40v ja yli naiset

Anonyymi

Olisko kivaa jos huomaat olet raskaana ja saat vauvan ehkä kaksoset niin tulis vipinää iltoihisi eikä olis tylsää

36

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Yksikin kullanmuru riittäisi 🤗

• Anonyymi

Olisi abortin paikka.

• Anonyymi

Älä ehkä tekisi sinulle hyvää ja piristäisi sinua niin ei tarvitsisi olla toimeton

• Anonyymi

Tässä tilanteessa en varmaankaan ilahtuisi. Eipä kuitenkaan tarvii moista pelätä. Jos en sitten ole alkanut jakautumaan.

• Anonyymi

Niin nytkin mitä tekis tai minne menis mutta kun tulisi vauva niin miettisit nytkin täytyy lähteä hakemaan vaippoja pilttiä tuttelia ja pukea vauva ja lähteä niin toisiko piristävää piristys ruisketta elämään niin on vipinää

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin nytkin mitä tekis tai minne menis mutta kun tulisi vauva niin miettisit nytkin täytyy lähteä hakemaan vaippoja pilttiä tuttelia ja pukea vauva ja lähteä niin toisiko piristävää piristys ruisketta elämään niin on vipinää

Ei vastasyntyneen kanssa mitään pilttejä tai tutteleita tarvita. Eikä noita mitään muitakaan juttuja raskausaikana tarvii.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei vastasyntyneen kanssa mitään pilttejä tai tutteleita tarvita. Eikä noita mitään muitakaan juttuja raskausaikana tarvii.

Niinpä.

• Pikku-pirpana

Oh! Mamma mia, ..katastrofa!

Ja tie veisi klinikalle...

• Anonyymi

Mummo- ja pappaiällä ei pitäisi alkaa enää noihin puuhiin. Liian suuret riskit, on ajateltava myös jälkeläistä.

T.
      Pappaikäinen mies

• Anonyymi

Riski olla syntymättä tai syntyä?
        Mielestäni syntyneelle voi povata vain pelkkää plussaa, syntymätön ei saa edes mahdollisuutta:)

AsianVierestä

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mielestäni syntyneelle voi povata vain pelkkää plussaa, syntymätön ei saa edes mahdollisuutta:)

AsianVierestä

Omalle kohdalle ajateltuna karmeinta olisi syntyä ja olla vammainen loppuikänsä.
        Tunnen vastaavan tapauksen. Karmeaa katottavaa vierestäkin.

T.
        Pappaikäinen mies

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Omalle kohdalle ajateltuna karmeinta olisi syntyä ja olla vammainen loppuikänsä.
        Tunnen vastaavan tapauksen. Karmeaa katottavaa vierestäkin.

T.
        Pappaikäinen mies

Jaa, prosentuaalisesti harvinaista.

AsianVierestä

• Anonyymi kirjoitti:

AsianVierestä

Mutta sä ajattelet hieman ykskantaisesti..
        Minä esimerkiksi en saa tulla raskaaksi terveyteni takia. Enkä ole tälläinen tapaus ainoa laatuaan.
        Tai sitten vaikka raiskaus...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jaa, prosentuaalisesti harvinaista.

AsianVierestä

Ei siinä prosentteja kysytä. Varmasti vituttaa silloinen ratkaisu sekä isällä että äidillä nykyään. Lapsi on onneksi niin pihalla, ettei itse tajua.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei siinä prosentteja kysytä. Varmasti vituttaa silloinen ratkaisu sekä isällä että äidillä nykyään. Lapsi on onneksi niin pihalla, ettei itse tajua.

Jossain alle vuoden ikäisen tasolla henkisesti vaikka on jo 8.

• Anonyymi

Eihän niitä seulontoja tosiaan turhaan suositella. Kannattaa ihan ottaa vastaa, kun tarjotaan.

• Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

Mutta sä ajattelet hieman ykskantaisesti..
        Minä esimerkiksi en saa tulla raskaaksi terveyteni takia. Enkä ole tälläinen tapaus ainoa laatuaan.
        Tai sitten vaikka raiskaus...

Mielestäni ei ole huolta. Kyllä luonto on jo ajatellut asiaa monelta eri kantilta.
        Yli 40-vuotiaalle se lapsen saaminen ei ole edes mikään itsestään selvyys.
        43-vuotiaat, ehkä kaksi sadasta voisi saada lapsen normaalin sukupuoliyhteyden tuomana. Kyllä ne lapset kannattaa saattaa maailmaan vähän aikaisemmin jos niitä haluaa.

 Eri aineistoja yhdistelevän tutkimuksen mukaan noin 50 prosenttia naisista saa viimeisen lapsensa 41-vuotiaana, 90 prosenttia 45-vuotiaana ja kukaan ei enää saa lapsia yli 50-vuotiaana. 48-vuotiaana lapsen saanut kuuluu siis alle viiden prosentin vähemmistöön, sanoo Berg.

Hollantilainen tutkimus koski luonnollista hedelmällisyyttä eli populaatioita, joissa lisäännytään niin kauan kuin se biologisesti on mahdollista.

43-vuotiaan kaverin lohduttaminen sillä, että aikaa on, ei valitettavasti oikein ole tätä taustaa vasten totuudenmukaista, Berg sanoo juttuun viitaten.

Lisäksi esikoisen saaminen yli 45-vuotiaana on vielä tätäkin paljon harvinaisempaa, Berg muistuttaa.

Esikoisia syntyi 43–50-vuotiaille vuonna 2016 Suomessa yhteensä 115, mikä vastaa 0,4 prosenttia sen ikäisestä naisväestöstä. Sitä, kuinka moni lasta yrittävä saa tässä iässä esikoisensa, on vaikea arvioida.

AsianVierestä

• Anonyymi kirjoitti:

Mielestäni ei ole huolta. Kyllä luonto on jo ajatellut asiaa monelta eri kantilta.
        43-vuotiaat, ehkä kaksi sadasta voisi saada lapsen normaalin sukupuoliyhteyden tuomana. Kyllä ne lapset kannattaa saattaa maailmaan vähän aikaisemmin jos niitä haluaa.

 Eri aineistoja yhdistelevän tutkimuksen mukaan noin 50 prosenttia naisista saa viimeisen lapsensa 41-vuotiaana, 90 prosenttia 45-vuotiaana ja kukaan ei enää saa lapsia yli 50-vuotiaana. 48-vuotiaana lapsen saanut kuuluu siis alle viiden prosentin vähemmistöön, sanoo Berg.

Hollantilainen tutkimus koski luonnollista hedelmällisyyttä eli populaatioita, joissa lisäännytään niin kauan kuin se biologisesti on mahdollista.

43-vuotiaan kaverin lohduttaminen sillä, että aikaa on, ei valitettavasti oikein ole tätä taustaa vasten totuudenmukaista, Berg sanoo juttuun viitaten.

Lisäksi esikoisen saaminen yli 45-vuotiaana on vielä tätäkin paljon harvinaisempaa, Berg muistuttaa.

Esikoisia syntyi 43–50-vuotiaille vuonna 2016 Suomessa yhteensä 115, mikä vastaa 0,4 prosenttia sen ikäisestä naisväestöstä. Sitä, kuinka moni lasta yrittävä saa tässä iässä esikoisensa, on vaikea arvioida.

AsianVierestä

Juu ei mulla huolta olekkaan ja mulla on jo jälkikasvu pukattuna, on jo nuori aikuinen.
        Siinä leikissä meinasi mennä henki molemmilta ja suositeltiin ettei lisää pukkais.
        Vika niitti tuli sitten kun sairastuin jokunen vuosi sitten.
        Mut kyllä hypoteettisesti ajateltuna mulla olisi klinikkageissi jos aloituksen mukainen tapahtuisi.
        Ymmärtääkseni äidin henki menee syntymättömän lapsen edelle...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

AsianVierestä

Lisäksi jos miettii miten tuona vuonna 2016 hedelmöityshoidoista syntyneiden lasten määrä oli aika korkea, 2500 lasta. Naisista 50 % oli iältään 35-40 ikäisiä, yli 40 vuotiaita 17 %.
        Yli 40 vuotiaille tehtiin vuonna 2016 1360 hedelmäityshoitoa.
        On siis paljon naisia jotka haluavat maksaa sen 2000 euroa siitä toivosta että saisi lapsen jopa yli 40-vuotiaana. Kelakorvausta hoidosta ei taida enää saada 39-ikävuoden jälkeen?
        Annetaanko edes hoitoja julkisella puolella?
        Monella naisella on eri elämäntilanne, tekevät ratkaisujaan sitä pohjaa pohtien.

AsianVierestä

• Anonyymi kirjoitti:

Lisäksi jos miettii miten tuona vuonna 2016 hedelmöityshoidoista syntyneiden lasten määrä oli aika korkea, 2500 lasta. Naisista 50 % oli iältään 35-40 ikäisiä, yli 40 vuotiaita 17 %.
        Yli 40 vuotiaille tehtiin vuonna 2016 1360 hedelmäityshoitoa.
        On siis paljon naisia jotka haluavat maksaa sen 2000 euroa siitä toivosta että saisi lapsen jopa yli 40-vuotiaana. Kelakorvausta hoidosta ei taida enää saada 39-ikävuoden jälkeen?
        Annetaanko edes hoitoja julkisella puolella?
        Monella naisella on eri elämäntilanne, tekevät ratkaisujaan sitä pohjaa pohtien.

AsianVierestä

Sä taidat olla asiamies.

• Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

Sä taidat olla asiamies.

Joskus analyyttinen, työ vaatii.

AsianVierestä

• Anonyymi kirjoitti:

Joskus analyyttinen, työ vaatii.

AsianVierestä

No pahus.. ensin mä olin kateellinen ja nyt sitten ihailen..
        Mulla kun ei löydy yhtään analyyttistä luuta kropasta. Happy go lucky fiilistelijä...

Toi sun faktas oli huikea, jopa pikkaisen pelottava.
        Tavallaan on helpompaa olla, kun olen pikkaisen tyhmä. Enkä edes hauku itseäni...

• Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

No pahus.. ensin mä olin kateellinen ja nyt sitten ihailen..
        Mulla kun ei löydy yhtään analyyttistä luuta kropasta. Happy go lucky fiilistelijä...

Toi sun faktas oli huikea, jopa pikkaisen pelottava.
        Tavallaan on helpompaa olla, kun olen pikkaisen tyhmä. Enkä edes hauku itseäni...

Tiedät kaiketi että netistä löytyy hakusanalla mitä vain jonka voit tarvittaessa kopsata.

• Anonyymi kirjoitti:

Tiedät kaiketi että netistä löytyy hakusanalla mitä vain jonka voit tarvittaessa kopsata.

Juu ja esittäisin että olen fiksumpi kuin olen...
        Fake it till you make it - ei päde tässä asiassa.
        Paree olla rehellisesti vaan oma itsensä..
        Joka niin tekee, siis kopsaa netistä, saa mun puolesta tehdä sitä ihan vapaasti.

Kyse oli kuitenkin tuosta tyylistä että viittii lähteä etsimään tollasta tietoa ja pitää sitä niin merkityksellisenä, vaikka ketään ei kiinnostaisikaan tilastot. Myönnän että jotkut viehättyvät numeroista ja tilastoista. Aika harva kuitenkin... ja vielä harvempi nainen.

Ihailen asialle omistautumista ja vaivannäköä. Ja pelottavaa siinä oli se, että vivahti hieman fanaattiselle...

• Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

Joka niin tekee, siis kopsaa netistä, saa mun puolesta tehdä sitä ihan vapaasti.

Kyse oli kuitenkin tuosta tyylistä että viittii lähteä etsimään tollasta tietoa ja pitää sitä niin merkityksellisenä, vaikka ketään ei kiinnostaisikaan tilastot. Myönnän että jotkut viehättyvät numeroista ja tilastoista. Aika harva kuitenkin... ja vielä harvempi nainen.

Ihailen asialle omistautumista ja vaivannäköä. Ja pelottavaa siinä oli se, että vivahti hieman fanaattiselle...

Internet viihdyttää mutta sen sisällöstä voi myös löytää asiatietoa valtion julkaisuista parissa minuutissa.

Laitoin vain vastakkain kaksi ihmisryhmää, ne jotka eivät millään halua lasta yli 40 vuotiaina ja ne jotka ovat valmiita maksamaan vaikka 10 000 euroa lapsen saadakseen.
        Laaja on naisten kirjo.
        Ulkomailla asuessani tapasin yhdysvaltalaisia adoption valinneita tulevia vanhempia, he olivat valmiita maksamaan vauvasta joka ei ole edes oma 20 000 euroa joka oli adoption kokonaiskustannus. Osa heistä oli käynyt läpi hedelmöityshoidot joiden hinta Yhdysvalloissa on muuten aika huikea.

Voiko joku siis haluta vauvaa niin paljon että maksaisi sellaisesta 30 000 euroa ja saavatko jotkut vauvasta ihottumaa vaikka saisivat sellaisen ihan ilmaiseksi? Molempia löytyy.

Tässä aloituksen aiheessa on monta puolta eikä yksikään ole se ainut oikea.

• Anonyymi

Ihmettelen välillä näitä ihmisiä, jotka ovat mielestään pappaikäisiä nelikymppisenä. Riippumatta siitä haluaako lasta vai ei. Aika pitkä aika elämästä olla pappa, jos mieltää itsensä papaksi jo noin varhain. Elämäsi on kohta ohi. Ei voi mitään. Hauta jo kutsuu.

• Anonyymi kirjoitti:

Internet viihdyttää mutta sen sisällöstä voi myös löytää asiatietoa valtion julkaisuista parissa minuutissa.

Laitoin vain vastakkain kaksi ihmisryhmää, ne jotka eivät millään halua lasta yli 40 vuotiaina ja ne jotka ovat valmiita maksamaan vaikka 10 000 euroa lapsen saadakseen.
        Laaja on naisten kirjo.
        Ulkomailla asuessani tapasin yhdysvaltalaisia adoption valinneita tulevia vanhempia, he olivat valmiita maksamaan vauvasta joka ei ole edes oma 20 000 euroa joka oli adoption kokonaiskustannus. Osa heistä oli käynyt läpi hedelmöityshoidot joiden hinta Yhdysvalloissa on muuten aika huikea.

Voiko joku siis haluta vauvaa niin paljon että maksaisi sellaisesta 30 000 euroa ja saavatko jotkut vauvasta ihottumaa vaikka saisivat sellaisen ihan ilmaiseksi? Molempia löytyy.

Tässä aloituksen aiheessa on monta puolta eikä yksikään ole se ainut oikea.

Kiitos. Nyt puhut minun kieltäni..
        Naisen on toki vaikeampaa tulla raskaaksi mitä vanhempi on.
        Tuttavapiirissäni kolme naista jotka koeputkilasta yrittänyt/ yrittää.
        Yksi näistä naisista jo saanutkin iltatähtensä.

Kaksi muuta vielä kolmekymppisiä ja eivät ole kiinnostuneita perinteisestä tavasta lisääntyä.

Mutta se lisääntymisvietti on jännä...
        Useimmilla se on ja toisilta se puuttuu lähes kokonaan. Mitä lie sosiobiologista shaissea sitten onkaan..

Ja kai se jälkeläinen on tärkeä...
        Jatkumo.. koodattuna meidän geneettiseen perimään..

• Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

Jos on tavoitteena päästä naisen pöksyihin kyllä siihen kannattaa käyttää aikaa ja vaivaa. :D

"Kyse oli kuitenkin tuosta tyylistä että viittii lähteä etsimään tollasta tietoa ja pitää sitä niin merkityksellisenä, vaikka ketään ei kiinnostaisikaan tilastot. "

• Anonyymi kirjoitti:

Jos on tavoitteena päästä naisen pöksyihin kyllä siihen kannattaa käyttää aikaa ja vaivaa. :D

"Kyse oli kuitenkin tuosta tyylistä että viittii lähteä etsimään tollasta tietoa ja pitää sitä niin merkityksellisenä, vaikka ketään ei kiinnostaisikaan tilastot. "

No onneksi mua ei kiinnosta naisen pöksyihin pääseminen..
        Kun omat saa jalkaan niin hyvä on...

• Anonyymi

Raskaana jännämiehelle niin ei tulis tylsää koska jännämies juo viinaa ja riehuu ja muija hoitaa kotia, vauvaa ja tarjoo kaljaa jännämiehelle.

• Anonyymi

Ihan sama jos isä olis nuorempi🤣

• Anonyymi

Miehellä olis hoitamista, minä ja kaksoset eli kolme vauvaa miehellä 😂😁

• Mitäs tuo nyt tarkoitti?

• Anonyymi
        Partakaweri kirjoitti:

Mitäs tuo nyt tarkoitti?

No minä miehen sylissä ja vauvat sen kainalossa, siinähän hyssyttelis, että sais meidät kaikki hiljaisiksi ja tyytyväisiksi 😂😅😁

• Anonyymi

Asiassa eksyttiin mielenkiintoiseen aiheeseen eli onko nykypäivänä oikeutta olla vammainen. Kehitysvammat voidaan seuloa tarkasti ja kehitysvammaisten määrä on vähentynyt. Onko tässä vain hyviä puolia vai onko yhteiskunnasta tullut vammaisuutta hylkivä. Onko vammaisuus ja vammaisena oleminen tällöin entistä vaikeampaa. Eettisesti liikutaan mielenkiintoisilla vesillä. Toisaalta itse olen sitä mieltä, että meidän tulisi myös rajoittaa tumma hiuksisuutta ja esimerkiksi ruskeita silmiä, nehän on epäluotettavampiakin joidenkin lähteiden mukaan eli tarkat geenitestit vaan raakausaikana ja jos on vääräntyyppisiä tulossa, niin no no.

• Anonyymi

Ei niiden seulontojen jälkeen ole siltikään pakko toimia jos jotain löytyy. Ei kukaan pakota sitä raskautta keskeyttämään. Siinä menee mun mielestä se oleellinen ero. Tieto itessään on kuitenki musta ihan hyvä juttu, vaikka päättäiski jatkaa. Asioihin on ihan hyvä voida valmistautua.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka sitä naista maalittaa

Täällä oikeasti?
      Ikävä
      172
      1167
    2. Anteeksipyynnöstä

Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän
      Ikävä
      132
      867
    3. Oletko päässyt minusta

Eteenpäin?
      Ikävä
      84
      803
    4. Ei kukaan ole katsonut

Kuten sinä. Niin välittävä ja hellä katse.
      Ikävä
      51
      738
    5. Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies

Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?
      Ikävä
      45
      609
    6. Olisitko oikeasti valmis rikkomaan

Perheesi? En haluaisi sitä, mutta ne on teidän välisiä asioita. Voin olla sinulle vain kaverikin… ei paineita. Minä kesk
      Ikävä
      55
      559
    7. Stubb munasi - Suomessa kuuluu liputtaa Suomen lipulla

Presidentinlinnan ja Mäntyniemen salkoihin nostettiin sateenkaariliput lauantaina. Suurin osa kansasta ei varmasti pidä
      Maailman menoa
      296
      548
    8. Martinan tarve valehdella.

Miksiköhän Martina valehtelee niin paljon,onko hän tietoinen siitä että valheistaan jää useimmiten kiinni? Esimerkkinä t
      Kotimaiset julkkisjuorut
      220
      519
    9. Rakastan sinua

Päivä päivältä enemmän 🥰 Miehelle.
      Ikävä
      50
      514
    10. Pakkomielle

Tahdon pyytää anteeksi, että olen kaivannut sinua kaikki nämä vuodet ja olet ollut minulle pakkomielle. Nyt on aika pääs
      Ikävä
      45
      502
    Aihe