Jaaha, ja Ritskulta loppui työaika tai sairastui koronaan, eikä jaksa vastata, tai sillä

Anonyymi

itsellään on nyt joku identiteetti kriisi.
Ensin esittää väittämän ett naiset ovat menettäneet, jonkin osan itsestään ja haluavat olla miehiä!
Naiset ei ole mitenkään se heikompi astia henkisesti, eikä aina fyysisestikään.
Hoitoalalla kun heittäisit muutaman päivän töitä, ihan perus juttuja tehden, vaikka ilman koulutustakin; niin tulisit huomaavan mikä on raskasta työtä sekä fyysisesti että henkisesti.
Metsätyöt, ennen niin raskaat... nykyään erilaiset harvesterit tekee ne fyysiset työt.
Jousitetulla sopivasti pehmustetulla penkillä istuen ja stereoita kuunnellen; kuljettaja tekee työnsä ilmaistetussa kopissaan.

Eikä lapiomiehiä oikeastaan ole kuin kotipuutarhassa korkeintaan, istutus puuhissa, Sillä jyrsijällä se maa muokataan jo pienemmissäkin puutarhoissa, jollei omalla koneella niin vuokrakoneella.
Samoin on maanviljelijöiden kohdalla... koneistunut laidasta laitaan, kynnetään, kylvetään ja korjataan sato koneellisesti.

Vielä ainakaan ei ropotit hoida vanhuksia tai sairaita eikä invaliideja... onneksi varmaan heidän kohdallaan. Sillä ihminen on aina ihminen, eikä kone voi läheisyyttä
korvata.

Eipä mulla muuta... on vaan aikaa tällä hetkellä, hain jo sämpylän ja teen iltapalaksi, ei kiinnosta alakerran ryyppyseura... vaarsinainen loma; oikein kalaoppaan ohjaama.

Täällä ainakin on ikääntyneiden äijien kööri ryyppylomalla, muka kalastamassa!
Ei ole muijat tunkeneet mukaan miesten kalareissulle, ihan oikeesti niillä on varusteet sieltä kalliimmasta päästä. On täällä kaksi "sihteeriäkin" tullut mukaan, mikähän on heillä se ammattinsa; vahvin puoli. Kotiin jääneet vaimot vois hieman ajatella, ens kerralla lomailevansa miestensä mukana. Ihan vihjeenä vain.
trollikka

16

<50

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Kriisiä pukkaa.

• Anonyymi

Taas yksi miesvihamielinen aloitus.
      Vastuulliset yritysjohtajat tekevät töitä kalastusreissuillaankin, eikä vaimoista ole siinä hommassa mitään virkaa.

• Anonyymi

No, joo saattaahan se olla noinkin... mä nyt vaan ihan ulkopuolisena oletin...
        Nämä yritysjohtajat tekevät varmaan idänkauppaa, sihteerien kielitaidosta päätellen.
        Puhuvat keskenään niin sujuvasti venäjää... uusista pitkä vartisista talvisaapikkaista oli kyse, varmaan sekin jokin työ juttu josta keskustelivat.

Mulla kun tuo venäjän kieli ei ihan kotikielenä ole ollut, vaikka alle kouluikäisestä oon sitä kuunnellut niin ei kaikki ihan aukene mulle, ainakaan jos konekiväärin nopeudella juttua soljuu. Mä kun joudun ajattelemaan suomeksi, eli siihen käännöstyöhön menee oma aikansa... ja silloin helposti jokin tärkeä osa jää huomioimatta. Saattaa pudota ns. kärryiltä.
        trollikka

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No, joo saattaahan se olla noinkin... mä nyt vaan ihan ulkopuolisena oletin...
        Nämä yritysjohtajat tekevät varmaan idänkauppaa, sihteerien kielitaidosta päätellen.
        Puhuvat keskenään niin sujuvasti venäjää... uusista pitkä vartisista talvisaapikkaista oli kyse, varmaan sekin jokin työ juttu josta keskustelivat.

Mulla kun tuo venäjän kieli ei ihan kotikielenä ole ollut, vaikka alle kouluikäisestä oon sitä kuunnellut niin ei kaikki ihan aukene mulle, ainakaan jos konekiväärin nopeudella juttua soljuu. Mä kun joudun ajattelemaan suomeksi, eli siihen käännöstyöhön menee oma aikansa... ja silloin helposti jokin tärkeä osa jää huomioimatta. Saattaa pudota ns. kärryiltä.
        trollikka

Idänkauppa on kauppaa siinä missä kauppa läntisiin maihinkin ja kielitaidon on syytä olla kunnossa. Sinusta ei olisi työhön jos kielitaitosi on puutteellinen, mutta ei ole syytä olla kateellinen. Sinulla on omat vahvat puolesi.

• Sinäkin käytät tuota "Ritsku"-nimeä :) No, toivottavsti ei mitään ikävää kriisiä kuitenkaan.

Mä en oikein usko että naiset varsinaisesti haluaa olla miehiä, vaan naisilla kuin miehilläkin on yksilöllisiä kiinnostuksen kohteita. Eihän juuri mitään työtä esimerkiksi tehdä sukupuolielimien varassa, vaan mielenkiinnosta. Kuten harrastuksetkin. Eihän se niin voi mennä, että kiinnostus tapetaan siksi, että jonkun mielestä se ei ole sukupuolelle sopivaa.

Työssäkäynti kun nyt on pakollista ihan jokaiselle. Ei elämä suju rahatta ja jokainen tarvitsee rahoutuksen siihen. Kukaan aikuiseksi varttuva ei voi oikein olettaa jatkavan vanhempiensa siipeilyllä tai käydä jonkun muun kukkarolla. Ja kuka edes haluaisi passiivista elättiä?

Olen ehkä sanonutkin joskus sulle tai ainakin sanon nyt että arvostan sua valtavasti. Opiskeluasi, työntekoasi, harrastuksiasi. yritystoimintaa. Olet ottanut vastuun elämästäsi ja teet asiat mieleisellä tavallasi. Sinun elämäsi.

Minusta siinä ei ole mitään miesmäistä. Olet vastuunkantaja ja kyvykäsä Hieno nainen kerta kaikkiaan.

Tuosta hoitoalasta tuli mieleen että olen useasti kuullut myös miesten sanoneen että se on raskasta. Ja pirun huonosti palkattua suhteessa työmäärään, tietoon ja taitoon. Ja mitä tulee joustavuuteen palkanantajan suhteen. Silti monet naiset ja miehet lähtevät siihen työhön, Mikä siinä vetää, vaikea sanoa. Monet aasiakkaat ja potilaat pitävät heitä lähinnä palvelijoina. Ei tulisi rautakaupassa mieleenkään kyykyttää siten myyjää, kuten hoitolaitoksissa kyykytetään hoitajia. Ja se tehdään sallituksi, miksi?

• Hieno kirjoitus. Muistan, kun aikoinaan tyttäreni kysyi ihan vakavissaan: Isi, isi, onko tytötkin ihmisiä?

Hieman kummastelin, että mitähän nyt taas on hoitopaikassa kuullut. Minulla on ollut hyvin monta naispuoleista esimiestä ja ihan tehdasduunissa. Eiköhän PS junttien olisi jo aika myöntää totuus, ettei tarvitse hakata kunnolla, jotta peppulit myöntäisi totuuden.

Tyttären "ennenvanhaan" harjoitteluista vielä: https://www.youtube.com/watch?v=aRMR5U8GrXU

• TimoPohjanmaalta kirjoitti:

Hieno kirjoitus. Muistan, kun aikoinaan tyttäreni kysyi ihan vakavissaan: Isi, isi, onko tytötkin ihmisiä?

Hieman kummastelin, että mitähän nyt taas on hoitopaikassa kuullut. Minulla on ollut hyvin monta naispuoleista esimiestä ja ihan tehdasduunissa. Eiköhän PS junttien olisi jo aika myöntää totuus, ettei tarvitse hakata kunnolla, jotta peppulit myöntäisi totuuden.

Tyttären "ennenvanhaan" harjoitteluista vielä: https://www.youtube.com/watch?v=aRMR5U8GrXU

Sulla ei ole sukupuolen suhteen mitään identiteettiongelmaa. Otat ihmiset ihmisinä. Tehtävä tehtävän mukaan.

Tyttäresi on saanut harrastaa, mitä halunnut? Aivan mahtavaa! Nyt ilmeisesti jo aikuinen nainen on saanut eväitä taskuunsa.

Paljonhan lapsetkin kuulevat ympäriltään kaikenlaista. Siitähän ne kysymykset ja varsin väärinkäsitykset muodostuvat. Ja olenpa joskus kuullut vieraankin aikuisen oikein syöttäneen lapselle hölynpölyä, mm tyttöyteen tai naiseuteen liittyen. Vattu mitä vatipäitä.

• Anonyymi

Sulle ei kuulu ritarin kriisit.

• Anonyymi kirjoitti:

Sulle ei kuulu ritarin kriisit.

Mikä helevetin häntäkärpänen se on perseessä taas kiinni?

Mitä siinä hammastelet ja miksi?

• Anonyymi
        elisakettu kirjoitti:

Mikä helevetin häntäkärpänen se on perseessä taas kiinni?

Mitä siinä hammastelet ja miksi?

Ollaanpas nyt vihaisia.

• Anonyymi kirjoitti:

Ollaanpas nyt vihaisia.

On todella omituista, että mulle tullaan huomattelemaan, että Ritari kriisit eivät kuulu minulle.

Enhän ole riepotellut koko ukkoa.

Mistä moinen kommentti kumpuaa?

• Anonyymi
        elisakettu kirjoitti:

On todella omituista, että mulle tullaan huomattelemaan, että Ritari kriisit eivät kuulu minulle.

Enhän ole riepotellut koko ukkoa.

Mistä moinen kommentti kumpuaa?

Jospa menet vaan nukkumaan.

• Anonyymi kirjoitti:

Jospa menet vaan nukkumaan.

Enpä taida olla kenenkään anonyymin paapottavissa tai neuvottavissa.

Sulta vaikuttaisi puuttuvan keskustelukyky.

• Anonyymi

"Sinäkin käytät tuota "Ritsku"-nimeä :) No, toivottavsti ei mitään ikävää kriisiä kuitenkaan."

Pahoitteluni, mulle ei tullut mieleenkään ett joku saattaisi sen ammatellisesti tunnistaa, ikävään sairauteen. Vannon ett oli täysi lapsus minulta! Mä naputan leukojani Harmaaritarille aivan toisesta syystä.
        Katsoo meihin naisiin pitkin nenänvarttaan ja aivan väärästä syystä.
        Sitä feminismiä, jota Harmiskin inhoaa... inhoan minäkin. Mutt tasa-arvoa ajavia asioita feminismissä mä kannatan... enkä myöskään kannata kiintiö tasa-arvoa!
        Jokainen hankkikoot omat kannuksensa ja pulinat pois!

Oikeesti ei aina esim. äiti ole se paras lapsen yksinhuoltaja; jos ei yhteishuoltajuus käy!
        Valitettavasti huithapelikin nainen yleensä saa lasten huoltajuuden, mikä perustuu sukupuoleen ja on vääryys miestä kohtaan. Mulla on ihan näköalapaikalta tehtyjä havaintoja.

Menen nukkumaan, aamulla lähdemme täältä, mulle järjesttyi kyyti ja kyyditsijä nukkuu jo!
        trollikka

• Anonyymi

Niillä vanhuksilla on dementiaa sun muuta sekavuutta, ja naisethan ne vanhimmiksi elää. Ne alkaa pitää näitä naishoitajia tyttärinään, ja kohtelevat sitten juuri niin kuin ovat aina tyttäriään kohdelleet. Mieshoitajille sitte lirkuttelevat.

• Anonyymi

Kirjoititko kuulomuistista "ikääntyneen äijäköörin" puheita?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Medvedev: Suomi tuhoutuu ydinsodassa ensimmäisenä

Venäjän ydinaseilla on lyhyin matka Suomeen, joten ydinsodassa Suomi tuhoutuu heti sodan alkuminuuteilla, muilla mailla
      Maailman menoa
      384
      1113
    2. Rakastan sinua

Anteeksi että epäilin sinua.. ❤️
      Ikävä
      64
      1076
    3. Mitähän meinaat

Vai meinaatko mitään kohtaamisen suhteen?
      Ikävä
      61
      832
    4. Oletko hyljännyt minut mies?

Toivottavasti et. 🥺🥺🥺🥺🥺
      Ikävä
      57
      749
    5. Onko se loukkaavaa

Kun joka kerta tuijotan sun peppua. En mahda sille mitään, että se vangitsee katseeni. Pohdin vain että ei minusta ole k
      Ikävä
      99
      678
    6. Onko kaivattusi seinäruusu?

Kun hän saapuu paikalle, huomaako kukaan, vai kääntyvätkö päät? Onko se hyvä vai huono juttu? Oletko sinä huomattu vai
      Ikävä
      49
      651
    7. Hotellille löytyi ostaja....

Tämän päivän Kainuun Sanomissa oli uutinen, että pesänhoitajan mukaan Hotelli Kainuu myydään ensiviikolla. Hieno homma,
      Kuhmo
      14
      648
    8. Jippii ! Zoon konkurssia tutkitaan .

Vihdoinkin jotakin tietoa.
      Ähtäri
      26
      643
    9. Sinä. Just sinä.

Palataan ajassa taaksepäin vuosi tai kaksi. Mitä tekisit toisin jos voisit?
      Ikävä
      68
      630
    10. Tiedätkö kaivattusi musiikkimaun?

Minkälaisesta musiikista hän pitää?
      Ikävä
      57
      600
    Aihe