Selkeän naisroolin menettäneessä yhteiskunnassa päät sekoaa

Näin:

https://www.hs.fi/sunnuntai/art-2000006588177.html?utm_campaign=hs_tf&utm_term=4&utm_source=tf-other&share=3ad6dacf3ad65db99a188c8ac9aa888b

Ei päästänyt lukemaan koko juttua mutta viesti on selvä. Naisilta hajoaa pää kun ne joutuu kasvamaan feministien ja muiden kolhojen naisten yhteiskunnassa jossa ei ole enää naisroolia tarjolla. Ollakseen nainen täällä pitäisi olla ruma & rääkyvä feministi ilman käytöstapoja, himotreenaava naarashulk, työelämässä pärjäävä johtajajanainen tms. Ei saa enää olla suloinen kotia hoitava & pullaa leipova naisellinen nainen vaikka se olisi luontaisinta. Epätoivoisimmat sitten näistä rooleista sekaisin menneistä viimeisenä vetonaan pyrkivät muuttamaan koko identiteettinsä täysin mieheksi.

Kaverini soitteli Virosta tässä yksi päivä, ihmetteli että kun naiset siellä näyttää naisilta, ovat kauniita, hoikkia ja hymyileviä, pukeutuvat hameisiin jne. sanoi että kuin olisi ihan erilaieen maailmaan tullut kun ei Helsingissä näe enää semmoista naisellisuutta, ikinä missään.

Ehdotan että ainakin palstan naiset alkavat pelastamaan itsensä, muuttamaan itseään naisiksi jälleen. Pukeudutte kauniisti, meikkaatte, opettelette kauniita köytöstapoja, leivotte pullaa jne, niin kyllä se naiseus sieltä löytyy ilman identiteettikriisejä.

127

56

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Juuri sellaisia naisellisia naisia naisroolissaan miehet eniten halveksuvat ja vähättelevat, ja ehkä juuri siksi haluavatkin että naiset sellaisia olisivat.

• Tuo on feministien luoma harha. Oikeasti miehet arvostaa yli kaiken juurikin naisellisia naisia jotka siinä roolissaan ovat luonnollisimmillaan eivätkä yritä esittää mitään mitä eivät ole.

• Anonyymi
        Harmaaritari kirjoitti:

Tuo on feministien luoma harha. Oikeasti miehet arvostaa yli kaiken juurikin naisellisia naisia jotka siinä roolissaan ovat luonnollisimmillaan eivätkä yritä esittää mitään mitä eivät ole.

Tuo on sinun luomasi harha.
        Jokainen nainen kokemuksensa kautta tietää miesten vähättelyn niitä naisellisia naisia kohtaan. Minkäänlaista arvostusta miehet eivät heitä kohtaan osoita.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuo on sinun luomasi harha.
        Jokainen nainen kokemuksensa kautta tietää miesten vähättelyn niitä naisellisia naisia kohtaan. Minkäänlaista arvostusta miehet eivät heitä kohtaan osoita.

Miehet halveksivat nimenomaan maskuliinisia naisia. Sinä olet varmaan sellainen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miehet halveksivat nimenomaan maskuliinisia naisia. Sinä olet varmaan sellainen.

Et vain tiedä mistä puhut. En ole tuo kenelle vastasit. Vaimoikseen moni varmaan haluaakin sellaisen hepsankeikan, joka viilailee kynsiään ja meikkaa tuntikausia, mutta työelämässä sillä ei pärjää. Ja kummasti ne suomimiehetkin haluavat että nainenkin käy töissä, eikä siipeile.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Et vain tiedä mistä puhut. En ole tuo kenelle vastasit. Vaimoikseen moni varmaan haluaakin sellaisen hepsankeikan, joka viilailee kynsiään ja meikkaa tuntikausia, mutta työelämässä sillä ei pärjää. Ja kummasti ne suomimiehetkin haluavat että nainenkin käy töissä, eikä siipeile.

Ei työssä käyvä ja maskuliininen nainen ole synonyymi. Suomea lukuunottamatta kaikissa maissa naiset ovat järjestään naisellisia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei työssä käyvä ja maskuliininen nainen ole synonyymi. Suomea lukuunottamatta kaikissa maissa naiset ovat järjestään naisellisia.

Voi vaan kuvitella miten haukkuisitte Suomen pääministeriäkin, jos se kulkisi jossain tissitopeissa tai hankkisi silarit.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Voi vaan kuvitella miten haukkuisitte Suomen pääministeriäkin, jos se kulkisi jossain tissitopeissa tai hankkisi silarit.

👍👍👍 Varmasti haukkuisivat hutsuksi.

• Anonyymi

Minäpä pääsin lukemaan koko jutun.

Taas keksit itse otsikkoon jatkon, mistään tuollaisesta tekstissä ei ollut kyse.

Mitä sanoo Valtis, onko tuo valheellisen tiedon levittämistä? Vaiko erilaisen sukupuolikokemuksen omaavien ihmisten herjaamista?

xLiner

• Anonyymi

Minäkin pääsin lukemaan koko jutun. Ei puhuttu siinä pullan leipomisesta mitään.

Ja Harmis voi sitten varmaan muuttaa sinne Viroon itsekin? Missähän päin Helsinkiä se sun kaverisi muuten käy, koska minä näen kyllä päivittäin naisellisia naisia.

• Niin keksinkin, kyseessähän oli minun avaus enkä missään väittänytkään että joku hesarin toimittelijatar olisi samaa mieltä, nehän yleensä ovat väärässä kaikesta, vaan tuo oli minun analyysi tilanteesta. Väitänpä vielä että Virossa jossa naiset ovat vielä naisia ei tuollaisia identiteettiongelmia nuorilla naisilla ole siinämäärin kuin näissä sekaisin olevissa yhteiskunnissa.

• Anonyymi
        Harmaaritari kirjoitti:

Niin keksinkin, kyseessähän oli minun avaus enkä missään väittänytkään että joku hesarin toimittelijatar olisi samaa mieltä, nehän yleensä ovat väärässä kaikesta, vaan tuo oli minun analyysi tilanteesta. Väitänpä vielä että Virossa jossa naiset ovat vielä naisia ei tuollaisia identiteettiongelmia nuorilla naisilla ole siinämäärin kuin näissä sekaisin olevissa yhteiskunnissa.

Pelkällä mutulla ei kannata lähteä väittämään.

xLiner

• Anonyymi
        Harmaaritari kirjoitti:

Niin keksinkin, kyseessähän oli minun avaus enkä missään väittänytkään että joku hesarin toimittelijatar olisi samaa mieltä, nehän yleensä ovat väärässä kaikesta, vaan tuo oli minun analyysi tilanteesta. Väitänpä vielä että Virossa jossa naiset ovat vielä naisia ei tuollaisia identiteettiongelmia nuorilla naisilla ole siinämäärin kuin näissä sekaisin olevissa yhteiskunnissa.

Älä länkytä tuota samaa, koska et juttua ole lukenut niin et tiedä mitä kaikkea siinä käsiteltiin.

• Anonyymi
        Harmaaritari kirjoitti:

Etelä-Euroopassa meitä suomalaisia naisia arvostetaan korkealle, koska olemme kovia tekemään töitä ja käytännönläheisiä. Kyproslainen ystäväni (mies) kertoi, että suomalainen nainen hoitaa asioita eikä meikkaa koko päivää eikä istu beautysalongissa vaan kodinhoidossa ja perheessä tapahtuu (hänellä suomalainen vaimo ja lapset tämän kanssa). Makis oli sitä mieltä ystävineen ettei enää omasta kulttuuristaan pariutuisi, koska suomalainen nainen on kätevä emäntä, joka pitää perheen ja kodin koossa.

• Anonyymi kirjoitti:

Etelä-Euroopassa meitä suomalaisia naisia arvostetaan korkealle, koska olemme kovia tekemään töitä ja käytännönläheisiä. Kyproslainen ystäväni (mies) kertoi, että suomalainen nainen hoitaa asioita eikä meikkaa koko päivää eikä istu beautysalongissa vaan kodinhoidossa ja perheessä tapahtuu (hänellä suomalainen vaimo ja lapset tämän kanssa). Makis oli sitä mieltä ystävineen ettei enää omasta kulttuuristaan pariutuisi, koska suomalainen nainen on kätevä emäntä, joka pitää perheen ja kodin koossa.

Eteläeuroopan mies voi ottaa miehekkään suominaisen huolehtimaan siitä että tuo rahaa taloon, luigi elää siivellä ja pitää sisusuhteita viehättäviin kotimaansa naisiin.

• Anonyymi
        Harmaaritari kirjoitti:

Eteläeuroopan mies voi ottaa miehekkään suominaisen huolehtimaan siitä että tuo rahaa taloon, luigi elää siivellä ja pitää sisusuhteita viehättäviin kotimaansa naisiin.

Kyllä nämä tuntemani henkilöt (miehet) tekevät itsekin normaalia päivätyötä. Ovat ihan talonkin Suomi-vaimoilleen hankkineet. Ja tulevat illalla kotiin ja yhteisille perheaterioille. Pitäisi sun tutustua muihinkin kuin lomaromansseihin?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä nämä tuntemani henkilöt (miehet) tekevät itsekin normaalia päivätyötä. Ovat ihan talonkin Suomi-vaimoilleen hankkineet. Ja tulevat illalla kotiin ja yhteisille perheaterioille. Pitäisi sun tutustua muihinkin kuin lomaromansseihin?

Niin jaSuomessa anopit sitten tykkää näistä :)
        Anoppikin otetaan lämpimästi Välimerellä vastaan :)

• Anonyymi

"Mitä sanoo Valtis, onko tuo valheellisen tiedon levittämistä? Vaiko erilaisen sukupuolikokemuksen omaavien ihmisten herjaamista?"

Valtiksen pitäisi tehdä ilmoitus, mutta kun toinen on niin hyvä kaveri....

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Etelä-Euroopassa on suominaisilla ollut 60-luvulta lähtien tietynlainen maine eikä se viime aikoina ole vähentynyt.

• Anonyymi

Rotanmyrkkypuusteja lähtis tästä konditoriasta tulemaan, saisinko osoitteen kiitos

• Anonyymi

"Ei saa enää olla suloinen kotia hoitava & pullaa leipova naisellinen nainen vaikka se olisi luontaisinta. "

Kyllä saa, sitä ei ole kukaan kieltänyt. Mutta ei saa olettaa että kaikki haluavat olla sellaisia tai paheksua jos ei ole.

• Anonyymi
        Harmaaritari kirjoitti:

Ei saa:

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/mailis-penttila-julkaisi-saamiaan-vihaviesteja-ulkonakoa-solvataan-rajusti-bimbo-mika-bimbo/7440222#gs.bryut1

https://www.is.fi/viihde/art-2000005058505.html

Kateelliset wannabemies-kurpat laittaa vihaviestejä kun eivät itse osaa/halua leipoa. Näkihän sen täällä palstallakin monesti miten jan aina raivostui kun laitoin ihanaa mailisia ylistäviä avauksia.

No ihmiset saa nyt vihaviestejä milloin mistäkin, omista elämäntavoista, omasta vartalosta.. tai ainakin paheksuvia kommentteja. Ei se tarkoita ettei saisi olla jotain. Antaa mennä toisesta korvasta ulos ja on vaan sitä mitä on.

• Anonyymi
        Harmaaritari kirjoitti:

Ei saa:

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/mailis-penttila-julkaisi-saamiaan-vihaviesteja-ulkonakoa-solvataan-rajusti-bimbo-mika-bimbo/7440222#gs.bryut1

Kateelliset wannabemies-kurpat laittaa vihaviestejä kun eivät itse osaa/halua leipoa. Näkihän sen täällä palstallakin monesti miten jan aina raivostui kun laitoin ihanaa mailisia ylistäviä avauksia.

Sinustako tekokynnet, silikonirinnat, huulitäytteet ja tekorusketus on sitä mitä naisissa arvostetaan? Tai että nuo jutut tekisi naisesta naisellisen?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sinustako tekokynnet, silikonirinnat, huulitäytteet ja tekorusketus on sitä mitä naisissa arvostetaan? Tai että nuo jutut tekisi naisesta naisellisen?

No se on varmaan harmaaritarin mielipide. Ei tähän ole mitään yhtä vastausta. Kaikki ei arvosta samoja asioita.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No se on varmaan harmaaritarin mielipide. Ei tähän ole mitään yhtä vastausta. Kaikki ei arvosta samoja asioita.

Kulttuuri työntänyt joskus tiettyä ihannetta ja se jää toisille uskomuksiin. Sitten sitä sanotaan luonnolliseksi. Ei mikään luolanainen koristautunut, yhtä karvainenkin oli kuin mies?Nykyään jotain säärikarvoja pidetään luonnottomina naisilla, koska kulttuuri.

• Wwuwuw
        Anonyymi kirjoitti:

Kulttuuri työntänyt joskus tiettyä ihannetta ja se jää toisille uskomuksiin. Sitten sitä sanotaan luonnolliseksi. Ei mikään luolanainen koristautunut, yhtä karvainenkin oli kuin mies?Nykyään jotain säärikarvoja pidetään luonnottomina naisilla, koska kulttuuri.

Ei sitä ennen ollut aikaa mitään karvoja nyppiä..
        https://yle.fi/uutiset/3-9958490

Eikä miehetkään istuneet konella runkkaamassa ja pleikkaa pelaamassa, mitä nyt naisten haukkumiseltaan ehtivät..

• Anonyymi
        Harmaaritari kirjoitti:

Ei saa:

Sinä et hyväksynyt, että Jan ihannoi naisten luonnollisuutta, jota Mailiksessa ei ole rahtustakaan.

• Anonyymi

Ja miehet saa olla rumilla käytöstavoilla niinkö?

• Anonyymi

Muuta 50-luvulle.

Hahhahahhaaa !!!!!

• Harmis kuvittelee että naiset 50-luvulla olivat kuin Mailis Penttilä, vaikka todellisuudessa oltiin huomattavasti lähempänä Pekka Puupään Justiinaa.

• Anonyymi
      • Anonyymi

👍👍👍

• Anonyymi

Ei harmis kykene perehtymään mihnkään aiheeseen. Sillä on omat juttunsa, joihin sokeasti uskoo ja joita julistaa. Siinä koko ajatuskapasiteetti.

• Anonyymi

• Anonyymi

• Anonyymi kirjoitti:

Oliko kuva nimenomaisesti sateenkaariväestön masennustilastoista vai yleensä kaikista masentuneista maittain?

Kaikista. Kun maa homottaa ja mamuttaa kaikki masentuvat.

• Anonyymi

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tiäkkö miten tuota taulukkoa vois myös tulkita? Katsopa Välimeren maita ja norjaa... maita joissa syödään paljon kalaa. Ruokavalio vaikuttaa aivokemiaan, erityisesti hyvät rasvahapot. Ton kaavion voi tulkita miten vaan.

Ja noi saa myös runsaammin aurinkoa ainakin tuolla etelässä...

• Minusta taas tuo, että nuorten naisten määrä identiteetin korjaukseen on noussut, voisi johtua siitä, että moni yhä kokee ulkoisen sukupuolensa olevan ”risti” heidän elämälle.

Täälläkin sivustolla jopa k&k-miehet sanelevat, millätavoin heidän pitäisi elää, että heidät hyväksyttäisiin ihmisenä. Pitäisi olla kaunis ja paistaa pullaa. Sillä ei ole väliä, mitä he itse haluavat, koska ovat syntyneet naisiksi.

No oikeasti... näihin juttuihin ei pysty tässävaiheessa sanomaan mitään oikeaa syytä, se selviää sitten, kun siitä kirjoitetaan menneessä muodossa historiaa...

• Anonyymi

"Pitäisi olla kaunis ja paistaa pullaa. Sillä ei ole väliä, mitä he itse haluavat, koska ovat syntyneet naisiksi. "

Harmis on joskus sanonut että nainen olisi onnellisempi tuossa roolissa.. Ikään kuin aikuinen nainen ei itse tietäisi miten elää elämäänsä. Se on sama kuin sanoisi että nainen on epäpätevä ihmisenä, koska ei itse tiedä mikä hänelle on hyväksi. Vähän sama kuin jotkut vanhemmat puuttuvat aikuisten lastensa elämään. Terapeutit ei katso hyvällä.

• Anonyymi kirjoitti:

"Pitäisi olla kaunis ja paistaa pullaa. Sillä ei ole väliä, mitä he itse haluavat, koska ovat syntyneet naisiksi. "

Harmis on joskus sanonut että nainen olisi onnellisempi tuossa roolissa.. Ikään kuin aikuinen nainen ei itse tietäisi miten elää elämäänsä. Se on sama kuin sanoisi että nainen on epäpätevä ihmisenä, koska ei itse tiedä mikä hänelle on hyväksi. Vähän sama kuin jotkut vanhemmat puuttuvat aikuisten lastensa elämään. Terapeutit ei katso hyvällä.

Niin, no mä tiedän tuon provoilijan kikat hyvin.

Kaikenhan se perustelee vain sillä, että on ainoa ihminen joka ymmärtää kaiken. 😂

Mutta saapahan jutunjuurta tännekin. 😊

Ja oikeassa olet. Myös lapsilla on oma elämä ja mitä aikaisemmin osaavat ja saavat ottaa siitä vastuun, sen paremmin he pärjäävät. 😊👌

• Anonyymi kirjoitti:

Onnellisimmat naiset lienevät sitten jossain ääriuskonnollisissa yhteisöissä ja maissa, joissa se naisten rooli on tasan tarkkaan määritelty. Miesten toimesta tietenkin.

• "Minusta taas tuo, että nuorten naisten määrä identiteetin korjaukseen on noussut, voisi johtua siitä, että moni yhä kokee ulkoisen sukupuolensa olevan ”risti” heidän elämälle."

Tästä ollaan samaa mieltä. Kauniit luommolliset naiset joutuu kokemaan niin paljon femaakkolepakkojen ja muiden sairaiden yksilöiden vihaa (kts. linkit ylempää mitä esim. mailis on saanut osakseen) niin he sitten kokee sen naisellisuuden olevan risti kun lihavat femakot on aina vihanneet noita nättejä kunnollisia tyttöjä.

"Täälläkin sivustolla jopa k&k-miehet sanelevat, millätavoin heidän pitäisi elää, että heidät hyväksyttäisiin ihmisenä. Pitäisi olla kaunis ja paistaa pullaa. Sillä ei ole väliä, mitä he itse haluavat, koska ovat syntyneet naisiksi."

Ei vaan yhteiskunnassa jonka kolulaitoksen ym. on vallanneet seksuaalisesti kieroutuneet sateenkaatifeministilesbot he joutuu sitä vihaa kohtaamaan, murtuvat ja alkavat haluamaan hävittää naiseuden merkit itsestään jotta saisivat olla rauhassa.

"No oikeasti... näihin juttuihin ei pysty tässävaiheessa sanomaan mitään oikeaa syytä, se selviää sitten, kun siitä kirjoitetaan menneessä muodossa historiaa..."

Pystyy kun se on niin ilmiselvää, feministilesbot, sateenkaarikummajaiset ja jokapaikkaan tunkenut mokutus ovat tuhonneet yhteiskunnan.

• Anonyymi kirjoitti:

Niinhän hän onkin, katso vaikka tuosta, perinteisten naisroolien maissa on paljon vähemmän masennusta:

https://preview.redd.it/d6aybh9621mz.png?width=960&crop=smart&auto=webp&s=c525d2dc4237fba9e1da64ae32248e3ffdf9a1b5

• Anonyymi

• Anonyymi kirjoitti:

No syyt voi olla mitkä vain?

Joo niinhän sitä voisi kuvitella mutta kun noin selkeästi kartastakin näkyy on normaalien sukupuoliroolien ja perhekeskeisyyden vastainen kehitys semmoista että koko yhteiskunta sairastuu.

• Anonyymi
        Harmaaritari kirjoitti:

Joo niinhän sitä voisi kuvitella mutta kun noin selkeästi kartastakin näkyy on normaalien sukupuoliroolien ja perhekeskeisyyden vastainen kehitys semmoista että koko yhteiskunta sairastuu.

Kerkesitkö nähdä äsken sitä enkunkielistä lainausta jonka laitoin? Ja linkkiä. Siitä että kotiäideillä on tutkitusti enemmän masennusta ja negatiivisia tunteita kuin työssäkäyvillä.

• Anonyymi kirjoitti:

Kerkesitkö nähdä äsken sitä enkunkielistä lainausta jonka laitoin? Ja linkkiä. Siitä että kotiäideillä on tutkitusti enemmän masennusta ja negatiivisia tunteita kuin työssäkäyvillä.

En mutta voi pitää paikkansakin suomessa ja muissa maissa jossa yhteiskunta on jo niin sekaisin, että perinteistä perheenäidin roolia vetävät naiset saavat lokaa niskaansa hirveästi, ei se ihme jos masentuu toisin kuin sellaisissa maissa joissa sitä roolia arvostetaan.

• Anonyymi
        Harmaaritari kirjoitti:

En mutta voi pitää paikkansakin suomessa ja muissa maissa jossa yhteiskunta on jo niin sekaisin, että perinteistä perheenäidin roolia vetävät naiset saavat lokaa niskaansa hirveästi, ei se ihme jos masentuu toisin kuin sellaisissa maissa joissa sitä roolia arvostetaan.

Ei kun ne syyt oli eristäytyminen, yksinäisyys, kaiken hoitaminen yms.

• Harmaaritari kirjoitti:

"Minusta taas tuo, että nuorten naisten määrä identiteetin korjaukseen on noussut, voisi johtua siitä, että moni yhä kokee ulkoisen sukupuolensa olevan ”risti” heidän elämälle."

Tästä ollaan samaa mieltä. Kauniit luommolliset naiset joutuu kokemaan niin paljon femaakkolepakkojen ja muiden sairaiden yksilöiden vihaa (kts. linkit ylempää mitä esim. mailis on saanut osakseen) niin he sitten kokee sen naisellisuuden olevan risti kun lihavat femakot on aina vihanneet noita nättejä kunnollisia tyttöjä.

"Täälläkin sivustolla jopa k&k-miehet sanelevat, millätavoin heidän pitäisi elää, että heidät hyväksyttäisiin ihmisenä. Pitäisi olla kaunis ja paistaa pullaa. Sillä ei ole väliä, mitä he itse haluavat, koska ovat syntyneet naisiksi."

Ei vaan yhteiskunnassa jonka kolulaitoksen ym. on vallanneet seksuaalisesti kieroutuneet sateenkaatifeministilesbot he joutuu sitä vihaa kohtaamaan, murtuvat ja alkavat haluamaan hävittää naiseuden merkit itsestään jotta saisivat olla rauhassa.

"No oikeasti... näihin juttuihin ei pysty tässävaiheessa sanomaan mitään oikeaa syytä, se selviää sitten, kun siitä kirjoitetaan menneessä muodossa historiaa..."

Pystyy kun se on niin ilmiselvää, feministilesbot, sateenkaarikummajaiset ja jokapaikkaan tunkenut mokutus ovat tuhonneet yhteiskunnan.

”Ei vaan yhteiskunnassa jonka kolulaitoksen ym. on vallanneet seksuaalisesti kieroutuneet sateenkaatifeministilesbot he joutuu sitä vihaa kohtaamaan, murtuvat ja alkavat haluamaan hävittää naiseuden merkit itsestään jotta saisivat olla rauhassa.”

Ai sinä olet nuorten naisten kanssa samassa seurassa ja todennut tämän? Oletko opettaja, miten huomaat elämässäsi tälläisen asian? Itse en ole ainakaan huomannut, että feministit tai naisaktivistit puuttuisivat naisena olemiseen. Päinvastoin.

Mutta voihan siellä jossain pohjanmaalla missälie vallita ihan oma elämä, mitä me muut suomalaiset ei huomata. 😃

• Anonyymi

Sinunlaisten ihmisten takia Janit ja Kuismat masentuu. Muotitatte sukupuolisuuden jalkoväliin, sukupuolirooliin ja ulkonäköön!

• Ei vaan masentuvat nimenomaan näissä sateenkaarimaissa jotka ajavat vääränlaisiin tekoihin, kapinoimaan luonnollista sukupuoltaan vastaan.

Toisin kuin erinäiset mutuilijat tuolla ylempänä minä yleensä todistan väitteeni tutkituilla tilastotiedoilla:

https://preview.redd.it/d6aybh9621mz.png?width=960&crop=smart&auto=webp&s=c525d2dc4237fba9e1da64ae32248e3ffdf9a1b5

Katsos vaan, siellähän perinteisten sukupuoliroolien maissa joissa ei vouhoteta masennus on puolet vähäisempää kuin sateenkaariaatteen kyllästämissä maissa.

• Anonyymi
        Harmaaritari kirjoitti:

Ei vaan masentuvat nimenomaan näissä sateenkaarimaissa jotka ajavat vääränlaisiin tekoihin, kapinoimaan luonnollista sukupuoltaan vastaan.

Toisin kuin erinäiset mutuilijat tuolla ylempänä minä yleensä todistan väitteeni tutkituilla tilastotiedoilla:

Katsos vaan, siellähän perinteisten sukupuoliroolien maissa joissa ei vouhoteta masennus on puolet vähäisempää kuin sateenkaariaatteen kyllästämissä maissa.

Puhut eri asiasta.

• Anonyymi
        Harmaaritari kirjoitti:

Ei vaan masentuvat nimenomaan näissä sateenkaarimaissa jotka ajavat vääränlaisiin tekoihin, kapinoimaan luonnollista sukupuoltaan vastaan.

Juu tosi tiukkaa tutkittua tietoa linkittää jokin kuva redditistä. Vastaisuuden varalta jos vaikka liittelisit alkuperäisen tutkimuksen, etkä vain jotain kuvaa jostain.

• Anonyymi kirjoitti:

Puhut eri asiasta.

Noi on taas niitä Harmiksen " jäätelönsyönti lisää hukkumiskuolemia" - tulkintoja.

• Anonyymi
        Harmaaritari kirjoitti:

Jan_taisi kuitenkin masentua lillisin menetyksestä.

• Anonyymi kirjoitti:

Jan oli täysin onnellinen silloin kun sai elää naisena ja löysi hyvän miehen, perheenkin perusti siinä. Sitten kun alkoi imemään itseensä niitä muunsukupupuolisuusjuttuja sun muita päätä sekoittavia alkoi masentumaan, meni niin sekaisin kaikista signaaleista ja omaksumistaan kuvitelmista.

• Anonyymi
        Harmaaritari kirjoitti:

Jan oli täysin onnellinen silloin kun sai elää naisena ja löysi hyvän miehen, perheenkin perusti siinä. Sitten kun alkoi imemään itseensä niitä muunsukupupuolisuusjuttuja sun muita päätä sekoittavia alkoi masentumaan, meni niin sekaisin kaikista signaaleista ja omaksumistaan kuvitelmista.

Tiedätkö mitä palstan ulkopuolellakin tapahtuu??

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mä epäilen samaa ilo loppui lyhyeen Jiimenin ilmestymisen jälkeen nimittäin...

• Anonyymi kirjoitti:

Tiedätkö mitä palstan ulkopuolellakin tapahtuu??

En, mutta kyllä sen janin jutuista palstalla näki kuinka tämä aivopesu vaikutti masentavaan suuntaan. Ennen kaikkien pitämästä hyväntuulisesta rupattelijasta tuli riitaa haastava, masentunut vehkeiljä lyhyellä aikaa kun antoi sateenkaarihullutuksille sijaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mä epäilen samaa ilo loppui lyhyeen Jiimenin ilmestymisen jälkeen nimittäin...

Avomielinen lillis ei ollutkaan niin avomielinen 🤣🤣🤣

• Anonyymi
        Harmaaritari kirjoitti:

En, mutta kyllä sen janin jutuista palstalla näki kuinka tämä aivopesu vaikutti masentavaan suuntaan. Ennen kaikkien pitämästä hyväntuulisesta rupattelijasta tuli riitaa haastava, masentunut vehkeiljä lyhyellä aikaa kun antoi sateenkaarihullutuksille sijaa.

Katkeruus paistaa sinusta läpi, kuin aurinko hämähäkinseitistä.

• Harmaaritari kirjoitti:

Hehheh..
        Miesselittäminen huipussaan.. 😂

• Anonyymi
        Wwuwuw kirjoitti:

Hehheh..
        Miesselittäminen huipussaan.. 😂

Harmiritari olisi parempi nimi..

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Avomielinen lillis ei ollutkaan niin avomielinen 🤣🤣🤣

Taidat olla vähän sivistämätön ja melko yksinkertainenkin.

Avomielisyys ei ole samaa kuin hlb tai panseksuaalisuus. Avomielinen ihminen on suora, vilpitön, suoraselkäinen ja avoin. Ihminen voi olla avomielinen olematta hlb tai panseksuaalinen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Taidat olla vähän sivistämätön ja melko yksinkertainenkin.

Avomielisyys ei ole samaa kuin hlb tai panseksuaalisuus. Avomielinen ihminen on suora, vilpitön, suoraselkäinen ja avoin. Ihminen voi olla avomielinen olematta hlb tai panseksuaalinen.

Tai vain ilkeä..

• Anonyymi

Ei sulla mitään kavereita ole jotka soittelisivat.

• Anonyymi

Kop kop *koputtaa*

• Minusta on kehittynyt vain voimakkas stereotyyppi kun ei koe olevansa sitä ei ole kuin sit se toinen vaihtoehto.

Itse koen asian päinvastoin että ajattelemme kaikki ja tunnemme eritavoin mutta vain sukupuolen määrittää, mikä on syntyessään. Eihän ihminen voisi muuten voisi asettua toisen puolesta (Vastakkaisen) ajatuksen tasolla kokemaan asioita.
      Eikö ihmiset voisi vaikka olisi eri sukupuolta ajattelemaan samoin ja näin ollen sekoittaa voimakkaat stereotyypit mielen ja kokee olevansa vastakkaista sukupuolta näin ollen uskoo, kehonsa olevan väärä kuin vääristymä kun taas toiset muokkaa kehoaan ääriimmäisyyksiin kuin barbiksi tai nukeksi myös demoneiksi yms.

Aika suurin osa kärsii kehon vääristyksistä tahtoa olla tietynlainen joten botoksit muut täytteet.
      Että minusta ihmiset vaan on mahdollisuuden olla haluavansa ihanteensa..

• Hyvä esimerkki on etten karvoja leikkaa mutta teininä leikkasin koska sitten koin miehekkääksi
        tai en nyt pidä mekkoja( mitenkään yleisesti) ja sellaiset on kalliita.
        En koe koruja välttämättömäksi.En meikkaa ja en edes korkkareita käytä ja puukäsitöihin menin valinnoista, ensimmäinen mihin pyrin opiskeleen oli mekaniikki koska halusin olla hyödyllinen koska kunnioitin esikuva isäni halusin olla poika, kumminkin tyttökatraksen nuorin myös partaa kuvitteellista leikkaisin ylpeydestä myös unissa olin ritari ja pelastin tyttöjä ja pelkkä synnytyksen pelko lapsena oli voimakas myös olen yleisesti. myös kannan ja tulen kantamaan sukunimeäni vain sen vuoksi koen sen velvolliseksi kunnioittaa isääni.

Kun koulussa naamiaiset olin sitten miespuolinen ja pukeuduin isäni smokkiin ja krakakaulaan jota harjoittelin itselleni sitomista ja tekoviikset, sisareni oli aina naisena.

Mitä tähän voisin sanoa, olen nainen, en näe itseäni miehenä koska synnyin naiseksi, minun esikuva kohde ollut isäni jo pienenä pitäen, jolloin äitini jätti isälle koin etten tahtonut olla koskaan äitini .

poikiin pettyneenä
        Armejaan halusin mennä mutta isäni sanoi, etten pärjää siellä, mietin naista kumppaniksi olen myös nähnyt eroottisen unen teininä tytöstä Mutta jo mietin jo isoa perhettä ja miehen hankitaan 14v ja 15v jos en 30 ole saanut, olisin vainaa. Se lapsien hoitaminen pisti halua perheen
        Myös 17v ostin itselleni hääpuvun

mutta silti tykkään ja nautin äitiydestä ja naisena olosta.
        Kumminkin haluan olla syleilyssä isojen käsien suojassa en olla suojaton.
        Näin kumminkin vaikka minulla viitteitä olisin paljon poikamainen lapsena voin sanoa että nuorena tytökkin ihastui ulkonäköäni sanottiin että olisi halunnut minut poikaystäväksi jos olisin poika, aikuisena taas halusin osata kävellä korkkareilla ja kauniisti pukeutua ja olla kaunein miehelleni.
        Mutta valmistauduin lapsena mieheksi en naiseksi.

Sain ekalla luokalla pojalta kirjeen kun on kiinnostunut minusta vielä silloin tytön vaatteissa kuljin jossain 5 luokalla aloin pukeutumaan pojan vaatteisiin ja taas tytöksi pukeuteena sain ikäviä huomautuksia tai kun kun kaunistauduin poikia teini-iässä varten jossain koulun diskossa juurikin poika tuli pyytää tanssiin kun suostuin sanoi” luuletko minä sinun kanssasi tanssin” nauroi poikaporukan kanssa
        tai ulkopuolinen mies ” tuu takaisin kun oot laihduttanut”
        Tai kun kärsin bulimiasta ”oot luuviulun näköinen”

En siis näe itseäni miehenä vaan koen että minulla oli vain vahva esikuva minkälainen halusin olla ja pojaksi pukeuteena minua ei kommentoitu paitsi juurikin että joku olisi halunnut minut poikaystäväksi.
        taas pukeutuneena kauniiksi sain niin ikävääkin palautetta ja kyllä sitä hyvääkin mutta myös inhottavia.
        Myös kyllä positiivistakin kuin söpöydestä myös kauniiksi sanottu mutta uskon olevan myös kuin suojaväri ei kehoa poikana arvioitu paitsi joku kysyin kerran” oletko poika vai tyttö? ”. En vastannut mitään.

Tyttönä /Naisena ulkopuolinen huutelua kehon määritykset negatiiviset olivat vain erittäin vahvat ja painavat saamaan itseä häpeämään.

• Minusta tarkoitan ”minun mielestä”

• Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

Hyvä esimerkki on etten karvoja leikkaa mutta teininä leikkasin koska sitten koin miehekkääksi
        tai en nyt pidä mekkoja( mitenkään yleisesti) ja sellaiset on kalliita.
        En koe koruja välttämättömäksi.En meikkaa ja en edes korkkareita käytä ja puukäsitöihin menin valinnoista, ensimmäinen mihin pyrin opiskeleen oli mekaniikki koska halusin olla hyödyllinen koska kunnioitin esikuva isäni halusin olla poika, kumminkin tyttökatraksen nuorin myös partaa kuvitteellista leikkaisin ylpeydestä myös unissa olin ritari ja pelastin tyttöjä ja pelkkä synnytyksen pelko lapsena oli voimakas myös olen yleisesti. myös kannan ja tulen kantamaan sukunimeäni vain sen vuoksi koen sen velvolliseksi kunnioittaa isääni.

Kun koulussa naamiaiset olin sitten miespuolinen ja pukeuduin isäni smokkiin ja krakakaulaan jota harjoittelin itselleni sitomista ja tekoviikset, sisareni oli aina naisena.

Mitä tähän voisin sanoa, olen nainen, en näe itseäni miehenä koska synnyin naiseksi, minun esikuva kohde ollut isäni jo pienenä pitäen, jolloin äitini jätti isälle koin etten tahtonut olla koskaan äitini .

poikiin pettyneenä
        Armejaan halusin mennä mutta isäni sanoi, etten pärjää siellä, mietin naista kumppaniksi olen myös nähnyt eroottisen unen teininä tytöstä Mutta jo mietin jo isoa perhettä ja miehen hankitaan 14v ja 15v jos en 30 ole saanut, olisin vainaa. Se lapsien hoitaminen pisti halua perheen
        Myös 17v ostin itselleni hääpuvun

mutta silti tykkään ja nautin äitiydestä ja naisena olosta.
        Kumminkin haluan olla syleilyssä isojen käsien suojassa en olla suojaton.
        Näin kumminkin vaikka minulla viitteitä olisin paljon poikamainen lapsena voin sanoa että nuorena tytökkin ihastui ulkonäköäni sanottiin että olisi halunnut minut poikaystäväksi jos olisin poika, aikuisena taas halusin osata kävellä korkkareilla ja kauniisti pukeutua ja olla kaunein miehelleni.
        Mutta valmistauduin lapsena mieheksi en naiseksi.

Sain ekalla luokalla pojalta kirjeen kun on kiinnostunut minusta vielä silloin tytön vaatteissa kuljin jossain 5 luokalla aloin pukeutumaan pojan vaatteisiin ja taas tytöksi pukeuteena sain ikäviä huomautuksia tai kun kun kaunistauduin poikia teini-iässä varten jossain koulun diskossa juurikin poika tuli pyytää tanssiin kun suostuin sanoi” luuletko minä sinun kanssasi tanssin” nauroi poikaporukan kanssa
        tai ulkopuolinen mies ” tuu takaisin kun oot laihduttanut”
        Tai kun kärsin bulimiasta ”oot luuviulun näköinen”

En siis näe itseäni miehenä vaan koen että minulla oli vain vahva esikuva minkälainen halusin olla ja pojaksi pukeuteena minua ei kommentoitu paitsi juurikin että joku olisi halunnut minut poikaystäväksi.
        taas pukeutuneena kauniiksi sain niin ikävääkin palautetta ja kyllä sitä hyvääkin mutta myös inhottavia.
        Myös kyllä positiivistakin kuin söpöydestä myös kauniiksi sanottu mutta uskon olevan myös kuin suojaväri ei kehoa poikana arvioitu paitsi joku kysyin kerran” oletko poika vai tyttö? ”. En vastannut mitään.

Tyttönä /Naisena ulkopuolinen huutelua kehon määritykset negatiiviset olivat vain erittäin vahvat ja painavat saamaan itseä häpeämään.

Harmiksen kannattaisi lukea tämä!

Minä olen moittinut sinua sekavasta kirjoitustyylistä mutta nyt oli niin mielenkiintoista, että luin kokonaan 🙂

• Anonyymi kirjoitti:

Harmiksen kannattaisi lukea tämä!

Minä olen moittinut sinua sekavasta kirjoitustyylistä mutta nyt oli niin mielenkiintoista, että luin kokonaan 🙂

ympäristöllä on minusta vaikutusta sen vuoksi koen perinteisen perhearvoja hyvin korkealla näyttämisen lapsille, , tahdon lapsilla on hyvät vanhemmat ja tärkeintä hyvät esikuva mallina molemmista sukupuolista.

Uskon kuitenkin ihmisten kohtelulla on suurin vaikutus valintoihin.
        Joten toivon enemmän hyvää kohtelua ja hyvien arvojen pitämistä yllä ettei haittana ole häpeä omakehoa kohden.

• Kantaa Harmaaritarin kirjoitukseen....

Jos hoidan kotia ja itseäni kauniiksi, tarvitsen myös rahaa tuohon. Mistä se raha tulee? Saadakseen sen kodin ja sisutaakseen sen kauniiksi, sekä ylläpitämään sitä, maksaa aika tavalla. Samoin itseensä panostaminen. Kauniit vaatteet, kengät, laukut, yms, kosmetiikka, kampaaja- ja kauneushoitolakäynnit imevät valtavasti rahaa.

Työssä käymälläkään ei aina noihin kaikkeen pysty. Harmaaritari, missä realismi? Mistä se raha tulee?

Sitten menneennä esimerkkinä. Olen ollut kotirouva. Pitänyt kodin siistinä, valmistanut ruokaa ja leiponut joka ikinen päivä. Siinä sivussa olen yrittänyt pitää itseäni nättinä. Jos ei ole ollut tarpeeksi nätti (jäänyt maikkaamatta tai vaatteet vääränlaiset) on siitä tullut suoraa huutoa ja vittuilua. Silti rahat tuohon elämäntavan ylläitämiseen on pitänyt mankua toiselta, jolla ei ole minkäänlaista ymmärystä, ettei ne ilmaisia ole. Tarpeeksi kauan myös kotirouvan roolia vetäessään loppuu myös puheenaiheet perheen ja tuttavien kesken. Mitä olet tehnyt tänään, viimeaikoina? - No imuroinut, paistanut mustikkapiirakkaa ja käynyt marjoja keräämässä. Sama tarina suunnilleen joka kerta.

Voin sanoa ettei se elämäntyyli ollut luontaista. Eikä tehnyt onnellseksi. Olet vain nukke, jolla ei oikeastaan ole mitään arvoa ulkopuolelle. Ehkä siitä yksi ihminen on tyydytyksen saanut, kun ei kotia ole tarvinnut hoitaa.

• Ei kuule..ehei.. Kyllä Harmisnapero tietää paremmin.. Onnellinen olit ja sillä piste.

• Anonyymi
        Wwuwuw kirjoitti:

Ei kuule..ehei.. Kyllä Harmisnapero tietää paremmin.. Onnellinen olit ja sillä piste.

Harmis tietää paljon asioita ja voi olla, että pian te muutkin.

• Wwuwuw kirjoitti:

Ei kuule..ehei.. Kyllä Harmisnapero tietää paremmin.. Onnellinen olit ja sillä piste.

Hahhah! Pakko oli antaa peukkua hyvästä kommentista :-D

Mulle tulee edelleen suorastaan ahdistunut olo, kun kuulenkin että joku yritetään luutia keittön nurkkaan palvelemaan perhettä tai olemaan edustusrouva.

Voi helvetti. Vankila se on. Masentava vankila.

• Anonyymi
        Wwuwuw kirjoitti:

Menkääpä vanhat rouvat vähän syrjemmälle tietämästä.

• Anonyymi
        Wwuwuw kirjoitti:

Mikä nainen sanoo aikuista miestä ”naperoksi”? Miehenä hävettäisi.

• Anonyymi kirjoitti:

Menkääpä vanhat rouvat vähän syrjemmälle tietämästä.

Ainakin tämä "vanha rouva" puhuu kokemuksesta.

En tiedä mistä kokemuksesta niinkutsutut miehet puhuvat.

• Anonyymi
        elisakettu kirjoitti:

Ainakin tämä "vanha rouva" puhuu kokemuksesta.

En tiedä mistä kokemuksesta niinkutsutut miehet puhuvat.

Mulla on Elisaketun kanssa hyvin samansuuntainen kokemus. Kun tämä kulahtanut vaihdettiin nuorempaan, niin elämä on helpottunut hurjasti! Edelleen teen samat työt kotona ja töissä, mutta enää ei ole passaamista ja palvelua vaativaa, kiukuttelevaa mieslasta elämää ankeuttamassa.

Uusi nätti nainen osoittautui vallan aarteeksi. Exältä on häipyneet kaverit, sukulaisiin ei saa pitää yhteyttä eikä edes frouvan läsnäollessa käyttää puhelinta. Mut ehkä se paistaa pullaa, muahahhaa!

- ExP

• Anonyymi
        elisakettu kirjoitti:

Hahhah! Pakko oli antaa peukkua hyvästä kommentista :-D

Mulle tulee edelleen suorastaan ahdistunut olo, kun kuulenkin että joku yritetään luutia keittön nurkkaan palvelemaan perhettä tai olemaan edustusrouva.

Voi helvetti. Vankila se on. Masentava vankila.

Tulee mieleen Queenin I Want to break free. Video erityisesti. Olen ihan samaa mieltä, että vankila se on tai masokistin unelma.

• Anonyymi

No niin, taas kerran sä vedät feministit yhteen ja samaan nippuun! Koita nyt saada mahtumaan ajatuksiisi ett feminismiä on monenlaista! Ääripäänä myös ne; joihin sä rinnastat lähes ulkoon kaikki naiset!

Mun äitini on hyvä esimerkki feminististä; tähdensi aina meille mukulille ett riippumatta siitä kumpaa sukupuolta olet, voit tehä ja harrastaa sitä mistä itse pidät!
      Samoin kuin ett mitään sukupuoli kiintiöitä ei pitäisi sisällyttää mihinkään luottamustoimiin valintaan, ei firmojen eikä kunnillispolitiikkaan.
      Jokaisen pitäisi ansaita itse se paikkansa; omalla osaamisellaan, eikä kiintiöitä jaettaisi. Kiintiöpaikalla on useimmiten pelkkiä kumileimaisimia, joilla ei ole mitään käsitystä asioista joista ovat päättämässä.

• Harmis, huhuu!? Haluan jutella sun kanssa aiheesta.

Niin, palaan vielä siihen, että kyllä, edelleenkin käytän hameita, mekkoja jne. Korkkareita satunnaisesti, mun pitää varoa etten loukkaa jalkojani, ne on osa mun työvälineitä. Myös metsävaatteita ja mustia kumppareita. Piha- ja metsaähommia tehdään noissa.

Meikkaan. Ja kävisin useammin kampaajalla (kahden viikon välein) ja kosmetologilla yms jos olisi varaa. Mun palkkani ei kertakaikkiaan vain kaikkeen riitä. Kotiakin pitäisi vähän väliä sisustaa ja remppaa tehdä siellä täällä. Ei mun naiseus siinä kärsi. Ehkä vain itsetuntoni, kun kaikki ei ole viimeisen päälle.

• Anonyymi

Tulee kun muusta asiasta ehtii, sori.

• Anonyymi

Susta on ollut paljon apua KEttu. Kiitos kaikesta.

• Ehkä valtio vois lahjoittaa joka kuukausi naisoletetuille naislisää, sanotaan vaikka 500 euroa kuussa..😯

• Wwuwuw kirjoitti:

Ehkä valtio vois lahjoittaa joka kuukausi naisoletetuille naislisää, sanotaan vaikka 500 euroa kuussa..😯

Siis naisellisuuslisää..😄

• Wwuwuw kirjoitti:

Siis naisellisuuslisää..😄

Hahaa. Mitäs ätminkäiset `ja mutkunkaiset siihen?

"Naiset ne vain tuhlaa hömpötyksiin ja törsäävät itseensä"

• Anonyymi

Naiset saavat olla tismalleen sellaisia kuin ovat ja vieläpä ilman mitään typeriä sukupuolirooleja. Sama pätee miehiin. Miehet saavat olla sellaisia kuin ovat. Myös herkkiä, tunteellisia, kauniita. Miehet saavat leipoa pullaa, virkata/kutoa, pukeutua hameeseen, ihan mitä haluavat. Asia ei liity mitenkään transsukupuolisuuteen sinänsä. Ainoastaan noihin typeriin stereotypioihin "naiset meikkaamaan jne" joita sinäkin täällä ruokit. Miesten pitäisi enemmän meikata, opetella kauniita käytöstapoja, pukeutua hameeseen, leipoa pullaa; rikkoa typeriä ja kuluneita sukupuolirooleja. Näin maailma pelastuisi.

Miesten kannattaisi myös sivistää itseään lukemalla historian kirjoja sukupuolirooleista ja niiden vaikutuksesta koko hela yhteiskuntaan. Esim. Afganistanissa. Siellä kun on ollut vuosituhansia tapana syrjiä naissukupuolta, kuten lähes joka maailman kolkassa. "Miehet sitä" "naiset tätä" hyvin voimakkaasti ja ankarasti.

""Afganistan on pahin paikka syntyä tytöksi"
      Syy siihen miksi tyttöjä kasvatetaan pojiksi, johtuu yhteiskuntarakenteesta. Naisilla ei juuri ole arvoa, joten jokaiseen perheeseen toivotaan hartaasti poikaa. Jos poikaa ei synny, tyttö saa ryhtyä pojaksi, jotta perheen kunnia säilyy. Pojaton perhe on arvoasteikossa alhaalla, ja äiti on silloin täysin epäonnistunut tehtävässään. Pojiksi puetuilla tytöillä on oma nimityskin: bacha posh."

Hyvin monet pojiksi puetut tytöt jatkavat poikina aikuisiksi eivätkä mene koskaan naimisiin.
      Ei ole kovin vaikea päätellä, että poikana eläminen siellä(kin) on huomattavasti parempaa kuin tyttönä.

Suomessa etenkin nuoret miehet, kaikenlaiset ml. hipsterit ovat laajentaneet jo kohtuullisesti miesrooleja. Leipovat pullaa, kutovat sukkia, virkkaavat täkkejä vauvalle yms. Naiset ovat jo löytäneet tiensä DI opintoihin, papeiksi, it-alalle ym.

• Anonyymi

Bacha boyt ovat lähinnä miehille tanssivia pedofiilien uhreja.

Mitä tulee sivistykseen, niin Suomessa ei tiedetä tai sensuroidaan medioista jopa alkuperäisten, varsinaisten suomalaisten identiteetti ja rotu, mikä ei suinkaan ollut nykyinen siperianmongoloidinen N1c. Muinaisdna oli R1a jopa Savossa.

On sivistymätöntä saivarrella jostain pullanleipomisesta ja kiipiä samalla toisen kansan identiteetillä.

• Anonyymi

Kiitti vaan taas yks puolisesta kannan otostasi, joka ei ainakaan minuun sovi.
      Miks hiivatissa mä luopuisin jostain osasta elämää? Naisena mä pystyn toteuttamaan ihan kaikkia elämän alueita? Pullaa mä leivon muillekin kuin ydinperheelleni ja samalla saan siitä tuloja! Teen ruokaa ja myyn sitäkin annoksittain; tarvitsijoille.

Mulla ei ole omaa paattia, mutt saan Faijalta lainaksi hänen vanhaa paattiaan ja käyn kalastamassa merellä. Perkaan ja valmistan kalani myös itse.
      Vuoteen en ole metsästänyt, mutt syksyllä aion taas kyyhkysiä ampua, ehkä fasaanejakin, niitä alkaa olla nykyään jo kuin peurojakin, ihan liikaa.
      Mä marjastan ja sienestän... aina kun ehdin.

Teen työtä enemmän ja vähemmän, tällä hetkellä vähemmän ... olen lomalla.
      Mikä oli helvatin väärä valinta, lähteä pohjoiseen kalastamaan ja rentoutumaan.'
      Prrrrr kele, kyllä tässä rentoutuu... kunhan pääsen lähtemään täältä, korvesta!
      Tänä iltana mua tullaan noutamaan... huomen aamulla varmaan oon jo tien päällä, ja matka käy kotia kohti. Jos kotimatka ei muuten ala niin ajan itse, hakija voi vaikka nukkua hanttimiehen paikalla.

Mä teen työtä ja tienaan itse rahani... Ostin tontin ja rakennutin omakotitalon itselleni, sitä nyt olen sisustanut ja puutarhaa yrittänyt istuttaa&kasvattaa.
      Nyt korona aikana en pahemmin ole huvituksissa käynyt, mutt ihan tiedoksesi ett multa kyllä löytyy naisellisia vaatteita ja osaan kammata itse kampaukseni; sen verran monta tuntia olen peilien avulla sitä harjoitellut.

Mä värjäytän silmäripseni kestovärillä kampaajalla 4-5 kertaa vuodessa, lisäksi mulla on värillistä huulikiillettä, kosteusvoidetta sekä auringon suojavoidetta, mineraali kivideororanttia ja 3 lajia hajuvettä. Siinäpä se meikkipuoli, mä en niistä niin perusta, ei tule meikkiä vahingossa pyyhkäisseksi PELLE-naamioksikaan.
      Nyyhkyleffojakin voin vapaasti katsoa, ei leviä meikit naamalta.

Oikeastaan multa ei puutu kuin mies;... mihin pystyisi luottamaan.
      Taitaa muuten olla sukupuuttoon kuollut laji, pahoin pelkään, mutt ei huolen häivää jos pääsen hedelmöityshoitoon.
      Niin ett revi siitä; miks ihmeessä mä haluaisin muuttaa sukupuoltani, mulla on ihan kaikki mahdollisuudet... paitsi tulla isäksi!
      trollikka

• Anonyymi

Kiva kirjoitus, olet upea nainen näinä silikonitissukoiten ja muiden idioottien pakkosyöttöaikoina.

Jos mietit lapsen saamista, mikset kävisi esim. Tanskassa edullisella spermaklinikalla? Saa kunnon ehtaa skandinaavista spermaa sopuhintaan Suomen vastaavien klinikoiden veloittaessa kymppitonnin enemmän. Voi valita isän silmien värin, pituuden, rodun, koulutustaustan jne.

Ennen yksityishenkilö sai tilata kotiinsa spermat, nyt sekin lysti on lopetettu.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kiva kirjoitus, olet upea nainen näinä silikonitissukoiten ja muiden idioottien pakkosyöttöaikoina.

Jos mietit lapsen saamista, mikset kävisi esim. Tanskassa edullisella spermaklinikalla? Saa kunnon ehtaa skandinaavista spermaa sopuhintaan Suomen vastaavien klinikoiden veloittaessa kymppitonnin enemmän. Voi valita isän silmien värin, pituuden, rodun, koulutustaustan jne.

Ennen yksityishenkilö sai tilata kotiinsa spermat, nyt sekin lysti on lopetettu.

Ei kai siellä käydä tarvitse, kun lähettävät siittiöt postissa ??

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei kai siellä käydä tarvitse, kun lähettävät siittiöt postissa ??

Näin oli ennen, mutta nykyään tuokin on monopolisoitu. Siis pitää mennä henk koht ottamaan spermat klinikalle, mutta silti lasku on satasissa kun Suomessa kymppitonnin.

• Anonyymi

Että naiset ovat menettäneet roolinsa.
      Kun mies arvostaa naista ulkomuotoon, sukupuuhunsa,tutkintoon, ammattiinsa tai kasvatukseen katsomatta. Katsotaan näitä naisellisuus asioita sitten. Suomessa kun nainen kaunistautuu ja pukeutuu on vapaa miesten käytettäväksi.

• Anonyymi

Kun päästään tähän on mennyt liian monta kuppia, jääkaappi käynyt ja henk.kohtaisesti olen niin erakoitunut ettei miehen testosteronit voi tarttua.

• Eikö näitä vihaisia persukirjoituksia voisi kirjoitella ihan siellä peppulien omalla palstalla? En tarkoita maailman menoa-palstaa, minkä vajakit ovat senkin pilanneen peppuilemalla.

• Anonyymi
    • Anonyymi

Lukaiseppas tuo linkki läpi. Kokeile samaistua haukkumisen sijaan. Kiitos.

https://www.terve.fi/artikkelit/81118-transsukupuolisuus-kun-keho-ja-mieli-eivat-kohtaa

Helppo rätkyttää, jos on autuaan pihalla mitä se on ja miltä se tuntuu. Aivopesua vastaan minäkin olen. Ei trans asiaa tarvitse hypettää, eikä siihen yllyttää. Mutta kuka sen kanssa käy kädenvääntöä tietää miten rasittavaa kaikki on, mukaanlukien toisten ihmisten vittuileminen asiasta.

Kierosilmiä ei saa pilkata, tulee pahamieli mutta transihmisiä ja muita vähemmistöjäkö saa?

• Ymmärräthän etten ole transihminen minusta tuo on taas myös ”haukuntaa” koska olen nainen.

• Anonyymi

"Pukeudutte kauniisti, meikkaatte, opettelette kauniita köytöstapoja, leivotte pullaa jne, niin kyllä se naiseus sieltä löytyy ilman identiteettikriisejä."

Jäin miettimään tätä heittoasi.

En pidä naisellisista vaatteista, väreistä kylläkin vaikka mustaan pääosin pukeudunkin. En ole koskaan tykännyt meikkaamisesta, meikistä tulee tennäinen olo.

Mulla on hyvät käytöstavat hallussa, ollut koko ikäni. Täällä välillä rämähtelen, mutta seurassa seuran mukaan... Osaan käyttäytyä kohteliaasti, sivistyneesti suorastaan diplomaattisesti. Arvostan hyviä käytöstapoja, vaikken yliesitäkkään tai käyttäydy naisellisesti sieväillen.

Osaan leipoa pullaa, en vain välitä pullasta niin miksi leipoisin? Leivon mielummin pellillisen omenapiirakkaa tai teen täytekakun, kun pullaa. Sitäpaitsi mitä naisellista leipomisessa on? Monet miehet on leipureiden aatelia.

Miten epärakastettava olenkaan, kun en käyttäydy kuten ihannenaisesi. Vaan vaihdan autoon renkaita, jarrupaloja, öljyjä, pidän autostani parempaa huolta kun monet miehet. Osaan monia nk. miehisiä juttuja ja olen kiinnostunut niistä enemmän, kun nk. naisten jutuista. Eikö noilla ominaisuuksilla sitten voi rakastaa?

Mitä sitten, jos jokainen tekee mitä tykkää ja osaa, minkä kokee omakseen?

Mitä sitten, jos olen henkisesti ja psyykkisesti enemmän miehekäs?

Kuka sanoo ehdot ihmisyydelle ja sukupuolisuudelle ja millä oikeudella?

Mitä sitten, vaikka haluan naista mitä joku mieskin? Mitä sitten, vaikka haluan jotain miestä mitä joku nainenkin?

Mitä sitten, vaikka näen itseni maskuliisena mielummin, kuin femiininä?

Mitä sitten? Kenen elämä siitä kaikesta mitä olen ja edustan menee pilalle?

Kenen elämää minä muka tuhoan olemalla minä itseni?

Kun en satuta tahallaan ketään, pidän huolta läheisistäni ja autan tarvittaessa vieraitakin pulaan joutuessaan. Hoidan asiani ja velvollisuuteni jämptisti parhaan taitoni ja kykyni mukaan. Keneltä se on pois?

Mun ei pitänyt enää kirjoittaa tänne, mutta kirvoitti mieleni nämä tietyt aiheet. Koitan nyt pysyä poissa, öisinkin. Ja nukkua.

• Anonyymi

Käy edes päivisin, edes välillä. Mukavaa lukea järkeviä juttuja, ei niitä täällä liikaa ole 😊

xLiner

• Kuin itsekin tykkään pukeutua mustaan kuin itsekin tykkään opetella korjaan autoa kuin kaikkea muutakin hyödyllistä koska haluan osata hyödyllistä.
        Olisin voinut uskoa, että tämmöisiin viestin pistäisi n 16-18v
        Mutta tällein miehen saatua koen enemmänkin, olisin halunnut minulla on vahva myös hyvä naisesikuva lapsena, että olisin voinut harjoitella myös itsestä paremmin huolta pitää itsestäni kuin ihostani.

Mutta enköhän ole nainen on vaan ympäristöllä vahva vaikutus kehonvääristymisiä tulee, huonosta kohtelusta naisia kohtaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Käy edes päivisin, edes välillä. Mukavaa lukea järkeviä juttuja, ei niitä täällä liikaa ole 😊

xLiner

Lukisit enemmän minun juttuja, ne ovat järkeviä ja opettavaisia!

• Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

Kuin itsekin tykkään pukeutua mustaan kuin itsekin tykkään opetella korjaan autoa kuin kaikkea muutakin hyödyllistä koska haluan osata hyödyllistä.
        Olisin voinut uskoa, että tämmöisiin viestin pistäisi n 16-18v
        Mutta tällein miehen saatua koen enemmänkin, olisin halunnut minulla on vahva myös hyvä naisesikuva lapsena, että olisin voinut harjoitella myös itsestä paremmin huolta pitää itsestäni kuin ihostani.

Mutta enköhän ole nainen on vaan ympäristöllä vahva vaikutus kehonvääristymisiä tulee, huonosta kohtelusta naisia kohtaan.

No mä olen jo lapsena ollut enemmän kuin poika enkä kuin tyttö. Eikä mua kohdeltu lapsena kaltoin.

Tiedän olevani fyysinen nainen, mun pää ja aivot kuitenkin toimii miestyypillisesti ja vaikuttaa mm. mun käytökseen, ilmeisiin, eleisiin, liikkeisiin eli olemukseen mitä ihmiset katsoo ja huomaa. Ihmetteleekin monet.

Sikäli kykenen elämään itseni kanssa tällaisena, vaikka aika ajoin tekisi mieli saksia rinnat pois. Mun kehodysforiaan liittyy oleellisesti inho omia rintoja kohtaan. Nyt kun ne vielä vaivaa fyysisillä kivuillakin, niin vielä enemmän haluan niistä eroon.

Pystyn muokkaamaan kroppaani kuntosalilla niin paljon haluttuun suuntaan, etten välttämättä mitään hormoneja kaipaa. Hormoneissa on sekin, että karvat kasvaa minne kasvaa, en voi valita että vain parta kasvaa. Sekä että alkaisin takuulla kaljuuntumaan testojen myötä. Sukurasite.

Että moni muu seikka huomioonottaen mihin ja miten hormonit vaikuttaa.

Mä en oikein pääse kosketuksiin naiseuteni kanssa, vaikka kuinka hyvin tiedän biologiset faktat.

Nyt ollaa landella ja lähdetään ulkoilemaan.

• Anonyymi kirjoitti:

No mä olen jo lapsena ollut enemmän kuin poika enkä kuin tyttö. Eikä mua kohdeltu lapsena kaltoin.

Tiedän olevani fyysinen nainen, mun pää ja aivot kuitenkin toimii miestyypillisesti ja vaikuttaa mm. mun käytökseen, ilmeisiin, eleisiin, liikkeisiin eli olemukseen mitä ihmiset katsoo ja huomaa. Ihmetteleekin monet.

Sikäli kykenen elämään itseni kanssa tällaisena, vaikka aika ajoin tekisi mieli saksia rinnat pois. Mun kehodysforiaan liittyy oleellisesti inho omia rintoja kohtaan. Nyt kun ne vielä vaivaa fyysisillä kivuillakin, niin vielä enemmän haluan niistä eroon.

Pystyn muokkaamaan kroppaani kuntosalilla niin paljon haluttuun suuntaan, etten välttämättä mitään hormoneja kaipaa. Hormoneissa on sekin, että karvat kasvaa minne kasvaa, en voi valita että vain parta kasvaa. Sekä että alkaisin takuulla kaljuuntumaan testojen myötä. Sukurasite.

Mä en oikein pääse kosketuksiin naiseuteni kanssa, vaikka kuinka hyvin tiedän biologiset faktat.

Kuka minua kaltoin olisi kohdellut lapsena kuin ulkopuoliset ihmiset ihmiset kohdistuen kehoon ilmaisuuksia, ei kotiväki.

äitiä ei ollut eikä kaltoin kohdellut kun näin hänet. Minulla oli vahva esikuva isäni, tahtoa olla isäni kaltainen. Myös valmistauduin mieheksi mutta en naiseksi mutta pojaksi pukeutumisesta ei saanut ulkopuolisia kommentteja jos minulla olis ollut vahva hyvä esikuva naisesta olisin myös pyrkinyt sen kaltaiseksi enemmän kun taas pojat kiinnostuttu sitä yritti kaunistua mutta sitä sitten poikien/ miesten ikävä kohtelu pisti takaisin kuoreen kun piti kysyä jos vähän muunsi kulmia, olisi pitänyt pojalta kysyä jonka kanssa seurustelin.

Vai väitätkö ettet ole saanut kommentteja naiseudestasi ikäviä?
        Eikä se edes ollut ikävää aina?

Onhan niissä hormooneissani myös sekin että myös lihakseni kasvavat herkemmin mutta myös miehillä on että eivät lihaksia saa kasvatettua tai muutama häiritsevä karva joka lähtee pois sitten laserilla ja taas on normaalia että naisen testot vähenee vanhenessa tai poikkeavaa.

Ja ihan hyvin olisit voinut pyytää hormooni hoitoa että naisellisuus kukkii eikä miehellisyys vahvana. Hoitaa kosmeettinen haitta laserilla ja pienennyttää rintoja ja istuttaa hiuksia myös miehille se on kosminen haitta jos ei kunnolla parta kasva tai hiukset lähtee tai rinnat kasvaa.

Jos ne häiritsee mutta alkuperäisillä kohdulla lapsia tehdään eikä keinotekoisella peniksellä mutta myös alkuperäinen kohtukin voi olla susi, jos on jotain vikaa.

En näe itseäni henkisesti miehenä tai naisena mutta ulkopuolisesta olen nainen mutta näin aikuisena haluan myös osata naisellisia asioita kuin kävellä korkkareilla enemmän kärsin ettei ole ollut sitä naisesikuvaa edes tiedä pystynkö olemaan tarpeeksi nainen.

Myös minun hormonit ovat sekaisin koska imetyksessä kuulemma naisen hormooni vähenee estrogeenivajuus ja vaihevuosissa myös naisille voi häiritseviä karvoja kasvaa kuin hiuksien vähennettyä mutta ei kaljuus ole mikään vain miesten vaiva myös naisten vaikka heillä sitä vähemmän esiintyy.
        https://www.menaiset.fi/artikkeli/hyva-olo/terveys/unettomuutta-vasymysta-ja-artymysta-estrogeenivajaus-voi-aiheuttaa-laajan

Kyllä ne kosmiittiset haitta on haittoja ja pyytää apua niihin mutta ei se meistä miestä parta tee tai naista tee rinnat( kasvua myös miehillä)

Mutta henkisesti koe olevani kumpaakaa streotyyppi joten lopulta päätynyt olen nainen sukupuoleni syntyessäni mukaan mutta haluan olla parhain miehelleni.

• Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

Kuka minua kaltoin olisi kohdellut lapsena kuin ulkopuoliset ihmiset ihmiset kohdistuen kehoon ilmaisuuksia, ei kotiväki.

äitiä ei ollut eikä kaltoin kohdellut kun näin hänet. Minulla oli vahva esikuva isäni, tahtoa olla isäni kaltainen. Myös valmistauduin mieheksi mutta en naiseksi mutta pojaksi pukeutumisesta ei saanut ulkopuolisia kommentteja jos minulla olis ollut vahva hyvä esikuva naisesta olisin myös pyrkinyt sen kaltaiseksi enemmän kun taas pojat kiinnostuttu sitä yritti kaunistua mutta sitä sitten poikien/ miesten ikävä kohtelu pisti takaisin kuoreen kun piti kysyä jos vähän muunsi kulmia, olisi pitänyt pojalta kysyä jonka kanssa seurustelin.

Onhan niissä hormooneissani myös sekin että myös lihakseni kasvavat herkemmin mutta myös miehillä on että eivät lihaksia saa kasvatettua tai muutama häiritsevä karva joka lähtee pois sitten laserilla ja taas on normaalia että naisen testot vähenee vanhenessa tai poikkeavaa.

Ja ihan hyvin olisit voinut pyytää hormooni hoitoa että naisellisuus kukkii eikä miehellisyys vahvana. Hoitaa kosmeettinen haitta laserilla ja pienennyttää rintoja ja istuttaa hiuksia myös miehille se on kosminen haitta jos ei kunnolla parta kasva tai hiukset lähtee tai rinnat kasvaa.

Jos ne häiritsee mutta alkuperäisillä kohdulla lapsia tehdään eikä keinotekoisella peniksellä mutta myös alkuperäinen kohtukin voi olla susi, jos on jotain vikaa.

En näe itseäni henkisesti miehenä tai naisena mutta ulkopuolisesta olen nainen mutta näin aikuisena haluan myös osata naisellisia asioita kuin kävellä korkkareilla enemmän kärsin ettei ole ollut sitä naisesikuvaa edes tiedä pystynkö olemaan tarpeeksi nainen.

Myös minun hormonit ovat sekaisin koska imetyksessä kuulemma naisen hormooni vähenee estrogeenivajuus ja vaihevuosissa myös naisille voi häiritseviä karvoja kasvaa kuin hiuksien vähennettyä mutta ei kaljuus ole mikään vain miesten vaiva myös naisten vaikka heillä sitä vähemmän esiintyy.
        https://www.menaiset.fi/artikkeli/hyva-olo/terveys/unettomuutta-vasymysta-ja-artymysta-estrogeenivajaus-voi-aiheuttaa-laajan

Kyllä ne kosmiittiset haitta on haittoja ja pyytää apua niihin mutta ei se meistä miestä parta tee tai naista tee rinnat( kasvua myös miehillä)

Mutta henkisesti koe olevani kumpaakaa streotyyppi joten lopulta päätynyt olen nainen sukupuoleni syntyessäni mukaan mutta haluan olla parhain miehelleni.

"ympäristöllä vahva vaikutus kehonvääristymisiä tulee, huonosta kohtelusta naisia kohtaan."

Niin tuohon vaan se mun komma, ettei ole kohdeltu lapsena ja lapsena jo poika kokemukset. Että ei vääristä mun kehonkokemuksia ympäristön kaltoinkohtelu.

• Anonyymi kirjoitti:

Miten miehen kanssa minulla voisi olla samat ajatukset asiasta tai miten minulla voi olla naisen kanssa samat ajatukset koen etten ole mitenkään mies tai nainen streotyyppi lopulta ja ympäristö minua yrittänyt muokata, tahdon olla enemmän itseni saisin olla.

Tärkeimmät minulla on hyvä kohtelu, itsestä huolehtiminen myös Siisti pukeutuminen sekä sivistyksen eli koulun tukeminen sekö hyvä itsellä olla kuin toisilla Kun meen edustaa perhejuhlien pistän koltun tai minulle sopivat vaatteet jotka on siistit joskus häihin ostin todella kauniin juhlavaatteet mekon, joku on sen minulta varastanut.
        Se on harmittanut koska näytin todella kauniilta siinä.

• Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

En ole varsinaisesti naiseudesta saanut ikäviä kommentteja koskaan. Ulkonäköä on arvosteltu netissä pahiten, laihuudesta teininä ikätoverien tyttöjen toimesta. Mutta ei muuten ole kyllä morkattu naiseudesta.

Poikamaisuudesta kylläkin on huomauteltu.

• Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

Hmm. Niin en tiedä, kyllähän moni häilyy jossain miehen ja naisen välimaastossa. Etenkin, jos joihin määriteltyihin sukupuolirooleihin tuijottaa.

Sitä miten ilmennät sukupuoltasi voit valita itse, varsinaisia sukupuolituntemuksia taas ei voi valita. Toki nekin on eri ihmisillä erilaisia, eriasteisia.

Jotakuta ei häiritse rinnat, jotakuta häiritsee jne. Niihin ei niin vaan päätän olla nainen voi vaikuttaa. Päätän tykätä tisseistäni jne.

Tuo inhon määräkin voi häilyä ja vaihdella. Joskus enemmän ja joskus vähemmän.

Juu en mitätöi sun kokemuksia. Lähinnä nyt omasta näkö-ja kokemusmaailmasta haastelen.

• Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

No mun äiti taas on ollut naisellisuuden perikuva koko lapsuuteni ajan, mitä tulee ulkoiseen olemukseen. Vimpan päälle huoliteltu ja kaunis nainen, kotirouvahan hän on enimmäkseen ollutkin.

On ollut hameet, korkkarit, meikit ja korut. Olen siltikin ollut aina ns. isintyttö. Mennyt isäni mukaan ja mukana, koska se on tuntunut luonnolliselle. Toisin kun äidin naismaiset jutut. :)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

xLiner

No jos hyvinä päivinä piipahtaa, huonoina murjotan irl. :)

• Anonyymi kirjoitti:

No mun äiti taas on ollut naisellisuuden perikuva koko lapsuuteni ajan, mitä tulee ulkoiseen olemukseen. Vimpan päälle huoliteltu ja kaunis nainen, kotirouvahan hän on enimmäkseen ollutkin.

On ollut hameet, korkkarit, meikit ja korut. Olen siltikin ollut aina ns. isintyttö. Mennyt isäni mukaan ja mukana, koska se on tuntunut luonnolliselle. Toisin kun äidin naismaiset jutut. :)

Niihän minun äitini ollut korkkarit kuin myös kaikki hameet meikit korut ja minäkin olin isin tyttö myös mutta äitini ei ollut esikuva.

Minusta en ole mikään streotyyppi olen minä, eikä heilahtelua vaihtelua olen vaan lopulta vaan todennut sukupuolen mukaan olevan nainen ja tykkään väliin näyttää mieheni takia hyvältä kuin myös nautin vanhempana olosta myös autonkorjauksesta en ole missään välimaastossa kuin myös hyvännäköisyys ole mikään vain naisen etuus kyllä miehetkin sitä tekee.
        Luovuutta se on kuin maalausta.

Enkä taas koe esim uirannalla käyntiä mitenkään naismaiseksi Pelkästään vaikka äiti joskus käytti siellä.

• Anonyymi kirjoitti:

Muutenkin lasten isä on meikannut tyttöjä enemmän kuin minä.🤣
        Joskus oikein laitettuna tytöt kun oon jossain kaupassa käynyt. Eilenkin se laittoi minulle ripsaria kuin myös 2vuotiaalle tytölle.

En siis tiedä mutta käyttää enemmän meikkiä kuin minä vaikka ei pistä kasvoihinsa🥰
        Voisin kyllä epäillä että luulen että kasvaa meikkiä laittavia tyttöjä kun tekee niiden kanssa tyttöjen juttuja.

• Anonyymi kirjoitti:

Tää viesti meni alas
        ” Myös taas retkeilyyn lähdössä kyllä minulla maastokengöt tärkeät kuin kunnon vaatetus ettei itikat syö yms eikä päällimmäisenä mielessä kauneus tai meikattu.”

• Anonyymi kirjoitti:

En ole varsinaisesti naiseudesta saanut ikäviä kommentteja koskaan. Ulkonäköä on arvosteltu netissä pahiten, laihuudesta teininä ikätoverien tyttöjen toimesta. Mutta ei muuten ole kyllä morkattu naiseudesta.

Poikamaisuudesta kylläkin on huomauteltu.

Minua ei poikamaisuudesta ole merkattu päinvastoin tyttökin halunnut poikaystäväksi jos olisin ollut poika mutta taas Nuorten poikien/ miesten toimesta enemmän ulkonäköä ulkopuoliset minkälainen pitäisi olla.
        Ikinä ei hyvä.🙄 kuin myös sitten ihailtu kauniiksi söpöksi ulkopuolisia kommentteja kuin ahdistelua kuin myös seksuaalista koskettelua jota ei toivonut.

• Anonyymi

Kuntosalit on sitä varten luotu, että saa olla nainen. Heh, än aa ii n een. En hanki salihousuja.

• Anonyymi

Mitä sinulle kuuluu? Sinulle, jolle työ kuuluisi.

• Anonyymi

aika väsyny

Uniquewn
      Suosikkijoukkue TPS, Flames

• Anonyymi

Naisjoukkueissa dominoivat maskuliiniset lesbot ja pitävät alisteisissa asemissa teini-ikäisiä tyttöjä ,joilla naisellisuus ei ole vielä rakentunut . Tuttava perhe oli hyvin huolissaan, kun heidän tyttönsä olisi halunnut alkaa pelata jossakin joukkueessa. Minun nuoruudessa työpaikoillakin pysyi hyvä henki, kun lesbot eivät saaneet hallita koko työyhteisöä. En ihmettele , jos työuupumuksia ja sairastumisia tulee , kun mikään ei ole enään suojattua nuoren elämässä.

• Myös taas retkeilyyn lähdössä kyllä minulla maastokengöt tärkeät kuin kunnon vaatetus ettei itikat syö yms eikä päällimmäisenä mielessä kauneus tai meikattu.

• Anonyymi

Ei oo enää miehiä eikä naisia vaan henkilöitä.

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Medvedev: Suomi tuhoutuu ydinsodassa ensimmäisenä

Venäjän ydinaseilla on lyhyin matka Suomeen, joten ydinsodassa Suomi tuhoutuu heti sodan alkuminuuteilla, muilla mailla
      Maailman menoa
      529
      1703
    2. Hotellille löytyi ostaja....

Tämän päivän Kainuun Sanomissa oli uutinen, että pesänhoitajan mukaan Hotelli Kainuu myydään ensiviikolla. Hieno homma,
      Kuhmo
      18
      857
    3. Sinä. Just sinä.

Palataan ajassa taaksepäin vuosi tai kaksi. Mitä tekisit toisin jos voisit?
      Ikävä
      84
      843
    4. Onko se loukkaavaa

Kun joka kerta tuijotan sun peppua. En mahda sille mitään, että se vangitsee katseeni. Pohdin vain että ei minusta ole k
      Ikävä
      101
      786
    5. Tiedätkö kaivattusi musiikkimaun?

Minkälaisesta musiikista hän pitää?
      Ikävä
      63
      705
    6. Onko kaivattusi seinäruusu?

Kun hän saapuu paikalle, huomaako kukaan, vai kääntyvätkö päät? Onko se hyvä vai huono juttu? Oletko sinä huomattu vai
      Ikävä
      49
      701
    7. Saana airola ja. muusikko spekulaatiota

Saara airolan kirja muusikko mies. Oisko redrama tai lauri tähkä? Saana oli 13 v vuonna 2014 Tekoäly sanoo : tähkä Julki
      Yhteiskunta
      2
      657
    8. Miten kuvaisit tunteitasi

tällä hetkellä?
      Ikävä
      63
      656
    9. Jos saisit palata takaisin johonkin vuoteen

Mikä vuosi se olisi? Ja mitä siinä hetkessä tapahtuisi?
      Ikävä
      65
      588
    10. Moi, olen Lampunhenki

Kerro toivomuksesi🏺
      Ikävä
      65
      523
    Aihe