Vegepihvit ja jauhikset yms

145

217

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ikean kasvispyörykät on kyllä hyviä. Melkein voisi lihapulliksi luulla.

• Täytyy joskus testaa.. Mä oon joskus ostanut vain jotain juurespyöryköitä, jotka ei yrittänytkään maistua lihalle.

• Voin sanoa maistamattakin....en tykkää

• Jumiutunut.

• Anonyymi

Sinäkös se sipulin päälle ”syljit”?

• Anonyymi kirjoitti:

Sinäkös se sipulin päälle ”syljit”?

Minäpä hyvinkin

• Anonyymi
        pujotteIija kirjoitti:

Minäpä hyvinkin

Tuhmeli.

• pujotteIija kirjoitti:

Minäpä hyvinkin

Vähän kun ripottelis sokeria päälle, niin johan muuttuis ääni kellossa..

• Anonyymi kirjoitti:

Tuhmeli.

En tee tuhmia tekoja, usein ainakaan

• Wwuwuw kirjoitti:

Ei taitais auttaa

• pujotteIija kirjoitti:

Ei taitais auttaa

Ei tolla asenteella..🙄

• Anonyymi
        Wwuwuw kirjoitti:

Viinerin sisään sipulia :)

• Anonyymi
        pujotteIija kirjoitti:

En tee tuhmia tekoja, usein ainakaan

Sipulin syrjintä on tuhmaa.

• Anonyymi kirjoitti:

Sipulin syrjintä on tuhmaa.

Erityisherkkä makuaistini ei siedä sipulia

• Anonyymi
        pujotteIija kirjoitti:

Erityisherkkä makuaistini ei siedä sipulia

Et löydä muun ruoan sisältä ja alat tykätäkin :)

• Anonyymi kirjoitti:

Et löydä muun ruoan sisältä ja alat tykätäkin :)

Kyl mie maistan sipulin joka paikasta

• Anonyymi
        pujotteIija kirjoitti:

Kyl mie maistan sipulin joka paikasta

Enpä jaksa uskoa...

• Anonyymi kirjoitti:

Enpä jaksa uskoa...

Tee minulle joskus ruokaa niin testataan :D

• Anonyymi
        pujotteIija kirjoitti:

Tee minulle joskus ruokaa niin testataan :D

Minä en osaa tehdä ruokaa, mutta jos saisit huippukokin :)

• Anonyymi kirjoitti:

Minä en osaa tehdä ruokaa, mutta jos saisit huippukokin :)

Osaat varmaan sen verran mitä ois tarvis

• Anonyymi
        pujotteIija kirjoitti:

Osaat varmaan sen verran mitä ois tarvis

En osaa mitään :)

• Anonyymi kirjoitti:

En osaa mitään :)

Luulet että osaat hyvin tärkeitä asioita

• Anonyymi
        pujotteIija kirjoitti:

Luulet että osaat hyvin tärkeitä asioita

En!

• Anonyymi kirjoitti:

En!

Koitas opetella, vai pitääkö tulla opettamaan? :D

• Anonyymi

Liiteristä tulee salmonella ja myyräkuume.

• Anonyymi

Kiitos,
        tää oli paras.

• Anonyymi

Ihan jees. Elämä helpottunut huomattavasti nyt kun vegeäkin on laajasti valmis/puolivalmissafkana. Silloin kun lopetin lihansyönnin, eineksiä oli vaan pinaatti-ja porkkanaletut.

• Mä oon joskus ite väsäilly soijarouheesta pihvin.. mutta on nuo parempia, pakko myöntää..

• Wwuwuw kirjoitti:

Mä oon joskus ite väsäilly soijarouheesta pihvin.. mutta on nuo parempia, pakko myöntää..

Mifukin on ok, vaikkei vegeä olekaan.

• Anonyymi
        Wwuwuw kirjoitti:

Mä oon joskus ite väsäilly soijarouheesta pihvin.. mutta on nuo parempia, pakko myöntää..

Joo useasti tullu tehtyä..25 ollu vegenä kuitenkin:)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vuotta siis:)

• Anonyymi kirjoitti:

Hienoa..😊😊😊

• Anonyymi kirjoitti:

Niin siis oon mäkin tenyt niitä useammin kuin kerran.. 😄

• Epäilen suurta huijausta. Miten kasvismössöstä tehty eines voi olla kalliimpaa kuin lihamössöstä tehty eines?

Pussillinen ihka oikeita pakastevihanneksia maksaa mitä, 49 senttiä? Ei sillä hinnalla saa vastaavaa pussukkaa vaikka kanapaloja tai possunsuikaleita. Miksi sitten härkiksestä otetaan I-luokan naudan paistijauhelihan hinta, ellei enemmän?

• Tämä. Valmistajat tietävät, että ituhipit ovat valmiita maksamaan itsensä kipeäksi saadakseen halvasta mössöstä tehtyjä tuotteita.

• Härkiksestä en oikein tykänny..

No, oiskohan tekemistä kysynnän kanssa..

• Partakaweri kirjoitti:

Tämä. Valmistajat tietävät, että ituhipit ovat valmiita maksamaan itsensä kipeäksi saadakseen halvasta mössöstä tehtyjä tuotteita.

Onhan noiden hinnat tulleet kilpailun edetessä aikas paljon alaspäin..

• Wwuwuw kirjoitti:

Onhan noiden hinnat tulleet kilpailun edetessä aikas paljon alaspäin..

Vielä olisi kuitenkin varaa höllätä. Ymmärrän kyllä, että erikoistuotteet joita menee vähemmän ovat suhteessa kalliimpia valmistaa, mutta vielä on paljon ilmaa hinnassa.

• Anonyymi

Ne on nämä maataloustuet, joilla lihan ja maidon hinta pidetään keinotekoisen alhaisena. Ilmastonmuutos tulee pakottamaan muutoksiin, kasvisproteiinit arvokkaita. Ihmisruuaksi tarkoitettua kasvistuotantoa ei tueta samalla tavalla. Suomi maksaa 2x maataloustukea sen mitä maatalous tuottaa, järjetöntä.

• Anonyymi

Lueppa joskus mistä ne halvimmat pyörykäiset on tehty, teurasjätteestä, broilerin nahasta, rustoista, jänteistä. Lihankaltainen valmiste lukee joissain makkaroista, ei se jämäsotku prässätään takas köntiksi, josta aletaan siivuttaan. Mutta tietenkin tämä ekologista, kun ei tuhlata mitään. Mutta ei tuosta vielä ehkä ruoka sanaa kannata käyttää.

• Anonyymi

Itse saa tehtyä parhaat pihvit ja pullat oikeasta jauhelihasta, jos viitsii tehdä.

Kohta voin tehdä kasan päällystettyjä voileipäkeksejä tv-nojatuolin viereen, erilaisilla päällysteillä ja alkaa katsomaan Sub-kanavan elokuvaa päivä jona maailma pysähtyi, koska en nyt tällä hetkellä muista ulkoa tuon tapahtumia.

Pitäisiköhän ostaa tuollainen nicer slicer, vai mikä olikaan, vihannesten viipalointia auttava kone. Onkohan tuollainen toimiva.

• Sitäpä ei nyt kysytty.

Saat syödä niitä eläintenpalasia ihan huoletta, mut kaikkien ei ole pakko..

• Anonyymi

Boltsit, chili-tomaatti 👍

xLiner

• Ai, niin..mun piti kokeilla..😬

Tosin mä teen yleensä omat pöperöt ja kaupasta ostan vain raaka-aineet.. Yllätyin kyllä kuinka hyviä ne vegepihvit oli..

• Anonyymi
        Wwuwuw kirjoitti:

Ai, niin..mun piti kokeilla..😬

Tosin mä teen yleensä omat pöperöt ja kaupasta ostan vain raaka-aineet.. Yllätyin kyllä kuinka hyviä ne vegepihvit oli..

Näkyi olevan reseptejä netissä. Spagetin kanssa hyvää 😊 Syön kylmänäkin, jos ei töissä ehdi lämmittämään.

xLiner

• Anonyymi

Mitä ne on ne vihreet lihapullan näköiset pallot tykkäsin tosi kovasti vaan en saa nimeä nyt mieleen? Tahinin kanssa? Sanokaa nyt nimi. Kasvisperäinen kokonaan

• Anonyymi

Falafel! Se oli falafel :))

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eli kikhernepallot :))

• Anonyymi

Falafel

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eli kikhernepallot :))

Onnistuivat huijaamaan lihan ystävääkin :D

• Anonyymi kirjoitti:

Niitä mä yhteen aikaan tein aika usein..👍

Kaupan valmiita en oo testannu..

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Falafel

Jeeeee, se

• Anonyymi
        Wwuwuw kirjoitti:

Niitä mä yhteen aikaan tein aika usein..👍

Kaupan valmiita en oo testannu..

Työpaikan ruokalassa oli, yhden kun nielaisin, maailma avartui :D

• Anonyymi

Mozartin kuulat??

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mozartin kuulat??

Hoysussas on kuulat...😝🤣

• Kerran lounaan päätteeksi iskettiin jälkiruuaksi sairaalassa kouraan tofujäätelö!

Olin ensin että ei saatana, mutta itse asiassa olikin yllättävän syötävää. Sitä en tiedä montako kertaa tofujäätelö on tavallista kalliimpaa, kun me veronmaksajat maksettiin! :D

Minä en muuten edes pidä tofusta, en ainakaan siitä "oikeasta" kiinalaisesta juuston näköisestä klöntistä. Harvoja inhokkejani.

• No mä en ole vegaani.. Käytän munia ja maitotuotteita.. Lihaakin toisinaan, jos sitä on tarjolla.

• Wwuwuw kirjoitti:

No mä en ole vegaani.. Käytän munia ja maitotuotteita.. Lihaakin toisinaan, jos sitä on tarjolla.

Minäkään en syö lihaa, jos sitä ei ole. ; )

• Kollimaattori kirjoitti:

Minäkään en syö lihaa, jos sitä ei ole. ; )

Ei ole, kun ei osta.☝️

• Saattais mennäkin, mutta ekologisista ja luonnonsuojelun kannalta en syö.

Liha lihana ja potut pottuina.

• Taidat olla vähän, tai ihan pihalla..🙄

• Anonyymi

Kasvisruokia voi syödä ihan huvikseen tai muuten vaan. Kuten minä. En todellakaan niiden vuoksi aloittanut. Hyvä kuitenkin jos auttaa ekologiaa.

• Wwuwuw kirjoitti:

Taidat olla vähän, tai ihan pihalla..🙄

No proteiinia ei juuri saa ekologisemmin tehtyä, kuin mitä joku liha tulee...

Kasvikset on oiva lisä...

• Disse kirjoitti:

No proteiinia ei juuri saa ekologisemmin tehtyä, kuin mitä joku liha tulee...

Kasvikset on oiva lisä...

Höpöhöpö.

• Wwuwuw kirjoitti:

Höpöhöpö.

Pavut, linssit, herneet, kaura, sienet..

• Wwuwuw kirjoitti:

Pavut, linssit, herneet, kaura, sienet..

Ja tietysti kaikenmaailman pähkinät ja siemenet..

• Wwuwuw kirjoitti:

Höpöhöpö.

No mistä vaikka ne liiterin pihvit oli tehty? Miten paljon sitä ainesta siihen oli mennyt? Mikä on sen hiilijalanjälki jne? Onko tietoa?

Jos miettii vaikkapa nautaa...se syö nurmea, joka kasvaa lähes itsestään...ei tartte mitään erikoisempia maanmuokkauksia..sitoo hiiltä ja sitä ne lehmät vetää, tuottaa maitoakin. Sitten niiden lannasta saa kasvuvoimaa sinne nurmeen..

Mutta jos viljellään vaikka viljaa, niin tuollaiseen pihviin sen viljan tuottaminen tuo luomuna varsinkin ihan törkeen hiilijalanjäljen, ja sit ei luomuna ne myrkyt on luonnossa ja siinä ruuassa...

• Disse kirjoitti:

No mistä vaikka ne liiterin pihvit oli tehty? Miten paljon sitä ainesta siihen oli mennyt? Mikä on sen hiilijalanjälki jne? Onko tietoa?

Jos miettii vaikkapa nautaa...se syö nurmea, joka kasvaa lähes itsestään...ei tartte mitään erikoisempia maanmuokkauksia..sitoo hiiltä ja sitä ne lehmät vetää, tuottaa maitoakin. Sitten niiden lannasta saa kasvuvoimaa sinne nurmeen..

Mutta jos viljellään vaikka viljaa, niin tuollaiseen pihviin sen viljan tuottaminen tuo luomuna varsinkin ihan törkeen hiilijalanjäljen, ja sit ei luomuna ne myrkyt on luonnossa ja siinä ruuassa...

No nuo jutut on aikoja sitten tutkittu, ettei siitä täällä tarvitse edes alkaa vääntää. Syy miksi niitä sademetsiäkin kaadetaan on se, että pitää saada lihakarjalle ravintoa. Sitä samaa ravintoa voisi ihmiset käyttää itsekin, eikä kierrättää sitä elävän eläimen kautta.

• Disse kirjoitti:

Tämäkin asia on oikeasti hyvin yksinkertainen, jo yläasteen biologiantunnilla opetettu.
        Jokainen aste ravintoketjussa ylöspäin vaatii noin kymmenen kertaa enemmän energiaa kuin se alempi aste.

Eli jos syöt ruohoja käytät vain noin kymmenyksen siitä energiamäärästä kuin jos söisit elikoita jotka ovat syöneet ruohoja.

• Wwuwuw kirjoitti:

No nuo jutut on aikoja sitten tutkittu, ettei siitä täällä tarvitse edes alkaa vääntää. Syy miksi niitä sademetsiäkin kaadetaan on se, että pitää saada lihakarjalle ravintoa. Sitä samaa ravintoa voisi ihmiset käyttää itsekin, eikä kierrättää sitä elävän eläimen kautta.

No miten on tutkittu? Jotenkin minusta tuossa on sama juttu kuin tässä markkinatalousvouhotuksessa, mikä on jostain jenkkilästä tännekin rantautunut... Ei osata nähdä kuin se pieni osa, mikä on helppo laskea... Välillisiä asioita ei osata nähdä.

Vilkaiseppa vaikka tätä videota...

https://youtu.be/sD4N0xQhN80

Nyt jo peltoja on jumalattomasti viljelyskäytössä. Ja jos mietit tuollaista multamaata auki ja vettä sataa.... ei se ole luonnollista... Nurminiityt ei tuo sellaista mullistusta luontoon. Eikä tuota voida millään numeroilla Wuppis hyvä mitata...se pitää älytä...

• Anonyymi
        Disse kirjoitti:

No miten on tutkittu? Jotenkin minusta tuossa on sama juttu kuin tässä markkinatalousvouhotuksessa, mikä on jostain jenkkilästä tännekin rantautunut... Ei osata nähdä kuin se pieni osa, mikä on helppo laskea... Välillisiä asioita ei osata nähdä.

Nyt jo peltoja on jumalattomasti viljelyskäytössä. Ja jos mietit tuollaista multamaata auki ja vettä sataa.... ei se ole luonnollista... Nurminiityt ei tuo sellaista mullistusta luontoon. Eikä tuota voida millään numeroilla Wuppis hyvä mitata...se pitää älytä...

Luoja armahda. Ja näitä näin ajattelevia on PALJON. Ja salaliittoteoreetikoita ilmastonmuutoksen suhteen. Siks homma onkin menetetty jo.

• Disse kirjoitti:

Noh, luepa nyt vaikka tuo Thyllerön viesti. Helisemässähän tässä ollaan, jos kolmannet maat alkaa kuluttamaan lihaa samaan tahtiin kuin meikäläiset länsimaissa.

Juu.. juutubesta löytynee kaikenlaista ja netistä kun kaivaa, niin aina löytyy omaa ajatusta tukevia juttuja, on se sitten vaikka usko siihen, että lätyn päällä eletään.

Hyvää yötä nyt.

• Wwuwuw kirjoitti:

Noh, luepa nyt vaikka tuo Thyllerön viesti. Helisemässähän tässä ollaan, jos kolmannet maat alkaa kuluttamaan lihaa samaan tahtiin kuin meikäläiset länsimaissa.

Juu.. juutubesta löytynee kaikenlaista ja netistä kun kaivaa, niin aina löytyy omaa ajatusta tukevia juttuja, on se sitten vaikka usko siihen, että lätyn päällä eletään.

Hyvää yötä nyt.

No kolmannet maat tekee mitä tykkää.... Ei mun lihan mussutus sitä muuta mihinkään. Ajattelen asiaa paikallisesti. Minä syön siksi lihaa, että täällä Suomessa se tuotetaan fiksusti.

Jotenkin nyttenkin tää autoilun verotuspa.ka, en paremmin sano aiotaan vaan kaataa suomalaisten päälle sillä idealla, että maailma pitää pelastaa...ihan jonninjoutavaa pelleilyä. Kyllä pitäis ajatella sitäkin, että täällä pärjätään, eikä mennä sellaisiin mihin muilla mailla ei edes ole edellytyksiä. Ja mikä on tulos/siihen mitä se maksaa?

Jokainen yltiöluontoaktivisti voisi maksaa itse omaa huonoa omatuntoaan mielinmäärin jonnekin ja tavalliset ihmiset vois elää omaa elämää... Miksi pitää kaikki vetää överiksi?

Öitä vaan....

• Anonyymi kirjoitti:

Luoja armahda. Ja näitä näin ajattelevia on PALJON. Ja salaliittoteoreetikoita ilmastonmuutoksen suhteen. Siks homma onkin menetetty jo.

No siis minusta näissä on menetetty se maalaisjärki jo kauan aikaa sitten.

Nyttenkin kaikkea isonnetaan ja isonnetaan, eikä sille tule loppua. Pellot alkaa olla monien kilometrien mittaisia aukeita paikkoja ja ei mietitä yhtään, että mikä paikallinen ekokatastrofi siinä on jo tehty. Eläimet siltä alueelta on käytännössä tapettu. Vesistöt pilattu ja luontainen maanmuodostus ja muu muokattu niin, ettei ole tietoa mitä se aiheuttaa.

Sitten nämä luomut...jessus sentään... Jos miettii, että siinä luomussa olisi vaikka puolet huonompi sato/neliökilometri, niin mitä siinä voittaa, jos maata muokataan ja myllätään vuosia vaan sen takia että se on luomua... Eikö ennemmin kannattaisi vielä enemmän tehostaa viljelyä oikealla täsmälannoituksella, että saataisiin sama sato pienemmällä aukealla alueella? Ja ojitus/puhditus irtovesien osalta olisi mahdollista tehdä pienemmin kustantein kuin luomutilalle?

Aina vaan nähdään positiivisena kasvis-sana ja toinen on luomu... mutta niitten taakse ei oikeasti katsota... vähän ärsyttävää..

• Anonyymi
        Wwuwuw kirjoitti:

Hyvää yötä nyt.

Ihan ammattitietoa on näistä, ei tarvitse Youtube-videoita katsoa. Olet ajatusmaailmasi kanssa auttamattomasti vanhassa maailmassa ja se on ihan ymmärrettävää. Kuten sanoin, todella moni on. Ehkä on siunauskin, ettei kokonaisuutta käsitä. Yötä vaan.

• Disse kirjoitti:

No siis minusta näissä on menetetty se maalaisjärki jo kauan aikaa sitten.

Nyttenkin kaikkea isonnetaan ja isonnetaan, eikä sille tule loppua. Pellot alkaa olla monien kilometrien mittaisia aukeita paikkoja ja ei mietitä yhtään, että mikä paikallinen ekokatastrofi siinä on jo tehty. Eläimet siltä alueelta on käytännössä tapettu. Vesistöt pilattu ja luontainen maanmuodostus ja muu muokattu niin, ettei ole tietoa mitä se aiheuttaa.

Sitten nämä luomut...jessus sentään... Jos miettii, että siinä luomussa olisi vaikka puolet huonompi sato/neliökilometri, niin mitä siinä voittaa, jos maata muokataan ja myllätään vuosia vaan sen takia että se on luomua... Eikö ennemmin kannattaisi vielä enemmän tehostaa viljelyä oikealla täsmälannoituksella, että saataisiin sama sato pienemmällä aukealla alueella? Ja ojitus/puhditus irtovesien osalta olisi mahdollista tehdä pienemmin kustantein kuin luomutilalle?

Aina vaan nähdään positiivisena kasvis-sana ja toinen on luomu... mutta niitten taakse ei oikeasti katsota... vähän ärsyttävää..

Luomusta pitkälti samaa mieltä. Kaikki tiede ja teknologia on syytä hyödyntää, jotta saadaan tämä ylisuureksi paisunut ihmispopula ruokittua mahdollisimman tehokkaasti.

Mutta proteiinin lähteiksi tosissaan sienet, hyönteiset, kasvit. Lihakarjan kasvatus on sellaista luksusta, jota ihmiskunnan tulevaisuus ei pitkällä tähtäimellä kestä. Jos haluat ekologista lihaa syödä, niin ammut mäntyjä järsiviä hirviä takapihallesi tai pilkit lähijärvestä luonnon kalaa.

• Thymallus kirjoitti:

Luomusta pitkälti samaa mieltä. Kaikki tiede ja teknologia on syytä hyödyntää, jotta saadaan tämä ylisuureksi paisunut ihmispopula ruokittua mahdollisimman tehokkaasti.

Mutta proteiinin lähteiksi tosissaan sienet, hyönteiset, kasvit. Lihakarjan kasvatus on sellaista luksusta, jota ihmiskunnan tulevaisuus ei pitkällä tähtäimellä kestä. Jos haluat ekologista lihaa syödä, niin ammut mäntyjä järsiviä hirviä takapihallesi tai pilkit lähijärvestä luonnon kalaa.

No Suomessa lihan tuottaminen on vielä egologista... Se ei näitä seutuja vielä tuhoa...

• Disse kirjoitti:

No Suomessa lihan tuottaminen on vielä egologista... Se ei näitä seutuja vielä tuhoa...

Ihan sama määrä energiaa siinä heitetään hukkaan Suomessa kuin muuallakin. Haukikin joutuu syömään kymmenen kiloa särkiä että kasvaa kilon (noin suurin piirtein).

Kannattaa sinunkin vaan alkaa klaavaamaan niitä särkiä. Vielä parempi jos syöt suoraan levät järvestä :)

• Thymallus kirjoitti:

Ihan sama määrä energiaa siinä heitetään hukkaan Suomessa kuin muuallakin. Haukikin joutuu syömään kymmenen kiloa särkiä että kasvaa kilon (noin suurin piirtein).

Kannattaa sinunkin vaan alkaa klaavaamaan niitä särkiä. Vielä parempi jos syöt suoraan levät järvestä :)

Ehkä sitten kun siihen on aikaa...

Nyt mä käyn ääsmarketista sikanautaa vaan ja thats it. 😊

• Anonyymi kirjoitti:

Ihan ammattitietoa on näistä, ei tarvitse Youtube-videoita katsoa. Olet ajatusmaailmasi kanssa auttamattomasti vanhassa maailmassa ja se on ihan ymmärrettävää. Kuten sanoin, todella moni on. Ehkä on siunauskin, ettei kokonaisuutta käsitä. Yötä vaan.

Heh, ei vaan nimenomaan uudessa maailmassa.

• Thymallus kirjoitti:

Mun motiivi on eettinen, ekologisuus on plussaa.. ja terveys. ( punaisen lihan osalta) Kaikki arvot oli kunnossa, ei verenpainetta, sokeri hyvä, ei kolesterolia.. Mitä vähän ihmettelin, kun en mitenkään erityisen terveellisesti mielestäni syö..

• Anonyymi
        Wwuwuw kirjoitti:

Heh, ei vaan nimenomaan uudessa maailmassa.

Tuo kommentti oli disselle tarkoitettu:)

• Wwuwuw kirjoitti:

Mun motiivi on eettinen, ekologisuus on plussaa.. ja terveys. ( punaisen lihan osalta) Kaikki arvot oli kunnossa, ei verenpainetta, sokeri hyvä, ei kolesterolia.. Mitä vähän ihmettelin, kun en mitenkään erityisen terveellisesti mielestäni syö..

Joo, olen huomannut että tässä sisaruussuhteessamme minä olen muutaman asteen käytäntölähtöisempi.

En heitä sitä susiturkkiakaan pois, jos vaikka vielä tulee pakkastalvia.

• Thymallus kirjoitti:

Joo, olen huomannut että tässä sisaruussuhteessamme minä olen muutaman asteen käytäntölähtöisempi.

En heitä sitä susiturkkiakaan pois, jos vaikka vielä tulee pakkastalvia.

Ööö.. etkä ole. Mitä käytännöllistä siinä on, että täytätät kuolleita eläimiä..HÄ..😄

Ylipäätäänhän persut, ja ehkä muutkin, esim trumpin kannattajat ovat nimenomaan tunteiden vietävissä olevia ihmisiä ja niiden puolue..

• Wwuwuw kirjoitti:

Ööö.. etkä ole. Mitä käytännöllistä siinä on, että täytätät kuolleita eläimiä..HÄ..😄

Ylipäätäänhän persut, ja ehkä muutkin, esim trumpin kannattajat ovat nimenomaan tunteiden vietävissä olevia ihmisiä ja niiden puolue..

Sisukset kompostoidaan mullaksi joka tapauksessa eikä tarvi ostella Kiinassa tuotettuja muoviromuja seinille tai hyllyille.

Jahas, nyt olen sitten persu. On se hyvä, että edes joku tietää puoluekantani.

• Thymallus kirjoitti:

Sisukset kompostoidaan mullaksi joka tapauksessa eikä tarvi ostella Kiinassa tuotettuja muoviromuja seinille tai hyllyille.

Jahas, nyt olen sitten persu. On se hyvä, että edes joku tietää puoluekantani.

No se persujuttu oli ihan oma kappaleensa, tiedoksi plinsessalle..

• Anonyymi

En juuri syö kuin kasvisruokaa. Vegeruoka namnam. Kaikki muu paitsi seitan.

• Anonyymi

Tuossa on vaan se vika että sieltä sai suuremman paketin paistijauhelihaa samalla hintaa viimeviikollakin, ostin sitä ja laitoin hernariin, hyvää tuli :)

-harmiseikirj-

• Anonyymi

Kuulostaa järkevältä.

• Mikä nyt kenellekin on tärkeää..

• Anonyymi
        Wwuwuw kirjoitti:

Mikä nyt kenellekin on tärkeää..

Itse tarvitsen max 1200 kaloria per päivä. Ei tarvitse tarjouksia ajatella.

• Kaikkea uutta ja erikoista tulee koetettua, mitä valmisosastolle ilmestyy. Kaikki uppoaa. Ja perhana ku on niin huono muisti ettei muista mistä tykkäsi ja mistä ei. Tulee ostettua sitten useamminkin jotain mikä ei niin miellyttänyt. Olisikohan ne härkis-tuotteet olleet sellaisia?? Useimmat kasvispihvit on hyviä.

Joskus ostelin sitä sirkkaleipää. Vähän kuivahkoa oli, mutta ihan mielenkiinnosta ja aatetta kannattaakseni. Taisi suosio tyssätä alkuunsa, kun ei ole enää kaupassa näkynyt?

• Anonyymi

Juutupe kertoo kaiken :)

• Noin sitä pitää👍

Mulla jäi sirkkaleivät maistamatta.. Mulle riittää että leivät tehdään jauhosta.

• Wwuwuw kirjoitti:

Noin sitä pitää👍

Mulla jäi sirkkaleivät maistamatta.. Mulle riittää että leivät tehdään jauhosta.

Äää,
        Oikeasti olen ihan surkea näissä ruokahommissa, kun ei ne oikeasti kiinnosta. Maailmassa on niin paljon mielenkiintoisempia asioita mihin käyttää aikansa ja intonsa.

Valmiskamaa menee paljon ja lounasruokalat pelastaa.

• Elintarviketeollisuus voisi alkaa tekemään kasvisten näköisiä liharuokia.

Ajatushautomossani kehitetty esimerkiksi possusta ja kansasta tehty keltaiseksi värjätty pötkylä:

PORK-KANA!! :D

• Kanasta siis. Ei kannibalismia ainakaan vielä. ; )

• Pork, eli suomeksi possua...siis possukanaa.. vähän kuin sikanautaa.. 😬

• Wwuwuw kirjoitti:

Pork, eli suomeksi possua...siis possukanaa.. vähän kuin sikanautaa.. 😬

Ai niin sä sanoitkin.. Äh, katon samalla telkkua.. Kansasta tehtyä olis sitten sitä soylent greeniä..

• Wwuwuw kirjoitti:

Ai niin sä sanoitkin.. Äh, katon samalla telkkua.. Kansasta tehtyä olis sitten sitä soylent greeniä..

Soylent Green tai sen esiaste tehtiin kai merilevästä, mutta sitten meretkin saastuivat niin, ettei edes levä enää kasvanut, joten "ne" siirtyivät ymppäämään "internoitujen" lihaa mössön proteiinilähteeksi.

• Anonyymi

Taitaa se suuntaus olla enemmän keinolihan suuntaan. Listautuko joku valmistaja pörssiinkin?

• Anonyymi

Joo, parhaat noista ihan hyviä, jos kaipaa lihan purutuntumaa, umamia ja grillimakua. Jopa hieman outo kokemus kauan lihattomalla ruokavaliolla eläneelle. Kilohinta kuitenkin jotain 15 euroa noilla, Hankkimalla eläimille tarkoitetun härkäpavun kilohinta 1 euro. No se jalostusprosessihan siinä se, ja liian pieni volyymi, vielä. Jostain tukusta saa härkäpapuja ihmisillekin säkeissä, tai ihan viljelijöiltä suoraan, ja tuo hernerouhehan on kans. Esimerkiksi falafel, mausteet vaan, ei ole rakettitiedettä tehdä noita itse pakastimeen.

Ylivoimaisesti paras taitaa olla tuo amerikkalainen Beyond Burger, firman kasvu on ollut valtava. Se on tulevaisuutta. Ei varmaan olisi ylivoimaista suomalaivalmistajan kopsata tuo edes suunnilleen. Siinä on herneproteiinia, herne kasvaa Suomessakin.

• Anonyymi

Hankkijalla siis

• Anonyymi

Meni muuten nyt syksyllä Kiinan markkinoille tuo Beyond Burger, siellähän riittää kuluttajia. Kiina aikoo vähentää lihan kulutustaan 50 % vuoteen 2030 mennessä. Kasvisproteiinille tulee olemaan kysyntää. Mitenhän sitä riittää enää Suomen lihantuotantoon.

• Täytyy pistää nimi mieleen. Nykyään sitä umamia voi ostaa maustepurkissa.. Kuulemma.
        Eihän raaka liha itsessään juuri miltään maistu.

• Anonyymi kirjoitti:

Meni muuten nyt syksyllä Kiinan markkinoille tuo Beyond Burger, siellähän riittää kuluttajia. Kiina aikoo vähentää lihan kulutustaan 50 % vuoteen 2030 mennessä. Kasvisproteiinille tulee olemaan kysyntää. Mitenhän sitä riittää enää Suomen lihantuotantoon.

Sijoittajille vinkkiä..👍

• Anonyymi

Minä maistuu kyllä kasvissyöjät oikein hyvin.

• Anonyymi

Kaikista parhain mielestäni on Beyond burger pihvi. Tulee kyllä ostettua muitakin vastaavia, jos ei sitä saa.

• Anonyymi

Beyond burger pihvejä saa Lidlistä pakasteesta tai on saanut. Aikaisemmin kylmätiskistä sulatettuna.

• Anonyymi

Kaikille ei välttämättä riitä energiamäärä mitä kasviksista saa normaaliin elämiseen.
      Millä kasvisruokavaliolla saa helpoiten 50 MEGAkaloria vuorokaudessa?

• Uusavutonta.. tai vain avutonta.

• Wwuwuw kirjoitti:

Uusavutonta.. tai vain avutonta.

Energian liian vähäinen saanti ei tod. ole ainakaan länsimaalaisten ihmisten ykkösongelma, päinvastoin..

• Anonyymi

Kasvisruuista saa täysin samat kalorit kuin lihastakin.

• Anonyymi

Kyllä vain kelpaa, itse tehtynä! Kauppojen valmis-sellaiset ei maistu.
      Juuri eilen paistoin taas pari pannullista kasvispihvejä, ihan itse alusta loppuun ja nyt niitä on pakastimessakin valmiina.
      Olen ollut vuosia kasvissyöjä enkä koske minkäänlaiseen lihatuotteeseen enkä -valmisteeseen. En kärsi minkäänsortin puutostiloista ja yleiskunto on todella hyvä. Liikuntaa tulee harrastettua paljon, ja samalla tavalla jaksan kuin sekasyöjätkin.
      Olen kasvissyöjä eettisitä syistä, en siis ole minkäänlainen uskovainen tai lahkolainen.
      Ostan raaka-aineet kaupasta ja kotona kokkailen niin tiedän myös mitä suuhuni pistän. Joskus tosin mutta harvoin voin käydä kasvisravintolassa tai haen jotain sieltä kotiin syötäväksi. Hedelmiä ja marjoja kuluu myös kohtuullisen paljon.

• Näin mäkin pääosin teen, mutta yllätti nuo valmispihvit kun päätin testata..

• Anonyymi

Liian vähä liha heikentää aivotoimintoja, koska on pienempi proteiinin määrä ravinnossa, eli lihansyöjät ovat älykkäämpiä, historiakin sen todistaa: ihmisen älykkyys alkoi kehittyä vasta kun oppivat metsästämään riistaa.

• Höpö hö..pö ☝️

• Anonyymi

Liha ihmisen tiellä pitää.

• Anonyymi kirjoitti:

Liha ihmisen tiellä pitää.

Lihaleipä?

• Ei ole kokemusta ei. Pysyykö hyvin kasassa?

• No pysyy..😄

Muistan kun joskus vuosikausia sitten myynnissä oli vain jotain porkkanapyöryköitä ja pihvejä, joita sitten grillailin kesällä ja tungin tikkuihin maissin ja pikkutomaattien yms kera..

Pitkälle on tultu.

• Wwuwuw kirjoitti:

No pysyy..😄

Muistan kun joskus vuosikausia sitten myynnissä oli vain jotain porkkanapyöryköitä ja pihvejä, joita sitten grillailin kesällä ja tungin tikkuihin maissin ja pikkutomaattien yms kera..

Pitkälle on tultu.

Pitää ostaa ja kokeilla veivata "lihapullia" tuollasesta. Lopetin punaisen lihan popsimisen itse kokonaan, muu perhe vielä nassuttaa.

Nämä ihan vaan siksi, kun huomaan vatsani voivan paremmin, kun en syö punaista lihaa.
        On tultu pitkälle, paljon on kasviruokaa jo hyllyissä tarjolla valmiina.

• J-76 kirjoitti:

Pitää ostaa ja kokeilla veivata "lihapullia" tuollasesta. Lopetin punaisen lihan popsimisen itse kokonaan, muu perhe vielä nassuttaa.

Nämä ihan vaan siksi, kun huomaan vatsani voivan paremmin, kun en syö punaista lihaa.
        On tultu pitkälle, paljon on kasviruokaa jo hyllyissä tarjolla valmiina.

Mä oon tehnyt lihattomia pihvejä soijarouheesta, suikalejuureksista, korppujauhoista ja munan valkuaisesta..

• Wwuwuw kirjoitti:

Mä oon tehnyt lihattomia pihvejä soijarouheesta, suikalejuureksista, korppujauhoista ja munan valkuaisesta..

Kuulostaa maukkaalta. Missä suhteessa mitäkin tulee, että koostumus on hyvä?

• J-76 kirjoitti:

Kuulostaa maukkaalta. Missä suhteessa mitäkin tulee, että koostumus on hyvä?

Kaks pihiviä ( mun oma ohje)

Soijarouhetta noin 15g, juuressuikaleita 30 g , korppujauhoja 10 g.
        Munan valkuainen ja mausteet ja vähän vettä, että soija turpoo. (Kikkoman, sipulijauhe, suola, grillimauste, pippuri, persilja, chili..((täytyy testaa sitä umamia)).

• Wwuwuw kirjoitti:

Kaks pihiviä ( mun oma ohje)

Soijarouhetta noin 15g, juuressuikaleita 30 g , korppujauhoja 10 g.
        Munan valkuainen ja mausteet ja vähän vettä, että soija turpoo. (Kikkoman, sipulijauhe, suola, grillimauste, pippuri, persilja, chili..((täytyy testaa sitä umamia)).

Thanks, kirjoitin lapulle itselleni ohjeen ylös. :)

• "Ainesosat: vesi, säilötty herkkusieni [20,2 % herkkusientä (alkuperä: Alankomaat), vesi, suola, happo (sitruunahappo), hapettumisenestoaine (askorbiinihappo)], puhdistettu kookosrasva, 9% herneproteiinia, 7,4% vehnäproteiinia, rapsiöljy, 3,8 % soijaproteiinia, soijajauho, mausteet, emulgointiaine (metyyliselluloosa), suola, aromit, hernetärkkelys, hivauute, bambukuitu, punajuuritäysmehutiiviste, säilöntäaineet (kaliumsorbaatti, natriumasetaatit), savuaromi. "

Jos jonkun elämä on niin kiireistä, että täytyy syödä tuollaista, niin antaa mennä vaan. Vaikka ei itse metsässä huvittaisi rampata, niin Lidlistäkin saa ostaa aina tuoreita herkkusieniä ja pakasteherneitä muistaakseni sekä kotimaisena versiona että tuontitavarana. Vettä saa hanasta.

• Joo, mutta yltsin hyvää oli. Ens kesänä aion ostaa kun mennään taas biitsille grillaa.. Jee.. 😄

• Wwuwuw kirjoitti:

Joo, mutta yltsin hyvää oli. Ens kesänä aion ostaa kun mennään taas biitsille grillaa.. Jee.. 😄

Niin, herneet ja herkkusienet on hyviä, eikä niitä ihan pilalle varmaan saa vaikka kuinka prosessoisi. Umami on vielä vähän kuin muotijuttu juuri nyt.

Onko sulla akkukäyttöinen sähkögrilli, pitkä jatkojohto vai etkö yhtään ajattele kasvihuonepäästöjä?

• scrg kirjoitti:

Niin, herneet ja herkkusienet on hyviä, eikä niitä ihan pilalle varmaan saa vaikka kuinka prosessoisi. Umami on vielä vähän kuin muotijuttu juuri nyt.

Onko sulla akkukäyttöinen sähkögrilli, pitkä jatkojohto vai etkö yhtään ajattele kasvihuonepäästöjä?

Älä yritä siinä.. Pitääkö olla joko-tai, kun voi edes vähän tsempata, hä?

Kaasugrilli on, kuljetettava, tosin aika romu.

• Wwuwuw kirjoitti:

Älä yritä siinä.. Pitääkö olla joko-tai, kun voi edes vähän tsempata, hä?

Kaasugrilli on, kuljetettava, tosin aika romu.

Varo vaan, tulee joku angstinen greta-tyttö vielä kusemaan boomerin kaasuliekit sammuksiin. Tai ehkä siellä isolla kirkolla myydään jotain pullotettua suolikaasua ekologisesti kestäviin grillihetkiin.

On vaan on tuollaista demarimaista vetelyyttä syödä jotain elintarviketeollisuuden markkinointiosaston luomusta. Tsemppaa itsellesi tokmannin jonosta pari muoviämpäriä ja käy täyttämässä suppilovahveroilla. Akkujopolla jaksaa veivata vähän kauemmaksikin kuin Sipoonkorpeen tai Nuuksioon.

• scrg kirjoitti:

Varo vaan, tulee joku angstinen greta-tyttö vielä kusemaan boomerin kaasuliekit sammuksiin. Tai ehkä siellä isolla kirkolla myydään jotain pullotettua suolikaasua ekologisesti kestäviin grillihetkiin.

On vaan on tuollaista demarimaista vetelyyttä syödä jotain elintarviketeollisuuden markkinointiosaston luomusta. Tsemppaa itsellesi tokmannin jonosta pari muoviämpäriä ja käy täyttämässä suppilovahveroilla. Akkujopolla jaksaa veivata vähän kauemmaksikin kuin Sipoonkorpeen tai Nuuksioon.

Viimeisimmällä ( ja ensimmäisellä) kerralla sienimetsässä nyrjähti nilkka ikävästi, joten..

Ei kyllä tee mieli sinne uudestaan.. ☝️☹

Sitä paitsi Gretan angsti on olematonta verrattuna keski-ikäisten setämiesten vastaavaan..

• Wwuwuw kirjoitti:

Viimeisimmällä ( ja ensimmäisellä) kerralla sienimetsässä nyrjähti nilkka ikävästi, joten..

Sitä paitsi Gretan angsti on olematonta verrattuna keski-ikäisten setämiesten vastaavaan..

Lihaa ovat puoliväkisin työntämässä suuhun.. ja ei.. En puhu Siitä.

• Wwuwuw kirjoitti:

"Ei kyllä tee mieli sinne uudestaan.. ☝️☹ "

No jos me ajatellaan sitä thaimaalaista marjanpoimijaa joka lentää toiselle puolelle maailmaa ollakseen muutaman kuukauden joka päivä puoli vuorokautta metsässä sään ja hyönteisten kiusattavana, niin veikkaan ettei sekään siellä pelkästään huvikseen ole.

Siltä kannalta ei tekisi pahaa kokeilla tuota silloin tällöin vaikka puoli päivää. Ja muistella niitä hetkiä sitten lidlin vegekylmäkaukalon vierellä tai milloin vaan kun vinkuu maailman epätasa-arvoisuutta.

• scrg kirjoitti:

"Ei kyllä tee mieli sinne uudestaan.. ☝️☹ "

No jos me ajatellaan sitä thaimaalaista marjanpoimijaa joka lentää toiselle puolelle maailmaa ollakseen muutaman kuukauden joka päivä puoli vuorokautta metsässä sään ja hyönteisten kiusattavana, niin veikkaan ettei sekään siellä pelkästään huvikseen ole.

Siltä kannalta ei tekisi pahaa kokeilla tuota silloin tällöin vaikka puoli päivää. Ja muistella niitä hetkiä sitten lidlin vegekylmäkaukalon vierellä tai milloin vaan kun vinkuu maailman epätasa-arvoisuutta.

Taas se lässytys alkoi ja Taas sieltä suunnalta, joka vastustaa sitä vähääkin mitä jotkut koittaa tehdä. Eli aivot on jumiutuneet on-off -asentoon.. Ei noin. ☝️

• Wwuwuw kirjoitti:

Taas se lässytys alkoi ja Taas sieltä suunnalta, joka vastustaa sitä vähääkin mitä jotkut koittaa tehdä. Eli aivot on jumiutuneet on-off -asentoon.. Ei noin. ☝️

Mustikoita mä oon kyllä poiminut noin miljuunia litroja. Tosin mukulana..

Persu tuskin voi mustikoita edes poimia...tai jotain syrjintää se nimitys lie on..höhö.

• Wwuwuw kirjoitti:

Hyvin vähäistä se sun tekeminen tosiaan onkin. Olet tekevinäsi jotakin, mutta kun kyvyt ei oikeasti riitä mihinkään :D Ruumis on liian laiska marjanpoimintaan ja pää liian tyhmä tuottamaan mitään.

Vähänhän se vituttaa, kun mun pitäisi tehdä kaltaistesi velliperseiden puolesta ja te vaan ulisette.

• Anonyymi
        scrg kirjoitti:

Hyvin vähäistä se sun tekeminen tosiaan onkin. Olet tekevinäsi jotakin, mutta kun kyvyt ei oikeasti riitä mihinkään :D Ruumis on liian laiska marjanpoimintaan ja pää liian tyhmä tuottamaan mitään.

Vähänhän se vituttaa, kun mun pitäisi tehdä kaltaistesi velliperseiden puolesta ja te vaan ulisette.

Tää on niin Harmiksen tekstiä, että terve.

• Anonyymi
        scrg kirjoitti:

Älä sä wuppista Nuuksioon, se häviää sinne. Se paikka on tositelttailijoille.

• scrg kirjoitti:

Et sä mun tekemisistä mitään tiedä..

Ja voithan säkin poimia siat ja naudat ja jauhaa ne muussiksi ihan itse.

• Anonyymi kirjoitti:

Älä sä wuppista Nuuksioon, se häviää sinne. Se paikka on tositelttailijoille.

Oon mä siellä yöpyny..

• Anonyymi
        Wwuwuw kirjoitti:

Oon mä siellä yöpyny..

Lähimmässä hotlassa tai autossa? 🙂

• Anonyymi kirjoitti:

Lähimmässä hotlassa tai autossa? 🙂

Eiku vuokratussa mökissä viikonlopun..oli oma sauna ja vene.

• Anonyymi

Kesän grillikekkereissä tuli mielenkiinnosta testattua härkispihviburgeri. Ei ollut kummoinen. Grillimestari oli vegetaristi joka on usein vastaavia tuotteita valmistellut, joten ei ollut huonosta kokistakaan kyse. Pihvi vaan jäi sämpylää kuivemmaksi, ei auttanut soossitkaan tekstuuriin. Maku oli ihan ok, koostumus jätti toivomisen varaa.

On noita kasvisvaihtoehtoja tullut muitakin testattua, mutta lopputulema on että valitsen yhä mieluummin lihan kuin kasvisvalmisteen. Kasvisruoka sellaisenaan on hyvää, mutta noista nakeista, pihveistä jne en ole vielä mieleistä löytänyt. Toki jos tarjolla on vain kasvisvalmisteisia burgereita tms niin ennemmin niitä syö kuin on nälissään.

• Täällä kehuttiin Beyond burgeria, mut eipä tuota ainakaan lidlistä löytyny...😬

Eikä toi aloituksen burgeripihvi kovin hääppöstä ollu toisen kerran maistaen..mutta Boltsit oli hyviä👍

Niin ja mikähän vithu siinä on, että jos esim käy etelässä lomilla, niin sitten pitäisi syödä myös lihaa? Tai jos Ei syö lihaa, niin sitten pitää itse mustikat ja sienetkin poimia metsästä? Mä voisin kyllä jonkun Sergein kaltasen köyhän palkata poimimaan niitä mun puolesta, ok?

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Haluan sinut, kuuletko minua.

Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad
      Ikävä
      67
      1232
    2. Hän on tosi

hyvännäköinen. Ei edes ryppyi oo. :D
      Ikävä
      42
      901
    3. Alastomat miehet seksikeinussa lasten nähden PRIDEssä!

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/adf62289-a0b6-4b4c-9672-9e19c01beb51 Eikö nyt muka mene jo aivan liian pitkälle että
      Maailman menoa
      335
      695
    4. Rakastan häntä

Jumala, rakastan häntä. Haluan olla hänen omansa. Hänen vierellä. Halata häntä.
      Ikävä
      51
      661
    5. Ei kukaan ole katsonut

Kuten sinä. Niin välittävä ja hellä katse.
      Ikävä
      51
      638
    6. Anteeksipyynnöstä

Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän
      Ikävä
      116
      636
    7. Kuka sitä naista maalittaa

Täällä oikeasti?
      Ikävä
      101
      625
    8. Naiselle Kuuleppa Tämä

Tämä ei ole mikään vitsi. Minulla on ikävä sinua nainen! Naiselle mieheltä
      Ikävä
      38
      605
    9. Oletko päässyt minusta

Eteenpäin?
      Ikävä
      76
      592
    10. Onko mun toinen

Puoliskoni täällä, huhuuu 😍❤️ Ihanista ihanin 😚😚
      Ikävä
      56