Mitä mies tarkoittaa kun se käyttää naisestaan (tai muusta naisihmisestä) sanaa ”prinsessa”?
Prinsessa mikä se on?
33
1275
Vastaukset
- Anonyymi
Terminologiaan vastauksia odotellen.
- Anonyymi
Mies näkee väsyneenkin kumppaninsa prinsessana.
Tai...
En näe suurta eroa tavassa kutsua miestä vaikkapa mulkkumatikaiseksi tai sitten vuorostaan naista prinsessaksi. - Anonyymi
Todennäköisesti v.ttuilua?
- Anonyymi
Juuri näin. Yleensä prinsessa on haukkumanimi, nainen voi olla nirppanokka, ylimielinen diivailija tms. Mutta ei kuitenkaan aikuinen diivailija, vaan henkisesti lapsen tasolle jäänyt.
Mua ei ole koskaan kutsuttu prinsessaksi, mutta mies joskus piruuttaan sanoo "kartanon rouvaksi". "Mitäs kartanon rouva tästä ajattelee" "Oliskos kartanon rouvalla aikaa katsoa tai miettiä tätä". Tällä viittaa ehkä johonkin sellaiseen, että on itse vaatimattomammista kotioloista. Ja silloin olen "meidän emäntä", kun on jäänyt jotkut kotityöt vähän hunningolle vaikka töiden tai muiden kiireiden takia. Tai jos ruoka palaa pohjaan tms. Mutta ei se ole niinkään ilkeämielistä, muistuttaa varmaan vaan lähinnä itselleen, etten ole varsinainen kotitalousihminen. Kehuu kyllä viikottain mua ruokia ja tekemisiä myös, että ei tuota "emäntää" kovin usein kuule, muutaman kerran vuodessa ehkä.
Uskoisin prinsessalla vihjaavan jonkunlaiseen hienosteluun. Että kaikki pitää olla tiptop, tai nirsouteen, että mikään ei kelpaa tms. Harvemmin prinsessa-nimitysellä varsinaisesti kehutaan. Paitsi isä tyttäriään ehkä.- Anonyymi
Miehellä viiraa päästä, hän ei arvosta naista(an).
No mua sanotaan prinsessaksi :-D
Ehkä se juontaa siitä, että tykkään olla hellitty ja hoivattu.- Anonyymi
Ilmeisesti tykkäät kun pitää tunkea siitä huolimatta sinkkuihin :D ei riitä mies ei, se on nähty.
- Anonyymi
Onko viimeisimmistä palstatreffeistä leidillä havaintoa?
Anonyymi kirjoitti:
Ilmeisesti tykkäät kun pitää tunkea siitä huolimatta sinkkuihin :D ei riitä mies ei, se on nähty.
Olen palstakirjoittaja, eikä kenekään suhdestatus ole mikään takuu. Eikä kiinnostakaan.
Anonyymi kirjoitti:
Onko viimeisimmistä palstatreffeistä leidillä havaintoa?
Siis kenen? En tiedä kuka tai ketkä tapailevat. Eiköhän se ole heidän oma asiansa.
Jos minun, joo YB:n kanssa vuosia sitten.
- Anonyymi
Mä tiedän ainoastaan yhden srullisen kuuluisan "prinsessan" asuneen Suomessa.
Kellokosken mielisairaalan kuuluisin potilas tunnettiin Prinsessana.
Prinsessa; Anna Lappalainen muuten kuoli samana vuonna jolloin mä synnyin.
Jos joku alkaisi mua kutsumaan prinsessakseen, mä ottaisin kyllä suoranaisena pottuiluna. Omituinen mä saatan olla monienkin mielestä, mutt mielisairas mä en taatusti ole. Mun opinnoissa ammatteihin; moniinkin on sisältynyt psykologinen arviointi soveltuvaisuudesta, mä olen ne läpäissyt jokaisen.
Tää tiedoksi ihan Wuwwelille, joka arvatenkin keksii jotain jäynää...
trollikka - Anonyymi
Mies on naisvihaaja.
- Anonyymi
Joo kyllähän se ehti pari kertaa lyödäkin.
- Anonyymi
Kaikki adjektiivit, jotka kuulostaa yliampuvilta on manipulointi yrityksiä. Yrityksiä saada haluamansa. Prinsessa on minusta negatiivinen kutsuma nimi, joka verrattavissa blondiin, joka mielletään tyhmäksi. Monesti mies saa haluamansa näitä viljellessään, kun nainen kokee tulleensa imarrelluksi.
Unelmien prinssiltä hyväksytään paljon pahaa, jotka käännetään hauskoiksi, kun eletään hetkessä. Prinsessa on oman prinssinsä pauloissa, jolloin kaikki koetaan myönteisellä tavalla, toiveiden prinssi nauraa selän takana pahimmillaan asioita julki kavereilleen. Onhan näitä hyväksikäytettyjä, joista tulee sitten näitä blondeja.
Tahtojen taisteluita, joissa likainenkin peli on mahdollista, totuus tulee julki vasta ajan kanssa, pettymyksiltä harvemmin vältytään silloin. Kivaahan se prinsessan elämä on, silloin kun siitä ei joudu liian kovaa hintaa maksamaan, roolipeliähän se lopulta on molemmilta osapuolilta. - Anonyymi
Tuo nyt riippuu kovasti konseptista ja tavasta jolla sen sanoo.
Esim isät monesti kutsuvat tyttölapsiaan prinsessoiksi, eikä siinä ole pottuilun häivääkään.
Arvostavalla äänensävyllä sanottuna se on mieheltä aikuisellekin naiselle silkka kehu.
Jos taas äänensävy on pilkallinen ja/ tai tilanne kärjistynyt riidanhaluiseksi, niin sanomakin muuttuu.
Moni termi voi olla tilanteesta ja sävystä riippuen joko hellyyttävä tai ivallinen.- Anonyymi
Syyllistämästä ketään kuitenkaan.
Tätä ei ole isät loppuun asti ajatelleet, kun tytöistä luodaan sadun prinsessa myytti. Prinsessana olo luo pohjan, jossa ei ole huolia ja murheita, eikä liiemmin vastuutakaan. Luo tosin turvallisuuden tunteen, mut teininä tai varhaisaikuisena, kun syntyy turvattomuuden tunteita, tytöt helposti turvautuu prinsessa moodiin, jolloin hyväksikäyttö mahdollista ja jopa toivottua, ymmärtämättä tulevaa? Prinsessoja on kaikenikäisiä ja monille miehille tämä roolitus on todella mieleen.
Roolit jakautuvat lapselliseen ja lapsenmieliseen, lapsenmielinen on hyväksikäyttäjä, joka osaa pelata tilanteet haluamaansa suuntaan. Lapsellinen on sinisilmäinen, joka elää hetkessä luottaen toisen hyväntahtoisuuteen, onhan hän kuitenkin prinsessa toiselle? Pettymyksiä ja mielenpahoittamisia syntyy kuin sieniä sateella. Tästä hyvänä esimerkkinä julkisuudessakin tutun iso D:n touhut. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Syyllistämästä ketään kuitenkaan.
Tätä ei ole isät loppuun asti ajatelleet, kun tytöistä luodaan sadun prinsessa myytti. Prinsessana olo luo pohjan, jossa ei ole huolia ja murheita, eikä liiemmin vastuutakaan. Luo tosin turvallisuuden tunteen, mut teininä tai varhaisaikuisena, kun syntyy turvattomuuden tunteita, tytöt helposti turvautuu prinsessa moodiin, jolloin hyväksikäyttö mahdollista ja jopa toivottua, ymmärtämättä tulevaa? Prinsessoja on kaikenikäisiä ja monille miehille tämä roolitus on todella mieleen.
Roolit jakautuvat lapselliseen ja lapsenmieliseen, lapsenmielinen on hyväksikäyttäjä, joka osaa pelata tilanteet haluamaansa suuntaan. Lapsellinen on sinisilmäinen, joka elää hetkessä luottaen toisen hyväntahtoisuuteen, onhan hän kuitenkin prinsessa toiselle? Pettymyksiä ja mielenpahoittamisia syntyy kuin sieniä sateella. Tästä hyvänä esimerkkinä julkisuudessakin tutun iso D:n touhut.Lapsenmieliseksi kutsutaan leikkisää, asioista innostuvaa ihmistä, joka ei ole unohtanut sisäistä lastaan, positiivisessa merkityksessä käytetään. Osaa olla myös aikuinen, taiteilijat usein tällaisia. Lapsellinen taas naiivi, kykenemätön ottamaan vastuuta asioista.
- Anonyymi
Prinsessoitakin on monen laisia ja -näköisiä. Itse en prinsessaksi sovellu.
Meillä tyttö pienempänä oli isän prinsessa, kai siksi että oli -ja on- kovin eläväinen ja vei isänsä sydämen ensikohtaamisella. Nyt ei enää halua mokoma olla, tieni-ikäinen ja oman arvonsa tunteva neiti. - Anonyymi
Palstalle heitetty prinsessa-nimike aikuisesta naisesta on etova ja halvennusnimi.
Blondi, ämmättely ja horatsu nimet samaa kastia. - Anonyymi
no kai sillä voi tarkoittaa muutamaa asiaa eli missä yhteydessä sanotaan esim mies haluaa hemmotella tai hyvää naiselle esim retkellä ei tuoleja ja mies haluaa että nainen voi istua tai saunassa ei peiliä ja mies vie peilin saunaan ja muut miehet tietää että naisille ollaan kilttejä ja halutaan hyvää mutta voi se tarkoittaa myöskin jos nainen on hieno pieru eli sanotaan prinsessaksi eli liian vaativa eli mikään ei ole hyvä eli vaatii ja vaatii
- Anonyymi
Varmaankin se on arvostettu filosofi
Itse olen sitä käyttänyt tilanteissa jossa olen ollut sitä mieltä että nainen on osansa tehnyt ja voi pitää tauon.
Jos vaikka olen tullut töistä ja ruoka on ollut valmiina niin syönnin jälkeen olen tokaissut että oleppa hetki prinsessana tuolla sohvalla niin minä tiskaan sekä siistin ja tuon sitten jälkiruuan olohuoneeseen.- Anonyymi
Kuulostaa noin hyvältä vastavuoroisuus periaate, mut joku tekee saman laskelmoidusti, tahtoo luoda hyvää mieltä toiselle ajattelemalla vain sitä, et hyvää tekemällä manipuloi ja saa toiselta enemmän kuin ansaitsisi. Terve tapa ajatella on, et hyvästä palkitaan ja huonosta rangaistaan jossain muodossa?
Laskelmoivan ihmisen tavoitteena on aina saada enemmän kuin antaa. Terve tapa ei määrittele sitä, hyötyykö toisesta jollain tapaa vai ei. Saman arvoista, ei alisteista kanssakäymistä missään vaiheessa. Elämä opettaa lukemaan rivien välistä asioita, alussa ollaan aika sokeita toisen tavalle toimia, onko laskelmoivaa vai ei? Kaikki tuntuu yleensä alussa paremmalta kuin on todellisuudessa?
- Anonyymi
Filosofi Esa Saarinen käyttää vaimostaan aina sanaa Prinsessa. Mitään etunimeä ei koskaan tai sanaa "vaimo".
- Anonyymi
Väärin. Saarinen kutsuu vaimoaan Pipsaa Kuningattareksi.
- Anonyymi
Tuksu hyvä esimerkki prinsessasta.
- Anonyymi
Sellainen on ilkeilyä pelkästään.
- Anonyymi
se on kaheli
Se on sen rakkaan lempinimi.🥰
- Anonyymi
Ei aavistustakaan, mutta itse en kokisi tuota millään tasolla positiiviseksi. Tulisi hyvin vastenmielinen kuva miehestä, jos puhuttelisi mua noin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1891316
Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän138893- 85842
- 51748
Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies
Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?50711Martinan tarve valehdella.
Miksiköhän Martina valehtelee niin paljon,onko hän tietoinen siitä että valheistaan jää useimmiten kiinni? Esimerkkinä t251612Stubb munasi - Suomessa kuuluu liputtaa Suomen lipulla
Presidentinlinnan ja Mäntyniemen salkoihin nostettiin sateenkaariliput lauantaina. Suurin osa kansasta ei varmasti pidä311590Olisitko oikeasti valmis rikkomaan
Perheesi? En haluaisi sitä, mutta ne on teidän välisiä asioita. Voin olla sinulle vain kaverikin… ei paineita. Minä kesk55579- 53574
Tumman vihreä mercedes
Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,7570