mukana karkoittanut neutraalit asiakeskustelijat, etenkin palstan otsikkoaiheesta.
Mikäli asiaa tunnen, luulen että palsta on aika ajoin ollut vieläkin surkeampi kuin nyt. elisakettu kirjoitti:
En minä tiedä saako monikaan näistä mitään.
Itse olen saanut. On vaikea ottaa palautetta vastaan kun kokee olevansa hyvinkin satutettu. Sitä sitten miettii, miksi koen niin. Eikö toisella ole oikeus omaan mielipiteeseen tai näkemykseen? Miksi sen pitäisi olla juuri senkaltainen, että miellyttäisi juuri minua? Miksi juuri minua pitäisikään miellyttää? Mitä minä - palstakirjoittana - kuvittelen olevani sille toiselle kommentoijalle?
Me monesti etsimme vain syyllistä siihen, mitä kukin on sanonut. Ehkä olet huomannut?Plus siihen vielä se, että arvotamme muita keskustelijoita kuinka he osaavat miellyttää juuri itseäni.
Anonyymi kirjoitti:
Tällä lienee historiataustansa. Aikanaan tänne on valikoitunut porukkaa, mikä ei missään suhteessa edusta väestön keskiarvoisuutta, vaan enimmältään jotain laitaa (taisit toisaalla kyselläkin mitä on "ätmit", esim.)
Se on ajan mukana karkoittanut neutraalit asiakeskustelijat, etenkin palstan otsikkoaiheesta.
Mikäli asiaa tunnen, luulen että palsta on aika ajoin ollut vieläkin surkeampi kuin nyt.Näin nopeasti vilkaistuna, tänne on syntynyt joitakin ryhmittymiä, jotka viihtyvät väitellen asioista joista ei muualla keskustella. Täällä näyttäisi vallitsevan vaihtoehtotodellisuus.
elisakettu kirjoitti:
En minä tiedä saako monikaan näistä mitään.
Me monesti etsimme vain syyllistä siihen, mitä kukin on sanonut. Ehkä olet huomannut?En ole kovinkaan syvällä tässä maailmassa, mutta olen kiinnittänyt huomiota siihen, että jos kysyn aloituksessa jotakin, niin vastaamisen sijaan osa kommentoijista alkaa kritisoimaan muiden vastauksia.
En ole varma valmistaako tuo ketään oikeaan maailmaan tai antaako se valmiuksia kommunikoida menestyksekkäästi missään.- Anonyymi
Ronttosaurus kirjoitti:
Näin nopeasti vilkaistuna, tänne on syntynyt joitakin ryhmittymiä, jotka viihtyvät väitellen asioista joista ei muualla keskustella. Täällä näyttäisi vallitsevan vaihtoehtotodellisuus.
Niin, jollain tapaa marginaalia,
jos kärjistetään niin vähän kuin asunnottomat, näköalattomat tai ruoka-avun tarvitsijat , noin henkisesti ainakin.
silloin puheenaiheet ovat sen mukaiset Anonyymi kirjoitti:
Niin, jollain tapaa marginaalia,
jos kärjistetään niin vähän kuin asunnottomat, näköalattomat tai ruoka-avun tarvitsijat , noin henkisesti ainakin.
silloin puheenaiheet ovat sen mukaiset😂😂
Ihan hauskasti sanottu ja sinulla on kenties perspektiiviäkin kommentoida noin. Minä en osaa näin vähäisellä kokemuksella analysoida asiaa noin tarkasti.Ronttosaurus kirjoitti:
En ole kovinkaan syvällä tässä maailmassa, mutta olen kiinnittänyt huomiota siihen, että jos kysyn aloituksessa jotakin, niin vastaamisen sijaan osa kommentoijista alkaa kritisoimaan muiden vastauksia.
En ole varma valmistaako tuo ketään oikeaan maailmaan tai antaako se valmiuksia kommunikoida menestyksekkäästi missään.No joo, onhan se noinkin. Miksi sitten puutumme toisten kommentteihin . . . onko se itserankaisua, toisen rankaisua, täsmennystä, halua väitellä vai jotain muuta? Ehkä keskustelija kokee sen keskusteluna? Tai pelkkänä kommnetointina?
Voidaan tietysti ajatella niinkin että kessutelutaito on eräänlainen tikapuumalli: ensin kuulostellaan ja seurataan muiden kekustelua, sitten toisella askelmalla osallistutaan ehkä itsekin, viidennellä keskustelu on on jo sujuvampaa jne. Jossain vaiheessa tulee tuo väittelymalli jne.
Milloin henkilö on sitten menestykäs kommunikoija? Ylpäässälö, kun on heilauttanut kinttunsa katonrajalle ja huutaa jihuu?
Subjektiivinen näkökulma.
Toisille tämä on tietysti vain vastapainoa, ei niin turhan tarkkaa höpinää, joka käyn pään tyhjennyksestä. Ei se sen hullumpi harraste ole kuin katsella jotain vatun salkkareita.
Tosin, itse ilkeän sanoa mieluummin, että kirjoitan keskustelupalstoille kuin että katson tolvanoita sarjoja.elisakettu kirjoitti:
No joo, onhan se noinkin. Miksi sitten puutumme toisten kommentteihin . . . onko se itserankaisua, toisen rankaisua, täsmennystä, halua väitellä vai jotain muuta? Ehkä keskustelija kokee sen keskusteluna? Tai pelkkänä kommnetointina?
Voidaan tietysti ajatella niinkin että kessutelutaito on eräänlainen tikapuumalli: ensin kuulostellaan ja seurataan muiden kekustelua, sitten toisella askelmalla osallistutaan ehkä itsekin, viidennellä keskustelu on on jo sujuvampaa jne. Jossain vaiheessa tulee tuo väittelymalli jne.
Milloin henkilö on sitten menestykäs kommunikoija? Ylpäässälö, kun on heilauttanut kinttunsa katonrajalle ja huutaa jihuu?
Subjektiivinen näkökulma.
Toisille tämä on tietysti vain vastapainoa, ei niin turhan tarkkaa höpinää, joka käyn pään tyhjennyksestä. Ei se sen hullumpi harraste ole kuin katsella jotain vatun salkkareita.
Tosin, itse ilkeän sanoa mieluummin, että kirjoitan keskustelupalstoille kuin että katson tolvanoita sarjoja.Tämä on minulle uusi tuttavuus, en ole aiemmin törmännyt ilmiöön. En osaa sanoa kenenkään motiiveista yhtään mitään, eikä asia minulle kuulukaan.
Ehkä tätä voisi kutsua joksikin alakulttuuriksi tai vaihtoehtoisesti tavaksi kuluttaa joutoaikaa? Oman ilmoituksesi mukaan sinä saat tästä jotakin, varmaan moni muukin joka kommentoi tänne.
Pääasia että porukka viihtyy.👍Ronttosaurus kirjoitti:
Tämä on minulle uusi tuttavuus, en ole aiemmin törmännyt ilmiöön. En osaa sanoa kenenkään motiiveista yhtään mitään, eikä asia minulle kuulukaan.
Ehkä tätä voisi kutsua joksikin alakulttuuriksi tai vaihtoehtoisesti tavaksi kuluttaa joutoaikaa? Oman ilmoituksesi mukaan sinä saat tästä jotakin, varmaan moni muukin joka kommentoi tänne.
Pääasia että porukka viihtyy.👍Alakulttuuri on aika veikeä sana. Pidän siitä. Tai vaihtoehtotodellisuus.
Puuttuhan siitä se fyysisen kontaktin mahdollinen rasittavuus. Kun kyllästyttää, näyttö kiinni eikä tarvitse keksiä mitään hätävaleita. Toista se on kun irl alkaa irvistelemään, että pääsisipä jo tästä pois höpäjämästä.
Siksi suon ihan jokaiselle tarvitsevalle tälläisen mahdollisuuden keskutella, pulista tai vain olla sivustaseuraaja. Pahempiakin harrastuksia on olemassa.
Ja jokainen ns tikapuuasetelma voi olla kokijalleen tärkeä.
Tuosta olen hieman eri mieltä että ilmiö olisi sinulle jotenkin uusi. Näkemykseni on, että asia on sinulle jo hyvinkin tuttu. :-Delisakettu kirjoitti:
Alakulttuuri on aika veikeä sana. Pidän siitä. Tai vaihtoehtotodellisuus.
Puuttuhan siitä se fyysisen kontaktin mahdollinen rasittavuus. Kun kyllästyttää, näyttö kiinni eikä tarvitse keksiä mitään hätävaleita. Toista se on kun irl alkaa irvistelemään, että pääsisipä jo tästä pois höpäjämästä.
Siksi suon ihan jokaiselle tarvitsevalle tälläisen mahdollisuuden keskutella, pulista tai vain olla sivustaseuraaja. Pahempiakin harrastuksia on olemassa.
Ja jokainen ns tikapuuasetelma voi olla kokijalleen tärkeä.
Tuosta olen hieman eri mieltä että ilmiö olisi sinulle jotenkin uusi. Näkemykseni on, että asia on sinulle jo hyvinkin tuttu. :-DTätä voi varmasti kutsua alakulttuuriksi ja vaihtoehtotodellisuudeksi, ehkä jotkut muutkin termit voisivat sopia. Sosiaalinen media mahdollistaa samanhenkisten ihmisten ryhmät, jokaiselle löytyy varmasti sellainen ryhmä jossa voi kokea yhteenkuuluvuutta muiden kaltaistensa parissa. Historioitsija Teemu Keskisarjan mielestä on hyvä, että ihmiset pääsevät sosiaalisessa mediassa purkamaan tuntojaan sen sijaan että tekisivät kaduilla fyysistä väkivaltaa. Täällä ihmiset ovat pois pahanteosta.
Ilmiö on minulle todellakin uusi, tällaisia ryhmiä ei tapaa muualla.Ronttosaurus kirjoitti:
Tätä voi varmasti kutsua alakulttuuriksi ja vaihtoehtotodellisuudeksi, ehkä jotkut muutkin termit voisivat sopia. Sosiaalinen media mahdollistaa samanhenkisten ihmisten ryhmät, jokaiselle löytyy varmasti sellainen ryhmä jossa voi kokea yhteenkuuluvuutta muiden kaltaistensa parissa. Historioitsija Teemu Keskisarjan mielestä on hyvä, että ihmiset pääsevät sosiaalisessa mediassa purkamaan tuntojaan sen sijaan että tekisivät kaduilla fyysistä väkivaltaa. Täällä ihmiset ovat pois pahanteosta.
Ilmiö on minulle todellakin uusi, tällaisia ryhmiä ei tapaa muualla."... jokaiselle löytyy varmasti sellainen ryhmä jossa voi kokea yhteenkuuluvuutta muiden kaltaistensa parissa..."
Ihmiset eksyvät keskustelemaan vähän sinne ja tänne ja kokea yhteenkuuluvaisuutta- tai ulkopuolisuutta - eri keskustelijoiden kesken.
Sekö on syy, miksi arvotamme ja syrjimme toisia? Vai antaako se vain oikeutuksen tunteen ajatella näin - mahdollistaa tukemisen tai arvostelun?
Yksi ilmiö tämän sisällä on keskustelijoiden arvottaminen "hyvään" ja "pahaan". Mua melkein joskus ällistyttää miten itseensämeneviä ihmiset voivat olla kun se ei oo mukava mulle, niin saan vapaasti napista vastaan. Ja jos joku muu on "hyvä" mulle, niin ei sillä niin väliä vaikka olisi "paha" toiselle.
Taas mennään siihen itsensä miellyttämiseen. Osa tarvitsee myös tätä. Mietin vain onko se välttämättä kovinkaan aitoa vastakaikua.elisakettu kirjoitti:
"... jokaiselle löytyy varmasti sellainen ryhmä jossa voi kokea yhteenkuuluvuutta muiden kaltaistensa parissa..."
Ihmiset eksyvät keskustelemaan vähän sinne ja tänne ja kokea yhteenkuuluvaisuutta- tai ulkopuolisuutta - eri keskustelijoiden kesken.
Sekö on syy, miksi arvotamme ja syrjimme toisia? Vai antaako se vain oikeutuksen tunteen ajatella näin - mahdollistaa tukemisen tai arvostelun?
Yksi ilmiö tämän sisällä on keskustelijoiden arvottaminen "hyvään" ja "pahaan". Mua melkein joskus ällistyttää miten itseensämeneviä ihmiset voivat olla kun se ei oo mukava mulle, niin saan vapaasti napista vastaan. Ja jos joku muu on "hyvä" mulle, niin ei sillä niin väliä vaikka olisi "paha" toiselle.
Taas mennään siihen itsensä miellyttämiseen. Osa tarvitsee myös tätä. Mietin vain onko se välttämättä kovinkaan aitoa vastakaikua.Jos käsitin oikein, puhut ns. kuplatodellisuudesta? Nykyisin ihmiset näyttävät ajautuvan mieluummin sellaiseen kuin hyväksyisivät aidosti vastakkaisia mielipiteitä. Ehkä mielipiteiden väliset konfliktit sotivat ihmisluontoa vastaan ja me tarvitsemme uskomme vättääksemme jotakin sellaista, minkä epätietoisuus voisi jättää sieluumme. Nielemme mieluummin valheita kuin olemme mielipiteistämme epävarmoja.
Nämä ovat vain ajatuksia, ei mitään totuuksia. Tähän on hyvä päättää, öitä.Ronttosaurus kirjoitti:
Jos käsitin oikein, puhut ns. kuplatodellisuudesta? Nykyisin ihmiset näyttävät ajautuvan mieluummin sellaiseen kuin hyväksyisivät aidosti vastakkaisia mielipiteitä. Ehkä mielipiteiden väliset konfliktit sotivat ihmisluontoa vastaan ja me tarvitsemme uskomme vättääksemme jotakin sellaista, minkä epätietoisuus voisi jättää sieluumme. Nielemme mieluummin valheita kuin olemme mielipiteistämme epävarmoja.
Nämä ovat vain ajatuksia, ei mitään totuuksia. Tähän on hyvä päättää, öitä.Hyviä ajatuksia. Tuosta kuplatodellisuudesta olisi mukava jatkaa joskus.
Hyvää yötä myös sinulle.
- Anonyymi
Elämä ei ole ruusuilla tanssimista ja tasan ei käy onnenlahjat.
Kun löydät omanlaisesi silloin on todennäköistä yhteenkuuluvuus.🥰
- Anonyymi
Miksi se olisi kenenkään muun syy? Ei kukaan syntymässä saa lupausta että varmasti löytyy jokaiselle halukkaalle pari ja perhe. Toisilla käy huonompi mäihä eivätkä halusta huolimatta ikinä löydä ketään.
Pariutuminen on sen verran syvälle ihmisen biologiaan koodattu, että suurin osa etsii itselleen kumppania. Kaikilla halukkailla ei valitettavasti ole riittävät rahkeet suhteeseen, surullista mutta totta. Jotkut heikkorahkeisemmat onnistuvat silti löytämään vastakappaleen, mutta toki se on monelle ko. tyyppiselle ihmiselle haaste.
Missään ei kuitenkaan ole luvattu elämän olevan reilua kaikille. - Anonyymi
Jumala päättää kuka saa kenetkin, ja hän ei vain pidä sinusta.
- Anonyymi
Se on ihan kuule sinun omaa syytäsi. Sitä en ymmärrä, miksi te kaksi hakkeroijaa ja stalkkaajaa ette saa toisianne. Sovitte hyvin toisillemme, mutta, kieltämättä, teidän yhdessäolo aiheuttaa Suomessa lisää ongelmia.
- Anonyymi
Tässä ketjussa elisaketun ja Ronttosauruksen
välillä hyvää keskustelua viime viikonvaihteessa!
pari muutakin anonyymiä mukana.
Ettei tällainen poikkeavuus tavanomaisesta jäisi huomaamatta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Medvedev: Suomi tuhoutuu ydinsodassa ensimmäisenä
Venäjän ydinaseilla on lyhyin matka Suomeen, joten ydinsodassa Suomi tuhoutuu heti sodan alkuminuuteilla, muilla mailla5371768Hotellille löytyi ostaja....
Tämän päivän Kainuun Sanomissa oli uutinen, että pesänhoitajan mukaan Hotelli Kainuu myydään ensiviikolla. Hieno homma,18867- 84863
Onko se loukkaavaa
Kun joka kerta tuijotan sun peppua. En mahda sille mitään, että se vangitsee katseeni. Pohdin vain että ei minusta ole k101796Onko kaivattusi seinäruusu?
Kun hän saapuu paikalle, huomaako kukaan, vai kääntyvätkö päät? Onko se hyvä vai huono juttu? Oletko sinä huomattu vai49711- 63705
Saana airola ja. muusikko spekulaatiota
Saara airolan kirja muusikko mies. Oisko redrama tai lauri tähkä? Saana oli 13 v vuonna 2014 Tekoäly sanoo : tähkä Julki2697- 63666
Jos saisit palata takaisin johonkin vuoteen
Mikä vuosi se olisi? Ja mitä siinä hetkessä tapahtuisi?66613- 65533